PDA

Volledige versie bekijken : De Rode Duivels - Deel 6

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Vedeco
8 mei 2012, 22:23
http://danielezeffirelli.files.wordpress.com/2008/10/rode-duivels.jpg

De Rode Duivels blijven volharden in de boosheid en dus gaan wij ook gewoon verder!
Bij deze ben ik trots om u het volgende deel voor te stellen van de officiële Rode Duivels thread!

Vorige delen kun je hier vinden:
De Rode Duivels - Deel 1 (http://www.9lives.be/forum/sport/415023-de-rode-duivels.html)
De Rode Duivels - Deel 2 (http://www.9lives.be/forum/sport/611887-de-rode-duivels-deel-2-a.html)
De Rode Duivels - Deel 3 (http://www.9lives.be/forum/sport/707614-de-rode-duivels-deel-3-a.html)
De Rode Duivels - Deel 4 (http://www.9lives.be/forum/voetbal/751562-de-rode-duivels-deel-4-a.html)
De Rode Duivels - Deel 5 (http://www.9lives.be/forum/voetbal/814736-de-rode-duivels-deel-5-a.html)

Een nieuw deel, nieuwe hoop! :applause::applause:

Dit was het laatste bericht uit Deel 5:

Als ze voor de RD supportert is dat toch geen probleem. :p

waffel
8 mei 2012, 22:24
Vanaf deze thread winnen de Rode Duivels belachelijk veel wedstrijden.

dacuba
8 mei 2012, 22:25
Joehoeeee! First. :unsure:

edit: FU waffel

Jepjep
8 mei 2012, 22:41
De grootste rode duivels fan meldt zich.

Drew
8 mei 2012, 22:51
Zors buiten.

BleKKie
8 mei 2012, 22:51
Aanwezig @ wembley joeeeeew :cool:

hstone
8 mei 2012, 22:55
idem :cool:

Schummi88
8 mei 2012, 22:59
Ik zit dan te blokken ... Normaal wel aanwezig op 15 augustus!

MvP
8 mei 2012, 23:12
2014 gaat ons jaar worden! :unsure:

TheRedDevils
8 mei 2012, 23:16
De grootste rode duivels fan meldt zich.

Ik heb wel mijn nickname naar hen vernoemd !!! :unsure:

Bubba
8 mei 2012, 23:19
Aanwezig @ wembley joeeeeew :cool:

idem :cool:

Yeees, ik ook! 9Lives represent! :woohoo:

ShRule
10 mei 2012, 00:05
Vanaf nu gaat het gebeuren;) rode duivels eindigen voor Kroatie! Olé!!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gavin
10 mei 2012, 09:39
Preud'homme heeft bijgetekend tot 2016 bij die olieboys. Die gaan we niet vlug de Rode Duivels zien leiden, vrees ik.

LaBuenaVida
10 mei 2012, 09:41
CMON DUIVELS!

hstone
10 mei 2012, 09:56
2016 FTW!

Rbn13
10 mei 2012, 14:01
YOOO LOLOLOLOLOOOO
LAUUURENT CIMAAAAN

Re@V0r
10 mei 2012, 14:05
Preud'homme heeft bijgetekend tot 2016 bij die olieboys. Die gaan we niet vlug de Rode Duivels zien leiden, vrees ik.

tenzij em buitengesmeten wordt natuurlijk
kdenk dat die mannen daar vrij resultaatgericht zijn en als het 1-2 maanden minder draait lig je daar nogal rap op de keien dacht ik... (kijk naar Vercauteren)

Weebl
10 mei 2012, 14:06
Maar Vercauteren komt wel nog niet aan de enkels van Preud'Homme.

mythe
10 mei 2012, 15:07
Maar Vercauteren komt wel nog niet aan de enkels van Preud'Homme.
De beste coaches zijn daar achter 2 maand slechte resultaten al buitengesmeten... Dus ja :)
Enfin ja, denk niet dat het hem kan schelen, of hij nu buiten gesmeten wordt of niet. Zijn broodje is gebakken en zeker als hij buiten gekegeld wordt :p.

krisdw
10 mei 2012, 16:52
Laurent Ciman voor kapitein en MVP!

mtm
10 mei 2012, 23:32
Wembley blijkbaar uitverkocht voor de match tegen de Belgen. Fijn zo!

Jepjep
10 mei 2012, 23:34
De Engelsen gaan eraan.

Matja
11 mei 2012, 20:53
vraagt u toch af waarom belgie niet op het EK staat e.

Kompany speler van het jaar in engeland, mirallas speler van het jaar ik griekenland, Vertonghen speler van het jaar in nederland en courtois pakt de Europa League. En dan nog een pak andere spelers die het goed doen in het buitenland met een hazard, witsel,...

Jepjep
11 mei 2012, 20:59
Tja, daar heb ik me vaak het hoofd over gebroken.

NemesisBE
11 mei 2012, 21:04
Omdat die mennekes bij hun ploegen wel goed omringd worden en bij de RD niet mss?
Moeilijk is dat niet hoor :scream:

bluecadet3
11 mei 2012, 21:04
http://static-c.telenetportaal.be/tmp/410/300/r/2989/201102191016-1_utrecht-ontvangt-excuses-van-georges-leekens.jpg

Jepjep
11 mei 2012, 21:47
http://static-c.telenetportaal.be/tmp/410/300/r/2989/201102191016-1_utrecht-ontvangt-excuses-van-georges-leekens.jpghttp://i49.tinypic.com/2ij6ag.jpg

http://www.whoscored.com/Blog/we-5bk_na0muqayz4lgzzg/Show/Player-Focus-Moussa-Dembele-(Fulham)

Interessant artikel over 1 van de meer ondegewaardeerde rode duivel. Ik blijf hopen dat Leekens een middenvel vormt met witsel-fellaini-dembele. Dat is echt een middenveld dat praktisch alles heeft: duelkracht, techniek, infiltratievermogen,..

Bontus
11 mei 2012, 22:38
http://i49.tinypic.com/2ij6ag.jpg

Player Focus: Moussa Dembele (Fulham) (http://www.whoscored.com/Blog/we-5bk_na0muqayz4lgzzg/Show/Player-Focus-Moussa-Dembele-(Fulham))

Interessant artikel over 1 van de meer ondegewaardeerde rode duivel. Ik blijf hopen dat Leekens een middenvel vormt met witsel-fellaini-dembele. Dat is echt een middenveld dat praktisch alles heeft: duelkracht, techniek, infiltratievermogen,..

"More astonishing, however, is that Dembele's outstanding 87.7% tackle success rate is only bettered by Sandro of Premier League midfielders this season (min. 50 tackles). The likes of the aforementioned Parker and Cabaye, who play far more defence-minded roles for their respective sides, see their success rates pale in comparison with 76% and 73% respectively."

Vrees dat Leekens hem toch weer linksbuiten of zo gaat posteren.
Zowel Witsel als Dembele knappen heel wat defensief werk op, met dat verschil dat zij in tegenstelling tot anderen (zal maar geen namen noemen) ook een man passeren en een combinatie op zetten.
Jammer dat ook Hazard, De Bruyne én Mertens best centraal spelen.

Willen we een evenwichtige tactiek, dan kunnen we al niet zonder een speler als Mirallas (ook al ben ik niet zijn grootste fan)

Flawless
11 mei 2012, 22:42
MPH voor bondscoach of anders wordt het EK 2016 :)

Rubmifer
11 mei 2012, 23:19
MPH voor bondscoach of anders wordt het EK 2016 :)

Preud'homme verdient meer dan Ferguson | Voetbalnieuws | Voetbal België | Online voetbalnieuws : België en Internationaal (http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=52898?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=all)

Afgelopen seizoen speelde Michel Preud’homme met zijn Saudische club Al Shabab kampioen. Khalid bin Sultan bin Abdulaziz, de eigenaar van Al-Shabab, verlengde zijn contract tot 2016. Uiteraard hangt daar een fikse loonsverhoging aan vast.

Preud’homme zou ook in beeld zijn bij Anderlecht, dat aan het einde van het seizoen trainer Ariël Jacobs misschien ziet vertrekken. Toch bedankte de voormalige doelman voor de interesse en tekende hij bij. Het geld dat hij er kan verdienen, is immers niet vergelijkbaar met Anderlecht.

Volgens Saudische bronnen zou Preud’homme vijf miljoen euro bruto per jaar gaan verdienen. Dat is meer dan het dubbele van wat hij dit jaar verdiende. Afgelopen seizoen kon Preud’homme op een jaarloon van 1,9 miljoen euro netto rekenen en streek hij 100.000 euro op aan kampioenenpremie.

Met vijf miljoen euro per jaar behoort Preud’homme tot de best betaalde trainers ter wereld. Ter vergelijking: Arsène Wenger (Arsenal) verdient jaarlijks 4,7 miljoen, Alex Ferguson (Manchester United) kan op een jaarloon van 4,8 miljoen euro rekenen.

Veel geluk zou ik zeggen! :unsure:

Gavin
12 mei 2012, 10:43
Benteke draait nu weer bij Genk, misschien nog eens een Genkse duo proberen? Vorige keer leverde het wat goals op (ook al was het tegen een kuttegenstander) en Benteke is toch een Zorsboy.

Jepjep
12 mei 2012, 10:54
True, België-Oostenrijk vond ik de beste wedstrijd onder Leekens qua doelkansen creëren en dominantie. Alleen jammer van die kutgoals van die Oostenrijkers op stilstaande fases en die laatste goal natuurlijk :(
En benteke vind ik beter dan Ogunjimi dus Vossen-Benteke in de spits zie ik zeker zitten. Vossen pikt altijd wel zijn goals mee en zo iemand missen we bij de rode duivels.

Gavin
12 mei 2012, 10:55
Maar dan mogen we geen 4-3-3 meer spelen he!!! HET WONDERSYSTEEM VAN DE BOND

Boromir
12 mei 2012, 10:56
Ik denk dat George enkel Benteke opstelt (zonder Vossen). Mirallas zal waarschijnlijk sub zijn. Lukaku zal sub zijn in Engeland vermoed ik.
Benteke is het type van spits dat best past bij GL's systeem en is in vorm. Hopelijk wordt hij nog iets consistenter. En is inderdaad nog 1 van GL's poulains.
Ik denk dat ik Engeland-Belgie met Engelse commentaar ga kijken, ben wel benieuwd wat hun indruk zal zijn. "How is this team not playing in the EC? Dafuq?"

Thorazer
12 mei 2012, 11:07
Met Leekens halen we het WK niet , maar aan de andere kant wie wil en kan de bond betalen?

Trainers als MPH of Gerets kunnen enkel bondscoach worden als ze iets voor hun land willen doen en niet enkel naar het salaris gaan zien.

BleKKie
12 mei 2012, 11:07
Wembley blijkbaar uitverkocht voor de match tegen de Belgen. Fijn zo!

Dit wordt echt veel te zalig :love:

mtm
12 mei 2012, 11:14
Ik zou het best een schande vinden moest Lukaku worden opgeroepen. Op basis van wat zou dat wel zijn? 20 minuten de lauwe fles uithangen op Anfield?

