PDA

Volledige versie bekijken : Jupiler Pro League 2011-2012 - Deel 5

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Weebl
1 april 2012, 18:44
De kaap van 5000 posts is alweer overschreden. Hier mogen jullie verder discussiëren over de JPL.

We hebben de vorige topic afgesloten met:

Als ze kampioen worden loop ik naakt een rondje door België.
Dit gaan we onthouden :applause:

LaBuenaVida
1 april 2012, 18:45
Club kampioen oléééé

Dr. Sheldon Cooper
1 april 2012, 18:46
Damn, totaal het uur uit het oog verloren. Terechte tussenstand?

Cpt. Kablammo
1 april 2012, 18:46
Anderlecht trekt dit nog wel recht. Zolang ze geen 2-3 goals achterstaan kunnen ze dat tegen eender welke JPL-ploeg rechttrekken als ze willen.

LaBuenaVida
1 april 2012, 18:47
RSCA kennende gaan ze dit toch nog uit de brand slepen, jammer genoeg --"
De goal is vroeg gekomen, dus alles kan nog

puni
1 april 2012, 18:48
Damn, totaal het uur uit het oog verloren. Terechte tussenstand?

Op dit moment wel.

Maxwell
1 april 2012, 18:48
Zwakste 1e thuishelft van het seizoen. Ideaal moment !

Thorazer
1 april 2012, 18:49
Ale we gaan weer dezelfde toer op als vorig seizoen! Een schande!

Trebby
1 april 2012, 18:50
kortrijk heeft mij aangenaam verrast

Vedeco
1 april 2012, 18:50
Dekaeghere had KVK de beker geschonken.

ng
1 april 2012, 18:51
Ik wist het gewoon dat ze weer geen goesting gingen hebben. Mbokani al met zijn gemekker, jova aan 't zagen voor bullshit penalty's.

Minder jammeren en meer spelen verdomme.

Thorazer
kortrijk heeft mij aangenaam verrast

Is gewoon omdat de "vedetten" van RSCA geen poot verzetten!

stormtrooper
Het is feest in het CVDS-stadion :woohoo:

dacuba
1 april 2012, 18:53
Ben eens benieuwd wat RSCA nog gaat doen. :p

Foxxer
1 april 2012, 18:53
Stel u voor, Anderlecht verliest vandaag, volgende week draw of verlies tegen Standard en Club dat volgende week wint op KVK. Club op kop :')

ng
1 april 2012, 18:55
En nu hopen op de tactische meesterzet van Jacobs. En natuurlijk een vurige uitbrander in de kleedkamer.

Dr. Sheldon Cooper
RSCA gaat dit nog rechttrekken, is zoiets typisch. Die hebben één goal nodig en dan slaat de motor aan. Een frisse wind binnen de club zou daar echt deugd doen. No offence maar Ariel Jacobs vind ik zo'n belachelijke trainer, op pakweg elke vlak.

Proim
Ik hoop alleen maar indien Kortrijk hier vandaag wint Anderlecht geen 3 punten te kort komt op het einde van de rit :sad:

GodLikeBE
1 april 2012, 18:57
Moest Anderlecht vandaag verliezen, dan is het al paniek daar... terecht, bende lamzakken!

Burgernfries
1 april 2012, 18:57
Mijn schrik was precies niet zo ongegrond. Bende tamme vodden, met Biglia op kop zoals zo vaak de laatste tijd. Dat Ariel maar eens iets onderneemt... Maar da's ongetwijfeld toch pas in de 70ste minuut, als er uberhaupt al iets ondernomen zal worden. Wat basisspelers afhalen zou eens een goed signaal zijn voor sommigen.

stormtrooper
1 april 2012, 18:58
Die mannen zijn gewoon te zeker van hun plaats.

LaBuenaVida
1 april 2012, 18:58
Moest Anderlecht vandaag verliezen, dan is het al paniek daar... terecht, bende lamzakken!

En je bent fan van RSCA?
Is het dan zo erg gesteld?

Zelf kijk ik maar in flarten naar de match

Kiiilerke
1 april 2012, 19:01
En je bent fan van RSCA?

:unsure: ow zekerst

Vedeco
1 april 2012, 19:01
Er overdrijven er hier een paar.

RSCA wint met 3-1 en er is geen vuiltje aan de lucht.

GodLikeBE
1 april 2012, 19:02
En je bent fan van RSCA?

Ik heb thuis nooit anders geweten dan supporteren voor Anderlecht. Als u ploeg dramatisch speelt, hoort kritiek geven daar zeker bij vind ik. Zo een ploeg... Mbokani, Suarez, Biglia,... Als je met die kern geen kampioen speelt, dan weet ik het ook niet. Anderlecht speelt veel te vaak dramatisch voetbal.

Dr. Sheldon Cooper
1 april 2012, 19:02
Ik vind dat Anderlecht eigenlijk al maanden slecht speelt :/ Ik heb toch sinds de eerste match tegen AZ alles gezien en meestal is dat echt huilen met de pet op. Biglia die het spel enorm enorm enorm laat vertragen, Jovanovic die enkel kan zagen en veel van zijn pluimen kwijt is, Gillet die zijn vorm ook volledig kwijt is, Suarez en Mbokani kunnen het niet altijd alleen doen...

puni
1 april 2012, 19:04
Er overdrijven er hier een paar.

RSCA wint met 3-1 en er is geen vuiltje aan de lucht.

Pertang een redelijk dramatische eerste helft. Biglia die ronduit slecht is, net zoals Jovanovic, Gillet en Kljestan. En dan verzuipt uw middenveld gewoon.

LaBuenaVida
Ik heb thuis nooit anders geweten dan supporteren voor Anderlecht. Als u ploeg dramatisch speelt, hoort kritiek geven daar zeker bij vind ik. Zo een ploeg... Mbokani, Suarez, Biglia,... Als je met die kern geen kampioen speelt, dan weet ik het ook niet. Anderlecht speelt veel te vaak dramatisch voetbal.

Nja, klopt idd. Ze hebben een topploeg (moet toegegeven worden) maar idd zwak spel is enorm frustrerend. (= Club ^^)

Anyway, ik ben er zeker van dat RSCA een doelpunt zal scoren, in de laatste minuten. Is altijd zo..

Nu, ik hoop dat RSCA de punten laat liggen. Het zal nog spannend worden

ng
Alé, den biglia z'n haar ligt al strak achteruit. 't Komt wel goed. :)

GodLikeBE
1 april 2012, 19:07
Ik zie RSCA kampioen spelen, zelfs moesten ze vandaag verliezen.

Vedeco
1 april 2012, 19:08
Ik zie RSCA kampioen spelen, zelfs moesten ze vandaag verliezen.

En daarnet sprak je nog dat er dan paniek zou zijn? :p

GodLikeBE
1 april 2012, 19:09
En daarnet sprak je nog dat er dan paniek zou zijn? :p

ja... en?

LaBuenaVida
1 april 2012, 19:10
Thehe, zelf zie ik RSCA ook kampioen spelen.
Dat Club kampioen zou worden zit echt niet in mijn hoofd :)

Ik wil CL! ;)

puni
1 april 2012, 19:15
Dat was hem.

Thorazer
Wat een misser Dieu :(

Rubmifer
Wat een kans voor RSCA.

Booster
1 april 2012, 19:16
dieumerci toch :p

Maxwell
1 april 2012, 19:16
Als het niet snel 1-1 wordt gaan we sewwes droog in onze kakker gepakt worden

Rubmifer
1 april 2012, 19:20
KVK echt zo traag in die omschakeling zeg.

LaBuenaVida
Kortrijk wat zwakker :/

StickyPummel
Kortrijk wat zwakker :/
Idd, dit houden ze geen 30 minuten meer vol denk ik.

Maxwell
1 april 2012, 19:21
Aha, eindelijk !

Rubmifer
Godverdomme toch, prutsers.

GodLikeBE
MBOKANI!!!!

puni
DIEUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Dr. Sheldon Cooper
zat er aan te komen

Thorazer
1-1 Dieu!

En nu erover v

LaBuenaVida
Nooooeeess

Hannibal
Dieuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Proim
1 april 2012, 19:22
Terechte gelijkmaker.

Nic!
MBOKANIIIIII!

StickyPummel
Idd, dit houden ze geen 30 minuten meer vol denk ik.
Lap :(

exo
1 april 2012, 19:23
Als Anderlecht hier nog wint vandaag dan applaudisseert gans dat stadion en denkt er niemand nog aan die schabouwelijke eerste helft.

TheRedDevils
1 april 2012, 19:24
Vraag me af wrm Van Hout daar uitkomt, was voor niets nodig. Maakt het Mbokani gewoon gemakkelijker.

NotoriousP
1 april 2012, 19:24
Als Anderlecht hier nog wint vandaag dan applaudisseert gans dat stadion en denkt er niemand nog aan die schabouwelijke eerste helft.

Wat niet bepaald positief is, Gent of Brugge zullen u wél afstraffen op zo'n helft. :p

Thorazer
1 april 2012, 19:25
Wat niet bepaald positief is, Gent of Brugge zullen u wél afstraffen op zo'n helft. :p

Idd dat denk ik ook.

Bijna 2-1

exo
1 april 2012, 19:26

Ja dat is dan ook juist mijn ergernis, dat er bij winst amper nog gepraat gaat worden over die slechte eerste helft en het gebrek aan kwaliteiten van Jacobs weer genegeerd gaan worden.

Mogelijk gaan de andere toppers zoiets bestraffen op één helft maar ik denk gewoon dat de ”vedetten” dit nog niet als het grote werk opvatten, foute attitude uiteraard maar daar vrees ik toch voor.

Thorazer
1 april 2012, 19:27
Ja dat is dan ook juist mijn ergernis, dat er bij winst amper nog gepraat gaat worden over die slechte eerste helft en het gebrek aan kwaliteiten van Jacobs weer genegeerd gaan worden.

Die gaat er volgend seizoen ni meer zijn denk ik ( ale hoop ik :p).

GodLikeBE
1 april 2012, 19:30
dat hoop ik ook...

Vedeco
1 april 2012, 19:37
Elke wedstrijd waarin ik die Kabangu heb zien invallen vertraagde het spel van RSCA opmerkelijk.
Allé, ik heb lang niet alles gezien hé :p

Weebl
1 april 2012, 19:40
Als het 1-1 blijft, is dat nog steeds uitstekend voor het competitieverloop. De matchen tegen Kortrijk zijn echt wel de makkelijkste matchen die je gaat krijgen in PO I. En je moet niet afkomen met allerlei excuses. Dat is gewoon 100% de waarheid.

sharpshot
1 april 2012, 19:41
Kvk speelt toch goed mee, hadden beter zo hun bekerfinale gespeeld.

Rubmifer
1 april 2012, 19:42
Als het 1-1 blijft, is dat nog steeds uitstekend voor het competitieverloop. De matchen tegen Kortrijk zijn echt wel de makkelijkste matchen die je gaat krijgen in PO I. En je moet niet afkomen met allerlei excuses. Dat is gewoon 100% de waarheid.

En toch zie ik anderlecht dit nog gewoon winnen.

Thorazer
1 april 2012, 19:42
Kvk speelt toch goed mee, hadden beter zo hun bekerfinale gespeeld.

