PDA

Volledige versie bekijken : League of Legends alternatief

Daikenas08
7 juli 2011, 01:00
Ik zoek een alternatief voor League of Legends ik ben het spel tegengekomen tijdens het surfen en het ziet er allemaal leuk uit enz
het tofste nog is dat het gratis is maar dan zit ge met het nadeel dat die gasten geld halen uit extra spells enz voor ingame die geld kosten.
Ik wil niet dat ik ingame worden afgedroogd door van die no livers die al hun geld in de beste materialen uit de markt pompen.

Ik zoek dus een alternatief die wel da niet gratis is maar er mogen geen extra add-ons te koop zijn voor de game.

EskimoStripper
7 juli 2011, 01:20
Ge haalt geen voordeel door geld te spenderen aan LoL. Ge kunt champions/runes kopen met de ingame currency die je kan verdienen door games te spelen.

wartaal
7 juli 2011, 01:34
Het enige voordeel is dat je sneller champs kan kopen (en skins), maar daar wordt je niet beter van ofzo.

R3L4X
7 juli 2011, 02:04
League of Legends heeft het concept F2P imo zeer goed toegepast, je kan alles kopen behalve uiterlijke veranderingen aan je champions (skins) met IP (gratis punten).

"Ik zoek dus een alternatief die wel da niet gratis is maar er mogen geen extra add-ons te koop zijn voor de game." <- Misschien eens duidelijke zinsbouw zodat we het ook snappen :unsure:?

Lethall
7 juli 2011, 02:07
Er zijn eigenlijk maar 3 opties:

1) Dota
Originele spel waarop LoL gebaseerd is, maar oud en heeft problemen door het feit dat het op de wc3 engine gebouwd is (geen matchmaking/reconnect feature/etc)

2) Heroes Of Newerth, deftig alternatief, er is ook een cosmetic shop maar dat is enkel en alleen voor cosmetic items

Kost wel geld, maar het is maar 15 euro ofzo, dus daarover kunt ge niet echt klagen.

3) Wachten op dota 2

KiPpIe
7 juli 2011, 07:32
Aan de OP: Informeer u best eens oven de ingame shop voor ge volledig verkeerde conclusies trekt.
Verder zijn de games die Lethall aanhaalt imo de juiste alternatieven, maar hierbij moet wel gelet worden op het feit dat dota (voor WC3) ongelooflijk elitair is. Bij HoN is dit in mindere mate ook zo momenteel.
DotA2 zal waarschijnlijk het beste alternatief worden, maar dat zal dan toch nog lang wachten zijn.

pinoken
7 juli 2011, 11:11
Volgens mij zit je helemaal verkeerd.

Al pomp je 1000 euro in dat spel, dan ben je nog altijd niet beter dan iemand die er 0 euro in steekt omdat het enige dat je kan kopen met ECHT geld, visuele veranderingen zijn aan je characters (costumes zeg maar).

Alle characters en dingen die de prestatie verhogen kan je kopen met ingame geld. Het is zelfs niet mogelijk om deze met echt geld te kopen.

M.a.w. Als ik beter speel dan u is dat niet omdat ik 100 euro aan dat spel geef, maar omdat ik mijn tijd erin heb gestoken om beter te worden.

KiPpIe
7 juli 2011, 12:29
En omdat ge ne nolifer zijt!

pinoken
7 juli 2011, 12:58
En omdat ge ne nolifer zijt!

:$

Guilty as charged. :D

Daikenas08
7 juli 2011, 13:54
Volgens mij zit je helemaal verkeerd.

Al pomp je 1000 euro in dat spel, dan ben je nog altijd niet beter dan iemand die er 0 euro in steekt omdat het enige dat je kan kopen met ECHT geld, visuele veranderingen zijn aan je characters (costumes zeg maar).

Alle characters en dingen die de prestatie verhogen kan je kopen met ingame geld. Het is zelfs niet mogelijk om deze met echt geld te kopen.

M.a.w. Als ik beter speel dan u is dat niet omdat ik 100 euro aan dat spel geef, maar omdat ik mijn tijd erin heb gestoken om beter te worden.

