PDA

Volledige versie bekijken : Netwerk High latency problemen

Boemkool
14 november 2011, 14:44
Beste,

Ik heb onlangs een groot probleem ontdekt op mijn nieuwe computer.
Vroeger had ik soms lag op CSS en kreeg ik zo warnings van (You will be kicked from the server due high ping Warning 1/15) hoewel mijn ping helemaal niet hoog was. Dat vond ik nu niet zo erg maar onlangs heb ik Battlefield 3 aangeschaft en ik merkte dat ik daar ook lagde, eerst dacht ik dat het puur aan het spel lag aangezien het nog wat glitchy is maar volgens mij ligt het echt aan mij. Ik ken mensen met exact dezelfde pc setup die totaal geen lag hebben.

Ik heb echt al weken zitten zoeken en zitten prutsen aan van alles en nog wat maar ik kan het echt niet vinden, daarom kom ik hier om jullie raad te vragen.

Mijn PC setup:
D-Link DWA-547 300Mbps Wireless N PCI Kaart
Sandy Bridge
Coolermaster 690 II Lite
Intel Core i5-2500k Quad Core 3.3Ghz 6mb socket 1155
Scythe Mugen 3 SCMG-3000
ASRock P67 B3 Extreme 4 Gen3 Socket 1155
Kingston 4GB DDR3 1333Mhz x2
WD 1 TB Caviar Blue WD10EALX 7200RPM 32mb SATA3
NEC AD-7280S 24x DVD-RW Dual Layer
Saphhire ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Corsair TX650M 650W modulaire voeding
Windows 7 64bit Home EDITION

Ik heb hier thuis draadloos internet maar aangezien ik weinig tot geen bereik heb in mijn kamer gebruik ik zo'n ethernet kabel die in het stopcontact zit.
REALTEK Gbe PCI Family Controller noemt dat denk ik.

Ik dacht eerst dat de lag aan medebewoners lag die ook veel verbruikten, maar ik heb het zelfs als ik alleen thuis ben.

Als ik in CMD zo ping -t google.com doe krijg ik dergelijke resultaten:
19, 20, 19, 20, 21, 340, 19, 20, 18, 21, 200, 250, 18 ,21 MS
en zo blijft het doorgaan.

Hebben jullie enig idee wat dit kan veroorzaken? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen...

Fraggie
14 november 2011, 19:23
Ik heb lang last gehad van lag tot ik mijn bekabeling eens goed onder handen genomen heb. Bleek dat de telenet modem verbonden was met mijn router door de kabel vast te nieten (niet geperforeerd) aan de muur.

Op zich ben ik tegen netwerk over stopcontacten voor intensief gebruik. Dat dient, net als wireless, als noodoplossing gehouden te worden.

Wat jij nu moet doen is het probleem isoleren door bv rechtstreeks met de modum van Telenet/belgacom/.. verbonden te zijn. Indien je daar nog last hebt kan je ISP mss tussenkomen.

Boemkool
14 november 2011, 19:49
Ik heb lang last gehad van lag tot ik mijn bekabeling eens goed onder handen genomen heb. Bleek dat de telenet modem verbonden was met mijn router door de kabel vast te nieten (niet geperforeerd) aan de muur.

Op zich ben ik tegen netwerk over stopcontacten voor intensief gebruik. Dat dient, net als wireless, als noodoplossing gehouden te worden.

Wat jij nu moet doen is het probleem isoleren door bv rechtstreeks met de modum van Telenet/belgacom/.. verbonden te zijn. Indien je daar nog last hebt kan je ISP mss tussenkomen.

Mijn modem staat in de garage, mijn pc staat op mijn kamer...

Fraggie
14 november 2011, 19:59
Mijn modem staat in de garage, mijn pc staat op mijn kamer...
Bij mij thuis staat de modem in de kelder en mijn pc op zolder... :unsure:

Je gaat toch moeten het probleem isoleren vooraleer je acties gaat ondernemen. Bij wijze van test kan je een half uur je PC verhuizen tot bij die modem. Heb je daar last -> ISP heb je daar geen last -> verder klimmen in het netwerk.