Thorazer
12 mei 2012, 11:20
Ik zou het best een schande vinden moest Lukaku worden opgeroepen. Op basis van wat zou dat wel zijn? 20 minuten de lauwe fles uithangen op Anfield?Hopelijk Vossen of Mirralas in de spits maar aub geen Benteke of Lukaku.

BeeLz
12 mei 2012, 11:46
Ik vraag me toch af hoe Leekens zijn middenveld gaat plaatsten. Hopelijk laat hij Simons thuis, het is een nieuwe campagne en we hebben nu eenmaal betere spelers. Binnen 2j kan Simons niet meer mee dus kan je hem nu best al achterlaten.

Het is gewoon niet evident om Fellaini, Witsel, Dembele, Hazard, Mertens, De Bruyne in 1 team te zetten. Mertens zou voor mij de eerste afvaller zijn want met Hazard hebben we gewoonweg een betere versie lopen. En de andere middenvelders brengen iets extra en maken het iets gebalanceerder.

Benteke lijkt me eigenlijk nog redelijk goed in de spits, die kan een bal aanpakken en bijhouden. Rond Mirallas kan Zors ook niet meer maar ik vrees dat die alleen in de spits niet rendeert. Alhoewel ik het hem wel gun en ik wil hem wel eens meer dan 45mins zien in de spits bij de Duivels.

travis.bickle
12 mei 2012, 11:50
Ben ondertussen ook afgestapt van de 4-3-3. Zit te denken aan volgende opstelling:

---------------------------Vossen----Mirallas-------------------
--------------------------------Hazard--------------------------
---------------------Dembele---Fellaini---Witsel------------------
Verm/Vertonghen----Verm/Vertonghen----Kompany----Alderweireld

:woohoo:

Spacid
12 mei 2012, 11:50
Zoiezo beginnen met Mirallas. Ik weet niet hoe hij het doet maar hij scoort toch wel vaak in een competitie met goede en lange verdedigers. Bij Rode Duivels zich nog niet bewezen maar je moet hem iets meer krediet geven imo.

Lukaku mag van mij wel invallen op Wembley, hij heeft iets te bewijzen aan de Engelse supporters.

Spacid
12 mei 2012, 11:52
Rond Mirallas kan Zors ook niet meer maar ik vrees dat die alleen in de spits niet rendeert. Alhoewel ik het hem wel gun en ik wil hem wel eens meer dan 45mins zien in de spits bij de Duivels.

Dembele dicht bij hem zetten :)

Bontus
12 mei 2012, 12:04
Ik blijf wel denken aan een 4-3-3, deze laat onze sterke centrale as het best tot zijn recht komen.
Volgend opstelling zou ik basis vinden:

---------Lukaku---Hazard---Mirallas---------
--------------Witsel--Dembele---------------
------------------Fellaini------------------
Vermaelen--Vertonghen--Kompany--Alderweireldt
------------------Courtois------------------

Enkel Vermaelen en Alderweireldt op andere posities dan bij hun team.
Zou voor subs denken aan Pocognoli en VandenBorre bij gebrek aan beter.

Centraal middenveld met een enorm recupererend vermogen, balvast, combinerend en met een grote actieradius.

Bij balbezit Witsel of Dembele kunnen Lukaku en Mirallas naar de flanken uitwijden, in het beste geval trekken ze twee centrale verdedigers mee en kan Hazard als een mes door het midden gaan.
Indien Hazard gedekt blijft kan hij afleggen.

Eventueel De Bruyne ipv Dembele voor een goed afstandsschot.

Boromir
12 mei 2012, 12:04
Ben ondertussen ook afgestapt van de 4-3-3. Zit te denken aan volgende opstelling:

---------------------------Vossen----Mirallas-------------------
--------------------------------Hazard--------------------------
---------------------Dembele---Fellaini---Witsel------------------
Verm/Vertonghen----Verm/Vertonghen----Kompany----Alderweireld

:woohoo:
Ja, ik zou ook liever 2 spitsen zien, maar met de kern die we hebben is een 4-4-2 gewoon niet ideaal.
Uw opstelling is nog minder gunstig. In uw opstelling moet ge sterke backs hebben, die positioneel en aanvallend soliede zijn. En laat dat net de knelpositie zijn van deze RD.

Met de weelde op sommige posities en de relatieve armoede op andere posities, is het moeilijk om een ideale opstelling te maken. Zoveel mogelijkheden en geen enkele is echt ideaal. Toch zou ik graag deze eens willen zien.

--------------------------------Benteke-----------------------------
--------------------------------Hazard-------------------------------
---De Bruyne------------Fellaini-----Witsel/Dembele---Witsel/Dembele-
Vertonghen-------------Vermaelen----Kompany--------Alderweireld-----
------------------------------Courtois/Mignolet-------------------------

Niet vergeten dat Hazard & Benteke beste maatjes zijn en elkaar nog van de jeugd heel goed kennen.

Zoiezo beginnen met Mirallas. Ik weet niet hoe hij het doet maar hij scoort toch wel vaak in een competitie met goede en lange verdedigers. Bij Rode Duivels zich nog niet bewezen maar je moet hem iets meer krediet geven imo.

Lukaku mag van mij wel invallen op Wembley, hij heeft iets te bewijzen aan de Engelse supporters.

Uhu, deel dezelfde mening. Lukaku is ook een toekomst. Daarin moet je investeren. Geef de jongens die bij een ploeg van de PL zitten ook hun moment op Wembley, ook al is het maar een halfuurke. Daarom zou ik dan ook Mignolet in de goal zetten en De Bruyne ook zijn kans geven. Maar door zijn teen zal 90% die kans er niet in zitten :(.

Boromir
12 mei 2012, 12:11
Ik blijf wel denken aan een 4-3-3, deze laat onze sterke centrale as het best tot zijn recht komen.
Volgend opstelling zou ik basis vinden:

---------Lukaku---Hazard---Mirallas---------

Enkel Vermaelen en Alderweireldt op andere posities dan bij hun team.
Zou voor subs denken aan Pocognoli en VandenBorre bij gebrek aan beter.

Centraal middenveld met een enorm recupererend vermogen, balvast, combinerend en met een grote actieradius.

Bij balbezit Witsel of Dembele kunnen Lukaku en Mirallas naar de flanken uitwijden, in het beste geval trekken ze twee centrale verdedigers mee en kan Hazard als een mes door het midden gaan.
Indien Hazard gedekt blijft kan hij afleggen.

Eventueel De Bruyne ipv Dembele voor een goed afstandsschot.
Ik zie Mirallas en Lukaku toch als veel te offensief in. Uw middenveld zou zich kapot lopen en uitgetikt worden imo. Meer balans nodig.

Re@V0r
12 mei 2012, 12:54
+ dat je de kleinste van de 3, die wel degelijk een man vlot voorbij kan en een actie kan maken, centraal zet en de 2 grote bonken als flank zal gebruiken de helft van de match? :wtf:
kzou dan eerder Hazard meer naar de flank laten trekken indien nodig en Lukaku centraal houden.... Lukaku in vorm of toch goed in de match weegt altijd op de verdediging en als Hazard zijn mannetje voorbij is op de flank heb je dan sowieso Lukaku en Mirallas voor de goal om zijn voorzet binnen te leggen/koppen

BeeLz
12 mei 2012, 12:58
Lukaku mag gewoon nooit starten met de spelers die we beschikbaar hebben.

hstone
12 mei 2012, 13:00
Geen backs? overvol middenveld? geen uiterste spits?

3-5-2 :cool:

Spacid
12 mei 2012, 13:14

Inderdaad, maar daar zulde nen trainer me ballen voor moeten hebben. En nu zou mss wel de tijd zijn om het te introduceren, tegen Montenegro zou het moeten lukken, en dan tegen Engeland kan je meteen zien of het werkt tegen goede ploegen.

Spacid
12 mei 2012, 13:29

Zou er dan zo uitzien? :

Courtois
Kompany - Vermaelen - Vertonghen
Witsel - Fellaini
Hazard - De Bruyne - Mertens
Mirallas - Dembele

Dan heb ik enkel bedenkingen bij Dembele dat te ver vanvoor speelt gezien zijn goede balrecuperatie. En Hazard die mss toch beter centraal speelt? Hoewel hij qua overzicht toch moet onderdoen voor een Dembele of De Bruyne. Misschien gewoon Hazard wisselen met Dembele en switchen met De Bruyne zoals dit:

Courtois
Witsel - Fellaini
Mertens - Dembele - De Bruyne
Mirallas - Hazard

Het probleem is ook dat al onze goede flankspelers op links spelen.
Dat is toch een beetje aanpassen denk ik.

Boromir
12 mei 2012, 14:07
Courtois
Witsel - Fellaini
Mertens - Dembele - De Bruyne
Mirallas - Hazard

Het probleem is ook dat al onze goede flankspelers op links spelen.
Dat is toch een beetje aanpassen denk ik.

Ja, deze opstelling of variaties erop zou heel leuk zijn om eens te proberen.
Ik zou wel nog iets meer aanvallend willen doen met Witsel en/of Fellaini.

Muismat
12 mei 2012, 14:12
Lukaku moet naar een overgangsclub om open te bloeien, en Mirallas zou is mogen beginnen scoren bij de RD. Spijtig dat wij geen topspits hebben, maar als ge de kwaliteit (en nu ook de individuele onderscheidingen die spelers krijgen) zou ge toch denken dat zelfs ne peuter zo'n team opseminst naar een EK zou moeten leiden. Doodzonde.

mtm
12 mei 2012, 14:31

Dat is een non-argument. Hij heeft totaal geen wedstrijdritme dus verdient in dat opzicht al geen selectie.

En ge weet precies nog niet hoe die media in Engeland in elkaar steekt?

Pseudo
12 mei 2012, 14:31
Blijkbaar is het een weerkerend thema dat men spelers als Mertens en De Bruyne de hele flank wilt laten doen in een 3-mans verdediging, en dan nog zo hoog opgeschoven, DAT WERKT NIET

Radbraker
12 mei 2012, 14:33
Als ik zo die opstellingen bekijk kan ik maar 1 ding concluderen: we missen een spits van wereldklasse.
Edit: en een trainer die iets kan aanvangen met al onze klasbakken.

Weebl
12 mei 2012, 14:36
Als ik zo die opstellingen bekijk kan ik maar 1 ding concluderen: we missen een spits van wereldklasse.
Edit: en een trainer die iets kan aanvangen met al onze klasbakken.

Da's al heel lang geweten he :sleep:.
Geen backs, geen spits en geen coach.

Bontus
12 mei 2012, 14:36
+ dat je de kleinste van de 3, die wel degelijk een man vlot voorbij kan en een actie kan maken, centraal zet en de 2 grote bonken als flank zal gebruiken de helft van de match? :wtf:
kzou dan eerder Hazard meer naar de flank laten trekken indien nodig en Lukaku centraal houden.... Lukaku in vorm of toch goed in de match weegt altijd op de verdediging en als Hazard zijn mannetje voorbij is op de flank heb je dan sowieso Lukaku en Mirallas voor de goal om zijn voorzet binnen te leggen/koppen

Lukaku speelt nooit als zuivere afwerker, idem Mirallas, idem Hazard. Is net leuk aan een 4-3-3, je hebt geen wings nodig, maar je hebt nog volk in de box als je killers mist vooraan (wat we dus missen)
Hier zie, heb er pijltjes bij gezet:

---------Lukaku<->Hazard<->Mirallas---------

:lol: @ dat dit te aanvallend zou zijn.

