PDA

Volledige versie bekijken : Jupiler Pro League 2011-2012 - Deel 5

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23

puni
28 april 2012, 22:37
Goed dat OHL mijn avond nog gemaakt heeft!
3-2 tegen die anti voetballers van Cercle! xD
Revanche op een zalige manier.

Wat een geniale wedstrijd. Evens kon ditmaal na affluiten helaas minder lachen met onze liedjes. :(

waffel
28 april 2012, 22:39
Wat een geniale wedstrijd. Evens kon ditmaal na affluiten helaas minder lachen met de liedjes van OHL. :(

Dr. Sheldon Cooper
28 april 2012, 22:41
Iedere ploeg heeft wel eens ongelooflijk veel pech met de scheids, en vandaag was Brugge de pineut. Hup naar de volgende wedstrijd, wat gebeurd is is gebeurd.

Al wist ik niet dat Bacca tegen Anderlecht gescoord had. Het was een grote kans, maar nu ook geen binnentikker. (IMO)

Bah, het is al twee matchen op rij dat het negatief uitgedraaid is, en geen kleine foutjes. Tegen Standard was het ook prijs, langs beide kanten, maar die wedstrijd winnen we gelukkig nog.

Scheidsrechters doen het ook niet vrijwillig he, als gij uw job niet goed doet zal uw baas of uw klant ook klagen.

GemaneDude
28 april 2012, 22:42
Wat een zalige laatste tien minuten op Den Dreef, mannekes toch :bow:

puni
28 april 2012, 22:44
Wel degelijk onze liedjes, aangezien ik er zelf aan deelnam. Goed geprobeerd, swaffel!

GemaneDude
28 april 2012, 22:46
"Evens janet!"

Dr. Sheldon Cooper
28 april 2012, 22:47
Ricky, je bent vannacht weer dronken geweest :music:

Waar is den tijd :')

Jepjep
28 april 2012, 22:47
"Evens janet!"

Niveau Nihil! - Het Eiland - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=FaTLdbeCXTo)

NotoriousP
28 april 2012, 22:51
Mannaert bikkelhard: "Er is een grens overschreden" - VoetbalPrimeur.be (http://www.voetbalprimeur.be/site/nieuws/230529/Mannaert_bikkelhard_Er_is_een_grens_overschreden.h tml)

Heeft groot gelijk. :)

Tja hebben we toch niks aan, de titel is binnen voor Anderlecht nu. De arbitrage in de Jupiler league is echt beneden alle peil maar dat is voor alle ploegen zo natuurlijk, RSCA is ook al wel genekt geweest, hoewel dit bij ons natuurlijk voor komt op de allerslechtste moment. Het zij zo, volgend jaar pakken we ze. ;)

Efflorescence
28 april 2012, 22:51
Blij dat ik uiteindelijk mijn tickets voor dinsdag toch niet verkocht heb. Allez les Rouges! :woohoo:

puni
28 april 2012, 22:56
Niveau Nihil! - Het Eiland - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=FaTLdbeCXTo)

Maar nog altijd plezant om te zingen in het geval van zotte Bernt! Zeker met heel stadion, als hij net 3-2 verloren heeft. :unsure:

Gavin
28 april 2012, 23:05
beneden alle pijl
http://www.2win.eu/cargo/upload/248pijl_groen.jpg

Rikie
28 april 2012, 23:05
regelrechte schande, dat is nu de 2de opeenvolgende match dat er tegen rechtstreekse concurrenten gewoon punten worden afgepakt, als de arbitrage zijn werk correct deed, had het al zeer slecht moeten lopen dat brugge geen 6 op 6 zou gehaald hebben

ipv van een zéér grote kans op de titel, tevreden zijn als ze nog 2de kunnen eindigen, 't is dat het helemaal niet zal toegelaten zijn zeker

akkoord het is al een ganse play off een regelrechte afgang qua arbitrage in eigenlijk elke match maar mocht er tegen standard weer iets dubieus gebeuren, zou ik de toevalligheid ervan toch echt in twijfel durven trekken

Dat Brugge niet meer meedoet voor de titel heeft het enkel en alleen aan zichzelf te danken (de wedstrijd van vandaag buiten beschouwing gelaten):
- In de reguliere competitie steken laten vallen; met als dieptepunten de 4-5 tegen Genk en 3-3 tegen STVV.

- De verliesbeurt in Kortrijk met 3-1, waar Club de leiding kan nemen (?). Ongelooflijk zwakke pot voetbal, Kortrijk wint oververdiend. (Je kan de leiding nemen, en dan speel je gewoon zo zonder inzet.)

- Idem tegen Standard, heel zwakke wedstrijd van beide ploegen. Billijk gelijkspel. (weeral terechte uitslag)

- Dan vorige week tegen een zwalpend Anderlecht (waar ze terug de leiding kunnen overnemen, in eigen huis); kinderlijk uitgespeeld op het doelpunt van Mbokani. Veel balbezit en druk naar voor, maar o zo weinig doelgevaar:
1e helft:
Afstandsschot van Bacca, die Proto gemakkelijk kan pakken. (en sowieso al naast ging)
Buitenspelgeval van Bacca

2e helft:
Kopballetje van Meunier
Een zwak afstandschot recht op proto
Akpala die vanuit een onmogelijke hoek naast trapt.
En vleminckx op de paal

Als dat het enige werk is dat Proto moet leveren in 90 minuten tijd, dan stel ik me daar ook vragen bij.

Ik blijf erbij, de constantste ploeg en enige echte kampioen is Anderlecht. 28/30 Tegen de top 6 (waar alleen de match uit tegen Genk en Standard onverdiend waren), zegt genoeg. Ook hele slechte matchen gewonnen, en verloren tegen (alle respect) (kut-)ploegen.

Brugge is verdienstelijk 2e.

(IMO)

En hoofdletters en leestekens, maken een tekst altijd leuker om te lezen.

edit: Bedankt Gavin voor de pijl! (http://photoproleague.be/wp-content/uploads/2011/06/Arieltroll1.gif)

NotoriousP
28 april 2012, 23:14
http://www.2win.eu/cargo/upload/248pijl_groen.jpg

Gavin zijn jarenlange zoektocht om eindelijk een taalfout te vinden in mijn posts is eindelijk tot zijn einde gekomen? ;)

Rikie
28 april 2012, 23:15
En heel even terzijde (neen dit heeft niks met de match van vandaag te maken, en ik wil er niets mee bewijzen):
Dit (http://www.youtube.com/watch?v=mEjiKCqF3LM) moet zowat, de belachelijkste penalty ooit zijn! :rofl:
Nu, achteraf kan je er wel om lachen maar op het moment zelf zakt je broek ervan af! (http://photoproleague.be/2011/06/01/stijnen-is-shocked/)

edit: Strijk gaan (http://www.youtube.com/watch?v=0i5okCL4a2o) :rofl:

Boukreev
28 april 2012, 23:16
Als Bruggefan ga ik akkoord met Rikie zen post. Maar vandaag zijn we toch echt wel dik int zak gezet. Met een normale wedstrijdleiding, winnen we hier altijd.

sharpshot
28 april 2012, 23:18
Gewoon schandalig wat vandaag afspeelde, niet te geloven gewoon. In een normale match verliezen we hier nooit. Schande wat er ons de laatste twee weken overkomen is, maar dat gaat natuurlijk snel vergeten worden als er iets negatiefs gezegd kan worden.

Fouten die ze maken (refs) zijn te schandelijk voor woorden, dit kan én mag nooit gebeuren voor een 1ste klasse ref.

Foose
28 april 2012, 23:31
Het zij zo, volgend jaar pakken we ze. ;)

Hoop doet leven ;)

Gavin
28 april 2012, 23:35
Gavin zijn jarenlange zoektocht om eindelijk een taalfout te vinden in mijn posts is eindelijk tot zijn einde gekomen? ;)
Zelfde post: voor komt, de moment.

Niet echt dus.

waffel
28 april 2012, 23:55
Wel degelijk onze liedjes, aangezien ik er zelf aan deelnam. Goed geprobeerd, swaffel!

:D

alyson
28 april 2012, 23:56
Dat Brugge niet meer meedoet voor de titel heeft het enkel en alleen aan zichzelf te danken (de wedstrijd van vandaag buiten beschouwing gelaten):
- In de reguliere competitie steken laten vallen; met als dieptepunten de 4-5 tegen Genk en 3-3 tegen STVV.

- De verliesbeurt in Kortrijk met 3-1, waar Club de leiding kan nemen (?). Ongelooflijk zwakke pot voetbal, Kortrijk wint oververdiend. (Je kan de leiding nemen, en dan speel je gewoon zo zonder inzet.)

- Idem tegen Standard, heel zwakke wedstrijd van beide ploegen. Billijk gelijkspel. (weeral terechte uitslag)

- Dan vorige week tegen een zwalpend Anderlecht (waar ze terug de leiding kunnen overnemen, in eigen huis); kinderlijk uitgespeeld op het doelpunt van Mbokani. Veel balbezit en druk naar voor, maar o zo weinig doelgevaar:
1e helft:
Afstandsschot van Bacca, die Proto gemakkelijk kan pakken. (en sowieso al naast ging)
Buitenspelgeval van Bacca

2e helft:
Kopballetje van Meunier
Een zwak afstandschot recht op proto
Akpala die vanuit een onmogelijke hoek naast trapt.
En vleminckx op de paal

Als dat het enige werk is dat Proto moet leveren in 90 minuten tijd, dan stel ik me daar ook vragen bij.

Ik blijf erbij, de constantste ploeg en enige echte kampioen is Anderlecht. 28/30 Tegen de top 6 (waar alleen de match uit tegen Genk en Standard onverdiend waren), zegt genoeg. Ook hele slechte matchen gewonnen, en verloren tegen (alle respect) (kut-)ploegen.

Brugge is verdienstelijk 2e.

(IMO)

En hoofdletters en leestekens, maken een tekst altijd leuker om te lezen.

edit: Bedankt Gavin voor de pijl! (http://photoproleague.be/wp-content/uploads/2011/06/Arieltroll1.gif)

ik ga zeker akkoord met het zwak geleverde spel, dat is ook meer dan duidelijk

ik ga anderzijds zeker niet akkoord met feit dat ze niet meer mee zouden kunnen meedoen voor de titel

en ik ga al helemaal niet akkoord met uw analyse over de wedstrijd tegen RSCA

na 10 minuten moet brugge daar 1-0 voorstaan want

1) het was duidelijk absoluut geen buitenspel
2) de fase was al in dergelijke mate uitgespeeld dat bacca niet meer moest doen hem nog enkel simpel binnentikken

het was dus niet enkel en buitenspelgeval zoals gij dat noemt, maar gewoon een 100% zekere goal afgepakt

op dat moment had anderlecht nog niet 1 keer ook maar wat treffelijk de bal geraakt en hadden ze zeker in het verdere verloop van de match niet hun zeer defensief countervoetbal kunnen spelen (allen achter de bal en proto uittrappen richting mbokani en hopen dat hij gevaar kan creeeren, het enige wat ze gedaan hebben

was brugge beter?, desondanks het zelf vrij matig presteerde, durf ik daar zonder twijfel overtuigd ja op te zeggen

caoimhin
28 april 2012, 23:59
Goal van Coulibaly kan ik inkomen dat ze telt. Was echt heel nipt, heel moeilijk te zien. Rood van Hoefkens was terecht, tackle langs achter. De bal al dan niet buiten hebben ze niet goed laten zien, weet wel dat Anderlecht zo ook al een goal afgekeurd heeft gezien in de competitie. Vind dat ze toch zwaar overdrijven bij Club. Ze hebben alles in eigen handen gehad wat de titel betreft, en het toen ook zelf verkloot.

