PDA

Volledige versie bekijken : Spaans voetbal 2011-2012

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Weebl
29 augustus 2011, 21:43
Hier mogen jullie discussiëren over de Spaanse competitie!

Veel plezier! :woohoo:

Kiiilerke
29 augustus 2011, 21:48
cesc moet toch enorm blij zijn met zijne transfer ze:p

Kid_C
29 augustus 2011, 21:49
Amai nog ni :D

eurowarriors
29 augustus 2011, 21:54
Idd, ook een voordeel dat hij zich niet echt moet aanpassen aangezien hij zowat bij het nationale elftal van Spanje speelt, qua stijl en qua spelers.

PS: ik herinner mij nog die geruchten over Thiago in een ruil met Fabregas, amai, dat zou pas zonde geweest zijn voor Barça, toch een héél goede speler imo.

$uB^
29 augustus 2011, 21:54
Barca 2-0 Villareal half time ...

Kben de match aant volgen en tblijft gewoon genieten ... Hoe die spelen, heerlijk!
Khoop dat ze er nog veel maken vanavond!

DeepKick
29 augustus 2011, 21:59
Villareal is een schim van de ploeg die ik hier verwacht had, voorlopig althans.

Wijsheid
29 augustus 2011, 22:00
Tweede goal was een pareltje!

Gavin
29 augustus 2011, 22:04
Villareal is een schim van de ploeg die ik hier verwacht had, voorlopig althans.
Het is ook aanpassen he. Ik denk niet dat ze zich voorbereid hadden op een ploeg met twee wingers constant tegen de zijlijn en drie/vier middenvelders die de boel aanvallend kapot lopen. :p

Kiiilerke
29 augustus 2011, 22:07
hohoh mooi gedaan

Kiiilerke
29 augustus 2011, 22:11
messi :love:

4-0

Kid_C
29 augustus 2011, 22:11
Wat een opbouw, zotte boel.

DeepKick
29 augustus 2011, 22:12
Het is ook aanpassen he. Ik denk niet dat ze zich voorbereid hadden op een ploeg met twee wingers constant tegen de zijlijn en drie/vier middenvelders die de boel aanvallend kapot lopen. :p

Duidelijk niet nee :p Zot welke ruimte Alexis en Pedro krijgen, terwijl hun defensie centraal staat te schilderen.

En hoppa, nog eentje.

Sev-O
29 augustus 2011, 22:29
Alexis is toch een beest, vergeleken met andere Barça spitsen. Breje vent met zotte snelheid :p

Kiiilerke
29 augustus 2011, 22:34
5-0:applause::applause::applause: 2 goals messi

Elosopardo
29 augustus 2011, 22:53
Demonstratie van Barça :)

Radbraker
29 augustus 2011, 23:06
Things got Messi out there :cool:

Lospeed
29 augustus 2011, 23:17
5-0:applause::applause::applause: 2 goals messi

Real 0-6, 3 keer Ronaldo :tongue:
:unsure:

camino
29 augustus 2011, 23:32
Ik heb de match van zowel real als barca gezien nu en zowel zaragoza als zelfs een subtopper als villereal waren echt wel niks waard. Villareal stonden er van minuut 1 al bij als een bende slappe vodden, die van zaragoza verdedigden toch de eerste 20min een stukske beter tegen real dan die van villareal, die 1ste goal van barca jongens, mee 4 man staan ze er van villareal en ze deden niks, staan er op te gapen, schiet maar jongen en pats 1-0 manman :-).

Ik vond trouwens dat zowel real als barca niet eens doorgespeeld hebben en dan kunnen ze nog zo makkelijk het verschil maken en bij beide ploegen zijn het terug de 2 besten die de meeste goals scoren, das ook echt wel geen toeval meer toch :-).

Het zal terug de clash real - barca worden voor de titel dat is denk ik nu al meteen duidelijk vind ik.

Toch heeft de scheids in de 1ste helft een grote mss cruciale fout gemaakt; er word een fout gemaakt op een villareal speler en dan moet een scheids eerst kijken en balvoordeel laten, de scheids floot pas toen deze zag de bal goed toekwam bij de villareal speler en alleen voor de keeper kwam te staan.Met andere woorden; een goal ontnomen op deze manier want er stond nog eens een speler helemaal voor doel vrij die simpel kon binnen tikken.

Maar soit; het zou volgens mij toch nie veel hebben uitgemaakt, ze waren veel te slap, de eindstand zou dan nog volgens mij gewoon 5-1 ofzo zijn geweest.

Proficiat aan barca als real voor zo'n scores en we mogen uiteraard man united en man city nie vergeten deze week.

Kiiilerke
29 augustus 2011, 23:37
.

Monoslay
30 augustus 2011, 02:54
Sterke wedstijd van Thiago ook wel.

FromZero2Hero
31 augustus 2011, 11:40
Met wat opstelling speelden ze juist en wie viel er in?

eurowarriors
31 augustus 2011, 11:48
1 Víctor Valdés
15 Keita
22 Abidal
14 Mascherano
16 Busquets
8 Iniesta (56' Xavi)
4 Fábregas (70' Jonathan)
11 Thiago
10 Messi
9 Sánchez
17 Pedro (67' David Villa)

BBQezel
31 augustus 2011, 12:21
Aanvallender spelen is onmogelijk :')

fiqm
31 augustus 2011, 21:21
Het failliete Real Zaragoza heeft alsnog Helder Postiga en Luis Garcia binnen gehaald. Hoe een ploeg die ontelbare miljoenen schuldig is aan andere ploegen dit doodleuk mag doen, gaat er bij mij toch niet in hoor. Hopelijk sterft die rotploeg een snelle dood. Het enige land waarin een ploeg met zo een klein budget en 100 miljoen euro schulden in eerste klasse kan blijven spelen, is Spanje. Nog nooit heb ik een groter wanbeleid gezien als bij Zaragoza. Deze spelers zullen ze weer niet kunnen betalen, en zo steken ze zich nog meer in de miserie.

Hopelijk komen die nieuwe regels er snel, want dit is 1 van de 2 hoofdredenen dat de Spaanse competitie op niks meer trekt. De tweede reden is het ongelijk verdelen van het tv geld.

somfortiwan
31 augustus 2011, 21:56
De derde reden idiote voetballers die een contract tekenen bij een club waar ze nog niet eens zeker van zijn dat die hun loon volgende maand kan betalen?

Gavin
31 augustus 2011, 22:55
De tweede reden is het ongelijk verdelen van het tv geld.http://3.bp.blogspot.com/-SrIMb8bikkE/Tl2WYhc0qqI/AAAAAAAAB7c/nDI4dqP6Esg/s640/iqzno.jpg

Het zou uiteraard veel gelijker moeten. Del Nido en co "zagen" daar altijd over, Sergio Ramos zijn antwoord vandaag was ronduit degoutant te noemen.
Let wel, ik denk dat een gelijke(re) verdeling van TV-gelden niets tot weinig verandert, Premier League is daar wel het voorbeeld van.

Kijk, hier gaan we al een discussieke missen met de Premier Leagueboys omdat die hier waarschijnlijk niet op klikken.

Cuth
31 augustus 2011, 23:40
Inderdaad. Waar gaan trouwens de ' "Primera Division is beter dan de Premier League !" "Nietes!" "Welles!"' discussies nu plaatsvinden ?

Timaeus
1 september 2011, 00:22
Inderdaad. Waar gaan trouwens de ' "Primera Division is beter dan de Premier League !" "Nietes!" "Welles!"' discussies nu plaatsvinden ?

Er is neutraal terrein nodig. Kom gewoon gerust terug naar de andere BV thread.

fiqm
1 september 2011, 00:33
http://3.bp.blogspot.com/-SrIMb8bikkE/Tl2WYhc0qqI/AAAAAAAAB7c/nDI4dqP6Esg/s640/iqzno.jpg

Het zou uiteraard veel gelijker moeten. Del Nido en co "zagen" daar altijd over, Sergio Ramos zijn antwoord vandaag was ronduit degoutant te noemen.
Let wel, ik denk dat een gelijke(re) verdeling van TV-gelden niets tot weinig verandert, Premier League is daar wel het voorbeeld van.
Ik heb nog niet gehoord wat Sergio Ramos gezegd heeft, maar hem kennende, wil ik het waarschijnlijk niet weten ook ;)

Een gelijkere verdeling van het tv geld zou wel degelijk een enorm groot verschil zijn hoor. In Engeland krijgt Blackburn het minste tv geld, namelijk 40 miljoen pond. In Spanje krijgt Granada het minste tv geld, namelijk ongeveer 12 miljoen... Ik ken de wisselkoers niet precies van buiten, maar dit wil dus zeggen dat de kleine ploegen in Engeland vier keer meer krijgen dan de kleine ploegen in Spanje. Zelfs een ploeg als Sevilla krijg zes keer minder tv geld dan Barca en Madrid. Moesten kleine ploegen in Spanje 30 miljoen meer inkomsten hebben per jaar, zouden niet alle ploegen zo zwaar in de schulden zitten. De toestand in Segunda is schrijnend. En een ploeg als Granada zou haar budget waarschijnlijk verdriedubbeld zien. Dat is toch wel al de moeite.

Zie ook maar eens naar hoe slecht Spaanse ploegen presteren in de Europa League tegenwoordig. Ok, Atletico won twee seizoenen geleden, maar dat is een ploeg die eigenlijk zou deel moeten uitmaken van de grote 4 in Spanje. Sevilla ligt er dit jaar al uit, en voor Bilbao zag het er ook slecht uit, tot ze zich opeens automatisch kwalificeerden. Zelfs Villarreal kroop door het oog van de naald in de CL voorronde tegen Odense. Je kan zelfs gemakkelijk stellen dat als Deportivo per jaar tien miljoen meer tv geld gekregen had, ze nu nog steeds bij de top zouden gespeeld hebben.

Gavin
1 september 2011, 01:02
Als dat zou verdeeld worden zoals het in die afbeelding bij de PL gebeurt, dan zitten de kleinste ploegen met 20 en Madrid/Barca met 40. De rest zwemt daar wat tussenin.

Weinig verschil met wat het nu is, enkel groot verschil voor Barcelona en Madrid. Helaas zijn die laatste twee superrijk en worden die elk jaar rijker (ook met minder TV-geld), die vinden wel iets om hun omzet gelijk te houden. Die kloof krijgt ge niet meer gedicht, net zoals ge die in de PL niet gedicht krijgt met gelijk TV-geld. De kloof daar is enkel gedicht door petrodollars.

Die kleinere Spaanse ploegen krijgen dan een paar miljoen meer, maar kijk naar de PL. Maakt dat die kleine ploegen gezonder? Neen, daar zit ook een deel in de rats, zelfs met hun 40+miljoen TV-geld. Als ge een ploeg met weinig geld niet fatsoenlijk gerund krijgt, dan maakt ge met meer geld er garantie een fiasco van, ik denk dat je je wel kan voorstellen hoe Zaragoza eruit zou zien met 20+ miljoen meer per jaar?
Maakt dat die ploegen sterker? In mijn ogen (en ga de stats erop na, komt allemaal overeen) niet. Ge zorgt enkel voor een sterkere financiële positie tegenover de buitenlandse competities die ge kunt leegkopen, wat resulteert in een opgeblazen toestand en verloedering van uw eigen spelertjes. (precies wat er in Engeland gebeurt)

Hoe minder TV-geld, hoe beter. Alleen is het daar nu al te laat voor. Gelijker verdelen mag, want de grote twee vinden toch andere bronnen van geld, ik vrees alleen dat het de boel nog meer gaat verknallen.

Ramos was: "Als Del Nido deze Liga niet meer fijn vindt, dat hij dan maar een andere zoekt."
Triestig antwoord uiteraard gezien de situatie.

NotoriousP
1 september 2011, 01:03

Die discussie was toch al lang afgerond door te kijken naar het aantal ploegen in de CL?

(en hoe ver ze geraken, voor er iemand de wijsneus komt uithangen)

Cuth
1 september 2011, 01:57
Wel opvallend hoe weinig tv geld er omgaat in de Duitse Liga.

fiqm
1 september 2011, 11:34
Als dat zou verdeeld worden zoals het in die afbeelding bij de PL gebeurt, dan zitten de kleinste ploegen met 20 en Madrid/Barca met 40. De rest zwemt daar wat tussenin.

Weinig verschil met wat het nu is, enkel groot verschil voor Barcelona en Madrid. Helaas zijn die laatste twee superrijk en worden die elk jaar rijker (ook met minder TV-geld), die vinden wel iets om hun omzet gelijk te houden. Die kloof krijgt ge niet meer gedicht, net zoals ge die in de PL niet gedicht krijgt met gelijk TV-geld. De kloof daar is enkel gedicht door petrodollars.

Die kleinere Spaanse ploegen krijgen dan een paar miljoen meer, maar kijk naar de PL. Maakt dat die kleine ploegen gezonder? Neen, daar zit ook een deel in de rats, zelfs met hun 40+miljoen TV-geld. Als ge een ploeg met weinig geld niet fatsoenlijk gerund krijgt, dan maakt ge met meer geld er garantie een fiasco van, ik denk dat je je wel kan voorstellen hoe Zaragoza eruit zou zien met 20+ miljoen meer per jaar?
Maakt dat die ploegen sterker? In mijn ogen (en ga de stats erop na, komt allemaal overeen) niet. Ge zorgt enkel voor een sterkere financiële positie tegenover de buitenlandse competities die ge kunt leegkopen, wat resulteert in een opgeblazen toestand en verloedering van uw eigen spelertjes. (precies wat er in Engeland gebeurt)

Hoe minder TV-geld, hoe beter. Alleen is het daar nu al te laat voor. Gelijker verdelen mag, want de grote twee vinden toch andere bronnen van geld, ik vrees alleen dat het de boel nog meer gaat verknallen.

Ramos was: "Als Del Nido deze Liga niet meer fijn vindt, dat hij dan maar een andere zoekt."
Triestig antwoord uiteraard gezien de situatie.
Dat is dan toch nog steeds een verschil van 10 miljoen voor heel wat ploegen hé. En misschien dat Barca en Real dan ook wat verstandiger omgaan met hun geld. Houd er ook rekening mee dat volgend tv-contract waarschijnlijk nog meer zal opbrengen. Het gaat ook niet om die kloof dicht te krijgen, het gaat om die kleine ploegen weer wat meer ademruimte te geven. Vijf van de 20 eersteklassers in Spanje zijn failliet, en een aantal miljoenen meer per jaar is wel degelijk belangrijk.

Waarom Ramos zich hierin komt moeien, begrijp ik toch ook weer niet. Maar goed, doet er ook niet toe.

Die discussie was toch al lang afgerond door te kijken naar het aantal ploegen in de CL?

(en hoe ver ze geraken, voor er iemand de wijsneus komt uithangen)
Nu is de premier league inderdaad beter, valt toch niet over te discussiëren? Enkele jaren geleden was de situatie wel nog omgekeerd.

eurowarriors
1 september 2011, 11:50
Gohja, ik geef Gavin deels wel gelijk hoor. Die kloof tussen Barça-Real valt gewoon financieel niet meer te dichten, zelfs niet als je het TV-geld eerlijk gaat verdelen. (Ik bedoel, ze verdienen 3.5 keer meer dan andere toppers als Valencia en Atletico, en zelfs nog veel meer dan ploegen als Villareal, eerlijk is anders). Maar zelfs als je dat TV-geld eerlijker verdeelt, halen zij nog financieel voorsprong uit andere zaken hoor. Denk aan de verkoop van truitjes, je wil niet weten hoe rijk ze daardoor worden. Denk aan reclame, etc.

