PDA

Volledige versie bekijken : 2002 Peugeot 106 GTI / Swiss Hutless TKM 4s

Pagina's : [1] 2

ditn_tae
12 januari 2011, 21:48
Inleiding

Op de gezegende dag 5 november 2004 kreeg ik mijn autorijbewijs.
Na ongeveer 2tal weken zoeken heb ik mijn eerste auto gekocht.
Dit was een skoda felica 1.9 D(75 pk) met 165 000 kilometer op de teller.
Ik heb met deze wagen veel kms en plezier beleefd(5 jaar +- 200 000km) tot ergens in 2009.
Ik was toen rustig aan het wachten aan de lichten totdat er iemand in mijn gat reed.
Auto werd per total verklaard, geen 400 000 of 5000 000 km record dus

Na vijf jaar dus op zoek naar een nieuwe wagen.Opnieuw niet zolang moeten zoeken,het werd een peugeot 106 1400(75pk) met weinig kms(75000km).
Helaas heb ik niet lang met deze wagen kunnen rijden,na een vijftal maanden opnieuw iemand tegen mijn auto gereden.
Ditmaal heeft iemand op mijn neus gereden.Gevolg opnieuw wagen per total verklaard.Ik was wel in mijn recht maar veel ben je er niet mee.Ik was toen redelijk pissed om 2 wagens in +-6 maanden verliezen,ik heb dan maar een tijdje met de fiets naar werk/training te gaan.

Na een tijdje begon dit toch door te wegen(20 km naar werk,15 km naar training) en ben ik opnieuw beginnen uitkijken naar een andere wagen.

Vroeger wilde ik altijd met één van volgende wagens rijden opel kadett,peugeot 106 gti of peugeot 306 maxi... .
De derde was dus geen optie en de eerste bijna onmogelijk om nog in goede staat te vinden,de focus lag dus vooral op de peugeot 106 gti.
Ik heb toch een aantal maanden zitten zoeken,aantal gti's gaan bekijken maar deze hadden oftewel teveel kms en/of te afgetrapt,versleten.
ik had bijna de hoop opgegeven totdat ik een ad zag staan voor een peugeot 106 gti in de Ardennen.
Direct een afspraak gemaakt in mijn beste frans en de volgende dag de auto gaan bekijken.
vijf minuten bekijken en vijf minuten testrit was al wat ik nodig had om te weten dat ik deze auto moest hebben,En zodus mijn huidige wagen de peugeot 106 gti.

gegevens van de wagen toen ik hem kocht in 2009:
peugeot 106 gti 1600 16 kleppen
bj 2002
83000km
120pk
compleet origineel decat pipe/veerpootbrug en draagarm meegekregen
lederen zetels+rode vloerbekleding
35 liter naft

Peugeot 106 GTI specifications (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=100738)

herstellingen totnutoe:
draagarm vervangen
alternator vervangen
lambdasensor vervangen
distributieriem+spanrollen+v-snaar laten vervangen
boegies vervangen
filter/abs sensoren uitgekuisd

gedane mods door vorige eigenaar:
torsieas verlaagd
rood vloerkleed?

gedane mods door mezelf
airbox & een k&n 57i filter.

aangekochte stukken nog onderweg:
kamracing uitlaat en centre pipe van supersprint
nieuwe schakelstangen & shortshift
peugeot 205 1.9 speedlines=>moeten nog wit gepoedercoat worden

Plannen
nieuwe banden
B6 schokdempers
volledige upgrade van het remsysteem
266mm schijven/remklauwen/remblokken/leidingen/vloeistof en hoofdcylinder?
sportcat/decat
spaghettispruitstuk
misschien andere nokkenassen

verdere plannen
Alles leren over de auto en de 106 algemeen
Mijn 106 1400 staat nog thuis,dit is nu mijn leerwagen
Ondertussen ook rustig op zoek naar een 106 rallye

foto's van toen ik net de auto had,binnenkort komen er nieuwe bij
Zijkant (http://i32.tinypic.com/33k9ily.jpg)
Voorkant (http://i26.tinypic.com/28a446s.jpg)
Binnenkant (http://i27.tinypic.com/24dh9vt.jpg)
Onder de motorkap (http://i31.tinypic.com/jidzsj.jpg)
Achter (http://i32.tinypic.com/i2o6yh.jpg)

ditn_tae
12 januari 2011, 21:50
Vandeweek ook eens de engine ruimte uitkuisen,die is nogal vuil.
Ook ga ik de 205 speedline velgen laten poedercoaten,zo zullen ze er dan ongeveer uitzien
witte 205 speedline velgen op zwarte 106 gti (http://img150.imageshack.us/img150/3912/dscn1183vz3.jpg)

ditn_tae
13 januari 2011, 19:28
Vandaag volgende gekocht 2dehands :)
Haynes Peugeot 106 Petrol & Diesel 91-04 J to 53

citrofenwick
13 januari 2011, 19:32
deze ga ik volgen :)

om de engineruimte uit te kuisen raad ik u aan om met een ontvetter op de vettigste plekken te spuiten en er dan voorzichtig met de hogedrukspuit op te gaan.

Opletten voor alternator, ontsteking, inlaat etc.
Sommigen laten de motor draaien als ze hem afspuiten. Wel maken dat hij koud staat.

Stancke
13 januari 2011, 19:38
Vandaag volgende gekocht 2dehands :)
Haynes Peugeot 106 Petrol & Diesel 91-04 J to 53

Heb ik ook, handig boekske alleen jammer dat er geen kleurenfoto's instaan:(

ditn_tae
15 januari 2011, 14:50
Mja je kan niet alles hebben.
Lijkt me enorm handig om veel bij te leren+guide van hoe je dingen moet doen :)

Ik zit nog te wachten op mijn aangekochte stukken dus voorlopig kan ik niets doen.
Dan maar sleutelen/afbreken aan de 1400
Moest iemand interesse hebben in bepaalde stukken :)

desolation
15 januari 2011, 15:49
die haynes manuals vind ik echt bazaar, de nederlandse tegenhanger "vraagbaak" is imho 10 keer beter qua omschrijving, afbeeldingen en duidelijkheid

ditn_tae
15 januari 2011, 18:48
Staat fase 2 daar ook in,ik had dit boek ook gezien 2dehands maar erna stond er 1996-1998.

Dirkxke
16 januari 2011, 03:26
Maat van mij heeft ook zo eentje.

is al een hoop werk ingestoken (andere nokken, uitlaat (peugeot sport group N), uitlaatcollector + piggyback) en draait 153pk.
Verder staan er bilstein dempers met eibach veren op, stabi baren onder en boven, een setje semi's (888), big brake kit, leeg gehaald en kuipen met 3 punts gordels erin.

laatste keer dat ik mee ben geweest naar zolder ben ik er hondsziek uit gekropen. Bochten pakken kunnen ze verdikke goed :D

ditn_tae
16 januari 2011, 13:10
140+ pk is mijn streefdoel,als ik het ooit ga halen is wat anders,
de wagen wordt gebruikt als daily :)
Welke nokkenassen zitten er dan,waarschijnlijk agressieve?

Dat kan ik goed geloven,daarom ook dat ik zo graag met deze auto rij.
ik moet veel binnenbanen doen en dan is het echt een plezier om ermee te rijden :)

citrofenwick
16 januari 2011, 13:42
140+ pk is mijn streefdoel,als ik het ooit ga halen is wat anders,
de wagen wordt gebruikt als daily :)
Welke nokkenassen zitten er dan,waarschijnlijk agressieve?

Dat kan ik goed geloven,daarom ook dat ik zo graag met deze auto rij.
ik moet veel binnenbanen doen en dan is het echt een plezier om ermee te rijden :)
140pk is niet zo moeilijk hoor. Sommige van die blokjes halen dat al na een remap zonder katalysator en een goeie luchtfilter.

@ dirkske: bovenaan kunde geen stabistang steken. Waarschijnlijk bedoelt ge draagarmbrug en veerpootbrug :)

ditn_tae
16 januari 2011, 17:44
Zonder remap wel,dat is een van de laatste stappen die ik ga doen.
Anders mag ik het nog eens doen :)

Ben aan het twijfelen of ik die veerpootbrug & draagarmbrug wel ga plaatsen.
Veerpootbrug is niet echt goed op een gti? en draagarmbrug ga ik overal overheen schrapen.

Van de andere auto de hoofdremcilinder proberen te verwijderen.
Eerst heel veel gekloot omdat die bouten op onmogelijk plaatsen zitten om dan vast te stellen dat hij niet los kan :@(zit nog iets vanbinnen)

citrofenwick
16 januari 2011, 20:25
Nee, normaal krijgde die in 5 minuten los hoor.
Gewoon eerst de 4 remleidingen afkoppelen, dan de 2 boutjes en dan kunde hem er gemakkelijk uit trekken.

Als de wartels van de remleidingen niet los willen kunde ze makkelijkst met een vise-grip los maken. Ofwel nijpt ge de leidingen af tot tegen de wartels en dan kunde er een rateltje opzetten, waarmee het soms ook makkelijker gaat.

Wat de veerpootbrug betreft. Waarom zou die niet goed zijn op een GTI?
Een draagarmbrug verbetert het weggedrag enorm, maar ze komt idd nogal laag. Bovendien moogde ze elk jaar terug demonteren voor de keuring.
Maar uw 106 is toch niet verlaagd? Dus in principe moet dat wel meevallen.

Ik had op mijn eerste GTI ook een draagarmbrug, maar nu niet meer omdat die idd te laag kwam.

ditn_tae
16 januari 2011, 21:29
Hm ben efkens niet mee.
je hebt eerst zo een reservoir met remleidingen etc,indien je dat loskoppelt kan je deze uit een soort trommel halen.Is die trommel dan de hoofdremcilinder?
Ik heb er al serieus aan getrokken maar dat kwam precies niet los omwille van soort staaf die kweetniet waar naartoe gaat.

Al paar keer gelezen dat het toch geen nut heeft,nauwelijks verbetering.
Voor de show ga ik het er niet opzetten:)
Draagarmbrug daarintegen wel,maar ik ga inderdeed eerst kijken hoe laag die komt.

Stancke
16 januari 2011, 21:31
Begin maar een route uit te tekenen zonder verkeersdrempels, als je die nog van plan met om te verlagen:D

Al uw uitlaat binnen? Ik verwacht morgen m'n SuperSprint decat...

ditn_tae
16 januari 2011, 21:56
Verlagen ga ik niet meer doen,is goed genoeg standaard van een gti.
De banen waar ik iedere dag moet op rijden zijn ook niet echt ideaal te noemen.
(en ieder jaar te bewonderen in cape passendale :) )
Zal wel zien,maar ik toch eerst goed meten zodat ik zeker geen fratsen tegenkom.

Nope,er zat een deuk in de uitlaat dus ze moeten een andere maken.
Hopelijk volgende week.

En dan in februari/maart andere velgen banden & B6 schokdempers.
Dat zal pas een upgrade zijn :)

citrofenwick
16 januari 2011, 22:30
Hm ben efkens niet mee.
je hebt eerst zo een reservoir met remleidingen etc,indien je dat loskoppelt kan je deze uit een soort trommel halen.Is die trommel dan de hoofdremcilinder?
Ik heb er al serieus aan getrokken maar dat kwam precies niet los omwille van soort staaf die kweetniet waar naartoe gaat.

Al paar keer gelezen dat het toch geen nut heeft,nauwelijks verbetering.
Voor de show ga ik het er niet opzetten:)
Draagarmbrug daarintegen wel,maar ik ga inderdeed eerst kijken hoe laag die komt.
Hier staan een paar interessante documenten:
AXCLUB :: Bekijk onderwerp - Hoe vervang ik de hoofdremcilinder en remmen ontluchten (http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11167)

en

http://uploadjefoto.axclub.nl/2009/2009_06_21-14.45-27.jpg
B - Remolie reservoir
C - Hoofdremcilinder
D - Rembekrachtiger
E - Vaccuum aansluiting rembekrachtiger
(ook efkes geleend van axclub)

Om de hrc los te maken moet je gewoon eerst die 4 remleidingen losmaken. Dan die 2 schroefjes waarmee hij op D, de rembekrachtiger zit, en dan kan je hem er gewoon uitschuiven.

nog info:
Rembekrachtiger (http://www.marcovw.nl/Motor/Remsysteem/Rembekrachtiger.htm)

En het kan idd wel zijn dat je een veerpootbrug op een 106 minder voelt. En zeker minder met de standaard ophanging. Een 106 heeft een verstevigingsbalk achter het dashboard zitten die ook een beetje werkt als veerpootbrug.

ditn_tae
17 januari 2011, 12:36
Aha nu ben ik mee,komt er dan op neer dat de hoofdremcilinder als los is dan ... :)
De problemen die ik heb zijn dan met de rembekrachtiger.
ik heb die vier bouten losgedraaid en dan kan ik de trommel eruit nemen,maar langs achter is er nog een buis die eraan hangt.
En nu weet ik niet hoe ik dit eruit moet krijgen :)

citrofenwick
17 januari 2011, 12:47
hmm check dit eens?
http://michel.axclub.nl/WPH/008922/11/453-1-2.pdf

Zelf heb ik dat eigenlijk ook nog nooit verwijderd. Als gij het doet en hier zegt hoe ge het gedaan hebt is dat makkelijk voor mij :D

The Barnacle
17 januari 2011, 15:19
Vandeweek ook eens de engine ruimte uitkuisen,die is nogal vuil.
Ook ga ik de 205 speedline velgen laten poedercoaten,zo zullen ze er dan ongeveer uitzien
witte 205 speedline velgen op zwarte 106 gti (http://img150.imageshack.us/img150/3912/dscn1183vz3.jpg)

:drool: :drool: :drool:

ditn_tae
17 januari 2011, 17:40
Ah nu versta ik het(hoop ik).
Ge moet die stang vanbinnen uit losmaken en dan kan die los :)

@The Barnacle
Die combinatie is inderdaad :love:,was aan het zoeken voor velgen en ik kwam die foto tegen.
Direct verkocht.

citrofenwick
17 januari 2011, 19:15
weet het te zeggen hé ^^

en die velgen zijn idd geil!

