PDA

Volledige versie bekijken : Olympisch Voetbaltoernooi - Londen 2012

mtm
3 juli 2012, 12:47
http://www.globalsportincolour.com/wp-content/uploads/2011/12/Team-GB-Football1.jpg

Binnen een goede 3 weken kunnen we weer genieten van U23 voetbal op de Olympische Spelen. Het is nog wat vroeg maar zo ontlasten we andere topics van Olympiadenieuws. :)

16 teams van over de hele wereld zullen in juli en augustus opnieuw strijden voor een fel begeerde olympische medaille. Wij, als echte voetballiefhebbers, kunnen uitkijken naar een tornooi waar opkomend talent onder leiding van enkele ervaren rotten het beste van zichzelf zullen laten zien.

De groepen zijn onderverdeeld als volgt:

Groep A:
Groot-Brittannië
Senegal
VAE
Uruguay

Groep B:
Mexico
Zuid-Korea
Gabon
Zwitserland

Groep C
Brazilië
Egypte
Wit-Rusland
Nieuw-Zeeland

Groep D
Spanje
Japan
Honduras
Marokko

De 6 stadia mogen er ook gerust wezen:
City of Coventry Stadium, Coventry
Hampden Park, Glasgow
Millennium Stadium, Cardiff
Old Trafford, Manchester
St James’ Park, Newcastle Upon Tyne
Wembley Stadium, Londen

Let the games begin!
En ja mtm, ik heb uw post gebruikt :unsure:

Noticias - Real Federación Española de Fútbol (http://www.rfef.es/index.jsp?nodo=39&ID=5412)

Mata, Javi Martinez en Jordi Alba krijgen geen vakantie? :unsure:

Wat een sterke ploeg ook weer.

NemesisBE
3 juli 2012, 13:37
Wat een ploeg :drool: Hup hup Muniain!!

Vedeco
3 juli 2012, 15:13
Ideaal, dan kan ik Alvaro Dominguez al eens aan het werk zien :)

Gavin
3 juli 2012, 15:23
Die olympische ploeg is beter dan wat wij als Rode Duivels kunnen opstellen.

asmo
3 juli 2012, 17:25
Die olympische ploeg is beter dan wat wij als Rode Duivels kunnen opstellen.
Die Olympische ploeg haalt minstens halve finale op dit EK, dus een eerlijke vergelijking is dat nu ook weer niet. :D

eurowarriors
3 juli 2012, 18:20
De bosbranden in Valencia teisteren de lokale bevolking nu al dagen, maar er valt toch iets positief bij te vermelden. Valencia CF organiseert op 28 juli een benefietmatch tegen FC Porto waarbij de opbrengt naar de getroffenen gaat. En eurowarriors zit dan in Valencia, dus ik kan eindelijk nog eens een match in Mestalla meepikken én de opbrengst gaat naar een heel goed doel. Prachtig initiatief en heel mooi voor mij!

Lilspanyol
3 juli 2012, 20:09
Seffens moeten we nog gaan geloven dat ge blij zijt dat de bossen branden :unsure:

Grappig trouwens dat er in die selectie niet één Madrid speler zit :niceone:

Gavin
3 juli 2012, 20:21
Die Olympische ploeg haalt minstens halve finale op dit EK, dus een eerlijke vergelijking is dat nu ook weer niet. :D
Dat was één van de onderliggende boodschappen: wij zitten altijd te hypen over wat een ploeg we hebben maar kijk wat een land als Spanje u23 (+ een grote naam of drie) kan opstellen ... klein reality checkske en zo. Ik vrees dat van ons enkel Kompany in die ploeg geraakt.

Anoniem04
3 juli 2012, 20:53
Spanje moest 5 jaar geleden dan ook niet Kevin Vandenbergh oproepen als spits.

Dat is als tegen iemand die juist een degelijke wagen heeft gekocht, na jaren met een wrak ronde te rijden, zeggen dat hij niet te gelukkig mag zijn omdat een Rolls Royce meer luxe heeft :unsure:

Jepjep
3 juli 2012, 21:43
Dat was één van de onderliggende boodschappen: wij zitten altijd te hypen over wat een ploeg we hebben maar kijk wat een land als Spanje u23 (+ een grote naam of drie) kan opstellen ... klein reality checkske en zo. Ik vrees dat van ons enkel Kompany in die ploeg geraakt.

Tja als je ziet met wat we het pakweg 10 jaar geleden moesten doen, mogen we nu best blij zijn. En België vergelijken met Spanje is ook niet echt realistisch, zij hebben een veel grotere vijver om uit te vissen.

Gavin
3 juli 2012, 23:02
Wat kan het mij the fuck schelen met wat we het enkele jaren geleden moesten doen?

Bubba
3 juli 2012, 23:06
Het is gewoon belachelijk om de rode duivels met Spanje te gaan vergelijken, maar swat...

NemesisBE
3 juli 2012, 23:14
Ach ach, onze media spreken over een kans op kwart-, halve of zelfs finale op het WK14 met deze talentvolle groep. Dan is het toch normaal dat ge gaat vergelijken met de huidige wereldkampioen? :unsure:

Jepjep
3 juli 2012, 23:15
Wat kan het mij the fuck schelen met wat we het enkele jaren geleden moesten doen?

Zeg ik dat het jou iets kan schelen. Veel Belgen zijn blij dat we veel betere spelers hebben dan vroeger.
En rustiger taalgebruik kan ook, heb je je maandstonden ofzo.

Vedeco
4 juli 2012, 08:04
Gavin wil gewoon het beste voor onze Rode Duivels, laten we het daar bij houden. :)

St0wned
4 juli 2012, 09:20
Lolympisch voetbal komt het begin van het seizoen weer verstoren '-_-

asmo
4 juli 2012, 10:01
Jammer dat Argentinië het liet afweten in de kwalificatie.

eurowarriors
4 juli 2012, 10:05

Diego Alves mist de hele voorbereiding door dit toernooi. Spijtig.