Rikie
29 april 2012, 00:28
ik ga zeker akkoord met het zwak geleverde spel, dat is ook meer dan duidelijk

ik ga anderzijds zeker niet akkoord met feit dat ze niet meer mee zouden kunnen meedoen voor de titel

en ik ga al helemaal niet akkoord met uw analyse over de wedstrijd tegen RSCA

na 10 minuten moet brugge daar 1-0 voorstaan want

1) het was duidelijk absoluut geen buitenspel
2) de fase was al in dergelijke mate uitgespeeld dat bacca niet meer moest doen hem nog enkel simpel binnentikken

het was dus niet enkel en buitenspelgeval zoals gij dat noemt, maar gewoon een 100% zekere goal afgepakt

op dat moment had anderlecht nog niet 1 keer ook maar wat treffelijk de bal geraakt en hadden ze zeker in het verdere verloop van de match niet hun zeer defensief countervoetbal kunnen spelen (allen achter de bal en proto uittrappen richting mbokani en hopen dat hij gevaar kan creeeren, het enige wat ze gedaan hebben

was brugge beter?, desondanks het zelf vrij matig presteerde, durf ik daar zonder twijfel overtuigd ja op te zeggen

Ik zie Brugge na vandaag echt niet meer meedoen voor de titel. 7 (!) punten ophalen in 4 matchen? Brugge moet dan de resterende 4 matchen winnen en anderlecht mag maar 4 of 5 op 12 halen. Ik zie ze al zeker niet winnen in Anderlecht (Eindelijk goeie backs (Odoi is echt een verademing tegenover Wasyl, ongelooflijk als ze hem laten vetrekken), Kanu die voor het eerst in zijn leven geen kansen verprutst, Jova die eindelijk wat snelheid brengt in zijn acties, Gillet die terug kan scoren, Suarez minder last van de knie, Biglia wordt iedere match beter, Proto die ijzersterk bezig is en Mbokani die een hele verdediging aan de praat houd) Reken daarbij nu de extra druk om de 2e plaats niet te verliezen en reken daarbij de portie pech die ze vandaag hadden..

En dat geval Bacca was uiteraard geen buitenspel maar het was ook geen 100% goal, laten we zeggen 75%. :unsure:
En Proto bleef gewoon uittrappen naar Mbokani, omdat die verdediging echt wankelde en telkens voor gevaar zorgde. (En ook wel omdat het middenveld en de flankaanvallers er niets van bakten.)

En Brugge had het betere spel ja, maar daar ben je niets mee als je niet kan scoren (en laten we eerlijk zijn, slechts 1 grote kans had van vleminckx). (Getuige ook de reactie van Daum & Hoefkens na de match)

Goal van Coulibaly kan ik inkomen dat ze telt. Was echt heel nipt, heel moeilijk te zien. Rood van Hoefkens was terecht, tackle langs achter. De bal al dan niet buiten hebben ze niet goed laten zien, weet wel dat Anderlecht zo ook al een goal afgekeurd heeft gezien in de competitie. Vind dat ze toch zwaar overdrijven bij Club. Ze hebben alles in eigen handen gehad wat de titel betreft, en het toen ook zelf verkloot.

Ik herriner me de match tegen Kortrijk waar ze scoren uit buitenspel en onze goal onterecht werd afgekeurd voor buitenspel. Nuja, Anderlecht verdiende niet meer dan een punt.

edit: Anderlecht verkoop aub Wasyl, en laat Odoi spelen. Een speler die wél kan uitverdedigen, wél een voorzet kan trappen, wél snelheid heeft, wél Belg is, wél jong is en nog kan groeien.. En verdedigend staat hij ook dan meer zijn mannetje, het enige waar hij moet voor onder doen is de kopkracht en de flexibele ellebogen :unsure:
(en dan zijn we eindelijk af van deze vuile speler!)

alyson
29 april 2012, 00:56
Ik zie Brugge na vandaag echt niet meer meedoen voor de titel. 7 (!) punten ophalen in 4 matchen? Brugge moet dan de resterende 4 matchen winnen en anderlecht mag maar 4 of 5 op 12 halen. Ik zie ze al zeker niet winnen in Anderlecht (Eindelijk goeie backs (Odoi is echt een verademing tegenover Wasyl, ongelooflijk als ze hem laten vetrekken), Kanu die voor het eerst in zijn leven geen kansen verprutst, Jova die eindelijk wat snelheid brengt in zijn acties, Gillet die terug kan scoren, Suarez minder last van de knie, Biglia wordt iedere match beter, Proto die ijzersterk bezig is en Mbokani die een hele verdediging aan de praat houd) Reken daarbij nu de extra druk om de 2e plaats niet te verliezen en reken daarbij de portie pech die ze vandaag hadden..

En dat geval Bacca was uiteraard geen buitenspel maar het was ook geen 100% goal, laten we zeggen 75%. :unsure:
En Proto bleef gewoon uittrappen naar Mbokani, omdat die verdediging echt wankelde en telkens voor gevaar zorgde. (En ook wel omdat het middenveld en de flankaanvallers er niets van bakten.)

En Brugge had het betere spel ja, maar daar ben je niets mee als je niet kan scoren (en laten we eerlijk zijn, slechts 1 grote kans had van vleminckx). (Getuige ook de reactie van Daum & Hoefkens na de match)

Ik herriner me de match tegen Kortrijk waar ze scoren uit buitenspel en onze goal onterecht werd afgekeurd voor buitenspel. Nuja, Anderlecht verdiende niet meer dan een punt.

de titel, nu niet meer natuurlijk maar zeggen dat het er niet heeft ingezeten, of echt overdreven zou zijn als ze hem behaald hadden is ook niet waar

die fase met bacca was in "volledig normaal" spelverloop in dergelijke mate uitgespeeld dat hij enkel nog moest binnen gelegd worden, wel degelijk 100% zekere goal

weinig kansen ja, daarin hebt ge gelijk maar ge bewijst uw punt natuurlijk nog extra door niet alle kansen te vermelden waartoe toch grotere kansen behoorden, zeker in de 1ste helft, 1 bijvoorbeeld: de onbegrijpelijke misser van figueras

ik ga ervan uit dat het hier slechts om een vergetelheid van uwentweege gaat en er zeker geen opzet mee gemoeid is

caoimhin
29 april 2012, 01:07
Proto kwam niet vol uit, dus dat was nog geen 100% goal. Het was een hele hele grote kans, akkoord. Maar of Club dan had gewonnen kan je ook niet zeggen.

En Club had kansen, maar Anderlecht meer. En penalty niet gehad. Als je een heel seizoen bekijkt kan je bij vele wedstrijden "wat als de ref dit.." zeggen. Uiteindelijk zal iedereen op de plaats staan die ze verdienen.

Rikie
29 april 2012, 01:10
de titel, nu niet meer natuurlijk maar zeggen dat het er niet heeft ingezeten, of echt overdreven zou zijn als ze hem behaald hadden is ook niet waar

Dat heb ik dan ook niet gezegd :p Als ze de opgesomde wedstrijden hadden gewonnen waren zij nu favoriet, maar die hebben ze verknoeid.

die fase met bacca was in "volledig normaal" spelverloop in dergelijke mate uitgespeeld dat hij enkel nog moest binnen gelegd worden, wel degelijk 100% zekere goal

Zei ik toch ook? :p Al moest hij hem nog altijd binnenschieten, en dus was het geen 100% goal (en zo kunnen we bezig blijven)

weinig kansen ja, daarin hebt ge gelijk maar ge bewijst uw punt natuurlijk nog extra door niet alle kansen te vermelden waartoe toch grotere kansen behoorden, zeker in de 1ste helft, 1 bijvoorbeeld: de onbegrijpelijke misser van figueras

ik ga ervan uit dat het hier slechts om een vergetelheid van uwentweege gaat en er zeker geen opzet mee gemoeid is
Excuseert U mij, Jonkvrouwe Alyson! Dat is natuurlijk een vergetelheid van mijnentwege. Al bewijst U uw punt natuurlijk nog extra doordat de bal zo slecht getrapt is dat Proto niets moet doen.

Burgernfries
29 april 2012, 01:19
Als mijn bomma ne staart had zou een plastieken potske niet volstaan om haar droog te houden!

De feiten zijn dat Rsca bijna kampioen is en Brugge nog gaat moeten knokken voor die 2e plek. Vanaf nu daar op focussen ipv bij het verleden te blijven stilstaan. Zou anders nog een serieuze kater kunnen worden. Misschien wel gelukkig dat Gent net nu tegen Rsca moet.

Svartálfar
29 april 2012, 02:35
Kom serieus blijven eh jongens, Club heeft nooit aanspraak gemaakt op de titel. En dat was het doel ook niet, al zou het natuurlijk mooi meegenomen zijn, daar niet van. Iedereen, zelfs de pers, vergeet dat ook Club in een overgangsseizoen zit.

mp4me
29 april 2012, 02:44
vergeet dat ook Club in een overgangsseizoen zit.

Moeilijk te vergeten,ze zitten al 6 jaar in een overgangsseizoen.

Svartálfar
29 april 2012, 03:15
Moeilijk te vergeten,ze zitten al 6 jaar in een overgangsseizoen.

Maar dit seizoen is dat geen excuus maar gewoon werkelijkheid. Praktisch volledig nieuw elftal, en nieuwe trainer + eerste volledig seizoen van nieuw bestuur.

Slayer_Kev666
29 april 2012, 03:18
Verdiende overwinning met wat meeval! Maar deze smaakt zo zoet! Buffalooooooooooo

Foxxer
29 april 2012, 04:14
Verdiende overwinning met wat meeval! Maar deze smaakt zo zoet! Buffalooooooooooo

Van u had ik niets anders verwacht dan zo'n reactie :')

Kga er dan ook geen woorden aan vuil maken...

Bluto
29 april 2012, 08:55
Was het verslag van Standard-Kortrijk in Stadion een goede weergave van de match. Op basis van de samenvatting leek Standard heel dominant en Kortrijk bijzonder zwak.

The Black Mamba
29 april 2012, 09:18
Maar langs de andere kant, als er zo eens een ploeg een superjaar heeft, lijkt het me ook dat Anderlecht daar niet veel aan kan doen.

Maar misschien is dat gewoon een foute perceptie van mij ...

Ik denk dat dat wat overdreven is. De tweede titel van Standard heeft de strijd geduurd tot de testwedstrijden (en was Anderlecht kampioen indien doelpuntensaldo meetelde zoals nu). Vorig jaar met Genk stond Anderlecht aan de leiding na de reguliere competitie maar was het net in de playoffs dat er een dipje kwam (en vertrek Bouss , blessure Biglia niet vergeten).

Link_006_
29 april 2012, 09:29
Ik weet niet wat er erger is, de arbitrage of de partijdige verslaggeving overal :puke: ze zouden nog een penalty willen voor die zo gezegde fout van zimling eerste helft.

Rogue
29 april 2012, 09:46
Op die manier wordt het inderdaad nogal vervelend. Juist voor de gelijkmaker wordt Bacca opnieuw onterecht afgevlagd voor buitenspel. Ik vind dat er in deze PO opvallend veel fouten worden gemaakt door de wedstrijdleiding. Meer dan in de reguliere competitie het geval is.

Arne
29 april 2012, 09:54
En nu hopelijk volgend weekend kampioen tegen Brugge om het extra leuk te maken :D

Slayer_Kev666
29 april 2012, 09:54
Van u had ik niets anders verwacht dan zo'n reactie :')

Kga er dan ook geen woorden aan vuil maken...

Hoeft ook niet, enkel die van club zeggen dat het niet verdiend is. Als wij zagen over de erbamelijke arbitrage wordt er van jullie kant steeds gelachen, maar elke ploeg maakt dit mee. En er zijn er die dit van Hoefkens geen rood vinden? :wtf:
Maar natuurlijk,als club wint is het altijd verdiend zeker? Blind voor de eigen prestatie van uw ploeg, 15 miljoen geïnvesteerd en dit maar kunnen brengen...
Dit moet hard aankomen, jullie hadden net zo hard gerekend op die 15 miljoen van de champions league.

J.Brown
29 april 2012, 09:58
http://marcamos.com/ha/this-is-gonna-be-good.gif

Foose
29 april 2012, 10:06
Hoeft ook niet, enkel die van club zeggen dat het niet verdiend is. Als wij zagen over de erbamelijke arbitrage wordt er van jullie kant steeds gelachen, maar elke ploeg maakt dit mee. En er zijn er die dit van Hoefkens geen rood vinden? :wtf:
Maar natuurlijk,als club wint is het altijd verdiend zeker? Blind voor de eigen prestatie van uw ploeg, 15 miljoen geïnvesteerd en dit maar kunnen brengen...
Dit moet hard aankomen, jullie hadden net zo hard gerekend op die 15 miljoen van de champions league.

