PDA

Volledige versie bekijken : Netwerk Netwerkverbinding externe HD

masterchief456
27 september 2011, 20:53
Hallo

Ik heb onlangs een externe harde schijf gekocht, en heb deze via USB aangesloten op mijn router (TP link WR1043ND). Ik heb dan de instructies van TP link gevolgd om de harde schijf zichtbaar te maken in het netwerk.

Nu, bij elke PC in het huis werkt dit. Enkel bij de mijne niet.
Het probleem is als volgt:
ik druk op extra, dan op netwerkverbinding maken, en vul dan het juiste adres van de netwerkschijf in (is al gelukt bij 2 andere pc's). Dan krijg ik een foutmelding (code: 0x80070035, kan netwerkpad niet vinden), dat ik moet controleren of de naam juist gespeld is en dat er misschien een probleem is met mijn netwerk.

Hoe komt dit? En waarom enkel op mijn pc?

OS is windows 7, en ik maak draadloos verbinding met het netwerk. (net als de andere pc's waarbij het wel werkt)

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Groeten

Aap
28 september 2011, 10:58
ik druk op extra, dan op netwerkverbinding maken, en vul dan het juiste adres van de netwerkschijf in (is al gelukt bij 2 andere pc's). Dan krijg ik een foutmelding (code: 0x80070035, kan netwerkpad niet vinden), dat ik moet controleren of de naam juist gespeld is en dat er misschien een probleem is met mijn netwerk.

Hoe komt dit? En waarom enkel op mijn pc?

Firewall?

masterchief456
2 oktober 2011, 13:42
Firewall?

Probleem ligt volgens mij niet bij de firewall. Op alle pc's is dezelfde antivirussoftware geinstalleerd, namelijk AVG free.

Nog idee├źn?

Aap
2 oktober 2011, 16:04
Probleem ligt volgens mij niet bij de firewall. Op alle pc's is dezelfde antivirussoftware geinstalleerd,

Schakel de firewall uit en kijk eens!

Probeer IP adres te gebruiken in de plaats van naam.

Exit
2 oktober 2011, 18:46
avg free = virusscanner =/= firewall!

masterchief456
3 oktober 2011, 13:39
Ik heb Windows firewall uitgeschakeld, maar dit helpt ook niet.
Ik heb de foutcode ook al eens op google ingegeven, maar ik vind geen oplossingen voor het probleem.

Zou dit gewoon geen fout in mijn windows kunnen zijn? Aangezien alle pc's zo goed als identiek zijn geconfigureerd, en alleen bij mijn pc werkt het niet.

Aap
3 oktober 2011, 14:33
Ik heb Windows firewall uitgeschakeld, maar dit helpt ook niet.
Ik heb de foutcode ook al eens op google ingegeven, maar ik vind geen oplossingen voor het probleem.

Kun je proberen met Ip adres? Heb je de firewall van windows ook uitgeschakeld?

Zou dit gewoon geen fout in mijn windows kunnen zijn? Aangezien alle pc's zo goed als identiek zijn geconfigureerd, en alleen bij mijn pc werkt het niet.

Nee, ik denk dat je de netwerkkaart niet goed hebt geconfigureerd. Moet je lid zijn van een werkgroep? Kun je met de "kapotte" pc gewoon surfen of is dit ook al een probleem? De andere pc's, maken die ook een draadloze verbinding?