PDA

Volledige versie bekijken : Software Hoe IMAP synchronisatie combineren met POP3 download functionaleit?

Tyfius
8 mei 2011, 19:16
Ik heb een mail account met beperkte ruimte. Aan die ruimte kan ik niets veranderen en ik heb ook geen interesse om via gmail of gelijkaardige diensten om te gaan.

Ik check de mail account in kwestie op verschillende pc's. (Ik heb een voorkeur voor Microsoft Outlook 2010, maar kan dit indien nodig met Thunderbird ook.) Omdat ik hier dagelijks toch wel een aantal berichten mee ontvang en verstuur gebruik ik IMAP zodat alles overal netjes gesynchroniseerd wordt. Omdat IMAP op server niveau opereert wil dat natuurlijk ook zeggen dat alle mails op de server worden bijgehouden. En dat is niet altijd nodig.

Ik ben op zoek naar een manier om via IMAP (of POP3) de mails slechts 30 dagen (of X aantal mails) op de server te houden en ze vanaf dan alleen nog lokaal te hebben. (Op beide pc's weliswaar.) Op die manier heb ik dus overal nog steeds toegang tot het hele archief, en moet ik niet noodzakelijk mails verwijderen, of manueel lokaal opslaan, om onder mijn limiet te blijven.

Kan ik zoiets bereiken via de standaard functionaliteit van Outlook 2010, of via extra software, of is dit helemaal hopeloos?

ludicrous
8 mei 2011, 21:19
Een extra archief aanmaken in outlook 2010 langs uw imap adres, en daar de mails inslepen die je wilt bewaren?

Of iets met auto archieveren iedere 30 aanvangen (ook outlook).

Of autoforward alle mails naar een ander mail adres en verwijder ze op het "kleine" mail adres.

Exit
8 mei 2011, 21:39
met enkel pop3 ipv imap ....

laat kopie achter op server en laat deze wissen na x-dagen

maar als je account grootte beperkt is moet je zowiezo naar iets anders uitkijken als jet het altijd bereikbaar wilt hebben
tenzij het enkel op die 2 plaatsen moet zijn

Tyfius
8 mei 2011, 21:42
met enkel pop3 ipv imap ....

laat kopie achter op server en laat deze wissen na x-dagen

maar als je account grootte beperkt is moet je zowiezo naar iets anders uitkijken als jet het altijd bereikbaar wilt hebben
tenzij het enkel op die 2 plaatsen moet zijnHet is enkel op 2 plaatsen. Maar het probleem met POP3 is dat niets gesynchroniseerd is. Dus al mijn gelezen berichten worden op de andere pc opnieuw binnen gehaald als ongelezen, en de verzonden items worden ook niet gesynchroniseerd.