PDA

Volledige versie bekijken : Jouw eigen voetbalervaringen

Weebl
9 augustus 2012, 11:05
Ik weet nog dat er een topic was op het oorspronkelijke Sportforum, waarin de leden hun eigen sportervaringen konden neerpennen. Ik vond het misschien geen slecht idee om dit nog eens te proberen in het Voetbalforum!
Indien mensen zelf niet voetballen, maar supporteren voor een plaatstelijke voetbalclub, dan mag dit uiteraard ook hier beschreven worden!

Ik zal misschien beginnen met mijn situatie te schetsen!
Ik ben momenteel aangesloten bij een ploeg in tweede provenciale in Oost-Vlaanderen. Vorig seizoen was onze vuurdoop in tweede provenciale, en die hebben we goed doorstaan met een mooie 10e plaats. Dit seizoen mikken we op een positie in de linker kolom, bij voorkeur een top 5 positie.
Vorig seizoen was geen leuk seizoen voor mij, aangezien ik een hele tijd geblesseerd was aan de buikspieren. Dit seizoen ben ik terug fit, en ik heb mijn eerste matchen goed afgerond bij de reserven!
Mijn ambitie is om minstens één keer per maand bij de kern van de eerste ploeg te geraken, en een goeie kapitein voor de reserveploeg te worden!

Vernon
9 augustus 2012, 11:22
Wat ik mij eigenlijk afvraag, hoe laag is de drempel voor pakweg derde/4de provinciale? Ik heb wel zin om terug wat te beginnen voetballen. Er moeten eerst nog wat kilo's af, maar puur voetballend ben ik toch de slechtste niet. Speel nu zelf al enkele jaren in de zaal, maar het kriebelt terug om op het grote veld te beginnen spelen.

Misschien een beetje off-topic, maar ik vroeg me dat al een tijdje af.

Weebl
9 augustus 2012, 11:26
Ik heb al meerdere oefenmatchen tegen vierdeprovencialers afgewerkt, en ik moet eerlijk toegeven, doe jezelf zoiets niet aan als je ambitie hebt om ergens te geraken in het voetbal. Misschien is dat voor jou wat jij wil, maar het voetbal dat je daar ziet is geen voetbal. Derde provenciale is een degelijk niveau, maar vierde is 100% schoppen, vuile fouten, domme spelers. Eens je daar zit als voetballer, is het héél moeilijk om daar weg te geraken, want scouts zijn daar niet in geïnteresseerd.
Maar nogmaals, als je het zelf belangrijker vindt om een beetje te voetballen en plezier te maken is dat misschien wel wat je wil. Maar dan kan je evengoed in tweede provenciale bij een beloftenploeg gaan spelen, waar er wel wordt gevoetbald :). Maar daar speel je misschien voor 15 euro winstpremie, en in vierde voor 50 euro.

shadowstep0705
9 augustus 2012, 11:29
Krijg je geld om in 4e provenciale te voetballen? :o

Weebl
9 augustus 2012, 11:30
Ja, maar dat varieert wel van ploeg tot ploeg. De meeste ploegen die linkerkolom spelen in vierde provenciale delen winstpremies uit die rond de 50 euro schommelen.

Vernon
9 augustus 2012, 11:31
Je krijgt praktisch overal geld, ja.

Goh, niveau kan mij niet schelen, het geld ook niet. Ik wil terug wat voetballen en mij amuseren op het veld. Dan kan ik precies beter wat hoger beginnen als ik het goed versta? Al is het maar bij de beloftenploegen, ik wil niet wekelijks met blessures kampen. Ik heb mijn portie al gehad na enkele jaren rugby.

Weebl
9 augustus 2012, 11:36
Als je geen blessures wilt, dan moet je absoluut niet naar vierde provenciale gaan.
Je speelt op erbarmelijke terreinen en echt een vuile soort voetbal. Als je voor derde provenciale kiest, moet je wel eens goed nadenken. Je kan bij de eerste ploeg uitkomen, en op iets mooiere terreinen spelen, een mooie cent verdienen en ook misschien mooi voetbal spelen. Maar als je in derde provenciale bij de beloften uitkomt, dan speel je ook tegen de beloften van vierde provenciale. Ik heb natuurlijk geen idee wat jouw niveau is van voetballen, maar als je genoeg fysiek hebt zou ik eerst proberen van bij de beloften in tweede provenciale aan de slag te gaan. Ik stel voor dat je zelf eens naar een match in de buurt gaat kijken. Hoe het er aan toegaat en wat soort spelers je in jouw ploeg zou hebben.
Tweede provenciale is een mooi niveau vind ik, je speelt op mooie velden en speelt tegen goeie ploegen die echt willen voetballen. Dat is iets wat je in derde en vierde niet noodzakelijk zal tegenkomen.
Desalniettemin, als je in een familiale club terechtkomt, waar kameraadschap centraal staat kan je ook rapper gelukkig worden en plezier beleven aan het voetbal.
Ik stel voor dat je gewoon eens gaat kijken in de buurt naar de drie niveaus en dat je dan gewoon kiest waar je het beste gevoel hebt :).

