PDA

Volledige versie bekijken : Spaans voetbal 2012-2013

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Vedeco
22 juni 2012, 12:16
http://www.topdrawersoccer.com/the91stminute/wp-content/uploads/2011/08/logo-lfp-la-liga1.jpg

laatste post vorige jaargang:

Goeie post! Wat ik mij wel soms afvraag is, hoe werkt die entourage rond Ronaldo eigenlijk? Hij zal toch wel worden begeleid door professionals die op hem inpraten, die hem 'helpen' of leren focussen op de juiste dingen? Of bestaat dit (nog) niet op het hoogste niveau?
Alleja, ik kan mij wel voorstellen om als 'jonge' gast wereldtop te zijn, dat er dan zoveel dingen zich rond je afspelen dat je op den duur niet meer weet wat te doen ..

Over vergelijken, dit is toch normaal? Je kan toch maar vergelijken op basis van iets anders :-) Als we zeggen dat 'Speler x de beste ter wereld is, op dit moment', dan kunnen we dit maar verklaren omdat we speler x met speler y met speler z .. vergeleken hebben .. Of dit ook kan, is een andere vraag, want zoals je zelf zegt, Ronaldo zal nooit op de 10 'kunnen' spelen!

Nu, los van de kwaliteiten, gaat iederen ook zijn mening vormen op basis van andere aspecten ...
Als ze beide even goed zijn, dan zullen er mensen zijn die zeggen van 'Geef mij maar Messi, want zo'n manneke als Ronaldo, bah' ... En natuurlijk omgekeerd!

Ik kan onmogelijk zeggen wie de beste is, kwalitatief gezien, gewoon omdat ze beide verschillende talenten hebben .. Wat ik wel kan zeggen is dat ik veel meer kan genieten van Messi te zien spelen, omdat in zijn spel veel aspecten zitten die mij liggen .. ( eenvoud & teamgeest vb )

Anyway, tis een discussie die zal blijven lopen, tot één van de twee een niveautje lager zakt ... En eerlijk gezegd, dit wil ik ook niet, want ze zorgen beiden voor onvergetelijke televisie :-)

Wilcao
22 juni 2012, 12:20
First!

$uB^
22 juni 2012, 12:21
Om dan maar direct on topic te zijn .. Barcelona & Real Madrid, who else :-) Ben wel eens benieuwd naar de Deportivo de La Coruna en Celta De Vigo, ploegen die in een kort verleden toch ook wel mooie dingen lieten zien in La Liga ...

dacuba
22 juni 2012, 12:25
Eigenlijk was dit de laatste post van vorig deel:

Deze thread heeft al even de limiet bereikt en het nieuwe seizoen is zich reeds aan het opwarmen. Dus haast jullie maar naar de versie 2012-2013 :)

:unsure:

Vedeco
22 juni 2012, 12:27
Laatste post van iemand met verstand van Spaans voetbal dan :unsure:

Roald
22 juni 2012, 12:34
...
Ik weet niet hoe het juist met die entourage, maar ze Ronaldo dan beter anders profileren. Anyway, zoals $uB^ ook zei, deze discussie is genoeg gevoerd. Hopelijk blijven ze beide nog jaren top.

En damn, toch nog een schrijffout laten staan en een echte zware :$ Maar vergeef me, het was half 7 's morgens en ik had een examen om 9u :p

On-topic: Real kampioen :unsure:!

Ik vraag me af hoe de strijd tussen Barcelona en Real Madrid dit jaar zal zijn. Al hoop ik met wat minder gebitch heen en weer in de pers. Ik denk dat het ook wel wat minder zal zijn nu Mourinho de titel heeft gehaald.
Voor de overige ploegen ben ik vooral benieuwd naar Deportivo en wat die kunnen klaarspelen :)

fiqm
22 juni 2012, 12:37
Al twee mensen die Deportivo vermelden, nog voor ik hier iets gepost heb. Wat een hype ;)

$uB^
22 juni 2012, 12:37
Ik weet niet hoe het juist met die entourage, maar ze Ronaldo dan beter anders profileren. Anyway, zoals $uB^ ook zei, deze discussie is genoeg gevoerd. Hopelijk blijven ze beide nog jaren top.

En damn, toch nog een schrijffout laten staan en een echte zware :$ Maar vergeef me, het was half 7 's morgens en ik had een examen om 9u :p

En nog een paar woordjes in uw eerste zin ook zeker? :-D

Gavin
22 juni 2012, 13:02

Ik zag het, maar ge had moeite in uw post gestoken dus ik dacht dat verder gedis buiten even in het vet zetten onnodig was!!!!

En voor eurowarriors: ik moet ook weinig weten van Rosell. Laporta moet terugkomen! Altijd de meest coole partyfoto's:
http://www.abload.de/img/laporta6o8k2.jpg

mtm
22 juni 2012, 13:03
Noticias - Real Federación Española de Fútbol (http://www.rfef.es/index.jsp?nodo=39&ID=5259)

Suso, nummer 10 van het elftal, is een talentje van Liverpool! Hopelijk kan die volgend seizoen eens doorbreken.

Filmpje van zijn match bij de U19 onlangs...

zziG86Xus_g

Jecht
22 juni 2012, 14:15
Het zou goed zijn voor de competitie als er terug een 3de ploeg tot het einde zou kunnen meestrijden voor de titel. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Roald
22 juni 2012, 16:46
Al twee mensen die Deportivo vermelden, nog voor ik hier iets gepost heb. Wat een hype ;)
Hoeveelste werden ze eigenlijk de laatste jaren voor ze gedegradeerd zijn?

En nog een paar woordjes in uw eerste zin ook zeker? :-D

Ik zag het, maar ge had moeite in uw post gestoken dus ik dacht dat verder gedis buiten even in het vet zetten onnodig was!!!!
Ik denk dat ik maar is moet gaan slapen :crazy:

dacuba
22 juni 2012, 16:48

Deportivo La Coruña - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Deportivo_La_Coru%C3%B1a)

fiqm
22 juni 2012, 18:10
Eigenlijk deed Deportivo het nooit zo slecht hoor. Sinds de terugval na 2004, eindigde Depor in 7 seizoenen nog steeds 5 keer in de top 10. De tweede keer dat we niet in de top 10 eindigden, was meteen fataal. Daarbuiten eindigden we in 2006 ook eens als 13de, maar dat jaar is Deportivo nooit in de problemen gekomen. De slechte vorm aan het einde van het seizoen heeft ons toen enkele plaatsen doen zakken, meer niet. De degradatie was dus in ieder geval een verrassing. Daarbij is Deportivo nog steeds de enige ploeg in de geschiedenis die in een competitie met 20 ploegen degradeert met 43 punten. Hadden we 6 puntjes meer gehaald dat seizoen, zouden we zelfs nog als 8ste geëindigd zijn. We hebben de degradatie natuurlijk aan onszelf te danken, maar we hebben toch ook gewoon enorm veel pech gehad op het einde van het seizoen. Tegen Atletico en Sporting bestolen geweest, en dan natuurlijk de vele bizarre resultaten van de concurrenten, zoals de zege van Zaragoza op Real Madrid.

Ik hoop dus dat we een positieve seizoensstart hebben, en we een rustig seizoen kunnen beleven. Dat moet toch zeker haalbaar zijn.

eurowarriors
23 juni 2012, 10:15
@Gavin: Blij dat ge mij gelijk geeft over Rosell! :p

Laatste grote gerucht over Valencia: Juan Villalonga, 33e rijkste man ter wereld, wil Valencia overnemen. Hij is geboren in Valencia en wil graag iets terugdoen.

Ik hoop met heel mijn hart dat dit nooit zal gebeuren. Ook al is het geen sjeik en een Valenciaan, dan nog ben ik er geen voorstander van. Akkoord, al onze grote problemen zouden meteen opgelost zijn, maar Valencia is altijd een ploeg geweest die met weinig middelen veel bereikt. We hebben al een miljonair gehad, Soler, en zie hoe dat is afgelopen. Het was bijna gedaan. Llorente heeft in de laatste vier jaar alle werk opgeknapt om de club te redden en hij heeft mirakels verricht. Hopelijk blijft Llorente nog vele jaren aan.

On-topic: Valencia kampioen!

edit: als Villalonga nu echt iets wil terugdoen voor Valencia en goeie bedoeling heeft, betaalt hij het stadion af op naam van Valencia. Maar een club overnemen om dan alle beslissingsrecht te eisen, is niet iets terugdoen. Dat is gewoon een drang naar macht. Ik heb altijd wat medelijden gehad met de échte supporters van City, Malaga en PSG. Geloof me, die zijn er.

fiqm
23 juni 2012, 10:34
Achja, als het een Valenciaan is, zal dat wel goedkomen.

De rijkste man van Europa (en 7de rijkste man ter wereld) woont trouwens al zijn hele leven in A Coruña, op een paar honderd meter van Riazor. Doodzonde dat hij niet wil investeren :p

eurowarriors
23 juni 2012, 10:44
Gohja, hij probeerde in 2008 al eens Valencia over te nemen na het drama van Soler, dus het is niet dat hij nu plots op te de proppen komt nu het wat beter gaat. Maar dan nog, veel supporters zijn er gewoon tegen omdat het een risico blijft. Het gaat nu net goed met Llorente en de club groeit elk jaar en vanaf het moment dat het stadion af is, is alles mogelijk. Ik vrees altijd dat de waarden van de club verloren gaat gaan, mooie dingen bereiken waar je nooit van kon dromen zonder grote budgetten. Spelers die bij ons aankomen als nobody laten groeien en er grote spelers van maken, voorbeelden genoeg de laatste jaren. Dat is waar het om gaat voor mij. Een gevestigde naam voor 30 miljoen kopen, daar ben ik geen fan van.

Als Villalonga nu gewoon in de jeugdopleiding/stadion geld wil steken, geen probleem. Maar volledige overname, dat zien er weinig zitten.

fiqm
23 juni 2012, 12:18
Ik dacht eerder dat hij inderdaad geld in de jeugd en het stadion zou steken, en dat hij wat ging helpen met de schulden van de club. Is het echt zijn bedoeling om tientallen miljoenen euro's uit te geven aan vedetten?

$uB^
23 juni 2012, 13:02
Ik heb het idd ook meer voor de ploeg die met 'beperkte' middelen er toch steeds het beste van maakt, da siert Valencia eigenlijk wel. En ze doen dit ook heel goed, mss is er geen nood aan 'vedetten' binnen te halen ..

Nuja, als die gast in de juiste dingen wil investeren, zonder dat er veel drastische wijzigingen zijn en dat hij niet teveel op de voorgrond komt, waarom niet? Als het natuurlijk iemand is die alle touwtjes in handen wil hebben, dan is dat een ander verhaal ..

Gavin
23 juni 2012, 17:21
Kijk eens aan!

http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1996/05/15/MD19960515-004.pdf

In januari 1995 was Zidane gewoon van Barcelona! Maar Cruijff mocht niet beslissen over transfers, en in mei van dat jaar was het te laat (en werd Cruijff een tijdje later ontslagen). En een jaar later zat Zidane in Juventus en daarna bij Madrid ... straf!

Cpt. Kablammo
23 juni 2012, 17:38
Mits ik geen Spaans kan en uw uitleg niet 100% alles verklaart: Had Cruijff Zidane dan overhaald om naar Barcelona te gaan? Of het bestuur van Barcelona had hem vastgelegd maar lag Cruijff dwars vervolgens? Ik vraag dus vooral naar de reden waarom Zidane dan niet overkwam, als hij dan toch al van Barça was. :p

Vedeco
23 juni 2012, 17:42
En wat is er met Jordi Cruijff? :unsure:

Lilspanyol
23 juni 2012, 18:00
Allé Eurowarriors, ik verwacht een diepgaande post!!
VALENCIA C.F. (http://www.valenciacf.com/contenidos/Actualidad/Noticias/2012/06/Noticia_37807.html?__locale=es)

Gavin
23 juni 2012, 18:02
Mits ik geen Spaans kan en uw uitleg niet 100% alles verklaart: Had Cruijff Zidane dan overhaald om naar Barcelona te gaan? Of het bestuur van Barcelona had hem vastgelegd maar lag Cruijff dwars vervolgens? Ik vraag dus vooral naar de reden waarom Zidane dan niet overkwam, als hij dan toch al van Barça was. :pJawel. Cruijff had Zidane opgebeld en die was akkoord om naar Barcelona te komen. Cruijff zelf kon niet beslissen over de transfer en de directie wou geen spelers kopen gewoon omdat Cruijff het wou omdat die volgend jaar niet meer de trainer zou zijn.

Falen. :D

Cpt. Kablammo
23 juni 2012, 18:05
Maja, gelukkig wisten ze Figo op tijd vast te leggen!

Gavin
23 juni 2012, 18:12
Ronaldo, Rivaldo, Zidane en Figo in één ploeg anders. :unsure:

Philharmoniker
23 juni 2012, 18:16
Dan kunde beter forfait gegeven dan komde er nog zacht vanaf lol :D

eurowarriors
23 juni 2012, 18:43
:applause: VALENCIA C.F. (http://www.valenciacf.com/contenidos/Actualidad/Noticias/2012/06/Noticia_37807.html?__locale=es) :applause:

Roberto Soldado tekent bij tot 2017! Wist het al meer dan een week, maar met zoiets is het altijd wachten op een officiële bevestiging! En vandaag is het dus officieel bevestigd! ZALIG!

Ondanks geruchten over een transfer naar PSG voor 35 miljoen, liet hij altijd weten dat hij wou blijven in zijn geboortestad. De opvolger van David Villa hield woord, ondanks een monstercontract bij PSG. Bij ons zou heel een stuk minder gaan verdienen, maar drie miljoen per jaar is nog steeds genoeg. Hij was al onze grootverdiener en verbetert dus zijn contract.

Soldado werd vorig seizoen als opvolger van David Villa gehaald voor tien miljoen bij Getafe. Hij kwam uit de jeugdopleiding van Real, maar kon er nooit doorbreken door hevige concurrentie in die tijd van onder meer Raul. Hij trok naar Osasuna en later Getafe, waar hij met 15 doelpunten topschutter werd. In zijn eerste seizoen had hij het moeilijk in het begin, maar uiteindelijk kwam hij toch op gang en scoorde 28 doelpunten in alle competities. Dit seizoen verbeterde hij op alle vlakken en scoorde hij 30 doelpunten en droeg hij vaak de aanvoerdersband, bij afwezigheid van Albelda.

Hij wil naar eigen zeggen graag zijn carrière bij Valencia afsluiten. In 2017 zal hij 32 zijn.

Llorente: "Zijn kwaliteit, zijn betrokkenheid en zijn inzet maken hem onmisbaar voor deze club. Zijn winnaarsmentaliteit brengt ons naar een hoger niveau. Hij is een belangrijk figuur in de kleedkamer en een idool voor veel jonge spelers. Bovenal: hij is een Valencianista."

Mijn dag kan niet meer stuk! :bow: @lilspanyol: hier mijn diepgaande vreugdepost! :p

Ik dacht eerder dat hij inderdaad geld in de jeugd en het stadion zou steken, en dat hij wat ging helpen met de schulden van de club. Is het echt zijn bedoeling om tientallen miljoenen euro's uit te geven aan vedetten?

Dat lijkt toch zijn bedoeling, ja. Hij zou Valencia gewoon willen overkopen net zoals hij dat jaren terug wou. Alles gaat goed op dit moment, geen nood aan een nieuwe voorzitter met een heel andere visie, geen nood aan vedetten in onze ploeg die 30 miljoen kosten.

Ik heb het idd ook meer voor de ploeg die met 'beperkte' middelen er toch steeds het beste van maakt, da siert Valencia eigenlijk wel. En ze doen dit ook heel goed, mss is er geen nood aan 'vedetten' binnen te halen ..

Nuja, als die gast in de juiste dingen wil investeren, zonder dat er veel drastische wijzigingen zijn en dat hij niet teveel op de voorgrond komt, waarom niet? Als het natuurlijk iemand is die alle touwtjes in handen wil hebben, dan is dat een ander verhaal ..

Daar vreest de hele Valencia-aanhang wat voor. Plus het feit dat hij indertijd als CEO van Telefonica zich met corrupte zaken heeft beziggehouden. Liever Llorente, misschien niet al te rijk, maar wel eerlijk. En alles loopt nu goed, Llorente houdt veel rekening met de fans, Braulio doet als technisch directeur zijn werk héél goed. Onze oud-voorzitter, Soler, was ook stinkend rijk en gaf graag 20 miljoen aan één speler, en zie waar dat ons gebracht heeft uiteindelijk.

