PDA

Volledige versie bekijken : Jupiler Pro League 2011-2012 - Deel 4

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Weebl
22 januari 2012, 11:56
De kaap van 5000 posts is alweer overschreden. Hier mogen jullie verder discussiëren over de JPL.

We hebben de vorige topic afgesloten met:

Hij heeft wel een punt. Geen enkele ploeg geeft zoveel geld uit om daarna blij te zijn met niets anders als de titel. En zeker niet om het voetbal te zien van gisteren :)

Rogue
22 januari 2012, 11:57
Maw, mijn mening is dat Clubs transferbeleid suckt en dat ge de ambitie moet hebben om voor de titel mee te spelen. En niet over gij. Sjongejonge. Echt discussion closed hoor nu.

Tja, uiteindelijk heb je mij dus compleet verkeerd begrepen. Want wat transfers betreft zeggen we praktisch hetzelfde. Moest je op de koop toe niet zo hautain gereageerd hebben, dan was er geen probleem.

Svartálfar
22 januari 2012, 12:02
Hij heeft wel een punt. Geen enkele ploeg geeft zoveel geld uit om daarna blij te zijn met niets anders als de titel. En zeker niet om het voetbal te zien van gisteren

Fout. Er is nog voor al die transfers waren gedaan al gezegd dat dit een project van meerdere jaren is.

BleKKie
22 januari 2012, 12:02
Uitfluiten is eigenlijk gewoon het stomste wat je dan doen, allé toch zeker als je er één speler uit pikt.
En dat er hier dan nog durven afkomen dat het bij Club allemaal successo's zijn (of sympathisantjes was het woord zeker klopgeest?), want dat is echt wel duidelijk te merken na zovele jaren miserie :lol:.
Een globaal fluitconcert na een snertmatch kan ik wel nog mee leven, dan is het ook duidelijk dat gans de ploeg gewoon beter moet presteren.

Nuja, achteraf gezien toch blij dat ik niet kon kijken of ik ging me weer mateloos moeten ergeren :angry:

Nic!
22 januari 2012, 12:03
En iedereen gaat er vanuit dat Anderlecht zo maar eventjes kampioen wordt. Ik denk dat het toch spannend gaat worden hoor. Je moet al eens nadenken: Genk heeft een superkut seizoen tot nu toe. Staan op 12 punten van Anderlecht dacht ik, dat worden er zes in de PO's. Als de eerste match van de PO's Genk - Anderlecht is en Genk wint, is Genk plots titelkandidaat.

Zo rap kan het gaan en op Genk gaan er nu ook niet veel topploegen gaan punten pakken ze.

NemesisBE
22 januari 2012, 12:03
De reacties hier tonen aan dat andere clubs meer verwachten van Club dan Club zelf.
Er is idd veel geld uitgegeven, maar dat had ook een andere reden: de overschakeling van een vzw naar NV.
15 miljoen moest Club investeren, omdat ze anders gigantische belastingen zouden betalen op dat bedrag. En dus: nieuwe spelers.
Natuurlijk is dat niet de enige reden, maar het verklaart waarom ze zulke bedragen wilden uitgeven aan spelers.
Het schept natuurlijk verwachtingen, maar ik heb niemand van Club voor het seizoen of tijdens het seizoen het woord 'kampioen' horen uitspreken.
Na enkele behoorlijke matchen waren het perslui, zoals Van den Bempt en Joos die zegden dat Club zich niet meer kon verstoppen en haar ambities moest bijstellen. Mannaert heeft echter enkele weken geleden nog maar eens herhaald dat een top 3 het doel is dit seizoen.
Maar bon, de supporters van andere ploegen hier weten het natuurlijk allemaal beter. Valt niet over te discussiëren precies.

Nou, bij de volgende nederlaag van Anderlecht, Gent of Standard moeten we ons mss ook eens met z'n allen afvragen of Herman, Michel of Jean-François wel goed werk leveren...

Nic!
22 januari 2012, 12:06
Alleen heeft Jacobs al zoveel mini-crisisjes overleefd dat er eigenlijk vrij veel kalmte is na een aantal slechte resultaten. Ik denk niet dat er al zo weinig commotie rond een trainer is geweest bij Anderlecht sinds ik van kleinsaf fan ben.

De dicussie over de positie van de trainer, die vroeger bij Anderlecht het felst was, is naar mijn mening goed geneutraliseerd de laatste jaren.

NemesisBE
22 januari 2012, 12:06
Arie Haan eh, ooit lang geleden. Nog voor 2000 :D dat was lachen!

Rubmifer
22 januari 2012, 12:07
Dat fluitconcert in de laatste 10 minuten was toch vrij 'indrukwekkend' hoor. Dat heb ik toch nog niet al te vaak meegemaakt dat het publiek zo rumoerig en kwaad was. Niet geheel onbegrijpbaar, want die laatste 10 minuten waren een pijn voor het oog. Iedereen liep uit positie en ze speelden achteraan rustig het balletje rond alsof ze op voorsprong stonden :rofl:

exo
22 januari 2012, 12:10
Nou, bij de volgende nederlaag van Anderlecht, Gent of Standard moeten we ons mss ook eens met z'n allen afvragen of Herman, Michel of Jean-François wel goed werk leveren...

Geloof me, wat HvH betreft moet die niet al te veel buiten de lijntjes kleuren of de supporters staan klaar om hem te villen. Of ben je vergeten dat ze hem uitfloten op de fandag tijdens dit seizoen? ;)

The Black Mamba
22 januari 2012, 12:22
De reacties hier tonen aan dat andere clubs meer verwachten van Club dan Club zelf.
Er is idd veel geld uitgegeven, maar dat had ook een andere reden: de overschakeling van een vzw naar NV.
15 miljoen moest Club investeren, omdat ze anders gigantische belastingen zouden betalen op dat bedrag. En dus: nieuwe spelers.
Natuurlijk is dat niet de enige reden, maar het verklaart waarom ze zulke bedragen wilden uitgeven aan spelers.
Het schept natuurlijk verwachtingen, maar ik heb niemand van Club voor het seizoen of tijdens het seizoen het woord 'kampioen' horen uitspreken.
Na enkele behoorlijke matchen waren het perslui, zoals Van den Bempt en Joos die zegden dat Club zich niet meer kon verstoppen en haar ambities moest bijstellen. Mannaert heeft echter enkele weken geleden nog maar eens herhaald dat een top 3 het doel is dit seizoen.
Maar bon, de supporters van andere ploegen hier weten het natuurlijk allemaal beter. Valt niet over te discussiëren precies.

Ik volg je voor 90%. Vanuit Club is er altijd heel duidelijk gecommuniceerd: Top 3 en zolang mogelijk meedoen voor de titel.

De verwachtingen zijn gecreëerd door de supporters en de pers en daar hebben ook de club-supporters een groot deel schuld aan. Verwachtingen bij de club-supporters rond de transfers en de nieuwe trainer waren gewoon véél te groot. FYI ik zeg niet dat jij daarom zo'n verwachtingen had.

Ik lees toevallig regelmatig eens op BZF tijdens de examenperiode en hoe daar de overgang wordt gemaakt van overdreven euforie tijdens de winterstage naar overdreven depressief gedoe na 2 verloren wedstrijden is wel frappant. Hier valt het uiteraard veel beter mee.

StickyPummel
22 januari 2012, 12:43
Ik volg je voor 90%. Vanuit Club is er altijd heel duidelijk gecommuniceerd: Top 3 en zolang mogelijk meedoen voor de titel.

De verwachtingen zijn gecreëerd door de supporters en de pers en daar hebben ook de club-supporters een groot deel schuld aan. Verwachtingen bij de club-supporters rond de transfers en de nieuwe trainer waren gewoon véél te groot.

Nagels met koppen. Een proces van grote ontnuchtering is het momenteel. Voor de meesten dan toch.. Al die veelbelovende transfers, Vleminckx held bruges boy pur sang, Barcelona speler die alles zou kapotheersen, speler vh jaar in Israël zou zorgen voor flitsvoetbal van de bovenste plank, etc... Verwachtingen die gecreëerd werden door de supporters en media waren veel te hoog.

Trouwens, het fluitconcert dat Almebäck gisteren kreeg zou AirRyanDonk18 nooit over zich heen krijgen, terwijl ie gisteren allesbehalve beter was dan Mike. Akpala zijn invalbeurt werd dan weer luidkeels onthaald, terwijl er op de Brugse metten bij ieder balcontact van hem gemor te horen was in de tribunes.

Ik denk dat er velen zijn die dit seizoen beschouwden als een seizoen waar Club eindelijk nog eens zou meedraaien voor de prijzen tot op het laatste. Sommigen dachten zelfs dat we los kampioen gingen spelen. Mja.. Ontnuchtering. Er is nog tijd dankzij de playoffs, maar er zal dit seizoen altijd veel meer commentaar zijn wanneer Club slecht speelt, dan euforie wanneer ze een goede match achter de rug hebben.

Edit: ik lees net dat Donk oerwoudgeluiden over zich heen heeft gekregen vanuit een bepaald vak. Jawadde zeg :niceone:

Rubmifer
22 januari 2012, 12:47
Waarom Vleminckx gisteren een shitload aan kritiek kreeg:

ArsFkutwGDE&t=

Vanaf 1.10. Serieus, simpel 1-2'tje en Bacca is alleen op weg naar goal. Maar Vleminckx gaat zelf trappen. :') Leek wel alsof hij het die jongen gewoon niet gunde om in een scorende positie te komen.

En dan later in het filmpje die 'kans' van Meunier. Allemaal uitstekende mogelijkheden die de nek worden omgewrongen doordat mensen voor eigen succes willen gaan.

In je eerste match meteen pasje achter het steunbeen, getuigd toch van vertrouwen. :p

exo
22 januari 2012, 12:59
Ik kan er volledig naast zitten maar ik denk niet dat Vleminckx het Bacca zou gegund hebben om meteen de held van JB te worden. Met het systeem dat Daum speelt kan hij op die manier ook snel zijn plaats kwijt zijn.

Fed
22 januari 2012, 13:04
Ik stel me toch vragen bij wat er dit jaar allemaal gebeurd is bij Club.

Naar mijn mening dekken ze zichzelf in door te verkondigen dat ze slechts een plaats in de top 3 ambiëren. Als je zoveel geld investeert in een nieuwe ploeg geloof ik echt niet dat je je tevreden kunt stellen met de 3e plaats.

Ik lees hier bijvoorbeeld dat ze het geld MOESTEN spenderen. Dit komt precies over alsof ze maar wat willekeurige aankopen hebben gedaan. De combinatie van het beschikbaar kapitaal en hun professioneel project zou toch moeten een ploeg kunnen samenstellen die makkelijk top 3 haalt?

Ik ben zelf geen Clubsupporter, allesbehalve, maar ik heb zeker wel respect voor Club. Want hoe je het draait of keert zijn RSCA en FCB in mijn ogen toch altijd DE beste clubs van het land geweest de laatste jaren.

Ik stel me enkel serieuze vragen bij de toekomst van club sinds de komst van het nieuwe bestuur. Het project en alles daarrond kan me niet overtuigen. Het bestuur heeft voor mij geen uitstraling of klasse en het nieuwe club mankeert geloofwaardigheid.

Hopelijk valt alles nog zijn plooit, want anders zie ik Club de komende jaren verder afglijden op de rankings.

BleKKie
22 januari 2012, 13:05
Ik kan er volledig naast zitten maar ik denk niet dat Vleminckx het Bacca zou gegund hebben om meteen de held van JB te worden. Met het systeem dat Daum speelt kan hij op die manier ook snel zijn plaats kwijt zijn.

Ik weiger Vleminckx af te schrijven, maar hij mag wel een paar keer op de bank starten hoor de komende weken. Dat hij zichzelf maar bewijst bij invalbeurten.
Maar dan moet je natuurlijk met Akpala starten hé, want Bacca al direct in de ploeg droppen zou ook niet de slimste zet zijn.

Weebl
22 januari 2012, 13:08
Denk dat Bacca het hier wel gaat maken in feite. Als we hem wat tijd geven gaat die in een tweespitsensysteem echt wel zijn rendement halen.
En ja, over de supporters in JB ga ik mij nie uitlaten. Da's verloren moeite.

StickyPummel
22 januari 2012, 13:15
Zo egoïstisch zal ie wel niet zijn zeker. :unsure: In die richting moet je ook niet denken imo.

Weebl
22 januari 2012, 13:23
Nee, Vleminckx denkt gewoon dat hij Ronaldo is met zijn afstandschoten. Dat deed ie van bij Mechelen al..

BleKKie
22 januari 2012, 13:52
De meeste spitsen denken toch eerst aan proberen scoren en dan pas aan een assist geven. 't is geen middenvelder, had Vasquez daar gestaan dan had die wellicht wel een pas gegeven.

Als je gemakkelijk scoort (en zeker in dit geval van op afstand) vind ik dat je dat altijd moet proberen, maar dat is nu toch niet echt het geval :p

puni
22 januari 2012, 14:27
Twas plezant daar in Bergen.