Gavin
12 mei 2012, 14:39
Wel, gelukkig dat Leekens het nog niet zo ver drijft als sommigen hier!

Spacid
12 mei 2012, 14:50
Dat is een non-argument. Hij heeft totaal geen wedstrijdritme dus verdient in dat opzicht al geen selectie.

En ge weet precies nog niet hoe die media in Engeland in elkaar steekt?

Een non-argument?
Gast het is een vriendenmatchke en Lukaku speelt bijna elk weekend mee met de reserven.

Bubba
12 mei 2012, 14:58
Een non-argument?
Gast het is een vriendenmatchke en Lukaku speelt bijna elk weekend mee met de reserven.

Zondag waarschijnlijk in de basis. :cool:

:unsure:

kwistenbiebel
12 mei 2012, 15:01
Op het gigantische risico om afgeschoten te worden hier:

---------Lukaku/Mirallas--Hazard---------
--Mertens---Witsel/Dembele----?????----
----------Defour--Vertonghen---------
Vermaelen--Kompany--Alderweireld
--------------Courtois------------------

Met Hazard achter de spits uiteraard.

De vraag blijft wie de rechterflank onder zijn hoede moet nemen... Dembele heeft weer eens bewezen dat hij (net zoals zovelen) beter centraal fungeert...

Runkle
12 mei 2012, 15:17
Legaer? :unsure:

hstone
12 mei 2012, 15:24
-----------Vossen----Mirallas---------

Debruyne------Hazard-------Dembele

------------Fellaini-----Witsel---------

Vertonghen--Vermaelen---Kompany

--------------Courtois-----------------

Cpt. Kablammo
12 mei 2012, 15:31
Lol @ mensen die Dembele op de flank zetten of Witsel op de 10 durven plaatsen.

Dembele fungeert niet deftig op de flank in dit elftal, Witsel is te sloom met bal aan de voet en te zwak op doorsteekpasses om op de 10 te spelen. Een 10 moet als pivot kunne fungeren, bal aan de middencirkel krijgen en in één tijd een spits loszetten met een pass. Dat is De Bruyne zijn specialiteit, niet die van Witsel. Witsel is handig als er langzaam naar voor wordt gegaan of als er moet geïnfiltreerd worden bij laterale passes in de 16.

dacuba
12 mei 2012, 15:35
..

Fellaini is sowieso titularis dus schrap Defour/Vertonghen maar. Witsel op de 10.. balletje onder zijn voet (x10) en dan een pas geven, nee :p.

Bontus
12 mei 2012, 15:36
De Bruyne op de flank werkt ook niet.

Boromir
12 mei 2012, 15:39
Rode Duivels halen het EK niet omdat ze het simpelweg niet waard waren. Tijdens de campagne zijn Mignolet en Courtois pas fatsoenlijk op het keepers toneel gekomen. Vermaelen was 1,5 seizoen gekwetst en Vertonghen stond nog niet waar die nu blijkbaar staat. De backs en de spitsen zijn altijd een probleem geweest en zijn dat nu nog steeds. De kern speelde bij momenten gewoon te onvolwassen (gemiddelde leeftijd van 24-26 something) en stond er niet op de cruciale momenten (Uit in Turkije, thuis tegen Oostenrijk, thuis tegen Turkije, uit in azeri-land).

Daarnaast als je de ploegen en prestaties van al de belangrijke spelers bekijkt dan stond niemand waar die nu staat. Op huidig moment staan zelfs nog steeds maar 3 spelers te spelen bij een CL waardige topploeg (VanBuyten, Vermaelen, Kompany). De rest lijkt klaar voor het hoogste niveau maar moet het nog steeds bewijzen (Witsel, Hazard, Fellaini, Dembele, Vertonghen, zelfs De Bruyne en Mirallas)

Of je kan de easy scape-goat beschuldigen en "GL buiten" roepen zonder enig fatsoenlijk alternatief. Zal veel uithalen.

Dit wordt de ultieme zomer voor de Belgen qua transfers en naar mijn mening zijn ze werkelijk vertrokken vanaf september.

Boromir
12 mei 2012, 15:45
Lol @ mensen die Dembele op de flank zetten of Witsel op de 10 durven plaatsen.

Dembele fungeert niet deftig op de flank in dit elftal, Witsel is te sloom met bal aan de voet en te zwak op doorsteekpasses om op de 10 te spelen. Een 10 moet als pivot kunne fungeren, bal aan de middencirkel krijgen en in één tijd een spits loszetten met een pass. Dat is De Bruyne zijn specialiteit, niet die van Witsel. Witsel is handig als er langzaam naar voor wordt gegaan of als er moet geïnfiltreerd worden bij laterale passes in de 16.
Allemaal zeer waar.
Maar waar zet je dembele en De Bruyne dan? Gewoon als alternatief houden voor respectievelijk het middenveld of Hazard? Of zou gij opteren om Hazard naar de flank te halen en De Bruyne op 10?

Mja, valt alleszins nog af te wachten hoe De Bruyne evolueert volgend jaar op het hoogste niveau. Is in elk geval heel beloftevol en misschien wel de man van dé pas die we toch eigenlijk nog nodig hebben bij de RD.

Met al die centrale middenveld-weelde en die zieke backs, is inderdaad een 3-5-2 mogelijk nog het beste.

wiiim
12 mei 2012, 16:02
-----------Mirallas----Hazard---------

Mertens------Dembele-------Witsel

------------Fellaini-----Dufour---------

NemesisBE
12 mei 2012, 16:04
Ja, deze opstelling of variaties erop zou heel leuk zijn om eens te proberen.
Ik zou wel nog iets meer aanvallend willen doen met Witsel en/of Fellaini.

Nu gaat ge wel akkoord met een 3-5-2. En nog geen jaar geleden zat ge hier zwaar af te geven toen ik dat poneerde als opstelling. Draaien met de wind heet zoiets :crazy:

Best grappig trouwens dat mensen Mertens & Hazard in staat zien om een enkele flank te bevolken :D Daarvoor hebt ge echt een type Vandamme voor nodig en zo iemand hebben we niet aan beide zijden. Dan kunde misschien asymetrisch spelen, zoals Juventus :scream:

Weebl
12 mei 2012, 16:07
-----------Mirallas----Hazard---------

Mertens------Dembele-------Witsel

------------Fellaini-----Dufour---------

Jezus, jullie beseffen toch dat dit de meest achterlijke opstellingen zijn ooit he?
En een tweedeklasser zou ik al zeker niet gaan opstellen. :baard:

mdconcept
12 mei 2012, 16:25
Das Fußball Portal über die Fußball Bundesliga und Transfergerüchte Forum - Nationamannschaften - transfermarkt.de (http://www.transfermarkt.de/de/nationalmannschaften/startseite/nationalmannschaften.html)

en ordenen op gesamtwert :-p
onze fifa ranking verschilt enorm met onze ranking volgens transferwaarde...

Gavin
12 mei 2012, 16:25
Rode Duivels halen het EK niet omdat ze het simpelweg niet waard waren. Tijdens de campagne zijn Mignolet en Courtois pas fatsoenlijk op het keepers toneel gekomen.Zever, Mignolet speelde al in de EPL voor de kwalificatie voor dit EK begon. Er was iemand zo stom om hem niet te laten spelen bij de nationale ploeg.

Vermaelen was 1,5 seizoen gekwetst en Vertonghen stond nog niet waar die nu blijkbaar staat. De backs en de spitsen zijn altijd een probleem geweest en zijn dat nu nog steeds. De kern speelde bij momenten gewoon te onvolwassen (gemiddelde leeftijd van 24-26 something) en stond er niet op de cruciale momenten (Uit in Turkije, thuis tegen Oostenrijk, thuis tegen Turkije, uit in azeri-land).
Ah ja, en die volwassenheid erin krijgen moet ge de coach niet aansmeren of wat? Dat is net één van zijn hoofdactiviteiten, en zoals ge zegt, daar faalde hij.

Geen backs, denkt ge dat andere ploegen geen problemen hebben om een goed systeem te vinden? Als ge geen backs hebt, vindt ge blijven knoeien met 4 CB's in de verdediging dan geweldig van de coach? Waarom probert ie niets anders? Zoals Nemmy hierboven zegt, nu is 3-5-2 ineens wel goed? Waarom doet Leekens dat dan niet? Waarom blijft hij aanmodderen in de aanval als een andere tactiek wel goals opleverde?

Daarnaast als je de ploegen en prestaties van al de belangrijke spelers bekijkt dan stond niemand waar die nu staat. Op huidig moment staan zelfs nog steeds maar 3 spelers te spelen bij een CL waardige topploeg (VanBuyten, Vermaelen, Kompany). De rest lijkt klaar voor het hoogste niveau maar moet het nog steeds bewijzen (Witsel, Hazard, Fellaini, Dembele, Vertonghen, zelfs De Bruyne en Mirallas)Ja en dan? Kijk eens naar die mannen van Chili op het WK. Niemand kende daar veel spelers van en toch speelden die geniaal. Topcoach natuurlijk, het verschil met België. Die coach ontwikkelde die spelers ook, iets wat bij België ook ontbreekt.

Of je kan de easy scape-goat beschuldigen en "GL buiten" roepen zonder enig fatsoenlijk alternatief. Zal veel uithalen.
Scapegoat. Eén woord, ik zie u hier altijd veel Engels gebruiken maar ge moet het toch eens correct leren gebruiken.

Het is geen zondebok, hij draagt gewoon veel verantwoordelijk zoals hierboven gezegd. Bij de meeste ploegen vliegt zo een lul zonder verwezenlijkingen gewoon buiten. In België krijgt hij een contractverlenging en wordt hij nog verdedigd ook. Daarbovenop worden goede spelers hier nog wat gedist om de coach buiten schot te houden, triest.

mtm
12 mei 2012, 17:04
Een non-argument?

Hebt gij al ooit een reservenmatch gezien in Engeland? En weet gij hoe die competitie is opgedeeld? Ge speelt evenzeer tegen reservenploegen van Championship en League One clubs. Dat is geen matchritme opbouwen want ge speelt niet tegen tegenstanders met het niveau van de PL of zelfs de Belgische JPL. Jammer dat de meesten denken dat, omdat het de jeugd is van Chelsea, het niveau ineens zo superhoog ligt.

En ja het is een vriendenmatch. Maar laten we er vooral niet serieus mee bezig zijn, we willen immers niet op een tornooi geraken... De ploeg moet nu gebouwd worden en we moeten niet wachten tot Lukaku terug in vorm geraakt. Als hij ergens een club vindt waar hij op niveau kan spelen, zal hij zijn plaats wel terug afdwingen.

