PDA

Volledige versie bekijken : Tweede Klasse 2011 - 2012

Pagina's : [1] 2 3

Klopgeest
7 juli 2011, 00:29
Aangezien de actiefste topic op dit forum ook een nieuw seizoen tegemoet gaat...

Benieuwd wie er dit jaar de outsiders, favorieten zijn. Ik verwacht (momenteel) veel van Visé, alsook Antwerp (door de (supporters)redding). Verder lijkt ook Waasland Beveren me een kanshebbern voor de titel.

Lommel, dat twee seizoenen op rij +65 punten haalde, zie ik eerder een overgangsseizoen doorstaan door de leegloop van maar liefst 8 spelers.

Al de verplaatsingen zijn makkelijk uit te stippen aan de hand van volgend mapje:
Tweede Klasse BE - 2011/2012 - Google Maps (http://goo.gl/maps/a7nS) (met bezoekersvak informatie!)

NemesisBE
7 juli 2011, 00:56
Antwerp lijkt me weer kans te maken, zeker nu er terug (een beetje) geld is. Jochei!

GaMe®
7 juli 2011, 00:57
Tienen staat niet in uwe poll..

Klopgeest
7 juli 2011, 01:05
Excuses, het moest even rap gaan.. Tienen stemmers kunnen zich bij de 'Heist, Tubeke, Wetteren' voegen ;)

DBK
7 juli 2011, 01:46
Antwerp omdat we zo'n goeie supporters zijn, Antwerp leeft desondanks de 7 jaren in 2deklasse. Als je ziet hoeveel mensen er voor een protest/zegemars komen opdagen. De sfeer van dat filmpje toont volgens mij goed wat Antwerp is.
fOEd5XGpmZk
Wij moeten gewoon terug naar 1e klasse. Wij zijn een slapende reus!

Klopgeest
7 juli 2011, 15:51
Nu Antwerp terug in een periode vol met hoop zit, vrees ik een uitverkocht Antwerp vak op Lommel de eerste speeldag.

Jason Oost (Lommel) op proef bij Rotterdam
Wouter Scheelen (OHL) op proef bij Fortuna Sittard, de club waar Timothy Dreesen ook voor getekend heeft voor 1 seizoen intussen.
Roy Meeus (Club Brugge, uitgeleend aan Dender) terug naar Lommel voor twee seizoenen.

_DM_
7 juli 2011, 15:55
Kampioen spelen op Charleroi, met 5000 heel die tribune achter de goal uitverkopen... ;)

Morrissey
7 juli 2011, 15:57
Antwerp omdat we zo'n goeie supporters zijn, Antwerp leeft desondanks de 7 jaren in 2deklasse. Als je ziet hoeveel mensen er voor een protest/zegemars komen opdagen. De sfeer van dat filmpje toont volgens mij goed wat Antwerp is.

Zo lang jullie voetbal zo erbarmelijk slecht blijft dat je zelfs in 2de klasse niet kan kampioen spelen, heb je niks te zoeken in eerste klasse. Topsupporters qua sfeer, maar slecht voetbal.

camino
7 juli 2011, 16:02
Zeker geene antwerp; krapuul van de bovenste plank.

Toen we van kortrijk kwamen (beker van belgie) stopten we aan een tankstation en die van antwerp stopten er ook, een grote fout van die busbestuurder die antwerp supporters vervoerde, normaal gezien moet deze doorrijden dat nu net om miserie te vermijden. Resultaat: zonder enige reden of aanleiding begonnen ze mensen van gent aan te vallen en zelfs met glas en dergelijke te gooien. Hadden een stuk van de voorruit van onze bus vernield. Het probleem bij ons was de meeste al op de bus zaten en er kinders en vrouwen bij liepen en nog op de bus moesten stappen. Dat krapuul moet nooit meer naar 1ste klasse komen, toch altijd miserie mee en die supporters zijn er alleen maar op uit om keet te schoppen overal waar ze komen.
Dit is slechts 1 voorbeeldje die ik heir nu opgeef.

Topsupporters mijn gat ja.ts.

FrownedUpon
7 juli 2011, 16:06
Inderdaad, supporters van antwerp zijn allesbehalve "top supporters".

DBK
7 juli 2011, 16:28
:)

Remi
7 juli 2011, 16:37
Jeps.. want alleen bij Antwerp hebben ze zo'n krapuul. Dat komk je bij geen andere ploeg tegen :ironic:

pina
7 juli 2011, 16:52
Aalst :applause:

camino
7 juli 2011, 17:11
Jeps.. want alleen bij Antwerp hebben ze zo'n krapuul. Dat komk je bij geen andere ploeg tegen :ironic:

Dat heb ik toch niet gezegd? Als je al 27j lang naar de voetbal gaat dan weet je het wel, die van antwerp zijn echt zeer erg, de ergste in belgie, die komen niet voor de voetbal maar voor te vechten, zelfs aan een tankstation.

DBK
7 juli 2011, 17:15
Dat heb ik toch niet gezegd? Als je al 27j lang naar de voetbal gaat dan weet je het wel, die van antwerp zijn echt zeer erg, de ergste in belgie, die komen niet voor de voetbal maar voor te vechten, zelfs aan een tankstation.Ja, dat is waar. Het is goedkoper dan naar een boksclub te gaan, vermits ik toch niet voor het voetbal kom koop ik geen toegangsticket, alleen een busticketje en ongeveer 2 boksijzers per seizoen.

Muismat
7 juli 2011, 17:24

:')

Rivfader
7 juli 2011, 17:42
Zo lang jullie voetbal zo erbarmelijk slecht blijft dat je zelfs in 2de klasse niet kan kampioen spelen, heb je niks te zoeken in eerste klasse. Topsupporters qua sfeer, maar slecht voetbal.

Van overdrijven gesproken. In de terugronde behoorde Antwerp tot de beste ploegen van tweede klasse. Daarom wonnen ze trouwens ook van Beerschot omdat ze zo'n rotslecht voetbal speelden zeker?

Ik hoop dat Antwerp kampioen speelt maar ze heben het zich wel moeilijk gemaakt : Vogels, Di Gregorio en baert weg.

23 juli spelen ze een oefenmatch tegen K.V. Mechelen en zal ik wel zien hoe ze het er vanaf brengen.

Morrissey
7 juli 2011, 17:46
Als je geen kampioen kan spelen in ochot 2de klasse, verdien je niet om hogerop te gaan. Ze mogen dan wel stunten tegen GBA, als ze geen constante kunnen leggen horen ze niet in eerste. Ze moesten er maar staan in de eerste helft van het seizoen.

Rivfader
7 juli 2011, 17:49
Als je geen kampioen kan spelen in ochot 2de klasse, verdien je niet om hogerop te gaan. Ze mogen dan wel stunten tegen GBA, als ze geen constante kunnen leggen horen ze niet in eerste. Ze moesten er maar staan in de eerste helft van het seizoen.

Ze hebben wel een constante maar die ligt altijd tussen plaats 5 en 10. Nu dus hopen dat er dit jaar iets miraculeus gebeurt en anders wordt het wachten tot het niveau gewoon verbeterd.

_DM_
7 juli 2011, 17:59

Lol, wat een redenering.

Dus als we dit jaar ook slecht spelen, maar wel kampioen worden (Of via de eindronde) dan mogen we niet over gaan ? :woohoo:

'Antwerp de ergste supporters' ? Wanneer is de laatste keer dat er nog eens iets serieus is gebeurd ?
Bij clubs als Lokeren, Lierse, Standard, Brugge,.. gebeuren er ook geregeld zo'n dingen.

Toen wij voor het eerst naar Kortrijk gingen stonden ze aan de cafe's aan het station ook te wachten, met glazen in de hand, riemen vast,...
Wat een krapuul die van Kortrijk, walgelijk, slechtste fans van het land :ironic:

DBK
7 juli 2011, 18:02
Als je geen kampioen kan spelen in ochot 2de klasse, verdien je niet om hogerop te gaan. Ze mogen dan wel stunten tegen GBA, als ze geen constante kunnen leggen horen ze niet in eerste. Ze moesten er maar staan in de eerste helft van het seizoen.Inderdaad, beetje jammer dat het geld van de groep V er nu pas er is want nu gaan we, vrees ik, weer een mindere start hebben. Maar al bij al, als we nog 2 grote namen voor 2e klasse kunnen aantrekken komt het misschien toch nog goed! Ik hoop dat het in orde komt met Radzinski en wie weet zelfs Dunkovic.

fraaanche
7 juli 2011, 18:10
Als Hofmans niets heeft bijgeleerd dan staat Antwerp er niet zo geweldig op.

Maja er moest daar wel iets veranderen natuurlijk :p

Monoslay
7 juli 2011, 18:15
Ik hoop Antwerp.

Didierke10
7 juli 2011, 18:23
Geef mij dan maar Eendracht Aalst, das in de buurt en heb die altijd al graag bezig gezien.

Klopgeest
7 juli 2011, 18:34
Van overdrijven gesproken. In de terugronde behoorde Antwerp tot de beste ploegen van tweede klasse. Daarom wonnen ze trouwens ook van Beerschot omdat ze zo'n rotslecht voetbal speelden zeker?

Ik hoop dat Antwerp kampioen speelt maar ze heben het zich wel moeilijk gemaakt : Vogels, Di Gregorio en baert weg.

23 juli spelen ze een oefenmatch tegen K.V. Mechelen en zal ik wel zien hoe ze het er vanaf brengen.

Zeker dat je Antwerp hebt gevolgd het voorbije seizoen? Buiten een kleine opflakkering in de laatste paar wedstrijden was het niet veel soeps hoor...

Ik denk dat Antwerp dit seizoen een serieus overgangsjaar gaat maken (schulden wegwerken, structuur aanpassen en opbouwen, sponsors teruglokken), en volgend jaar gewoonweg de uitgesproken favoriet zal zijn.

Mefke
7 juli 2011, 18:43
En den Eendracht terug op de plek waar ze zeker thuis horen. :applause:

Hoewel zie ze geen simpel seizoen draaien, denk zo iets van 12-14 zal een mooie prestatie zijn. Maar mag altijd hoger he ;)

HRM
7 juli 2011, 18:46
Ik vrees zelf ook voor een overgangsjaar, tenzij dat de transfers goed uitdraaien. Maar er moet nog zo veel veranderen, al zitten we nu in een positieve sfeer. Ik neem, net als vele anderen, dit jaar terug een abonnement om mijn vertrouwen in het nieuwe bestuur uit de spreken. Spelen we geen kampioen? So be it, maar een eindrondeplaats moet toch zeker mogelijk zijn.

@Die Gent supporter van de vorige pagina. Daar lach ik eens mee.

Morrissey
7 juli 2011, 18:49
Dus als we dit jaar ook slecht spelen, maar wel kampioen worden (Of via de eindronde) dan mogen we niet over gaan ? :woohoo:

Als je kampioen wordt verdien je het om te promoveren, met welk soort spel dat ook moge zijn. Het is de beste ploeg die naar eerste gaat, en dat is Antwerp al jaren niet meer.

Maar hey, blijf maar dromen dat je er met 'de beste supporters van het land' wel komt, de resultaten blijven toch tegenspreken hoor.

_DM_
7 juli 2011, 19:12
Er is niemand die hoopt dat het enkel en alleen door de fans komt.
Jij bent de enige die zo nodig weer moet wenen over die stoute Antwerp-fans uit de grote stad :p

Een beetje een complex misschien ?

Net trouwens bekend gemaakt dat we oefenen tegen Getafe :)

Muismat
7 juli 2011, 20:27
Er is niemand die hoopt dat het enkel en alleen door de fans komt.
Jij bent de enige die zo nodig weer moet wenen over die stoute Antwerp-fans uit de grote stad :p

Een beetje een complex misschien ?

Net trouwens bekend gemaakt dat we oefenen tegen Getafe :)

Ik heb altijd wel respect gehad voor de Antwerp fans. Dat moeten zowat de grootste optimisten van de wereld zijn. Al jaren tolereren ze wanbeleid van den Eddy Wauters, tot op zo'n niveau dat iedereen die maar geld in hun club pompt met open armen als helden wordt onthaald (dan opeens maakt het precies geen bal uit dat het de ex-voorzitter van de aartsvijand is).

Ik snap dat niet, eerst organiseren ze een protestmars tegen het huidig bestuur maar vanals ze dan er staan met hun zak geld dan is het opeens een overwinningsmars zonder dat er ook maar 1 aankondiging is van structurele veranderingen. Nuja, ik vind het spijtig dat Antwerpen niet in staat is om een deftige club te hebben. Zowel Beerschot als Antwerp zijn niet bepaald uithangborden voor een stad als Antwerpen.