Komen de tweede helft niet meer in het stuk voor.

Eerste helft was heel goed van hun.

Vedeco
1 april 2012, 19:44

Goh, op Kortrijk nu niet direct maar thuis alleszins.

stormtrooper
1 april 2012, 19:45
Goh, op Kortrijk nu niet direct maar thuis alleszins.

Als ge mee wilt doen voor de knikkers moet ge zowel thuis als uit van Kortrijk winnen.

sharpshot
1 april 2012, 19:45
Komen de tweede helft niet meer in het stuk voor.

Eerste helft was heel goed van hun.

en dan nog tonen ze imo mij nog meer dan in de Bekerfinale

tom opt veld nu :love:

Thorazer
1 april 2012, 19:46
Was penalty! Gvd

TheRedDevils
Als dat geen penalty is :D

Rubmifer
Mocht op de stip.

puni
Das toch gewoon strafschop?

Vedeco
1 april 2012, 19:47
Maar De Sutter moet die gewoon scoren :p

The Black Mamba
De Sutter moest die gewoon binnentrappen zeg. Wat een klungel. Pasje naar Van Hout.

Hannibal
Haha, bedankt ref !

Proim
Was wel strafschop.

exo
1 april 2012, 19:48
Altijd penalty maar daar moeten ze niet over zeuren. Als ze naar hun kwaliteiten spelen had dat zootje Kortrijkzanen altijd al ingeblikt moeten zijn.
Jova mag volgende match op de bank starten samen met Gillet, ben het kotsbeu met die eerste en dan nog is zijn monsterloon.

stormtrooper
1 april 2012, 19:49
Allé, sebiet weer keer cynisch interview van Jacobs.

Vedeco
1 april 2012, 19:50
Scheidsrechters.

Gavin
1 april 2012, 19:50
Anderlecht heeft er op Kortrijk toch eentje cadeau gekregen dus een beetje karma kan geen kwaad.

Thorazer
1 april 2012, 19:52
Proto held!

Vedeco
Mooi gedaan.

Proim
Bijna 1-2 :')

Thorazer
1 april 2012, 19:53
Grrr Ronald die had binnen gemoeten!

sharpshot
1 april 2012, 19:54
Konden nog twee goals gevallen zijn opt laatste, 1-1 prachtige uitslag

TheRedDevils
Merci Kortrijk :)

Thorazer
Een schande is het als de spelers het nu nog niet kunnen opbrengen in de PO kunnen ze het beter opgeven.

Bende lamzakken!!!

Hannibal
1 april 2012, 19:55
Een schande.

Proim
Beide ploegen hadden eigenlijk kunnen winnen...

Vedeco
Blijkbaar ook mijn prono. Mooimooi :p

sharpshot
Zou maar triestig zijn als het nu aan motivatie ligt, daar mag je het nooit meer op steken.

Thorazer
1 april 2012, 19:57
Volgende week verliezen en alles is weer voorbij. :(

Trebby
alez wij worden kampioen als ik de supporters van anderlecht zo zie wanhopen :unsure:

Essit
Kortrijk gaat scherprechter spelen, ze hebben toch eig niks meer te winnen of te verliezen... Ik schat Kortrijk ook wat hoger in dan Standard en Genk op dit moment, op basis van de eerste 3 matchen he.

En zoals op voorhand al gezegd, Anderlecht kan eig enkel verliezen van zichzelf...

stormtrooper
Zou maar triestig zijn als het nu aan motivatie ligt, daar mag je het nooit meer op steken.

²

De belangrijkste fase van de competitie en dan niet meer gemotiveerd zijn? :crazy:

Thorazer
1 april 2012, 19:58

Ziet er wel zo naar uit he anders win je met dit team ALTIJD!!!

ng
1 april 2012, 19:58

Wel fucking duh, natuurlijk ligt het daaraan.
We zullen ze wel eens snel inpakken en dan douchen, zullen ze gedacht hebben.

Nu ja, zwakke pot van Anderlecht. 't Verwonderde mij al dat Jacobs er Jova durfde afnemen.
Natuurlijk weer die vent uit de Congo erop.

Silence
1 april 2012, 19:59
Zwakke match, zeker eerste helft van Anderlecht maar toch ook bestolen door de ref

- Dejaeghere moet daar altijd rood krijgen
- Die fout op Gillet, Oké misschien geen fout maar hij fluit ze en dan moet hij rood trekken, laatste man die hem foutief(?) afhoud
- Die penalty fase
- Buitenspel bij de Kortrijkgoal

Rubmifer
1 april 2012, 19:59
Ziet er wel zo naar uit he anders win je met dit team ALTIJD!!!

Het is nog steeds voetbal en onverwachte uitslagen kunnen nu eenmaal.

Weebl
1 april 2012, 20:01
Blijkbaar ook mijn prono. Mooimooi :p

Idem B)

Thorazer
1 april 2012, 20:02
Het is nog steeds voetbal en onverwachte uitslagen kunnen nu eenmaal.

Ok maar in deze fase en dat je speelt voor de CL zou dit niet mogen gebeuren en Anderlecht was gewoon slecht.

Als ze goed spelen en ze winnen niet daar kan ik mee leven maar niet op deze manier.

Achja alle voorsprong te grabbel gegooid.

ng
1 april 2012, 20:02
Zwakke match, zeker eerste helft van Anderlecht maar toch ook bestolen door de ref

- Dejaeghere moet daar altijd rood krijgen
- Die fout op Gillet, Oké misschien geen fout maar hij fluit ze en dan moet hij rood trekken, laatste man die hem foutief(?) afhoud
- Die penalty fase
- Buitenspel bij de Kortrijkgoal

Bestolen, penalty moet nog altijd getrapt worden.
Ze hadden daar voldoende open kansen om te winnen, hebben ze dan toch niet afgemaakt.

Mekkeren over de ref, ook al was die slecht, is niet nodig. Anderlecht moet gewoon zo'n match winnen.

sharpshot
1 april 2012, 20:03
Ik wil maar zeggen, als je motivatie nu niet top is, is dat maar heel zielig. Zou het echt niet kunnen aarden moest het zo zijn bij Club dat ze er zo mee morsen gewoon door een armoede aan motivatie.

Silence
1 april 2012, 20:04
Bestolen, penalty moet nog altijd getrapt worden.
Ze hadden daar voldoende open kansen om te winnen, hebben ze dan toch niet afgemaakt.

Mekkeren over de ref, ook al was die slecht, is niet nodig. Anderlecht moet gewoon zo'n match winnen.

Penalty moet inderdaad nog getrapt worden ja maartoch
Open kansen genoeg maar als de wedstrijdleiding u zo tegenwerkt maakt het het er niet makkelijker op
Als Kortrijk na 3minuten Terecht met 10 zou staan was het misschien ook een andere match

ng
Ik wil maar zeggen, als je motivatie nu niet top is, is dat maar heel zielig. Zou het echt niet kunnen aarden moest het zo zijn bij Club dat ze er zo mee morsen gewoon door een armoede aan motivatie.

Tuurlijk is dat triestig. Ronduit schandalig zelfs. Maar ja, als ze hun altijd kunnen motiveren dan waren ze nu al lang kampioen geweest.

Jepjep
Anderlecht nog maar 1 miezerig puntje voorsprong op club. Anderlecht moet volgende speeldag naar standard en club naar kvk. Ik kijk al uit naar die speeldag en wat beide ploegen gaan doen in die uitmatch.

sharpshot
1 april 2012, 20:07
RSC Anderlecht ‏ @rscanderlecht
FULL TIME: Anderlecht 1-1 Kortrijk/Courtrai We lost 2 points, but are still 1 ahead.. #wearechampions

die hashtag :crazy:

Vedeco
1 april 2012, 20:08
RSC Anderlecht ‏ @rscanderlecht
FULL TIME: Anderlecht 1-1 Kortrijk/Courtrai We lost 2 points, but are still 1 ahead.. #wearechampions

die hashtag :crazy:

Ze gaan er een persconferentie voor inlassen heb ik gehoord.

TeeJay
1 april 2012, 20:12
Bij iedere ploeg die verliest, wordt er altijd maar naar 'inzet' en 'motivatie' gekeken, wat zever is imo. Die spelers kunnen het belang van de PO's echt wel inschatten.
Zou het niet gewoon weer eens het tactische falen van Ariël kunnen zijn?

Jepjep
1 april 2012, 20:17
Bij iedere ploeg die verliest, wordt er altijd maar naar 'inzet' en 'motivatie' gekeken, wat zever is imo. Die spelers kunnen het belang van de PO's echt wel inschatten.
Zou het niet gewoon weer eens het tactische falen van Ariël kunnen zijn?

Wou juist hetzelfde zeggen. Al die 'vedettes' van anderlecht kunnen niet altijd top zijn. Mindere vorm, goed opvangen van de tegenstander, tactisch falen van jacobs, goede tacktiek van de tegenstander... zijn allemaal redenen die mij logischer lijken dan 'gebrek aan motivatie' wat veel te vaak wordt aangehaald door de anderlechtfans hier.

Dr. Sheldon Cooper
1 april 2012, 20:22
Anderlecht heeft een gebrek aan spelers die zelfs op hun tandvlees nog net dat extra tikkeltje kunnen brengen die de hele ploeg door een moeilijk moment haalt.

-> Zetterberg, Verheyen, Blondel, Bous, ...

Als ik ze zie spelen heb ik nooit het gevoel dat daar iemand eens roept tegen zijn medemaats van komaan, we gaan er voor. Toen RSCA tegen AZ speelde voelde je dat de kwaliteit er was maar mentaal was dat gewoon om te wenen. Als Jovanovic dan nog eens begint te wenen tegen medemaats kom je gewoon in een negatieve spiraal... Gooi Jova en Gillet eens op de bank en je zal al een positieve tendens merken denk ik

Burgernfries
1 april 2012, 20:28
zelden die 4 namen in eenzelfde lijstje gezien :S

Cpt. Kablammo
1 april 2012, 20:30
Jacobs is gewoon nen uil die Jova ofzo niet even op de bank durft te zetten. Speelt al lang egoïstisch en ondermaats, als ge dan nog iemand uit vorm opstelt en uw backs niet zo straf zijn hebt ge een probleem op dat moment. Suarez zit er ook even doorheen, maar die gaat vroeg of laat weer knallen. Dit had wel de ideale moment geweest op Suarez te laten rusten anders, tijdens uw makkelijkste wedstrijd van de PO's.

Gillet lijkt men niet uit de ploeg te kunnen branden, die moet er altijd bij zijn, ook al scoort hij nu zelfs niet meer. Anderlecht had moeten hopen op een blessure van Gillet om hem een maandje uit rotatie te halen. Nu verdient hij dik een miljoen per jaar voor de komende 3-4 seizoenen ofzoiets maar is hij geen fluit meer waard en elke wedstrijd daalt zijn transferprijs weer een beetje ipv omgekeerd.

spinx
1 april 2012, 20:37
Anderlecht heeft een gebrek aan spelers die zelfs op hun tandvlees nog net dat extra tikkeltje kunnen brengen die de hele ploeg door een moeilijk moment haalt.

-> Zetterberg, Verheyen, Blondel, Bous, ...