Als je een ploeg als Zaragoza of Racing nóg meer geld in hun schoot werpt, gaan ze zich alleen maar dieper in de nesten werken. Die ploegen kunnen gewoon niet met geld om. Maar ik geef fiqm wel gelijk als je zegt dat eerlijke ploegen als pakweg Deportivo of Granada wel belang hebben bij die tien of twintig miljoen meer per jaar, omdat zij wel eerlijk met hun budget omspringen.

Wat dan weer wel goed is aan de Spaanse competitie, is dat Spaans talent voorrang krijgt op buitenlands geweld. Wat in vele andere competities helaas niet meer het geval is. Een van de redenen waarom Spanje het zo goed doet op internationaal vlak imo. En dat heeft ook te maken met het feit dat het transferbudget van veel Spaanse ploegen niet zo hoog ligt.

mtm
1 september 2011, 12:44
Ik snap de gedachtegang hier wel niet volledig. De kloof kan niet gedicht worden, dat is een feit. Maar dat wil niet zeggen dat er geen verandering moet komen. Die kleinere ploegen kunnen er toch meer gebaat mee zijn. De weken dat Barcelona of Real met een monsterscore winnen, dat zijn er toch veel. Het zou alvast helpen om iets competitiever voor de dag te komen. Akkoord dat die clubs dan op een goede manier gerund moeten worden, maar dat valt vooraf nooit echt te voorspellen.

Zonder dat er iets gebeurt, gaat die kloof al helemaal niet dicht. Volgens velen halen Barcelona en Real hun inkomsten dan wel ergens anders uit... Maar qua truitjesverkoop of wedstrijdrecette zal er niets veranderen. En dan vraag ik mij eigenlijk af wat er voor de rest nog aan inkomsten kan gewonnen worden. Ge kunt gelijk Man Utd doen en de naam van uw trainingscentrum verkopen of de trainingsuitrusting van uw spelers laten sponsoren... Maar dan begrijp ik niet echt waarom Barcelona of Real dergelijke dingen nu al niet doen. Ze kunnen wel rijk zijn, maar als er opportuniteiten zijn om nog wat extra geld te genereren, waarom maken ze er dan nu al geen gebruik van? Het zou alvast goed zijn om wat van die schuldenberg af te breken, want hoe ge het ook draait of keert, het is superdwaas om zo rijk te zijn en dan toch ieder jaar miljoenen aan intrest te moeten betalen.

Wat is dat trouwens nog altijd met de algemene teneur dat jonge Engelse spelers geen kansen krijgen? Het is inderdaad moeilijker, maar kijkt er eigenlijk iemand naar de selecties van het beloftenelftal van Engeland? Ge kunt makkelijk een elftal opstellen met spelers die een basisplaats hebben in de Premier League of de Championship. Ge moet ook alles in perspectief zien. De druk van media, clubleiding en supporters is nergens zo groot als in Engeland. Voor de zwakste ploegen is elk punt enorm belangrijk, want op het einde ziet ge dikwijls dat het niet veel scheelt tussen degraderen of erin blijven. Zolang die druk er is, begrijp ik een coach perfect dat ie het niet echt aandurft om ze in de ploeg te droppen. Speel dan maar eens een slechte wedstrijd, uw seizoen is om zeep door een gebrek aan vertrouwen. Dit is een veel groter nadeel van al dat geld. Blijft ge in de Premier League, krijgt ge een pak meer geld dan als ge degradeert. Onder die omstandigheden spelen, moet hard zijn.

Volgens mij ligt het verschil voor een groot deel in de opleiding. Als ge ziet hoe de nationale selecties van Engeland gecoacht worden, triestige boel is dat. Bij Spanje ziet ge duidelijk dat de spelers een specifiek systeem gewend zijn en zich niet aanpassen aan de speelwijze van de tegenstander. Maar bij Engeland worden spelers gewoon in functie van de tegenstander geplaatst en volledig uit hun vertrouwde posities getrokken. Zet een jonge speler bij La Roja en die kunnen onmiddellijk meedraaien omdat ze vertrouwd zijn met de manier van spelen. Bij Engeland is dat holderdebolder en verzuipt ge gewoon.

Daarnaast hebt ge dan ook nog eens de specifieke gerichtheid van de trainingen. Op het EK U23(?) was dat heel duidelijk: Spanje met hun passing, controles, precisie, positiespel, Engeland met hun kracht, snelheid, sterkte.

Deze discussie was trouwens perfect geweest in een normale buitenlandse voetbal-thread. Het past hier niet echt omdat ik veel lig te zeiken over Engeland, maar het ging wel verder op wat er hier verteld werd.

Gavin
1 september 2011, 13:25
Ik snap de gedachtegang hier wel niet volledig. De kloof kan niet gedicht worden, dat is een feit. Maar dat wil niet zeggen dat er geen verandering moet komen. Die kleinere ploegen kunnen er toch meer gebaat mee zijn. De weken dat Barcelona of Real met een monsterscore winnen, dat zijn er toch veel. Het zou alvast helpen om iets competitiever voor de dag te komen. Akkoord dat die clubs dan op een goede manier gerund moeten worden, maar dat valt vooraf nooit echt te voorspellen.

Zonder dat er iets gebeurt, gaat die kloof al helemaal niet dicht. Volgens velen halen Barcelona en Real hun inkomsten dan wel ergens anders uit... Maar qua truitjesverkoop of wedstrijdrecette zal er niets veranderen. En dan vraag ik mij eigenlijk af wat er voor de rest nog aan inkomsten kan gewonnen worden. Ge kunt gelijk Man Utd doen en de naam van uw trainingscentrum verkopen of de trainingsuitrusting van uw spelers laten sponsoren... Maar dan begrijp ik niet echt waarom Barcelona of Real dergelijke dingen nu al niet doen. Ze kunnen wel rijk zijn, maar als er opportuniteiten zijn om nog wat extra geld te genereren, waarom maken ze er dan nu al geen gebruik van? Het zou alvast goed zijn om wat van die schuldenberg af te breken, want hoe ge het ook draait of keert, het is superdwaas om zo rijk te zijn en dan toch ieder jaar miljoenen aan intrest te moeten betalen.Een schuldenberg is dan ook niet altijd nadelig. Zolang ge die nest binnen de perken houdt (en dat is zo bij Barcelona en Madrid, die hebben bijvoorbeeld geen superinteresten zoals dat bij United het geval was + de schuldenberg ligt lager dan de inkomsten). Een schuldenberg zoals Valencia (x5 uw inkomsten of zo) is dan wel weer dodelijk.

Van mij mogen ze gerust die TV-gelden gelijker verdelen. Ik denk echt niet dat Barcelona of Madrid daar (veel) last van zullen hebben. Links en rechts wat trucjes en die doen gewoon voort, misschien een overbodig spelerke van ettelijke miljoenen minder kopen. De kleinere teams krijgen meer geld, ja, maar of dat iets uithaalt ... dan geven ze vier miljoen voor Ogunjimi in plaats van twee bijvoorbeeld. Laat een Sunderland tegen een Osasuna ploegen en die zijn aan elkaar gewaagd, ondanks dat jaarlijks grote verschil in budget. Door meer geld in transfers en budget te pompen worden de beschikbare spelers voor die ploegen echt niet beter hoor. De beste spelers gaan nog altijd naar de klassieke clubs, behalve als er een sjeik zijn persoonlijk fortuin aan loon uitkeert.

Competitiever, bwa. Als Chelsea op zijn niveau van begin vorig jaar zou spelen ... maar neen, die ploeg was niet goed genoeg om dat een jaar vol te houden. Zelfs een half jaar ging niet. En die hebben nog meer geld dan Barcelona/Madrid. In 2009-2010 scoorde Chelsea ook meer dan 100 goals. Madrid en Barcelona zitten nu gewoon in een supervorm (komt normaal ook niet voor, het is ofwel Barcelona ofwel Madrid, nu toevallig alletwee) en in de Premier League maken we het verval van topteams mee. Liverpool (hopelijk op de goede weg, maar bijlange niet door TV-geld), Chelsea en Arsenal vielen uit elkaar. De EPL stond nergens zonder externe investeerders. Daarom vind ik dat beide competities best gelijk zijn.

fiqm
1 september 2011, 14:51
Zet Sunderland tegenover Osasuna, en ik ben er vrij zeker van dat Sunderland vier op vijf keer gaat winnen. Zo ben ik ook eens benieuwd hoelang Bilbao gaat meedraaien in Europa. Ik denk toch dat je dat tv geld wat onderschat. Moesten Barca en Real links en rechts wat extra geld kunnen vinden om het verlies van het tv-geld goed te maken, waarom doen ze er dan zo moeilijk over? Dat Real en Barca ondanks hun schuldenberg perfect rendabel blijven, weet ik ook wel. Dan nog hebben die kleinere ploegen gewoon dat extra geld nodig.

Zaragoza is nu een schoolvoorbeeld van een ploeg die door wanbeleid naar de knoppen geholpen is geweest. Maar er zijn nog genoeg andere ploegen die in de schulden zitten ondanks wél een degelijk management te hebben. Slechts 4 ploegen in Segunda zitten niet problematisch in de schulden, zegt toch genoeg?

Gavin
1 september 2011, 16:04
Omdat het bestuur hun eigen zaakjes regelt in plaats van die van La Liga he, fiqm. Waarom zouden die hun easy money opzeggen als ze het zich kunnen veroorloven? Lijkt me nogal logisch dat die hun luxeleventje zolang volhouden als ze kunnen.

Athletic is ook een apart verhaal. Die kunnen volgens mij aan een vrije grote financiële injectie geraken zonder zich in de schulden te steken. Maar die blijven zweren bij enkel Basken ... die doen het nog zeer goed, vind ik, voor wat ze voorstellen. Tweede klasse is, denk ik, overal een puinhoop. Ze hebben nu toch al een parachutesysteem klaar, geloof ik, al iets of wat beterschap.

Verder heeft Barcelona hun budget bekend gemaakt voor dit seizoen: 461 miljoen. :crazy:

Gavin
1 september 2011, 16:32
Nuri Sahin nog eens twee maanden extra out trouwens. Hij gaat hard.

massief
1 september 2011, 16:39
Hard gaan is wel het woord van de week voor da gavvers.

Carus
1 september 2011, 16:51
Vanmorgen was de ticketverkoop voor de matchen van FC Barcelona, plaatsjes kunnen bemachtigen voor FCB - Getafe :love:

Eagle`
1 september 2011, 18:55
YyDx8SH81rc

Voor de liefhebbers :)

fiqm
1 september 2011, 19:08
Omdat het bestuur hun eigen zaakjes regelt in plaats van die van La Liga he, fiqm. Waarom zouden die hun easy money opzeggen als ze het zich kunnen veroorloven? Lijkt me nogal logisch dat die hun luxeleventje zolang volhouden als ze kunnen.

Athletic is ook een apart verhaal. Die kunnen volgens mij aan een vrije grote financiële injectie geraken zonder zich in de schulden te steken. Maar die blijven zweren bij enkel Basken ... die doen het nog zeer goed, vind ik, voor wat ze voorstellen. Tweede klasse is, denk ik, overal een puinhoop. Ze hebben nu toch al een parachutesysteem klaar, geloof ik, al iets of wat beterschap.

Verder heeft Barcelona hun budget bekend gemaakt voor dit seizoen: 461 miljoen. :crazy:
Moest Barcelona jaarlijks tussen 50 en 100 miljoen euro meer geld kunnen opstrijken door gewoon links en rechts wat contacten te leggen, lijkt het me toch wel vreemd dat ze dit nu al niet doen :)

Scr1fle
1 september 2011, 19:11

Hebben zij niet rond de 400 mil schulden? Waarom niet eerst vlug hun schulden afbetalen of toch minstens een groot deel? Maar dat zal wel te naïef van mij zijn zeker. :sad:

Timaeus
1 september 2011, 19:33
Hebben zij niet rond de 400 mil schulden? Waarom niet eerst vlug hun schulden afbetalen of toch minstens een groot deel? Maar dat zal wel te naïef van mij zijn zeker. :sad:

En met welk geld gaan die dan nog de dagelijkse affaires regelen?

BleKKie
1 september 2011, 19:34
Deze discussie was trouwens perfect geweest in een normale buitenlandse voetbal-thread. Het past hier niet echt omdat ik veel lig te zeiken over Engeland, maar het ging wel verder op wat er hier verteld werd.

En toch nog eens een stekske geven hé :p

BeeLz
1 september 2011, 20:25

Waarom zou je dat doen? Elk groot bedrijf zit nu eenmaal met leningen en schulden die stelselmatig worden afbetaald, zo maak je investeringen. In dat budget zitten dus ook het geld om hun afbetalingen te betalen.

Gavin
1 september 2011, 20:49
Moest Barcelona jaarlijks tussen 50 en 100 miljoen euro meer geld kunnen opstrijken door gewoon links en rechts wat contacten te leggen, lijkt het me toch wel vreemd dat ze dit nu al niet doen :)
How fiqm, 100 zullen ze niet bijeen scharen (en zulke gelijkheid zit ernog niet rap aan te komen). Maar als ze nu bijvoorbeeld beide 50 laten vallen, wees maar zeker dat ze andere bronnen zullen vinden om dat te coveren (misscihen niet het jaar erop, maar op korte termijn toch wel). Ik zou het op dat vlak vergelijken met oorlog: als het echt moet, lukt het wel. Dat jaarlijks groeien van budget ligt ook niet enkel aan TV-geld bijvoorbeeld ...

Waarom zou je dat doen? Elk groot bedrijf zit nu eenmaal met leningen en schulden die stelselmatig worden afbetaald, zo maak je investeringen. In dat budget zitten dus ook het geld om hun afbetalingen te betalen.Precies, 10% ervan dacht ik.

Tyfius
1 september 2011, 22:30
YyDx8SH81rc

Voor de liefhebbers :)Ow My God.

Hoe doen ze het toch.
Ik kan niet wachten tot deze ploeg tegen het superteam dat ManU geworden is moet spelen. Dat moet spektakel geven.

fiqm
1 september 2011, 22:38
Hoedanook, in Segunda werden er in totaal 235 binnenkomende transfers gedaan. Meer dan 200 daarvan waren spelers die ofwel op leenbasis komen, ofwel als vrij speler. Slechts voor 23 spelers werd een (minimale) transfersom betaald. Het verschil met eersteklassers ligt hier opnieuw bij het gebrek aan tv-geld. Dat tv-geld is echt wel stukken belangrijker voor kleine clubs dan jij doet uitschijnen hoor Gavin. Heel wat ploegen overleven gewoonweg enkel door dat geld. Waarom zijn van de laatste 15 ploegen die uit Primera zijn gezakt, maar liefst 5 ervan het jaar erop meteen verder gezakt naar Segunda B denk je? Eens dat tv-geld wegvalt, zijn ze een vogel voor de kat. Zelfs al krijgen ze "maar" 5 miljoen extra, de meeste ploegen kunnen daarmee bijna het jaarsalaris van al hun spelers betalen.

eurowarriors
1 september 2011, 23:03
Een schuldenberg is dan ook niet altijd nadelig. Zolang ge die nest binnen de perken houdt (en dat is zo bij Barcelona en Madrid, die hebben bijvoorbeeld geen superinteresten zoals dat bij United het geval was + de schuldenberg ligt lager dan de inkomsten). Een schuldenberg zoals Valencia (x5 uw inkomsten of zo) is dan wel weer dodelijk.

