PDA

Volledige versie bekijken : Werchter Boutique

sluysen
9 december 2011, 09:09
Aangezien de eerste naam bekend is...

Metallica :applause:

Nu hopen dat er geen brol komt van een totaal andere genre (zoals BEP vorig jaar)

ticketprice: 75€ Normaal, 110€ Black Circle

fearofthedark
9 december 2011, 09:15
BEP vorig jaar zal ni kunnen? want het was prince alleen in de laatste boutique editie als ik me niet vergis?

sluysen
9 december 2011, 09:20
Ja ik verwar met classics, my bad :p

siegfried16
9 december 2011, 09:25
Black Circle here I come :p
Hopelijk nog andere toppers uit het metal genre!

Dieterg
9 december 2011, 09:46

Damn, das dure shit! :crazy:

Voor mij zal het een gewoon ticketje worden :applause:..

Slyke
9 december 2011, 10:17
Lijnrecht tegenover Bruce Springsteen op Pinkpop ???
Gaat den Herman nu ook al het buitenland beconcurreren?

Brick Top
9 december 2011, 10:37
€110 is wel belachelijk veel. Nu, afwachten wie er nog komt natuurlijk.

Lobmans
9 december 2011, 11:54
Jawadde, 110 euro voor de betere plaatsen, dat is echt wel absurd veel geld... Hopelijk komen ze niet het idee om dat principe ook te gaan invoeren voor de andere Werchter-festivals...

Anyway, vind het wel goed dat Metallica op een apart festival komt te staan. Zo is er op RW meer plaats voor "originelere" headliners, en Metallica op RW trekt ook telkens massa's fans aan die zich totaal niet interesseren voor de andere optredens die dag, wat de sfeer niet tengoede komt. Nu heeft iedereen dus z'n zin ;)

sevencrowns
9 december 2011, 12:25
Hoogstwaarschijnlijk er wel bij. EINDELIJK Metallica eens zien. Belachelijk duur maar we zijn niet anders gewend van die geldwolven.

thomas003
9 december 2011, 13:29
Metallica 3x gezien de laatste 4 jaar. Deze keer pas ik toch wel, 75 euro is wat veel. Tenzij er nog zeer sterke groepen bijkomen, maar dat betwijfel ik.

Delirium
9 december 2011, 14:03

2nd.
En ze gaan integraal het Black Album spelen.
Dus de setlist zal niet zo shitty zijn :)

Thin Liz
9 december 2011, 14:03
Misschien komt Lou Reed wel? :love:

Ok, dat was grof :evil:

NarcoticSea
9 december 2011, 14:09
voor mij hoeft the black album niet hoor..

clercqie
9 december 2011, 14:15

Ok, dat was grof :evil:

Als die Berlin integraal komt spelen, graag :love:

Delirium
9 december 2011, 15:04

Dat ze Apocalyptica maar meebrengen, miljaar.
Metallica viert 30ste verjaardag met ex-bassist Newsted - Muziek nieuws - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Muziek-nieuws/article/detail/1359041/2011/12/06/Metallica-viert-30ste-verjaardag-met-ex-bassist-Newsted.dhtml) :drool:

sevencrowns
9 december 2011, 15:29
Ja als ze The Black Album integraal gaan spelen twijfel ik wel. Kunnen ze nu niet gewoon een setlist spelen van de eerste 3 (4 mag ook nog) albums? Al die kanker daar na hoeft niet voor mij.

sluysen
9 december 2011, 15:58
Dat ze Apocalyptica maar meebrengen, miljaar.
Metallica viert 30ste verjaardag met ex-bassist Newsted - Muziek nieuws - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Muziek-nieuws/article/detail/1359041/2011/12/06/Metallica-viert-30ste-verjaardag-met-ex-bassist-Newsted.dhtml) :drool:

Apocalyptica, YES PLEASE!!

SiRdeK
9 december 2011, 16:09
Ik ga er ook bij zijn :) eerste keer Metallica! Eindelijk

shiftyke
9 december 2011, 16:11
Veel plezier op het partij feestje van Open VLD, groeten aan Alexander als je hem in de black circle tegenkom :rofl:

Drew
9 december 2011, 16:12
Veel plezier op het partij feestje van Open VLD, groeten aan Alexander als je hem in de black circle tegenkom :rofl:
Volgend jaar mss eens naar het Sp.a partijfeestje gaan, maar 'k weet niet of 'k mijn geld terug krijg als er iets gebeurt. :s:s

Brick Top
9 december 2011, 16:22

:wtf:

shiftyke
9 december 2011, 16:38

Open VLD heeft ooit haar partij dag daar eens gegeven op een editie die amper tickets verkocht had...

VV@rl()rd
9 december 2011, 16:39
Ook wel zin om Metallica aan het werk te zien maar ik hoop toch dat ze nog andere platen gaan spelen behalve the black album (hun oudere platen wel te verstaan). Anders toch eens overwegen om te gaan.

Brick Top
9 december 2011, 16:57
Open VLD heeft ooit haar partij dag daar eens gegeven op een editie die amper tickets verkocht had...

Ik zie niet meteen de link met de 2012-editie maar dat zal wel aan mij liggen. Of acht jij de kans reëel dat Metallica amper volk gaat trekken? :p

Stan_V
9 december 2011, 17:19
Ik denk anders wel dat Quick Vince zeer graag als vertegenwoordiger van Open VLD naar de weide zou willen afzakken :p

shiftyke
9 december 2011, 17:28
Ik zie niet meteen de link met de 2012-editie maar dat zal wel aan mij liggen. Of acht jij de kans reëel dat Metallica amper volk gaat trekken? :p

er is geen link met 2012 maar vind het nog steeds grappig dat Schueremans zijn partij moet optrommelen voor het festival wat voller te krijgen :p

Brick Top
9 december 2011, 17:40
er is geen link met 2012 maar vind het nog steeds grappig dat Schueremans zijn partij moet optrommelen voor het festival wat voller te krijgen :p

Ah shit, ik had er nog niet bij nagedacht dat de Schuur lid was van de VLD. My bad. :D

gieltjegitaar
9 december 2011, 19:58
Ja als ze The Black Album integraal gaan spelen twijfel ik wel. Kunnen ze nu niet gewoon een setlist spelen van de eerste 3 (4 mag ook nog) albums? Al die kanker daar na hoeft niet voor mij.

Hebben ze dit jaar gedaan op Sonisphere festivals. Behalve The Memory Remains en één nummer uit Death Magnetic was het allemaal old skool shit. Openen met Hit The Lights, hell yeah.

younglink
9 december 2011, 20:12
Ik ga ook zeker. Ik hoop alleen dat ze de week nadien op Rock Am Ring niet weer hun Black Album 'tribute' zullen doen. Ze hebben te veel goeie nummers om zich dan te beperken tot 1 album.

gieltjegitaar
9 december 2011, 20:21
Ook op RAR gaan ze de cd integraal spelen.

Master S
9 december 2011, 20:44
Ik ga zeker :)

nTFs
9 december 2011, 20:56
Black album live is wel knallen dus mss toch maar eens een ticketje kopen.

sluysen
9 december 2011, 20:58
uiteindelijk is het nog steeds goedkoper dan een dagticket voor werchter (al is het maar 4€)
maar ik gok/hoop dat ze op boutique wel iets langer spelen dan een werchter set?

nTFs
9 december 2011, 22:31
Zal niet veel langer zijn denk ik.
Mss is het wel alleen het album en stopt het daarna.

K0RNMA5T3S
9 december 2011, 22:36
Zal zeker gaan!

vorige keer op werchter heb ik ze gemist, dus hopelijk kan ik deze keer wel!

Lorvet
10 december 2011, 00:12
Wil zeker wel gaan, maar die examens zijn er wat teveel aan in combinatie met de prijs en het feit dat ze hoofdzakelijk uit maar 1 album spelen, los van hoe goed het is. Alleen enorm goeie nevengroepen kunnen mijn gedacht veranderen iig.

de hamster
10 december 2011, 02:19
ik kan me vergissen maar als ze een volledige dag krijgen die in het teken van hun staat, dan spelen ze toch gewoon een set van 3 uur. Wat mij betreft mogen ze naast black album zelfs recentere nummers spelen. Een Until it sleeps of all nightmare long bvb.