Rubmifer
12 mei 2012, 17:15
Hebt gij al ooit een reservenmatch gezien in Engeland? En weet gij hoe die competitie is opgedeeld? Ge speelt evenzeer tegen reservenploegen van Championship en League One clubs. Dat is geen matchritme opbouwen want ge speelt niet tegen tegenstanders met het niveau van de PL of zelfs de Belgische JPL. Jammer dat de meesten denken dat, omdat het de jeugd is van Chelsea, het niveau ineens zo superhoog ligt.

Ik heb onlangs een match vd reserven gezien tussen Chelsea en United. En dat niveau was echt ontzettend laag. Denk dat een ploeg als Anderlecht of Brugge dat zonder veel moeite opzij zet. Dus inderdaad, ik zou niet al te trots gaan roepen dat Lukaku elke week bij de reserves mag spelen, want volgens mij ligt dat niveau daar meestal erg laag. Lukaku moet bij een 'echte' ploeg spelen vooraleer hij bij de RD mag spelen, zo simpel is het.

Spacid
12 mei 2012, 17:29
Maakt mij ni uit op welk niveau er daar bij de reserven wordt gespeeld. Als Chelsea hem al laat invallen op Anfield en volgens iemand anders hier zelfs volgende match in de basis laat staan, dan kan een invalbeurt van ogharme 10min op een vriendschappelijke match van de Rode Duivels toch ook wel zeker...

Waarom zou de ploeg nu moeten gebouwd worden als we op het einde van de zomer 10x meer weten? Als Lukaku niet uitgeleend wordt dan staat hij ook niet in de basis bij de RD, gaat die invalbeurt begin juni dan zo een ramp zijn voor de vorming van de ploeg? Ik dacht het niet :p

BleKKie
12 mei 2012, 17:46
Ik opteer toch ook het liefst om spelers die in vorm zijn/een pak wedstrijdritme hebben op te stellen.
De nationale ploeg is geen liefdadigheidsinstelling hé, als je niet speelt bij je club vind ik zelfs dat een selectie moeilijk te rechtvaardigen is.

dacuba
12 mei 2012, 17:49
..

Hey Gavin,

wacht he.. wacht! Wacht!

Hier:
:bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow:

Boromir
12 mei 2012, 18:00
Nu gaat ge wel akkoord met een 3-5-2. En nog geen jaar geleden zat ge hier zwaar af te geven toen ik dat poneerde als opstelling. Draaien met de wind heet zoiets :crazy:

Best grappig trouwens dat mensen Mertens & Hazard in staat zien om een enkele flank te bevolken :D Daarvoor hebt ge echt een type Vandamme voor nodig en zo iemand hebben we niet aan beide zijden. Dan kunde misschien asymetrisch spelen, zoals Juventus :scream:

Klopt, ik heb mijn mening herzien. Is ook niet fout vind ik om een mening te herzien. Ik wil het nu eens "geprobeerd" zien. Niet opeens mee uitpakken in een belangrijke kwali-match (wat toen wel het punt was, als ik het me herinner), maar in een friendly zeker.
De backs falen gewoon te hard en Vertonghen zijn waarde kan niet meer naast gekeken worden. Daarnaast is duidelijk dat er in het centrale offensieve middenveld met Hazard/Dembele/De Bruyne zeker een extra pion kan gebruikt worden. Hazard en De Bruyne speelde voordien altijd op de flank. Witsel en Fellaini die ik aanvankelijk meer naar voor wou zien, kunnen dan iets verdedigender spelen om de 3 verdedigers te helpen.
Enige nadeel is dat die verdedigers zelf niet gewoon zijn om een 3-5-2 positie te spelen...

Boromir
12 mei 2012, 18:01
Jezus, jullie beseffen toch dat dit de meest achterlijke opstellingen zijn ooit he?
En een tweedeklasser zou ik al zeker niet gaan opstellen. :baard:
De moderator is weer heel gemodereerd bezig, hoor :).

Weebl
12 mei 2012, 18:04
Ik zeg gewoon dat het de meest achterlijke opstellingen ooit zijn, is dat iets verkeerd?
De formatie die ik daar heb gequoted, bevat 3 spelers die louter defensief mogen denken. De twee er voor, die denken redelijk defensief maar zullen meer dan alleen verdedigen en opkuisen. Denkt ge nu echt dat zo'n opstelling kan werken? Als je daar op een EK wil spelen, krijgt ge gemakkelijk 3-4 goals in uw kas.

Om daar nog aan toe te voegen: Witsel op een flank zetten, werkt langs geen kanten. Hazard naast een spits zetten is denk ik ook niet zijn beste plek. Die moet toch de actie beginnen maken van de flank of achter de spitsen. Mirallas speelt volgens mij ook op de flank, en heeft zich nog nooit kunnen bewijzen bij de Rode Duivels. En die heeft al heel wat kansen gekregen. Van mijn part mag De Camargo voorin gezet worden. Hij is de enige die het degelijk heeft gedaan bij de kansen die hij kreeg.

dacuba
12 mei 2012, 18:14
Euhm de enige die het goed heeft gedaan bij de kansen die hij kreeg was Ogunjimi.. de rest was allemaal niet hoogstaand.

Boromir
12 mei 2012, 18:21
...

Lol, kalmeer eens. Sffs zit het hier weer in de peutertuin
Klagen is makkelijk op een coach, maar als er geen alternatief is, haalt het niet veel uit.
Vind het wel triest dat ge even moet uithalen op mijn fout gebruik van een hyphen. Dacht dat ge een objectief iemand waart, maar wordt me toch duidelijk dat ge toch ook soms graag op de man (coach, poster) speelt.

Mignolet stond toen intermittent in de doel in Sunderland en moest nog wat bewijzen. Keuze was misschien te laat gemaakt, maar is makkelijk achteraf altijd. Ik ben niet PRO-Leekens zoals ge wel vermoedt, maar gewoon niet al te happig om zomaar iemand met de grond gelijk te maken, terwijl er geen deftig alternatief is. Mja, gelukkig zijn hier sommigen toch succesvolle voetbal-tactici om dat wel te doen :ironic:.

Ah ja, ik vind het ook eigenlijk dat GL op die sporadische trainingen per jaar in staat zou moeten zijn om het karakter of de volwassenheid van zijn spelers te verbeteren. Moet kunnen! Wat een loser!

Boromir
12 mei 2012, 18:24
Ik zeg gewoon dat het de meest achterlijke opstellingen ooit zijn, is dat iets verkeerd?
De formatie die ik daar heb gequoted, bevat 3 spelers die louter defensief mogen denken. De twee er voor, die denken redelijk defensief maar zullen meer dan alleen verdedigen en opkuisen. Denkt ge nu echt dat zo'n opstelling kan werken? Als je daar op een EK wil spelen, krijgt ge gemakkelijk 3-4 goals in uw kas.

Om daar nog aan toe te voegen: Witsel op een flank zetten, werkt langs geen kanten. Hazard naast een spits zetten is denk ik ook niet zijn beste plek. Die moet toch de actie beginnen maken van de flank of achter de spitsen. Mirallas speelt volgens mij ook op de flank, en heeft zich nog nooit kunnen bewijzen bij de Rode Duivels. En die heeft al heel wat kansen gekregen. Van mijn part mag De Camargo voorin gezet worden. Hij is de enige die het degelijk heeft gedaan bij de kansen die hij kreeg.

Voila, argumentatie is al wat zinniger in een post om een subjectief oordeel te geven over iets objectief.

Pseudo
12 mei 2012, 18:39
zoals eerder gezegd, als ge met 3 verdedigers wilt spelen moeten de MR en ML de kwaliteiten van een Gillet of AVB hebben, misschien Chadli nog als ML want die speelt onder Georges toch meer als een back dan een winger

3-4-2-1 aka Napoli's systeem

-------------------GK-----------------------
-----Kompany - Vertonghen - Vermaelen------
Gillet ---- Witsel ------ Fellaini ------ Pocognoli
----------Hazard -----De Bruyne--------
------------------spits----------------

Eagle`
12 mei 2012, 18:39
Automatismen zijn niet onbelangrijk, dus benteke - vossen zou ik wel zien zitten eigenlijk.

Lukaku zou niet eens mogen opgeroepen worden, maar bon je kan zo al verwachten dat het wel gaat gebeuren ..

----------Benteke/Decamargo - Vossen/Mirallas
--------------------------Fellaini/Dembele
Mertens/De Bruyne--------------------------Hazard (actie maken en naar binnen komen)
-----------------------------Witsel / Defour
Vermaelen/Vandamme- Vertonghen - Kompany - Alderweirld/Odoi
---------------------------Mignolet/ Courtois

Gavin
12 mei 2012, 19:09
Lol, kalmeer eens. Sffs zit het hier weer in de peutertuin
Klagen is makkelijk op een coach, maar als er geen alternatief is, haalt het niet veel uit.
Vind het wel triest dat ge even moet uithalen op mijn fout gebruik van een hyphen. Dacht dat ge een objectief iemand waart, maar wordt me toch duidelijk dat ge toch ook soms graag op de man (coach, poster) speelt.

Mignolet stond toen intermittent in de doel in Sunderland en moest nog wat bewijzen. Keuze was misschien te laat gemaakt, maar is makkelijk achteraf altijd. Ik ben niet PRO-Leekens zoals ge wel vermoedt, maar gewoon niet al te happig om zomaar iemand met de grond gelijk te maken, terwijl er geen deftig alternatief is. Mja, gelukkig zijn hier sommigen toch succesvolle voetbal-tactici om dat wel te doen :ironic:.

Ah ja, ik vind het ook eigenlijk dat GL op die sporadische trainingen per jaar in staat zou moeten zijn om het karakter of de volwassenheid van zijn spelers te verbeteren. Moet kunnen! Wat een loser!Op welk alternatief hebt ge het nu eigenlijk? Het staat hier vol (al dan niet dwaze) suggesties, Leekens zélf heeft al een alternatief met twee spitsen geprobeerd, ... alternatieven genoeg.

Persoonlijk denk ik overigens wel dat een coach van een nationaal team een impact kan hebben op zijn spelers. Niet zo zwaar als die van een club, maar wel voor zijn eigen matchen. Maar daarvoor hebt ge wel een straffe meneer nodig. Leekens is dat niet genoeg, vrees ik. Ge gaat mij niet vertellen dat ge als coach een hele week uw spelers inpepert naar voor te trekken, ze vanachter gaan blijven bijvoorbeeld. Als ie dat niet kan (wat toch wel blijkt) dan mag hij beschikken want dan is hij niet geschikt voor die functie.

Ik ben vrij objectief hoor, maar dat is een pest hier op het forum: Engels gebruiken maar dan op een foute manier. Dus ik dacht even helpen!!! Intermitterend is het Nederlanse woord trouwens. :unsure:

Verder zie ik geen antwoorden in uw post. Buiten die mentaliteit beantwoordt ge enkel het Mignoletgedeelte enigszins, maar daar geeft ge eigenlijk toe dat de keuze te laat gemaakt is. Wat met de rest? Twee spitsen? CB's volharding enzovoort?

