PDA

Volledige versie bekijken : Oprichten van fansite/club - Club Brugge

Compact93
5 december 2011, 20:04
Eerst aan moderatoren: ik wist niet goed waar dit onderwerp thuishoorde, vandaar ik deze hier plaats. Als hij fout staat, mijn excuses!
-------------------------------------------------------------------

Hallow allemaal!

Zoals de titel al zegt heb ik de gedachte om een fansite / fanclub te maken van Club Brugge. Hierop kan je allerlei nieuwtjes en dergelijke vinden, een forum, ...

Niet alleen een site zoals er al velen bestaan.. Graag zou ik hierin willen uitgroeien tot een officiële fanclub van Club Brugge.
Zo kan er na verloop van tijd als er voldoende leden en reacties zijn, afgesproken worden om onder de fanclub naar Brugge te gaan zien, uiteindelijk bussen in te leggen en ga zo maar door!

Bij deze zoek ik dus iemand die bereid is om hier mee aan te werken, liefst omgeving van Leuven (zo kunnen we een fanclub oprichten van Leuven, de gemeente Bertem heeft er ook al een).

Kortom: eerst starten met een fansite met nieuws en dergelijke over Club en de JPL in het algemeen en nadien eventueel groeien tot een officiële fanclub ;)

Laat maar weten, iedereen welkom!
(en hou het volwassen aub, niet van die anti-Brugge reacties ;) )

Sportinggboy
5 december 2011, 20:11
Zie waar je aan begint zou ik zeggen :p

Izelf heb een officiële fanclub van Anderlecht. Wij gaan overal naartoe ( Away - Home - Europa ) En er kruipt zeer veel tijd in. Vooral financieel gezond blijven is lastig zonder activiteiten te organiseren. Een bus huren kost al meteen enkele 100den euro's. En om dan uit de kosten te geraken moet je al meteen een volle bus aan inschrijvingen hebben :p

Ook is het lastig om een club op te richten. Voor thuiswedstrijden zal het wel lukken, maar away games zijn rampen ( op de meeste verplaatsingen krijgen de bezoekers max een 600 kaarten die dan verdeeld worden onder een verdeelsleutel. Zeer moeilijk om daar aan mee te doen als nieuwe club :)

Het is zeker leuk en ik doe het zeer graag maar ik ben er veel vrije tijd mee kwijt ( sommige mensen op dit forum kunnen dat bevestigen ;) )

Compact93
5 december 2011, 20:21
Zie waar je aan begint zou ik zeggen :p

Izelf heb een officiële fanclub van Anderlecht. Wij gaan overal naartoe ( Away - Home - Europa ) En er kruipt zeer veel tijd in. Vooral financieel gezond blijven is lastig zonder activiteiten te organiseren. Een bus huren kost al meteen enkele 100den euro's. En om dan uit de kosten te geraken moet je al meteen een volle bus aan inschrijvingen hebben :p

Ook is het lastig om een club op te richten. Voor thuiswedstrijden zal het wel lukken, maar away games zijn rampen ( op de meeste verplaatsingen krijgen de bezoekers max een 600 kaarten die dan verdeeld worden onder een verdeelsleutel. Zeer moeilijk om daar aan mee te doen als nieuwe club :)

Het is zeker leuk en ik doe het zeer graag maar ik ben er veel vrije tijd mee kwijt ( sommige mensen op dit forum kunnen dat bevestigen ;) )

Bedankt alvast voor die tips en zeker als supporter van RSCA ;) maar daar kan ik ook zeker mee leven!

Ik spreek hier op basis van enkele jaren, eerst eenvoudig beginnen en een goede ledenkring bij elkaar krijgen. In het begin zelf met de auto rijden en dergelijke en als er nadien genoeg kandidaten zijn, eventueel een bus.

Maar het is zoals je zegt, uitwedstrijden zullen steeds een ramp worden door de ticketverdeling. Vooral de grotere fanclubs zullen de tickets toegewezen krijgen en dat is wel enorm jammer.