Dirkxke
17 januari 2011, 23:10
140pk is niet zo moeilijk hoor. Sommige van die blokjes halen dat al na een remap zonder katalysator en een goeie luchtfilter.

@ dirkske: bovenaan kunde geen stabistang steken. Waarschijnlijk bedoelt ge draagarmbrug en veerpootbrug :)

juist, twas dat wat ik bedoelde.

@ topicstarter, het zijn niet echt heel scherpe nokken (scherpste wat gingen zonder vervangen van klepveren etc). maar stationair draait hem gelijk ne v8 :D

ditn_tae
18 januari 2011, 18:39
:)
Geraak je daarmee door de keuring,als die stationair zo draait krijgen die dan geen argwaan ofzo.
Het is dus een daily dus hij moet wel door de keuring geraken,daarom dat de nokkenassen niet te scherp gaan zijn.

Die rembekrachtiger zal zijn voor als ik vroeg thuis ben,je kan er moeilijk aan en het is te vroeg donker .

Van banden krijgen volgende nog goede commentaar:
195/45R15 KUMHO KU31 78V

Mijn ervaringen op het circuit met een standaard Ax Gtitje en die banden zijn heerlijk! hoe fijn de auto te plaatsen was en controleerbaar op de grens en die grip in de bochten heerlijk. Nu hopen dat ze op de 106 net zo goed bevallen

....

Hankook K105

Michelin pilot exalto's

citrofenwick
18 januari 2011, 20:11
Geraak je daarmee door de keuring,als die stationair zo draait krijgen die dan geen argwaan ofzo.
Het is dus een daily dus hij moet wel door de keuring geraken,daarom dat de nokkenassen niet te scherp gaan zijn.

Die rembekrachtiger zal zijn voor als ik vroeg thuis ben,je kan er moeilijk aan en het is te vroeg donker .

Van banden krijgen volgende nog goede commentaar:
195/45R15 KUMHO KU31 78V

Mijn ervaringen op het circuit met een standaard Ax Gtitje en die banden zijn heerlijk! hoe fijn de auto te plaatsen was en controleerbaar op de grens en die grip in de bochten heerlijk. Nu hopen dat ze op de 106 net zo goed bevallen

....

Hankook K105

Michelin pilot exalto's
Nah, daar kijken ze niet naar. Totaal niet mee inzitten ^^ Het enige dat bij echt scherpe nokkenassen voor problemen kan zorgen is een te hoge co-waarde. Maar dat zal normaal wel geen probleem zijn. En in nood valt daar wel een mouw aan te passen.

En ivm die rembekrachtiger.
Haal eerst de motor er uit. Dan kunde er beter aan :D
Ge haalt hem er waarschijnlijk toch nog uit, dusja...

En ik denk dat ik al weet van wie die gebruikerservaring komt van die kuhmobanden. Ik ben vorig jaar een rondje met hem meegeweest op de ring en hij reed met een 100% standaard ax (dus zelfs de dempers, veren en geen veerpootbrug) op gelaste rolkooi na in +- 9:30 om de ring. En met 1.4 100pk is dat zeker niet traag :) Qua grip moeten ze volgens mij weinig/niet onderdoen voor michelin pilot exalto banden.
Nu heeft hij ook een 106 GTI gekocht.

ditn_tae
18 januari 2011, 23:14
Goed om te weten :)

Ik denk dat die rembekrachtiger van binnen eruit moet,die lang loopt precies naar binnen tot ergens achter stuur.
Ik ben nog aan het zoeken wat er allemaal afgekoppeld moet worden voordat hij eruit kan.

Stond ergens op internet toen ik informatie over banden aan het zoeken was:)

ditn_tae
19 januari 2011, 16:50
Nog vraagske,

Moet na het plaatsen van nieuwe schokdempers de wagen uitgelijnd worden?

VMax
19 januari 2011, 18:06
Nog vraagske,

Moet na het plaatsen van nieuwe schokdempers de wagen uitgelijnd worden?

Normaalgezien wel.

bram1987
19 januari 2011, 18:18
hangt er vanaf hoe u ophanging ineen zit...

citrofenwick
19 januari 2011, 18:26
Gezien de demper een deel van de dragende constructie is van de veerpoot zou ik het denk ik wel doen. En ook omdat alles uit elkaar moet.

Dit zijn rallye ph2-veerpoten:
http://i741.photobucket.com/albums/xx59/fenwickax/hangaar/rallye/SDC13168-.jpg

ditn_tae
19 januari 2011, 22:29
dejeu,dan moet ik wachten totdat de schokdempers binnen zijn voordat ik de banden er kan opzetten :)

Nog klein vraagske,hoe kuis je vloerkleed van de auto best?

Wat me net ook opvalt,106 rallye/gti gaat zo goedkoop in nederland.
je kan er precies ook veel meer vinden,hoe komt dat eigenlijk?

citrofenwick
19 januari 2011, 22:47
Uw banden gaan nie kapot gaan van een maandje met een niet 100% juiste uitlijning te rijden hoor :p

Vloerkleed: uithalen en met de hogedrukspuit :D wel wat werk natuurlijk. Tis te zien hoe erg het is.

En ivm die prijzen. Auto's worden in NL belast op gewicht, en niet op vermogen. Dus qua wegenbelasting valt het verschil beter mee dan hier.
Ik denk toch dat dat de hoofdreden is.

ditn_tae
19 januari 2011, 22:58
De rechterband is schuin versleten waardoor mijn stuur nu scheef staat.
Toen ik de wagen kocht wist ik dit niet maar de rechter draagarm was half gekraakt?:s
Hierdoor was de uitlijning niet meer in orde.

Mja dat zal het inderdaad wel zijn.
Als ik ziet dat fase1 1.3 soms voor 750€ verkocht wordt....
fase2 met hoge kilometerstand <1500€ soms.
Hier in belgie kan je bijna geen vinden en als je een ziet minimum 3000€

citrofenwick
19 januari 2011, 23:19
hopelijk nadien toch laten heruitlijnen?

uw stuur kunde trouwens vrij makkelijk terug rechtzetten hoor

of heeft da al airbags? :p

IkKe
20 januari 2011, 01:45
Zelfs dan zijn het maar 2 vijsjes in de achterkant (stuur op 90° zetten) van het stuur en je airbag is gedemonteerd.
Als je de stekker wilt uittrekken moet je wel even je batterij 5min afkoppelen (preventie want ik geloof er niet echt in maar soit).

Althans ik veronderstel toch dat het stuur van een peugeot 106 ph2 niet veel zal afwijken van een saxo ph2.

ditn_tae
20 januari 2011, 12:43
Toen ik het opmerkte heb ik hem inderdaad laten heruitlijnen.

Zitten inderdaad airbags op,zoals Saot zegt kan je deze gemakkelijk losvijzen achter het stuur.

Dit is het bandenlijsjte dat ik voorlopig heb aangelegd:
Hankook K105
195/45R15 KUMHO KU31 78V sport
Vredestein Sportrac 3
michelin pilot exalto
Goodyear Eagle F1 GS-D3

IkKe
20 januari 2011, 19:03
Vette bak btw :) zou ik niet zo verslaafd zijn aan confort van een hydropneumatische citroën had deze zeker wel een kandidaat geweest :P

ditn_tae
20 januari 2011, 19:19

Hm de airbag is los nu maar precies een grotere moer op het stuur dan ik dacht.
Die moet je niet losdraaien zeker;want daar zit een veer achter toch ofzo?

dit is de band waarover ik het had:
http://www.ctyres.co.uk/product_search.php?id=3176

IkKe
20 januari 2011, 21:13
Bedoel je de grote centrale moer? die moet je idd losmaken om u stuur te verplaatsen, hier zit geen veer achter maar het kan wel goed vast zitten.
Wel moet je even kijken hoe de sleepcontacten zijn aangesloten voor de airbag zodat je niets beschadigd :P.

ditn_tae
20 januari 2011, 21:28
Ah ok,
ik wilde er nog niet aankomen omdat ik geen springende veer tegen mijn hoofd wilde hebben :)
En met wat moet je dat losmaken,ziet er precies een veel te grote torque uit.

IkKe
20 januari 2011, 21:51
Ik maak het meestal los me zo een kruissleutel om u wielen los te maken, het zit inderdaad goed vast :P, en zelfs eenmaal de bout los is kan het zijn dat hij nog niet direct loskomt.

citrofenwick
20 januari 2011, 22:55
Alst tzelfde is als van een ax is het denk ik maat 21 ofzo? Gelijk ne bougiesleutel.
Ik raad aan om die moer bijna helemaal los te draaien en dan goed aan uw stuur te wrikken. Als het dan plots los komt hebde het niet tegen uw bakkes :D

Als het echt niet los wilt kunt ge er van langs de achterkant een beetje op meppen. Desnoods met een hamer :unsure:

Aja, en om het helemaal recht te krijgen is het het handigst om op een recht stuk baan te rijden met uw los stuur. Dan stoppen zonder te sturen of uit te wijken en uw stuur er af nemen en recht zetten en nog eens vooruit rijden om te zien of het recht staat. Dan vastzetten :p (best op contactslot)
Das wel gerekend zonder airbags. Dno hoe da exact zit.

IkKe
21 januari 2011, 12:53
Airbags moet hij normaal ni afkoppelen want er zit wa speling in de kabel, anders moet de batterij op voorhand afgekoppeld worden want die durven anders wel op een random moment afgaan =P

De tip van citrofenwick is een goede (van die bout los erop te laten) ik heb al een keer zo een stuur in mijn gezicht gehad omdat ik er als een idioot aan stond te trekken =D

ditn_tae
21 januari 2011, 15:45
klinkt pijnlijk,toch maar goed opletten :)

de handleiding is binnen
peugeot 106 haynes manual (http://i54.tinypic.com/123a5vr.png)

foto's van de vorige auto hoe hij er nu bijstaat:
http://i52.tinypic.com/2dbw8cl.jpg
http://i52.tinypic.com/2d0z3nd.jpg
http://i52.tinypic.com/2wr2g6o.jpg

nog veel werk dus:)

citrofenwick
21 januari 2011, 19:41
ideaal, ge kunt overal goed aan om het motorblok er uit te halen!

klapraampjes en rubbers ook demonteren!
en ook de kachelradiator (achter middenconsole) en de aanjager vd chauffage (achter handschoenkastje, maar kzie em al zitten)

en moest ge de gordels demonteren moet ge maken dat ze niet volledig kunt oprollen, of ge kunt ze niet meer gebruiken

En als de tellerbak met toerenteller is, ook demonteren :p

goed bezig! Tis de beste manier om te leren.

seurinck
21 januari 2011, 21:20
deze ga ik wel volgen hier.

nog even over die veerpootbrug.
persoonlijk vind ik dat deze wel helpt. vooral in de bochten kwa overhellen van de wagen.
ale bij mijne 306 voel ik toch wel verschil met en zonder.

ditn_tae
21 januari 2011, 21:52
merci.

Zo vlug kan ik niet werken,er zijn inderdaad nog hele boel dingen die moeten gebeuren :)

Ik ben nog aan het kijken wat er allemaal los moet,of is het beter om die nu al te laten zakken en dingen die ik vergeten ben achteraf los te koppelen

En inderdaad,het is ongelofelijk hoeveel ik al heb geleerd met gewoon het demonteren van de wagen.

@seurinck
Misschien toch doen als alles klaar is,ik heb tenslotte toch ene gratis liggen nu :)

In verband met de banden denk ik dat ik de 195/45R15 KUMHO KU31 78V sport ga kopen
Ook al veel goede reacties over.
deze
http://www.banden-pneus-online.be/autoband-KUMHO/ECSTA,SPT,KU31/195,45,R15,78,V.html
http://www.toopneus.be/Achat-Pneus----195-45r15,,,,,,,,,,9204

En nog een vraag,
onlangs zei iemand dat er garage? in ieper is die enorm goed is in het afstellen van benzinemotor
Was naast een porsche garage en richting menen?
Kon zich de naam niet herinneren,iemand enig idee wie dat zou kunnen zijn?

seurinck
21 januari 2011, 23:25
Van die banden heb ik geen idee.
ik blijf bij mijn vaste keuze, Bridgestone Potenza.
Maar die zijn wel een stuk duurder zie ik.

Over die garage geen idee, ik dacht zelfs dat daar geen officiële porsche dealer zit.
Maar ik kan het verkeerd hebben ook.
Over wel straat gaat het dan ? de Meenseweg ?

citrofenwick
22 januari 2011, 02:08
lahouter: Lahouter ------------ Home (http://www.lahoutermotorsport.be/pagina.php?pagina_id=17)
maat heeft er webers laten reviseren:
http://farm2.static.flickr.com/1385/4721840964_b9aa5e3dac_b.jpg
check die gashendel ^^ <3

of tkan ook devos zijn, maar die doen porsche, en niet de garage ernaast :p
daar staat dimi van 9l zijn auto. Maar het duurt wat lang :unsure:
wel goeie garage
Presentatie | Devos Luc | Autotechniek (http://www.garagelucdevos.com/presentatie.asp)
Kben daar al eens gaan testbanken ook.

Da zijn de 2 bekendste die ik ken in regio Ieper.

IkKe
23 januari 2011, 12:40
Waar is eigenlijk exact de schade aan die 1ste 106? achteraan dan?
Ik heb nog wel een AX 1000 staan bij mijn vriendin die met die onderdelen van de 106 een leuke auto kan worden om te spelen :P.
Maar ik stel me vragen want het blok ziet er toch lichtjes verschillend uit als een gewoon tu 8v blok, of is dat enkel het kleppendeksel dat anders is?

ditn_tae
23 januari 2011, 14:30
De voorkant,iemand heeft me vol op mijn neus geramd :(
1.4 L (1361 cc) TU3 I4, 75 PS (55 kW; 74 hp) and 89 lb·ft (121 N·m)
TU3 F2/K 75 PS (73 hp/55 kW) 2-bbl carb

Ik weet niet hoe verschillend ze zijn met jouw blok

In verband met de distributieriem,geluid is nog steeds niet veranderd.
Nu iemand herkende het geluid zeer goed en zei dat het de riem was die de kap raakt(zoals hierboven ook al gezegd :) )

Opgelost met een paar ringetjes tussen de achter en voor kap , iets meer ruimte voor de riem .
Bedoeld hij dan paar ringen op de aansluitingen zodat deze iets hoger staan?