Idd, altijd da bleiten. Elke overwinning tegen Club is gestolen of hoeresjance

Rogue
29 april 2012, 10:13
De laatste wedstrijden zijn er veel twijfelachtige scheidsrechterlijke beslissingen genomen die een te grote impact hebben op het spelverloop. Een discussie daarover heeft inderdaad weinig zin. Niet omdat het geen interessant onderwerp is, maar omdat er hier gewoon te weinig mensen zijn die op een beschaafde en volwassen manier zo'n discussie kunnen voeren.

Weebl
29 april 2012, 10:17
De laatste wedstrijden zijn er veel twijfelachtige scheidsrechterlijke beslissingen genomen die een te grote impact hebben op het spelverloop. Een discussie daarover heeft inderdaad weinig zin. Niet omdat het geen interessant onderwerp is, maar omdat er hier gewoon te weinig mensen zijn die op een beschaafde en volwassen manier zo'n discussie kunnen voeren.

Voila se, blijkbaar moet ge al tweelingen geworpen hebben om het op een deftige manier te kunnen verwoorden :).

Rogue
29 april 2012, 10:23
Voila se, blijkbaar moet ge al tweelingen geworpen hebben om het op een deftige manier te kunnen verwoorden :).

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik ze niet zelf geworpen heb.

Gelukkig maar :s

Radbraker
29 april 2012, 10:29
De ergste fout van de lijnrechter was toch wel dat Akpala afgevlagd werd voor buitenspel terwijl hij zeker anderhalve meter NIET buitenspel stond.

Boromir
29 april 2012, 10:30
Wauw, ik moet wel zeggen.
Herr Daum is wel een class act in zijn interviews. Na zo'n teleurstelling van een wedstrijd, met slechte refereeing, nog zo kalm en nederig blijven. Petje af.

Weebl
29 april 2012, 10:37
Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik ze niet zelf geworpen heb.

Gelukkig maar :s

Ge hebt er toch ook al serieus van mogen afzien, of niet?!

Anyway: tweede plaats wordt het doel voor Club en dat zal moeilijk genoeg worden. We moeten het niet op de scheidsrechters steken dat we het nu zo moeilijk hebben. Het gebrachte spel is voornamelijk bijzonder ondermaats. Donk op het middenveld is echt geen oplossing imo. Akpala heeft zijn geluk voor 't seizoen gehad, van mij mag Vleminckx daar spelen, desnoods Bacca. Meunier moet je ook niet meer brengen. Lestienne en Refaelov kunnen de flanken bezetten. Noch Vadis, noch Vazquez kan een echte meerwaarde zijn voor de ploeg op dit moment, dus ik weet niet wie ik daar het liefst zie spelen. Achterin is het ook huilen met de pet op, Høgli is écht geen LB, Figueras heeft ook zijn beste periode gekend. Almeback en Hoefkens, tja... Dat is ook niet bepaald Club-materiaal.. En in doel heb je dan een goeie lijnkeeper, maar meer ook niet.

Benieuwd wat de transferperiode gaat geven. Ik verwacht in elk geval een sterk begin van het volgende seizoen. Als ze met Daum de hele zomer kunnen werken aan versterkingen en aan de voorbereiding, dan zie ik het misschien wel goedkomen. Een vervanger voor Donk, Vadis, Meunier, Stenman, Lestienne kunnen we in elk geval gebruiken. Maar ja, we zien wel!

BleKKie
29 april 2012, 10:39
ach de manne van brugge gaan weer afkomen ze nu, typisch

Opeens ook weer veel volk die voor Gent supportert, lijkt me ook nogal typisch maar goed.

Wat de match betreft denk ik wel dat een gelijkspel zeker te rechtvaardigen was voor Club. Na de penalty vond ik Club zelfs beter spelen eigenlijk (met 10 man), ook al kreeg Gent natuurlijk wel kansen op de counter (logisch).

En al dat gezaag op de ref pfft, je moet het zelf maar afmaken hé, ik snap trouwens niet hoe mensen kunnen zagen als er iemand 10cm buitenspel staat, zoiets zie je als lijnrechter gewoon niet, hun beeld staat niet stil hé als er een pas vertrekt. Je zou eens 10 frames moeten kunnen verderspoelen en dan zien wat de situatie is, mogelijks volledig anders door een verdediger die uitstapt en een aanvaller die de omgekeerde beweging maakt ...

J.Brown
29 april 2012, 10:39
Maakt dat Brugge nog eens zo fors gaat investeren?
Vadis/Donk vervangen met spelers uit de jeugd?

Ik hoop dat Standard nog een Europees ticket kan bemachtigen. Geen zin in een seizoen zonder Europees voetbal.

Slayer_Kev666
29 april 2012, 10:41

Zeker! Maar dit geld voor elke ploeg. De arbitrage is zodanig ondermaats dat die in elke wedstrijd een te grote rol speelt. Akpala was 100% zuiver goal, onbegrijpelijk dat deze werd afgekeurd. Maar het is niet alleen in Brugge, in Gent hebben we toch ookal genoeg zien.

Weebl
29 april 2012, 10:45
Maakt dat Brugge nog eens zo fors gaat investeren?
Vadis/Donk vervangen met spelers uit de jeugd?

Ik hoop dat Standard nog een Europees ticket kan bemachtigen. Geen zin in een seizoen zonder Europees voetbal.

Er is nog altijd 8 (?) miljoen over die moet worden gespendeerd als ze willen overgaan naar een NV. Denk ook maar niet dat Donk en Vadis voor minder dan 5 miljoen zullen vertrekken. Ik denk wel dat Club weer wat spelers zal binnentrekken.

Arne
29 april 2012, 10:48
De ergste fout van de lijnrechter was toch wel dat Akpala afgevlagd werd voor buitenspel terwijl hij zeker anderhalve meter NIET buitenspel stond.

Er is dan ook niet gevlagd voor buitenspel, wel voor de corner die over de achterlijn is geweest.

Weebl
29 april 2012, 10:51
Er is dan ook niet gevlagd voor buitenspel, wel voor de corner die over de achterlijn is geweest.

Als je de match niet hebt gevolgd, moet je jou daar ook niet over uitlaten.
Er is een buitenspelfase geweest waar Akpala minstens twee meter te goed had, en de lijnrechter stond vlak voor hem. En hij vlagde hem gewoon vrolijk af :').

Vedeco
29 april 2012, 10:53
Proficiat Gent, tevreden nu met jullie ONVERDIENDE overwinning?

Ja.

Arne
29 april 2012, 10:55
Er is een buitenspelfase geweest waar Akpala minstens twee meter te goed had, en de lijnrechter stond vlak voor hem. En hij vlagde hem gewoon vrolijk af :').

Ah datte. Achja, als Brugge verliest is het altijd onterecht hé. :unsure:

Ik heb de match wel gevolgd. Ik vind bijvoorbeeld dat Blondel rood mocht krijgen (speler was alleen weg, en typisch Blondel drieste en veel te late tackle). Ze hebben Gent ook onterecht afgevlagd voor buitenspel trouwens, als ze daar op de rechterflank alleen door waren.

Dus stop met zagen, Gent heeft verdiend gewonnen. Defensie van Brugge is een ramp.

BleKKie
29 april 2012, 10:58
Ah datte. Achja, als Brugge verliest is het altijd onterecht hé. :unsure:

Ik heb de match wel gevolgd. Ik vind bijvoorbeeld dat Blondel rood mocht krijgen (speler was alleen weg, en typisch Blondel drieste en veel te late tackle). Ze hebben Gent ook onterecht afgevlagd voor buitenspel trouwens, als ze daar op de rechterflank alleen door waren.

Dus stop met zagen, Gent heeft verdiend gewonnen. Defensie van Brugge is een ramp.

rood :rofl:
Hoe kan je dat nu rood vinden, komaan zeg.

Weebl
29 april 2012, 11:00
Dat gaat me toch ook een brug te ver :)

_DKsissor_
29 april 2012, 11:33
Er is nog altijd 8 (?) miljoen over die moet worden gespendeerd als ze willen overgaan naar een NV. Denk ook maar niet dat Donk en Vadis voor minder dan 5 miljoen zullen vertrekken. Ik denk wel dat Club weer wat spelers zal binnentrekken.
Dan moeten ze maar rap enkele topspelers zoals Mertens halen als dat geld toch zo dringend mogelijk op moet :) :)

The Black Mamba
29 april 2012, 12:00
Moest dat bij anderlecht zijn zou het kot te klein zijn.
Nuja, het is toch normaal dat je kopje omlaag gaat als die refs alles tegen je fluiten? Ik zou zo hard willen dat club gaat klagen bij de bond ofzo, dit is toch te belachelijk. Ok, club had het toch nog moeten afmaken maar dat deden ze... als je zo verliest kan ik het echt niet accepteren.
En het is natuurlijk geen partijdigheid, het is gewoon zware incompetentie. (arbiter was redelijk, heb het vooral op lijnrechters).
En als we voor de club de balans maken qua foutieve beslissingen tegen in PO: IMO moeten we 1 match minder punten hebben (vorige tegen gent) en 2/3 matchen meer (nu, standard en rsca als is bij dat laatste niet zeker of we dan toch nog punten nemen).
Nuja, een match meer of minder naar de haaien fluiten zal nu niet meer uitmaken.

We hebben ons deel al gehad dit seizoen hoor. Het is gewoon heel erg triestig qua niveau van arbitrage dit seizoen en dan zeker van de lijnrechters.

JanVH
29 april 2012, 12:00
Gewoon schandalig wat vandaag afspeelde, niet te geloven gewoon. In een normale match verliezen we hier nooit. Schande wat er ons de laatste twee weken overkomen is, maar dat gaat natuurlijk snel vergeten worden als er iets negatiefs gezegd kan worden.

Fouten die ze maken (refs) zijn te schandelijk voor woorden, dit kan én mag nooit gebeuren voor een 1ste klasse ref.
Wedstrijd van 15 april al vergeten zeker?
Gent krijgt daar 2 penalty's niet op Brugge. (hands Donk & Donk die Nahayo neerhaalt)

Alles ligt weer in zijn plooi nu.
En face it, fouten bij arbitrage gebeuren elke week bij een andere ploeg. Als het dan eens bij jullie gebeurt liggen ze hier de huilen als kleuters. Op het einde van het seizoen ligt de balans goed.

Dillyracer
29 april 2012, 12:04
Wat een zever, supporters van elke ploeg klagen over arbitrage. Dat gemelk daarover is tegenwoordig al een inherent deel van het Belgisch voetbal geworden.

Romelus
29 april 2012, 12:29
Ik ga één iets zeggen. Ik ben blij dat ik de partij niet gezien heb.:p

stormtrooper
29 april 2012, 12:53
http://1.standaardcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/04/28/ISOsport-KAAGENT-CLUBBRUGGE_1.jpg

Rafinha zijn gezicht :rofl:

ng
29 april 2012, 13:09
Was het verslag van Standard-Kortrijk in Stadion een goede weergave van de match. Op basis van de samenvatting leek Standard heel dominant en Kortrijk bijzonder zwak.

Euhm ja. Als die keeper van Standard drie ballen heeft moeten pakken is 't veel.
Hij heeft waarschijnlijk meer terugspeelballen tegengehouden dan kansen van Kortrijk gepakt.

alyson
29 april 2012, 13:28
Dat heb ik dan ook niet gezegd :p Als ze de opgesomde wedstrijden hadden gewonnen waren zij nu favoriet, maar die hebben ze verknoeid.

Excuseert U mij, Jonkvrouwe Alyson!

Verknoeid, dat is absoluut niet de reden, gewoon schandaligweg afgepakt

dat is gewoon een nickname, ik ben een man

theelement
29 april 2012, 13:56

Ik ben weesten kijken en eerlijk gezegd ik dacht dat de goal terecht was. Maar zoiets kan je niet zien vanuit de tribune, zelfs de televisiebeelden kunnen dat niet tonen. De lijnrechter zal de bal wel duidelijk over de lijn hebben zien gaan want is in feite maar een ongewone beslissing.

Anyway, na de overwinning wask toch niet echt content. Spel na de penalty was niet goed , kheb heel tijd met bang hart zitten wacht op dat eindsignaal. Dinsdag tegen anderlecht, zonder thijs en jorgensen :oink: hoe gaan we dat oplossen.

Gelijkspel was mss meer rechtvaardiger mja vorige keer op brugge konden wij ook strafschop krijgen en niemand van supporters die mee waren heeft erover zitten zagen omdat het spel gewoon niet goed genoeg was om overwinning/gelijkspel te claimen. Was ook beetje het geval vandaag voor FCB, te onmondig.

