PDA

Volledige versie bekijken : BF3 Wat zou je graag nog zien veranderen?

Thin Liz
28 oktober 2011, 15:18
Hallo,

Niets is perfect, ook Battlefield 3 niet :) Wat zou je graag nog anders zien? Wat zijn ze vergeten? Tweaks? Balancing issues?

Laat het weten.

muevete
28 oktober 2011, 15:27
kvind dat de minimap veranderd mag worden want ge ziet er echt NIX op!!!
als ge een squad joined dat ge kunt kiezen bij wie je wil zitten...
als ge op battlelog een party aanmaakt, dat dat automatisch een squad is want als ik met vrienden speel in party zitten we meestal niet in zelfde squad....
een systeem voor uw unlocks zoals bij BC2 zodat ge kunt zien wat ge nog allemaal nodig hebt en hoelang het zou duren etc. want nu ziet ge juist maar uw volgende upgrade!

[deleted]
28 oktober 2011, 15:29
[deleted]

IkKe
28 oktober 2011, 15:32
autoheal/repair weg met die rommel.

Xtralecherus
28 oktober 2011, 15:43
Is een server optie @ hierboven...

passero
28 oktober 2011, 15:44
iets gemakkelijker herkennen van vijanden. Nu is dat zo een klein icoontje en je moet soms echt goed kijken of het friend or foe is.

Thin Liz
28 oktober 2011, 15:45
Ik zie ook niet altijd even duidelijk waar ik net kan spawnen. Links heb je dan wel zo'n menuutje met de benaming 'Atenna', 'Offices',... maar waar is dat nu net? Ik klik als gek op die minimap, maar dat werk precies niet echt. Bon ja, mss ben ik iets te enthousiast en kijk ik niet goed :p

Voor de rest ja:

-autoheal en repair is bij moment lachwekkend. Gisteren met die attackchopper: constant beschoten worden, health tot 60 procent ofzo, even achter een berg vliegen, en hop, terug max health. Hoe onnozel. Zelfde met de ventjes, soms het gevoel of het allemaal weinig gaat opbrengen.
-Hoe waardeloos is die jet in het begin? Een boordkanon dat amper iets kan raken, geen bommen (ooit) en 20 ventjes met Stingers op de grond. Hallo? :wtf:

Met Battlelog heb ik dan weer weinig problemen (ok, buiten de bugs). Maar voor de rest vind het echt een heel schitterend spel. Hier gaan we wel nog even zoet mee zijn :)

sele
28 oktober 2011, 15:50
autoheal/repair weg met die rommel.

mag van mij blijven ze,is goed uitgewerkt

Buttscratch
28 oktober 2011, 16:22
een systeem voor uw unlocks zoals bij BC2 zodat ge kunt zien wat ge nog allemaal nodig hebt en hoelang het zou duren etc. want nu ziet ge juist maar uw volgende upgrade!

Dat kan je toch zien op battlelog bij "upcoming unlocks", staan de volgende unlocks, hoeveel % die complete is en hoeveel levels of kills je er nog voor nodig hebt.

maartendq
28 oktober 2011, 16:38
Ik wil autospotting terug zoals die in bad company was. Als je je crosshair lang genoeg op een vijandelijke soldaat houdt spot je hem automatisch. Nu is het nogal omslachtig: je moet op select duwen met als gevolg dat je tijdelijk immobiel wordt.

Neoken
28 oktober 2011, 16:51
- Zelf de mate van zoom kunnen bepalen op uw minimap, ipv van die 3 settings waarvan er twee praktisch gezien onbruikbaar zijn.
- Als je op de key voor full map drukt zou je gewoon de volledige map moeten zien ipv een uitvergroting van uw minimap.
- Mogelijkheid om uw loadout en customisation aan te passen zonder in een actief spel bezig te moeten zijn.
- Mogelijkheid om te kunnen oefenen met heli's en jets in een offline mode.
- Ingame server browser! (eerst origin starten om dan een webbrowser te moeten starten om dan pas het spel te laden is redelijk omslachtig)
- Tactical flashlight zou enkel mensen mogen verblinden in donkere gebieden.
- Load times lijken me ook iets te lang. Daar mogen ze nog aan werken. En de setup fase zou alleszins langer mogen duren imo. Bij een nieuwe map zijn er altijd al een handvol mensen die als eerste weg zijn. Als die redelijk deftig zijn hebben ze op rush al dikwijls een bom geplant terwijl de helft nog niet eens gespawnd is.