@citrofenwick
Dat zal waarschijnlijk de garage zijn dan :)
Hoeveel vroegen ze voor een vermogenbanktest?
EN hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk?

Dirkxke
23 januari 2011, 14:43
mijne maat zijne had dat geluid ook. na het veranderen van de nokken, db-riem enz is het weg.

ditn_tae
23 januari 2011, 14:51
Hopelijk is het gewoon de riem die tegen de kap zit.
Nog eens de db-riem vervangen en nokken zou weer €€ zijn :(

Banden zijn trouwens besteld,nu maar hopen dat ik de velgen vlug kan laten stralen/poedercoaten:love:

Dirkxke
23 januari 2011, 15:44
Hopelijk is het gewoon de riem die tegen de kap zit.
Nog eens de db-riem vervangen en nokken zou weer €€ zijn :(

Banden zijn trouwens besteld,nu maar hopen dat ik de velgen vlug kan laten stralen/poedercoaten:love:

bedoel er ook mee dat het de kap is. die raakt ergens.

Stancke
23 januari 2011, 17:28

Waar laat je die doen? Kostprijs?

Ik twijfel zelf, direct gaan voor nieuwe of toch gewoon laten zandstralen...

TIIMM
23 januari 2011, 18:57
Peugeot 106 motor, Onderdelen en accessoires, West Vlaanderen | Kapaza (http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/peugeot-106-motor-53946715.htm) Voor in 1 vn uw ax'n citro? :P

IkKe
23 januari 2011, 19:35
die 1600 is veel te zwaar :), doen ze vaak in engeland enzo maar eigenlijk is het een te zware motor zeker ivm wegligging en onderstel van een AX.

Dus de eerste peugeot wordt dan gerepareerd? want zo lijkt alles nog proper recht vooraan (of er moest iets zijn buiten het beeld).

ditn_tae
23 januari 2011, 19:36
De eerste auto wordt uit elkaar gehaald,per totaal verklaard.
De rechterkant hebben ze opgereden en links tegen een paal :(
Kan je inderdaad niet zo goed zien op de foto.

@stancke
van volgende advertentie:
http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/d-293/204469/stralen-en-poedercoaten.html
Ik moet dinsdag langskomen en dan kan ik meer informatie geven:)
Ze wilden eerst de velgen zien voordat ze een kostprijs meegaven.

Debussere in ingelmunster was te duur,tussen 290 en 400€ ...

@Dirkxke
ah ok :)
de bovenste boutjes van de kap , dus die kleine imbusboutjes , daar doe je IN de kap een paar ringetjes tussen , zodat het iets verder open blijft staan.
das de uitleg die ik kreeg.

citrofenwick
23 januari 2011, 20:28
Waar is eigenlijk exact de schade aan die 1ste 106? achteraan dan?
Ik heb nog wel een AX 1000 staan bij mijn vriendin die met die onderdelen van de 106 een leuke auto kan worden om te spelen :P.
Maar ik stel me vragen want het blok ziet er toch lichtjes verschillend uit als een gewoon tu 8v blok, of is dat enkel het kleppendeksel dat anders is?
De blokken opzich zijn gelijk, maar de opbouw kan redelijk verschillen. De kleppendeksels zijn uitwisselbaar, maar om een nieuw type kleppendeksel op een ouder type TU-motor te monteren moet ge de gaatjes van de schroeven om het vast te zetten een beetje uitboren.
Sommigen monteren da op hun ax/oudere106 om het wat jonger te laten tonen. Ik ben daar zo nie voor :p
Verder is dit blok al multipoint, met de injectoren direct in de cilinderkop. Veel eerdere TU-blokken hebben gewoon een monopoint injectie/carburator.

De voorkant,iemand heeft me vol op mijn neus geramd :(
1.4 L (1361 cc) TU3 I4, 75 PS (55 kW; 74 hp) and 89 lb·ft (121 N·m)
TU3 F2/K 75 PS (73 hp/55 kW) 2-bbl carb

Ik weet niet hoe verschillend ze zijn met jouw blok

In verband met de distributieriem,geluid is nog steeds niet veranderd.
Nu iemand herkende het geluid zeer goed en zei dat het de riem was die de kap raakt(zoals hierboven ook al gezegd :) )

Opgelost met een paar ringetjes tussen de achter en voor kap , iets meer ruimte voor de riem .
Bedoeld hij dan paar ringen op de aansluitingen zodat deze iets hoger staan?

@citrofenwick
Dat zal waarschijnlijk de garage zijn dan :)
Hoeveel vroegen ze voor een vermogenbanktest?
EN hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk?
Probeer eens met de kappen te demonteren en zo te starten?

Ze vroegen als ik mij niet vergis 35€, maar ze proberen maar ene keer en ze zetten geen ventillator voor de neus. Persoonlijk betaal ik dan liever iets meer voor bvb een uitdraai bij APEC.
Bij DEVOS: YouTube - Citroën AX GTI dynorun (http://www.youtube.com/watch?v=Nw-aAozaSag)
(geen idee wat dat lawaai plots is. Die vbak schakelt nog steeds goed :p)

Peugeot 106 motor, Onderdelen en accessoires, West Vlaanderen | Kapaza (http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/peugeot-106-motor-53946715.htm) Voor in 1 vn uw ax'n citro? :P
Nah, kheb nu andere prioriteiten ^^

die 1600 is veel te zwaar :), doen ze vaak in engeland enzo maar eigenlijk is het een te zware motor zeker ivm wegligging en onderstel van een AX.

Bwah, dat valt nog redelijk mee hoor. Ik ken er een paar die zo rondrijden en die blijven een goeie wegligging hebben.
Persoonlijk vind ik qua looks dan een 8V TU-blok wel mooier. (en dat is voor mij al een motivatie om voor 8V te gaan)

Vandaag trouwens meegeweest met een 106 GTI. 0-100 Is sneller, maar 120-170+ gaat echt pakken rapper dan met een 1.4 ax :p

ditn_tae
23 januari 2011, 21:15
2de/3de vitesse is een zalig gevoel bij een 106 gti :)
Vanaf ge 4000 rpm in 2de haalt is het :love:

Hoe verloopt zo een vermogentest eigenlijk?
Aangezien je zelf in de wagen zit trek jij dan op ofzo?

citrofenwick
23 januari 2011, 21:25
2de/3de vitesse is een zalig gevoel bij een 106 gti :)
Vanaf ge 4000 rpm in 2de haalt is het :love:

Hoe verloopt zo een vermogentest eigenlijk?
Aangezien je zelf in de wagen zit trek jij dan op ofzo?
Het grootste verschil zit em in de 4e-5e vitesse :p

En nene, ik mag dat niet doen hoor. Bij zo'n test rijden zij de auto op/af de bank en leggen ze hem dan zelf vast. Gij moogt enkel kijken :p
Dan kalibreren ze het motortoerental met de bank door bvb in 4e 4k rpm te maken en dan de bank te zeggen dat dat 4k rpm is.
Vervolgens toen ze één of meerdere runs. Na iedere run laten ze hem uitbollen om het aandrijfverlies te weten en zo het verschil tussen de krukas en wielpk's uit te kunnen rekenen.

Ik weet er ook het fijne niet van, maar van mij ging het telkens zo. Moest het fout zijn ga ik wel verbeterd worden :p

seurinck
24 januari 2011, 14:46
dat is het voordeel van een gti dat ge aan 4000 toeren letterlijk en figuurlijk in uwe zetel word gezogen.
en als em dat doe is em nog goe.

tot hoeveel toeren kunt ge trekken ? ook tot 7.500 ?
bij mij zit het grootste verschil bij 5e en 6e vitesse :p

ik zou de mijne ook es wille op ne testbank zette.
wil es weten hoeveel paardjes em nog heeft na 9 jaar.

ditn_tae
24 januari 2011, 17:18
In theorie tot 8000 zeker :p
Maar meestal ga ik tussen 6800-7000 als ik optrek.
Hm ik heb maar vijf vitessen :)

Dat ga ik binnenkort ook eens doen.

seurinck
24 januari 2011, 18:38
ja in theorie tot 8000 net zoals bij de mijne.
maar de mijne is begrenst aan een 7500.

ditn_tae
24 januari 2011, 21:56
Nog nooit geprobeerd boven 7200 :p
Ideaal punt ligt toch ergens tussen 6800 en 7000 denk ik.
Met andere nokkenas nooit boven 7250 denk ik.

off topic:evin-5308
ae86-drift-gt-trueno- (http://nl.kapaza.be/belgie/ae86-drift-gt-trueno-levin-53083595.htm)
da blijft toch een zalige wagen:love:

seurinck
24 januari 2011, 22:25
ja idd, ik zou eerder zeggen rond de 6500 is ideaal kwa max vermogen.
zelf ga ik zelden nooit boven de 7000.

ditn_tae
25 januari 2011, 12:38
De banden zijn al binnen,wat een service:applause:
Zondag besteld dinsdag binnen en geen verzendkosten.

@Stancke
het stralen en poedercoaten van velgen kost 45€ per velg bij die band.
Gaat week duren tegen dat ik ze terug heb:(

seurinck
25 januari 2011, 18:40
voor die prijs zou ik wel een weekje kunnen wachten

ditn_tae
25 januari 2011, 19:27
Dat wel :)

Enkele foto's,vandaag is precies alles toegekomen
Wegens donker en niet veel keuze wel niet de beste foto's :)
velgen (http://i54.tinypic.com/mwz6g4.jpg)
banden (http://i51.tinypic.com/1628qhy.jpg)
uitlaat&gear linkage&short shift (http://i54.tinypic.com/11lqx7d.jpg)
centrepipe & co (http://i53.tinypic.com/10n89ar.jpg)
Van vroeger veerpootbrug en co (http://i55.tinypic.com/24eb03d.jpg)

Nu nog tijd vinden om alles te installeren :(
btw die uitlaat weegt echt niets,nog minder ofdat ik dacht.

seurinck
25 januari 2011, 21:33
welk merk is die uitlaat ?

ditn_tae
25 januari 2011, 22:01
Peugeot 106 - Kam Racing Stainless Steel Race Backbox

seurinck
25 januari 2011, 22:23
aach super.

net eventjes gekeken op hun site en ze hebben net wat ik zoek voor de gti-6

ditn_tae
29 januari 2011, 18:23
Oftewel ben ik achterlijk oftewel heb ik verkeerde stukken gekregen :(
De centre pipe kan dus ten eerste al onmogelijk helemaal in de cat pipe,die is veel te lang en zit dus tegen de lambda.
Deze is verzeker ook te lang want zeker 5 centimeter te langs de andere kant om op de backbox te kunnen.

voor het plaatsen van de backbox heb je dus 3 punten waar je,je backbox kan aanmaken.
1 rechts en 2 links,aangezien de afstand gelijk is tussen de 2 aansluitpunten op de backbox moet ik de dichtste 2 pakken.De backbox staat dan perfect onder de wagen.

Maar die centre pipe past langs geen kanten.
Ik kan dus nu gaan lassen,afschijven of terugsturen.

seurinck
29 januari 2011, 21:53
ik zou eerst een gaan informeren.
en zeggen dat het niet past.

es zien wat ze zeggen.

citrofenwick
30 januari 2011, 02:54
geen typenrs op stickers op de pijp die te vergelijken vallen met die op de bestelling?

Stancke
30 januari 2011, 09:48
Trek daar eens een (deftige) foto van? Bestaat uw centre pipe niet uit centre pipe + kat? Want op de foto is dat toch precies 1 deel:
http://i53.tinypic.com/10n89ar.jpg

Ik kon gewoon die centre pipe in de decat pipe schuiven... Welk merk is dat? Is dat ook geen SuperSprint?

ditn_tae
30 januari 2011, 11:33
Das inderdaad supersprint.
Das gewoon een centre pipe die op de standard cat moet passen :)
Zal wel voor het type pre 2001 zijn terwijl ik ene nodig heb na 2001.
Verkeerde levering dus grr

edit:
Het type nummer is correct voor de gti maar de afmetingen kloppen langs geen kant.
Als ik deze naast de originele leg is hij zeker 5cm + te lang.
Die kan daar onmogelijk op passen.
Centre exhaust for OEM Kat.
cod: 801303

ditn_tae
30 januari 2011, 17:59
update

dan maar beslist om te slijpen/lassen samen met mijn broer
ik presenteer u,de custom supersprint shoft version:applause:
http://i52.tinypic.com/33m4y1h.jpg

Hopelijk een der volgende dagen kan ik het installeren dan :)

Nog een kleine(domme?) vraag ook:
stel je hebt een wagen die 250 000 normaal weggebruik heeft gereden.
Je herstelt alle roestplekken in.
Heb je dan nog andere nadelen van zulke oude shell?

denkimi
30 januari 2011, 18:52
Nog een kleine(domme?) vraag ook:
stel je hebt een wagen die 250 000 normaal weggebruik heeft gereden.
Je herstelt alle roestplekken in.
Heb je dan nog andere nadelen van zulke oude shell?
ja.
ge krijgt een verminderde sterkte van zowel het metaal als de lassen. maar als het opnieuw voor gewoon weggebruik is zal dat niet zo heel veel uitmaken.

ditn_tae
30 januari 2011, 19:53
En stel voor nu en dan op circuit te rijden?
En hoeveel verschil zit er dan voorbeeld 100 000 200 000 300 000 ..

denkimi
30 januari 2011, 20:07
afhankelijk van hoe hij in het verleden al gebruikt is zouden bepaalde delen of lassen kunnen beginnen scheuren.

maar om dat te weten moet ge ofwel iemand vinden met veel ervaring ofwel een preparatie-handleiding, liefst van peugeot sport zelf.

citrofenwick
30 januari 2011, 21:49
Gewoon de kas goed controleren voor ge er aan begint. Checken of ze geen ongevalschade gehad heeft etc. En als ze gans haar leven op standaardvering heeft gestaan valt da ook wel beter mee. En hoe meer ge er mee ragt, hoe meer ze lijdt aan metaalmoeheid.