In elk geval benieuwd naar de andere bands. Ze gaan obviously niet zo dom zijn om pakweg een Snow Patrol te plannen, maar ik hoop toch op nog wat commerciele bands. Ik ben niet zo thuis in de metalwereld dus met bvb een Slayer of apocalypta ben ik niet erg bekend.

Een Evanescence of Slipknot of zelfs Manson zou ik nog wel zien zitten eigenlijk.

nTFs
10 december 2011, 10:09
Het staat in het teken van de harde metalen dus ben ik wel eens benieuwd wat ze nog gaan boeken of welke band(s) Metallica meebrengt.
Commercieel zal het in elk geval wel zijn.

Jecht
10 december 2011, 11:15
Mastodon of Trivium ofzo misschien.

Slyke
10 december 2011, 11:24
Het staat in het teken van de harde metalen dus ben ik wel eens benieuwd wat ze nog gaan boeken of welke band(s) Metallica meebrengt.
Commercieel zal het in elk geval wel zijn.

Zelfde weekend van Pinkpop, dus in principe kunnen toch wel verschillende bands "gedeeld" worden...

^^VooDoo^^
10 december 2011, 11:55
Big four op Boutique aub.

Dan zie ik er mij wel nog 110euro aan geven ^_^

nTFs
10 december 2011, 12:11
Big four op Boutique aub.

Dan zie ik er mij wel nog 110euro aan geven ^_^

In dat geval twijfel ik ook niet om er heen te gaan.

BleKKie
10 december 2011, 14:04
Toch ook wel serieus aan het twijfelen om te gaan, wel vrij veel geld mja :p

de hamster
10 december 2011, 14:45
Rammstein als co-headliner. een mens mag dromen, zelfs al is het niet echt realistisch te noemen.

S.conceiçao7
10 december 2011, 14:51
vreemd, ik had vroeger es opgevangen, dat werchter boutique een kinder-versie was van de gewone werchter (en dat leek me ook te kloppen, doordat tokio hotel 2 jaar geleden bv headliner was van WB) :p

blijkbaar is dit toch niet zo

de hamster
10 december 2011, 15:38
Boutique is wat het voor Herman moet zijn dat jaar. Het is gewoon een vlag die als lading een extra festivaldag op Werchter moet dekken. In het begin was het idd een soort familiefestival. Dat was het concept achter boutique en het bracht niet genoeg geld op. De jaren erna heeft hij dus boutique maar gebruikt om concerten van Prince en Madonna te kunnen brengen op de weide. dit jaar is dat dus Metallica, volgend jaar waarschijnlijk de stones als die weer op wereldtour zouden gaan zoals ze van plan lijken.

BleKKie
10 december 2011, 15:54
Rammstein als co-headliner. een mens mag dromen, zelfs al is het niet echt realistisch te noemen.

Stel je voor zeg :love:

Thorondor
10 december 2011, 16:18
te veel geld om daar nu al voor warm te lopen, voor dat geld doe ik wel een driedaagse in Duitsland.

666racerke
13 december 2011, 01:17
ik doe waarschijnlijk beide,WB en RAR

sluysen
13 december 2011, 09:49
Iemand die uit vorige jaren weet hoe het zo zit met de uren (start & eind van de optredens)
In het gedacht van, is het mogelijk om nadien nog thuis te raken, bv met trein

de hamster
13 december 2011, 12:56
dacht dat er met Madonna nachttreinen voorzien waren.

gieltjegitaar
13 december 2011, 14:40
Bij Prince waren er ook nachttreinen, je kon dan in de stations een soort van dagtrip heen/terug kopen voor het festival.

younglink
13 december 2011, 14:44
Ook op RAR gaan ze de cd integraal spelen.

Aw crap xD

Delirium
14 december 2011, 09:03
Whooptidoo, 2 black circle tickets zijn besteld :D

666racerke
14 december 2011, 09:09
hier ook 2x black circle yiiihhaaaaa feest !!!!!!!

Riffke
14 december 2011, 09:56
2x gewoon tickets :D

Al 4x frontrow gestaan en nen hoop plectrums, nu is metallica op een chille manier meemaken :D

Thin Liz
14 december 2011, 10:22
Ik denk misschien (verkeerdelijk) dat het nu toch wat aangenamer staan is vanvoor wegens de aparte, beperkte, toegangstickets. Vorige keren kon je op Werchter vanvoor tijdens Metallica gemiddeld 7 man tellen op je linkerteen. Ik hoop dat het nu wat beter is :)

sluysen
14 december 2011, 12:07
tickets besteld :) blijkbaar gaan we met een bende van 15 tal man :D

Blofeld
14 december 2011, 13:09
2x gewoon tickets :D

Al 4x frontrow gestaan en nen hoop plectrums, nu is metallica op een chille manier meemaken :D

Kdenk eerder dat ge in de Black Circle op uw gemak gaat staan dan op de rest vd wei (het gebied vlak achter de hekkens vd black circle).

Diene circle verkopen ze altijd minder volk dan dat er effectief kan staan...

Riffke
14 december 2011, 13:32
Kdenk eerder dat ge in de Black Circle op uw gemak gaat staan dan op de rest vd wei (het gebied vlak achter de hekkens vd black circle).

Diene circle verkopen ze altijd minder volk dan dat er effectief kan staan...

Mss een feit maar €110 is er over, persoonlijke mening.
Moest het nu de snakepit zijn zoals bij de tour in de jaren '90 dan was het het overwegen waard voor mij persoonlijk

Sheik Yerbouti
16 december 2011, 19:07
Rijden treinen, bussen, trammen op pinkstermaandag?

de hamster
16 december 2011, 23:11
minimale landelijke dienstverlening

en er zijn sowieso nachttreinen en shuttlebussen. beeld je de chaos in als ze 60 000 man met de auto naar daar zouden laten trekken.

X-travaganza
12 januari 2012, 11:04
4 BC ticketjes hier :applause: eerste concert van hen gezien op Rock Torhout ('92) en nu integraal "Black Album"...dat konden we niet laten. Hopelijk brengen ze Apocalyptica (of die Rebel Brass Band) mee en valt de rest van de dag ook mee

humbuk
21 januari 2012, 22:26
Hoeveel bands spelen er normaal gezien?

wilz
26 januari 2012, 18:40
Vraag me eigenlijk ook af hoeveel bands er normaal spelen,
Dit jaar is het de eerste keer dat ik naar Werchter Boutique ga, tickets zijn vorige week ergens aangekomen.
Moet Metallica gewoon echt eens zien :)

de hamster
27 januari 2012, 01:15
t'wisselt constant he. Bij Prince was er enkel een setje van zijn muzikanten ofzo op voorhand en een optreden van Jamie Liddel , bij Madonna een dj set van Paul Oakenfold (......really)

Ik verwacht op zich weinig, maar aan de andere kant zou die belofte om er een soort metal gericht festivaldagje van te maken wel eens kunnen. Iets wat ook wel goeie hoop geeft is dat het festivaldagje dus pal tussen pinkpop en Rock am Ring ligt waar Metallica ook headlined

Als ik echt mag dromen en kiezen dan mogen ze keihard Tenacious D programmeren op Boutique, maar andere bands die mogelijk zijn : Opeth, Killswitch Engage, Machine Head, Motorhead, en Marilyn Manson. Soundgarden, Offspring en Linkin Park spelen ook in die periode op Pinkpop en/ of Rock am Ring maar dat ligt minder voor de hand als pakweg een Manson die ik echt wel nog zie komen als sub headliner.

Twilkie
27 januari 2012, 09:06
Volgens mij mag je al zeker zijn dat Machine Head gaat komen. :D
Ze staan samen op de affiche van Rock Am Ring en Rock Im Park.
Plus ze zijn de twee eerste namen die bekend zijn gemaakt voor Sonisphere Finland.