Als ik ze zie spelen heb ik nooit het gevoel dat daar iemand eens roept tegen zijn medemaats van komaan, we gaan er voor. Toen RSCA tegen AZ speelde voelde je dat de kwaliteit er was maar mentaal was dat gewoon om te wenen. Als Jovanovic dan nog eens begint te wenen tegen medemaats kom je gewoon in een negatieve spiraal... Gooi Jova en Gillet eens op de bank en je zal al een positieve tendens merken denk ik

Die 2 hebben net meer charsima als de rest van de ploeg samen... Proto niet bij gerekend...

Dr. Sheldon Cooper
1 april 2012, 20:39
RSCA mist echt een type Zetterberg, en dat is Biglia in de verste verten niet.
En WTF @ Charisma bij die twee :s

Cpt. Kablammo
1 april 2012, 20:40
Gillet heeft charisma? :D Whahahaha!

En Jova heeft charisma maar is een kut 'leider'. Snel kwaad, te emotioneel en vooral egoïstisch op het veld. Toffe pee, maar die stuwt uw ploeg enkel naar voor als het goed gaat en gaat nooit oftenooit uw ploeg uit het dal slepen. Toch niet sinds hij zijn actie en snelheid is kwijtgespeeld toen hij tram 3 opstapte.

sharpshot
1 april 2012, 20:43
Tuurlijk is Jova geen leider, is totaal geen speler die en ploeg uit een slechte periode zal halen. Dan ben je zelf meer met een Mbokani.

exo
1 april 2012, 20:46
RSCA mist gewoon een capabele trainer, de spelerskwaliteiten zijn goed genoeg om (los) kampioen te spelen.
Maar een trainer die de lijnen uitzet en ze duidelijk maakt wat er van hen verwacht wordt en wat de consequenties zijn indien hieraan niet voldaan is op het einde van de match.
Een trainer die de sterktes en zwaktes van zijn ploeg perfect weet uit te buiten en zijn ploeg weet te kneden naar de vorm die ze hebben.
Iemand die niet bang is om zijn vedetten op de bank te zetten en iemand die geen lievelingetjes heeft in de ploeg.
Jacobs is gewoonweg niets waar RSCA voor staat alsook sommige spelers.

Onlangs nog met een collega het erover gehad en die zei toen van ”ja maar ze speelden in hun laatste kampioenenjaar toch enorm sterk en waren Europees succesvol”. Toen steeg gewoon de hele ploeg boven hun kunnen uit en was het de individuele klasse die vaak matchen besliste, net zoals het nu nog te vaak het geval is.
Tegen AZ werd dit pijnlijk duidelijk dat we tegen één blok gewoonweg van de mat geveegd werden, vooral in AZ.

Ik vind het erg om te zeggen maar ik zit bijna op een punt dat ik niemand meer naar het stadion ga en niet meer speciaal zou thuis blijven of naar het café trekken om een match te zien. De lusteloosheid in deze ploeg en het gebrek aan wil om te winnen irriteren me mateloos.

Natuurlijk hoop ik nog op het kampioenschap maar dan wel liefst mét verzorgd voetbal.
Er is nog niks verloren maar er zal toch dringend iets moeten veranderen en er moet gewonnen worden in Luik anders zie ik Club mentaal sterker staan, dat zegt uiteindelijk ook nog niet zo veel. Zo goed waren die vrijdag ook niet.

Muismat
1 april 2012, 22:03
Ongeloofelijk. Als ge thuis van Kortrijk nog niet kunt winnen (met alle respect) bergt ge beter uw titelambities op. Nuja, ironisch wel dat Anderlecht misschien 2 titels verliest door het achterlijk play off systeem maar er zelf voorstander van was. Kortetermijnvisie hebben ze wel in Brussel, HvH zal nog groen lachen als ze wéér een rechtstreeks CL ticket verliezen. Die miljoenen euro's wegen toch niet op tegen een paar miljoentjes extra TV rechten.

ng
1 april 2012, 22:10
Door de playoffs, neen door hunzelf. Ze moeten godverdomme er maar eens hunne kop voor gooien.
En natuurlijk. Jacobs buiten!

BleKKie
1 april 2012, 22:31
Ja, goeie zaak voor Club en voor Gent, zoveel is duidelijk :cool:
Nuja, het is nog lang en eigenlijk is alles nog perfect speelbaar hé, de top 3 ligt bijlange nog niet vast, al zal het wel tussen die 3 ploegen gaan, dat is na deze speeldag toch wel min of meer duidelijk.

En weer beginnen zagen over het play-off systeem is gewoon het "probleem" verleggen hé, begin eens bij de ploeg zelf te kijken hé. Het is voor iedereen gelijk, en het is al voor het derde jaar op rij, dus mag je al beginnen weten dat je nu top moet zijn als je kampioen wil spelen.
Nu, als Anderlecht volgende week wint tegen Standard dan zie ik het wel nog goedkomen bij hen, is puur motivatie van de vedetten die Anderlecht heeft rondlopen denk ik (match wel niet gezien).

Kortom, lekker spannend deze play-offs met die 3 ploegen die aan elkaar gewaagd zijn denk ik.

Eagle`
1 april 2012, 22:43
Interessante ontwikkelingen, als ge reeds als self proclaimed kampioen gelijk een vod aan de play-offs begint dat zegt wel veel ... onze match was miss ni denderend maar onze instelling is tenminste wat ze moet zijn. Naar standard en naar gent voor die uit brussel, ze gaan uit een ander vaatje mogen tappen. Gent doet ook gewoon mee voor de titel me dunkt. 4 punten is niks !

Sidenote: approach van Crikke Daum is eigenlijk ook wel lekker, gewoon blijven volhouden dat anderlecht toch kampioen wordt. Laat ze maar lekker de druk op zich hebben, we zullen wel zien hoe goed ze er ginder werkelijk mee kunnen omspringen zoals Jacobs in interviews beweert

Cuth
1 april 2012, 23:21
Interessante ontwikkelingen, als ge reeds als self proclaimed kampioen gelijk een vod aan de play-offs begint dat zegt wel veel ... onze match was miss ni denderend maar onze instelling is tenminste wat ze moet zijn. Naar standard en naar gent voor die uit brussel, ze gaan uit een ander vaatje mogen tappen. Gent doet ook gewoon mee voor de titel me dunkt. 4 punten is niks !

Sidenote: approach van Crikke Daum is eigenlijk ook wel lekker, gewoon blijven volhouden dat anderlecht toch kampioen wordt. Laat ze maar lekker de druk op zich hebben, we zullen wel zien hoe goed ze er ginder werkelijk mee kunnen omspringen zoals Jacobs in interviews beweert

Dat is inderdaad kei origineel! Zich in de underdogpositie nestelen; ik vraag mij af waar hij de mosterd hiervoor vandaan haalde...

Foxxer
1 april 2012, 23:30
Dat is inderdaad kei origineel! Zich in de underdogpositie nestelen; ik vraag mij af waar hij de mosterd hiervoor vandaan haalde...

nja, met Sjakie vroeger werden ze los kampioen, ookal stonden ze 6 punten achter :')

Cerv.Be
1 april 2012, 23:34
Verrassend dat RSCA hier punten laat liggen, dit maakt het wel uiterst spannend na speeldag 1.

spinx
1 april 2012, 23:50
Ongeloofelijk. Als ge thuis van Kortrijk nog niet kunt winnen (met alle respect) bergt ge beter uw titelambities op. Nuja, ironisch wel dat Anderlecht misschien 2 titels verliest door het achterlijk play off systeem maar er zelf voorstander van was. Kortetermijnvisie hebben ze wel in Brussel, HvH zal nog groen lachen als ze wéér een rechtstreeks CL ticket verliezen. Die miljoenen euro's wegen toch niet op tegen een paar miljoentjes extra TV rechten.

Als je als ploeg u "verdiende" titel verliest door de play offs te spelen tegen de topploegen, verdiend ge het absoluut niet om Belgie te vertegenwoordigen in de CL...

Anderlecht had met VanDamme de leider/aanstoker die de ploeg op sleeptouw kon nemen... niet toevallig een belg (een speler met oprechte clubliefde en winnaarsmentaliteit) Zoals vroeger Verheyen, Simons, Thijs, Defour, VanderHaege deden in hun kampioenenploegen...

Gavin
1 april 2012, 23:54
Anderlecht had met VanDamme de leider/aanstoker die de ploeg op sleeptouw kon nemen... niet toevallig een belg (een speler met oprechte clubliefde en winnaarsmentaliteit) Zoals vroeger Verheyen, Simons, Thijs, Defour, VanderHaege deden in hun kampioenenploegen...
Jelly Van Damme een speler met oprechte clubliefde?

Dat die de boel kon aanstoken, dat wel ja.

Cpt. Kablammo
1 april 2012, 23:57
Oprechte clubliefde... :D

Jepjep
1 april 2012, 23:59
Van Damme: "Standard is mijn ideale club" - VoetbalNieuws.be (http://www.voetbalnieuws.be/news/19764/Van_Damme:_Standard_is_mijn_ideale_club)

oprechte clubliefde voor stanard :unsure:

Essit
2 april 2012, 00:14
Allez de PO I is goed gestart. Serieus als Anderlecht zo blijft spelen gaan ze nog wel punten verliezen. Mss op Standard al.

MAAR, op dit moment steekt geen enkele ploeg er bovenuit hoor. Maarja zo blijft het wel spannend, uitkijken naar volgende week.

Voor mij mag Club de titel pakken, laat Anderlecht maar hun favorieten rol blijven vervullen ... voorlopig...

waffel
2 april 2012, 00:19
Ik weet dat ik het niet mag zeggen Sharpshot, maar... Armoe troef opnieuw :cry:

Cpt. Kablammo
2 april 2012, 03:30
Van Damme: "Standard is mijn ideale club" - VoetbalNieuws.be (http://www.voetbalnieuws.be/news/19764/Van_Damme:_Standard_is_mijn_ideale_club)

oprechte clubliefde voor stanard :unsure:

En bij Ajax zeggen dat zijn lievelingsclub van de wereld Club Brugge is. :rofl:

alyson
2 april 2012, 10:26
De Bruggesups met oogkleppen op vindt U in grote mate op BZF.

mvg

allé kom, hij is duidelijk al aan het vallen van voor dat er al dan iets zou gebeuren

gewoon laten vallen omdat hij verwacht er zal wel contact komen

Vedeco
2 april 2012, 10:31
allé kom, hij is duidelijk al aan het vallen van voor dat er al dan iets zou gebeuren

gewoon laten vallen omdat hij verwacht er zal wel contact komen

Omdat die incompetente commentator op Stadion dat zegt?
Ah, moet volgens mij altijd gegeven worden. Gebeurt dit bij jouw eigen ploeg dan schreeuw je moord en brand.

alyson
2 april 2012, 10:44
Omdat die incompetente commentator op Stadion dat zegt?
Ah, moet volgens mij altijd gegeven worden. Gebeurt dit bij jouw eigen ploeg dan schreeuw je moord en brand.

niet omdat een onnozele commentator dat zegt, maar gewoon omdat ik zie en waarneem wat er wel degelijk gebeurde

vallen omdat ge verwacht dat ze een fout op u nog zullen gaan maken is voor mij absoluut geen fout en houdt toch enige vorm van bedrog in

starspike
2 april 2012, 11:50
Zo. Eerste PO match verloren, maar niets om ons voor te schamen. Met eenzelfde efficiëntie als FCB halen we minstens een punt. Al kan je nu ook niet zeggen dat de winst onverdiend was, maar sowieso was 'em "overdreven". Meer als één doelpunt verschil geeft imo niet het juiste verschil weer.