Mix
28 oktober 2011, 17:12
...

- Mogelijkheid om uw loadout en customisation aan te passen zonder in een actief spel bezig te moeten zijn.
...

Inderdaad, ben ik mijn loadout aan het customizen word ik gekicked door de admin. Waarschijnlijk omdat ik afk ben.

darkarchangel
28 oktober 2011, 21:57
- - Ingame server browser! (eerst origin starten om dan een webbrowser te moeten starten om dan pas het spel te laden is redelijk omslachtig)

idem

Scifo
28 oktober 2011, 22:23
eerder origin weg, battlelog mag blijven

demon326
28 oktober 2011, 22:30
-
- Als je op de key voor full map drukt zou je gewoon de volledige map moeten zien ipv een uitvergroting van uw minimap.

- Load times lijken me ook iets te lang. Daar mogen ze nog aan werken. En de setup fase zou alleszins langer mogen duren imo. Bij een nieuwe map zijn er altijd al een handvol mensen die als eerste weg zijn. .

Open de grote map door '?' in te duwen, dan op 'n' duwen voor de drie versies, zoom, groot, groter(volledig overzicht)

Loadtimes zijn inderdaad een ramp! Veel van mijn clanleden spelen al 30 seconde voor ik eindelijk kan beginnen, meestal zijn de tanks en of andere voertuigen al weg. Probleem kende ik in de beta niet.

Neoken
28 oktober 2011, 22:45
Open de grote map door '?' in te duwen, dan op 'n' duwen voor de drie versies, zoom, groot, groter(volledig overzicht)

Ja, dat weet ik, maar ik vind het niet zo handig. :) Liever 1 knop waarmee je direct een compleet overzicht hebt ipv nog te moeten schakelen met een andere knop voor verschillende groottes. Trouwens, dat ding reset ook iedere keer ge sterft. Moet ik iedere keer weer mijn zoom aanpassen wanneer ik spawn. Best irritant.

michiel6661
28 oktober 2011, 23:10
Die jet moet beter! Als ik of BF2 of op BF1942 zat ik in een vliegtuig om bommen te droppen en vliegtuigjes neer te halen. Niet met zo prutpistooltjse aan uw vliegtuig en totaal geen bommen hebben..

SiM0
28 oktober 2011, 23:56
Flashlights zijn echt irritant, verblinden te fel imo.

Redraptorx
29 oktober 2011, 00:05
Raketten van helikopters meer damage/radius
Machine gun op de jets grotere radius om infanterie te doden (dat is nu zo goed als onmogelijk)
AA raketten niet 100% accuraat maken (het is vooral belachelijk hoe die een bocht van 180° kunnen maken en u doel toch nog raken)
Indicator wanneer een AA raket is afgevuurd op u zodat ge niet voor niets die weinige flares kunt droppen.
Langere spotting op jets + infanterie (dat is nu belachelijk weinig tov de beta).
Ervoor zorgen dat je kan afremmen met een jet, nu is dat precies onmogelijk (of mss ligt dat aan mijn joystick maar bij heli werkt het wel perfect)
De controls en wendbaarheid mogen ook wel wat soepeler bij bij jets+helis.

@neoken, ge kunt ook gewoon op de shortcut van battlefield 3 klikken, normaal staat er een op uw bureaublad.

Hornymoose
29 oktober 2011, 00:50
- Sniper sterker
- minigun op helicopters moet beter, ge moet infantrie exact raken om te doden.

inkei
29 oktober 2011, 02:41
Helicopters nog sterker? Bah, een goeie piloot maakt gewoon een team af.

muevete
29 oktober 2011, 04:31

idd... in BF2 deden ze veel te veel dmg waardoor je megaveel punten kon scoren, ook met jet en die bommen.
je kan wel bommen unlocken voor de jet, maar enkel maar om tegen andere jet's/heli's te gebruiken (vind ik wel goed sinds een jet geen bommenwerper is ;) )

demon326
29 oktober 2011, 09:17
Assualt Medic gewoon terug twee klasses maken.