VV@rl()rd
27 januari 2012, 09:29
Iemand een idee wanneer ze de volgende namen zullen vrijgeven? Rond welke periode was dit vorig jaar bijvoorbeeld?

sluysen
27 januari 2012, 10:41
t'wisselt constant he. Bij Prince was er enkel een setje van zijn muzikanten ofzo op voorhand en een optreden van Jamie Liddel , bij Madonna een dj set van Paul Oakenfold (......really)

Ik verwacht op zich weinig, maar aan de andere kant zou die belofte om er een soort metal gericht festivaldagje van te maken wel eens kunnen. Iets wat ook wel goeie hoop geeft is dat het festivaldagje dus pal tussen pinkpop en Rock am Ring ligt waar Metallica ook headlined

Als ik echt mag dromen en kiezen dan mogen ze keihard Tenacious D programmeren op Boutique, maar andere bands die mogelijk zijn : Opeth, Killswitch Engage, Machine Head, Motorhead, en Marilyn Manson. Soundgarden, Offspring en Linkin Park spelen ook in die periode op Pinkpop en/ of Rock am Ring maar dat ligt minder voor de hand als pakweg een Manson die ik echt wel nog zie komen als sub headliner.

Fuck yeah Tenacious D, dat zou zo schitterend zijn. Ik vraag me zelfs af of die dudes ooit al in België opgetreden hebben..?

kansmakers zijn denk ik Machine Head & Apocalyptica (samen op concerts in USA)

Blofeld
27 januari 2012, 15:19
Metallica tourt die periode ook terug met hun eigen festival "Sonisphere".

Sonisphere festivals (http://sonispherefestivals.com/)

Waarschijnlijk komen enkele van die bands als rest vd line-up.

Boutique wordt gewoon een doorslagske van Sonisphere, maar dan onder de vlag van de Scheur zijne 'Boutique'.

wilz
28 januari 2012, 15:33
How ja, tenacious D, hoe zalig zou dat zijn :D

Sent from my 7 Trophy T8686 using Board Express

nTFs
5 februari 2012, 13:34
Van deze affiche gaan imo ook wat namen naar Werchter afzakken :

Line Up | Download Festival 2012 | Official Line Up and Tickets for 2012 (http://www.downloadfestival.co.uk/line-up/)

Delirium
5 februari 2012, 15:52
Fuck yeah Tenacious D, dat zou zo schitterend zijn. Ik vraag me zelfs af of die dudes ooit al in België opgetreden hebben..?

kansmakers zijn denk ik Machine Head & Apocalyptica (samen op concerts in USA)

Tenacious D en Apocalyptica zouden idd wel nice zijn.
Mastodon is ook nog eentje die er mag staan voor mij.

de hamster
5 februari 2012, 16:22
Sound Garden is 95 procent zeker. Speelt op Pinkpop op zondag en tourt met Metallica in de sonisphere festivals. Black hole sun en Sponeman meebrullen op de wei is dus wel een binnenkoppertje denk ik.

hopelijk toch nog Tenacious D als een derde headliner. Nu Manson aangekondigd is als headliner voor les ardentes zie ik dat alvast niet meer gebeuren en machine head en trivium spelen in Dessel begin juni dus dat zal ook wel niet meer.

sluysen
5 februari 2012, 16:26
Damn ik wist niet dat Tenacious D naar download komt :o
Slechte datum wel, maar ze zijn in de buurt.

Fak da zou te cool zijn op boutique :D

de hamster
5 februari 2012, 16:32
Als Schueremans hun nu niet boekt, dan zal hij ze nooit boeken vrees ik.

een festival dat mikt op metalfans met The D die in de buurt tourt. Ze passen ook beter op Boutique dan op de gewone werchter dus het moet gewoon.

Als ze nu niet geboekt worden, dan is het gewoon lomp.

wilz
5 februari 2012, 23:05
dus blijven hopen op tenacious D, zo te horen is er misschien wel een klein kansje dat ze komen, hopelijk komen er snel nieuwe namen ;)

Goldenpaladin
6 februari 2012, 00:26
Sound Garden is 95 procent zeker. Speelt op Pinkpop op zondag en tourt met Metallica in de sonisphere festivals. Black hole sun en Sponeman meebrullen op de wei is dus wel een binnenkoppertje denk ik.

Soundgarden speelt de dag van Boutique in Le Zenith in Parijs, dus jammer genoeg zal het geen Black Hole Sun en Spoonman zijn op Boutique.

wilz
7 februari 2012, 23:40
Ik wil nieuwe namen ;D

Sent from my 7 Trophy T8686 using Board Express

sevencrowns
8 februari 2012, 13:11
Metallica tourt die periode ook terug met hun eigen festival "Sonisphere".

Sonisphere festivals (http://sonispherefestivals.com/)

Waarschijnlijk komen enkele van die bands als rest vd line-up.

Boutique wordt gewoon een doorslagske van Sonisphere, maar dan onder de vlag van de Scheur zijne 'Boutique'.

Als er een deel van de line up van Sonisphere Spanje bij op de bill staat is het helemaal zo slecht nog niet. Soundgarden, Slayer, Mastodon, Kyuss Lives!, Orange Goblin, Ghost, ...

Interessant.

wilz
8 februari 2012, 15:42
Slayer speelt al op graspop, dus die zullen wel niet naar Boutique komen denk ik :)

wilz
10 februari 2012, 18:16
En weer 26 namen ook Rock Werchter toegevoegd. Toch maar combi naar daar dan waarschijnlijk, zijn groepen bij die ik echt doodgraag wil zien!
Maar nu mogen ze toch ook wel eens aan gaan vullen bij Werchter Boutique ;)

Twilkie
13 februari 2012, 12:19
Op de line-up van Tchechie staan ook Gojira en Machine head!

sluysen
17 februari 2012, 16:22
Nieuwe namen: Channel Zero, Mastodon, Gojira, Soundgarden en Ghost..

Ik wil Tenacious F-ing D!! :angry:

Kid_C
17 februari 2012, 16:24
Ghost :eek:

Damn.

nTFs
17 februari 2012, 16:52
Maar goed dat ik geen ticket heb gekocht.

Bonaventura
17 februari 2012, 16:54
Soundgarden!

RaZoR be
17 februari 2012, 17:08
site ligt precies wel al effe plat!

de hamster
17 februari 2012, 18:55
Van op de Boutique site

De zoon van de drummer van Springsteen is een enorme fan van Mastodon.

als kickass referentie kan het tellen...

nuja, Mastodon valt wel mee, al is het tikje zwak dat ze ook al op Rock Werchter staan. Pacakagedeal in combinatie met een gebrek aan inspiratie i guess.

Ook Channel Zero is voorspelbaar, maar daarom niet slecht. Het is nu eenmaal de bekendste belgische metalband en ze hebben een paar ijzersterke songs dus ze staan wel op hun plek. Het helpt dat ze voor een bak duvel en 3 gerookte hammen optreden bij wijze van spreken.

Soundgarden is een erg solide co-headliner en moet met die grunge achtige rock zelfs een beetje variatie kunnen bieden. Cornell heeft nog altijd die unieke stem uiteraard en gebruikt ze tegenwoordig weer om te rocken en niet om kleffe r&b te maken.

De andere twee bands ken ik niet bepaald en ga ik waarschijnlijk missen omdat ik nooit de eerste ben om op zo een festival aan te komen. Ik zal vast wel nog Channel Zero mee pikken.

Het niet boeken van Tenacious D is een gemiste kans maar die bui voelde ik al hangen, ze staan op een festival in de states in het weekend, misschien hopen op de gewone Werchter?

Al bij al denk ik wel dat er niemand echt zich bekocht kan voelen met deze line up. Het zijn ietwat voorspelbare maar tegelijk ook solide namen die allemaal de kaart van de gitaar trekken. Het had stukken erger gekund als je in acht neemt dat in sommige andere landen Within Temptation de co-headliner is op Sonisphere.

