PDA

Volledige versie bekijken : [FR] mobiele site

Qronicle
1 augustus 2012, 13:03
Hello,

Ik heb nog wat opmerkingen over de mobiele versie van de website. Ik had gehoopt op een responsive design, maargoed ik heb op dit moment geen beschikking over de desktop versie dus het is moeilijk om hierover een oordeel te vellen.

- geen link naar de volledige versie vd website (dit is toch een must)
- navigatie zeer beperkt, geen link naar forum
- geen comments bij artikels (ik vermoed dat deze er op de echte site wel zijn)
- geen mogelijkheid tot het bekijken van oudere berichten in de nieuws sectie. Mss kan dit opgelost worden met zo'n fancy loader als je onderaan de pagina verder scrollt?

Minor issues:

- blurry logo op retina displays

Een mobiele website is goed om dingen duidelijker weer te geven, niet om functionaliteit of informatie te ontnemen :)

Als er nog comments zijn wil k deze wel aan deze post toevoegen.

StanTem
1 augustus 2012, 15:06
Er zijn meldingen (zowel in comments op frontpage, als hier al ergens gemeld) dat men op smartphones/tablets enkel naar de mobiele site kan gaan, en dus niet naar de volledige site.
Zelf heb ik de iPad nu niet bij de hand, maar ik ging altijd naar de volledige site, om bovenstaande redenen: de mobiele site heeft niks te bieden.

Keuze om ofwel op mobiele site ofwel op volledige site te surfen, zou bij de gebruiker moeten liggen.

Jonas89
1 augustus 2012, 15:13
K'ga het hier zetten, en niet een speciale topic open voor doen:

De nieuwe website ziet er goed uit, BEHALVE de afbeeldingen; die zien er niet uit op een Retina scherm van de MacBook Pro.

Qronicle
1 augustus 2012, 18:48
Er is ook geen mogelijkheid tot het bekijken van oudere berichten in de nieuws sectie. Mss kan dit opgelost worden met zo'n fancy loader als je onderaan de pagina verder scrollt?

StanTem
1 augustus 2012, 21:20
Forwarding naar mobiele site op tablet/smartphone is precies opgelost.
Zit nu op iPad, en kan op de volledige site.

Qronicle
2 augustus 2012, 01:03
Voor zover ik kan zien hebben ze gewoon de forwarding naar de mobiele site afgezet voorlopig. Niet echt een oplossing :)

Maar het is wel goed voor ondertussen natuurlijk.

Eikel Father
6 augustus 2012, 10:02
Ik zal het ook maar hier bij zetten,

Als ik de mobile site toevoeg op mijn springboard, krijg ik geen logo, enkel een 'kleine' versie van de tekst die erop staat.

Qronicle
17 augustus 2012, 18:54
Is er nog wat nieuws over de mobiele site?
Want het nieuws is eigenlijk wel een pijn in de donkere plaats om door te scrollen nu :P (alleszins op alle iOS browsers, aangezien je niet kan zoomen of de pagina verplaatsen wanneer je enkel die nieuws overflow box in beeld hebt...

cgilis
24 augustus 2012, 11:10
Ik zal het ook maar hier bij zetten,

Als ik de mobile site toevoeg op mijn springboard, krijg ik geen logo, enkel een 'kleine' versie van de tekst die erop staat.

Dit icoontje is aangemaakt.

cgilis
24 augustus 2012, 11:12
Is er nog wat nieuws over de mobiele site?
Want het nieuws is eigenlijk wel een pijn in de donkere plaats om door te scrollen nu :P (alleszins op alle iOS browsers, aangezien je niet kan zoomen of de pagina verplaatsen wanneer je enkel die nieuws overflow box in beeld hebt...

Heb dat terug afgezet.

StanTem
24 augustus 2012, 11:36
:woohoo:

Goed bezig!

Eikel Father
26 augustus 2012, 17:02
Dit icoontje is aangemaakt.

Super, bedankt!

Sent from my iPhone using Tapatalk