PDA

Volledige versie bekijken : Software PC wil niet meer opstarten

Caelistas
11 september 2011, 13:43
Ivm met het volgende probleem

Mijn vader vroeg mij hierjuist om is naar zijn pc (win xp) te kijken, aangezien wanneer hij opstarten altijd de system32 map opende.

Nu ik naar start-> alle programmas-> opstarten gezien: niets abnormaals wat er daar staat. Daarna had ik naar msconfig gekeken, opstartmethode stond nog op normaal, en ik zag geen rare verwijzingen naar system32 bij het "opstarten" tabje.

Hierna heb ik de register is gecontroleerd: Regedit -> HKEY_LOCAL_MACHINE->Software->Microsoft->Windows NT->Current version->Winlogin en hierin de sleutel "userunit" gecontroleerd.

Deze stond ook correct op C:\Windows\system32\userinit.exe,
Hiermee had ik het probleem nog altijd niet gevonden maar ik heb denkik die laatste komma per ongeluk verwijdert in al mijn haast en toen ik en snelle controle wou uitvoeren en de pc heropstarde, wou deze niet meer verder gaan naar het bureaublad en blijft hij op het login scherm, hoeveel keer je ook op het gebruikersicoon klikt. (normaal gezien ging hij direct door naar het bureaublad, zonder login scherm)

Dus ik heb per ongeluk iets aan de register verandert en zou dit nu willen repareren door een systeemherstel met een windows xp cd uit te voeren.
Het probleem is dat hij bij de reparatie vraagt voor een system of administrator paswoord terwijl er op die pc nooit een paswoord heeft opgestaan om te in te loggen. Is het mogelijk om dit met een systeemherstel dit probleem op te lossen of niet? En zoja wat zou ik moet ik doen ivm met dat administrator paswoord, de reparatie wil nu niet verder gaan.

EDIT: ik had is gezien ivm met da administrator paswoord en vond dit op een ander forum.

Uit het feit dat je in C:\Windows komt blijkt dat het admin wachtwoord niet nodig is.

In C:\Windows zeg je: cd repair [enter]

Vervolgens zeg je:
copy system c:\windows\system32\system [enter]

of

copy system c:\windows\system32\config [enter]

In het laatste geval moet, als de repair lukt en je komt weer in Windows de hardware opnieuw worden geconfigureerd.

Nu wil ik die 2de regel (copy system...) ingeven maar hoe typ ik die ":" (dubbelpunt) voor dat padbeschrijving. Ik heb shift/alt enzo gebruikt maar ik kan in die commandoregels precies geen ":" typen.... Hoe kan ik die padbeschrijving typen om de system 32 te repareren? Als die uitleg klopt ten minste.

Alvast bedankt.

Exit
11 september 2011, 14:06
recovery kan je van de xp cd niet starten normaal (pas vanaf vista)

veilige modus werkt niet? (daar admin kiezen ...)
en zonder pw?
xp heeft een admin gebruiker die in home versies niet zichtbaar/bruikbaar is (enkel in veilgie modus)
als er tijdens setup toen een pw is opgegeven is dat voor die admin ...

Caelistas
11 september 2011, 14:17
Ga is zien of ik via veilige modus register kan repareren

Aap
11 september 2011, 14:51
Nu wil ik die 2de regel (copy system...) ingeven maar hoe typ ik die ":" (dubbelpunt) voor dat padbeschrijving. Ik heb shift/alt enzo gebruikt maar ik kan in die commandoregels precies geen ":" typen.... Hoe kan ik die padbeschrijving typen om de system 32 te repareren? Als die uitleg klopt ten minste.

shift M als ik me niet vergis (azerty toetsenbord wordt herkent als qwerty toetsenbord) Dat is een oldie!!

Caelistas
11 september 2011, 21:30
shift M als ik me niet vergis (azerty toetsenbord wordt herkent als qwerty toetsenbord) Dat is een oldie!!

Uhu inderdaad,gans mijn klavier afgelopen tot ik het vond. Ik heb het opgelost gekregen door wat old skool dos commands manueel registry files te kopieren :p

En ander probleem van mijn documenten dat opstart lag aan nen trojan dat ik kon verwijderen met een progje.

win !