PDA

Volledige versie bekijken : Alternatief zoeken voor strafschoppen bij verlengingen?

KingOfWoods
25 mei 2012, 14:53
sporza: Blatter: "Wil graag iets anders dan strafschoppen" (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/120525_blatter_tegen_strafschoppen)

Hoewel ik strafschoppen enorm spannend vind, kan ik de denkpiste ergens volgen. Niet om een discussie te starten over Chelsea - Bayern, maar in het verleden zijn er toch al belangrijke wedstrijden of ploegen eruit gekegeld door de strafschoppen.

Wat zouden jullie nog als alternatief zien? Nog eens 30 min verlengingen op sudden death? :woohoo:
Op die manier zal de verdedigende ploeg misschien ook wat meer aanvallen vermits een tegengoal het effectieve einde betekend.

Foose
25 mei 2012, 15:15
Zou het wel eens leuk vinden om iets anders te zien dan penalty's, maar je kan niet blijven spelen vind ik. Zowel voor de spelers (vermoeidheid) als voor de kijkers (saai :)).

gamer5
25 mei 2012, 15:19
De penalty's nemen voor de match :D

Jepjep
25 mei 2012, 15:25
Na 120 minuten kijken wie het meeste kansen op doel, balbezit,... heeft en die dan de overwinning geven :cool:

Bwa ik weet niet, ik vind penaltys altijd spannend en leef er altijd in op.

Duckwhisperer
25 mei 2012, 15:25
5 Corners, 3 vrije trappen en 3 inworpen. :unsure:

kRa
25 mei 2012, 15:32
Doorspelen en om de 5minuten één speler van elke ploeg eraf.

St0wned
25 mei 2012, 15:32
vind ik niet dat ze moeten veranderen. Golden goal is niet echt een oplossing aangezien je dan niet weet hoe lang men nog zal moeten spelen. voor het zelfde staan ze daar nog eens 90 minuten.

KingOfWoods
25 mei 2012, 15:41
Of een systeem van elke minuut dat de bal zich op uw helft bevindt gaat er een mannetje van uw team af. Zo ben je wel verplicht aan te vallen. Hoera voor mijn systeem :p

pina
25 mei 2012, 15:41
Dank u blatter om stilzwijgend anderlecht te noemen :unsure:

Of een systeem van elke minuut dat de bal zich op uw helft bevindt gaat er een mannetje van uw team af. Zo ben je wel verplicht aan te vallen. Hoera voor mijn systeem :p

elke minuut een verdediger eraf

St0wned
25 mei 2012, 16:07
maar als ge lang genoeg denkt zijn er alternatieven genoeg:
Speed jenga
Dance battle
Thumb war
Multi-ball
Drinking contest
Battleshits :D
Demolition derby

maar enkele van de fan inzendingen die een eerlijke oplossing zouden bieden voor het probleem :p

Patat
25 mei 2012, 16:14
Ribery & Kroos plays ''Rock-paper-scissors" who beats free-kick - Hertha vs Bayern 0-6 17.03.2012 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=rUjd6CNf_hs)

Lijkt me een prima alternatief.

Zyklon
25 mei 2012, 16:22
Latje trappen, alle 22 spelers krijgen één poging.

St0wned
25 mei 2012, 16:25
Latje trappen, alle 22 spelers krijgen één poging.

dan gaat Verbauwhede direct naar een topclub :D

Alcoholic Punk
25 mei 2012, 16:29
Ik kan er niet aan doen maar gezien hun nogal anti-Engelse uitspraken in het verleden had men waarschijnlijk nooit afgekomen hiermee indien geen Engelse club gewonnen had.

St0wned
25 mei 2012, 16:37
Ik kan er niet aan doen maar gezien hun nogal anti-Engelse uitspraken in het verleden had men waarschijnlijk nooit afgekomen hiermee indien geen Engelse club gewonnen had.

kzou er niet te veel aandacht aan besteden. we weten al langer dat Blatter seniel is eh

Alcoholic Punk
25 mei 2012, 16:55
kzou er niet te veel aandacht aan besteden. we weten al langer dat Blatter seniel is eh

Ook waar :)

Bubba
25 mei 2012, 16:55
Langer spelen lijkt me not done. Als je nu de meeste spelers al ziet na 90 of 120 minuten, wat gaat da geven als je ze nog eens 30 minuten extra laat staan?

Het voetbal zal er niet beter op worden.

mp4me
25 mei 2012, 17:31
40min verlengingen, de laatste 20 min wordt er om de 5min eentje afgehaald...Nog steeds gelijk? Dan naar penalty's!