Anoniem04
12 mei 2012, 19:11
Ach komaan, Bailly stond al lang te falen en iedereen behalve Leekens had dat door omdat Bailly "uitstraling" had.

Boromir
12 mei 2012, 20:42
Op welk alternatief hebt ge het nu eigenlijk? Het staat hier vol (al dan niet dwaze) suggesties, Leekens zélf heeft al een alternatief met twee spitsen geprobeerd, ... alternatieven genoeg.

Persoonlijk denk ik overigens wel dat een coach van een nationaal team een impact kan hebben op zijn spelers. Niet zo zwaar als die van een club, maar wel voor zijn eigen matchen. Maar daarvoor hebt ge wel een straffe meneer nodig. Leekens is dat niet genoeg, vrees ik. Ge gaat mij niet vertellen dat ge als coach een hele week uw spelers inpepert naar voor te trekken, ze vanachter gaan blijven bijvoorbeeld. Als ie dat niet kan (wat toch wel blijkt) dan mag hij beschikken want dan is hij niet geschikt voor die functie.

Ik ben vrij objectief hoor, maar dat is een pest hier op het forum: Engels gebruiken maar dan op een foute manier. Dus ik dacht even helpen!!! Intermitterend is het Nederlanse woord trouwens. :unsure:

Verder zie ik geen antwoorden in uw post. Buiten die mentaliteit beantwoordt ge enkel het Mignoletgedeelte enigszins, maar daar geeft ge eigenlijk toe dat de keuze te laat gemaakt is. Wat met de rest? Twee spitsen? CB's volharding enzovoort?

Waar zou ik dan op moeten antwoorden? Ge haalde 2 punten aan, dewelke ik opnieuw had besproken en daarna haalde ge Chili en dat hyphen-teken aan.

Volwassenheid is een subtielere nuance als enkel aanvallend of verdedigend spelen vrees ik, mijn beste :). Maar dat ontdek je wel als je niet altijd even mijn "Nederlanse" woordgebruik kan corrigeren.
Ik zeg inderdaad dat er nu wat mag uitgeprobeerd worden. Het zijn nu eenmaal friendlies voor iets. Nu is daar de tijd voor.

Het alternatief voor Leekens zelf btw.

dacuba
12 mei 2012, 21:05
Ben net met ne braziliaan aant praten.. die praat gewoon vlotjes mee over transfernieuws van Vertonghen / Hazard / Lukaku / Dembele / Witsel en dergelijke.. zotjes, we zijn goed bezig. Tot hij vroeg als we voor het EK gekwalificeerd zijn.... :sad:

Jepjep
12 mei 2012, 21:08
Je had gewoon ja moeten zeggen. In mijn wereld doen we mee op het ek. We zitten in een groep met Spanje, Italië en Ierland.

dacuba
12 mei 2012, 21:09
:lol: ja da's ne goeie.. nee ma kga zien als ik in 2014 nie terug kan gaan naar Brazilië.. damn hoe zalig zou dat zijn. Soit ik ga daarover ophouden want ik krijg kippenvel maar dat interesseert niemand hier. :D

michael88_c
12 mei 2012, 21:32
Een betrouwbare en eenvoudige 4-2-3-1 lijkt me de beste optie momenteel:

----------- Benteke/de Camargo

Hazard------Dembele/De Bruyne------Mertens

---------Fellaini/Defour---Witsel/Defour------

Vermaelen---Vertonghen---Kompany----Alderweireld

Exorikos
12 mei 2012, 22:00
De Camargo? Komop zeg. Die wil ik nooit nog in een RD truitje zien.

Lukaku moet opgeroepen worden om hem bij de groep te houden, maar laat die maar in de tribune voor mijn part.

-------------------Mirallas
----------Hazard - Dembele - Mertens
---------------Fellaini - Witsel
Lombaerts - Vermaelen - Kompany - Alderweireld

Foose
12 mei 2012, 23:21
Zoals Weebl ook zei, De Camargo heeft het vérre van slecht gedaan op die paar kansen die hij kreeg. Zou voor mij nu eerste keus zijn alleen in de spits

Flawless
12 mei 2012, 23:28
Lukaku speelminuten geven zou niet terecht zijn. Ik zou liever Mirallas :)

NemesisBE
12 mei 2012, 23:45
Ik zou nu toch gewoon opteren voor het duo Vossen-Benteke. Hoewel Genk donderdag echt zwak was tegen Club, vond ik hun samenspel echt sterk.

Gaan voor die 4-4-2 met ruit Zors, en laat de flanken voor wat het is!

Courtois
Odoi-Kompany-Vertonghen-Pocognoli
Defour
Fellaini-Witsel
Dembele
Vossen-Benteke

hupla :woohoo:

Jepjep
12 mei 2012, 23:51
Erg weinig creatief vermogen. En geen Hazard in de ploeg is een no go natuurlijk.

pina
13 mei 2012, 00:29
Dat leekens maar eens begint gewoon met alle spelers gewoon op hun vertrouwde positie bij hun club te plaatsen. Geen Vertonghen als LB. Zet die dan gewoon op de bank. Er is niks beters op dit moment dan Vermaelen - Kompany. Spijtig dan voor vertonghen maar zo is het nu eenmaal. Op LB zou ik dan eerder pocognoli zetten, een echte LB. En naar het schijnt is Daems ook wel goed bezig en is hij bovendien kapitein bij monchengladbach. Waarom dan niet? Een CV zomaar omscholen tot back is niet echt rendabel. Daarvoor zijn de backs toch te belangrijk in een 4-3-3 imo. Vooral positioneel kan alles ineenvallen als die zich positioneel niet kan plaatsen. Als noodoplossing kan je nog Lombaerts gebruiken want die heeft bij Gent toch als LB gespeeld, niet?

En als RB hetzelfde verhaal: een echte RB aub en geen CV omgeschoold tot RB. Leekens wil gewoon de beste namen op papier als veldbezetting. Als het moet zie ik hem nog in staat fellaini als diepe spits uitspelen om hem er toch maar op te zetten

Vedeco
13 mei 2012, 08:36
Daems heeft zo goed als afscheid genomen van de nationale ploeg. Jarenlang genegeerd ondanks zijn constante niveau in de Bundesliga.

Filip Daems: "Nooit nog Rode Duivel" (http://www.nr10.be/buitenland/duitsland/item/filip-daems-we-beleven-hoogdagen)

bluecadet3
13 mei 2012, 09:58
Met Leekens halen we het WK niet , maar aan de andere kant wie wil en kan de bond betalen?

Trainers als MPH of Gerets kunnen enkel bondscoach worden als ze iets voor hun land willen doen en niet enkel naar het salaris gaan zien.

Toch wel uitstekend moment om het te doen. Belgie in crisis maar wel met een superteam. Kan de coach ne volksheld worden. Maja bling bling bling

Foose
13 mei 2012, 10:46
Daems heeft zo goed als afscheid genomen van de nationale ploeg. Jarenlang genegeerd ondanks zijn constante niveau in de Bundesliga.

Filip Daems: "Nooit nog Rode Duivel" (http://www.nr10.be/buitenland/duitsland/item/filip-daems-we-beleven-hoogdagen)

Weet niet hoe hij het nu doet (allicht goed), maar op basis van zijn prestaties van bij de RD die ik me herinner: no thanks :p

Wilcao
13 mei 2012, 10:56
Ik zie nu pas dat er een nieuw topic is :sad:

Weebl
13 mei 2012, 10:58
Niks gemist, we hebben nog geen kwalificatiecampagne gewonnen.

Wilcao
13 mei 2012, 11:02
Niks gemist, we hebben nog geen kwalificatiecampagne gewonnen.

Aangezien ik geen extra nieuwsuitzending zag waar het ontslag van Zors werd aangekondigd, had ik dat ook niet verwacht :(.

michael88_c
13 mei 2012, 11:04
De Camargo? Komop zeg. Die wil ik nooit nog in een RD truitje zien.

Lukaku moet opgeroepen worden om hem bij de groep te houden, maar laat die maar in de tribune voor mijn part.

-------------------Mirallas
----------Hazard - Dembele - Mertens
---------------Fellaini - Witsel
Lombaerts - Vermaelen - Kompany - Alderweireld

In heel de vorige campagne heeft de Camargo de beste prestatie neergezet op die positie. Mirallas heeft niet het profiel om als diepe spits te spelen in dit systeem. Speelt bij zijn club ook niet op de positie

Dat leekens maar eens begint gewoon met alle spelers gewoon op hun vertrouwde positie bij hun club te plaatsen. Geen Vertonghen als LB. Zet die dan gewoon op de bank. Er is niks beters op dit moment dan Vermaelen - Kompany. Spijtig dan voor vertonghen maar zo is het nu eenmaal. Op LB zou ik dan eerder pocognoli zetten, een echte LB. En naar het schijnt is Daems ook wel goed bezig en is hij bovendien kapitein bij monchengladbach. Waarom dan niet? Een CV zomaar omscholen tot back is niet echt rendabel. Daarvoor zijn de backs toch te belangrijk in een 4-3-3 imo. Vooral positioneel kan alles ineenvallen als die zich positioneel niet kan plaatsen. Als noodoplossing kan je nog Lombaerts gebruiken want die heeft bij Gent toch als LB gespeeld, niet?

En als RB hetzelfde verhaal: een echte RB aub en geen CV omgeschoold tot RB. Leekens wil gewoon de beste namen op papier als veldbezetting. Als het moet zie ik hem nog in staat fellaini als diepe spits uitspelen om hem er toch maar op te zetten

Ben ook grote voorstander om de spelers hun positie bij hun club te respecteren, maar dit wel tot op een bepaalde hoogte. Ik zie liever een Vermaelen op de LB dan poco. Ook al omdat Vermaelen daar al een paar wedsstijden heeft gespeeld bij Arsenal. Op termijn indd wel graag rasechte LB's en RB's

Spacid
13 mei 2012, 11:08
Zowel Alderweireld als Vertonghen hebben al goed werk geleverd op de backs vind ik. Verdedigend dan toch... Alderweireld is iets minder aanvallend, zou nog meer naar de cornervlag toe mogen duiken ipv die vroege voorzet. En ja het zijn nu niet bepaald dribbelwonders =/

Jepjep
13 mei 2012, 11:14

Wat ik niet snap: Leekens blijft Simons opstellen terwijl we daar veel andere betere alternatieven hebben. Maar een Daems die het blijkbaar goed doet in Duitsland bij een ploeg die 4de is geëindigd en daar zelfs kapitein is roept hij zelfs niet op, terwijl we op die positie lopen te kutten. Begrijpe wie begrijpe kan.

dacuba
13 mei 2012, 11:16
Ervaring hé jeperdejep.

Wilcao
13 mei 2012, 11:16
Zowel Alderweireld als Vertonghen hebben al goed werk geleverd op de backs vind ik. Verdedigend dan toch... Alderweireld is iets minder aanvallend, zou nog meer naar de cornervlag toe mogen duiken ipv die vroege voorzet. En ja het zijn nu niet bepaald dribbelwonders =/

Vertonghen kan echt wel dribbelen. Maar goed, Jantje moet niet op de RB, hij komt daar niet tot zijn recht. Met zijn rushes en voetballend vermogen moet hij op de CV of CVM. Hij is zeker nog niet beter dan het duo Vermaelen - Kompany, maar als Vermaelen op de LB speelt is het Jantje die naast Kompany moet.

hstone
13 mei 2012, 11:35
Daems die het blijkbaar goed doet in Duitsland bij een ploeg die 4de is geëindigd en daar zelfs kapitein is roept hij zelfs niet op, terwijl we op die positie lopen te kutten. Begrijpe wie begrijpe kan.