Rikie
29 april 2012, 14:27
Verknoeid, dat is absoluut niet de reden, gewoon schandaligweg afgepakt

dat is gewoon een nickname, ik ben een man

Tegen Kortrijk, Standard en Anderlecht hebben ze het verknoeid.

En dat staat genoteerd, Jonkheer Alyson! Mijn oprechte excuses.

Foxxer
29 april 2012, 15:11
Er is één groot verschil.
Thuis tegen Club was de overwinning van Club gewoonweg verdiend, ookal kreeg Gent een penalty niet.

Nu was de overwinning van Gent NIET verdiend.

Als je van het kastje naar de muur gespeeld wordt en verliest ondanks goal onterecht afgekeurd is het zuur maar al bij al verdiende je niet beter.

Dat is helemaal het geval niet. Club was MINSTENS de evenknie van Gent.
Mooi frivool spel? Neen dat zeg ik niet. Maar Gent was niet beter. De grote kansen die ze kregen kwam door het counteren dat mogelijk werd gemaakt door de achterstand + rode kaart.

De eerste 15 minuten veegde Club Gent weg en als Bacca mag doorgaan en EVENTUEEL scoort is het 0-2 en heeft Gent niets te zeggen en is de match gespeeld.

Toen Gent een penalty niet kreeg speelden ze NIETS klaar in de match en maakten ze ook geen aanspraak. Die penalty zou uit het niets gekomen zijn.
Sollied verklaarde dat ze altijd pech hadden tegen Brugge, dat het nooit mee zat, precies of Club steelde altijd de overwinning.

Nu ze gisteren gewonnen hebben geeft hem wel toe dat ze geluk gehad hebben.

Dat zijn voor mij grote nuances. Maar doodleuk gaan verklaren dat Gent verdiend heeft gewonnen... Dat is erover en zo krijgde mij fameus kwaad.

Prastepius
29 april 2012, 15:24
dus je conclusie is foxxer dat gent de betere ploeg was?

stormtrooper
29 april 2012, 15:29
Allé, bij 0-2 is de match dus al gespeeld :lol:

Wa ge hier soms leest :')

Vedeco
29 april 2012, 15:31
als als als als als als als als als als als als als als als als als als als

Stop met neuten en kijk naar de volgende wedstrijd!

Kiiilerke
29 april 2012, 15:33
tis erg ! zo zagen

TazzDeMazz
29 april 2012, 15:36
Zolang club 2d wordt hoor je mij niet klagen want laten we eerlijk zijn er als gent, genk of een ander 2de wordt is dat gewoonweg onverdiend. Brugge verdient 2de plaats niettegenstaande het slechte spel want wie doet er beter?

Vedeco
29 april 2012, 15:39
Brugge speelt slecht maar enkel zij hebben het recht om 2e te worden?
Serieus? Ga anders nog wat gaan neuten over de idiote PO's die jullie vorige week nog op weg konden zetten naar de titel.

Komaan mensen, terug naar de realiteit. RSCA kampioen en de rest vecht voor CL en EL.

stormtrooper
29 april 2012, 15:40
Zolang club 2d wordt hoor je mij niet klagen want laten we eerlijk zijn er als gent, genk of een ander 2de wordt is dat gewoonweg onverdiend. Brugge verdient 2de plaats niettegenstaande het slechte spel want wie doet er beter?

Onverdiend :rofl:

Weeral zo'n bullshitargument. Degene die de meeste punten na RSCA heeft, die is gewoon tweede, zo simpel is het. Verdiend of niet verdiend, dat doet er niet toe. Al de rest is gewoon zever.

TazzDeMazz
29 april 2012, 15:47
Over heel het seizoen gezien verdiend brugge die 2 plaats ja en daa ris niks van bullshit aan. Laten we gewoon hopen dat het goed afloopt.

Vedeco
29 april 2012, 15:49
Het seizoen is nog niet afgelopen.
De 1e 10 speeldagen zijn even belangrijk als de 2e 10 en de 3e 10 en de 4e 10 zijn zelfs nóg belangrijker.

Boukreev
29 april 2012, 15:55
Allé, bij 0-2 is de match dus al gespeeld :lol:

Wa ge hier soms leest :')

zelfs een 2-1 voorsprong tegen 10 man konden ze niet vasthouden. 0-2 en 11 tegen 11 en het was gespeeld ja, toch tegen het Gent van gisteren.

Vedeco
29 april 2012, 15:57
Maar helaas.

Wat denken jullie te doen tegen een Standard waar ze nu spelen met open vizier? Geen druk en die in Luik zijn op hun best.

J.Brown
29 april 2012, 15:59
Maar helaas.

Wat denken jullie te doen tegen een Standard waar ze nu spelen met open vizier? Geen druk en die in Luik zijn op hun best.

:cool:

ons 2 gestolen punten terughalen in Brugge

JanVH
29 april 2012, 15:59
Toen Gent een penalty niet kreeg speelden ze NIETS klaar in de match en maakten ze ook geen aanspraak. Die penalty zou uit het niets gekomen zijn.
Sollied verklaarde dat ze altijd pech hadden tegen Brugge, dat het nooit mee zat, precies of Club steelde altijd de overwinning.

De penalty zou uit het niets komen :rofl:
Wie is hier de troll?
Nahayo verscheen uit het niets in de 16 van Club met de bal aan zijn voet?

Er is niemand die zo hard zaagt over scheidsrechterlijke fouten dan de Club supporters hoor, deze wedstrijd bewijst dit nog eens.

Buiten de goal uit -licht- buitenspel van Coulibaly heeft die scheids geen foute beslissing genomen hoor.

JanVH
29 april 2012, 16:03
zelfs een 2-1 voorsprong tegen 10 man konden ze niet vasthouden. 0-2 en 11 tegen 11 en het was gespeeld ja, toch tegen het Gent van gisteren.
Tiens, heb toch iets gemist dan gisteren?

sporza: Club Brugge verlaat Gent met een nederlaag (http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/MF_120428_GNT_CLU)

http://static2.hln.be/static/photo/2012/12/1/11/album_large_4793066.jpg

Vedeco
29 april 2012, 16:05
Ja, dat gaat voor een inhoudelijke discussie zorgen.
Er moet hier dringend eens wat strenger gemodereerd worden in dit topic. We hebben jaren moeten vragen voor een Off topic maar eigenlijk hadden we er al die tijd al 1.

thijse
29 april 2012, 16:31
Buiten de goal uit -licht- buitenspel van Coulibaly heeft die scheids geen foute beslissing genomen hoor.

Jij neemt jezelf nog serieus?

JanVH
29 april 2012, 16:45
Jij neemt jezelf nog serieus?
http://img406.imageshack.us/img406/418/coulynietoffside.jpg

Het is alleszins geen "flagrant" buitenspel, zoals Mannaert boos vertelde achteraf. Verder is jullie doelpunt van Akpala terecht afgekeurd, aangezien de bal over de achterlijn is geweest. Daarvoor is een corner van Brüls ook afgekeurd door diezelfde lijnrechter voor dezelfde reden, dus ik vermoed dat hij er wel aandacht voor had.

Radbraker
29 april 2012, 16:49
Heb je ook beelden dat Akpala's doelpunt terecht werd afgekeurd ?

theelement
29 april 2012, 16:59
Nu was de overwinning van Gent NIET verdiend.

Als je van het kastje naar de muur gespeeld wordt en verliest ondanks goal onterecht afgekeurd is het zuur maar al bij al verdiende je niet beter.

Dat zijn voor mij grote nuances. Maar doodleuk gaan verklaren dat Gent verdiend heeft gewonnen... Dat is erover en zo krijgde mij fameus kwaad.

loool en vorige week toen dat FCB verloor van RSCA maar toen wel goed speelde was er niets aan. Maar omdat tegen Gent is, zout onverdiend zijn. Pijs dat die van FCB meer met complex zitten van ons te verliezen dan wij van jullie. Bij ons is het gewoon goed meegenomen.Werk dus aub u frustraties niet uit op tegenpartij omdat u ploeg niet bracht wat het zou moeten. En begin aub niet over scheidsrechterlijke beslissingen.

Zoals eerder aangehaald hadden wij op FCB juist hetzelfde voor. En wij speelden niets klaar in de match ? el o el. Daarmee dat zo goeie sfeer in jullie stadium was zeker ? :doh: supporters van FCB met moeite 2min horen zingen, was enkel bij de goal omdat de rest van tijd om van te wenen was.

fameus kwaad, gezijt gelijk nen marginal, tis maar een spel.
OT: FCB zou wel verdiend 2de zijn dit seizoen maar tgeen gij zegt is gewoon niet waar.

Rikie
29 april 2012, 17:00
Er moet hier dringend eens wat eerlijker gemodereerd worden in dit topic. (lees: met dezelfde maten en gewichten)

Ik dacht dat het hier een voetbalthread was, niet de 'algemene zaag- en klaagthread'.

theelement
29 april 2012, 17:02
http://img406.imageshack.us/img406/418/coulynietoffside.jpg

Het is alleszins geen "flagrant" buitenspel, zoals Mannaert boos vertelde achteraf. Verder is jullie doelpunt van Akpala terecht afgekeurd, aangezien de bal over de achterlijn is geweest. Daarvoor is een corner van Brüls ook afgekeurd door diezelfde lijnrechter voor dezelfde reden, dus ik vermoed dat hij er wel aandacht voor had.

ja idd maar moesten beide beslissingen tegen ons gefloten geweest zijn zou ik ook met wrang gevoel zitten en was bij velen de rollen omgedraaid in deze discussie.

In principe als scheids twijfels moet in voordeel zijn van spits maar twas idd wel buitenspel. Reactie van mannaert is over the top, wsl door het mislopen van titel dat hij geënerveerd loopt

Svartálfar
29 april 2012, 17:02
Ja, dat gaat voor een inhoudelijke discussie zorgen.
Er moet hier dringend eens wat strenger gemodereerd worden in dit topic. We hebben jaren moeten vragen voor een Off topic maar eigenlijk hadden we er al die tijd al 1.

Iedereen weet dat dat onmogelijk is, iedere mod heeft een voorkeur. De ene kan dat al makkelijker opzij schuiven om mensen te bestraffen dan de andere.

btw ik dacht dat het de regel was dat ook al is u post niet aanstootgevend, maar komt er een kinderachtige reactie op die toch naar de peutertuin verplaatst wordt? Die regel geldt niet meer precies als ik de laatste toevoegingen bekijk.

In principe als scheids twijfels moet in voordeel zijn van spits maar twas idd wel buitenspel. Reactie van mannaert is over the top, wsl door het mislopen van titel dat hij geënerveerd loopt
Cut the crap. Club is tot gisteren zowat de enigste ploeg geweest die niet heeft liggen kakken op de scheidsrechter. Op een gegeven moment is het gewoon teveel en dan volgen zo'n reacties. En zo over the top was dat helemaal niet. Dit seizoen al veel ergere dingen gehoord zowel van Gent als Anderlecht, Lokeren, ....

Foxxer
29 april 2012, 17:12
loool en vorige week toen dat FCB verloor van RSCA maar toen wel goed speelde was er niets aan. Maar omdat tegen Gent is, zout onverdiend zijn. Pijs dat die van FCB meer met complex zitten van ons te verliezen dan wij van jullie. Bij ons is het gewoon goed meegenomen.Werk dus aub u frustraties niet uit op tegenpartij omdat u ploeg niet bracht wat het zou moeten. En begin aub niet over scheidsrechterlijke beslissingen.

Zoals eerder aangehaald hadden wij op FCB juist hetzelfde voor. En wij speelden niets klaar in de match ? el o el. Daarmee dat zo goeie sfeer in jullie stadium was zeker ? :doh: supporters van FCB met moeite 2min horen zingen, was enkel bij de goal omdat de rest van tijd om van te wenen was.

fameus kwaad, gezijt gelijk nen marginal, tis maar een spel.
OT: FCB zou wel verdiend 2de zijn dit seizoen maar tgeen gij zegt is gewoon niet waar.

Tegen Anderlecht het topic niet gevolgd soms?
Toen was het spel hier ook te klein door de arbitrale beslissingen.
Wat zitten die van Gent constant met de vinger naar ons te wijzen?