Lijkt me toch spannend :unsure:

CoxM
25 mei 2012, 17:40
Vroeger toen ik voetbal speelde op een aanvaardbaar niveau, moest iedere speler na de match vanaf de middenlijn solo op de keeper afgaan en kreeg dan één poging om op doel te trappen/keeper uit te schakelen.

Fantastisch toch?

Rikie
25 mei 2012, 17:45
Vroeger toen ik voetbal speelde op een aanvaardbaar niveau, moest iedere speler na de match vanaf de middenlijn solo op de keeper afgaan en kreeg dan één poging om op doel te trappen/keeper uit te schakelen.

Fantastisch toch?

dit.

gamer5
25 mei 2012, 18:56
maar als ge lang genoeg denkt zijn er alternatieven genoeg:
Speed jenga
Dance battle
Thumb war
Multi-ball
Drinking contest
Battleshits :D
Demolition derby

maar enkele van de fan inzendingen die een eerlijke oplossing zouden bieden voor het probleem :p

Blad Steen Schaar? :applause:

St0wned
25 mei 2012, 20:32
das te veel gokken. :p

Maxwell
25 mei 2012, 20:35
Weg verleningen, weg strafschoppen. Blijven spelen tot de golden goal valt :love: Gedaan met die verlengingen waar nooit iets gebeurt en beide ploegen met de billen dicht spelen.

wiiim
25 mei 2012, 20:40
Televoting

Rikie
25 mei 2012, 20:41
:lol:

Radbraker
25 mei 2012, 20:55
Televoting

Haha, dit. :p

$uB^
25 mei 2012, 20:55
Dat voorstel dat na x-aantal minuten bij elke ploeg een speler eraf moet vind'k wel iets hebben :-) Nuja, voor mij mag het een systeem zijn waar de beste ploeg ook wint, niet een ploeg dat heel de match geen kloot uitsteekt en dan in de penaltys wint .. En nie afkomen met verdedigen is ook een kunst eh :x

Maxwell
25 mei 2012, 20:56
Dat voorstel dat na x-aantal minuten bij elke ploeg een speler eraf moet vind'k wel iets hebben :-) Nuja, voor mij mag het een systeem zijn waar de beste ploeg ook wint, niet een ploeg dat heel de match geen kloot uitsteekt en dan in de penaltys wint .. En nie afkomen met verdedigen is ook een kunst eh :x

Hoe subjectief en onhaalbaar is dat wel niet ? :p

$uB^
25 mei 2012, 20:57
Kweet, maar tis wel keer iets anders eh .. Tzou wel tof zijn :-)

Of gewoon blijven spelen tot er iemand scoort :D

Nah, kweet niet wat juist maar iets anders dan penaltys vind'k wel ok :-)

MvP
25 mei 2012, 21:30
Beide keepers 5 ballen laten trappen vanuit hun eigen kleine backlijn. Keeper die de meeste erin knalt aan de overkant wint.

Of een shootout zoals Rastomov zei.

wiiim
25 mei 2012, 21:39
Alle spelers in een cirkel en een bal hooghouden. Telkens een speler een fout maakt krijt die een strafpunt. De eerste met 4 strafpunten, die zijn team verliest en moet zich in de goal zette en het andere team mag dan tegen hun gat sjotte.:D

FromZero2Hero
25 mei 2012, 23:06
Gewoon op punten, gelijk bij het boksen.

pina
25 mei 2012, 23:40
terwijl penalty's echt een loterij is, is vanop de middellijn alleen op de keeper afgaan toch een betere waardemeter imo. Daar wordt de kwaliteit van de keeper ook nog eens extra in de verf gezet.

Nahrtent
26 mei 2012, 00:18
Televoting
Dan wint Rubin Kazan de Champions League, kijk maar naar Eurosong :lol:.

Zo een systeem dat ze van op de middellijn een kans krijgen zie ik wel zitten, het geeft ook nog eens mogelijk spektakel met wereldsaves, perfect geplaatste lobkes enz..., en dat ze anders maar terugkeren naar het Golden Goal-systeem. Kan iemand mij nog eens vertellen waarom dat juist afgeschaft is geweest (na het WK in '98 was dat geloof ik)?