Waarom dat? Deze hybrid class werkte al goed in BF2142 en hier ook...

bLz
29 oktober 2011, 09:31
Vliegtuigen minder overpowerd maken. Hebben die infinite flares? Dit mag beperkt worden. Iemand die deftig de flare button weet staan haal je niet neer met een stinger. Minder flares / Sterkere stinger. Als ik raak is 't gewoon 'disabled' en krijg je nooit je AA kill niet omdat ze dan eruit springen of zelfmoord ploegen. 'k Heb er zo al een stuk of 10 uit de lucht gehaald, maar AA kills staan maar op één -_-

Of telt met een tank een helicopter uit de lucht schieten niet als AA-kill?

Ben ik toch wel helemaal niet mee akkoord. Voor jou misschien, maar wat je vergeet is dat er ook nog AA vehicles rondrijden, dat er mobile AA rond de map staat en dat er altijd wel een aantal gasten met stingers rondloopt. Om dan nog maar te zwijgen van de andere jets en helis die constant achter u zitten. Je moet eens een paar uur in jets zitten en je zal wel snel van mening veranderen. :p

Gladz0r
30 oktober 2011, 12:28
Juist geprobeerd om met een gather mee te doen via ESL. En net zoals BFBC2 in het begin heeft ook hier BF3 steken laten vallen. Een ronde herstarten, een map veranderen alles leidt tot een crash van BF. Dus voorlopig is deze game nog niet echt klaar voor clanwars en dergelijke.
Toch wel weer een gemiste kans..

Redraptorx
30 oktober 2011, 12:36

Je hebt amper genoeg flares om 1 speler met een AA launcher te ontlopen.

mathieu
31 oktober 2011, 04:35
Origin buitenkappen, battlelog gewoon integreren in het spel.
Wat meer en vooral grotere maps
mss dat artilerie systeem van bf2

Caelistas
31 oktober 2011, 06:26
1) Smijt origin eraf
2) Smijt punkbuster eraf dat mijn spel elke 5-10 min laat crashen
3) Commander mode terug
4) Jets armor een klein beetje versterken, die dingen gaan veel te rap kapot

Thallyos
31 oktober 2011, 10:03
Je hebt amper genoeg flares om 1 speler met een AA launcher te ontlopen.

Nee hoor, eens je die stealth unlock heb is het quasi onmogelijk om nog door een stinger neergehaald te worden. Je moet gewoon wat zenuwen hebben en zo lang mogelijk wachten om flares te schieten.

Met je stinger anders gewoon locken, wachten tot hij flares schiet, opnieuw locken en schieten.

De balans van vliegtuigen/tanks/infanterie vind ik best ok nu. Ik mist enkel met de jets iets om tegen tanks te gebruiken. Dat is blijkbaar een unlock die heel erg ver zit. Redelijk belachelijk als je het mij vraagt, maar soit.

Bill
31 oktober 2011, 10:16
De toeter terug in de jeepkes steken :unsure:

BF2/1942 had van die grappige momenten waar je een punt staat te verdedigen en je in de verte getuut hoorde. Dan gewoon een jeepke 'tu-tu-tuuuut" gewoon door het kamp kwam voorbij gevlamd en niemand hem kon raken :D

rico
31 oktober 2011, 10:57
terug radio's in auto's en helicopters :-) prefer the good old 60's music zoals battlefield: vietnam. Da spel was alleen daarom al meesterlijk

Eagle-Eye
31 oktober 2011, 11:16
je kan wel bommen unlocken voor de jet, maar enkel maar om tegen andere jet's/heli's te gebruiken (vind ik wel goed sinds een jet geen bommenwerper is ;) )De jets in het spel worden in real life maar al te vaak als bommenwerper gebruikt. ;) (A10 is zelfs speciaal gemaakt om tanks aan te vallen)

Vraag mij trouwens af hoe je andere jets/heli's kunt raken met bommen? :s

Dingen die ik anders wil zien:
- Loading times moeten korter
- Betere kansen voor beginnende piloten (geen ervaring en geen wapens vs uren ervaring en heat-seeking missiles :-/ )
- Off-line modus om maps en voertuigen te leren kennen/gebruiken
- Mogelijkheid om settings aan te passen tijdens loading times/spawn delay/...