Ik ben nu een kas aan het prepareren met 297k km en ik kan u met zekerheid zeggen dat ze nog stijver is dan de kas van mijn eerste GTI met maar 160k km.

Als ge een preparatiehandleiding nodig hebt van een 106 S16, ask :D
Daar staat zowa alles in van oplassen en de mekaniek etc. Super handig. :)

Dirkxke
30 januari 2011, 22:29
Gewoon de kas goed controleren voor ge er aan begint. Checken of ze geen ongevalschade gehad heeft etc. En als ze gans haar leven op standaardvering heeft gestaan valt da ook wel beter mee. En hoe meer ge er mee ragt, hoe meer ze lijdt aan metaalmoeheid.

Ik ben nu een kas aan het prepareren met 297k km en ik kan u met zekerheid zeggen dat ze nog stijver is dan de kas van mijn eerste GTI met maar 160k km.

Als ge een preparatiehandleiding nodig hebt van een 106 S16, ask :D
Daar staat zowa alles in van oplassen en de mekaniek etc. Super handig. :)

die moogt ge mij altijd sturen op dirkxke@hotmail.com. :D

ditn_tae
31 januari 2011, 12:21
Goed om te weten :)
nadat de 106 1400 volledig afgebroken en verkocht is zou ik graag beginnen met een rallye.
Zou dan ene kopen met 200 000 km in nederland en dan herstellen :)

citrofenwick
31 januari 2011, 12:31
kga vanavond eens zien of ik die nog vind. Normaal wel :p

en een rallye ph1 of ph2?

ditn_tae
31 januari 2011, 17:26
Daar ben ik nog niet over uit,ik heb nog even tijd om erover na te denken :)

citrofenwick
31 januari 2011, 18:43
Rallye ph1 met 1.6 onderblok ftw :D
Da gaat iig trapste zijn.
Ik vrees dat ge een beetje ontgoocheld zult zijn in een 1.3 als ge ne 16v gewoon zijt.

of moest ge een 106 sport vinden... Die hebben 16v, maar zijn lichter.

ditn_tae
31 januari 2011, 21:29
Ik zit een beetje met twijfel.
Mijn ideale combo zou zijn
rallye ph1 met gti onderblok.
of
rallye ph2 met een 1.3 gearbox en een gti blok.
Tis al geleden van de opel kadett dat ik nog zonder stuurbekrachtiging heb gereden dus dat is ook wat twijfel.

ik ben de verschillende combinaties aan het bekijken en ondertussen zoveel mogelijk bijleren over de 106 :)

citrofenwick
31 januari 2011, 21:48
Dat is een combinatie die eigenlijk niet gedaan wordt. Het kan wel, maar is niet makkelijk omdat de cilinderkop 8V is, en het onderblok ontworpen is voor 16V. Dan moet ge dus dingen aan die spanrollen veranderen. (kweet daar ook het fijne niet van)

Ge kunt dan beter een 1.6 rallyeblok pakken met de 1.3 cilinderkop, want die heeft grotere kleppen dan de 1.6-kop.
1.3 vbak is een goeie keuze. Die zijn kortst.

En met 16V in een ph2 rallye kunde evt problemen krijgen bij de keuring.

seurinck
31 januari 2011, 21:57
hoezo.
zijn de ph2 niet uitgerust met een 16V?

edit: ach nee just.
nja spijtig dat we niet mogen doen zoals in de UK.
daar ploffen ze de GTI blok of de saxo VTS blok in.

citrofenwick
31 januari 2011, 22:21
Nee, ph2 rallye's hebben een 1.6 8-klepper met 103pk (dezelfde als de saxo's).

De enige met een 16-klepper waren de GTI's en de SPORT.
De sport is bijna gelijk aan een GTI, maar iets lichter. (25kg)

De lichtste 106 blijft wel de ph1 rallye. Die is een heel stuk lichter.

seurinck
31 januari 2011, 22:26
gti kopen en strippe hé :p
of ne ph1 rally en wa opvoeren.

ditn_tae
31 januari 2011, 23:02
Beetje zonde om nog een gti te kopen en die dan te strippen ee:)
plan was om een 200000 km+ rallye te kopen en dan al doende te herstellen indien mogelijk.

seurinck
31 januari 2011, 23:08
das ook waar.

ja een rallye terug zijn eer opdoen hé.

ditn_tae
1 februari 2011, 12:34
Klein vraagske hierover nog,
waarom zou je miserie hebben met een ph2 rallye met een gti engine erin?

citrofenwick
1 februari 2011, 12:47
rallye ph1:
http://www.106rallyeforum.com/gallery/data//500/P1020280.JPG

ph2:
http://www.tdcireland.com/phpBB2/album_mod/106_Build_Photos/Build_Photos_5/106_Rally_Engine_Bay_700.JPG

GTI:
http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/2331/4741/30827370006_large.jpg

toch redelijk wat verschil imo

Maar ge hebt wel kans hoor dat het lukt. Tis tenslotte een rallye.

ditn_tae
1 februari 2011, 20:00
Hm precies toch wel heel veel verschil.
Als er 1 iemand is met een beetje kennis ziet hij direct het verschil.
Zou precies toch minder zijn moest de engine er dan weer uit tt

seurinck
1 februari 2011, 20:28
is idd veel verschil.
iemand die een beetje kennis heeft zal meteen zien dat dit niet een gewone 1.6 is.

ditn_tae
2 februari 2011, 17:15
Inderdaad,en dan wordt het moeilijk:)

peugeot 106 rallye ph1 met 1.6 onderblok
peugeot 106 rallye ph2 met 1.3 bovenkant
of toch gti met een nieuwe gti engine erin.

Momenteel toch nog tijdje verwijderd van het ook effectief doen dus ik heb nog tijd:)

citrofenwick
2 februari 2011, 19:26
Die motoren kunnen trouwens wel iets meer dan 200k draaien hoor ^^

Ik heb hier een GTI-blok met 297k km en da reed nog goe. Thad wel al een revisie nodig :p

bijkomend ter info:
rallye ph1 = lichter, dus sneller
rallye ph2 = remschijven achteraan. De ph1 niet.

Tschijnt dat een Ph1 wel leuker rijdt dan een ph2. (zelf enkel ph1 gereden)

ditn_tae
2 februari 2011, 21:57
Hmm.
een rallye ph1 met ecu loom en inlet met een 106 ph2 onderblok
of
een gti

citrofenwick
2 februari 2011, 22:07
GTI hebde al :p

ditn_tae
2 februari 2011, 23:05
das waar:)

Hoeveel vermogen verschil zit er tussen de 2 eigenlijk?

gti cammed breathing systeem met decat en remapping 150-160 pk
1.6 onderblok 1.3 head cammed decat remap 130-140pk?

nog even voor de zekerheid
ph1=geen stuurbekrachtiging?:)

seurinck
3 februari 2011, 19:50
ik zou gaan voor een een Rallye.
dan hebde ne Rallye en een GTI.

een Ph1 rally is wel wa oldskool kwa look.
de ph2 is dan wel weer wat moderner

van horen zeggen is stuurbekrachtiging een optie op de ph1.
enkel de uk modellen (rechts gestuurd) niet, was geen plaast meer voor de pomp.

trouwens heb je toch niet nodig ? zonder heeft ook zijne fun :p
hoe meer ik kijk en lees, hoe meer zin ik krijg om ook de 306 een klein rallye broertje te geven :p

ditn_tae
3 februari 2011, 20:54
dam net kans gemist op een ph1 met al veel aanpassingen voor 1000€ :(
Ging misschien nog iets tevroeg zijn,nog werk met 1400 en de gti:)

citrofenwick
3 februari 2011, 21:01
das waar:)

Hoeveel vermogen verschil zit er tussen de 2 eigenlijk?

gti cammed breathing systeem met decat en remapping 150-160 pk
1.6 onderblok 1.3 head cammed decat remap 130-140pk?

nog even voor de zekerheid
ph1=geen stuurbekrachtiging?:)

lol, al uw Engels daartussen ^^ Me zitten wel in westvlaanderen e :D

Ik denk dat 130-140pk wel haalbaar moet zijn met de 1.3-kop er op. Zeker met een goeie nokkenas.
Kheb er zelf ook geen ervaring mee, maar mensen die ik ken met een gelijkaardige setup halen toch zoiets.

En qua keuzes: gewoon doen waar ge zin in hebt :) Een S2 is ook erg leuk, en persoonlijk vind ik ze zelfs een stuk mooier.

En S1 heb ik nog nooit gezien met servo. Dno of het geleverd geweest is.
Kan :p
(maar persoonlijk vind ik servo geen meerwaarde)

seurinck
3 februari 2011, 21:12
S2 is ook veel gemakkelijker te vinden

ditn_tae
3 februari 2011, 23:01
Da komt door de haynes handleiding en al die berichten die ik doorlees tt

130-140 pk is inderdaad te doen

Het is inderdaad geen meerwaarde maar wel interessant om te weten bij aankoop.
kan je eventueel prijs naar beneden halen :)

In nederland smijten ze bijna met rallye ph1/2

citrofenwick
4 februari 2011, 12:49
Houd wel rekening met importkosten. De prijs zou ge eens moeten vragen aan Stancke.
Om een ax te importeren zijde toch rap 400€ kwijt.

seurinck
4 februari 2011, 13:31
ja maar de prijzen in NL voor een wagen ligt toch wel lager dan hier toch ?

ditn_tae
4 februari 2011, 15:46
Enorm veel lager.
ph1 hier durven ze nog 4000€ vragen in nederland max 1500€
ph2 max 2000€

Maar vooral ook het feit dat je veel meer keuze hebt in nederland of in belgie.

Dit weekend eindelijk de uitlaat erop:)

citrofenwick
4 februari 2011, 18:24
Ja, tis wel waar. Omwille van die reden ga ik ook telkens in NL zoeken ^^

ditn_tae
5 februari 2011, 00:01

Hoeveel is dat waard?
k heb hier nog een complete inlaatset van een 1.3 rallye liggen.
Dit is dus echt een complete set, inlaat, gasklep, alle sensoren en een cold air intake..

citrofenwick
5 februari 2011, 12:14
toch rap 150 naar 200euro

wel pornosound met deze er op :love:
jammer dat ik hiermee niet gekeurd raak door het peugeotlogo

ditn_tae
5 februari 2011, 14:38
richtprijs die ik heb gekregen is 175€
cold air intake was 95€

Dan nog een cilinderkop en een 1.3 gearbox en de upgrade kan al plaatsvinden :)
hoeveel is de 1.3 gearbox ongeveer waard?

Update:
De uitlaat en middenpijp zit erop maar ik zit nog met een probleem.

seurinck
6 februari 2011, 01:20
toch rap 150 naar 200euro

wel pornosound met deze er op :love:
jammer dat ik hiermee niet gekeurd raak door het peugeotlogo

kunt ge daar niet wa mee foefelen zodat het logo wat verdwijnt.
9/10 zullen ze het dan nooit zien.

citrofenwick
6 februari 2011, 15:59
http://i741.photobucket.com/albums/xx59/fenwickax/rally/srStaden2010/SDC13304.jpg
Tis er in gegoten e. Dat gaat niet zo makkelik. Nuja, ge kunt er wel iets over plakken natuurlijk :p En ik heb plannen om zelf een aangepaste inlaat te maken, dus ik laat dit links liggen.

misschien is dit interessant voor je:
AXCLUB :: Bekijk onderwerp - 1300 rally motor plus versnellingsbak (http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=23935)

Een vbak alleen kost al 200€.

Kheb je auto gisteren trouwens zien staan aan den Euroshop ^^

ditn_tae
6 februari 2011, 17:07
Ik was inderdaad in de euroshop gisteren,hoe heb je die kunnen spotten tussen al die andere wagens:)

hm interessant,toch eens over informeren.
Wel nog een manier vinden om te vervoeren indien ik hem koop:)

btw vraagske:
van kat naar middenstuk en van middenstuk naar uitlaat ontsnappen er een klein beetje gassen
Hij zit er perfect op maar toch ontsnapt er nog beke.
Is dit een probleem(drukverlies,...) of verwaarloosbaar.

citrofenwick
6 februari 2011, 17:32
Kmoest daar ook zijn, en twas mijne maat die mee was die hem eerst gezien had. :p

En bestaan daar geen dingens voor om daartussen te steken om dat dicht te maken? Iemand anders zal da wel weten.

Uwen einddemper stond trouwens wel vet. Bevalt de sound?

ditn_tae
6 februari 2011, 21:13
Hawk eye voor 106 auto's:niceone:

ik ga eens moeten kijken,voorlopig zo rijden dan.

Ik vind hem ook goed staan,veel beter dan de skytune:)
Geluid is zalig,minder luid dan de skytune op een andere manier.
Meer rally geluid minder chav geluid.

Die link die je trouwens hebt doorgestuurd is blijkbaar een volledige wagen die ze uit elkaar gaan halen.Misschien toch eens informeren over de hele wagen.
127000km shell/engine zou ongelofelijk zijn(aan de foto te zien heb ik toch mijn vermoedens).En als ze hem helemaal uit elkaar doen vragen ze misschien niet veel.

link
peugeot 106 1.3 (http://www.106.nl/forum/te-koop/12696-1-3-rallye-voor-onderdelen.html)

update:
450€ voor de hele wagen wtf,dat kan toch niet.

citrofenwick
6 februari 2011, 21:20
idd, ge kunt altijd eens informeren ^^

op rallye.nl komen soms ook interessante aanbiedingen

ditn_tae
6 februari 2011, 21:44
450€ vraag hij voor de hele wagen.
ik ga nu toch meer informatie vragen:)

hm ik moet hem wel zelf halen,da wordt een probleem.
Hij rijdt namelijk niet meer.

seurinck
7 februari 2011, 00:27
ivm de uitlaat, ge hebt toch wel uw klemmen eropgestoken ??
en het beste zijn nieuwe, had ik ook aan mijne cat met mijne 306 met de oude klem.
een nieuwke eropgezet en het is weg.

maar hij maakt minder geluid dan een skytune ?? kan ik bijna niet geloven.
mijn skytune op mijne 1.4 brulde als zot ( diepe brul )
en jij die met een Group N uitlaat zit maakt minder lawaai ??

pf ik maak me nu wel precies zorgen :s voor mijn beslissing.
klok nogtans goe op internet:
http://www.youtube.com/watch?v=ovSiXvVF3ow
http://www.youtube.com/watch?v=X9BOjFKqxcg&feature=mfu_in_order&list=UL

over de wagen halen, er zijn hier wel mensen die u kunnen helpen om deze te gaan halen.

ditn_tae
7 februari 2011, 12:34
Ik ben onhandig maar niet zo onhandig :)
Er zitten inderdaad nieuwe op.
Zou ook kunnen te maken hebben met dat deze in eerste plaatst niet paste van ik.
Vanavond nog eens verder kijken,we gaan er wel iets op vinden.