22 janvier 2012 03:50 | Facebook (http://www.facebook.com/photo.php?v=10151190828115599)

:lol:

BleKKie
22 januari 2012, 14:42
:rofl: zalig
*poef* die bal gewoon dood :p

ng
22 januari 2012, 15:08
Fout. Er is nog voor al die transfers waren gedaan al gezegd dat dit een project van meerdere jaren is.

Mja, dat is uzelf dan al direct toedekken voor als het mis zou gaan.

Romelus
22 januari 2012, 15:10

Anderlecht speelt om de twee-drie jaar wel eens kampioen, Standard heeft vorig jaar de beker gewonnen en tweede geworden + 2 titels in vijf jaar. Gent won 2 jaar geleden de beker en is gewoon nog aan het groeien naar een hogere status als ploeg.

Club heeft verdikke het minst gewonnen van ALLE Belgische topclubs de laatste jaren, nu investeren ze dik en dan mogen we geen titel verwachten (na al die teleurstelling)? Amai, weinig ambitie heb jij dan. Ieder jaar hoor ik hetzelfde liedje, 'er moet gebouwd worden aan een nieuwe ploeg.' Jacky zei dat, Ferrera zei dat, Koster, Daum,...
Je kan zo 10 jaar bouwen aan een ploeg en ieder jaar de helft overboord smijten.

Als jij het dan goed genoeg vindt als ze zeggen "we gaan voor top drie", dan stel ik me de vraag of je Club nog beschouwt als topclub?
Dan kopen ze met veel poeha Vleminckx en zeggen ze dat ze met Akpala en Vydra voldoende spitsen in huis hebben. Die drie spitsen falen als je ze vergelijkt met de andere spitsen van de topclubs en dat beseffen ze nu zelf blijkbaar ook (cfr. Bacca).
Onvoldoende dus.

Battista
22 januari 2012, 15:17
Ik kan volledig mis zijn en verbeter me als het nodig is maar het feit dat Vleminxck niet draait zoals afgelopen jaren is denk omdat er nooit een "van moeten" gevoel geweest is. Noch bij Mechelen, noch bij Nec... Wat natuurlijk zijn prestaties niet goed praat.

Jepjep
22 januari 2012, 15:43
Die paar dingen die bacca deed in zijn korte invalbeurt zagen er wel veelbelovend uit moet ik zeggen.

StickyPummel
22 januari 2012, 15:59
Dan kopen ze met veel poeha Vleminckx en zeggen ze dat ze met Akpala en Vydra voldoende spitsen in huis hebben. Die drie spitsen falen als je ze vergelijkt met de andere spitsen van de topclubs en dat beseffen ze nu zelf blijkbaar ook (cfr. Bacca).
Aangezien Bacca vorige zomer niet aangetrokken kon worden, mocht Akpala blijven. Vydra was volgens mij een paniekaankoop. Jammer dat die kerel geblesseerd geraakt is, hetgeen ie laten zien heeft was alvast veelbelovend.

Geen idee wat het is met Vleminckx, maar velen zagen in hem wat hij niet is en nooit zal zijn. Hij zal zelden de actie zelf maken. Dit seizoen kwamen al zijn doelpunten dankzij de voorzetten van Dirar, die de laatste matchen meer moet verdedigen dan wat anders omdat Hoefkens liever RM speelt dan RB blijkbaar. Van links komt er ook 0,0 gevaar.

Svartálfar
22 januari 2012, 16:06
Mja, dat is uzelf dan al direct toedekken voor als het mis zou gaan.

Tja als ge dat zo beziet dan is da zo, ik vind dat realistisch, het is niet alsof bv een manchester city of Chelsea het eerste seizoen na de opkoop direct kampioen zijn geworden.

Weebl
22 januari 2012, 16:31
Aangezien Bacca vorige zomer niet aangetrokken kon worden, mocht Akpala blijven. Vydra was volgens mij een paniekaankoop. Jammer dat die kerel geblesseerd geraakt is, hetgeen ie laten zien heeft was alvast veelbelovend.

Geen idee wat het is met Vleminckx, maar velen zagen in hem wat hij niet is en nooit zal zijn. Hij zal zelden de actie zelf maken. Dit seizoen kwamen al zijn doelpunten dankzij de voorzetten van Dirar, die de laatste matchen meer moet verdedigen dan wat anders omdat Hoefkens liever RM speelt dan RB blijkbaar. Van links komt er ook 0,0 gevaar.

Gij kopieert mijn posts van BZF zeker gij :love:

StickyPummel
22 januari 2012, 17:24
Dat van Hoefkens hebk op BZF gelezen ja :D weet wel niet van wie, was tijdens het scrollen, het enige wa dak atm doe want 't is te erg voor woorden wat er daar nu allemaal gezegd wordt door de "supporters".

Daar hebde wel ne schoneren avatar :love:

sharpshot
22 januari 2012, 19:09
Probleem van Brugge is supporters die spelers geen tijd gunnen om zich aan te passen of hen te steunen de laatste jaren, je kan geen prijs winnen als je iedere nieuwe aankoopt tot op het beledigende toe gaat bekritiseren. Moet leuk zijn als je Vleminckx, Almeback, Coosesmans, Refa of Vazquez bent. Ook genoeg voorbeelden uit het verleden die dit exact aan tonen.

Zie maar hier, mensen die zich "supporter" noemen maar nog veel liever hebben dat een Vleminckx of Almeback faalt zodat ze zich kunnen verkneukelen en kunnen bashen op die spelers en eender wie zegt dat ze nog altijd kansen verdienen. Een zieke mentaliteit.

Ook ik vind bovenstaande spelers geen 100%, maar ik ga niet dwaas beginnen roepen op hen of op het bestuur. Mensen zijn bekwaam genoeg maar onder sommige omstandigheden kan je niet werken. Merk ik ook genoeg in JB, veel mensen met dezelfde kutmentaliteit als enkelen hier. Een zuivering in de supporterskern zou leuk zijn, rotte appels besmetten anderen.

Ik ben ook ongeduldig maar werk het niet uit op bepaalde spelers die je niet moet.

edit: en nee niet enkele de supporters zijn het probleem, maar ze zijn geen hulp. Maar bon, blijf maar verder doen en zeggen/beweren dat je supporter bent.

Dr. Sheldon Cooper
22 januari 2012, 19:30
Ik weet het zo niet. Ik geloof in bepaalde aankopen wel en in andere helemaal niet. Almeback heeft nooit een secure indruk gegeven, en zoiets kan je niet meer bijschaven denk ik. Net zoals Donk ook altijd wel dat foutje gaat maken in elke match. Maar zo'n dingen kosten wel punten, zeker als je aanval niet draait zoals het moet.

Vleminckx is geen Suarez, die gaat nooit 5 man dribbelen en dan de bal in het mandje leggen. Die moet beuken op een verdediging en de man op de juiste plaats zijn. Sommige supporters beseffen dat gewoon niet altijd. Vazquez heeft enorm veel inzicht en vista, in die transfer geloof ik echt wel. Die jongen heeft ook nooit buiten het nest van Barcelona gespeeld en je merkt echt vaak dat hij het allemaal veel sneller wil doen dan dat medespelers aankunnen. Geef die wat tijd, volgend jaar gaat die top zijn als de rest van de ploeg ook mee wil.

Refaelov... Wat die voor zijn rode kaart liet zien was bij momenten echt indrukwekkend. Maar daarna kreeg die plots een vertrouwenscrisis en die bakt er niks meer van. Ook nooit buiten Israël gespeeld dus die moet ook zijn plaats nog wat zoeken denk ik. Maar het punt is dat hij het wel in zich heeft. Coosemans mocht van mij opkrassen, zo'n flaters blijven maken kan niet bij Club Brugge. Oké, hij is jong en heeft potentieel. Hij had gewoon de nummer 1 niet mogen worden. Ik geloof ook wel in Jorgacevic, heb meerdere keren gedacht dat ik die wel graag bij Club zou zien.

Besluit, beoordeel de ploeg (voorlopig) op het potentieel. Volgend seizoen moeten ze er allemaal echt wel staan, dan zijn er geen excuses meer voor slappe prestaties. Het bestuur moet ook eens vasthouden aan één visie en niet om de 3 maanden wat bijschaven. Zou ook graag eens hebben dat ze een bekende topspeler kopen zoals RSCA (Jova, Mbokani) dan altijd risico's te gaan nemen.

BleKKie
22 januari 2012, 19:30
@sharpshot

Dergelijke negatieve supporters zal je overal wel vinden hé. Ik merk dat jammer genoeg ook bij mensen die ik ken, als ze goed spelen zijn het de beste van het land, maar eenmaal het wat minder gaat zijn het luizakken, overbetaalde vedetten, ... en kunnen ze niet genoeg kritiek geven. Na een match waar het nog maar eens van dat is, zijn ze dan zo blij dat ze hun grote gelijk gekregen hebben over het feit dat een speler niets meer waard is bijvoorbeeld :sop:

waffel
22 januari 2012, 19:48
@Sharpshot, bij Anderlecht is dat ook zo hoor. Als een speler of een trainer niet presteert wordt hij uitgejouwd, daar moet je als profvoetballer/trainer nu eenmaal mee leren leven. Ik denk dat het zelfs een extra motivator is voor die nieuwe spelers om hun te bewijzen.

De spelersgroep van Club heeft nu toch ook totaal geen druk? Ze hoeven "maar" top drie te spelen in België + ze hebben nog de po's indien het misloopt. Het ligt echt aan de kwaliteiten van de spelers, zie hoe goed Vadis dat doet. Chance dat ze nog Europees meedoen, dat ze nog met wat vertrouwen rondlopen.

TazzDeMazz
22 januari 2012, 19:51
Besluit, beoordeel de ploeg (voorlopig) op het potentieel. Volgend seizoen moeten ze er allemaal echt wel staan, dan zijn er geen excuses meer voor slappe prestaties. Het bestuur moet ook eens vasthouden aan één visie en niet om de 3 maanden wat bijschaven. Zou ook graag eens hebben dat ze een bekende topspeler kopen zoals RSCA (Jova, Mbokani) dan altijd risico's te gaan nemen.

Begint precies op de nationale ploeg te gelijken...

Dr. Sheldon Cooper
22 januari 2012, 19:52
De nationale ploeg bestaat imo uit enkele toppers, een hoopje vriendjespolitiek en een handvol eeuwige beloften

TazzDeMazz
22 januari 2012, 19:52
@Sharpshot, bij Anderlecht is dat ook zo hoor. Als een speler of een trainer niet presteert wordt hij uitgejouwd, daar moet je als profvoetballer/trainer nu eenmaal mee leren leven. Ik denk dat het zelfs een extra motivator is voor die nieuwe spelers om hun te bewijzen.

De spelersgroep van Club heeft nu toch ook totaal geen druk? Ze hoeven "maar" top drie te spelen in België + ze hebben nog de po's indien het misloopt. Het ligt echt aan de kwaliteiten van de spelers, zie hoe goed Vadis dat doet. Chance dat ze nog Europees meedoen, dat ze nog met wat vertrouwen rondlopen.

Vadis zit ook al een eindje bij club. De aanpassinsperiode voor de nieuwe buitenlandse speler is wel een factor. Kijk maar na suarez, die stond er ook niet van dag 1 bij anderlecht.

puni
22 januari 2012, 19:56
Vadis zit ook al een eindje bij club. De aanpassinsperiode voor de nieuwe buitenlandse speler is wel een factor. Kijk maar na suarez, die stond er ook niet van dag 1 bij anderlecht.

Die komt dan ook uit Zuid-Amerika en had totaal geen voeling met Europees voetbal en het klimaat hier. Ik betwijfel dat spelers als Zimling, Almeback, Hogli, Vleminckx en Meunier veel last hebben van de temperaturen hier. Refaelov tot daar aan toe.

Dr. Sheldon Cooper
22 januari 2012, 19:57
Zimling, Högli en Meunier spelen dan ook niet slecht

waffel
22 januari 2012, 20:01
Begint precies op de nationale ploeg te gelijken...

Grappig dat je dat zegt, ik zeg altijd dat ik me als een Club supporter voel als ik voor de RD ben. Altijd die beloftes en dat bouwen en bouwen. WK 2014 een ontgoocheling rijker? Let's hope not. 't Is verdomme enkel kwalificeren dat we vragen, niet ver geraken op het tornooi zelf :cry: Nuja, dit is een andere discussie :unsure:

Svartálfar
22 januari 2012, 20:03
Die komt dan ook uit Zuid-Amerika en had totaal geen voeling met Europees voetbal en het klimaat hier. Ik betwijfel dat spelers als Zimling, Almeback, Hogli, Vleminckx en Meunier veel last hebben van de temperaturen hier. Refaelov tot daar aan toe.
Het gaat niet om de temperaturen er zijn andere factoren die wel meespelen.

Hogli en Almeback kwamen rechtstreeks uit competitie, die hebben dus niks van rust gehad.

Zimling heeft al heel goed gespeeld, gisteren was een offdag, die hoort dus al niet in da rijtje thuis.

En Meunier komt van een derdeklasser. Dus die heeft zeker een aanpassingsperiode nodig. Net alsof het vanzelfsprekend is dat iemand zomaar de stap van 3de naar 1ste klasse kan zetten.

Vleminckx brengt idd nog niet wat er van verwacht werd, maar dat beseft die zelf ook wel, daarom dat die ook zo gefrustreerd rondloopt.

