PDA

Volledige versie bekijken : LoL Akali tips?

Æro
25 augustus 2011, 21:12
Hey,

ik weet dat er een grote kleine vragen topic bestaat, maar daar loopt het soms nogal wat in 't honderd doordat meerdere gesprekken tegelijk gaande zijn, vandaar dat ik verkies het in een aparte thread te doen.

Soit, ik ben dus sinds kort naar EU West gegaan alwaar ik Akali als eerste champ heb gekocht, nadat ik zowat lvl 5 tot 15 op US met Teemo heb gespeeld. Verschil in speelstijl is gigantisch en ik krijg deze maar neit onder de knie. De 'urge' om terug naar Teemo te gaan groeit, maar uit wat ik overal zowat opvang is dit een 'fail hero' in ranked.

Soit, zover ben ik nog lang niet. 'k Heb nog geeneens Flash (lvl 10 atm). Uit de guides lees ik dat Flash een noodzaak is, alsook +AD en +AP runes zodoende beide passives te activeren. Uiteraard heb ik die dus ook al niet. Ik koop dan maar Doran's Blade als starter en begin daarna aan Sheen, Sorc Boots, Rylai's Scepter.
De ene keer vlieg ik erin en doe ik meteen 50% van een tank zijn hp af, de andere keer doe ik net hetzelfde en verliest hij nauwelijks 10%. Ik heb met andere woorden geen idee waar ik mee bezig ben :)

Heeft er dus iemand wat tips, vooral qua speelstijl en neit zozeer qua build? Ik spendeer 3/4 van de tijd met mijn toren te knuffelen en de overige 25% met heen en weer te proten achter health pots.
Sorry voor de onsamenhangende post, maar 't meot snel gaan :)

Kennethdw
25 augustus 2011, 21:25
Ik ben geen pro akali maar heb der wel tijdje geprobeert en kan je wel kleine tips geven, om te beginnen kun je best zo snel mogelijk die runes halen (tier 3 wel) eens je die hebt kun je altijd met boots +3 hp pots beginnen en kan je langer in lane blijven. Zowiezo tot level 6 defensief spelen, zonder je ult ben je waardeloos.

Nooit tanks focusen tenzij je niet anders kan, akali is ontzettend goed in squishies killen, je kunt ze makkelijk killen binnen de 5-10 secs als je bij ze gerakaakt of zelfs sneller. In teamfights nooit als eerste erin gaan want dan ben je meestal gekloot, denk eraan zonder in je shroud te zitten is elke stun voor je dodelijk en als je geen tijd krijgt om em neer te gooie ist GG. Dus in teamfights altijd iemand laten initiaten en dan erin vliegen en na paar hits best u shroud neergooie op de plaats waar "de fight" rondom is zodat ge iet wa veilig zijt.

Items zou ik zo verder doen, rylais, lichbane, hextech gunblade enzo zijn de perfecte items voor akali.

Als je met akali speelt probeer dan best wel een solo lane te krijgen, eerst def spelen tot 6 en dan raggen maar.

The Monopoly Guy
25 augustus 2011, 21:42
Zorgen dat je 10 AD uit je runes hebt

Qua items : Full AP gaan
Geen AD rommel kopen

Æro
26 augustus 2011, 07:35
Dus eigenlijk ben ik screwed tot 20? Bestaat er misschien een manier om pre-20 aand voldoende AD te komen voor de passive?

The Monopoly Guy
26 augustus 2011, 07:43
Dus eigenlijk ben ik screwed tot 20? Bestaat er misschien een manier om pre-20 aand voldoende AD te komen voor de passive?

mss dat je er met tier 2 runes geraakt, dat moet je maar uitrekenen

of je kan starten met lanen met een long sword en dat lategame/na u hextech verkopen

Æro
26 augustus 2011, 08:42
Helaas ken ik daar nog bitter weinig van. Straks eens proberen uitpluizen. Alvast bedankt!

pinoken
26 augustus 2011, 09:08
Als je pre-20 bent zou ik nog geen runes kopen ten eerste. Dan zou ik toch 1 item kopen waar AD op staat in het begin. op lvl 20 ineens die runes kopen voor die AD als je nog Akali wil spelen en dan kan je de gewone itembuilds volgen. Voor lvl 20 runes kopen is waste of IP.