HRM
7 juli 2011, 20:47
Ik heb altijd wel respect gehad voor de Antwerp fans. Dat moeten zowat de grootste optimisten van de wereld zijn. Al jaren tolereren ze wanbeleid van den Eddy Wauters, tot op zo'n niveau dat iedereen die maar geld in hun club pompt met open armen als helden wordt onthaald (dan opeens maakt het precies geen bal uit dat het de ex-voorzitter van de aartsvijand is).

Ik snap dat niet, eerst organiseren ze een protestmars tegen het huidig bestuur maar vanals ze dan er staan met hun zak geld dan is het opeens een overwinningsmars zonder dat er ook maar 1 aankondiging is van structurele veranderingen. Nuja, ik vind het spijtig dat Antwerpen niet in staat is om een deftige club te hebben. Zowel Beerschot als Antwerp zijn niet bepaald uithangborden voor een stad als Antwerpen.
Die mars is er ook gekomen om druk te zetten op het bestuur. Als ze niet akkoord gingen werd Wauters weggestemd door de geassocieerde leden.
En waar de groep V nu mee klaarstaat, kunnen wij gewoon niet afslaan. Het was letterlijk gedaan met onze club.

Muismat
7 juli 2011, 20:52
Die mars is er ook gekomen om druk te zetten op het bestuur. Als ze niet akkoord gingen werd Wauters weggestemd door de geassocieerde leden.
En waar de groep V nu mee klaarstaat, kunnen wij gewoon niet afslaan. Het was letterlijk gedaan met onze club.

Ja cva dat ge dat geld aanneemt snap ik ook wel (omdat Antwerp quasi failliet is) maar dat ge die Eddy Wauters blijft tolereren - diene irriteert mij al en ben niet eens ne fan :)

fraaanche
7 juli 2011, 21:07
Ik heb ook nooit begrepen da ze die Wauters al zo lang tolereren. Toch meer dan volk genoeg om het kot daar eens af te breken? En tussen die enorme groep mensen met een hart voor Antwerp moet er toch ene zitten die bekwaam is en kapitaal heeft?

DBK
7 juli 2011, 21:17
Ik heb ook nooit begrepen da ze die Wauters al zo lang tolereren. Toch meer dan volk genoeg om het kot daar eens af te breken? En tussen die enorme groep mensen met een hart voor Antwerp moet er toch ene tussen zitten die bekwaam is en kapitaal heeft?Die man is gewoon een dictator en omringt zich door jaknikkers. Er zijn al genoeg alternatieven geweest de afgelopen jaren, zowel mensen met geld als mensen met verstand maar zolang dat het groepje Wauters geld uit de club kan blijven zuigen sturen ze iedereen door. En met "het kot afbreken", wat bereik je daar mee? Buiten negatieve pers?

GaMe®
7 juli 2011, 21:18
Tienen kampioen! :woohoo:

fraaanche
7 juli 2011, 21:30
Die man is gewoon een dictator en omringt zich door jaknikkers. Er zijn al genoeg alternatieven geweest de afgelopen jaren, zowel mensen met geld als mensen met verstand maar zolang dat het groepje Wauters geld uit de club kan blijven zuigen sturen ze iedereen door. En met "het kot afbreken", wat bereik je daar mee? Buiten negatieve pers?

Druk uitoefenen op uwen dictator tiens. Met zakdoeken zwaaien krijgt ge zo'n machtsgeil figuur als EW niet weg hoor.

Buiten die protestmars van vorige week kan ik me geen enkele keer herinneren dat de supporters een grote actie hebben gehouden tegen het bestuur. En ik bedoel grote protestacties met wa rellen he, niet wa spandoekskes ophangen en anti bestuursliekes van liverpool zingen.

Ge deed uw mars waarbij er dreiging is om het kot af te breken en uw dictator laat inbreng toe van de groep Verhaegen. Blijkbaar bereikt ge er toch weldegelijk iets mee dan...

Of ge de juiste personen binnenhaalt lijkt me van niet. Misschien had ge een paar jaar geleden al in gang moeten schieten. Enfin een rancuneuze Verhaegen bij RAFC en onze tafelspringer bij Beerschot maken het Antwerpse voetbal wel een pak interessanter. Ik ben zeer benieuwd waar beide clubs over 5 jaar staan. On verra :p

DBK
7 juli 2011, 21:38
Druk uitoefenen op uwen dictator tiens. Met zakdoeken zwaaien krijgt ge zo'n machtsgeil figuur als EW niet weg hoor.

Buiten die protestmars van vorige week kan ik me geen enkele keer herinneren dat de supporters een grote actie hebben gehouden tegen het bestuur. En ik bedoel grote protestacties met wa rellen he, niet wa spandoekskes ophangen en anti bestuursliekes van liverpool zingen.

Ge deed uw mars waarbij er dreiging is om het kot af te breken en uw dictator laat inbreng toe van de groep Verhaegen. Blijkbaar bereikt ge er toch weldegelijk iets mee dan...

Of ge de juiste personen binnenhaalt lijkt me van niet. Misschien had ge een paar jaar geleden al in gang moeten schieten. Enfin een rancuneuze Verhaegen bij RAFC en onze tafelspringer bij Beerschot maken het Antwerpse voetbal wel een pak interessanter. Ik ben zeer benieuwd waar beide clubs over 5 jaar staan. On verra :pEr zijn in het verleden wel soortgelijke acties geweest maar het is/was héél moeilijk om alle supporters op 1 lijn te krijgen. Er zijn veel supporters die gewoon niet weten/beseffen wat Wauters al jaren aan het doen is. Veel is er niet in de gazetten gekomen ivm het wanbeleid. En als Wauters dan de schuld steekt op vanalles en nog wat dan geloven die naïeve mensen dat. Ik ben ook wel benieuwd voor de toekomst voor beide ploegen. :)

HRM
7 juli 2011, 22:13

Of ge de juiste personen binnenhaalt lijkt me van niet. Misschien had ge een paar jaar geleden al in gang moeten schieten. Enfin een rancuneuze Verhaegen bij RAFC en onze tafelspringer bij Beerschot maken het Antwerpse voetbal wel een pak interessanter. Ik ben zeer benieuwd waar beide clubs over 5 jaar staan. On verra :p
Er is in het verleden al in gang geschoten, twee-drie jaar terug groeide de actiegroep wekelijks, helaas lopen er op den Antwerp enorm veel Wauters-lovers rond. Die maakten actievoeren zo goed als onmogelijk en altijd kwam het bestuur wel af met zijn goednieuwsshow. Heb zelf in het verleden al paar keer in de business seats gestaan met een paar maten, om verhaal te gaan halen. Twee keer zijn we gewoon weggelachen en heeft het een deel van ons stadionverbod opgeleverd. Toen we een paar jaar geleden onderweg waren naar Wauters thuis werden we onderweg onderschept door de politie. Actie is er altijd geweest, helaas slechts van een kleine groep.

Rivfader
8 juli 2011, 15:31
Tienen kampioen! :woohoo:

Di Gregorio hebben jullie spijtig genoeg. :doh:

fearofthedark
8 juli 2011, 15:39
Dat heb ik toch niet gezegd? Als je al 27j lang naar de voetbal gaat dan weet je het wel, die van antwerp zijn echt zeer erg, de ergste in belgie, die komen niet voor de voetbal maar voor te vechten, zelfs aan een tankstation.

ik was daar toen bij...
ik weet welke bus je bedoeld.
Maar daarom omdat 1 bus zich laat losgaan, zijn alle antwerpsupporters slecht en erg enz??

Ik zat op de bus, en ben op die bus blijven zitten by the way, ik keur dit ook niet goed, verre van...

Maar om iedereen over de zelfste kant te gooien is er over

de supportersclub waar ik nu zit, gebeurd net het tegengestelde, komen wij supporters tegen van een andere club, eerste of 2de, dan gaan we met een paar goeiendag zeggen en verbroederen, dit steeds in een vriendelijke en respectvolle manier

HRM
8 juli 2011, 15:49
ik was daar toen bij...
ik weet welke bus je bedoeld.
Maar daarom omdat 1 bus zich laat losgaan, zijn alle antwerpsupporters slecht en erg enz??

Ik zat op de bus, en ben op die bus blijven zitten by the way, ik keur dit ook niet goed, verre van...

Maar om iedereen over de zelfste kant te gooien is er over

de supportersclub waar ik nu zit, gebeurd net het tegengestelde, komen wij supporters tegen van een andere club, eerste of 2de, dan gaan we met een paar goeiendag zeggen en verbroederen, dit steeds in een vriendelijke en respectvolle manier
Zoals ge wel weet zat ik toen ook op die bus. Als er daar een flesje aan mijn gezicht voorbijvliegt, tegen het hoofd van een 16-jarige. Juist op het moment dat ik van de bus stap, durf ik bezwaarlijk zeggen dat wij de enige aanstokers waren. Er zijn er misschien enkele hun boekje te buiten gegaan, maar het feit van dat flesje heeft toch ook iets in gang gezet. Dat er geen stadionverboden of dergelijke zijn gevolgd, ondanks dat er duidelijke videobeelden van waren zegt ook genoeg. Als Antwerp er bij betrokken is, wordt het weer grandioos uitvergroot. Bij eender welke andere club gebeuren zo'n dingen ook.

fraaanche
8 juli 2011, 19:36
Wauters-lovers: onbegrijpelijk :lol:

hazerd
8 juli 2011, 19:49
Laat ons hopen dat we vanaf nu terug naar boven kunnen kijken. :)
Mocht Radzinkski , Dunkovic & Van Geele nog komen hebben we toch een zeer deftig ploegske.

_DM_
8 juli 2011, 20:53
Wauters-lovers: onbegrijpelijk :lol:

Willen ze bij jullie Nagels niet terug ? :D

|steven|
8 juli 2011, 20:53
Als Brussels de lijn van eind vorig seizoen kan verderzetten spelen die los kampioen. ;)

Hopelijk kan Eendracht zich handhaven...

fraaanche
8 juli 2011, 23:03
Willen ze bij jullie Nagels niet terug ? :D

Eigenlijk wel, als erevoorzitter (serieus antwoord!). Want voorlopig is dat nog altijd... Jos Verhaegen :ironic:

Het faillissement van Beerschot is niet (enkel) te wijten aan Nagels hoor, eerder aan hele hoop mensen en omstandigheden.

K3lroy
9 juli 2011, 01:52
Kampioen spelen op Charleroi, met 5000 heel die tribune achter de goal uitverkopen... ;)

Met zoveel mogen wij niet binnen daar...

Klopgeest
9 juli 2011, 22:35
Patro (III) - Lommel: 0-4
Opstelling eerste helft: Thoelen - Lenaerts, Goossens, Thijs, De Koninck - Van den Putte, Van Mierlo, S. Vanaken, Ziriouhi (tester), H. Vanaken - Cerigioni

Opstelling tweede helft: Vromans - Goossens, S. Vanaken, Lenaerts, De Koninck - Delande, Debauve, Kacik (tester), Meeus, Brouwers - Ketting

Aanwinst Meeuw scoort zo eventjes een zuivere hattrick in 45 min. Al blijft het slechts een oefenmatch waar weinig tot niets uit af te leiden valt natuurlijk.

HRM
9 juli 2011, 23:10
Opstelling eerste helft: Thoelen - Lenaerts, Goossens, Thijs, De Koninck - Van den Putte, Van Mierlo, S. Vanaken, Ziriouhi (tester), H. Vanaken - Cerigioni

Opstelling tweede helft: Vromans - Goossens, S. Vanaken, Lenaerts, De Koninck - Delande, Debauve, Kacik (tester), Meeus, Brouwers - Ketting

Aanwinst Meeuw scoort zo eventjes een zuivere hattrick in 45 min. Al blijft het slechts een oefenmatch waar weinig tot niets uit af te leiden valt natuurlijk.
Blijft Ketting eigenlijk bij jullie? Want hoorde toch dat ze van de zware contracten af willen.

fearofthedark
12 juli 2011, 14:27
Zoals ge wel weet zat ik toen ook op die bus. Als er daar een flesje aan mijn gezicht voorbijvliegt, tegen het hoofd van een 16-jarige. Juist op het moment dat ik van de bus stap, durf ik bezwaarlijk zeggen dat wij de enige aanstokers waren. Er zijn er misschien enkele hun boekje te buiten gegaan, maar het feit van dat flesje heeft toch ook iets in gang gezet. Dat er geen stadionverboden of dergelijke zijn gevolgd, ondanks dat er duidelijke videobeelden van waren zegt ook genoeg. Als Antwerp er bij betrokken is, wordt het weer grandioos uitvergroot. Bij eender welke andere club gebeuren zo'n dingen ook.

dat kan, ik stond dan ook ver van de boel vanaf, zeg alleen wat ik gezien heb ;)

voor de rest nooit te klagen gehad over die bus ze :)
beste verplaatsingen dat ek ooit heb meegemaakt.
Kortrijk away was ook een topperke, dubbeldekker door waasland tunnel enzo :D

standard met TE paar jaar geleden ook :)

Kelderke
12 juli 2011, 14:41
De ambitie van Aalst is gewoon het behoud. Let maar op van Charleroi dit seizoen.