Vernon
9 augustus 2012, 11:38
Alright, thanks voor de tips :)

Lilspanyol
9 augustus 2012, 11:40
Ben na één seizoen als klein manneke al moeten stoppen door een operatie. Twee jaar later mocht ik terug gaan maar om een of andere reden heb ik dat nooit gedaan... (nu heb ik niks meer voor zij die het willen weten)

Ik heb er spijt van eerlijk gezegd, want met vrienden sjot ik nog geregeld en eigenlijk valt het niet op dat ik nooit (of bijna nooit) gevoetbald heb bij een club terwijl die kerels toch bij vrij deftige ploegen spelen. Nu ik besef dat ik beter toen opnieuw was begonnen, maar nu ik dat door heb op mijn bijna 18de, is het eigenlijk te laat.

Het is dan ook meteen de reden waarom ik mijzelf beschouw als een talent dat nooit ontwikkeld is geweest :unsure:

BeeLz
9 augustus 2012, 11:49
Ben begonnen op mijn 6 jaar bij Berchem sport, tot mijn 13 jaar, toen begon het wat mijn keel uit te hangen. 3 training en 2 matchen per week terwijl ik nog competitief tennis speelde was gewoon te veel. Dan naar het katholiek sportverbond gegaan. Eerst 3 jaar bij Ik Dien, maar toen zijn zowat alle goede spelers gestopt of naar een andere ploeg gegaan en ben ik naar Olve getrokken omdat ik er wat volk kende. In mijn 2de Junioren jaar in 1ste ploeg beland in de 2de seizoenshelft. Was ook mijn beste jaar, 40 goals en 20+ assists van de 80 gemaakte goals dat seizoen.
Toen begon de miserie, eerst een zware ontsteking aan beide patellapezen en een half jaar niets mogen doen. Dan een half jaar in 2de ploeg gespeeld en in de eerste match van het nieuwe seizoen mijn achterste kruisband gescheurd. Een jaar kine moeten doen en dan heeft de dokter beslist dat ik toch geopereerd moest worden en na die operatie 8 weken krukken, 4 maand een brace en 9 maanden kine. Daarna een paar keer terug gaan trainen maar was vooral frustrerend en had plots tijdsgebrek door een druk studentenleven ;)
Sinds vorig seizoen terug beginnen spelen met een vriendenploegje. Een hoop kleine blessures gehad wegens een gebrek aan training maar al bij al ging het nog wel. 3des geworden in ons eerste seizoen en hadden eigenlijk kampioen moeten spelen als we elke keer met ons beste ploeg hadden gespeeld want zijn 3-0 en 5-0 gewonnen tegen de kampioen maar punten verloren tegen snertploegen omdat we maar met 7 waren etc :p

Wat Weebl zegt is wel waar, heb ik in katholiek ook tegengekomen, ploegen die betaald worden en eigenlijk helemaal niet goed kunnen voetballen gaan u verrot shotten omdat die alles doen voor hun premies. Geen pretje om tegen te spelen.

Hannibal
9 augustus 2012, 12:03
Nog steeds actief bij KVNA Wortel in 3de provinciale. Weliswaar in de reserveploeg omdat de eerste ploeg uitsluitend bestaat uit spelers die het bestuur heeft aangekocht (is al jaren zo). Vorige zaterdag mijn eerste oefenmatch afgesloten als kapitein die de aansluitingstreffer voor zijn rekening nam vanaf de stip in een 2-2 gelijkspel tegen Halle. :cool:

Volgende week dinsdag spelen we een tornooi tegen allemaal ploegen uit de buurt.