StickyPummel
2 april 2012, 12:26
Penalty kon gefloten worden... Fluit hij hem wel, zit iedereen te zeggen dat het weer typisch Anderlecht is.

Op Kortrijk hebben ze een halve penalty gekregen, nu hebben ze een halve penalty niet gekregen. De balans is dus in evenwicht.

Ik vond het trouwens geen penalty, Suarez laat zich al vallen vóór het contact er is. Eigenlijk moet Juhasz (of De Sutter?) die bal gewoon binnen trappen, maar in zijn hoofd is hij al bezig met wat hij zal roepen naar de ref, dat hij die bal domweg gewoon in het midden van het doel trapt. Niemand heeft het daar trouwens over, enkel over het vallen van Suarez, maar volgens mij was dat meer dan een 100% kans op de 2-1.

ng
2 april 2012, 12:29
Het was De Sutter. Staat een duidelijke foto in de krant.
En ja, hij moest die gewoon droog binnentrappen.

J.Brown
2 april 2012, 15:02
Ismaïl N’Diaye (Courtrai) contrôlé positif après le match face à Mons (http://www.lameuse.be/362349/article/sports/foot-belge/2012-04-02/division-1-ismail-n%E2%80%99diaye-courtrai-controle-positif-apres-le-match-face-a-mons)

St0wned
2 april 2012, 15:13
en in het vlaams:
Sportwereld - 'Kortrijk-speler Ismaïl N'Diaye betrapt op doping' (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120402_082)

|nfected
2 april 2012, 16:10
Kortrijk speelt gewoon los weg kampioen he! Neeje ik verschiet infeite dat we een punt hebben gehaald. We hebben al 13x verloren op een rij van Anderlecht, dan verwacht je ook niet dat we bij hun in de PO een punt gaan halen. Ik verwachtte ook na de pauze een overrompeling van Anderlecht, maar infeite nooit van gekomen.

Hopelijk speelt RSCA geen kampioen (sorry voor de fans hier), maar dan zijn we wss verlost van die PO en krijgen jullie hopelijk een nieuwe coach.

exo
2 april 2012, 16:13
Langs de ene kant heb ik ook wel zoiets om geen kampioen te spelen en de grove borstel erdoor te halen, maar als mijn supportershart spreekt wil ik gewoon zo hard die titel. Ik zou er overigens ook niet mee kunnen lachen moest Club en de Vlerick-boys de titel binnen rijven, ook al wachten ze er daar zo lang op, het zou zuur zijn.

St0wned
2 april 2012, 16:15
Kortrijk speelt gewoon los weg kampioen he!

met doping ist nie moeilijk hé :unsure:

:)

|nfected
2 april 2012, 16:16
Haha het gaat wss over drugs, dus zoveel zal dat nu ook niet helpen :)

Sportinggboy
2 april 2012, 16:44
Kortrijk speelt gewoon los weg kampioen he! Neeje ik verschiet infeite dat we een punt hebben gehaald. We hebben al 13x verloren op een rij van Anderlecht, dan verwacht je ook niet dat we bij hun in de PO een punt gaan halen. Ik verwachtte ook na de pauze een overrompeling van Anderlecht, maar infeite nooit van gekomen.

Hopelijk speelt RSCA geen kampioen (sorry voor de fans hier), maar dan zijn we wss verlost van die PO en krijgen jullie hopelijk een nieuwe coach.

Dat vind ik er eigelijk ook van. Onbegrijpelijk dat er niemand gemotiveerd was gisteren. Dat heb ik lang niet meer gezien. Normaal 3 keer op rij kampioen, als die PO nu weer dramatisch gaat aflopen zijn we zelf de dupe van ons bestuur. Dan zullen ze wel nadenken en die idiote PO afschaffen. Gisteren amper 19.000 man. Dat zegt genoeg.

Kortrijk zeker en vast verdiend een punt meegepakt. Ik kan het niet begrijpen dat RSCA een hele helft gewoon weggooit.

Op naar Luik vrijdag zeker :)

Langs de ene kant heb ik ook wel zoiets om geen kampioen te spelen en de grove borstel erdoor te halen, maar als mijn supportershart spreekt wil ik gewoon zo hard die titel. Ik zou er overigens ook niet mee kunnen lachen moest Club en de Vlerick-boys de titel binnen rijven, ook al wachten ze er daar zo lang op, het zou zuur zijn.

Ik volg u wel, maar Jacobs zit al veel te lang aan het roer.

pina
2 april 2012, 17:02
Dat vind ik er eigelijk ook van. Onbegrijpelijk dat er niemand gemotiveerd was gisteren. Dat heb ik lang niet meer gezien. Normaal 3 keer op rij kampioen, als die PO nu weer dramatisch gaat aflopen zijn we zelf de dupe van ons bestuur. Dan zullen ze wel nadenken en die idiote PO afschaffen. Gisteren amper 19.000 man. Dat zegt genoeg.

Kortrijk zeker en vast verdiend een punt meegepakt. Ik kan het niet begrijpen dat RSCA een hele helft gewoon weggooit.

het heeft intussen niks meer met motivatie te maken maar alles met tactiek en strategie. Anderlecht opvangen is niet moeilijk hoor: gewoon middenveld overslaan en met 6 man achteraan blijven. 2 of 3 voorin houden en je kan naar hartelust counteren nadat een corner of vrije trap werd weggewerkt.

In elk draaiende ploeg zie je een herkenbaar systeem. Zie je hoe spelers bepaalde rollen vervullen. Bij anderlecht zie je dat iedereen individueel speelt. Terwijl er vroeger duidelijke richtlijnen waren dat er bvb via de flanken moest gespeeld worden, zie je dat nu niet meer. Ze lopen allemaal wat rond en doen hun eigen ding.

Als je bvb eist dat een back hoog staat, zoals deschacht gisteren, zorg er dan AUB voor dat je een back hebt die dat KAN. Deschacht zeg alstublieft man. Haal wasyl daar toch van die rechtsback en laat odoi dan hoog spelen met aanvallende impulsen. Bovendien heb je dan nog rechts op de flank suarez staan. Waarom ook nog odoi? Wasyl is sowieso geschorst de komende weken, waarom in godsnaam laat die eikel odoi niet spelen voor op zijn minst matchritme te doen? Kon al tegen godbetert zulte waregem en nu ook tegen kortrijk. Nee, die gast wordt voor de leeuwen geworpen in de hel van sclessin. En uiteindelijk zal hij daarop afgerekend worden want gegarandeerd gaat die fouten maken.

En beweging rond de bal? Vergeet het maar. Zie maar eens hoe statisch iedereen daar staat. Niemand behalve suarez loopt zich vrij, iedereen verstopt zich gewoon. Bij de verdedigers hetzelfde: geen kat die de bal durft ontvangen van proto en ze stappen gewoon weg. Dus proto moet weer de lange bal gebruiken.

Ik word kotsmisselijk van AJ, die kerel ziet gewoon sterren. Gillet zit al de HELE terugronde meer te zuigen dan zijne kleine. En toch blijft hij erop staan. Patou viel dan tegen zulte een half uur voor tijd in en die kerel heeft gewoon op dat half uur voor heel veel dreiging gezorgd. Gillet is verdorie 1 van de redenen waarom het niet bolt. Dat middenveld wordt constant overlopen.

AJ teert zelf constant op geniale ingevingen ipv zelf met een tacisch plan voor de dag te komen om het geheel te ontwrichten. Maak het speelveld breed, gebruik toch flanken. Beweeg eens wat meer om die muur te slopen. Wat nu altijd gebeurt is dat ze bijna letterlijk tegen die muur botsen en teurgkeren en weer botsen, ipv langs de muur heen te lopen zodat de muur uit elkaar begint te vallen en er gaten komen. En ook nog gisteren gezien: ze staan achter en er loopt bij een voorzet ochot 2 man in de 16. WTF is dat toch allemaal. En niet alleen gisteren, enkele weken geleden ook al, bij dat beeld van die elleboog van wasyl. Degoutant gewoon.

Sportinggboy
2 april 2012, 17:06
het heeft intussen niks meer met motivatie te maken maar alles met tactiek en strategie. Anderlecht opvangen is niet moeilijk hoor: gewoon middenveld overslaan en met 6 man achteraan blijven. 2 of 3 voorin houden en je kan naar hartelust counteren nadat een corner of vrije trap werd weggewerkt.

In elk draaiende ploeg zie je een herkenbaar systeem. Zie je hoe spelers bepaalde rollen vervullen. Bij anderlecht zie je dat iedereen individueel speelt. Terwijl er vroeger duidelijke richtlijnen waren dat er bvb via de flanken moest gespeeld worden, zie je dat nu niet meer. Ze lopen allemaal wat rond en doen hun eigen ding.

Als je bvb eist dat een back hoog staat, zoals deschacht gisteren, zorg er dan AUB voor dat je een back hebt die dat KAN. Deschacht zeg alstublieft man. Haal wasyl daar toch van die rechtsback en laat odoi dan hoog spelen met aanvallende impulsen. Bovendien heb je dan nog rechts op de flank suarez staan. Waarom ook nog odoi? Wasyl is sowieso geschorst de komende weken, waarom in godsnaam laat die eikel odoi niet spelen voor op zijn minst matchritme te doen? Kon al tegen godbetert zulte waregem en nu ook tegen kortrijk. Nee, die gast wordt voor de leeuwen geworpen in de hel van sclessin. En uiteindelijk zal hij daarop afgerekend worden want gegarandeerd gaat die fouten maken.

Ik word kotsmisselijk van AJ, die kerel ziet gewoon sterren. Gillet zit al de HELE terugronde meer te zuigen dan zijne kleine. En toch blijft hij erop staan. Patou viel dan tegen zulte een half uur voor tijd in en die kerel heeft gewoon op dat half uur voor heel veel dreiging gezorgd. Gillet is verdorie 1 van de redenen waarom het niet bolt. Dat middenveld wordt constant overlopen.

Ben ik het volledig mee eens, al vind ik dat er bij momenten weinig gemotiveerde spelers rondlopen. Dat van Odoi - Wasyl zeg ik ook al weken. Odoi had al redelijk wat ritme kunnen opdoen. Nu gaat dat zwaar worden in Luik. Gillet en Jovanovic zitten al weken niet in vorm; maar blijkbaar is er geen lef om 1 of beiden uit de ploeg te gooien. Het kunnen wel eens moeilijke weken worden.

Jacobs moest begin dit jaar na de zware vernedering in de PO vorig jaar altijd moeten vertrokken zijn. Dit zegt meer over ons bestuur dan AJ.

Adrei
2 april 2012, 17:12
Net zoals exo, en vele andere paarswit supporters, zou ik graag willen zien dat Anderlecht de titel haalt, maar als ge dan weet dat een trainer als Ariel Jacobs blijft en andere krabbers ook als we kampioen gaan spelen en alle blunders, schandalige matchen gewoon vergeten worden, dan gaat ge inderdaad stiekem hopen op een totale afgang in de PO om toch maar hopen om verandering te zien.