Alle vijandigheid komt net van Gent naar Club. Daarom is het voor ons des te zoeter als Gent telkens op hun bek gaat tegen Club. Waarom het dan enorm frustrerend is niet omdat het tegen Gent is, maar gewoon omdat er wééral zware fouten zijn gemaakt in ons nadeel en daarom de 2e plaats in gevaar komt. Dat de ploeg die 3e staat nu toevallig Gent is dat is toeval.

Gent zit altijd in de krant steken te geven naar Club en uit te halen. NIET omgekeerd. Bij Club kijkt men naar zichzelf en is het inderdaad leedvermaak als Gent verliest. Maar dat is alleen doordat ze dat ZELF gecreëerd hebben.

Marginaal? Ik? :')
Ik heb een goeie job, goed thuis, alles gaat goed bij mij. Maar ik mag mij al niet meer wat ventileren op godbetert een forum en ik ben een marginaal :')

theelement
29 april 2012, 17:13
Cut the crap. Club is tot gisteren zowat de enigste ploeg geweest die niet heeft liggen kakken op de scheidsrechter. Op een gegeven moment is het gewoon teveel en dan volgen zo'n reacties. En zo over the top was dat helemaal niet. Dit seizoen al veel ergere dingen gehoord zowel van Gent als Anderlecht, Lokeren, ....

Waarvoor mijn respect maar om bij een buitenspelgoal van centimeterwerk dit te zeggen, i quote "Missen is menselijk, maar vandaag zijn er grenzen overschreden" is zwaar overdreven. Er zijn dit seizoen al VEEEL ergere matchen gefloten geweest.

Ik vond reactie van solied trouwens ook overdreven. Het hoort gewoon bij voetbal, soms nadeel en soms voordeel. Die reactie komt er nu volgens mij enkel en alleen omdat het tegen gent was EN dat ze nu totaal geen kans meer maken op de titel (mijn mening)

mp4me
29 april 2012, 17:14
Iemand een foto van Couli zijn buitenspel? Het leek er toch op dat zijn voeten minstens gelijk of zelfs voor de verdediger staan.

theelement
29 april 2012, 17:17
Tegen Anderlecht het topic niet gevolgd soms?
Toen was het spel hier ook te klein door de arbitrale beslissingen.
Wat zitten die van Gent constant met de vinger naar ons te wijzen?

Alle vijandigheid komt net van Gent naar Club. Daarom is het voor ons des te zoeter als Gent telkens op hun bek gaat tegen Club. Waarom het dan enorm frustrerend is niet omdat het tegen Gent is, maar gewoon omdat er wééral zware fouten zijn gemaakt in ons nadeel en daarom de 2e plaats in gevaar komt. Dat de ploeg die 3e staat nu toevallig Gent is dat is toeval.

Gent zit altijd in de krant steken te geven naar Club en uit te halen. NIET omgekeerd. Bij Club kijkt men naar zichzelf en is het inderdaad leedvermaak als Gent verliest. Maar dat is alleen doordat ze dat ZELF gecreëerd hebben.

Marginaal? Ik? :')
Ik heb een goeie job, goed thuis, alles gaat goed bij mij. Maar ik mag mij al niet meer wat ventileren op godbetert een forum en ik ben een marginaal :')

Neen eigenlijk niet, alleen gebaseerd wat ik laatste 3 pagina's gelezen heb. Kan daardoor niet goeie mening vormen das waar. Die rivaliteit is net leuk tussen 2 clubs, of het nu van de ene kant meer komt of van de andere is bijzaak (iedereen zal altijd het omgekeerde beweren). Vind gewoon belangrijk dat in die discussies toch beetje van objectiviteit bewaart blijft (bij beide kanten) als het over de matchen gaat

stormtrooper
29 april 2012, 17:22
De perschef van Club zit even dwaas te doen op Twitter maar ze liggen wel helemaal niet wakker van Gent hoor :')

Svartálfar
29 april 2012, 17:25
Waarvoor mijn respect maar om bij een buitenspelgoal van centimeterwerk dit te zeggen, i quote "Missen is menselijk, maar vandaag zijn er grenzen overschreden" is zwaar overdreven. Er zijn dit seizoen al VEEEL ergere matchen gefloten geweest.

Ik vond reactie van solied trouwens ook overdreven. Het hoort gewoon bij voetbal, soms nadeel en soms voordeel. Die reactie komt er nu volgens mij enkel en alleen omdat het tegen gent was EN dat ze nu totaal geen kans meer maken op de titel (mijn mening)

Nee heeft helemaal niks met Gent te maken, eerder met het feit dat we niet verdienden te verliezen maar het toch doen. En dat voor de 2de match op rij. Als dat nu tegen KSV Bredene was zou ge initieel dezelfde reactie horen alleen zitten er hier geen supporters van die ploeg dus zou ge niemand hebben die dan nog een schepje bovenop die frustratie komt doen. (behalve de typische anti-supporters dan)

En dat argument van die titel vind ik al langer dikke onzin, iedereen met een beetje verstand zag toch dat Club daar helemaal geen aanspraak op maakte, zullen ze daar in het bestuur ook wel doorgehad hebben. Kijk ook maar naar Daum, iedereen maar denken dat dat een act was, maar dat is gewoon de waarheid. Club is nog niet klaar voor een titel.

waffel
29 april 2012, 17:28
fuck man :/ plezant is dit topic toch niet meer hoor nu

niet normaal he

Ik weet nog toen Anderlecht een openingsgoal onterecht afgekeurd kreeg. Er werd daar geen woord over gerept toen. Waarom? Ze speelden daarna nog beter en scoorden een paar keer. Geen mens die dan nog gaat zagen over die afgekeurde goal.

Wat ik wil bereiken met dit te zeggen. Het zit soms mee (Daum scores periode bv), en soms tegen. Hoe beter je speelt, hoe meer je geluk afdwingt. Daarom dat kampioenengeluk en omkoping vaak met Anderlecht gelinkt wordt, die mannen hebben vaak betere spelers dan de tegenstander, waardoor ze op termijn geluk afdwingen en op welke manier dan ook winnen.

warcraft3 playe
29 april 2012, 17:32
fuck man :/ plezant is dit topic toch niet meer hoor nu

Idd

Brugge heeft ook nog is verloren :) Altijd met dat gezeiks over die scheidsrechters. Dat mensen dat zelf nog niet moe zijn.

Rikie
29 april 2012, 17:36
En dat argument van die titel vind ik al langer dikke onzin, iedereen met een beetje verstand zag toch dat Club daar helemaal geen aanspraak op maakte, zullen ze daar in het bestuur ook wel doorgehad hebben. Kijk ook maar naar Daum, iedereen maar denken dat dat een act was, maar dat is gewoon de waarheid. Club is nog niet klaar voor een titel.

Dat is gewoon dikke zever hé! :lol:
"Club is nog niet klaar voor een titel", Club is al 7 jaar op rij niet klaar voor de titel. Zeggen de Anderlechtfans "Alleen Anderlecht maakt aanspraak op het kampioenschap", dan zijn wij de nekken. Zeggen we "Club speelt mee voor de titel", dan is "Club nog niet klaar voor de titel".

Toch een beetje belachelijk als je als 'Topclub' zijnde, in deze topcompetitie, de titel geen prioriteit is en een 3e plaats nog een geslaagd seizoen zou zijn. Ofwel moet je je niet profileren als een 'Topclub'. Als je als 'Topclub' zijnde niet kampioen speelt, heb je gewoon gefaald.

(IMO)

Maxwell
29 april 2012, 17:44
Ze zullen pas klaar zijn als ze er nog eens een halen hé.

Svartálfar
29 april 2012, 17:44
Dat is gewoon dikke zever hé! :lol:
"Club is nog niet klaar voor een titel", Club is al 7 jaar op rij niet klaar voor de titel. Zeggen de Anderlechtfans "Alleen Anderlecht maakt aanspraak op het kampioenschap", dan zijn wij de nekken. Zeggen we "Club speelt mee voor de titel", dan is "Club nog niet klaar voor de titel".

Toch een beetje belachelijk als je als 'Topclub' zijnde, in deze topcompetitie, de titel geen prioriteit is en een 3e plaats nog een geslaagd seizoen zou zijn. Ofwel moet je je niet profileren als een 'Topclub'. Als je als 'Topclub' zijnde niet kampioen speelt, heb je gewoon gefaald.

(IMO)

Ja want we zijn al 7 jaar met dit bestuur met deze visie bezig :niceone:

Voor de rest ga ik daar geen woorden aan vuil maken.

thijse
29 april 2012, 17:47
Wat ik wil bereiken met dit te zeggen. Het zit soms mee (Daum scores periode bv), en soms tegen. Hoe beter je speelt, hoe meer je geluk afdwingt. Daarom dat kampioenengeluk en omkoping vaak met Anderlecht gelinkt wordt, die mannen hebben vaak betere spelers dan de tegenstander, waardoor ze op termijn geluk afdwingen en op welke manier dan ook winnen.

En wat met OHL, hoe vaak hebben die al ni het geluk gehad dat een tegenstander rood pakt en/of een penalty weggeeft. Geluk afgedwongen door betere spelers zalt wel niet zijn, of is dit de uitzondering?

waffel
29 april 2012, 17:58
En wat met OHL, hoe vaak hebben die al ni het geluk gehad dat een tegenstander rood pakt en/of een penalty weggeeft. Geluk afgedwongen door betere spelers zalt wel niet zijn, of is dit de uitzondering?

Mja, ik spreek wel over lange termijn. Iedereen kan over een bepaalde periode eens geluk hebben.

Rubmifer
29 april 2012, 18:07
Is dat gezaag en gezever hier nu eens gedaan? Sffes mag ik hier de laatste pagina's gaan verplaatsen. Als er vanaf nu op geen deftige manier kan gediscussieerd worden gaan er infra's uitgedeeld worden.

Tits
29 april 2012, 18:14
Iemand een foto van Couli zijn buitenspel? Het leek er toch op dat zijn voeten minstens gelijk of zelfs voor de verdediger staan.

Idd, enkel zijn armen en misschien een klein stukje van de schouder was voor de verdediger. Aangezien de armen niet meetellen kan je het de lijnrechter echt niet verwijten dat hij niet vlagt.

Boukreev
29 april 2012, 18:17

Ik vond gisteren met voorsprong de ergste van het seizoen hoor. Hoeveel wedstrijden heb jij al gezien waar een ploeg meer reglementaire doelpunten maakt dan de tegenstander en toch verliest? Ik alleen gisteren. Dat feit alleen al maakt het veruit de ergste wedstrijd op het gebied van scheidsrechterlijke blunders van het seizoen. En dan heb je het nog niet een gehad over de vele onterechte off-sides waarbij een speler is alleen voor de keeper kwam of waar het zelfs 1,5m geen offside was, de lijnrechter er met zen neus opstaat en toch vlagt. Echt ongezien.

theelement
29 april 2012, 18:54

Serieus ? Als clubs als brugge al niet meer voor de titel gaan waarom zouden we dan nog aan een nieuw seizoen beginnen ? Anderlecht is op voorhand dan al kampioen. Club was dit seizoen de 2de beste ploeg dus waarom er niet voor gaan ? Heck , ik was zelf aant dromen dat gent nog kampioen kon worden xD.

Standard zit ook in overgang, eigenlijk elke club. Hoeveel spelen er 2 jaar na mekaar met nagenoeg zelfde ploeg/trainer.

Anyway voor terug beetje OT te gaan ik denk dat FCB toch wel de maat gaat nemen van standard op dinsdag. Ik zie standaard niet nog een match 2 keer scoren zonder hun 3 basis spitsen. En gent gaat onderuit gaan tegen anderlecht. Het zou al moeilijk geweest zijn met ons volledig middenveld maar kunnen we er 2 opvangen nu ? is vanderbruggen nog altijd niet geblesseerd ?

Ik vond gisteren met voorsprong de ergste van het seizoen hoor. Hoeveel wedstrijden heb jij al gezien waar een ploeg meer reglementaire doelpunten maakt dan de tegenstander en toch verliest? Ik alleen gisteren. Dat feit alleen al maakt het veruit de ergste wedstrijd op het gebied van scheidsrechterlijke blunders van het seizoen. En dan heb je het nog niet een gehad over de vele onterechte off-sides waarbij een speler is alleen voor de keeper kwam of waar het zelfs 1,5m geen offside was, de lijnrechter er met zen neus opstaat en toch vlagt. Echt ongezien.

