PDA

Volledige versie bekijken : Internet Youtube laad niet meer?

Psy
29 december 2011, 10:43
Weet niet zozeer of het een software probleem is maar wist niet meteen waar anders het te posten.

Sinds gisteren laad Youtube hier langs geen kanten meer, toevallig nog mensen met hetzelfde probleem?
Heb het voor op zowel m'n laptop als m'n desktop dus veronderstel dat de problemen bij Telenet liggen, maar wou toch eens navragen om zeker te zijn, aangezien anderhalve dag toch wel belachelijk lang begint te duren.

Aap
29 december 2011, 12:54
Voor een psycholoog (dat leid ik af van je gebruiksnaam) ben je niet erg analytisch. Mijn eerste vraag is dan ook: "wat bedoel je juist met 'Youtube laad niet meer'? Welke foutmelding krijg je? Valt je PC uit of zo? Heb je kippevel door 'ellentriek' of zo?

Dit is summier wat je kunt doen:
De hardwareversnelling van je browser uitzetten. (is afhankelijk van je browser)
Stuurprogramma van de grafische kaart opwaarderen. (hangt af van je grafische kaart)
De flash plugin zelf opwaarderen.

Psy
30 december 2011, 17:28
lol uit frustratie misschien nogal kort geweest, niks foutmelding, niks pc uitvallen, geen kippevel ;)
Gewoon niks van materiaal dat video youtube loopt; embedded of niet, laad simpelweg (bijna) niet meer, de rest van de verbinding werkt gewoon naar behoren & heb nergens last van, latency is ook in orde naar verscheidene locaties.
Zoals vermeld heb ik het voor op zowel m'n laptop als m'n desktop, wat me toch doet vermoeden dat de routing van TN naar youtube uit niet 100% is sinds een paar dagen (gisteren werkte het trouwens precies weer oké, maar vandaag is het weer van dat).

Daarom wou ik toch even horen of er nog volk is dat er last van had.

Aap
30 december 2011, 21:05
Daarom wou ik toch even horen of er nog volk is dat er last van had.

Geen idee. Ik heb nooit problemen met youtube (en ook niet met andere websites met flashvideos) . Maar ik gebruik geen telebrol. De snelheid is extreem lager en de upload extreem laag (ADSL) , maar problemen met youtube heb ik nooit.

Psy
31 december 2011, 19:29
Probleem gevonden (en opgelost), zat met een tweetal nogal rare services, netbagent.exe & netbhelper.exe, heb begot geen idee waar dat ineens vandaan komt (vooral omdat het zowel op m'n laptop als m'n desktop te vinden was, niet eerder bij stilgestaan daardoor) aangezien ik normaalgezien toch zeer oplettend ben met waar ik mee bezig ben op het net.

Antivirus (Kaspersky, die normaal toch ook heel degelijk is) vond ook niks terug.
Beide services uitgeschakeld, en links ernaar in register verwijderd.
De bestanden zelf zouden zogezegd (volgens de verwijzing van de services tab) in system32 staan maar zelf hidden vind ik die totaal niet terug, dus die bestanden staan nog wel ergens op m'n pc, voorlopig vind ik er niks van terug. :/ maar bon, netstat laat geen rare links naar vage locaties zien & alles lijkt ook weer oké te werken dus voorlopig ben ik content.

Was trouwens niet enkel youtube, gewoon een simpel bestand downloaden ging ook niet meer, maar dat merkte ik pas vandaag op, zeer vage boel aangezien de rest van de verbinding gewoon correct was, bedoel maar, download via browser is toch ook maar simpel http verkeer, begrijp niet goed hoe die services dan het onderscheid maakten tussen surfen (dat wel ging) en iets downloaden.

Enfin, zucht, content da'k ervan af ben, irritante boel.

De services heetten trouwens NetworkBrowserHelper & NetworkBrowserAgent, vind op google er niks over terug behalve in 1 persoon zijn Hijackthis log, dus veel was ik daar ook niet mee.

Wou toch even de boel uitleggen in geval hier ooit iemand op terechtkomt via google met dezelfde miserie.

Aap
1 januari 2012, 02:25
Psy, ik raad je aan om malwarebytes te installeren en een volledige scan te laten uitvoeren. Nadien kun je het programma nog altijd gemakkelijk deinstalleren.

Psy
2 januari 2012, 17:43
Kan ik dat gewoon installeren terwijl Kaspersky er al opstaat of zal dat conflicten geven?

Aap
2 januari 2012, 18:09
Kan ik dat gewoon installeren terwijl Kaspersky er al opstaat of zal dat conflicten geven?

Ja, je kunt dat gewoon installeren naast een anti virus. Alhoewel ik in dat geval aanraad om de virus scanner tijdelijk te deactiveren en opnieuw te activeren als malwarebytes gedaan heeft met scannen.

Psy
2 januari 2012, 20:46
k, morgen eens proberen dan, merci

Exit
2 januari 2012, 23:39
die kunnen perfect naast elkaar staan en werken

malwarebytes = spyware scanner
kaspersky = virusscanner