Als het bestuur al na al die jaren nog niet doorheeft dat Ariel totaal niets bijbrengt .. dan verwacht ik ook niet dat dat de volgende jaren ook nog gaat veranderen. HVH ziet Ariel als een Wenger of een Ferguson en die wilt daar zelfs nog mee doorgaan als we geen kampioen spelen. Een ploeg goed laten spelen, goed laten opstellen en alles fijntunen, gebeurd nog altijd door een goeie trainer, maar het zijn wel de spelers die scoren en ervoor zorgen dat er geen tegengoalen vallen. Maar de trainer heeft wel een hand in wie hij opstelt en wie hij wisselt en hoe het spel gespeeld moet worden. In dat laatste falen wij grandioos ..

|nfected
2 april 2012, 17:17
Hein for RSCA trainer! :unsure: :)

pina
2 april 2012, 17:17
En de grootste klucht is dan nog dat AJ nog aan het begin van het seizoen zei, dat hij meer zou rekening houden met de PO want hij vreesde (terecht) dat spelers oververmoeid zouden zijn of plots geblesseerd zouden geraken. Maar wat doet hij dan? Een volledig seizoen met dezelfde basiself spelen! Suarez nu geblesseerd door overbelasting en geen doublures die de taken kunnen overnemen van de basiself. Hoe meer gedegouteerd kan je niet zijn. Bovendien is hun "tactisch" plaatje intussen al zo gekend dat elke ploeg perfect weet hoe ze te immobiliseren. De enige tactiek die ik zie weerkeren is de snelle omschakeling. Zonder die omschakeling zijn ze 0,0% waard. Geen zak.

|nfected
2 april 2012, 17:19
En de grootste klucht is dan nog dat AJ nog aan het begin van het seizoen zei, dat hij meer zou rekening houden met de PO want hij vreesde (terecht) dat spelers oververmoeid zouden zijn of plots geblesseerd zouden geraken. Maar wat doet hij dan? Een volledig seizoen met dezelfde basiself spelen! Suarez nu geblesseerd door overbelasting en geen doublures die de taken kunnen overnemen van de basiself. Hoe meer gedegouteerd kan je niet zijn. Bovendien is hun "tactisch" plaatje intussen al zo gekend dat elke ploeg perfect weet hoe ze te immobiliseren. De enige tactiek die ik zie weerkeren is de snelle omschakeling. Zonder die omschakeling zijn ze 0,0% waard. Geen zak.

Wel Zetterberg zei eens dat hij niet verstond waarom Ariel niet roteerde in de gewone wedstrijden, terwijl alle andere ploegen dat wel deden. Terechte opmerking vind ik persoonlijk, maar Ariel kon er toch niet echt mee lachen en zijn antwoord was wel denigrerend tov Par.

Ik vind wel dat artikel niet meer terug.

Cartek
2 april 2012, 17:28
Hein for RSCA trainer! :unsure: :)

Hoeveel supporters waren er mee van kvk naar rsca?

Sportinggboy
2 april 2012, 17:29
Hoeveel supporters waren er mee van kvk naar rsca?

Zeer weinig, ik denk amper 100 man. Dit jaar nog nooit zo weinig bezoekers gezien in RSCA.

MilM
2 april 2012, 17:31
Nie vergeten dat het de Ronde was, dus mensen die meegingen misten de finale van de Ronde.

Romelus
2 april 2012, 17:43
Volledig terecht natuurlijk.

Kily_G
2 april 2012, 18:06

Die peet is echt mijn grootste ergernis op het veld he!
Positioneel is die echt niets waard, loopt meer diepe spits te spelen dan flank.
Gisteren moest Biglia de hele tijd de rechterkant voor zijn rekening nemen omdat meneer te tam was om terug te komen verdedigen, en als hij dan eens achter bal loopt doet hij dat als een kieken zonder kop en is hij zo uitgespeeld.
Op een gegeven moment moest Mbokani zelf een bal gaan veroveren aan onze eigen baklijn, dat is dan onze diepste man!

2de ergernis is toch wel Proto + verdediging: niemand van die mannen kan of durft echt uitvoetballen he! En Proto maar lange ballen trappen die dan 3/4 van de tijd niet op de plaats uitkomen waar ze moeten uitkomen.
Zelf Suarez begon er hem aan te ergeren, hoeveel die jongen vrijstond terwijl maar Proto maar rustig deed en hem richting Mbokani knalde..

Ik begrijp ook niet waarom Mollins zijn kans niet krijgt. Is een rechterflank en zou eens een nieuwe wind zijn op het veld, heb echt veel verwachtingen van diene gast.

De enige reden waarom ik nu de titel wil is om dat rechtstreeks CL-ticket, op ons eigen spel moeten we niet rekenen, zeker niet met een trainer die er op 4 jaar nog geen systeem heeft ingekregen.

BleKKie
2 april 2012, 18:29

Dat vind ik belachelijk sorry. Ik heb die PO's eigenlijk altijd al leuk gevonden en geef toe, als het nu niet spannend/leuk is weet ik het toch ook niet meer hoor. Behalve die halvering van punten is er imo weinig verkeerd mee.

Oké, het is nog niet voorgevallen dat Club eerste stond bij het ingaan van de PO's maar als Anderlecht het nu opnieuw weggeeft dan ligt het toch in de verste versten niet aan de PO's zeker, ze spelen gewoon al slecht sinds Nieuwjaar.

En wat PO2 betreft, daar valt het toch ook nog allemaal mee. Want moest het nu een gewone competitie geweest zijn, en pakweg Beerschot staat pakt 9e op pakweg 15ptn van plaats 4 na Nieuwjaar ... dan is het ook gewoon boeken toe en het seizoen uitspelen, nu kunnen gemotiveerde ploegen tenminste nog voor iets gaan.

Boeh Boeh Boeh play-offs, ik vind het gewoon leuk.

Cpt. Kablammo
2 april 2012, 19:02
PO2 mag afgeschaft worden vind ik. Dat zijn ploegen waar niet veel mensen een hol om geven, laat staan dat iemand, behalve een diehard, zijn ploeg wil zien spelen tegen OHL ofzo.

Saaie potten voetbal waar zelfs de spelers gene hol om geven.

Sportinggboy
2 april 2012, 19:12
Dat vind ik belachelijk sorry. Ik heb die PO's eigenlijk altijd al leuk gevonden en geef toe, als het nu niet spannend/leuk is weet ik het toch ook niet meer hoor. Behalve die halvering van punten is er imo weinig verkeerd mee.

Oké, het is nog niet voorgevallen dat Club eerste stond bij het ingaan van de PO's maar als Anderlecht het nu opnieuw weggeeft dan ligt het toch in de verste versten niet aan de PO's zeker, ze spelen gewoon al slecht sinds Nieuwjaar.

En wat PO2 betreft, daar valt het toch ook nog allemaal mee. Want moest het nu een gewone competitie geweest zijn, en pakweg Beerschot staat pakt 9e op pakweg 15ptn van plaats 4 na Nieuwjaar ... dan is het ook gewoon boeken toe en het seizoen uitspelen, nu kunnen gemotiveerde ploegen tenminste nog voor iets gaan.

Boeh Boeh Boeh play-offs, ik vind het gewoon leuk.

Ik ben altijd tegen die PO geweest. PO 2 is oninteressant en trekt amper volk ( zelfs met het feit dat die matchen bij veel ploegen al in het abbo zitten). PO 3 is gewoon bezigheidstherapie omdat anders de ploeg die eindronde moet spelen meer dan een maand stil ligt.

Ik betaalde vroeger 290 euro voor 34 matchen, door die po betaal ik er nu 445 euro. Dat is ook meteen een reden waarom er weinig mensen hun abo hebben verlengd bij RSCA. De enige reden van die PO is het geldgewin ... Gisteren 35 euro voor een zitplaats tegen Kortrijk als los ticket. Dat is niet meer normaal te noemen he. Tegen de rest van de PO ploegen zou een los ticket zelfs 45 euro kosten in RSCA heb ik gisteren gehoord.

Van mij mogen ze die boel meteen afschaffen, de wedstrijden zijn zeker leuk. Het zijn namelijk allemaal toppers. Maar als je PO wilt spelen moet je er toch iets op vinden dat de eerste 30 speeldagen niet voor niets zijn. Puntenhalvering en het aantal gewonnen matchen naar 0 zetten is onbegrijpelijk. PO 2 dat met 0 punten start snap ik ook niet. Het verschil tussen nummer 7 en 14 na 30 matchen moet toch ergens zichtbaar zijn.

Voor PO 3 zijn gewoon geen woorden voor nodig. Totaal onnodig. 2 laatste laten zakken, en 2 uit d2 de klasse zoals het vroeger was. Zo krijgen de ploegen uit 2de geen concurrentie uit 1 ste.

Voor RSCA is het te hopen dat ze meteen uit hun dip geraken, al betwijfel ik dat. Met 4 verplaatsingen op 5 matchen gaat dat anders een pijnlijke zaak worden.

warcraft3 playe
2 april 2012, 19:22
Ik ben altijd tegen die PO geweest. PO 2 is oninteressant en trekt amper volk ( zelfs met het feit dat die matchen bij veel ploegen al in het abbo zitten). PO 3 is gewoon bezigheidstherapie omdat anders de ploeg die eindronde moet spelen meer dan een maand stil ligt.

Ik betaalde vroeger 290 euro voor 34 matchen, door die po betaal ik er nu 445 euro. Dat is ook meteen een reden waarom er weinig mensen hun abo hebben verlengd bij RSCA. De enige reden van die PO is het geldgewin ... Gisteren 35 euro voor een zitplaats tegen Kortrijk als los ticket. Dat is niet meer normaal te noemen he. Tegen de rest van de PO ploegen zou een los ticket zelfs 45 euro kosten in RSCA heb ik gisteren gehoord.

Van mij mogen ze die boel meteen afschaffen, de wedstrijden zijn zeker leuk. Het zijn namelijk allemaal toppers. Maar als je PO wilt spelen moet je er toch iets op vinden dat de eerste 30 speeldagen niet voor niets zijn. Puntenhalvering en het aantal gewonnen matchen naar 0 zetten is onbegrijpelijk. PO 2 dat met 0 punten start snap ik ook niet. Het verschil tussen nummer 7 en 14 na 30 matchen moet toch ergens zichtbaar zijn.

Wat voor een plaatsen heb je? Want dat is wel veel geld. Voor een gewone thuismatch van de jpl in Genk zal ik nooit meer dan 25 betalen. Ergens moet er een grens worden getrokken vind ik.

Ik ben niet tegen de PO maar wel tegen de puntenhalvering. Maar zoals hier al een paar keer is gezegd geweest. Als Anderlecht dit jaar geen kampioen wordt zijn we wel van de PO af waarschijnlijk.

Was Gillet niet een paar maand geleden de jongen die niets verkeerd kon doen en altijd topmatchen speelde? Nu is hij in eens de fout van alles?