Van mij mogen ze gerust die TV-gelden gelijker verdelen. Ik denk echt niet dat Barcelona of Madrid daar (veel) last van zullen hebben. Links en rechts wat trucjes en die doen gewoon voort, misschien een overbodig spelerke van ettelijke miljoenen minder kopen. De kleinere teams krijgen meer geld, ja, maar of dat iets uithaalt ... dan geven ze vier miljoen voor Ogunjimi in plaats van twee bijvoorbeeld. Laat een Sunderland tegen een Osasuna ploegen en die zijn aan elkaar gewaagd, ondanks dat jaarlijks grote verschil in budget. Door meer geld in transfers en budget te pompen worden de beschikbare spelers voor die ploegen echt niet beter hoor. De beste spelers gaan nog altijd naar de klassieke clubs, behalve als er een sjeik zijn persoonlijk fortuin aan loon uitkeert.

Competitiever, bwa. Als Chelsea op zijn niveau van begin vorig jaar zou spelen ... maar neen, die ploeg was niet goed genoeg om dat een jaar vol te houden. Zelfs een half jaar ging niet. En die hebben nog meer geld dan Barcelona/Madrid. In 2009-2010 scoorde Chelsea ook meer dan 100 goals. Madrid en Barcelona zitten nu gewoon in een supervorm (komt normaal ook niet voor, het is ofwel Barcelona ofwel Madrid, nu toevallig alletwee) en in de Premier League maken we het verval van topteams mee. Liverpool (hopelijk op de goede weg, maar bijlange niet door TV-geld), Chelsea en Arsenal vielen uit elkaar. De EPL stond nergens zonder externe investeerders. Daarom vind ik dat beide competities best gelijk zijn.

Laten we eerlijk zijn, Sunderland wint bijna zeker van Osasuna. (Osasuna is wel redelijk taai thuis, maar Sunderland lijkt me toch goed genoeg om te winnen)
Toch nog even benadrukken dat de schulden van Valencia inmiddels enorm ingeperkt zijn. Valencia had schulden omdat het al jaren aan een nieuw stadion bezig is (dat binnen twee jaar af zou moeten zijn), maar omdat de stad plots besloot om niet meer te investeren wegens een ander project (Ciudad de les Artes y las Ciencias), viel er plots 300 miljoen weg. Toen kwam de ploeg zwaar in de problemen en moesten er heel wat spelers verkocht worden. Dat is inmiddels opgelost. Wij hadden dus geen schulden omdat we teveel geld uitgaven aan transfers of lonen. Vroeger hadden we daar wel problemen mee, maar de laatste vijf jaar is Valencia op dat vlak heel stabiel.

BleKKie
2 september 2011, 10:27
Laten we eerlijk zijn, Sunderland wint bijna zeker van Osasuna. (Osasuna is wel redelijk taai thuis, maar Sunderland lijkt me toch goed genoeg om te winnen)
Toch nog even benadrukken dat de schulden van Valencia inmiddels enorm ingeperkt zijn. Valencia had schulden omdat het al jaren aan een nieuw stadion bezig is (dat binnen twee jaar af zou moeten zijn), maar omdat de stad plots besloot om niet meer te investeren wegens een ander project (Ciudad de les Artes y las Ciencias), viel er plots 300 miljoen weg. Toen kwam de ploeg zwaar in de problemen en moesten er heel wat spelers verkocht worden. Dat is inmiddels opgelost. Wij hadden dus geen schulden omdat we teveel geld uitgaven aan transfers of lonen. Vroeger hadden we daar wel problemen mee, maar de laatste vijf jaar is Valencia op dat vlak heel stabiel.

Heeft niets met deze kwestie te maken, maar is die financiering dan niet contractueel vast gelegd? Lijkt me toch ook niet normaal dat ze opeens kunnen zeggen van "wij doen niet meer mee, dus ga je 300M ergens anders gaan zoeken" :confused:

Gavin
2 september 2011, 10:31
Dat tv-geld is echt wel stukken belangrijker voor kleine clubs dan jij doet uitschijnen hoor Gavin.Neen hoor. Vandaar dat ik dus ook vind dat de boel gelijker moet verdeeld worden. Voor die clubs individueel zal het inderdaad belangrijk zijn.

Ik denk alleen dat die 5 miljoen extra of hoeveel dan ook niet de magische sleutel is tot een sterkere competitie. Moesten alle clubs nu elk 50 miljoen meer krijgen, ja, dan wel, omdat ze op korte termijn een enorme boost krijgen. Hoewel dat op termijn opnieuw gaat mislopen met schulden, hoeveel geld er ook in omloop is.

Durf ik te betwijfelen! Misschien slecht voorbeeld gezien de niet zo Spaanse speelstijl van Osasuna.

Waarom doen die Engelse ploegen het zo zwak in de UEFA Cup? Zulke budgetten, sterkste competitie, ...

eurowarriors
2 september 2011, 11:12
Heeft niets met deze kwestie te maken, maar is die financiering dan niet contractueel vast gelegd? Lijkt me toch ook niet normaal dat ze opeens kunnen zeggen van "wij doen niet meer mee, dus ga je 300M ergens anders gaan zoeken" :confused:

Gohja, de schuldige is onze ex-voorzitter (tot 2008), Soler. Hij gaf niet alleen teveel geld uit aan spelerslonen, maar toen dat probleem werd opgelost enkele jaren geleden, begon hij reeds met de bouw van Nou Mestalla zonder dat er iets contractueel vastlag met de stad. Ze hadden een mondeling akkoord, niets meer. De stad valt dus niets te verwijten, zeker ook omdat dat ander groots project, Ciudad de las Artes y las Ciencias, plots veel duurder uitviel. (dan spreek ik over meer dan een miljard op pakweg zeven jaar tijd 1998-2005 op afbetaling)

Dan besloot men om het huidige Mestalla te verkopen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt, ondanks het feit dat de bouwgrond toch goed gelegen is. Daardoor moesten er zoveel spelers verkocht worden indertijd en werd het budget gehalveerd.

@Gavin: ik snap je punt wel hoor. Spaanse ploegen bewijzen dat je met veel minder transfergeld ook een degelijke ploeg op poten kunt zetten door gebruik van talent uit eigen bodem. Osasuna/Zaragoza zijn wel slechte voorbeelden, maar kijk naar ploegen als Granada, Betis, Racing, Deportivo, Levante...

fiqm
2 september 2011, 11:59
@Gavin: ik snap je punt wel hoor. Spaanse ploegen bewijzen dat je met veel minder transfergeld ook een degelijke ploeg op poten kunt zetten door gebruik van talent uit eigen bodem. Osasuna/Zaragoza zijn wel slechte voorbeelden, maar kijk naar ploegen als Granada, Betis, Racing, Deportivo, Levante...

Die ploegen die je daar vermeld zijn ook heel slechte voorbeelden :p Van die vijf ploegen is enkel Deportivo niet failliet. In andere competities zouden Granada, Betis, Racing en Levante verplicht naar derde klasse gedegradeerd worden. Daarbij is Granada een satellietclub van Udinese. Beide ploegen hebben dezelfde eigenaar. 2/3 van de spelers van Granada worden uitgeleend door Udinese. Als die eigenaar Granada verlaat, zakt die ploeg in twee jaar tijd naar derde klasse.

Zelfs in de glorieperiode van Deportivo, toen het tussen 2000 en 2005 als enige Spaanse ploeg telkens in de top 3 wist te eindigen, en het in de Champions League indrukwekkende matchen speelde, kreeg het nog steeds 6 keer minder tv geld dan Barca en Madrid. Iedere ploeg heeft wel eens een minder jaar, en bij Deportivo was dat het seizoen 2004/2005. Depor slaagde er niet in om de CL te halen, liep heel wat inkomsten mis, kreeg in vergelijking met Barca en Real niks van geld, en alles viel als een kaartenhuisje ineen. Dat alles heeft geleid tot een schuldenberg van 180 miljoen euro, en de degradatie naar Segunda vorig seizoen. Ondertussen is de schuld van Deportivo al gezakt naar 60 miljoen, en is Deportivo nooit failliet verklaard geweest. Als we meteen weer kunnen promoveren naar Primera, zou de schuld over enkele jaren volledig verdwenen moeten zijn.

Trouwens, toen Deportivo in het seizoen 2009/2010 een vrij zwakke ploeg had, stonden we na 21 speeldagen op de vierde plaats. Dit zegt eigenlijk genoeg over het niveau van de Spaanse competitie. Op dit moment is de Premier League veel sterker, hoe jammer ik het ook vind om dit toe te geven. Ik heb het gevoel dat je nog steeds teveel naar drie jaar geleden kijkt Gavin. Als je ziet hoe Spaanse ploegen het tegenwoordig in Europa doen... Het is om stil van te worden.

Ik zeg niet dat een gelijkere verdeling van de competitie direct een sterkere competitie oplevert. Ik zeg wel dat met dat extra geld, de helft van de ploegen in Primera en Segunda eindelijk met veel meer zekerheid de lonen van hun spelers zullen kunnen betalen. Echt aanlokkelijk is het niet meer voor spelers om bij ploegen als Racing te spelen, waar je niet weet of je effectief je geld gaat krijgen. Welke serieuze speler met aspiraties wil er nu nog tekenen bij een ploeg die failliet is? Niemand, enkel spelers die aan het uitbollen zijn zouden dit overwegen. Als vijf eersteklassers failliet zijn, dan leidt dat gewoon tot een zwakke competitie. Op enkele jaren tijd zou een gelijkere verdeling van tv geld La Liga wel versterken, ja.

eurowarriors
2 september 2011, 12:40
Die ploegen die je daar vermeld zijn ook heel slechte voorbeelden :p Van die vijf ploegen is enkel Deportivo niet failliet. In andere competities zouden Granada, Betis, Racing en Levante verplicht naar derde klasse gedegradeerd worden. Daarbij is Granada een satellietclub van Udinese. Beide ploegen hebben dezelfde eigenaar. 2/3 van de spelers van Granada worden uitgeleend door Udinese. Als die eigenaar Granada verlaat, zakt die ploeg in twee jaar tijd naar derde klasse.

Zelfs in de glorieperiode van Deportivo, toen het tussen 2000 en 2005 als enige Spaanse ploeg telkens in de top 3 wist te eindigen, en het in de Champions League indrukwekkende matchen speelde, kreeg het nog steeds 6 keer minder tv geld dan Barca en Madrid. Iedere ploeg heeft wel eens een minder jaar, en bij Deportivo was dat het seizoen 2004/2005. Depor slaagde er niet in om de CL te halen, liep heel wat inkomsten mis, kreeg in vergelijking met Barca en Real niks van geld, en alles viel als een kaartenhuisje ineen. Dat alles heeft geleid tot een schuldenberg van 180 miljoen euro, en de degradatie naar Segunda vorig seizoen. Ondertussen is de schuld van Deportivo al gezakt naar 60 miljoen, en is Deportivo nooit failliet verklaard geweest. Als we meteen weer kunnen promoveren naar Primera, zou de schuld over enkele jaren volledig verdwenen moeten zijn.

Trouwens, toen Deportivo in het seizoen 2009/2010 een vrij zwakke ploeg had, stonden we na 21 speeldagen op de vierde plaats. Dit zegt eigenlijk genoeg over het niveau van de Spaanse competitie. Op dit moment is de Premier League veel sterker, hoe jammer ik het ook vind om dit toe te geven. Ik heb het gevoel dat je nog steeds teveel naar drie jaar geleden kijkt Gavin. Als je ziet hoe Spaanse ploegen het tegenwoordig in Europa doen... Het is om stil van te worden.

Ik zeg niet dat een gelijkere verdeling van de competitie direct een sterkere competitie oplevert. Ik zeg wel dat met dat extra geld, de helft van de ploegen in Primera en Segunda eindelijk met veel meer zekerheid de lonen van hun spelers zullen kunnen betalen. Echt aanlokkelijk is het niet meer voor spelers om bij ploegen als Racing te spelen, waar je niet weet of je effectief je geld gaat krijgen. Welke serieuze speler met aspiraties wil er nu nog tekenen bij een ploeg die failliet is? Niemand, enkel spelers die aan het uitbollen zijn zouden dit overwegen. Als vijf eersteklassers failliet zijn, dan leidt dat gewoon tot een zwakke competitie. Op enkele jaren tijd zou een gelijkere verdeling van tv geld La Liga wel versterken, ja.

Mijn voorbeeld was eerder gericht op het feit dat doordat ze failliet zijn, ze meer kans geven aan eigen talent en dat ze ook een ploeg op poten kunt zetten met talent van eigen bodem. Levante heeft ondanks alles een geweldige jeugdopleiding, heel wat grote spelers kwamen oorspronkelijk van Levante, bijvoorbeeld Vicente. :) Dat lonenprobleem wordt zeker opgelost met meer TV-geld, maar geef toe, die ploegen kunnen gewoon niet goed met geld om. Geef ze een paar miljoen meer en dat is dan weer binnen de korte keren opgesoupeerd en dan zijn ze weer failliet, alleen dan met nóg grotere schulden. Dan denk ik dat ze eerst iets moeten doen aan het wanbeleid alvorens meer geld te geven. Soler is bij Valencia ook verplicht moeten opstappen door de Liga, waarom doen ze dat ook niet nu?

En ik geef het niet graag toe, maar de PL is wel sterker dan La Liga, maar ik geloof er nog steeds in dat dat kan veranderen. Maar dan moet er eerst iets aan de problemen op financieel vlak gedaan worden. Te beginnen met degelijke regels op spelerslonen en degelijke afspraken tussen de spelersvakbond en de Liga.

Kekkeuh66
2 september 2011, 13:02
Mijn voorbeeld was eerder gericht op het feit dat doordat ze failliet zijn, ze meer kans geven aan eigen talent en dat ze ook een ploeg op poten kunt zetten met talent van eigen bodem. Levante heeft ondanks alles een geweldige jeugdopleiding, heel wat grote spelers kwamen oorspronkelijk van Levante, bijvoorbeeld Vicente. :)

En ik geef het niet graag toe, maar de PL is wel sterker dan La Liga, maar ik geloof er nog steeds in dat dat kan veranderen. Maar dan moet er eerst iets aan de problemen op financieel vlak gedaan worden. Te beginnen met degelijke regels op spelerslonen en degelijke afspraken tussen de spelersvakbond en de Liga.

