PDA

Volledige versie bekijken : I Love Techno 2011

eddie
19 juli 2011, 20:18
Zaterdag 12 November is het in Flanders Expo weer zover.
Ondertussen zijn ook al de eerste namen gedropt dus tijd voor een thread!

Onder hen:

PAUL KALKBRENNER (live)
DIGITALISM (live)
SKREAM vs BENGA feat. Yougman & Pokes
CROOKERS
CASSIUS
FAKE BLOOD (live)
BRODINSKI
BIRDY NAM NAM (live)
THE SUBS (live)
NERO
LEN FAKI
GESAFFELSTEIN (live)
FLUX PAVILION
THE PROXY (live)
MUMBAI SCIENCE
FEED ME (live)

Meer info:
I LOVE TECHNO (http://www.ilovetechno.be/)

Tuninboy
19 juli 2011, 20:27
goeie line up

Zolang er geen Steve Aoki & Partyharders opstaan.

En dan nog een deftige headliner hebben, zou ik mss nog gaan.

shiftyke
19 juli 2011, 20:33
Same shit different day...

eddie
19 juli 2011, 20:35
persoonlijk vind ik hem zeer zwak vermits meer dan de helft van de DJ's al op pukkelpop draait.
ook de dubstep... electro was al een grote stap maar dit gaat de gemiddelde leeftijd naar een nieuw dieptepunt halen denk ik.
persoonlijk kunnen enkel Len Faki ( :love: (http://www.youtube.com/watch?v=-2YEyAez-To) ) en Brodinski mij boeien vermits ik Gesaffelstein en Birdy Nam Nam al op Pukkelpop zal zien...

Klopgeest
19 juli 2011, 20:57
Gesaffelstein & Len Faki bekoren me nog. Maar die Gesaffelstein is ook een dikke hype aan het worden vrees ik. Verder vind ik Paul Kalkbrenner z'n nieuw album maar niets

Tuninboy
19 juli 2011, 21:12
Gesaffelstein & Len Faki bekoren me nog. Maar die Gesaffelstein is ook een dikke hype aan het worden vrees ik. Verder vind ik Paul Kalkbrenner z'n nieuw album maar niets

Nog even en Gesaffelstein is een hype. Na pukkelpop dus wss. Alleen heeft hij zoveel release's van EP's & remixen, dat het voor hem ook heel snel gaat. Ale, das mijn mening.

Drew
19 juli 2011, 21:16
Zijn er echt nog mensen zot genoeg om daar geld aan te geven? :lol:

[EZ]
19 juli 2011, 21:31
én er komt een Franse versie :p I Love Techno : France (http://www.ilovetechnofrance.fr/)

De SkeEvN
19 juli 2011, 22:15
SKREAM vs BENGA feat. Yougman & Pokes :love:

Cerberuser
19 juli 2011, 23:28
Wat is dat toch met DJ's als Digitalism en Proxy die zichzelf live noemen?

Insomnasia
19 juli 2011, 23:31
Dit jaar alweer geen I Love Techno dus uitgaande van de namen.
De meeste electro van dit reeds gezien op Pukkelpop - Dour - Werchter.

JackM
20 juli 2011, 02:44
Tjah, wa moeten we daarvan zeggen é ...

Drew
20 juli 2011, 07:35
Ze brengen een live-set en geen dj-set, daarom misschien? 'T is niet omdat 't elektronisch is dat ze automatisch dj's zijn ;)

Wilcao
20 juli 2011, 10:47
Dezelfde namen als elk jaar. Er moet toch een dikke line-up komen voor mij naar die zweettent te laten gaan.

Gattuso8
20 juli 2011, 12:00
Some roaring first names for I Love Techno! This year, the main event for people who love techno, electro, dubstep and related genres.

Quote van de organisatie in hun nieuwsbrief dus geen gezaag van "WAAR IS DE TECHNO HENE?????!!!!!".

Voor de rest is het vooral:

Same shit different day...

Zijn er echt nog mensen zot genoeg om daar geld aan te geven? :lol:

Ableton LIVE weet je wel ;)

Drew
20 juli 2011, 17:14
Waarom I love techno wél van naam moet veranderen! | OMERTA (http://www.omerta.be/archives/949)

Brecht_
20 juli 2011, 18:23

Wat bedoelen ze met dj's die live spelen? live remixen maken ofzo?:unsure:

Cerberuser
20 juli 2011, 18:47
Ze brengen een live-set en geen dj-set, daarom misschien? 'T is niet omdat 't elektronisch is dat ze automatisch dj's zijn ;)

Dat weet ik wel, mo Proxy doe toch niet meer dan het ene liedje na het ander laten spelen? Geen gezang, geen isntrumenten bespeeld ofzo... en het is ook niet dat hij de liedjes on the fly maakt. Dat is toch gewoon een dj set dan? Ookal spelen ze hun eigen liedjes.

Carrotman
20 juli 2011, 18:58
NEEN.

Dubbelpunt
20 juli 2011, 20:01
Mensen weten precies niet wat een live set betekent in de elektronische wereld. Triestig en tegelijkertijd oh zo typisch voor het arme Belgisch volkje.

Cerberuser
20 juli 2011, 20:19
Zeg het dan in plaats van elitair te doen, er is niemand die een uitleg gegeven heeft aan ons, dus kunnen wij niet anders dan onze mening houden.

JackM
20 juli 2011, 20:42
Ge weet toch ook dat ze daar muziek gaan spelen é?

Stan_V
20 juli 2011, 21:17
Zeg het dan in plaats van elitair te doen, er is niemand die een uitleg gegeven heeft aan ons, dus kunnen wij niet anders dan onze mening houden.

Dit is Digitalism LIVE (wel met een oude show):
http://farm2.static.flickr.com/1097/1171650917_0e3f7c8aa1.jpg

Dus zeker niet vergelijkbaar met plaatjesdraaien ;)

Cerberuser
20 juli 2011, 21:27
Inderdaad, dat is live, zoals ik al aanhaalde. The Subs (live) is ook echt live. Maar heb Proxy dat nog niet weten doen bijvoorbeeld. Proxy (live) op Pukkelpop verleden jaar was gewoon een DJ set (alsook Digitalism (live) trouwens van het korte stukje ik ervan gezien heb).

shiftyke
20 juli 2011, 21:28
Ableton (of gelijkaardige software) + één of de andere controller is ook live hé...

Drew
20 juli 2011, 21:30
Digitalism was dan ook een dj-set, er stond geen live bij. Proxy gebruikt een live-setup gelijkaardig aan bv Laurent Garnier.

Muska
20 juli 2011, 23:39
Inderdaad, dat is live, zoals ik al aanhaalde. The Subs (live) is ook echt live

Het enige live-aspect is de "improvisatie" van dieje 'zotte' kerel (Papillon?) met de Korg MS-20 (beetje spelen met de modulatie) en de keytar en dan met wat delay op zenne microfoon.

Nu staat er nog ene kerel mee 'vanvoor' dieje ook wat staat rond te lopen opt podium , het enige wat ik dieje zag doen was wat easy drum fills spelen met een drumpad en ook wat draaien aan de MS-20.

Ik laat het nu misschien wat minder ingewikkeld lijken dan het is , maar ik ben er zeker van dat veel synth-lijnen en de 'core' drums allemaal aangestuurd (gecontroleerd door de achterste kerel opt podium bij de laptop) zijn waarbij de kerel aan de MS-20 beslist hoe hij het geluid manipuleert. Anders kan je ook niet gaan crowdsurfen of in torens kruipen. Ik vond hun set anno 2008/2009 trouwens interessanter maar das imo.

Bij Soulwax en Goose bijvoorbeeld zijn alle (of toch zo goed als , arps en dergelijke zijn getriggerd) synth-lijnen en drums gespeeld on the spot. Heb Goose 2 keer gezien in één week tijd (Werchter en Les Ardentes) en op Les Ardentes heb ik Dave Martijn heel de tijd in het oog gehouden en die was hier en daar echt te laat en je hoorde het (als je de set kent en erop lette).

De Subs krijgen van mij nog het voordeel van de twijfel ivm het etiket 'live' maar Dj's met een flaptop sowieso niet :)

http://www.youtube.com/watch?v=FbFXxKGeD0E (Soulwax set up run through door D.Dewaele)

Cerberuser
21 juli 2011, 00:14
Ja, ik snap ook niet wat mensen live vinden aan DJ's die Ableton gebruiken. Het is toch niet omdat ze een laptop gebruiken en geen LP's of CD's dat het geen DJ set meer is hé. Uiteindelijk laden ze in Ableton toch ook maar gewoon hun liedjes in en duwen op play? En dan eens een loopje of zo, maar dat is hetzelfde of dit doen via je mengpaneel. Maakt het niet echt live. Of wat doen ze dan in hun Ableton? Ze genereren het liedje toch niet on the fly? Pas als ze bijvoorbeeld hun liedje zonder melodie zouden inladen en die melodie dan live zouden inspelen op synthesizer ofzo zou ik het live noemen.

REDNIK
21 juli 2011, 00:15
Digitalism heeft in hun nieuwe 'liveset' een drummer bij en Jens draait soms is aan een knopke en doet de live vocals, maar Ismail staat er den helft van den tijd voor piet snot bij.

The Subs hebben altijd een pioneer dj booth bij waar dan Tonic (kan effe nie op zen naam komen, Wiebe?) dus ook altijd de plaatjes in mixed, dus hoeveel er uiteindelijk nog aan The Subs live is ... durf het nie zeggen

Goose hoor je wel dat het live is (zoals Muska zegt, merk je al wel eens dat ze er lichtjes naast zitten)

shiftyke
21 juli 2011, 00:28
Ja, ik snap ook niet wat mensen live vinden aan DJ's die Ableton gebruiken. Het is toch niet omdat ze een laptop gebruiken en geen LP's of CD's dat het geen DJ set meer is hé. Uiteindelijk laden ze in Ableton toch ook maar gewoon hun liedjes in en duwen op play? En dan eens een loopje of zo, maar dat is hetzelfde of dit doen via je mengpaneel. Maakt het niet echt live. Of wat doen ze dan in hun Ableton? Ze genereren het liedje toch niet on the fly? Pas als ze bijvoorbeeld hun liedje zonder melodie zouden inladen en die melodie dan live zouden inspelen op synthesizer ofzo zou ik het live noemen.

