PDA

Volledige versie bekijken : Newb opleren

Misterblort
11 juli 2011, 19:46
Ik probeer een vriendin te leren spelen ma ze wilt gene skype gebruiken >< hoe pakkek da het beste aan want ik krijg er grijs haar van als ik met haar speel, ik probeer die zoveel mogelijk te beschermen, waardoor dak dan zelf doodga ^^

o0O0o
11 juli 2011, 19:51
bots, bots, bots, bots...

En als die gene skype wilt gebruiken gebruik dan teamspeak ofzo ?

Als ze gwn geen micro wilt gebruiken, so be it maar leer haar dan teminste eerst de gameplay.

Speel anders met Pinoken, ook een nieuweling hier die een noobpartner zoekt.
Vlad warmogs rufl :D

Misterblort
11 juli 2011, 19:54
kheb al is me haar tegen bots gespeeld en ze deed da ni zo slecht dus ik dacht lets just try :p
mja tis ni skype daze tegen is ma ne micro.. khebbet haaar hier daarstrax live getoond
maja zo bleef weg bij de minions enzo :) kzal haar toch moete overtuigen van skype op te zetten, al is het maar om te luisteren..

pinoken
11 juli 2011, 20:15
Als ze tegen voice chat is in zo'n spellen moet ze het maar niet spelen. Voice chat is 50% van de game als het op LoL/HoN aankomt.

o0O0o
11 juli 2011, 20:26
Overdrijf nog meer

Misterblort
11 juli 2011, 20:37
Als ze tegen voice chat is in zo'n spellen moet ze het maar niet spelen. Voice chat is 50% van de game als het op LoL/HoN aankomt.

en wa doet ge dan als ge solo-queeud.. zever e, het helpt heel veel das waar ma 50% ? nee e..
Het is nu wel noodzakelijk om het op de moment zelf te kunnen zeggen: zoals, ewa dichter, ff terugtrekken, pas op ze kunne langs mid komen enzo..

aangezien ze ss mid enzo allemal nog ni kent..

Kennethdw
11 juli 2011, 21:23
en wa doet ge dan als ge solo-queeud.. zever e, het helpt heel veel das waar ma 50% ? nee e..
Het is nu wel noodzakelijk om het op de moment zelf te kunnen zeggen: zoals, ewa dichter, ff terugtrekken, pas op ze kunne langs mid komen enzo..

Beste is dat ze zoveel mogelijk champs probeert tot ze der een paar vindt die ze leuk vindt en daar mee kan spelen. Laat der zoveel mogelijk oefenen tegen bots, speel ook af en toe mee tegen bots zodat je haar kunt helpen met wat ze kan verbeteren.

Zorg ook dat ze den tutorial + battle training eerst doet, da helpt al wel wa. En voor de rest gade veeeeel gedult moete emme :D

pinoken
11 juli 2011, 21:31
Overdrijf nog meer

Niks overdreven,communicatie is alles in dit spel, heb je dat niet snel, dan leid uw spel daar onder en typen is niet altijd evident als je zelf bezig bent met een fight of iets anders.

Dat je zelf moet kunnen zeggen dat mid Ss is en langs waar ze kunnen komen heeft daar niets mee te maken.

In een sologame speel ik zelf maar half zo goed (als het niet minder is) als wanneer ik met mensen op Ts zit, en dat heeft er niks mee te maken dat ik er veel mee speel want dat is allesbehalve zo, er is slechts een select groepje van mensen waar ik veel mee speel. Voice chat brengt de boodschap sneller over en er word sneller gereageerd op die manier. 'T is die communicatie die games wint waarbij de teams zo goed als evengoed zijn.

Natuurlijk als je allemaal games speelt waarin je solo een tripple kill kunt maken, dan maakt dat geen f*ck uit wat je doet, maar als je fatsoenlijke teams tegenover u krijgt is communicatie (wat leid tot betere teamplay) troef.