Bv boots en hextech gunblade en dan Rylia's, Lich bane, etc.

Normaal koop je gunblade niet als eerste maar het is een viable item en voor de AD doe je het.

The Monopoly Guy
26 augustus 2011, 09:45
Runes kopen of niet maakt niet zoveel verschil
Tier 1&2 runes kosten praktisch niets en het verschil in stats is marginaal klein (2-3)

Kheb het trouwens eens gecheckt
Tier 2 runes:
9 Marks of Strength (0.74ad/rune)
9 Seals of Strength (0.33ad/rune)
en 2 Glyphs of strength (0.22ad/rune) = 10 AD

Je hebt dus 1600 IP nodig

inkei
26 augustus 2011, 12:16
Start met een dorans voor uwe passive dan heb je geen pots nodig.
Dan maar mark of the assassin poken en slaan voor te healen.

Heb je nog geen flash, dont worry, exhaust and ignite can do the trick aswell.

nokeyboard
26 augustus 2011, 12:33
Start met een dorans voor uwe passive dan heb je geen pots nodig.
Dan maar mark of the assassin poken en slaan voor te healen.

Heb je nog geen flash, dont worry, exhaust and ignite can do the trick aswell.

lol?
Met een dorans op akali in solo lane kunt ge al na 3min recallen

Killstick
26 augustus 2011, 12:49
Akali ben je idd screwed als je geen T3 runepage hebt aangezien het lelijk moeilijk is double passives te activeren en ze vooral early game moet nuken voor late game van belang te zijn.

inkei
26 augustus 2011, 12:51
lol?
Met een dorans op akali in solo lane kunt ge al na 3min recallen

Nog geen moeite mee gehad eigelijk tenzij je echt tegen een zeer zware harass champ staat maar 90% vd tijd lukt het :)

Jaegger159753
26 augustus 2011, 15:02
Als ge Akali wilt mainen, zou ik u deze guide aanraden:
AKALI BUILD GUIDE: Through Twilight's Veil (v.2) by Westrice - SoloMid.NET - League of Legends Competitive Gaming Community (http://www.solomid.net/guides.php?g=1785)

Guide geschreven door Westrice, beste akali speler.

squalleke123
26 augustus 2011, 15:57
Ik zou persoonlijk niet voor level 20 met akali beginnen. En verder inderdaad zo goed als full AP gaan van zodra je beide passives hebt.

Akali is schitterend om hun carry mee neer te halen, maar je moet erbij kunnen. Een goede tank zal dat niet laten gebeuren. also: oracles = akali haar escape wegnemen

Alex40014
26 augustus 2011, 17:29
Akali lijkt me net zo'n champ die in low elo/ low levels serieus kan pownen. In sommige guides willen ze beide passives vanaf lv1 andere willen ze op de eerste recall. Voor lv6 is akali toch niet zo goed en op lv6 heb je het normaal wel.

Alex40014
26 augustus 2011, 17:43
Heb nu ook 3150 IP, zou ik akali kopen of nog sparen voor vladimir/swain/anivia?

Killstick
26 augustus 2011, 18:11
Akali lijkt me net zo'n champ die in low elo/ low levels serieus kan pownen. In sommige guides willen ze beide passives vanaf lv1 andere willen ze op de eerste recall. Voor lv6 is akali toch niet zo goed en op lv6 heb je het normaal wel.

Rofl ik weet niet of je ooit al eens gehit bent door een delayed burst van akali op lvl 1 ?

Mark of the assasin > wachten tot het van cooldown is > flash + autoattack > mark of the assasin > ignite

meeste mages op mid mogen hier wel al recallen

Alex40014
26 augustus 2011, 18:25
Rofl ik weet niet of je ooit al eens gehit bent door een delayed burst van akali op lvl 1 ?