Irriducibili
9 augustus 2012, 12:44
Alright, thanks voor de tips :)

Als ik mij niet vergis zocht Lombeek nog wat spelers :)

Vernon
9 augustus 2012, 12:49
Als ik mij niet vergis zocht Lombeek nog wat spelers :)

Is dat sinds enkele jaren niet KSKL Ternat? En die mannen spelen in 4de nationale ofzo :)

Irriducibili
9 augustus 2012, 12:52
Is dat sinds enkele jaren niet KSKL Ternat? En die mannen spelen in 4de nationale ofzo :)

Oprechte excuses.. het is Borchtlombeek :).
KSKL Ternat is inderdaad 4e nationale, hebben zelf nog in 3e gespeeld.

Weebl
9 augustus 2012, 13:53
Vanavond oefenmatch tegen een andere tweedeprovenciaalse reservenploeg!
Vrij benieuwd hoe het zal gaan!

Balsaus
9 augustus 2012, 14:13
Ploeg in Vlaams-Brabant die spelers zoekt? Regio Leuven - aarschot. Stel maar een transferprijs voor :p

Milfhunter
9 augustus 2012, 14:24
Jeugdvoetbal tot mijn 13e bij plaatselijk clubje. Op mijn 13e "getransfereerd" voor 30.000 bfr naar SK Tongeren die toen nog 2e nationale speelden. Daar de nationale jeugdreeksen doorlopen, speelden in gans het land tegen 1e nationalers ( Anderlecht, Standard, ... )

Tot bij de reserven altijd vaste waarde geweest, als 16/17 jarige geraakte ik bij de reserven op de bank. Ik heb zo een jaar op de bank gezeten, en ik moest dan ook nog met ons ploegske (scholieren ?) meedoen. Dat was dus 4 dagen trainen en int weekend 2 spelen. Dat begon me tegen te steken en toen ik weer eens met de reserven aan de halftime moest opwarmen en ze me weeral riepen in minuut 92 ben ik ipv naar de bank de kleedkamers ingelopen en het afgebold.

Dan een jaarke in bevordering gespeeld en last gekregen van mijne rug (lumbago). Hele tijd uitgelegen en maar gestopt

Dan een paar jaar later nog een jaar in 3e provinciale gespeeld (kreeg toen 8000 bfr per maand + 2000 winstpremie). Een goei maand leverde dus 16.000bfr extra op

Als ik toen wist wat ik nu weet had ik nog beter mijn best gedaan en het niet afgetrapt bij Tongeren ma soit.

Logos
9 augustus 2012, 14:54
Eerst twee jaar keeperschool gevolgd, denk van mijn 12 tot mijn 14 ongeveer. Daar een keepertrainer van Mere (toen derde) leren kennen en dan naar daar getrokken. Een seizoen weliswaar, was toch wel iets te ver voor mijn pa. Het jaar erna naar Standaard Wetteren getrokken, maar daar was voetbal echt géén plezier meer. Hoeveel druk ze kunnen leggen op gasten van 15-16 jaar is abnormaal.
Na mijn passage daar naar Laarne getrokken (nu Laarne-Kalken), toen tweede, nu eerste provinciale. Heel leuke tijd gehad, maar wegens het opdoeken van de Uefa's (zat een jaar hoger) geen zin om op de bank te gaan zitten bij de reserven en er maar de brui aan gegeven.

Een vijftal jaar geleden een eigen zaalvoetbalploeg opgestart, waarmee we nu uitkomen in de Futsal Liga Lede. Ondertussen ook enkele passage's in het jeugdhuizenvoetbal meegemaakt in Aalst om nu bij de KWB te gaan voetballen. Is ideaal voor mij; kan ik in de week zaalvoetballen en in het weekend veldvoetbal spelen, zonder te moeten trainen of mij in de ploeg te spelen.

Irriducibili
9 augustus 2012, 15:18
10-11 jaar lang bij vc Groot-Bijgaarden.
Verdediging - Rechts Back.

Trainers noemde mij altijd een 'smeerlapke' (niet gedrag, speelstijl). Gele kaarten waren niet meer te tellen (rode kaarten heb ik niet overdreven veel gehad).
Op het einde redelijk wat matchen in de goal gestaan, spijtig dat ik dat niet deed vanaf het begin, dat ging mij serieus goed af.

Gestopt omdat matchen samenvielen met den eendracht en een behoorlijk lange schorsing van de ploeg uit.

Kily_G
9 augustus 2012, 15:38
Ben op mijn 5 jaar begonnen bij Eendracht Serskamp, na 2 jaar ben ik dan verhuist naar Standaard Wetteren.
Heb daar 4 jaar bij de nationale jeugd gevoetbald, daarbij ook de beker van België gewonnen.
(finale in Moeskroen gewonnen tegen Club Brugge, heb dvd nog liggen)
Daarna naar Eendracht Aalst verhuist maar na 2 jaar kruisbanden gescheurd.