Cpt. Kablammo
23 juni 2012, 19:00
Ronaldo, Rivaldo, Zidane en Figo in één ploeg anders. :unsure:

Ronaldo, Zidane en Figo in één ploeg was nochtans niet zooo baanbrekend? :p

Gavin
24 juni 2012, 15:47
Ronaldo, Zidane en Figo in één ploeg was nochtans niet zooo baanbrekend? :pDe eerste jaren rendeerde dat toch.

Maar we hebben het hier wel over pre-blessure Ronaldo (zijn beste seizoen), Barcelona-Figo (algemeen aangenomen toch nog net beter dan bij Madrid), Juventus-Zidane en daar nog Rivaldo bij.

eurowarriors
24 juni 2012, 21:42
Miki Roque, 24-jarige Spaanse verdediger van Betis en ex-speler van onder meer Liverpool is vandaag overleden. De Catalaanse speler stopte in 2011 tijdelijk met voetballen nadat er bij hem kanker werd vastgesteld. Vandaag verloor hij de strijd tegen zijn ziekte. Rust in vrede! :(

BleKKie
25 juni 2012, 11:14
24 jaar, zo jong man :s - RIP

eurowarriors
25 juni 2012, 18:42
@Blekkie: inderdaad, veel te jong. Doet mij altijd beseffen hoe gelukkig ik ben dat ik gezond ben.

Vandaag was er de voorstelling/viering van de contractverlenging van Roberto Soldado. Hij is gewoon een schoolvoorbeeld van een trouwe speler. Volgens betrouwbare bronnen zou hij bij PSG 7 miljoen per jaar kunnen hebben verdiend, maar hij blijft in zijn geboortestad. Hij wil zijn carrière bij Valencia afsluiten. Té zalig voor mij. Als er één ding is wat ik echt kan appreciëren aan een mens is het wel trouw zijn. Hij was al mijn favorietje vorig seizoen, dat is hij nog meer voor volgend seizoen en hopelijk de komende vijf jaar!

VCFplay - La Televisin Oficial del Valencia CF (http://www.vcfplay.com/) De video van zijn contractverlenging (in het Spaans natuurlijk mét het nieuwe Señera-truitje)

$uB^
25 juni 2012, 19:33
Hmz, doet niet direct een belletje rinkelen .. Maar daarom niet minder erg, 24 jaar man ... :-(

fiqm
25 juni 2012, 23:02
Goed nieuws voor alle Spaanse voetballiefhebbers! Iturralde is met pensioen :p

In zijn plaats komt trouwens Gil Manzano, een scheids van slechts 27 jaar, gepromoveerd uit Segunda. Zowat de enige ref in Segunda die consistent goed floot afgelopen seizoen, dus hij verdient dit zeker en vast :)

Elosopardo
28 juni 2012, 14:10
Voetbalzone - Valencia meldt miljoenenverkoop Spaans international aan Barça (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=168130)

Niet echt een verrassing meer, maar nu officieel. Jordi Alba komt naar Barça :)

$uB^
28 juni 2012, 14:27
Idd geen verrassing meer :-) En staat in dat artikel dat Adriano weg zou gaan deze zomer? Als hij effectief weggaat en Abidal komt niet meer op niveau, wie is dan de doublure voor Alba?

Logos
28 juni 2012, 22:45
Muniesa is nog te vroeg volgens mij. Denk niet dat Abidal niet meer zal spelen, maar wel een pak minder. Is intrinsiek nog altijd pakken beter als Adriano. Langs de andere kant is het voor Adriano wel de moment om te blijven denk ik

eurowarriors
29 juni 2012, 17:40
Schitterende dag voor Valencia, zowel voor de voetbalclub als voor de provincie. Het Valenciaans bestuur heeft vandaag het project "Valencia Dinamiza" goedgekeurd. Dit betekent dat Nou Mestalla eindelijk kan afgewerkt worden. Eigenlijk had Valencia al een akkoord met Bankia, de Spaanse bank. Maar omdat deze bank praktisch failliet is, werd deze overeenkomst niet gerespecteerd door Bankia. Daarom moest voorzitter Llorente op zoek naar een ander plan en hij besloot om het project dat eigenlijk plan B was, terug uit te werken. Na maanden werk werd het vandaag eindelijk goedgekeurd.

Het project houdt in dat de Comunidad Valenciana mee investeert in Nou Mestalla. Dit omdat de bouw van het nieuwe stadion op korte én lange termijn 3000 jobs creëert. Het oude Mestalla zal eigendom worden van de stad, zoals jaren geleden eigenlijk afgesproken was. Zij zullen dit stukje geschiedenis helaas afbreken om ook daar nieuw bouwterrein te verkrijgen midden in de stad, waardoor er extra jobs kunnen gecreëerd worden. Dit vereist ook een zware investering van Valencia CF, maar Llorente heeft drie jaar geld aan de kant gehouden om deze investering te verwezenlijken en het zou nooit goedgekeurd worden als Valencia de middelen niet zou hebben. De werken aan Nou Mestalla zouden in september worden hervat en de kostprijs van dit hele project bedraagt 1.2 miljard euro.

Op lange termijn enorm positief voor Valencia, als het nieuwe stadion af is valt een hele grote kost weg én ontstaat er een grote inkomstenbron. Een nieuw stadion is trouwens écht vereist aangezien Mestalla verouderd is. Enige spijtige vind ik dat Mestalla dat in 1923 is gebouwd en ongelooflijk veel heeft meegemaakt, wordt afgebroken. Het oudste stadion van Spanje en één van de oudste van Europa, maar wel begrijpelijk op economisch vlak. In 2014 zou de bal kunnen rollen in Nou Mestalla.

eurowarriors
5 juli 2012, 20:21
Vandaag werd João Pereira officieel voorgesteld in Utiel, Valencia. Hij werd erg positief onthaald, zeker omdat hij op een positie speelt wat al een tijd als een relatief zwakke positie werd beschouwd. Daarenboven maakte hij nog eens indruk op het EK. Kan niet wachten om hem aan het werk te zien bij Valencia.

Er werd ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om het uittruitje voor volgend seizoen voor te stellen. Volledig in het blauw. Vind het truitje wel mooi, spijtig dat de broek en kousen ook in het blauw zijn.

https://p.twimg.com/AxDyP0ZCMAESF50.jpg

Lilspanyol
5 juli 2012, 21:07
Alba ook: http://img01.mundodeportivo.com/2012/07/05/Presentacion-de-Jordi-Alba-Fot_54320600851_51356729138_352_256.jpg
(ik zal u besparen van de foto waar hij het logo kust :unsure:)

Ik kijk echt enorm uit naar het volgende seizoen trouwens. Dinsdag wordt eindelijk de kalender bekend gemaakt, dan kan ik eens kijken om een tripje te plannen in November & Maart.

De 24ste ga ik trouwens naar Hamburg-Barcelona kijken en hopelijk ook de 4de augustus naar PSG-Barcelona. Het eerste staat vast, het 2de (nog) niet. Wel spijtig dat de internationals van Spanje nog tot de 30ste verlof hebben, die ga ik dus al niet aan het werk kunnen zien. Hopelijk spelen ze 4 augustus wel mee!

eurowarriors
6 juli 2012, 10:34
Had er al van gehoord, van dat logo kussen. Dacht dat hij slimmer was dan dat. Dat zie je João Pereira toch ook niet doen uit respect voor Sporting. Mja, wens hem alle succes toe.

Veel plezier in Hamburg en hopelijk ook in Parijs! Ik pik zeker de wedstrijd tegen Porto en misschien ook die tegen Tottenham mee. Er zijn ook nog wat oefenwedstrijden in Duitsland die ik wel graag zou zien, maar dan moet ik nog vervoer regelen. :)

EA Sports en Valencia kondigde gisterennacht een sponsordeal aan voor twee seizoenen tot 2014. Helaas zijn er amper details vrijgegeven. Geen flauw idee waarom de maker van FIFA net met Valencia een sponsordeal aangaat en er zijn logischerwijs ook geen cijfers vrijgegeven. Hopelijk binnenkort meer informatie daarover.

Vanavond wordt Jonathan Viera officieel voorgesteld! Topper in Segunda, ik verwacht er veel van op langere termijn! Van Pereira weet ik ondertussen wat hij waard is op hoog niveau, van Viera nog niet. Enkele keren met Las Palmas aan het werk gezien en hij speelde altijd veelbelovend. Hopelijk kan hij zich snel aanpassen aan het niveau.

Lilspanyol
6 juli 2012, 11:44
Die deal met EA betekent hopelijk voor jullie dat de spelers, net zoals bij City, ook beter afgewerkt worden ;)

Vedeco
6 juli 2012, 13:09
Awel, ik ga toch die foto posten. Net omdat ik het zo typerend vind voor het hedendaagse voetbal. Met geld koop je blijkbaar ook het geweten van een speler.

maar ik zet hem in spoiler uit respect voor de eurowarriors :p

http://www.totalbarca.com/wp-content/uploads/2012/07/92.jpg

Gavin
6 juli 2012, 13:11
Alba komt toch gewoon van Barcelona?

Die hele campagne om Casillas aan de Ballon d'Or te helpen steekt dan wel weer tegen. Tis ne fokking keeper, en niet eens consistent de beste over een heel seizoen.

Vedeco
6 juli 2012, 13:13
hij komt misschien wel van Barca maar hebben ze hem daar niet doorgestuurd op zijn 15-16? Hij kan oprechte clubliefde voelen voor FCB maar dan moet hij op de persconferentie voordien niet afkomen met vriendelijke woordjes naar de supporters van Valencia om nadien vol het logo van Barca te kussen :p

Jepjep
6 juli 2012, 13:14
Ja keepers verdienen inderdaad geen ballon d'or, de tamzakken.

Gavin
6 juli 2012, 13:19
hij komt misschien wel van Barca maar hebben ze hem daar niet doorgestuurd op zijn 15-16? Hij kan oprechte clubliefde voelen voor FCB maar dan moet hij op de persconferentie voordien niet afkomen met vriendelijke woordjes naar de supporters van Valencia om nadien vol het logo van Barca te kussen :pEn dan? Dat ze hem hebben doorgestuurd maakt toch niets uit voor wat hij tegenover de club voelt? Hij is geboren in Barcelona ... hoe kunt ge dat nu klasseren onder "met geld een geweten kopen"?

Ik moet dat logogekus ook niet maar als een jeugdspeler door zijn oude club terug wordt gehaald is het toch te begrijpen zeker. Piqué (andere situatie bij zijn vertrek bij Barcelona wel) heeft ook niets anders dan positieve dingen te zeggen over United maar heeft met Barcelona ook iets anders dan de rest.

$uB^
6 juli 2012, 13:20
Die hele campagne om Casillas aan de Ballon d'Or te helpen steekt dan wel weer tegen. Tis ne fokking keeper, en niet eens consistent de beste over een heel seizoen.

Of het een keeper is of niet, maakt mij niet zoveel uit ... Maar klopt wel wat je zegt, die heeft een goed seizoen gespeeld maar niet eentje waarvan je zegt 'wauw, die moet de Ballon d'Or krijgen ..'

Lilspanyol
6 juli 2012, 13:24
Ja keepers verdienen inderdaad geen ballon d'or, de tamzakken.

Ik volg Gavin hier wel in hoor. Het is niet dat ik Casillas het niet gun want iedereen weet wel dat ik een hevige fan van hem ben, maar keeper zijn is gewoonweg écht iets anders dan veldspeler in mijn ogen. Daarom kan je beter een aparte trofee uitreiken. Moest Courtois de gouden schoen gewonnen hebben bijvoorbeeld zou ik dat ook maar raar gevonden hebben eigenlijk...

Vedeco
6 juli 2012, 13:24
En dan? Dat ze hem hebben doorgestuurd maakt toch niets uit voor wat hij tegenover de club voelt? Hij is geboren in Barcelona ... hoe kunt ge dat nu klasseren onder "met geld een geweten kopen"?

Het is misschien niet zo frappant in zijn geval maar ik plaats dit gebaar toch onder de noemer 'dom'. :p Indien hij het logo kust bij zijn 1e doelpunt voor FCB dan gaat geen haan er naar kraaien.

Gavin
6 juli 2012, 13:33
Ik volg Gavin hier wel in hoor. Het is niet dat ik Casillas het niet gun want iedereen weet wel dat ik een hevige fan van hem ben, maar keeper zijn is gewoonweg écht iets anders dan veldspeler in mijn ogen. Daarom kan je beter een aparte trofee uitreiken. Moest Courtois de gouden schoen gewonnen hebben bijvoorbeeld zou ik dat ook maar raar gevonden hebben eigenlijk...Maar Courtois was wel keihard de beste keeper om te beginnen, dat is op zich al lastig voor Casillas want als dat EK er niet was (en het is maar een EK he, dat is al niet wereldwijd) was het slechts een gewoon seizoen voor hem.

Daarbovenop was Courtois eigenlijk ook de beste speler in die heenronde, wat die allemaal pakte ... dat is al helemaal anders voor Casillas. Van mij mag een keeper die trofee gerust winnen, maar dan zult ge toch een pak beter moeten dan Casillas. En voor de Gouden Schoen in België moet ge het ook al niet tegen Messi's, Cristiano's of Iniesta's opnemen maar tegen Suarezkes en Jovanovickes. Dat is ook al een heel verschil.

Lilspanyol
6 juli 2012, 14:00
Ja goed, allemaal wel waar wat ge zegt, maar ik haalde het voorbeeld gewoon even aan om te zeggen dat naar mijn mening keepers != veldspelers ;)

eurowarriors
6 juli 2012, 14:38
Die deal met EA betekent hopelijk voor jullie dat de spelers, net zoals bij City, ook beter afgewerkt worden ;)

Haha, daar dacht ik ook al aan om eerlijk te zijn! Dat, plus twee miljoen aub! :p

Over Alba: Ik ben sowieso geen fan van het 'logo kussen'. Dat Barcelona de favoriete ploeg was van Jordi Alba begrijp ik volledig, maar dat getuigt van weinig respect voor Valencia. En ik neem nu dit voorbeeld, maar er zullen nog genoeg andere voorbeelden zijn. En het is zeker dom van hem omdat net hij weet hoe gevoelig dit ligt na de dingen die hij heeft uitgestoken met Valencia. Mja, ik laat het rusten, ik was opgelucht dat die belachelijke soap eindelijk voorbij was. Alba kan nog wel iets leren van David Villa, waar het allemaal héél eerlijk ging en Villa kan nog steeds in Mestalla komen met zijn hoofd rechtop, kijkend naar alle supporters die hem respecteren en toejuichen.

Gavin
6 juli 2012, 20:00
Bielsa weg bij Athletic blijkbaar. :sad:

Vedeco
6 juli 2012, 20:03
Bielsa weg bij Athletic blijkbaar. :sad:

Is die niet in de clinch gegaan met de aannemer van het nieuwe oefencentrum? :p Dacht zo iets te zien hebben passeren op Twitter. Daardoor ontslagen/ontslag genomen?

Gavin
6 juli 2012, 20:04
Het is zoiets, en Athletic zelf verdedigt hem niet. Ik heb het niet gevolgd eigenlijk.

eurowarriors
6 juli 2012, 20:06
Wat Vedoco zei klopt. Officieel zouden er 'interne problemen' voorgekomen zijn, maar Bielsa is niet alleen een geweldige coach, ook een speciale. Hij zou zich in de steek gelaten voelen door Athletic die hem niet durfde te verdedigen. Spijtig voor Bilbao, hopelijk vervallen ze nu niet weer in hun oude, getrouwe spelwijze waarbij ze de bal naar voor shotten en hopen dat Llorente er iets mee doet.

Vedeco
6 juli 2012, 20:07
Misschien kunnen ze nog eens gaan voor een Baskische coach. :)

Gavin
7 juli 2012, 12:06
Nu blijft ie toch weer? Wat een soap, zal de prestaties en de sfeer toch niet echt ten goede komen.

eurowarriors
7 juli 2012, 13:29
Gisterenavond wou hij dan toch weer blijven, maar hij was vandaag niet aanwezig op training.