BleKKie
12 juli 2011, 17:26

Gaat het hier over Meeus as in Roy Meeus van Club geweest?

Edit: ja dus, nice

Blackend
13 juli 2011, 16:03
Matchen op het programma hier de komende dagen

OHL - Brussels (II)
Tubeke (II) - Union Saint Gilloise (III)

Klopgeest
14 juli 2011, 11:46
Lommel - Westerlo (beloften) 0-0
Lommel United eerste helft: Yannick Thoelen, Jasper Vandebroek, Pieter Thijs, Jeroen Goossens, Ramon van Veldhoven, Niek van de Putte, Ken Debauve, Koen Kersten, Roy Meeus, Jeroen Ketting en Fitim Kacik

Lommel United tweede helft: Jelle Eyckens, Mike De Koninck, Toon Lenaerts, Wout Hendriks, Niels Vandebroek, Christophe Delande, Ken van Mierlo, Sam Vanaken, Abder Ziriouhi, Bram Poell en Davy Brouwers

Geen doelpunten in rustige oefenpot | Officiële Website Lommel United (http://www.lommelunited.be/nieuws/wedstrijdnieuws/geen-doelpunten-in-rustige-oefenpot.htm)

Redelijk saaie wedstrijd, tester Ziriouhi viel wel op, en mag van mij zeker nog een paar keer z'n kunsten vertonen.

Kelderke
14 juli 2011, 21:28
Ik hoop dat er bij Aalst nog enkele versterkingen bijkomen, anders zal het een zwaar en lang seizoen worden.

_DM_
14 juli 2011, 22:18
Met zoveel mogen wij niet binnen daar...

Als wij daar kampioen spelen geven ze dat volgens mij wel, op die tribune achter de goal kan net iets minder dan 5000 man.
Als Standard dat kreeg voor simpele competitiematchen...

Blackmill
18 juli 2011, 17:39
Mijn prognose

1 CS Visé
2 Lommel
3 FCV Dender
4 Eendracht Aalst
5 Waasland-Beveren
6 Charleroi
7 KVK Tienen (P)
8 KV Oostende
9 KAS Eupen
10 Boussu Dour
11 Sint-Niklaas
12 AFC Tubeke
13 FC Brussels
14 Roeselare
15 Wetteren
16 Antwerp
17 WS Woluwe
18 KSK Heist

Klopgeest
20 juli 2011, 12:32
Eupen ultras zijn moeten gaan lopen in PAOK

GXlamUV_vfs

GaMe®
20 juli 2011, 16:56
Haha, daar staat niks politie tussen precies..

HRM
20 juli 2011, 17:06
Eupen ultras zijn moeten gaan lopen in PAOK

GXlamUV_vfs
Speelden in Ennepetal in Duitsland.

K3lroy
20 juli 2011, 21:06
Als wij daar kampioen spelen geven ze dat volgens mij wel, op die tribune achter de goal kan net iets minder dan 5000 man.
Als Standard dat kreeg voor simpele competitiematchen...

Dat kan, maar denk niet dat VC ons met 5000 man laat gaan, we shall see if we are there. :applause:

Zaterdag: Antwerp - KV

COYR!!

Rivfader
23 juli 2011, 10:19
Vanavond Antwerp - KV Mechelen. Benieuwd wat voor prestatie Antwerp gaat neerzetten.

GaMe®
29 juli 2011, 02:53
Morgen nog es ne keer op den bosuil naar antwerp vs getafe zien. Komt er veel volk naar zo'n oefenwedstrijden bij antwerp?

HRM
29 juli 2011, 14:03
Morgen nog es ne keer op den bosuil naar antwerp vs getafe zien. Komt er veel volk naar zo'n oefenwedstrijden bij antwerp?
Ik schat dat er op deze wedstrijd ne man of 4000 afkomt. Niet overdreven, maar er zijn ook slechts twee tribunes open. Je kon wel een combi-ticket kopen voor Mechelen en vandaag wat wel eens extra volk kan opleveren.

Rivfader
30 juli 2011, 11:32
Had ook zo'n galaticket gekocht. Gisteren een heerlijke match gezien. Antwerp bracht mooi voetbal en de sfeer zat er ook goed in.

DBK
30 juli 2011, 18:48
AAARGH, ik was nog aan het twijfelen tussen gaan zien en naar een feestje te gaan. Ge kunt al raden wat ik heb gekozen zeker? :( Ik ben wel eens benieuwd naar de beelden, naar het schijnt 2 vrij mooie goals?

Rivfader
30 juli 2011, 19:02
De twee laatsten waren prachtig ja. Een lange hoge bal op Dosunmu die hem rechtstreeks mooi over de keeper duwt. De laatste was een vrije trap maar die werd min of meer over het muurtje gestift en en mooi scherp afgewerkt. Pas op het einde van de match begon Getafé wat gevaarlijker te worden maar echte grote kansen hebben ze nooit gehad.

Had eerlijk gezegd wel een nederlaag verwacht maar Antwerp speelde op en top.

GaMe®
31 juli 2011, 03:32
Wow, wanneer komt Antwerp eindelijk naar eerste?? Ik ben nu twee keer in den bosuil eens gaan kijken en telkens was dat zo een ongelofelijke ervaring.

Ik herinner mij niet meer precies tegen welke ploeg het was de eerste keer (maar Snelders speelde er nog bij, 't was vorig seizoen of het seizoen daarvoor).

Een spannende wedstrijd en een supporterskern die zelfs bij de top 5 van België hoort.

Dan vrijdag was er gewoon een oefenwedstrijd zonder inzet tegen Getafe en wat een match! Twee heerlijke doelpunten en van begin tot einde volop sfeer. Er was zelfs veel meer sfeer als de twee oefenmatchen van Genk die ik in de Cristal Arena gezien had tegen Lyon (fandag) en tegen Trabzonspor.

Moest ik niet van kinds af aan door de familie telkens mee naar Genk genomen worden, werd ik meteen fan van Antwerp! Die supporterskern, dat zijn pas "echte" supporters, in goede en slechte tijden. Sfeer daar doet me telkens aan Engeland denken. :)

Laten we hopen dat ze volgend seizoen eindelijk eerste spelen he.

Edit: staan de beelden van tegen getafe al ergens online?

NemesisBE
31 juli 2011, 09:33
Jup, op den Antwaaaarep is't altijd sfeer. Jammer genoeg ook vaak negatieve sfeer door marginalen, maar over't algemeen heb ik als kind enorm veel pret beleefd aan Antwerp, zeker in het jaar dat ze kampioen speelden in 2de (2000 ofzo?). Zelfs vaak op verplaatsing gaan zien toen :') met den auto achter de spelersbus olé :lol:

GaMe®
1 augustus 2011, 13:27
De beelden staan online. Eerste helft wel ongelofelijk amateuristisch gefilmd. :s

http://www.rafc.tv/video/29-07-2011RAFC-GETAFE samenvatting.wmv

Geniale goals @ 1:40 en 3:05

DBK
1 augustus 2011, 20:11
Zalig die vrije trap :)

HRM
7 augustus 2011, 19:05
Antwerp heeft vandaag op de fandag Dunkovic en Dosunmu voorgesteld als nieuwe aanwinsten.

Klopgeest
17 augustus 2011, 12:37
Vanavond beginnen we eraan. Op Officiële Website Lommel United (http://www.lommelunited.be) zal je een video- en tekst livestream kunnen volgen!

Kelderke
17 augustus 2011, 12:42
Wij ontvangen vanavond Tubeke, hopelijk zit er dit seizoen eens wat volk in ons bezoekersvak, al vrees ik er vanavond wel voor.

Klopgeest
17 augustus 2011, 23:10
Aangename partij gezien met een enorme Antwerp-aanhang. Is geleden sinds Genk in eerste klasse dat dat (extra) vak nog eens voor de bezoekers was.. Ik wil maar zeggen..

In de eerste helft kwamen we zeer duidelijk te kort, en misten we spelers als Dufour of Henkens om de aansluiting verdediging<->aanval te verzorgen. Cerigioni moest zelf de ballen komen afhalen op het middenveld waardoor hij nooit tijdig vooraan kon postvatten. Die Van Dessel en compaan hielden het goed dicht daar vanachter. In de tweede helft zag ik een ander Lommel met een Molenbergs als lichtpunt, heel aangenaam voetbal van gezien! We krijgen in die tweede helft dan ook meer kansen, waar we net te kort komen om effectief de gelijkmaker te scoren, die op basis van de hele partij zeker een verdienste was! De goal van (sc)Oris was eerst en vooral mooi gesaved door Thoelen, maar in de rebound kon hij er weinig aan doen. Chergui speelde bij Antwerp een degelijke partij, mocht wat meer behulpzaam zijn voor ons natuurlijk , maar ok!

Leuke partij, helaas verloren. Op naar Veldwezelt zaterdag!

De Antwerp-aanhang:
http://i52.tinypic.com/2u948ed.jpg

http://i54.tinypic.com/2eyj7zp.jpg

DBK
17 augustus 2011, 23:56
Aangename partij gezien met een enorme Antwerp-aanhang. Is geleden sinds Genk in eerste klasse dat dat (extra) vak nog eens voor de bezoekers was.. Ik wil maar zeggen..

In de eerste helft kwamen we zeer duidelijk te kort, en misten we spelers als Dufour of Henkens om de aansluiting verdediging<->aanval te verzorgen. Cerigioni moest zelf de ballen komen afhalen op het middenveld waardoor hij nooit tijdig vooraan kon postvatten. Die Van Dessel en compaan hielden het goed dicht daar vanachter. In de tweede helft zag ik een ander Lommel met een Molenbergs als lichtpunt, heel aangenaam voetbal van gezien! We krijgen in die tweede helft dan ook meer kansen, waar we net te kort komen om effectief de gelijkmaker te scoren, die op basis van de hele partij zeker een verdienste was! De goal van (sc)Oris was eerst en vooral mooi gesaved door Thoelen, maar in de rebound kon hij er weinig aan doen. Chergui speelde bij Antwerp een degelijke partij, mocht wat meer behulpzaam zijn voor ons natuurlijk , maar ok!

Leuke partij, helaas verloren. Op naar Veldwezelt zaterdag!

De Antwerp-aanhang:
http://i52.tinypic.com/2u948ed.jpg

http://i54.tinypic.com/2eyj7zp.jpg
Gij zit ook op't antwerp forum? Ik heb dien uitleg precies dernet al gelezen :D
Ik kon er jammer genoeg niet bij zijn omdat ik moest werken, ik hoorde van nen maat dat er 2000 antwerp supporters meewaren :cool:

Jepjep
18 augustus 2011, 02:10
De beelden staan online. Eerste helft wel ongelofelijk amateuristisch gefilmd. :s

http://www.rafc.tv/video/29-07-2011RAFC-GETAFE samenvatting.wmv

Geniale goals @ 1:40 en 3:05

wow die twee goals zijn echt magistraal. Die spanjaarden dachten zeker, als dit belgische tweede klasse is wat moet eerste klasse dan wel niet zijn :D

Kelderke
18 augustus 2011, 07:36
Gisteren veel volk in Aalst. Sterke partij gespeeld tegen Tubeke, jammer van de gemiste penalty zodat het 0 - 0 bleef. We hebben 2 punten verloren gisteren.

Wembley1993
19 augustus 2011, 17:00
Gij zit ook op't antwerp forum? Ik heb dien uitleg precies dernet al gelezen :D
Ik kon er jammer genoeg niet bij zijn omdat ik moest werken, ik hoorde van nen maat dat er 2000 antwerp supporters meewaren :cool:

2100 om exact te zijn.
Dat voor een midweek match in lommel.