Burny
22 januari 2012, 20:05
@ Sharpshot

Er hing gisteren echt een venijnige, zenuwachtige sfeer op JB. Zimling geeft na 25 minuten een eerste slechte pass en krijgt dadelijk heel JB over zich heen. Onbegrijpelijk voor mij.
Cordaro gaat liggen om Hoefkens een kaart aan te naaien, Dirar trapt toch buiten en krijgt het publiek (mijn vak) over zich. Sommige staan recht en beginnen op hem te roepen. :doh:

Het was gisteren wel heel erg slecht, maar het publiek helpt idd niet.
Onder Koster speelde de ploeg geregeld mooi voetbal, maar waren we te offensief ingesteld.
Onder Daum, is er eigenlijk niets meer, alleen nog puin. Niemand weet waar te lopen, niemand weet wat te doen.
Ze staan met 4 vanachter de bal wat naar mekaar te spelen, terwijl we 0 - 1 achter stonden.
Dat heeft natuurlijk ook wat te maken met de afwezigheid van Vadis, maar het gaat toch veel verder dan dat hoor.

stormtrooper
22 januari 2012, 20:06
Dat is niet op JB enkel hoor. Gisteren was het in den Ot ook weer proper. Chance da'k niet geweest ben of 'k ging er mij weer veel te veel aan ergeren.

Vedeco
22 januari 2012, 20:11
Dat is niet op JB enkel hoor. Gisteren was het in den Ot ook weer proper. Chance da'k niet geweest ben of 'k ging er mij weer veel te veel aan ergeren.

Er was daar 1 Yassine beginnen beledigen in den 303 voor al het vurt van deze aardbol en hij heeft het toch geweten :p

BleKKie
22 januari 2012, 20:11
Ik ga woensdag kijken tegen Lokeren, waarom doe ik mezelf dit aan :p
Wel in het jeugdvak, daar zal het hopelijk wel meevallen qua onnozelaars.

Hopen op een overwinning zeker :)

StickyPummel
22 januari 2012, 20:22
Paniekhuur dan :p

stormtrooper
22 januari 2012, 20:25
Er was daar 1 Yassine beginnen beledigen in den 303 voor al het vurt van deze aardbol en hij heeft het toch geweten :p

:p

Ik heb vorig seizoen ne keer spel gehad met zo ne marginaal in den 302 die het leuk vond om te schelden op Baric nog voor er ne minuut gespeeld was. Die dacht ook dat hij Pep Guardiola was.

ng
22 januari 2012, 20:26
Tja als ge dat zo beziet dan is da zo, ik vind dat realistisch, het is niet alsof bv een manchester city of Chelsea het eerste seizoen na de opkoop direct kampioen zijn geworden.

Dat ge het niet wordt tot daar aan toe. Maar al die spelers kopen en dan, voor het zoveelste jaar op rij, afkomen met "bwou we gaan voor den top 3". Wat voor een losermentaliteit is dat toch. Uw ambitie en doelstelling is kampioen spelen, voor minder doet ge het toch niet.
Ze mogen nog zoveel veranderen als ze willen, uiteindelijk is het resultaat blijkbaar hetzelfde.

Svartálfar
22 januari 2012, 20:31
Dat ge het niet wordt tot daar aan toe. Maar al die spelers kopen en dan, voor het zoveelste jaar op rij, afkomen met "bwou we gaan voor den top 3". Wat voor een losermentaliteit is dat toch. Uw ambitie en doelstelling is kampioen spelen, voor minder doet ge het toch niet.
Ze mogen nog zoveel veranderen als ze willen, uiteindelijk is het resultaat blijkbaar hetzelfde.

Tja en als ze hadden gezegd doelstelling is kampioen worden om zoals vorige jaren nog voor de PO's uitgeschakeld zijn dan lacht iedereen hun uit. Zo is het altijd wel iets.

Ik vind dat van veel realisme en lange termijn denken getuigen dat ze niet meteen spreken van kampioen te worden maar terug op het gemak aan de weg terug bouwen.

sharpshot
22 januari 2012, 20:32
Snap het ook niet hoor, ze wouden beter doen dan verlede jaar zeiden ze, dat is dus top 3 aangezien we vorige jaar vierdes werden. Dus imo niets van "bangerik" of "indekken".

Burny
22 januari 2012, 20:33
Tja en als ze hadden gezegd doelstelling is kampioen worden om zoals vorige jaren nog voor de PO's uitgeschakeld zijn dan lacht iedereen hun uit. Zo is het altijd wel iets.

Ik vind dat van veel realisme en lange termijn denken getuigen dat ze niet meteen spreken van kampioen te worden maar terug op het gemak aan de weg terug bouwen.

6 -7 jaar op het gemak aan de weg terug bouwen is geen optie voor een topclub.

Svartálfar
6 -7 jaar op het gemak aan de weg terug bouwen is geen optie voor een topclub.

Dit bestuur is dan ook nog geen jaar bezig. Dus de 6-7 jaar heeft daar niks mee te maken, dat is op de kap van het vorige beleid die het zover heeft laten komen in de eerste plaats.

Sportinggboy

Dat is waar. Maar Brugge is ( laat ons eerlijk zijn ) al 6? seizoenen op de dool. Dat is veel te lang voor een topclub in België. Want met alle respect voor de niet G5 ploegen hier. Een Manchester City of Chelsea moet met hun aankopen het wel doen in de premier League. Dat is een heel ander niveau. Meespelen voor de titel zou toch echt een must zijn als je zoveel centen uitgeeft. Anders is er toch gefaald. Wat men ook beweert.

Door het PO systeem is er natuurlijk nog geen man overboord maar er moet toch stilaan een basis staan. In de toppers kan je snel punten terug rapen maar je kan er ook snel zeer veel verliezen. Alle matchen zijn bijna 6 punten wedstrijden in de PO.

Dit bestuur is dan ook nog geen jaar bezig. Dus de 6-7 jaar heeft daar niks mee te maken, dat is op de kap van het vorige beleid die het zover heeft laten komen in de eerste plaats.

Dat is waar maar ongeacht ze nog geen jaar bezig zijn, de erfenis van de vorige bestuursmensen nemen ze mee. Daar is niets aan te doen. Het zijn harde cijfers maar de laatste titel staat op 2005. En we zijn nu bijna 7! jaar later. En dat zijn zeer harde cijfers voor een topploeg

travis.bickle
22 januari 2012, 20:35
Gonzalez weer uitgevallen met een blessure.

ng
22 januari 2012, 20:38

En zo blijven ze maar gaan. En als het dat niet was geweest dan kunnen ze misschien zeggen van "jama ja 't is ne nieuwe trainer".

Svartálfar
22 januari 2012, 20:39
Dat is waar. Maar Brugge is ( laat ons eerlijk zijn ) al 6? seizoenen op de dool. Dat is veel te lang voor een topclub in België. Want met alle respect voor de niet G5 ploegen hier. Een Manchester City of Chelsea moet met hun aankopen het wel doen in de premier League. Dat is een heel ander niveau. Meespelen voor de titel zou toch echt een must zijn als je zoveel centen uitgeeft. Anders is er toch gefaald. Wat men ook beweert. Door het PO systeem is er natuurlijk nog geen man overboord maar er moet toch stilaan een basis staan.

Tja als ze als doelstelling voorop hebben gesteld top 3 en dat wordt gehaald dan is er niet gefaald. Wat de pers of andere supporters ook mogen beweren. Zo simpel is het.

stormtrooper
22 januari 2012, 20:43
Als het bestuur van Brugge zichzelf blaasjes wil wijsmaken, dan doen ze maar.

Sportinggboy
22 januari 2012, 20:43
Tja als ze als doelstelling voorop hebben gesteld top 3 en dat wordt gehaald dan is er niet gefaald. Wat de pers of andere supporters ook mogen beweren. Zo simpel is het.

Als Brugge niet eens meedoet voor de titel hebben ze gefaald. Simpeler kan niet. Anders mag je je statuut van topclub in België wel eens aanpassen vrees ik.

Ze hebben zich ingedekt met die praatjes tegenover de pers om geen lelijk figuur te slaan als ze pakweg 4des eindigen. Maar gegarandeerd dat dat pijn gaat doen in de bestuurskamer. Want daar rekenen ze totaal niet op in Brugge.

Svartálfar
22 januari 2012, 20:49
Als Brugge niet eens meedoet voor de titel hebben ze gefaald. Simpeler kan niet. Anders mag je je statuut van topclub in België wel eens aanpassen vrees ik.

Ze hebben zich ingedekt met die praatjes tegenover de pers om geen lelijk figuur te slaan als ze pakweg 4des eindigen. Maar gegarandeerd dat dat pijn gaat doen in de bestuurskamer. Want daar rekenen ze totaal niet op in Brugge.

Er is duidelijk gecommuniceerd over de doelstelling. Top 3 en zo lang mogelijk meedoen voor de titel, liefst tot het einde. Duidelijker kan toch niet.

Al de rest is dikke zever, begin het serieus beu te worden dat supporters van andere ploegen ff gaan bepalen wat wel en niet de doelstellingen van Club zijn. Het is het bestuur van Club wat daar over beslist en niemand anders.

Trebby
22 januari 2012, 20:49
Wij zijn geen topclub meer I'm afraid.

puni
22 januari 2012, 20:56
Er is duidelijk gecommuniceerd over de doelstelling. Top 3 en zo lang mogelijk meedoen voor de titel, liefst tot het einde. Duidelijker kan toch niet.

Al de rest is dikke zever, begin het serieus beu te worden dat supporters van andere ploegen ff gaan bepalen wat wel en niet de doelstellingen van Club zijn. Het is het bestuur van Club wat daar over beslist en niemand anders.

Het gaat niet om wat ge communiceert. Als ge uzelf nog altijd als topclub profileert, moet ge elk seizoen proberen meedoen voor de titel. Als ge dan nog eens meer dan 10 miljoen aan transfers spendeert, moet ge gewoon altijd meedoen voor de titel. Anders moet ge uzelf ook geen topclub noemen. Het is het een of het ander.

Sportinggboy
22 januari 2012, 20:56
Het gaat niet om wat ge communiceert. Als ge uzelf nog altijd als topclub profileert, moet ge elk seizoen proberen meedoen voor de titel. Als ge dan nog eens meer dan 10 miljoen aan transfers spendeert, moet ge gewoon altijd meedoen voor de titel. Anders moet ge uzelf ook geen topclub noemen. Het is het een of het ander.

:bow: Ben al blij dat ik niet de enige ben met die visie :)

kakmongool
22 januari 2012, 20:58
Wel grappig dat alle supporters van andere ploegen zitten janken dat Club geen topclub is maar wel ieder weekend minder volk in hun stadion hebben dan een zwak spelend club.
Club behaalt de resultaten niet die nodig zijn om volmondig van een topclub, maar op andere vlakken zijn ze heel sterk. Volgens mij zullen er nog enkele zwakke seizoenen volgen om dan terug naar boven te klimmen door de aanpak van het huidige bestuur.

Anderlecht haalt momenteel veel meer rendement uit hun geld maar moet toch opletten dat ze zichzelf niet opbranden door de zware loonlast want volgens mij zullen ze op lange termijn wel eens kunnen boeten voor de 'risico's' die ze nemen.

Svartálfar
22 januari 2012, 20:58

Hebt ge wel gelezen wat ik zei over de doelstelling? Top 3 en ZOLANG MOGELIJK MEEDOEN VOOR DE TITEL.

Sportinggboy
22 januari 2012, 21:04
Wel grappig dat alle supporters van andere ploegen zitten janken dat Club geen topclub is maar wel ieder weekend minder volk in hun stadion hebben dan een zwak spelend club.
Club behaalt de resultaten niet die nodig zijn om volmondig van een topclub, maar op andere vlakken zijn ze heel sterk. Volgens mij zullen er nog enkele zwakke seizoenen volgen om dan terug naar boven te klimmen door de aanpak van het huidige bestuur.

Anderlecht haalt momenteel veel meer rendement uit hun geld maar moet toch opletten dat ze zichzelf niet opbranden door de zware loonlast want volgens mij zullen ze op lange termijn wel eens kunnen boeten voor de 'risico's' die ze nemen.

Als je het een beetje gevolgd hebt heb je gezien dat RSCA dit seizoen zeer veel €€ heeft ontvangen voor spelers die weg zijn. ( Lukaku 18 mil, Mazuch 3 mil, Boussoufa 11 mil, Legear 4 mil) (Bernardez - Bulykin - Diogo - Samuel - Losada - Rnic - Lecjaks, niet allemaal voor geld maar de loonlast valt ervan weg ). Met een Suarez en Biglia in je rangen heb je nog weet van vele miljoenen bij een transfer.

Mocht RSCA kampioen spelen komt daar nog een kleine 15 miljoen van de CL bij, Anderlecht pakt dan geen risico hoor

stormtrooper
22 januari 2012, 21:06

Met het geld van de CL is dat dan wel weer terugverdiend hoor. Niet vergeten dat Brugge ook risico's aan het nemen is. De reorganisatie van de club, de nieuwe spelers, Koster die ontslagen is, Daum die aangetrokken is, dat kost ook allemaal geld.