Ik ga de discussie laten vallen, je kan er toch geen eenduidig antwoord op geven. En er zijn al veel matchen geweest die door een scheidsrechter beslecht geweest zijn hoor.

CobraX
29 april 2012, 18:58
Vraagje aan de Club supporters hier... Volgende speeldag is het Anderlecht - AA Gent. Wat is jullie favoriete resultaat (winst/verlies/gelijkspel) van deze wedstrijd?

Radbraker
29 april 2012, 18:59
Winst voor Anderlecht, aangezien ze de titel mogen vergeten ...

Scr1fle
29 april 2012, 19:00
Winst Anderlecht duuuh. Brugge moet die 2de plaats veilig stellen.

TheRedDevils
29 april 2012, 19:02

Ook niet van de slimste zeker? Het is elk lichaamsdeel waarmee je kan scoren dat telt, niet enkel de voeten. Jongens toch :lol:

Jepjep
29 april 2012, 19:04
Club zal wel tweede eindigen denk ik. Gent verliest zowieso op rsca en club zal wel winnen thuis tegen een gehavend standard. Dan bedraagt de kloof 4 punten met nog 3 wedstrijden te gaan. Lijkt me niet dat ze dat gaan weggeven.

Foxxer
29 april 2012, 19:04
Winst voor Anderlecht.
Ik was ook blij dat Anderlecht won van Genk btw, gewoon om de 2e plek vast te kunnen leggen. En t'is lelijk om te zeggen maar t'is goed voor Club dat De Bruyne uit is.

Svartálfar
29 april 2012, 19:07
Serieus ? Als clubs als brugge al niet meer voor de titel gaan waarom zouden we dan nog aan een nieuw seizoen beginnen ? Anderlecht is op voorhand dan al kampioen. Club was dit seizoen de 2de beste ploeg dus waarom er niet voor gaan ? Heck , ik was zelf aant dromen dat gent nog kampioen kon worden xD.

Ik ben daar realistisch in, ik hoop bij het begin van het seizoen ook altijd dat het er eindelijk eens van gaat komen maar vorige seizoenen is al snel gebleken dat dat ijdele hoop was. Nu kwam daar nog eens bij dat we een praktisch volledig nieuwe kern hebben en halverwege het seizoen een nieuwe trainer. Als supporter hoopt ge dan natuurlijk wel, maar ergens weet ge dat het dan ook niks voor dat (dit dus) seizoen ging worden.

Ik ben voor Club beginnen supporteren in tijden dat ze niet uit de top 2 weg te branden waren (dat hoeft daarvoor niet altijd kampioen te zijn) en gewoon dat al terug bereiken zou een succes zijn.

En eerlijk, ja we zijn er 2 keer dicht bij geweest om die 1ste plaats te pakken maar 2 keer kwam er niks van terecht, en het voetbal in deze PO's is ook niet om over naar huis te schrijven, dan maakt ge gewoonweg geen aanspraak op die titel, zo simpel is het.

puni
29 april 2012, 19:29
Ook niet van de slimste zeker? Het is elk lichaamsdeel waarmee je kan scoren dat telt, niet enkel de voeten. Jongens toch :lol:

Dan nog was die fase enorm moeilijk te beoordelen.

stormtrooper
29 april 2012, 19:39

²

Dat is het dwaze eraan. Er wordt overal gedaan alsof die fases allemaal klaar terwijl dat duidelijk niet zo was.

thijse
29 april 2012, 19:42

Tja, de non-buitenspellen die ze dan wel afvlaggen zijn ook moeilijk te beoordelen. Gewoon hopen dat het nu enkele wedstrijden meezit met die beslissingen en 2de worden.

Nic!
29 april 2012, 19:42
Wel chapeau van Delferiere (ofzoiets) dat hij reageert voor de camera. Zijn reactie was ook correct volgens mij. Als Club Brugge gisteren überhaupt punten zo bestolen zijn door een scheidsrechtelijke beslissing, hebben ze ook al punten gewonnen door diezelfde beslissingen en zal dat op het einde van een seizoen voor iedere ploeg wel in balans vallen.

TheRedDevils
29 april 2012, 19:44
Tis nu gewoon in de PO en tegen rechtstreekse tegenstanders, dus zo'n beslissingen wegen veel zwaarder door.

Foxxer
29 april 2012, 19:44
Met een systeem van PO dus niet.
Daar alles erom spant in enkele wedstrijden zijn het details die alles kunnen bepalen.

Als tijdens het seizoen er een puntje of 2 verloren wordt her en der door dodgy beslissingen valt het allemaal wel mee dankzij het vangnet van de play offs.
Maar 2 matchen geleden zag het ernaar uit dat Club de 2e plaats onmogelijk nog kon verliezen en kreeg het zelfs de kans om de leiding over te nemen. 2 matchen later is het knokken om nog net 2e te kunnen worden. En dat beslist door details...

Is die reactie van Delferiere ergens te beluisteren?
Indien neen, wat heeft die dan allemaal gezegd?

En het wordt nog heel zwaar voor Club trouwens...

Club - Standard
Anderlecht - Club
Racing Genk - Club
Club - Kortrijk

Anderlecht - AA Gent
AA Gent - Kortrijk
Standard - AA Gent
AA Gent - RC Genk

Met een verschil van 1 puntje is dit moeilijk te voorspellen...

thijse
29 april 2012, 19:46
Wel chapeau van Delferiere (ofzoiets) dat hij reageert voor de camera. Zijn reactie was ook correct volgens mij. Als Club Brugge gisteren überhaupt punten zo bestolen zijn door een scheidsrechtelijke beslissing, hebben ze ook al punten gewonnen door diezelfde beslissingen en zal dat op het einde van een seizoen voor iedere ploeg wel in balans vallen.

Laten we voor volgend seizoen een score bijhouden per beslissing in het nadeel/voordeel van een ploeg, in een afzonderlijk topic.

En eerlijk laten beoordelen door al de kenners op het forum hier.

waffel
29 april 2012, 19:51
Met een systeem van PO dus niet.
Daar alles erom spant in enkele wedstrijden zijn het details die alles kunnen bepalen.

Als tijdens het seizoen er een puntje of 2 verloren wordt her en der door dodgy beslissingen valt het allemaal wel mee dankzij het vangnet van de play offs.
.

Je hebt ook punten "gekregen" door het play-offs systeem he. Ieder voordeel eb zijn nadeel :unsure:

mp4me
29 april 2012, 20:05

Man toch je moet niet direct beginnen aanvallen,vroeger was het alleen de voeten blijkbaar is dat veranderd..tjeezes frustro :lol:

TheRedDevils
29 april 2012, 21:02
Was niet zo bedoeld :hug:
Ben nog steeds niet over de nederlaag blijkbaar :unsure:

Cuth
29 april 2012, 21:12

Club - Standard
Anderlecht - Club
Racing Genk - Club
Club - Kortrijk

Met een verschil van 1 puntje is dit moeilijk te voorspellen...

Wat had je dan verwacht?

mp4me
29 april 2012, 21:16
Was niet zo bedoeld :hug:
Ben nog steeds niet over de nederlaag blijkbaar :unsure:

Tis niets :p, dat zat echt nog ergens in mijn hoofd dat je naar de voeten moet kijken. :unsure:

puni
29 april 2012, 21:17

Club - Standard
Anderlecht - Club
Racing Genk - Club
Club - Kortrijk

Anderlecht - AA Gent
AA Gent - Kortrijk
Standard - AA Gent
AA Gent - RC Genk

Het wordt nog zwaar voor beide ploegen, een vergelijkbaar programma. Ge moet allebei nog naar Anderlecht en thuis tegen Kortrijk, het enigeverschil zit hem dat jullie op Genk spelen en thuis tegen Standard en Gent het omgekeerd programma heeft. Dus ik zou zelfs durven stellen dat dat van Gent zwaarder is, een verplaatsing naar Standard is sowieso moeilijker dan naar Genk trekken (zeker na de blessure van KDB).

NemesisBE
29 april 2012, 21:36
Chance dat ik tijdens Gent - Club een heerlijke pannekoek aan't eten was in't zonneke, of ik had hier een ban aan mijn broek gehad ofzo. Hoe kan een lijnrechter zo slecht vlaggen? :D
Ligt dat nu echt gewoon aan de bijkomende stress van de play-offs, of zijn ze tegenwoordig echt zo zwak?
Ik kan mij geen enkele play-off match van Club inbeelden waar er niet meerdere malen iets fout gefloten/gevlagd werd. Zowel in het voor- als het nadeel van Club.
Het is soms om moedeloos van te worden, maar als je 2x 0-1 of 1-0 kan voorkomen (tegen Standard & Anderlecht), als je alsnog 2-2 kan maken op't eind in Gent... wie weet wat dan???

Ik weet het, 't is puur hypothetisch, maar 't is zoals iemand hier tijdens de match zei: als Club onder Daum voorkwam, verloor het nog nooit z'n wedstrijd.

En voor dinsdag is het dan hinken op 2 gedachten: vol voor de 3 punten gaan en hopen dat Anderlecht dan woensdag wint. Zo laten we Gent (bijna) zeker achter en halen we plaats 2. Of hopen dat Anderlecht wint van Gent en zelf niet winnen, zodat ze al kampioen zijn. Zo moeten we komende zondag geen kampioensviering ondergaan, zelfs al pakken we 1 punt :unsure:

steff-victor
29 april 2012, 21:47
Zolang de mauve mannekes maar geen kampioen spelen na een match tegen Brugge, maakt het mij niet uit. De kampioenenviering twee jaar geleden op Jan Breydel was al pijnlijk genoeg :p

caoimhin
29 april 2012, 21:49
En voor dinsdag is het dan hinken op 2 gedachten: vol voor de 3 punten gaan en hopen dat Anderlecht dan woensdag wint. Zo laten we Gent (bijna) zeker achter en halen we plaats 2. Of hopen dat Anderlecht wint van Gent en zelf niet winnen, zodat ze al kampioen zijn. Zo moeten we komende zondag geen kampioensviering ondergaan, zelfs al pakken we 1 punt :unsure:

Langs de andere kant, niets leuker dan een titelfeestje te gaan verpesten ..

TazzDeMazz
29 april 2012, 22:07
Ja, het is niet alsof we werden weggespeeld tegen anderlecht. Als we mbokani zijn schoenen verstoppen dan zijn die echt te pakken.

Kiiilerke
29 april 2012, 22:11
Hoeveel keer ik hier al ALS ALS ALS heb gezien he :angry:

puni
29 april 2012, 22:25
Ja, het is niet alsof we werden weggespeeld tegen anderlecht. Als we mbokani zijn schoenen verstoppen dan zijn die echt te pakken.

Dat dachten die van Genk dit weekend waarschijnlijk ook. :unsure:

TazzDeMazz
29 april 2012, 22:39
Dat dachten die van Genk dit weekend waarschijnlijk ook. :unsure:

Genk zonder de bruyne is maar platte kak (no pun intended). Begonnen ook maar ongezien goed te spelen wanneer debruyne op gang kwam. Waar ik niet mee wil zeggen zeggen dat anderlecht slecht speelde ofzo. Was een eerste partij sinds weken waar het nog eens deftig was. Maar ik zie niet in waarom club niet zou kunnen winnen van anderlecht.

Rikie
29 april 2012, 22:59
Ik zie RSCA woensdag wel makkelijk winnen tegen Gent. Die club ligt ons gewoon.

Dan kunnen ze zondag de wedstrijd zonder stress en met vertrouwen aanvatten, en het gedacht om kampioen te spelen tegen Brugge zal ook wel voor de extra motivatie zorgen (supporters zullen ook wel boost geven). En Brugge die bij verlies de tegenstand dichterbij ziet sluipen, zal ook wel voor wat stress zorgen.

puni
29 april 2012, 23:24
Genk zonder de bruyne is maar platte kak (no pun intended). Begonnen ook maar ongezien goed te spelen wanneer debruyne op gang kwam. Waar ik niet mee wil zeggen zeggen dat anderlecht slecht speelde ofzo. Was een eerste partij sinds weken waar het nog eens deftig was. Maar ik zie niet in waarom club niet zou kunnen winnen van anderlecht.

