PDA

Volledige versie bekijken : Internet Gehackt?

speedycompany
18 december 2010, 20:37
Hoi !

Gisteren heb ik mijn laptop geformat. (Dit was dringend nodig, al die rommel van school even deleten :D)
Nu, het probleem is, wanneer ik op de site ga van mijn school om mijn mails na te lezen , staan er usernames in de autosuggest die ik niet heb ingegeven.

Ik heb hierna het wachtwoord verandert van mijn pc, mijn router , ...
Toch blijft dit terugkomen.
Hiervoor had ik geen enkel probleem!

Enkele specificaties :
Windows 7 32bit - Ultimate
AVG antiv free
ZoneAlarm

ZoneAlarm geeft geen enkele intrusie weer trouwens...
Ben ik gehackt? Of hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Mvg,

Niels

Fraggie
18 december 2010, 21:35
- Ik neem aan dat je de enige gebruiker bent van die PC?
- Is het trouwens een geldige username?
- Browser settings geïmporteerd van voor je format?

Tegenwoordig slaat elke populaire browser data op om je forms snel in te vullen. Misschien heeft het hier iets mee te maken?

speedycompany
18 december 2010, 21:40
Ja ik ben de enige gebruiker... Had al aan mijn famillie gevraagd of zij op de pc gezeten hadden (wat niet het geval was..)
Het is géén geldige username
en mijn browser settings heb ik niet geïmporteerd. :D

Ik vind het in ieder geval raar :D

shadowstep0705
18 december 2010, 21:43
De mogelijkheid dat je gehacked bent, bestaat natuurlijk, maar de vraag is dan waarom iemand in godsnaam je cookies zou aanpassen ... en dan nog die van een schoolwebsite.

speedycompany
18 december 2010, 21:44
Ja idd, dat vind ik net het rare... er is niets anders verandert, geen rare dingen op mijn facebook, computer , ... te vinden..
Echt raar :D Daarmee ook dat ik naar hier kwam, omdat ik het echt ongelofelijk raar vond..

Moloch
19 december 2010, 01:27
dat het geen geldige usernames zijn doet vermoeden dat er iemand naar de login geraden heeft, maar de cookies niet heeft afgezet zodat die bewaard bleven, dus wss iemand die op uwe pc kan :p

Exit
19 december 2010, 10:51
of dat dit namen zijn die je op een andere site hebt ingevuld waarvan het invulvak dezelfde naam heeft als die van de schoolsite, en dus als suggestie ook die namen opgeeft
dat de browser dus autoaanvullen enzo heeft aanstaan ...

ga met de muis over zo'n naam en klik delete knop op toetsenbord
check of die wegblijven.

heeft dus niets met windows te zien maar browser = software
MOVED

speedycompany
19 december 2010, 13:07
@Exit : zo ver was ik wel, dat wanneer ik namen ingeef op een andere site deze ook daar terecht kunnen komen. Dit zijn echter geen van mijn usernames dus ben ik echt clueless...
Ik vraag me trouwens ook af hoe die persoon dan toch nog op mijn pc kan.. ik heb alle wachtwoorden veranderd ?

Molletje
19 december 2010, 19:33
Heb je volledig geformat?
En een illegale versie van windows gebruikt?

Welke browser btw.

speedycompany
19 december 2010, 20:24
Ja, volledig. CD'tje van windows insteken --> format ;)
Nee, dit is een officiële versie van Windows, via school aangekocht.

Browser : Google Chrome 10

Note : tot nu toe (na 3e format) geen probleem meer gezien... (hout vasthouden!)

EDIT : net dus het probleem weer gehad. Wat raar is , want ik was constant op mijn laptop bezig...

Molletje
20 december 2010, 10:50
chrome 10? ik dacht dat 9 nog maar net in beta was... heb je toevallig geen account gelinked aan je chrome? draai eens ccleaner (om browser cach te verwijderen)

zijn het trouwens echte namen (zoals David) of eerder nicknames (zoals Exit).

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

speedycompany
20 december 2010, 13:03
Het waren nicknames, maar heb ondertussen het probleem gevonden.
Wanneer ik een PM stuurde op een site, nam hij automatisch de gebruikersnaam over.
Iets wat raar is, omdat hij het ervoor niet deed, maar kom!

Hier mag allesinds een slotje op.