The Monopoly Guy
11 juli 2011, 21:32
leer ze gewoon een useful tank/support champ te spelen

pinoken
11 juli 2011, 21:34
leer ze gewoon een useful tank/support champ te spelen

Gewoon Sona dus. :lol:

KiPpIe
11 juli 2011, 22:34
The fuck? 9 replies ver en het is nog altijd ni gezegd?
PICS VAN VRIENDIN PLZ.

nokeyboard
11 juli 2011, 22:36
The fuck? 9 replies ver en het is nog altijd ni gezegd?
PICS VAN VRIENDIN PLZ.

hot chicks dont play LOL.... :cry:

Jaegger159753
11 juli 2011, 22:56
Laat ze gewoon ts installeren ofzo

Wat ik tegen elke beginner zeg:
Levelt paar keer, koopt u paar cheape Heroes (Master Yi, Annie, Ashe, ...) en voor de rest enkel de gratis heroes spelen, dat tot lvl 20, dan met al uw opgespaard IP, runes kopen.

MrFlava-
11 juli 2011, 23:01
Misschien eens vragen of ze bij u thuis LoL lessen wilt komen volgen? :)

pinoken
11 juli 2011, 23:35
Misschien eens vragen of ze bij u thuis LoL lessen wilt komen volgen? :)

Voor maar 15$ Per uur. Account niet inbegrepen. :lol:

The Monopoly Guy
11 juli 2011, 23:44
onder den bureau ermee

Misterblort
11 juli 2011, 23:54
mja :) ge moest is weten :p

dr.lee
12 juli 2011, 00:35
'k heb hetzelfde. 'k ben op dit moment ne maat van mij die eerste keer LoL speelt aant begeleiden. We hebben gewoon in de Outpost afgesproken (soort cybercafé met pc's in lan setup) en k zit er nu naast samen co-op tegen bots te doen om hem de belangrijkste basics van moba-games bij te brengen. Dat is imo de snelste/beste manier. Je ziet perfect wat hij (mis)doet en kan makkelijk ff corrigeren.
Op een uur of 2 snapt hij het concept tenminste al, kent hij het belang van masteries/runes/items, kent de verschillende champion rollen, en ben nu bezig hem jungling (de basics uiteraard) uit te leggen.

doe het zo ;)

Plorex
12 juli 2011, 00:39
Mijn vriendin is sinds een paar dagen aan Doom 1 en 2 begonnen. Best wel grappig.
Je vriendin zal zeker wel één of ander chatprogramma hebben,niet ?
MSN bv, probeer anders via dat.

Opleren kan je niet echt doen buiten wat tactieken bespreken.
Controls etc is gewoon een kwestie van er aan te wennen.

Misterblort
12 juli 2011, 00:46
kheb het daarstrax dus nog is geprobeerd, wel tegen bots, ik praten via skype en zij luisteren :) probleem is ze zat op haar kamer en de wireless daar zuigt dus ze d/c'de redelijk veel en da was dus ook ni alles.. kzalt haar live moete tonen e..

MajorT
12 juli 2011, 15:59
Eerst en vooral, skype is voor me vrouwe te belle, versiere, etc.. niet voor te gamen. Gebruik teamspeak, raidcall, ventrilo of mumble.

(mijn pers. opinie) : vt > rc > mumble > ts > skype ( hier kunt ge 100 discussie threads over maken)

2nd: Noobs opleiden is altijd problematisch. Als ge iemand wilt opleiden die gewoon voorde fun wilt spelen, laat het dan zitten. Competitive gaming is echt niet voor iedereen weg gelegd, en niet iedereen heeft het in zich om goed te worden.