We leven op een wolk de voorbije dagen BTW.
Betrouwbare bronnen melden dat een groot deel van de sponsors van dat fusieclubke op het zuid de overstap gaan maken naar ons, waaronder PVO zijn grootste sponsor.

Tevens is er ook sprake van plannen om den Bosuil te vernieuwen.
En zouden de onderhandelingen met Radzinksi de goede weg op gaan.

De reus is wakker en zal den teddybeer vertrappelen :cool:

(Binnen dit & 2 jaar kunnen we dus terug uitzien naar Brugge, Standard & Anderlecht away, of zoals den Tourist het schoon zegt:'de bieste zen daar weer')

Blackend
21 augustus 2011, 11:18
Straks 'ns Tubeke gaan vlaggen se =)

Exorikos
21 augustus 2011, 11:25
Ik dacht dat je ofwel ref ofwel lijnrechter was?

Blackend
21 augustus 2011, 11:45
Uhu, maar als scheidsrechter moet ge 3 à 4 keer per seizoen optreden als lijnrechter in een hogere divisie. Niet simpel, want al bijna 2 jaar geleden da'k nog een vlag heb vastgehad ;O

Blackend
21 augustus 2011, 21:28
BEURK. Verlengingen :/

The Black Mamba
21 augustus 2011, 23:29
Ik heb uit goede bron genomen dat het scheidsrechterlijke trio gefaald heeft in Tubeke!

Klopgeest
21 augustus 2011, 23:33
17-08-2011 United Lommel - R. Antwerp FC samenvatting.mpg - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Fz2eDjM00es) Vanaf de 28e seconde..

Haha

Blackend
22 augustus 2011, 00:05
Alee, op algemene aanvraag https://lh6.googleusercontent.com/-w4PjZGr6Zbo/TlFS5jJWRBI/AAAAAAAALZU/d0qjwyRyj8o/s912/DSC_6259.JPG :unsure:

Wembley1993
22 augustus 2011, 00:11
Alee, op algemene aanvraag https://lh6.googleusercontent.com/-w4PjZGr6Zbo/TlFS5jJWRBI/AAAAAAAALZU/d0qjwyRyj8o/s912/DSC_6259.JPG :unsure:

En steek die vlag maar in ... :D

Kelderke
24 augustus 2011, 20:47
Tienen - Eendracht Aalst 1 - 4

Racing_Genk
24 augustus 2011, 23:42
Wat een ontgoocheling moet dit voor Antwerp zijn :rofl:

Heerlijk trouwens dat Aalst zo goed start, met zo'n supporters mogen ze van mij zeker naar de eerste klasse gaan :)

Rivfader
25 augustus 2011, 00:16
Elke ploeg heeft wel eens een dipje. :cool:

HRM
30 augustus 2011, 10:09
Wat een ontgoocheling moet dit voor Antwerp zijn :rofl:

Heerlijk trouwens dat Aalst zo goed start, met zo'n supporters mogen ze van mij zeker naar de eerste klasse gaan :)
Waarom zou dit dan een ontgoocheling zijn? De ambitie is eindronde en de schulden afbouwen, het is niet de bedoeling om kampioen te spelen met 20 punten los.

fearofthedark
30 augustus 2011, 12:04
idd, ik ben al blij als er structureel veel veranderd dit jaar eigenlijk

HRM
30 augustus 2011, 13:36
Romano Denneboom zou momenteel in gesprek zijn met Antwerp. In mijn ogen voor tweede nog altijd een waanzinnige speler.

fearofthedark
30 augustus 2011, 13:38
idd, zou een toptransfer zijn

by the way H.
kunt gij mij op de hoogte houden van het scoreverloop van Wezet - RAFC
aangezien ik dan op de vlieger zit :)

HRM
30 augustus 2011, 13:48
idd, zou een toptransfer zijn

by the way H.
kunt gij mij op de hoogte houden van het scoreverloop van Wezet - RAFC
aangezien ik dan op de vlieger zit :)
Hoe denkt ge daar ontvangst te hebben? Moet trouwens werken, dus zelf afhankelijk van livescore, maar zal wel sturen.

fearofthedark
30 augustus 2011, 13:53
jah dan wetek tenminste iet als ik geland ben eh H.

alvast merci :)

Wembley1993
30 augustus 2011, 23:08
Dufour (Standard: geleend met aankoopoptie) & Ionescu (vrije speler, ex PSV & Steau Boekarest) getekend.
Morgen volgen er waarschijnlijk nog anderen!

Andrei Ionescu:andrei ionescu skills1 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=2cKifnSIPeM&feature=youtu.be)

Herr Doktor
30 augustus 2011, 23:14
Dufour (Standard: geleend met aankoopoptie) & Ionescu (vrije speler, ex PSV & Steau Boekarest) getekend.
Morgen volgen er waarschijnlijk nog anderen!

Andrei Ionescu:andrei ionescu skills1 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=2cKifnSIPeM&feature=youtu.be)

Antwerp is goed bezig geen te zotte dingen aan het doen, maar aan een deftige ploeg aan het bouwen.

HRM
30 augustus 2011, 23:36
Zal het dan maar hier zetten.
Antwerp heeft zojuist ook Plaisir Bahamboula binnengehaald. Jonge spits van Sochaux die reeds voor de Franse U19 speelde en in het verleden in de belangstelling stond van oa Newcastle, Everton en Man City.

travis.bickle
30 augustus 2011, 23:49
:lol: Andrei Ionescu

http://freeagentplayer.com/images/AndreiPSV.jpg

Wembley1993
31 augustus 2011, 00:51
Slagvaardig Antwerp praat met Denneboom

De Belgische tweedeklasser Antwerp FC zat niet stil dinsdagavond. Naast de komst van Guy Dufour lijfde de Antwerpse club ook de 23-jarige Roemeen Andrei Ionescu in. En er zijn nog aanwinsten op til.

Ionescu tekende een verbintenis die hem twee seizoenen aan de Great Old bindt. De 23-jarige Roemeen speelde één seizoen in de jeugdopleiding van PSV en kwam nadien nog uit voor het Roemeense Steau Boekarest.

Sportief manager Gunther Hofmans bevestigt aan VoetbalPrimeur dat hij woensdag ook nog rond de tafel zit met ex-Twente-aanvaller Romano Denneboom. Ook hoopt Hofmans nog rond te geraken in andere dossiers.

"Na woensdag zal Antwerp FC een ploeg hebben die strijdvaardig genoeg is om minstens de eindronde te halen", klinkt het.

fearofthedark
31 augustus 2011, 09:21
zotte toestanden

en er zouden er nog volgen vandaag (denneboom, backx, cavens en radzinski zijn de meest genoemde namen)

DBK
31 augustus 2011, 12:05
Gisteren ff een pintje gaan drinken, kom thuis, open forum en 20 blz'en er bij :D Awesome!

Braxgata
31 augustus 2011, 12:11
Je kan deze thread naam misschien beter aanpassen naar RAFC?

Wembley1993
31 augustus 2011, 13:16

Het pikt blijkbaar weer dat onze achterban zoveel groter is dan die op het kiel.
Forever in our shadow :cool:

fearofthedark
31 augustus 2011, 13:17

toch niet nodig zeker, wonkelrijm (aalst enzo) post hier toch ook

Vedeco
31 augustus 2011, 13:24
Antwerp en Aalst naar 1e gvd!

DBK
31 augustus 2011, 13:48
Je kan deze thread naam misschien beter aanpassen naar RAFC?Kunnen wij der aan doen dat we met zo veel zijn?

Lorrekvk
31 augustus 2011, 16:09

Ik lees hier ook en over enkele weken spelen ook wij nog eens tegen Antwerp :cool:

Wembley1993
31 augustus 2011, 19:01
En het stopt maar niet:

Dennis Viane wordt voor een jaar geleend van Cercle

Ik verwacht tegen vanavond nog wel een aanvaller ;)

Wembley1993
31 augustus 2011, 19:03
Ik lees hier ook en over enkele weken spelen ook wij nog eens tegen Antwerp :cool:

Kunnen ze dan die tribune achter de goal nog is niet vrijmaken voor ons? Is toch een win win situatie voor beide ploegen. We krijgen die wel vol :D

HRM
31 augustus 2011, 20:07
Kunnen ze dan die tribune achter de goal nog is niet vrijmaken voor ons? Is toch een win win situatie voor beide ploegen. We krijgen die wel vol :D
Was vroeger het schoonste uitvak in heel België, echt jammer dat ze dat veranderd hebben.

Wembley1993
31 augustus 2011, 21:17
Omar Diouck (Stamnummer 3530) is de volgende, zal vooral met oog op de toekomst gehaald zijn. Tijdje geleden zat Brugge er toch nog achter dus zal wel iets kunnen.

Komaan Gunther nog ene killer vooraan en we doen mee voor den titel!

fraaanche
31 augustus 2011, 22:55
Omar Diouck (Stamnummer 3530) is de volgende, zal vooral met oog op de toekomst gehaald zijn. Tijdje geleden zat Brugge er toch nog achter dus zal wel iets kunnen.

Komaan Gunther nog ene killer vooraan en we doen mee voor den titel!

Das ne mindere, ik vind da ne zeer talentvolle speler.

Wembley1993
31 augustus 2011, 23:20
Had ik hier en daar al opgevangen. Bedankt voor de eerlijke reactie btw. Zou naar het schijnt transfervrij overkomen terwijl hij een contract had tot 2013.

fraaanche
31 augustus 2011, 23:28
Het pikt blijkbaar weer dat onze achterban zoveel groter is dan die op het kiel.
Forever in our shadow :cool:

Enfin de gemiddelde toeschouwersaantallen van de laatste 10 jaar met bron EFS Attendances (http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm)

10-11: Beerschot 8.216 RAFC (2e klasse) 4.837
09-10: Beerschot 9.109 RAFC (2) 4.470
08-09: Beerschot 10.002 RAFC (2) 5.556
07-08: Beerschot 9.868 RAFC (2) 5.861
06-07: Beerschot 8.932 RAFC (2) 6.000
05-06: Beerschot 7.511 RAFC (2) 4.081
04-05: Beerschot 7.278 RAFC geen gegevens
03-04: Beerschot 7.429 RAFC (1e klasse) 6.735
02-03: Beerschot 7.562 RAFC (1) 7.172
01-02: Beerschot 8.403 RAFC (1) 5.712
00-01: Beerschot 7.388 RAFC (1) 6.265

Ik heb altijd de naam van de club met de hoogste toeschouwersaantallen in het vet gezet om het visueel supahspectaculair te maken. Indrukwekkende statistieken van RAFC tegenover Beerschot. Forever in our shadow bwaja :ironic:

Ik wil al op voorhand nuanceren dat Antwerp een véél grotere awaycultuur heeft dan Beerschot en inderdaad een potentieel bezit om mee te draaien in eerste.

Maar als slapende 'reus' (??) zijn bovenstaande statistieken niet indrukwekkend, ge hebt zelfs nog nooit 8000 man gehaald gemiddeld. Ik zou met die cijfers toch niet al te hoog van de toren blazen tegenover Beerschot. Hier is eveneens een groot potentieel om een club te krijgen die een stad als Antwerpen verdient en wij staan al veel verder dan jullie, op zo goed als alle gebied.

Wembley1993
1 september 2011, 00:13
Je kent de definitie van achterban blijkbaar niet of wilt die niet kennen.

Met achterban bedoel ik niet toeschouwersaantal maar de mensen die mogelijk naar antwerp zouden gaan zien in de toekomst (lees als we weer spelen waar we thuis horen). Ik durf er mijn hoofd trouwens op verwedden dat indien u een enquête houdt in de provincie Antwerpen met de vraag voor welke ploeg u sympathie heeft & wel eens een match van zou willen bijwonen dat de uitslag overtuigend in ons voordeel zal zijn. Hoe verklaar je anders dat nu dat er terug wat hoop is aan onze zijde, we meer toeschouwers in 2e klasse hadden bij onze eerste match thuis (tegen Eupen, die btw aanwezig waren met de volle 20 man!) dan jullie in 1e tegen een topper (AA Gent)..

Enkele opmerkingen:

- Die cijfers kloppen niet helemaal, als ik bv zie dat de laatste 3 jaar ons hoogste toeschouwer aantal 9.000 bedraagt kan ik u zeggen dat er minsten 5x 14.000 zaten. Dus voor zover de geloofwaardigheid van uw bron.
- Je vergelijkt een 2e klasser (of een ploeg met degradatiezorgen) met een 1e klasser.
- Je vergelijkt een club die 2x nieuw leven is in geblazen (GBA & BAC) met de daarbij horende mooie vooruitzichten, met een club die 20jaar onder leiding was van een dictator. Het aantal mensen dat weg is gebleven voor Wauters is niet te onderschatten.