Had idd een verkeerd beeld danku :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Jaegger159753
7 juli 2011, 14:10
Idd gewoon LoL blijven spelen dus want ge kunt wel degelijk geen items kopen met echt geld om je ingame play te verbeteren :p

Ge kunt wel IP boosts kopen om sneller aan IP te geraken en dus meer/sneller runes.

Daikenas08
7 juli 2011, 14:23
net aan het downloaden, tis amper 1 gig groot, had meer verwacht
wa luxe zeg :p

edit: is de keuze van u popje definitief?
hoop vn nie

The Monopoly Guy
7 juli 2011, 14:40
Gisteren nog eens Rise of Immortals gespeeld
Het spel heeft zeer interessante ideën, maar in totaliteit is LoL nog beter

o0O0o
7 juli 2011, 17:11
Lol mind de servers btw
Ge zult het u snel beklagen :p

Maarja het is free en toch een van de beste in zijn genre

truifel
7 juli 2011, 17:38
net aan het downloaden, tis amper 1 gig groot, had meer verwacht
wa luxe zeg :p

edit: is de keuze van u popje definitief?
hoop vn nie

Er zijn een ganse hoop 'popjes' waarvan er elke week enkele gratis zijn (dit betekent dat je ze niet moet gekocht hebben met ingame geld (die je dus verdient door spelletjes te spelen) of door echt geld te spenderen (als je uw 'popjes' sneller wilt)). En elke game kan je een ander 'popje' kiezen om te spelen :).

Daikenas08
7 juli 2011, 18:25
jah sorry voor de woordkeuze van popjes eh maar hoe moet ik ze noemen?
Hero's?
neeh tzijn champions right? :p
volgende vraag: worden de champions sterker naar mate je verder leveld of is iedereen aan elkaar gewaagt?

edit: probeer in te loggen en sta op een wachlijst. gebeurd dat veel?

KiPpIe
7 juli 2011, 18:32
jah sorry voor de woordkeuze van popjes eh maar hoe moet ik ze noemen?
Hero's?
neeh tzijn champions right? :p
volgende vraag: worden de champions sterker naar mate je verder leveld of is iedereen aan elkaar gewaagt?

edit: probeer in te loggen en sta op een wachlijst. gebeurd dat veel?

Dat gebeurt bijna altijd tegenwoordig. Binnenkort gaan ze wel de europese server in 2 splitsen, dus zal het waarschijnlijk wel minder erg worden.

Over de "sterkte" van de champions:
Het is de bedoeling dat ze allemaal balanced zijn (hoewel de rollen wel anders zijn, natuurlijk), en in de praktijk is het wel redelijk goed gebalanceerd, maar het kan nooit perfect zijn door de immer-veranderende manier van spelen.
De levels die je haalt maken uit hoe ver je uw eigen summoner kan "aanpassen". Zo kan je op je mastery pages op max level (30) 30 punten verdelen over de 3 skill trees, en zal je ook 30 runes kunnen toevoegen aan je runepages.

Beide geven bonussen aan je champion ingame, en maken toch wel serieus wat uit op max level.
In elk geval raad ik u aan om pas vanaf level 20 runes te kopen, want anders is het toch weggegooid geld/IP.

Daikenas08
7 juli 2011, 18:36
hm snap er niet overdreven veel van maar dat komt wel met spelen denk ik :)

next Q :p
tijdens een testgame kwam ik tot lvl 18 met mijn champ en toen stopte hij met lvlen. Is 18 het maximaal die je ingame kan bereiken dan?

btw: die inlog wachtijd staat op 20 minuten "-- omg

The Monopoly Guy
7 juli 2011, 18:42
hm snap er niet overdreven veel van maar dat komt wel met spelen denk ik :)

next Q :p
tijdens een testgame kwam ik tot lvl 18 met mijn champ en toen stopte hij met lvlen. Is 18 het maximaal die je ingame kan bereiken dan?

btw: die inlog wachtijd staat op 20 minuten "-- omg

lvl 18 is max lvl

je eerste 3 skills kan je maximum tot lvl 5 lvl'en en je 4e skill (je ultimate) tot lvl 3

(enkel de champion Udyr kan deze volgorde anders hebben, maar het blijven in totaal 18 lvl's te verdelen onder je skills)

Daikenas08
7 juli 2011, 18:46
is diej Udyr zo ne spiciale dan?

en dan nog wat: die wekelijkse gratis champs, verdwijnen die de volgende week?

o0O0o
7 juli 2011, 18:57
is diej Udyr zo ne spiciale dan?

en dan nog wat: die wekelijkse gratis champs, verdwijnen die de volgende week?