Allé, als ge uzelf wilt overtuigen dat Club een topclub is door zijn supportersaantallen, ge doet maar maar ge kunt toch gewoon niet anders dan toegeven dat het de laatste 5 jaar qua resultaten ook niet super geweest is?

Dat is trouwens niet janken, da's een deftige discussie voeren. Wees eens niet zo snel op uwen teen getrapt.

Svartálfar
22 januari 2012, 21:10
Allé, als ge uzelf wilt overtuigen dat Club een topclub is door zijn supportersaantallen, ge doet maar maar ge kunt toch gewoon niet anders dan toegeven dat het de laatste 5 jaar qua resultaten ook niet super geweest is?

Idd de resultaten van de laatste jaren zijn niet goed, maar wat dat te maken heeft met het nieuwe bestuur en hun doelstelling van top 3, dus eigenlijk beter doen dan verleden jaar, (boeh! beter doen dan verleden jaar wat een losermentaliteit!) ontgaat me volledig.

Dit is een nieuw begin, het gebeurd allemaal met vallen en opstaan, ook dat is op voorhand gezegd. Andere supporters bezien dat blijkbaar als "indekken", terwijl dat gewoon realistisch is als ge kijkt naar gevallen uit het verleden.

J.Brown
22 januari 2012, 21:24
moest 0-1 zijn, dwazen Nzolo. Onterecht afgekeurd doelpunt van Batshuayi

Sportinggboy
22 januari 2012, 21:26
moest 0-1 zijn, dwazen Nzolo. Onterecht afgekeurd doelpunt van Batshuayi

Het was toch terecht buitenspel ? Zeer nipt wel

En zo dwaas is Nzolo toch niet? Felipe kon zelf met een 2de geel eraf gevlogen zijn

Hekje#
22 januari 2012, 21:28
Mij leek het net geen buitenspel, maar het is echt moeilijk te zien (btw het zijn de lijnrechters die beslissen he :))

J.Brown
22 januari 2012, 21:30
was geen buitenspel, beelden zijn duidelijk.

Lorrekvk
Volgens Vandenbempt geen buitenspel (ben niet aan het kijken, blokken voor mijn laatste examen -_-). Trouwens, was wel op aangeven van lijnsman :)

Sportinggboy
Mij leek het net geen buitenspel, maar het is echt moeilijk te zien (btw het zijn de lijnrechters die beslissen he :))

Ja idd, was echt centimeters. Mij leek het correct maar het kan idd ook nipt geen buitenspel zijn. Voor de rest maar een saai matchke :p

24' Mujangi Bia zet zich knap door en geeft de bal mee aan Batshuayi. Die tikt de bal in doel, maar de actie wordt afgevlagd voor nipt buitenspel.

J.Brown
22 januari 2012, 21:35
zou leuk goaltje geweest zijn

Sportinggboy
22 januari 2012, 21:39
Westerlo mist al zeker De Greef en De Petter op STVV ( beide geel geschorst )

exo
22 januari 2012, 21:39
Juist nog de afgekeurde goal gezien tijdens de rust en mij leek het toch echt wel geen buitenspel. Onterecht afgekeurd dus.

Sportinggboy
22 januari 2012, 21:42
Juist nog de afgekeurde goal gezien tijdens de rust en mij leek het toch echt wel geen buitenspel. Onterecht afgekeurd dus.

Yep juist ook nog eens bekeken. Had inderdaad 0-1 moeten zijn. Ik hoop dat de 2de helft wel wat meer gaat brengen. Op Westerlo spelen alle toppers slecht dit jaar ( maar wonnen ze allemaal wel in de laatste minuten :D )

Sportinggboy
22 januari 2012, 21:57
Dat was penaltie voor Westerlo :D Dwaze Nzolo :unsure:

J.Brown
22 januari 2012, 21:59
Hij had bal, ook al was de tackle te wild naar mijn goesting

Sportinggboy
22 januari 2012, 22:00
Hij had bal, ook was de tackle te wild naar mijn goesting

Is toch risico zo tackelen, bij sommige scheidsrechters gaat de bal op de stip hoor.

sharpshot
22 januari 2012, 22:19
tis ook niet goed bij Standard als ik sporza mag geloven?

waffel
22 januari 2012, 22:23
Godverdomme waarom kan Westerlo niet scoren, ik heb 1-0 gepronod.

The Black Mamba
22 januari 2012, 22:23
Ik snap niet waarom Mpoku niet mag invallen bij deze stand? Riga nog maar 1 vervanging gebruikt...

Sportinggboy
22 januari 2012, 22:24
Godverdomme waarom kan Westerlo niet scoren, ik heb 1-0 gepronod.

Ik ook :sad:

puni
22 januari 2012, 22:28
tis ook niet goed bij Standard als ik sporza mag geloven?

Die missen vier dragende basisspelers (Tchité, Cyriac, Seijas en Van Damme).

Lucian
22 januari 2012, 22:34

wauw
tchite slaapt al het half seizoen
cyriac is hun beste aanvaller
seijas is geen witsel/defour
van damme is brol

Sportinggboy
22 januari 2012, 22:34

Dat was er duidelijk aan te zien.

Wel super weekend voor RSCA en Genk :)

STVV - Westerlo wordt levensbelangrijk voor beide ploegen woensdag

Swagger
22 januari 2012, 22:37
hoe komt het eigenlijk dat het deze week voetbal is op werkdagen?

Sportinggboy
22 januari 2012, 22:39

Allemaal voor in regel te zijn met de FIFA. De PO moet voor een bepaalde datum gedaan zijn (25/05 ) door het EK Voetbal ( start 8 juni maar voorbereidingen van de landen begint paar weken vroeger ). Anders halen ze dat niet + veel ploegen die spelers kwijt zouden zijn in volle titelstrijd. De Bekerfinale is hierdoor ook vervroegd naar 24 maart 2012. Nooit geweten dat een bekerfinale gespeeld wordt als er nog een deel wedstrijden gespeeld moeten worden.

Thorazer
22 januari 2012, 22:40

Willen hun deadline halen voor de PO zeker ?

Swagger
22 januari 2012, 22:43
ok, thx voor de info mannen.

trouwens, gisteren nog over gehad met op de zaalvoetbal. Nu is de winterstop eigenlijk niet gelijk met de helft van het seizoen.

Als je bv. kijkt naar zulte waregem voor de winterstop en erna, dat is wel een groot verschil. Eigenlijk is dat toch een vorm van competitie-vervalsing?

BleKKie
22 januari 2012, 22:47
Allemaal voor in regel te zijn met de FIFA. De PO moet voor een bepaalde datum gedaan zijn (25/05 ) door het EK Voetbal ( start 8 juni maar voorbereidingen van de landen begint paar weken vroeger ). Anders halen ze dat niet + veel ploegen die spelers kwijt zouden zijn in volle titelstrijd. De Bekerfinale is hierdoor ook vervroegd naar 24 maart 2012. Nooit geweten dat een bekerfinale gespeeld wordt als er nog een deel wedstrijden gespeeld moeten worden.

Is het niet zo dat ze ook de miserie zoals vorig jaar met Club en Westerlo voor dat laatste Europees ticket willen vermijden? Ik dacht daarvan iets gelezen te hebben bij het begin van het seizoen, maar jou uitleg is anders ook wel plausibel :p

Cerv.Be
22 januari 2012, 22:53
Wat een weekend,

Club verloren, Gent gelijkspel, Standard gelijkspel, Cercle ingemaakt. Alleen RSCA die gevleid kon winnen.

Drew
22 januari 2012, 23:00
Die valtraining rendeert wel. :unsure:

Radbraker
22 januari 2012, 23:04
Mooie start voor Verbauwhede

Zafùn
23 januari 2012, 00:08
Mooie start voor Verbauwhede

Wel een papzak geworden. Pff, wat een lichaam voor een keeper uit eerste klasse... Maar goed gekeept, dan boeit dat niet zeker?

J.Brown
23 januari 2012, 07:26
wauw
tchite slaapt al het half seizoen
cyriac is hun beste aanvaller
seijas is geen witsel/defour
van damme is brol

Wat een achterlijke post vent

Kanu; onze beste cv is afwezig
Tchité - Cyriac: ons topduo afwezig
Seijas is een degelijke LM, Poco op zijn plaats als enigste alternatief
Van Damme in u team is altijd een voordeel

+ Gonzalez en Buzaglo geblesseerd, Opare naar Africa Cup

Dat je Standard niet kan uitstaan is uw recht, maar kom dan tenminste met een onderbouwde post u mening geven.

Standard was zwak, maar de resem geblesseerden is daar een oorzaak van. En het had 0-1 moeten zijn, onterecht afgekeurde goal door onze steeds glimlachende Nzolo.
Uit en thuis, is een wereld van verschil. Enorm zwaktepunt van dit Standard.

waffel
23 januari 2012, 07:37
Heel die playoffs zijn competitievervalsing

Heel dat Belgisch voetbal kan stilletjesaan men kloten kussen eigenlijk. Tzit daar precies geen beleving meer in, en alle ploegen hebben mankementen dat ge soms afvraagt hoe we het Europees de laatste jaren eigenlijk niet eens slecht doen. Leve de Europa League zeker?

GaMe®
23 januari 2012, 07:42
De playoffs zorgen er nu net voor dat het niveau in België omhoog gaat. :)

fearofthedark
23 januari 2012, 09:54
De playoffs zorgen er nu net voor dat het niveau in België omhoog gaat. :)

voor de G5 misschien ja
kijk eens naar PO2 of PO3 of tweede klasse?
dat ze daar is beginnen in te investeren, of ge kunt van de jupiler league een gesloten competitie gaan maken, want op deze manier bestaat er over een paar gewoon geen 2de maar imo.
ipv een paar miljoen aan de laatste te geven in eerste als rugzak om terug rap te stijgen...

Vedeco
23 januari 2012, 10:15
Het was gewoon huilen met de pet op dit weekend. Enkel Genk-STVV was nog een leuke wedstrijd en Kortrijk en Beerschot vond ik ook nog gretig spelen. Maar in het algemeen een triestig weekend.

sporza: "Niveau dramatisch gedaald sinds Koster weg is" (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120123_Vandenbempt_analyse)

TazzDeMazz
23 januari 2012, 10:21
Het was gewoon huilen met de pet op dit weekend. Enkel Genk-STVV was nog een leuke wedstrijd en Kortrijk en Beerschot vond ik ook nog gretig spelen. Maar in het algemeen een triestig weekend.

sporza: "Niveau dramatisch gedaald sinds Koster weg is" (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120123_Vandenbempt_analyse)

Leuk artikel maar ik vraag me dan wel af waarom we het dan zo goed doen in de europa league. Zijn dat dan allemaal prutsers? Soms heb ik het idee dat de spelers en dan vooral de buitenlandse aankopen zich enkel willen tonen in europa league om zo rap mogelijk een mooie transfer te versieren. Nu goed, het kan enkel beter gaan veronderstel ik dan maar.

stormtrooper
23 januari 2012, 10:42
sporza: Morrenne stapt op als voorzitter van STVV (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120123_morrenne_weg)

De heer zij geprezen :applause:

starspike
23 januari 2012, 10:42
http://www.stvv.com/nl/nieuws/hotnews/d/detail/afscheid-benoit-morrenne

Erg voor STVV, maar: LOL LOL LOL.

Leuke wedstrijd? STVV zijn prestatie van de eerste helft dan toch. :D

Vedeco
23 januari 2012, 10:44
Allé, beter dan verwacht :p

En arm STVV, het is daar echt de verkeerde kant aan het uitgaan hé.

Nic!
23 januari 2012, 10:53
En Brepoels heeft het dan nog mogen bekopen.

kakmongool
23 januari 2012, 10:57
Ik ga Morenne toch missen de trol van de JPL. Hopelijk neemt HVH de taak als trol weer over.

Vedeco
23 januari 2012, 10:58
Ze gaan daar schoon staan in 2e klasse met hun nieuwe tribune.

Squadra
23 januari 2012, 11:00
België is gewoon te klein voor 16 profploegen.

BuZz.LiGhTYeAr
23 januari 2012, 11:01
Wa ne jassendraaier

http://www.stvv.com/nl/nieuws/hotnews/d/detail/blog-voorzitter-morrenne-1

Blijven vechten enzo :ironic:

Dat koopt aandelen en nu is hem weg, als je jezelf inkoopt in een bedrijf smijt ge u tot het einde. Duchatelet is imo nog een part erger, die man drijft op eigen belang. Als je verbonden bent met een voetbalploeg blijf je daarbij of je verdwijnt uit het voetbal. FF een kunstgras veld leggen waar zowat iedere voetballer tegen is en dan verdwijnen. Arm Standard.

starspike
23 januari 2012, 11:04
Ik vind dat echt erg voor STVV...Die Morenne heeft STVV belachelijk zitten maken voor een half seizoen, verkloot de halve transferperiode al door geen zak te doen en nu trapt hij het af. Wat een loser gewoon...

stormtrooper
23 januari 2012, 11:07
Ik vind dat echt erg voor STVV...Die Morenne heeft STVV belachelijk zitten maken voor een half seizoen, verkloot de halve transferperiode al door geen zak te doen en nu trapt hij het af. Wat een loser gewoon...