Idd, in jeugdopleidingen zijn ze in het algemeen in La Liga dan weer beter dan in de PL. Een simpel voorbeeld is hoe ze die ploegen daar laten trainen op die korte pasjes, soms meer dan een uur per dag. En jij zou dat moeten weten eurowarriors, ik veronderstel dat je al wel eens een training daar hebt gezien?

eurowarriors
2 september 2011, 13:11
Ja, ik heb toen ik in Valencia verbleef een vijftal keer een training meegepikt op Paterna. Zalig om te zien, er staat daar trouwens ook altijd zeker honderd man, ondanks het feit dat het toch een drie kwartier rijden is van waar wij verbleven (dicht bij Turia-park aan Nuevo Centro, voor de kenners :p)

Ze trainen erg specifiek. De eerste training zag ik geen bal, enkel training zonder bal (wat in Spanje even belangrijk is als met bal imo). Een andere training zag ik dan weer twee uur aan een stuk combinatiespel korte passes (je kent dat wel, zo in een kring gaan staan met vier man ertussen die de bal moeten afpakken, de kring moet direct passen. Na een tiental minuten wordt de kring kleiner, tot je op een bepaald moment bijna met de neus op elkaar zit bij wijze van spreken.)

Ik was ook naar de training van Levante gaan kijken en dat was vergelijkbaar, hun trainingscomplex ligt dichter bij Valencia btw, aan het begin van de Jardin del Turia (voor de kenners :p)

Wat mij wel opviel was dat de sfeer altijd ontspannen is, typisch Spaans zullen we maar zeggen. Als je ooit eens naar Valencia gaat, zeker naar Paterna rijden (met de bus is het goedkoopst, nog geen 2 euro). Je kan naderhand ook gewoon bij de spelers staan en wat praten. Dit jaar was ik teruggegaan naar Valencia maar helaas waren ze toen net op stage in Oostenrijk en heb ik ze niet kunnen zien :(

fiqm
4 september 2011, 12:52
Mijn voorbeeld was eerder gericht op het feit dat doordat ze failliet zijn, ze meer kans geven aan eigen talent en dat ze ook een ploeg op poten kunt zetten met talent van eigen bodem. Levante heeft ondanks alles een geweldige jeugdopleiding, heel wat grote spelers kwamen oorspronkelijk van Levante, bijvoorbeeld Vicente. :) Dat lonenprobleem wordt zeker opgelost met meer TV-geld, maar geef toe, die ploegen kunnen gewoon niet goed met geld om. Geef ze een paar miljoen meer en dat is dan weer binnen de korte keren opgesoupeerd en dan zijn ze weer failliet, alleen dan met nóg grotere schulden. Dan denk ik dat ze eerst iets moeten doen aan het wanbeleid alvorens meer geld te geven. Soler is bij Valencia ook verplicht moeten opstappen door de Liga, waarom doen ze dat ook niet nu?

Ik kan me in ieder geval toch niet herinneren dat Granada en Racing een sterke jeugdopleiding hebben. Iedereen lijdt gewoon onder de economische crisis in Spanje. Zaragoza wordt geterroriseerd door een wanbeleid, maar bij heel wat andere ploegen is dat toch niet het geval hoor. De drie ploegen in Segunda die geen schulden hebben, zijn allen ploegjes met een klein budget wiens enige doel is om in Segunda proberen te blijven. Het is niet dat alle andere ploegen slecht gerund worden. Integendeel, sommige clubs houden zelfs mooi hun hoofd boven water in deze omstandigheden.

Er moeten inderdaad degelijke afspraken gemaakt worden. Ik ben er ook zeker van dat de Primera Division zich wel weer wat zal herstellen in de toekomst, maar dat lijkt nu nog veraf. Wat echt wel nodig is, is dat ploegen zoals Zaragoza bestraft worden. Hun manager zat zelfs nog te lachen met ploegen als Deportivo, die nu achter hun geld kunnen fluiten doordat Zaragoza zich failliet verklaard heeft. Als je zulke praktijken onbestraft laat, en zelfs beloond, zal de toestand nooit verbeteren.

Trainingen in Spanje zijn inderdaad plezant om te volgen. Die training die je daar beschrijft van Valencia, inclusief de sfeer die erbij hoort, doet me meteen terugdenken aan de trainingen van Deportivo. Ook daar trainen ze ee heel stuk buiten de stad.

Lilspanyol
4 september 2011, 20:11
Barça B heeft orde op zaken gesteld na het 0-2 verlies tegen Villarreal B vorig weekend: 0-4 tegen Cartagena (en een schone cent op overgehouden voor mij :unsure:)

Allez Fiqm het zijn u 90 minutes of glory! komt hier ne keer zot doen :p
Al moet ik wel zeggen dat ik denk dat Hercules gaat winnen.
In die enquête van Marca kwamen Celta en Deportivo vooral naar voren als dé kandidaten om naar 1ste terug te promoveren, Hercules toch wat minder.

Zeker niet onderschatten en ze hebben ook nog ergens een goede transfer gedaan deze week meende ik.
Ik volg de score althans op de voet!

eurowarriors
4 september 2011, 20:29
Hercules en ook Almeria niet onderschatten. Hercules heeft ook enkele leuke spelers zoals Diego Rivas. :) Ik hoop dat Deportivo, Almeria en Hercules terugkeren naar het hoogste niveau!

Een barça-fan zal de ploeg uit Alicante zeker niet onderschatten, vorig seizoen wonnen ze in Camp Nou met 1-2 van Barça, niet iedereen gegeven denk ik zo! :)

Gavin
4 september 2011, 20:34
0-2.

En Haedo is weg, evenals Trezeguet, Kiko, Sarr, Calatayud, ... totaal andere ploeg. :p

eurowarriors
4 september 2011, 20:35
Ah 0-2, al een tijdje geleden. Ja, Valdez is naar de Russen zeker? Sarr was geen belangrijke schakel, Kiko vond ik een goede speler. Was die nie naar Barça?

Gavin
4 september 2011, 20:41
Naar Barça B, ja. (waar vandaag een 15-jarige debuteerde op de linksback en een goeie match speelde, weer eentje om in het oog te houden)

Tiens ja, Sarr heeft eigenlijk bijna niet gespeeld! Wist ik niet ... de rest van de vertrekkers is nog steeds serieus. Dus Depor zou wel moeten winnen. :)

eurowarriors
4 september 2011, 20:47
Ey, Gavin, Wa vindt gij eigenlijk van Dalmau? Twee jaar geleden werd hij al de nieuwe Alves genoemd. En nu laat Barcelona hem gaan, wel met een terugkoopoptie. Kan er mij niet veel bij voorstellen wat zijn potentieel is.

Kekkeuh66
4 september 2011, 21:05
Ah 0-2, al een tijdje geleden. Ja, Valdez is naar de Russen zeker? Sarr was geen belangrijke schakel, Kiko vond ik een goede speler. Was die nie naar Barça?

Barça B speelt die momenteel als ik het goed heb.

fiqm
4 september 2011, 21:25
Zelfs in Segunda kunnen de refs ons blijkbaar niet uitstaan :p Weeral 2 loepzuivere penalties niet gekregen. Na vijf minuten kreeg Salomao zelfs geel omdat hij een beetje trok aan het shirt van een verdediger die de bal afschermde om hem te laten uitrollen voor een doeltrap. Dan mag je voor iedere overtreding een kaart geven, als je zo begint. En dan kom je op achterstand na een duidelijk ongeldig doelpunt. Zuch, weer van dat.

Gavin
6 september 2011, 19:08
Interview met voorzitter van Villarreal, aanvullend op wat hier al stond:

Summary:
Fernando fielded various questions from a range of issues.
The TV money distribution
Kick-off times of the league and how they aren’t announced early enough or in a proper way
The radio fee issue
Ley concursal
The widening gap

He throws some light on certain things like the politics within the teams in the league.

Caveat: While I can understand and speak Spanish very well, it was really difficult to pin down everything and never expected that 30 minutes of an interview could yield 10 pages work of text.

Q1. Are you in agreement with what Jaime Roures said yesterday?

Fernando Roig:
- I agree with him on a few, well just one, the argument that airing one La Liga game on free television (as opposed to cable) weekly is not a good from revenue perspective.

- But about the rest, I don’t agree with him at all. For example: Roures’ argument that the differences between the teams are not due to the TV money but other things like sponsorship etc. is not valid. It starts with the TV money and then goes to the rest. The top two have been receiving hugely disparate sums for a longtime. This helped them signed the best players which helps them get bigger sponsors and the best stadiums etc.,

Background: Jaime Roures is the head of MediaPro the company that owns the TV and Radio broadcasting rights for all La Liga games. They produce the original TV pictures. He is controversial and he said that TV rights distribution is fine as it is and TV rights can’t be blamed for the inequality in the league. He also made some factually incorrect statements. E.g.: All stadia in Week#2 of La Liga were full, while in fact the attendances at all stadia were way off being packed houses.

Q2. Do you think that the main reason for the huge disparity between the Big Two and the rest is the TV rights?

- It is the start. If you give me 150mil euros/year for 5 years I will build a great team with the best players available and get the best sponsorship. [For the shirts, shorts, front, back, right & left etc. -]. But you have to give me the same money for 5 years, like the Big Two have received.

- You are missing the big picture if you just state that they have an annual budget upwards of 450million euros. You have to ask how they reached this point. What was the budget of Real Madrid 10 years ago? –

Fact-check: (based on Swiss Ramble’s excellent and exhaustive post on Real Madrid’s finances their outlay was 229mil in 2005, about half of what it is now and in 2000/01 RM 138 million euros and Barça 110 million euros)

Q3. How much will you earn this season on TV revenue? (Madrid & Barça earn 140mil)

- About 30m + up to 3mil in incentive for reaching the Champions League group stages. This after a year of not getting a euro for all our 2nda division games of Villarreal B.

Q4. Do you think La Liga is shite as Sevilla president Del Nido calls it?

- No. La Liga is not competitive at the moment and the top of the league is not as competitive as it should be in a top half and it is not good for the teams who aspire to be playing European competitions.

- The bottom half is competitive. But at the top it might be good for the league as a whole if Madrid and Barcelona were losing (or were in a position to lose) 5-6 games a season. This would mean the teams below them could aspire to be in the top positions at some point.

Q5. What do u think of the 5-0 (Barça – Villarreal) and 0-6(Zaragoza – Real Madrid)? I think that these sorts of score lines will repeat a lot this season.

- We played very badly. Probably our worst game ever in Camp Nou. We have got some good results here in the past against Barcelona

- That said it is very hard to beat this Barcelona even playing very well. Especially when we have to sell our best player to balance the budget and pay the salaries and they have signed two very talented players (Cesc & Alexis) for about 70-80mil.

Fact-Check: according to @Optajoe, Villarreal has won 8 teams against Barça in the last 10 years, more than any other team.

Q6. RM has spent about 55mil to sign 5 players and likely spend another 45mil for Neymar in January. Barça signed Cesc & Alexis for about 70-80mil. In contrast Villarreal lost Cazorla; Atlético lost Kun, Forlán; Valencia lost Mata. The gap is getting bigger every year.

- Yes. If you want to respect all financial obligations and compete at the same level with the big two, it is a problem.

- Then there is the other big problem of Spanish football: The Ley Concursal (Administration/Bankruptcy laws). There are teams under administration who exploit the law to avoid paying the money they owe but keep signing new players.

- We have a problem at the top and a different problem at the bottom. I feel we (Villarreal) in the middle with a few others are defenseless.

- The current TV revenue distribution deal signed between RM and G30 has put us in a fix.

- But Villarreal will persist. I will continue my fight. We are getting ready but working hard to improve our cantera (farm system) which will continue to yield us results in the next 3-4 years.

- The TV deal renovation is due in 3-4 years and Villarreal negotiate it much differently this time around.

Background: G-30 is a group comprised of 30 odd clubs (originally 30) from Primera and the Segunda Divisions represented by an attorney Javier Tebas. This group votes together on all the league resolutions. And according to Roig Real Madrid and Barça have made written deal with the G-30. Roig goes on to add later on that while the presidents of these clubs are sympathetic to the efforts and arguments of clubs like Villarreal and Sevilla in private, they can’t do much in terms of helping push through any resolutions.

Q7. Where is the solution to this? The rebels Sevilla, Villarreal, Espanyol, Real Sociedad and Athletic, what is your plan?

- We need to talk. Dialogue is the only we can find a solution for this. The same thing I said about the kick-off times.

[Roig goes off on a tangent about kick-off times. Very interesting & revealing stuff]

- I told the president of LFP in one of the league conference that I don’t want know when my team is playing through newspapers as it happened to me with the Monday game against Barcelona.

- It is not right that presidents get to know when their team plays through papers.

- I have complained about this a few times and their response was “Fernando, we know but you don’t have to repeat it multiple times”.

- I have told them if there are changes in time make sure we don’t end up knowing through Marca. Well they have respected my request; I came to know of the Monday kick-off from AS .

Background: AS and Marca are the leading sports dailies of Madrid)

- And then they would claim – you just wanted to know if your A & B teams aren’t playing at the same time.

- But they never tell us in advance when the kick-off is. Or why a game kicks off at Noon or at 4pm. Is there more money playing at Noon or 4pm? No there isn’t.

- The LFP has never discussed the new kick-off times. I came to know that there will be a game at Noon and 4pm on Sunday through the newspaper. This is inadmissible. I have raised this at the league meetings many times.

Q8. So, what do you think of La Liga?

In Italian they call it a casino.

Q9. Do you think La Liga is a casino?

No, here we call it something different. I think it is a joke in its current form.

Q10. You are talking as if you don’t have any ownership in La Liga?

- No, on the contrary, I have requested the president of LFP to have a league meeting to discuss both the new kick-off times and (the new fee on radios for broadcasting games from the stadia). I will ask him again to hold a league wide conference.

- The problem is you talk to the clubs and the LFP president. And then on the night before the conference some of them would have met and made a deal. There are those that dominate the league (Madrid and Barça) and then there are those that manipulate (the G30).

Q11. By night meetings are you referring to the executive committee meeting

- No I am referring to the G30. They have 30-35 votes in their hands. People listen to your argument and acknowledge the issue but when it comes to voting it is a different thing.

- I told José Luís Astiazarán (LFP president) a few weeks ago that since there is no point in talking at the league meetings and conferences, I will go public. I don’t like to come to radios and talk about this issue because problems are solved by discussing them within the LFP. But LFP isn’t listening at all.

Q12. Are you asking LFP president Astiazarán to step down?

- Yeah but it doesn’t make a difference if he resigns or not. (Pressed further) Yes, LFP is not listening at all. I wanted to have a meeting about the new kick-off times. Nobody told me about the new kick-off times. The LFP didn’t discuss this. These sort of changes need to be discussed before implementing them. Why are we playing at Noon? Nobody discussed.

Q13. I believe the noon kick-off is for Chinese and Asian markets

- No, Noon CET is not a good time for football on TV in China. I was there in China earlier this year and they told me that 6pm in the evening is not a good slot for watching football. The best time for China is 3-4pm CET.

- I think 4pm game might be good for China. But Noon game isn’t. We should have left that slot exclusively for the lower divisions like 2nda B.

- But the thing is these sort of things need to be discussed to come up with the best solution. LFP need to do their duty. Otherwise what is the point of a League?

Q14. Do you think Florentino and Rossell are informed in advance about the new kick-off times?

- Yes, of course. And the G30 also knows this in advance. It is a disgrace. 25-30 clubs meet in a restaurant the night before the league meetings to talk about the topics to be discussed. Clubs like us come to the conference with an idea to talk and discuss about the issues, but by then there is an agreement already and no room for a discussion anymore.