Cpt. Caparzo
31 oktober 2011, 11:26
Ik zou al blij zijn moeste ze voor elk voertuig in het spel afzonderlijke instellingen doen... Want das echt miserie telkens alles per voertuig ff te moete aanpassen zodat het een beetje deftig gaat. In BF2 ging da toch apart, lijkt me nu ni zo moeilijk omda hier ook te fixen. Ik zou al content zijn moest da gefixt zijn

Neoken
31 oktober 2011, 11:36
Ok, die controls voor de jets beginnen mij echt enorm tegen te steken. Ik heb het geprobeerd aan te leren. Opstijgen en een paar rondjes vliegen gaat wel nog. Maar met die absurde mouse controls maken ze het onnodig moeilijk om aan dogfights te kunnen meedoen.

De oplossing is nochtans zo simpel. Ze moeten de muisbewegingen gewoon registreren als joystick bewegingen. Als je de muis bijvoorbeeld even naar achter sleept = pitch totdat je de muis terug in standaardpositie brengt. Dan hoef je niet continu uw muis op te heffen, naar beneden te slepen, opnieuw opheffen, nog wat naar beneden slepen enzovoort, om enkele bochten te nemen. :s

edit: ik vlieg nu enkel met keyboard controls. De fijnere bewegingen zijn moeilijk te maken, maar het blijft nog steeds veel beter dan met die mouse controls.

coldvinc
31 oktober 2011, 12:09
'k vind het maar raar dat elke gewoon soldaat ook medic is. Had apart gemogen. De medic klasse is serieus naar de achtergrond gedronken terwijl ik in BF2 vooral Medic speelde. Beetje jammer dus, vooral om persoonlijke redenen dus.

En regenerative health ook af dan (of veel trager), zodat medic terug meer nut heeft.

Lol, ik doe niks anders. Ik heb ondertussen 11 medical efficiency ribbons wat zo'n 55 revives betekent om nog maar te zwijgen over de medic packs dat ik uitgedeeld heb. Trouwens, het medic pack kan vervangen worden door een noobtube.

Ik heb er niet echt problemen mee want de aanvalsklasse heeft heel wat leuke wapens, waaronder de F2000, die tezamen met IRNV :applause:

demon326
31 oktober 2011, 12:23
Lol, ik doe niks anders. Ik heb ondertussen 11 medical efficiency ribbons wat zo'n 55 revives betekent om nog maar te zwijgen over de medic packs dat ik uitgedeeld heb. Trouwens, het medic pack kan vervangen worden door een noobtube.

Ik heb er niet echt problemen mee want de aanvalsklasse heeft heel wat leuke wapens, waaronder de F2000, die tezamen met IRNV :applause:

Ik gebruik die scope in combi met een G3A3... Lekker vijanden spotten, ook al zijn ze moeilijk zichtbaar voor het blote oog:D

Pana
31 oktober 2011, 13:19
De flashlights. Ze zeiden dat ze het aangepast hadden, maar ze schijnen nog steeds absurd hard.

tRcd
31 oktober 2011, 16:55
Ok, die controls voor de jets beginnen mij echt enorm tegen te steken. Ik heb het geprobeerd aan te leren. Opstijgen en een paar rondjes vliegen gaat wel nog. Maar met die absurde mouse controls maken ze het onnodig moeilijk om aan dogfights te kunnen meedoen.

De oplossing is nochtans zo simpel. Ze moeten de muisbewegingen gewoon registreren als joystick bewegingen. Als je de muis bijvoorbeeld even naar achter sleept = pitch totdat je de muis terug in standaardpositie brengt. Dan hoef je niet continu uw muis op te heffen, naar beneden te slepen, opnieuw opheffen, nog wat naar beneden slepen enzovoort, om enkele bochten te nemen. :s

edit: ik vlieg nu enkel met keyboard controls. De fijnere bewegingen zijn moeilijk te maken, maar het blijft nog steeds veel beter dan met die mouse controls.