Er zijn een stuk of 50-60 champions. Elke week komen er een paar (6 of 7 ?) vrij die je kan uitproberen gedurende een week tot de volgende rotation.

Om permanent met een champion te spele moet je deze kopen met je IP (influence points) die je verdient door games te spelen. Je kan ze ook kopen met geld als je geen zin hebt eerst te testen of wat games ervoor te spelen.

Ingame merk je geen verschil (buiten de skins) tussen iemand die ervoor heeft betaald of niet. Net daarom dat het zo nice is.

Daikenas08
7 juli 2011, 19:06
thx for all help =)

pinoken
7 juli 2011, 19:09
lvl 18 is max lvl

je eerste 3 skills kan je maximum tot lvl 5 lvl'en en je 4e skill (je ultimate) tot lvl 3

(enkel de champion Udyr kan deze volgorde anders hebben, maar het blijven in totaal 18 lvl's te verdelen onder je skills)

U are forgetting Karma my dear chum.

Daikenas08
8 juli 2011, 01:34
eeeh?
btw: ik ben keer ingame eentje tegen gekomen zonder mana
hoe werkt da?

KiPpIe
8 juli 2011, 07:40
ofwel is het met energy: dat is ongeveer hetzelfde als mana, maar dan veel minder, maar regenereert wel veel sneller.
En anders is het ofwel "health" dat ze gebruiken voor hun skills (mundo, morde, vlad),
en er zijn ook nog een aantal "speciale" gevallen die een aparte manier van skills hebben, zoals rumble etc.

Uiteindelijk moet ge u daar ni veel van aantrekken momenteel, de mechanics zijn hetzelfde, maar de hoeveelheid skills die ze kunnen gebruiken ligt anders.

Kennethdw
8 juli 2011, 08:37
Tzijn elke week 10 gratis champs btw, en riot probeert ervoor te zorgen dat alle soorten champs ongeveer aanwezig zijn qua stijl van spelen (dps (damage per second), casters (mages dus), tanks en supports.

En er zijn veel champs zonder mana, dit heeft als voordeel dat ze hun skills vaak kunnen spamme maar ook het nadeel dat die skills relatief niet zo sterk zijn. Ook zijn er champs die bv hp verliezen voor het gebruiken van die skills bv mordekaiser en vladimir.

Beste da ge kunt doen is den gewonen tutorial spelen en daarna battle training, da legt al enorm veel uit en daarna kunde mss wa games tege bots spelen (co op) en eens da ge alles wa snapt tege mensen spelen. Maat van mij is ook zo onlangs begonnen en nu kannem toch voort tege mensen op low lvl:p

The Monopoly Guy
8 juli 2011, 13:27
ofwel is het met energy: dat is ongeveer hetzelfde als mana, maar dan veel minder, maar regenereert wel veel sneller.
En anders is het ofwel "health" dat ze gebruiken voor hun skills (mundo, morde, vlad),
en er zijn ook nog een aantal "speciale" gevallen die een aparte manier van skills hebben, zoals rumble etc.

Uiteindelijk moet ge u daar ni veel van aantrekken momenteel, de mechanics zijn hetzelfde, maar de hoeveelheid skills die ze kunnen gebruiken ligt anders.

of gewoon zonder iets (kata)

Daikenas08
8 juli 2011, 22:14
ben nu al wa aan het spelen en vind t n leuk spel
2 vraagskes:
krijgt je assistins voor het destroyen van inhibitohers en eumz.. die torrents ?
en die inhibithors (hoe die ook noemen :p) hoe weet ge hoelang het duurt voor die re-sponden?