Q15. What you are saying is something very embarrassing and we call ourselves as the “Best league in the world”

- I am being honest and stating the truth and what is the current reality. If there aren’t meetings on the night before the league meetings I want the clubs (of G30) to come out and deny my statements. For example the topic of radios paying a fee (canon) I was the only president who asked for a vote. It is lamentable.

- I am the one repeatedly asking them to give us information of kick-off times for our games in advance but I end up finding them only through newspapers. They keep telling me that I only wanted to know if the A & B team games don’t clash but I told José Luís, I’m not stupid.

Q16. Can you not go to the meeting of G30 that you mentioned earlier?

- Firstly, I’m not invited. Once I forced my way into it but it is very uncomfortable. To be in a place where you aren’t invited, your voice won’t be heard where they don’t tell you when or where the meeting is very difficult.

Q17. Villarreal has a TV contract till 2014.What will you do after that? Will you not sign if they don’t offer you more money?

Fernando Roig:

- Yes, they need to pay what Villarreal deserves or I will not sign. Nobody in Spain or China will to see any game involving Villarreal.

Q18. So you are saying if they don’t pay you what you think is the right amount, you will not sell the rights for games involving Villarreal?

- Instead of taking a small sum of money I would rather produce the signal and televise it only at my home. If anyone wants to see our games, the can connect to my home.

**laughs all around**

Q18. How much TV money do you want for Villarreal?

- I want Villarreal to be paid based on their performance on the pitch. It is not the same Villarreal finishing 10th or 2nd or 4th.

- The distribution should be based on certain parameters, most importantly based on the performance of the team in the last year and the performance in the last 5 or 10 years. At least 30+ percent of the total should be divided based on that.

- This implies that based on how well you perform you get more money to invest

Q19. So you don’t want a system like in the English Premier League?

- No, because in EPL there is no great difference between the TV earnings of the teams at the top to those at the bottom of the table. The teams at the bottom are not spending (or investing in the club) nearly as much as the teams at the top that play in Europe.

- I think the bottom teams of EPL should be getting lesser than what they are getting today and the top teams should get more. It is way too evenly distributed. It has to be based on a hierarchy of performances of the teams. We have studied various formulas and solutions.

- For example the Copa Del Rey should earmark the 16mil generated to all the teams that take part in it. teams from 2nd B, 2nd should who get awards like 100k 300k 600k depending on how far they reach. And there should also be award amounts agreed upon for the later rounds too.

- I don’t want to talk too much in detail about the exact numbers here but we have studied these and we have them.

Background: Ruben Uria @Rubenuria has published a comparison of TV rights distribution the top leagues of Europe. I think Fernando Roig is proposing a combination of a few different formulas.

Q20. Villarreal plays Sevilla on Saturday at 1800 CET. Will Villarreal allow the radio guys into your stadium?

- My volition as a president yes.

- But as a club we have to look into the contracts we signed. In the contract we have ceded all our rights to MediaPro.

- We haven’t given much importance to the “audio” part of rights. We talked about audio-visual rights and we always thought they just meant television. We never thought the rights for radio were a part of it. According to the contract we signed all audio-visual rights of Villarreal games have been transferred to Media Pro.

- I believe that Media Pro needs to address this directly with the radios and telling them not to use the signals for free.

Q21. But tell will you allow us into El Madrigal on Saturday?

- To my volition, yes. But I have to check with the directives and the lawyers of the club and study the consequences of letting the radio personnel in.

- What I can’t afford letting happening is MedioPro refusing to pay us the monthly TV money for violation of the contract.

- MediaPro always paid the monthly installment of TV money on time. We don’t have any complaints about Media Pro on that front. This is very important for a club like Villarreal.

Q22. What do you think of this issue? Radios have been doing this for 85 years and now this fight for frankly very small amounts (about 15million in all)? Don’t you think the relationship between radios and football should be protected by the ministry of culture?There is 15mil in total. The idea is to ask 3mil from each of the five major radios. Of which 70% will go to Media Pro and 30% will go to La Liga.

- Nobody told me that La Liga will get 30% of this. It wasn’t discussed or told in the League meetings of 15-Aug. This wasn’t the resolution discussed in League meeting. I was against the fee as I mentioned earlier.

Q23. How much Villarreal get from his?

- About 80k-100k. Its peanuts.

- This is not the right way. There should be an agreement between LFP, the radios and Medio Pro.

- The radios should get better access to players and better facilities at the stadium. The players should spend more time (in the mixed zone) to give more sound bites to the radios.

- If all this help increase revenues of the radios, then it makes sense to ask the radios to pay up.

- But it needs to be done methodically.

- The way they are doing this is similar to the players strike. It is really bad that they got to the same agreement after the strike that they could have gotten to a week earlier. It is the same thing. We have to dialogue and discuss. And while the parties are talking the league should go on as usual. I don’t like the pressure tactics even at the level of my company I don’t like these tactics.

- Same in case of the radios. I think problem will be solved only through dialogue. First peace needs to be established between the radios and football so they can come together to discuss.

Q24. Do you think LFP president will resign?

- No I don’t think so, but I don’t think that it is a solution either.

- All the presidents need to speak out openly. Nobody votes for me but when I talk to them privately they agree with me posture. But they are bonded by certain agreements (G30 again) that they can’t get out of right now as they will be penalized. The clubs under this agreement are promised an increase from 12-13mil today to about 18-20mil three years from now. So until they are bonded salves to the contract and the group G30.

- The president of Valencia (Manuel Llorente) told me he would have love to come with us (Villarreal, Sevilla Espanyol, Athletic, Malaga etc.) but Valencia is under the contract. And are not sure what will happen if they violate

- We have to move to a better distribution of review. I am not an extremist to say I want cut what Madrid or Barcelona are making now. But for the rest us we need to reach a point where we will be paid a 3rd or 2.5X less than that of Madrid and Barça.

- And we can work our way slowly with the cantera and then see what happens. If we were able to keep Santi Cazorla and had the money to buy a player or two more, we would have been in a different situation than we are in right now.

- Since Villarreal is one of the clubs that always keeps their promises on paying people and doesn’t owe money to anyone, we had to sacrifice (sell Santi) to keep paying.

- We also expanded our capital with the next 3 years in mind to keep fighting and working hard, especially with the cantera.

Q25. It seems like in Spanish football, more money means more debt. We can’t take it anymore – (alluding to the argument that many clubs were poor at managing their resources) should there be a reestablishment of the league from scratch?

- Yes, I agree. I have repeated this many times.
The game on free-to-air TV is not a good idea for Spanish football.
The Ley concursal needs drastic reform.
The quinielas (the result prediction lottery) should be self-managed by the league and LFP should get more money from it.
All clubs need to resolve the debts with Social security and the Tax departments
We need to build a league that is really strong.
We need start paying everyone.
Just like how the players have an insurance fund, there needs to be one covering the clubs, especially the ones under Ley concursal.
It is right that a player who isn’t paid scores 2 goals against you and you lose.
For playing in Europe should be contingent upon teams fulfilling their financial obligations, like it has happened here in recent years.

- There are a lot of things we need to improve and we have lot of ideas but in the LFP they talk about lawsuits, court cases and lawyers. It feels like we have more lawyers than football players.

Q26. What will you do if José Luís Astiazarán (LFP president) calls you to protest your criticism of him here tonight?

- Nobody is going to call me and protest. Because I have told him I am going public because nobody gives an ear for my concerns in LFP. Whatever I have told today, I have already discussed this within LFP. But they can’t care less.

- When I say that what the LFP is doing is wrong, they tell me that we are doing all wrong.

- They asked me in TV3 the other day as to who will win the league Madrid or Barca. I said one of them will win but Spanish football will lose.

- That Real Madrid and Barcelona will most of their games is not something new. But the fact that there isn’t a sensation that they might lose is the cause of worry.

- Sure they might lose the odd game accidentally but over the past few years neither of them has lost to the teams immediately below them. Villarreal hasn’t beaten Madrid or Barça in the recent years. Same with Atlético Madrid.

Q27. Finally, do you think there is a solution?

- Over the long-term, yes.

- There are a lot of problems but I am not giving up on my dream. I am not here to come 4th. I’d rather stay home than do all this work to come 4th. I aspire for big things.

- I am building my team, the financial structures, the cantera base so that 3 years from now when we will do a new TV contract we will do it differently and Villarreal will give a fight (for a more equitable distribution).

- And as for our bad showing at Camp Nou, I hope the players and the coaches take measures to improve and the real Villarreal is not the one what we saw in Barcelona.

http://forzafutbol.com/2011/09/fernando-roig-interview-tv-revenues-other-problems.html

Truman'
6 september 2011, 21:24
Volgens sporza traint de zoon van zidane al mee met de a kern van real. Niet slecht. Ja ma die is wel nog maar 16 he !!

Lospeed
6 september 2011, 21:50
Nu al bijna ne nieuwen zidane :woohoo:

Didierke10
6 september 2011, 22:32
Nu al bijna ne nieuwen zidane :woohoo:

Hopelijk, maar wordt afwachten en vooral geduld hebben.

Weebl
7 september 2011, 11:52
Eurowarriors, hoe staat de defensie van Valencia meestal?
En welke spelers maken meest kans om in te vallen?
En speelt die Mehmet Topal veel mee?

eurowarriors
7 september 2011, 12:02
De verdediging van Valencia gaat nu waarschijnlijk zo spelen (met de laatste twee nieuwe spelers):

Jordi Alba/Mathieu - Victor Ruiz - Adil Rami - Bruno Saltor/Barragan/Miguel

Op de rechtsback stond tegen Racing Santander Bruno Saltor, linksback stond Alba. Maar nu is het nog moeilijk te zeggen aangezien er net twee spelers zijn bijgekomen (Victor Ruiz en Barragan), en omdat Mathieu en Miguel toen niet helemaal fit waren.

Ricardo Costa en Angel Dealbert zijn de reserve centrale verdedigers.

Topal is sinds vorig seizoen een vaste waarde geworden ja: ik vermoed dat het middenveld er vaak zo gaat uitzien: Banega (Parejo)- Topal (Tino)

Kekkeuh66
7 september 2011, 12:32
De verdediging van Valencia gaat nu waarschijnlijk zo spelen (met de laatste twee nieuwe spelers):

Jordi Alba/Mathieu - Victor Ruiz - Adil Rami - Bruno Saltor/Barragan/Miguel

Op de rechtsback stond tegen Racing Santander Bruno Saltor, linksback stond Alba. Maar nu is het nog moeilijk te zeggen aangezien er net twee spelers zijn bijgekomen (Victor Ruiz en Barragan), en omdat Mathieu en Miguel toen niet helemaal fit waren.

Ricardo Costa en Angel Dealbert zijn de reserve centrale verdedigers.

Topal is sinds vorig seizoen een vaste waarde geworden ja: ik vermoed dat het middenveld er vaak zo gaat uitzien: Banega (Parejo)- Topal (Tino)

Wat ik zeer leuk vind bij Valencia momenteel is dat je veel spelers hebt die meerdere posities ook daadwerkelijk goed aankunnen. Buiten dan een Banega ofzo, die kan je best centraal laten werken en ploeteren. Op de flank zie ik hem niet echt renderen met zijn speeltstijl. Dikwijls maken flankveranderingen ook niet echt uit, genoeg jongens die zowel op links als rechts kunnen spelen.

eurowarriors
7 september 2011, 12:47
Inderdaad, vind ik ook. We hebben een heel gevarieerde kern, met heel wat polyvalente spelers. Kijk naar de linksback, die kan evengoed op de linksvoor (Alba). Victor Ruiz kan ook op rechts. Parejo, Canales en Tino kunnen op de flank, centraal in een defensievere en offensievere rol. Pablo kan links en rechts, Piatti kan links, rechts, centraal én in de spits. En Roberto Soldado is dé man in vorm :love: Vroeger een echte eikel bij Real, minder bij Getafe, en nu hij terug bij de ploeg speelt waar hij geboren is, is hij precies volwassen geworden. Laat Torres maar wat klungelen bij Chelsea, wij hebben de nieuwe spits van la Roja! :)

Kekkeuh66
7 september 2011, 13:53
Waar zit Guiza zoal tegenwoordig?

Getafe natuurlijk :Facepalm:

Monoslay
7 september 2011, 16:17
Valencia is een leuk ploegske. ^^
Misschien kunnen ze wel iets bereiken in de CL/EL. :)

eurowarriors
7 september 2011, 22:58
Valencia is een leuk ploegske. ^^
Misschien kunnen ze wel iets bereiken in de CL/EL. :)

Hoop het ook, spijtig dat we vorig seizoen de achtste finales niet konden halen, ondanks dat we tweemaal de betere ploeg waren van Schalke. Dit jaar hoop ik op een kwartfinale! Dat zou geweldig zijn :)

fiqm
8 september 2011, 13:20
Valeron blijft toch wel een klasse apart. Valt gisteren in tijdens de tweede helft bij een 1-1 tussenstand, en in nog geen kwartier tijd staat het 4-1 dankzij drie fantastische passes van hem :)

Ondertussen blijven we geplaagd worden door blessures. 8 blessures, waarvan 5 mensen die normaal gezien in de basis staan. De enige speelklare spits die we hebben is Lassad. Hij scoorde gisteren een hattrick, hopelijk houdt hij die vorm aan. We kunnen wel een scorende spits gebruiken.

puni
8 september 2011, 17:10
Ej fiqm, das hier wel het topic van de PRIMERA division eh!

:unsure:

Lilspanyol
8 september 2011, 17:58
De titel zou beter aangepast worden naar 'Spaans voetbal' want die posts van fiqm zijn een enorme meerwaarde en fijn om lezen :niceone:

BleKKie
8 september 2011, 17:59
Idd, beter dan al dat Barcelona gegeil :unsure:

Battista
8 september 2011, 18:16
Mourinho weigert jaarsalaris van 25 miljoen euro bij Anzhi - Primera Division - HLN (http://www.hln.be/hln/nl/1302/Primera-Division/article/detail/1316300/2011/09/08/Mourinho-weigert-jaarsalaris-van-25-miljoen-euro-bij-Anzhi.dhtml)

Alcoholic Punk
8 september 2011, 19:36
De titel zou beter aangepast worden naar 'Spaans voetbal' want die posts van fiqm zijn een enorme meerwaarde en fijn om lezen :niceone:

Kvind ze ook altijd leuk om lezen.
Dat het niet over een topclub gaat (with all due respect) maakt het ook al interessanter vind ik.

Lilspanyol
8 september 2011, 19:47
Kvind ze ook altijd leuk om lezen.
Dat het niet over een topclub gaat (with all due respect) maakt het ook al interessanter vind ik.

Uw posts lees ik ook graag hoor :hug:

Ik kan er nu toch niet aan doen dat er hier zoveel successupporters zitten? Ik ben gewoon zo van de familie (mijn pa) uit (ook al zijn die allemaal voor Valencia bijna :unsure:) en toen ik klein was was het allemaal niet zo vanzelfsprekend dat Barcelona zo goed was en heb ik zelf nog geweten dat ze bengelden rond de 10-15de plaats.