Ik verwacht ook hier veel van Spanje. Spelers als Mata, Alba, Muniain en Isco gaan echt het verschil maken.

Vedeco
4 juli 2012, 10:07

Ik heb eerlijk gezegd genoten van het tornooi in 2008, er werd vrank en vrij gespeeld met veel aanvallende impulsen. Hopelijk komt er nu wat volk op af want dan kan het echt een top tornooitje worden. En ik ben vooral benieuwd naar de ploeg van Groot-Brittannië, zo een mix van Engelsen, Schotten, Noord-Ieren en Welshmen kan nog leuk worden.

En ja, enkele spelers missen de voorbereiding met hun club maar 1x om de 4 jaar is nu ook geen absolute ramp zeker. Gladbach mist Xhaka, Dominguez en Ohtsu maar ik ben er zeker van dat die zonder al te veel problemen later kunnen aansluiten bij de groep.

Maxwell
4 juli 2012, 10:45
Te volgen op Belgische TV ?

Vedeco
4 juli 2012, 11:03
Te volgen op Belgische TV ?

Ik denk dat het Eurosport zal worden voor de meeste wedstrijden.

e.House
4 juli 2012, 11:13
Zeg ik dat het jou iets kan schelen. Veel Belgen zijn blij dat we veel betere spelers hebben dan vroeger.
En rustiger taalgebruik kan ook, heb je je maandstonden ofzo.

2

Ik lees zelden threads op het voetbalforum, maar Gavin's posts zijn altijd gefrustreerd en negatief. :)

$uB^
4 juli 2012, 17:21
Vraagje, hoe maakt men de ploeg? Als ik eens las, mag de ploeg bestaan uit 3 spelers boven de 23, niet? Dus ze kiezen de beste jonge spelers en dan nog voor elke positie (verdediging, middenveld, aanval) een oudere speler? Alle, dat is toch beetje een rare regel .. Competitie voor spelers onder de 23 jaar maar met 3 spelers die ouder zijn? (Op sommige sites lees ik dat de grens 25 jaar is maja ...)

Btw, teamke van Brazilie ook niet vergeten hoor:

Doel: Jefferson (Botafogo), Rafael Cabral (Santos), Neto (Fiorentina)

Verdediging: David Luiz (Chelsea), Danilo (Udinese), Marcelo (Real Madrid), Rafael (Manchester United), Thiago Silva (AC Milan ), Alex Sandro (FC Porto), Bruno Uvini (Sao Paulo), Juan (Internazionale)

Middenveld: Sandro (Tottenham Hotspur), Romulo (Fiorentina), Lucas Moura en Casimir (beiden Sao Paulo), Not Wellington (Fluminense), Oscar (Internacional), Danilo (FC Porto), Giuliano (Dnipropetrovsk)

Aanval: Damian (Internacional), Hulk (FC Porto), Alexandre Pato (AC Milan) en Neymar (Santos).

NemesisBE
4 juli 2012, 17:25
Is Nigeria er ook bij? Die hebben normaal ook altijd een leuke U23ploeg!

Vedeco
4 juli 2012, 17:28
Is Nigeria er ook bij? Die hebben normaal ook altijd een leuke U23ploeg!

Senegal, Gabon en Egypte voor Afrika.

Wilcao
4 juli 2012, 17:44
Mss dat ik hier en daar een wedstrijdje meepik, maar veel verwacht ik er niet van :)

Cuth
4 juli 2012, 17:55
Vraagje, hoe maakt men de ploeg? Als ik eens las, mag de ploeg bestaan uit 3 spelers boven de 23, niet? Dus ze kiezen de beste jonge spelers en dan nog voor elke positie (verdediging, middenveld, aanval) een oudere speler? Alle, dat is toch beetje een rare regel .. Competitie voor spelers onder de 23 jaar maar met 3 spelers die ouder zijn? (Op sommige sites lees ik dat de grens 25 jaar is maja ...)

Is dat niet omdat het olympisch voetbaltoernooi teveel boven de andere sporten zou 'uittorenen' en omdat het anders ook zou botsen met het WK/EK wat de FIFA/UEFA ongetwijfeld niet aankan.

Voor mij hoeft voetbal niet echt op de OS. Dat voetbal interesseert me dan echt geen fluit omdat het niet de beste voetballers van de wereld zijn die daar aantreden dus is het voor mij de ideale gelegenheid om naar minder bekende sporten te kijken!

Pseudo
4 juli 2012, 17:57
Brazilië neemt dit toernooi behoorlijk serieus op omdat ze het nog geen enkele keer hebben gewonnen, zie je ook in hun selectie

$uB^
4 juli 2012, 17:59
Is dat niet omdat het olympisch voetbaltoernooi teveel boven de andere sporten zou 'uittorenen' en omdat het anders ook zou botsen met het WK/EK wat de FIFA/UEFA ongetwijfeld niet aankan.

Voor mij hoeft voetbal niet echt op de OS. Dat voetbal interesseert me dan echt geen fluit omdat het niet de beste voetballers van de wereld zijn die daar aantreden dus is het voor mij de ideale gelegenheid om naar minder bekende sporten te kijken!

Mja, wat is de 'waarde' dan van een Olympische titel .. In het wielrennen is dit dan toch veel belangrijker dan in voetbal .. Tis dan meer een 'jeugdtornooi' ... ? Enigste dat je dan mss kunt 'afleiden' is dat er een goeie lichting aankomt ... Mss moeten ze het EK en WK wisselen, zodat het WK samenloopt met de Olympische spelen .. En dan moeten ze dat Olympisch voetbaltornooi niet meer houden?

Aan de andere kant, we gaan mss wat jeugdig talent zien :-) (en toch in elke ploeg enkele 'bekendere' spelers ..)