Daikenas08
8 juli 2011, 23:34
nog een vraagske: als ge in uw lobby zit kunt ge daar ergens iets instellen met runes
wa doet dat en hoe werk je daar mee?

korte toelichting of link naar een toelichting zou handig zijn :)

pinoken
8 juli 2011, 23:36
ben nu al wa aan het spelen en vind t n leuk spel
2 vraagskes:
krijgt je assistins voor het destroyen van inhibitohers en eumz.. die torrents ?
en die inhibithors (hoe die ook noemen :p) hoe weet ge hoelang het duurt voor die re-sponden?

Als er iemand een turret (torens) kapot maakt, krijgt heel het team 150 Gold de man.

Bij inhibitors (inhibs in het kort) krijgt alleen degene die de laatste hit doet 50 gold.

Je kan nergens zien wanneer ze gaan respawnen maar hun respawntime is 5 minuten, je moet dat zelf in de gaten houden. Vlak voor ze respawnen krijg je een melding zoals je wel door zou moeten hebben.

nog een vraagske: als ge in uw lobby zit kunt ge daar ergens iets instellen met runes
wa doet dat en hoe werk je daar mee?

korte toelichting of link naar een toelichting zou handig zijn :)

Rechts vanboven ergens naast het icoontje van "shop" (het oranje knopje) kan je naar je profiel gaan, daar is een runes tabblad waar je ze kan instellen, naarmate je levelled kan je meer runes in een runepage (zo noemt dat) steken, runes kan je in de shop kopen onder het tabblad runes hoewel dit pas aangeraden is op lvl 20 aangezien je dan de beste runes vrijspeeld. Tot die tijd kan je je IP (ingame geld) beter spenderen aan nieuwe champions die je wilt gebruiken.

Op je profiel kan je ook masteries instellen. Per summoner level (het level buiten games) krijg je 1 punt die je in verbeteringen kan steken. Je kan op elk moment dat je niet ingame bent deze masteries aanpassen en een punt dat gespendeerd is kan er ook weer uitgehaald worden.

Even een tip:
Het is niet omdat de champion duurder is, dat hij ook beter is. 'K weet het, 'k vind het zelf raar maar zo is het nu eenmaal. Één van de duurste champions in game op het moment is teveneens de slechste maar die geven verbeteringen tijdens de patches om te zorgen dat alle champs ongeveer even goed zijn. 'T is dus gewoon een kwestie van speelstijl en skills (oefenen) wie het beste is, niet om ter duurste champion.

The Monopoly Guy
8 juli 2011, 23:51
Learning Center | LoL - League of Legends (http://eu.leagueoflegends.com/learn)

Therapy
9 juli 2011, 01:24
Monday Night Combat werkt volgens de manier van LoL, maar dan in een FPS gestoken. Mss de moeite om eens te testen.

nokeyboard
9 juli 2011, 14:32
Kvraag me toch echt af hoe oud ge zijt of wa uw is is zuh, want uw vragen... dammmmm

Daikenas08
9 juli 2011, 15:13
Als er iemand een turret (torens) kapot maakt, krijgt heel het team 150 Gold de man.

Bij inhibitors (inhibs in het kort) krijgt alleen degene die de laatste hit doet 50 gold.

Je kan nergens zien wanneer ze gaan respawnen maar hun respawntime is 5 minuten, je moet dat zelf in de gaten houden. Vlak voor ze respawnen krijg je een melding zoals je wel door zou moeten hebben.

Rechts vanboven ergens naast het icoontje van "shop" (het oranje knopje) kan je naar je profiel gaan, daar is een runes tabblad waar je ze kan instellen, naarmate je levelled kan je meer runes in een runepage (zo noemt dat) steken, runes kan je in de shop kopen onder het tabblad runes hoewel dit pas aangeraden is op lvl 20 aangezien je dan de beste runes vrijspeeld. Tot die tijd kan je je IP (ingame geld) beter spenderen aan nieuwe champions die je wilt gebruiken.