Met Ableton kan je nochtans wel net iets meer dan met decks en mixer. Je kan wel degelijk je tracks on the fly maken met behulp van controllers.

Muska
21 juli 2011, 00:30
Hetzelfde als bij Justice indertijd waar Gaspard (snorremans) er ook vaak voor spek en bonen bijstond.

Bij de Subs kan ik me niet meer herinneren of in hun nieuwe liveset op Werchter er nog een dj-booth bij was , zag alleen dat er helemaal in het begin iemand op play moest komen drukken op de Macbook. 1/2 van Starski&Tonic is eruit en die Highbloo is erbij gekomen en hij is het die mee vooraan staat zoals hierboven aangehaald. Op Les Ardentes heb ik ze maar 10 min gaan checken , ik zei nog tegen het lief van mn zus "wedden dat hij int publiek staat me de micro in zijne mond gepropt tijdens Fuck That Shit" .... en jawel.

Ok van veel shows dat je meerdere malen ziet in korte tijdspanne geraak je gedesillusioneerd , dingen waarvan je dacht dat ze een 'spur of the moment' waren worden de week nadien van a tot z overgedaan. Tot de bindteksten toe. Call me naief maar bijvoorbeeld die set van The Subs kan ik het script onderhand ook al overpennen met mn ogen dicht :)

Digitalism heb ik maar van ver gehoord op Werchter aangezien ik net een grietje was tegengekomen (héhé) maar het lijkt erop dat ze nu in dezelfde set up touren als Beetroots 77. Kortom met een live drummer dus. Stap in de goeie richting maar niet bijster origineel.

De referentie blijft voor mij Soulwax.

Ik heb de indruk dat veel groepen wel willen , maar niet kunnen of niet de juiste formule vinden.

Therapy
21 juli 2011, 00:37
die dubstepnamen ... :lol:

shiftyke
21 juli 2011, 00:41
die dubstepnamen ... :lol:

yow daz wel ne ganse avond filthy baselines enazoee e :unsure:

JackM
21 juli 2011, 05:05
Wat is er nu niet live aan een Ableton set? Ne dj draait gelijk em wilt met afgewerkte platen. Ne liveset is stukskes lied dat ge op de moment zelf vorm geeft. En ja da klinkt dan op bepaalde momenten mss net hetzelfde als die schijf die ge op cd of beatport koopt, maja, da's nogal redelijk logisch zeker als ze met hun eigen muziek bezig zijn.

Muska
21 juli 2011, 10:10
In sé kan je in Ableton ook alle kanten uit maar in de praktijk hoor je in elke venue gewoon 95% dezelfde set hoor :)

Cerberuser
21 juli 2011, 12:40
Ja, er is een verschil tussen mogelijkheid in Ableton en daadwerkelijk doen in Ableton hé.

shiftyke
21 juli 2011, 12:54
Ja, er is een verschil tussen mogelijkheid in Ableton en daadwerkelijk doen in Ableton hé.

En gij hebt daar zicht op? Een dj draait live omdat hij dat zelf wilt, als hij zegt dat hij live draait en dat niet doet, is hij nu niet bepaalt goed bezig, trouwens zo'n dingen komen uit en weg geloofwaardigheid, nu niet iets waar een artiest op zit te wachten...

Dubbelpunt
21 juli 2011, 19:24

Blijf maar ver weg van elektronische muziek dan. Of ga naar ILT.

Dubbelpunt
21 juli 2011, 19:26
Dit is Digitalism LIVE (wel met een oude show):
http://farm2.static.flickr.com/1097/1171650917_0e3f7c8aa1.jpg

Dus zeker niet vergelijkbaar met plaatjesdraaien ;)

Haha, en daarmee weet nog altijd niemand niet het verschil tussen een live set van een DJ in een dancing en een gewone set. Nice touch :D

Underworld live is trouwens de bom.

xyus89
26 juli 2011, 01:10
Wtf? Nero op I Love Techno...?

Techno =/= Mottige dubstep..

foei foei toch :)
Ze zouden beter hun naam veranderen ipv Techno zo een vuile naam te geven.

Overigens Len Faki 2 weken geleden gezien, was zwaar knallen :)

Plafond
16 augustus 2011, 17:34
Is er al meer bekend over de 2de lading namen? Miscchien dj's die zichzelf bevestigen?

Dank!

clercqie
31 augustus 2011, 11:40
Volledig line-up:
I Love Techno (http://www.ilovetechno.be/#/line-up)

Namen die ik eventueel nog zou willen zien:
Fake Blood
Paul Kalkbrenner
Digitalism
Boys Noize
Proxy
en dan nog een of andere techno naam, maar er staan er niet al te veel op...

Akai
31 augustus 2011, 11:56
Wat een kutline-up.

clercqie
31 augustus 2011, 12:44
Wat een kutline-up.

Dit dus...

Gattuso8
31 augustus 2011, 12:48
Pukkelpop in't klein, kom nog eens zeggen dat Live Nation niks met Pukkelpop te maken heeft.

_ns_
31 augustus 2011, 12:50
Toch geen €50 waard :oink:

shiftyke
31 augustus 2011, 12:58
Katy representing real dubstep

:rofl:

JackM
31 augustus 2011, 13:08
Ik snap het niet? Geen Dave Clarke? :oink:

clercqie
31 augustus 2011, 13:09
Ik snap het niet? Geen Dave Clarke? :oink:

Da's de eerste keer in hoeveel jaar?

Muska
31 augustus 2011, 13:10
Dat ze dan maar eens een schoon geste doen voor de Pukkelpoppers :D #ain'tgonnahappen

Equino
31 augustus 2011, 13:44
Wa een shit line up

antHraxx
31 augustus 2011, 16:14
Elk jaar blijf je toch denken dat ze niet dieper kunnen zaken but guess what: they did it again!

Klopgeest
31 augustus 2011, 17:07
Zelfs geen Dave Clarke meer, wat een dieptepunt..

Boys Noize, leeft die nog? Wat doet Katy B daar (heeft die niet één popsong?)? Fake Blood & Proxy.. Goed dat ik die nog nooit gezien heb? (kuch)

Deze 150 euro spaar ik wel uit voor iets anders in de komende weken, ergens waar het zweet niet op je valt, je ruimte hebt, ... .

Al blijf ik de aankomst van de treinen aan Sint-Pieters en het toestromen naar de zaal toe redelijk imposant vinden, helaas (voor de organisatie) is mij dat geen 50 euro entree waard.

clercqie
31 augustus 2011, 17:38
Hoewel ik het ook een zeer zwakke lineup vind, is bashen op Boys Noize, Fake Blood en Proxy echt wel ongegrond. Deze staan voor mij toch aan de top van de hedendaagse electro house scene...

Huxley
31 augustus 2011, 17:45
Al blijf ik de aankomst van de treinen aan Sint-Pieters en het toestromen naar de zaal toe redelijk imposant vinden, helaas (voor de organisatie) is mij dat geen 50 euro entree waard.

Ja, daarvan was ik ook verschoten in den tijd.

JackM
31 augustus 2011, 17:46
BN is de nieuwe DC aant worden zeker? Hoeveel jaar speelt die daar nu al nie aan een stuk?

Elvis P
31 augustus 2011, 17:47
I Love Techno line-up (http://www.ilovetechno.be/#/line-up)
http://bigbaddie.com/wp-content/uploads/jean-luc_wtf.jpg

acidcriminal
31 augustus 2011, 19:44
de laatste jaren denk ik ieder jaar ze kunnen met geen slechtere line-up meer afkomen toch slagen ze er ook dit jaar weer in om nog slechter te doen als vorig jaar. dit jaar ga ik zelfs niet als ik een gratis ticket heb. binnenkort komt er volgens mij een wedstrijd van i love techno ' zoek de techno naam in de line-up ' waarmee je gratis tickets kan winnen.

Tuninboy
31 augustus 2011, 23:17
Hoewel ik het ook een zeer zwakke lineup vind, is bashen op Boys Noize, Fake Blood en Proxy echt wel ongegrond. Deze staan voor mij toch aan de top van de hedendaagse electro house scene...

Boys Noize toch. Hij draait heel andere platen dan vroeger hoor. Meer "techno"/acid achtige dingen...

Proxy, ja das hetzelfde elk jaar. Maar ik hou wel van een uurtje doorneuten op proxy.

Fake Blood vind ik al een stuk minder...

Gesaffelstein!!! Must see, als ik al ga.

Brodinski, weet je nooit wat hij zal draaien. Maar toch 9/10 goed. Qua skills en set. Niet echt iemand, die mainstream draait. Tegenover Steve Aoki, Fake Blood.

En dan nog Laurent Garnier fzo.. : )

Als ik al ga, zou het dat zijn. Maar de kans dat ik 50€ betaal, voor Gesaffelstein. Ik weet het nog niet.

Teknohol1c
4 september 2011, 14:19
in 10jaar geen editie gemist maar laatste tijd moet ik mij wel meer en meer motiveren om ticket te halen. Dit jaar zal dat niet anders zijn.... Wat steekt die organisatie allemaal uit zeg... :eek:

Baidu
4 september 2011, 14:47
Geen Vitalic, Bloody Beetroots, Dave Clarke, Underworld, .... :-(

Klopgeest
4 september 2011, 14:55
Geen Vitalic, Bloody Beetroots, Dave Clarke, Underworld, .... :-(

Ik herinner me de Bloody Beetroots in die middenste Switch-stage een aantal jaren geleden, net voor ze echt bekend werden hier. Stond amper 300 man, maar ging echt loeihard daar!

Lospeed
4 september 2011, 18:48
van begin tot einde in de orange room zal het worden :woohoo:

NarcoticSea
4 september 2011, 20:06
Geen haar op mijne kop dat er aan denkt om aan zoiets 50 euro te geven.
Weeral geld gespaard voor Time Warp Holland een maand later!

Wilcao
6 september 2011, 10:30
Vind het nogal een lachwekkend evenement aan het worden!! Wat een line up

clercqie
9 september 2011, 15:33
Ik herinner me de Bloody Beetroots in die middenste Switch-stage een aantal jaren geleden, net voor ze echt bekend werden hier. Stond amper 300 man, maar ging echt loeihard daar!

Was ook aanwezig toen! De mixen trokken op niks, maar sfeer alom daar :woohoo::woohoo::woohoo:
En dan da vechten om die stommen Tshirt, heeft zeker nog een halfuur na het optreden verder geduurd :D

Velcro
10 september 2011, 10:12
knife party willek wel ZEKER zien. das ex-pendulum.