Als ge toch denkt dat de persoon die ge probeert op te leiden het in zich heeft, moet de tutor natuurlijk ook het spel al snappen. Ga beiden op een voip programma, start een custom game zonder bots alle 2 in same team, loop de map af, leg uit wat er op elke lane gebeurt, ga de jungle mobs af, leg uit wat ze doen, laat ze last hitten op elke lane, leg uit waarom het belangtijk is, laat ward spots zien, doe het baron dragon verhaal, leg map awareness uit ,.. zo zijn er nog heel wat aandachts punten. Na het hele verhaal kunt ge alles opslitsen in categorien en in detail gaan, laat haar een goede starting champion spelen. Het beste is om ze gewoon in een werkend team te laten meespelen met goede feedback na elk spel. aangezien niet iedereen over een werkend team beschikt, kunt ge gewoon solo queuen met alle ergernissen die daar natuurlijk bijhoren.

De factor die bepaalt hoe goed iemand is is op dit moment toch alleen maar bepaald door ervaring en IQ punten. Leg ze uit dat ge tegen mensen speelt die een plan hebben om te winnen. Probeer achter dat plan te komen en bedenk een manier om dat plan te counteren. Enige manier dat ge hun plan kunt door hebben is door ervaring en knowledge van het spel (elke champ /tactic kennen), om een counter te vinden hangt van uw iq punten af.

Als ze na haar 10 volgende spellekes nog altijd dezelfde fouten maak, vergeet het dan maar. Dan is het niets voor haar, wilt ze ni nadeken, of speelt ze gwn liever casual en dan maakt het toch ni uit of ge slecht/ goed zijt.

Het feit dat ze geen skype wilt gebruiken is omdat ze wist dat er betere alternatieven zijn of omdat ze geen interesse heeft om in een spel tijd te steken. Ik gok dus op het 2de =P

Gl ermee maar verwacht er maar ni teveel van.

KiPpIe
12 juli 2011, 18:21
Ik snap niet wat er mis is met Skype.
Ok dat je het eventueel niet gebruikt voor echte matches ofzo, maar als ge met 2 (of meer) vrienden gewoon rustig wilt praten terwijl ge gamed kunt ge dat toch zonder problemen gebruiken?
Skype heeft in elk geval al geen aparte server nodig, itt al de andere dingen die jij opsomt.

Jaegger159753
12 juli 2011, 18:30
Ni letten op MajorT, dien is een beetje te competitief ingesteld :D

nokeyboard
12 juli 2011, 18:57
Eerst en vooral, skype is voor me vrouwe te belle, versiere, etc..
:lol::lol::lol:

The Monopoly Guy
12 juli 2011, 18:59
Skype for the win gast wat zeg jij
Geen server nodig

MajorT
12 juli 2011, 19:37
gelijk ik al zei en vreesde, over het gebruik van voip programma's kan men in 1000 discussies nog geen deftig antwoord boven halen, feit is wel tho dat skype het minst geschikt is om te gamen.

Waarom?
Skype bied telefoon service aan, knap programmaatje met 100000 features en een zalige UI om het minder vlotte mensen zo simpel mogelijk te maken om aan voip te doen.

Skype: Gericht op kwaliteit en aangename gesprekken: Skype probeert er voor te zorgen om een zo stabiel mogelijk gesprek te behouden, niet op performance. Gevolgen daarvan zijn : insane veel bandwith voor simpele 'voip' lage jitter maar hoge latency. Hier komt dan nog een bij dat skype (voor zover ik weet) geen PTT gebruikt wat voor de onnodige achtergrond geluidenen nog meer bandwith zorgt. Ook de invloed die skype heeft op uw netwerk gaat verder dan alleen tot aan uw netwerk kaart, zij proberen alles zo goed mogelijk te controleren in hun eigen commerciële protocol.