S.conceiçao7
18 februari 2012, 10:52
Ghost :eek:

Damn.

lol, zo'n zielige band precies, met 0,0 leven in.

heb ze vorige maand gezien, als support voor in flames.
was echt bagger. en die kostuums, komaan wie neemt die gasten feitelijk serieus :crazy:

Svartálfar
18 februari 2012, 13:06

was echt bagger. en die kostuums, komaan wie neemt die gasten feitelijk serieus :crazy:

Toont nog maar eens aan dat gij een puberale smaak hebt qua muziek :niceone:

VV@rl()rd
18 februari 2012, 15:39

idioot :rofl:

OT: Soundgarden :applause::applause:

forloRn_
19 februari 2012, 17:48
Als ik wat volk meekrijg, ga ik. Mastodon is al mooi, maar Gojira maakt het helemaal af. :drool:

de hamster
19 februari 2012, 21:04
Ik ben de laatste weken op aanraden van een vriendin wat naar Mastodon aan het luisteren, de twee recentste albums vooral, en ik vind het steeds straffer klinken.

onmiskenbaar metal, hoewel sommige nummers op de recentste plaat meer naar potige hardrock neigen, en snoeihard, maar tegelijk ook enorm melodieus en catchy.

verdomd veelzijdige band dat Mastodon.

sevencrowns
21 februari 2012, 09:38

Gast. Gaat naar uw janetten van Underoath luisteren en hou u commentaar voor uzelf.

Blij met de toevoegingen van Mastodon en Ghost. Ik ben er bij.

666racerke
3 maart 2012, 21:16
godsmack op gmm verdomme,die hadden perfect op zo'n dagje werchter Boutique gestaan pffffff ,dan koop je eens een black circle ticket

S.conceiçao7
4 maart 2012, 11:33
Gast. Gaat naar uw janetten van Underoath luisteren en hou u commentaar voor uzelf.

Blij met de toevoegingen van Mastodon en Ghost. Ik ben er bij.

underoath staat lyrisch en instrumentaal ver boven het macabere ghost.
hell, underoath staat feitelijk boven zowat alles. ik kan werkelijk nix slechts bemerken aan hen. fucking intense music!

Kid_C
4 maart 2012, 11:37
Music never seperated people. No style is truer than the other, it's all music

sluysen
6 maart 2012, 09:30
Tenacious D is 3 juni in Amsterdam, ik blijf hopen :D

de hamster
6 maart 2012, 13:36
De affiche is gewoon rond hoor. Het uurschema staat online en al. Op de gewone Werchter ofzo zie ik hen ook al niet meer passeren. Ik vrees dat Tenacious D gewoon niet bekend genoeg is en te duur om te boeken want Schueremans en co lijken nooit moeite te doen om 'the D' in Belgie te krijgen.

HyPnOTiZeR
14 maart 2012, 17:18
Niemand hier die een Black Circle ticket verkoopt ? Pm me dan want ik zoek nog ééntje! :)

de hamster
9 mei 2012, 00:43
de setlist van de eerste Black album tour concerten is alvast erg lekker. Van mij mogen ze gerust hetzelfde brengen in Werchter. Slim ook dat ze de nummers van the black album qua volgorde door elkaar gehaald hebben zodat ze niet beginnen met sandman en sad but true maar eerder tot een hoogtepunt opbouwen. Buiten Creeping Death en Memory Remains mis ik eigenlijk niet echt iets.

1.
Hit the Lights
2.
Master of Puppets
3.
The Shortest Straw
4.
For Whom the Bell Tolls
5.
Battery

The Black Album
6.
The Struggle Within
7.
My Friend of Misery
8.
The God That Failed
9.
Of Wolf and Man
10.
Nothing Else Matters
11.
Through the Never
12.
Don't Tread on Me
13.
Wherever I May Roam
14.
The Unforgiven
15.
Holier Than Thou
16.
Sad But True
17.
Enter Sandman

Encore:
18.
Fuel
19.
One
20.
Seek & Destroy

Thorondor
10 mei 2012, 22:05
trapped under ice verdomme! :p

sluysen
10 mei 2012, 22:09
Iemand die weet of het doenbaar zou zijn om de trein van (ongeveer) 00.00 in leuven te nemen?
Ik vermoed dat ik dan rond 23uur zal moeten vertrekken, maar ik kan moeilijk anders, aangezien ik anders pas 00.50 een trein heb, en pas om 03.00 thuis ben dan. De dag nadien smiddags heb ik een examen :p dus moet wel zo vroeg mogelijk thuis zijn.

Likweed
26 mei 2012, 20:09
In hoeverre worden die tickets eigenlijk op naam gecontroleerd? Ik heb niet tijdig tickets kunnen bestellen omwille van mijn werk. Maar nu kan ik dus toch gaan en zou ik ergens op internet tickets kopen, maar wil natuurlijk niet aan de entréé geweigerd worden.

sluysen
26 mei 2012, 20:12
Hopelijk niet want de mijne zijn ook door iemand anders aangekocht (in groep aangekocht voor hele hoop vrienden tegelijk)

de hamster
27 mei 2012, 01:00
Seriously, ze controleren af en toe wel eens, maar ze gaan toch geen 54.000 man controleren zeker? Mij hebben ze op al die jaren toch nog nooit gechecked. Weet je, als ze je controleren en ze zeggen dat het ticket niet op jouw naam staat, dan zeg je toch gewoon dat het een kennis is die het ticket voor jou bij besteld heeft omdat je zelf geen account op goformusic hebt?

rossenalbino
27 mei 2012, 02:19
Ik heb nog een ticket voor de black circle, ter waarde van 120 euro, ik verkoop het omdat ik een backstage ticket heb kunnen fixen.

devilution.be
27 mei 2012, 20:10
Ghost is lache doet me denken aan ne mix van Candlemass en King Diamond lol

Bosvos
28 mei 2012, 01:05
Ghost is lache doet me denken aan ne mix van Candlemass en King Diamond lol

Lache, lache... Da's gewoon ne goeien band :D

nTFs
28 mei 2012, 11:18
En voor de thuisblijvers is de set van Metallica integraal te beluisteren op Stubru.

Dillyracer
28 mei 2012, 21:00
Soundgarden meegepikt aan de ingang.

:love:

Ruben666
28 mei 2012, 21:22
En voor de thuisblijvers is de set van Metallica integraal te beluisteren op Stubru.

Die presentator door de intro aan het heenlullen "Het is niet meteen de grootste hit van Metallica, maar we zullen hem toch maar meepikken"... :ironic:

Strak begin btw, jammer dat er in tegenstelling tot eergisteren geen beelden bij zijn.

Soals
28 mei 2012, 21:24
De wei staat in brand!? O.o
* Beeldspraak

Recipe4hate
28 mei 2012, 21:28
Die presentator door de intro aan het heenlullen "Het is niet meteen de grootste hit van Metallica, maar we zullen hem toch maar meepiken"... :ironic:

Strak begin btw, jammer dat er in tegenstelling tot eergisteren geen beelden bij zijn.

Direct mijn ergernis van de dag. (incl de interviews die hij al heeft mogen doen met andere bands. Als ge er niks van kent, zwijg dan gewoon aub).

Ruben666
28 mei 2012, 21:30
En vooral zwijgen, dacht dat hij enkel de introductie zou doen, niet een live-verslaggeving... :doh:

Implar
28 mei 2012, 21:31
Daarnet 2 liedjes van Channel Zero vanop Werchter gehoord...trok toch op niet veel.

Metallica klinkt wel verdomd goed moet ik zeggen, maar die presentator moet zijn muil houden. Master of Puppets een van hun oudste liedjes...

err0r
28 mei 2012, 21:34
Daarnet 2 liedjes van Channel Zero vanop Werchter gehoord...trok toch op niet veel.

Metallica klinkt wel verdomd goed moet ik zeggen, maar die presentator moet zijn muil houden. Master of Puppets een van hun oudste liedjes...

Hij praatte over Hit the lights. en RTL aangename surprise in de set, had fuel op die plek verwacht. nu hopelijk opgevolgd door Creeping Death.

tgc_9012
28 mei 2012, 21:41
Pft, geen ticket gekocht omdat ik Metallica al 4x live gezien heb, maar daar heb ik nu echt wel spijt van :/

u4ea
28 mei 2012, 21:45
Ik kom vanonder mijne steen gekropen en merk vanaf vandaag pas da Metallica komt optreden op Boutique. Haddek da geweten haddek misschien gegaan.