Bad Religion
10 september 2011, 12:46

damn .. dat was me nog is een ervaring ! The Bloody Beetroots at I Love Techno 2008 (2/2) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=PJT5336GDsA)

Drew
10 september 2011, 12:47
Haha, weet ook nog. Stond zo'n gigantische neger met een klakske irritant te doen

clercqie
10 september 2011, 13:14
Haha, weet ook nog. Stond zo'n gigantische neger met een klakske irritant te doen

Denk eerder dat het een Italiaan was :p

Heb 'Raven' toen werkelijk in IEDERE set gehoord toen ook :unsure:

Drew
10 september 2011, 13:19
The Bloody Beetroots - Cornelius - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=vPUa67AHemk)
2:06

REDNIK
10 september 2011, 13:21
als ik me niet vergis is het ne fransman van de born2film crew. Mo bon :P good times, toen was het genre (en de bloody beetroots) nog boeiend, de dag van vandaag kan het me nie veel meer bekoren.

Kan wss gratis gaan, maar anders zou ik er toch ook geen 50euro meer voor neerleggen.

clercqie
10 september 2011, 13:31
The Bloody Beetroots - Cornelius - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=vPUa67AHemk)
2:06

Aha, ik dacht dat je het op het heerschap achter de DJ booth had :D

Huxley
10 september 2011, 13:50
'k Was er ook bij toen in het gordijn, daar in't midden van de grote hal.
Ik vond nog plezant toen.

Kelderke
22 oktober 2011, 11:05
De laatste keer dat ik geweest ben was in 2003, en nu ga ik toch nog eens terug.

Kid_C
22 oktober 2011, 12:51

Jij bent dat gaan bekijken? :unsure:

clercqie
22 oktober 2011, 14:49
Jij bent dat gaan bekijken? :unsure:

Daar was sfeer toen :D (qua kwaliteit op muzikaal vlak spreek ik mij niet uit ;) )

Kid_C
22 oktober 2011, 16:22
Als Regi draait is er ook altijd sfeer hoor. :unsure:

Was dat niet het jaar dat m_nus een hele zaal inpalmde? :p

NarcoticSea
23 oktober 2011, 20:49
Als Regi draait is er ook altijd sfeer hoor. :unsure:

Was dat niet het jaar dat m_nus een hele zaal inpalmde? :p

Dacht 't wel!

JackM
24 oktober 2011, 01:06
Kvind het trouwens verbazend stil rond ILT dit jaar. (in de straten, in vriendenkring, school, ..)

Wilcao
24 oktober 2011, 07:27
Kvind het trouwens verbazend stil rond ILT dit jaar. (in de straten, in vriendenkring, school, ..)

En dat met zo een sterke lin-up :unsure: :)

Kelderke
24 oktober 2011, 19:34
Ik ben beginnen afhalen indertijd omdat ik toen enkel en alleen voor de techno ging. Op al die jaren is mijn muziekstijl zwaar door elkaar gegooid, en nu ga ik enkel en alleen voor de orange room en al zeker om Katy B eens in levende lijve te kunnen zien :love:.

[deleted]
30 oktober 2011, 16:33
[deleted]

palmpre
31 oktober 2011, 16:08
Aanwezig!

De line-up ziet er toch nog çava uit? ..

Yellow room zal'k vooral aanwezig zijn, misschien eens afzakken naar Chase&Status

Therapy
31 oktober 2011, 16:25
Ik ben beginnen afhalen indertijd omdat ik toen enkel en alleen voor de techno ging. Op al die jaren is mijn muziekstijl zwaar door elkaar gegooid, en nu ga ik enkel en alleen voor de orange room en al zeker om Katy B eens in levende lijve te kunnen zien :love:.

De Orange Room ... :')

U MAD?

clercqie
31 oktober 2011, 16:33
Yellow en Red hebben nog wat deftige namen, maar het is echt schaamtelijk dit jaar...

Klopgeest
31 oktober 2011, 18:32
Dat album van P. Kalkbrenner 'Icke Wieder' is ook gene vette trouwens. Ik besteed de 150euro van die dag wel aan een ander feest, misschien dit jaar Groove City eens aandoen.

MusicMan94
31 oktober 2011, 22:41
Deze I Love Techno wordt mijn eerste 'grote' evenement, mijn eerste festival. Ik heb dus nog nooit een van deze acts live aan het werk gezien, hoewel ik een grote fan ben van allerlei elektronische muziek (vooral elektro, house, techno, maar eigenlijk ook wel dubstep en drum 'n bass).
Enkele van mijn favoriete artiesten zijn The Subs, Daft Punk, Laurent Garnier, SWH, Dada Life...

Mij lijkt het een sterke line-up, zodanig zelfs dat ik met enkele moeilijke keuzes zit. Ik kijk er dus enorm naar uit, maar heb dus wat een luxeprobleem.

Wat ik eigenlijk wil vragen is: wie moet ik zeker gaan zien? Hebben jullie tips voor mij, gezien het mijn eerste dance-festival is?

MusicMan94
31 oktober 2011, 22:48
Deze I Love Techno wordt mijn eerste 'grote' evenement, mijn eerste festival. Ik heb dus nog nooit een van deze acts live aan het werk gezien, hoewel ik een grote fan ben van allerlei elektronische muziek (vooral elektro, house, techno, maar eigenlijk ook wel dubstep en drum 'n bass).
Enkele van mijn favoriete artiesten zijn The Subs, Daft Punk, Laurent Garnier, SWH, Dada Life...

Mij lijkt het een sterke line-up, zodanig zelfs dat ik met enkele moeilijke keuzes zit. Ik kijk er dus enorm naar uit, maar heb dus wat een luxeprobleem.

Wat ik eigenlijk wil vragen is: wie moet ik zeker gaan zien? Hebben jullie tips voor mij, gezien het mijn eerste dance-festival is?

Enkele dilemma's zijn: Fritz Kalkbrenner of Prroxy, Paul Kalkbrenner of Nero (totaal anders, ik weet het :p), Chase and Status of Fake Blood of Cassius, Garnier of The Subs of Aoki?

Welke zijn de classics, de basics voor een beginnend ILT'er?

clercqie
31 oktober 2011, 23:12
Proxy, den Paul, Fake Blood en Garnier.

Probeer ook eens wat stuff zoals Carl Craig terwijl je er toch bent ;)

Klopgeest
31 oktober 2011, 23:21
En nog een tip, destijds met bv een Justice moest je gewoon zien dat je de laatste 20min binnen bent, tegen dan is hun intro bijna klaar en spelen ze hun enkel hitje (destijds, puur ter illustratie gewoon.)

MusicMan94
1 november 2011, 20:19
Bedankt! Fake Blood zo goed? Ik ken eigenlijk alleen Mars van hun. En Laurent Garnier zal ik zeker bij zijn, misschien wel af en toe eens Boys Noize en The Subs gaan checken. Ook Gesaffelstein lijkt me niet slecht. Is het eigenlijk gemakkelijk om van room te wisselen of is het zo druk en lang aanschuiven dat dit even duurt?

NarcoticSea
1 november 2011, 20:22
len faki, enough said. daarna kan je rustig weer naar huis..

Utred
1 november 2011, 20:25
Is I think I like It ook niet van Fake Blood? Ik vind ze niet fantastisch, maar Chase & Status is een kermisband. Veel ambiance maar voor de muziek moet je er niet zijn.

Huxley
1 november 2011, 20:31
Bedankt! Fake Blood zo goed? Ik ken eigenlijk alleen Mars van hun. En Laurent Garnier zal ik zeker bij zijn, misschien wel af en toe eens Boys Noize en The Subs gaan checken. Ook Gesaffelstein lijkt me niet slecht. Is het eigenlijk gemakkelijk om van room te wisselen of is het zo druk en lang aanschuiven dat dit even duurt?

Makkelijk maar 'k herinner me toch dat er zelfs een room volledig was afgesloten.

Kelderke
3 november 2011, 19:54
De Orange Room ... :')

U MAD?

Yes

clercqie
4 november 2011, 01:12
Bedankt! Fake Blood zo goed? Ik ken eigenlijk alleen Mars van hun.

Vind het persoonlijk een van de beste electroproducers die recentelijk groot zijn geworden. Ok, qua originele productions is hij niet echt productief, maar die remixes man :drool:

Zijn sets zijn over het algemeen ook fantastisch opgebouwd en de nummers zelf mixed hij toch degelijk aan mekaar (met of zonder hulp van software, maar who cares? :p) Bovenstaande geldt wel voor zijn DJ-sets, heb zijn liveshow nog niet gezien, dus kan ook niet oordelen ;)

Vlees
7 november 2011, 11:46
bij mij zalt vooral de red room zijn, met uitstapjes naar de green room voor Simina Grigoriu en len fakiiiii

mIrReN
7 november 2011, 15:36
Enkele dilemma's zijn: Fritz Kalkbrenner of Prroxy, Paul Kalkbrenner of Nero (totaal anders, ik weet het :p), Chase and Status of Fake Blood of Cassius, Garnier of The Subs of Aoki?

Welke zijn de classics, de basics voor een beginnend ILT'er?

Euh blijf weg uit de Orange room als je van Nero/ C&S's eerdere werk houdt...

Bonaventura
7 november 2011, 16:35
En nog een tip, destijds met bv een Justice moest je gewoon zien dat je de laatste 20min binnen bent, tegen dan is hun intro bijna klaar en spelen ze hun enkel hitje (destijds, puur ter illustratie gewoon.)

Being? :p

Imo hebben die toch wel méér dan 1 sterk nummer hoor :p

Kelderke
7 november 2011, 20:31
Euh blijf weg uit de Orange room als je van Nero/ C&S's eerdere werk houdt...

Ik vind Welcome Reality nochtans een goed album.

Klopgeest
7 november 2011, 21:16
Being? :p

Imo hebben die toch wel méér dan 1 sterk nummer hoor :p

Een sterk gecommercialiseerd nummer dan als D.A.N.C.E wat toen iedereen wou horen. Erna liep de zaal ook meteen leeg toen. Het was ook eerder bedoelt ter illustratie in plaats van Justice te centraliseren.

Toch geen SOLD-OUT deze keer precies, 'the hype is over'

ShiryuX
9 november 2011, 00:27
Gezien ik 2 tickets in bezit heb nu en voor de eerste keer naar ILT ga, wil ik gewoon vragen.