Gelukkig dat Valencia van die zaken bespaard blijft, daar moet ik niks van weten. Niemand denk ik :p

Lilspanyol
9 juli 2012, 11:49
Nuevo lío con José Mourinho (http://www.mundodeportivo.com/20120708/vaya-mundo/mourinho-jose-mourinho-lio-bronca-real-madrid-avion_54321949443.html)

Met een korreltje zout nemen uiteraard, iedereen weet wel dat Spaanse kranten kicken op verzonnen verhalen voor de sensatie. Waarom ik het hier dan toch zet is omdat ik eigenlijk wel echt denk dat het zo gegaan is, want met Mou's obsessie voor Barcelona weet je dat zo iets gewoon kan gebeuren.

Voor wie geen Spaans kan: Die mensen zaten dus op het vliegtuig samen met Mourinho en de vrouw zei voor de grap naar hem 'força Barça'. Dus voor iemand gaat zeggen dat dat provoceren is (dat is het in zekere zin inderdaad) moet je eens nadenken hoe je verwacht dat iemand gaat reageren daarop. Zou Ariël Jacobs langs u zitten (:unsure:) op de vlieger en ge roept naar hem 'Brugge Brugge' voor te lachen, dan verwacht ge toch dat die u een vriendelijk lachske teruggeeft (ok, Jacobs is misschien niet het beste voorbeeld :p). Als je daar als coach al niet meer mee kan lachen is het erg geworden.

Maar goed, zij riep dat dus en toen is het helemaal ontspoord want hij is haar voor alle vuiligheid beginnen uitschelden (hoer, strontvarken) en dreigde er zelfs mee om haar te slaan.

Of, hoe een mop kan ontsporen als ge het tegen de foute persoon zegt.

Roald
9 juli 2012, 12:58
Ik betwijfel of hij zoiets echt zou doen, maar goed je weet nooit met Mourinho.

Lilspanyol
9 juli 2012, 13:23
Ik betwijfel of hij zoiets echt zou doen, maar goed je weet nooit met Mourinho.

Daarom juist inderaad, want ik twijfel ook hoor.
Maar goed, ik meld het even want het is hier anders ook maar saai :D

eurowarriors
9 juli 2012, 14:19
Zal het topic nog wat vullen! :p

Vandaag was de eerste training van Valencia voor het nieuwe seizoen. Nieuwe coach Mauricio Pellegrino had 13 spelers ter zijn beschikking, waaronder Diego Alves, Vicente Guaita, David Albelda, Jonas Gonçalves, Roberto Soldado, Antonio Barragán, Pablo Piatti, Víctor Ruiz, Pablo Hernández, Dani Parejo, Jeremy Mathieu, Tino Costa en de nieuwe aanwinst Jonathan Viera.

Éver Banega en Sergio Canales begonnen met lichte training omdat zij nog in revalidatie zitten na twee zware blessures. Banega zou in oktober kunnen aansluiten, voor Canales is het nog onduidelijk maar de revalidatie zou vlotter gaan dan bij de vorige blessure. De internationals zullen later aansluiten, meer bepaald volgende week maandag op stage in Duitsland. Onder die internationals horen Adil Rami, Sofiane Feghouli, João Pereira, Ricky Costa en Andrés Guardado. Guardado wordt woensdag officieel voorgesteld, nadat al Viera en Pereira werden voorgesteld.

Er zou vandaag meer duidelijkheid komen over de toekomst van Tino Costa bij Valencia. Ik zie hem liever blijven. Er zijn al teveel spelers vertrokken en ik ben er wel fan van. Als hij vertrekt zou er misschien geen vervanger komen en dan zijn we de eerste twee maanden afhankelijk van slechts één CM, Dani Parejo. En hij kon mij vorig seizoen nog niet bekoren.

Cpt. Kablammo
9 juli 2012, 14:50
Nuevo lío con José Mourinho (http://www.mundodeportivo.com/20120708/vaya-mundo/mourinho-jose-mourinho-lio-bronca-real-madrid-avion_54321949443.html)

Met een korreltje zout nemen uiteraard, iedereen weet wel dat Spaanse kranten kicken op verzonnen verhalen voor de sensatie. Waarom ik het hier dan toch zet is omdat ik eigenlijk wel echt denk dat het zo gegaan is, want met Mou's obsessie voor Barcelona weet je dat zo iets gewoon kan gebeuren.

Voor wie geen Spaans kan: Die mensen zaten dus op het vliegtuig samen met Mourinho en de vrouw zei voor de grap naar hem 'força Barça'. Dus voor iemand gaat zeggen dat dat provoceren is (dat is het in zekere zin inderdaad) moet je eens nadenken hoe je verwacht dat iemand gaat reageren daarop. Zou Ariël Jacobs langs u zitten (:unsure:) op de vlieger en ge roept naar hem 'Brugge Brugge' voor te lachen, dan verwacht ge toch dat die u een vriendelijk lachske teruggeeft (ok, Jacobs is misschien niet het beste voorbeeld :p). Als je daar als coach al niet meer mee kan lachen is het erg geworden.

Maar goed, zij riep dat dus en toen is het helemaal ontspoord want hij is haar voor alle vuiligheid beginnen uitschelden (hoer, strontvarken) en dreigde er zelfs mee om haar te slaan.

Of, hoe een mop kan ontsporen als ge het tegen de foute persoon zegt.

Tbh, als iemand in zijn vrije tijd ergens is en die wilt gewoon ff ontspannen en de duizendste retard maakt zo'n kutgrapje waar ie totaal geen zin in hebt... Ik kan dat wel begrijpen.

Scr1fle
9 juli 2012, 14:53
Tbh honest, als iemand in zijn vrije tijd ergens is en die wilt gewoon ff ontspannen en de duizendste retard maakt zo'n kutgrapje waar ie totaal geen zin in hebt... Ik kan dat wel begrijpen.

Philharmoniker
9 juli 2012, 15:35

To be heel honest :unsure::unsure:

Cpt. Kablammo
9 juli 2012, 18:45
Zelfs de besten maken een fout maar enkel janetten heten Scr1fle!!!

Scr1fle
9 juli 2012, 18:58
Zelfs de besten maken een fout maar enkel janetten heten Scr1fle!!!

Ik ben wel geen Barcelona supporter hé :s

eurowarriors
10 juli 2012, 11:01
Paco Alcacer, toptalent van Valencia, laat nog even zijn klasse zien op het EK U19 voor Spanje. Vorig jaar al de held met twee doelpunten in de finale, nu weer een magistrale knal.

Spain U19 vs Estonia U19 2-0 Full Match Highlights 09/07/2012 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IARpWkIq15E)

Ik hoop echt dat hij volgend seizoen zijn kans krijgt. Het probleem is dat het een risico vormt. Geef hem een kans en je riskeert om zijn moreel te schaden als het niet lukt. Geef hem geen kans en je riskeert om zijn moreel te schaden omdat hij een kans wil. Hij is 18 en niemand kan weten of hij klaar is voor het eerste elftal. Hij legt ze er wel makkelijk in bij VCF Mestalla in Segunda B en bij Spanje U19. Alles zal ervan afhangen of er een extra spits komt of niet. Als er geen nieuwe spits komt, is hij eigenlijk de back-up van Soldado omdat Jonas geen echte spits is.

Ook linkswinger Juan Bernat liet even zien waarom hij een kans in het eerste elftal verdient met een schitterende match gisteren. Hij speelde vorig seizoen al een prachtige wedstrijd tegen Levante in de kwartfinale van de Copa del Rey, toen hij ook een assist gaf aan Piatti.

http://www.youtube.com/watch?v=0SAK33Hdo9g&feature=g-u-u

Het probleem met Emery was dat hij altijd met éénjarige contracten moest werken en daardoor weinig risico kon pakken. Mauricio Pellegrino heeft nu een tweejarig contract, dus hopelijk geef hij de jeugd nog meer kans. Want er loopt er nog eentje rond die zopas een vierjarig profcontract heeft getekend, Carles Gil. Een CAM met heel wat talent.

Philharmoniker
10 juli 2012, 12:54
Ik ben wel geen Barcelona supporter hé :s

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNsUdZig1GUJrmx5xsXEqlTHPLRJxv0 Zk86_9Wf4xCpyHXx2lb3mvC3i_Jow

alexthefalex
10 juli 2012, 12:58
Het spaans voetbal zal ook dit jaar weer tussen real madrid en barcelona gaan. Vraag me af wie derde wordt? Valencia? Atletico? Sevilla? Bilbao?

ik denk dat het tussen de eerste twee zal gaan. Wel grappig dat in deze competitie alleen de real en barca worden onthouden door het grote publiek. In Engeland spreekt men vaak over 6 of 7 grote clubs. Ik denk dat Valencia zoiezo het niveau heeft van Arsenal of beter. Atletico een stuk beter dan Liverpool of tottenham...

eurowarriors
10 juli 2012, 13:03
Eerste wedstrijd van Valencia voor het nieuwe seizoen: Real Madrid-Valencia. Wow.

Levante-Atlético en Celta-Malaga. Leuke wedstrijd voor Levante, hopelijk winnen ze!

alexthefalex
10 juli 2012, 13:05
Eerste wedstrijd van Valencia voor het nieuwe seizoen: Real Madrid-Valencia. Wow.

Nice,

zeg over die Adil Rami van Valencia,

weten jullie of het waar is dat hij vroeger straatveger was, ik heb dat gehoord op Euro 2012 maar betwijfel of het waar is

eurowarriors
10 juli 2012, 13:12
Nice,

zeg over die Adil Rami van Valencia,

weten jullie of het waar is dat hij vroeger straatveger was, ik heb dat gehoord op Euro 2012 maar betwijfel of het waar is

Klopt, Adil Rami speelde een goeie zes à zeven jaar geleden nog bij een amateurclub uit het zuiden van Frankrijk. Hij kon hier natuurlijk niet van leven dus hij werkte bij de gemeente Fréjus als straatveger/gemeentewerker. Zes jaar geleden kwam Lille hem daar weghalen na een paar gescout te zijn en twee seizoenen geleden was hij een van de sterkhouders bij Lille dat toen ook kampioen speelde. Valencia kwam hem voor zes miljoen daar weghalen en momenteel verdient hij meer dan een miljoen per seizoen bij Valencia en is hij ook sterkhouder bij het Franse nationale elftal. Ongelooflijk eigenlijk.

Lilspanyol
10 juli 2012, 13:28

Levante-Atlético en Celta-Malaga. Leuke wedstrijd voor Levante, hopelijk winnen ze!

Toch een wat rare eerste wedstrijd :p
Hier de volledige eerste speeldag:

Athletic – Betis
Barcelona – Real Sociedad
Sevilla – Getafe
Real Madrid – Valencia
Levante – At. Madrid
Zaragoza – Valladolid
Celta – Málaga
Mallorca – Espanyol
Rayo – Granada
Deportivo - Osasuna

& Clasico op 7 oktober en 3 maart! Vrij vroeg in het seizoen dus.

eurowarriors
10 juli 2012, 13:34
Meteen een grote test voor Pellegrino, hopelijk heeft hij dan al zowat alle spelers ter zijn beschikking. Nu hoop ik dat er zo snel mogelijk al wat duidelijkheid komt over de versterkingen, volgende week begint de stage al.

Banega zou pas in oktober terug kunnen spelen helaas, Canales zou in december moeten terug zijn.

Derde speeldag trouwens Barcelona-Valencia. Op de eerste en de derde speeldag meteen de twee moeilijkste verplaatsingen.. moet kunnen. :p Ocharm Pellegrino.

Jepjep
10 juli 2012, 14:36
Klopt, Adil Rami speelde een goeie zes à zeven jaar geleden nog bij een amateurclub uit het zuiden van Frankrijk. Hij kon hier natuurlijk niet van leven dus hij werkte bij de gemeente Fréjus als straatveger/gemeentewerker. Zes jaar geleden kwam Lille hem daar weghalen na een paar gescout te zijn en twee seizoenen geleden was hij een van de sterkhouders bij Lille dat toen ook kampioen speelde. Valencia kwam hem voor zes miljoen daar weghalen en momenteel verdient hij meer dan een miljoen per seizoen bij Valencia en is hij ook sterkhouder bij het Franse nationale elftal. Ongelooflijk eigenlijk.

Best een mooi verhaal :)

fcberke
10 juli 2012, 16:59
Meteen een grote test voor Pellegrino, hopelijk heeft hij dan al zowat alle spelers ter zijn beschikking. Nu hoop ik dat er zo snel mogelijk al wat duidelijkheid komt over de versterkingen, volgende week begint de stage al.

Banega zou pas in oktober terug kunnen spelen helaas, Canales zou in december moeten terug zijn.

Derde speeldag trouwens Barcelona-Valencia. Op de eerste en de derde speeldag meteen de twee moeilijkste verplaatsingen.. moet kunnen. :p Ocharm Pellegrino.

of na de derde speeldag een reekske neerzetten tot de start van de terugronde:unsure:

eurowarriors
10 juli 2012, 23:08
Leuke weetjes: zeven keer dat Real Madrid en Valencia tegenover elkaar stonden op de openingsspeeldag. Zeven keer speelde een van de twee kampioen. Real vijf keer en Valencia twee keer. De laatste keer dat Valencia op Real Madrid begon aan het seizoen en het eindigde op Sanchez Pizjuan in Sevilla, werden we kampioen (2001). Dit seizoen openen we op Bernabeu in Madrid en, jawel, eindigen we in Sevilla.

Niet dat ik zo bijgelovig ben, maar een mens mag beginnen hopen als je dat allemaal leest!

Tweede speeldag trouwens Valencia-Deportivo, kijk er naar uit fiqm!

Eindelijk nog eens een inkomende transfer te melden voor Valencia. Alex Quintanilla, een 21-jarige Spaanse centrale verdediger, heeft vandaag een contract voor drie jaar ondertekend bij Valencia. Hij zal zowel voor VCF Mestalla als voor Valencia A spelen. Bij Valencia wordt hij de vierde centrale verdediger die toch wel nodig was, omdat Dealbert al vertrok en de twee DM's die op CV konden spelen ook weggingen: Topal en Maduro. Hij komt transfervrij over van Alaves, waar hij een dik contract voorgeschoteld kreeg na een sterk seizoen maar toch voor Valencia koos.

Geen transfer waarmee je de kwaliteit verhoogt maar wel ideaal als breedteversterking. In noodgevallen kan hij gebruikt worden, maar hij kan in alle rust groeien bij ons B-elftal in Segunda B. Met ons beperkt transferbudget (om en bij de 12 a 14 miljoen) moeten we rekenen op goeie scouting en transfervrije spelers om ons in de breedte te versterken. Dat transferbudget zal vooral voor een nieuwe, kwalitatieve linksback en een goeie defensieve middenvelder gebruikt worden.

edit: we zijn nog steeds op zoek naar een nieuwe spits en de vervanger van Aduriz lijkt Alvaro Vazquez van Espanyol te gaan worden. Zalige transfer. Llorente liet vandaag weten geen zes miljoen te willen betalen voor een nieuwe spits en daarmee bedoelt hij waarschijnlijk dat Gameiro niet komt. Maar Alvaro Vazquez lijkt me zelfs een betere keuze. Jong, Spaans en heel groot talent. Laag loon, minder duur dan Gameiro en binnen een paar jaar mogelijk Spaans international. Zal niet klagen als hij op de bank zit. Onze technisch directeur Braulio overtuigt me weer van zijn kunnen als hij Vazquez voor minder dan zes kan halen!

Lilspanyol
11 juli 2012, 11:25
Statistiekjes zijn er om verbroken te worden he ;)

Spanje had ook nog nooit gewonnen van Frankrijk op een groot tornooi, ze hadden nooit van Italië gewonnen in een niet-vriendschappelijke wedstrijd, Italië werd telkens kampioen na een omkoopschandaal, ...
-----

Trouwens speeldag 2 in segunda is er ook een interessante match, nl. Real Madrid Castilla - Barça B.

eurowarriors
11 juli 2012, 11:30
Tuurlijk, maar toch leuk en interessant om te vermelden. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik daar veel belang aan hecht, maar het blijft iets speciaals, zo van die zaken! :)

Over het schema van Valencia: we beginnen moeilijk, maar het is misschien nog zo slecht niet dat we Barcelona en Real zo vroeg op het seizoen treffen. Want zoals elk seizoen blijkt, komen zij redelijk traag op gang maar eenmaal zij op gang zijn gekomen, hou je ze héél moeilijk tegen. Maar de eerste wedstrijden laten ze het soms afweten. Plus het feit dat de supercup tussen Barcelona en Real daar nog tussen ligt (vier dagen na het duel met Real) en dat is enkel een voordeel voor ons.