Over het geluid moet je,je geen zorgen maken,zeker niet met een decat.
Het geluid is anders minder niet persee stiller.
skytune is boomsy luid(komt door extra gaten op het einde van demper) en hoor je van kilometers ver
kam racing is rallyish en is meer beperkt rond de wagen vind ik :)
Zelfs met een cat ploft hij nog bij het terugschakelen.

Hm ik heb eens opgezocht wat je allemaal nodig hebt
Ziet er naar uit dat het misschien toch beter is om de stukken te kopen die ik nodig heb van een 1300 en dan een ph2 te kopen.
Tenzij zoals je zegt iemand dit redelijk goedkoop kan/wil doen:)
via bedrijf gaat dit zeker tussen 275-400e kosten.

Nodig 1.6:
- 1600 onderblok (tu5 motorcode NFW Fase 2 Rallye)
- 1600 ECU
- 1600 drukregelaar in injectorrail
- 1600 waterpomp
- 1600 koppakking
- 1600 distributiekappen
- 1600 warmtewisselaar
- 1600 peilstokhouder
- 1600 downpipe (let op Lambda sonde verleggen)
- Afdekkap vliegwiel
- 1600 bovenste motorsteunhouder op blok

Onderdelen 1300:
- Cilinderkop incl (nieuwe) keerringen, klepseals etc. en incl. sensoren (temperatuur)
- Inlaatgedeelte
- bij gebruik 1300 ecu (niet aangeraden), klopsensor 1300 overzetten op 1600 onderblok
- Bij gebruik 1300 versnellingsbak, vliegwiel en drukgroep overzetten op 1600
- Kabelboom
- Bougies
- Luchtfilterhuis
- Koelslangen (bij inbouw Fase 1)

Wel 1 iets dat ik nog had aan gedacht.
Kan dat kwaad dan deze beetje kleiner is aan binnenkant?
Door het lassen zullen er waarschijnlijk wel kleine bobbels zijn aan de binnenkant van de uitlaat.

Stancke
7 februari 2011, 12:41
Moest ik jou zijn, ik zou kijken voor een ph2. De onderdelen van een ph1 verdwijnen meer en meer terwijl die van een ph2 nog lang leverbaar zullen zijn.

citrofenwick
7 februari 2011, 12:48
Hmm vreemd. Ik heb al altijd gehoord dat je de 1.3 ECU en kabelboom moet gebruiken? :)

Kzal vanavond eens wat opzoekwerk doen :p

ditn_tae
7 februari 2011, 17:04
Volgens wat ik heb gelezen moet je de 1.3 kabelboom en de 1.6 ECU gebruiken.
Dit omdat de engine veel slechter loopt op de 1.3 ECU, of het waar is weet ik niet.
1.6 kabelboom kan ook maar dan moet je beetje knutselen.

Hoe meer ik het bekijk hoe meer ik ook naar een ph2 toeleun,vooral omdat je anders nog veel dingen moet kopen
.Als ik de 1.3 onderdelen heb kan ik die gewoon op 1.6 zetten en ben ik klaar:)

Putain het offer is toch wel heel goed.
Voor nauwelijks 150€ wordt hij aan mijn deur afgezet.
Als ik dan reken dat het inlaatgedeelte(175€)cilinderkop(100€?)+gearbox(200 €) ongeveer is
Dan kan ik er wel gemakkelijk 600€ uit krijgen denk ik?

seurinck
7 februari 2011, 22:59
een ph2 is idd wel beter voor de aparte onderdelen.
aangezien ze nog veel te zien zijn op de weg.
Ph1 daarintegen komt echt zeldzaam.

over de uitlaat, of het door dat lassen kwaad kan, kdenk nie echt. tzal nu wel nie zo extreem zijn hé.
tlijkt me eerder dan een slechte aansluiting ( fabrieks fout ? )
maar kzou es moeten kijken in mijn kot, kheb hier een soort van dichtings folie ( voor kachels) maar deed vroeger perfect zijn werk bij den uitlaat van mijn zus haare brommer.

zelf ga ik geen decat steken das geen werk met een RFS blok. moet ge al met 2 zijn en bijna geen ruimte om er aan te kunne. kzal wel zien als ik hem heb :p

voor die 150 euro kunt ge niet sukkelen neen.

ditn_tae
9 februari 2011, 12:24
Das inderdaad een feit.
ph1 komt zeldzaam en ik denk zelf dat je geen oem stukken meer kan kopen.

nie echt,maar lassen is niet echt mijn specialiteit
hm interessant,ga eens opzoeken wat dit juist is.

Hoe meer ik er mee rij hoe meer hij ploft omdat de uitlaat kaler wordt.
ik denk dus dat je niets te vrezen hebt over het geluid:)

Ik heb de auto gekocht,127 000km ph1 blok zie je niet zoveel en ik zoiezo wel een aantal stukken ervan nodig.
Jammer dat de platen vernietigd zijn en dat hij uitgeschreven is.
Hij kan dus niet meer in belgie rijden.

citrofenwick
9 februari 2011, 12:37
Zeker dat hij daarom niet meer in België kan rijden? Afhankelijk van de goodwill van de vorige eigenaar moet dat toch zeker nog lukken hoor. Contacteer anders eens een gwk kantoor. Of bij de RDW gaan ze dat ook wel weten.

GWK Travelex voor vreemde valuta, de traveller cheque, money transfer en travel (http://www.travelex.com/nl/personal/carexport.asp?content=cae&lang=NLD)
Particulier (http://www.rdw.nl/nl/particulier/Pages/default.aspx)

Anders, als de kas nog goed is gade ze kwijtgeraken hoor. Hier zeker in de westhoek met al die rallygastn :D

ditn_tae
9 februari 2011, 12:43
bericht

Het kenteken bestaat niet meer dus hij mag en kan never meer de weg op ook niet in belgie
De nummerplaten zijn al vernietigd
Het is dus echt opladen en je zal hem moeten slopen of zoals ik alles overhangen in een andere koets
Ik rij zelf met een 1.0 en was dus van plan om alles over te bouwen

Over het kwijtgeraken van de onderdelen zit ik niet in :)
Het is gewoon jammer dat de auto uit elkaar moet.

Stancke
9 februari 2011, 12:45
Zonder zijn kenteken kan je zelf geen transitplaten aanvragen dus je moet hem op een aanhangwagen zetten naar Belgie... Om de platen te verwisselen voor die ene dag, ik zou het niet proberen, toch zeker niet in nederland.

denkimi
9 februari 2011, 15:14
bericht

Het kenteken bestaat niet meer dus hij mag en kan never meer de weg op ook niet in belgie
De nummerplaten zijn al vernietigd
Het is dus echt opladen en je zal hem moeten slopen of zoals ik alles overhangen in een andere koets
Ik rij zelf met een 1.0 en was dus van plan om alles over te bouwen

Over het kwijtgeraken van de onderdelen zit ik niet in :)
Het is gewoon jammer dat de auto uit elkaar moet.

zelfs al is die uitgeschreven in nederland, in belgie zou je die gewoon weer moeten kunnen inschrijven als je de papieren hebt.

ditn_tae
9 februari 2011, 16:41
Wordt naar hier gebracht gelukkig :)

de wagen komt bij een ex collega vandaan die heeft hem destijds nieuw gekocht dus ik ben de tweede eigenaar
Hij heeft hem alijd gebruikt voor woon werkverkeer naar zijn vrachtwagen en heeft hem toen ingeruild voor de slooppremie en een nieuwe 106 gekocht
technisch was het een goed onderhouden auto en ik had hem zelf genomen om mijn 106 om te bouwen met een rallyeblok maar er komt een 106 gti op mijn pad dus daarom gaat hij weg anders had ik hij gebleven voor de ombouw

Volgens mij zijn de papieren er ook niet bij.

update:
de velgen zijn eindelijk gepoedercoated
1 week werden er uiteindelijk 2 weken
Ook wordt er om een of andere reden 217€ gevraagd ipv 180€,morgen toch eens deftig gaan bespreken.
Moest ik er niet achter gebeld hebben wist ik nog van niets :@

Stancke
9 februari 2011, 18:08
Verschil tussen zonder BTW en met BTW?

ditn_tae
9 februari 2011, 21:25
Hm inderdaad.
Wel leuk dat als je vraagt hoeveel de totale prijs is dat ze 180€ zeggen :)

citrofenwick
9 februari 2011, 22:09
zelfs al is die uitgeschreven in nederland, in belgie zou je die gewoon weer moeten kunnen inschrijven als je de papieren hebt.
Nop, ge moet de exportverklaring kunnen voorleggen geloof ik. En om hem te kunnen exporteren hebde het kenteken nodig.

Ik zou eens mailen naar Peugeot België. Als ze een beetje zijn zoals citroën gaan ze u goed helpen. Ik heb na een mailtje zelfs nog zelf telefoon gehad van hen om me uit te leggen hoe ik best een ax importeer.

Moest ge willen vraag ik het eens aan wat nederlanders hoor. Ik ken er wel een paar die het zullen weten.

ditn_tae
9 februari 2011, 22:26
dit had ik gevonden

1. Je gaat samen met de eigenaar van de wagen en de nummerplaten
van de wagen ( voor en achter ) die je wil kopen naar een RDW - VWE
bureau en laat daar de platen vernietigen en de wagen op jouw naam
overschrijven. Daarvoor krijg je dan een formulier met de voertuig gegevens en jouw gegevens.

.....

3. Als je met de auto naar huis vertrekt heb je de volgende papieren :
*De papieren van uitvoer gekregen door RDW VWE
*Betalingsbewijs RDW VWE
*deel 1 en deel 3 van de nederlandse papieren
*overschrijvingsbewijs van de wagen

Ok ik zal eens mailen naar peugeot belgie

Zou handig zijn als je eens zou kunnen rondvragen:)

Nog 2 vragen:
*Hoeveel is een 106 pook met lederen pookzakje en co waard?
*Hoe krijg je het vloerkleed helemaal uit de wagen,vanvoor gaat dat precies rondom.
Zeg niet dat ik dat helemaal moet losmaken voor ik het eruit krijg:)

Stancke
9 februari 2011, 22:28
Die auto heeft toch geen platen? Dan kan je moeilijk transitplaten aanvragen + die wagen moet APK gekeurd zijn vóór de export.

citrofenwick
9 februari 2011, 22:37
dit had ik gevonden

1. Je gaat samen met de eigenaar van de wagen en de nummerplaten
van de wagen ( voor en achter ) die je wil kopen naar een RDW - VWE
bureau en laat daar de platen vernietigen en de wagen op jouw naam
overschrijven. Daarvoor krijg je dan een formulier met de voertuig gegevens en jouw gegevens.

.....

3. Als je met de auto naar huis vertrekt heb je de volgende papieren :
*De papieren van uitvoer gekregen door RDW VWE
*Betalingsbewijs RDW VWE
*deel 1 en deel 3 van de nederlandse papieren
*overschrijvingsbewijs van de wagen

Ok ik zal eens mailen naar peugeot belgie

Zou handig zijn als je eens zou kunnen rondvragen:)

Nog 2 vragen:
*Hoeveel is een 106 pook met lederen pookzakje en co waard?
*Hoe krijg je het vloerkleed helemaal uit de wagen,vanvoor gaat dat precies rondom.
Zeg niet dat ik dat helemaal moet losmaken voor ik het eruit krijg:)

Vloerkleed losmaken (indien zelfde als ax) :
- lijsten aan zijkant (dorpels) losmaken
- zetels
- handrembakje
- middenconsolebakje + pook (soms)
- tjoepkes aan de pedalen etc
Dan moet het los komen.

Ik heb trouwens de rembekrachtiger gedemonteerd. Als hij los is met die moertjes aan het schutbord kan je hem er uit trekken. Dan trek je direct de koppelingspedaal en rempedaal mee. Het enige dat nog los moet is het elektrisch contactje van het rempedaal voor de remlichten, maar dat kan je doen terwijl je hem er uit trekt.
De koppelingskabel moet ook al los zijn aan de versnellingsbak.

Die auto heeft toch geen platen? Dan kan je moeilijk transitplaten aanvragen + die wagen moet APK gekeurd zijn vóór de export.
Enkel APK als ge platen aanvraagt. In zijn geval is dit niet van belang gezien de auto gebracht wordt.

seurinck
9 februari 2011, 22:45
seg, ge kunt toch nieuwe papieren aanvragen bij den dealer ??
ik dacht dat ik ooit es ene gelezen heb, die een 309 GTI uit nl heeft gehaald en via peugeot zelf terug aan papieren kon geraken om hem hier in belgië op de weg te krijgen.

maar als er papieren bij zitten ik zeg wel als.
dan kan die wagen toch perfect terug op de weg.

ditn_tae
10 februari 2011, 22:49
Dubbelverkoop blijkbaar,ik weet al wie er aan het kortste eind gaat trekken.

ik heb vandaag de velgen gaan ophalen,zien er zalig uit.
ik zal eens foto's trekken als ze op de auto staan.