Ik kan gerust wel toegeven dat jullie steeds een 7000tal supporters hebben die altijd aanwezig zijn terwijl ze bij ons al eens durven wegblijven.

Jullie hebben nu 7 jaar de kans gekregen om gebruik te maken van onze telleurgang, een tijdje mee bovenaan gedraaid, beker gewonnen & europees. Desondanks is er niets veranderd op het kiel en steek dit nu niet op de clan Versnel, jullie zaten gewoon aan jullie plafond.

Jullie winnen nu in cijfers maar clubliefde speelt waarschijnlijk de belangrijkste rol. Wij hebben ervoor gezorgd dat onze club niet vergaan is. Ik wil jullie nog wel eens een mars zien doen met 2000 man op een dag in de week voor het voortbestaan van jullie club (oh wacht dit is al te laat).

En laat dat nu de reden zijn waarom ik geloof dat jullie steeds in onze schaduw zullen staan. Wij hebben onze eigenheid en dragen onze geschiedenis nog met ons. Dit zijn zaken waar mensen zich in terug kunnen vinden of zoals jullie voorzitter het zou noemen 'een brand', dan wel een echte geen illusie zoals op het kiel.

Nog een prettig seizoen btw en hopelijk bestaat PVO zijnen brand nog volgend seizoen.

Wembley1993
1 september 2011, 00:18
En nu over het transfernieuws:

Onderhandelingen met Radzinkski & Denneboom zijn nog gaande, dus ik verwacht 1 van de 2 nog wel de komende dag(en)

fraaanche
1 september 2011, 01:00
Met achterban bedoel ik niet toeschouwersaantal maar de mensen die mogelijk naar antwerp zouden gaan zien in de toekomst (lees als we weer spelen waar we thuis horen). Ik durf er mijn hoofd trouwens op verwedden dat indien u een enquête houdt in de provincie Antwerpen met de vraag voor welke ploeg u sympathie heeft & wel eens een match van zou willen bijwonen dat de uitslag overtuigend in ons voordeel zal zijn. Hoe verklaar je anders dat nu dat er terug wat hoop is aan onze zijde, we meer toeschouwers in 2e klasse hadden bij onze eerste match thuis (tegen Eupen, die btw aanwezig waren met de volle 20 man!) dan jullie in 1e tegen een topper (AA Gent)..

Tjah dat is dan een discussie over cijfers zwart op wit dat wij meer volk trekken tegenover luchtkastelen dat Antwerp hypothetisch meer volk zou kunnen trekken als ze hypothetisch op een dag hypothetisch in eerste spelen. En dat dan nog terwijl bij die cijfers 4 jaar eerste klasse (waar is den tijd...) van Antwerp zit en nog had ge minder toeschouwers.

Wij trekken gewoonweg al 10 jaar meer volk dan jullie, punt. Dan moet ge niet denigrerend doen komen over Beerschot op dat vlak. Wat hebt ge aan uw 'potentieel' als ge het nooit omzet?

En verder maakt 1 zwaluw maakt de lente niet. Ik leg hier niet voor 10 jaar cijfers neer dat ge minder volk trekt dan ons om dan over Antwerp-Eupen te gaan lullen. Oké, bevestig na die match, stijg naar eerste klasse, haal een jaar lang meer volk dan ons en ik zal hier in alle eerlijkheid toegeven dat ge groter zijt op dat vlak dat jaar. Maar het omgekeerde toegeven ligt bij jullie blijkbaar zeer moeilijk.

En uw hinterland is inderdaad groter dan dat van ons, ge hebt heel de kempen immers vrij voor jullie, terwijl wij meteen botsen op Mechelen en Brussel.

- Die cijfers kloppen niet helemaal, als ik bv zie dat de laatste 3 jaar ons hoogste toeschouwer aantal 9.000 bedraagt kan ik u zeggen dat er minsten 5x 14.000 zaten. Dus voor zover de geloofwaardigheid van uw bron.

De laatste 3 seizoenen in competitie 5x? Dat zou me nu eens ten zeerste verbazen. Maar misschien kan jij dan eens met een goede bron afkomen om dit te bevestigen. In ieder geval, voor Beerschot kloppen de cijfers als een bus.

- Je vergelijkt een 2e klasser (of een ploeg met degradatiezorgen) met een 1e klasser.

Ik weet dat het lang geleden is dat je nog in eerste hebt gespeeld en dat je er daarom uit gewoonte hebt overgekeken, maar er zijn 4 seizoenen eerste klasse bij van RAFC.

- Je vergelijkt een club die 2x nieuw leven is in geblazen (GBA & BAC) met de daarbij horende mooie vooruitzichten, met een club die 20jaar onder leiding was van een dictator. Het aantal mensen dat weg is gebleven voor Wauters is niet te onderschatten.

Echt warm loopt een Beerschotter niet van een geel-rode streep op zijn tenue en Germinalaanhangsels. Dat ga je toch geen positieve omstandigheid noemen voor onze toeschouwersaantallen?

En Verhaegen moet niet al te veel onder doen voor Wauters. Dat zal je op een dag nog wel merken. De laatste 3 jaar hier waren even abominabel als Wauters, de jaren voor 2005 waren ook niet je dat.

En ja we hebben onder Verhaegen een mooie periode gekend (2005-2008), maar ik kan ook over de beker en Wembley beginnen onder Wauters.

Na 3 seizoenen hopeloos kutvoetbal en supporters wegpesten is het een klein wonder dat Beerschot dit jaar status quo ligt qua abonnementen. Ook met het Germinalpubliek dat ten dele wegvalt (mij niet gelaten). Dat heeft zeer zeker te maken met de nieuwe wind in den toren, Beerschot leeft.

Ik kan gerust wel toegeven dat jullie steeds een 7000tal supporters hebben die altijd aanwezig zijn terwijl ze bij ons al eens durven wegblijven.

Chapeau, ik kan gerust toegeven dat jullie belachelijk veel volk trekken op verplaatsing.

Jullie hebben nu 7 jaar de kans gekregen om gebruik te maken van onze telleurgang, een tijdje mee bovenaan gedraaid, beker gewonnen & europees. Desondanks is er niets veranderd op het kiel en steek dit nu niet op de clan Versnel, jullie zaten gewoon aan jullie plafond.

Excuses, wij hebben 3 zeer goede jaren gekend (altijd top-6 met een beker). Vanaf 2005 tot 2008. Als je goed kijkt zie je dat onze supportersaantallen die periode jaarlijks stegen met 1000 supporters. Met een goed beleid had dat zich doorgezet en speelden wij nu voor 12'000 man gemiddeld.

En jullie hebben zoveel jaren gehad dat wij er niet waren met Wembley erbij. Geef jij mij maar eens de cijfers dat jullie toen gemiddeld 10'000 man trokken, dat geloof ik nooit.

Jullie winnen nu in cijfers maar clubliefde speelt waarschijnlijk ook een rol. Wij hebben ervoor gezorgd dat onze club niet vergaan is. Ik wil jullie nog wel eens een mars zien doen met 2000 man op een dag in de week voor het voortbestaan van jullie club (oh wacht dit is al te laat).

En laat dat nu de reden zijn waarom ik geloof dat jullie steeds in onze schaduw zullen staan. Wij hebben onze eigenheid en dragen onze geschiedenis nog met ons. Dit zijn zaken waar mensen zich in terug kunnen vinden of zoals jullie voorzitter het zou noemen 'een brand', dan wel een echte geen illusie zoals op het kiel.

Als Beerschot morgen opnieuw strijdt tegen het faillissement staat er ook 2000 man. In 2011 iets organiseren met het voorbeeld van KVM, met fora en sociale media is wel veel gemakkelijker dan in 1999.

In 1999 was het wel gewoon op. Zowel bij de club als bij de supporters, dat geef ik gerust toe.

En je kan zoveel schreeuwen over je eigenheid en je stamnummer en dit en dat. Je speelt nog altijd in tweede klasse en je trekt minder toeschouwers dan ons met die gegevens. En kom eens een match kijken op het Kiel, alles ademt hier Beerschot, wij hebben ook identiteit en 'x-factor'. Het enige dat Beerschot niet meer heeft is zen stamnummer, maar die worden over 2 jaar toch vervangen door Europese gedrochten van 10 letters, bye bye stamnummer 1.

Nog een prettig seizoen btw en hopelijk bestaan jullie nog volgend seizoen.

Dat is dan insgelijks, schuldenvrij zijn jullie nog verre van en met Verhaeghen weet je nooit wat je in huis hebt. Jullie transfers zijn deftig. Antwerp is eindrondewaardig imo, promoveren lijkt me te hoog gegrepen.

fraaanche
1 september 2011, 01:04
Wat een gigantische tijdverspilling in veel te lange kutdiscussies tussen Antwerp en Beerschot toch altijd. Ik ga me minder laten vangen denk ik.

We gaan elkaar nooit overtuigen en voor de rest interesseert het niemand wat :D

Voor buitenstaanders zijn wij juist hetzelfde hoor: arrogante Antwerpenaars met een veel te klein ploegje in verhouding tot onze wereldstad.

fearofthedark
1 september 2011, 09:44
Kortrijk achter de goal zou terug geweldig zijn :)

Wembley1993
1 september 2011, 11:26
Wat een gigantische tijdverspilling in veel te lange kutdiscussies tussen Antwerp en Beerschot toch altijd. Ik ga me minder laten vangen denk ik.

We gaan elkaar nooit overtuigen en voor de rest interesseert het niemand wat :D

Voor buitenstaanders zijn wij juist hetzelfde hoor: arrogante Antwerpenaars met een veel te klein ploegje in verhouding tot onze wereldstad.

Ik ga hierna er ook niet meer op ingaan :D
Ik heb reeds met verschillende ratten aan den toog gehangen & allen geven ze mij gelijk dat ons potentieel x maal groter is dan dat van jullie. Jij zult dat ook nog wel inzien in de toekomst.

Verhaegen had dit trouwens ook door & daarom zijn wij ook altijd de eerste keus geweest. Hij heeft het geprobeerd bij jullie & het is mislukt. Nu zullen we zien wat er bij ons van terecht komt.

Lorrekvk
1 september 2011, 11:39

Was vroeger het schoonste uitvak in heel België, echt jammer dat ze dat veranderd hebben.

Kortrijk achter de goal zou terug geweldig zijn :)

Vrees dat zoiets nooit mogelijk zal zijn. Zowel voor de veiligheid als voor de mensen die er nu zitten. Maar die tribune is inderdaad iets dat je niet direct ergens anders kunt vinden..

Hoeveel volk zou Antwerp meenemen naar Kortrijk, midden in de week om 20u30? Die tribune heeft 2200 plaatsen.

Kelderke
1 september 2011, 11:42
Om even terug on topic te komen.

Bij Aalst zijn er alweer eens bestuursproblemen... en de financiële toestand ziet er ook niet al te rooskleurig uit.

Waarom komen vurige clubs met een grote achterban toch altijd zo in de problemen en blijven zielloze clubs waar 5 man en een paardenkop komt zien zo gezond?

massief
1 september 2011, 11:50
Rationeler beleid? Minder druk van de achterban?

fearofthedark
1 september 2011, 11:52
Vrees dat zoiets nooit mogelijk zal zijn. Zowel voor de veiligheid als voor de mensen die er nu zitten. Maar die tribune is inderdaad iets dat je niet direct ergens anders kunt vinden..

Hoeveel volk zou Antwerp meenemen naar Kortrijk, midden in de week om 20u30? Die tribune heeft 2200 plaatsen.

toch meer dan de 900 man die de huidige tribune kan voorzien veronderstel ik

Wembley1993
1 september 2011, 11:56

We waren met 2000 in lommel om 8u 's avonds midden in de week. En toen stonden we tussen de dennenbomen. Dus ik verwacht toch wel zeker een zelfde aantal op Kortrijk, moesten we die tribune krijgen. Hopelijk stelt onze FASC dit voor aan jullie bestuur.

Kelderke
1 september 2011, 13:21
Rationeler beleid? Minder druk van de achterban?

Blijkbaar zijn er afgelopen seizoen enorm veel inkomsten van tickets en drank in rook opgegaan. Het is nu 10 jaar geleden dat we failliet gegaan zijn en nog leren ze het niet. Als je eens kijkt naar KV Mechelen, die hebben zich toch mooi herpakt.