Inderdaad. Allé man, iedereen ziet duidelijk dat STVV versterking nodig heeft en behalve wat geruchtjes is het nougatbollen.

Lorrekvk
23 januari 2012, 11:09
België is gewoon te klein voor 16 profploegen.

Ben daar niet echt akkoord mee. Ga mij niet bezig houden met de statistieken te zoeken van alle andere landen of het daar beter is, maar volgens wat ik zie (zie, zonder feiten), lijkt het niveau in Schotland (12 ploegen) en dat in andere dergelijke landen: Portugal (16 ploegen), Oostenrijk (10 ploegen), ... echt ronduit slecht! Je hebt daar je klassieke topploegen, maar voor de rest is het daar niets waard. Zie je genoeg aan de toeschouwersaantallen (keek onlangs naar samenvattingen op Belgacom TV en degradatieduel daar was in een stadion met nog geen 900 supporters dacht ik).

Volgens mij moeten die PO's worden afgeschaft, 16 ploegen is OK, maar gewone regeling. Eerste = kampioen. Laatste = degradatie & voorlaatste = eindronde met 2de klassers. Hervorming van 2de klasse lijkt mij nu echt wel prioriteit!
Denk dat we in een genoeg welvarende (zelfs met die crisis) regio wonen om verder de club te kunnen onderhouden. Engeland en toplanden zullen we nooit meer bijbenen, maar ons laten zakken naar Schots/Portugees niveau (al stellen die in Europa wel meer voor) lijkt mij niet ideaal.

Reply's mogen komen, aangezien ik niets op feiten en echte waarheden kan vermelden.

kakmongool
23 januari 2012, 11:16
Ben daar niet echt akkoord mee. Ga mij niet bezig houden met de statistieken te zoeken van alle andere landen of het daar beter is, maar volgens wat ik zie (zie, zonder feiten), lijkt het niveau in Schotland (12 ploegen) en dat in andere dergelijke landen: Portugal (16 ploegen), Oostenrijk (10 ploegen), ... echt ronduit slecht! Je hebt daar je klassieke topploegen, maar voor de rest is het daar niets waard. Zie je genoeg aan de toeschouwersaantallen (keek onlangs naar samenvattingen op Belgacom TV en degradatieduel daar was in een stadion met nog geen 900 supporters dacht ik).

Volgens mij moeten die PO's worden afgeschaft, 16 ploegen is OK, maar gewone regeling. Eerste = kampioen. Laatste = degradatie & voorlaatste = eindronde met 2de klassers. Hervorming van 2de klasse lijkt mij nu echt wel prioriteit!
Denk dat we in een genoeg welvarende (zelfs met die crisis) regio wonen om verder de club te kunnen onderhouden. Engeland en toplanden zullen we nooit meer bijbenen, maar ons laten zakken naar Schots/Portugees niveau (al stellen die in Europa wel meer voor) lijkt mij niet ideaal.

Reply's mogen komen, aangezien ik niets op feiten en echte waarheden kan vermelden.

Er zit gewoonweg veel te veel geld in de lagere klassen dat zou kunnen gebruikt worden voor de 2e en 3e klasse. In provenciale kun je al deftig geld verdienen (voor een weekendjobske).

Squadra
23 januari 2012, 11:18
Naar mijn mening hebben alleen de G5 voldoende draagkracht om te kunnen groeien. Groot aantal supporters, voldoende reclame inkomsten,... Gisteren keek ik naar Westerlo-Standard, en met alle respect voor Westerlo, maar dat is toch geen ploeg met een groot groeipotentieel tegenover de groten?

Naar mijn mening zou een BeNe-Liga een grotere impuls geven aan het Belgisch voetbal als we nog iets willen betekenen Europees.

Anoniem04
23 januari 2012, 11:32
Benoît Morrenne stapt op als voorzitter van Sint-Truiden - Jupiler Pro League - HLN (http://www.hln.be/hln/nl/1285/Belgisch-Voetbal/article/detail/1383836/2012/01/23/Benoit-Morrenne-stapt-op-als-voorzitter-van-Sint-Truiden.dhtml)

Eindelijk, nu iemand degelijk zoeken.

The Black Mamba
23 januari 2012, 11:34
Nu opstappen is anders ook wel het slechts mogelijke moment (1 week voor het sluiten van de transfermarkt). Zelfs dat kan hij niet goed doen.

The Black Mamba
23 januari 2012, 11:36

Kortrijk - Anderlecht was qua voetbal één van de beste wedstrijden dat ik al gezien heb dit seizoen. Het scoreverloop had gerust 2-2 kunnen zijn ipv een droge 0-1 na een heel lichte penalty (en ja een lichte penalty is nog altijd geen onterechte penalty zoals velen er hier van maken). Dat Kortrijk meer verdiende in die wedstrijd is voor 100% de verdienste van Kortrijk , het is niet dat Anderlecht zwak was. Aan de andere kant is het ook wel hun eigen schuld dat ze geen doelpunten maken want zoveel werk heeft Proto niet gehad.

VDB zegt dat iedereen te snel conclusies trok na de Europese prestaties maar hij doet wel hetzelfde obv de eerste 2 speeldagen na de winterstop. Dit weekend was het niveau droevig bij een aantal ploegen maar er waren ook heel wat verzachtende omstandigheden: Standard had maar een halve ploeg , Brugge geen Vadis , Gent geen Thijs. Daar mag hij toch ook rekening met houden.

Het niveau lijkt mij toch helemaal niet lager als een paar seizoenen geleden. Standard , Gent , Genk , Anderlecht en Brugge lijken mij toch allemaal vooruit te gaan. Iedereen al vergeten hoe diep Genk zat? Welke evolutie Gent heeft doorgemaakt? Anderlecht brengt op dit moment hun beste voetbal van de laatste 5 jaar , al is het met moment uiteraard nog minder. Club Brugge heeft nu een dip maar zij zijn nog aan het bouwen aan een ploeg. Financieel en organisatorisch zit het daar goed dus het sportieve zal uiteindelijk wel volgen. Standard is een stabiele topclub geworden , wat vroeger ook wel anders was.

Bovendien zijn de Europese prestaties uitstekend als je even de mislukte CL kwalificaties van Anderlecht buiten beschouwing laat. De laatste jaren overwinteren onze Europese ploegen regelmatig , dat was ook maar heel uitzonderlijk.

Hij wil meer spektakel maar we hebben dit seizoen toch al veel spektakel gehad? Wedstrijden met een verrassend spelverloop zijn er meer als genoeg geweest. Spektakel zegt ook niets over het niveau van het voetbal. 2 weekends zonder spektakelwedstrijd en met mindere prestaties van de topploegen en hij zit zo'n dingen te zeggen. Ik kan dus echt niet akkoord gaan met PVB.

Ik wil helemaal niet gezegd hebben dat het niveau is omhoog gegaan , ik wil alleen maar duidelijk maken dat er bij de meeste topploegen een positieve evolutie te merken is.

Rubmifer
23 januari 2012, 11:47
Als zelf Suarez zegt dat het geen strafschop was... :p

sharpshot
23 januari 2012, 11:55
Morenne nu al stoppen, man toch maak jezelf eens helemaal belachelijk

stormtrooper
23 januari 2012, 11:58
Colemonts zijn commentaar over die penalty was anders wel dik belachelijk. "Suarez is een faire speler". So fucking what? Oordeel op de fase, niet op de speler.

Als analyses van spelers meetellen bij het nemen van een beslissing van een ref, dan is dat competitievervalsing.

TheRedDevils
23 januari 2012, 11:59
Kortrijk - Anderlecht was qua voetbal één van de beste wedstrijden dat ik al gezien heb dit seizoen. Het scoreverloop had gerust 2-2 kunnen zijn ipv een droge 0-1 na een heel lichte penalty (en ja een lichte penalty is nog altijd geen onterechte penalty zoals velen er hier van maken).

Dat komt dan vooral door Kortrijk die goed combineerde vond ik. :p
Die goeie combinaties heb ik nauwelijks gezien bij Anderlecht.

Pieter3770
23 januari 2012, 12:00
Morenne nu al stoppen, man toch maak jezelf eens helemaal belachelijk

Hij heeft eerst onze club nog extra belachelijk zitten maken met z'n belachelijke commentaar, om dan nu zelf het schip te verlaten.
Wat een sukkel!!

Grote kans dat VDE ook nog buiten vliegt vandaag. De spelers en een deel van 't bestuur staan niet (meer) achter hem. Brepoels terughalen zie ik ze nog doen. Dan zou de afgang compleet zijn.
Laat ons aub anoniem wat in 2de of 3de gaan spelen... :$

Wijsheid
23 januari 2012, 12:03
Colemonts zijn commentaar over die penalty was anders wel dik belachelijk. "Suarez is een faire speler". So fucking what? Oordeel op de fase, niet op de speler.

Als analyses van spelers meetellen bij het nemen van een beslissing van een ref, dan is dat competitievervalsing.

Inderdaad. Of het penalty was of niet ,daar spreek ik me niet over uit, maar toen ik dat las was ik echt verbijsterd. 'Suarez laat zichniet vallen', staat in HLN. Komaan zeg... Da's, zoals jij ook zegt competitievervalsing. eigenlijk hetzelfde als wanneer je niet fluit enkelomdat je in je achterhoofd zegt: heeft al eens een shwalbe gedaan...

En Morenne, a.u.b. eh....
Kon die dat niet beslissen eind december? Dat het bestuur snel kon handelen en de transferperiode deftig konden aanpakken. Ik wil STVV wel niet in tweede zien, maar het komt dichter...

sharpshot
23 januari 2012, 12:09

:rofl:

Is eerder favoritisme dan vervalsing, hiervoor zouden ze hem toch een paar weken van de eersteklasse velden mogen houden.

The Black Mamba
23 januari 2012, 12:09
Dat komt dan vooral door Kortrijk die goed combineerde vond ik. :p
Die goeie combinaties heb ik nauwelijks gezien bij Anderlecht.

Anderlecht heeft nochtans steeds goed de bal laten rondgaan en meer dan genoeg acties gemaakt en kansen gecreëerd om te winnen. De tweede helft was Anderlecht ook gewoon de betere ploeg.

Colmonts zijn opmerking is inderdaad belachelijk.

Wijsheid
23 januari 2012, 12:14

Is eerder favoritisme dan vervalsing, hiervoor zouden ze hem toch een paar weken van de eersteklasse velden mogen houden.

Favoritisme => bevoordelen => vervalsing

Komt op hetzelfde neer.
Het ergste is dat Colemonts zoiets zegt wat betekent dat die er bewust mee bezig is...

sharpshot
23 januari 2012, 12:14

Komt op hetzelfde neer.
Het ergste is dat Colemonts zoiets zegt wat betekent dat die er bewust mee bezig is...

Ok dan is het vervalsing

schorsen die handel

The Black Mamba
23 januari 2012, 12:15

En daarom is het sowieso geen strafschop? Dat wil toch niets zeggen.

Hij vindt het geen strafschop omdat de verdediger hem per ongeluk haakt. Maar er dus nog steeds contact en dus kan ik begrijpen dat de scheidsrechter fluit. Bij mijn weten is er geen regel dat bij onvrijwillig contact er sowieso geen strafschop is? Anders kan je bij veel strafschoppen daarover gaan discussiëren.

Ik had ook liever gehad dat hij niet werd gefloten en ik vind het ook te licht voor een penalty maar Suarez wordt wel degelijk gehaakt en dus is er toch geen sprake van een 100% onterechte penalty? Zoiets wordt af en toe eens gefloten en dat is pech als dat net tegen jou is en geluk als dat net voor jou is.

Wijsheid
23 januari 2012, 12:17
Kijk, het is en blijft wel zo dat sups van andere ploegen moeilijk hebben met het feit dat het een lichte penalty is, maar volgens mij had RSCA nog wel gewonnen hoor. En als zo een lichte penalty MIJN ploeg 3 punten zou bezorgen, zou ik er ook niet om malen.

kakmongool
23 januari 2012, 12:17
En daarom is het sowieso geen strafschop? Dat wil toch niets zeggen.

Hij vindt het geen strafschop omdat de verdediger hem per ongeluk haakt. Maar er dus nog steeds contact en dus kan ik begrijpen dat de scheidsrechter fluit. Bij mijn weten is er geen regel dat bij onvrijwillig contact er sowieso geen strafschop is? Anders kan je bij veel strafschoppen daarover gaan discussiëren.

Ik had ook liever gehad dat hij niet werd gefloten en ik vind het ook te licht voor een penalty maar Suarez wordt wel degelijk gehaakt en dus is er toch geen sprake van een 100% onterechte penalty? Zoiets wordt af en toe eens gefloten en dat is pech als dat net tegen jou is en geluk als dat net voor jou is.
Het was te licht voor penalty en tuurlijk niet 100% onterecht dat bestaat ook niet hé als er iets is van contact!

GaMe®
23 januari 2012, 12:18
Morenne weg bij stvv, goeie zaak veronderstel ik.

The Black Mamba
23 januari 2012, 12:19

Komt op hetzelfde neer.

Vroeger zag je dat met Bouss toch ook? Op een bepaald moment had hij zijn reputatie zodanig tegen dat hij geen fouten meer meekreeg.

