PDA

Volledige versie bekijken : 1968 Chevrolet Camaro

Draaksken
4 december 2011, 11:44
Hallo , even men broer en zus hun wagen voorstellen..

Het is een 68' Camaro base coupe maar met een RS grille en nog paar dingetjes ..
hij heeft deze wagen nu al 2 jaar in bezit .. Deze winter word de motor eruit gehaald om te reviseren en zien wat we kunnen doen aan de versnellingsbak ..Dit gebeurt allemaal thuis..
Motor voor het zweten van olie, Tikkende kleppen en normale revisie.. De versnellingsbak voor het verlies van ATF olie ( wrs door de koppelomvormer ) en Versnellingsbak is atm nog nen standaard 2 vitesse powerglide automatic maar we zijn aan het uitkijken voor een 4 speed te steken met bijhorende aanpassingen ..

Motor zou een 5.7L 350Ci moeten zijn (in de papieren :p ) maar met de engine code op te zoeken en wat verder zoeken kwamen we uit op een 305Ci 5.0L chevy engine built for Oldsmobile in tonowanda engine plant in Buffalo New York.. het is dus niet meer de original motor maar eenmaal de cilinderkoppen eraf zijn gaan we eens de boring meten enzo dat we zeker weten wat het is .. het kan ook een uitgeboorde 305 zijn die erin zit..

Atm paar fotootjes tonen van de uitbouw van de motor .. later foto's volgen nog eenmaal hij eruit gehaald is (wachten op weekend dat we een giraffe kunne huren)

DropShots.com (http://www.dropshots.com/Zorban#albums/Camaro%20Engine%20Rebuild/2011-11-11/17:11:07)

alsook filmpjes van toen hij pas helemaal gewaxed was vorig jaar
1968 Chevrolet Camaro 5.7L v8 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ddadL6i4cWE)

Video van de nieuwe lichten ( vroeger met onderdruk nu elektrisch )
1968 Chevrolet Camaro 5.7L v8 3 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=tapy4rzJZWE)

en onboard
1968 Chevrolet Camaro 5.7L v8 1 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=LY1ekN1xR4E)

Brick Top
4 december 2011, 12:07
Amai, op slag de coolste wagen van gans het forum! :applause:

vic
4 december 2011, 12:16
damn :drool:

Wa heeft da gekost als ik da mag weten?

Indien niet, zal ik nog even verder... :drool:

ComputerVISTA
4 december 2011, 13:35
Zeer zeer en uiterst zeer spijtig van die afschuwelijke velgen.

B.J. Blazkowicz
4 december 2011, 13:43
mooi ding!! zou hier ook niet misstaan naast de mustang. :love:

kan jij thuis motor zelf reviseren (hohnen, boren, uitlijnen) of lees ik het mis.

lekken aan voith koppeling (torque converter) is vaak gewoon de dichting op de as die lekt.
waarom een 4speed in steken als je er een 5speed kan op steken is evenveel werk (en dan toch niet meer origineel) zijn volgens mij ook fabrikanten die kits verkopen om die te doen passen.

is het nu u wagen die van broer of die van u zus?

ga dit topic toch blijven volgen.

Zeer zeer en uiterst zeer spijtig van die afschuwelijke velgen.

volledig mee eens. maar je kan die er eenvoudig vanonder halen.

Draaksken
4 december 2011, 13:50
-Aan de velgen word gewerkt .. opzoek naar de originele velgen ..
-Het blok zelf word weg gedaan voor te laten hohnen of uitboren indien nodig , dat soort materiaal heb ik wel nie ^^ al de rest word thuis gedaan , indien nodig breng ik materiaal mee van men werk (bv. momentsleutels , speciaal materiaal)
-we weten een th700r4 staan maar weten nog nie of die persoon hem zal verkopen ofnie .. die kits zen ook vrij verkrijgbaar ..
-Wagen van men broer en zus .. ik mag eraan werken en ermee rijden :p

ComputerVISTA
4 december 2011, 13:51
Zeer goed van de velgenupgrade!