Deportivo is een niet te onderschatten wedstrijd. Zij komen geprikkeld uit Segunda na daar mooi kampioen te zijn geworden en zij willen bewijzen wat ze waard zijn (herinner Betis vorig seizoen, die stonden zelfs aan kop na vier wedstrijden). Ook al spelen we thuis, zeker niet te onderschatten.

Ook enkele spelers zullen nog niet helemaal fit zijn of nog geblesseerd (Banega, Mathieu?). We zitten met een nieuwe trainer en de eerste match zal het misschien nog wat zoeken zijn en dan al meteen een grote test. Langs de andere kant weet je meteen waar je staat en misschien zijn de spelers extra geprikkeld om aan Pellegrino te laten zien wat ze waard zijn. Zowel voordelen als nadelen, ik kan alvast niet wachten op het nieuwe seizoen!

_lorre
11 juli 2012, 11:57
Iemand eigenlijk enig idee wat er gaat gebeuren met Diego van atletico madrid? Blijft die of gaat die terug naar wolfsburg?

Gavin
11 juli 2012, 12:02
Magath moet die niet meer en als Atletico niet dokt, is ie ketsen naar Brazilië.

Lilspanyol
11 juli 2012, 12:31
Waar zit Fiqm eigenlijk? Nog geen reactie op de al dan niet zware kalender van Depor :unsure:

eurowarriors
11 juli 2012, 12:47
Geen flauw idee waar fiqm is, vroeg het mij ook al af. Misschien op vakantie ofzo :)

mtm
12 juli 2012, 20:44
Aardig invalbeurtje van Alcacer eurowarriors! :p

eurowarriors
12 juli 2012, 21:36
Twee assists en een doelpunt, zalig! :) Hij moet gewoon tweede spits worden volgend seizoen, wat een talent! :)

eurowarriors
12 juli 2012, 23:04
Uiteindelijk gaat Spanje U-19 naar de finale na strafschoppen. Duidelijk de twee beste ploegen van het toernooi die tegenover elkaar stonden, Spanje was iets beter maar verdedigde zwak. Pogba van Frankrijk maakte daar handig gebruik van om zijn kunnen te tonen. Raar dat Manchester United die zomaar laat gaan, al heb ik het totaal niet gevolgd hoe dat is gelopen. Het zag er niet goed uit voor Spanje totdat de killer van Torrent inviel, Paco Alcácer. Met twee assists en een doelpunt matchwinnaar en hij laat nog eens zien dat Gameiro kan blijven waar hij is en dat hij gewoon de back-up van Soldado moet worden en op termijn een grote spits kan worden.

Tijdens de voorstellingswedstrijd van Valencia begin vorig seizoen tegen AS Roma, de Trofeo Naranja, scoorde hij de 3-0. Net na afluiten stierf zijn vader aan een hartaanval bij het verlaten van Mestalla. Hij stierf nadat hij zijn zoon zag schitteren voor zijn ploeg. Mooi hoe dat Paco, ondanks het grote verlies, snel de draad heeft kunnen oppikken en weer een sterk seizoen speelde bij VCF Mestalla. Mooie speler die alles doet voor zijn sport, een echte Valenciaan en erg geliefd in Valencia. Ik hoop dat ik hier nog veel mooie dingen mag schrijven over hem in de loop van volgend seizoen.

http://fotos00.superdeporte.es/fotos/noticias/646x260/2012-07-12_IMG_2012-07-12_22:40:17_ex4f8d~1.jpg

fiqm
13 juli 2012, 19:51
Ik was inderdaad op reis :)

Ik vind de kalender van Deportivo goed meevallen eigenlijk. Vrij lastig begin (Real Madrid, Barca, Valencia, Sevilla en Celta in de eerste 9 speeldagen), maar op zich ben ik er tevreden mee. Als we nog punten zouden nodig hebben op het einde van het seizoen, hebben we tenminste meerdere haalbare tegenstanders op het einde, in plaats van Atletico, Valencia en Barcelona twee seizoenen geleden.

De coach klaagde wel over het feit dat de tegenstander van Deportivo de week ervoor tegen Real speelt, en de week erna tegen Barca. Inderdaad een beetje vreemd om daar tussen te zitten. Enerzijds zullen heel wat ploegen zeggen, als we niet winnen tegen Deportivo hebben we waarschijnlijk 0 op 9. Anderzijds spelen heel wat ploegen zich kapot tegen Real en Barca. Nuja, kan zowel een voordeel als een nadeel zijn dus.

Thuis winnen tegen Osasuna op de eerste speeldag lijkt wel vrij belangrijk, zeker aangezien we de week erna naar Valencia moeten. Maar mij hoor je niet klagen over de kalender. Ik kan al niet wachten om terug tegen ploegen zoals Valencia te mogen spelen :). Is eens iets anders na een jaar tegen ploegen als Alcoyano, Sabadell en Guadalajara. Ik heb onze underdog-status gemist, topfavoriet zijn is niks voor mij. Te veel stress ;)

Didierke10
13 juli 2012, 20:06
Uiteindelijk gaat Spanje U-19 naar de finale na strafschoppen. Duidelijk de twee beste ploegen van het toernooi die tegenover elkaar stonden, Spanje was iets beter maar verdedigde zwak. Pogba van Frankrijk maakte daar handig gebruik van om zijn kunnen te tonen. Raar dat Manchester United die zomaar laat gaan, al heb ik het totaal niet gevolgd hoe dat is gelopen. Het zag er niet goed uit voor Spanje totdat de killer van Torrent inviel, Paco Alcácer. Met twee assists en een doelpunt matchwinnaar en hij laat nog eens zien dat Gameiro kan blijven waar hij is en dat hij gewoon de back-up van Soldado moet worden en op termijn een grote spits kan worden.

Tijdens de voorstellingswedstrijd van Valencia begin vorig seizoen tegen AS Roma, de Trofeo Naranja, scoorde hij de 3-0. Net na afluiten stierf zijn vader aan een hartaanval bij het verlaten van Mestalla. Hij stierf nadat hij zijn zoon zag schitteren voor zijn ploeg. Mooi hoe dat Paco, ondanks het grote verlies, snel de draad heeft kunnen oppikken en weer een sterk seizoen speelde bij VCF Mestalla. Mooie speler die alles doet voor zijn sport, een echte Valenciaan en erg geliefd in Valencia. Ik hoop dat ik hier nog veel mooie dingen mag schrijven over hem in de loop van volgend seizoen.

http://fotos00.superdeporte.es/fotos/noticias/646x260/2012-07-12_IMG_2012-07-12_22:40:17_ex4f8d~1.jpg

Dat diene Pogba niet bij Manchester United heeft bijgetekend moogt ge volledig op het conto schrijven van Mino Raiola.

eurowarriors
13 juli 2012, 20:24

Ik vind de kalender van Deportivo goed meevallen eigenlijk. Vrij lastig begin (Real Madrid, Barca, Valencia, Sevilla en Celta in de eerste 9 speeldagen), maar op zich ben ik er tevreden mee. Als we nog punten zouden nodig hebben op het einde van het seizoen, hebben we tenminste meerdere haalbare tegenstanders op het einde, in plaats van Atletico, Valencia en Barcelona twee seizoenen geleden.

De coach klaagde wel over het feit dat de tegenstander van Deportivo de week ervoor tegen Real speelt, en de week erna tegen Barca. Inderdaad een beetje vreemd om daar tussen te zitten. Enerzijds zullen heel wat ploegen zeggen, als we niet winnen tegen Deportivo hebben we waarschijnlijk 0 op 9. Anderzijds spelen heel wat ploegen zich kapot tegen Real en Barca. Nuja, kan zowel een voordeel als een nadeel zijn dus.

Thuis winnen tegen Osasuna op de eerste speeldag lijkt wel vrij belangrijk, zeker aangezien we de week erna naar Valencia moeten. Maar mij hoor je niet klagen over de kalender. Ik kan al niet wachten om terug tegen ploegen zoals Valencia te mogen spelen :). Is eens iets anders na een jaar tegen ploegen als Alcoyano, Sabadell en Guadalajara. Ik heb onze underdog-status gemist, topfavoriet zijn is niks voor mij. Te veel stress ;)

Welkom terug! Ben zelf ook tevreden over het schema, ben eigenlijk blij dat we beginnen tegen Real en Barcelona, dan zijn we daar vanaf en zo zijn die ploegen ook nog niet in hun ritme + ze spelen de supercup tegen elkaar in die periode.

Kan niet wachten tot het nieuwe seizoen om eerlijk te zijn, elke week uitkijken naar de wedstrijd en constant ermee bezig zijn, zalig! Ben écht benieuwd hoe Pellegrino gaat beginnen. De spelers zullen wel extra gemotiveerd zijn om zich te bewijzen, zeker spelers als Parejo en Piatti die onder Emery geen basisplek hadden en wel de kwaliteiten hebben om die te veroveren. De match tegen Deportivo in Mestalla op de tweede speeldag is alvast een must-win, zeker omdat het de eerste match van Flaco in Mestalla is.

@Didierke: Ah oke, merci! Die Pogba was absoluut de beste bij Frankrijk en ik vond het al raar dat hij wegging bij United.

Lilspanyol
14 juli 2012, 00:19
Nike, serieus :puke:
Barcelona Club Team Scarf - Midnight Navy/Storm Red/Tour Yellow (http://shop.fcbarcelona.com/stores/barcelona/products/product_details.aspx?pid=104748)

Gaan ze die lelijke gradient nu echt in alle producten van dit jaar gebruiken?

Lospeed
14 juli 2012, 00:52
Eerst dat flashy oranje (al kan dat misschien nog wel wennen voor de barca-fans) maar die sjaal trekt toch op niks :lol:

Jepjep
14 juli 2012, 02:06
Nike, serieus :puke:
Barcelona Club Team Scarf - Midnight Navy/Storm Red/Tour Yellow (http://shop.fcbarcelona.com/stores/barcelona/products/product_details.aspx?pid=104748)

Gaan ze die lelijke gradient nu echt in alle producten van dit jaar gebruiken?

haha ik dacht serieus dat er iets scheelde met mijn beeldscherm.

stormtrooper
14 juli 2012, 12:36

Enig idee of Diop van Santander deftig is? Gent zou die willen.

Romelus
14 juli 2012, 13:34
Even een vraagje hier posten. Garcia del Moral, klinkt die iemand bekend in de oren?
Dat is een gewezen arts van US Postal en levenslang geschorst voor dopingpraktijken. Ik lees daarnet een artikel en wat blijkt...

In addition, Garcia del Moral is listed as being a medical advisor for the Barcelona, Valencia and other football clubs

Read more: Bruyneel confirms he (http://www.velonation.com/News/ID/12391/Bruyneel-confirms-hes-opted-for-arbitration-hearing-with-USADA.aspx#ixzz20az6Ebnm)

Is die reeds in opspraak gekomen in de Spaanse voetbalwereld? Lijkt me wel heel toevallig allemaal...

eurowarriors
14 juli 2012, 20:03
Ik ken die naam wel. Jordi Candel is onze clubdokter, nu twee jaar. Enkele jaren geleden was hij al eens onze clubdokter, maar toen hij in verband werd gebracht met Garcia del Moral werd hij ontslagen. Dit omdat del Moral een slechte reputatie heeft in Spanje. Het ging enkel om geruchten, maar de club nam geen risico omdat Valencia een eerlijke clubis die zich niet met van die dopingpraktijken bezighoudt.

Jordi Candel stapte naar de rechter en er werd bewezen dat hij geen relaties had met Garcia del Moral, waardoor hij twee jaar geleden terug werd aangenomen. Maar zelfs nu zijn veel fans nog wat terughoudend rond Candel, ook al levert hij heel goed werk met nu ook Banega en Canales. We hebben wel genoeg van corrupte personen in de ploeg na Soler van zoveel jaren terug.

Maar medical advisor is die nooit geweest. Valencia is een ploeg die heel hard geleden heeft onder financiële schulden, maar met van die zaken als doping en omkoping zijn we nooit mee geconfronteerd geweest, we zijn een heel faire ploeg en daar ben ik ook trots op!

@stormtrooper: Diop is een heel degelijke defensieve middenvelder, werd vorig seizoen zelfs even in verband gebracht met Valencia maar dat lijkt me een stap te groot voor die jongen. Heeft nu nog een contract van een jaar dacht ik, maar ik heb er geen weet van dat Santander dringend geld nodig heeft qua financiële moeilijkheden. Maar met de degradatie naar Segunda kan ik wel begrijpen dat spelers als Diop wegwillen. Lijkt me dus wel haalbaar voor Gent.

Heb er niet heel veel van gezien, maar hij was daar wel een vaste waarde wat toch wel wat wil zeggen. Een typische defensieve middenvelder die de gaten toeloopt en constant de tegenstander opjaagt. Lijkt me voor elke ploeg in de Jupiler League een basisplaats waardig, zou een uitstekende aankoop voor Gent zijn.

fiqm
14 juli 2012, 21:24
Enig idee of Diop van Santander deftig is? Gent zou die willen.
Als hij zich goed kan aanpassen aan het systeem van Gent zou dat zeker een heel goede aanwinst zijn. Heel graag gezien bij het publiek in Santander. Daar vinden ze het verschrikkelijk jammer dat ze hem waarschijnlijk niet zullen kunnen houden.

eurowarriors
15 juli 2012, 11:14
Volgens El Confidencial, een Spaanse krant, moet Malaga voor 1 augustus een tax-schuld van 18 miljoen afbetalen. Anders worden ze teruggezet naar Segunda División en komt Villareal weer naar Primera. Om dit te voorkomen heeft Malaga hun drie topspelers, Naxto Monreal, Salomon Rondon en Santi Cazorla op de transferlijst geplaatst.

Vedeco
15 juli 2012, 11:18
Dan komt er eens een sjeik en dan is het een gierige.

Wilcao
15 juli 2012, 11:18
Volgens El Confidencial, een Spaanse krant, moet Malaga voor 1 augustus een tax-schuld van 18 miljoen afbetalen. Anders worden ze teruggezet naar Segunda División en komt Villareal weer naar Primera. Om dit te voorkomen heeft Malaga hun drie topspelers, Naxto Monreal, Salomon Rondon en Santi Cazorla op de transferlijst geplaatst.

Benieuwd waar Cazorla naartoe gaat, maar aan de andere kant zie ik liever Villareal terugkeren.

eurowarriors
15 juli 2012, 11:20
Blijkbaar betaalt Sjeik Al-Thani enkel cash. Maar om cash te betalen moet je natuurlijk in Malaga zijn en die komt maar eenmaal om de drie maanden naar Zuid-Spanje. Daardoor dat er tijdens het seizoen al betalingsproblemen aan Valencia en Villareal waren voor Joaquín, Isco en Cazorla. En ze konden ook vaak hun lonen niet uitbetalen.

@Wilcao: Santi Cazorla naar Valencia en ik koop een truitje van hem en aanbidt het elke dag. Maar ik zie het niet gebeuren. We hebben al amper geld voor een linksback en defensieve middenvelder, laat staan voor een Cazorla. En hoe moeten we ooit zijn loon gaat betalen dat hij bij Malaga opstrijkt. Allez, als de sjeik betaalt tenminste.

Wilcao
15 juli 2012, 11:24
Je zou er maar voor supporteren en je club zo ten onder zien gaan. Maar Cazorla is idd een zalige speler.

eurowarriors
15 juli 2012, 11:28
Inderdaad, moet enorm pijnlijk zijn voor de toch wel trouwe aanhang van Malaga. Daarmee dat ik enkele weken geleden zo tegen een mogelijke nieuwe voorzitter/investeerder van Valencia was. Ook al is het geen sjeik, toch wil ik het liever niet. Ik heb het al eens meegemaakt dat we bijna ten onder gingen en als Llorente niet op het toneel was verschenen was dat nog gebeurt ook. Liever een ploeg met een beperkt transferbudget dan een ploeg dat afhankelijk is van de miljoenen van een persoon.

fiqm
15 juli 2012, 12:14
Bij Deportivo ging het enorm traag op transfergebied. Aan het begin van de week hadden we nog steeds maar 1 binnenkomende transfer. Een hele goede, dat wel, Andre Santos van Sporting Lisboa. Deze week zijn er nog drie mensen bij gekomen; 2 ervan komen ook over van Sporting. Een linksback, een centrale verdediger, en ook Pizzi van Sporting Gijon.