Voor mij is het onmogelijk om met jets te vliegen, ééns in de lucht wordt ie onbestuurbaar voor mij.
Iemand tips voor dit? (Zonder joystick)

Neoken
31 oktober 2011, 17:22
Voor mij is het onmogelijk om met jets te vliegen, ééns in de lucht wordt ie onbestuurbaar voor mij.
Iemand tips voor dit? (Zonder joystick)

Ja, gebruik de muis niet, maar enkel het keyboard. Zo gaat het echt veel makkelijker imo. Mouse controls voor de jet zijn een grote fail.

Dus z/s om snelheid te bepalen (jet is ook beter bestuurbaar als je terug een beetje vertraagt na opstijgen), dan de gebruiken pijltjes voor pitch/roll, en spatie om te schieten.

Marsmillo
31 oktober 2011, 17:22
Heb nog niet zo heel veel gespeeld, maar zijn mij toch al paar kleine zaken opgevallen die ik mis, of toch graag anders zou willen gezien hebben. Mochten ze wel ingame zitten, maar ik heb ze gemist... wijs je me even de juiste weg dan?

- Squad systeem (kiezen welke squad)
Heb nog niet gevonden hoe ik zelf kan kiezen in welke squad ik wil zitten, zoals bijvoorbeeld in squad nummer 4 ipv 1. Kan wel uit een squad stappen, en terug in een stappen, maar zoals ik zei, nog niet gevonden om in een specifieke squad te gaan.

- Squad systeem (squad management)
Een squad leader heeft volgens mij geen controle over zijn eigen squad. Hij kan geen mensen uitnodigen of mensen kicken die afk zijn of totaal niet aan squad play doen of zelfs tk'ers zijn. Maar ook gewoon even plaats maken voor iemand die je kent zit er voorlopig niet in?

- Squad systeem (squad play)
Beetje de grootste teleur stelling voor mij. Ik kom van BF2 waar squads een groot deel uitmaken van de spel belevenis. Squads zijn in BF2 volgens mij ook voor het eerst ingevoerd, en ik voel toch aan dat er toen in de tijd veel meer aandacht in naar gegaan dan naar het huidige systeem.

Een squad leader heeft nu wel de mogelijkheid om zeer beperkte orders te geven, maar daarbuiten is zijn functie zogoed als nutteloos, buiten op sommige servers waar leden enkel op hem kunnen spawnen (zou eindelijk standaard zo moeten zijn!)

Ik zou graag terug een uitgebreidere vorm van orders zien. En ook vooral duidelijkere orders. Een groot logo op je minimap, met een lijn van jou positie naar die order zou ideaal zijn. Ook orders geven van 'move to' gewoon midden te velde zou ik graag terugzien, was ideaal om meer structuur in je squad te krijgen, uitleg te geven zoals eerst naar hier, en dan naar daar. En iedereen kon dit dan volgen op zijn map.

- Squad systeem (VoIP)
Hoort duidelijk bij het vorige squad play, maar VoIP op public servers is toch wel belangrijk hoor. Ik kan wel spotten als gek, maar soms is het toch handiger om even via voice te zeggen waar iemand zit. Zeggen waar je aan ammo / heal packje hebt liggen e.d. Maar ook gewoon om toch op zijn minst een beetje strategie in je gameplay te steken

Allemaal dus op squad play eindelijk.
Zoals ik zie, ik kom van BF2 waar het een groot deel van het spel was.

Heb gelezen dat ze besloten hebben om dit soort topics uit battelog te halen en te verhuizen naar getsatisfaction.com. Er is daar bvb een +1 systeem in verwerkt waar je gemakkelijk kunt aangeven dat je akkoord bent met wat er geschreven staat en die komen dan hoger op de review lijst voor de staf.