Ruben666
28 mei 2012, 21:58
Pft, geen ticket gekocht omdat ik Metallica al 4x live gezien heb, maar daar heb ik nu echt wel spijt van :/

2

vloet
28 mei 2012, 22:58
Precies wel vette sfeer ginder

tgc_9012
28 mei 2012, 23:00
Ik moet terugdenken aan die keer dat de black eyed peas voor Metallica speelden op Werchter. Al die zware mannen vooraan bij bep :')

xversex
28 mei 2012, 23:02
Precies wel vette sfeer ginder

Altijd. Metallica heeft namelijk enorm veel diehard fans, velen zijn speciaal voor hen (ferm op voorhand) gekomen.

EDIT: nu One :music:

xversex
28 mei 2012, 23:15
Nu hopelijk Seek and Destroy? :)

EDIT: feest :woohoo:

Thysios
28 mei 2012, 23:19
*kwijl* :drool:

nTFs
28 mei 2012, 23:27
Eindigen met het drieluik Battery, One en Seek & Destroy. Nice.

BleKKie
28 mei 2012, 23:28
Godver, heel eind overwogen maar precies niemand die ik ken die wou gaan dus maar geen ticket gekocht, en nu beklaagt iedereen het zich (incl. mezelf) :sop:

kristofke_1
29 mei 2012, 01:18
net terug van boutique, van de 3 keer dat ik metallica gezien heb is deze toch wel veruit de beste passage. praktisch 95 % van het volk kende ook al de liedjes natuurlijk wat dus voor 1 groot meezing festijn zorgde! En het drieluik was idd fenomenaal goed.

alleen die hitte overdag was soms echt wat teveel. moet het nog terug gewoon worden :p

Exorikos
29 mei 2012, 01:50
Wat een show!

Channel zero: wat een prutsband. Die hele set klonk als een aaneenschakeling van rifs uit andere nummers zonder ook maar iets van een eigen sound te hebben.

Mastodon: Vooral achtergrondmuziek tijdens het eten, maar het verschil met Channel zero was al heel groot.

Soundgarden: Zalige muziek, maar ze waren nogal statisch op het podium. Er gebeurde niet zo veel.

Metallica: Ik moest er wat aan wennen dat er in mijn beurt regelmatig een klein moshpitje ontstond waardoor er wat geduw was, maar eens dit voorbij was: wauw. Wat een setlist, wat een sfeer, wat een show! Het filmpje van The Black Album was super. De intro van One was fantastisch met die live ontploffingen. De lasershow was echt vet. Superlatieven tekort voor te beschrijven hoe geweldig ik het optreden vond.

RaZoR be
29 mei 2012, 08:13
man, wat een zalige dag! Metallica was echt beestig! De rest van de bands waren ook redelijk.
Enigste minpunt is dat wij 1.5 uur hebben gedaan over 5km van an de weide tot aan rondpint in Haacht na de show. Was pas om 3.30 terug thuis :s

Delirium
29 mei 2012, 09:12
Voor mij mijn 5e keer Metallica (laatste 5 passages in België allemaal meegemaakt) en dit was toch één van de betere optredens.
Ik had de indruk dat ze er allemaal veel zin in hadden en dat zorgde voor een energiek optreden.
Echt zalig om de volledige Black Album eens live te horen, vooral de nummers die je anders nooit hoort.
En een plectrum van den James om aan de collectie toe te voegen :)

Soundgarden vond ik ook wel top.
Chris Cornell heeft echt een dijk van een stem.

Wat een setlist, wat een sfeer, wat een show! Het filmpje van The Black Album was super. Superlatieven tekort voor te beschrijven hoe geweldig ik het optreden vond.

Setlist was idd super.
Eindelijk Battery live eens mogen meepikken :) Is echt een bom van een nummer. Idd superlatieven tekort om dit te beschrijven. Je moet zoiets gewoon meemaken.

man, wat een zalige dag! Metallica was echt beestig! De rest van de bands waren ook niet redelijk.
Enigste minpunt is dat wij 1.5 uur hebben gedaan over 5km van an de weide tot aan rondpint in Haacht na de show. Was pas om 3.30 terug thuis :s

ik heb 2u gedaan voor 2km te rijden, van de parking tot het rond punt.
Chance dat er op parking A1 ene een Heras-hek had opengezet zodat ik langs de zijkant weg kon. Anders had ik er nog een uur langer gestaan denk ik.

TCmatic
29 mei 2012, 09:30
Optreden Super! Organisatie, dikke flop. Zoals zovelen hier 1,5u stilgestaan op de parking. Ook veel te weinig drank- en eetgelegenheden voor de hoeveelheid volk die aanwezig was (na mastodon 30min aangeschoven voor een pakje friet en stond nog niet halverwege, ben het dan maar afgebold).

Delirium
29 mei 2012, 09:37
Optreden Super! Organisatie, dikke flop. Zoals zovelen hier 1,5u stilgestaan op de parking. Ook veel te weinig drank- en eetgelegenheden voor de hoeveelheid volk die aanwezig was (na mastodon 30min aangeschoven voor een pakje friet en stond nog niet halverwege, ben het dan maar afgebold).

Ik was na Channel Zero gaan eten. Wou friet stoofvlees nemen.
"Ja, da gaat niet 't stoofvlees is op"
I mean, 't is 17u, hoeveel stoofvlees kan ne mens eten of hadden jullie maar 1 pot. Toen ik doorging om rond 23u30 zag ik aan een kraam verderop nog mannen friet met stoofvlees eten.
Hoe kan het zijn dat in dat één kraam alles op is en het andere er bij het afsluiten nog is?

devilution.be
29 mei 2012, 10:07
Ghost en Metallica waren enige dat ik goed vond lol.

En wtf is dat met die 40 minuten tussen elke groep? En wtf was er mis met de sound...

:D Het was wel leuk nog ne keer veel marginaal volk bij elkaar te zien <3

forloRn_
29 mei 2012, 10:57
Bon, Gojira is dus niks om bij daglicht te bekijken.

switchblade
29 mei 2012, 11:11
Die presentator door de intro aan het heenlullen "Het is niet meteen de grootste hit van Metallica, maar we zullen hem toch maar meepikken"... :ironic:

Zijn opmerking op het einde vond ik heel zielig:
"Ja meneer hetfield, maar nu wil ik ook eens iets zeggen", toen hij na het concert nog het publiek toeriep.
Die presentator werkte het hele concert al keihard op m'n zenuwen :sad:

cpt nice
29 mei 2012, 11:27
Zo te horen heb ik toch wel iets gemist van Metallica. Ik heb ze een paar jaar geleden live gehoord op Pukkelpop en daar vond ik ze op zen zachts gezegd matig. Maar hier waren ze blijkbaar veel beter :(

sluysen
29 mei 2012, 11:32
Schitterend optreden, wel iets voor einde moeten vertrekken aangezien ik de trein van 00.03 wou nemen (binnen 2 uur examen dusja :D)

Toch nog One & Seek & Destroy gehoord tijdens wandelen naar de bus :p

Swagger
29 mei 2012, 11:33
valt het optreden van Metallica op stubru te herbeluisteren?

Dieterg
29 mei 2012, 11:34

Idd, wij waren ook pas om 3u. thuis.. Het probleem lag bij ons misschien wel aan het feit dat we met een bus waren en natuurlijk niet iedereen tijdig aanwezig was.. Ik denk dat wij als laatste vertrokken waren op de busparking dus file viel bij ons wel mee :p.

Ik ging eigenlijk voornamelijk voor metallica. Mastodon heeft me aangenaam verast enja channel zero was gewoon triest. Ik had zoiets al wel verwacht, ik vond ze op graspop ook niet zo geweldig.

Metallica was echt wel ge-wel-dig! Wat een feest! :woohoo: Is dit ook opgenomen met beelden? Ik zou het concert wel eens willen herbekijken!

Thin Liz
29 mei 2012, 12:15
Om 5 uur was het stoofvlees idd op in het kraam achteraan, wou dan maar om een burger gaan...maar de ajuintjes waren ook al op. Goed bezig zou ik zo zeggen, stonden die daar voor de eerste keer ofzo? (Ah, kwam daar 50.000 man? :wtf:) En idd: bij het doorrijden achteraf was het debiliteit troef (ik had m'n deel al gehad bij het toekomen door op z'n Belgisch 6 omleidingen op marginaal kleine afstand te moeten trotseren), maar wat daar gebeurde was :angry: : Ik heb welgeteld één uur gedaan om van m'n parkeerplek naar de zijkant van de weide te rijden (10 meter, U leest het goed).