2 jaar stil gelegen en op mijn 15de beginnen voetballen bij KVC Jong Lede, daar 4 jaar achter elkaar met zelfde ploeg kampioen gespeeld, halve finale beker vh Volk gehaald.
Op mijn 17de al paar x mogen meegaan met eerste ploeg die toen in 2de provinciale speelde.
Jaar later overgegaan naar de kern en afwisselend mee met reserven en eerste ploeg.
Op mijn 20ste jammer genoeg moeten stoppen door knie problemen.

Wou dit jaar terug beginnen in 4de provinciale. Ploeg was juist gedegradeerd en gaf elke speler van eerste ploeg 100€ per gewonnen match. Maar net voor de voorbereiding kwam de knie terug opspelen en heb het mij dan ook niet gewaagd om terug te proberen, moet op mijn werk ook ettelijke km's stappen en dat is voor mij prioriteit

Kily_G
9 augustus 2012, 15:39
Het jaar erna naar Standaard Wetteren getrokken, maar daar was voetbal echt géén plezier meer. Hoeveel druk ze kunnen leggen op gasten van 15-16 jaar is abnormaal.

kan ik bevestigen, kende zelf ouders die trainers betaalden voor hun zoon te laten spelen

puni
9 augustus 2012, 16:15
Reserven tweede provinciale, links- of rechtsachter en indien nodig centrale verdediger (hoewel ik daar totaal de lengte en het postuur niet voor heb). Gisteren onze eerste oefenwedstrijd positief afgerond, 3-2 gewonnen tegen een derdeprovincialer. :)

Zafùn
9 augustus 2012, 16:26
Ik ben keeper en heb heel mijn jeugdloopbaan in nationale reeksen gespeeld, voornamelijk in derde klasse van mijn 5jaar tot mijn 18de. Verder heb ik 1 jaar in eerste klasse gespeeld bij, wie kent ze nog, Heusden-Zolder. Toen ik in Leuven ging studeren ben ik 1 jaar gestopt met keepen. Toen kon ik niet meer in de nationale reeksen terecht en ben ik afgezakt naar tweede provinciale. Daar heb ik 2 seizoenen in de eerste ploeg gestaan.

Een maand geleden ben ik verhuisd naar Amsterdam en nu voetbal ik hier in eerste klasse (komt overeen met eerste provinciale). Hier wordt wel heel ander voetbal gespeeld, veel verzorgder, er wordt werkelijk geen enkele bal naar voren getrapt. De centrale verdedigers zijn ook redelijk goede voetballers, wat het uitvoetballen ten goede komt. En de vele kunstgraspleinen (ook trainingsvelden) komen het niveau ook ten goede.

Foose
9 augustus 2012, 16:35
Ben op mijn 5 jaar begonnen bij Eendracht Serskamp, na 2 jaar ben ik dan verhuist naar Standaard Wetteren.
Heb daar 4 jaar bij de nationale jeugd gevoetbald, daarbij ook de beker van België gewonnen.
(finale in Moeskroen gewonnen tegen Club Brugge, heb dvd nog liggen)
Daarna naar Eendracht Aalst verhuist maar na 2 jaar kruisbanden gescheurd.

2 jaar stil gelegen en op mijn 15de beginnen voetballen bij KVC Jong Lede, daar 4 jaar achter elkaar met zelfde ploeg kampioen gespeeld, halve finale beker vh Volk gehaald.
Op mijn 17de al paar x mogen meegaan met eerste ploeg die toen in 2de provinciale speelde.
Jaar later overgegaan naar de kern en afwisselend mee met reserven en eerste ploeg.
Op mijn 20ste jammer genoeg moeten stoppen door knie problemen.

Wou dit jaar terug beginnen in 4de provinciale. Ploeg was juist gedegradeerd en gaf elke speler van eerste ploeg 100€ per gewonnen match. Maar net voor de voorbereiding kwam de knie terug opspelen en heb het mij dan ook niet gewaagd om terug te proberen, moet op mijn werk ook ettelijke km's stappen en dat is voor mij prioriteit

Ha, Lede. Ken er wel nog 'n paar die daar spelen, al zijn er toch wel wat vertrokken -> jeugd krijgt er bijna geen kans.