ATI
4 december 2011, 17:11
Hele mooie auto!

desolation
4 december 2011, 17:49
die lichten zen geniaal

Brick Top
5 december 2011, 10:24
Die velgen, is dat niet typisch Amerikaans? Daar zie je dat wel meer vind ik. Supercoole mustangs/camaro's/mopars/whatever in originele staat maar dan wel met van die pimp-velgen eronder... Op dat vlak hebben ze hier in Europa toch meer smaak imo. Soit, zoals iemand hier al zei: een velg is snel vervangen.

Burny
5 december 2011, 12:02
alsook filmpjes van toen hij pas helemaal gewaxed was vorig jaar
1968 Chevrolet Camaro 5.7L v8 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ddadL6i4cWE)

Hoe geil kan een auto toch zijn :drool:
Gewoonlijk ben ik ook niet voor blingbling, maar ik vind deze velgen best wel passen eigenlijk :$

citrofenwick
5 december 2011, 12:30
Onder zo'n kar zijn die velgen wel nog 'cava'.
Die lichten zijn wel de max. Ook geniaal dat het origineel met onderdruk was :D

vette bak!

Draaksken
5 december 2011, 12:39
welja .. de velgen zijn atm geen prioriteit maar staan gewoon op de lijst van te vervangen ..

ook wel aant uitkijken voor de RS motorkap met de cowl ( zoals hier http://www.innercrisis.com/wp-content/uploads/2008/03/1968_chevrolet_camaro_rs_red_black_stripes_sy.jpg ) en de RS trunk "spoiler" ( zoals hier http://www.collectormotors.com/68rscon/03.jpg )

kabouter69
5 december 2011, 12:55
Zalige ride, moest ik ooit het geld hebben komt hier zeker zo'n exemplaar binnen.
Heb gisteren trouwens ook ene gespot in Essen op de Motorshow, echt supergeile bakken en vele pakken mooier als al het moderne geweld dat daar staat imo.

Waximize.be
5 december 2011, 19:38
Wow! Knappe wagen! :love:

Ik heb die nog niet gespot in Brugge, of komt ie niet veel buiten (zomer)?

Draaksken
5 december 2011, 20:09
enkel in de zomer en lente en wanneer et nie regent hehe .. en dan word er wel vrij mee rond gereden en ook naar events enzo ..

kaminikaze
5 december 2011, 20:16
ben verliefd :(

danzig_6
6 december 2011, 13:55
is Uw zus nog vrij? een meisje die met een Camaro rijd zoek ik al heel mijn leven...

Draaksken
6 december 2011, 14:20
hehe .. men zus = Men schoonzus .. gehebt pech !

dacuba
6 december 2011, 14:38
Die lichten :drool:

Hoe snel trekt zoiets eigenlijk op/topsnelheid? (ik besef heel goed dat ge zoiets niet koopt/restaureert om mee te gaan racen, maar ik wil het gewoon effe weten :p)

koenpje
6 december 2011, 14:41
Vette car en die lichten zijn indd geniaal! Velgen vallen nog mee maar denk dat er wel ander beter bij passen :)

Draaksken
6 december 2011, 15:31
Die lichten :drool:

Hoe snel trekt zoiets eigenlijk op/topsnelheid? (ik besef heel goed dat ge zoiets niet koopt/restaureert om mee te gaan racen, maar ik wil het gewoon effe weten :p)

we hebben het nog nie gemeten eigenlijk , maar standaard zouden de 350's zo'n 235+-Hp hebbe en de 305's zo'n 165hp .. eens de motor + boite er terug inzit zulle we hem eens op dyno zetten om eens te testen .. we zijn ook wel wat curieus :p..