MAAR, het optreden dan:

TOP :)

Channel Zero was imo slaapverwekkend, enkel met hun hits op het einde begon het publiek een beetje te herleven maar al bij al was het geen hoogvlieger voor het publiek dat grotendeels toch voor Metallica kwam en zich eerder leek te vervelen (stond op de 2de rij linksvooraan). Mastodon was iets beter maar ook helemaal m'n genre niet, het publiek leek het wel beter te apprecieren, alhoewel hier ook alweer het merendeel eerder op z'n horloge zat te focussen... Soundgarden hetzelfde, hier en daar een beter nummer maar net zoals Mastodon vond ik sommige nummers dan weer weinig geinspireerd, het raakte me totaal niet. Ik heb wat zitten rondkijken maar op geen enkel ogenblik leek één van die groepen echt de grotere massa mee te krijgen, de sfeer was er ook gewoon niet (toch niet waar ik stond).

En dan... Metallica natuurlijk. Uit m'n ooghoeken, toen het optreden net begon, kwam een handvol Franssprekende medemensen de andere mensen op de eerste rij verdringen. Er vielen woorden en sigarettenpeuken werden uitgeslagen op een onschuldige vrouw haar T-shirt van de eerste rij. De security greep slim in (nadat ze nog eens minuten lang het gezaag moesten aanhoren voor backstage te mogen komen van die bende), maar spijtig genoeg werden ze er niet uitgesmeten dus ik vreesde wel voor de sfeer met die debielen naast me. Gelukkig overheerste de sfeer die Metallica bracht nadien :)
Minder 'bekende' hits dan een 'gewoon' optreden (het leek bij momenten tijdens die ontraditionelere oudere nummers zelfs ietsje te 'snel' gespeeld met minder opbouw bij het begin van hun nummers zoals bij de klassieke shows), maar evengoed: wat was dit weer hoogstaand. Elk onderdeel van het plaatje klopte weer: James die het publiek zo goed kan bespelen, de interactie met het publiek met de rest van de band, de lasers, vlammenwerpers, vuurwerk...alles. Iedereen weet ondertussen dat ze steevast eindigen met 'Seek and Destroy', maar toch wordt iedereen dan even wild, de haren kwamen recht, iedereen zong mee. Het bewijs dat de fanbase gigantisch is, hun oer-songs niet slijten en steengoed blijven en voor mijn part mogen ze daar nog héél veel komen :)

belgianreaver
29 mei 2012, 12:20
Zo te horen heb ik toch wel iets gemist van Metallica. Ik heb ze een paar jaar geleden live gehoord op Pukkelpop en daar vond ik ze op zen zachts gezegd matig. Maar hier waren ze blijkbaar veel beter :(

Ik vond ze net heel goed op pkp 2008. Heb ook een plectrum gevangen toen. Op boutique wou ik er wel bij zijn maar ik vond 110 euro voor een black circle ticket toch iets te duur en 75 euro zonder aan het podium te kunnen staan zag ik ook niet zitten.

Soals
29 mei 2012, 12:26
Dat verkeersprobleem was geen gevolg (of niet enkel het gevolg) van een slechte oranisatie hoor. Gewoon 52.000 man die ineens de baan op moet, zorgt altijd voor problemen/files.

666racerke
29 mei 2012, 12:30
wij zijn enkel voor Metallica naar ginder geweest,met jawel de dure black circle tickets.
mastodon,viel nogal mee maar zoals eerder gezegd,ik denk 90% stondt er puur voor Metallica,een enkeling brulde wat nummers mee de meeste bleven kijken maar meer op de horloge dan naar de band zelf.
Soundgarden,sorry voor de mss echte fans onderons maar wat een saai optreden,maar het is ook een ondankbaar feit dat je net voor Metallica moet gaan spelen,je het verdomd moeilijk krijgt om de weide mee te krijgen.

super dagje gehad,massa's foto's en filmkes,en een hele grote strandbal,waar jammer genoeg dan nog wordt om gevochten ook.

grts en volgende keer Metallica in belgie, I WILL BE THERE !!!!!!!!

Delirium
29 mei 2012, 12:45
super dagje gehad,massa's foto's en filmkes,en een hele grote strandbal,waar jammer genoeg dan nog wordt om gevochten ook.

Ik had ook zo'n kleine standbal vast.
Maar die achter mij vond blijkbaar dat hij er meer recht op had dan mij, want die trok mij gewoon mee naar achter en lag daar bijna op de grond.
Toen ze die plectrums smeten zijn we er ook een paar keer omver geduwd door een paar aasgieren :)

xversex
29 mei 2012, 12:49
Bon, Gojira is dus niks om bij daglicht te bekijken.

Hoezo? Verklaar u nader.

Trouwens, veel mensen vinden soundgarden, gojira en mastodon niet goed, maar dit zijn eigenlijk echt wel topnamen. Soundgarden bijvoorbeeld is imo zeker even goed als metallica..

Maarja, het liep daar dus blijkbaar vol met diehard metallicafans, dan valt het wel te verwachten dat die de andere bands voor een relatief onenthousiast publiek stonden..

forloRn_
29 mei 2012, 12:56
Hoezo? Verklaar u nader.

Ik heb ze gezien in de AB en in de Shelter op PP en bijeengepakt in een donkere zaal of tent komt de muziek beter tot zijn recht.

Exorikos
29 mei 2012, 12:56
Metallica "One" Werchter Boutique - 28/05/2012 HD - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=CqqlIVlI2Zs)

Kippenvel!

Teknohol1c
29 mei 2012, 13:11
Leuke dag geweest, eerste maal in werchter, eerste maal zo'n metal-concert.
Metallica was zalig, de rest was ook wel goed ma ben zo ni thuis in't wereldje dus kende daar maar weinig van...
Beetje last gehad van de aanhoudende hitte, dat wel.
Nadien geen problemen gehad om weg te geraken van de parking en onderweg. Zaten erg snel op de baan. We zijn dan ook niet tot het laatste liedje in het volk blijven staan. Tijdens de laatste song waren we al op de parking (die dichtste bij de wei), klonk daar evengoed als op 't plein. Feest gedaan, auto in en hoppa.. :)

X-travaganza
29 mei 2012, 13:17
super dagje @ Boutique (behalve de verschroeiende zon ;))

de reden waarom we naar daar zijn gegaan was Metallica (and as always a F*ck*ng Awesome show), Chanel Zero was imo ook niet slecht, Soundgarden was ook nog eens leuk om te zien (beetje statisch en niet veel te beleven op 't podium,maar toch goe), Mastodon hebben we gehoord maar niet gezien omdat we dan een frietje gaan "steken" zijn, aangenaam verrast door Gojira (een groep die ik niet kende)...maar Ghost was m'n ding niet (muziek was wel goe maar die gast z'n stem ligt me niet)

Was toch blij met m'n Black Circle ticketje hoor...was mss wel redelijk veel,maar éénmaal Metallica begon was het zeer zeker z'n geld waard (enkel nog een plectrumke,een drumstick of nen bal zou het afgemaakt hebben...maar we kunnen nu eenmaal niet alles willen hé)

naar huis rijden viel bij ons nog mee...stonden dan ook op de (betaalde) parking het verst van de wei dus nog eventjes te voet (al gingen we sneller dan de auto's). Een half uurtje traagjes vooruit en dan vlotjes naar Eeklo City ;)

Dillyracer
29 mei 2012, 13:31
Hoezo? Verklaar u nader.

Trouwens, veel mensen vinden soundgarden, gojira en mastodon niet goed, maar dit zijn eigenlijk echt wel topnamen. Soundgarden bijvoorbeeld is imo zeker even goed als metallica..

Maarja, het liep daar dus blijkbaar vol met diehard metallicafans, dan valt het wel te verwachten dat die de andere bands voor een relatief onenthousiast publiek stonden..

Pretty much.

Over hun stage presence kan ik niets zeggen aangezien ik het niet gezien heb, maar qua muziek vond ik Soundgarden toch echt wel goed.