Is het de moeite/mogelijk om van rooms te wisselen of niet? Blue (in 't begin)/orange/yellow/green room wil ik allemaal wel eens checken voor verschillende artiesten...
Aan te raden of beter in 1 room te blijven?

clercqie
9 november 2011, 09:03
Duh, natuurlijk verwisselen van room :p

NarcoticSea
9 november 2011, 12:08
Gezien ik 2 tickets in bezit heb nu en voor de eerste keer naar ILT ga, wil ik gewoon vragen.

Is het de moeite/mogelijk om van rooms te wisselen of niet? Blue (in 't begin)/orange/yellow/green room wil ik allemaal wel eens checken voor verschillende artiesten...
Aan te raden of beter in 1 room te blijven?

Ik kan u nu al op een blaadje geven welke rooms wanneer zullen vol zitten. Aangezien dat net altijd tijdens optredens van kankerartiesten zijn zie ik geen probleem om van room te veranderen en nog wel iets degelijk te gaan bekijken, hoewel dat ook al moeilijker wordt op ILT.

SebasD
9 november 2011, 13:11
Ik heb via een wedstrijd van Psycatron die in de red room speelt twee plaatsen op de guestlist gewonnen. Maar, aangezien'k al tickets had zijn deze doorgegeven aan twee vrienden (met hun naam enzo, ID is dus geen probleem). De manager van Psycatron zou mij maandag meer info geven hierover maar zoals je kan raden is die er niet gekomen. Op 'n mailtje antwoorde hij met een mail naar Psycatron zelf waarin hij zelf ook naar meer info vroeg. Met andere woorden, ze weten dus precies totaal niet wat ze juist weggegeven hebben. Alleen dat je ermee binnen zou moeten geraken. Maar hoe juist? Aangezien ik zelf met gewone tickets binnen ga en op een ander uur dan mijn vrienden wiens naam ik doorgegeven heb, zou ik dit wel graag weten zodat ze daar niet een hele tijd hoeven te zoeken. Iemand ervaring met guestlist op ILT? Een mailtje sturen naar ILT zelf is ook een heel verhaal heb ik al gemerkt met de Show Your Love competitie, daar duurde het soms ook enorm lang voor ik iet of wat een duidelijk antwoord kreeg.. Zou dus wel handig zijn moest ik hierlangs wat info krijgen want je begrijpt dat 't voor mij niet leuk is en al helemaal niet voor de mensen aan wie ik de plaatsen op de guestlist beloofd heb.

EDIT: En bijna net als'k deze post plaatste kreeg'k een mail van Paylogic, met daarin twee tickets. Geen probleem dus. Althans toch niet als ze niet kijken naar de naam. Want desondanks dat'k de twee namen van m'n vrienden heb doorgegeven staat er 2x mijn naam op. Hopelijk levert dit geen probleem? Want er staat wel overal uitdrukkelijk dat er identiteitscontrole is..

EDIT 2: Las zonet dat er al 33.000 tickets verkocht zijn. Als ik het goed heb, dan zijn er nog zo'n 2000 over en is de kans dus groot dat het evengoed zal uitverkopen?

ShiryuX
9 november 2011, 17:19
Duh, natuurlijk verwisselen van room :p

Ik kan u nu al op een blaadje geven welke rooms wanneer zullen vol zitten. Aangezien dat net altijd tijdens optredens van kankerartiesten zijn zie ik geen probleem om van room te veranderen en nog wel iets degelijk te gaan bekijken, hoewel dat ook al moeilijker wordt op ILT.

Mja, heb zelf al een idee welke wanneer vol zullen zijn maar volgens paar vrienden die al geweest zijn kreeg ik dingen te horen zoals "kies 1 room en blijf daarin want anders staat ge direct buiten en hoor je niets meer!" e.d. :p

Gelukkig kan je veranderen want er zijn verschillende rooms die ik wil bezoeken. Ik denk toch om sommige van die "kankerartiesten" eens te checken (heb al een idee over dewelke je het hebt). :D

Drew
9 november 2011, 17:21
Het is dan ook een uitdaging om geen kankerartiesten te zien op ILT. :):)

Tuninboy
9 november 2011, 17:38
D&b en Kutstep room gaat retevol zijn. NICE ik ga niet. Werd nog eens tijd, met hunne kut timetable.

Klopgeest
9 november 2011, 18:41
Laat heel zeker een van uw persoonlijke headliners vallen en ga dan eens rond in 1 of 2 (onbekende) zalen, geloof me: je zal het heel anders ervaren als enkel in die ene room waar het zweet om de 2 minuten op je drupt en je 10min wegbent voor drinken.

SebasD
10 november 2011, 16:32
Trouwens, heb een tweede paar tickets gewonnen. Deze keer via Proximus Generation. Dus omdat'k nog geen antwoord op m'n vraag gekregen heb stel'k ze nog eens: is het een probleem als ik deze tickets (die op mijn naam staan) doorgeef aan vrienden?

Bonaventura
10 november 2011, 18:02
Een sterk gecommercialiseerd nummer dan als D.A.N.C.E wat toen iedereen wou horen. Erna liep de zaal ook meteen leeg toen. Het was ook eerder bedoelt ter illustratie in plaats van Justice te centraliseren.

Toch geen SOLD-OUT deze keer precies, 'the hype is over'

Kan goed zijn, maar ik heb het toch meer voor platen zoals Genesis, Waters of Nazareth, Phantom, etc. en niet voor DANCE of We Are Your Friends or whatever :p

Insomnasia
10 november 2011, 18:22
Over ILT: ik hoop dat de hype over is. Een beetje terug naar vroeger volgend jaar hopelijk
Over Justice: die gasten zijn nog steeds razend populair. Hun concert in de ab over een halfjaar was in nog geen weekend uitverkocht =/

Drew
10 november 2011, 18:23
Kan goed zijn, maar ik heb het toch meer voor platen zoals Genesis, Waters of Nazareth, Phantom, etc. en niet voor DANCE of We Are Your Friends or whatever :p
Misschien best eerst de juiste naam van het nummer gebruiken.

JackM
11 november 2011, 00:10
Hmm, ik kan me Waters of Nazareth nog herinneren toen ek ze es op Body2body in de CC gezien heb. Ook al een serieus tijdje geleden eig ... justice en cc :p
Wel verschrikkelijk lekkere wijven daar toen!

clercqie
11 november 2011, 01:08

Dat is de juiste naam, is pas achteraf hernoemt naar Never Be Alone ;)

Drew
11 november 2011, 15:38
Dat is de juiste naam, is pas achteraf hernoemt naar Never Be Alone ;)
Justice (3) vs. Simian / Justice (3) vs. Gambit / Espion - Never Be Alone / Steamulation / Anything Is Possible (Chateau Flight Remix) (Vinyl) at Discogs (http://www.discogs.com/Various-Never-Be-Alone-Steamulation-Anything-Is-Possible-Chateau-Flight-Remix/release/222948)
Justice (3) vs. Simian - We Are Your Friends at Discogs (http://www.discogs.com/Justice-3-vs-Simian-We-Are-Your-Friends/master/286088)
BS Alert

clercqie
11 november 2011, 16:33
Woeps, was even album en nummer door elkaar aan het halen:
Simian - We Are Your Friends (CD, Album) at Discogs (http://www.discogs.com/Simian-We-Are-Your-Friends/release/64135)

eprode
11 november 2011, 22:14
jongens, is heb mijn tickets gekocht vandeweek , maar kijk nu pas een sdeftig naar de line up en...waar is die hard techno???? (dj rush...???) echt niets van hardtechno ofwa? :s kan toch nie?

driekes
12 november 2011, 11:01
Present vanavond!

Mobile app werkt al niet op mijn gsm zie ik, en ook de my line up niet op mijn laptop. Conclusie: deftig materiaal kopen!

Wordt alweer een feestje!

lectroluv
12 november 2011, 13:18
Het is dan ook een uitdaging om geen kankerartiesten te zien op ILT. :):)

iemand een idee waar de 'vind ik leuk' knop hier zit?

Kelderke
12 november 2011, 15:19
Present vanavond!

Mobile app werkt al niet op mijn gsm zie ik, en ook de my line up niet op mijn laptop. Conclusie: deftig materiaal kopen!

Wordt alweer een feestje!

Bij mij werkt die app wel deftig hoor, op Android. Kheb er ook wel zin in eerlijk gezegd, kga al vrij vroeg gaan.

[deleted]
12 november 2011, 17:04
[deleted]

JackM
12 november 2011, 17:24
Net uitverkocht

Hebben ze weer duust kaarten voor niet uitgedeeld gelijk vorig jaar mss? Zo kan ik ook alles uitverkopen ze.
Zolang ze die da voor niet binnen geraken maar in hun drankverbruik kunnen plunderen.

[deleted]
12 november 2011, 18:56
[deleted]

Drew
12 november 2011, 18:57
Het lijken er gewoon meer met al dat fluo

Stan_V
13 november 2011, 00:21
Precies veel volk dat Chase & Status wil zien #ilt11 on Twitpic (http://twitpic.com/7dlirt)

De Orange Room vlak voor Chase & Status :lol:
't is blijkbaar één grote mierennest voor de ingang van Orange

EDIT: en nu zit 't er blijkbaar vierkant tegen aan diezelfde ingang, zit hier #ilt11 te volgen op Twitter.

Drew
13 november 2011, 00:27
0FaI70Oe9pI

Tuninboy
13 november 2011, 00:49
:lol: epic. WTF ze hadden beter alleen C&S uitgenodigd, alle zalen opengezet, en dan was het ook uitverkocht.

Lobmans
13 november 2011, 01:40
Precies veel volk dat Chase & Status wil zien #ilt11 on Twitpic (http://twitpic.com/7dlirt)

De Orange Room vlak voor Chase & Status :lol:
't is blijkbaar één grote mierennest voor de ingang van Orange

EDIT: en nu zit 't er blijkbaar vierkant tegen aan diezelfde ingang, zit hier #ilt11 te volgen op Twitter.

Och dat is toch geen probleem als ze lang moeten wachten? Aangezien ze tegenwoordig toch allemaal met een fucking rugzak naar daar trekken, kunnen ze toch gezellig kamperen... :niceone:

Katoom
13 november 2011, 01:55
:lol: ITL my ass

Och dat is toch geen probleem als ze lang moeten wachten? Aangezien ze tegenwoordig toch allemaal met een fucking rugzak naar daar trekken, kunnen ze toch gezellig kamperen... :niceone:
Was 10 jaar geleden ook al het geval maar soit.