Hopelijk kan Gent zich ook nog mengen in de titelstrijd. En hopelijk nog kampioen worden :D

Sportinggboy
2 april 2012, 19:34
Wat voor een plaatsen heb je? Want dat is wel veel geld. Voor een gewone thuismatch van de jpl in Genk zal ik nooit meer dan 25 betalen. Ergens moet er een grens worden getrokken vind ik.

Ik ben niet tegen de PO maar wel tegen de puntenhalvering. Maar zoals hier al een paar keer is gezegd geweest. Als Anderlecht dit jaar geen kampioen wordt zijn we wel van de PO af waarschijnlijk.

Was Gillet niet een paar maand geleden de jongen die niets verkeerd kon doen en altijd topmatchen speelde? Nu is hij in eens de fout van alles?

Hopelijk kan Gent zich ook nog mengen in de titelstrijd. En hopelijk nog kampioen worden :D

Ik zit in vak A3, dit zijn de 2 de goedkoopste zitplaatsen. Geloof me, het kan nog een pak duurder

Cpt. Kablammo
2 april 2012, 19:34
Ik kijk uit naar de verdere wedstrijden van Genk. Die spelen altijd aanvallend en ze hebben de spelers die af en toe zo eens even kunnen ontploffen. En tegen topploegen is dat altijd interessant om te zien.

warcraft3 playe
2 april 2012, 19:36
Ik zit in vak A3, dit zijn de 2 de goedkoopste zitplaatsen. Geloof me, het kan nog een pak duurder

Dan komen wij er nog goed vanaf :p

Sportinggboy
2 april 2012, 19:37
Dan komen wij er nog goed vanaf :p

RSCA.BE - Official website of RSC Anderlecht (http://www.rsca.be/go/nl/ticketing/home)

Daar staan de prijzen.

warcraft3 playe
2 april 2012, 19:39
Ik kijk uit naar de verdere wedstrijden van Genk. Die spelen altijd aanvallend en ze hebben de spelers die af en toe zo eens even kunnen ontploffen. En tegen topploegen is dat altijd interessant om te zien.

Ik denk wel dat ze nog een rol gaan spelen en zeker punten gaan afpakken. Maar ik zie ze spijtig genoeg niet zoveel uitmatchen winnen. Thuis zullen we wel alles proberen kapot te maken.

@Sportinggboy: merci voor de link. Je moet inderdaad wel diep in de buidel tasten om Anderlecht bezig te zien. Jij ging ook nog vaak uitmatchen kijken hé? Ik vond dat ook veel geld uitgaf aan voetbal :p

Sportinggboy
2 april 2012, 19:45
Ik denk wel dat ze nog een rol gaan spelen en zeker punten gaan afpakken. Maar ik zie ze spijtig genoeg niet zoveel uitmatchen winnen. Thuis zullen we wel alles proberen kapot te maken.

@Sportinggboy: merci voor de link. Je moet inderdaad wel diep in de buidel tasten om Anderlecht bezig te zien. Jij ging ook nog vaak uitmatchen kijken hé? Ik vond dat ook veel geld uitgaf aan voetbal :p

En dan te weten dat ik 2 abos heb. Mijn madam gaat ook mee. Ik heb 380 euro betaalt voor 5 matchen voetbal en vervoer in de PO.

Ik heb 7 jaar alles gezien, maar dit jaar ben ik eigelijk nog maar een 4 keer op verplaatsing gaan kijken ( lokeren, ohl, genk en westerlo ). Vrijdag ga ik sinds lang nog eens mee naar Standard. Genk stond ook op de planning maar die vrijdag moet ik gaan eten met mijn werk :) ben dit jaar verhuisd enzo en dan kan je wel geld gebruiken of mijn madam blijft niet lachen :p

Jepjep
2 april 2012, 20:07
Cyriac is 6 maanden out, die kerel heeft geen geluk met blessures. Weer een lange revalidatie.

J.Brown
2 april 2012, 20:07
Cyriac minstens 6maand out, operatie en al die zever terug.

Jepjep
2 april 2012, 20:08
:unsure:

J.Brown
2 april 2012, 20:15
:cry:

ik kan het niet meer aan

Vedeco
2 april 2012, 20:17
:cry:

ik kan het niet meer aan

Coulibaly droomt van Standard - VoetbalPrimeur.be (http://www.voetbalprimeur.be/site/nieuws/223203/Coulibaly_droomt_van_Standard.html)

Probleeeeeeem opgelost!

Gavin
2 april 2012, 20:20
Toch jammer, ik ben wel Pro-Coulibaly als hij niet niet ligt te ellebogen of na te trappen.

Vedeco
2 april 2012, 20:22
ellebogen, na-trappen, over eigen voeten struikelen, armen zwaaien, slenteren.

Maar in de verdediging is hij een baas. :p

Nee echt, ik wil Sonck potverdikke!

JanVH
2 april 2012, 20:31
Coulibaly droomt van Standard - VoetbalPrimeur.be (http://www.voetbalprimeur.be/site/nieuws/223203/Coulibaly_droomt_van_Standard.html)

Probleeeeeeem opgelost!
"Ik moet eerlijk toegeven dat ik hou van een club als Standard. Ik speel graag tegen hen, maar het liefst van al zou ik met hen meespelen. Van Damme, Goreux, Mujangi Bia en Belhocine zijn goede vrienden van mij."

Coulibaly: "Van Damme provoceerde met apengebaren" - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2009-12-28/coulibaly-van-damme-provoceerde-met-apengebaren)

:unsure:

sharpshot
2 april 2012, 21:37
Coulibaly heeft in zo'n situaties wel al meer gelogen. Ziek eigenlijk, moet er echt niets van weten.

pina
2 april 2012, 22:06
daarnet in La Tribune, spraken ze toch ook over de ref op Anderlecht. Zwaar gebuisd die kerel. Wat die allemaa heeft toegelaten en dan heb ik het nog niet eens over de 'banale' fases tijdens de match die hij gewoon heeft kapotgefloten.

TheRedDevils
3 april 2012, 09:55
Mooi zo, Gumienny en Nzolo worden 2 speeldagen aan de kant gezet in PO 1.
Nadeel is wel dat Luc Wouters Standard-Club zal fluiten :unsure:

Maxwell
3 april 2012, 10:14
Racing Genk moet een schadevergoeding van meer dan 1 miljoen euro betalen aan een supporter, die een blijvende handicap heeft overgehouden aan een zwaar pak rammel op de kampioenenviering van 1999.
De man was vrijwilliger van het Rode Kruis op het inderhaast georganiseerde kampioenenfeest in de Limburghal in Genk.

Toen enkele dronkaards een vrouwelijke collega van hem lastigvielen, kwam hij tussenbeide om hen tot kalmte aan te manen. De man werd geslagen en geschopt tot hij niet meer bewoog. Hij zweefde weken tussen leven en dood en liep een blijvende handicap op.

De daders werden veroordeeld tot een gevangenisstraf en moesten een schadevergoeding van ruim 1 miljoen euro betalen. In maart 2010 werd Genk mee verantwoordelijk geacht, omdat de beveiliging in de feesthal niet goed genoeg was. Genk ging in beroep, maar krijgt ongelijk.

sporza: Genk moet supporter 1 miljoen euro betalen (http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120403_Genk_schadevergoeding)

stormtrooper
3 april 2012, 10:18
Da's even een streep door de rekening.

Foxxer
3 april 2012, 11:27
Welke letsels heeft die dude eigenlijk opgelopen?
Heb gelezen door de dingses voor 100% werkonbekwaam verklaard, maar wie weet kan die ket nog perfect normaal leven ma wel een leuk pensioentje getrokken nu.

Al lijkt die kans klein, want 100% werkonbekwaam zulde wel het één en ander schelen en me pijn leven ofzo...

warcraft3 playe
3 april 2012, 11:28
En dan te weten dat ik 2 abos heb. Mijn madam gaat ook mee. Ik heb 380 euro betaalt voor 5 matchen voetbal en vervoer in de PO.

Ik heb 7 jaar alles gezien, maar dit jaar ben ik eigelijk nog maar een 4 keer op verplaatsing gaan kijken ( lokeren, ohl, genk en westerlo ). Vrijdag ga ik sinds lang nog eens mee naar Standard. Genk stond ook op de planning maar die vrijdag moet ik gaan eten met mijn werk :) ben dit jaar verhuisd enzo en dan kan je wel geld gebruiken of mijn madam blijft niet lachen :p

Ja, voetbalfans moeten er de laatste jaren iets voor over hebben om alles live te zien. Mrja, zolang het mij nog lukt om zoveel mogelijk te gaan bekijken zal ik het doen :p

Nu weten we ook in eens waarom Genk niet al hun geld op doet aan transfers :p

starspike
3 april 2012, 11:37
Welke letsels heeft die dude eigenlijk opgelopen?
Heb gelezen door de dingses voor 100% werkonbekwaam verklaard, maar wie weet kan die ket nog perfect normaal leven ma wel een leuk pensioentje getrokken nu.

Al lijkt die kans klein, want 100% werkonbekwaam zulde wel het één en ander schelen en me pijn leven ofzo...

Die kerel is redelijk verloren voor de maatschappij. Die kan inderdaad nooit meer een normaal leven leiden... Heeft bij de vorige rechtzaak ook uitgebreid met foto's en uitleg en al in de kranten gestaan.

Nujah, los daarvan vind ik het redelijk schandalig dat ze Genk hiervoor berechten. Degene die verantwoordelijk is voor deze schanddaad is in Genk een uitermate gekend crimineel en komt van een familie waarvan er mensen in de bak zitten voor vanalles tot moord toe. En gezien het toen "open deur" was bij de kampioenenviering in de Limburghal kon je niemand weigeren, zelfs zo iemand niet. Dus ik zie niet in wat Genk hier zelfs maar aan zou hebben kunnen doen? Hetgeen onze eigen politie in Genk nog eens niet kon gedurende de laatste 25 jaar voor een gezin van 9 kinderen ofzo? :)

J.Brown
3 april 2012, 11:39
Om 14u komt Wasyl voor het sportcomité

pronostiekskes?

ik zeg 4 speeldagen geschorst

Foxxer
3 april 2012, 11:39
5, anderlecht in beroep en herleid tot 1 of 2.

@ starspike,

de 2 criminelen die daarvoor in den bak zitten hadden geen nagel om aan hun gat te krabben, die konden dus geen rotte euro betalen aan het slachtoffer.

Jepjep
3 april 2012, 11:40
Hopelijk schorsing voor het leven, maar om het realistisch te houden: wss 3 speeldagen ofzo.

starspike
3 april 2012, 11:43
@ starspike,

de 2 criminelen die daarvoor in den bak zitten hadden geen nagel om aan hun gat te krabben, die konden dus geen rotte euro betalen aan het slachtoffer.

Verandert dus niets aan dat Genk hier niet voor berecht moet worden imo.

pronostiekskes?

Samen met Limbombe voor zijn licht slagje na de ellebogen van rafinha. Ik ben vooral benieuwd naar de verhouding tussen beide strafmaten. Ik zie het nog gebeuren dat Wasyl één dag meer krijgt dan Limbombe.
Ach ja, spelers genoeg om de PO's af te werken.

Jepjep
3 april 2012, 11:44
Ik lees net dat Boskamp waarschijnlijk trainer wordt van Ingelmunster (eerste provinciale) :D

TheRedDevils
3 april 2012, 11:49

pronostiekskes?