Als ik dan over mijn ploeg spreek is dat direct 'topclubgezever' (niet dat ik zeg dat jij dat zegt he AP) en Real successo's die komen bashen :sop:

Scr1fle
8 september 2011, 20:07
Successo . :$

Battista
8 september 2011, 20:10
Uw posts lees ik ook graag hoor :hug:

Ik kan er nu toch niet aan doen dat er hier zoveel successupporters zitten? Ik ben gewoon zo van de familie (mijn pa) uit (ook al zijn die allemaal voor Valencia bijna :unsure:) en toen ik klein was was het allemaal niet zo vanzelfsprekend dat Barcelona zo goed was en heb ik zelf nog geweten dat ze bengelden rond de 10-15de plaats.

Als ik dan over mijn ploeg spreek is dat direct 'topclubgezever' (niet dat ik zeg dat jij dat zegt he AP) en Real successo's die komen bashen :sop:

:niceone: :bow:

eurowarriors
8 september 2011, 21:53
Ik lees fiqm zijn posts ook heel graag, ook omdat ik eigenlijk wel sympathie heb voor Deportivo (ondanks het feit dat ik een Valencianista ben). Brengt zo wat afwisseling tussen al dat gepraat over de topclubs. Net zoals ik graag posts van Alcoholic Punk en Vedoco lees! :)

@Lilspanyol: Niet alle Barcelona-supporters zijn successo's, ook al krijgen alle supporters tegenwoordig die stempel opgedrukt. Nu, ik merk snel of dat een Barça/Real-supporter een successo is of niet, dat zie je aan de kwaliteit van de posts he :) Alle respect voor Barcelona, heb ik ook altijd een mooie ploeg gevonden. Ik kijk al uit naar de 21e september! Valencia-Barcelona, vorig jaar onverdiend 0-1 verloren na een onterecht afgekeurd doelpunt van Mata. Hopelijk dit jaar revanche! :p

Ik heb het overigens niet zo voor Real Madrid. :p

puni
8 september 2011, 22:34
Twas maar om te lachen eh, jongens! :(

eurowarriors
8 september 2011, 22:48
Dat wisten we hoor, puni! :hug: :p

Racing_Genk
8 september 2011, 22:48
Mourinho weigert jaarsalaris van 25 miljoen euro bij Anzhi - Primera Division - HLN (http://www.hln.be/hln/nl/1302/Primera-Division/article/detail/1316300/2011/09/08/Mourinho-weigert-jaarsalaris-van-25-miljoen-euro-bij-Anzhi.dhtml)

Da is nu is goed nieuws, die ploegen uit het Oosten moeten echt gaan oprotten met hun belachelijke bedragen.

Kekkeuh66
9 september 2011, 14:31
Da is nu is goed nieuws, die ploegen uit het Oosten moeten echt gaan oprotten met hun belachelijke bedragen.

Idd, beter Messi kopen dan voor 90 miljoen i.p.v. mourinho 4 jaar te moeten betalen :p. Die dan nog eens een aanzienlijk jaarsalaris erbovenop verwacht.

Truman'
9 september 2011, 14:35

alsof er hier geen belachelijke bedragen worden uitgegeven, wat zij tenminste kunnen doen is het geld effectief betalen, kunne ploegen zoals Barca, real, etc wat van leren :baard:

Kid_C
10 september 2011, 18:10
11 minuten ver. 0-2 Barcelona :unsure:

DeepKick
10 september 2011, 18:16
Inderdaad, blitz.

mp4me
10 september 2011, 18:29
Ja lap,ik was gaan eten.

DeepKick
10 september 2011, 19:16
Omg Villa af aub.

TheRedDevils
10 september 2011, 19:23
11 minuten ver. 0-2 Barcelona :unsure:

2-2 :unsure:

Messi net ingevallen dus die zal wel nog scoren :p

DeepKick
10 september 2011, 19:24
Sociedad speelt het goed, het gaat moeilijk worden.

Kiiilerke
10 september 2011, 19:44
hoeveel ist ? dikke fu als die veliezen

Scr1fle
10 september 2011, 19:46
Gedaan. :D

Komaan Real . :cool:

Kiiilerke
10 september 2011, 19:47
yay dat is dus een paar dage de nieuws sites ontwijken want de stormloop van real supporters zal niet normaal zijn

chomo
10 september 2011, 19:48
zwakjes van Messi, niet het soort actie die ik van hem verwacht.

mp4me
10 september 2011, 19:49
:lol: schrijnend,wel goed gespeeld van sociedad,slecht uitgespeeld van barca.

Scr1fle
10 september 2011, 19:50
yay dat is dus een paar dage de nieuws sites ontwijken want de stormloop van real supporters zal niet normaal zijn

Jah na 2 speeldagen ga we ons al kampioen verklaren en gaan we het overal verkondigen . :ironic:

De strijd is nog veel te lang maar elk punt voor op Barca is mooi meegenomen . :)

Kiiilerke
10 september 2011, 19:50
gelijk spelen tegen zo een ploeg pfff:sop::doh:

DeepKick
10 september 2011, 19:52
Weer zo'n typische wedstrijd na een internationale break, ballekes concentratie, Busquets is geen cb, en Valdes lag te pitten. Hup Pep, morgen straftraining.

Good luck Real.

Scr1fle
10 september 2011, 19:55
Milan-Lazio 2-2
Barcelona-Sociedad 2-2

Voorbode ? :unsure:

Battista
10 september 2011, 20:02
gogo Real!

NemesisBE
10 september 2011, 20:20
Dat ze anders met 11 jeugdspelers aan de wedstrijd beginnen :unsure:
Altijd die arrogantie om spelers te laten rusten voor een CL match...

DeepKick
10 september 2011, 20:23
Je bent toch aan 't zeveren, right? Rusten met al die wedstrijden de komende weken, en met de internationale verplichtingen in de benen lijkt me niet overbodig. Tenzij je natuurlijk in de Serie A speelt :unsure:

NemesisBE
10 september 2011, 20:36
Nee, ik ben eigenlijk zeer serieus. 't Is ocharme het begin van't seizoen en 't is ocharme een thuismatch in de komende CL. Dan een thuismatch tegen godbetert Osasuna en dan, ja dan moet ge naar Valencia en thuis tegen Atletico met tussendoor nog een matchke in fucking Borisov.
't Zijn profvoetballers ffs, geen pottenstampers die tijdens de rust nen bak hijsen en een sigaretje opsteken.

Scr1fle
10 september 2011, 20:41
Fuck .
Komaan Real!

Truman'
10 september 2011, 20:44
Haha real toch :)

Battista
10 september 2011, 20:45
haha barca toch

Truman'
10 september 2011, 20:45
Nee, ik ben eigenlijk zeer serieus. 't Is ocharme het begin van't seizoen en 't is ocharme een thuismatch in de komende CL. Dan een thuismatch tegen godbetert Osasuna en dan, ja dan moet ge naar Valencia en thuis tegen Atletico met tussendoor nog een matchke in fucking Borisov.
't Zijn profvoetballers ffs, geen pottenstampers die tijdens de rust nen bak hijsen en een sigaretje opsteken.

Ook zij hebben grenzen hoor.

Kekkeuh66
10 september 2011, 21:02
Seffes wel kijken é eurowarriors, ze zenden uit op sporting telenet. Mooi matchke om eens te zien welk vlees we in de kuip hebben tegen atletico madrid. Hopelijk is Soldado nog in vorm na die internationale break.

eurowarriors
10 september 2011, 21:04
Seffes wel kijken é eurowarriors, ze zenden uit op sporting telenet. Mooi matchke om eens te zien welk vlees we in de kuip hebben tegen atletico madrid. Hopelijk is Soldado nog in vorm na die internationale break.

Ik heb geen Sporting Telenet helaas, ik kijk altijd op een live stream, al jaren :) Ben vooral benieuwd of onze verdediging stand kan houden dit keer, hopelijk kan Victor Ruiz al starten. :) Nu dat Barca, Villareal en Sevilla punten hebben verloren moeten we profiteren! :) SuperSoldado zal het moeten doen :)

mtm
10 september 2011, 21:07
Ik heb wel eens zin om Valencia te bekijken vanavond. Sympathieke ploeg en leuk voetbal.

De jaren onder superheld Rafa... :)

Gavin
10 september 2011, 21:10
't Zijn profvoetballers ffs, geen pottenstampers die tijdens de rust nen bak hijsen en een sigaretje opsteken.Dat doseren in het begin van het seizoen is net cruciaal om geen vermogen te kort te komen op het einde van het seizoen.

Wie zat er verder op de bank?
Messi en Mascherano: twee keer 90 minuten op patattenvelden in India achter de rug. Messi blijft wel eens meer langs de kant na zo een internationale trip trouwens.
Puyol: net terug uit blessure
Iniesta en Villa: ook terug van interlands. Iniesta had vroeger mogen spelen, ja, maar met Thiago en Fabregas als vervangers is dat geen noodzaak.

0-2 na tien minuten met goed spel en lekkere passen (ook door dwaze tactiek van Real), die wedstrijd moet altijd gewonnen worden. Met een A-team of semi A-team (want het wa sgeen B-team). Nog opmerkelijker dat het een invaller was die de 2-2 veroorzaakt, Guardiola zag dus misschien dat sommige rust konden gebruiken.

Helemaal niets arrogant aan. Gewone rotatie waarbij het met de concentratie mis loopt.

eurowarriors
10 september 2011, 21:12
Ik heb wel eens zin om Valencia te bekijken vanavond. Sympathieke ploeg en leuk voetbal.

De jaren onder superheld Rafa... :)

Zeker doen. :) Inderdaad, dat waren nog eens tijden met de Rafa :) Nu hebben we den Emery! :)

Kiiilerke
10 september 2011, 21:13
alexis 2 maand out:sop:

eurowarriors
10 september 2011, 21:18
Penalty Real, 'fout' op Ronaldo. Spijtig voor Getafe.

DeepKick
10 september 2011, 22:00
Haha real toch :)

haha barca toch

Truman counteren door op Barca te flamen, jij hebt hier precies nog niet veel gezeten :p

Valencia - Atl. Madrid mag gewoon niet teleurstellen.

MarcelDeNeudt
10 september 2011, 22:13
Hoe komt eigenlijk dat zowel Valencia als Atletico geen shirtsponsor hebben?

Edit: lol tegenwoordig staat er zelfs reclame op de vlagjes van de lijnrechters.

eurowarriors
10 september 2011, 22:14
Verdomme he, onterecht afgekeurd. Dat was echt geen buitenspel he

Kekkeuh66
10 september 2011, 22:14
Onterecht afgekeurd doelpunt van Piatti, jammer want was mooie korte combinatie :(

Kekkeuh66
10 september 2011, 22:19
miljaar, ik was al aan't vieren :p

eurowarriors
10 september 2011, 22:20
Mooie counter! Spijtig dat Soldado hem niet laag kan houden. Het moest al 1-0 staan! :)

MarcelDeNeudt
10 september 2011, 22:20
Dat hem ze dinsdag ook maar zo over stampt ;)

eurowarriors
10 september 2011, 22:21
Pablo Piatti :love:

Kekkeuh66
10 september 2011, 22:21
Dat hem ze dinsdag ook maar zo over stampt ;)

Haha, als ik genk was en ik zie ze zo spelen dan zou ik toch al schrik krijgen. Het draait vrij vlot moet ik zeggen buiten een paar schoonheidsfoutjes.

Kekkeuh66
10 september 2011, 22:22
Mooie counter! Spijtig dat Soldado hem niet laag kan houden. Het moest al 1-0 staan! :)

2-0 :p

Kekkeuh66
10 september 2011, 22:23
Owla, ff heel warm daar.

MarcelDeNeudt
10 september 2011, 22:26
Haha, als ik genk was en ik zie ze zo spelen dan zou ik toch al schrik krijgen. Het draait vrij vlot moet ik zeggen buiten een paar schoonheidsfoutjes.

Ja tuurlijk, tegen dat middenveld en die opkomende backs kan Genk gewoon niks doen. Zelfs niet in een 7-3-0-opstelling ofzo.

Maar die kans van daarjuist moet een topspits wel zeker maken.

eurowarriors
10 september 2011, 22:26
Serieus, die scheidsrechter.

R0bbeW
10 september 2011, 22:27
Pablo Piatti :love:

ff off topic :p

Ik weet nog 3, 4 jaar geleden (toen hij nog is Argentinië speelde) was hij echt een held op FM :D

Kekkeuh66
10 september 2011, 22:28
Enige reden waarom Banega er niet in staat momenteel? Heb de blessures enzo niet opgevolgd. Die kan op dit moment centraal valencia nog dat tikkeltje beter laten draaien denk ik dan zo. Hoewel ze doen het daar op dit moment ook zeker niet slecht.

eurowarriors
10 september 2011, 22:29
Ofwel wordt hij gespaard voor de CL, maar ik denk gewoon dat Emery wat aan het experimenteren is. Typisch voor Unai aan het begin van het seizoen.

Jepjep
10 september 2011, 22:30
valencia heeft maar 2 dagen om championsleaugue match voor te bereiden . Er liggen kansen voor genk :cool:

Kekkeuh66
10 september 2011, 22:33
Allé wa zegt die commentator nu? Lang geleden dat we een doelgericht schot van atletico gehad hebben, 't was er 5 meter naast :p

Zondag + maandag = 2? no? :)

eurowarriors
10 september 2011, 22:34
Falcao toch maar zwak hoor.

Kekkeuh66
10 september 2011, 22:35
Falcao toch maar zwak hoor.

ssshhh eurowarriors, zegt dat maar na de match pls ;)

Jepjep
10 september 2011, 22:36
Allé wa zegt die commentator nu? Lang geleden dat we een doelgericht schot van atletico gehad hebben, 't was er 5 meter naast :p

Zondag + maandag = 2? no? :)

godver, ik dacht dat het zondag was :rofl:

chomo
10 september 2011, 22:37
Kvind da gewoon te belachelijk voor woorden dat ne speler lijk Falcao van een topploeg als Porto naar een spaanse subtopper als Atletico verhuist. Als ge die mannen dan ziet spelen :oink:

eurowarriors
10 september 2011, 22:38
Ahhhhh, bijna :)

eurowarriors
10 september 2011, 23:07
SOLDADOGOL!!!

Kekkeuh66
10 september 2011, 23:07
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Gol.

Kekkeuh66
10 september 2011, 23:08
SOLDADOGOL!!!

Goldado? :unsure:

Kekkeuh66
10 september 2011, 23:10
Ocharme Piatti, hij is al klein, steken ze hem nog is onder het gras ook :(

eurowarriors
10 september 2011, 23:11
Penalty verdomme, rotscheids!

Kekkeuh66
10 september 2011, 23:12
ik zag niets verkeerd bij die hoekschop eigenlijk... Ik bedoel dan die 'fout' die gefloten werd.

eurowarriors
10 september 2011, 23:17
Jordi Alba! Hopelijk kan hij wat infiltreren op die toch wel zwakke backs van Atletico

Scr1fle
10 september 2011, 23:24
Speelt Courtois?

Kekkeuh66
10 september 2011, 23:25
Speelt Courtois?

Yes.

Gavin
10 september 2011, 23:30
Kvind da gewoon te belachelijk voor woorden dat ne speler lijk Falcao van een topploeg als Porto naar een spaanse subtopper als Atletico verhuist. Als ge die mannen dan ziet spelen :oink:
Die is dan ook op een louche manier getransfereerd, schijnt het. Investeringsfondsjes en van al die zever. Sportief is dat een vreemde transfer voor de speler, financieel voor een club als Atletico. Dus ja...

eurowarriors
10 september 2011, 23:36
Speelt Courtois?