Op je profiel kan je ook masteries instellen. Per summoner level (het level buiten games) krijg je 1 punt die je in verbeteringen kan steken. Je kan op elk moment dat je niet ingame bent deze masteries aanpassen en een punt dat gespendeerd is kan er ook weer uitgehaald worden.

Even een tip:
Het is niet omdat de champion duurder is, dat hij ook beter is. 'K weet het, 'k vind het zelf raar maar zo is het nu eenmaal. Één van de duurste champions in game op het moment is teveneens de slechste maar die geven verbeteringen tijdens de patches om te zorgen dat alle champs ongeveer even goed zijn. 'T is dus gewoon een kwestie van speelstijl en skills (oefenen) wie het beste is, niet om ter duurste champion.

Bedankt voor de uitleg :)

Learning Center | LoL - League of Legends (http://eu.leagueoflegends.com/learn)

dat zal ik zeker eens bekijken :)

Kvraag me toch echt af hoe oud ge zijt of wa uw is is zuh, want uw vragen... dammmmm

Als je kijkt in het begin van de topic ziet ge dat ik opzoek was naar een game. Heb nu de game gevonden en begin meer en meer gewoon aan te worden, als nieuwbie heb ik wat vragen die voor gevorderde spelers erg voor de hand liggend zijn. Als ge de community niet graag een handje helpt niemand die u verplicht. Laat dat ook de reden zijn waarom ik al die vragen hier in mijn dit topic stel en niet in het andere LoL topic :ironic:

pinoken
9 juli 2011, 15:25
Bedankt voor de uitleg :)

dat zal ik zeker eens bekijken :)

Als je kijkt in het begin van de topic ziet ge dat ik opzoek was naar een game. Heb nu de game gevonden en begin meer en meer gewoon aan te worden, als nieuwbie heb ik wat vragen die voor gevorderde spelers erg voor de hand liggend zijn. Als ge de community niet graag een handje helpt niemand die u verplicht. Laat dat ook de reden zijn waarom ik al die vragen hier in mijn dit topic stel en niet in het andere LoL topic :ironic:

Gewoon uw taalgebruik alleen al verraad veel. Of je bent heel jong, of je bent nog maar pas aan het gamen. Sorry maar het valt op. :p

nieuwbie
inhibitohers
torrents
assistins
re-sponden?

Allemaal woorden die je met een beetje basiskennis aan Engels/gamen toch al wel juist zou moeten kunnen typen. Just sayin, not hating. Mij maakt het niet uit zolang jij er je pret aan hebt tijdens het spelen.

Maar 'k geef u wel gelijk dat veel mensen vergeten zijn hoe ze zelf zijn geweest toen ze pas begonnen. Dat valt bij jezelf totaal niet op. 'K probeer er altijd geduldig mee te zijn maar er zijn bepaalde grenzen.

(dat laatste is niet op iemand hier gericht :p)

Daikenas08
9 juli 2011, 18:43
welja ik heb dyslexie laat dat veel verklaren en ben daar naast 18j omdat ge het allemaal zo persee wilt weten :p

En ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik heb de gewoonte een mix van engels en Nederlands te typen en deze houd ik dan ook af en toe aan al valt dat op 9lives nie zo op :)

Jaegger159753
9 juli 2011, 19:03
Tis niet erg ze, de pino speelt ook nog altijd vlad met warmogs armor! :D

Cookiebear
9 juli 2011, 19:35
of gewoon zonder iets (kata)

En Garen...

Daikenas08
9 juli 2011, 22:00
eeeeh? :p

Daikenas08
10 juli 2011, 01:01

Of da ge nu chinees spreekt of dit
Voor mij ist idem :p

pinoken
10 juli 2011, 11:02

FUUUUUUUUUUUUU

Of da ge nu chinees spreekt of dit
Voor mij ist idem :p

Vlad (Vladimir) is een champ in het spel. War mog's armor een item. 'K had een bepaalde skill van Vladimir verkeerd door en dacht dat het er een goei item voor zou zijn. Nu ben 'k er van afgestapt maar 't zijn de koters hier wel hoor. :p

