PDA

Volledige versie bekijken : Video Strepen Skyrim + Wow ingame

gillegille1
5 januari 2012, 15:04
Hallo,

ik heb onlangs een nieuwe labtop gekocht: hp envy 17. Wanneer ik wow speelde, zag ik overal strepen in game. Dit heb ik nooit gehad op mijn vaste computer. Heb het al proberen herinstalleren enz... Op andere games heb ik dit niet. Maar wanneer ik vandaag skyrim probeerde te spelen, kwamen die strepen weer voor. Enig idee hoe dit komt?

Imageshack - skyrimr.png (http://imageshack.us/f/840/skyrimr.png/)

Gillian

Aap
5 januari 2012, 15:53
Het stuurprogramma van je grafische kaart opwaarderen.
Het spelletje zelf opwaarderen naar de laatste versie.

gillegille1
5 januari 2012, 16:24
Mijn grafische kaart is up to date. En Wow ook.. Bij skyrim kan het wel zijn dat ik een update nodig heb maar dan zou ik het probleem bij wow ook niet hebben?

Slynx
5 januari 2012, 16:43
die HP's en gamen, vaak gaat het volgens mij gewoon niet samen.

Mijn laptop heeft het 2 maanden na aankoop begeven na halfuurtje te wow'en, ik vermoed door oververhitting. Blijkbaar was 't beginnen optreden als ik gaan eten was dus niets van gemerkt...

Vorige week zat ik naast m'n neefje die saints row 3 & wow zat te spelen, waarbij hij plots z'n instellingen wat hoger ging zetten. Resultaat => artifacts all the way :)

Als 'n driver update niet helpt, probeer eerst 'ns gewoon van de settings wat lager te zetten en kijk of dat enig effect heeft.

gillegille1
5 januari 2012, 16:47
Heb ik eens geprobeerd. Spel herstart en nog altijd geen effect... Ze stonden op ultra, 60fps altijd. Heb ze op good gezet en nog altijd hetzelfde probleem.

Heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Iemand die bij mij in school zit heeft dezelfde pc. Wanneer hji skyrim speelt heeft hij dat probleem niet. Dus zal het ergens denk ik aan een instelling liggen of het ergste geval de videokaart die het al begint te begeven..

Fraggie
5 januari 2012, 18:00
Artefacts o.w.v. hitte?

gillegille1
5 januari 2012, 18:12
Hitte kan misschien wel het probleem zijn. In die envy's zitten er niet echt veel koel elementen. Maar normaal gezien mag dat geen problemen geven hebben ze mij verteld.

Aap
5 januari 2012, 18:15
Hitte kan misschien wel het probleem zijn. In die envy's zitten er niet echt veel koel elementen. Maar normaal gezien mag dat geen problemen geven hebben ze mij verteld.

Mocht ik een verkoper zijn, zou ik zoiets ook wel zeggen.

Fraggie
5 januari 2012, 18:16
Hitte is een onvoorspelbaar element. Cf. de dure MacBooks die niet in de zon mogen staan omdat ze degelijke koeling missen.. Niemand heeft daar last van, maar wat is dan ook in de zon staan? Veel blabla weinig feiten.

killzone111
5 januari 2012, 18:26
waarschijnlijk te warm geworden, believe me :)

gillegille1
5 januari 2012, 19:18
Als dit door de warmte is zal ik mij zo iets kopen waar ik mijn labtop kan op zetten met ventilators onderaan. Of heeft dit totaal geen nut?

Fraggie
5 januari 2012, 19:29
Als dit door de warmte is zal ik mij zo iets kopen waar ik mijn labtop kan op zetten met ventilators onderaan. Of heeft dit totaal geen nut?
Valt terug moeilijk te zeggen. Het probleem moet dan ook echt al komen van de hitte. Dit is imo de meest voor de hand liggende probleem, maar ik sta dan ook niet voor jou laptop he :p.

Booka Shade
5 januari 2012, 19:40
Ik zou ook zeggen hitte, maar is niet 100% zeker. Je kan zo'n ventilator bord kopen, maar de garantie dat het gaat werken is er wel niet.

En in't vervolg als je weet dat je gaat gamen, best geen laptop kopen. Als je dan toch mobiel wilt zijn en terwijl gamen koop je best een gamelaptop. Heb die fout vroeger ook gemaakt, niks dan miserie met het gamen op gewone laptops.

En het is laptop ipv labtop :p

NeverwinterX
5 januari 2012, 19:48
Lijkt op corruption van het videogeheugen op de grafische kaart (door oververhitting).
Kijk eens met een tooltje (speedfan, hwmonitor, gpu-z ofzo) naar de temperatuur tijdens het gamen als dat lukt.
Je kan ook proberen te underclocken.

gillegille1
5 januari 2012, 20:08
Normaal gebruik ik mijn vaste computer voor te gamen hoor. Maar de labtop is eigenlijk voorzien voor school, maar ik moet toch ook mijn bezigheid hebben tijdens de les he :D

Aap
6 januari 2012, 12:29
Maar de labtop is eigenlijk voorzien voor school, maar ik moet toch ook mijn bezigheid hebben tijdens de les he :D

Dat noemt opletten. Voordat je een kemel maakt op je thesis, 't is laptop en niet labtop.

gillegille1
7 januari 2012, 15:51
Hmm, heb zoiets gekocht maar die strepen verdwijnen niet. Normaal zat mijn temperatuur van processors en videokaart rond de 80° nu nog 60° maar blijf toch die strepen zien.. Denk dus niet dat het aan de temperatuur ligt..