Vedeco
4 juli 2012, 18:02
Brazilië neemt dit toernooi behoorlijk serieus op omdat ze het nog geen enkele keer hebben gewonnen, zie je ook in hun selectie

Denk dat ze eerder mikken op de Spelen van Rio in 2016 maar als kampioen daar aan de bak komen zou ook mooi zijn hé :)

Vedeco
4 juli 2012, 21:47
Best jammer dat we er niet bij zijn op deze Spelen, dat was in 2008 toch nog een heel klein lichtpuntje :(

asmo
4 juli 2012, 22:02

Tjah, het is steeds veruit de meest populaire sport op de OS zowel qua kijkcijfers als bezoekersaantallen.

NemesisBE
4 juli 2012, 23:49
Legendarische match in 2008 tegen Italië :love: Dembele was toen echt outstanding!

Alcoholic Punk
5 juli 2012, 08:40
Ik heb eerlijk gezegd genoten van het tornooi in 2008, er werd vrank en vrij gespeeld met veel aanvallende impulsen. Hopelijk komt er nu wat volk op af want dan kan het echt een top tornooitje worden. En ik ben vooral benieuwd naar de ploeg van Groot-Brittannië, zo een mix van Engelsen, Schotten, Noord-Ieren en Welshmen kan nog leuk worden.

En ja, enkele spelers missen de voorbereiding met hun club maar 1x om de 4 jaar is nu ook geen absolute ramp zeker. Gladbach mist Xhaka, Dominguez en Ohtsu maar ik ben er zeker van dat die zonder al te veel problemen later kunnen aansluiten bij de groep.

Er is niet zoveel mix aan ze uiteindelijk, wat te verwachten was.

Vedeco
5 juli 2012, 09:16
Er is niet zoveel mix aan ze uiteindelijk, wat te verwachten was.

London 2012 Olympics: Team GB men's football squad revealed | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/sport/olympics/article-2167672/London-2012-Olympics-Team-GB-mens-football-squad-revealed.html)

Ja zonde van het ontbreken van Schotland en Noord-Ierland.

EDIT: Xhaka blijft vrijwillig thuis om alles op Gladbach te kunnen zetten.

Lilspanyol
5 juli 2012, 15:14
Thiago gaat ook niet mee met Spanje, raakt niet fit ...
Alba proberen ze thuis te houden. Begrijpelijk IMO, als ik hem was zou ik kiezen voor mijn club en me concentreren op de voorbereiding om zo goed mogelijk geïntegreerd te raken. Spijtig genoeg denkt hij er niet zo over volgens mij.

Is Dani Alves trouwens afgevallen bij die selectie van Brazilië of wat? Beter zo natuurlijk.

eurowarriors
5 juli 2012, 15:52
Diego Alves zou zijn selectie vrijwillig geweigerd hebben om de volledige voorbereiding bij Valencia te kunnen volmaken. Klasse!

Vedeco
5 juli 2012, 17:23
Diego Alves zou zijn selectie vrijwillig geweigerd hebben om de volledige voorbereiding bij Valencia te kunnen volmaken. Klasse!

Wij hebben nogal voorbeeldige spelers hé.

$uB^
5 juli 2012, 19:48
Wat is dan eigenlijk het nut van die spelers op te roepen als ze toch niet willen spelen omdat ze de voorbereiding van hun ploeg niet willen missen .. ? Het land roept mij op om te spelen voor mijn land maar ah, planning is niet perfect dus ik zal niet meegaan, anders mis ik wat voorbereiding met mijn eigen ploeg ...

Ik wil geen discussie starten over het feit of dit 'klasse' is of niet, maar dan moeten ze maar iets beters/anders organiseren eh .. Aangezien dit voor vele spelers niet te combineren valt met hun eigen club ..

Vedeco
5 juli 2012, 20:10
Xhaka is een nieuwkomer bij de club en dan is zo'n weigering toch wel te begrijpen hé denk ik? Als nieuweling uw 1e voorbereiding missen is gewoon niet opportuun. Diego Alves daarentegen werd opgeroepen als 'ouderling' dus dan vind ik ook dat hij het recht heeft om zijn club boven zijn land te plaatsen op dat moment.

eurowarriors
5 juli 2012, 20:16
Wij hebben nogal voorbeeldige spelers hé.

Inderdaad! Zeker voor Xhaka als nieuwkomer erg belangrijk om te kunnen wennen aan de nieuwe ploeg en zich te kunnen inspelen in het systeem.

Diego Alves weet dat er met Guaita een keeper rondloopt die hetzelfde niveau haalt en de concurrentie vorig seizoen eigenlijk door Guaita gewonnen werd. Hij zal die voorbereiding nodig hebben om te laten zien aan de nieuwe trainer dat hij ook een basisplaats verdient.

Alcoholic Punk
6 juli 2012, 12:38
Wat is dan eigenlijk het nut van die spelers op te roepen als ze toch niet willen spelen omdat ze de voorbereiding van hun ploeg niet willen missen .. ? Het land roept mij op om te spelen voor mijn land maar ah, planning is niet perfect dus ik zal niet meegaan, anders mis ik wat voorbereiding met mijn eigen ploeg ...

Ik wil geen discussie starten over het feit of dit 'klasse' is of niet, maar dan moeten ze maar iets beters/anders organiseren eh .. Aangezien dit voor vele spelers niet te combineren valt met hun eigen club ..

Probleem is dat het olympisch tornooi geen FIFA/UEFA tornooi is en dus geen rekening houdt met de competities.
De clubs zijn sterker dan de bonden en redeneren ook van jongen wij betalen uw loon dus je bent dan bij ons.

Moesten de olympische spelen bv vallen in juni zouden dergelijke taferelen wel niet gauw voorkomen.