Nog 1 dag geduld:baard:

citrofenwick
11 februari 2011, 17:56
bah jammer :( indien sloop had ik al interesse in wa onderdelen :unsure:

ditn_tae
11 februari 2011, 21:37
ja helaas,aangezien ik ver woon maak ik nog weinig kans.

ditn_tae
12 februari 2011, 22:06
updates eindelijk:)

De nieuwe velgen/banden
peugeot 205 1.9 velgen+KUMHO BAND ECSTA SPT KU31 195/45 R15 78V (http://i56.tinypic.com/6i8h88.jpg)

uitlaat
oude en nieuwe middenpijp (http://i52.tinypic.com/25k5639.jpg)
reden waarom de oude wordt vervangen,deukje (http://i56.tinypic.com/jucs2r.jpg)
oude en nieuwe eindemper kamracing backbox (http://i53.tinypic.com/15xtlr8.jpg)
eindresultaat (http://i56.tinypic.com/2s12gl4.jpg)

schakelstangen+shortshifter
eerste vitesse (http://i55.tinypic.com/10h36ev.jpg)

verder ook olie bijgevuld en de wieldoppen vervangen,de vorige pasten niet.

Next up
naafkapjes zwart en leeuw wit schilderen
de grondige autokuis
266mm remmen.

citrofenwick
13 februari 2011, 13:16
Fak, die velgen zijn nice :D

ditn_tae
13 februari 2011, 14:32
idd ben er ook content van.
Aangezien de wielbouten nu zwart zijn ga ik de kap in het midden ook zwart spuiten.
En dan de leeuw in het wit:)
Of zou dat niet passen?

Voorbeeld:
http://i429.photobucket.com/albums/qq19/noeltie/RallyeS1/IMG_7915.jpg

citrofenwick
13 februari 2011, 14:35
zeker wel!

Hij vraagt trouwens eigenlijk niet echt om verlaging imo. Hij ligt goed zo.

ATI
13 februari 2011, 16:08
Mooie auto,ben trouwens peugeot fan.

seurinck
13 februari 2011, 17:24
de updates staan hem goed man.

ja de witte 205 gti velgen staan em vetjes !

ditn_tae
13 februari 2011, 18:34
merci:)
Inderdaad,toen ik ergens een gti met 205 gti velgen zag wist ik direct dat deze gingen worden.

Altijd geestig om meer peugeot fans te zien:niceone:

Verlaging is inderdaad niet echt nodig,enkel de schokdempers zullen worden vervangen door bilstein B6.
De shortshifter is trouwens een echte aanrader,veel kortere slag.

seurinck
13 februari 2011, 19:10
waar heb je die shortshifter gehaald ?
trouwens mag da voor keuring ?

ditn_tae
13 februari 2011, 21:50
kamracing
In nederland zijn ze ook wel te vinden denk ik.

Geen flauw idee,zou al heel strag zijn moesten ze dat afkeuren.
En anders er efkens afhalen:)

citrofenwick
14 februari 2011, 18:25
Kheb hier nog iets leuk voor moest ge u vervelen:

Pugmodder | Virtual Peugeot 106 Customiser (http://www.pugmodder.com/application.php)
Dit heb ik er van gebakken. Tmist enkel nog een rolkooi en 2 kuipstoelen :D
http://i.imgur.com/uefx1.jpg

ditn_tae
15 februari 2011, 18:22
Hij ziet eral uit zoals hij nu is:)
Ik heb ook rode s1 rallye gordels gekocht,voor bij het rode vloerkleed:)

Nog een vraag:
Wat is het best een 127 000 km originele cilinderkop of een kop(vb 185000 km) met revisie

edit,misschien heb ik mijn 1.3 kop gevonden :)
Volgende link:
http://www.rallye.nl/forum/showthread.php?8624-Snelle-1.3-kop-met-inlaatspruitstuk-Catcams-nokkenas-en-verstelbaar-tandwiel

Jack-in-the-box
15 februari 2011, 19:22
Kheb hier nog iets leuk voor moest ge u vervelen:

Pugmodder | Virtual Peugeot 106 Customiser (http://www.pugmodder.com/application.php)
Dit heb ik er van gebakken. Tmist enkel nog een rolkooi en 2 kuipstoelen :D
http://i.imgur.com/uefx1.jpg

Eerlijk gezegd ziet da er nog vrij deftig uit vind 'k :p

ditn_tae
15 februari 2011, 19:48
Ziet er een goede 1.3 kop uit.

gepoort en geflowd
277 graden catcams
Catcams verstelbaar tandwiel
met inlaatspruitstuk, thermostaathuis, kleppendeksel en bobine

zonder injectoren

die 277 graden catcams zijn wel vrij aggressief.
Vraag me af of ge daarmee door de co2 testen gaat geraken.

citrofenwick
15 februari 2011, 22:41
Da lukt wel nog :D Desnoods wa foefelen.

En hebt ge coureur status op rallye.nl ja? ^^ Ik nie, maar kzou da eigenlijk eens aan moeten vragen aangezien ik toch weldegelijk al meermaals rallye gereden heb.

ditn_tae
15 februari 2011, 22:50
Jis al gereserveerd,beter dan zulke kop ga ik waarschijnlijk niet vinden:)

das de volledige tekst.

Snelle 1.3 kop met inlaatspruitstuk, Catcams nokkenas en verstelbaar tandwiel

Bij deze bied ik een 1.3 kop aan die ik hier al een tijdje heb liggen. Heb hem afgelopen zomer overgenomen van Richard Brevet, maar zelf nooit gemonteerd. Het is een zeer snelle kop, Richard heeft er 139 pk en 180 nm koppel mee weten te behalen.

De kop is in 2009 gepoort en geflowd bij Ron de Groot. Verder zit er een 277 graden Catcams nokkenas in en een Catcams verstelbaar tandwiel. De kop is compleet met inlaatspruitstuk, thermostaathuis, kleppendeksel en bobine. Het enige wat ontbreekt zijn de injectoren. Verder heb ik er nieuwe inlaatspruitstukpakkingen bij en nieuwe tapeinden voor het inlaatspruitstuk. Omdat de kop al een tijdje ligt is het aan te raden om te kop eventjes door te spoelen en heel lichtjes te vlakken, eventueel kan ik dit laten doen.

Prijs: € 300,- zonder 1.3 gasklephuis, € 350,- met gasklephuis (prijzen zijn niet onderhandelbaar)

Was er ook verbaasd van,zit er nog maar maand en ik rij niet met een rallye.
Ik heb een lange tekst geschreven+dat ik een rallye als trackwagen ging hebben.
Een goudmijn aan rallye onderdelen daar:)

Hier nog een rallye met al heel wat aanpassingen,jammer genoeg wel een s1

hallo,

na een lange tijd van afwezigheid hier op het forum, heb k mij toch hier maar eens weer aangemeld.
de rallye gaat nu definitief de verkoop in, aangezien ik hier al een paar maanden niet meer in rij en er totaal geen tijd voor heb.

Ik heb me destijds een citroen AX aangeschaft waar ik dagelijks in rijd, dit vanwege plannen met de rallye om er een 16 v in te gooien.. echter heb ik er de tijd niet voor en is het hele project niets op geschoten.

Ik heb besloten om alles van de hand te doen, en ben bezig met een golf 4 ..
dus ook zal uiteindelijk de AX 1.1 de verkoop in gaan!

De rallye is dus nu geschorst.

De rallye zelf :

Zoals ook in men voorstel topic te lezen is, is er een 1600 8v ingebouwd met weinig km. ( 88000 km ) inmiddels zit de stand nu rond de 100.000 km.
de auto zelf heeft een km stand van 156000 km.

Kenteken LF-BR-91
Voertuigsoort personenauto
Merk Peugeot
Handelsbenaming 106 Rallye E2
Brandstof Benzine

bij inbouw andere motor is vervangen ->

- Orgineel inlaat systeem vervangen voor 1.3 inlaatsysteem incl. nieuwe pakkingen
- Orgineel vliegwiel vervangen voor 1.3 vliegwiel
- ECU vervangen door een gechipte ECU ? ( draait 8300 toeren )
- Radiator
- schakelstangen ( geen nieuwe, wel anderen )
- Nieuwe uitlaatsysteem ( orgineel, incl kat ' dus vanaf de uitlaatspruitstuk ' )
- Distributie + waterpomp
- Koppelingsset compleet
- Remmen voor
- Olie filter
- Brandstofilter
- Orgineel luchtfilter gemod
- Andere lambdasonde

Verder heb ik bij de rallye,

- Draagarmbrug ( niet gemonteerd )
- Veerpootbrug ( wel gemonteerd )
- Orginele RVS sebring eind demper ( niet gemonteerd en moet nog op maat gemaakt worden.
- Schokdempers van het merk FK ( niet gemonteerd )
- en vast en zeker nog wel meer waar ik zo niet op kom..

Omdat vorig jaar de koppelingsset van de rallye als een idioot begon te slippen op onderzoek uit gegaan, kering in de versnellingsbak was af, net zoals de bak zelf.
Om deze reden zit er nu een 1400 XSI bak achter, welke vrij weinig verschilt van de 1.3 rallye bak. de versnellingen zijn ' iets ' langer. maakt een paar km verschil uit per versnelling. Teven omdat de bak er toch achter weg lag, is ook de krukas keerring bakzijde uiteraard vervangen voor een nieuwe.
Ook is hierbij er weer een nieuwe complete koppelingsset opgekomen.

de auto heeft voor de schorsing een beurt gehad, en is dus met een nog geldige APK de schorsing in gegaan. hij zal dus ook zonder problemen weer door de keuring komen.

De minpunten :

rechteraandrijfas moet vervangen worden
ruitenwisservloeitstof pompje ontbreekt ( en hij doet het prima op de AX )

verder laat ik de Rallye elke week even een kwartiertje draaien.. en loopt werkelijk als een zonnetje. Uit een compressie test van vorig jaar was te concluderen dat de compressie in de cilinders bijna nog zo hoog waren als nieuw. Gerard prins weet waarschijnlijk de exacte drukken nog wel.

De rallye wil ik het liefst in één keer verkopen. mocht dit niet lukken, zal hij uiteindelijk in onderdelen de deur uit gaan. Dit is echter nog niet aan de orde, en is er nog geen mogelijkheid om onderdelen te reserveren.

Ik heb de auto bewust nog niet op marktplaats gezet, omdat ik hem liever naar een liefhebber zie gaan, dan één of andere inkoop bedrijf van auto's ..

Verder heb ik hier nog een hele stapel aan bonnen liggen van de aangekochte onderdelen, niet van alles.
De auto staat op dit moment op witte steelies voorzien van 4 goede toyo banden.

Vraagprijs : € 1200 ,- ( zoals hij nu is, dus zonder apk etc. )
( Bied maar wat je er voor wilt geven & we zullen er ongetwijfeld uitkomen.. )

Je krijgt de rallye dus met alle bovengenoemde onderdelen etc.

biedingen mogen hier in het topic maar de voorkeur ligt bij een PM.
Ook voor vragen opmerkingen of onduidelijkheden, stuur een PM.

ditn_tae
16 februari 2011, 21:50
Merde mijn start motor is waarschijnlijk weer kapot.
Das al de 2de in 2 jaar:(
Dat wordt weer fietsen in de koude.

ditn_tae
17 februari 2011, 18:00
En een 106 s2 (http://auto.marktplaats.nl/peugeot/423376211-peugeot-106-1-6-rallye-1996-wit.html?return=eJwtilsOgyAUBfdigp8KaPsBIY3dCVEaiA g3XExf6d57Tfs3Z85YJdQ7KK5RiXFUDTpbZq99raD6fs3gUrfZ slaI1lbsUux%2FSQceLo9oRLugqZkNk2DDNVaCVwBCvC34t3BY TrDRMaV9cyXMNNf7EfAzkyfJi43x6chmDKRlC7Ab3ujPF%2BhE Mx4%3D&df=1&fta=eNotkFtuAyEMRfeC1HzzGhiMsoVuITIY0lEnyShMHm2UvR eY%2Fh3sa19zESy8CozAbtf5cMe5MF%2FAcmDPeS92VPbrBYSf V%2FidFl8ylfpaVuD%2BtMD5dkrXKfrvBwhuPiS%2F4jz%2FJH 8pE8jdstz2vG3TwBY8JuanOltAAZuo20jjgIkxK23JPoXTPEun OjiTGqhsJKcGSSvFG1BIynSoOtEgqmHoYsI634EnJTcYQp%2BK OclQQRpNdtzAYd5Ak24aRNStoqq5ixsQ7wvtQKFXrBhDO1XqoG 23kBR5r%2BToHDZIGKl70WCQdxApd02MVrVTZUgh9DPQpPbTkY xNQrdURA1ovSxI5TCn83H9asHx2qhhnfB5aFnW%2BAh0ixAYPp j%2F%2FMc78wgcXu%2F3H9Laijc%3D&fta_ind=8&fs=1)

Must inhouden:)

ditn_tae
24 februari 2011, 19:18
Toch maar even gaan kijken voor het naar links rijden
uitlijning perfect
banden perfect
spoor perfect.
Volgens is hen dit normaal(kon eventueel ook te maken hebben dat de banden nog juiste spoor moeten hebben)

Ivm met geluid pook als je die helemaal naar links duwt(ijzer tegen ijzer?),dit is ook normaal zeggen
ze.
Kunnen dus hopelijk zonder zorgen weer verder rijden:)

Morgen de geflowde geporte rallye 1.3 cilinderkop met 277graden catcams en verstelbaar nokkenaswiel halen in nederland.Zal een lange tocht worden:)
En niet te vergeten de rode gordels voor de gti!!

ditn_tae
26 februari 2011, 13:00
Pfew 8 uur rijden is niet alles:)
Maar ik heb ze,nu opslaan voor later gebruiK.
Enkele foto's:
http://i54.tinypic.com/29nywie.jpg
http://i52.tinypic.com/1607d52.jpg
http://i55.tinypic.com/ofxf0p.jpg

citrofenwick
26 februari 2011, 13:04
lekkerrr! Moest ge hulp nodig hebben met de opbouw, ge moet maar roepen e :D

ditn_tae
26 februari 2011, 13:20
noted merci:)

seurinck
26 februari 2011, 18:11
mooi zo !

ditn_tae
28 februari 2011, 17:25
Hm
newmans ph3 nokkenassen da gaat te wild zijn zeker voor op een daily?

desolation
28 februari 2011, 18:27
The Newman PH3 Fast Road Camshaft is a road and trackday camshaft profile designed to improve performance but still leave the car driveable day to day

zal dus wel meevallen denkek :)

ditn_tae
28 februari 2011, 22:32
dam zijn al weg^^

ditn_tae
3 maart 2011, 18:46
Ondertussen ook de aangekochte s1 rallye gordels in wagen gestoken.
Passend met het rode vloerkleed :)

http://i53.tinypic.com/34tbpk3.jpg

Dirkxke
4 maart 2011, 01:23
als ge velgen met semi slicks wilt kopen, let me know. weet een zwart setje met rood randje liggen van op de gti van mijne maat. (die gti is trouwens compleet in stukken verkocht :()

http://img219.imageshack.us/img219/9295/img0365h.jpg

ditn_tae
4 maart 2011, 12:26
Jep ik vind het ook zonde,moest ik al niet een gti hebben ging ik die zeker gekocht hebben.
De nokkenassen wilde ik wel kopen maar kwas telaat:(

Waarom verkoopt hij de gti eigenlijk?