Wasyl hetzelfde , na zijn elleboog in de testwedstrijden werd in het begin van het volgend seizoen alle duels van hem afgefloten. Toen brak hij natuurlijk zijn been en ondertussen heeft hij al een pak wedstrijden gespeeld zonder een dergelijke fout te krijgen... Gelukkig vergeten ze snel die scheidsrechters :D

Het zou sowieso niet mogen want ze moeten de situatie beoordelen zoals zij ze gezien hebben vind ik. Hebben ze het eens fout gezien: dat kan gebeuren. Zien ze het teveel fout dan moet je betere scheidsrechters zoeken.

Het achterlijkste is natuurlijk Colmonts die zoiets openlijk gaat verkondigen. Dat toont vooral aan dat zij er absoluut van overtuigd zijn dat dat de juiste manier van werken is...

The Black Mamba
23 januari 2012, 12:21
Het was te licht voor penalty en tuurlijk niet 100% onterecht dat bestaat ook niet hé als er iets is van contact!

Ik zou niet fluiten omdat IK het te licht vond. Ik kan wel begrijpen dat een scheidsrechter zoiets fluit omdat er contact is. Hij heeft geen 57 herhalingen om te kijken of het nu te licht was of net niet.

Wijsheid
23 januari 2012, 12:23
I.v.m. Boussn Wasyl heb je volledig gelijk. Je ziet dat wel overal. Ook bij Genk. Met Barda. Laat zich veel vallen, maar wanneer het dan écht wel fout is, fluiten ze vaak ook niet meer. De perceptie tegen of mee, het maakt een verschil. Maar goed. We zullen het maar op 'menselijk' houden. Wij sups zijn ook wel zo zeker. Ik vroeger als ik Boussoufa zag neergaan: 'waarschijnlijk weer een shwalbe' en andere sups als ze Barda zien neergaan.

Je kan wel zeggen: 'Scheidsrechters moeten die zaken maar kunnen scheiden'. Blijkbaar niet..

starspike
23 januari 2012, 12:23
En als zo een lichte penalty MIJN ploeg 3 punten zou bezorgen, zou ik er ook niet om malen.

After this weekend:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRZbBCaxvXx_Pa2_zTqNc02o5v80T6wo SLR89JrM43w_As6dDlT1NOKKUT-ug

Wijsheid
23 januari 2012, 12:24
Achja, 't is inderdaad nog waar ook :rofl:

CobraX
23 januari 2012, 13:21

Suarez zei dat het wél strafschop was...

Suarez: "Het was strafschop"

Penalty of niet? Dat was de vraag na het contact tussen Matias Suarez en N'Diaye. Voor heel Kortrijk was het een onterecht elfmeter en volgens KVK zou Suarez dit ook hebben toegegeven. De Argentijn ontkent dit echter.

Meteen na de bewuste fase zou Suarez tegen de door Anderlecht verhuurde Pablo Chavarria hebben gezegd dat het geen strafschop was. Na de wedstrijd vertelde hij echter een ander verhaal. "Het was strafschop. Ik ga de zestien meter in, wil met rechts voorzetten. Mijn linkerbeen wordt aangetikt en ik word uit evenwicht gebracht."

Bron: Anderlecht-Online (http://www.anderlecht-online.be/article.php?id=21240&lang=ned)

NemesisBE
23 januari 2012, 13:36
Bron: Anderlecht-online :D

CobraX
23 januari 2012, 13:43
Als het op informatie over onze spelers aankomt, is Anderlecht-Online alvast een pak geloofwaardiger dan enkele woorden uit de mond van een Kortrijk speler...

Rubmifer
23 januari 2012, 13:44
sporza: Morrenne: "Deurwaarder belde vanochtend aan" (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/120123_morrenne_reageert)

Uitgebreid artikel wel alweer :unsure:

Vedeco
23 januari 2012, 14:00
Gewoon Morenne naar Extra Time halen deze avond!

Als het op informatie over onze spelers aankomt, is Anderlecht-Online alvast een pak geloofwaardiger dan enkele woorden uit de mond van een Kortrijk speler...

Dus info uit de mond van een RSCA speler > info uit de mond van een KVK speler? :p

sharpshot
23 januari 2012, 14:03
Suarez is een eerlijke voetballer volgens de scheids, dus zal hij nu ook wel niet liegen zeker?

Racing_Genk
23 januari 2012, 14:11
Jammer dat STVV allicht degradeert ja, dan zijn we onze gegarandeerde 6 punten kwijt:(

exo
23 januari 2012, 15:01
Op STVV wast 3-4 thuis was het 2-1, zo gegarandeerd zijn die punten precies toch niet!

stormtrooper
23 januari 2012, 15:04
Toch wel benieuwd voor de match van morgen. RSCA is sowieso al ons zwart beest ('t is van OMA geleden dat we daar nog punten pakten:sad:) en met ons dipje erbij zie ik ons daar geen punten halen.

Nu ja, match moet gespeeld worden dus alles kan.

Racing_Genk
23 januari 2012, 15:05
Op STVV wast 3-4 thuis was het 2-1, zo gegarandeerd zijn die punten precies toch niet!
Ge zou beter ook de geschiedenis van deze wedstrijden bekijken.. Genk wint de laatste 8 jaar zo goed als iedere keer

CobraX
23 januari 2012, 15:11
Dus info uit de mond van een RSCA speler > info uit de mond van een KVK speler? :p

De persoon die het beste weet wat Suarez gezegd heeft, is Suarez zelf...

sharpshot
23 januari 2012, 15:36
In een wereld waar mensen nooit liegen en altijd eerlijk zijn meteen akkoord!

GaMe®
23 januari 2012, 15:37
Haha, schitterend STVV! Ze hebben Morenne gewoon op straat gezet. :D

Benoît Morrenne: "Ben door STVV op straat gezet"
http://static1.hln.be/static/photo/2012/14/7/13/20120123110643/media_xl_4584448.jpg
© belga

Benoît Morrenne is niet langer voorzitter van eersteklasser Sint-Truiden. Hij legt zijn functie met onmiddellijke ingang neer, zo laat STVV weten. "Benoît Morrenne heeft besloten om met onmiddellijke ingang STVV te verlaten en derhalve niet langer actief te blijven als voorzitter van onze club", klinkt het. "Om de continuïteit van de club niet in gevaar te brengen, werd beslist dat ondervoorzitter André Donvil voorlopig het voorzitterschap van de club op zich neemt."

Deurwaarder
Morrenne zelf ontkent dat hij zijn ontslag heeft ingediend als voorzitter van Sint-Truiden. Volgens Morrenne is hij door de eersteklasser op straat gezet. "Ik ben helemààl niet vrijwillig opgestapt", zegt Morrenne aan Sporza. "Ik heb het bezoek gekregen van een deurwaarder die mijn ontslag meedeelde. Ik leg mij daar niet bij neer. Ik trek nu naar de club om de zaak uit te klaren."

Duchâtelet
De 55-jarige Morrenne was pas enkele maanden in functie. De flamboyante ondernemer volgde in de zomer van 2011 de naar Standard vertrokken Roland Duchâtelet op als voorzitter van STVV. Morrenne kwam de voorbije maanden enkele keren in het nieuws met cassante uitspraken over de Belgische arbitrage, waarbij hij de integriteit van het scheidsrechterskorps in twijfel trok.

STVV staat na 21 speeldagen op de laatste plaats in de Pro League met 13 punten. (belga/lpb)

Ik mis toch wel de Gwiedo Brepoels in eerste klasse eigenlijk. Zijne commentaar na iedere wedstrijd was gewoon schitterend. Hopelijk zien we hem binnenkort terug!

BuZz.LiGhTYeAr
23 januari 2012, 15:46
Mijn jongens hebben samengeleg voor een fles wijn bij mijn vertrek?

Vedeco
23 januari 2012, 15:49
Ondertussen op Sporza...

Beerschot-voorzitter Patrick Vanoppen is geen voorzitter als alle anderen. Dat bewees hij zaterdag bij het afscheid van Gary Kagelmacher nog maar eens. Hij ging in het doel staan bij een penalty van de Argentijn. "Ach, dat is toch leuk voor de mensen."

http://alltheragefaces.com/img/faces/png/disappointed-so-close-freddie-mercury.png

Anoniem04
23 januari 2012, 15:58
Ondertussen op Sporza...

Beerschot-voorzitter Patrick Vanoppen is geen voorzitter als alle anderen. Dat bewees hij zaterdag bij het afscheid van Gary Kagelmacher nog maar eens. Hij ging in het doel staan bij een penalty van de Argentijn. "Ach, dat is toch leuk voor de mensen."

[IMG]http://alltheragefaces.com/img/faces/png/disappointed-so-close-freddie-mercury.png[IMG]

Toegegeven, het verschil tussen de 2 vlaggen is zo groot ook niet. :s

CobraX
23 januari 2012, 16:22
In een wereld waar mensen nooit liegen en altijd eerlijk zijn meteen akkoord!

Wie zegt dat de speler van Kortrijk niet liegt? Suarez ziet er mij niet meteen een leugenaar uit.

sharpshot
23 januari 2012, 16:24
Chavarria wel dan?

Monoslay
23 januari 2012, 16:25
Pfff, stomme Morenne.
Tis te hopen dat we tegen Westerlo winnen, anders is het gegarandeerd 2e klasse, alhoewel ik denk dat we in de eindronde ook geen kans maken.

CobraX
23 januari 2012, 16:27
Chavarria wel dan?

Chavarria heeft in het verleden al gezegd dat hij te weinig kansen gekregen heeft bij Anderlecht. Hij kan dat "uit wraak" gezegd hebben...

Swagger
23 januari 2012, 16:39
Rond Morenne is er blijkbaar een nieuwe soap in de maak,
dit wordt nog lachen.

exo
23 januari 2012, 17:41
onze blonde polyvalente god begrijpt er niets meer van... Waarom lezen ze mij nu de levieten?

http://imgon.net/di-RYQK.gif

JanVH
23 januari 2012, 17:53
Enige verduidelijking? :)

Anoniem04
23 januari 2012, 17:58
"Why are you not on the bench?" zal het wel samenvatten waarschijnlijk.

Kiiilerke
23 januari 2012, 17:59
proto : kweet het jong

Vedeco
23 januari 2012, 18:05
Wie zegt dat de speler van Kortrijk niet liegt? Suarez ziet er mij niet meteen een leugenaar uit.

Laurent, ben jij het? :unsure:

Svartálfar
23 januari 2012, 18:13
Chavarria heeft in het verleden al gezegd dat hij te weinig kansen gekregen heeft bij Anderlecht. Hij kan dat "uit wraak" gezegd hebben...

En Suarez zegt dat het penalty is omdat hij dat moet.

Punt is dat het evenveel penalty was als die fout van Juhasz op Dirar en dat was volgens de anderlechtcrew hier geen penalty dus...

sharpshot
23 januari 2012, 18:17
Enige verduidelijking? :)

Proto: Kwil u ne pieper op uw kaak geef (in waals nederlands!)
Kljiestan: Sorry maar ik wil ene van den Ollie
Ollie: Ja sorry ze gasten maar ik ben al bezet.

MOPJEUH

nee echt schetsing van de situatie iemand?

waffel
23 januari 2012, 18:25
Heel dat Belgisch voetbal kan stilletjesaan men kloten kussen eigenlijk. Tzit daar precies geen beleving meer in, en alle ploegen hebben mankementen dat ge soms afvraagt hoe we het Europees de laatste jaren eigenlijk niet eens slecht doen. Leve de Europa League zeker?

Qua spektakel worden we te vaak teleurgesteld

Alles bij elkaar was dit een weekend waarvan je achteraf zegt: had ik maar een vak geleerd. Er wordt graag en veel gezegd dat het niveau van ons voetbal gestegen is, onder meer dankzij de play-offs. Maar ik deel dat optimisme niet.

We hebben een interessante competitie, een heel moeilijke ook omdat veel ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Maar over het algemeen is het niveau niet gestegen qua technisch vermogen, tempo, individuele klasse,...

Qua spektakel worden we veel te vaak teleurgesteld, zoals dit weekend. Wie iets anders zegt, maakt zichzelf iets wijs.

Goed gezegd VDB...

CobraX
23 januari 2012, 18:32
En Suarez zegt dat het penalty is omdat hij dat moet.

Punt is dat het evenveel penalty was als die fout van Juhasz op Dirar en dat was volgens de anderlechtcrew hier geen penalty dus...

Ik vind de beelden veel te onduidelijk. Ik wil een full HD closeup vanuit een andere, deftige hoek. Op de beelden die ik gezien heb, zag ik niet meteen een fout van de speler van Kortrijk. Hooguit even met z'n arm Suarez aanraken, maar dat is veel te licht om penalty voor te fluiten.

Ik zeg dan ook nergens dat het penalty is. Aan de hand van de onduidelijke beelden die ik gezien heb, vond ik het zelfs geen penalty. Het ging mij gewoon om het feit dat Suarez nooit gezegd heeft dat het 'geen penalty' was.