$uB^
6 juli 2012, 13:23
Probleem is dat het olympisch tornooi geen FIFA/UEFA tornooi is en dus geen rekening houdt met de competities.
De clubs zijn sterker dan de bonden en redeneren ook van jongen wij betalen uw loon dus je bent dan bij ons.

Moesten de olympische spelen bv vallen in juni zouden dergelijke taferelen wel niet gauw voorkomen.

Ewel ja, zoals ik zei, moest dat nu beter georganiseerd worden ofzo :-) Ik snap wel dat spelers zeggen van 'ik ga niet mee zodat ik de voorbereiding bij mijn (nieuwe) club kan meemaken' maar dan heeft dat tornooi toch eigenlijk 'minder waarde' ... Dan ben je Olympisch kampioen maar ah, die titel stelt niet zoveel voor ... En da vind'k een beetje jammer aangezien de OS toch een groots tornooi voorstellen ... Ahja, we gaan er niet wakker van liggen :-)

Cerv.Be
6 juli 2012, 13:27
Olympische Spelen voor voetbal stelt niets voor, de titel heeft dan ook zo goed als geen waarde. Ik begrijp de clubs maar al te goed dat ze hun spelers liever niet ter beschikking stellen. Ze mogen dit gerust ook schrappen uit de OS, het WK dat is het tornooi voor voetballand.

$uB^
6 juli 2012, 13:29
Olympische Spelen voor voetbal stelt niets voor, de titel heeft dan ook zo goed als geen waarde. Ik begrijp de clubs maar al te goed dat ze hun spelers liever niet ter beschikking stellen.

Dan kunnen ze het evengoed niet organiseren eh :-) (Maja .. it's all 'bout the money zeker :x)

Vedeco
6 juli 2012, 13:32
Er zijn genoeg spelers die hier wel waarde aan hechten, wees daar maar zeker van.

Een quote van Kouyaté:

"Ik weet dat ze oplossingen gaan moeten vinden zonder mij. Hawsawi wordt beter en beter, maar ze moeten hem tijd geven. Ik wou absoluut deelnemen aan de Spelen, en Roger Vanden Stock heeft zijn woord gehouden, een gebaar dat ik enorm apprecieer. Ik denk echt dat we met Senegal iets kunnen verwezelijken op de Spelen"

En Dominguez en Ohtsu spraken op een door Gladbach georganiseerde persconferentie ook over een 'grote eer'. Het is gewoon een kans om u als niet A-international te tonen op het internationale niveau.

Alcoholic Punk
6 juli 2012, 13:43
Het leuke aan het olympisch tornooi is dat het jongeren zijn. Ze mogen van mijn part zelfs die regel van 3 ouderen schrappen.

Cerv.Be
6 juli 2012, 13:48
Er zijn genoeg spelers die hier wel waarde aan hechten, wees daar maar zeker van.

Een quote van Kouyaté:

"Ik weet dat ze oplossingen gaan moeten vinden zonder mij. Hawsawi wordt beter en beter, maar ze moeten hem tijd geven. Ik wou absoluut deelnemen aan de Spelen, en Roger Vanden Stock heeft zijn woord gehouden, een gebaar dat ik enorm apprecieer. Ik denk echt dat we met Senegal iets kunnen verwezelijken op de Spelen"

En Dominguez en Ohtsu spraken op een door Gladbach georganiseerde persconferentie ook over een 'grote eer'. Het is gewoon een kans om u als niet A-international te tonen op het internationale niveau.

Het gaat niet alleen over wat de spelers denken. Voetbal op OS is niet het hoogste niveau. Dit is wat het net zou moeten zijn..

Vedeco
6 juli 2012, 14:10
Nee, want de OS waren lange tijd verboden terrein voor professionele sporters. ik vind het zelfs fijn dat we eens wat andere spelers aan het werk zien. In 2008 hebben die mij alleszins niet teleurgesteld. Het is en blijft ook een U23 tornooi hé.

Philharmoniker
6 juli 2012, 16:02
Het gaat niet alleen over wat de spelers denken. Voetbal op OS is niet het hoogste niveau. Dit is wat het net zou moeten zijn..

Idd, de os staat voor grenzen, limieten, tijden wr, baanbrekende ect te bereiken..Dan mag dat van het niveau van het voetbal ook verwacht worden.

ElbowDrop
9 juli 2012, 17:04
Truitjes voor de OS:
http://www.footy-boots.com/files/2012/03/adidas-team-gb-olympic-football-shirt.jpg

Vedeco
9 juli 2012, 17:07
Helemaal niet slecht.

dacuba
12 juli 2012, 22:35
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/177881_10151093629632640_169650146_o.jpg

Braziliaanse training.. :drool:

Irriducibili
13 juli 2012, 08:58
Laat Mexico maar winnen :).
Als ik Mexico ergens zie tussenstaan ben ik onmiddelijk fan. Geen idee waarom..

Vedeco
20 juli 2012, 14:18
Vanavond om 20:35 op Sporting Telenet HD1

Olympische oefenwedstrijd: Groot-Brittannië vs. Brazilië

Lamsednav
20 juli 2012, 15:52
Ergens een site waar de team selections opstaan voor de OS?

eurowarriors
20 juli 2012, 17:04
FIFA.com - Men's Olympic Football Tournament (http://www.fifa.com/mensolympic/index.html) (klikken op de landen die je wil zien bij Groups)

1CEZ
20 juli 2012, 17:07
wk2014 belgium-spain als finale is mathematisch mogelijk...

mojojojo
20 juli 2012, 17:16
7 Kim's in de selectie van korea, waarschijnlijk allemaal genoemd naar hun respectievelijke vaders en grootvaders. Vreemde gozers, die Aziaten..