Mark of the assasin > wachten tot het van cooldown is > flash + autoattack > mark of the assasin > ignite

meeste mages op mid mogen hier wel al recallen

Zelfs in die guides staat dat ze niks waard is tot lv6.

Æro
26 augustus 2011, 20:25
Bwah, ik voel mij toch volledig nutteloos pre lvl 6, maar vanaf dan gaat het vaak als een trein. Tot lvl 6 wat staan knuffelen met de turret, wat wel jamemr is aangezien ik daardoor vaak geeneens geld heb voor mijn 2 item tijdens mijn eerste recall.

Laatste 4 games:
W: 25-3-16
L: 7-8-12
W: 16-5-9
W: 19-12-13

Het begint met andere woorden wel wat te vlotten alhoewel ik de burst nog neit al te goed onder de knie heb en ik ook nog veel te vaak sterf doordat ik mijn shroud vaak verkeerd gebruik.

Ik vraag me ook af of het wel verstandig is te investeren in bv. Force of Nature of gewoon los AP gaan.

Edit: ugh, zonet game verloren met 2-11-5 tot zover mijn goed gevoel :) Och, intussen toch lvl 11, nog eentje en kheb flash.

nokeyboard
26 augustus 2011, 20:35
Bwah, ik voel mij toch volledig nutteloos pre lvl 6, maar vanaf dan gaat het vaak als een trein. Tot lvl 6 wat staan knuffelen met de turret, wat wel jamemr is aangezien ik daardoor vaak geeneens geld heb voor mijn 2 item tijdens mijn eerste recall.

Laatste 4 games:
W: 25-3-16
L: 7-8-12
W: 16-5-9
W: 19-12-13

Het begint met andere woorden wel wat te vlotten alhoewel ik de burst nog neit al te goed onder de knie heb en ik ook nog veel te vaak sterf doordat ik mijn shroud vaak verkeerd gebruik.

Ik vraag me ook af of het wel verstandig is te investeren in bv. Force of Nature of gewoon los AP gaan.

Edit: ugh, zonet game verloren met 2-11-5 tot zover mijn goed gevoel :) Och, intussen toch lvl 11, nog eentje en kheb flash.

wrrm zou ge force of nature willen??? da is voor als iemand met magic damage u aanvalt...

Æro
26 augustus 2011, 20:55
Dat bedoel ik. Daarnet was ik dus tegen een AP heavy team en ik weet niet of het dan opportuun is te investeren in def aangezien ik in principe achterin moet blijven om pas eenmaal de team fight bezig is de squichies er tussenuit te halen. Nadeel van geen def was dus dat ik in 1 CC tegen de vlakte ga...

Zodus, to +def or not to +def?

Spelleke met +def gespeeld en misschien moet ik die toch niet volledig negeren. Brand met een score van 22-2-???, fed door en door, ook door mij, en uiteindelijk nog game gewonnen. Daar waar die mij pre-Force of Nature kon killen nog voor de stun weg was, haalde hij zodra ik FoN had nauwelijks nog een kwart en was hij een doodgewone easy kill.
Wel frustrerend matchke voor die gast. Van 22-2-??? naar 25-16-??? gegaan. Zijn ganse team heeft em nog gereport wegens harassment enzo. Kerel was echt wel goed.

Soit, +def is toch zinvol of was dit eerder een uitzondering op de norm?

Alex40014
27 augustus 2011, 11:01
Op da level is dat misschien nog mogelijk maar op hogere levels blijven ze pushen met zo'n score zodat je geen kans krijgt om terug te slagen. Btw ap carries worden altijd zwakker later in het spel. Dat die brand alle kills had opgeeisd was ook niet echt slim, als hij er een paar aan zijn teammates had gegeven was zijn team veel sterker geweest.

Alex40014
27 augustus 2011, 11:05
wrrm zou ge force of nature willen??? da is voor als iemand met magic damage u aanvalt...

Dat is nog geen eens een item voor squishys maar voor tanks, een squishy kan beter voor een abbysal scepter gaan, +57mres, +70 AP, mres reduction aura. Gewoon zalig item voor akali als ze iets te squishy is.

