PDA

Volledige versie bekijken : Video Probleem! fraps : lage framerate

picasso123
19 december 2011, 12:43
Hallo iedereen.
Ik heb een klein probleempje met fraps. Ik wil dus recorden als ik aan het gamen ben. Als ik video capture settings op 60 fps zet speelt het goed tijdens het recorden maar heeft het filmpje framedrops.
Als ik de settings op bv : 30 fps zet krijg ik tijdens het spelen framedrops maar is het filmpje vrij goed.
Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Fraggie
19 december 2011, 12:49
Hallo iedereen.
Ik heb een klein probleempje met fraps. Ik wil dus recorden als ik aan het gamen ben. Als ik video capture settings op 60 fps zet speelt het goed tijdens het recorden maar heeft het filmpje framedrops.
Als ik de settings op bv : 30 fps zet krijg ik tijdens het spelen framedrops maar is het filmpje vrij goed.
Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!
Veranderen van tactiek en doen zoals de pro's het doen?

Dus een DVD recoder kopen en dat aansluiten op je TV/scherm (desnoods met een splitter). Dan heb je direct goeie kwaliteit en heb je ook professionele edit software.

De prestaties van fraps heeft veel te maken met je snelheid van je HDD en de fragmentatie die al reeds is opgetreden. Twee dezelfde PC's, maar van andere gebruikers, zullen dus verschillend presteren op fraps.

picasso123
19 december 2011, 15:19
Hmm ik heb wel niet veel zin om daarin te gaan investeren , ben ook niet zo pro ;)
Toch bedankt!

Fraggie
19 december 2011, 21:39
Hmm ik heb wel niet veel zin om daarin te gaan investeren , ben ook niet zo pro ;)
Toch bedankt!
Kan je dan een hardeschijf dedicated houden voor het opslaan van je data? Liefst twee fysieke SATA hardeschijven? Ik vraag dit enkel om te testen, niet dat je een nieuwe HDD moet kopen.

picasso123
20 december 2011, 17:24
Ik heb hier nog een externe hardeschijf liggen misschien daarmee is proberen?

Fraggie
20 december 2011, 19:41
Dat kan je altijd proberen, laat eens weten als dat helpt.
Dus je speelt je spel van je gewone computer, en laat fraps alles opslaan op de externe HDD.

-BVR-
20 december 2011, 21:08
Dat kan je altijd proberen, laat eens weten als dat helpt.
Dus je speelt je spel van je gewone computer, en laat fraps alles opslaan op de externe HDD.

Lijkt me straf. De schrijfsnelheid van USB2.0 is toch veel trager dan sata? Of ben ik fout?

Exit
20 december 2011, 22:15
en trager dan ide

ide/sata hdd zal je snel richting de 60-100MB+ gaan
usb 2.0 zit vast op +-27MB/s

Fraggie
20 december 2011, 23:10
Lijkt me straf. De schrijfsnelheid van USB2.0 is toch veel trager dan sata? Of ben ik fout?
Trager ja, maar deze staat op een andere controller. Tzou perfect moeten gaan met firewire want die heeft DMA en USB niet.

maccie
21 december 2011, 14:08
tips:
- laat fraps geen filmbestanden creëren op dezelfde schijf waarop je game en/of OS staat geïnstalleerd (fysieke schijf, niet enkel partitie kijken)
- je hebt een degelijk systeem nodig om aan 60fps te kunnen opnemen, zeker bij 1080p of hogere resoluties
- zelfde telt voor je HDD, een 'standaard' data disk van 5000rpm zal zeker niet voldoen. 7200rpm is al een minimum
- Ga altijd voor SATA/SAS oplossingen, USB en IDE zijn gewoon te traag.

hoe ik het doe:
fraps naar mijn SSD, ok hier staat mijn OS al op maar heb ondervonden dat het nog goed lukt (weinig processen/toepassingen). Door de gelimiteerde vrije ruimte van mijn SSD ga ik na elke sessie de aangemaakte bestanden aan elkaar plakken en verplaatsen naar een van mijn HDD's waar ik ze later kan gebruiken voor te bewerken.

picasso123
21 december 2011, 14:11
Morgen eens proberen examens zijn nu toch gedaan.
Bedankt voor de tips. :)