Didierke10
20 juli 2012, 19:29
Brazilië en Spanje hebben op papier toch wel de beste kern als ge de spelers individueel bekijkt.

mtm
20 juli 2012, 20:14
Team GB XI v Brazil: Steele, Richards, Tomkins, Taylor, Bertrand, Giggs, Cleverley, Allen, Rose, Bellamy, Sturridge

Rafael Cabral, Rafael da Silva, Thiago Silva, Juan, Marcelo, Sandro, Romulo, Oscar, Hulk, Leandro Damiao, Neymar

Hoe hard gaat GB op hun bos krijgen?

chomo
20 juli 2012, 20:21
Damn, die braziliaanse ploeg is echt wel vet :love: GB gaat idd. slaag krijgen ^^

Runkle
20 juli 2012, 20:45
Is er ergens een streamke beschikbaar?

CuRv3
20 juli 2012, 20:53
Wiziwig.tv | Free Live Sports Streams on your PC. Watch Live Football, MLB, NBA, NHL, NFL and more... (http://www.wiziwig.tv) ;) sopcast werkt altijd goed =)

Ik heb al leuker voetbal gezien van Engeland in 5 minuten tijd op dit toernooi als Engeland op heel het WK. Er wordt echt vooruit gevoetbald en op de aanval, maar dat elftal van Brazilië is gewoon om van te watertanden

//edit: hahaha wat een misser van Neymar

chomo
20 juli 2012, 21:06
Die Sandro van Spurs is ook wel ne lelijken draak ze...

Lilspanyol
20 juli 2012, 21:08
Is er ergens een streamke beschikbaar?

Match is gewoon te zien op BBC 1 ;)

CuRv3
20 juli 2012, 21:15
Die Neymar is toch een ergere versie van Ronaldo :D Te grappig om te zien. Kan niet wachten tot hij naar Real komt.

Runkle
20 juli 2012, 22:21
Sordell is precies de zwarte Özil.

Jepjep
20 juli 2012, 22:24
Die Neymar is toch een ergere versie van Ronaldo :D Te grappig om te zien. Kan niet wachten tot hij naar Real komt.

Is dat zeker dan dat hij naar real gaat?

Wijsheid
20 juli 2012, 22:50
Neen.

Alcoholic Punk
21 juli 2012, 11:13
James Tomkins :applause:

tom1
21 juli 2012, 17:38
NEYMAR HEAD PROBLEM & SKILLS and SPEED ! Great Britain vs Brazil 0-2 All Goals Highlights - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=UJaL_rm3w3E) wijze speler :p

theelement
21 juli 2012, 18:40
lol zijn trukskes lukken precies niet altijd xD
Wat is de planning ? is er elke avond een wedstrijd ? veronderstel dat ze allemaal uitgezonden worden op BBC ? (toch al paar in humo gezien)

Logos
26 juli 2012, 11:44
²nd. Iemand die meer weet? Sporza? De eerste match wordt vanavond al op gang gefloten?

Wijsheid
26 juli 2012, 11:56
Sporting Telenet misschien? Zond de vriendschappelijke OS-match van GB tegen Neymar ook uit.

TheRedDevils
26 juli 2012, 12:13
Als ik de tv gids op yelo bekijk : Sporting Telenet toont het niet, Sporza natuurlijk ook niet.
Eurosport wel ;)

gamer5
26 juli 2012, 12:17
Jep en op BBC is het Uruguay en Team GB

Pilatus
26 juli 2012, 12:48
vraagje, hoe worden die teams eigenlijk geselecteerd ?

Vedeco
26 juli 2012, 12:51
Door een U23 bondscoach

JPV
26 juli 2012, 12:56
en als het gaat over de kwalificatie van de teams zelf: meestal via de continentale kampioenschappen

Pilatus
26 juli 2012, 13:09
en als het gaat over de kwalificatie van de teams zelf: meestal via de continentale kampioenschappen

ok bedankt!

JPV
26 juli 2012, 13:14
(voor alle duidelijkheid: de U23, U21 of zelfs U19-kampioenschappen, zodat de spelers ploegen die zich selecteren ook later effectief kunnen meedoen).

Zie: Football at the 2012 Summer Olympics (http://en.wikipedia.org/wiki/Football_at_the_2012_Summer_Olympics_%E2%80%93_Men %27s_tournament#Qualifying)

Bubba
26 juli 2012, 16:30
Spanje maakt er een potje van... 1-0 achter en met rood.

Vedeco
26 juli 2012, 16:31
Doelpunt van Yuki Otsu btw :cool:

NemesisBE
26 juli 2012, 17:34
Daar gaat Spanje met hun vedetteploeg :lol:

poor Muniain :sad:

Jepjep
26 juli 2012, 17:35
Brazilië wint dit.

TheRedDevils
26 juli 2012, 19:16
Uruguay heeft wel een sterke ploeg zeg :p
Net mooie actie van Suarez en afgewerkt door Lodeiro.

Cerv.Be
26 juli 2012, 20:31
Zalig van de Jappen. :D

Général Zantas
26 juli 2012, 20:54
Haha, Spanje, het team dat volgens velen zelfs onze Rode Duivels klappen zou geven.

:rofl:

BeeLz
26 juli 2012, 21:27
Brazilie al 3-0 voor :o

TheRedDevils
26 juli 2012, 21:45
Cavani doet gewoon mee ofwa...:love:

chomo
26 juli 2012, 22:15
Heeft Oscar al wa uitgespookt? eerste wak van hem hier zie is een mooi hakje. Ben wel net ingeschakeld.

edit: 2-3 Egypte, kan nog spannend worden.

NemesisBE
26 juli 2012, 23:06
En we mogen nog altijd niet van negertackles spreken zeker? :unsure:

St0wned
26 juli 2012, 23:12
En we mogen nog altijd niet van negertackles spreken zeker? :unsure:

alleen als het sarcastisch is

Gavin
27 juli 2012, 08:17
Wel, Neymar blijft een topjohn bij uitstek ... maar hoe meer ik die zie spelen, hoe beter ik hem vind.

