PDA

Volledige versie bekijken : Software windows virtual pc of virtual box

seba631
22 september 2011, 19:53
hey,

Binnenkort begin ik aan het hoger onderwijs in een informatica richting.
Nu zou ik alles wat met school te maken heeft, van documenten tot programma's, op een virtuele machine willen plaatsen om eventuele schade te beperken als er iets fout loopt met de laptop.

Wat moet ik hiervoor best gebruiken? de virtual Pc van microsoft of de Virtual box van oracle?

het moet vooral mogelijk zijn makkelijk bestanden te wissellen tussen de echte en de virtuele machine en makkelijk om usb-sticks en dergelijke te vinden ( als gedeelde map te zetten)

wat raden jullie aan?

Exit
22 september 2011, 21:43
als 3de is er ook vmware

anders, als de hdd groot genoeg is (en partities) kan je dualboot maken ...

in vmware (en wrs virtual pc ook) worden usb drives als een echte pc gezien, als je op die pc zit en dan een usb app aansluit wordt die verbonden met de virtuele, niet met de echte

Kenny1001
22 september 2011, 22:33
vmware is te krijgen als freeware?

Aap
23 september 2011, 01:07
Wat moet ik hiervoor best gebruiken? de virtual Pc van microsoft of de Virtual box van oracle?

het moet vooral mogelijk zijn makkelijk bestanden te wissellen tussen de echte en de virtuele machine en makkelijk om usb-sticks en dergelijke te vinden ( als gedeelde map te zetten)

wat raden jullie aan?

Ik raad virtualbox aan. VMware vond ik vroeger goed maar nu vind ik dat precies bloatware. Toen dat ik mijn eindwerk deed gebruikte ik vmware vanwege de limitaties in virtualpc. Virtualpc had een gelimiteerd aantal virtuele netwerken. (ofdat die limitaties er nog zijn, is mij niet geweten) Met virtualbox heb trouwens heb je totaal geen miserie met licenties.

Ik moet wel toegeven dat virtualbox een stuk gebruiksvriendelijker kan, maar als je een IT'er bent, laat je natuurlijk niet tegenhouden. Virtualbox ondersteunt USB passthrough, dus je kunt USB sticks gebruiken zonder een gedeelde map. (moet wel ingesteld worden)

Aap
23 september 2011, 01:08
vmware is te krijgen als freeware?

De player is gratis dacht ik, je moet dus al een virtuele machine hebben want je kunt geen aanmaken (vroeger toch, weet niet of dat nu nog het geval is)