T'is allesinds wel geen luie wagen ^^

dacuba
6 december 2011, 15:34
Heb net wat gezocht en 't 1969 model haalde +- 120mph :p

sir oinksalot
6 december 2011, 15:36
knappe wagen, lelijke velgen, maar zoals gezegd is dat idd echt iets typisch amerikaans

B.J. Blazkowicz
6 december 2011, 19:53
tja 120mph is toch wel heel snel.

Met mijn mustang (zonder servo, trommelremmen) al eens 150km/u gereden en dan zat ik al zeer bang. nu als je er een andere boïte in steekt zal die al beter zijn kwa toerental. Zeker zoiets nie verkrachten eens goed optrekken en een 11 op te baan tekenen moet kunnen, maar zeer snel rijden op de slechte belgische wegen is nie zo super slim.

Verbruik hangt af van carb instellingen in begin verbruikte die van mij 22L/100km en reed gelijk een speer, maar die Co test op keuring ging nogal in het rood. dus wat kalmer moeten zetten en verbruikt nu 13-15L/100km, ben een benieuwd naar PK als hij perfect staat.

Draaksken
6 december 2011, 20:00
Broer heeft het eens uitgerekend vorig jaar en het was ergens iets van 17/100km .. als we ver gaan naar evenementen dan komt de wijzer op 120-140km/h en voelt dan nog vrij stabiel aan .. alleen de toeren zen dan wat hoog wat minder is :p

seurinck
6 december 2011, 20:12
Die velgen, is dat niet typisch Amerikaans? Daar zie je dat wel meer vind ik. Supercoole mustangs/camaro's/mopars/whatever in originele staat maar dan wel met van die pimp-velgen eronder... Op dat vlak hebben ze hier in Europa toch meer smaak imo. Soit, zoals iemand hier al zei: een velg is snel vervangen.

Zo slecht zijn ze niet , dat zijn typisch zo'n hotrod velgjes hé.
nuja hangt wat af van persoon tot persoon.

smaken zijn toch zeer verschillend van continent tot continent, en van wagen tot wagen !

Draaksken
17 december 2011, 19:05
Motor is er vanmiddag uitgehaald , boite is er ook al af .. zal morgen nog wat foto's posten van het verloop ^^

Draaksken
19 december 2011, 14:56
nieuwe paar foto's van toen we zaterdag de motor eruithaalden

DropShots.com (http://www.dropshots.com/Zorban#date/2011-12-17/15:06:05)

Trebby
19 december 2011, 15:01
:drool:

sluysen
19 december 2011, 15:07
alles op de rode loper enal :D

[LRRP]
19 december 2011, 15:38
Respect +1

Katoom
19 december 2011, 17:17
:drool:

Draaksken
28 december 2011, 22:47
DropShots.com (http://www.dropshots.com/Zorban#date/2011-12-28/14:59:08)

Verse foto's van het demonteren van de motor zelf ..

Na de boring te meten komen we tot de conclusie dat het inderdaad nen 305Ci is ..

desolation
29 december 2011, 00:18
amper ne 5 liter, precies ne koffiezet :loopweg:

Draaksken
29 december 2011, 00:47
hehe idd .. wij wille die 0.7L meer !!!!

Draaksken
7 januari 2012, 17:59
vandaag de blok volledig in zen bloten gezet .. krukas , pistons en nokkenas er allemaal uit ..

al paar dingen gezien dat moet gebeuren .. foto's volgen morgen ..

Caracalla
7 januari 2012, 18:04
Geen plannen om hem te superchargen?

Draaksken
7 januari 2012, 19:16
nahhh.. t'is niet het plan om er nen streetracer van te maken .. gewoon terug in orde zetten..

Saphira
7 januari 2012, 19:59
Mag ik vragen hoeveel je hiervoor ongeveer hebt moeten betalen? en waar je die auto gevonden hebt? :p
Da's mijn droomauto, en ik hoop van die ooit nog te kunnen aanschaffen, maar kzou wel schrik hebben om dermee op straat te komen uit angst voor krassen en dergelijke.