Daikenas08
10 juli 2011, 12:46
Aja :p
Ewelja ik eb zo ongeveer geen benul van hie items met skills te combineren.
Ben een range speler dus pak dan ook altijd ene die van afstand schiet bij voorkeur met veel mage,
Items in de ingame shop ga ik gewoon naar mage > mana reg. En begin met de duurste bouw op te bouwen.
Daarna kijk ik hoe de game volt en of ik al wa toe kom me mn mana anders nog wa mana rbij nemen enz.
Merk op: kbouw altijd builds en koop geen kleine dinkskes om mn slots te vulle

pinoken
10 juli 2011, 14:10
Ben een range speler dus pak dan ook altijd ene die van afstand schiet bij voorkeur met veel mage,
Items in de ingame shop ga ik gewoon naar mage > mana reg. En begin met de duurste bouw op te bouwen.
Daarna kijk ik hoe de game volt en of ik al wa toe kom me mn mana anders nog wa mana rbij nemen enz.

Als je u muis over u skill houd zie je de beschrijving (logisch).

Als het getal tussen haakjes lichtblauw is, krijg je meer dmg door Ability power te kopen. Is het oranje, attack damage en geel is armor,
donkerblauw is mana.
Kleine dingskes kopen is wel een must. Je kan niet in 1 keer Rabadon's deathcap gaan kopen als je al 10 minuten met het geld voor Needlesly large rod, dat is dom.

'K ben aan het twijfelen of ik het juist interpreteer maar ik bedoel dat als je een duur item koopt, je best de 'onderdelen' hiervoor koopt als je er geld voor hebt. Niet in 1 keer heel het item willen kopen.

Als je bedoelt dat je de betere items koopt ipv de slechtere (die je daarna zou vervangen), dan ben je wel goed bezig.

Jaegger159753
10 juli 2011, 18:58

Sent from my GT-I9000 using TapatalkIk zou als ik u was, gewoon recommended items volgen (voor de meeste Heroes zijn het wel deftige items, op een paar na zoals bv. Alistar) tot ge het spel beter kent/snapt.

Daikenas08
11 juli 2011, 00:52
Als je u muis over u skill houd zie je de beschrijving (logisch).

Als het getal tussen haakjes lichtblauw is, krijg je meer dmg door Ability power te kopen. Is het oranje, attack damage en geel is armor,
donkerblauw is mana.
Kleine dingskes kopen is wel een must. Je kan niet in 1 keer Rabadon's deathcap gaan kopen als je al 10 minuten met het geld voor Needlesly large rod, dat is dom.

'K ben aan het twijfelen of ik het juist interpreteer maar ik bedoel dat als je een duur item koopt, je best de 'onderdelen' hiervoor koopt als je er geld voor hebt. Niet in 1 keer heel het item willen kopen.

Als je bedoelt dat je de betere items koopt ipv de slechtere (die je daarna zou vervangen), dan ben je wel goed bezig.

welja ik koop die onderden zodra ik geld heb en nee spaar en koop dan alles in eens
lijkt me dwaas en nutteloos :p

Ik zou als ik u was, gewoon recommended items volgen (voor de meeste Heroes zijn het wel deftige items, op een paar na zoals bv. Alistar) tot ge het spel beter kent/snapt.

deed ik in het begin maar toen zag ik in dat die itembuilds ook ni mis zijn.

en owja kom ni me namen van items of champs af ken ze nog nie van buite xd

Misterblort
11 juli 2011, 01:37
welja ik koop die onderden zodra ik geld heb en nee spaar en koop dan alles in eens
lijkt me dwaas en nutteloos :p

deed ik in het begin maar toen zag ik in dat die itembuilds ook ni mis zijn.

en owja kom ni me namen van items of champs af ken ze nog nie van buite xd

SoloMid.NET - League of Legends Competitive Gaming Community (http://www.solomid.net/) check da :)

Daikenas08
11 juli 2011, 01:40
heb hier in de theaser al eens link door gekrege naar een gelijkaardige site
daar neus ik wel s in komende dagen.
das ni optimaal te bekijke op m telefoon ;)
soit slaapwl!:p