Daems wil geen rode duivel meer zijn... voor de 543543ste keer

dacuba
13 mei 2012, 11:40
'Dembl moet nieuwe aanwinst van Manchester United worden' - Lees nu op SoccerNews.NL (http://www.soccernews.nl/news/155557/Demb%C3%A9l%C3%A9_moet_nieuwe_aanwinst_van_Manches ter_United_worden)

Nou. Nou.

Wilcao
13 mei 2012, 11:44
'Dembl moet nieuwe aanwinst van Manchester United worden' - Lees nu op SoccerNews.NL (http://www.soccernews.nl/news/155557/Demb%C3%A9l%C3%A9_moet_nieuwe_aanwinst_van_Manches ter_United_worden)

Nou. Nou.

Zou wel top en verdiend voor hem zijn. Ik denk dat die helemaal gaat ontploffen bij een topclub.

Jepjep
13 mei 2012, 11:44
:drool:

dacuba
13 mei 2012, 11:45
Tis maar een gerucht.. maar dan nog. Ik kijk nu al met zoveel plezier naar onze Belgen in verscheidene competities (voornamelijk PL), maar als ze nu echt naar topclubs gaan gaan.. ow boy.

Weebl
13 mei 2012, 11:46
En allemaal op de bank zitten :woohoo:

Wilcao
13 mei 2012, 11:48
En allemaal op de bank zitten :woohoo:

Waarom? Ik denk dat Dembele al lang genoeg bij Fulham zit om de PL te kennen en hij is duidelijk een stapje hogerop waard. Ik denk dat hij zeker tot zijn recht gaat komen bij een topclub in de PL.

dacuba
13 mei 2012, 11:50
Ik vraag me al lang af wat er met Vermijl is gebeurd. Zit hij nog bij de reserves?

Boromir
13 mei 2012, 11:53
Wat ik niet snap: Leekens blijft Simons opstellen terwijl we daar veel andere betere alternatieven hebben. Maar een Daems die het blijkbaar goed doet in Duitsland bij een ploeg die 4de is geëindigd en daar zelfs kapitein is roept hij zelfs niet op, terwijl we op die positie lopen te kutten. Begrijpe wie begrijpe kan.
Simons zal niet meer spelen in de komende campagne, hoor. Zal altijd opgeroepen worden, maar enkel in nood opgesteld worden. Mark my words. Dan spreek ik wel vanaf de kwali's. Schiet me niet af als hij nog eens mag opdraven in de friendlies. Of die kondigt zelf op een gegeven zijn afscheid aan.
Zelfde voor Van Buyten.

Vertonghen kan echt wel dribbelen. Maar goed, Jantje moet niet op de RB, hij komt daar niet tot zijn recht. Met zijn rushes en voetballend vermogen moet hij op de CV of CVM. Hij is zeker nog niet beter dan het duo Vermaelen - Kompany, maar als Vermaelen op de LB speelt is het Jantje die naast Kompany moet.
Waarschijnlijk/Hopelijk bedoelde ge LB ipv RB. Rushen kan toch handig zijn als fullback. Ik zou hem niet zetten op de CVM. Daar heeft die inderdaad vroeger gespeeld, maar is ook weer een hele tijd geleden en het centrale middenveld zal sowieso overbevolkt zijn. Jantje heeft getoond dat die op de LB kan functioneren. Kan inderdaad rushen en heeft een deftige voorzet. Toch ook al een paar keer leuke combinaties gezien met Hazard. Zie Vertonghen daar toch liever als Vermaelen. Terwijl als CB ik noch een voorkeur voor Vermaelen of Vertonghen heb. Daarin acht ik ze evenwaardig min of meer.

Alderweireld vertrouw ik echt niet op die RB. Iemand zei hier defensief secuur. Daar ga ik toch niet mee akkoord. Maakte daar toch (begrijpelijk ook) positiefouten. Mja, gebrek aan beter.

Maar uiteindelijk maak ik me niet zo enorm veel zorgen meer over de verdediging. Dat komt wel goed. Komende campagne in elk geval een keeper van hoog niveau en een centraal topduo waarin Von Blunder kan vermeden worden. Bedankt voor bewezen diensten, maar nu is er overduidelijk beter. Daar kan George echt niet meer omheen. Of het duo nu met Kompany, Vertonghen of Vermaelen is.

Ik hoop vooral dat er iemand wordt gevonden om dat steriele spel van de RD wat te verscherpen. Vaak waren we dominant maar maakten we onvoldoende gevaarlijke kansen. Dit is geen ploeg meer waar het van "stilstaande fases" moet komen. Maar de jongens die in aanmerking komen voor die final pass en vista, hebben zich het laatste jaar wel enorm getoond en spelen nu ook meer centraal (Hazard en De Bruyne). Dembele (gezien zijn hoge successfull-pass-rating, en successfull-tackle-rating, maar weinig keypasses) zie ik eerder als back-up/alternatief voor Witsel of Fellaini.

Vooral kijk ik er naar uit om Witsel, De Bruyne en Hazard (en Dembele?) samen op het plein te zien staan.

Jepjep
13 mei 2012, 12:01
Simons zal niet meer spelen in de komende campagne, hoor. Zal altijd opgeroepen worden, maar enkel in nood opgesteld worden. Mark my words. Dan spreek ik wel vanaf de kwali's. Schiet me niet af als hij nog eens mag opdraven in de friendlies. Of die kondigt zelf op een gegeven zijn afscheid aan.
Zelfde voor Van Buyten.

Ik hoop het echt. Alle respect voor Simons maar het is tijd om de fakkel door te geven. Bovendien hebben de jongere middenvelders ondertussen al wat ervaring.

Wilcao
13 mei 2012, 12:11
@Boromir, ik bedoelde idd LB :).

Vermaelen is op dit moment beter dan Vertonghen, maar ik denk dat Vertonghen het potentie heeft om beter te worden dan Vermaelen.

Foose
13 mei 2012, 13:15
Leekens weg naar FCB :woohoo: :applause::applause::applause::applause::applause: :applause::applause::applause::applause::applause: :applause::applause::applause::applause:

http://www.hln.be/hln/nl/2730/Club-Brugge/article/detail/1437751/2012/05/13/Leekens-nieuwe-coach-Club-Brugge.dhtml

Jepjep
13 mei 2012, 13:18
Oh als dit waar is :drool::love::niceone::niceone::cool::D:niceone:

Gavin
FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEST

Edit: meer simleys nodig :doh::doh::doc::niceone::love::baard::scream::wooh oo::applause::applause::hug::lol::offtopic:

starspike
Meh. Ik sluit nu thuis een vat aan en ga me lam zuipen.

HALLELUJAH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu maar hopen dat ze niet met Jacobs of Broos afkomen ofzo...

J.Brown
omg wat een prachtige dag!

champagne!

Kiiilerke
13 mei 2012, 13:19
omfg :woohoo::applause::woohoo::applause:

hopelijk jacobs niet naar de rode duivels of ik krijg het aan mijn hart

Foose
13 mei 2012, 13:19
Alleen deze krantenkop kan het nog verneuken:

Ariël Jacobs nieuwe trainer Duivels :rofl:

f_dieleman
13 mei 2012, 13:20
Als clubsupporter is het nu toch afvragen waar je prioriteiten liggen, club of de rode duivels op het wk. :p

J.Brown
13 mei 2012, 13:21
De Rode Duivels gaan naar Spanje.wmv - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=NEui2Bojz3c)

Thorazer
13 mei 2012, 13:23
Haha goed nieuws Leekens weg!

Weebl
13 mei 2012, 13:23
WOOHOOOO LEEKENS NAAR CLUB !!!!! :woohoo: :woohoo::woohoo: :woohoo::woohoo: :woohoo::woohoo: :woohoo::woohoo: :woohoo::woohoo: :woohoo::woohoo: :woohoo::woohoo:

J.Brown
13 mei 2012, 13:25
wie is er vrij van topcoaches?

MPH valt niet te betalen zeker?

Weebl
JACOBS NAAR DE DUIVELS ?!?!

stormtrooper
JAAAAAAA OW YEAH BITCHES OW YEAH

J.Brown
13 mei 2012, 13:26

:naughty:

Weebl
13 mei 2012, 13:27
Zit er imo wel dik in..

asmo
Tot zo ver de voorbereiding van het WK. Ze zullen wel niet meer voor een buitenlander gaan zeker? Anders Böloni is nog vrij :lol:

Jepjep
wie is er vrij van topcoaches?

MPH valt niet te betalen zeker?

Jammer dat Advocaat net een contract bij psv heeft getekend :unsure:

stormtrooper

Weebl, gij pessimist :tongue:

't zou mij wel niet verbazen, met zotte François aan het hoofd!

Gavin
Kan bijna niet anders dan dat ze Jacobs gaan pakken maar goed, Leekens is toch al weg dus ik aanvaard het voorlopig!

hstone
:applause::applause::applause::applause::niceone:: niceone::niceone::woohoo::woohoo::woohoo::woohoo:

stormtrooper
13 mei 2012, 13:28
Anders keer bellen naar Daum? :unsure:

Muismat
haha fcb :')

goe voor de Duivels, " het is altijd goe Georges " heeft zijn krediet wat opgebruikt

Proim
Wie is er vrij voor de RD?

stormtrooper
13 mei 2012, 13:29
Sollied als bondscoach met een dubbelbaan! :woohoo:

Foose
13 mei 2012, 13:30
Ik vrees voor deze namen: Vercauteren, Broos, Jacobs, De Boeck :(

Droom: Pep! :)

Vedeco
Allemaal leuk enzo maar laat de emoticonspam maar achterwege ;)

asmo
Weebl, gij pessimist :tongue:

't zou mij wel niet verbazen, met zotte François aan het hoofd!
Ik dacht dat Colin en Jacobs elkaar niet kunnen uitstaan?

Zolang het maar geen Vercauteren of Broos wordt.

En laat ons maar eerst is afwachten of dit geen late 1 aprilgrap is.

Weebl
13 mei 2012, 13:31
Ik dacht dat Colin en Jacobs elkaar niet kunnen uitstaan?

Zolang het maar geen Vercauteren of Broos wordt.

En laat ons maar eerst is afwachten of dit geen late 1 aprilgrap is.

't was net op't journaal..

Archaos
Ik denk dat ze gewoon Wilmots gaan pakken...

Jonas89
Dat ze maar van Dury afblijven, geeft bij ons nog bakken werk...

stormtrooper
Sebiet maken ze Wilmots bondscoach.

J.Brown
13 mei 2012, 13:33
Toch ook een enorm aantrekkelijke ploeg om te coachen onze Rode Duivels?