JackM
13 november 2011, 02:02
Ah fuck ilt, net men tickets voor Time Warp Holland gekocht :evil:

[EZ]
13 november 2011, 02:06
Ola 't is kermis op stubru :p

Rage
13 november 2011, 02:45
I ♥ Braincancer 2011

mja, om eerlijk te zijn, ik was 16 toen ik eerste keer ilt ging, als de kids nu dit luisteren vind ik dat ze ilt op hun manier mogen meemaken. Die megafestivals zijn toch niks. Maar ik vind dat ze het woord techno vervuilen.

Techno wordt teveel gebruikt als een algemene term voor elektronische muziek, en dat maakt me beschaamt als ik zeg ik luister naar techno.

Mensen zijn al onwetend over elektronische muziek en dit maakt het alleen maar erger.

edit: die kerel onderbreekt de muziek om te zeggen dat ze het volgend nummer kunnen kopen op iTunes :crazy:

Katoom
13 november 2011, 02:45
;15604986']Ola 't is kermis op stubru :pFoooooren!!!

TheFuckingDutchman
13 november 2011, 03:47
Wa'n kut lineup

Klopgeest
13 november 2011, 09:22
Als ik de Twitter-feed van vannacht bekijk hebben ze de security gewoon overlopen met 1000 om binnen te geraken. Stoer..

Tuninboy
13 november 2011, 10:44
Kinderen. Ze moesten C&S maar eens missen he.

Ach ILT heeft gewon de naam mee. Net hetzelfde als festivals in de zomer.. mensen willen daar nu eenmaal zijn om daar geweest te zijn ('voor de sfeer' wete). En ik denk dat ILT de winstgevende formule toch niet gaat veranderen.

Krayola
13 november 2011, 11:12
Ben er nooit geweest, maar 10 jaar geleden was het voor mij een droom om naar ILT te gaan. Maar als ik die line-up nu zie :(.

Kijk naar die line-up van 10 jaar geleden: I Love Techno 2001, Flanders Expo (Gent) · 10 november 2001 · evenement · partyflock (http://partyflock.nl/party/80:I_Love_Techno_2001.html). Die green room alleen al :drool:.

Tuninboy
13 november 2011, 11:53
Ben er nooit geweest, maar 10 jaar geleden was het voor mij een droom om naar ILT te gaan. Maar als ik die line-up nu zie :(.

Kijk naar die line-up van 10 jaar geleden: I Love Techno 2001, Flanders Expo (Gent) · 10 november 2001 · evenement · partyflock (http://partyflock.nl/party/80:I_Love_Techno_2001.html). Die green room alleen al :drool:.

Idd.

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2011, 11:56
I love techno, daz wel keizwaar fiestj :love:

:ironic:

Tegenwoordig sleuren ze alles mee de afgrond is, de eerste jaren Tomorrowland waren ook 100 keer beter dan de afgelopen 2 jaar. Echt zonde

Kelderke
13 november 2011, 12:36
Da is allemaal relatief é mannen. Ik ben er 26 en ik was er bij in 2003 en ook tijdens de eerste jaren van Tomorrowland. Probeer u gewoon te amuseren in plaats van zo kritisch te zijn.

Ik heb gisteren de Orange room geopend én gesloten, en ik heb geen second stilgestaan. Ik stond gisteren liever wat te feesten tussen jongeren die opgaan in die (commerciële) dubstep dan tussen die gedrogeerde zotten die er 10 jaar geleden rondliepen. Gisteren was ik verdorie bijna bloednuchter, dit was 8 jaar geleden wel wat anders... De belevenis is gewoon anders geworden, maar daarom slechter?

In ieder geval ik heb me enorm geamuseerd, nooit verwacht en nooit durven hopen, ik ben een voldaan man :).

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2011, 12:40
Ik merk gewoon dat het elk jaar moeilijker en moeilijker is om mij te amuseren. Line-ups lijden er gewoon te erg onder en de sfeer is ook niet meer dat.

Schummi88
13 november 2011, 12:43
Ik merk gewoon dat het elk jaar moeilijker en moeilijker is om mij te amuseren. Line-ups lijden er gewoon te erg onder en de sfeer is ook niet meer dat.

Een onderdeel van "ouder worden" :p.

Brek
13 november 2011, 13:36

Wow, green room. :love:

Morrissey
13 november 2011, 13:43
Die beelden op het journaal, het zat daar weer vol met marginalen precies?

Rage
13 november 2011, 14:05
Een onderdeel van "ouder worden" :p.

Het verschil is dat I love techno vroeger internationaal nog iets betekende met internationaal bekende namen op vlak van techno.

Nu is het een soort van Studio Brussel festival voor de Belgische jeugd geworden met commerciele radiomuziek.

Schummi88
13 november 2011, 14:24
Het verschil is dat I love techno vroeger internationaal nog iets betekende met internationaal bekende namen op vlak van techno.

Nu is het een soort van Studio Brussel festival voor de Belgische jeugd geworden met commerciele radiomuziek.

Alles om maar meer tickets te verkopen. Een ziekte die veel festivals teistert ...

Rage
13 november 2011, 14:30
Alles om maar meer tickets te verkopen. Een ziekte die veel festivals teistert ...

Ik vind het vreemd als dit de reden zou zijn?

I love techno is elk jaar dat ik ben geweest (2003-2008) uitverkocht geweest. Nu was het ook uitverkocht, maar enkel op het allerlaatste moment. Het waren ook maar 30000 tickets geloof ik? Vroeger verkochten ze er 35000 ??

Ik snap niet waarom ze dit doen.

Ik weet nog de eerste jaren dat ik ging, was I Love Techno iets wat zeer veel buitenlanders aantrok. Spanjaarden, italianen, ieren, britten enz enz... Vaak gingen die eerst naar I love techno om daarna door te gaan naar Amsterdam ofzo... I love techno was echt een soort van motivatie om mensen uit hun stoel te krijgen voor awesomeness.

Tuninboy
13 november 2011, 14:41
I love techno was echt een soort van motivatie om mensen uit hun stoel te krijgen voor awesomeness.

Dat is nu ook nog. Maar nu is het eerder in de status van, kijk eens wat ik mag en kan en doe.. Toen ik als net een weer ervoor geworden 16 jarige pagadder ging. Was ik een van de jongste, als ik nu 6 jaar later zou gaan zou ik een van de "oudere" zijn.

ILT is zoals Pukkelpop en Rock Werchter, en binnenkort ook Dour ect. iets geworden waar je moet geweest zijn, anders ben je not done voor je vrienden. Net zoals je vroeger roken had, al hadden ze toen nog altijd respect. Als je dan nu niet gaat lachen ze je bewijze van spreken uit.

Morrissey
13 november 2011, 14:52
ILT is zoals Pukkelpop en Rock Werchter, en binnenkort ook Dour ect. iets geworden waar je moet geweest zijn, anders ben je not done voor je vrienden. Net zoals je vroeger roken had, al hadden ze toen nog altijd respect. Als je dan nu niet gaat lachen ze je bewijze van spreken uit.

:wtf:

Of gewoon omdat de muziek uw ding is? Als naar Werchter groepen komen die ik al lang wou zien, dan ga ik daar ook naartoe. Wat heeft dat nu te maken met imago voor uw vrienden :ironic:

Furon
13 november 2011, 14:57

Bekrompenheid ahoy?

Tuninboy
13 november 2011, 15:00
Bekrompenheid ahoy?

Wat bekrompenheid ? Dat waren toch de stoere boys uit het gamma ? En da wete ma goed genoeg dat die ook volgers hadden.

:wtf:

Of gewoon omdat de muziek uw ding is? Als naar Werchter groepen komen die ik al lang wou zien, dan ga ik daar ook naartoe. Wat heeft dat nu te maken met imago voor uw vrienden :ironic:

Idd. Ik heb gezegd dat iedereen zo is...

Als gij u nog met jeugd voelt. Deste beter. Excuseer dan. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik te horen krijg, voor welke artiest ga je naar pkp. Ik ken daar niemand, maar ik ga voor de sfeer. :/:/:/ ....

inStyle
13 november 2011, 15:02
Mehhhhhh kon nie gaan want khad match, alles maar op studio brussels geluisterd, was er precies wel zot =) volgend jaar dan maar eh :p

Kelderke
13 november 2011, 15:08
Ik snap het probleem echt niet goed bij sommigen hier. Er zijn toch nog feestjes genoeg waar je voor minder geld in een meer underground sfeer kan gaan luisteren naar de namen die op ILT niet meer aan bod komen?

Als je geen zin hebt om 50 euro neer te leggen ga dan naar zoiets. Elk jaar zijn het weer diezelfde discussies, ik heb daar gisteren in ieder geval massa's mensen gezien die zich amuseerden. Ik vraag me af voor welke diegene die altijd op die fora zitten te kankeren dan representatief zijn.

JackM
13 november 2011, 15:49
Ik snap het probleem echt niet goed bij sommigen hier. Er zijn toch nog feestjes genoeg waar je voor minder geld in een meer underground sfeer kan gaan luisteren naar de namen die op ILT niet meer aan bod komen?

Als je geen zin hebt om 50 euro neer te leggen ga dan naar zoiets. Elk jaar zijn het weer diezelfde discussies, ik heb daar gisteren in ieder geval massa's mensen gezien die zich amuseerden. Ik vraag me af voor welke diegene die altijd op die fora zitten te kankeren dan representatief zijn.

Die mensen weten ook van nie beter ...
En ja er zijn nog andere feestjes. Maar als ge ziet waarvan het komt ne wat het nu is. Dat is idd voor ene reden om te klagen. Der zijn 5-6 zalen. Allemaal zijn ze gedegradeerd tot foormuziek.