Als je kijkt naar de manier waarop Suarez valt, dan zou je denken dat hij op de hakken gelopen wordt. Dit is echter niet te zien op de vertoonde beelden. Vandaar dat ik beelden wil zien vanuit een andere hoek.

|nfected
23 januari 2012, 19:13
Ik zat er recht op, maar dan echt recht op. En er was niets van aan. Soit dat is voetbal, spijtig maar hoort er nu eenmaal bij. De reactie van Ariel was veel belachelijker dan die fase.

JanVH
23 januari 2012, 19:24
Nochtans is er contact dus slim gespeeld van Suarez, denk dat je het op de beelden wel beter kan zien dan in het stadion. Je kan dit geen 100% onterechte penalty vinden imo.

sharpshot
23 januari 2012, 19:28
onterecht is onterecht hé, er is geen gradatie in onterecht of terecht. Je hebt geen, licht of duidelijk, dat was er geen.

BuZz.LiGhTYeAr
23 januari 2012, 20:01
Kijk uit naar ET, wil nu wel weten wat dat met Morenne is

|nfected
23 januari 2012, 20:03
onze blonde polyvalente god begrijpt er niets meer van... Waarom lezen ze mij nu de levieten?

Dien was toch ongelooflijk slecht ah spelen ze, veruit de slechtste speler op het veld

stormtrooper
23 januari 2012, 20:07
Qua spektakel worden we te vaak teleurgesteld

Alles bij elkaar was dit een weekend waarvan je achteraf zegt: had ik maar een vak geleerd. Er wordt graag en veel gezegd dat het niveau van ons voetbal gestegen is, onder meer dankzij de play-offs. Maar ik deel dat optimisme niet.

We hebben een interessante competitie, een heel moeilijke ook omdat veel ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Maar over het algemeen is het niveau niet gestegen qua technisch vermogen, tempo, individuele klasse,...

Qua spektakel worden we veel te vaak teleurgesteld, zoals dit weekend. Wie iets anders zegt, maakt zichzelf iets wijs.

Goed gezegd VDB...

Tja, als journalist heeft hij makkelijk praten. Moest Gent den titel met kutvoetbal en Daum-scores den titel winnen, ik zou nog steeds blij als een kind zijn.

caoimhin
24 januari 2012, 10:30

Als het gaat over wat die RSCA speler al dan niet zou gezegd hebben dan lijkt me dat logisch neen?

Nic!
24 januari 2012, 10:45
onterecht is onterecht hé, er is geen gradatie in onterecht of terecht. Je hebt geen, licht of duidelijk, dat was er geen.

Dat vind jij. Ik vond het een lichte, en als licht automatisch 'een penalty' is, dan is het een penalty in mijn ogen. En schwalbe was het in ieder geval 100% niet, zoals Joos insinueerde.

stormtrooper
24 januari 2012, 10:47
Dat vind jij. Ik vond het een lichte, en als licht automatisch 'een penalty' is, dan is het een penalty in mijn ogen. En schwalbe was het in ieder geval 100% niet, zoals Joos insinueerde.

En waarom zou het geen schwalbe zijn?

J.Brown
24 januari 2012, 10:48
Hij laat zijn been al hangen als hij de verdediger ziet aankomen. En laat zich vallen. Voor mij dus onterecht. 9/10 dat een scheids in die lol trapt.

Nic!
24 januari 2012, 10:50
Iedereen zijn kijk (cake) op de fase natuurlijk, de ene zijn kijk is niet beter dan de andere. Maar het bewijst wel dat het niet makkelijk is voor de scheidsrechter.

J.Brown
24 januari 2012, 10:53
Het gaat niet om eigen kijk of wat dan ook. Je ziet dat hij zijn voet al laat hangen voor contact op te zoeken. Zo is het idd makelijk om een strafschop te eisen.

TheRedDevils
24 januari 2012, 12:27
Alweer geen Club op telenet morgen..
Ze tonen liever de Carling Cup en KVM-Genk :sop:

starspike
24 januari 2012, 12:33

Oh... We zijn toch op Telenet. Wist ik niet.
Hoe ga ik het nu geforceerd krijgen dat ik op café ga kijken :D

pina
24 januari 2012, 12:33
Hij laat zijn been al hangen als hij de verdediger ziet aankomen. En laat zich vallen. Voor mij dus onterecht. 9/10 dat een scheids in die lol trapt.

dat is niet waar, net wanneer hij zijn been laat hangen, was er het contact.

TheRedDevils
24 januari 2012, 12:51
Was gewoon geen penalty, daar is iedereen het over eens. Behalve de mensen die door een paars-witte bril kijken.

JanVH
24 januari 2012, 13:05
Ik vond het wel een penalty en ik heb geen reden om dat te vinden aangezien Anderlecht een concurrent is van ons...

JanVH
24 januari 2012, 13:07
Er is duidelijk contact, Suarez gaat neer -> penalty.
Er is al voor veel minder een penalty gegeven dit seizoen.
Kijk naar de bekerwedstrijd Gent - Lokeren, 2x onterechte penalty...

stormtrooper
24 januari 2012, 13:08

's waar :p

Wel frappant dat we dan geen strafschop krijgen voor de fase van Soumahoro zaterdag :sad:

Vedeco
24 januari 2012, 13:08
Als het gaat over wat die RSCA speler al dan niet zou gezegd hebben dan lijkt me dat logisch neen?

Nooit een blind vertrouwen hebben op datgene wat de primaire bron verkondigt. Het is vaak handig om deze te spiegelen aan andere primaire bronnen (Chavarria beweert dat hij getuige was van het feit dat Suarez dat zei dus is hij ook een primaire bron) en secundaire bronnen (die hier nu wel ontbreken, bv. videomateriaal) om een totaalbeeld te verkrijgen van de situatie. Uiteraard wil dit niet zeggen dat het omgekeerde wel waar zou zijn (dus KVK > RSCA) maar men moet ze dus als evenwaardig beschouwen tot dat er SLUITENDE bewijzen gevonden worden voor de geloofwaardigheid van bron 1 of bron 2. Tot dan moet men beide bronnen als evenwaardig beschouwen. Een van de belangrijkste regels binnen de Historische kritiek!

:unsure:

Svartálfar
24 januari 2012, 13:11

Verleden week in het duel Dirar - Juhasz was er ook contact, dat was dus ook penalty volgens u redenering. Maar daar was niks aan volgens de anderlechtboys en diezelfde vinden dit dan wel een penalty, beetje belachelijk.

JanVH
24 januari 2012, 13:11
's waar :p

Wel frappant dat we dan geen strafschop krijgen voor de fase van Soumahoro zaterdag :sad:
Inderdaad, in het stadion had ik de fase niet goed gezien maar in de kijk van Joos was het inderdaad duidelijk penalty. Spijtig, hopelijk kunnen we vanavond iets meer forceren. :)

JanVH
24 januari 2012, 13:13
Verleden week in het duel Dirar - Juhasz was er ook contact, dat was dus ook penalty volgens u redenering. Maar daar was niks aan volgens de anderlechtboys en diezelfde vinden dit dan wel een penalty, beetje belachelijk.
Die fase heb ik niet gezien, als het penalty is geef ik dat wel toe.
Welk belang heb ik er aan om een penalty voor Anderlecht goed te praten? :p
Dat de Anderlechtsupporters het vorige week geen penalty vonden, kan ik niets aan doen. Ik probeer geen Anderlechtsupporters te steunen, ik zeg enkel wat ik van die fase vind hoor.

warcraft3 playe
24 januari 2012, 13:14

Lol

Svartálfar
24 januari 2012, 13:18
Die fase heb ik niet gezien, als het penalty is geef ik dat wel toe.
Welk belang heb ik er aan om een penalty voor Anderlecht goed te praten? :p
Dat de Anderlechtsupporters het vorige week geen penalty vonden, kan ik niets aan doen. Ik probeer geen Anderlechtsupporters te steunen, ik zeg enkel wat ik van die fase vind hoor.

Uiteraard hebt ge daar geen belang bij integendeel, dat dwarsligger was ondanks dat er geen smiley bij stond ook niet serieus bedoeld ;).

Vind het gewoon hypocriet van bepaalde anderlechtmannen hier op het forum die de fase Dirar niks vonden (voor alle duidelijk da had niks aan de uitslag veranderd want Anderlecht heeft die match ook een penalty niet gekregen) en dit dan wel een penalty.

puni
24 januari 2012, 13:44
Er zegt toch quasi niemand dat dit effectief penalty was? Meer zelfs, quasi iedereen is het erover eens dat het zeer licht was. Het is gewoon geen schwalbe, want er is wel degelijk contact.

Svartálfar
24 januari 2012, 13:49
Er zegt toch quasi niemand dat dit effectief penalty was? Meer zelfs, quasi iedereen is het erover eens dat het zeer licht was. Het is gewoon geen schwalbe, want er is wel degelijk contact.

Ja dat het licht was, maar dat het wel penalty was. Ik heb ook niks gezegd over schwalbe ;).

Bij Dirar en Juhasz was er ook contact en dat was dan ook een lichte penalty zogezegd maar hier waren er een aantal die dat staalhard ontkenden. En nu is het "een lichte penalty" tja. 2 maten 2 gewichten.

pina
24 januari 2012, 13:57

Die handsbal? Dat was in de val en volledig onvrijwillig. Hij kan moeilijk zijn armen afsnijden tijdens de val. Enkel in Dragonball Z gaat dat.

TheRedDevils
24 januari 2012, 14:02
Die handsbal? Dat was in de val en volledig onvrijwillig. Hij kan moeilijk zijn armen afsnijden tijdens de val. Enkel in Dragonball Z gaat dat.

Die van KVK kan moeilijk zijn benen afsnijden hé terwijl Suarez er met opzet tegenloopt.

Juhasz belet Dirar te scoren = penalty. Suarez kon hooguit een sprintje trekken naar de cornervlag.

fearofthedark
24 januari 2012, 14:04
iemand eigenlijk al een idee wat het nieuwe concept van de belgische beker wordt volgend seizoen?
want die ging toch aangepast worden vanaf volgend seizoen?

Vedeco
24 januari 2012, 14:09
iemand eigenlijk al een idee wat het nieuwe concept van de belgische beker wordt volgend seizoen?
want die ging toch aangepast worden vanaf volgend seizoen?

Daar moeten ze nog voor samenkomen. Ik vermoed iets in de trend van rechtstreekse uitschakeling in kwartfinales en halve finales. OF ze maken er echt iets helemaal anders van en werken met 4 poules van 4 ploegen vanaf de 1/8e finale waarvan de 4 winnaars doorstoten naar de halve finale :unsure:

pina
24 januari 2012, 14:21
Die van KVK kan moeilijk zijn benen afsnijden hé terwijl Suarez er met opzet tegenloopt.

Juhasz belet Dirar te scoren = penalty. Suarez kon hooguit een sprintje trekken naar de cornervlag.

Hoe kan suarez er met opzet tegen lopen als hij VOOR de verdediger liep toen er contact was? Dan moet hij toch een serieuze anatomie hebben.

fearofthedark
24 januari 2012, 14:23
Daar moeten ze nog voor samenkomen. Ik vermoed iets in de trend van rechtstreekse uitschakeling in kwartfinales en halve finales. OF ze maken er echt iets helemaal anders van en werken met 4 poules van 4 ploegen vanaf de 1/8e finale waarvan de 4 winnaars doorstoten naar de halve finale :unsure:

hopelijk het eerste + iedereen 1 pot om te beginnen, dat zou echt goed zijn imo

maar ik vrees dat het wel de poules worden dan :'(

TheRedDevils
24 januari 2012, 14:36
Hoe kan suarez er met opzet tegen lopen als hij VOOR de verdediger liep toen er contact was? Dan moet hij toch een serieuze anatomie hebben.

heb het verkeerd verwoord : 'terwijl Suarez contact opzoekt en zich dan gemakkelijk laat vallen'.
Bij die fase van Juhasz is het gewoon een kans om te scoren verhinderen, terwijl het bij die fase van Suarez niet zo was. Dirar probeert te scoren maar Juhasz steekt daar een stokje voor. Ik herhaal : Suarez kon enkel naar de cornervlag lopen.
Ik kan het blijven zeggen maar jij zal natuurlijk volhouden dat die van Suarez terecht was en van Dirar geen penalty was, dus ik zal er maar over stoppen voor er onnodige infractions vallen.

stormtrooper
24 januari 2012, 14:39

Suarez is ook geen idioot hé, die weet heus wel dat die verdediger daar in zijn rug loopt. Hij zoekt dan ook het contact op aangezien hij weet dat hij niet meer bij de bal kan.

Swagger
24 januari 2012, 14:45
Sportwereld - Daum: 'We zullen een helemaal anders Club zien' (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120124_143)

Jammer dat Telenet geen Brugge geeft de woensdag, zal toch een match zijn met behoorlijk wat spanning.

NemesisBE
24 januari 2012, 14:50
Suarez verwacht dat de verdediger langs opzij gaat komen, laat moedwillig zijn been hangen, zodat die tegen de verdediger aankomt. Een beter voorbeeld van een penalty zoeken is er haast niet te vinden. Tenzij Jovanovic die bewust Dheedene opzoekt en daardoor zijn 2de geel aansmeert (wel buiten de 16), in een Standard-GBA van enkele jaren terug.