Bvb
Get Satisfaction - People Powered Customer Service (http://getsatisfaction.com/battlefield3/topics/new_in_game_ui)

EDIT;
Ik zie net op getsatisfaction dat ze ook volgende "ideas" een tag hebben meegegeven/

Horns on jeeps --> Planned
Add a queue function in the server browser --> Planned
Add more filters in the server browser --> Panned
More flags and more space between flags for DLC Conquest large maps --> Implemented
Allow for solider names separate from Origin IDs or multiple soldiers --> Under Consideration
Customize Weapon Loadouts Directly from Battlelog --> Under Consideration
Color blindness mode --> Under Consideration
In Game Swearing --> Under Consideration
3 Great Additions to Battlelog! --> Under Consideration
Emblem-upload for platoons --> Not Planned
Translation into Portuguese --> Not Planned

Buttscratch
31 oktober 2011, 18:00
- Squad systeem (kiezen welke squad)
Heb nog niet gevonden hoe ik zelf kan kiezen in welke squad ik wil zitten, zoals bijvoorbeeld in squad nummer 4 ipv 1. Kan wel uit een squad stappen, en terug in een stappen, maar zoals ik zei, nog niet gevonden om in een specifieke squad te gaan.

Gewoon Leave Squad, nieuwe squad selecteren en dan "Join Squad". Is nogal een vrij donkere button, dus is niet zo zichtbaar.

demon326
31 oktober 2011, 18:19
More flags and more space between flags for DLC Conquest large maps --> Implemented

Zo hoor ik dat graag, momenteel zijn deze veel te dicht op elkaar voor zoveel spelers ;)

Eagle-Eye
31 oktober 2011, 20:05
- TK's niet bij je kill/death count zetten, maar gewoon punten aftrekken bij de schutter.

Daarstraks kreeg ik door m'n teammate een kogel door m'n hoofd gejaagd. Dan zegt hij via chat dat hij die ene kill nog nodig had voor een accessory.-_-'

Thallyos
31 oktober 2011, 20:29
Ik lees vooral graag dat er een queue komt. Onverstaanbaar dat de meest geniale feature uit de BC2 serverbrowser niet overgezet is.

Neoken
31 oktober 2011, 21:48
- Deployen van bipod moet een andere key zijn dan rechtermuisknop. Als ik naar iron sights wil gaan moet ie die bipod niet uitklappen hé. Precious time is lost. ^^

XR3I
31 oktober 2011, 21:59
Ja, gebruik de muis niet, maar enkel het keyboard. Zo gaat het echt veel makkelijker imo. Mouse controls voor de jet zijn een grote fail.

Dus z/s om snelheid te bepalen (jet is ook beter bestuurbaar als je terug een beetje vertraagt na opstijgen), dan de gebruiken pijltjes voor pitch/roll, en spatie om te schieten.

Vlieg altijd met muis en keys, kwestie van training imo

fuzikiller
1 november 2011, 18:39
Chatvenster mag kleiner!

b1nge
1 november 2011, 18:48
- Sniper sterker
- minigun op helicopters moet beter, ge moet infantrie exact raken om te doden.
snipers zijn sterk genoeg, er hoeft geen .50 cal in te zitten zoals bij BF2
& de miniguns schieten kogels, die hebben geen radius dus ge moet uw target raken om ze te doden (zoals bij ieder normaal wapen, nee?) :D

u4ea
1 november 2011, 19:27
Kzit anders soms ook lang te schieten op infantry me ne minigun (vooral omda de chopper nooit stil hangt). Da spullement schiet in het echt 5000 rounds per minute ofzo. Dan moet ge normaal geen 10 seconden op iemand schieten denk ik.:p

demon326
1 november 2011, 21:20
- TK's niet bij je kill/death count zetten, maar gewoon punten aftrekken bij de schutter.

Daarstraks kreeg ik door m'n teammate een kogel door m'n hoofd gejaagd. Dan zegt hij via chat dat hij die ene kill nog nodig had voor een accessory.-_-'

Idd, ik zie ook graag een punish optie, genoeg gekilled geweest door team genoten die gewoon schieten als ik de hoek om kom :ironic:

Eagle-Eye
1 november 2011, 22:04
Idd, ik zie ook graag een punish optie, genoeg gekilled geweest door team genoten die gewoon schieten als ik de hoek om kom :ironic:Volgens mij zoek ik ze uit. Daarnet werd het nog iets erger.

Ik kom op een server, waar ik zo goed als meteen geTK'ed wordt. Meteen erna gerevived. Ik loop 5m verder en weer geTK'ed. Daarna word ik weer gerevived.