Op zich zijn dit allemaal geen slechte transfers, maar we hebben nog steeds twee spitsen en een back-up voor Valeron nodig. Normaal gezien zou dit Hugo Viana worden, maar er zijn nog wat problemen omtrent zijn loon.

eurowarriors
15 juli 2012, 18:31
Erg leuke speler, die Andre Santos. Die andere twee heb ik nog nooit zien spelen. Pizzi valt wel mee. Hugo Viana zou wel een dikke transfer zijn, een speler die elke Spaanse middenmotor naar een hoger niveau kan brengen.

Over Valencia nog steeds geen officiële berichten over inkomende transfers. Ondertussen vertrokken we vandaag wel naar Duitsland om drie oefenmatchen te spelen. Met één linksback en defensieve middenvelder.

De spelers van de A-kern die vandaag vertrokken:

Alves, Guaita, Felipe Ramos (derde doelman gehuurd van Deportivo), Mathieu, Barragán, Víctor Ruiz, Albelda, Parejo, Tino Costa, Pablo, Piatti, Viera, Canales (geblesseerd), Banega (ook geblesseerd), Guardado, Feghouli, Soldado y Jonas

Spelers als Rami, João Pereira, Feghouli, ... sluiten pas later aan. Guardado en Viera zijn de twee nieuwelingen die al meegaan. Valt op dat er maar één CV mee is, maar er zijn gelukkig ook enkele jeugdspelers mee, waaronder twee centrale verdedigers, de laatste twee in dit rijtje: Carlos Delgado, Portu, Dalmau, Carles Gil, Pardo y Alex Quintanilla

Hopelijk komende week duidelijkheid over de nieuwe defensieve middenvelder en linksback.

fiqm
15 juli 2012, 23:09
Depor heeft nu enkel nog 3 aanvallende spelers nodig, dus de geruchtenmolen komt op gang. Luca Toni wordt opeens sterk gelinkt aan Deportivo. Ondanks zijn 35 jaar zou hij misschien wel nog nuttig kunnen zijn voor de ploeg, en hij zou ook niet van de duurste zijn door zijn leeftijd. Maar ik heb geen idee hoe het hem de laatste twee jaar vergaan is. Ook zou Diego Costa van Atleti op leenbasis kunnen komen, wat me een zeer aantrekkelijke mogelijkheid lijkt.

In ieder geval moeten we dringend spitsen aantrekken, want voorlopig hebben we enkel Riki. Lassad heeft niet vernieuwd (ook al zit hij nu wel zonder club), en Xisco is terug naar Newcastle.

Ben echt benieuwd naar volgend seizoen. Met Luca Toni en Diego Costa in de ploeg zouden we zeker kunnen verrassen. Maar er is een even goede kans dat we weer degraderen. In Spanje weet je nooit.

eurowarriors
15 juli 2012, 23:52
Luca Toni is een salonvoetballer, zeker de laatste seizoenen. Vele Juve-fans waren enorm opgelucht dat ze ervan af waren. En die zijn contract zal niet mals zijn.

Diego Costa deed het erg goed bij Rayo en ook Levante zit erachter. Leuke speler voor heel wat ploegen in Primera.

Spanje U-19 heeft vanavond de finale van het EK onder 19 gewonnen met een doelpunt van Jesé Rodriguez van Real. Paco Alcácer stond in de basis en deed het uitstekend. Oververdiende toernooizege voor Spanje. Blij dat ook Bernat en Salva Ruiz van Valencia hun kansen kregen maar de grote man van het toernooi was Paco van Valencia. Ook Jesé Rodriguez van Real en Suso van Liverpool maakten indruk op mij.

TheRedDevils
18 juli 2012, 09:20
Spaans voetbal staat op rand van afgrond - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120717_00226264)

Dat ze hier maar dringend iets aan doen.

Vedeco
18 juli 2012, 10:52
Kent er hier iemand Ezequiel Calvente?

Hij is momenteel op proef bij Gladbach en hij zou de staf best bevallen.

Philharmoniker
18 juli 2012, 14:23
Spaans voetbal staat op rand van afgrond - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120717_00226264)

Dat ze hier maar dringend iets aan doen.

Loon van Ronaldo kan van 15 naar 25 miljoen stijgen - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120717_00226281)

ja, het gaat pitsen worden of sjeiken vinden :p

Roald
18 juli 2012, 14:59
Loon van Ronaldo kan van 15 naar 25 miljoen stijgen - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120717_00226281)

ja, het gaat pitsen worden of sjeiken vinden :pReal Madrid heeft geen belastingsschuld en kan zijn overige schulden grotendeels dekken, dus een probleem zal het wel niet worden.

Philharmoniker
18 juli 2012, 16:10
Real Madrid heeft geen belastingsschuld en kan zijn overige schulden grotendeels dekken, dus een probleem zal het wel niet worden.

Als uw loon met quasi 45% stijgt, kweetniet za lol

eurowarriors
18 juli 2012, 23:12
Adil Rami kwam gisterenavond samen met andere internationals zoals Ricky Costa, João Pereira, Salva Ruíz, Paco Alcacer en Juan Bernat aan op stage in Duitsland. Maar op de luchthaven was er enig oponthoud door Adil Rami, die teveel verzorgingsproducten en cosmetics in zijn bagage had. Hij moest wat cosmetics in de bagage van de jeugdspelers steken.. Vind het een heel goeie verdediger en ik ben echt een fan, maar sommige voetballers kunnen toch heel verwijfd uit de hoek komen haha. Ik denk dat Medel dringend Rami eens op zijn plaats moet komen zetten op dat vlak!

Jepjep
18 juli 2012, 23:18
haha rami ziet er ook eigenlijk een beetje verwijfd uit. Die oorbel en die wenkbrauwen zijn iets te veel geëpilleerd. Mja ieder zijn ding zeker.

$uB^
22 juli 2012, 15:12
Juist wa filmkes bekeken op YouTube van Thiago Alcantara, vond die vorig jaar al heel sterk en verwacht er dit jaar wel nog iets meer van eigenlijk!

Philharmoniker
23 juli 2012, 16:39
Om 6uur speelt barcelona tegen Hamburg, en om 8uur Real tegen oviedo..
sport livez te volgen...geen idee wat ik ga volgen, wellicht die eerste..

blijkbaar pas morgen kak!

Lilspanyol
23 juli 2012, 19:51
Om 6uur speelt barcelona tegen Hamburg, en om 8uur Real tegen oviedo..
sport livez te volgen...geen idee wat ik ga volgen, wellicht die eerste..

blijkbaar pas morgen kak!

Barcelona speelt morgen pas hoor :p
En voor degenen die achterblijven hier (:unsure:): ge kunt ook meevolgen op ARD (Duitsland 1)

Wel stom dat Villa niet meereist, net zoals Puyol :sop:

$uB^
23 juli 2012, 20:28
Ik was ook aant zoeken naar een streampje maar niets werkte .. :-)

Gavin
24 juli 2012, 18:07
En we zijn vertrokken! 0-1!

puni
24 juli 2012, 18:22
1-1, ging volgens mij wel een duidelijke overtreding aan vooraf.

MinatO
24 juli 2012, 19:15
Wat een shitty kwaliteit op die online streams. Kdenk dak mij die sportkanalen ga aanschaffen van telenet :/

Lilspanyol
25 juli 2012, 10:29
De 2de helft was echt oersaai maar goed, die goal van Alves was echt heerlijk :p
Desondanks wel een mooi stadion en meer kunt ge niet echt verwachten van een eerste oefenmatch. Leuke trip uiteindelijk!

EDIT: Wat was dat met Bartra? Die werd gewisseld voor Muniesa maar met een ander shirtnummer dan de eerste helft of wa? :lol:

fiqm
26 juli 2012, 21:25
Vrienden hebben in de voetbalwereld is dus duidelijk belangrijk. Dankzij connecties met de voorzitter van Granada/Udinese, hebben we Abel Aguilar kunnen lenen van Hercules voor een jaar. Zou zeker een meerwaarde moeten zijn.

Deportivo wou maar 400.000 betalen van zijn loon (700.000 in totaal), terwijl Rayo 600.000 wou betalen. Daardoor was Hercules van plan om voor Rayo te kiezen. Udinese bezit echter nog 50% van Aguilar, en Hercules heeft de transfersom nog niet volledig betaald. De voorzitter van Udinese heeft daarop de voorzitter van Hercules verteld dat als ze Aguilar aan Rayo verhuren, Udinese meteen hun geld zou terugeisen, maar dat ze dat niet zouden doen als ze Aguilar aan Depor uitlenen. Handig :)

Lilspanyol
27 juli 2012, 13:04
Hoe zit dat eigenlijk nu met jullie truitjes Fiqm?

En btw, dit is pas een lelijk geval: https://p.twimg.com/Ayzh_HLCcAEyd5P.jpg (Murcia)

mojojojo
27 juli 2012, 14:17

En btw, dit is pas een lelijk geval: https://p.twimg.com/Ayzh_HLCcAEyd5P.jpg (Murcia)

http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/07/21/huelva.jpg

recreativo huelva :lol:

Hoe zit dat nu eigenlijk met diego? 'k zou het toch spijtig vinden moest die ergens in turkije of brazilië gaan spelen ofzo.

eurowarriors
27 juli 2012, 17:47
Heb tickets voor morgenavond: Valencia-Porto! Zalig! :)

fiqm
27 juli 2012, 17:58
Helaas geen veranderingen. Lotto heeft zelfs een officiële statement op hun Facebook pagina geplaatst naar aanleiding van de felle kritiek. Ze zeggen "dat ze uit ervaring weten dat er altijd kritiek is op nieuwe shirts, maar dat ze altijd na enkele maanden in het hart gesloten worden door de supporters". Dan benadrukten ze ook nog eens dat ze met de shirts hun best gedaan hebben om de identiteit en uniciteit van Deportivo te beklemtonen. In dat geval is het wel vreemd dat QPR exact dezelfde shirts gekregen hebben... Uiteindelijk zijn het maar shirts, maar als ik ons zie spelen in de oefenmatchen, vind ik het echt jammer. Lelijkste shirts die ik ooit gezien heb, en het antwoord van Lotto getuigt toch ook maar van weinig respect.

Het ontwerp van de shirts voor volgend seizoen zouden ze intussen ook al klaar hebben.
http://img535.imageshack.us/img535/1095/sinttulozcx.png

1CEZ
27 juli 2012, 20:17
btw hoelang is Villa nog out ?

njits
27 juli 2012, 20:18
iemand toevallig een stream voor Benfica - Real Madrid ?

J.Brown
27 juli 2012, 20:23
iemand toevallig een stream voor Benfica - Real Madrid ?

Sports-livez.com, your livestream resource! (http://sports-livez.com/)

Unrealiac
27 juli 2012, 20:26
Witsel met een mooie kopbalgoal.
al 2-2 na slechts 20minuten lol!

dacuba
27 juli 2012, 20:32
Witsel goed bezig!

njits
27 juli 2012, 20:36
vind niet onmiddelijk de opstelling van Benfica.. spelen ze beetje met hun type ploeg?

dacuba
27 juli 2012, 20:43
vind niet onmiddelijk de opstelling van Benfica.. spelen ze beetje met hun type ploeg?

Yep, heb de indruk van wel. :)

njits
27 juli 2012, 20:52
niet slecht met een halve jonkies ploeg :)

Di Maria net als in de eerste oefenmatch een van de betere.. hopelijk blijft hij eens een seizoen blessurevrij.. was vorig seizoen int begin echt de assistenkoning :)

Voor callejon heb ik altijd zwak gehad.. vorig jaar nooit teleurgesteld als supersub

Philharmoniker
27 juli 2012, 22:41
die 3-2 lol zalig! :love:

Kiiilerke
27 juli 2012, 23:24

Villa zal volgens mij al op de bank zitten bij start van de competitie ( ben het niet zeker)

Lilspanyol
28 juli 2012, 11:56

Zou normaal inzetbaar moeten zijn bij de oefenmatch tegen Man U (08/08)

mojojojo
28 juli 2012, 19:35
Didac vila van ac milan uitgeleend aan valencia

Lilspanyol
28 juli 2012, 19:44
Didac vila van ac milan uitgeleend aan valencia

Met wat geluk van den Eurowarriors gaan kijken naar zijn voorstelling :p

Radbraker
29 juli 2012, 02:08
Barca 0-8 gewonnen.

camino
29 juli 2012, 19:50
"Real Madrid en Tottenham bereiken akkoord over Modric" - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/1477439/2012/07/29/Real-Madrid-en-Tottenham-bereiken-akkoord-over-Modric.dhtml)

fiqm
29 juli 2012, 21:22
Deportivo 1-4 onderuit in een oefenmatch tegen tweedeklasser Sporting :unsure:

Zafùn
29 juli 2012, 22:12
Hoe zit het nu bij Malaga? Ik wist dat die sjeik achterstond met betalingen en dat er redelijk wat problemen waren maar nu las ik net dat die sjeik Malaga al wil verkopen? Iemand die daar meer over weet?

Lilspanyol
29 juli 2012, 22:54
Deportivo 1-4 onderuit in een oefenmatch tegen tweedeklasser Sporting :unsure:

Net zoals Murcia tegen Almeria :D (1-4 ook).
Echt lomp hoe ze zichzelf zo onnodig druk opleggen, 3 van de 3 oefenmatchen verloren. Daar staan ze dat met hun doel om te stijgen naar Primera.

njits
30 juli 2012, 08:28
Barca 0-8 gewonnen.

tegen?

caoimhin
30 juli 2012, 09:41
Messi begint seizoen met alweer een hattrick - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120729_021)

En zie ik nu scheel of wat, maar ik begrijp niet waarom die commentator bij het eerste doelpunt over offside begint.

BeeLz
30 juli 2012, 11:36
idd nooit offside

Radbraker
30 juli 2012, 12:25
tegen?

Casablanca, niet dat het veel voorstelt, maar toch ...

puni
30 juli 2012, 13:31
Messi begint seizoen met alweer een hattrick - Sportwereld (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120729_021)

En zie ik nu scheel of wat, maar ik begrijp niet waarom die commentator bij het eerste doelpunt over offside begint.

Idd, wat een blunder van die commentator. Offside omdat de bal vooruitgespeeld wordt. :')

fiqm
30 juli 2012, 18:27
Nelson Oliveira op weg naar Deportivo :)

Wat er nu juist met Malaga aan de hand is, weet ik eigenlijk zelf niet goed. Heb het niet echt gevolgd de voorbije maand.

Elosopardo
30 juli 2012, 22:39
Ligt het nu aan mij of begint de Liga dit jaar wat vroeger ? Ok vorig jaar was er daar die miserie met die stakingen, maar dan nog. Ik meen me toch ook niet te kunnen herinneren dat de Supercopa wordt gespeeld tijdens het seizoen... maar het kan natuurlijk aan mij liggen :D

fiqm
30 juli 2012, 23:12
Ligt het nu aan mij of begint de Liga dit jaar wat vroeger ? Ok vorig jaar was er daar die miserie met die stakingen, maar dan nog. Ik meen me toch ook niet te kunnen herinneren dat de Supercopa wordt gespeeld tijdens het seizoen... maar het kan natuurlijk aan mij liggen :D

Lijkt inderdaad iets vroeger te beginnen. Als ik me goed herinner is er normaal gezien een kloof tussen de eerste en tweede speeldag van twee weken, omdat de interlands er meteen al tussen vallen. Nu zijn er al drie speeldagen voor die interlands. Maar het is nog niet gezegd dat de competitie effectief van start zal gaan op 19 augustus, want er wordt alweer met stakingen gedreigd.

Roderick Miranda en Nelson Oliveira zijn ondertussen allebei in A Coruña om hun contract te tekenen. Toegegeven, ik ken ze niet echt, maar ik hoor er toch veel positieve dingen over. De laatste transfer zou nog een centrale verdediger zijn, en er wordt nogal vaag over gedaan. Het zou gaan om een oude rot die nooit voorheen met Depor gelinkt is geworden, en het zou blijkbaar ook een vrij verrassende transfer zijn. Vraag mij af wie dat zou kunnen zijn. Ik vrees er een beetje voor dat het Marchena wordt :p

Jepjep
30 juli 2012, 23:34
Die Nelson Oliveira kon me op het ek wel bekoren tijdens zijn invalbeurten.