Pseudo
26 mei 2012, 00:38
en dat ze anders maar terugkeren naar het Golden Goal-systeem. Kan iemand mij nog eens vertellen waarom dat juist afgeschaft is geweest (na het WK in '98 was dat geloof ik)?

omdat Golden goal leidde naar superdefensief voetbal wat de verlengingen nog een groter borefest maakte dan wat het nu is

Racing_Genk
26 mei 2012, 01:01
uhm in ek 2000 was dat ook nog hoor, toen won italie van frankrijk het ek via golden goal ;)

waffel
26 mei 2012, 02:54
Televoting

haha, made me lol

Maxwell
26 mei 2012, 11:24
omdat Golden goal leidde naar superdefensief voetbal wat de verlengingen nog een groter borefest maakte dan wat het nu is

Daarom, nu Golden goal tot er er iemand scoort.

twoen
26 mei 2012, 12:53
De penalty's nemen voor de match :D

Ergens vind ik dit niet slecht. De ploeg die de penalty's verliest weet dan dat ze moeten winnen. Zo heb je in ieder geval geen matchen met 2 defensieve ploegen. De ploeg die de penalties wint kan dan natuurlijk defensief spelen omdat zij aan een gelijkspel (na 120 min) genoeg hebben, maar kan een ploeg het zich permitteren om 120 min proberen de nul te houden?

+ het zorgt voor een leuk en opwindend matchbegin

$uB^
26 mei 2012, 12:58
En de silver goal was natuurlijk ook niet zo'n succes ;-)

shadowstep0705
26 mei 2012, 13:05
En de silver goal was natuurlijk ook niet zo'n succes ;-)

Wat houdt dat in misschien?

The Black Mamba
26 mei 2012, 13:08
Indien er een winnaar is na de eerste verlenging is de wedstrijd afgelopen.

$uB^
26 mei 2012, 13:56
Wat houdt dat in misschien?

Zoals Black Mamba zegt, ze kijken naar het resultaat na de 1ste verlenging. Als de match op 1-1 is geeindigd en na de 1ste verlenging is het 2-1, dan is de match voorbij :-)

Maar dat is maar 1 of 2 seizoenen in voege geweest, ik denk in de Uefa Cup in 2003 en het EK in 2004 ofzo ..

Mij lijkt iets met 'punten' ook interessant, vb aantal doelkansen, schoten op doel etc .. Dan gaan sommige ploegen zich mss minder ingraven ...

Ah, penaltys is niet de beste oplossing maarja, zoveel andere en betere zaken zijn er ook niet direct voor de hand, denk'k ...

1CEZ
2 juni 2012, 16:10
ik heb het!

na de verlengingen ne battle royal houden tssn de fans van de beide ploegen?:unsure:

Nic!
2 juni 2012, 16:15
Onder 't rapst een pyramide met de ploeg maken?

Drew
2 juni 2012, 16:18
Ploeg met de meeste spelers van eigen land wint.

of

Ongelimiteerde wissels, zo krijgen bankzitters een kans om de held te worden!

CobraX
2 juni 2012, 16:51

Fantastisch toch?

En wat als de keeper de speler dan foutief afstopt in het strafschopgebied? Penalty? :p

Televoting

Zalige reply! :rofl:

Ook de beste optie voor mij, maar ook meteen de meest onrealistische. Dan zou Barcelona altijd winnen. :D

Spacid
2 juni 2012, 17:02
Ongelimiteerde wissels, zo krijgen bankzitters een kans om de held te worden!

Dit is precies nog het meest aanvaardbare. En natuurlijk spelen tot er een goal valt. In het tennis kan er ook dagenlang gespeeld worden, in voetbal mag dat ook is gebeuren van mij :D

Philharmoniker
2 juni 2012, 19:32
Laat gewoon een computeranalyse en eventueel jury a la boksen bepalen wie effectief voetbal op de mat gebracht heeft .
Dan gaan betonploegen toch 2* nadenken voor ze het plein betreden.

Bontus
2 juni 2012, 20:09
Trappen op een leeg doel vanop de eigen helft

Monoslay
2 juni 2012, 23:10
Murekeshot, deklattrappen, tennisvoetbal,...
Of trefbal, maar dan met de voeten, moet ook nog wel leuk zijn om te zien.
Nee serieus, gewoon houden zoals het is.
Een penaltyreeks is in mijn ogen niet echt een loterij, het zegt iets over de conditie en concentratie na 120 minuten, toch ook belangrijk voor een voetballer.
En het is bovendien een kans voor de keepers om hun een hoofdrol toe te eigenen.

Kenneke10
15 juni 2012, 00:45
Dat die straf schoppen blijven zoals het is.

Irriducibili
15 juni 2012, 01:28
Voorstel
Houden zoals het is...
Maar eenmaal 90' om, elke ploeg 2 of 3 wissels bij.

Waarom?
- Meer invallers kunnen de held worden (+ de ploeg is zo sterk als je bank)
- Trainers hun beslissing kan alles veranderen (tactisch)
- Vermoeidheids-factor telt minder om door te gaan tot de penalty's