Wembley1993
1 september 2011, 13:41
Blijkbaar zijn er afgelopen seizoen enorm veel inkomsten van tickets en drank in rook opgegaan. Het is nu 10 jaar geleden dat we failliet gegaan zijn en nog leren ze het niet. Als je eens kijkt naar KV Mechelen, die hebben zich toch mooi herpakt.

Was bij ons ook het geval, enigste oplossing hiervoor is iemand van supportersfederatie in het bestuur te krijgen. Zodat er iets van controle is.

Jullie zijn ook niet met weinig, zet anders wat druk op het huidige bestuur door bv een protestmars in te zetten. Vergeet wel dan niet dat je best een ander initiatief (lees investeerder) achter de hand kan hebben en je actie ondersteunt mbv media & bv's. Maar dit moet toch wel te doen zijn voor een levendige stad als Aalst.

Succes alvast en hopelijk duurt het niet te lang want beter zal het 9/10 niet worden. Hoeveel volk zit er tegenwoordig nog gemiddeld bij jullie? Ik verwacht van jullie toch de grootste uitsupport op onze Bosuil.

Kelderke
1 september 2011, 13:55
Er zit al een ex voorzitter van een supportersclub mee in het bestuur, is ook de enige bron binnen het bestuur die wat info geeft waar we iets mee zijn.

Ik denk dat we voor thuismatchen gemiddeld rond de 3000 zitten, maar aangezien er inkomsten verdoezeld worden... We hebben wel een goeie uitreputatie, gemiddeld zo een 8 bussen.

Klopgeest
1 september 2011, 18:43
Zou - wederom - enorm zwak zijn van STVV om onze trainer wéér te komen uithalen na een transferperiode. Zwak zwakker zwakst..

Kelderke
1 september 2011, 19:46
Zou - wederom - enorm zwak zijn van STVV om onze trainer wéér te komen uithalen na een transferperiode. Zwak zwakker zwakst..

Ik vind de Franky totaal geen trainer voor daar eigenlijk.

Lorrekvk
1 september 2011, 20:09
Juist gevraagd aan iemand die in de vergadering zit van het coördinatiecomité van Kortrijkse supporters en daar werd voorgesteld om Vak P van de zittribune achter de goal te geven aan Antwerp supporters + de gewone bezoekersvakken natuurlijk.

HRM
1 september 2011, 20:40
Juist gevraagd aan iemand die in de vergadering zit van het coördinatiecomité van Kortrijkse supporters en daar werd voorgesteld om Vak P van de zittribune achter de goal te geven aan Antwerp supporters + de gewone bezoekersvakken natuurlijk.
Zou zeer mooi zijn. In de huidige positieve spiraal verkopen we dat sowieso uit.

Ik vind het trouwens zeer jammer wat er gebeurd met Aalst. Is een club waar ik enorm veel sympathie voor heb, ken er ook een paar gasten is altijd zeer hartelijk als we elkaar zien. Kijk echt al uit naar onze verplaatsing richting Aalst.

Wembley1993
1 september 2011, 20:45

Schitterend!
Ik ben in ieder geval aanwezig.

Kelderke
2 september 2011, 16:58
Ik vind het trouwens zeer jammer wat er gebeurd met Aalst. Is een club waar ik enorm veel sympathie voor heb, ken er ook een paar gasten is altijd zeer hartelijk als we elkaar zien. Kijk echt al uit naar onze verplaatsing richting Aalst.

Ik hoop dat het goed komt, want van het bestuur uit komt er weer niks van info. Een geluk dat het sportieve meezit, anders zal het niet lang duren voor er acties komen denk ik.

Boukreev
2 september 2011, 17:22
bestuur van Aalst is idd een schande. gelukkig hebben ze een goede trainer ;)

Lorrekvk
2 september 2011, 19:43
Antwerp supporters krijgen tribune 4

Wembley1993
4 september 2011, 11:49
Antwerp supporters krijgen tribune 4

Heel de tribune achter de goal dus. Schitterend!

Heel de tribune achter de goal dus, schitterend!
Dat zal weel een hele volksverhuis met zich meebrengen, maar we zullen ons gedragen.:D

Wembley1993
4 september 2011, 11:50
Dubbel

Lorrekvk
4 september 2011, 13:01
Zo laat Kortrijk alweer hun eigen fans in de steek. Spijtige zaak.

Heel de tribune achter de goal dus. Schitterend!

Heel de tribune achter de goal dus, schitterend!
Dat zal weel een hele volksverhuis met zich meebrengen, maar we zullen ons gedragen.:D

Ja, 'hopelijk'. Als hoofdcommissaris Coussement ook nu zijn gedacht wilt doen, en zo min mogelijk politie oproepen voor deze match dan wil ik wel nog eens zien hoe dat gaat uitdraaien.

Al zal er van Kortrijk thuis niet veel verwacht moeten worden, stelt totaal niets meer voor...

Wembley1993
4 september 2011, 13:08
Jullie 'spionkop' zit toch achter de ander goal als ik me het goed voor heb? Ik zie het probleem trouwens niet in, ik denk dat het toch veel veiliger is dat ons vak wordt uitgebreid dan dat er 1000 antwerpsupporters tussen die van jullie zouden zitten. Dus waarom voelen jullie jezelf in de steek gelaten?

Op Kortrijk hebben we voor zover ik mij kan herinneren nog nooit geen problemen gehad btw. En over de ordediensten, het draait meestal beter uit als er zo weinig mogelijk zijn. ;) 80% van de rellen die plaatsvinden is niet met de supporters van de tegenstander maar met de ordediensten.

Hoeveel volk zou er lang jullie zijde zitten?

Lorrekvk
4 september 2011, 13:39
Jullie 'spionkop' zit toch achter de ander goal als ik me het goed voor heb? Ik zie het probleem trouwens niet in, ik denk dat het toch veel veiliger is dat ons vak wordt uitgebreid dan dat er 1000 antwerpsupporters tussen die van jullie zouden zitten. Dus waarom voelen jullie jezelf in de steek gelaten?

Onze spionkop stelt niet veel meer voor. Enkel op verplaatsing is er nog eens wat 'sfeer', en we zijn al met niet veel dan.

Het is gewoon het feit dat ze van tribune 4 altijd een familie en gezinstribune willen maken, maar als er eens een grotere ploeg op bezoek komt, moeten deze mensen telkens wijken voor supporters van de uitploeg, die dan nog meestal hun manieren niet houden (Brugge, Mechelen).

Dit jaar zitten er wat meer mensen in die tribune, dus die moeten nu ook terug wijken hiervoor... We maken er voor Antwerp een complete thuismatch van, al denk ik niet dat dit sportief een voordeel kan zijn, ofwel?

En over de ordediensten, het draait meestal beter uit als er zo weinig mogelijk zijn. ;) 80% van de rellen die plaatsvinden is niet met de supporters van de tegenstander maar met de ordediensten

Tegen Club Brugge en Mechelen was het toch maar kantje boord, nogal wat supporters van de uitploeg zaten dan in tribune 4.

Hoeveel volk zou er lang jullie zijde zitten?

Man of 3000 maximum schat ik.

HRM
4 september 2011, 17:03
Ben vooral blij dat het geen combi is, maak ik er waarschijnlijk een dagje Kortrijk van.

pina
4 september 2011, 19:39
Aalst gewonnen met 3-1 van Roeselare, jammer dat ze op de 1e speeldag zoveel kansen hadden gemist én die penalty. Anders hadden ze 9/9

Bubba
4 september 2011, 21:10
Lommel mist Franky niet, toch mooi kunnen winnen van Tubeke. :woohoo:

Ook zalige reactie van Stef Cuypers over het zoeken van een nieuwe trainer:

"Ja, bij het zoeken van een nieuwe trainer moeten we ook eens kijken naar het profiel dat Sint-Truiden binnen 2 - 3 jaar nodig heeft, dat we daar ook rekening mee houden." :lol:

Hekje#
4 september 2011, 21:56
:rofl:

:ironic:

Klopgeest
5 september 2011, 12:32
Geef Cuypers eens ongelijk, echt een smerige zet van STVV, alweer. Een haatverhouding tussen Lommel & STVV begint zich op te bouwen..

Burny
5 september 2011, 12:46
Ook zalige reactie van Stef Cuypers over het zoeken van een nieuwe trainer:

"Ja, bij het zoeken van een nieuwe trainer moeten we ook eens kijken naar het profiel dat Sint-Truiden binnen 2 - 3 jaar nodig heeft, dat we daar ook rekening mee houden." :lol:

Trainers en spelers veranderen toch zo vaak van ploeg, dat is toch normaal? Of mis ik hier iets?

The Black Mamba
5 september 2011, 12:48
Zou Brepoels niet terug welkom zijn bij Lommel?

Svartálfar
5 september 2011, 12:53
Trainers en spelers veranderen toch zo vaak van ploeg, dat is toch normaal? Of mis ik hier iets?

Brepoels was trainer bij Lommel voordat em bij STVV trainer was
En nu Franky.

Burny
5 september 2011, 12:55
Brepoels was trainer bij Lommel voordat em bij STVV trainer was
En nu Franky.

Dan snap ik nog niet goed waarom het 'alweer' een smerige zet zou zijn, tenzij het gaat om het tijdstip (begin v/h seizoen) bv, 2x na mekaar dan ofzo.

De reactie van Cuypers begrijp ik nu wel :D

pina
5 september 2011, 13:50
smerig is het niet, maar opvallend dat ze twee keer een trainer van eenzelfde ploeg wegkapen. En allesbehalve leuk voor lommel als het 2 keer na mekaar gebeurt.

Svartálfar
5 september 2011, 14:31
En het zijn dan nog eens 2 limburgse ploegen.

Klopgeest
5 september 2011, 15:25
smerig is het niet, maar opvallend dat ze twee keer een trainer van eenzelfde ploeg wegkapen. En allesbehalve leuk voor lommel als het 2 keer na mekaar gebeurt.

Jullie vergeten het belangrijkste ook nog.. Brepoels nam zo maar even Tom Muyters (die totaal flopte) en Vincent Euvrard mee uit Lommel.

Belachelijk dat je als STVV zijnde het uitstekende scoutingsapparaat van Lommel op dergelijke wijze gaat gebruiken, teken van een falend (sportief) beleid bij STVV. Qua infrastructuur en dergelijke zit het daar natuurlijk wél goed in elkaar.

Klopgeest
5 september 2011, 19:24
Ohja, al de adressen (voor bezoekers) van alle teams uit dit seizoen op één overzichtelijke map: Tweede Klasse BE - 2011/2012 - Google Maps (http://g.co/maps/5zsa)

Weebl
6 september 2011, 13:57
sporza: Haagdoren wordt hoofdcoach van Lommel (http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/lagere_klassen/110906_Lommel_Haagdoren)

Geen Gwiedoo bij Lommel..

stormtrooper
6 september 2011, 14:11
Jullie vergeten het belangrijkste ook nog.. Brepoels nam zo maar even Tom Muyters (die totaal flopte) en Vincent Euvrard mee uit Lommel.

Belachelijk dat je als STVV zijnde het uitstekende scoutingsapparaat van Lommel op dergelijke wijze gaat gebruiken, teken van een falend (sportief) beleid bij STVV. Qua infrastructuur en dergelijke zit het daar natuurlijk wél goed in elkaar.

Belachelijk? Goed idee noem ik dat.

Wees eens een beetje objectief, ook als supporter van Lommel.

Klopgeest
6 september 2011, 16:30
Ik ben zeker niet 100% objectief. Maar als je als club de speler direct gaat contacteren in plaats van eerst met de club, ben je al niet bezig volgens de regels van het onderhandelen. Het ergste is nog dat je als club zijnde, STVV dus, niet leert uit deze situatie en x-aantal jaar hetzelfde gaat doen.

Je kan Lommel verwijten dat ze nu met VDE die clausule niet hadden moeten opnemen in het contract. Maar dit is gewoon niet haalbaar in de tweede klasse, denk dat elke trainer op de één of andere manier zo wel kan vertrekken.

Klopgeest
10 september 2011, 11:30
Eupen blijft hard gaan, hopelijk stopt die reeks van overwinningen of we zien ze niet meer terug!

Klopgeest
11 september 2011, 16:55
Tienen - Lommel 1-3, onze youngsters gaan hard! Tegen de verwachtingen in toch een zeer degelijke plaats op de ranking.

Kelderke
12 september 2011, 21:38
Het volledige bestuur van Eendracht Aalst heeft zonet ontslag genomen...

|steven|
12 september 2011, 21:43
Het volledige bestuur van Eendracht Aalst heeft zonet ontslag genomen...
met als gevolg?