Na die revive werd ik eventjes met rust gelaten, maar merkte ik al snel aan de chat dat hij een ander slachtoffer gevonden had. Telkens 2x en dan naar een andere. Denk dat hij nooit een vijand geraakt heeft eigenlijk, maar op het einde van de round was hij wel degene met de meeste punten (denk iets van een 6 à 8000).

Beste van alles: een vriend waar ik mee speelde en waarmee ik op TS zat, zei dat hij gekicked werd toen hij die persoon in kwestie geTK'ed had uit frustratie. Was dus blijkbaar admin op die server...

Marsmillo
5 november 2011, 15:39
Get Satisfaction - People Powered Customer Service (http://getsatisfaction.com/battlefield3/topics/ideas_on_making_squad_play_and_team_play_back_intr o_focus)

Even allemaal 'liken' of +1'en of hoe het ook maar noemt zodat meer mensen het lezen en het misschien de juiste aandacht krijgt van de developers? En euhmm, niet letten om mijn gebrekkig Engels...

EternalSilence
5 november 2011, 19:03
Wat wil ik zien veranderen:

Squad systeem: Zelfde squad systeem van bf:bc2. Waarbij je zelfstandig moet kiezen om in een squad te zitten en niet automatisch in een squad word gestoken. Hierdoor heb je onervaren/noob squad leiders.

Squad leider: In bf3 kan enkel de squad leider commando's geven. In hoeverre doen ze dit: bijna nooit.

Layout van de HUD: De minimap zie ik liever rechtsbovenaan. De reden dat die linksonderaan zit, is om die console gamers die in hun zetel liggen een beter gevoel te geven. Voor een PC gamer werkt dit nevenant dat die map aan de linkse onderkant zit.

De minimap: Je ziet er bijna niets op. Buiten wat lichtblauwe blokjes en een pijltje van uzelf dat. Geen duidelijke beeld van het terrein.

De optie 'autoheal/autorepair':wtf:: Waarom deze functie in bf3 zit is me totaal een raadsel. Vind ik echt een gameplay verpester. Hoe idioot is het niet.
Ze zeggen altijd dat ze een zo realistische veldslag willen tonen, met fotorealistische gfx, ballista van de wapens, ... Maar autoheal & autorepair kan dan wel weer.

Lelijk/te groot chatvenster: echt belachelijk dat er zo weinig aandacht is besteed aan de HUD en zoveel aan de gfx. Dat chatvenster is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
en als er dan iemand iets typt, zie je plots die donkerblauw kot verschijven bijna midden u scherm. Met bijna onleesbare witte letters.

Een automatisch strafsysteem voor TK'ers: Wat is dit in BF3, als die TK'ers. In BF2 had je dit bijna niet.

In bf: BC2 had je de automatische functies & commando's. Zag je iemand wegrijden in een jeep dan keek je erna, drukte op 'e' en dan kreeg die wegrijdende speler de boodschap dat er nog mensen in die jeep willen. 'hey i want a ride' werd er dan gezegd. Veelal bleven ze dan wachten. Nu heb je dit dus totaal niet en rijden vele 'noobs' zomaar weg met een lege jeep, terwijl hun teamleden dan te voet naar de controle punten mogen lopen. Met als gevolg totaal geen 'team' die de punten kan verdedigen/overrompelen.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe beter ik bf2 en bf: bc2 vind in vgl met bf3 .. :sop:

u4ea
5 november 2011, 19:19
Weet iemand het nut achter teamkills mee te tellen als death en suicides niet?
Alez, die suicide is ook wel goed moest da ni meetellen want ben al een paar keer zonder reden doodgevallen.:p

Jimmeh
6 november 2011, 01:57
Horns on jeeps --> Planned

Gelukkig maar, niks zo grappig als met een jeep rond te rijden zonder af te remmen en mensen te roadkillen terwijl je horn spamt xD

Deftig
6 november 2011, 10:03
Ik vind het leuker om een jeep die recht op je af rijdt te doorzeven, de chauffeur te mollen. Daarna een klein stapje opzij te doen en dan met zijn jeep verder te rijden :p.

Je moet ze wel zien komen natuurlijk :unsure:.