Ikzelf heb enkele seizoenen gekeept een jaar of 8 geleden. Bij de knapen van Burst was dat toen dacht ik. Hadden een goeie ploeg maar op't eind van het seizoen was er een leegloop (velen gingen oa naar Bambrugge). Wou nog verdergaan en eventueel 'keeperstraining' volgen om beter te worden, maar ben er dan maar mee gestopt omdat de meesten de ploeg verlieten en ik er uiteindelijk ook zoveel niet voor over had. Soms wel eens spijt van maja, ben ook al ni echt ne grote (type JF Gillet :D), dus speel ik af en toe nog wel eens in de zaal. Vind ik ook veel leuker en luchtiger. Ook geen trainingen of slecht weer etc.

|nfected
9 augustus 2012, 16:36
Ik vond het leuk! maar wel warm!

Kily_G
9 augustus 2012, 17:20
Ha, Lede. Ken er wel nog 'n paar die daar spelen, al zijn er toch wel wat vertrokken -> jeugd krijgt er bijna geen kans.

ja trainer in tijd liet zijn zoon altijd mee opdraven met eerste ploeg terwijl die nog maar 16 jaar was, was gene slechte maar ge zag duidelijk favoritisme.. was ook voornamelijk omdat hij ook die ploeg trainde.

nieuwe trainer heeft blijkbaar veel jonge gasten gekocht, mijn vader heeft daar nog rol bij eerste ploeg maar voor de rest ben ik daar gestopt

Wilcao
9 augustus 2012, 17:23
Wat ik mij eigenlijk afvraag, hoe laag is de drempel voor pakweg derde/4de provinciale? Ik heb wel zin om terug wat te beginnen voetballen. Er moeten eerst nog wat kilo's af, maar puur voetballend ben ik toch de slechtste niet. Speel nu zelf al enkele jaren in de zaal, maar het kriebelt terug om op het grote veld te beginnen spelen.

Misschien een beetje off-topic, maar ik vroeg me dat al een tijdje af.

4de provinciale is echt niet leuk. Je krijgt er stampen dat het niet normaal is. Allemaal mannen met bierbuik die u neerleggen omdat ge sneller zijt.

Ik begin dit jaar aan mijn 4de jaar in Maastricht (Nederland) en ga wel een elftal lager speler, omdat ik geen zin meer heb om te moeten voetballen. Nu gaan we 1x per week trainen en dat vind ik prima. Ik heb nooit op een hoog niveau gespeeld, maar nu wil ik alleen voor de fun gaan. Daarnaast ga ik ook weer recreatief zaalvoetballen.

Wilcao
9 augustus 2012, 17:41
Zijn hier trouwens ook mensen die aan freestyle doen?

Jepjep
9 augustus 2012, 18:10
Vroeger speelde ik zowat 3 keer per week op het plaatstelijke voetbalveld, maar heb nu zeker een jaar geen bal aangeraakt. Moet toch eens terug wat beginnen spelen. Ik vraag me af of ik nog de skills heb. Volgens mijn trainer vroeger kon ik beter dan Messi worden, maar had geen zin in een voetbalcarriere en al dat trainen.

Foose
9 augustus 2012, 20:16
ja trainer in tijd liet zijn zoon altijd mee opdraven met eerste ploeg terwijl die nog maar 16 jaar was, was gene slechte maar ge zag duidelijk favoritisme.. was ook voornamelijk omdat hij ook die ploeg trainde.

Yep, was tot vorig jaar die trainer nog denk ik. Althans bij de reserven

MvP
9 augustus 2012, 21:30
Ik heb bij de duiveltjes nog de kaap van 100 doelpunten op een seizoen gerond. Dat was bij een team uit de gewestelijke reeksen, tot mijn 14 ongeveer daar gebleven om dan naar een ander team te gaan. Daar speelde ik enkele niveau's hoger, in de provinciale reeksen. Toen kreeg ik jammer genoeg een gigantische groeispurt met alle lichamelijke gevolgen van dien. Vrij lang out geweest en nooit meer terug begonnen.

Oh ja, afgelopen academiejaar heb ik nog een teen gebroken tijdens een partijtje jenevervoetbal :unsure:

Rivfader
9 augustus 2012, 22:41
Vanaf mijn vijf jaar beginnen voetballen in het Katholiek verband en daarna opgebouwd tot vierde provinciale. Ik speel de voorbije jaren bij Ekeren Donk als spits en ben er in geslaagd om drie jaar op rij topschutter te worden.

Vierde provinciale is hier in Antwerpen helemaal niet slecht. Degelijke velden (waaronder kunstgras) en fitte tegenstanders.