Elosopardo
31 juli 2012, 00:01
Maar het is nog niet gezegd dat de competitie effectief van start zal gaan op 19 augustus, want er wordt alweer met stakingen gedreigd.

Weeral ? Is het vanwege die enorme bedragen voor de tv-rechten die Barça en Real krijgen in vergelijking met andere clubs ?

njits
31 juli 2012, 10:53
Laat ze maar staken tot eind oktober! dan verhuis ik en neem ik belgacom idpv telenet :)

fiqm
31 juli 2012, 11:35
Weeral ? Is het vanwege die enorme bedragen voor de tv-rechten die Barça en Real krijgen in vergelijking met andere clubs ?
Dat probleem begint zichzelf eigenlijk stilaan op te lossen. Al negen clubs, waaronder Atletico, Betis en Celta, hebben ondertussen individuele contracten met Canal+ getekend. Celta is een mooi voorbeeld. Normaal gezien zouden zij volgens het oude contract dit seizoen 12 miljoen euro gekregen hebben. Met hun nieuwe deal ontvangen ze 24 miljoen. Mediapro gaat hier uiteraard niet mee akkoord, en heeft al meerdere klachten ingediend, maar volgens mij hebben ze geen poot om op te staan.

Nu wordt er vooral geklaagd over het tijdstip van sommige matchen. Ploegen zijn het beu om op maandagavond te spelen, of op zondag om 12 uur. Toeschouwersaantallen op dergelijke tijdstippen worden bij verscheidene ploegen zowat gehalveerd, wat natuurlijk scheelt in de clubkas.

De LFP heeft wel reeds gezegd dat deze problemen de start van het seizoen zeker niet zullen beïnvloeden, maar vorig jaar deze tijd hebben ze dat ook gezegd...

Wijsheid
31 juli 2012, 12:15
Gaat Barca-espanyol eigenlijk door vanavond?

njits
31 juli 2012, 13:04

dacht het wel.. tegen de zin van Barca maar onder grote druk van de Catalaanse bond

Lilspanyol
31 juli 2012, 13:34

Neen, 26 september is de nieuwe datum.

Wijsheid
31 juli 2012, 14:16
Bedankt!

Lilspanyol
31 juli 2012, 15:01
Nvm, Espanyol wilt niet :lol:

$uB^
31 juli 2012, 17:21
Ik dacht dat Barca - Espanyol gewoon niet doorgaat .. Barca ging met hun B-team aantreden en dat was niet naar de zin van de Catalaanse bond en die heeft dan maar beslist dat de wedstrijd geschrapt wordt ...

Maar ik heb mss verkeerde (of niet up to date) info ..

Philharmoniker
31 juli 2012, 17:24
Ik dacht dat Barca - Espanyol gewoon niet doorgaat .. Barca ging met hun B-team aantreden en dat was niet naar de zin van de Catalaanse bond en die heeft dan maar beslist dat de wedstrijd geschrapt wordt ...

Maar ik heb mss verkeerde (of niet up to date) info ..

Catalaanse Supercup tussen FC Barcelona en Espanyol gaat niet door - SpanjeVandaag (http://www.spanjevandaag.com/sportenkort/catalaanse-supercup-tussen-fc-barcelona-en-espanyol-gaat-niet-door/)

dit dus :)

$uB^
31 juli 2012, 17:29
Catalaanse Supercup tussen FC Barcelona en Espanyol gaat niet door - SpanjeVandaag (http://www.spanjevandaag.com/sportenkort/catalaanse-supercup-tussen-fc-barcelona-en-espanyol-gaat-niet-door/)

Ewel ja, dat dus :)

Op zich vind ik dat wel een beetje jammer .. En als het 'excuus' is dat ze geen risicos willen nemen met teveel oefenmatchen etc, waarom hebben ze dan toegezegd om deze 'Cup' te spelen? En waarom 'schrappen' ze dan geen andere oefenmatch .. Tzal ook wel wat te maken hebben met de tijd tussen de verschillende matchen ma toch ..

Jammer, khad graag nog een matchke van Barca meegepikt ..

Philharmoniker
31 juli 2012, 18:28
Ewel ja, dat dus :)

Op zich vind ik dat wel een beetje jammer .. En als het 'excuus' is dat ze geen risicos willen nemen met teveel oefenmatchen etc, waarom hebben ze dan toegezegd om deze 'Cup' te spelen? En waarom 'schrappen' ze dan geen andere oefenmatch .. Tzal ook wel wat te maken hebben met de tijd tussen de verschillende matchen ma toch ..

Jammer, khad graag nog een matchke van Barca meegepikt ..

Tzijn pussies daar in Barca simpel toch :)

Lilspanyol
31 juli 2012, 19:46

Dat is achterhaalde info. Barcelona had voorgesteld om dan toch maar aan te treden met hun A-ploeg en ze gingen akkoord met 26 september, maar Espanyol wil niet.

Gavin
31 juli 2012, 19:56
All Barça’s football | FCBarcelona.cat (http://arxiu.fcbarcelona.cat/web/english/futbol/temporada_08-09/arxiu_partits/copa_catalunya/semifinals/SAndreu_Barcelona/partit.html)

http://www.abload.de/img/copl7iv1.png

Toen Barcelona in 2008 nog geen wereldmacht zoals de huidige ploeg was, was zo een B-ploeg geen probleem blijkbaar.

Philharmoniker
31 juli 2012, 20:17
Dat is achterhaalde info. Barcelona had voorgesteld om dan toch maar aan te treden met hun A-ploeg en ze gingen akkoord met 26 september, maar Espanyol wil niet.

31juli is nog altijd geen 26september he.
PUSSIES :hug: ;)

btw nitwit hier boven, why state the obvious? :p

Jepjep
31 juli 2012, 20:19
Tzijn pussies daar in Barca simpel toch :)

Idd, Balotelli zegt het ook.

Balotelli: "Ik naar Barcelona? Ik voetbal niet met meisjes" - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-07-28/balotelli-ik-naar-barcelona-ik-voetbal-niet-met-meisjes)

Philharmoniker
31 juli 2012, 20:21

Balotelli: "Ik naar Barcelona? Ik voetbal niet met meisjes" - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-07-28/balotelli-ik-naar-barcelona-ik-voetbal-niet-met-meisjes)

Ja ok lol hoe funny dat ook is gaat er wel wat over :p
Barcelona blijft wel de beste ploeg ter wereld haha :p

Gavin
31 juli 2012, 20:32

Balotelli: "Ik naar Barcelona? Ik voetbal niet met meisjes" - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-07-28/balotelli-ik-naar-barcelona-ik-voetbal-niet-met-meisjes)http://cdn.noticiaaldia.com/wp-content/uploads/2012/06/balo-400x249.jpg

En waarschijnlijk is die quote ook nog eens verzonnen.

Philharmoniker
31 juli 2012, 20:38
lol nice catch...

In juni 2006 werkte Balotelli een stage af bij de Cadete B van FC Barcelona. Met het team van trainer Fran Sánchez, waarin ook Thiago Alcántara en Marc Bartra speelden, deed hij mee aan een toernooi, waarop Balotelli in drie wedstrijden acht doelpunten maakte. Hij was destijds een rustig en timide jongen die vriendelijk omging met zijn trainers en medespelers. FC Barcelona wilde Balotelli graag opnemen in de cantera, maar zijn management wilde meer geld dan de club bereid was te betalen.

daarom nog wel niet verzonnen, tzijn idd wel meisjes opt veld :crazy:

fcberke
31 juli 2012, 22:21
All Barça’s football | FCBarcelona.cat (http://arxiu.fcbarcelona.cat/web/english/futbol/temporada_08-09/arxiu_partits/copa_catalunya/semifinals/SAndreu_Barcelona/partit.html)

http://www.abload.de/img/copl7iv1.png

Toen Barcelona in 2008 nog geen wereldmacht zoals de huidige ploeg was, was zo een B-ploeg geen probleem blijkbaar.

niets tegen de victor é :angry:

fiqm
1 augustus 2012, 16:32
Cavenaghi gespot in A Coruña... Als die komt zouden we wel eens een mooi spitsenduo kunnen hebben, samen met Nelson Oliveira. Er komt nu in ieder geval nog 1 spits en nog 1 CV. Tot zover ben ik zeer tevreden met de transfers, maar het feit dat ze allemaal zo laat gearriveerd zijn, wil wel zeggen dat er weinig automatismen zullen zijn tegen de seizoensstart.

Ik krijg zo stilaan het gevoel dat we ofwel de seizoensrevelatie zullen zijn, ofwel opnieuw gaan degraderen :p

Cpt. Kablammo
1 augustus 2012, 17:15
vXIvueQh234

Na het systeem zonder spits gaat Barcelona voor de spits zonder voeten. Hun ambitie is om tegen 2030 zonder spelers op te stellen alle wedstrijden te winnen.

Gavin
2 augustus 2012, 11:22
Malaga. :eek:

fearofthedark
2 augustus 2012, 11:32
Malaga. :eek:

hoe zit het met malaga?

Vedeco
2 augustus 2012, 11:33
Ik heb wat flarden opgevangen maar mijn Spaans is te slecht om die persberichten te ontcijferen :p

Is het echt dramatisch? Een ontmanteling van de club?

Lilspanyol
2 augustus 2012, 11:48
Ik heb wat flarden opgevangen maar mijn Spaans is te slecht om die persberichten te ontcijferen :p

Is het echt dramatisch? Een ontmanteling van de club?

https://twitter.com/ChristianMcr/status/230930214581051392
https://twitter.com/sidlowe/status/230935035908345858

En dit misschien ook eens lezen :):
Malaga fails to pay wages, players plan mass exodus | Inside Spanish Football (http://www.insidespanishfootball.com/malaga-fails-to-pay-wages-players-plan-mass-exodus/)

Vedeco
2 augustus 2012, 11:53
Gegokt en verloren met hun sjeik. Hopelijk kan dit gelden als een waarschuwing voor andere clubs die het ooit zouden overwegen om zich in te laten met dergelijke praktijken.

fiqm
2 augustus 2012, 12:25
Zou wel "grappig" zijn als voor het tweede jaar op rij, de nummer 4 van het vorige seizoen degradeert.

De data van de eerste drie speeldagen zijn trouwens bekend gemaakt. Deportivo begint op maandag om 19u aan de competitie, en de week erna speelt het op zondag om 23u (!!!) in Valencia. Zucht. Veel volk zal er op de openingsspeeldag dus niet zijn, want veel mensen zijn nog aan het werken op dat uur. En hoe is het mogelijk dat er matchen gespeeld moeten worden om 23u? Die matchen eindigen om 1u 's nachts, en dan moeten de mensen nog naar huis. Een regelrechte schande.

Rivfader
2 augustus 2012, 12:43
Spanje introduceert matchen om 23u - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-08-02/spanje-introduceert-matchen-om-23u)

whut?

Vedeco
2 augustus 2012, 12:45
Inderdaad best sneu voor de pers, dat kan de krantenverkoop nog wat verder doen kelderen. Wat een idiote beslissing.

Cpt. Kablammo
2 augustus 2012, 15:00
Waarom in godsnaam? :D

Vedeco
2 augustus 2012, 15:14
Het enige waar ik op kan komen is dat ze meer live willen gaan in Azië enzo. Geld dus.

BleKKie
2 augustus 2012, 18:40
Geld :sop: - het maakt gewoon alles kapot ja

eurowarriors
2 augustus 2012, 20:09
Ben nog altijd in Valencia en de meningen over Malaga zijn allemaal verdeeld. De ene lacht ermee, de andere denkt dat dit vijf jaar geleden met ons ook kon gebeurem. Voor mij is dit een andere situatie. Ze hebben veel risico genomen met hun sjeik en nu kan dit wel hun ondergang zijn, tja.

Over Valencia: Didac Vila was onze nieuwe LB, totdat hij niet door de medische testen geraakte gisteren. Milan bood hem gratis aan voor een jaar op huur, maar VCF weigerde. Mathieu is geblesseerd en Dodac zou 6 maanden aan de kant staan. We hebben nu een LB nodig. Wel heel erg voor Didac, die nog niet eens wist dat zijn blessure zo zwaar was.. Hij wou heel graag komen. Slecht nieuws, maar met slecht nieuws komt goed nieuws. Omdat sjeik Al-Thani zijn Zuid-Spaans speeltje beu was, willen nu alle spelers weg. Valencia wordt hevig gelinkt aan LB Naxto Monreal, Toulalan en Rondon. Er is sprake van Monreal en Toulalan voor 9 miljoen. Monreal > Didac, en Toulalan/Rondon is klasse. Rebajas bij Malaga! Oja:, Isco: hahaha :p

fcberke
2 augustus 2012, 23:07
Het enige waar ik op kan komen is dat ze meer live willen gaan in Azië enzo. Geld dus.

eerder in amerika dan :unsure: tijdzones enal

Vedeco
3 augustus 2012, 08:56
eerder in amerika dan :unsure: tijdzones enal

Aziaten houden zich niet aan prime time e.d. hoor :p

Vernon
3 augustus 2012, 09:05
Is dat niet zodat praktisch elke wedstrijd op een ander tijdstip gespeeld wordt? Zo overlappen er geen wedstrijden en halen ze het meeste uit hun TV-contract.

Vedeco
3 augustus 2012, 09:41
1 ding is zeker, ze deden het niet voor de fans :p

fiqm
3 augustus 2012, 13:15
Is dat niet zodat praktisch elke wedstrijd op een ander tijdstip gespeeld wordt? Zo overlappen er geen wedstrijden en halen ze het meeste uit hun TV-contract.
Inderdaad, maar ze kunnen ook alle matchen een uur of twee vroeger zetten, en dan is het probleem opgelost voor de clubs en fans. De reden is inderdaad de Aziatische markt.

Elosopardo
4 augustus 2012, 23:32
Pff ik vond 22u al laat om te kijken... da gaat pijn doen om de zondagavond te kijken en dan maandagochtend vroeg op :(

eurowarriors
5 augustus 2012, 15:29
Salomón Rondón naar Rubin Kazan voor 12 miljoen. Onmogelijk voor Valencia om met zo'n bedragen te concurreren. Spijtig, want hij is het type Morientes dat Pellegrino wil.

Er wordt op dit moment onderhandeld met een nieuwe linksback, maar niemand die de naam van de speler weet. In de loop van komende week wordt zijn transfer afgerond. Mogelijke namen: Nacho Monreal van Malaga/Bryan Oviedo van FC Kopenhagen/Reto Ziegler van Juventus en zelfs Didac van Milan is nog niet uitgesloten.

José Angel is al naar Sociedad vertrokken. Het probleem is dat we in principe op zoek zijn naar een back-up voor Mathieu, maar volgens dokter Candel heeft Mathieu een chronische blessure en indien hij alle wedstrijden speelt, zou hij rond oktober niet meer kunnen spelen voor enkele weken. 19 augustus begint het seizoen op Real, er moet nú een nieuwe linksback komen.

Budget ligt rond de tien miljoen voor een linksback én spits.

njits
5 augustus 2012, 16:55
Pff ik vond 22u al laat om te kijken... da gaat pijn doen om de zondagavond te kijken en dan maandagochtend vroeg op :(

dito :/

stormtrooper
5 augustus 2012, 17:34
Iemand die wat meer kan vertellen over Pau Cendros? Zou getekend hebben bij Gent.

fiqm
5 augustus 2012, 18:34
Even mezelf quoten:

De laatste transfer zou nog een centrale verdediger zijn, en er wordt nogal vaag over gedaan. Het zou gaan om een oude rot die nooit voorheen met Depor gelinkt is geworden, en het zou blijkbaar ook een vrij verrassende transfer zijn. Vraag mij af wie dat zou kunnen zijn. Ik vrees er een beetje voor dat het Marchena wordt :p

Nu wordt bevestigd dat het inderdaad om Carlos Marchena gaat. Toch wel trots dat mijn wilde gok correct was :niceone:

Anyway, Marchena staat in mijn top 10 van meest gehate spelers, dus ik ben niet echt bepaald enthousiast over deze transfer :p. We hebben wel nog een leiderstype nodig centraal achterin, dus op sportief gebied is dit op zich geen slechte transfer, maar dan nog... Ik ben niet de enige die Marchena niet kan uitstaan, heel A Coruña kan zijn bloed drinken. Benieuwd wat dit gaat geven.

eurowarriors
7 augustus 2012, 09:22
Om eerlijk te zijn, zelf ook nooit de grootste Marchena-fan geweest. Goeie verdediger wel. Maar wordt er niet jonger op.