Racing_Genk
12 september 2011, 21:52
Zonder erg lees ik op het forum, want er zijn slechts drie die ontslag hebben genomen (als da het hele bestuur is amai:))

Kelderke
12 september 2011, 21:55
Zonder erg lees ik op het forum, want er zijn slechts drie die ontslag hebben genomen (als da het hele bestuur is amai:))

De andere bestuursleden zijn er eind vorig seizoen bijgekomen. En de drie die opgestapt zijn zijn wel onze grootste geldschieters en zaten ook op de belangrijkste postjes.

Kelderke
19 september 2011, 08:52
Beveren nog steeds ongeslagen op kop, hopelijk kunnen we ze volgende week het eerste puntenverlies aansmeren :).

Klopgeest
24 september 2011, 18:46
Vanavond vs Roeselare, hopelijk kunnen we het mooie spel van in de laatste wedstrijden in de competitie weer laten zien, na het onderonsje met Anderlecht woensdag.

Kelderke
26 september 2011, 09:11
Waasland Beveren heeft zijn eerste puntenverlies beet.

Weebl
26 september 2011, 10:43
Tegen wie anders dan Aalst :]

puni
26 september 2011, 18:21
Daerden al ontslagen bij Chalala. :lol:

fearofthedark
27 september 2011, 11:18
Bayat kondigde het vorige week al aan. Daerden geen 9 op 9 en hij mocht starten.

Vraag me af of er veel volk nog gaat zien daar op Chalala?

Wembley1993
27 september 2011, 14:37
Wat een tegenslag gehad dit weekend. Positieve is wel dat we toen Dender nog met 11 was, 30min schitterend voetbalden. Alleen de afwerking ontbrak.

@ Wonkelrijm: wat vond je van WB, zijn die dan echt zo sterk?

Rivfader
27 september 2011, 18:05
Het zat er niet in voor Antwerp. Soms een paar mooie kansen kunnen afdwingen maar over het algemeen slecht voetbal van beide ploegen.

John Doe
27 september 2011, 18:07
Zat er niet in is nu wel veel gezegd, twee keer de paal geraakt en een goal afgekeurd omdat een seconde daarvoor werd tegengefloten.

Kelderke
27 september 2011, 18:18
Wat een tegenslag gehad dit weekend. Positieve is wel dat we toen Dender nog met 11 was, 30min schitterend voetbalden. Alleen de afwerking ontbrak.

@ Wonkelrijm: wat vond je van WB, zijn die dan echt zo sterk?

Dender is toch een triestig ploegje hoor, trekken maar met een handvol supporters richting Antwerpen.

WB was toch de beste ploeg die bij ons al op bezoek geweest is. Versierden veel kansen maar vergaten af te werken, mede door onze enorm sterk keepende Vandenoortgaete.

Het tempo lag gedurende de hele match vrij hoog.

Foose
27 september 2011, 22:36
Wel veel sfeer heb ik gemerkt, woon ni ver van't stadion (Herdersem) en hoorde de supporters serieus goed :p. Was lang geleden dat het nog zo hevig was

Kelderke
27 september 2011, 23:38
Wel grappig toen zowel de Aalst als Beveren sups aan het zingen waren 'de ballon is van kaka'. Het was namelijk Nzolo die floot, hij kon er blijkbaar wel om lachen. Het blijft wel een belabberde ref.

fearofthedark
28 september 2011, 10:02
Het zat er niet in voor Antwerp. Soms een paar mooie kansen kunnen afdwingen maar over het algemeen slecht voetbal van beide ploegen.

zwak voetbal?
ben jij de laatste jaren dan wel eens komen zien?
ik vond het goed voetbal was (zeker in vergelijking met de laatste jaren), zeker de eerste helft was goed.
De 2de was wat minder maar toch.

Kelderke
1 oktober 2011, 14:01
Gisteren op Brussels gewonnen met twee penalties. Vrij zwakke match tegen een doodziek Brussels. De accommodatie voor de bezoekers is ginder toch ook enorm triestig, één tapkraan voor enkele honderden Aalst supporters.

Rivfader
1 oktober 2011, 14:56
zwak voetbal?
ben jij de laatste jaren dan wel eens komen zien?
ik vond het goed voetbal was (zeker in vergelijking met de laatste jaren), zeker de eerste helft was goed.
De 2de was wat minder maar toch.

Ik ben al vaak gaan zien ja. Ze maakten vaak de foute keuzes op vlak van passen geven tegenover vorige matchen. Soms moesten ze veel sneller naar binnen knijpen in plaats van aan de buitenkant te blijven bengelen en vice versa.

Dosunmu stelt me ook wel teleur qua positiespel maar hij heeft wel prachtige ingevingen.

Hopelijk volgende match beter.

Kelderke
1 oktober 2011, 19:30
Nieuwe voorzitter van Aalst is alweer opgestapt. Echt triestig toch ze, prachtige club, grote aanhang, goede resultaten, en toch nooit een stabiel bestuur.

Rivfader
2 oktober 2011, 13:59
Roeselare 0-3 Antwerp. :cool:

Een mooie vijfde plaats nu. Met de top drie dit jaar ben ik al tevreden. Hopelijk spelen ze zoals gewoonlijk weer niet te afwisselend en laten ze dus niet een periode teveel punten liggen.

|steven|
3 oktober 2011, 19:10
Nieuwe voorzitter van Aalst is alweer opgestapt. Echt triestig toch ze, prachtige club, grote aanhang, goede resultaten, en toch nooit een stabiel bestuur.

Financieel zou men terug in slechte papieren zitten... Iets van waar?

Kelderke
3 oktober 2011, 19:21
Financieel zou men terug in slechte papieren zitten... Iets van waar?

Blijkbaar zijn de schulden van vroeger gebleven, we zullen ziet wat de toekomst brengt.

Rivfader
9 oktober 2011, 14:24
Antwerp 2-0 Tienen.
Voetballend zit het wel oké maar we krijgen gewoon de bal er niet in, ondanks we de voorbije matchen altijd de veel beter ploeg waren. Nu hadden we geluk dat de Keeper rood pakte en dus een penalty kregen.

Dosunmu stelt trouwens alleen maar teleur vind ik. Hij wijkt veel te veel uit naar de flanken en naar achter waardoor we met een snelle aanval altijd maar met één spits vanvoor staan.

Een gedeelde tweede plaats nu. Ik hoop dat we de eindrondes halen.

fraaanche
10 oktober 2011, 12:38
Dosumnu heeft een serieuze versnelling en een degelijke voorzet. Voor de rest is dat maar een kieken zonder kop, een bijzonder domme speler.

Cpt. Kablammo
10 oktober 2011, 12:57
Dosunmu is perfect voor een ploeg naar eerste klasse te helpen. Beetje Radzinski na een lobotomie/huisbrand.

Rivfader
10 oktober 2011, 13:18
Alleen speelt Radzinski duizend keer slimmer.

Vedeco
10 oktober 2011, 14:50
Radzinski is ook een pak meer doelgericht en sneller. 2 eigenschappen die cruciaal zijn voor dat type spits. Dosumnu heb ik altijd maar matig gevonden.

Cpt. Kablammo
10 oktober 2011, 16:44
Alleen speelt Radzinski duizend keer slimmer.

Vandaar dat voorlaatste woord in mijn post. :p

DBK
10 oktober 2011, 23:32
Het was echt slecht de zaterdag, chance dat we een penalty afdwingen of het blijft 0-0. Tegen Oostende zal het in ieder geval een pak beter moeten.

fearofthedark
11 oktober 2011, 10:09
Kampioen in 2de worden we niet, eindronde kunnen we misschien halen, maar dan moet antwerp toch nog een targetspits bijhalen

Klopgeest
11 oktober 2011, 10:12
Felbevochten wedstrijd tegen WaaslandBeveren gezien voorbije zaterdag. Een gelijkspel was misschien rechtvaardiger geweest. Onze jonkies doen het verrassend goed, misschien zelfs iets te goed voor het bestuur..

Rivfader
23 oktober 2011, 16:59
En Antwerp laat het voor de 4e keer weeral liggen. :sad:
Die afwerking moet toch echt wel beteren.

fraaanche
23 oktober 2011, 18:00
Penalty van Beveren zou schandalig onterecht zijn geweest. En rellekes :unsure:

DBK
23 oktober 2011, 19:26
Mja, Virant... Ik denk dat er in provinciale betere scheidsrechters rondlopen.

NemesisBE
23 oktober 2011, 20:36
Van waar ik zat had ik totaal geen zicht op wat er gebeurde, maar het was vooral de lijnrechter die vol overtuiging op de 16 meter ging staan. Blijkbaar had Peersman Van Damme neergetrokken...
Voor de rest was Virant wel zwak ja, die zag echt soms dingen die er niet waren :D
Beste man van't veld: Ionescu, wat een actieradius heeft die :eek:
Slechtste speler: Dosunmu, met voorsprong :')

Wel aangenaam matchke, en vooral aangename sfeer. Best hilarisch ook hoe er plots een 10-tal 40-50 jarigen op elkaar begonnen te meppen in't vak naast me :')))

Cpt. Kablammo
23 oktober 2011, 23:26
Kampioen in 2de worden we niet, eindronde kunnen we misschien halen, maar dan moet antwerp toch nog een targetspits bijhalen

In de 16 raken is het probleem niet, afwerken wél. Oris is bijvoorbeeld écht niet iemand die ge in uw ploeg wilt hebben met het vizier op eerste klasse. Trekt veel van het spel naar zich toe bij momenten maar brengt daarvoor te weinig in ruil.

Rivfader
24 oktober 2011, 12:16
Nog een goede afwerker erbij en ik zie het wel goed komen.

fearofthedark
25 oktober 2011, 11:19
hoe zit het met aalst wonkelrijm?
gaan ze door de tussentijdse controle geraken?

Kelderke
29 oktober 2011, 23:14
Er moet 300 000 € gevonden worden tegen eind februari, ik ben daarnet toch al gaan sponseren op het mosselfestijn :p.

Weebl
30 oktober 2011, 09:19
Dat zal wel geen probleem zijn.
Als stad Zottegem de club twee miljoenenrekeningen kan kwijtschelden, zie ik Aalst niet in geldnood komen. Wetende dat Zottegem volgend seizoen in tweede provenciale speelt en al sinds 6 jaar geleden niet eens haar beloften meer kan uitbetalen in derde klasse..

Général Zantas
30 oktober 2011, 10:43
Haha Antwerp, 0-3 in eigen huis tegen Heist is zelfs voor jullie beschamend slecht.

Klopgeest
30 oktober 2011, 10:47
Lommel - Boussu Dour 3-2

Net zoals vorig seizoen een enorme hoog niveau van anti-voetbal van de Dour-spelers. En net als vorig seizoen scoren we in extremis nog de 3-2 als winnende goal. Ik blijf er bij, met nagenoeg een hele nieuwe kern weer zo een schitterende voetbal op de mat kunnen brengen is alleen maar respect waard. Ik durf zelfs zeggen dat ze in Lommel één van de beste scoutingsapparaten hebben uit de omstreek, in verhouding met het beschikbare budget natuurlijk.

Rivfader
30 oktober 2011, 18:13
Haha Antwerp, 0-3 in eigen huis tegen Heist is zelfs voor jullie beschamend slecht.

Weeral hetzelfde probleem als de voorbije matchen, alleen het deksel wel erg zwaar op onze neus gekregen. Hopelijk schaffen ze zich in de transferperiode een goede spits aan want nu is de afwerking huilen met de pet op.

Kelderke
30 oktober 2011, 20:12
Een goeie wedstrijd gezien vandaag in Sint-Niklaas, verdiend gewonnen en een feestje op de bus.

DBK
6 november 2011, 16:54
den Antwerp trok weer op niets :(

Wembley1993
6 november 2011, 23:57
Hopelijk mag Bart De Roover zijn koffers nu pakken, het was weer beschamend vandaag. Met deze kern moet je steeds bij de eerste 4 eindigen.

Rivfader
7 november 2011, 14:32
Een andere trainer mag inderdaad, dit is gewoon ronduit beschamend.

Général Zantas
7 november 2011, 17:27
Go Hofmans!

fearofthedark
8 november 2011, 09:36
Go Hofmans!

Rhandd

ik stel voor dat je als beerschot toch niet veel te zoeken hebt. Kom ofwel zagen op Kielserat of op ons forum. Maar laten we 9lives rat/hond disccusies zoveel mogelijk achterwege...