Nu zullen de meeste dingen voor de casual gamers die op dees forum zitten wel allemaal geen major issues zijn. En ja ge hebt geen eigen server nodig :") maar als dat het enige argument is waarom mensen skype gebruiken voor te gamen, gebruik dan aub op zen minst raidcall. Zij hebben voor veel games incl LoL zelfs een ingame overlay voor de fancy mensen. Daar komt dan nog een bij dat ge uit pricipieel oogpunt van een gamer/ITer/nerd ook skype kunt viseren als een commerciele die met een geniale marketing strategie mensen eigenlijk dik in het zak zetten ( ik vraag mij af waarom Microsoft ze opgekocht hebbe xD)

Ventrilo, ts, raidcall zijn gemaakt om een zo simpele mogelijk, low latency perfomante voip service te voorzien. Waar in mijn ogen ventrilo nog het meest performant is.

Ik zou overal nog wat cijfergegevens kunnen bijvoegen, maar dan moet ik zet terug gaan opzoeken aangezien degene die ik een paar jaar geleden heb opgezocht toch outdated zijn.

So imho blijft skype voor me meiskes te belle en de rest voor te gamen..

The Monopoly Guy
12 juli 2011, 19:58
gelijk ik al zei en vreesde, over het gebruik van voip programma's kan men in 1000 discussies nog geen deftig antwoord boven halen, feit is wel tho dat skype het minst geschikt is om te gamen.

Waarom?
Skype bied telefoon service aan, knap programmaatje met 100000 features en een zalige UI om het minder vlotte mensen zo simpel mogelijk te maken om aan voip te doen.

Skype: Gericht op kwaliteit en aangename gesprekken: Skype probeert er voor te zorgen om een zo stabiel mogelijk gesprek te behouden, niet op performance. Gevolgen daarvan zijn : insane veel bandwith voor simpele 'voip' lage jitter maar hoge latency. Hier komt dan nog een bij dat skype (voor zover ik weet) geen PTT gebruikt wat voor de onnodige achtergrond geluidenen nog meer bandwith zorgt. Ook de invloed die skype heeft op uw netwerk gaat verder dan alleen tot aan uw netwerk kaart, zij proberen alles zo goed mogelijk te controleren in hun eigen commerciële protocol.

Nu zullen de meeste dingen voor de casual gamers die op dees forum zitten wel allemaal geen major issues zijn. En ja ge hebt geen eigen server nodig :") maar als dat het enige argument is waarom mensen skype gebruiken voor te gamen, gebruik dan aub op zen minst raidcall. Zij hebben voor veel games incl LoL zelfs een ingame overlay voor de fancy mensen. Daar komt dan nog een bij dat ge uit pricipieel oogpunt van een gamer/ITer/nerd ook skype kunt viseren als een commerciele die met een geniale marketing strategie mensen eigenlijk dik in het zak zetten ( ik vraag mij af waarom Microsoft ze opgekocht hebbe xD)

Ventrilo, ts, raidcall zijn gemaakt om een zo simpele mogelijk, low latency perfomante voip service te voorzien. Waar in mijn ogen ventrilo nog het meest performant is.

Ik zou overal nog wat cijfergegevens kunnen bijvoegen, maar dan moet ik zet terug gaan opzoeken aangezien degene die ik een paar jaar geleden heb opgezocht toch outdated zijn.

So imho blijft skype voor me meiskes te belle en de rest voor te gamen..

Skype Limited announced that SILK can use a sampling frequency of 8, 12, 16 or 24 kHz and a bit rate from 6 to 40 kbit/s

ELKE voip programma gebruikt een low overhead protocol
6-40kb/s compression door de codec is niets btw

De enige die er hinder kan aan ondervinden is de host; en als host pak je degene met het beste internet dus maakt niet uit

MajorT
12 juli 2011, 20:13
Het gaat niet alleen over de bandwith, aangezien skype degrading werkt (based op de nummers die ge post) zal als er 40kb/sec avaialble is 40kb codec gebruikt worden.Stel nu da ge internet maar 40kb toelaat, dan gaat er 40 naar skype 0 naar lol. Niemand heeft 40kb/sec internet maar er zijn verschillende manieren dat u inet snelheden kunnen dalen ...