Courtois speelt goed. Wel tweemaal geklopt, de eerst keer werd het onterecht afgekeurd.

eurowarriors
10 september 2011, 23:50
YES! 6 op 6! Clean sheet na een puike wedstrijd van Rami en Victor Ruiz!

Jepjep
10 september 2011, 23:53
Waarom is er eigenlijk in spanje altijd 1 wedstrijd die pas om 10 begint

eurowarriors
10 september 2011, 23:59
ssshhh eurowarriors, zegt dat maar na de match pls ;)

Falcao was toch héél zwak hoor :p

Hannes_
11 september 2011, 00:03
Die is dan ook op een louche manier getransfereerd, schijnt het. Investeringsfondsjes en van al die zever. Sportief is dat een vreemde transfer voor de speler, financieel voor een club als Atletico. Dus ja...
Sportief toch echt geen slechte transfer ? Hij verbetert zich op alle vlakken toch ? Zowel financieel als sportief. De competitie is sterker en hij komt net wat te kort voor echte topclubs als Barca of Real dus is Atletico volgens mij wel een logische stap. En ik verwacht echt niet dat Porto het kunstje van onder Mourinho herhaalt eigenlijk..

massief
11 september 2011, 00:23

Die 2 ploegen/supporters mogen op hun normaal uur eten, en TV zeker?

DeepKick
11 september 2011, 03:29

Kan je 3 wedstrijden meepikken op een avond en sponsors blij.

MmoRpgGuy
11 september 2011, 10:24
wat vonden jullie van diego? ik vond hem goed invallen hoor!

eurowarriors
11 september 2011, 11:10
Diego viel inderdaad degelijk in, hij heeft zijn techniek duidelijk nog niet verloren. Al vond ik Arda Turan nog heel wat gevaarlijker.

@jeperdejep: Wat DeepKick zegt, klopt inderdaad. Zo kunnen er ipv twee matchen drie matchen op TV worden uitgezonden, dus extra inkomsten. Plus: om tien uur spelen geeft al een degelijk verschil in temperatuur. In een stad als Valencia kan het in de nazomer nog heel warm zijn (ik kan getuigen), 's avonds is het dan al wat afgekoeld.

Nu zijn ze van plan om meer matchen op zondag om twaalf uur te laten doorgaan, geen goed idee imo. In vele Spaanse steden die zuidelijker liggen kan het dan nog 35 graden zijn in september.

R0bbeW
11 september 2011, 12:00
Kun je ergens een matchverslag zien? Want ik wil Courtois wel eens zien spelen.

exo
11 september 2011, 12:03
@Eurowarrios
12H 's middags?

eurowarriors
11 september 2011, 13:30
Ja, twaalf uur 's middags. Momenteel is Real Betis-Mallorca bezig, begonnen om 12.00.

Gavin
11 september 2011, 20:12
Dat was vorig jaar al. LOLOLOL ASIAN MARKET ... alleen slaat het op niets als ge wat verder nadenkt. Maar goed, dat is een probleem in het Spaans voetbal dus geen verrassing daar.

Vieze Depor momenteel trouwens. :unsure:

fiqm
11 september 2011, 20:13
Al die liefde voor Deportivo hier... ;)
:hug:

Voor het eerst komt bij mij het besef dat we in Segunda spelen. De eerste matchen waren tegen Recre en Hercules. Recreativo is toch een naam van Primera, en ook Hercules speelde in de hoogste divisie vorig jaar. Maar nu spelen we tegen Barcelona B...

Achja, als ik mijn ogen een beetje dichtknijp, kan ik doen alsof we 0-1 voorstaan in Camp Nou, ipv het Mini Estadi :)

Gavin
11 september 2011, 20:29
Als Lassad al twee keer tegen u scoort ... :p

De Montoya heeft niet veel goesting vandaag, lijkt het.

Gavin
11 september 2011, 20:31
Oh Guardado ... :love:

fiqm
11 september 2011, 20:31
Wereldgoal van Guardado :)

Wat ben ik blij dat die gebleven is. 0-3 na een halfuur. En Lassad is echt wel goed bezig, is al zijn zesde goal deze week :p

fiqm
11 september 2011, 21:52
Deportivo blijft toch ongelofelijk hé. Dan sta je na een halfuur 0-3 voor, speel je offensief zeer sterk... En dan verliezen ze concentratie en trekt het op niks meer. Wat een gruwelijke tweede helft. Zijn we eigenlijk over de middellijn geweest? Hoe Rodri de gelijkmaker daar mist in de 94ste minuut, het is mij een raadsel. Komt alleen voor onze keeper en trapt gewoon lullig naast de bal. Ergens heeft Depor wel een excuus, namelijk de blessures. We hebben sowieso al een grote ziekenboeg, en dan vallen er in 1 match maar liefst 4 spelers uit, waardoor we de match zelfs met zijn tienen moeten eindigen.

Oef. Nuja, met Hercules, Recre en Barca B hadden we natuurlijk een vrij moeilijk schema om te beginnen. Vanaf nu spelen we 9 matchen op rij tegen "mindere" ploegen. Na 12 speeldagen moeten we eigenlijk op kop staan, want dan volgt weer een moeilijke reeks, met Celta, Elche en Valladolid na elkaar.

Prachtige goal :) http://www.youtube.com/watch?v=Qz2XSAmRZMM
Gavin, waarom mag Deulofeu eigenlijk nooit starten? Barca B was duidelijk een stuk beter na zijn invalbeurt.

DeepKick
11 september 2011, 22:31
El derbi gallego, lang geleden dat ik die nog gezien heb. Almería zit ook nog in die tweede reeks na 2 maandjes freewheelen.

Cartek
12 september 2011, 20:07
Dailymotion - Real Madrid 4-2 Getafe - a Sports et Extrême video (http://www.dailymotion.com/video/xl0ovc_real-madrid-4-2-getafe_sport?start=222#from=embed)

die pass op 3:28 van ronaldo. :drool:

Gavin
13 september 2011, 16:09
Gavin, waarom mag Deulofeu eigenlijk nooit starten? Barca B was duidelijk een stuk beter na zijn invalbeurt.Waarom hij niet start, weet ik niet. Waar ze wel schrik voor hebben, is dat Gerardke zijn superhype gaat geloven, denk ik. Plus die is nog een jaar jonger dan Rafinha bijvoorbeeld, die ook dit jaar pas voor Barça B speelt. Gewoon, alles stap voor stap, hoe goed ge ook zijt (promotie kunt ge eerder krijgen, direct een basisplaats is iets anders).

Goed voorbeeld van die aanpak vind ik de eerste goal van Thiago bij de A-ploeg: FC Barcelona vs Racing Santander 4-0 Thiago goal (20/02/10) HQ - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=quD9lqsGOPc)
Direct op het matje geroepen door Guardiola omdat ie zo vierde (naar de bank, Messi niet bedanken, etc), heeft dat seizoen ook niet meer gespeeld voor de eerste ploeg, geloof ik. Deulofeu is dan ook nog eens een serieus patserke, dus die moet ge wel kort houden. :p

Als ge ziet wat Thiago anderhalf jaar later doet bij de eerste ploeg, lijkt het mij de juiste aanpak. En zelfs over die prestaties zegt Guardiola gewoon: "Het zit hem allemaal mee, hij verdient nog geen krantenkoppen" ... terwijl die echt wel sterk speelde in sommige matchen.

Zal er dus wel staan binnenkort, alleen wat tijd nodig, ook al is het een zeer goede speler. Barça B blijft uiteindelijk een opleidingsploeg, noodzakelijk dus dat ie zijn plaats leert kennen in een nieuwe ploeg.

Rivfader
13 september 2011, 16:20
Dailymotion - Real Madrid 4-2 Getafe - a Sports et Extrême video (http://www.dailymotion.com/video/xl0ovc_real-madrid-4-2-getafe_sport?start=222#from=embed)

die pass op 3:28 van ronaldo. :drool:

De penalty hebben ze wel mooi cadeau gekregen.

Cartek
13 september 2011, 18:37
De penalty hebben ze wel mooi cadeau gekregen.

ik zeg iets over een mooie pass en jij begint over een penalty??

Truman'
13 september 2011, 19:21
ik zeg iets over een mooie pass en jij begint over een penalty??

En wat is daar het probleem van op een discussieforum???

Gavin
13 september 2011, 23:12
Ai, ook Iniesta vier weken out.

DeepKick
14 september 2011, 00:35
Dus toch gene slechte paella, balen :(

Elosopardo
14 september 2011, 00:48
Dikke pechavond :(

fiqm
14 september 2011, 18:26
Deportivo zit met 14 (!!) geblesseerden, dus er zullen heel wat spelers uit de B-ploeg in de kern zitten dit weekend.

Sinds de clubdokter drie jaar geleden naar Madrid verkaste, wordt deze ploeg geteisterd door blessures, bijna allemaal spierblessures. En wanneer een speler een verrekking oploopt, is er zowat 80% kans dat hij terug hervalt de eerste week dat hij de training hervat. Onder Lotina werd het medisch team in bescherming genomen, maar onder Oltra is dit niet het geval. Meerdere spelers hebben nu openlijk geklaagd over oa de behandelingen die ze krijgen van de medische ploeg onder leiding van Eduardo Dominguez. Hoogst waarschijnlijk zijn zijn dagen geteld. Jammer genoeg gebeurt dit twee jaar te laat.

Dit weekend nog raakten er vijf spelers geblesseerd in de wedstrijd tegen Barcelona B. Eén bij de opwarming, en vier tijdens de match. Aangezien onze drie rechtsbacks geblesseerd zijn, kon Oltra niet anders dan Guardado naar achter te schuiven wanneer Ayoze uitviel, en spelers buiten positie te plaatsen, wat Deportivo zwaar in de problemen gebracht heeft. Oltra kon geen enkele tactische wissel doen, hij kon enkel maar geblesseerde spelers vervangen, en uiteindelijk eindigen we zelfs met zijn tienen omdat onze wissels opgebruikt waren. De 1-3 kwam trouwens tot stand vanop rechts, net op het moment dat Ayoze een spier verrok en daardoor zijn mannetje moest laten lopen.

BleKKie
14 september 2011, 19:01
Moet daar idd iets grondig fout lopen bij de medische staf, man ik heb toch wat medelijden met jou fiqm :hug: :p

Kiiilerke
14 september 2011, 19:34
14 wtf

fiqm
14 september 2011, 23:02
Moet daar idd iets grondig fout lopen bij de medische staf, man ik heb toch wat medelijden met jou fiqm :hug: :p

Riki, Xisco, Laure, Colotto, Borja, Manuel Pablo, Rochela, Lux, Gama, Pablo Alvarez, Saul, Juan Carlos, Juan Dominguez en Martinez zijn de geblesseerden :p Het probleem ligt dus vooral op rechts, waar al onze flankspelers geblesseerd zijn (zowel in de verdediging als op het middenveld). Het enige "geluk" dat we hebben, is dat er maar "weinig" basisspelers geblesseerd zijn, namelijk Colotto, Manuel Pablo, Gama en Riki. Er is ook nog de mogelijkheid dat Colotto speelklaar raakt, maar dan zal hij waarschijnlijk wel niet 100% fit zijn, wat opnieuw risico's met zich meebrengt. Ik veronderstel dat Guardado naar de rechterflank zal schuiven, met Salomao op links, en dat Rochela op rechts zal verdedigen, wat niet zijn natuurlijk positie is... En op zijn natuurlijke positie maakt hij al een zwakke indruk, dus dat belooft :)

Belangrijke ontwikkeling met de Ley Concursal trouwens. Vanaf volgend seizoen degradeert iedereen die de spelerslonen niet meer kan betalen naar Segunda. Adios Zaragoza :)

Gavin
15 september 2011, 01:07
Yow fiqm: Fútbol Finanzas: Acogerse a concurso de acreedores conllevará descenso (http://futbolfinanzasinfo.blogspot.com/2011/09/acogerse-concurso-de-acreedores.html?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed)

Feesje bij u, ik breng een bak Carlsberg en de platen mee?

Timaeus
15 september 2011, 01:19
Yow fiqm: Fútbol Finanzas: Acogerse a concurso de acreedores conllevará descenso (http://futbolfinanzasinfo.blogspot.com/2011/09/acogerse-concurso-de-acreedores.html?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed)

Dos cervezas por favor, dos cervezas por favor.

BeeLz
15 september 2011, 11:41
@eurowarriors?

Hoe zit het eigenlijk met Canales? opt moment zit die nog op de bank maar is die aangetrokken als backup of denkte dat die redelijk snel een basisplaats gaat hebben?

eurowarriors
15 september 2011, 11:53
Goh, Emery is een heel onvoorspelbare coach als het op basisspelers aankomt. Hij durft elke wedstrijd te experimenteren en soms loopt dat goed af, soms iets minder.

Normaal gezien zou Canales een basisplaats moeten kunnen afdwingen met zijn kwaliteiten. Helaas voor hem speelt hij op een positie waar er veel concurrentie is. Als ik een ideale opstelling zou maken, zou hij er wel instaan. Tino Costa, Parejo en Feghouli zijn de voornaamste concurrenten in het huidige systeem, in een tweespitsensysteem (wat praktisch bijna nooit gebruikt wordt) speelt Canales niet.

Sterkste opstelling imo

Soldado
Piatti - Canales - Pablo
Ever - Topal

Zafùn
15 september 2011, 13:33
Hoe doet die Feghouli het eigenlijk? In Frankrijk was die regelmatig uitblinker bij zijn ploeg maar na zijn overstap naar Valencia heb ik daar maar weinig meer van gehoord.

eurowarriors
15 september 2011, 18:02
Feghouli is een erg talentvolle speler, maar net als Banega zit zijn mentaliteit niet altijd goed. Bijvoorbeeld vorig seizoen werd hij uitgeleend aan Almeria, en plots weigerde hij nog te spelen omdat hij vond dat hij te weinig kansen kreeg. Werd daar natuurlijk ook voor gestraft.

Dit seizoen had hij een erg sterke voorbereiding en ik denk dat hij nu echt wel terug op het goede spoor zit. Zijn wedstrijd tegen Genk was wel ondermaats. Maar in de voorbereiding tegen PSV en Leicester was hij dan weer uitstekend. Hopelijk kan hij iets of wat regelmaat in zijn spel brengen, want talent heeft ie.