Draaksken
7 januari 2012, 20:25
alsk me niet vergis kwam de wagen uit california en uitgevoerd naar nen militair in zwitserland.. vandaar dan naar nen nederlander en naar hier ..

Prijs mag je rekenen op minstens nen 16-18k+

desolation
7 januari 2012, 20:27
hangt er dan nog vanaf in welke staat. ne volledig gerestaureerde waar niks op aan de merken valt zal eerder richting 35-40k gaan

Draaksken
7 januari 2012, 20:28
Daarom zeg ik niet hoeveel men Broer en Zus ervoor hebbe betaald :p

desolation
7 januari 2012, 20:48
uiteindelijk heeft niemand daar zaken mee he, maar feit is: als ge hier ne geimporteerde koopt en ge betaalt geen 20k of meer ... zijt dan maar zeker dat er nog goed kosten aan zijn. Zelfs in de states kosten perfecte restauraties ne grote zak geld.

Draaksken
7 januari 2012, 21:02
uiteindelijk heeft niemand daar zaken mee he, maar feit is: als ge hier ne geimporteerde koopt en ge betaalt geen 20k of meer ... zijt dan maar zeker dat er nog goed kosten aan zijn. Zelfs in de states kosten perfecte restauraties ne grote zak geld.

idd .. en zeker bij modellen die moeilijker te vinden zijn zoals Camaro's , chevelle's , chargers , challengers , gto's , firebirds , malibu's ,riviera's ...

desolation
7 januari 2012, 21:12
challengers zijn tegenwoordig gewoon belachelijk duur

B.J. Blazkowicz
7 januari 2012, 22:11
idd .. en zeker bij modellen die moeilijker te vinden zijn zoals Camaro's , chevelle's , chargers , challengers , gto's , firebirds , malibu's ,riviera's ...

en dan vergeet je nog de moeilijker te vinden Plymouths

Maar koopjes kan je altijd doen in de wereld, als je maar geduld hebt. Je moet soms een jaar zoeken wachten en gaan kijken tot je iets gevonden hebt.
Ben zelf ook al jaar aan het zoeken voor nog iets maar de prijzen zijn mij te hoog.

succes met de revisie, want weet dat die ook veel geld kosten. Weet daar prijzen genoeg van.

Draaksken
23 juni 2012, 11:59
Vandaag word de achteras er vanonder gehaald voor nieuwe ratio's vanachter .. van een 3.08 overbrenging naar een 2.73 .. hierdoor zullen de toeren aan 120km/u wat zakken wat het rijden wat aangenamer zal maken .. foto's zullen volgen ..

Nieuw custom motor blok is atm in opbouw ..

** kleine update **

ElZ
23 juni 2012, 21:35
het verbruik zal ook wel iets beteren vermoed ik
iets wat denk ik geen overbodige luxe is met zo'n wagen :)

Draaksken
25 juni 2012, 18:54
foto's van de achteras .. DropShots.com (http://www.dropshots.com/Zorban#date/2012-06-23/14:51:48) ignore mn bouwvakkerspleet even op de eerste ^^ .. en mn broer zen kleine mag je ook over kijken ^^

citrofenwick
25 juni 2012, 19:10
Damn, wat een nette werkplaats :)
Goed bezig!

Draaksken
25 juni 2012, 19:20
haha .. das mn broer zen garage ^^

Draaksken
7 september 2012, 19:02
Hierbij een filmpje met wat startup's en revving .. waarbij je de nieuwe custom built motor kan zien en horen .. alsook paar trage drive-by's .. op 00:47 beweegt de wagen nog leuk ^^

Lijstje met internals en wat er verandert is post ik nog dit weekend ..

Camaro with New 350 Engine - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=8tzIe7QUoWo&feature=youtu.be)

Destroyer
7 september 2012, 19:18
zalig die V8, mr die janten pikken toch in mijn ogen :(