Cornell zijn stem. :love:

shiftyke
29 mei 2012, 13:50

Dat is nog nooit anders geweest...

Als Metallica op Roch Werchter speelde staan hun fans daar ook altijd met bosjes samen getroept andere optredens te verneuken omdat ze aan het wachten zijn op hun favoriete band en geen moer geven om andere namen.

Lobmans
29 mei 2012, 13:54

Als Metallica op Roch Werchter speelde staan hun fans daar ook altijd met bosjes samen getroept andere optredens te verneuken omdat ze aan het wachten zijn op hun favoriete band en geen moer geven om andere namen.

Idd, daarom dat ik enorm blij was dat Metallica niet op Rock Werchter zelf stond dit jaar. Nu niet omdat Metallica me geen hol boeit (dat valt namelijk op te lossen door gewoon intussen naar een podium te gaan), maar wel omdat het gros van hun fans zich totaal niet interesseert voor andere namen, zeker niet als het wat "softere" namen zijn, maar wel al vanaf 's middags de voorste rijen in beslag nemen. Akkoord bij andere groepen hebt ge dat fenomeen ook wel eens, maar toch bijlange niet zo erg als bij Metallica.

younglink
29 mei 2012, 14:27
Reeds de vijfde keer dat ik Metallica heb gezien en dit was één van de beste shows. De sfeer was echt ongelooflijk deze keer.
Spijtig dat ik dit jaar niet naar Rock Am Ring kan gaan, anders zag ik ze binnen paar dagen nog eens :p

En er was een Jack Daniels-stand:love:

UnFinished
29 mei 2012, 14:35

^Dit, heel triestig om hier te lezen dat de rest van de bands slechts tijdsopvulling waren. Metallica mag dan wel een wereldband zijn, groepen als Mastodon verdienen het evenveel om op dat podium te staan.

Exorikos
29 mei 2012, 14:43
^Dit, heel triestig om hier te lezen dat de rest van de bands slechts tijdsopvulling waren. Metallica mag dan wel een wereldband zijn, groepen als Mastodon verdienen het evenveel om op dat podium te staan.

Heeft er hier dan zoveel gestaan dat de andere bands niet meer dan dat waren?

Er zijn de hele dag optredens. Als je dan moet eten, dan is de keuze tussen Mastodon of Soundgarden. Ik heb gekozen voor Mastodon tijdens het eten te beluisteren, maar vind ik de band daarom per se minderwaardig? Je overdrijft wel een beetje.

souldoubt
29 mei 2012, 15:02

Wees blij dat het Slayer niet was die daar moest headlinen... :D
Hoewel, Slayerfans roepen ganse dagen "Slaaaaayeeeer!!!", ookal staan ze niet op de affiche, dus zo'n gasten zullen er ongetwijfeld ook wel tussen gezeten hebben...

de hamster
29 mei 2012, 15:11
Ik moet zeggen, ik heb me stevig geamuseerd.

Samen met het nichtje van mijn vriendin richting de snikhete weide getrokken, een safelocker gehuurd om al onze brol in te droppen en gaan.

Channel Zero **

Was wel degelijk, maar muzikaal is het gewoon ietwat ongeinspireerd. Sommige nummers, de oudere zoals Help en Suck my energy werken wel nog steeds, maar hun recente werk klinkt toch wel erg dertien in een dozijn om echt te bekoren.

Wel enorm geamuseerd met kijken naar de moshpitts in onze buurt en de security die constant crowdsurfers uit het publiek mocht pikken. Ik dacht zelfs dat ik even een circle pitje zag passeren. gezellig.

Mastodon ****

niks bindteksten en nauwelijks ruimte voor pauze, maar een verdomd strak gespeeld concert van Mastodon. Het gros van de setlist bestond uit songs uit hun recente The Hunter en we kregen dus Mastodon op zijn toegankelijkst. Nummers als all the heavy lifting en curl of the burl meebrullen en een furieus Blood and thunder. Heerlijk optreden.

Soundgarden ****

Reactie van nichtje: Die Cornell ziet er nog best yum uit voor zijn leeftijd. Dat en het feit dat zijn stem nog altijd ijzersterk is zijn twee van de grootste handelsmerken van Soundgarden maar de rest van de band valt ook niet te onderschatten.

Kim Cahill lijkt op een lid van de taliban maar zijn explosiviteit ligt in zijn gitaarspel en de drummer is gewoon ijzersterk. Sommige nummers van Soundgarden lijken idd wat op elkaar maar Fell on black days en het heerlijk uitgesponnen Slaves en Bulldozers waren onmiskenbare hoogtepunten.

Een tikje statisch maar wel ijzersterk concert.

Metallica *****

Daar ga ik niet veel over uitwijden. Het was de eerste keer dat ik hen zag en ze hebben niet teleurgesteld. De setlist was erg lekker, hoewel ik persoonlijk liever een Creeping Death of fade to black in de plaats van Hell and back had gezien.

Dat is voor mij persoonlijk een heel klein smetje op een verder onvergetelijk concert. Hell, ik heb zelfs terug respect gekregen voor Lars die al bij Master of Puppets zat te zweten als een pedofiel op een springkasteel maar toch de verdere twee uur bleef meppen alsof zijn leven ervan afhing en nog de tijd vond om het publiek te komen groeten achteraf.

Belgischefriet
29 mei 2012, 15:17
Ook ik heb ongeveer 2uur in de file gestaan maar dat was ook wel te verwachten als er 52000 man tegelijk op straat moet.

En wat een mooie licht/vuurwerk show bij one!Metallica - One (Werchter Boutique 28/05/12) [HD] - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=NvX5ch0CG8U&feature=g-u-u)

Jenske2
29 mei 2012, 15:21
filmpjes op youtube gezet van metallica en channel zero !!
https://www.youtube.com/user/Jenske2psn?feature=mhee

Thin Liz
29 mei 2012, 15:44
Hun toenadering tot het publiek, voor zo'n grote band zeker, is zeldzaam. Na het laatste nummer blijven ze dan nog minuten lang plakken op het podium en verkennen ze nog eens alle uithoeken om iedereen te bedanken, plus te bestoken met plectrummekes en drumsticks. Alleen voor het geld? Daar geloof ik geen hol van, natuurlijk speelt het een rol, maar je ziet gewoon dat ze het graag doen en dat ze respect hebben voor hun fanbase.

de hamster
29 mei 2012, 15:48
Moest wel lachen dat Robert ze met hele zakken het publiek in smeet. Ok, het is niet exclusief gebruikt, maar je hebt wel een aandenkentje zo :-)

Soals
29 mei 2012, 15:50
Ik heb ooit een drumstok recht tegen mijn kop gehad :)!
Wel niet van Metallica maar kom...

dibo
29 mei 2012, 16:13
Sorry voor de fans, maar Soundgarden... :rofl:
De gemiddelde soundcheck klinkt beter!

Metallica daarentegen was strak! :applause:

edit: wij zijn met de auto gekomen met de fiets achterop... Geparkeerd in Haacht en weinig last gehad van het verkeer. Aanrader!

devilution.be
29 mei 2012, 17:15
Ik heb ze gezien in de AB en in de Shelter op PP en bijeengepakt in een donkere zaal of tent komt de muziek beter tot zijn recht.

Yeah, de sound trok op niets hier imho. En die mannen hadden echt het publiek ook niet aan hun kant.

Zo op een bepaald moment "Are you guys having a good time atleast?" ocharme :p

Dillyracer
29 mei 2012, 17:37
Sorry voor de fans, maar Soundgarden... :rofl:
De gemiddelde soundcheck klinkt beter!