Lospeed
13 november 2011, 15:59
Tijdens chase&status was er plots enen helemaal vooraan aan beginnen zoeken naar zijn gsm, toen dacht ik bij mezelf: "ja wie brengt hier nu ook een iphone van 800€ (?) naar de eerste rij mee..."
Een beetje later zie ik dat er nog hun gsm aan het zoeken (ook nog 2 personen dat ik ken) zijn dus dat er waarschijnlijk dieven aan het werk zijn... Ik kon niet echt meer weggaan dus om de zoveel seconden voel ik of mijn gsm er nog zit en heb er nog een colaflesje bovenop gestoken dat ik hem zeker niet kwijt zou zijn. Voel aan mijn broek, zit er nog, 2 seconden later voel'k zo iets aan mijn broek en lap, ook gsm kwijt. :sop:
Het waren alleszins geen amateurs die daar aan het werk waren :sad:
Ben al blij dat ik geen iphone heb ofzo (maar toch, mijn gsm van 200euro ofzo is toch ook een verlies eh) want zo stonden er daar wel een aantal plots zonder. Ook terwijl ik dan eindelijk een weg naar achter vond het tegen wat mensen gezegd en het was bij een aantal ook al te laat.

Najdo
13 november 2011, 16:33
Die mensen weten ook van nie beter ...
En ja er zijn nog andere feestjes. Maar als ge ziet waarvan het komt ne wat het nu is. Dat is idd voor ene reden om te klagen. Der zijn 5-6 zalen. Allemaal zijn ze gedegradeerd tot foormuziek.

Maar wa maakt da nu uit dat het 'foormuziek' is? Al die mensen hebben hun gisteren daar geamuseerd. Is da ni wat telt? Generaties veranderen toch. Maar daarvoor is het toch ni slechter? Ja het is jammer dat men de term 'techno' gebruikt voor alle elektronische muziek maar gaat gij er blijer van worden als ze het 'i love electro' of iets dergelijks noemen? Tijden zijn gewoon anders nu.

Btw, de term 'kankerartiesten'? Get a life he zeg, noem het dan gewoon kut artiesten of whatever.

JackM
13 november 2011, 16:49
Allé, zijde nu achterlijk? Moet ek nu nog es hetzelfde zeggen?

Het maakt wel degelijk uti dat het foormuziek is. Als het nu nog in den helft van de zalen was ok. Maar het begon met 1 zaal, 2 zalen, 3 zalen, 4 zalen en nu al zo goed als alles.

Als iedereen die daar rondloopt zich amuseert met zen oogkleppen op, dan is dat jammer.
Een paar maten van me die enkel naar dubstep luisteren, schamen zich al bijna voor wat ze daar dubstep noemen. Binnen 5 jaar kan Qmusic ILT hosten.

En voor het eens en voor altijd duidelijk te maken. De naam van een evenement moet weergeven waar het om draait. Als daar geen techno gespeeld wordt, dan moet dat ook nie i love techno noemen. Ik kreeg een paar dagen op men oren omdat men plastikman set vanop ilt 96 te luid stond op school, nu lees ik van diezelfde persoon op fb "confirmed once more: i ♥ techno" Allé, zoude daar nu zelf nie slecht van komen als ge naar zo'n genre luistert. Dat ze het dan GDE, Ghent dance event, noemen fzo é.

tom1
13 november 2011, 16:53
Da is nu echt eens belachelijke reden hé.

ILT is al jaren een succesformule, maar omdat ze nieuwe genres gebruiken moeten ze hun naam (wat enorm belangrijk is in marketing eens die een deftige reputatie heeft) plots veranderen :crazy:? Goed dat gij niet in het bestuur zit :p.

Pukkelpop moet dan ook Pukkelallesoortenmuziek noemen ofzo :)?

Aanvaard nu toch eens dat er een nieuwe generatie aan muziek is. Ik ben ook fan van techno, maar dat genre is nu eenmaal quasi dood in vergelijking met tien jaar geleden.

Drew
13 november 2011, 16:58
Ik ben ook fan van techno, maar dat genre is nu eenmaal quasi dood in vergelijking met tien jaar geleden.
:lol:

JackM
13 november 2011, 16:59
Allé mannen, Sintfuif in mei, december zat vol. Allen komen!

shiftyke
13 november 2011, 17:01
Aanvaard nu toch eens dat er een nieuwe generatie aan muziek is. Ik ben ook fan van techno, maar dat genre is nu eenmaal quasi dood in vergelijking met tien jaar geleden.

Mij niet gelaten dat ze foormuziek boeken maar stop die dan gewoon in de verste zaal en laat ze zich daar maar amuseren. ILT was gewoon een unicum vroeger omdat je de crème de la crème op 1 locatie en dag kon zien.

sevencrowns
13 november 2011, 17:54

Wa? :wtf:

JackM heeft overschot van gelijk imo.

Drew
13 november 2011, 17:56
Het is trouwens niet openstaan voor nieuwe genres, maar platweg alle traditie weggooien voor wat quick cash.

Kelderke
13 november 2011, 18:15
Geef dan eens een dertigtal namen die er gisteren hadden moeten staan, maar waarvan je ook zeker bent dat ze de boel gaan doen uitverkopen.

Tuninboy
13 november 2011, 18:16
Geef dan eens een dertigtal namen die er gisteren hadden moeten staan, maar waarvan je ook zeker bent dat ze de boel gaan doen uitverkopen.

Daar hebk maar ene naam voor nodig.
Daft Punk :ironic::ironic: :lol:

Neenee, Niemand heeft het over uitverkopen. Maar wel over de naam die gebruikt wordt en dat is de organisatie hun goed recht. Net als het ons goed recht is om er kankermuziek te vinden.

Voor mij waren er 2/3 artiesten die ik effectief wou zien, maar die programmeerde ze nog samen.. (wat voor andere mss ook kankermuziek kan zijn) zijnde Boys Noize aangezien ik hem al van 2006 volg en echt zen sound heeft veranderd naar iets acid achtig. En Gesaffelstein, omdat zijn sound zo heerlijk is. En mss The Proxy, omdat ik hem ook al van het begin volg. Dat ge knetsers als Steve Aoki, uitnodigd snap ik niet. Digitalism is ook passe.. Crookers, net hetzelfde.

Dat zen er al 3, daarvoor hebde bena een ganse zaal vrij voor betere dingen.

Kelderke
13 november 2011, 18:44
Ik snap u wel hoor. Toen ze begonnen met al die elektro namen refereerde ik ook steeds naar de lineups van vroeger toen het nog echte techno was. Ondertussen ben ik al wat ouder en erger ik me niet meer aan zo een zaken. Het is ten slotte maar een event waar gewoon van verwacht wordt da mensen zich amuseren.

Drew
13 november 2011, 18:47
Het grootste deel is zelfs al geen electro meer, ma bon.

Kelderke
13 november 2011, 18:55
Het grootste deel is zelfs al geen electro meer, ma bon.

Ik spreek dan ook over 'toen'.

GeeKer
13 november 2011, 19:03
Da is nu echt eens belachelijke reden hé.

ILT is al jaren een succesformule, maar omdat ze nieuwe genres gebruiken moeten ze hun naam (wat enorm belangrijk is in marketing eens die een deftige reputatie heeft) plots veranderen :crazy:? Goed dat gij niet in het bestuur zit :p.

Toch eene hier die het snapt.

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2011, 19:05
Ik ga wel akkoord met wat hier op de vorige pagina gezegd werd.
Jongeren gaan tegenwoordig zoveel mogelijk naar events als Tomorrowland, Dour, I <3 Techno, etc...

Voor de artiesten? Bwa nee, het is naart schijnt tof en als 10 vrienden gaan kan je toch ook niet achterblijven? Waarom denk je dat alle festivals uitverkocht zijn voor de line-up er staat? Je moet er gewoon bij zijn, dat bandje rond de pols hebben en daar blijft het bij. Dat David Guetta daar komt posen is mooi meegenomen.

Ik ging naar Tomorrowland voor Trance en ik ging naar I love Techno voor Techno. Tomorrowland laat trance nog steeds staan, al is het ook op kleinere podia maar who cares right? I love Techno heeft techno volledig weggesmeten.

Er komt gewoon een generatie van 15-jarige barbiepoppen en Kens aan, die en masse met hun smoel op events willen staan voor op facebook te smijten. Vroeger had je nog leuke feestjes in de vooruit maar nu moet je daar ook al heel selectief in zijn. Het is gewoon zonde...

Gazebo
13 november 2011, 19:08
Daar hebk maar ene naam voor nodig.
Daft Punk :ironic::ironic: :lol:

Neenee, Niemand heeft het over uitverkopen. Maar wel over de naam die gebruikt wordt en dat is de organisatie hun goed recht. Net als het ons goed recht is om er kankermuziek te vinden.

Voor mij waren er 2/3 artiesten die ik effectief wou zien, maar die programmeerde ze nog samen.. (wat voor andere mss ook kankermuziek kan zijn) zijnde Boys Noize aangezien ik hem al van 2006 volg en echt zen sound heeft veranderd naar iets acid achtig. En Gesaffelstein, omdat zijn sound zo heerlijk is. En mss The Proxy, omdat ik hem ook al van het begin volg. Dat ge knetsers als Steve Aoki, uitnodigd snap ik niet. Digitalism is ook passe.. Crookers, net hetzelfde.

Dat zen er al 3, daarvoor hebde bena een ganse zaal vrij voor betere dingen.

Die 3 zou k ook hebben willen zien as k ging :D
Boys noize is tegenwoordig toch wel techno vind k. Al snap k uw acid comment wel :p En idd Steve Aoki? Crookers? das platte elektro, da past er ni

Kelderke
13 november 2011, 19:16
Jongeren gaan tegenwoordig dan ook bijna niet meer uit in het weekend. Discotheken bestaan bijna niet meer, althans niet in het clubcircuit. Al het geld en de energie worden gespaard voor de festivals in de zomer en events zoals Laundry Day en I Love Techno.

En dat een festival of event snel uitverkoopt is toch ook grotendeels te danken aan de lineup hoor, Pukkelpop was toch vrij snel uitverkocht enkel en alleen omdat Foo Fighters er stonden. Maar de festivals zijn gewoon een vast onderdeel van de zomer geworden, je moet er minstens één doen of de zomer is niet geslaagd.

Trouwens wat is echte techno? Minimal was voor mij ook al lang geen techno meer. Echte techno is in mijn ogen nog altijd Detroit techno à la Jeff Mills. Die weigert trouwens al 10 jaar om daar nog te komen spelen heb ik gehoord.

Tuninboy
13 november 2011, 19:18
Ik ga wel akkoord met wat hier op de vorige pagina gezegd werd.
Jongeren gaan tegenwoordig zoveel mogelijk naar events als Tomorrowland, Dour, I <3 Techno, etc...