Weebl
24 januari 2012, 14:52
Sportwereld - Daum: 'We zullen een helemaal anders Club zien' (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120124_143)

Jammer dat Telenet geen Brugge geeft de woensdag, zal toch een match zijn met behoorlijk wat spanning.

Is Club terug op Belgacom morgen?

StickyPummel
24 januari 2012, 14:53
Yep.

Swagger
24 januari 2012, 14:53
Is Club terug op Belgacom morgen?

Sorry, ik heb voor verwarring gezorgd. Club speelt wel degelijk donderdag, maar het is idd wel op Belgacom.

Hier ff de kalender:

http://telenet.be/3373/nl/thuis/televisie/zenderaanbod/extra-aanbod/sporting-telenet#kalender

NemesisBE
24 januari 2012, 14:59
Club is woensdag 20.30.
Enige match op donderdag is Standard!

TheRedDevils
24 januari 2012, 14:59
Club is toch morgen? Staat overal...

Swagger
24 januari 2012, 15:05
verdoeme, sorry zenne manne, ma diene kalender van telenet vermeld iets anders:

di 24/01 Anderlecht - AA Gent
vanaf 19:45u op Sporting Telenet 1 en Sporting Telenet HD1
wo 25/01 KV Mechelen - Genk
vanaf 20:15u op Sporting Telenet 1 en Sporting Telenet HD1
do 26/01 Lierse - Cercle Brugge
do 26/01 OHL - KV Kortrijk
do 26/01 Sint-Truiden - Westerlo
do 26/01 Standard - Bergen
vanaf 20:15u op Sporting Telenet 1 en Sporting Telenet HD1
do 26/01 Zulte Waregem - Beerschot
do 26/01 Club Brugge - Lokeren

Swagger
24 januari 2012, 15:06
Gelukkig zijn er nog de 9livers om alle verwarring de wereld uit te helpen!

Weebl
24 januari 2012, 15:06
Hehe, ça va hoor :)
Merci!

Sportinggboy
24 januari 2012, 16:08
Op tijd thuis van men werk, dus op naar Anderlecht :D

J.Brown
24 januari 2012, 16:09
Thibaut Courtois strikt Miss Limburg - Belgisch Voetbal - HLN (http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/1384492/2012/01/24/Thibaut-Courtois-strikt-Miss-Limburg.dhtml)

hln, toch voor iets nuttigs

NemesisBE
24 januari 2012, 16:13
Wij waren eerst :tongue:

Thibaut Courtois vormt koppel met miss Limburg | vandaag.be (http://www.vandaag.be/lifestyle/88832_thibaut-courtois-vormt-koppel-met-miss-limburg.html)

Slayer_Kev666
24 januari 2012, 16:29
1 puntje en ik ben al tevreden voor deze avond. We missen nog steeds onze patron en Smollie is ook uit. Hopelijk speelt Hannes een goede wedstrijd!

Klopgeest
24 januari 2012, 16:35
Thibaut Courtois strikt Miss Limburg - Belgisch Voetbal - HLN (http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/1384492/2012/01/24/Thibaut-Courtois-strikt-Miss-Limburg.dhtml)

hln, toch voor iets nuttigs

Bwa, Courtois ging vele meiskes af op zijn Facebook en vroeg ze meermaals of ze 'niet eens afkwamen naar Madrid want hij had veel vrije tijd'.

Player

starspike
24 januari 2012, 16:42
Bwa, Courtois ging vele meiskes af op zijn Facebook en vroeg ze meermaals of ze 'niet eens afkwamen naar Madrid want hij had veel vrije tijd'.

Player

Als 16 jarige heeft hij toen eens één keer tegen Gent gespeeld... En daarna was het op FB al heel wat geslijm. Mijn jonger zuske kwam me indertijd zelfs aanspreken of ik wist wie die Thibaut Courtois was die tegen haar zat te slijmen dat hij keeper was bij Genk. :D

Cpt. Kablammo
24 januari 2012, 16:43
^^^ Pics van zus.

Svartálfar
24 januari 2012, 16:48

Juhasz Liep daar trouwens Dirar ook nog omver. En daar is in het begin van het seizoen al over gediscussieerd ook in extra time oa. maakt niet uit of het onvrijwillig hands is, er wordt een doelkans ontnomen = altijd penalty.

Die speler van Kortrijk "haakt" Suarez daar trouwens ook onvrijwillig wat moet die doen zijn benen afsnijden? Wat is het verschil dan?

Als ge dan toch wilt discussiëren doe dat dan met serieuze argumenten en niet met zo'n onzin.

The Black Mamba
24 januari 2012, 16:52
Juhasz Liep daar trouwens Dirar ook nog omver. En daar is in het begin van het seizoen al over gediscussieerd ook in extra time oa. maakt niet uit of het onvrijwillig hands is, er wordt een doelkans ontnomen = altijd penalty.

Die speler van Kortrijk "haakt" Suarez daar trouwens ook onvrijwillig wat moet die doen zijn benen afsnijden? Wat is het verschil dan?

Als ge dan toch wilt discussiëren doe dat dan met serieuze argumenten en niet met zo'n onzin.

Dat is nochtans ook helemaal geen regel hoor. Waar is die Blackend als je hem nodig hebt?

Svartálfar
24 januari 2012, 17:07
Dat is nochtans ook helemaal geen regel hoor. Waar is die Blackend als je hem nodig hebt?

Daar ging die hele discussie in het begin van het seizoen ook over ;)

LaBuenaVida
24 januari 2012, 17:52
Daum: "Mijn voetbal is een ladekast" - VoetbalPrimeur.be (http://www.voetbalprimeur.be/site/nieuws/203997/Daum_Mijn_voetbal_is_een_ladekast.html)

Dat 'em maar eens een nieuwe kast koopt met stevige lades :unsure:

stormtrooper
24 januari 2012, 17:55
Anderlecht Online - "Met Deschacht incasseren we geen goals meer" - RSCA Fansite (http://www.anderlecht-online.be/article.php?id=21254&lang=ned)

Sowieso dat den Ariël hem dat opgestoken heeft.

exo
24 januari 2012, 17:57
Idd, degoutant gewoon. Ik sta echt op het punt om gewoon niet meer te kijken.
Ik zal er allesinds niet meer voor thuis blijven / plannen veranderen om te (gaan) kijken.
Europees nog wel, maar dan wel omdat een sociale aangelegenheid gaat worden! :unsure:

Anoniem04
24 januari 2012, 17:58
Anderlecht Online - "Met Deschacht incasseren we geen goals meer" - RSCA Fansite (http://www.anderlecht-online.be/article.php?id=21254&lang=ned)

Sowieso dat den Ariël hem dat opgestoken heeft.

Dat is op hetzelfde niveau als zeggen dat mijn toetsenbord dino's uit mijn huis weert.

Vedeco
24 januari 2012, 17:59

Dat is op hetzelfde niveau als zeggen dat mijn toetsenbord dino's uit mijn huis weert.

It's super effective!

Nic!
24 januari 2012, 18:00
Stiekem hoop ik dat ze hem nu aan het laten spelen/ophemelen zijn om hem nog eventjes in de vitrine te zetten om zo ploegen geïnteresseerd te laten geraken en hem dan te verpatsen.

If it's true, Ariel is a genius!

stormtrooper
24 januari 2012, 18:17
Vanavond de Sergio in doel. De Frank geblesseerd aan de rug. Zeker door zijn wijf hé.

Vedeco
24 januari 2012, 18:22
De hoer van Babylon.

De Sergio was wel nogal stressy in zijn vorige aantreden. Nu op RSCA zal het er niet op verminderen.

stormtrooper
24 januari 2012, 18:24
De hoer van Babylon.

De Sergio was wel nogal stressy in zijn vorige aantreden. Nu op RSCA zal het er niet op verminderen.

Wel grappig, zijn 2de match in 1ste in België en direct weer nen topmatch. Misschien dat de stress nu wat minder zal zijn :p

Vedeco
24 januari 2012, 18:26
Tegen Genk is hij wel niet echt getest geweest. Ik ben echt benieuwd maar heb er alle vertrouwen in.

stormtrooper
24 januari 2012, 18:28
Tegen Genk is hij wel niet echt getest geweest. Ik ben echt benieuwd maar heb er alle vertrouwen in.

Da's waar. Wel kuttig dat den Bernd nog geblesseerd is anders konden we eens met ons beste verdediging spelen.

StickyPummel
24 januari 2012, 18:31
Figueras speelgerechtigd morgen :applause: Vreemd want de Russische transfermarkt opent pas morgen. Ze zullen alles wel al geregeld hebben zeker... Almebäck en Meunier ziek.

Selectie: Colin Coosemans, Vladan Kujovic, Bojan Jorgacevic, Tom Høgli, Carl Hoefkens, Fredrik Stenman, Marcos Camozzato, Ryan Donk, Jordi Figueras, Jimmy De Jonghe, Jannes Vansteenkiste, Niki Zimling, Victor Vazquez, Carlos Bacca, Lior Refaelov, Björn Vleminckx, Nabil Dirar, Joseph Akpala, Maxim Lestienne

Geblesseerd: Sven Dhoest, Daan Van Gijseghem, Jonathan Blondel, Fries Deschilder, Odjidja, Matej Vydra

Niet-geselecteerd: Michael Almebäck, Pietro Perdichizzi, Thomas Meunier, Zinho Gano, Nick Vanbelle

Van Acker nergens te bespeuren. Ze zullen hem wel vergeten zijn zeker?

J.Brown
24 januari 2012, 18:35
Of hij is naar Gent..
:unsure:

Dr. Sheldon Cooper
24 januari 2012, 18:41
Meisje dat vroeger in mijn klas zat

Heeft een relatie met Titi Ernest Nfor :unsure:

Vedeco
24 januari 2012, 18:43
Meisje dat vroeger in mijn klas zat

Heeft een relatie met Titi Ernest Nfor :unsure:

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/311316_173127402780863_100002508145715_331150_7131 29025_n.jpg

Dr. Sheldon Cooper
24 januari 2012, 18:46
Idd, ons Loes. Herinner mij dat een kerel vroeger op haar verliefd was en ze die afwees met de commentaar: "moh juh zie gien zwarten wi"

She only likes it black :p

edit: lol

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/166628_1876486476379_1367738812_32243899_1519565_n .jpg

BleKKie
24 januari 2012, 18:58
Figueras speelgerechtigd morgen :applause: Vreemd want de Russische transfermarkt opent pas morgen. Ze zullen alles wel al geregeld hebben zeker... Almebäck en Meunier ziek.

Selectie: Colin Coosemans, Vladan Kujovic, Bojan Jorgacevic, Tom Høgli, Carl Hoefkens, Fredrik Stenman, Marcos Camozzato, Ryan Donk, Jordi Figueras, Jimmy De Jonghe, Jannes Vansteenkiste, Niki Zimling, Victor Vazquez, Carlos Bacca, Lior Refaelov, Björn Vleminckx, Nabil Dirar, Joseph Akpala, Maxim Lestienne

Geblesseerd: Sven Dhoest, Daan Van Gijseghem, Jonathan Blondel, Fries Deschilder, Odjidja, Matej Vydra

Niet-geselecteerd: Michael Almebäck, Pietro Perdichizzi, Thomas Meunier, Zinho Gano, Nick Vanbelle

Van Acker nergens te bespeuren. Ze zullen hem wel vergeten zijn zeker?

Leuk, Figueras direct in de plaats van Almeback droppen zeker, en hopelijk gaat/moet hij er niet meer uit :)

Weebl
24 januari 2012, 19:08
Leuk, Figueras direct in de plaats van Almeback droppen zeker, en hopelijk gaat/moet hij er niet meer uit :)

Of Hoefkens centraal en Hogli op RB?

Didierke10
24 januari 2012, 19:16
Of Hoefkens centraal en Hogli op RB?

:naughty: Eerst Figueras eens uitproberen. :D

NemesisBE
24 januari 2012, 19:17
Ik verwacht nog geen Figueras. Gewoon Hoefkens centraal en Hogli rechts. Hogli zou dat ook verdienen.

Maxwell
24 januari 2012, 19:19
Vanavond start Safari terug.

BleKKie
24 januari 2012, 19:20
Ja Hogli - Donk - Hoefkens - Stenman zou ik toch ook liever zien eerlijk gezegd.

exo
24 januari 2012, 19:30
Vanavond start Safari terug.

Volgens TT toch niet.

stormtrooper
24 januari 2012, 19:31
Padt , Nahayo , Melli , Maréval , Rafinha , Jorgensen , Arzo , Van Der Bruggen , Soumahoro , Brüls en Coulibaly

BleKKie
24 januari 2012, 19:33
Soumahoro :love:

(c) Vedoco

stormtrooper
24 januari 2012, 19:35
Soumahoro doet mij altijd op Perisic denken qua soort voetballer.

Rubmifer
24 januari 2012, 19:36
Soumahoro doet mij altijd op Perisic denken qua soort voetballer.

Komt nog niet tot de enkels van Ivan. :unsure:

En waarom Figueras niet meteen in de basis zetten? Heeft competitie ritme, heeft al meegetraind, en Almeback is sowieso afwezig. Doen zou ik zeggen.

|steven|
24 januari 2012, 19:37
Figueras aankopen was eigenlijk een schuldbekentenis dat Almebäck een miskoop was?