Neen

Exorikos
29 mei 2012, 19:47
Minpunt aan gisteren: ik heb Lulukai niet gezien! :p

Typhoon
29 mei 2012, 20:10
Weet trouwens iemand of ge die '20 years black album' tshirt online kunt kopen? op de wei was em uitverkocht :cry:

Jakke007
29 mei 2012, 20:53
Ik vond de kerel die aant crowdsurfen was in zijn kilt ook wel lachen! Wel blij dat die niet te dicht in mijn buurt kwam :)

demon326
29 mei 2012, 20:53
Niemand hier die speculeert over de boodschap die Lars meegaf helemaal op het einde? 'We will see you all very soon'? (met de nadruk op very)

Zeggen ze altijd hoor :unsure:

Stationary
29 mei 2012, 20:56
Zeggen ze altijd hoor :unsure:

Hebben ze dat in 2009 dan ook gezegd op het einde van hun Sportpaleisoptreden? Erg 'soon' vind ik dat nu wel niet eerlijk gezegd :unsure:

Goed ja, ik dacht dat ze daarmee iets bedoelden. My bad!

deyoeri
29 mei 2012, 21:03
Ulrich kraamt altijd van die onzin uit. "So now we have our own Werchter right?" - vond 'k wel effe goed :') Maar bon.
Leuk dagje, goeie setlist, goede show, alles erop en eraan.
Mastodon was blijkbaar geen spek voor de ouwe-bierpens-bek, maar was ook zeer goed. Channel Zero daarentegen was gewoon triest, Van Damme lijkt ook elke dag meer op een lijk.
Minpunt: fucking hitte - idiote opstopping.

Kid_C
29 mei 2012, 21:07
Wow, zoveel linkrequests en dat vlak onder mijn neus. Tof.

Het blijft verboden, feit dat het als stream en niet als download aangeboden wordt heeft een reden.

nTFs
29 mei 2012, 21:09
Ik plaats hier niets dus kan het wel veronderstel ik...

xversex
29 mei 2012, 21:09
Pretty much.

Over hun stage presence kan ik niets zeggen aangezien ik het niet gezien heb, maar qua muziek vond ik Soundgarden toch echt wel goed.

Cornell zijn stem. :love:
Idd :)

Daarom hoop ik dat Metallica (net als Rammstein) nooit maar dan ook nooit op graspop speelt, die fans zouden heel de sfeer verzieken.

2jaar geleden was dat ook zo met fans van Kiss. Stonden vanaf 's middags vanvoor en waren dan aant zagen omdat er geduwd (uitdeiningen moshpit) werd tijdens Hatebreed :ironic:

Wees blij dat het Slayer niet was die daar moest headlinen... :D
Hoewel, Slayerfans roepen ganse dagen "Slaaaaayeeeer!!!", ookal staan ze niet op de affiche, dus zo'n gasten zullen er ongetwijfeld ook wel tussen gezeten hebben...

De meeste slayerfans hebben ook respect voor andere metalbands, metallicafans daarentegen (ondanks dat het een metal affiche was)...

Kid_C
29 mei 2012, 21:10
Ik plaats hier niets dus kan het wel veronderstel ik...

Een topic vol requests kan evenmin.

devilution.be
29 mei 2012, 22:13
Daarom hoop ik dat Metallica (net als Rammstein) nooit maar dan ook nooit op graspop speelt, die fans zouden heel de sfeer verzieken.

De meeste slayerfans hebben ook respect voor andere metalbands, metallicafans daarentegen (ondanks dat het een metal affiche was)...

Hier lees je toch ook een pak nonsens lol...

De affiche was vreselijk, allemaal bands die totaal niet bij elkaar passen. Uiteraard zijn er veel mensen die gewoon voor Metallica kwamen, ik ga echt wel geen 75 euro neertellen voor bands als Gojira en Mastodon, hell die kunt ge gaan zien voor 10 euro...
Sound garden is een enorm sterke band maar hoort totaal niet in deze line-up...

Betere line-up had geweest.

Down
Voivod
Testament
Metallica

Nuja ne mens mag ne keer dromen hé :D

Thorondor
29 mei 2012, 22:27
gojira: superstrak en veel te vroeg op affiche
channel zero: triestig, enkel paar "hitjes" dat deftig overkwamen
mastodon: die zijn toch ook wel redelijk slap geworden met paar jaar terug maar toch wat beter dan channel zero
Soundgarden: Best te genieten en wat een stem!
Metallica: super optreden en direct er vol op met hit the lights, al moet gezegd worden dat Lars toch vaak wa klooit :p

Kid_C
29 mei 2012, 22:31
Hier lees je toch ook een pak nonsens lol...

De affiche was vreselijk, allemaal bands die totaal niet bij elkaar passen. Uiteraard zijn er veel mensen die gewoon voor Metallica kwamen, ik ga echt wel geen 75 euro neertellen voor bands als Gojira en Mastodon, hell die kunt ge gaan zien voor 10 euro...
Sound garden is een enorm sterke band maar hoort totaal niet in deze line-up...

Betere line-up had geweest.

Down
Voivod
Testament
Metallica

Nuja ne mens mag ne keer dromen hé :D

Mastodon staat ondertussen wel een paar trappen hoger dan Down of Voivod. :unsure:

Swagger
29 mei 2012, 22:47
Stukske met de enter sandman, prachtig!

devilution.be
29 mei 2012, 23:43
Mastodon staat ondertussen wel een paar trappen hoger dan Down of Voivod. :unsure:

Mja... Britney Spears ook ;)

de hamster
29 mei 2012, 23:44
nu zijde gewoon belachelijke praat aan het uitslaan kerel.

devilution.be
29 mei 2012, 23:56
nu zijde gewoon belachelijke praat aan het uitslaan kerel.

Omdat mijn visie van een trap hoger staan anders is als die van u, achja :)

Hoe kunt ge nu zeggen dat ne band als voivod minder is als mastodon. Dat is in mijn ogen belachelijke praat. Snap je?

Svartálfar
30 mei 2012, 00:48
Der heeft toch niemand gezegd dat die minder goed zijn? Smaken enzo. Feit is wel dat ze pakken groter zijn qua naam en faam.

X-travaganza
30 mei 2012, 06:41
dus zo'n gasten zullen er ongetwijfeld ook wel tussen gezeten hebben...
naast ons stond er zo'n lange hollander, niet dat ik iets heb tegen (lange) hollanders hoor ;) , voor het concert van Soundgarden van z'n kl*t*en te maken en te zagen dat ze op geen hol trekken en dat ze maar één nummer hebben :doh: maar éénmaal ze begonnen waren dan was 'em was vollop aan 't meebrullen (met af en toe eens "Metallica" en "Master of Puppets")

We zijn dan een beetje verder gaan staan...komt diene onnozelaar toch weer niet bij ons staan én begint en weer van z'n tram te maken :oink:

gieltjegitaar
30 mei 2012, 18:21
Hebben ze dat in 2009 dan ook gezegd op het einde van hun Sportpaleisoptreden? Erg 'soon' vind ik dat nu wel niet eerlijk gezegd

In juli hetzelfde jaar stonden ze op Werchter dus toch pretty soon :p
Maar idd, erna was het 3 jaar wachten op een nieuw Belgisch concert.

Stationary
30 mei 2012, 20:25
K
In juli hetzelfde jaar stonden ze op Werchter dus toch pretty soon :p
Maar idd, erna was het 3 jaar wachten op een nieuw Belgisch concert.

Oops, dacht dat hun laatste Belgisch concert in het Sportpaleis was. Nuja, hoop doet leven zeker? :p

Rimidi
6 juni 2012, 12:27
Reeds de vijfde keer dat ik Metallica heb gezien en dit was één van de beste shows. De sfeer was echt ongelooflijk deze keer.
Spijtig dat ik dit jaar niet naar Rock Am Ring kan gaan, anders zag ik ze binnen paar dagen nog eens :p

En er was een Jack Daniels-stand:love:

Nogal goed dat uw vriend, The Automatic Legspreader (die trouwens nuchter ging blijven als ik me niet vergis, maar daar maar half in geslaagd is, na het zien en bezoeken van de JDstand :)), u aan een Jack Daniels festivalbandje heeft geholpen. Dit dankzij de connecties die hij door de jaren heen bij JD heeft opgebouwd :D Waarschijnlijk het vetste bandje dat je ooit zult aan hebben...en ivm RAR, er komen nog genoeg jaren Younglink!!!

OT: Metallica was bom!!! Enige kloterij was idd de lange terugrit...

Dieterg
6 juni 2012, 19:44
Ze hebben The unforgiven geupload met nog wat backstage video materiaal.

https://www.youtube.com/watch?v=9UtEke-vNjc&list=UUbulh9WdLtEXiooRcYK7SWw&index=1&feature=plcp