Alvast bedankt

Général Zantas
8 november 2011, 10:13
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar den Hofmans zijn volgende Facebook-bericht. Altijd lachen :)

Klopgeest
8 november 2011, 10:14
Ik kijk alvast uit naar zaterdag, vs Aalst thuis. Eindelijk nog eens wat supporters in het bezoekersvak, met Woluwe en Boussu Dour zijn we nu niet meteen verwend geweest :D

Nog eens een weerzien met Pedrag Filipovic, die destijds voor Lommel tekende en niet Club Brugge!

Wabbl
8 november 2011, 13:13
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar den Hofmans zijn volgende Facebook-bericht. Altijd lachen :)

Redelijk stomme manier van communiceren inderdaad :p Maar hij heeft zijn FB settings toch al aangepast dacht ik.

En Bart buiten aub.

fraaanche
8 november 2011, 19:07
Rhandd

ik stel voor dat je als beerschot toch niet veel te zoeken hebt. Kom ofwel zagen op Kielserat of op ons forum. Maar laten we 9lives rat/hond disccusies zoveel mogelijk achterwege...

Alvast bedankt

²

Dat eindigt altijd met veel te lange posts :)

Wembley1993
13 november 2011, 18:17
²

Dat eindigt altijd met veel te lange posts :)

Idd :D

Bartje eindelijk buiten na de weer beschamende 2e helft van gisteren. Ik verwacht trouwens niets meer van dit seizoen, zoek maar op het gemak een deftige trainer en voer deze winter of zomer enkele echte versterkingen door.

Ik heb nog steeds 100% vertrouwen in ons nieuw clubbestuur. De veranderingen die reeds zijn doorgevoerd kan je al bijna als waanzinnig beschouwen, onze club zat op het einde van zijn latijn en nu spreken we weer over de toekomst.

Mijn club bestaat nog en daar zal ik ze eeuwig dankbaar voor zijn.

Rivfader
14 november 2011, 16:17
Idd :D

Bartje eindelijk buiten na de weer beschamende 2e helft van gisteren. Ik verwacht trouwens niets meer van dit seizoen, zoek maar op het gemak een deftige trainer en voer deze winter of zomer enkele echte versterkingen door.

Ik heb nog steeds 100% vertrouwen in ons nieuw clubbestuur. De veranderingen die reeds zijn doorgevoerd kan je al bijna als waanzinnig beschouwen, onze club zat op het einde van zijn latijn en nu spreken we weer over de toekomst.

Mijn club bestaat nog en daar zal ik ze eeuwig dankbaar voor zijn.

Een nieuwe trainer en een nieuwe spits (beter dan Dosunmu die totaal niet presteert) kunnen volgens mij echt nog wel wat doen hoor. De promovatie zit er hoogstwaarschijnlijk al niet meer in maar we kunnen de ploeg wel volledig op punt stellen voor volgend seizoen (als de talenten weeral niet verkocht worden).

Vedeco
15 november 2011, 10:19
RAFC STADIUM (http://www.viva-architecture.com/29345/274911/projects/rafc-stadium)

Lopen ze niet te hard van stapel of is dit gewoon een zoethoudertje voor de supporters? :p

fraaanche
15 november 2011, 12:17
Mag er best komen van mij, ieder in zen eigen stadion. Het geld dat de stad biedt voor het gemeenschappelijk stadion wordt verdeeld onder 2 stadionprojecten.

Ik vraag me alleen af hoe Antwerp dan van zen schuld gaat afgeraken als ze de Bosuil-gronden niet kunnen verkopen? :p

Wembley1993
15 november 2011, 16:09
Mag er best komen van mij, ieder in zen eigen stadion. Het geld dat de stad biedt voor het gemeenschappelijk stadion wordt verdeeld onder 2 stadionprojecten.

Ik vraag me alleen af hoe Antwerp dan van zen schuld gaat afgeraken als ze de Bosuil-gronden niet kunnen verkopen? :p

Is ook niet nodig. Wij hebben het geluk dat het grootste deel van de schuldeisers mensen zijn met een rood-wit hart, die dan ook niet percé cash terugbetaald moeten worden.

Vedeco
15 november 2011, 18:37
Is ook niet nodig. Wij hebben het geluk dat het grootste deel van de schuldeisers mensen zijn met een rood-wit hart, die dan ook niet percé cash terugbetaald moeten worden.

Tot dat ze doodvallen en hun nabestaanden hun geld willen. :unsure:

DBK
15 november 2011, 22:02
RAFC STADIUM (http://www.viva-architecture.com/29345/274911/projects/rafc-stadium)

Lopen ze niet te hard van stapel of is dit gewoon een zoethoudertje voor de supporters? :pVolgens mij is dit gewoon een folieke van die architect die blijkbaar een antwerp supporter is.

fearofthedark
16 november 2011, 17:01
Volgens mij is dit gewoon een folieke van die architect die blijkbaar een antwerp supporter is.

Is een folieke ;)

tot op heden is antwerp nog steeds vragende partij voor het gemeenschappelijk stadion.

Wembley1993
16 november 2011, 19:13
Tot dat ze doodvallen en hun nabestaanden hun geld willen. :unsure:

Daar zit natuurlijk het gevaar, maar we hebben nu toch x aantal jaar om onze toekomst veilig te stellen. Hopelijk kunnen we voorbeeld van Gent volgen al zal ik met dat van Mechelen ook al tevreden zijn.

Pedro Poublon
16 november 2011, 19:15
Weet iemand waarom Birger Longueville niet aan spelen toekomt bij Roeselare?
Komt van Lille, via Anderlecht naar Roeselare en zelf daar speelt hij niet?

fearofthedark
21 november 2011, 10:11
dunkovic met onmiddelijke ingang contract ontbonden / ontslagen bij rafc.

De redenen zullen wel al duidelijk zijn voor zij die antwerp wat volgen ;)

Klopgeest
21 november 2011, 10:15
En een droge 0-3 winst op St. Wetteren. Evenveel Lommel supporters als Antwerp supporters blijkbaar. Zo staan we nu blijkbaar op 1 puntje achter Charleroi voor de eindronde van periode 2.

Boterkoek
26 november 2011, 20:43
Amaaai match van Tubeke uitgesteld omdat een van de lijnrechters geprobeerd heeft om zelfmoord te plegen:s

Kelderke
27 november 2011, 16:27
De Waalse vloek is doorbroken, gisteren gaan winnen op het veld van Visé.

NemesisBE
27 november 2011, 17:45
En Wilmssen haalt ook 6/6 met den Antwaaarep!

Wembley1993
27 november 2011, 18:10
Het vuur zit terug in de ploeg, ze knokken weer voor elke bal. Nu nog een deftige voorlijn & we kunnen misschien terug mee vanboven aansluiten.

Rivfader
27 november 2011, 18:20
Het vuur zit terug in de ploeg, ze knokken weer voor elke bal. Nu nog een deftige voorlijn & we kunnen misschien terug mee vanboven aansluiten.

Ik ben in ieder geval al blij dat Oris voorrang op Dosunmu heeft gekregen.

Wembley1993
27 november 2011, 18:31
Ik ben in ieder geval al blij dat Oris voorrang op Dosunmu heeft gekregen.

Ik had Dosunmu toch wel graag op de positie van Peersman willen zien spelen, deze jongen heeft echt 0 voetbalverstand.

Fraze
27 november 2011, 19:12
Ik had Dosunmu toch wel graag op de positie van Peersman willen zien spelen, deze jongen heeft echt 0 voetbalverstand.

Kvind da hij het nie slecht heeft gedaan. Maar ne gretige Dosunmu zou daar indd een pak beter zijn.

Dufour man van de match voor mij.

travis.bickle
27 november 2011, 19:19
Oostende doet precies ook terug mee. 4-0 tegen W-B.

Klopgeest
30 november 2011, 12:34
Zaterdag de topper vs Eupen! Bij winst doen we een hele goede zaak voor de periodetitel, en de plaats in het klassement.

Geweldig dat we na het verlies van maar liefst 8(!) basisspelers toch weer een (welliswaar jeugdig) elftal op de been hebben kunnen brengen, die het wonder boven wonder ook nog eens zeer aardig doen!

Cpt. Kablammo
30 november 2011, 16:24
Kdenk nu wel dat de kansen tegen Eupen niet echt hoog ingeschat moeten worden. Maar het kan wel, natuurlijk.

Klopgeest
30 november 2011, 16:52
Kdenk nu wel dat de kansen tegen Eupen niet echt hoog ingeschat moeten worden. Maar het kan wel, natuurlijk.

En waarop baseer je u dan? Lommel speelt fris voetbal met mooie combinaties en de verdediging staat dit jaar ook erg sterk. Haagdoren en Vandervee doen dat goed sinds Franky VDE naar de boerkes is overgestapt voor het grof geld.

Vedeco
1 december 2011, 10:57
Lol voor het grof geld :rofl:
Denk dat elke trainer zo snel mogelijk de 2e klasse wil verlaten hoor.

Klopgeest
2 december 2011, 15:16
Lol voor het grof geld :rofl:
Denk dat elke trainer zo snel mogelijk de 2e klasse wil verlaten hoor.

Op de hoogte van de manier waarop STVV een 3-tal jaar geleden Brepoels is komen wegstelen in Lommel (alsook Euvrard en Muyters) destijds? Het feit dat ze dat nu wederom proberen (met Vanderelst, Azevedo en Cerigioni) is een teken van een enorm zwak scoutingsapparaat.

stormtrooper
2 december 2011, 15:18
Op de hoogte van de manier waarop STVV een 3-tal jaar geleden Brepoels is komen wegstelen in Lommel (alsook Euvrard en Muyters) destijds? Het feit dat ze dat nu wederom proberen (met Vanderelst, Azevedo en Cerigioni) is een teken van een enorm zwak scoutingsapparaat.

Dat is geen teken van een "zwak scoutingsapparaat". Gij loopt gewoon beu dat ze u spelers komen pikken.

fearofthedark
2 december 2011, 15:26
En waarop baseer je u dan? Lommel speelt fris voetbal met mooie combinaties en de verdediging staat dit jaar ook erg sterk. Haagdoren en Vandervee doen dat goed sinds Franky VDE naar de boerkes is overgestapt voor het grof geld.

serieus.......

grof geld... laat me is lachen.
Net zoals Vedeco zegt

Rivfader
4 december 2011, 15:00
Benieuwd of Antwerp de lijn kan verderzetten. Een 9/9 zou mooi zijn.

Edit : lap...

DBK
4 december 2011, 16:37
wat een achterlijke match was dit...

Bent
5 december 2011, 15:09
Fantastische match gisteren met een schitterende ontlading bij de 3-2. Er was minder volk dan verwacht (gesloten loketten en gebrekkige communicatie hebben toch zijn effect) maar de sfeer was er niet minder om!

Iendracht Veroit! Volgende week Denderfusie inblikken!

fearofthedark
5 december 2011, 15:11
Fantastische match gisteren met een schitterende ontlading bij de 3-2. Er was minder volk dan verwacht (gesloten loketten en gebrekkige communicatie hebben toch zijn effect) maar de sfeer was er niet minder om!

Iendracht Veroit! Volgende week Denderfusie inblikken!

3-2 had afgekeurd moeten worden naar wat ik hier hoor.....
maar proficiat Aalst :)

Bubba
7 december 2011, 10:33
Is er eigenlijk ergens een deftig overzicht van de periodes en de tussenstanden enzo?

Kan op google niet direct vinden van wanneer tot wanneer de periodes lopen, tussenstand in periode 2, ... enzoverder.

Klopgeest
7 december 2011, 10:48
Is er eigenlijk ergens een deftig overzicht van de periodes en de tussenstanden enzo?

Kan op google niet direct vinden van wanneer tot wanneer de periodes lopen, tussenstand in periode 2, ... enzoverder.

Voor al uw statistieken, van nationaal tot de laagste provinciale reeksen:
voetbal - nationaal en provinciaal = vbal4.be (http://www.vbal4.be) !

Bubba
7 december 2011, 12:21
Voor al uw statistieken, van nationaal tot de laagste provinciale reeksen:
voetbal - nationaal en provinciaal = vbal4.be (http://www.vbal4.be) !

Thanks!

Racing_Genk
11 december 2011, 00:05
Lol, binnenkort Eupen weer verwelkomen in eerste klasse? :)

Is volgens mij al tijdje geleden dat een degradant uit eerste het jaar erop meteen heel goed meedraait, meestal presteren die toch maar matig