Momenteel al sinds 23 juli aan het trainen. Negen trainingen al gehad waaronder een paar zware conditietrainingen (uithouding, interval en sprinten) plus een individueel schema voor tijdens de vrije dagen. Al drie kilo afgevallen (68 kg nu) en mijn conditie is best wel al sterk te noemen. Door problemen met mijn kaart de eerste twee oefenmatchen gemist dus hoop de komende vijf toch allemaal te kunnen meespelen.

Weebl
10 augustus 2012, 11:48
Gisteren oefenmatch met 5-0 afgerond, was tegen een ploeg die in onze reeks speelt, maar zal wellicht laatstes eindigen. Heel goed gespeeld, maar het had gerust 10-0 kunnen zijn, er is toch nog veel werk aan. Maar er waren ook nog veel spelers bij niet zullen opgeroepen worden eens de competitie bezig is :).

boozeke
10 augustus 2012, 11:51
Ben van veld gestampt op mijn 13e (elzestraat) tegen nieuwendijk,2 niet zo blanke tegenstanders vol op mijn knie langs weerkanten,nooit meer terug op een voetbalveld durven stappen op competitieniveau

Tuninboy
10 augustus 2012, 12:23
Bedrijfsvoetbal. :woohoo:

Is minder dan 4de provinciale ma meer dan cafevoetbal(this dus competitie met klassement met 4 divisie's waar wij in de eerste divisie zitten) Vorig jaar 5de geeindigd. Eerste 2 teams waren te sterk aangezien er een ploeg spelers van Patro Eisden(2de provinciale ging halen, en dan 100€ de winstmatch gaf)
Aluwel we met onze ploeg makkelijk in 4de provinciale zouden kunnen meedraaien, zeker voetballend. En ik heb totaal niet het gevoel dat er zoveel wordt nagetrapt dan in 4de provinciale. We spelen om te voetballen. Waar in 4de provinciale er eerder wordt gekomen om de bal weg te trappen & schoppen te geven) Niks moet, this ene keer per week trainen. Maar this nie da ge u in de ploeg moet knokken. En this ook om mezelf bezig te houden. Speel het spelleke graag. En voor het geld moetk het ook nie doen, want alsk een paar uur langer werk hebk al meer verdient, dan zondags op de plein te staan. :) De sfeer zit goed & this fun.

Rivfader
10 augustus 2012, 13:22
Gisteren een redelijk harde training gehad. Geoefend op de flanken gebruiken. 1-2 - diep spelen - voorzetten en twee man werkt af. Dat voortdurend die flank afgaan is kapotgaan. :p

Nu rustig bekomen van de enorm stijve benen.

Edit: weer iemand met zo'n negatief beeld over vierde provinciale. Snap het echt niet

Tuninboy
10 augustus 2012, 13:31
Gisteren een redelijk harde training gehad. Geoefend op de flanken gebruiken. 1-2 - diep spelen - voorzetten en twee man werkt af. Dat voortdurend die flank afgaan is kapotgaan. :p

Nu rustig bekomen van de enorm stijve benen.

Edit: weer iemand met zo'n negatief beeld over vierde provinciale. Snap het echt niet

Gisteren nog een match gaan zien tussen 2 vierde provincialers hier. En this nie da ge nu al gaat beginnen natrappen. Maar de bal werd veel te veel na voor geknalt. Ik heb geen negatief beeld. Als gij in 4de provinciale wilt shotten, dan is da uw zaak. En het kan zijn dat het in andere provincies anders is he.

Vedeco
10 augustus 2012, 14:06
4e provinciale A in Oost-Vlaanderen was enige tijd de rotste competitie van heel België denk ik. Ze hadden al die Gentse ploegen samen gestoken waaronder enkele nieuwe Turkse verenigingen. Nu is er een trend aan de gang om de beloften in 4e te laten spelen.

Bibberen en beven, match na match. :p

Weebl
10 augustus 2012, 14:08
Wij waren van plan om met de beloften in vierde aan de slag te gaan, maar we hebben dat uiteindelijk niet gedaan. Na ons ongeslagen seizoen met een doelpuntensaldo van +110 wilden we een nieuwe uitdaging, maar de meeste spelers zijn vertrokken :(.

BeeLz
10 augustus 2012, 14:37
Vanaf mijn vijf jaar beginnen voetballen in het Katholiek verband en daarna opgebouwd tot vierde provinciale. Ik speel de voorbije jaren bij Ekeren Donk als spits en ben er in geslaagd om drie jaar op rij topschutter te worden.

Vierde provinciale is hier in Antwerpen helemaal niet slecht. Degelijke velden (waaronder kunstgras) en fitte tegenstanders.