5/6 speeldagen zou toch moeten. En dan misschien in beroep --> 3/4 :p

pina
3 april 2012, 11:59
3, max 4. Maar ik neig eerder naar 3.

sharpshot
3 april 2012, 12:32
5 of 6 aub ook na beroep.

Jonas89
3 april 2012, 12:34
een klein vraagske:

Vanaf volgend seizoen zijn ALLE matchen te zien bij Telenet, blijven de zaterdag-avond matchen dan ook bij Belgacom ?

Tweak37
3 april 2012, 12:39
Misschien is het hier al langsgekomen, maar: sporza: "N'Diaye (Kortrijk) betrapt op dopinggebruik" (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120402_ndiaye_doping)

In principe worden dat toch forfaitnederlagen nietwaar? :)

stormtrooper
3 april 2012, 12:44
Misschien is het hier al langsgekomen, maar: sporza: "N'Diaye (Kortrijk) betrapt op dopinggebruik" (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120402_ndiaye_doping)

Ik betwijfel het. Voetbal is een teamsport hé. Tenzij dat KVK er weet van had/er aan meewerkte zullen er wel geen forfaitnederlagen volgen. Zie maar naar de zaak Touré.

St0wned
3 april 2012, 12:46

nee een op doping betrapte speler heeft geen gevolgen voor de club

Jepjep
3 april 2012, 12:48
Zou maar erg zijn moest dat wel zo zijn.

Weebl
3 april 2012, 13:13
sporza: Refs Gumienny en Nzolo fluiten even niet (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120403_Nzolo_Gumienny_rust)

GERECHTIGHEID !!!

Tweak37
3 april 2012, 13:39
Zou maar erg zijn moest dat wel zo zijn.

Mja, ik weet dat het niet zo is, maar eigenlijk is dat toch niet correct. In de atletiek gebeurt het bijvoorbeeld wel, al zijn daar de ploegen natuurlijk nog wat kleiner. Het is op zijn minst toch iets waar wat over gereflecteerd mag worden. Dat het amper aandacht krijgt, zegt natuurlijk genoeg.

stormtrooper
3 april 2012, 13:52
Coulibaly heeft in zo'n situaties wel al meer gelogen. Ziek eigenlijk, moet er echt niets van weten.

Het origineel is veel genuanceerder.

Elimane Coulibaly blaakt van vertrouwen na zege te... (Gent) - Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DF3OA214)

J.Brown
3 april 2012, 14:17
Heb zo'n gevoel dat hij minstens 5 dagen zal krijgen.

Hoeveel kreeg die kerel van Lierse er de vorige keer? 5 toch?

Svartálfar
3 april 2012, 14:24
Tis te hopen dat ze een voorbeeld stellen, voor het seizoen waren ze aant zeveren dat ze ellebogen eruit wilden halen, maar dat is in de loop van het seizoen toch serieus verwatert dat voornemen.

Rbn13
3 april 2012, 14:48
Ik heb een voorgevoel dat Wasyl gaat vrijkomen door de 'leugen' van de ref. Limbombe verwacht ik 4.

LaBuenaVida
3 april 2012, 14:52
4 dagen :D

pina
3 april 2012, 14:56
is dus 4 geworden. Maar er wordt hier ook wel serieus overdreven hoor. Het is echt de 1e elleboogstoot die hij heeft gegeven na zijn blessure, en er doen hier alsof er nog geen enkele speler dit seizoen een elleboog heeft gegeven.

sharpshot
3 april 2012, 15:01
Spijtig, ze konden een goed signaal sturen.

edraket
3 april 2012, 15:03
is dus 4 geworden. Maar er wordt hier ook wel serieus overdreven hoor. Het is echt de 1e elleboogstoot die hij heeft gegeven na zijn blessure, en er doen hier alsof er nog geen enkele speler dit seizoen een elleboog heeft gegeven.

Wat een onzin. Het is gewoon een vuil spelertje, je kan dat soort niet genoeg bestraffen. Jammer dat een mod er zo over denkt...

pina
3 april 2012, 15:11
Wat een onzin. Het is gewoon een vuil spelertje, je kan dat soort niet genoeg bestraffen. Jammer dat een mod er zo over denkt...

ik kan er nog genoeg opnoemen die dit seizoen ook al meer dan 1 elleboog heeft gegeven hoor. En neen, ik vind 4 speeldagen correct, maar de buzz die wordt gecreeerd vind ik buiten proporties.

Wasyl WAS een echt vuile speler, maar na zijn blessure maakte hij nog zelden zware fouten. Maar daarmee wil ik die elleboog niet goedpraten hoor. Maar ik vind het wel verkeerd dat men doet alsof het zijn zoveelste elleboog is dit seizoen. Maar een speler als wasyl ben ik liever kwijt dan rijk. Past sowieso niet in het plaatje van anderlecht.

Jecht
3 april 2012, 15:14
Enorm spijtig dat hij geschorst wordt. Nu zal een verandering van die regel er waarschijnlijk niet aankomen en zullen we blijven zitten met vuil spel dat onbestraft blijft. Dank u arbiter, echt enorm lame van die man imo.

Voor Wasyl zelf is het natuurlijk wel zijn verdiende loon. Niet dat het veel zal veranderen, vroeg of laat haalt hij weer zoiets uit.

Jepjep
3 april 2012, 15:15
ik kan er nog genoeg opnoemen die dit seizoen ook al meer dan 1 elleboog heeft gegeven hoor. En neen, ik vind 4 speeldagen correct, maar de buzz die wordt gecreeerd vind ik buiten proporties.

Wasyl WAS een echt vuile speler, maar na zijn blessure maakte hij nog zelden zware fouten. Maar daarmee wil ik die elleboog niet goedpraten hoor. Maar ik vind het wel verkeerd dat men doet alsof het zijn zoveelste elleboog is dit seizoen. Maar een speler als wasyl ben ik liever kwijt dan rijk. Past sowieso niet in het plaatje van anderlecht.
Die vuile fout op de bruyne en die elleboogstoot, hij is nog altijd een vuile speler.

sharpshot
3 april 2012, 15:20
Het was niet ook maar zomaar een "elleboog" hé, het was niet eens in een duel. Dit was eigenlijk gewoon slaan.

pina
3 april 2012, 15:22
ja daar geef ik je idd gelijk in. Maar vind toch dat hij niet zo zwaar aan de schandpaal moet genageld worden als sommigen durven doen. Als ik dan lees van 8 of meer effectieve schorsingsdagen, vind ik het toch serieus overdreven. 4+2 voorwaardelijk is terecht.

Svartálfar
3 april 2012, 15:24
Vraag me eigenlijk af dat als Delorge zwaar geblesseerd was de straf hoger zou gelegen hebben? Wrs wel, maar dat klopt dan weer niet met wat ze zelf verkondigen, nl. dat ze straffen op intentie en niet op gevolgen.

Kortom dat hele systeem moet dringend eens veranderd worden.

starspike
3 april 2012, 15:29
Weet iemand iets over Limbombe?

sharpshot
3 april 2012, 15:30
ja daar geef ik je idd gelijk in. Maar vind toch dat hij niet zo zwaar aan de schandpaal moet genageld worden als sommigen durven doen. Als ik dan lees van 8 of meer effectieve schorsingsdagen, vind ik het toch serieus overdreven. 4+2 voorwaardelijk is terecht.

had het een gewoon duel geweest wel ja, dit is gewoon natrappen/slaan.

ng
3 april 2012, 15:33
Anderlecht-fans vragen in open brief vertrek Jacobs - HLN (http://m.hln.be/article/portal2//1418217/Anderlecht-fans-vragen-in-open-brief-vertrek-Jacobs.html)

|nfected
3 april 2012, 15:34

Goh het was echt wel een slag he, niet eens in duel.. En dan nog die idiote uitspraak van Juhasz, dan kan ik wel begrijpen dat mensen 8 of meer speeldagen vragen hoor.

Maar 4 is op zich (imo) voldoende, is toch ook een verlies voor anderlecht.

pina
3 april 2012, 15:40
pfff, ik denk het niet. Liever een uivoetballende back als odoi dan een prutser als wasyl. Liever 5 doelpunten tegenkrijgen en er dan 6 scoren. Safari-Odoi zou cool geweest zijn. En ook al zegt AJ dat het een verlies zou zijn, AJ heeft de afgelopen maanden al bewezen het noorden volledig kwijt te zijn.

ng
3 april 2012, 15:43
Enkel de afgelopen maanden?

Général Zantas
3 april 2012, 15:55
Alle eersteklasse ploegen hebben een licentie.

Dankuwel Patje! :love:

Silence
3 april 2012, 15:58
Die vuile fout op de bruyne en die elleboogstoot, hij is nog altijd een vuile speler.

Die fout op DeBruyne is net dezelfde als die van Ozturk op Jovanovic = Geen kaart
en die van Dejaegere op Jovanovic dit weekend = slechts geel

Dit weekend zijn er genoeg dingen gebeurd op het veld hé.. Sidibé, Blondel zen tik aan KDB, vol doorgaan op de keeper, Die actie van die Mechelen speler voet vooruit
Maar daar leest ge amper iets over

stormtrooper
3 april 2012, 16:00
Die fout op DeBruyne is net dezelfde als die van Ozturk op Jovanovic = Geen kaart

Dit weekend zijn er genoeg dingen gebeurd op het veld hé.. Sidibé, Blondel zen tik aan KDB, vol doorgaan op de keeper, Die actie van die Mechelen speler voet vooruit

2 wrongs don't make a right ;)

Dat er andere vuile fouten gebeuren is waar, maar dat doet niets af aan het feit dat Wasyl gewoon ne vuile speler is die veel te veel krediet heeft gekregen door het geval Witsel.

Svartálfar
3 april 2012, 16:01

Blondel zen tik :doh:, springt em gewoon in de rug en had dan nog eens de bal.

Ff gaan vergelijken met die slag van Wasyl waar de bal 30m verder ligt zegt em.

starspike
3 april 2012, 16:03

Ik kan fout zijn, maar ik zie nergens staan dat hij beide fouten op dezelfde hoogte stelt. Maar dat het geen zuiver foutje was, was ook bij Blondel duidelijk.

Svartálfar
3 april 2012, 16:16
Ik kan fout zijn, maar ik zie nergens staan dat hij beide fouten op dezelfde hoogte stelt. Maar dat het geen zuiver foutje was, was ook bij Blondel duidelijk.

Seffens gaat ge nog zeggen dat Blondel daar rood moet krijgen ofzo? Dat is een fout ja maar toch geen vuile fout aub e zeg.

Rubmifer
3 april 2012, 16:20
Ik snap toch ook niet dat iedereen zo zit te mekkeren op Blondel. Speelde zaterdag een heel solide wedstrijd, en buiten dat moment met KDB (wat ik ook ook ontzettend overdreven vond hoe iedereen daar op reageerde) deed hij heel erg weinig fout.

ng
3 april 2012, 16:24
Tja, zal eeuwig zijn reputatie meedragen.

