PDA

Volledige versie bekijken : Video VLC (overlappend beeld)

bugsystyle
16 april 2011, 00:33
In VLC op mac heb ik de laatste tijd last van volgend probleem (zie foto)

http://i54.tinypic.com/97il5e.png

wat zie je:
Er is een video die speelt. (hier een recente .AVI file) en af en toe "crasht" het beeld: je krijgt het beeld te zien zoals op de foto, maar op de achtergrond zie je vaag hoe het normale beeld verder speelt. Na 2 seconden doet ie weer normaal verder. (het geluid gaat ook verder)

Ik heb dit niet als ik een DVD afspeel in VLC.

Wat zou het probleem precies zijn? Al meermaals proberen te googlen, maar ik weet niet hoe ik dit probleem moet benoemen.
Hartelijk dank

Ohja, ik denk dat ik dit altijd al wat gehad heb, maar vroeger alleen bij oude files.

maxdevis
16 april 2011, 11:00
had dat een tijd terug ook voor. Af en toe zoiets kan wel normaal zijn, maar bij mij was dat toen elke 2 minuten ofzo.
Ik heb ergens iets in de instellingen aangepast, maar ik weet totaal niet meer wat.

zoek eens in google op vlc mac artifacts

bugsystyle
16 april 2011, 16:15
Alvast bedankt voor de benaming, ondertussen al wat zitten googlen, maar nog nog geen oplossing gevonden.

EternalSilence
16 april 2011, 16:50
Dat heb ik ook soms.
of het ligt aan een verkeerde rip van het video bestand
of u pc heeft het te druk, waardoor hij rekenkracht tekort komt (=bv meerdere programma's opstarten)

bugsystyle
16 april 2011, 18:26
Ik denk niet zozeer dat het aan de rekenkracht is.
De rip dacht ik ook, omdat het vroeger enkel met oude bestanden was. Nu vallen de nieuwe bestanden daar ook onder. Het zijn wel altijd .AVI files (Maar dat zou me verbazen)

PureFun
17 april 2011, 11:42
Download een oudere versie van vlc.

bugsystyle
17 april 2011, 14:33
Download een oudere versie van vlc.

Serieus? Wat is dat dan met de oude versies dat het wel zou werken?

sneax
17 april 2011, 14:37
Dit komt omdat vlc frames overslaat, aangezien bij de meeste codecs het ene frame afgaat van informatie die in het vorige frame zit krijgt ge dus stukken van het vorige frame in de huidige frames, meestal tot er van scene verandert wordt (dus wanneer die informatie ververst wordt).

Aan wat kan dit liggen, aan vanalles eh :p ik heb dit af en toe als ik afspeel van een netwerkdrive, ik heb het zonder gpu versnelling op mijn laptop (slechts i3 ulv en die kan niet volgen voor full hd), er kunnen andere programmas zijn die tijdelijk ff uw hd choken of uw cpu/gpu choken, etc... of gewoon inefficiente van vlc of de codecs die ze gebruiken.

bugsystyle
21 april 2011, 11:15
KHeb inderdaad minder last met een oudere versie vana VLC.
thx!

mdgf
21 april 2011, 20:26
Dat "probleem" is de belangrijkste reden dat ik VLC niet meer gebruik, tegenwoordig is het altijd (S)Mplayer (ik had ook meerdere videos met een audiocodec die vlc niet heeft en mplayer wel) of soms MPC-HC. Dan heb ik het in elk geval nooit.

brunk
23 april 2011, 09:54
Als het aan het skippen van frames zou liggen...
Ik weet het niet hoor, maar ik heb er ook last van.
In de vlc preferences kan je skip frames wel uitvinken. het proberen misschien waard?