Genk miste met De Bruyne en Hyland infeite wel heel hun centrale as, en Barda zat ook in de tribune. Het uitvallen van KDB was belangrijk, maar zeggen dat Genk alleen maar draaide omdat hij draaide, is zever.

caoimhin
29 april 2012, 23:27
Ik zie RSCA woensdag wel makkelijk winnen tegen Gent. Die club ligt ons gewoon.

Dan kunnen ze zondag de wedstrijd zonder stress en met vertrouwen aanvatten, en het gedacht om kampioen te spelen tegen Brugge zal ook wel voor de extra motivatie zorgen (supporters zullen ook wel boost geven). En Brugge die bij verlies de tegenstand dichterbij ziet sluipen, zal ook wel voor wat stress zorgen.

Als Club verliest van Standard vind ik dat Anderlecht ook moet verliezen :unsure:

TazzDeMazz
29 april 2012, 23:55
Genk miste met De Bruyne en Hyland infeite wel heel hun centrale as, en Barda zat ook in de tribune. Het uitvallen van KDB was belangrijk, maar zeggen dat Genk alleen maar draaide omdat hij draaide, is zever.

Haal debuyne eruit en je haalt de creativiteit eruit, dat tikkeltje extra dat van genk zo'n goede ploeg maakte de laatste tijd. Ok, ze hebben geen slechte ploeg zonder debruyne maar als niet alles rond debryune draaide de laatste weken dan toch wel heel veel.

Lucian
30 april 2012, 00:15

hyland is de breker, die zou het makkelijkst van al opgevangen moeten kunnen worden, en barda komt al maanden niet meer van de bank/tribune onder been...

de bruyne is onmisbaar voor genk, denk dat die een voet heeft in zowat alle acties waar doelgevaar uitkomt

theelement
30 april 2012, 08:03
ik vond camus centraal ook wel goed op zijn plaats, zorgde ook wel voor creativiteit. Maar die is nog altijd out zeker ? Ik denk niet dat genk nu al out is, ze gaan nog kunnen winnen zonder de bruyne. Het was gewoon dat ze vorige match geen voetballende oplossing hadden int middenveld. Met simaeys die daar toch al tijdje niet meer gestaan heeft, zelfde met buffel. Ik had misschien toszer gewoon direct ingebracht. Al hoewel ik vind die croux echt een goeie voetballer, als was hij volgens mij op dat moment niet de speler die genk kon gebruiken om het tij te doen keren.

LaBuenaVida
30 april 2012, 10:16
Moest Gent of Genk de 2e plaats innemen, gaat het kot te klein zijn peisk!

Hopelijk zijn er morgen weer geen ref-problemen of die dude naast mij in stadion gaat dan wss ontploffen, dat deed ie de vorige thuismatch bijna :P

caoimhin
30 april 2012, 11:11
Sportwereld - Club Brugge voelt zich bestolen door refs (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G213PE293)

Mannaert spreekt zichzelf toch tegen? Het buitenspel van Coulibaly was heel nipt, dus kans op twijfel. En op het einde zegt hij dit:

Ik dacht dat er bij twijfel het voordeel aan de aanvallers wordt gegund, maar het is vaker het omgekeerde dat wordt toegepast.

Dus dan doet de lijnrechter het eens goed (bij twijfel voordeel aan aanvaller geven), dan is het voor Mannaert ook niet goed.

Rubmifer
30 april 2012, 11:14
Achja, moet ook wel zeggen dat er in de 2de helft voor exact dezelfde fase aan Brugse kunt wel offside wordt gevlagd, misschien dat ie daar naar verwijst.

Svartálfar
30 april 2012, 11:33
Sportwereld - Club Brugge voelt zich bestolen door refs (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G213PE293)

Mannaert spreekt zichzelf toch tegen? Het buitenspel van Coulibaly was heel nipt, dus kans op twijfel. En op het einde zegt hij dit:

Dus dan doet de lijnrechter het eens goed (bij twijfel voordeel aan aanvaller geven), dan is het voor Mannaert ook niet goed.

Mja als ge ziet dat de Brugse aanvallers dan wel werden afgevlagd al stonden ze niet buitenspel, dan ziet ge toch dat die lijnrechters totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.

Radbraker
30 april 2012, 11:37
sporza: Mboyo: "Hoefkens, ga je nu huilen op Twitter?" (http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120430_mboyo_twitter_hoefkens)

J.Brown
30 april 2012, 11:43
En gelijk heeft hij!

Jepjep
30 april 2012, 11:45
Fair enough. Hoefkens moest maar niet belachelijk doen met die 'hij zat in mijn zak' tweet.

NemesisBE
30 april 2012, 12:00
Dinsdag speelt Club zonder Vadis Odjidja en Björn Vleminckx tegen Standard. Carl Hoefkens mag woensdag wel nog voetballen.

Hoefkens doet woensdag met Gent mee :applause:

Vedeco
30 april 2012, 12:02
Dinsdag speelt Club zonder Vadis Odjidja en Björn Vleminckx tegen Standard. Carl Hoefkens mag woensdag wel nog voetballen.

Hoefkens doet woensdag met Gent mee :applause:

Ja, hij zit nog in de zak van Mboyo hé.

LaBuenaVida
30 april 2012, 12:03
En dan in beroep gaan en hij mag meespelen tegen RSCA ;)
En dat meot hij doen, want wasyl deed dat ook!

Btw, die lijnrechters weten idd niet wat ze doen, ookal liepen spelers serieus in buitenspel duurde het nog veel te lang vooraleer ze vlagden.

NemesisBE
30 april 2012, 12:05
Ja, hij zit nog in de zak van Mboyo hé.

Imaginair repke :D

pina
30 april 2012, 12:12
te hopen dat hoefkens mag meedoen tegen anderlecht, dan mag hij zijn megafoon eens bovenhalen en meevieren na de match. Ziet er toch zo'n grapjas uit :cool:

Vedeco
30 april 2012, 12:34
De langste supporterssjaal ooit is blauw-zwart en bijna 2 voetbalvelden lang! Morgen krijgen de fans van Club Brugge hem cadeau, net voor de match tegen Standard. Jan Breydel zal in lichterlaaie staan. En op Sporting Telenet maak je het live mee.

Timing is alles.

J.Brown
30 april 2012, 12:39
De langste supporterssjaal ooit is blauw-zwart en bijna 2 voetbalvelden lang! Morgen krijgen de fans van Club Brugge hem cadeau, net voor de match tegen Standard. Jan Breydel zal in lichterlaaie staan. En op Sporting Telenet maak je het live mee.

Timing is alles.

de discussie eronder op facebook, is te triestig voor woorden.

Vedeco
30 april 2012, 13:07
Ook vrij dom van Telenet om zo een actie op poten te zetten.
Een neutrale zender die even gaat uitmaken wie de 'beste supporters' zijn. En ik die dacht dat zo zaken enkel op 9lives voorkwamen. :p

LaBuenaVida
30 april 2012, 13:08
Belachelijke comments tho!
Wellicht jaloers zeker? :D

Anyway ze zitten te zagen dat Club slecht is en blabla, maar RSCA speelt ook geen mooi voetbal imo

Rogue
30 april 2012, 13:13
Ook vrij dom van Telenet om zo een actie op poten te zetten.
Een neutrale zender die even gaat uitmaken wie de 'beste supporters' zijn. En ik die dacht dat zo zaken enkel op 9lives voorkwamen. :p

Telenet is de openbare omroep niet hé. 't Is zelf een sponsor van Club. Als 'de wedstrijd' eerlijk verlopen is, zie ik er weinig graten is

theelement
30 april 2012, 13:32
Ik vind het maar een onozele actie, kheb zelf niet gestemd. Kvond veel wijzer toen voetbalrechten nog aan openbare omroep behoorden. Vtm brengt alleen sport in de kijker dat commercieel intressant is.

$uB^
30 april 2012, 13:32
Alle, we winnen toch iets dit seizoen :-)

Rogue
30 april 2012, 13:49
Ik vind het maar een onozele actie, kheb zelf niet gestemd. Kvond veel wijzer toen voetbalrechten nog aan openbare omroep behoorden. Vtm brengt alleen sport in de kijker dat commercieel intressant is.

De rechten op de JPL hebben toch niets te maken met andere sporten?

Alle, we winnen toch iets dit seizoen :-)

De U17 zijn kampioen!

:unsure:

TazzDeMazz
30 april 2012, 13:51
Het is gewoon de zoveelste actie die toont dat er iets leeft in Brugge en dat vind ik mooi. Het moment komt wat ongelegen maar die reacties moeten gewoon genegeerd worden.

Rogue
30 april 2012, 13:53
Waarover gaat de kritiek dan?

theelement
30 april 2012, 14:23
De rechten op de JPL hebben toch niets te maken met andere sporten?

Neen vind gewoon stom dat ik op zondag nu naar stadion moet kijken voor voetbal en naar sportweekend voor andere sporten. Als het aan mij lag, had ik liever zoals het was. Daar was de sportverslaggeving in betere handen, kzalt zo zeggen.

pina
30 april 2012, 15:28

Timing is alles.

alle, dan hebben ze toch nog een prijs gewonnen dit jaar :tongue:

Rogue
30 april 2012, 15:46
Pagina 234 heeft gebeld, ze willen hun mop terug!

J.Brown
30 april 2012, 15:48
:rofl:

Schummi88
30 april 2012, 16:16
Toch ook altijd maar weer erg om te zien hoe marginaal sommige supporters toch wel niet kunnen zijn op die FB van Sporting Telenet. Hetzelfde als toen ik naar Brugge - Anderlecht ging als supporter van Club. Komen we aan het stadion en rijdt één van de supportersbussen van Anderlecht ons voorbij. De man vooraan lacht vriendelijk maar er moet toch weer één snuggere op de laatste rij zijn middenvinger opsteken. Hij krijg een lach en een wuivende hand terug. Ineens wist hij niet meer hoe te reageren :p.

TazzDeMazz
30 april 2012, 16:17
^^ Die mopkes beginnen zo afgezaagd te worden dat ze ze hier al beginnen te herhalen.

enj0i^
30 april 2012, 17:27
alle, dan hebben ze toch nog een prijs gewonnen dit jaar :tongue:

Hahahahahaahaha goeike!!!!!!!

Jepjep
30 april 2012, 17:48
Blijkbaar ga ik zondag naar anderlecht-club kijken, eerste keer dat ik naar het cvs stadion ga. Hopelijk wordt het een mooie match.

Sportinggboy
30 april 2012, 17:50
Blijkbaar ga ik zondag naar anderlecht-club kijken, eerste keer dat ik naar het cvs stadion ga. Hopelijk wordt het een mooie match.

Normaal match om de titel denk ik. Kzal er ook zijn. Zal iets van mijn 200ste match in RSCA zijn ofzo :)

Jepjep
30 april 2012, 17:53
Normaal match om de titel denk ik. Kzal er ook zijn. Zal iets van mijn 200ste match in RSCA zijn ofzo :)

Ja, tenzij club morgen veliest van standard, dan is het al gespeeld. Maar ik zie dat niet gebeuren, dus normaal wordt het idd een kampioensmatch.

Sportinggboy
30 april 2012, 18:01
Ja, tenzij club morgen veliest van standard, dan is het al gespeeld. Maar ik zie dat niet gebeuren, dus normaal wordt het idd een kampioensmatch.

Laat Club en RSCA maar winnen morgen en overmorgen. Dan is het zondag een zeer beladen duel. En hebben we zelfs aan een gelijk spel genoeg om de titel te behalen. Als Brugge dan geen feestje wil moeten ze komen winnen en dus aanvallen. Kan dan een leuke match worden

TazzDeMazz
30 april 2012, 18:22
Laat Club en RSCA maar winnen morgen en overmorgen. Dan is het zondag een zeer beladen duel. En hebben we zelfs aan een gelijk spel genoeg om de titel te behalen. Als Brugge dan geen feestje wil moeten ze komen winnen en dus aanvallen. Kan dan een leuke match worden

Ja en kan anderlecht weer counteren dat het een lieve lust is...

Rikie
30 april 2012, 18:37
Ja en kan anderlecht weer counteren dat het een lieve lust is...

Idd, RSCA hun counterspel is echt magnifiek. Die snelle omschakelingen, à la Duitsland. :love:

Vedeco
30 april 2012, 18:43
Idd, RSCA hun counterspel is echt magnifiek. Die snelle omschakelingen, à la Duitsland. :love:

Serieus blijven gast.

Rikie
30 april 2012, 18:44

Serieus blijven gast.