Die kan gelijk Messi op volle snelheid plots een heel andere richting uitgaan, hij is zeer snel, superbalgevoel, loopt slim zonder bal, ... precies toch meer dan een showpony. Ik begin toch licht enthousiast te worden als hij volgend seizoen naar Barcelona komt. Alleen die mentaliteit, het blijft een Braziliaan dus moeilijk in te schatten.

Ik zal niet zeggen dat ik fan begin te worden, maar hij liet gisteren toch weer dingen zien waardoor hij meer dan een vod als Robinho kan zijn op een veld.

BeeLz
29 juli 2012, 17:22
Lekkere goal van Neymar

Bubba
29 juli 2012, 17:22
Lekkere goal van Neymar

Stream??

BeeLz
29 juli 2012, 17:24
http://www.nutjob.eu/

Bubba
29 juli 2012, 17:26
Thanks!

Goddamn, wat een goal...

MinatO
29 juli 2012, 17:53
Damn wat een mooie match van Brazilie vs Wit Rusland. Oscar en Neymar vielen toch het meest op. Die laatste 2 goals waren prachtig! :)

Bubba
29 juli 2012, 18:15
Oscar goal 07/29/12 Brazil vs Belarus - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=500Fo3-_uI4&)

Trebby
29 juli 2012, 19:33
Is dat op Old Trafford? o_O

Bubba
29 juli 2012, 19:36
Is dat op Old Trafford? o_O

jup

Rbn13
29 juli 2012, 19:56
Paar dagen geleden hier op café in Brasov toevallig de vrouwen zien spelen. Wat een verschrikkelijk schouwspel, en al zeker die keepers :')

Bubba
29 juli 2012, 21:57
Spanje 1-0 achter tegen Honduras? Lol

MinatO
29 juli 2012, 21:58
Spanje heeft precies een rot toernooi tot nu toe lol

Jepjep
29 juli 2012, 22:00
Die zijn er een afgang van aan het maken op de spelen.

Lilspanyol
29 juli 2012, 22:22
Again, Thiago wordt ENORM gemist.

Maar dikke care als ze er uit liggen, hoe rapper hoe liever eigenlijk zelfs. Dan kan Alba tenminste een (betere) pre-season hebben.

Bubba
29 juli 2012, 22:26
Inderdaad, laat ze maar eruit gaan zodat Mata kan terugkomen. :)

Jepjep
29 juli 2012, 22:27
Inderdaad, laat ze maar eruit gaan zodat Mata kan terugkomen. :)

Ik wou hem al in de voorbereiding met Hazard zien, volgens mij wordt dat een zalig koppel op het veld.

Lilspanyol
29 juli 2012, 22:48
Man man, wel écht een overduidelijke penalty niet gefloten :lol:
Maar dan nog waren ze echt slecht.

Vedeco
30 juli 2012, 10:18
Ze waren idd echt zwak. Weg ligt nu open voor de Brazilianen zeker...

Général Zantas
30 juli 2012, 11:49
Wie was dat nu weer die van dit Olympisch Spaans elftal een wereldelftal maakte? Kunnen nog niet winnen van Japan en Honduras :rofl:

Neen nee, dit is kat in het bakkie voor Brazilie, met Neymar op kop.

dacuba
30 juli 2012, 12:01
Lilspanyol wss :p

Lilspanyol
30 juli 2012, 12:17
Lilspanyol wss :p

Nee deze keer was ik het eens nie :unsure:

Zoals gezegd ben ik tevreden dat ze uitgeschakeld zijn, wat niet wegneemt dat ik wel dacht dat ze kampioen konden worden, alleen heb ik dat hier deze keer niet gezegd :p

Maar eigenlijk logisch dat ze naar huis moeten. Dat krijgt ge nu eenmaal als u ploeg zo afhankelijk is van één speler (Thiago).

dacuba
30 juli 2012, 12:18
Dus Spanje verliest tot tweemaal toe omdat Thiago er niet bij was?

Gavin
30 juli 2012, 13:29
Wie was dat nu weer die van dit Olympisch Spaans elftal een wereldelftal maakte? Kunnen nog niet winnen van Japan en Honduras :rofl:
Ik zei dat die een betere ploeg konden opstellen dan België. En ik zeg dat nog steeds.

Lilspanyol
30 juli 2012, 14:00
Dus Spanje verliest tot tweemaal toe omdat Thiago er niet bij was?

Neen, maar het zou wel een heel groot verschil geweest zijn als hij meedeed.

BeeLz
30 juli 2012, 14:46
Ik zei dat die een betere ploeg konden opstellen dan België. En ik zeg dat nog steeds.

Maar nu klinkt het gewoon niet meer geloofwaardig ;)
Want jij bent diegene die een ploeg ( en terecht ) afrekent op resultaten en daarom België geen goed team vindt. Dit Spanje was ronduit slecht, en dat is alles wat ik erover kan zeggen.

Gavin
30 juli 2012, 15:07
Waarom niet meer geloofwaardig? Ik denk ECHT nog steeds dat dat Spanje een betere ploeg heeft dan België en ik zei toen dat enkel Kompany zo in die ploeg geraakt. Ik zie niet in waar dat plots veranderd is omdat ze nu een serieuze schijtweek hebben.

Ik heb geen minuut voetbal van deze Olympische spelen gezien buiten dat stukje Brazilië trouwens, dus geen idee hoe slecht Spanje was. Aan de resultaten te zien, vrij slecht dus. :D Uiteraard verwachtte ik dat Spanje verder ging geraken dan twee wedstrijden direct verliezen.

Didierke10
4 augustus 2012, 13:15
Zijn die kwartfinales op één of andere zender te volgen vandaag eigenlijk?

asmo
4 augustus 2012, 14:36
Zijn die kwartfinales op één of andere zender te volgen vandaag eigenlijk?
Eurovisionsports - London 2012 - Live (http://www.eurovisionsports.tv/london2012/)

Straks op kanaal 3 en 4. Misschien Eurosport, maar dat betwijfel ik.