Carus
4 maart 2011, 12:41
Amai, van de 15 posts op deze pagina 11 van u ditn_tae. Goed bezig.

Dirkxke
4 maart 2011, 17:28
Jep ik vind het ook zonde,moest ik al niet een gti hebben ging ik die zeker gekocht hebben.
De nokkenassen wilde ik wel kopen maar kwas telaat:(

Waarom verkoopt hij de gti eigenlijk?

Vooral iets wat gemakkelijker te keuren was :D
De CO was heel moeilijk goed te krijgen en hij had geen zin om elk jaar te liggen klooien voor de keuring.

Gaat nu een ibiza cupra kopen.

seurinck
5 maart 2011, 00:14
staat dieje GTI nog te koop ?
zoja laat eens iet weten.

en welke maat zijn die semi slicks ?

Dirkxke
5 maart 2011, 00:37
staat dieje GTI nog te koop ?
zoja laat eens iet weten.

en welke maat zijn die semi slicks ?

Peugeot 106 s2 Gti, Auto's, Limburg | Kapaza (http://nl.kapaza.be/limburg/peugeot-106-s2-gti-54664609.htm)

De maat weet ik niet, maar als ge hem belt of mailed moet ge maar zeggen dat ik (Kristof) u heb doorverwezen naar kapaza. kunt ge ineens naar de semi's vragen

seurinck
5 maart 2011, 14:36
thx zal ik mss eens doen.
eerst hier praten en kijken of het ok is.
Anders zal ik weer zotte dingen beginnen doen :p

ditn_tae
6 maart 2011, 18:44
Zou jammer zijn moest de gti in stukken weggaan ziet er zalig uit.
Wast het door de nokkenassen dat de CO waarde kantje boord was?

Ik heb altijd het vermoeden gehad dat er ook andere nokkenassen in mijn gti zijn maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
De co waarde is ook kantje boord en het geluid is anders.

seurinck
6 maart 2011, 21:29
de CO waarde is wel een bekend probleem bij de 106 gti's.
Ik heb er al meerdere gehoord die dit probleem krijgen.

Dirkxke
6 maart 2011, 22:10
Zou jammer zijn moest de gti in stukken weggaan ziet er zalig uit.
Wast het door de nokkenassen dat de CO waarde kantje boord was?

Ik heb altijd het vermoeden gehad dat er ook andere nokkenassen in mijn gti zijn maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
De co waarde is ook kantje boord en het geluid is anders.

die GTI is ondertussen al compleet in stukken verkocht.
Het probleem was inderdaad de nokken waardoor de CO niet meer goed te krijgen was.

citrofenwick
6 maart 2011, 22:44
2 katalysators na elkaar voor de keuring hé. Schijnt te werken.

ditn_tae
6 maart 2011, 22:49
Hoe doet je dat,moet dan toch custom zijn?

Btw:
INSCHRIJVINGEN RS MOORSLEDE 2011

Tankere - Vandamme F Citroën AX Gti
Claeys - Vandamme Peugeot 106 Maxi
Diet - Vuylsteke Peugeot 106
Van Oplynes - Pinoy Peugeot 106
Taymans - Weckhuyzen Peugeot 205
Debaere - Debaere Peugeot 106 Rallye :applause:
Cnockaert - Coussee Peugeot 106
Moens - Dejonghe Peugeot 106
Beernaert - Vanackere Peugeot 106
Parmentier - Samyn Peugeot 205 Gti
Pittelioen - Stevenart Peugeot 106
:love:,dat wordt weer genieten.

citrofenwick
6 maart 2011, 23:43
veel frans tuig hé :D

En idd sowieso custom hé, maar toch niet zó moeilijk? Dno of ze het goedkeuren eigenlijk, maar het zou moeten werken.

ditn_tae
14 maart 2011, 22:21
Nu woensdag op de rolbank,ik ben benieuwd:)

citrofenwick
14 maart 2011, 22:40
Bij Apec?

ditn_tae
14 maart 2011, 22:53
jep :)

ditn_tae
16 maart 2011, 21:21
Deze middag geweest,dit zijn de resultaten
137 pk @ 6670 rpm
163.5 koppel @ 5095 rpm
begrenzer 7357 rpm

Er zit dus waarschijnlijk andere nokkenassen in+misschien gechipped
Vraag me af welke er zou inzitten.

Dit is de grafiek:106 gti grafiek (http://rapidshare.com/files/452889651/106gti-1.pdf)
Kan iemand dit eens controleren of dit nog een gezonde blok is?:)

citrofenwick
16 maart 2011, 21:36
Volgens mij is uw blok 100% standaard.
Ik ken nog mensen die 140pk hebben met een quasi standaard 16Vblok.

Ik zou het nog eens moeten navragen, maar sommige GTI's hebben een ietwat ander motormanagement ofzo waardoor ze sowieso iets meer pk hebben.

Wel een mooi resultaat hé :)

ditn_tae
16 maart 2011, 21:44
Dat zou wel nice zijn als die 137pk standaard heeft :)
Inde catalogus staat denk ik 118 pk 145 koppel.
De blok zit er nog gezond uit ook zeker,geen dalpieken ofzo.

Wat zou dat dan niet geven met andere nokkenassen/decat/spruitstuk.

edit:
bilstein B6 op de baan is nog te doen zeker,ofniet?
Kan 2dehands kopen 10k gerden meestal track

ditn_tae
22 maart 2011, 21:55
Hm ben ook nog aan het twijfelen tussen een sport cat of een freeflow demper die eruit ziet als een kat.

http://www.ons-hok.nl/mark/tekoop/katv.JPG
Als hij met de freeflow zodanig veel geluid en ploffen maakt en ik moet iedere dag passeren langs ieper politie :D

seurinck
22 maart 2011, 22:36
zou ik niet achter kijken met die politie.
die sport cats zijn ook niet stil zé :p

ze houden u sneller tegen als ge met een wagen rijd die op de grond hangt dan eene die wa extra DB produceert.

mijn keus: katvervanger ( gwn buis dus )
mijne maat heeft zo eene op zijne 306 S16, en is zelfs al 3 jaar op een rij gekeurd zonder aijne cat :p

ditn_tae
22 maart 2011, 22:53
Hoe doet hij dat:),zelf met cat en middendemper heb ik al niet veel over.

Ik heb eens opgeteld en sinds ik met de gti rij ben ik al 10! keers tegengehouden.

3 keer papier controle
4 keer alchol controle
2 keer omdat de auto zogezegd niet meer origineel is
1 keer recent omdat hij ik citeer rally geluid maakt en ploft:rofl:

seurinck
22 maart 2011, 23:05
ja hoe hij het doet weet ik ook niet.
maar hij gaat al ieder jaar meet een supersprint decat, een midden en einddemper van devil.
en die hoort ge nogtans van ver komen ( ook ploffen als zot )
Nuja ik neem aan dat ge naar de keuring in ieper zelf gaat ?
dan zou ik het niet proberen, want ik heb daar zelf al veel problemen gehad met een gekeurde sportdemper.

Ik denk dat ge gewoon de blauwe manne aantrekt.
ikzelf ben met de gti nog nooit aangehouden geweest ( die staat toch wel redelijk extreem)

met mijne vorigen ben ik ook wel enkele keren aan de kant gezet geweest.
puur voor de tuning :s en dat was enkel velg, verlaging en sportdemper :p

Ge moet wa geluk hebben zeker.

citrofenwick
23 maart 2011, 18:25
Mijn broer hebben ze al meer dan 20 keer tegengehouden de laatste 2 jaar. Allemaal voor dommigheden :p Ze doen wat in Ieper :)

Ik werd vroeger ook om de paar maand tegengehouden voor controles, maar tegenwoordig laten ze me met rust. Ze hebben ook nog gedreigd om mijn auto eens te onderzoeken, maar kheb daar niets meer van gehoord.

En een uitlaatlijn moet zo recht mogelijk zijn en zoveel mogelijk lawaai maken. :unsure: Ik heb mijn kat ook verwijderd en qua ploffen etc valt da wel nog mee :p
pks winnen met een rechte lijn doet ge wel niet altijd, integendeel

seurinck
23 maart 2011, 22:07
ja in ieper kunnen ze zagen over de kleinste dingen.
Roeselare eigenlijk nooit geen problemen gehad ermee.
+ ge krijgt meer uitleg als er iets is, in ieper moet je het maar ruiken.
hoewel de laatste keer in ieper ik een zeer vriendelijke man had en alles mooi uitlegde.

over de uitlaat: hoe minder bochten in de lijn, hoe beter kwa geluid.
maar zoals citro zegt: ik heb er al enkele gelezen die met een volledige rechte lijn pk verlies hadden, twas niet veel maar twas minder.

soms is het beter met een demper ertussen voor u pk's.
voor een goede setup kunt ge heel goed terecht bij het engelse 106 rallye forum.
die manne weten hoe je het best kwa pk en geluid uit een 106'ke kunt krijgen.

ditn_tae
24 maart 2011, 18:04
Dus het is beter om naar de keuring in roeselare tegaan dan in ieper?

Ploffen is geen probleem,ik gewoon niet meer als met de skytune dat mijn oren na tijdje begin te fluiten van het geluid tt

het zou dan zijn
katvervangen(met freeflow demper) Rechte buis begin ik niet aan,ze kijken iedere keer naar de kat+ik heb al eens mee mogen gaan voor de controle tt
middendemper
einddemper

seurinck
24 maart 2011, 22:32
ja de ene zal het zien den andere niet. hangt wa af wie ge hebt.
maar ik vind dat ze in roeselare veel soepelder zijn kwa keuring en tuning enzo...

ditn_tae
25 maart 2011, 18:05
ook eens proberen dan.

Waart ge toevallig niet in zonnebeke vandaag,zwarte 306 gezien?
Ook in Ieper een zwarte 106 gti maxi gezien wtf.

Btw de plot thickens van het scheef stuur,zie ik vandaag dat de auto gewoon scheef staat:.

Rechts kan je mooi vier vingers tussen band en chassis steken links met moeite.
En de linkerband is 1 bar verminder :'(

Stancke
25 maart 2011, 18:28
seurinck rijdt met een witte ;)

citrofenwick
25 maart 2011, 18:40
plot thickens? :p

meet eens de afstand tussen de wielcenters links/rechts
Meer dan een kleine cm zou dat toch niet mogen schelen.

Dr rijdt in wvl trouwens een zwarte 106 maxi idd.
die?:
http://i271.photobucket.com/albums/jj136/citrofenwick/meetings/wrbmeeting2/SUC52896.jpg

Die foto is wel al een tijdje oud, dus mss zijn er wel al details veranderd.

seurinck
25 maart 2011, 19:28
tis idd een vette maxi da. altijd knap gevonden die dimma kits.

da zal idd ikke nie geweest zijn, want ik rij idd met een witte 306.

Maar mijne vorige 306 (zwarte) bolt nu ergens rond aan de kanten van ieper. mss dat het die is ?

ditn_tae
25 maart 2011, 21:34
Hm zou kunnen,ik was aan het zwaaien maar geen reactie:)
Ok,ik zal het morgen eens meten.

En het was inderdaad die,mijn mond viel spontaan open.
Echte een zotte kit die maxi.
Er rijd ook nog een normale zwarte gti,ik dacht dat hij de lotto had gewonnen :)

mijn broer zegt da altijd the plot thickens.

seurinck
26 maart 2011, 02:14
er rijd in zonnebeke zelf daar ook nog een zwarte 306 Rallye rond (zonder stickers / emblemen) lijkt net op een GTI-6 van uiterlijk, enkel interieur is anders.
En in ieper nog een zwarte 306 GTI-6. (hoewel die een tijd geleden te koop stond)

wie de lotto gewonnen ? ikke ?
wast maar waar dan stond er hier idd wel een 2de gti, of iet zwaarders :p

ditn_tae
26 maart 2011, 10:04
Neje die gast met zijn 106 gti
Dacht dat ik hem eerst met een normale 106 gti had gezien en week later zit er een maxi bodykit op(2000€?) :)

seurinck
26 maart 2011, 20:08
ja, maar 2000€ komt ge niet toe vrees ik.
toch niet geplaatst en gespoten enz...
en als het zoals de 306 is dat je er nog een bredere achteras kan bijkopen van ongeveer 1500 euro. tjaah :p

ditn_tae
28 maart 2011, 18:37
mja.
Ondertussen is het probleem opgelost,ik weet niet hoe maar links was ie 2 cm lager:s
De auto voelt nu weer soepel aan:)

ditn_tae
10 april 2011, 20:28
Update:mooie gasten daar in nl.
Was de katvervanger eerst voor mij is hij nu verkocht aan iemand anders:s
Nu mag ik terug katvervanger met demper of sport cat zoeken :s

citrofenwick
14 april 2011, 12:43
Via rallye.nl?

seurinck
14 april 2011, 22:06
wrm nie meteen een supersprint ofzo ??

ditn_tae
15 april 2011, 17:16
yep:
Rallye.NL Forums (http://www.rallye.nl/forum/showthread.php?8630-106-Rallye-en-Gti-onderdelen)

Ik vind het gemakkelijker in stukken en volledig supersprint systeem is veel te luid99db:)
kamracing uitlaat+supersprint middenstuk+decat met demper of sport cat is ideaal.
Nu een decat heb ik nog liggen dus een demper of sportcat ertussen lassen kan ook wel.
Ik vraag me af wat het beste is.