Hopelijk een topcoach zoals Advocaat dat was.

Weebl
13 mei 2012, 13:34
Dat ze maar van Dury afblijven, geeft bij ons nog bakken werk...

Ik denk niet dat dat zal gebeuren hoor :).

Pieter3770
13 mei 2012, 13:35
Misschien ziet de Pep dat nog wel zitten. Dat zou iets zijn zeg!

Maar zal inderdaad wel Jacobs worden.
Vercauteren naar Standard denk ik.

wakel
Ik ga niet te vroeg victorie kraaien, wie weet wie we in de plaats krijgen.

Tits
Hopelijk zijn we nu van Simons af. Anyway, wellicht een goede zaak voor rode duivels als ze iets of wat deftig kiezen.

Jonas89
13 mei 2012, 13:36
Ik denk niet dat dat zal gebeuren hoor :).

en maar goed ook, dat onze vakman maar mooi blijft ;)

Kiiilerke
jacobs bij de rode duivels is al even erg hoor :sop:

Drew
Zors buiten.
Binnen de week geleverd! :cool:

Stan_V
13 mei 2012, 13:37
Ik ben zonet van mijn stoel gevallen. Yikes.

asmo
't was net op't journaal..
Net gezien :lol:

Mja, afwachten. Van de Belgische coaches zijn Gerets en MPH onhaalbaar en de rest is volgens mij nog te groen (Dury, Heintje, Riga) of gewoon te slecht (Jacobs, Vercauteren, Broos,...)

Jonas89
jacobs bij de rode duivels is al even erg hoor :sop:

mss Capuano ?

http://images13.knack.be/images/resized/119/482/189/657/3/500_0_KEEP_RATIO_SCALE_CENTER_FFFFFF/image/Eziolino-Capuano.jpg

J.Brown
13 mei 2012, 13:38
Dat ze is zot doen en MPH halen. Dan halen we dat WK tenminste.

wat een prachtige dag voor België, mijn vlag sebiet buiten hangen.

asmo
13 mei 2012, 13:38
Hopelijk een topcoach zoals Advocaat dat was.
Gaat de pers Leekens nu even hard afkraken zoals dat ze dat toen met Advocaat gedaan hebben? Dat zal wel niet zeker :ironic:

Kiiilerke
13 mei 2012, 13:39
André Villas Boas!:unsure:

Duckwhisperer
13 mei 2012, 13:40
Boskamp :p

Zalig, ik hoop dat den bond eens een goede beslissing neemt.

Kiiilerke
13 mei 2012, 13:41
Dat ze is zot doen en MPH halen. Dan halen we dat WK tenminste.

wat een prachtige dag voor België, mijn vlag sebiet buiten hangen.

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/120510_preudhomme_verlengt

WolCoM
Kom op, nu een topcoach!!!

The Black Mamba
Iedereen voelt Jacobs toch komen?

Jonas89
13 mei 2012, 13:42
André Villas Boas!:unsure:

probleem is altijd hier in den Belgique dat de nieuwe trainer meer talen moet kennen (de landstalen) & het land moet kennen.

J.Brown
13 mei 2012, 13:43
sporza: Preud'homme verlengt tot 2016 bij Al Shabab (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/120510_preudhomme_verlengt)

weg sfeer!

Lilspanyol
Benieuwd welke krabber de bond nu gaat halen :D

Radbraker
Waseige !
Die konijn op de plein !

stormtrooper
13 mei 2012, 13:44
Waseige !
Die konijn op de plein !

Hoe goddelijk zou dat wel niet zijn :love:

ofwel es bellen naar Pep :unsure:

asmo
13 mei 2012, 13:46
Zo'n Riga zou natuurlijk ook wel perfect in de communautaire plannetjes passen, ik zou er zelf niet eens mee inzitten. Lang geleden dat we nog is een Waal als bondscoach gehad hebben.

Rubmifer
13 mei 2012, 13:47
Stel u voor dat ze Jacobs binnen halen als bondscoach. :rofl:

Nee, eigenlijk mag ik daar niet mee lachen, want dat zou pas echt de doodsteek zijn voor de RD.

Jepjep
13 mei 2012, 13:48
Als Jacobs bondscoach wordt, steek ik het bondsgebouw in brand. Nee, dit is geen grap.

Stan_V
13 mei 2012, 13:48
Iemand anders geïnteresseerd in De Keersmaecker z'n gezicht momenteel? Weer gejost! (ge-george't in dit geval)

Weebl
13 mei 2012, 13:49
Iedereen voelt Jacobs toch komen?

Vies

eurowarriors
13 mei 2012, 13:50
Zalig, Leekens weg! Geen flauw idee wie nu een juiste keuze zou zijn. Hopelijk een betaalbare topcoach. Villas-Boas vraagt 'maar' vier miljoen per jaar. :unsure:

Trebby
13 mei 2012, 13:51
Ik hoop echt dat Jacobs niet naar de RD komt..

Jepjep
Zalig, Leekens weg! Geen flauw idee wie nu een juiste keuze zou zijn. Hopelijk een betaalbare topcoach. Villas-Boas vraagt 'maar' vier miljoen per jaar. :unsure:

Unai Emery? :unsure:

stormtrooper

Hoeveel vraagt Emery? :p

WolCoM
Ik hoop echt dat Jacobs niet naar de RD komt..

2nd!!!!!

bluecadet3
Man ik hoop dat de bond het nu echt goed aanpakt, wat een kans. Maar ik vrees ervoor

Trebby
13 mei 2012, 13:54
Man ik hoop dat de bond het nu echt goed aanpakt, wat een kans. Maar ik vrees ervoor

2nd.. Alhoewel met die Steven Martens gaat het toch de goeie kant op, al weet ik nu nie in hoeverre hij invloed heeft op de keuze van trainer. Denk van géén. :D

Reverz
13 mei 2012, 13:54
Hopelijk zijn we nu van Simons af. Anyway, wellicht een goede zaak voor rode duivels als ze iets of wat deftig kiezen.
Dat laatste is wel een heel grote als hé... denk maar eens aan alle slechte opties die ze kunnen nemen: helemaal op kop Ariel Jacobs... dat dat geen goeie optie is daar is (bijna) iedereen het hier duidelijk over eens maar bij de voetbalvond zit het vol half dementerenden hé. En Wilmots vind ik nu ook niet meteen een verbetering. Den enigen Belgische coach waar ik echt happy mee zou zijn is Erik Gerets maar die gaat echt niet Marokko inruilen voor België... geen ballen noem ik dat, schrik om te falen.

De vraag is alleen... zijn er momenteel wel betere keuzes die haalbaar zijn? Er zijn een pak toptrainers die geen contract hebben atm maar ze moeten ze kunnen en vooral willen betalen. Als we echt ne goeie willen hebben gaan ze in het buitenland moeten gaan zoeken maar na het debacle met Advocaat zouden ze daar wel eens schrik voor kunnen hebben.

Weebl
13 mei 2012, 13:58
Naast Jacobs durf ik niet direct een gokje wagen. Elke Europese topcoach zou toch graag met deze groep werken, maar wil de bond eens investeren in een degelijke coach? Iedereen zal het hopen, maar ik denk dat niemand er durft op rekenen :).

BeeLz
Ik hoop nog steeds op Gerets, maar alles lijkt me beter dan Leekens op dit moment.

Ik wil vooral een trainer met een sterke tactische bagage. Ondertussen zijn ons mannen toch volwassen genoeg om geen streken meer uit te halen en hebben we genoeg talent. Een man-manager is dus niet echt noodzakelijk zoals dat vroeger was. We moeten niet boven onszelf uitstijgen, we moeten gewoon op niveau spelen met de kwaliteit die we wel degelijk hebben.

stormtrooper
Van Gaal kunnen we ook niet betalen zeker? :sad:

Archaos
13 mei 2012, 13:59
Bob'ke Peeters!! :woohoo:

eurowarriors
13 mei 2012, 14:00
Hoeveel vraagt Emery? :p

Als Emery bondscoach van België zou worden doe ik een danske voor het bondsgebouw!

Emery zou naar Spartak Moskou gaan en ik denk niet dat die in de kou gaat zitten voor een appel en een ei helaas :p

J.Brown
13 mei 2012, 14:00
Bielsa?

ik hoop op nen "dikke" coach.

Boskamp? :unsure:

Radbraker
13 mei 2012, 14:01

Heintje !

stormtrooper
Bielsa?

Boskamp? :unsure:

Lilspanyol
Ik stel voor dat we een open brief sturen naar de bond :unsure:

Tuninboy
Brepoels. Ik meen het, die gast is goed in zen vak. Zo ne bezielshebber.

Weebl
Ariël Jacobs verlaat Anderlecht - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-05-13/ariel-jacobs-verlaat-anderlecht)
Ja we hebben 't vlaggen..

J.Brown
13 mei 2012, 14:02
ja dacht er ook net aan stormtroeper

zou nog lachen zijn

eurowarriors
13 mei 2012, 14:03
Boskamp zou lachen zijn! Jacobs zou wenen zijn!

Ik hoor net dat Emery het dubbel gaat verdienen bij Spartak dan wat hij nu verdient. Drie miljoen/jaar is onhaalbaar vrees ik :(

stormtrooper
13 mei 2012, 14:03
Jammer dat O'Neill bij Sunderland zit :cry:

Roald
13 mei 2012, 14:08
Leekens uit, Jacobs in zou niet echt een verandering zijn... Maar goed dat Leekens weg is. Ik snap niet dat een top coach die momenteel geen team heeft (en toch al genoeg geld heeft) niet de RD komt trainen. Zoveel talent wat zich in het buitenland bij topclubs aan het bewijzen is, er is gewoon nog iemand nodig om het tactisch plannetje uit te tekenen. En ik vrees dat Jacobs niet zo goed kan tekenen.

bardok--
13 mei 2012, 14:09
Guardiola? :unsure:

Reverz
Ariël Jacobs verlaat Anderlecht - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-05-13/ariel-jacobs-verlaat-anderlecht)
Dit is zo getelefoneerd allemaal >.> my god.

asmo
Riga is bij Standard ook vertrokken :D

MvP
13 mei 2012, 14:10
Het zal wel Wilmots worden. Mark my words. Niet dat dit iets slecht is.

Jonas89
13 mei 2012, 14:11
Benitez is ook nog vrij

Drew
13 mei 2012, 14:13
Luis Enrique? :unsure:

Prastepius
13 mei 2012, 14:14
ik zou jacobs nu echt geen slechte keus vinden.

Reverz
13 mei 2012, 14:14
Benitez is ook nog vrij
Mjah maar dat soort coaches is allemaal veel te hoog gegrepen...

Ernesto Valverde zou een goeie optie geweest zijn, waarschijnlijk net betaalbaar, maar die is gestopt bij Olympiacos voor familiale redenen dus ook dat lijkt niet echt een optie.