MinatO
4 augustus 2012, 16:08
Komaan Konaté, trapt er ene in!

MinatO
4 augustus 2012, 17:03
Ongelooflijk dat Senegal daar nog op terugkwam! 2-2 nice

Konate is imo toch wel de verrassing van het toernooi.

NemesisBE
4 augustus 2012, 17:49
Kouyaté out met een blessure blijkbaar

MinatO
4 augustus 2012, 18:33
lol Honduras wat een drama, gaan ze nog 10vs11 mogen spelen voor een uur
gg Brazilie! :)

caoimhin
4 augustus 2012, 19:07
1-2 voor Honduras?

Bubba
4 augustus 2012, 19:08
2-2 nu, penalty Neymar

caoimhin
4 augustus 2012, 19:23
3-2

Bubba
4 augustus 2012, 23:15
Team GB eruit door een zwakke penalty van Sturrdige. Volgende ronde Korea - Brazilië!

Proim
5 augustus 2012, 09:52
Team GB eruit door een zwakke penalty van Sturrdige. Volgende ronde Korea - Brazilië!
Wanneer spelen die?

Vedeco
5 augustus 2012, 10:12
Yuki Otsu speelt echt een heel leuk tornooi, kan nog interessant worden voor Gladbach dit seizoen.

Japan btw met zowel mannen- als vrouwenploeg in de HF. Dinsdag spelen de mannen hun HF btw.

Général Zantas
5 augustus 2012, 14:27
Brazilië dat tot dusver in al hun wedstrijden 3 keer wist te scoren.

caoimhin
7 augustus 2012, 22:31
Weer hoogstaand artikel: Mexico is eerste voetbalfinalist na winst tegen Japan - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120807_209)

Met de rust 1-0 (3-1 eindstand), maar Japan scoorde wel eerst en de gelijkmaker viel in de 31ste minuut.

Rubmifer
11 augustus 2012, 16:01
1-0 mexico na 30 sec :lol:

Bubba
11 augustus 2012, 16:02
Lol, goeie start voor Mex!

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 16:02
Dit wordt een briljante match!

Rivfader
11 augustus 2012, 16:03
Snelle goal.

dacuba
11 augustus 2012, 16:05
Alé hup schoon begin!

Jepjep
11 augustus 2012, 16:11
Zenden ze deze match op tv uit?

edit: ah sporza zendt het zelfs uit.

dacuba
11 augustus 2012, 16:14
Zenden ze deze match op tv uit?

edit: ah sporza zendt het zelfs uit.

Oscar, Neymar, Damiao, Thiago Silva, Sandro, Marcelo.. genieten :cool:

dacuba
11 augustus 2012, 16:19
Raphael twijfelt niet meer: weg met die bal. :lol:

ShRule
11 augustus 2012, 16:22
Meeste brazilianen ken ik. Maar de mexicanen meeste niet? Hebben de mexicanen minder splers van de A selectie?

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 16:24
Ze kunnen er elk maar 3 hebben die ouder dan 23 zijn. :p Maar ja, Brazilië heeft een jonge ploeg. Al die talentjes.

Edit: Brazilië weeral kut aan het spelen, maar dat deden ze imo in de vorige matchen ook voor zover ik heb gezien. En toch knallen ze er dan uiteindelijk 3 in.

eurowarriors
11 augustus 2012, 16:25
Meeste brazilianen ken ik. Maar de mexicanen meeste niet? Hebben de mexicanen minder splers van de A selectie?

Er was maar één speler die niet in de Mexicaanse competitie speelt dacht ik.

Jepjep
11 augustus 2012, 16:25
Die Mano Menezes is nooit profvoetballer geworden. En sterren als Neymar, Thiago Silva,... moeten daarnaar luisteren. Dan valt het bij ons nog mee met Wilmots :unsure:

dacuba
11 augustus 2012, 16:26
Ze kunnen er elk maar 3 hebben die ouder dan 23 zijn.

"Dispensatiespelers" ja. Thiago Silva, Hulk en Marcelo (ik dacht dat die ook nog <23j was, blijkbaar niet) voor Brazilië.

Op papier een wereldelftal maar het komt er in het begin precies nooit uit. Ook niet tegen Zuid Korea..

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 16:29
Die Mano Menezes is nooit profvoetballer geworden. En sterren als Neymar, Thiago Silva,... moeten daarnaar luisteren. Dan valt het bij ons nog mee met Wilmots :unsure:

Mourinho ook niet :unsure:.

Mano heeft toch net iets meer coaching ervaring ook :p.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 16:31
Op papier een wereldelftal maar het komt er in het begin precies nooit uit. Ook niet tegen Zuid Korea..

Inderdaad. Zeker die eerste helft. Maar met al dat aanvallend geweld maakten ze dan toch steeds drie goals.

dacuba
11 augustus 2012, 16:32
Alé, nóg aanvallender. Go Hulk.

Ik ben hier op ZDF aan't zien, als ik het goed begrijp gaat Hulk nu op links spelen? Die is toch sterker op rechts?

Jepjep
11 augustus 2012, 16:33
Moet hard zijn voor Alex Sandro.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 16:34
Als ze hetzelfde brengen op het WK zullen ze toch niet ver geraken imo.

Bubba
11 augustus 2012, 16:35
Alé, nóg aanvallender. Go Hulk.

Ik ben hier op ZDF aan't zien, als ik het goed begrijp gaat Hulk nu op links spelen? Die is toch sterker op rechts?

Best op rechts, maar ook goed links.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 16:35
Alé Neymar, doe eens iets om op Youtube te zetten.

BleKKie
11 augustus 2012, 16:36
Dit wordt een briljante match!