De 106 1400 wordt ook nog afgebroken,dashbord en binnenkant is bijna leeg:)

citrofenwick
15 april 2011, 17:41
bah, ik denk/hoop op een ongelukkig misverstand? Normaal zijn die gasten allemaal wel vrij eerlijk. Of misschien heeft een meer bekend lid anoniem voorrang gekregen...

Haal eens het zwaar materiaal er uit zoals de motor en achteras enal :D

seurinck
15 april 2011, 18:34
ik denk zelfs nie dat ge nog een decat kunt krijgen voor een 106.

een supersprint middenstuk met demper en einddemper is zo luid nie ze.
theeft echt de rally sound.

99db valt nog mee vind ik :p

ditn_tae
15 april 2011, 22:01
Ja was misverstand :)
Decat kan je nog gemakkelijk krijgen voor een 106 dankzij de vele rally 106'en :)

99db daar geraak ik geen week mee zonder boete en ik vind het er toch wel over.
Je kan er niet eens mee op circuit:p

Ik haal uit waar er om gevraagd wordt :)
sport cat
sport cat (http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/rvs-sport-katalysator-200-cpsi-ovaal/vmcchk/)
goedkoper te vinden op andere plaatsen wel:)

seurinck
16 april 2011, 01:30
Let op van powersprint hé :p

iemand die ik ken heeft ook ne powersprint op zijne 205 gti gehad, brulde nog meer dan zijne supersprint :p
maar ik weet wel nie of het een volledige lijn was of een van de dempers.

maar ondertussen bolt hij weer met zijn supersprint omdat hij ook teveel bezoek had van de blauwe manne :p

maja een uitlaat naar smaak zoeken kwa sound kan lang duren, kijk maar naar ikke.

Destroyer
18 april 2011, 10:56
zoveel last van de flikken voor een uitlaat?? :unsure: of mensen uit u straat die de flikken bellen dan ofzo?:p

[LRRP]
18 april 2011, 11:01
Op mijn dieselstoof steekt een recht lijn. Vroeger toch enkele keren tegen gehouden geweest.

Nu rij ben ik al ouder en heb al een ''oud'' plak, nu hebben de flikken blijkbaar geen interesse meer in mij :-)

ditn_tae
18 april 2011, 17:02
Ik woon compleet afgelegen in rally gebied en de bewoners hiernaast vinden het een goed klinkende wagen:)
Met de flikken in ieper daarintegen pff,ik begin stilaan de gezichten van de flikken te kennen tt.

Ondertussen trouwens ook een aanbod gekregen voor spaghetti spruitstuk van raceland.
Ik sta nogal twijfelachtig tegen raceland stukken,iemand hiermee ervaring?

btw,mijn droomwagen staat te koop peugeot 106 maxi (http://rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=fsrc&md=details&id=54707)

Nu nog vlug eens 43000 euro sparen:)

Stancke
18 april 2011, 18:52
Ik ben daar toch wel tevreden van die Raceland. Dat moet zowat het enige zijn van Raceland dat populair is.

seurinck
18 april 2011, 22:22
idd dat is wss het enigste die verkoopt bij raceland :p

desnoods ga es naar altec seys ofzo ( is in langemark )
die manne hebben veel voor rally ligge.
Zijn met sommige onderdelen wel duurder dan ergens anders, maar info vragen kost u nieks.

citrofenwick
18 april 2011, 22:46
Mijn eerste spaghetti was een raceland, en daar voelde ik eigenlijk niets van. Ook de pasvorm is niet perfect. Tis echt sukkelen om hem er op te krijgen.

De supersprint die ik nu heb viel beter mee. Enkel is de prijs er ook wel naar natuurlijk.

seurinck
18 april 2011, 23:22
maar voor kwaliteit moet ge betalen :p
en supersprint is kwaliteit, zo simpel is da.

en zoals citro zegt: ik heb er opt pugforum nog gehoord waarvan de pasvorm nie echt deftig is. of die extra dingen moeten demonteren om hem erop te krijgen.
als geld geene rol speelt = supersprint.

ditn_tae
24 april 2011, 16:13
Ik ben niet rijk ofzo :)
Zal een stuk langer wachten en dan een supersprint kopen,ben ik van eerste keer ook gerust.

ditn_tae
13 mei 2011, 22:27
Update,maar wel niet van de wagen :)
Na een tijdje met huurkarts rijden en 9pk honda van maat te rijden heb ik mijn eigen kart gekocht

Swiss hutless met een TKM 4s

ATI
13 mei 2011, 22:32
Ik heb al paar keer gaan karten ,maar vind dat ni zo goed gaat.Ik veronderstel
dat er zijn dat heel hard gaan,maar die dat ik huurde trokken niet zo hard.

ditn_tae
14 mei 2011, 12:36
Waar heb je gaan karten?
Huurkarts zijn inderdaad wel een stuk trager omdat deze lang moeten meegaan.
Ook is het zo dat ze niet allemaal even goed zijn en de zetels allemaal hetzelfde zijn.

om een voorbeeld te geven

huurkarts honda gx200 of 270 6,5 9 pk?
BEKC honda gx200 9pk gaat veel vlugger

ditn_tae
1 juni 2011, 18:47
filmke :)
karting poperinge (http://www.youtube.com/watch?v=v26StHJzMJ4)

-Jv-
4 juni 2011, 01:18
filmke :)
karting poperinge (http://www.youtube.com/watch?v=v26StHJzMJ4)

'k vind het nog een zot parcourke in Poperinge :) Hoewel ik in de bocht helemaal op het einde al een paar keer bijna op die paal gekletst ben :D

w3bb3r
4 juni 2011, 09:34
ge kent toevallig niet een ene Niels (me 'n scirocco), die heeft ook zo'n kart gekocht en rijd daar ook in poperinge.

ditn_tae
4 juni 2011, 10:46
Er staan inderdaad redelijk wat palen,ge moet serieus opletten :d
Het is inderdaad wel een uitdagend parcour want als ge niet oplet verliest ge veel tijd.

Zou kunnen we zijn daar iemand tegengekomen die met een briggs & stratton world formula reed.Hij vermelde ook iets van een scirocco maar die was aangereden en hij ging een impreza kopen nu.
Voelde aan alsof hij of zijn ouders veel geld hadden :)

Ondertussen nieuwe banden(2dehands vega groen sl6) en mijn record staat nu op 51 99
Zou het eens moeten kunnen filmen met zo een onboard camera,zalig om te rijden met die banden.

w3bb3r
5 juni 2011, 14:48
mijn record is +-58 met die karts van daar zelf

-Jv-
5 juni 2011, 16:40
mijn record is +-58 met die karts van daar zelf

Zijn dat dan die 200's of de 270's ?

w3bb3r
5 juni 2011, 17:45
euh.. de normale :unsure:

ditn_tae
5 juni 2011, 18:40
58 seconden das een ferm goede tijd met de 200cc.
IK denk niet dat ik er al veel onder 60 heb gezien met huurkarts:)

Zucht broer doet passagiersopen deur en iemand vond het nodig om op hetzelfde moment zijn deur open te doen.
Beetje verf af en een 2 euro muntstuk deuk erin :(
Weet iemand goede adressen om te uitblutsen tegen aanvaardbare prijzen?

Precies iedere keer als ik een update wil doen heb ik kosten,ik ben vervloekt :)

ditn_tae
15 juni 2011, 17:59
Volgende week keuring dat wordt weer bidden :)

En dan een volgende update:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen schokdempers of remmen of eventueel spruitstuk

w3bb3r
15 juni 2011, 18:18
tkan zijn dak wa overdreven heb met die 58.
da zal wss nog het oude parcour geweest zijn.

vorige week geweest, maar er zaten prutsers op die 3min deden over 1 lap.
kheb toch nog de 62 gehaald (huurkarts)

met de zwaardere hebbek eigelijk nog niet kunnen of mogen rijden :p

ditn_tae
26 juni 2011, 13:46
62 is een sterke tijd met die gele huurkarts :)

Eerste keer dat ik opname heb kunnen doen in kart
YouTube swiss hutless TKM 4S poperinge warming up laps (http://www.youtube.com/watch?v=MNyK_UPGcq4)
Jammer genoeg enkel de opwarmlaps,camera was blijkbaar uitgevallen.

citrofenwick
26 juni 2011, 13:56
leuk filmpje :)

Ik heb nog maar 1 heat gereden op het huidige parcours (maand of 5 geleden denk ik). Ik denk dat ik rond de 60.0 zat, maar ben het niet zeker.

keuring goed gelukt?

ditn_tae
26 juni 2011, 14:03
60.0 met die gele is een scherpe tijd,die dingen gaan niet vooruit :)
Ik rij nu ongeveer 51.07 met de tkm 4s

keuring is uitgesteld tot volgende week,kon niet gaan.
Komt er nog bij dat gisteren een of andere idioot een steen wegsmeet net voor mijn auto en hij is eronder gagaan,hopelijk geen schade:(

-Jv-
29 juni 2011, 18:45
'k heb overlaatst ook nog es kunnen rijden.. Kzat wel in een groepje met redelijke pro's dus kheb wa hun lijn kunnen volgen.. 62.4 sec ofzoiets :) Da was met de gewone huurkarts ;)

ditn_tae
30 juni 2011, 12:27
nice :)
Ik wist niet dat er zoveel in poperinge rijden.
Als je iemand met een gele kart ziet=>ik :)

-Jv-
30 juni 2011, 17:43
nice :)
Ik wist niet dat er zoveel in poperinge rijden.
Als je iemand met een gele kart ziet=>ik :)

Kga daar maar af en toe gaan rijden omdat een maat van mij daar werkt ;D (Die met z'n haar altijd achterover gekamd :D)

ditn_tae
30 juni 2011, 22:54
Werkt hij er al lang?denk dat ik weet wie het is :)
Nieuwe recordtijd met de tkm 4s 50 88 :)
http://i54.tinypic.com/2r1z9ts.png

Morgen keuring prays.
Daarna 266mm brake setup installeren :)

blacksoldier382
1 juli 2011, 01:17
ditn wanneer gaat ge nog eens naar poperinge rijden? :p
Die met zen haar naar achter gekamd werkt er al efkes zi, paar maand normaal. Hij heeft een vampire gekocht, dikke machine.
Edit Ditn gaat gij toevallig nie elke donderdag?

ditn_tae
1 juli 2011, 12:37
Jep inderdaad,elke donderdag :)
Denkt dak weet wiedat is,rijdt hij met een jeep?
:o vampire dan gaan er daar al 2 rijden :d

blacksoldier382
1 juli 2011, 14:21
Ja hij heeft ne landrover of zo :p nog maar een nieuwe, eja zou da nie is kunnen da jullie is frieten voor mij ook zijn gaan halen, tis hier met de gele kart nr 69 met de briggs and stratton :p

beemer
1 juli 2011, 14:46
:ironic:

ditn_tae
1 juli 2011, 17:07
? beemer :)
En ja inderdaad,je rijd dan waarschijnlijk met een opgedreven b&s?

ivm met de keuring,afgekeurd :(
Gebreken die aanleiding geven tot herkeuring:
Bedrijfsrem verschil van 25 tot 50% tussen remkrachten van eenzelfde as

Tijdje geleden wel vermoeiden dat er iets was met handremkabel,nog laten controleren maar niet gevonden.Zal kostelijk zijn zeker? handrem of remmen beginnen vervangen :s:(

Dimlichten en Grootlichten laten afstellen.

opmerkingen
Beoordeling van het wegcontact voor een bepaalde as enkel uitgevoerd op evenwicht links-rechts
as aan het verslijten?

Aan de positieve kant,de uitlaat en shortshifter is erdoor

beemer
1 juli 2011, 17:55
Tjah, bijna 2 pagina's over karten ... heeft mi niks te maken met een/ je project.

citrofenwick
1 juli 2011, 18:18
Handremkabels zijn niet zo duur. Geen idee hoe moeilijk het is om die te vervangen met een schijvenachteras. Waarschijnlijk valt dit heel goed mee.

Van uw achteras; Die achterassen slijten nogal graag in tussen de draagarmen en de hoofdbuis. Die van mij had daar ook speling nu laatst op de keuring. Ik was er niet voor afgekeurd, ondanks dat ze het gezien hadden. (ik zou er zeker wél op afkeuren)
Ik denk niet dat er een opmerking op stond daarover.
Een achteras die inslijt kunde trouwens lichtjes zien. Bij mij had het rechtse achterwiel merkbaar meer camber dan het linkse. Ik had ook een verschil in plaats tussen de wielkast links/rechts.

succes met de herkeuring :)
(ik moet nog steeds teruggaan met mn nieuwe achteras...)

edit: dat offtopic over karten is toch zó erg niet? :) Bij mij staat er geregeld ook behoorlijk wat offtopic in en daar klaagt niemand over. (?)

ditn_tae
1 juli 2011, 18:57
Handremkabels,hopelijk is het dan.
Maar ik vrees er een beetje voor want ik heb het laten nakijken en hij kon er niets verkeerd aan vinden.
Kzal in het oog houden dat de kosten niet oplopen voor dingen dat het niet kan zijn.

Hm inderdaad,assen is een gekend probleem ook op een 106.
Beter om direct een nieuwe achteras dan te kopen of onderdelen ervan laten vervangen?
Niet echt gerust om te weten dat er iets mis met de achteras :s
Of heeft het gewoon met iets anders zoals bandendruk,verlagen achteras,... te maken?
Vorig jaar had ik die opmerking niet

(De uitlaat en shortshifter is wel gelukt dus daarvan ben ik wel blij.)
1 ding is zeker,zo ga ik niet rijden op de nurburgring:(

Ik wou ook graag een peugeot 206 gti remset steken vanvoorn.
Ik heb al met een 106 gti gereden die dit heeft en er is echt veel verschil.
Maar nu ga ik eerst de kosten afwachten.

Ivm met karten,ik wou mijn titel aanpassen naar 2002 peugeot 106 gti/tkm 4s kart maar dit gaat blijkbaar niet.