Natuurlijk wel met de voorwaarde dat de ap carry super sterk is anders heb je een ander item nodig. Btw rylai's geeft je normaal toch de nodige survivability en is nrml gezien je eerste item.

squalleke123
27 augustus 2011, 11:23
of banshee's veil. Das ook altijd een goe MR-item. Zeker tegen teams met veel CC.

Alex40014
27 augustus 2011, 12:34
of banshee's veil. Das ook altijd een goe MR-item. Zeker tegen teams met veel CC.

Banshee hebde verspilling van die mana, zou ik niet aanraden, akali maakt gebruik van energy he.

BrNlicious
27 augustus 2011, 12:43
Banshees is wel aan te raden een mana item of ni het blijft goed en btw met akali wordt ook lich bane gekocht en da heeft ook mana dus da is slecht advies da ge geeft.

Jaegger159753
27 augustus 2011, 12:44
Force of Nature, Banshees veil? Das allemaal brol voor akali.
Akali heeft van nature al redelijk veel hp, en gecombineerd met rylai crystal scepter nog veel meer (2,5k ofzo?). Als ge dan toch def nodig hebt, kunde beter ne guardian angel halen of zelfs ne abyssal scepter dat uw damage ook nog boost. Ge zijt nen assassin hé, geen offtank.

Ironpole
27 augustus 2011, 12:50
Heb gisteren toch 'n paar keer zwaar zitten vloeken op Akali. Vervelend om tegen te moeten. :( (en ik wist eigenlijk niet wat die kon en wat ge daartegen moet counteren)

The Monopoly Guy
27 augustus 2011, 13:17
2e game zelfde verhaal, zelfde vayne/soraka, waarschijnlijk premade

kspeelde amumu, keb 7 ganks gedaan, 7x succesvol, en nog failen ze alle 3 hun lanes

kben gewoon afk, fuck off shitnubs

wrong topic?

Jaegger159753
27 augustus 2011, 13:19
kzie niks :p

Alex40014
27 augustus 2011, 18:30
Banshees is wel aan te raden een mana item of ni het blijft goed en btw met akali wordt ook lich bane gekocht en da heeft ook mana dus da is slecht advies da ge geeft.

Akali Build Guide :: League of Legends Strategy Builds (http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/akali-ready-and-willing-44394)

Beste akali guide op mobafire en er wordt geen lich bane op gekocht. Btw akali kan def gebruiken maar die kan ze best steken in een item met ap.

Btw kan je met dominion geen heel andere mastery page maken voor akali? Aangezien je zoveel gold (1350) krijgt kan je toch meteen de 10ad en 20 ap kopen.

Trouwens je kan de nieuwe items ingame al bezien, als je op de phage klikt zie je dat ie verder kan gebouwd worden in een nieuw item dat je wel niet kan gebruiken in 5v5.

Killstick
28 augustus 2011, 13:30
Force of Nature, Banshees veil? Das allemaal brol voor akali.
Akali heeft van nature al redelijk veel hp, en gecombineerd met rylai crystal scepter nog veel meer (2,5k ofzo?). Als ge dan toch def nodig hebt, kunde beter ne guardian angel halen of zelfs ne abyssal scepter dat uw damage ook nog boost. Ge zijt nen assassin hé, geen offtank.

idd defensive items op akali is enkel voor retards die hun gevecht beginnen met shroud en dan zonder energy wat in hun cirkel rondlopen :p
akali is perfecte anti carry dus max dmg en rapen die andere mages en ranged AD

Kennethdw
28 augustus 2011, 14:14
Heb gisteren toch 'n paar keer zwaar zitten vloeken op Akali. Vervelend om tegen te moeten. :( (en ik wist eigenlijk niet wat die kon en wat ge daartegen moet counteren)

Akali counter ->magic resist / oracle / stuns / niet feeden of solo rondlopen
-> profit

Alex40014
28 augustus 2011, 15:24
Akali counter ->magic resist / oracle / stuns / niet feeden of solo rondlopen
-> profit

Mres is ten eerste al waardeloos tegen een akali met lich bane. Akali heeft hoge burst magic damage maar haar attack damage is zeker ook niet te onderschatten. Oracle is nuttig voor die shroud maar je neemt de defensive values er niet mee weg en de slow ook niet. Stuns zijn zeer goed tegen akali maar een goede akali speler gaat zorgen dat de stuns al gebruikt zijn en dan pas erop vliegen.