Momenteel al sinds 23 juli aan het trainen. Negen trainingen al gehad waaronder een paar zware conditietrainingen (uithouding, interval en sprinten) plus een individueel schema voor tijdens de vrije dagen. Al drie kilo afgevallen (68 kg nu) en mijn conditie is best wel al sterk te noemen. Door problemen met mijn kaart de eerste twee oefenmatchen gemist dus hoop de komende vijf toch allemaal te kunnen meespelen.

68 Kilo als spits, dan hoop ik toch dat ge uitzonderlijk snel en technisch bent want kan me niet voorstellen dat ge veel duels gaat winnen tegen de gemiddeld 4de provinciale speler :p

Rivfader
10 augustus 2012, 15:06
Gisteren nog een match gaan zien tussen 2 vierde provincialers hier. En this nie da ge nu al gaat beginnen natrappen. Maar de bal werd veel te veel na voor geknalt. Ik heb geen negatief beeld. Als gij in 4de provinciale wilt shotten, dan is da uw zaak. En het kan zijn dat het in andere provincies anders is he.

Als ik denk aan ballen de hele tijd naar voor stampen, dan denk ik aan het katholiek verbond waar ik soms wel eens een match van ga zien omdat er wat vrienden van mij bij de plaatselijke ploeg spelen. Bij de matchen die ik speel worden er nog altijd wel ballen naar voor getrapt maar in erg kleine mate. Onze eerste ploeg heeft vorige week zelfs gelijkgespeeld tegen een 2e provincialer.

68 Kilo als spits, dan hoop ik toch dat ge uitzonderlijk snel en technisch bent want kan me niet voorstellen dat ge veel duels gaat winnen tegen de gemiddeld 4de provinciale speler :p

Ik speel puur op snelheid ja en loop vaak de diepte in. Tegen de grotere en iets loggere verdedigers heb ik een groot voordeel. Technisch ben ik niet echt maar wel goed wendbaar aan de bal waardoor ik geregeld wel een tegenstander voorbij kan gaan.

SkeeWax
10 augustus 2012, 20:50
Hier 10 jaar de jeugd doorlopen bij club brugge dan een zware blessure; nog 2 jaartjes in lagere reeksen en weer een zware blessure. Ondertussen al een jarenhalf ofzo gestopt en ik mis het niet echt (dan heb ik het over de zever die er rond hangt en niet het spel op zich). Ik beoefen nu verschillende sporten maar niet in clubverband (lopen, zwemmen, powertraining, fietsen).

Rivfader
11 augustus 2012, 12:29
Ik begrijp wat je bedoelt. Ikzelf ben ongeveer twee jaar gestopt wegen universitaire studies en had ook niet echt heimwee naar voetbal, mede doordat ik ook amper tijd had. Nu ik terug ben begonnen door het pushen van mijn vriendin en mijn ouders heb ik er nog geen moment spijt van gehad en hoop ik dat de competitie zo snel mogelijk begint!

Pilatus
11 augustus 2012, 15:10
vorig jaar gedegradeerd naar 1ste prov, hopelijk rustig seizoen nu

Trebby
11 augustus 2012, 23:47
3 jaar gevoetbald bij een 4de provincialer, maar meer in de lappenmand gehangen dan iets anders. :D Te hard voetbal voor mij.

Rivfader
12 augustus 2012, 00:26
vorig jaar gedegradeerd naar 1ste prov, hopelijk rustig seizoen nu

Promoveren verdomme!

Cuth
12 augustus 2012, 01:00
Ben begonnen op mijn 6 jaar bij Berchem sport, tot mijn 13 jaar, toen begon het wat mijn keel uit te hangen. 3 training en 2 matchen per week terwijl ik nog competitief tennis speelde was gewoon te veel. Dan naar het katholiek sportverbond gegaan. Eerst 3 jaar bij Ik Dien, maar toen zijn zowat alle goede spelers gestopt of naar een andere ploeg gegaan en ben ik naar Olve getrokken omdat ik er wat volk kende. In mijn 2de Junioren jaar in 1ste ploeg beland in de 2de seizoenshelft. Was ook mijn beste jaar, 40 goals en 20+ assists van de 80 gemaakte goals dat seizoen.
Toen begon de miserie, eerst een zware ontsteking aan beide patellapezen en een half jaar niets mogen doen. Dan een half jaar in 2de ploeg gespeeld en in de eerste match van het nieuwe seizoen mijn achterste kruisband gescheurd. Een jaar kine moeten doen en dan heeft de dokter beslist dat ik toch geopereerd moest worden en na die operatie 8 weken krukken, 4 maand een brace en 9 maanden kine. Daarna een paar keer terug gaan trainen maar was vooral frustrerend en had plots tijdsgebrek door een druk studentenleven ;)
Sinds vorig seizoen terug beginnen spelen met een vriendenploegje. Een hoop kleine blessures gehad wegens een gebrek aan training maar al bij al ging het nog wel. 3des geworden in ons eerste seizoen en hadden eigenlijk kampioen moeten spelen als we elke keer met ons beste ploeg hadden gespeeld want zijn 3-0 en 5-0 gewonnen tegen de kampioen maar punten verloren tegen snertploegen omdat we maar met 7 waren etc :p