Bluto
13 mei 2012, 14:15
We hebben twee trainers gehad die er geen probleem mee hadden om plots op te stappen. Jacobs zal dat wrs niet doen :)

eurowarriors
13 mei 2012, 14:15
Valverde had zich aangeboden bij Valencia dus die zal ook nog wel willen coachen.

bluecadet3
13 mei 2012, 14:17
hoe zou het met francois zijnen bloeddruk zijn?

asmo
13 mei 2012, 14:18
ik zou jacobs nu echt geen slechte keus vinden.
Is een tactisch onbenul. Laat Anderlecht al jaren schijtvoetbal spelen met een kern waar je veel beter mee kan doen.

rafiki
13 mei 2012, 14:18
Pep zal wel in z'n handen wrijven!

Reverz
13 mei 2012, 14:19
Valverde had zich aangeboden bij Valencia dus die zal ook nog wel willen coachen.
Ja maar das Spanje... dat zal makkelijk te combineren zijn met zijn gezin dan Griekenland :p

En een bondcoach zou vaker van huis moeten zijn dan enkel tijdens interlands. Een goeie bondscoach moet full time bezig zijn met die job, spelers scouten tijdens wedstrijden van hun clubs enzo. Vraagt dus veel rondreizen en een coach die dus opstapt wegens familiale redenen lijkt dan toch niet zo'n goed idee.

Roald
13 mei 2012, 14:20
http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/6/10/14/media_l_3565964.jpg?20100125225555

Cpt. Kablammo
13 mei 2012, 14:20
My god neen... Jacobs incoming, God no... Ik hoop héél hard dat Van Gaal nog eens openlijk solliciteert voor de Rode Duivels want holy crap...

En Club Brugge speelt nu voor een CL kwalificatie en is een ploeg met kapitaal en potentieel op dit moment. Fuuuuuck! Leekens is de light versie van Daum, dommer, tactisch zwakker, minder gevat, kut motivator, resultaatvoetbal maar dan wel zonder visie, nergens aanvallende richtlijnen... Vreselijk voor het Belgische voetbal op dat vlak.

Club

Bontus
13 mei 2012, 14:21
Leekens naar FCB
Jacobs weg bij RSCA
Simons naar FCB ?

:applause: :bow: :applause: :bow: :applause: :bow: :applause:

En nog mooi weer ook!

Vedeco
13 mei 2012, 14:21
En nu is het gedaan met het posten van afbeeldingen die ons niets bijbrengen omtrent de huidige situatie.

Een Guardiola die handjes schudt met onze voorzitter kan nog nèt ;)
Zonder Photoshop :p

Weebl
13 mei 2012, 14:22
My god neen... Jacobs incoming, God no... Ik hoop héél hard dat Van Gaal nog eens openlijk solliciteerd voor de Rode Duivels want holy crap...

En Club Brugge speelt nu voor een CL kwalificatie en is een ploeg met kapitaal en potentieel op dit moment. Fuuuuuck! Leekens is de light versie van Daum, dommer, tactisch zwakker, minder gevat, kut motivator, resultaatvoetbal maar dan wel zonder visie, nergens aanvallende richtlijnen... Vreselijk voor het Belgische voetbal op dat vlak.

Club

Oei maak jij ook dt-fouten? :(

In ieder geval: wat Leekens bij Club komt doen is geld scheppen. Ik snap niet dat het beleid van Club tot zoiets in staat is. Maar goed, ik bedank Club voor hun vriendelijkheid om België uit hun lijden te verlossen. Leekens zal ze wel weer goed tot de tweede of derde plaats loodsen en dan mag de volgende weer aantreden.

Shellshock
https://www.facebook.com/groups/419959104694921/

Lol.

Babaluna
Dickie komt trug ? :p

Rubmifer
13 mei 2012, 14:23
My god neen... Jacobs incoming, God no... Ik hoop héél hard dat Van Gaal nog eens openlijk solliciteerd voor de Rode Duivels want holy crap...

Club

Dat vond ik nu net een van zijn betere punten.

Weebl
13 mei 2012, 14:24
Eventjes ter informatie: de RSCA-boys die zo blij zijn dat Leekens weg is bij de Duivels. Zijn jullie even tevreden dat Jacobs weg is bij RSCA? Want dat kan dan wel betekenen dat hij de Duivels komt coachen, en dat is volgens mij nóg een stap achteruit voor de Duivels..

Hannibal
13 mei 2012, 14:24
Anderlecht komt voor de Rode Duivels bij mij. Dus ja.

asmo
13 mei 2012, 14:26
Eventjes ter informatie: de RSCA-boys die zo blij zijn dat Leekens weg is bij de Duivels. Zijn jullie even tevreden dat Jacobs weg is bij RSCA? Want dat kan dan wel betekenen dat hij de Duivels komt coachen, en dat is volgens mij nóg een stap achteruit voor de Duivels..
Je verruilt de ene prutser voor de andere. Het is even erg imo.

bluecadet3
man wat een ideale kans voor de bond:(

Tuninboy
In de top 10 nestelen zou ik niet verwachten, overwinningen halen tegen landen uit die top 10 zou imho wel moeten lukken tegen 2014-2016.

This toch een kern om U tegen te zeggen imo. Beste spelers van Griekenland, Engeland & Frankrijk in uw team. Veel spelers die een van de betere spelers is in hun club, als Witsel, Dembele & Fellaini, Vertongen...

Dr. Sheldon Cooper
Kompany for speler/coach! :woohoo:

Klopgeest
13 mei 2012, 14:27
Eindelijk!

waffel
Anderlecht komt voor de Rode Duivels bij mij. Dus ja.

Idem.

Alé begrijp met niet verkeerd, I love de RD, maar tis niet dat ze bovenaan men lijstje staan, of ik liep al tien jaar depressief rond.

Baats
Ongelofelijk blij met dit nieuws, maakt echt mij dag goed!

Inb4 nieuwe fluttrainer, zou weer typisch zijn.

dacuba
13 mei 2012, 14:28
This toch een kern om U tegen te zeggen imo. Beste spelers van Griekenland, Engeland & Frankrijk in uw team. Veel spelers die een van de betere spelers is in hun club, als Witsel, Dembele & Fellaini, Vertongen...

Ja klopt, maar met die individuele prijzen zijt ge niks als er geen groep gevormd wordt (wat Leekens wel probeerde maar niet efficiënt genoeg deed). We moeten ook niet té hard van stapel lopen, landen gelijk Spanje en Duitsland hebben minstens zoveel aanstormende jonge spelers als Özil, Munian, De Gea, Castro, Hummels, Daxler (ik noem heel willekeurige spelers van verschillende posities).. dusja niet overdrijven, we zien wel :D

Ik ben er iig bij tegen Montenegro! :love:

Tuninboy
13 mei 2012, 14:29
Idem.

Alé begrijp met niet verkeerd, I love de RD, maar tis niet dat ze bovenaan men lijstje staan, of ik liep al tien jaar depressief rond.

Wat moeten Club & RD supporters dan zeggen ? :confused:

waffel
13 mei 2012, 14:29
Wat moeten Club & RD supporters dan zeggen ? :confused:

Gebt toch x een bekertje en zo gepakt :unsure:

Mja, Club kwalificeert zich tenminste nog voor een tornooi. Bij de RD is het gewoon altijd vriendschappelijk of kwalificatie :sleep:

Swagger
13 mei 2012, 14:30
Man, man, waarom gaat club in zee met Leekens? Hij komt nog niet aan de enkels van Daum, bovendien: krijgt hij morgen een beter voorstel (meer money) dan is die zeker weg. Buiten veel show en praatjes weinig gepresteerd bij de RD.

Alleszins goed nieuws voor de duivels, die zouden ne coach als Daum goe kunnen gebruiken: die zal de vedetten wel in het gareel krijgen!

Jepjep
13 mei 2012, 14:30
Vandaag is een memorabele dag. Zo'n dag waarvan je later wordt gevraagd: 'waar was je toen je het nieuws vernam?'

Tuninboy
13 mei 2012, 14:31
Ja klopt, maar met die individuele prijzen zijt ge niks als er geen groep gevormd wordt (wat Leekens wel probeerde maar niet efficiënt genoeg deed). We moeten ook niet té hard van stapel lopen, landen gelijk Spanje en Duitsland hebben minstens zoveel aanstormende jonge spelers als Özil, Munian, De Gea, Castro, Hummels, Daxler (ik noem heel willekeurige spelers van verschillende posities).. dusja niet overdrijven, we zien wel :D

Ik ben er iig bij tegen Montenegro! :love:

Tuurlijk, ik zeg ook niet dat we de finale van een WK kunnen halen he. Maar er moet toch iemand zijn, die de vechtersmentaliteit terug kan bovenhalen uit deze groep. Wat we imo missen bij de belgen.

waffel
Vandaag is een memorabele dag. Zo'n dag waarvan je later wordt gevraagd: 'waar was je toen je het nieuws vernam?'

In bed aan het recupereren van Bassleader. WILL NEVER FORGET

sneeuwzwart

Vertongen is ook speler van het jaar in Nederland. Als je zo'n team op papier ziet zou je daarmee gemakkelijk kwart of halve finale op een EK moeten mee halen, maarja...

Weebl
13 mei 2012, 14:34
Ok, even duidelijkheid scheppen.

Alles wat te maken heeft met de Rode Duivels, bespreek je in de topic van de Rode Duivels.
Als je het wil hebben over Club Brugge, praat dan maar in de JPL thread.
Als je het wil hebben over transfers, praat dan in het transfertopic.

Roald
13 mei 2012, 14:36
Ik vraag me wel af waarom de laatste twee trainers weggaan bij de Rode Duivels. Is de job te moeilijk (naar hun kunnen) of puur voor het geld?

Vedeco
13 mei 2012, 14:38
Ik vraag me wel af waarom de laatste twee trainers weggaan bij de Rode Duivels. Is de job te moeilijk (naar hun kunnen) of puur voor het geld?

Het is niet alsof je er lang over moet nadenken hé.

Flawless
13 mei 2012, 14:40
Spijtig dat de 2 beste Belgische trainers, MPH en Gerets, onbereikbaar zijn. Ik zie dan liever een buitenlandse coach komen dan een Belgische zuurpruim zoals Jacobs of Mathijsen. Volgens mij zou de enigste Belgische kandidaat Vercauteren mogen zijn, al de rest trekt op weinig ... .

Dr. Sheldon Cooper
13 mei 2012, 14:41
Vercauteren krijgt ge nooit meer bij de rode duivels

Roald
13 mei 2012, 14:42
Het is niet alsof je er lang over moet nadenken hé.
Logisch gezien zegt ge geld, maar dat is toch ook niet zo logisch voor iemand als Leekens (of Advocaat) die al meer als genoeg poen gaan scheppen zijn? Als we nu een andere trainer binnen halen die wat ervaring heeft, dan is de kans toch groot dat die ook gewoon gaat lopen na een jaar (of twee).

wss sexuele intimidatie van francoisJammer dat we geen foto's meer mogen posten, zo zal er ongetwijfeld nog wel ene te vinden zijn :p

NemesisBE
13 mei 2012, 14:42
Ge post ook opstellingen voor de rode duivels zonder Hazard. Dus echt raar vind ik het niet.

Hazard heeft nog nooit gepresteerd bij de RD. En we hebben geen voetballers om met aanvallende flanken te spelen.