PDA

Volledige versie bekijken : Software Office templates?

-BVR-
10 december 2011, 14:43
Hallo

Ik vraag me af hoe je een template maakt in bv. Word of PowerPoint. Ik moet zeer veel opdrachten, essays, taken etc. maken en dat is telkens dezelfde lay-out (zelfde paginanummering, kop- en voettekst) maar het is nogal frustrerend om dat elke keer opnieuw te moeten doen. Is er een manier om op basis van een 'template' je documenten te openen ofzo?

mvg

Fraggie
10 december 2011, 16:10
Zoals ik het doe in word:
- stijlen aanmaken in Word
- basis layout
-> save as : Word-sjabloon (*.dotx)

Vervolgens als ik een nieuw document wil maken, dubbel klik op deze file -> save as *.docx & beginnen bewerken.

-BVR-
10 december 2011, 16:47
Mja, dan kan je even goed gewoon saven als *.docx? Maakt toch geen verschil? Ik zoek nog een snellere manier, als die bestaat.

Aap
10 december 2011, 18:27
Mja, dan kan je even goed gewoon saven als *.docx? Maakt toch geen verschil? Ik zoek nog een snellere manier, als die bestaat.

Fraggie zijn methode is waarschijnlijk 10 seconden werk of zo. Is dit echt teveel voor je?

-BVR-
10 december 2011, 18:42
Fraggie zijn methode is waarschijnlijk 10 seconden werk of zo. Is dit echt teveel voor je?

Neen, maar het zou handiger zijn als je bv. Word gewoon kon openen, op 'New' kon klikken en dat je dan een overzicht van templates krijgt ofzo en daar eentje kan uit kiezen?

Fraggie
10 december 2011, 19:00
Het verschil is dat die *.dotx beschermd is tegen overschrijven. Eens gemaakt maak je die niet zo maar kapot. Opzich is dat de manier van werken volgens mij. Je kan ook je stijl permanent maken binnen word als dat helpt?