Een gefeede akali moet je meteen doodbursten anders komt ze terug naar veel hp door al haar spellvamp of ze gaat er vandoor met haar ult.

Kennethdw
28 augustus 2011, 17:00
Mres is ten eerste al waardeloos tegen een akali met lich bane. Akali heeft hoge burst magic damage maar haar attack damage is zeker ook niet te onderschatten. Oracle is nuttig voor die shroud maar je neemt de defensive values er niet mee weg en de slow ook niet. Stuns zijn zeer goed tegen akali maar een goede akali speler gaat zorgen dat de stuns al gebruikt zijn en dan pas erop vliegen.

Een gefeede akali moet je meteen doodbursten anders komt ze terug naar veel hp door al haar spellvamp of ze gaat er vandoor met haar ult.

Als je oracle hebt kun je ze altijd bursten wanneer je wilt en magic resist is haar voornaamste damage dus dat neem je dan wel weg. En als akali gefeed is betekent het meestal dat haar team het niet is waardoor je je enkel om akali zorgen moet maken.

Jaegger159753
28 augustus 2011, 17:41

Een gefeede akali moet je meteen doodbursten anders komt ze terug naar veel hp door al haar spellvamp of ze gaat er vandoor met haar ult.Dus als gij defensive items zou moeten kopen, dan koopt gij liever armor dan magicres vanwege akali haar lichbane, terwijl al haar skills&passive behalve E, magic dmg doen?

trolls will be trolls

Alex40014
28 augustus 2011, 17:45
Dus als gij defensive items zou moeten kopen, dan koopt gij liever armor dan magicres vanwege akali haar lichbane, terwijl al haar skills&passive behalve E, magic dmg doen?

trolls will be trolls

Nee ik zou eerder een guardian angel kopen of een zhonya's voor een ap carry.

Jaegger159753
28 augustus 2011, 17:46
Whatever, ik gaan er zelfs niet meer op ingaan, nutteloze discussies lol.

Æro
28 augustus 2011, 22:26
Doe mij een plezier en ga er toch maar op in. 't Is uit dergelijke discussies dat noobs zoals ik leren, we kunnen jullie redeneringen volgen :)

Soit, weer hoge toppen gescheerd en diepe dalen gekend vandaag. Van 20-2 scores naar 2-20 enzo. Zo hemels leuk wanneer je triple en quadra kills haalt, zo fucking frustrerend wanneer je niet eens een schrammetje lijkt te maken. 'k heb nog een lange weg te gaan me dunkt :(

nokeyboard
28 augustus 2011, 22:47
Doe mij een plezier en ga er toch maar op in. 't Is uit dergelijke discussies dat noobs zoals ik leren, we kunnen jullie redeneringen volgen :)

Soit, weer hoge toppen gescheerd en diepe dalen gekend vandaag. Van 20-2 scores naar 2-20 enzo. Zo hemels leuk wanneer je triple en quadra kills haalt, zo fucking frustrerend wanneer je niet eens een schrammetje lijkt te maken. 'k heb nog een lange weg te gaan me dunkt :(

Alles offensive zoals in die guide van westrice. Dus rylai, lich bane, gunblade(revolver) en rabadons oftwel voidsteff als enemie veel MR heeft.Als enige item qua defence moet ge (als nodig ofc) Guardian angel kopen, de rest is useless. Hourglass valt nog mee tegen veel AD enemies , maar overal is GA veel beter. Die paar amor gaat het verschil niet maken bij akali in leven en dood+ uw taak als akali is ook heel anders dan andere champs , waar GA dus beter te pas bijkomt.Banshees is ook wl decent/goe. Maar overal GA =N1 defence item