Kluchtje, hé Pol.

Het was een overdreven reactie, op een overdreven post. :p

edit: Wat is er trouwens mis met counteren? Is toch een groot wapen?

TheRedDevils
30 april 2012, 18:50
Jep, Club kan dat echt niet goed genoeg. Vaak aan zitten ergeren.

Maxwell
30 april 2012, 19:24
Stijn Stijnen heeft zijn rechtszaak tegen de krant Het Laatste Nieuws gewonnen. Dat bevestigt zijn advocaat Walter Van Steenbrugge. De rechtbank is van oordeel dat de journalist in de fout ging en veroordeelde hem tot het betalen van een schadevergoeding van iets meer dan 14.000 euro.
Het gaat om een artikel dat in de krant verscheen waarin stond dat Stijnen geweigerd had om een oefenwedstrijd te spelen met Celtic Glasgow. Hij was daar op dat moment aan het trainen om zijn conditie te onderhouden.

Stijnen zelf reageert zeer opgelucht. 'Hij is tevreden over het feit dat een journalist niet zomaar alles kan schrijven zonder iets te checken', zegt zijn advocaat Walter Van Steenbrugge. 'Die man baseerde zijn ganse artikel op een smsje van een Schotse collega. Hij heeft het nooit bij de Schotse club of bij Stijnen zelf gecontroleerd.'

Stijn Stijnen, momenteel in dienst bij Beerschot, krijgt een morele schadevergoeding van 1.000 euro. Daarnaast moet de journalist ook de rechtplegingsvergoeding van iets meer dan 14.000 euro betalen. Ook de verantwoordelijke uitgever van de krant stond terecht, maar die werd zonder kosten buiten vervolging gesteld.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120430_142

Kostelijk grapke :p

Radbraker
30 april 2012, 19:32
"morele schadevergoeding van 1.000 euro"

Haha, juist wat hij kan gebruiken.

Rogue
30 april 2012, 19:33
Voor het geld zal hij het niet gedaan hebben.

J.Brown
30 april 2012, 19:35
dan toch ook niet voor zijn eer te redden, na de zaak koelkast

TazzDeMazz
30 april 2012, 20:07
Kluchtje, hé Pol.

Het was een overdreven reactie, op een post. :p

edit: Wat is er trouwens mis met counteren? Is toch een groot wapen?

Corrected.

sharpshot
30 april 2012, 20:12
Stijn Stijnen wint rechtszaak tegen HLN - De Standaard (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120430_142)

Kostelijk grapke :p

Goed zo dat mensen zo'n zaken kunnen winnen. Kranten moeten af en toe wel eens terug gehouden worden.

Efflorescence
1 mei 2012, 11:06
Over een uurtje vertrekken richting Bruhhe.
Hopelijk kom ik dit keer niet gefrustreerd thuis. :p

J.Brown
1 mei 2012, 11:06
Belg investeert miljoenen in Fortuna Sittard - AD.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/5609/Eerste-divisie/article/detail/3248938/2012/05/01/Belg-investeert-miljoenen-in-Fortuna-Sittard.dhtml?show=react)

...

Vedeco
1 mei 2012, 11:09
Haha RD goin' wild

ipv een vriendschappelijke relatie op te bouwen met o.a. Sittard en MVV koopt hij den boel op :p

Weebl
1 mei 2012, 11:15
Zal wel al ondervonden hebben dat het goed is voor zijne portemonnee..
Binnen een jaar of vijf zit hij al in Engeland.
Heeft die niet een Hongaarse club aan zijn zoon gegeven, of was het Bulgarije? Die club waar Sidibe nog heeft gespeeld als'k me niet vergis.

Vedeco
1 mei 2012, 11:18
Hij is nu de trotse bezitter van STVV, Fortuna Sittard, Újpest FC en Standard :unsure:

Hij blijft bescheiden :p

TheRedDevils
1 mei 2012, 12:41
Straks nog eens afzakken naar JB, wel veel minder zin dan vorige week :sop:

Roeschaart
1 mei 2012, 12:51
Holy crap, kdacht dat het vnv pas match was in Brugge. Thx 9lives, binnen een half uurtje vertrekken!

TheRedDevils
1 mei 2012, 12:54
Graag gedaan!

J.Brown
1 mei 2012, 13:13
Geen Felipe op Brugge, Gerhson in de plaats

Weebl
1 mei 2012, 13:19
Geen Tchité, geen Cyriac, geen Felipe, geen Bolat (?).. Nu ja, nu moét het wel lukken zeker?

J.Brown
1 mei 2012, 13:20
Bolat, Tchité, Cyriac, Felipe en Batshuayi

Weebl
1 mei 2012, 13:21
Kijk eens aan Douglas. We krijgen het op een blaadje gepresenteerd.

J.Brown
1 mei 2012, 13:23
tis wreed

Kiiilerke
1 mei 2012, 13:37
zou erg zijn moest brugge hier nog verliezen

Rubmifer
1 mei 2012, 13:37
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/578675_447418368618257_143963745630389_1752867_887 760145_n.jpg

Pff, weer Meunier. Zal wel frustratie alom worden. Had dan nog veel liever Rafa op zijn flank gezien met Lestienne op links. En waarom zelf nog die 4-3-3? Is nu toch al meermaals gebleken dat er daar onvoldoende dreiging vanuit komt?

En zet dan toch Akpala op de bank voor Bacca? Wat moet Akpala in godsnaam doen om uit de basis te vliegen. Is al weken volledig uit vorm terwijl Bacca toch al meermaals getoond heeft dat hij iets bij kan brengen. Maar nee, Daum zal hem wel weer inbrengen op de flank... :angry:

Cerv.Be
1 mei 2012, 13:49
No way, Club gaat weer verliezen.

Svartálfar
1 mei 2012, 13:55
Bacca zal nog geen 2 matchen in de week aankunnen.

The Black Mamba
1 mei 2012, 14:00
Het zal rekenen worden op Refaelov om het verschil te maken.

Bluto
1 mei 2012, 14:01
Zal wel al ondervonden hebben dat het goed is voor zijne portemonnee..
Binnen een jaar of vijf zit hij al in Engeland.
Heeft die niet een Hongaarse club aan zijn zoon gegeven, of was het Bulgarije? Die club waar Sidibe nog heeft gespeeld als'k me niet vergis.

Mag dat dan nog met die financiële fair play van Platini en Dehaene?

Weebl
1 mei 2012, 14:24
Mag dat dan nog met die financiële fair play van Platini en Dehaene?

Dat weet ik niet man :).

En ja, die opstelling van Brugge.. Het zal weer moeilijk worden vandaag.. :(

J.Brown
1 mei 2012, 14:24
wtf zijn die trommels daar

TazzDeMazz
1 mei 2012, 14:25
Dat weet ik niet man :).

En ja, die opstelling van Brugge.. Het zal weer moeilijk worden vandaag.. :(

No sweat, no glory. ;)

Kiiilerke
wtf zijn die trommels daar

ze moeten weer speciaal doen ze :tongue:

Vedeco
Die financiële fairplay is dan ook een kwestie van het imago wat op te blinken. Tegen dat de eerste veroordelingen komen is de voetbalwereld al helemaal naar de filistijnen.

Rikie
1 mei 2012, 14:26
't Is net de openingsceremonie van de olympische spelen.

edit: ahn, dat was de sjaal.

J.Brown
1 mei 2012, 14:27
hopelijk een leuke match zonder al te veel kaarten

wakel
1 mei 2012, 14:29
't Is net de openingsceremonie van de olympische spelen.

Na de beste hamburger, kunnen ze eindelijk nog eens het winnen van een prijs vieren :applause:

Swagger
1 mei 2012, 14:30
Ai ai Nzolo, uitgerekend op dit moment

TazzDeMazz
1 mei 2012, 14:30
Na de beste hamburger, kunnen ze eindelijk nog eens het winnen van een prijs vieren :applause:

Ok, das de derde keer dat we die flauwe mop horen de laatste 2 dagen dus das trakteren makker.

Dillyracer
1 mei 2012, 14:31
Hier proberen ze toch ook altijd te hard om grappig te zijn.

J.Brown
1 mei 2012, 14:31
Ok, das de derde keer dat we die flauwe mop horen de laatste 2 dagen dus das trakteren makker.

:D

Dr. Sheldon Cooper
1 mei 2012, 14:32
Ai ai Nzolo, uitgerekend op dit moment

Erger mij er nu al aan :p

Op mijn stream leek Leekens op Liam Neeson :unsure:

J.Brown
1 mei 2012, 14:33
den Bojan zijn kapsel, tblijft iets speciaals

stormtrooper
Zegt die omroeper nu echt Muslaga? :unsure:

Rikie
Laten we hopen op een mooie wedstrijd, met een goeie Nzolo + assistenten.

Bent
1 mei 2012, 14:34
Iemand goeie sopcast voor deze wedstrijd?

Dr. Sheldon Cooper
1 mei 2012, 14:35
Sport-livez.com || Sopcast 1 (http://sports-livez.com/sopcast/sop-1.php)

Rubmifer
1 mei 2012, 14:36
Man, Pocognoli is toch zo'n mooie duiker zeg. :love:

Dr. Sheldon Cooper
1 mei 2012, 14:37
PENALTY!!!!!

Drew
1 mei 2012, 14:38
Sport-livez.com || Sopcast 1 (http://sports-livez.com/sopcast/sop-1.php)
Ligt plat?

edit: nvm, ligt aan ugent vpn..

J.Brown
was dan ook een terechte fout

Dr. Sheldon Cooper
Al een eerste moment van concentratieverlies -_-
Zo gemakkelijk dat Seijas mag trappen

Vedeco
1 mei 2012, 14:39
Figueras ging er efkes zijn voet tegen zetten :p

Thorazer
1-0

Rubmifer
Vazquez :love:

Dr. Sheldon Cooper
WHAT A GOAAAAAAAL :love:

sharpshot
hoho dikke pot van victor

Weebl
VAZQUEZZZZZZZZZZZZZZZZZ

J.Brown
dom balverlies dat

Trebby
GOAAAAAAAAAAAAAAL :D

Rikie
Hoera!
Laat hem anders trappen. :')

TazzDeMazz
Zotte vazquez!

stormtrooper
1 mei 2012, 14:40
Lekker van Vazquez, mooi geschoten. Bolat had die wel gehad imo.

Rubmifer
Daarom dat Vazquez dus veel meer op doel moet trappen. Die kerel heeft echt een knap schot in de voeten.

Kiiilerke
bolat had die !

GianniK
1 mei 2012, 14:41
Nice goal!

Trebby
hoefkens :') slim man

waarom speelt hoefkens trouwens? die had toch direct rood?

Weebl
Daarom dat Vazquez dus veel meer op doel moet trappen. Die kerel heeft echt een knap schot in de voeten.

Gij copy/pastet toch gewoon uw posts he? Anders moet je dat altijd twee keer typen!

Alé, en nu alles toesmijten en 1-2 verliezen eh boys!

stormtrooper
1 mei 2012, 14:42
Gij copy/pastet toch gewoon uw posts he? Anders moet je dat altijd twee keer typen!

Allé jong Weebl, ge loopt ook positief rond :unsure:

J.Brown
indien Club dit wint, dan is het de titelstrijd op Anderlecht volgende week?

Dr. Sheldon Cooper
hoefkens :') slim man

waarom speelt hoefkens trouwens? die had toch direct rood?

Door de vrije dag werkt het comité niet

sharpshot

Ik weet dat je uw vriendschap met onze kwek vriendjes erg wardeert maar daarom moet je niet altijd negatief over Club doen hé makker.

Weebl
1 mei 2012, 14:43
indien Club dit wint, dan is het de titelstrijd op Anderlecht volgende week?

Ze hebben 't hier nog maar 100 keer gezegd Brownie.. :unsure:

En ja Stormtrooper, dat komt er van. Al die kutmatchen.

J.Brown
1 mei 2012, 14:43
excuses weebl

had het niet gelezen tussen al dat geleuter van jullie over de arbiters.

Dr. Sheldon Cooper
1 mei 2012, 14:44
Weebl = Jurgen? :unsure:

Rubmifer

Da bespaart mij veel tijd en moeite!

En Weebl begint trouwens meer en meer JurgenV trekjes te krijgen. :(

Vedeco
Owow, als Gent morgen wint valt er niets te titelen!