PDA

Volledige versie bekijken : Drivers D-Link DWL-G122 Rev. B1

Muscleduck
13 december 2010, 19:57
Hallo 9lives,

Ik heb een PC geformatteerd voor een kameraad, en die heeft een oude WiFi USB stick die ik moet installeren. Nu kan ik daar totaal geen werkende drivers voor vinden. 'k Heb al uren op het internet gespeurd, op de Dlink site van België, Frankrijk, Amerika,... Nergens vind ik er. Ik heb trouwens drivers nodig voor Windows 7 x64 (of Vista, dat is hetzelfde qua drivers). Nu kan ik er wel een hele hoop vinden voor Windows XP, en zelfs voor Vista, maar de XP drivers installeren totaal niet, en die voor Vista installeren wel maar daarna werkt de stick niet en staat er een uitroepteken bij in het apparaatbeheer. Tijdens de installatie komt er ook iets op dat de drivers niet WHQL certified zijn, ik vermoed dat het uitroepteken van daar komt. Ik heb 1 link gevonden naar Vista x64 drivers, maar die was dood. Ook de links vanop de Dlink site zijn meestal dood (vooral die die via ftp:// gaan). Als er iemand mij in de goeie richting kan wijzen zou ik dat heel erg appreciëren. Ik zit hier nu al 2 dagen te prutsen met 10 soorten drivers...
Ow ja, via Windows Update vindt hij ook geen drivers.

Thnx.

Fraggie
13 december 2010, 21:54
Voor de duidelijkheid, voor de format stond er ook Windows 7 64-bit op?
Op het eerste zicht lijkt dat dat een zéér oud beestje dat zijn tijd gehad heeft.

Muscleduck
14 december 2010, 20:19
Oei sorry vergeten melden. Voor de format stond er Vista op (ik denk 32-bit). 't Is idd een oud beestje, sommige drivers die ik vind zijn van 2004. Dat is bijna 7 jaar...

Fraggie
15 december 2010, 10:38
Als je kijkt naar de datasheet van dat toestel het is het ontworpen voor Windows 98/ME & 2000. Later hebben ze als laatste redding windows Vista er bijgevoegd. Verder zie ik enkel 64bit drivers voor XP.

Bijgevolg zou ik voorstellen om een nieuwtje te kopen dat waarschijnlijk veel sneller is, een beter bereik zal hebben, meer opties ...

Muscleduck
17 december 2010, 18:07
Tot die conclusie was ik ook gekomen. 'k Ben een PCI kaartje gaan halen en in 5 minuten was ik al verbonden met internet :) Merci voor de reacties.