Voor de artiesten? Bwa nee, het is naart schijnt tof en als 10 vrienden gaan kan je toch ook niet achterblijven? Waarom denk je dat alle festivals uitverkocht zijn voor de line-up er staat? Je moet er gewoon bij zijn, dat bandje rond de pols hebben en daar blijft het bij. Dat David Guetta daar komt posen is mooi meegenomen.

Ik ging naar Tomorrowland voor Trance en ik ging naar I love Techno voor Techno. Tomorrowland laat trance nog steeds staan, al is het ook op kleinere podia maar who cares right? I love Techno heeft techno volledig weggesmeten.

Er komt gewoon een generatie van 15-jarige barbiepoppen en Kens aan, die en masse met hun smoel op events willen staan voor op facebook te smijten. Vroeger had je nog leuke feestjes in de vooruit maar nu moet je daar ook al heel selectief in zijn. Het is gewoon zonde...

Eindelijk iemand die me snapt.

@ hierboven.

Omdat deftige artiesten nu eenmaal vrij duur zijn, en de club nu eenmaal niet zeker is dat ze het terugverdienen. Ik zou heel graag terug willen dat deftige kleppers in clubs komen. Maar dat is niet meer mogelijk. En het coole daaraan is, alleen de "die hards" zijn daar. En niet Tommie de boskabouter van 16 jaar. : ) (n/o naar de naam Tommie) Moest er zo iemand noemen hier.

tom1
13 november 2011, 19:18

Mij niet gelaten dat ze foormuziek boeken maar stop die dan gewoon in de verste zaal en laat ze zich daar maar amuseren. ILT was gewoon een unicum vroeger omdat je de crème de la crème op 1 locatie en dag kon zien.

Waarom? Vroeger was Techno de populairste elektronische muziek, nu is het deze zever. Het zou toch gewoon niet opportuun zijn om zes zalen te vullen met Techno?

Ik vind het zelf ook kutmuziek, maar als het merendeel van de nieuwe generatie daar liever naar luistert is het toch maar logisch dat ILT hoofdzakelijk deze artiesten boekt ?

Ik vind dat jullie al op een heel jonge leeftijd last hebben van "het was vroeger allemaal beter" hoor :unsure:.

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2011, 19:20
Waarom? Vroeger was Techno de populairste elektronische muziek, nu is het deze zever. Het zou toch gewoon niet opportuun zijn om zes zalen te vullen met Techno?

Ik vind het zelf ook kutmuziek, maar als het merendeel van de nieuwe generatie daar liever naar luistert is het toch maar logisch dat ILT hoofdzakelijk deze artiesten boekt ?

Ik vind dat jullie al op een heel jonge leeftijd last hebben van "het was vroeger allemaal beter" hoor :unsure:.

Geboortedatum
1 januari 1992 (19)

Seriously, stop met zeveren. Techno is nooit hippe electronische muziek geweest.

tom1
13 november 2011, 19:23
Ik ben van 88 :), en in de elektronische muziekwereld was techno wél populair.

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2011, 19:25
Jij laat het blijken dat 3/4 van de jongeren toen naar techno luisterden en nu niemand meer. Da's gewoon niet correct. Techno heeft altijd een hele trouwe aanhang gehad maar je kan dat gewoon niet vergelijken met nu. Techno is bij mijn weten nooit een hype geweest.

6 zalen techno hoeft niet maar 0 zalen op een event dat I <3 techno heet, is bullshit.

"Bastien xxxx "ja 'dade' amai... en Boys noize ook pfff... zwaar zalig feesje :-P I Love TeChNoooooo <3" 14 minuten geleden via facebook for iPhone

Kelderke
13 november 2011, 19:28
Als er één elektronisch genre in België populair was/is de laatste 10 jaar zal het wel techno zijn zeker? Geen enkel ander elektronisch genre (en al zeker trance niet) is hier zo vaak geprogrammeerd geweest op events en festivals zoals Cityparade, Pukkelpop, Dour, Groove City etc.

Techno heeft altijd de iets meer alternatieve dance liefhebbers aangesproken, wie naar trance luisterde was een Johnny. En in België was alternatief nu eenmaal hip, mede dankzij Studio Brussel met Teknoville en Switch.

Ik wil maar aantonen dat alles verandert. Ik ging vroeger naar Trance Energy in Nederland, maar da is gewoon opgedoekt omdat trance aan populariteit ingeboet heeft, heb je dan liever dat ze I Love Techno gewoon opdoeken?

shiftyke
13 november 2011, 19:29

En omdat het nu minder populair is, is het noodzakelijk om helemaal geen techno meer te boeken? :wtf:

Dan ga ik nu al mijn platen van The Beatles, Pink Floyd etc weg gooien ...

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2011, 19:30
Mij kan het geen moer schelen als ze het opdoeken... De naam techno is toch zo verkracht als maar kan. Sommige mensen beschouwen milk inc. zelfs als techno. Waar zijn we dan mee bezig

tom1
13 november 2011, 19:30
Elektronische muziek is nu eenmaal populairder dan toen, maar je moet niet doen alsof techno toen ook alternatief was hoor :). Je kan die twee tijdperken ook niet vergelijken, nu wordt muziek veel sneller gedeeld en wordt iets veel sneller gehyped. In de jaren 90/begin 2000 daarentegen.

De naam is, zoals ik al zei, geen reden...

tom1
13 november 2011, 19:33
En omdat het nu minder populair is, is het noodzakelijk om helemaal geen techno meer te boeken? :wtf:

Dan ga ik nu al mijn platen van The Beatles, Pink Floyd etc weg gooien ...

Het heeft gewoon quasi geen plaats meer op zo'n mega-event dat ILT is. Er zijn nog altijd genoeg techno-feestjes waar je naar kan gaan hoor.

Mij kan het geen moer schelen als ze het opdoeken... De naam techno is toch zo verkracht als maar kan. Sommige mensen beschouwen milk inc. zelfs als techno. Waar zijn we dan mee bezig

Wat maakt dat nu uit? Zolang je zelf weet wat techno voor jou is maakt dat toch geen ruk uit wat andere mensen als techno labelen?

Dr. Sheldon Cooper
13 november 2011, 19:38
Een event dat I Love Techno heet maar waar geen Techno te bespeuren is, is doodnormaal?

Srsly.. Noem Wimbledon dan ook Club Brugge - Anderlecht he :ironic:

^MystiQ
13 november 2011, 19:39
Tijdens chase&status was er plots enen helemaal vooraan aan beginnen zoeken naar zijn gsm, toen dacht ik bij mezelf: "ja wie brengt hier nu ook een iphone van 800€ (?) naar de eerste rij mee..."
Een beetje later zie ik dat er nog hun gsm aan het zoeken (ook nog 2 personen dat ik ken) zijn dus dat er waarschijnlijk dieven aan het werk zijn... Ik kon niet echt meer weggaan dus om de zoveel seconden voel ik of mijn gsm er nog zit en heb er nog een colaflesje bovenop gestoken dat ik hem zeker niet kwijt zou zijn. Voel aan mijn broek, zit er nog, 2 seconden later voel'k zo iets aan mijn broek en lap, ook gsm kwijt. :sop:
Het waren alleszins geen amateurs die daar aan het werk waren :sad:
Ben al blij dat ik geen iphone heb ofzo (maar toch, mijn gsm van 200euro ofzo is toch ook een verlies eh) want zo stonden er daar wel een aantal plots zonder. Ook terwijl ik dan eindelijk een weg naar achter vond het tegen wat mensen gezegd en het was bij een aantal ook al te laat.

What the fuck? Dat is pas echt triestig als je het mij vraagt. En wat gekker is, is dat er quasi niemand op reageert.

[EZ]
13 november 2011, 19:40
Zakkenrollers op een groot festival, niet echt iets om van te verschieten imo :unsure:

Ik heb zoiezo maar een crappy gsm, maar als ik naar grotere events ga zorg ik ook dat ik enkel mijn paspoort, (trein)ticket en een klein beetje geld mee heb...

Lospeed
13 november 2011, 19:45
;15607545']Zakkenrollers op een groot festival, niet echt iets om van te verschieten imo :unsure:

Ik heb zoiezo maar een crappy gsm, maar als ik naar grotere events ga zorg ik ook dat ik enkel mijn paspoort, (trein)ticket en een klein beetje geld mee heb...

Normaal neem ik ook altijd mijn oude gsm mee naar festivals... maarja, pech op het verkeerde moment eh. (En i love techno zie ik niet echt als een festival, ik ben iemand die eerder vanalles verliest op een camping dan tijdens een optreden aangezien ik al om de zoveel seconden voel of ik niks kwijt ben uit mijn zakken, tevergeefs blijkbaar)

[EZ]
13 november 2011, 19:52
Idd, en als er een dief achter u staat en ziet dat ge nen duren gsm hebt zal hij hem wel proberen stelen, i.t.t. wanneer hij u nen Nokia 3310 uit u zak ziet halen :p
Mijn broer is vrijdag ook voor de eerste keer bestolen, net toen er €150 in z'n portefeuille zat.

Barbarossa
13 november 2011, 20:30

Dat was toen een vet feest, zeker de green room. 2000 was toen ook memorabel. .

maxxiiem
13 november 2011, 21:21
Ik vind het trouwens jammer dat het lijkt alsof alle mensen die 16 jaar zijn op ILT 'johns' zijn. Ik ben zelf 16 en ben gisteren ook naar ILT, niet voor de dubstep(enkel voor Benga vs Skream), maar ook voor andere namen. Ik vind het ook jammer dat de techno verdwenen is van ILT, misschien dat de organisatie inziet na al die kritiek dat het tijd is om in te grijpen? :)

Kid_C
13 november 2011, 21:29
Zolang het uitverkoopt zal dat weinig tot niets uitmaken. Helaas.

Klopgeest
13 november 2011, 21:32
Ik vind het trouwens jammer dat het lijkt alsof alle mensen die 16 jaar zijn op ILT 'johns' zijn. Ik ben zelf 16 en ben gisteren ook naar ILT, niet voor de dubstep(enkel voor Benga vs Skream), maar ook voor andere namen. Ik vind het ook jammer dat de techno verdwenen is van ILT, misschien dat de organisatie inziet na al die kritiek dat het tijd is om in te grijpen? :)

Het jammere is, de organisatie bekijkt het zo:
- Uitverkocht
- Dikke sfeer in de Orange/Blue rooms
- Niet overdreven in het nieuws door drugsgevallen
- Veel volk = veel drank = veel omzet, mooie winst

Offtopic: Volgens NBB hadden ze bij Live Nation vorig jaar een winst te bestemmen van om en bij de 46 mio.