Isco tweette gisteren: "Geen betere manier om op te staan dan Valencia-fans die mij beledigen". Rotzakske eerste klas. Hij vergeet duidelijk alle geld en tijd dat Valencia in hem heeft gestoken om hem te brengen tot waar hij nu staat. Valencia-fans die hem altijd steunde tegen Emery die voor Dominguez koos ipv hem op te stellen. En wanneer hij eindelijk zijn kans begint te krijgen, trekt hij naar Malaga voor het grote geld en nu dat de sjeik het is afgebold en Isco al maanden niet meer betaald wordt, vraagt hij zich af waarom Valencia-fans hem uitlachen? Ik haat weinig voetballers, maar hij is er wel één van.

Sergio Canales tekende gisteren zijn contract bij Valencia tot 2017. Zalige transfer, was al langer bekend dat Real en Valencia een akkoord hadden en nu tekende ook Canales zijn overeenkomst. Klassespeler en ik ben een grote fan van hem, kan niet wachten tot hij weer fit is. Nog steeds een van de grootste Spaanse talenten en ik hoop dat hij zich bij Valencia kan ontwikkelen tot een grote speler.

Gisteren was de laatste vergadering over de komende twee aankopen van Valencia, een linksback en een spits. Volgens de geruchten geeft Pellegrino de voorkeur aan een linksback en Braulio (TD) aan een spits. Ik zie liever eerst een LB komen. Nacho Monreal liet gisteren in een interview weten dat Valencia zijn voorkeur geniet en hij is niet mee op stage met Malaga. Maar ook Emiliano Insua van Sporting Lissabon wordt hevig met Valencia gelinkt. Pellegrino kent hem goed van bij Liverpool en hij speelde een heel sterk seizoen bij Sporting. Zowel Monreal als Insua zijn uitstekende keuzes.

Qua spits wordt eigenlijk enkel Kevin Gameiro gelinkt. Die liet eergisteren vallen in een interview: "Vandaag ben ik van Parijs, wat er in de toekomst gebeurt zullen we zien", en hij zei dit met een brede glimlach. Hij wil weg bij PSG en hij mag weg, de vraag is of hij ook mag uitgeleend worden met optie tot aankoop. Ben zelf een grote fan van Gameiro als speler en ik zou hem heel graag zien komen. De zomer is nu al geslaagd voor Valencia en is stukken beter dan vorige zomer, maar met een nieuwe LB en Gameiro zou het helemaal geslaagd zijn.

Er is nog steeds veel discussie over Paco Alcacer. Hij scoorde twee keer zaterdag in de match tegen Indonesië. Sommige willen hem uitgeleend zien, maar de meeste willen hem zien blijven. Ik denk dat hij klaar is voor het eerste elftal maar toch wil ik Gameiro zien komen om niet té afhankelijk te zijn van Soldado. Om meer minuten te krijgen moet hij eigenlijk uitgeleend worden. Maar hij houdt van Valencia en hij wil niet uitgeleend worden. Een andere jeugdspeler, Carles Gil, is wel al uitgeleend aan Elche. De komende dagen zullen veel uitwijzen, donderdag is immers al de presentatiematch tegen Tottenham in Mestalla.

edit: Veel geruchten over een suikeroom die wil investeren in Valencia. De Indonesische Hary Taroesoedibjo wil naar eigen zeggen de schulden van Valencia afbetalen zonder de club over te nemen. Hij betaalde ook al de campagne van Valencia in Indonesië (500.000 euro). Zoals eerder gezegd, ik ben tegen buitenlandse investeerders die een club overnemen en geld pompen om spelers te halen, maar iemand die wil investeren om de schuldenlast te verlagen of in het oefencomplex ofzo, daar heb ik niks op tegen en ben ik zelfs voorstander van. Interessant, wordt hopelijk snel duidelijkheid gegeven!

njits
7 augustus 2012, 19:19
Zijn hier eigenlijk nog mensen die van Telenet naar Belgacom gaan overschakelen louter voor het spaans voetbal?

Monoslay
8 augustus 2012, 16:57
Nee, voor de echte topmatchen ga ik wel op café, daar laten ze die toch ook meestal zien. :)

eurowarriors
8 augustus 2012, 19:23
Persconferentie van Pellegrino net afgelopen en er was een live stream op VCFPlay, maar helaas gemist door de Eneco-tour :p

Maar gelukkig hebben andere mensen wel gekeken! De drie opvallendste zaken: er wordt geen vierde centrale verdediger gekocht. Hij vindt dat drie CV's genoeg is en er zijn spelers die er desnoods kunnen spelen. (en er is geen geld voor, sowieso)

Er komt zowel een linksback als een spits. Nacho Monreal staat op zijn lijstje, maar zes miljoen is te duur om dan ook nog een spits te kopen. Valencia onderhandelt op dit moment over een linksback. Als dat is afgerond, gaan we over naar de spits. Zowel Braulio als Pellegrino hebben een voorliefde voor Kevin Gameiro.

Het belangrijkste: Pellegrino bevestigde dat Paco Alcácer volgend seizoen in het eerste elftal van Valencia speelt. Hij gaat dus niet terug naar het tweede elftal en hij wordt ook niet uitgeleend. :applause::woohoo: Zalig! Die jongen verdient het zo hard en ik weet dat hij het niveau aankan. Elke Valencianista wou hem zelfs vorig seizoen al in het eerste elftal, maar toen was Emery onze coach. Eindelijk een coach met ballen! Een van de grootste talenten in het huidige voetbal, die jongen breekt dit seizoen gewoon door!

fiqm
8 augustus 2012, 23:29
Ik begin me toch stilaan zorgen te maken. Met nog slechts 1 oefenmatch te gaan, hebben we nog geen enkele keer met een typeploeg gespeeld. Vandaag startten tegen Sevilla twee jongens in de basis, die komend seizoen toch gewoon bij Deportivo B gaan spelen. Ik zie er echt het nut niet van in. Ben sowieso al geen fan van de trainer, en als ik ons zie spelen in de oefenmatchen, heb ik er zeker geen goed oog in.

Daarbij krijg ik nog steeds diarree van onze outfit. Zelfs de kousen en shorts zien er verschrikkelijk uit.

eurowarriors
9 augustus 2012, 13:49
Haedo Valdez staat zeer dicht bij een transfer naar Valencia. De spits van Rubin Kazan speelde eerder al voor Hercules en is precies het type dat Pellegrino wil.

Degelijke speler en hij zou heel weinig kosten omdat Kazan van hem afwil nadat ze Rondon haalden. Valencia zou Valdez halen zodat ze dan meer geld hebben om Monreal te kunnen kopen. Pellegrino beloofde gisteren nog dat er zowel een spits als LB komt. De LB is sowieso de belangrijkste transfer van de twee dus liever een LB van Champions League-niveau dan een spits. Realistisch gezien is een spits én een LB van zo'n hoog niveau voor 7 a 8 miljoen onmogelijk.

Had Gameiro graag zien komen, maar mij hoor je niet klagen met Valdez. Zo heeft Paco ook meer kans om door te breken en Gameiro zou Soldado toch niet uit de ploeg spelen, dus dan heb je een bankzitter die even veel verdient als Soldado.

Ook Aly Cissokho van Lyon wordt gelinkt met Valencia als nieuwe linksback. Leuke speler, maar liever Monreal. We zullen zien! :)

Straks de presentatiewedstrijd tegen Tottenham. Spijtig dat Soldado geblesseerd is, maar ik kijk er al lang naar uit!

eurowarriors
9 augustus 2012, 21:43
De presentatie van Valencia is net afgelopen, mooi om te zien :) Verwacht wel wat van volgend seizoen :)

Om 22.00 Valencia-Tottenham, voor de geïnteresseerden: Rojadirecta.me - vipracing6 (http://www.rojadirecta.me/goto/vipracing6.blogspot.com.es/2012/06/stream-2.html)

Indrukwekkend Valencia tegen een stug Tottenham! 2-0 overwinning in de presentatiematch, mooi! Twee schitterende doelpunten van Jonas en Feghouli, er stond een organisatie en er werd mooi gevoetbald. Onder de indruk van Gago, sterk defensief en hij verdeelde het spel heel goed. Prachtige voetballer. Samen met Banega en Canales toch een leuk middenveld als ze alle drie samenspelen.

Bij Tottenham zonder twijfel de beste man Jan Vertonghen. Zalige verdediger, paar goeie intercepties, kalm aan de bal, goed voetballend, mooi om te zien!

fiqm
11 augustus 2012, 21:45
Laatste oefenmatch van Deportivo is momenteel aan de gang, thuis tegen Atletico. Heel vreemd om een Deportivo te zien waarvan de aanval beter is dan de verdediging.

Marchena laat een verrassend sterke indruk na. De rest... Manuel Pablo, Laure en Evaldo, zijn een ramp. We missen natuurlijk nog Laure en Zé Castro achterin, en Roderick zit op de bank, maar toch, dit is heel zorgwekkend.

Wilcao
11 augustus 2012, 21:56
De presentatie van Valencia is net afgelopen, mooi om te zien :) Verwacht wel wat van volgend seizoen :)

Om 22.00 Valencia-Tottenham, voor de geïnteresseerden: Rojadirecta.me - vipracing6 (http://www.rojadirecta.me/goto/vipracing6.blogspot.com.es/2012/06/stream-2.html)

Indrukwekkend Valencia tegen een stug Tottenham! 2-0 overwinning in de presentatiematch, mooi! Twee schitterende doelpunten van Jonas en Feghouli, er stond een organisatie en er werd mooi gevoetbald. Onder de indruk van Gago, sterk defensief en hij verdeelde het spel heel goed. Prachtige voetballer. Samen met Banega en Canales toch een leuk middenveld als ze alle drie samenspelen.

Bij Tottenham zonder twijfel de beste man Jan Vertonghen. Zalige verdediger, paar goeie intercepties, kalm aan de bal, goed voetballend, mooi om te zien!

Jantje :love:. Hopelijk is hij in de PL ook sterk.

fiqm
11 augustus 2012, 23:02
Deportivo op penalties voorbij Atletico. Ergens wel een mooie prestatie, want Atletico speelde met zijn typeploeg. Bij de 2-1 ging Courtois zowaar in de fout, en de 2-2 was - alweer - het gevolg van een slecht verdedigde vrije trap.

Grappig detail: Adrian mist bij zijn terugkeer naar A Coruña in de slotminuten een quasi leeg doel, en mist daarna uiteindelijk ook de vierde penalty voor Atletico. Misschien ligt Riazor hem gewoonweg niet :p

eurowarriors
12 augustus 2012, 10:05
Jantje :love:. Hopelijk is hij in de PL ook sterk.

Ik was erg verbaasd over de kwaliteiten van Vertonghen. Wist wel dat het een goeie verdediger was, maar nooit gedacht dat het zo'n goeie was. Gallas langs hem kon nog wel een paar dingen van hem leren! :p

Gisteren ging Valencia de boot in op het veld van Eintracht Frankfurt met 4-2. Gelukkig is dit geen referentie, omdat alle spelers die tegen Tottenham speelden rust kregen. Er kwamen dus vooral jeugdspelers aan de aftrap. De spelers uit het eerste elftal die wel speelden maakten indruk. Vooral nieuwe man Jonathan Viera was weer bepalend met twee assists en brengt zijn totaal nu op vijf assists in drie wedstrijden. Wat een prachtige voetballer, ik zag hem vorig jaar vaak spelen bij Las Palmas en was toen al onder de indruk. Hij heeft het talent om even goed of zelfs beter te worden dan David Silva.

Ook Piatti maakte indruk in de spits (terwijl hij eigenlijk een flankaanvaller is, maar we hadden geen fitte spits). Het lijkt erop dat de hoge verwachtingen rond hem in het tweede seizoen wél ingelost zullen worden, hij speelt veel beter dan onder Emery. Ook Parejo en Pablo maakten indruk.

Defensief was het een ramp, maar twee van de vier verdedigers speelden hun eerste match voor Valencia A. Beiden 17 jaar. Duidelijk nog niet klaar voor het eerste elftal. Maar ik ben blij dat de spelers uit het eerste elftal wél een heel goeie indruk achterlieten.

fiqm
15 augustus 2012, 01:36
De nieuwe spits waar voorzitter Lendoiro zo mysterieus over doet, zou niemand minder zijn dan Peralta, de Mexicaan die een paar dagen geleden twee keer scoorde in de finale tegen Brazilie op de Olympische Spelen. Lijkt me een beetje een raar geval. Hij is al 28 jaar, waardoor Santos niet zoveel geld voor hem vraagt, en kan eigenlijk enkel goede cijfers voorleggen sinds twee jaar geleden. Hit or miss dus, weet niet goed wat ik ervan moet denken.

Als Peralta niet komt, zijn de alternatieven nog steeds Ulloa (topschutter in Segunda met Almeria afgelopen seizoen), en Stuani.

De staking komt er trouwens niet, de competitie begint dit weekend. Hier nog een eenvoudige samenvatting van de huidige toestand, voor de mensen die niet bepaald op de hoogte zijn.
http://elcentrocampista.com/2012/08/the-revolution-will-not-be-televised-la-liga-starts-on-schedule-but-storm-clouds-continue-to-gather/

Lilspanyol
16 augustus 2012, 11:54
Football Espana - Primera news, fixtures, results, and all the latest Spanish football information (http://www.football-espana.net/)
Goede site! Van de 'makers' van Football Italia wat ook een hele goede site is trouwens.

eurowarriors
16 augustus 2012, 12:06
Alejandro "Chori" Dominguez verlaat Valencia voor Rayo Vallecano. De Argentijnse aanvaller kwam in 2010 gratis over uit Rusland nadat hij daar 17 doelpunten in 23 wedstrijden maakte, maar kon nooit aarden bij Valencia. Vooral de problemen langs het veld deden hem de das om op het veld. Hij verkoos fuiven boven trainen en werd vorig seizoen dan maar uitgeleend aan River Plate waar hij niet echt kon imponeren. Valencia ontbond zijn contract in onderling overleg en nu is hij weg naar de Madrileense ploeg.

Verder wordt vandaag het sponsorcontract tussen Valencia en EA onthuld. De maker van FIFA tekende een sponsorcontract tot 2014 met Valencia. Volgens journalisten die al wat details te zien kregen, zal Valencia prachtig uitgewerkt zijn in FIFA 13. Verder prijkt Roberto Soldado op de cover van de Spaanse versie van FIFA 13 naast Messi. Valencia wordt hier heel goed voor betaald. En aangezien ik bijna constant met Valencia speel op FIFA, is dit ook zalig nieuws voor mij. Valencia zal uitgewerkt worden zoals City vorig seizoen. De spelers zullen er allemaal heel goed uitzien en ook het stadion wordt meer gedetailleerd uitgewerkt.

Vandaag zijn ook de medische testen van Nelson Haedo Valdez en wordt hij voorgesteld. Vandaag zou ook wat meer nieuws omtrent de mogelijke aankoop van Aly Cissokho worden vrijgegeven. Met het geld dat bespaard werd met de leenbeurt van Valdez ipv aankoop en de mogelijke verkoop van Pablo Hernández voor 6.5 miljoen, zou Aly Cissokho betaalbaar zijn. Zou een dikke speler voor ons, die kan Mathieu wel naar de bank verwijzen. Ik hoop dat Cissokho komt, samen met Mathieu en Guardado hebben we dan een zalige linkerflank. Vervanger van Pablo Hernández zou Vitolo (22) zijn, die net zoals Jonathan Viera uit de jeugdopleiding van UD Las Palmas komt en slechts een miljoen zou kosten.

