PDA

Volledige versie bekijken : Internet Wake on WAN

puydt
23 december 2010, 22:44
Ik wil graag wake on wan gaan gebruiken.
Mijn wake on lan werkt al (als mijn pc in sluimerstand staat)
Maar helaas nog niet wanneer mijn pc is uitgeschakeld.

Ik heb al geprobeerd wake on wan te gebruiken maar ik heb het volgende probleem -> mijn router

Netgear WNDR 3700

Wanneer het magic pakketje zou toekomen bij mijn router moet ik deze naar het broadcast ip brengen .255 , mijn router laat dit niet toe, ik kan niet portforwarden naar dat ip.

Een ander probleem.
Mijn router blokkeerd het magic pakketje ook nog eens, denk ik.

Weet iemand hier soms raad mee?

AzZ_KiKr
24 december 2010, 10:13
ge moet in uw bios wake on lan activeren... dan blijft netwerkaart actief als pc uitstaat... anders gaat uwen WOL nie werken als pc uit staat :)

en idd meeste routers laten gene forward to naar ne broadcast.... met sommige custom firmwares gaat dit wel...

wat ge wel zo kunnen doen is uwen router publiekelijk toegangkelijk maken, naar naar router gaan en via webpagina router uwen WOL sturen (zit in de meeste wel in)

of andere (degelijkere) router kopen :)

puydt
24 december 2010, 11:06
het is een degelijke router, alleen wil netgear geen uitgebreidere firmware schrijven voor customers ... En een professionele router is mij net wat te veel geld (rond de 700 euro)

heb de firmware van DD-wrt geprobeerd (leek heel uitgebreid, maar de router crashte na enkele minuten)
heb daarna open-wrt geprobeerd maar dat heeft geen beveiligingsmogelijkheden. (wat me raar lijkt)

Dus ben ik maar trg gegaan naar de firmware van netgear

AzZ_KiKr
24 december 2010, 17:07
het is een degelijke router, alleen wil netgear geen uitgebreidere firmware schrijven voor customers ... En een professionele router is mij net wat te veel geld (rond de 700 euro)

heb de firmware van DD-wrt geprobeerd (leek heel uitgebreid, maar de router crashte na enkele minuten)
heb daarna open-wrt geprobeerd maar dat heeft geen beveiligingsmogelijkheden. (wat me raar lijkt)

Dus ben ik maar trg gegaan naar de firmware van netgear
ow, ik wist niet dat diene dd-wrt op netgear gaat....

zo inderdaad meer dan genoeg moeten zijn.... bizar dat die crashed...

wat je ook kan doen is....

je verandert je subnet mask door 255.255.255.128 (dan heb je wel maar 126 apparaten op het netwerk maar da zo meer dan genoeg moeten zijn)

dan ligt uwen range tussen 192.168.0.1 - 192.168.0.126... (of afhankelijk wat je kiest als 3e cijfer)

dan creeer je een forwarding rule, port 9 (udp) en naar het adres 192.168.0.127, dan is dat de broadcast van het netwerk en deze neemt de router normaal gezien wel aan...

hb je wel maar de helft van beschikbare apparaten maar ja 126, is wel genoeg denk ik

puydt
27 december 2010, 08:45
[LAN access from remote] from xx.xx.xx.xx:61752 to 192.168.1.254:9, Saturday, December 25,2010 17:21:41
[DoS Attack: Ascend Kill] from source: xx.xx.xx.xx, port 61752, Saturday, December 25,2010 17:21:41

Dit is wat er in de log van mijn router staat

xx -> ip waarvan ik de wow stuurde