PDA

Volledige versie bekijken : Internet Webpagina kan niet worden weergegeven

E-riko
22 januari 2011, 12:13
Hoi allen,

ik kan niet surfen op mijn beide browers, ik krijg het bericht dat de webpagina kan weergegeven worden, zowel op Safari als IE.
Heb een draadloos netwerk, alle andere pc's werken, alleen de mijne niet.
Gisteren ging alles trouwens perfect op de mijne, twas sinds deze voormiddag pas bij het eerst aanzetten dat het probleem zich voordeed.

Werk nog met XP, als ik daar de "Netwerkcontrole" uitvoer zegt het programma dat er geen problemen zijn met de internetverbinding op zich.
Heb de kabel van de router uitgetrokken en weer ingestoken, maar dat werkt ook niet.

Heb de Windows firewall uitgezet en werkt ook niet.

Moet ik mss mijn hele internet verbinding wegdoen op mijn pc en opnieuw herinstellen?
Of zal het probleem toch blijven als het ligt aan 1 of andere instelling dat ik over het hoofd zie?

Alleen mails verzenden en ontvangen gaat nog...

Http://mijn ip adres, dat gaat ook niet.
Wel op de andere pc's. Mijn ip adres begint met 192, dit is niet normaal volgens de Telenet helpdesk en zou mss iets zijn met de router?
Router is een Linksys.

alvast bedankt!

E-riko
22 januari 2011, 12:23
ik had vroeger nog zo een programma om je internet verbinding te resetten met 1 click, wss je ip adres of iets anders ik weet het niet, spijtig genoeg al verwijderd en ik weet niet meer hoe het heette, maar zou dat helpen en weet iemand wat ik bedoel? :s

edit:

gebeld naar telenet helpdesk en zij denken dat het probleem aan mijn router ligt.
Want mijn internet op zich gaat perfect, en alle andere pc op het netwerk kunnen ook surfen.
Bij eigenschappen -> TCP/IP staat alles op automatisch aanwijzen.

Ze denken dat het de router zelf is omdat ik een 192 ip adres toegewezen kreeg...

Mijn router is een Linksys, naar wat moet ik krijgen om zo een dynamisch ip adres te krijgen dan?

edit2:
in SAFE MODE kan ik wel surfen.....

Ik zou anders alles willen verwijderen van mijn draadloos internet in XP, maar mag ik hier alles in het lijstje verwijderen?
http://users.telenet.be/erikoo/net.PNG
ik kan zelfs die image uploaden via ftp

edit 3:
ik heb nogmaals eens tips gevraagd bij telenet :p
en uiteindelijk geconcludeerd dat het wss software gebonden is (en niet met de router zoals de vorige) aangezien ik in SAFE MODE wel kan surfen.
Hij dacht mss aan een anti virus dat verlopen is en dat als soort marketing truck u verplicht om het te kopen en daardoor alles tegenhoudt.
Lijkt mss niet onozel, maar wel raar in die zin dat mijn anti virus al een paar dagen, althans meer dan 1 week is verlopen....
Hoe dan ook ik zal het eerst verwijderen en zien of dat effectief werkt.

De naam van de antivirus is Kaspersky btw...

Nielsvds
22 januari 2011, 18:31
Probeer eerst dit: druk de windows toets samen met r typ nu cmd druk enter typ nu ipconfig /flushdns druk op enter, typ vervolgens ipconfig /release druk enter, typ vervolgens ipconfig /renew druk enter en typ exit druk enter.

Welke beveiligingssoftware is er geïnstalleerd?

Om je internet settings te resetten kan je winsock fix (http://www.softpedia.com/progDownload/WinSockFix-Download-15337.html)gebruiken. Maar denk niet dat dit je probleem is omdat je wel in safe mode kan surfen.

E-riko
22 januari 2011, 18:42
dat was het programma dat ik zocht :)

zal uw tips es proberen, want het verwijderen van mijn (reeds enkele dagen verstreken) anti virusprogramma hielp ook niet om te surfen.