Wat Weebl zegt is wel waar, heb ik in katholiek ook tegengekomen, ploegen die betaald worden en eigenlijk helemaal niet goed kunnen voetballen gaan u verrot shotten omdat die alles doen voor hun premies. Geen pretje om tegen te spelen.
OLVE was altijd goed voor een beladen match! Zelf enkele jaren bij Cantincrode geshot.

Jonas89
12 augustus 2012, 17:01
Ja, maar dat varieert wel van ploeg tot ploeg. De meeste ploegen die linkerkolom spelen in vierde provenciale delen winstpremies uit die rond de 50 euro schommelen.

@Weebl: Bij welke ploeg speel je ? (PM me als je het 'openbaar' wilt zeggen)

Weebl
13 augustus 2012, 19:19
Woohoo mag morgen meedoen met de eerste ploeg tegen de beloften van Aalst!
Zal wel op de bank te zitten zijn ma kom :p.

Foose
13 augustus 2012, 19:33
Ow yeah, den Eendracht :cool:

Wilcao
13 augustus 2012, 22:27
Eerste oefenmatch 7-3 gewonnen, maar wat was ik slecht. Ik ergerde me gewoon aan mijzelf. Het was tegen een bedrijfsclub. Klein detail Boudewijn Zenden deed wel met ons mee :unsure:.

Rivfader
13 augustus 2012, 22:43
Mijn kaart zou tegen donderdag in orde moeten zijn. Zo kan ik nog drie oefenwedstrijden meepakken voor de competitie begint.

Vandaag weer training gehad en ik voel het enorm hard aan mijn benen. Gisteren naar een festival geweest dus weinig geslapen en goed wat gedronken. :p

fcberke
13 augustus 2012, 22:58
Mijn kaart zou tegen donderdag in orde moeten zijn. Zo kan ik nog drie oefenwedstrijden meepakken voor de competitie begint.

Vandaag weer training gehad en ik voel het enorm hard aan mijn benen. Gisteren naar een festival geweest dus weinig geslapen en goed wat gedronken. :p

dat zijn de beste trainingen en matchen :unsure:

Weebl
15 augustus 2012, 01:45
Jepla, nen helft meegedaan met de eerste ploeg tegen de beloften van Aalst! 1-1, geen slecht resultaat want die gastjes konden nogal voetballen ze, amai! Er deden nog 5 spelers mee van de A-kern ook.
Heb zelf niet slecht gespeeld, maar de passing moet beter!

Jepjep
15 augustus 2012, 01:46
Ik heb u zien spelen weebl, ge hebt talent. Doe zo verder.

Rivfader
15 augustus 2012, 13:32
Wat een hitte deze week. Dat maakt het trainen niet makkelijk. Ik speel liever als het vriest dan in deze hitte.

Weebl
19 augustus 2012, 12:03
Jaja, straks matchke spelen! 't Is er 't weer voor! :D
De trainer zou al gevraagd hebben om de match in te korten door de hitte :D.

Misterblort
19 augustus 2012, 12:30
Straks spelen voor den beker van Brabant.. Kzie da precies ni zitten in zo een weer ^^
Ben begonnen in sporting ternat die zijn dan gefusioneerd daar in 1ste provenciale kampioen gespeeld, jaar in 4de klasse gespeeld. Dan naar Appelterre (1ste prov O-Vl) wa poen gaan scheppen >< Dan terug iets dichter bij huis gaan spelen, maar wegens blessures 2 jaar verloren..
Dit seizoen naar de titelkandidaat in 3de provenciale gaan shotten. Spits hierzo :)

Hannibal
19 augustus 2012, 18:06
Gisteren oefenmatch met 5-1 gewonnen. Wel loden benen met zo'n hitte. 22-23 °C is ideaal.