ZOu gwn westrice volgen, is beste speler in akali in wereld en zen guide is ook beste qua leveling/items als ge gwn logisch nadenkt hoe akali damage doet+welke skills en wat zijn rol is in the game

PS; met shroud (Z) kunt ge met fastreactions ashe ult , blitz grab enzo 'ignoren' net zoals een banshee dat zou doen./ Maar da required veel skills en timing, iet wa ge nie zomaar gaat kunnen.
Kwee nie of dat intended is, maar t werkt zo wel. Mss te maken met latency, zelfde als blind vanishes enzo vroeger in world of warcraft. Da wa ook nooit de bedoeling, maar ging door 'serverlag' van paar miliseconden. Maar da zen dinge da 1 op de 30 keer lukt ofzo:)

Æro
29 augustus 2011, 00:14
Ik heb die guide zowat gelezen en afhankelijk van de situatie bouw ik eht volgende;

Dorans Blade (voor de passive)
Sheen
Rylai's Scepter
Sheen -> Lich Bane
Void Staff
Rabadon (maar hier geraak ik nooit toe)

Boots ergens tussenin. Ik upgrade die naar sorcerer's shoes.

Wat doe Void Staff betreft (en die shoes dus ook): heeft het zin die te bouwen wanneer enemy geen MR stackt? Heeft iemand met 0MR maw. -60 door mijn shoes en staff of heeft het niet echt zin beide te bouwen?

inkei
29 augustus 2011, 00:30
Ik neem altijd merc threads want een stunned akali is a dead akali.
En void staff is afhankelijk vd situatie wel deels, maar ook al stacken ze geen mr, een hero heeft meestal 30-40 mr dus dan moet je zelf beslissen.

Æro
29 augustus 2011, 04:26
Maar zelfs al staat hij op 40, staat hij na de shoes en staff dan op -20? Of gewoon op 0?

KiPpIe
29 augustus 2011, 07:25
Magic penetration gaat maar max tot 0. Het is enkel met skills die magic resist "shredden" (zoals soraka's starcall en kayle's righteous fury), dat er negatief gegaan kan worden dacht ik.

Alex40014
29 augustus 2011, 08:17
Maar zelfs al staat hij op 40, staat hij na de shoes en staff dan op -20? Of gewoon op 0?

Btw dat zijn percentages, 40% van void staff en 20% van sorcerers shoes maakt in totaal 60% mpen. Dat wil zeggen dat iemand met 40 mres=40*0.4= 16 mres overhoud.

Vergis je niet, die 24 mres die je eraf doet maken een hele hoop verschil hoor :P

Natuurlijk bij iemand die meer mres heeft wordt het wel effectiever, bij iemand met 100 mres gaat er 60 af en die houd dan 40 over.

nokeyboard
29 augustus 2011, 09:03
void staff is 40%
schoen is 20 en niet 20%

The Monopoly Guy
29 augustus 2011, 09:17
Ik heb die guide zowat gelezen en afhankelijk van de situatie bouw ik eht volgende;

Dorans Blade (voor de passive)
Sheen
Rylai's Scepter
Sheen -> Lich Bane
Void Staff
Rabadon (maar hier geraak ik nooit toe)

Boots ergens tussenin. Ik upgrade die naar sorcerer's shoes.

Wat doe Void Staff betreft (en die shoes dus ook): heeft het zin die te bouwen wanneer enemy geen MR stackt? Heeft iemand met 0MR maw. -60 door mijn shoes en staff of heeft het niet echt zin beide te bouwen?

Als een enemy geen mres stackt (+-35 mres), dan heeft hij eerst -20 van de boots en daarna pas de -6 van de 40%

Eerst komt de flat magic pen en daarna de percentages

Als u enemy geen mres stackt koop je dus best sorc boots & haunting guise
Dan heb je 35-20-20=-5 mres

Magic penetration and magic resistance reduction are applied in the following order:
Percentage Magic Resistance Reduction
Flat Magic Resistance Reduction
Flat Magic Penetration
Percentage Magic Penetration

Magic Penetration - League of Legends Wiki - Champions, Items, Strategies, and many more! (http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Magic_Penetration)