E-riko
22 januari 2011, 18:52
Probeer eerst dit: druk de windows toets samen met r typ nu cmd druk enter typ nu ipconfig /flushdns druk op enter, typ vervolgens ipconfig /release druk enter, typ vervolgens ipconfig /renew druk enter en typ exit druk enter.

Welke beveiligingssoftware is er geïnstalleerd?

Om je internet settings te resetten kan je winsock fix (http://www.softpedia.com/progDownload/WinSockFix-Download-15337.html)gebruiken. Maar denk niet dat dit je probleem is omdat je wel in safe mode kan surfen.

hm spijtig genoeg mocht het ook niet baten.
Ook een teruggaan naar een systeemherstel punt van paar weken terug helpt niet....
Kzal mss nog 1x proberen om naar een herstelpunt van een paar maand geleden te gaan, maar ik vrees ervoor.

Ik ben al van plan om nen back up te maken en mijne recovery disk te gebruiken, voor de eerste keer sinds ik de laptop heb gekocht in 4 jaar ofzo.
En hoogstwss ligt het aan 1 enkel software gebonden iets dat ervoor zorgt dat ik op geen 1 van mijn 2 browsers kan surfen....

Ik had dus Kaspersky anti virus + enkele anti malware software die ik ook reeds heb verwijderd.
Maar wss zijn er nog deeltjes over in het register en mss heeft dat een invloed, ik weet het niet.

Nielsvds
22 januari 2011, 18:58
Toen ik Kaspersky trial installeerde had ik ook geen internet meer. Hier (http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208279463) kan je de restanten mee verwijderen. Ik zou Kaspersky verdenken.

E-riko
22 januari 2011, 19:13
Toen ik Kaspersky trial installeerde had ik ook geen internet meer. Hier (http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208279463) kan je de restanten mee verwijderen. Ik zou Kaspersky verdenken.

merci voor de tip!
ziet er trouwens een handig tooltje uit...

Maar isda normaal dat na het heropstarten het programmatje in kwestie nog steeds in het lijstje staat?
En mijn lijst is lang trouwens :s

Exit
22 januari 2011, 23:29
als je ip 192.x.x.x is dan heb je ofwel een router OF heb je een vast ip op je pc

controleer dus dat laatste eens
eigenschappen netwerk verbinding - tcp-ip settings - ip en dns moet op autom staan
in IE - menu - extra - internet instellingen - verbindingen - "autom ...." en bij proxy niets ingevuld (uitgevinkt)

E-riko
22 januari 2011, 23:57
jeps alles staat uitgevinkt, de mannen van telenet hebben daar ook op gewezen, maar das dus ook in orde...

Exit
23 januari 2011, 11:47
en als draadloze beveiliging uitgezet wordt op de router, werkt het dan wel?

indien ja = uw driver/pc/draadloze ontvanger kan niet overweg met het gebruikte beveiligingstype

wep, wpa of wpa2?

E-riko
23 januari 2011, 12:38
zit nu met een groter probleem...
heb al die instellingen uitgezet van mijn router instellingen dus, en ik heb ook geen verbindinging met de 2e laptop.

Maar ik had dus van die beveiligingsinstellingen moeten blijven he...

Twas trouwens WEP beveiliging

edit: probleem gefixed door router met pc te verbinden, heb daardoor gelukkig aan de router instellingen kunnen geraken en alles terug bij het oude gezet.
Das kan nu weer prefect draadloos surfen met de 2e laptop in huis.

Ik denk dat het probleem ligt bij mijn pc alleen, software gebonden.
Feit is dat het niet aan telenet verbinding ligt en ook niet aan de router (want ik kan perfect draadloos surfen op 2e laptop)
En als ik in safe mode heropstart kan ik wel perfect surfen met mijn eigen laptop.
In Safe mode draai je aan een minimum aan software zeker? wss zit er 1 of andere kutprogramma mijn browers te blokkeren...Kaspersky?

Dunno, maar het verwijderprogramma van hierboven helpt niet, dus ik ga morgen gewoon mijn recovery disk gebruiken en mijn pc dus herinstalleren