PDA

Volledige versie bekijken : Internet Hoge ping/trage snelheid

amnesia
11 mei 2011, 15:23
Alvast bedankt om te lezen.

Ik heb draadloos Telenet 60 MBPS op een Acer 3935 laptop. Mijn besturingssysteem is w7, en regelmatig onderhoud ik hem met Tune Up Utilities.

De internetverbinding wordt gedeeld door een 9tal personen, en hier in de studentenbuurt staan de internetkabels op bepaalde tijdstippen roodgloeiend.

Toch denk ik dat er iets niet klopt met mijn laptop. Als ik een speedtest afleg krijg ik altijd een hoge ping rond de 530 en slechts 2 MBPS downloadsnelheid. Als mijn buurman die op hetzelfde netwerk op het zelfde tijdstip zit de test aflegt krijgt hij downloadsnelheden tot 50 MBPS.

Weet iemand wat dit zou kunnen veroorzaken? Zou het te maken kunnen hebben met een slecht functionerende ventilator? (Heb er me al dikwijls aan verbrand)
Kan het dat een niet volledig compatibele driver de oorzaak is? ( automatische driverupdates werken niet perfect)

mdgf
11 mei 2011, 18:33
Heb je een degelijke verbinding met het netwerk? Je buurman zou gewoon betere verbinding kunnen hebben.

amnesia
11 mei 2011, 19:22
Bedankt voor je antwoord. Met buurman bedoel ik de kotgenoot die de kamer hiernaast zit. Denk niet dat dit zoveel verschil kan maken.

Speedtest op mijn smartphone geeft ook betere resultaten weer. Ping: 30 download: 15 MBPS. Ligt dus echt wel aan laptop...