Mijn bedoeling was om eenvoudig te starten, zonder dat er geld aan te pas kwam (voor domeinnaam en dergelijke zal je niet anders kunnen, maar nog niet beginnen met ledengeld enzo te vragen). Eerst eenvoudig een website en een forum, elkaar wat leren kennen en wat activiteiten doen ;) zo weet je ook meteen tegen wie je eigenlijk aan het praten bent op het forum ;) als ze dan nog eens in hetzelfde geïnteresseerd zijn ;)

Zeker dikke merci voor uw reactie! ;) hebben jullie ook een website? ;)

Sportinggboy
5 december 2011, 20:25
Bedankt alvast voor die tips en zeker als supporter van RSCA ;) maar daar kan ik ook zeker mee leven!

Ik spreek hier op basis van enkele jaren, eerst eenvoudig beginnen en een goede ledenkring bij elkaar krijgen. In het begin zelf met de auto rijden en dergelijke en als er nadien genoeg kandidaten zijn, eventueel een bus.

Maar het is zoals je zegt, uitwedstrijden zullen steeds een ramp worden door de ticketverdeling. Vooral de grotere fanclubs zullen de tickets toegewezen krijgen en dat is wel enorm jammer.

Mijn bedoeling was om eenvoudig te starten, zonder dat er geld aan te pas kwam (voor domeinnaam en dergelijke zal je niet anders kunnen, maar nog niet beginnen met ledengeld enzo te vragen). Eerst eenvoudig een website en een forum, elkaar wat leren kennen en wat activiteiten doen ;) zo weet je ook meteen tegen wie je eigenlijk aan het praten bent op het forum ;) als ze dan nog eens in hetzelfde geïnteresseerd zijn ;)

Zeker dikke merci voor uw reactie! ;) hebben jullie ook een website? ;)

Yep tuurlijk hebben we een website : Home (http://www.rsca-olen.be)

Wij hebben jaarlijks een 600 tal leden ( wij behoren tot een van de grootste SC clubs van RSCA :) ). Wij zijn uiteraard al enkele 10 talle jaren bezig :p

St0wned
5 december 2011, 20:33
Heb me dit jaar lid gemaakt van een vers opgerichte blauw-zwart supporters club dus hoor je af en toe wel dat het niet simpel is. Zorg allesinds voor een goed stam café waar je de uitmatchen kan bekijken. En ja voor je begint met busreizen zorg je best dat je zeker weet dat je de bus week na week vol krijgt (wat wss niet evident zal zijn voor mensen die van leuven moeten komen)

Logos
5 december 2011, 21:01
ikzelf heb hier geen ervaring mee, maar ben wel van in het begin betrokken geweest bij de opstart van de Barcelonistas de Gante en weet dat het niet eenvoudig is. Het is natuurlijk moeilijk vergelijkbaar, aangezien een Belgische club toch een pak bereikbaarder is.

Zaken die voor mij heel belangrijk zijn:

* een vast supporterslokaal, waar de uitwedstrijden wekelijks te volgen zijn, net als de Europese matchen
* probeer zoveel mogelijk mensen te bereiken via het forum, ook mensen die uit de buurt (van het lokaal) zijn. Een groot aantal leden is leuk, maar actieve leden zorgen voor een draagvlak en een blijvend enthousiasme rond de supportersclub.
* zorg voor voldoende activiteiten (hoeven daarom geen geld te kosten) en zorg voor een duidelijke communicatie
* de stap van een forum naar een real-life meeting waarbij je samen met de club naar events gaat en in het supporterslokaal tweewekelijks matchen komt kijken is natuurlijk groot. het kan daarom misschien niet onbelangrijk zijn om eens te polsen bij andere supportersclubs en te kijken hoe het daar loopt, misschien zelf leden aantrekken (die elkaar al kennen bv).