Ventrilo gebruikt 3kb/sec codec...

en gij haalt nu bandwith aan, maar bandwith is maar 1 punt van de grote stapel,... ik heb nooit gezegd dat skype slecht is, maar het is er niet voor voor ontworpen.

Das gelijk een noot kraken met een pletwals, tuurlek gaat het, ma waarom pakt ge gwn ni ne notekraker?

Jaegger159753
12 juli 2011, 20:20
MajorT maakt u ni druk jongen :D. Denkt gij dat casual gamers een reet geven om bandwith? :p

Wij hebben wel TELENET FIBERNET HE MAN. SNELLER KAN NIET!

The Monopoly Guy
12 juli 2011, 20:33
Het gaat niet alleen over de bandwith, aangezien skype degrading werkt (based op de nummers die ge post) zal als er 40kb/sec avaialble is 40kb codec gebruikt worden.Stel nu da ge internet maar 40kb toelaat, dan gaat er 40 naar skype 0 naar lol. Niemand heeft 40kb/sec internet maar er zijn verschillende manieren dat u inet snelheden kunnen dalen ...

Ventrilo gebruikt 3kb/sec codec...

en gij haalt nu bandwith aan, maar bandwith is maar 1 punt van de grote stapel,... ik heb nooit gezegd dat skype slecht is, maar het is er niet voor voor ontworpen.

Das gelijk een noot kraken met een pletwals, tuurlek gaat het, ma waarom pakt ge gwn ni ne notekraker?
Omdat uwe notenkraker een aparte kast nodig heeft om in te bewaren
Skype is serverless .
Bandwith is geen reden om het af te schrijven

KiPpIe
12 juli 2011, 20:50
Echt, MajorT, ik snap niet wat ge er nu ni aan begrijpt: Het gaat over EEN VRIENDIN OPLEREN. Dan maken achtergrondgeluiden allemaal ni uit, aangezien er waarschijnlijk toch constant gepraat gaat worden. Over andere dingen dan het spel ook.

Als die mensen écht pro willen gaan zullen ze uiteindelijk wel de overstap maken naar iets anders. Maar laat die nu alstublieft toch software gebruiken dat ze zelf willen ipv dit allemaal af te kraken.

The Monopoly Guy
12 juli 2011, 21:12
Echt, MajorT, ik snap niet wat ge er nu ni aan begrijpt: Het gaat over EEN VRIENDIN OPLEREN. Dan maken achtergrondgeluiden allemaal ni uit, aangezien er waarschijnlijk toch constant gepraat gaat worden. Over andere dingen dan het spel ook.

Als die mensen écht pro willen gaan zullen ze uiteindelijk wel de overstap maken naar iets anders. Maar laat die nu alstublieft toch software gebruiken dat ze zelf willen ipv dit allemaal af te kraken.

achtergrondgeluiden zijn trouwens instellingen van de mic zelf
noise cancellation

anyway genoeg:offtopic:

nokeyboard
12 juli 2011, 21:14
op andere forums, bv AL hebde zo t concept van 'een noob opleren door een pro'.
Zou wel nice zijn moesten hier wa mensen met ervaringen(cuz there aint pros here :p ) hier wat beginners willen helpen= samen paar games doen en samen op skype/vt zitten en hun op hun fouten wijzen etc

The Monopoly Guy
12 juli 2011, 23:50
kwil dat gerust wel eens doen
alhoewel dat soms lastig is omdat ik geen geduld heb :sop:
nee jk kheb al wel wat mensen leren spelen

Misterblort
13 juli 2011, 22:27
grappig, ze heeft vandaag op haar eigen zo wa beginnen spelen en ze zegt daze goed wordt :p ik bezie haar match history en effectief :) zeh heeft altijd positieve scores :) wel grappig ^^ nu nog is met haar spelen en zien wat het geeft :)

ik snap ook ni wa er mis is met skype tbh.. en zeggen ,skype is voor noobs is belachelijk :p