Cerberuser
13 november 2011, 21:52
Het jammere is, de organisatie bekijkt het zo:
- Uitverkocht
- Dikke sfeer in de Orange/Blue rooms
- Niet overdreven in het nieuws door drugsgevallen
- Veel volk = veel drank = veel omzet, mooie winst

Dat tweede kan hen niets schelen.

Lospeed
13 november 2011, 21:56

sinds wanneer luisteren 'johns' naar dnb, dubstep, enz..?

Tuninboy
13 november 2011, 21:58
Ik hoop niet voor Soulwaxmas dat we hetzelfde tuig gaan tegenkomen. :) Al vrees ik ervoor.

frero
13 november 2011, 22:31
Iemand een idee wie er omstreeks 2u getoond werd in de Elektropedia room van Red Bull? Het was een wat oudere DJ, haar strak naar achter en sigaar aan het roken.

[EZ]
13 november 2011, 22:35
Leesa of Simina Grigoriu misschien?

JackM
13 november 2011, 23:46
Leesa is een jonge vrouwe é EZ :p

MrKend54l
13 november 2011, 23:54

Ik vraag me af welke john er naar dubstep luistert.
Als ik aan dubstep denk dan denk ik aan van die emo kerels met een rugzak lang zwart haar en een vieze muts op hun kop.

mIrReN
14 november 2011, 00:05
huh? LOL

Lobmans
14 november 2011, 00:28
Ik wil maar aantonen dat alles verandert. Ik ging vroeger naar Trance Energy in Nederland, maar da is gewoon opgedoekt omdat trance aan populariteit ingeboet heeft, heb je dan liever dat ze I Love Techno gewoon opdoeken?

Trance Energy is dan ook niet opgedoekt he, het event op zich bestaat nog steeds. Ze hebben het concept gewoon 'gerestyled' omdat de naam "TRANCE Energy" niet meer echt paste bij hetgeen er op de affiche stond. (hetzelfde probleem dus als wat I Love Techno kent)

Het concept van ILT veranderen zou imo ook geen slecht idee zijn. Verhuis desnoods de hele boel naar het complex van de grenslandhallen in Hasselt. Dan hebt ge één grote mainhall waar 20.000 man in kan en waar ge al de populaire namen kunnen staan, en nog een paar kleiner hallen voor een paar duizend man telkens waar ge namen kunt programmeren voor de echte liefhebbers. Verander dan ook nog eens lichtjes de naam, en iedereen is tevreden: de gehypte namen kunnen door de menigte gezien worden zonder het probleem van overvolle zalen, en de echte technoliefhebbers kunnen nog in de kleiner zalen terecht voor hun namen.

Maar soit, uiteraard ben ik Livenation niet, en zolang Livenation het festival nog elk jaar kan doen uitverkopen, zullen ze wellicht weinig graten zien in dergelijke aanpassing :p

DevStyle
14 november 2011, 00:54
sinds wanneer luisteren 'johns' naar dnb, dubstep, enz..?

Sinds dat diene lelijken hipster door deadmau5 gesigned is.

Drew
14 november 2011, 09:10
Schrijnend om te zien dat het enige dat De Morgen afbreekt net de Kalkbrenners zijn..

TheFuckingDutchman
14 november 2011, 10:15

Techno is nog springlevend. Kijk eens naar Nederland of Duitsland.

Bloob
14 november 2011, 10:17
haha, line up van dit jaar was echt te belachelijk, had hem eigenlijk nog niet tegoei bekeken tot nu, man man man, schandalig!

De eerste 2 jaar dat ik ILT ben gegaan was het nog techno (2004-2005), maar vanaf 2006 (orange room..) en verder is het alleen nog maar bergaf gegaan.

Dit is nu het derde jaar dat ik niet geweest ben op een rij, en ik heb niets gemist als ik zo die line up zie o_O
dat ze dit nog steeds ILT durven noemen... wat een klucht

tool
14 november 2011, 10:20
Iemand een idee wie er omstreeks 2u getoond werd in de Elektropedia room van Red Bull? Het was een wat oudere DJ, haar strak naar achter en sigaar aan het roken.

gesaffelstein?
dien was sigaretje aan het roken tijdens z'n set

Wilcao
14 november 2011, 10:21
Ochja, ik vind het niet onlogisch dat ze niks veranderen. Zeker niet zolang het uitverkocht blijft. Het is alleen jammer voor de "echte" techno fans. Voor hun part zetten ze er Justin Bieber en verlagen ze de leeftijdsgrens naar 14, wat maakt hun het uit, zolang het uitverkocht is, is het prima voor hun.

JackM
14 november 2011, 12:56
Schrijnend om te zien dat het enige dat De Morgen afbreekt net de Kalkbrenners zijn..

Heel dat artikel is schrijnend! :eek: hunk? meent die kerel da nu wat em allemaal geschreven heeft? :doh:

driekes
14 november 2011, 13:11
Het was weer top! Sfeer maakt ge gelukkig zelf; Crookers, Brodinski en The subs deden de rest. Niet te veel tijd steken in dingen afbreken mensen!

Weet er iemand trouwens wat er aan de hand was met Carl Craig? Eerst al een half uur te laat en dan een kakbegin van een set, waardoor iedereen daar ging lopen, wij ook jammer genoeg.

Kelderke
14 november 2011, 16:49
Artikel is wat bij de haren getrokken inderdaad. Vroeger ergerde me ik daar ook kapot aan toen trance door het slijk getrokken werd, maar nu ach ja, ik ga er niet aan dood :).

Klopgeest
14 november 2011, 18:46
Voor de luieriken onder ons: 16e I Love Techno: Elk technobeest zijn stijl - Concertverslagen - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/1011/Concertverslagen/article/detail/1347617/2011/11/14/16e-I-Love-Techno-Elk-technobeest-zijn-stijl.dhtml)

Het artikel typeert wel de hele ILT-scene volgens de techno-liefhebbers, weggeduwd in één regeltje in een hoekje, net zoals.. de Green room.

Over dat geklaag dat hij enkel met z'n broer en vrienden wou spelen, wat deed M_Nus en reeds andere labels? Echt een zeer zwak argument van onze beste vriend 'Gunter Van Assche', prutser.

Kelderke
14 november 2011, 19:35
Ik vond de muziek trouwens stiller staan dan vroeger, is die nieuwe decibel regel al in voege?

Pedro Poublon
14 november 2011, 19:38
al een tijdje
90dbm
ik vond het trouwens moeilijker als vorige jaren om aan drugs te geraken
spijtige evolutie imo, techno en drugs gaan hand in hand

mijas65
14 november 2011, 21:21
ist niet 100 of 103 :s

Wilcao
14 november 2011, 21:30
al een tijdje
90dbm

Hand hand? Een excuus om het te gebruiken bedoel je. Ik heb er niks tegen, soms maakt het ook de sfeer, maar het slaat nergens op om techno met drugs te assosieren. Bij trance, hardcore en andere muziekstijlen worden ook genoeg drugs genomen. Bij mij werkt de technomuziek trouwens als een soort drugs.

^MystiQ
14 november 2011, 21:37
Hand hand? Een excuus om het te gebruiken bedoel je. Ik heb er niks tegen, soms maakt het ook de sfeer, maar het slaat nergens op om techno met drugs te assosieren. Bij trance, hardcore en andere muziekstijlen worden ook genoeg drugs genomen. Bij mij werkt de technomuziek trouwens als een soort drugs.

WEET GIJ WEL TEGEN WIE DA GE BEZIG ZIJT? DAT IS HIER WEL DE ENIGE ECHTE PEDRO POUBLON HE. GRTZ MYSTIQ

Pedro Poublon | Facebook (http://www.facebook.com/pedro.poublon?sk=wall)

Lobmans
14 november 2011, 22:10
WEET GIJ WEL TEGEN WIE DA GE BEZIG ZIJT? DAT IS HIER WEL DE ENIGE ECHTE PEDRO POUBLON HE. GRTZ MYSTIQ

Dat profiel is toch fake he.. Ja toch... Neen? Omg... :unsure::lol:

^MystiQ
14 november 2011, 22:15
Dat profiel is toch fake he.. Ja toch... Neen? Omg... :unsure::lol:

You wish :p

http://www.dimmen.be/

boostah
14 november 2011, 23:37
al een tijdje
90dbm

Jeej, de mensen die het kapot maken.

(note da ik steeds meer de indruk krijg da er vele mensen daar zijn voor drugs ipv muziek, neem de drugs weg en een groot deel zou precies ni meer techno luisteren.)

Utred
14 november 2011, 23:43

Sowieso niet hem hier op 9lives, de echte is veel grappiger.

Kelderke
15 november 2011, 06:43
Jeej, de mensen die het kapot maken.

(note da ik steeds meer de indruk krijg da er vele mensen daar zijn voor drugs ipv muziek, neem de drugs weg en een groot deel zou precies ni meer techno luisteren.)

Dat is veeeel verbeterd tegenover vroeger hoor. Ga eens naar ILT van 10 jaar geleden en je zou je ogen opentrekken. Het gebruik van partydrugs is de laatste jaren zo goed als gehalveerd. En maar goed ook.

Dubbelpunt
24 november 2011, 16:23
Als ik naar de ILT special keek op TMF (of Jim?) dan zag ik dat 85% drum & bass en dubstep was. Om nog maar te zwijgen over het aantal 16 jarigen. Het is ver gekomen...

Bonaventura
24 november 2011, 17:43

Omg, mijn excuses. Echt waar, ik voel me schuldig dat ik de geschiedenis van een nummer dat ik niet zo graag hoor niet ken. :niceone:

palmpre
29 december 2011, 17:01
Ik vond het een goede editie van ILT.
Weinig drugs, ook weinig lastiggevallen bij het binnenkomen door fouilleren e.d
gewoon doorgelopen.

Drank was in orde. Food kon beter,
en ook iets té veel Dnb en Dubstep naar mijn zin.

Over de leeftijd van de bezoekers heb ik niks aan te merken.

Veel buitenlanders die losser zijn dan Belgen,
echt toffe kerels!

Juist één keer me gestoord aan een Hippy Hollander (Je kent dat, dreadlocks inclusief)
Die wou en ik zou van zijn joint een leur nemen. Valt een ander lastig hé :p