Sportinggboy
3 april 2012, 16:44

Uitspraak is toch straks ? De Bond wilt 4 speeldagen maar het moet toch nog voorkomen ?

http://www.hln.be/hln/nl/1284/Anderlecht/article/detail/1418287/2012/04/03/Wasilewski-riskeert-vier-speeldagen-schorsing-Anderlecht-wil-vrijspraak.dhtml

edit : Uitspraak later vanavond ;)

Vedeco
3 april 2012, 16:55
sporza: Alle eersteklassers behalen licentie (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120403_licentie_JPL)

Lierse heeft dus letterlijk zijn ziel verkocht voor een licentie.

ng
3 april 2012, 16:55
Wat voor een stoten gaat die advocaat proberen.
Inbreuk op ethische waarden...

Foxxer
3 april 2012, 16:59
Schandalig dat Anderlecht vrijspraak wil.
Konden ze zelf eens een goed signaal sturen maar neen. Willen ze een schorsing ontlopen omdat de regels debiel zijn. :doh:

Maw als de 4 gegeven worden gaat Anderlecht sowieso in beroep en schiet er maar 1 dag of 2 dagen meer over...

Sportinggboy
3 april 2012, 17:05
Konden ze zelf eens een goed signaal sturen maar neen. Willen ze een schorsing ontlopen omdat de regels debiel zijn. :doh:

Maw als de 4 gegeven worden gaat Anderlecht sowieso in beroep en schiet er maar 1 dag of 2 dagen meer over...

Dat wasyl geschorst moet worden is meer dan terecht, maar niet om de fout van de scheids goed te maken.

Anderlecht moet vrijspraak krijgen en ZELF de speler schorsen voor een paar weken. Dat zou klasse zijn, maar helaas gaat dat nooit gebeuren

Silence
3 april 2012, 17:16
2 wrongs don't make a right ;)

Dat er andere vuile fouten gebeuren is waar, maar dat doet niets af aan het feit dat Wasyl gewoon ne vuile speler is die veel te veel krediet heeft gekregen door het geval Witsel.

Juist, maar hier zijn er die maar al te graag die die 'fout' van Wasyl aanhalen terwijl er over de rest met geen woord gesproken wordt :) is ook nie nodig om dat er telkens bij te halen terwijl andere spelers er ook niet voor bestraft worden

Blondel zen tik :doh:, springt em gewoon in de rug en had dan nog eens de bal.

Ik vergelijk ze niet maar Blondel geeft meer als een tik, ik zeg niet een slag maar die elleboog zat toch kort bij KDB zijn achterhoofd.. Als er iemand tegen u opspringt ga je niet zo tegen de vlakte om dan grogy te blijven liggen en een hersenschudding te hebben :)

starspike
3 april 2012, 17:19
Seffens gaat ge nog zeggen dat Blondel daar rood moet krijgen ofzo? Dat is een fout ja maar toch geen vuile fout aub e zeg.

Geel was het wel waard. Het woord "rood" is nergens gevallen, dacht ik. Toch niet bij mij :)

De FCB'ers zijn aan het zeggen dat de meesten overdrijven en dat er amper iets gebeurd is en de rest zegt (terecht) dat zij onderkennen dat Blondel wel degelijk weer een ruwe wedstrijd speelde. Die heeft daar geen mensen overhoop getrapt ofzo, maar toch enkele geel-waardige fouten gemaakt en goed weggekomen met het feit dat er geen twee van correct beoordeeld werden ipv slechts ene.

De Bruyne moet uiteraard ook zijn poten thuishouden, maar ik heb alvast niemand zien zeggen dat hij "niks gedaan heeft".

Silence
3 april 2012, 17:19

Anderlecht zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen terwijl Wasyl nu moet voorkomen omdat iemand anders (de ref) zijn verantwoordelijkheid niet durft te nemen, redenering is nogal onnozel

Elke ploeg gaat in beroep tegen een uitsluiting van zijn speler :) De ref biedt de advocaat dan ook een cadeau'tje aan door zijn domme uitspraak

Edit: Kan me vergissen maar mij lijkt het dat Anderlecht in beroep gaat tegen de manier waarop hij moet voorkomen en waarom hij moet voorkomen

J.Brown
3 april 2012, 17:21
Anderlecht wil vrijspraak voor Wasilewski: "Inbreuk op ethische waarden" - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-04-03/anderlecht-wil-vrijspraak-voor-wasilewski-inbreuk-op-ethische-waarden)

sterk

Svartálfar
3 april 2012, 17:23
Geel was het absoluut waard. Het woord "rood" is nergens gevallen, dacht ik. Toch niet bij mij :)

De FCB'ers zijn aan het zeggen dat de meesten overdrijven en dat er niks gebeurd is en de rest zegt (terecht) dat zij onderkennen dat Blondel wel degelijk weer een ruwe wedstrijd speelde. Die heeft daar geen mensen overhoop getrapt ofzo, maar toch enkele geel-waardige fouten gemaakt en goed weggekomen met het feit dat er geen twee van correct beoordeeld werden ipv slechts ene.

De Bruyne moet uiteraard ook zijn poten thuishouden, maar ik heb alvast niemand zien zeggen dat hij "niks gedaan heeft".

Als ge terug gaat tot vlak na de match zult ge zien da ik ook erken dat dat een fout was, maar daar is toch echt niks vuil aan hoor. Vliegt em idd veel te ruw in de rug, maar Blondel zijn elleboog hangt gewoon naast zijn lichaam en doet daar geen beweging mee. Moogt ge zeggen wat ge wilt. En hier in België is dat idd geel ja.

En over Blondel die zogezegd een "ruwe" match heeft gespeeld is wel een pak meer spel rond dan Debruyne die Blondel bij de keel grijpt en constant de frusto uithing. Iets waar ge praktisch nergens iets van leest of hoort.

Anderlecht wil vrijspraak voor Wasilewski: "Inbreuk op ethische waarden" - Nieuws | Voetbalkrant.com (http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-04-03/anderlecht-wil-vrijspraak-voor-wasilewski-inbreuk-op-ethische-waarden)

sterk

Dat is toch echt de enige manier dat ge Anderlecht en ethiek in 1 zin zult zien staan :D.

BleKKie
3 april 2012, 17:27
Jah, het zo dom zijn van Anderlecht om niet in beroep te gaan hé.
Mogelijk kunnen ze het zo nog enkele weken rekken, niet?

St0wned
3 april 2012, 17:28
en met dat beroep gaan ze er nog wel enkele weken van doen. Ik voorspel geen effectieve schorsing en 2 dagen met uitstel

sharpshot
3 april 2012, 17:44
Ethische waarden, oké dan.

TheRedDevils
3 april 2012, 17:53
Ik had niets anders verwacht van Anderlecht. Triestig.

Gavin
3 april 2012, 17:56
Ik moet spontaan weer denken aan de berstuurbobo's die na de match tegen Kortrijk de spelers opwachten voor een handje. :rofl:
"handjeeee, goed gespeeld jongen, allez allez, volgende keer beter"

Gepast reageren, niet gemakkelijk de laatste tijd! (los van dat die ref mis zit bij het Wasilewskigeval)

ng
3 april 2012, 17:59
Ik had niets anders verwacht van Anderlecht. Triestig.

Alsof Brugge het niet zou doen.

Jecht
3 april 2012, 18:00
Wat voor een stoten gaat die advocaat proberen.
Inbreuk op ethische waarden...

Tjah.

Een overduidelijk valse getuigenis accepteren om uw eigen regels niet consequent toe te passen. Daar kan een mens zich inderdaad wel ethische vragen bij stellen. Dat kunt ge nu toch niet ontkennen zeker.

Sportinggboy
3 april 2012, 18:01
zaak opgeschort :lol:

sharpshot
3 april 2012, 18:03
Alsof Brugge het niet zou doen.

Brugge gaat héél weinig in beroep tegen straffen, zelfs tegen straffen die veel te hoog liggen zoals Lestienne na zijn tackle tegen Beerschot(?) waar hij vier speeldagen kreeg. Club wou het dan niet doen om een signaal te sturen. Zou rsca ook eens mogen doen.

Sportinggboy
3 april 2012, 18:05
Brugge gaat héél weinig in beroep tegen straffen, zelfs tegen straffen die veel te hoog liggen zoals Lestienne na zijn tackle tegen Beerschot(?) waar hij vier speeldagen kreeg. Club wou het dan niet doen om een signaal te sturen. Zou rsca ook eens mogen doen.

kom kom, elke ploeg doet dat. Of vergeten dat Odjidja in Anderlecht ook niet mocht meedoen TOT Brugge in beroep ging na zijn duw tegen OHL. Elke ploeg doet dat. Zo zit dat nu eenmaal in elkaar

sharpshot
3 april 2012, 18:05
Héél weinig /= nooit

TheRedDevils
3 april 2012, 18:06
Ze hebben gelijk dat het 'niet ethisch' is dat die scheids liegt (is gewoon een dwaze regel waardoor hij moet liegen), maar schors je speler dan zelf om een signaal te geven of accepteer de straf... Maar zo zijn ze natuurlijk niet.

Jecht
3 april 2012, 18:08
Ze hebben gelijk dat het dwaas is dat die scheids liegt (is gewoon een dwaze regel waardoor hij moet liegen), maar schors je speler dan zelf om een signaal te geven of accepteer de straf... Maar zo zijn ze natuurlijk niet.

Heeft Club Brugge Vleminckx geschorst na zijn aanslag, die zeker even erg was?

Neen, zo zijn ze natuurlijk niet...

Sportinggboy
3 april 2012, 18:09
Héél weinig /= nooit

Je zegt meteen : RSCA zou dat ook eens mogen doen, terwijl dit de eerste keer is dat ze in beroep gaan na een overtreding. En eigelijk hebben ze gelijk, want het is hier de scheidsrechter die zen fout wil goed maken. Dat wasyl geschorst moet worden is normaal, maar niet om de scheidsrechter te beschermen. Hier is zelfs geen rode kaart getrokken. Als hier een rode kaart voor was getrokken had Anderlecht die schorsing ook aanvaard.

Brugge heeft met Vleminckx zelf zo een geval gehad. Ik heb geen schorsing gezien vanuit Club Brugge. Dit is gewoon normaal

Ze hebben gelijk dat het 'niet ethisch' is dat die scheids liegt (is gewoon een dwaze regel waardoor hij moet liegen), maar schors je speler dan zelf om een signaal te geven of accepteer de straf... Maar zo zijn ze natuurlijk niet.

Dat is volledig juist. RSCA moet hem schorsen en niet de bond

Jepjep
3 april 2012, 18:09
In anderlecht zijn ze al bang aan het worden. Zonder wasilewski heeft hun verdediging veel minder ervaring. Odoi heeft geen wedstrijdritme en is het nog niet gewoon om topmatchen te spelen. Dan wordt ethiek blijkbaar aan de kant geschoven, het doel heiligt de middelen zullen ze denken zeker.

sharpshot
3 april 2012, 18:10
Je zegt meteen : RSCA zou dat ook eens mogen doen, terwijl dit de eerste keer is dat ze in beroep gaan na een overtreding. En eigelijk hebben ze gelijk, want het is hier de scheidsrechter die zen fout wil goed maken. Dat wasyl geschorst moet worden is normaal, maar niet om de scheidsrechter te beschermen. Hier is zelfs geen rode kaart getrokken. Als hier een rode kaart voor was getrokken had Anderlecht die schorsing ook aanvaard

Verklaard aub.