Of toch niet :p
Niets te beleven pfft en de goal heb ik dan nog gemist ook :sop:

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 16:37
Of toch niet :p
Niets te beleven pfft en de goal heb ik dan nog gemist ook :sop:

Inderdaad :(

Ah, wat een kans! :(

Jepjep
11 augustus 2012, 16:37
Dit houden de Mexicanen nooit vol.

Bubba
11 augustus 2012, 16:38
Wat een streep... Nice Hulk!

Sir.Killalot
Hulk :love:

Had mooi geweest :p

Jepjep
Wat een schicht :d

dacuba
11 augustus 2012, 16:39
Best op rechts, maar ook goed links.

Merci. Hoe spelen ze just?

Raphael - Silva - Juan - Marcelo
--- Alex Sandro - - Sandro ---
------------ Romulo -------------
------ Oscar ------------- Neymar
---------------- Damiao -------

Zo bij het begin en nu zo?:

Raphael - Silva - Juan - Marcelo
---- Sandro ------ Romulo -----
--- Hulk ----- Oscar ------- Neymar
-------------- Damiao ---------

Bubba
11 augustus 2012, 16:41
Yep.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 16:42
Van Marcelo kunt ge nu wel niet echt zeggen dat hij als linksback staat :unsure:

dacuba
11 augustus 2012, 16:45
Van Marcelo kunt ge nu wel niet echt zeggen dat hij als linksback staat :unsure:

Ja nee, die schuift constant mee :p. Maar ik zie Sandro eigenlijk zo weinig, die zakt altijd in als Marcelo oprukt?

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 16:47
Knip uw haar eens ipv met die onnozele haarband te spelen :unsure:

Jepjep
11 augustus 2012, 16:53
Mourinho ook niet :unsure:.

Knip uw haar eens ipv met die onnozele haarband te spelen :unsure:

The amount of unsure smilies is too high :unsure:

MinatO
11 augustus 2012, 17:03
Tis opvallend dat deze match op Sporza wordt uitgezonden want bij de vorige matches zat er hier geen kat in die topic :p
Ik geloof er nog sterk in dat Brazilie wint. Mexico hun tempo zou toch sterk moeten zakken in de 2e helft.

Bubba
11 augustus 2012, 17:04
Sporza zit op turnen...

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 17:04
The amount of unsure smilies is too high :unsure:

:unsure:

Beroepsmisvorming.

asmo
11 augustus 2012, 17:05
Sporza zit op turnen...
Het is rust.

Dos Santos gebleseerd?

Bubba
11 augustus 2012, 17:05
Het is rust.

Dos Santos gebleseerd?

Ze zijn al terug bezig ze.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 17:06
Ondertussen is de match wel al weer vijf minuten bezig, maar Sporza zit nog te turnen.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 17:07
We zijn terug!

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 17:16
Neymar moet nog wat boterhammekes eten.

Edit: hoooooo, daar kwamen ze ff goed weg!

dacuba
11 augustus 2012, 17:21
oops

Jonas89
11 augustus 2012, 17:25
We gaan veel plezier hebben aan Oscar zie ik, een talentje :)

Bubba
11 augustus 2012, 17:26
Dit is toch een zwakkere match van Oscar nochtans.

TazzDeMazz
11 augustus 2012, 17:26
'Hulk heeft een stevige poep.' Rare commentators van sporza.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 17:28
Oscar gaat toch afzien denk ik in Engeland, zo een mager kereltje.

BBQezel
11 augustus 2012, 17:29
Amai ze gaan zonder middenveld spelen

Jonas89
11 augustus 2012, 17:30
'Hulk heeft een stevige poep.' Rare commentators van sporza.

Is toch waar, net de Kim Kardashian in het voetbal :p

Bubba
11 augustus 2012, 17:32
Is toch waar, net de Kim Kardashian in het voetbal :p

Gans die zijn lichaam is stevig. :p

BBQezel
Hoppaaa 0-2 .

Kiiilerke
Bye bye :d

Rubmifer
Match gedaan lijkt me.

dacuba
11 augustus 2012, 17:33
Sjiek Brazilië, sjiek. Volgende maand Braziliaantjes pesten.

We gaan veel plezier hebben aan Oscar zie ik, een talentje :)

Tegen Korea was hij stukken beter..

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 17:33
En die Braziliaanse coach zou iemand zijn die vanuit de organisatie wil spelen :unsure:

Jonas89
11 augustus 2012, 17:35
Tegen Korea was hij stukken beter..

Bedoel voor het volledige tornooi

caoimhin
11 augustus 2012, 17:36
Leuk ploegje, dat Mexico.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 17:39
Gaat nog eerder 3-0 worden dan 2-1

Edit: Hulk spreekt me tegen.

Rubmifer
11 augustus 2012, 17:48
2-1 nu toch, maar denk te laat.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 17:50
Oscar toch!

BBQezel
Da moest de 2-2 zijn

Rubmifer
Oscar, kerel wat mist ge nu!

BBQezel
11 augustus 2012, 17:51
En nu gaan de brazilianen wenen op de scheids

MinatO
11 augustus 2012, 17:53
Mexico jammer genoeg verdiend gewonnen. Oscar had de gouden kans in de laatste 10 seconden maar ja :(
Tkan nog spannend worden op het WK met deze Mexicaanse talenten :)

Fella
11 augustus 2012, 17:54
30 Seconden weg & er is een doelpunt voor Brazilië:sop:.

Sir.Killalot
11 augustus 2012, 17:56
Brazilië zal toch nog serieus moeten werken aan hun spel. De andere matchen geraakten ze er mee weg omdat ze zo veel scorend vermogen hebben. Tegen een Spanje, Duitsland of Italië worden die gewoon weggetikt.

ShRule
11 augustus 2012, 17:57
Wat een misser van oscar...2-2 bijna zowaar

Fella
11 augustus 2012, 18:06
"Brazil just won the Oscar for the best miss of the Olympics" :lol:.