Gavin
17 augustus 2012, 07:47
imysqdrSTCY

Wat een felle!! :lol:

Elosopardo
17 augustus 2012, 20:46
Song is op weg naar Barça... Ik had Barça liever een nieuwe centrale verdediger zijn kopen, want op die positie is er een nijpend tekort... Villanova schijnt te hopen op de overgang van een speler van de B-kern, maar met Puyol en Piqué die beiden nogal blessuregevoelig zijn de laatste maanden vind ik dat een enorm risico ! Een blessure van beide spelers en het moet wel voor die bepaalde speler van het B-team, want er is geen andere oplossing meer...

fiqm
17 augustus 2012, 20:50
Leuke seizoensopener in Segunda. Barca B - Almeria 4-5. Jammer dat ik het gemist heb. Barca B blijft echt wel kampioen in het weggooien van een voorsprong. Sowieso de enige B-ploeg die zonder twijfel zou kunnen overleven in Primera, maar ze hebben ongelofelijk weinig discipline. Dat het jonge kerels zijn is geen excuus, want Villarreal B was vorig jaar juist een van de meest gedisciplineerde ploegen in Segunda. Maar ja, dat krijg je dan zeker, als je een hoop jonge ego's samenzet :)

Ben wel eens benieuwd naar Villarreal, dat over tien minuutjes van start gaat tegen Real Madrid B.

Gavin
17 augustus 2012, 21:15
Song is op weg naar Barça...
En hij komt van ver hoor!!!

http://img01.mundodeportivo.com/2012/08/17/El-internacional-camerunes-en-_54338182398_54115221154_600_396.jpg

fiqm
17 augustus 2012, 22:54
Villarreal wint op zijn Deportivo's :p

Bloed, zweet en tranen heeft het hen gekost, tegen een stugge tegenstander en een scheids die niet mee zit, maar uiteindelijk winnen ze gevleid en met 1 doelpunt verschil. Zo kon je ook de helft van onze matchen vorig jaar samenvatten :)

Ik voel wel met hen mee, hopelijk spelen ze kampioen.

Lilspanyol
18 augustus 2012, 12:47
Toch content dat de Liga vandaag begint en dat er geen staking is. Kijk er al een tijdje naar uit!

eurowarriors
18 augustus 2012, 12:50
Ik ook, kijk er al een hele tijd naar uit! De eerste weken nadat een competitie eindigt is het nog oké, maar dan wil ik toch altijd dat de competitie terug begint, maar dan duurt dat toch nog twee maanden :p Vanavond is het zover, eindelijk! Ben benieuwd hoe Celta het gaat doen tegen Malaga. Morgenavond om 19.00 dan Real Madrid-Valencia, meteen de eerste grote test voor Pellegrino.

fiqm
18 augustus 2012, 13:17
Heeft er iemand alternatieven voor bwin? Het eerste obstakel is dat hun site geblokkeerd is in Belgie. Daar geraak ik wel nog rond, maar ik denk niet dat ze nog de uitzendrechten hebben van het Spaans voetbal. Zendt Bet365 La Liga nog uit?

Bubba
18 augustus 2012, 13:36
Wiziwig?

eurowarriors
18 augustus 2012, 13:54
ROJADIRECTA (http://www.rojadirecta.me/)

Rojadirecta, zalige website met de beste streams van zowel Spaans als buitenlands voetbal. Ideaal voor Spaans voetbal, heb het heel vorig seizoen gebruikt en ik heb altijd prachtige streams gehad.

fiqm
18 augustus 2012, 18:45
Rojadirecta gebruik ik inderdaad ook altijd, maar ik bedoelde iets "officiëler" :p Zodat ik zeker ben dat ik toch iedere keer een deftige stream heb.

eurowarriors
18 augustus 2012, 18:52
Ah, nee, geen flauw idee :p Maar met Rojadirecta heb je (alleszins voor La Liga) altijd wel een stream.

Binnen 10 minuten gaat de Liga 2012-13 van start op het veld van Celta de Vigo tegen Malaga. Ben echt benieuwd hoe Celta voor de dag komt. Ze hebben met Varas een uitstekende doelman gehaald imo.

fiqm
18 augustus 2012, 19:50
Beetje zoals verwacht. Malaga domineert, maar Celta lijkt het gevaarlijkst op de counter. Voor beide ploegen een must-win wedstrijd, in mijn ogen. Malaga heeft maar 18 spelers en veel kwaliteit zal er niet meer bijkomen, dus op het einde van het seizoen gaan die veel punten verliezen, zeker als ze ook nog eens de groepsfase van de Champions League zullen halen. Elke blessure die ze te verduren krijgen zal hen pijn doen.

Celta is dan weer een ploeg die niet goed om kan gaan met druk. Heel weinig spelers met ervaring in Primera ook. In het begin van het seizoen kunnen ze nog rekenen op hun enthousiasme, maar ik vrees voor hen dat als ze het seizoen ontgoochelend beginnen, ze al snel last gaan krijgen van stress, en dan kan het snel van kwaad naar erger gaan. Uiteindelijk hebben ze nu al twee jaar hun ploeg goed kunnen samenhouden, dus kunnen ze rekenen op de automatismen. Maar dit is eigenlijk nog steeds dezelfde ploeg die anderhalf jaar geleden eerste stond in Segunda, en dan in de laatste 14 speeldagen van het seizoen slechts 1 keer kon winnen. Als ze hun seizoensstart volledig missen, zie ik hen niet meer terugkomen.

Lilspanyol
18 augustus 2012, 20:19
Rojadirecta gebruik ik inderdaad ook altijd, maar ik bedoelde iets "officiëler" :p Zodat ik zeker ben dat ik toch iedere keer een deftige stream heb.

Er zijn enkele streams die zowat elke match uitzenden in zeer hoge kwaliteit. Ikzelf gebruik het meest die 'Sport C' (Sopcast) en nu is er ook blijkbaar een nieuwe die nog vrij deftig gaat (of ik heb die nog nooit gezien) genaamd 'S-Futbol'. Voor de rest, maak u geen zorgen, er zijn altijd streams genoeg en meestal zijn die van een hogere kwaliteit dan die Bwin streams.

EDIT: denk niet dat er nog een goaltje gaat vallen in deze match!
EDIT2: GTFO

fiqm
18 augustus 2012, 20:42
Fabrice, gastje van 16 jaar, scoort de eerste goal van het seizoen. Had daarvoor natuurlijk wel al 2 enorme kansen gemist, maar goed, toch mooi voor hem :p

Zat er wel een beetje aan te komen. Celta was al helemaal weggezakt, Malaga begon door te drukken.

Lilspanyol
18 augustus 2012, 20:44
Die voorgaande actie op de paal moest er eigenlijk al in.

eurowarriors
18 augustus 2012, 20:47
Jongste doelpuntenmaker ooit in de Liga, 16 jaar en 98 dagen oud. Mooi voor hem maar had er wel al drie moeten maken :p

fiqm
18 augustus 2012, 20:50
Onwaarschijnlijke misser van Cabral in de laatste seconden :p

Hele leuke seizoensopener in ieder geval :)

Lilspanyol
18 augustus 2012, 20:52
Leuke match inderdaad. En Fiqm, geef maar toe dat ge vooral blij zijt dat Celta verloren heeft!! :p

fiqm
18 augustus 2012, 20:54
Leuke match inderdaad. En Fiqm, geef maar toe dat ge vooral blij zijt dat Celta verloren heeft!! :p

Ik heb nochtans mijn best gedaan om dat een beetje te verstoppen :p

eurowarriors
18 augustus 2012, 20:54
Pff, die bal moest erin. Spijtig voor Celta, gelijkspel was verdiend geweest want ze hebben hard gewerkt. Malaga heeft een te zwakke kern om mee te dingen voor die vierde plaats dit seizoen.

Lilspanyol
18 augustus 2012, 20:57
Bedroevende supportersaantallen wel imo. Na 2 maanden rust zou ge toch denken dat ze zin hebben om wat voetbal te zien, maar nee hoor.

Moesten ze zoals ons zijn, dan zaten alle stadia vol vandaag denk ik :)

Roald
18 augustus 2012, 21:37
Sevilla 1-0 voor tegen Getafe, mooi binnen gekopt. En nu penalty.

edit: 2-0, jammer voor de match.

Lilspanyol
18 augustus 2012, 21:40
Zéér licht gegeven hoor, hij was al aan het kijken of de ref zou fluiten voor hij goed op de grond lag.

Waar zijn de 'Biris' eigenlijk? 't is zo leeg aan die kant.

Roald
18 augustus 2012, 21:46
Jup, hij ging graag liggen. De match heeft ook niet zo'n hoog niveau. (al kijk ik maar met een oog)

fiqm
18 augustus 2012, 21:54
Zéér licht gegeven hoor, hij was al aan het kijken of de ref zou fluiten voor hij goed op de grond lag.

Waar zijn de 'Biris' eigenlijk? 't is zo leeg aan die kant.

Ben niet aan het volgen en ik heb er niks van gelezen, maar als de Biris Norte er niet zitten, zal dat waarschijnlijk uit protest zijn tegen de vervelende uren. Ze zijn goede vrienden van de spionkop van Deportivo, en die doen een gelijkaardige "actie" tegen Osasuna. Tijdens de eerste 45 minuten zullen ze zich stil houden, en in minuut 12 gaan ze een minuut lang fluiten... Tijdens de tweede helft gaan ze terug supporteren zoals gewoonlijk. Zou me de dus niet verwonderen als het in Sevilla hetzelfde is, en de Biris Norte terug in de tribunes zal zitten na de rust.

Edit: heb nu net gelezen dat ze buiten het stadion aan het protesteren zijn. Geen idee of ze ondertussen terug hebben plaatsgenomen.

En toegegeven, ik heb wat leedvermaak in de nederlaag van Celta. Ik erger me gewoon aan hun supporters. Ze zaten vorig seizoen constant te zeggen dat moesten ze in Primera spelen, ze meededen voor Europees voetbal. Andere uitspraken waren dat Celta al een Primera-ploeg had, en ze probleemloos zouden overleven het seizoen erop, terwijl Deportivo teveel kwaliteit zou verliezen en het veel moeilijker zou hebben.

Ok, ze hebben geen slechte match gespeeld, maar ze speelden exact zoals in Segunda. De bal aan de tegenstander geven, en snel counteren. Alleen krijgt Aspas natuurlijk niet zoveel ruimte in Primera als in Segunda, en wordt alles veel sneller afgestraft. Het was uitgerekend Aspas die nonchalant zijn bal verloor waarop Malaga kon counteren en scoren. Uiteindelijk waren ze weggezakt en kwam Malaga op dat moment verdiend op voorsprong. Daarna verdiende Celta de gelijkmaker, maar ja... Om dan letterlijk te schrijven op hun website dat ze "fantastisch en ongelofelijk" speelden, maar dat het voetbal "weeral eens onrechtvaardig" was, gaat er weer net iets over, zoals gewoonlijk :p

Gelukkig voor hen hebben ze niet veel uitgegeven op de transfermarkt, dan kunnen ze op het einde van het seizoen de tegenstanders van hun rivalen weer geld toesteken... Ik klink bitter, en dat ben ik ook ;)

eurowarriors
18 augustus 2012, 22:47
Volgende week zondag is het aan ons, fiqm! Valencia-Deportivo om 23.00. Het zal toch wennen worden, ik vond 22.00 al redelijk laat om voetbal te kijken. Maar ik probeer altijd niks te missen van Valencia!

Lilspanyol
18 augustus 2012, 22:54
Ze maken het thans wel bijzonder moeilijk om alles te kunnen blijven kijken. 23u-matchen, maandagmatchen, middagmatchen. Waar eindigt het ...

Gewoon zaterdag of zondag rond 8u, dat vind ik ideaal.

fiqm
18 augustus 2012, 22:54
Volgende week zondag is het aan ons, fiqm! Valencia-Deportivo om 23.00. Het zal toch wennen worden, ik vond 22.00 al redelijk laat om voetbal te kijken. Maar ik probeer altijd niks te missen van Valencia!

Voor mij komt het deze keer eigenlijk goed uit. Ik zit in de herexamens en ik leer nooit in de namiddag, studeren doe ik meestal 's nachts. Dan is een voetbalmatch om 23u een leuke pauze. Dat we deze speeldag maandag om 19u spelen is dan wel weer klote, want ik heb dinsdag examen en normaal gezien zou ik eigenlijk beginnen leren om dat uur :)

Ben eens benieuwd wat het zal worden, maar ik heb er geen goed oog in. We missen drie basisverdedigers door blessure (hoewel ze misschien alledrie al terug zullen zijn voor de match in Valencia), en onze verdediging is sowieso al niet om over naar huis te schrijven. Zou vooral pijnlijk zijn als Guardado scoort tegen ons, want hij blijft een van mijn favoriete spelers.

Cpt. Kablammo
18 augustus 2012, 23:39
Voor mij komt het deze keer eigenlijk goed uit. Ik zit in de herexamens en ik leer nooit in de namiddag, studeren doe ik meestal 's nachts. Dan is een voetbalmatch om 23u een leuke pauze. Dat we deze speeldag maandag om 19u spelen is dan wel weer klote, want ik heb dinsdag examen en normaal gezien zou ik eigenlijk beginnen leren om dat uur :)

Ben eens benieuwd wat het zal worden, maar ik heb er geen goed oog in. We missen drie basisverdedigers door blessure (hoewel ze misschien alledrie al terug zullen zijn voor de match in Valencia), en onze verdediging is sowieso al niet om over naar huis te schrijven. Zou vooral pijnlijk zijn als Guardado scoort tegen ons, want hij blijft een van mijn favoriete spelers.

Ik zou niet echt vrede kunnen nemen met mezelf als ik om 19u pas begon te leren, midnight marathon of niet. :p

fiqm
18 augustus 2012, 23:49
Ik zou niet echt vrede kunnen nemen met mezelf als ik om 19u pas begon te leren, midnight marathon of niet. :p

Ik bedoel niet dat ik dan nog aan het hele vak moet beginnen hé, gewoon dat ik die dag begin te studeren (grotendeels herhalen) om 19u :p

Vandaag bijvoorbeeld geslapen tot 's middags, tot 17u30 van de zon genoten, en nu aan het studeren tot 4u ofzo, met wat voetbal tussendoor ;)

Roald
19 augustus 2012, 08:12
Ik doe dat ook wel vaker, 's nachts studeren. Al begin ik meestal wel in de namiddag én neem ik grote pauzes :p

eurowarriors
19 augustus 2012, 09:41

Kijk er naar uit, het is geen gemakkelijke wedstrijd tegen Deportivo volgende week. Een ploeg die pas gepromoveerd is, is altijd wel extra gemotiveerd aan het begin van het seizoen en ik onderschat geen enkele ploeg in de Liga. Langs de andere kant is het een must-win voor Valencia. Eerste match in Mestalla en de minst moeilijke tussen twee verplaatsingen naar Real Madrid vanavond en Barcelona over twee weken. Ben ook benieuwd hoe Guardado zal spelen tegen Depor. Zalige voetballer, maar Atlas en Deportivo zijn de grote liefdes voor hem. Ik zou het erg vinden voor de Deportivo-supporters moest net Guardado scoren. Ben een fan aan het worden van Guardado, nu al. Klassespeler, heel vriendelijk en nu al geliefd bij de spelers en de supporters.

De sfeer zit goed in de groep. 550 supporters van Curva Nord zullen naar Bernabeu reizen om de ploeg te steunen. Curva Nord is trouwens indrukwekkend, ze waren voltallig aanwezig in de match tegen Porto toen ik in Mestalla zat en ik kreeg er zelfs kippenvel van op een bepaald moment. Die geven alles van de opwarming tot na de match, allemaal met de Senyera aan en allemaal gelijktijdig, mooi om te zien. Kijk er naar uit vanavond, Rafael Benitez zijn eerste wedstrijd als hoofdcoach van Valencia was ook op Real Madrid en Valencia won. Benieuwd of Pellegrino dezelfde start kan evenaren, wat een grote stunt zou zijn.

http://fotos01.superdeporte.es/fotos/noticias/646x260/2012-08-19_IMG_2012-08-19_01:20:42_so6cb1~1.jpg

eurowarriors
19 augustus 2012, 18:13
Alves; J. Pereira, R. Costa, V. Ruiz, Mathieu; T. Costa, Gago; Feghouli, Jonas, Guardado; Soldado.

vs.

Casillas; Arbeloa, Pepe, S. Ramos, Coentrao; Lass, Xabi Alonso; Di María, Ozil, Cristiano; Higuaín.

Link_006_
19 augustus 2012, 18:58
De match ergens te bekijken? :) Thanks.
edit: nvm.