Gavin
16 september 2011, 15:04
Discurso subtitulado (español/english) de Pep Guardiola en la Medalla de Honor del Parlament - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=oVuZwBGlpRc)

Heerlijk om hem bezig te horen. :bow:

stormtrooper
16 september 2011, 15:08
Discurso subtitulado (español/english) de Pep Guardiola en la Medalla de Honor del Parlament - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=oVuZwBGlpRc)

Heerlijk om hem bezig te horen. :bow:

Inderdaad, der zijn der niet veel met zo'n passie.

fiqm
16 september 2011, 17:59

Zonder Duvel kom je niet binnen :p
;)

We hebben bakken geluk gehad met de loting van de Copa :) Voor de tweede keer op rij mogen we de match thuis spelen. Normaal gezien moesten we tegen Hercules, een zware tegenstander, maar die zijn gediskwalificeerd omdat ze tegen Alcoyano in de vorige ronde een speler op het veld gezet hebben die eigenlijk geschorst was. Met Alcoyano hebben we dus weer een haalbare kaart. Hopelijk verslaan we hen, dat we weer eens tegen een Primera ploeg kunnen :)

Alcoholic Punk
16 september 2011, 18:00
Fiqm

Is Juca die nog bij jullie gespeeld heeft de moeite?

fiqm
16 september 2011, 20:49
Fiqm

Is Juca die nog bij jullie gespeeld heeft de moeite?
Ik twijfel eraan. Hij is ten eerste altijd al zeer blessuregevoelig geweest. En daarbij is hij vrij traag. Als hij bespaard blijft van blessures en zo zijn conditie wat kan opkrikken, zou hij eventueel wel nuttig kunnen zijn voor West Ham, maar ik vrees er een beetje voor. Hij heeft wel een sterk schot in de benen, en heeft bij Deportivo eens drie matchen op rij gescoord vanop een vrije trap.

Bij Depor heeft hij uiteindelijk nooit echt iets kunnen bijbrengen door zijn blessures. Als hij dan al eens zijn kans kreeg, was hij onzichtbaar, en heb ik meerdere keren gevloekt op zijn traagheid. Maar nogmaals, als hij blessurevrij kan blijven en zijn draai vindt bij West Ham, kan hij eventueel wel een meerwaarde betekenen. Zijn eerste maanden bij Deportivo toonde hij wel af en toe eens een flits, maar daarna ging het enkel bergaf.

Alcoholic Punk
16 september 2011, 20:51
Merci.
Is aan het testen bij ons maar zei mij totaal niks. Had er niet bijgestaan dat hij nog bij Deportivo had gespeeld had ik zelfs niet kunnen raden van waar die komt :D

eurowarriors
17 september 2011, 17:56
Zo, binnen enkele minuten eindelijk Sporting Gijon - Valencia! Voor de geïnteresseerden: Canal 2 (http://www.deportonlinehd.com/p/canal-2.html)

eurowarriors
17 september 2011, 18:25
71 - 29% balbezit, we spelen tegen tien verdedigers precies. :p

eurowarriors
17 september 2011, 18:31
SOLDADOGOL! :)

eurowarriors
17 september 2011, 19:54
Zo, 9/9 en eerste uitoverwinning al meteen beet! "Slechts" 0-1, maar het had veel meer kunnen zijn. Op de paal geschoten en Aduriz (de vervanger van de geblesseerd uitgevallen Soldado) miste nog een héél grote kans. Pablo Hernandez en Banega waren ijzersterk, het duo Rami-Ruiz bewees weer maar eens hun waarde!

fiqm
17 september 2011, 19:57
Deportivo versloeg "leider" Sabadell zonet met 2-1. Ik snap toch niet hoe we er telkens in slagen om een match die we 100% onder controle hebben, nog bijna weg te geven. Dan ga je gaan rusten met 2-0, tik je de bal makkelijk rond en krijg je enkele kansen op de 3-0... En dan gaat onze verdediging terug in de fout, en is het weer bibberen tot het einde. Aranzubia moet ons zelf nog twee keer recht houden. Achterin klopt er gewoon iets niet. Hopelijk zijn het gewoon automatismen die nog ontbreken.

Achja, als Las Palmas in het laatste kwartier niet meer kan scoren, en Guadalajara niet gaat winnen bij Villarreal B, staan we tenminste terug mee op kop. En het moet misschien ook wel gezegd zijn dat we tot nu toe enkel tegen "zware" tegenstanders hebben moeten spelen, namelijk twee van de ploegen die mee met ons aan de leiding staan momenteel. Volgende week weer naar een ploeg die zijn start ook niet gemist heeft.

eurowarriors
17 september 2011, 20:00
Eigenlijk hetzelfde verhaal bij Valencia, fiqm. We domineren de wedstrijd, de eerste helft 74-26% balbezit, de tweede helft 80-20%. We krijgen nog enkele grote kansen op de 2-0 maar we verzuimen die af te maken, en op het laatste komt Sporting opzetten en slagen we er niet in om dat balletje meer dan tien seconden in de ploeg te houden. Terwijl je de hele wedstrijd makkelijk combineert. Daar moet Emery toch nog aan sleutelen. Maar goed, het seizoen is nog jong, spelers als Canales moeten duidelijk nog wennen aan de speelstijl van Valencia (balbezit, opbouw van achteruit).

Kekkeuh66
17 september 2011, 20:01
Jammer genoeg match niet kunnen zien, net thuis, alles gevolgd op livescore op gsm. Dus meer als Yes!! kan ik niet zeggen over deze match. :p

wel veel geel gepakt, was't zo hard nodig?

Zafùn
17 september 2011, 20:04
Klojo's van Villarreal hebben mijn betting van deze week verkloot. Wat waren die zwak in Granada seg... Die Uche van Granada was wel sterk, ik was er van onder de indruk, ze spelen precies ook in een mooi stadion, zou wel eens een aanwinst kunnen zijn voor de BBVA.

Kekkeuh66
17 september 2011, 20:07
Ja villareal is niet goed begonnen aan de competitie. Nu in de zetel voor Barca - osasuna, al bijna direct grote kans voor osasuna na foutje abidal.

Lilspanyol
Klojo's van Villarreal hebben mijn betting van deze week verkloot. Wat waren die zwak in Granada seg... Die Uche van Granada was wel sterk, ik was er van onder de indruk, ze spelen precies ook in een mooi stadion, zou wel eens een aanwinst kunnen zijn voor de BBVA.

Mijne ook :p
50€ misgelopen maar goed, het is nu zo.
(rest wel allemaal juist incl. verlies Arsenal :doh:)

Zal wel een kleine crisis zijn op Villareal nu...

eurowarriors
Jammer genoeg match niet kunnen zien, net thuis, alles gevolgd op livescore op gsm. Dus meer als Yes!! kan ik niet zeggen over deze match. :p

wel veel geel gepakt, was't zo hard nodig?

Bwa, de scheids trok veel te snel kaarten imo. Maar vooral op het einde moesten Ruiz en Pablo toch die fouten maken, gewoon omdat we de bal niet meer in de ploeg konden houden, zoals ik eerder zei.

Ik hoop dat de blessure van Soldado goed meevalt, het zag er toch niet echt erg uit. Want we zullen hem tegen Barcelona wel goed kunnen gebruiken. Zeker als je ziet wat Aduriz vandaag liet liggen. Jonas was ook goed trouwens! Toch al een heel goede aankoop gebleken voor iets meer dan één miljoen :)

Zie ook net dat Villareal verloren heeft in Granada! Goed nieuws, al denk ik dat we dit seizoen meer concurrentie van Atletico en Malaga mogen verwachten. Toch als ik afga op het seizoensbegin.

Kekkeuh66
17 september 2011, 20:08
Oei, pats 1-0 Messi :D

puni
17 september 2011, 20:09
Messigooooooooool. :D

Gavin
17 september 2011, 20:10
Wat is Gui Polspoel toch een randdebiel.

"Er ontbreken twee belangrijke spelers bij Barcelona, de eerste is Piqué"
... *wat gebraak en gestommel*
"de tweede ontglipt me."

Erger dan Raes. :wtf:

Lekkere pas van Busquets.

puni
17 september 2011, 20:17
Fabregas, machtig doelpunt. :love:

Kekkeuh66
17 september 2011, 20:19
Ik heb nen deja-vu.... 2-0 heel snel voorstaan. Zou het? :p

Stan_V
17 september 2011, 20:21
Wat is Gui Polspoel toch een randdebiel.

"Er ontbreken twee belangrijke spelers bij Barcelona, de eerste is Piqué"
... *wat gebraak en gestommel*
"de tweede ontglipt me."

Erger dan Raes. :wtf:

Die kerel heeft ook geen verschil in intonatie tussen normaal spel/een gevaarlijke of mooie kans/een goal. Ergerlijk.

Gelijk nu ook, op basis van zijn commentaar zou ge het echt niet gemerkt hebben dat het al 2-0 staat.

camino
17 september 2011, 20:23
Heel spannend alweer barca geeuuwwww.
Sorry jongens maar daar is gewoon nikske meer aan vind ik, ze laten messi ook gewoon lopen, alsof ze geen zin hebben om hem af te stoppen, bende prutsers me dat toch zijn, in spanje zijn er echt maar 2 topclubs al de rest staat er ver onder.

Ik heb veel meer genoten van blackbrun-arsenal vandaag, veel leukere pot voetbal.

puni
17 september 2011, 20:25
Ze laten Messi gewoon lopen zegt-ie. Jij voetbalkenner. :')

EDIT: Messi is wel met geniale passes aan het strooien vandaag.

Truman'
17 september 2011, 20:31
Ze laten Messi gewoon lopen zegt-ie. Jij voetbalkenner. :')

Sterk tegenargument ! Ze laten hem ook 3/4 van de tijd lopen, wie kan dat nog tegenwoordig de perfecte mandekking??

puni
17 september 2011, 20:34
Ze kunnen niet anders dan hem laten lopen omdat-ie zo goed is. Als ge hapt maakt ge 9/10 toch de fout.

camino
17 september 2011, 20:36
Puni puni toch, messi is steengoed dat weten we al langer dan vandaag maar als je verdedigend speelt en er staan 4 verdedigers voor messi en je ziet deze dan verdedigen? Dat noem ik niet verdedigen zenne, das gewoon hem laten lopen.
Die van milan deden dat dan toch een stukske beter.

En zeg me nu eens hoe leuk dat nu nog is om naar zo'n match te kijken zeker als barca thuis speelt? Zelfs ik zou dat omdenduur maar niks meer vinden dat er geen beetje tegenstand is.

puni
17 september 2011, 20:38
Villa. :D

EDIT: X2. :D

Monoslay
17 september 2011, 20:43
Ze kunnen niet anders dan hem laten lopen omdat-ie zo goed is. Als ge hapt maakt ge 9/10 toch de fout.
QFT

camino
17 september 2011, 20:44
Haha, osa wat een amateurs me da toch zijn haha, ongeloofelijk. Loopt er hem dan maar zelf in. Steengoeie verdediging precies :-).

mp4me
17 september 2011, 20:45
Lekker.

Gavin
17 september 2011, 20:46
Ongelofelijke goal, die vijfde.

Of neen, dat zal ook wel aan de tegenstand gelegen hebben.

Sev-O
17 september 2011, 20:49
Haha, osa wat een amateurs me da toch zijn haha, ongeloofelijk. Loopt er hem dan maar zelf in. Steengoeie verdediging precies :-).

Barça heeft de beste aanval van de wereld, wat verwacht je dan? Messi, Fabregas, Xavi, Villa, Alves, Abidal, Iniësta, Puyol... zijn gewoon absolute topvoetballers. En zoals het eruit ziet zal Thiago er ook wil tussen komen binnen een paar jaar.

Truman'
17 september 2011, 20:50

Sorry maar daar ben ik het maar half mee eens, die anti voetbalploeg inter heeft twee wedstrijden laten zien dat het perfect kan. Soit nutteloze discussie. 5-0 suna goed bezig haha

mp4me
17 september 2011, 20:53
Sorry maar daar ben ik het maar half mee eens, die anti voetbalploeg inter heeft twee wedstrijden laten zien dat het perfect kan. Soit nutteloze discussie. 5-0 suna goed bezig haha

Hij had het zeker moeilijk tegen Inter,maar in Camp Nou had hij ook bijna de match beslist hoor,ik herinner mij een super safe van Julio en een assist op Bojan die maar net mist.

Aleja stel dat die ballen erin gaan,dan was het weer een heel ander verhaal.
Zo snel kan het gaan zeker in het voetbal.

En @Camino ja ga Milan met Osasuna vergelijken...

mtm
Hoe kunt ge bij de rust al 5-0 achter staan? Dan mag de tegenstand nog super zijn, maar zo belabberd voor de dag komen...

Die mannen trainen dan ook een hele week, en voor wat?

camino

Inderdaad en milan heeft ook laten tonen je o zoveel beter kan verdedigen en een blok vormen,bij osa hangen de kopjes sowieso al naar beneden dus het moet nog makkelijker zijn nu voor barca om nog te scoren.

Gavin
17 september 2011, 21:02
Inderdaad en milan heeft ook laten tonen je o zoveel beter kan verdedigen en een blok vormen,bij osa hangen de kopjes sowieso al naar beneden dus het moet nog makkelijker zijn nu voor barca om nog te scoren.Die stonden 0-1 na een halve minuut en hebben dan ongeveer een hele match aanvallend niets meer klaargemaakt.

Osasuna speelt nu geen goede match maar andere grote ploegen hebben op hetzelfde veld ook al kletsen gekregen dat het niet net was. Dat gij nu net twee "gelukte" matchen op drie jaar moet uitpikken ...

puni
17 september 2011, 21:03
Dat handvol wedstrijden bewijst gewoon dat zelfs Barça een slechte dag kan hebben.

Radbraker
17 september 2011, 21:18
Nummer 6

Kiiilerke
17 september 2011, 21:18
goal xavi :D

puni
17 september 2011, 21:19
Twee goals en twee assists nu zeker voor Messi? :p

MmoRpgGuy
17 september 2011, 21:21
barca wil het weer goedmaken denk ik na milan :P

puni
17 september 2011, 21:28
Rampzalige invalbeurt van Affelay tot nu toe. :x

Radbraker
17 september 2011, 21:38
En 7 ...

mp4me
10 10 10 !

Kiiilerke
8-0

Lospeed
17 september 2011, 21:39
barca wil het weer goedmaken denk ik na milan :P

en na hun vorige competitiematch :p

puni
17 september 2011, 21:39
Ho ho ho, wat een doelpunt. :crazy:

Gavin
17 september 2011, 21:44
Zevende leek me wel handspel. Voor de rest echt een deel geweldige goals gezien.

MmoRpgGuy
17 september 2011, 21:46
ocharme die keeper

Jepjep
17 september 2011, 21:48
Je zal maar een verdediger of 2 van ossasuna in je spaanse megascore hebben :unsure:

BeeLz
18 september 2011, 01:49
Mja Fabregas en Messi vandaag uitzonderlijk sterk en Osasuna vandaag enorm zwak.
Messi mag dan nog zo goed zijn, verdedigend trok het echt op niks. In de fout gaan is nog altijd beter dan niet proberen me dunkt.
Toch jammer om Cesc bij Barca te zien :p

Romelus
18 september 2011, 04:03
Sorry hoor, maar Spaans voetbal is echt een grap.:lol: Komaan 8-0, wat voor brolploegen spelen er daar eigenlijk...

Proim
18 september 2011, 09:56
Wat een losers in Italië, kunnen nog nie eens 1 goalke maken!

eurowarriors
18 september 2011, 10:45
Woensdag Valencia - Barcelona, altijd spanning verzekerd de voorbije jaren, hopelijk kan Valencia bewijzen dat de Spaanse competitie wel meer is dan Real en Barça. :) Zware week wel. Eerst thuis tegen Barcelona, dan zaterdag uit in Sevilla, en dan woensdag thuis tegen Chelsea! Ik ben benieuwd wat we kunnen halen. :)