PDA

Volledige versie bekijken : Buitenlands voetbal 2010 - 2011 (Deel 2)-Milan kampioen!!

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

massief
28 december 2010, 16:29
Wat dien kerel vandaag heeft weet ik niet, maar 't is wel leuk :D...

chomo
28 december 2010, 16:58
Als Villa zo doordoet gaan die ook nog mogen krabben om in de PL te blijven oO

Hannibal
28 december 2010, 17:03
Wanneer komt Zamora eigenlijk terug massief ?
-edit- Balotelli met de hattrick. :p

massief
28 december 2010, 17:17
Geen idee man (tis Zamora), gaat nog wel een tijdje duren, februari waarschijnlijk, maar met een gebroken been weet ge nooit imo.

Hannibal
28 december 2010, 17:19
Geen idee man (tis Zamora), gaat nog wel een tijdje duren, februari waarschijnlijk, maar met een gebroken been weet ge nooit imo.
Oops, dacht al dat er iets scheelde aan die naam. :p

massief
28 december 2010, 17:20
Man City goal: I don't mean this in a rude way, but that might just be the laziest hat-trick in Premier League history. Adam Johnson is fouled in the area by Marc Albrighton, it's a stonewaller, and Mario Balotelli strolls up, barely even moving, to fire it into the corner and complete his treble.

Stevo ruled :p

mtm
28 december 2010, 17:21
Hoe zit dat nu eigenlijk met Hargreaves? Traint die opnieuw?

massief
28 december 2010, 17:22
Ik zie die wel een Deislerke zetten :sad:.

Romelus
28 december 2010, 17:25
SuperMario... :love: :bow:

massief
28 december 2010, 17:28
Dit snap ik dus niet hé
Red card: There won't be a hat-trick for Nikola Kalinic and that could just change the game. He goes in late, high and hard on Paul Scharner and it's a potential leg-breaker - Phil Dowd gives him a straight red card and it is the correct decision.

Hoe kan je nu terecht rood krijgen voor een fout op SCHARNER?

TheRedDevils
28 december 2010, 17:29
http://wigan.theoffside.com/files/2010/05/Paul-Scharner_2319435.jpg

Is dat em?
Mooi gekleurd haar.

Rogue
28 december 2010, 17:31
'k Vind dat zijn oren nogal laag op zijn hoofd staan :unsure:.

Wijs!

massief
28 december 2010, 17:53
Fulham wint 0-2 bij Stoke, BOEM.

Gavin
28 december 2010, 17:57
Fulham wint 0-2 bij Stoke, BOEM.Fulham have won their first PL away game in 27 attempts, a run stretching back to August 2009.

Ge moet niet lang zoeken naar waarom Liverpool één van zijn negen uitmatchen heeft gewonnen. :D

Hannibal
28 december 2010, 18:06
Wacht maar tot Moussa terug is !

massief
28 december 2010, 18:09
Fulham have won their first PL away game in 27 attempts, a run stretching back to August 2009.

Ge moet niet lang zoeken naar waarom Liverpool één van zijn negen uitmatchen heeft gewonnen. :D

:D

En idd, Moussa & Bobby= feest @ Craven Cottage

Diogenes
28 december 2010, 18:12
Schalke04 pakt dit jaar den Champion's league, onthoud mijn woorden!

massief
28 december 2010, 18:24
Kuren ze misschien?

Alcoholic Punk
28 december 2010, 18:52
one nil to the cockney boys.
own goal van Hibbert wel maar maakt niet uit.

l Zion l
28 december 2010, 19:52
Gegroet,

Aangezien ik geen zin hiervoor een nieuwe thread te starten, probeer ik hier eens...
In februari heb ik een korte citytrip gepland naar Madrid en we zouden daar graag de match Real Madrid-Real Sociedad meepikken.
Online zouden de tickets rond 65-70 euri liggen. Weten jullie misschien goedkopere alternatieven?? Want dat lijkt nogal veel voor een plaats waarschijnlijk helemaal bovenaan...

Thx,

massief
28 december 2010, 20:03
Probeer anders eens de Avinguda Aristides Maillol ? :p

trouwens, in Birmingham is het redelijk mistig voor de moment...

hawkeye_bel
28 december 2010, 21:19
gvd Giggsy bijna :bow:

TheRedDevils
28 december 2010, 21:31
Geel voor Birmingham voor een gestrekt been vooruit.
Net dezelfde fase waarvoor Witsel rood kreeg :D

caoimhin
28 december 2010, 21:35
Slecht beoordeeld van de ref dan.

TheRedDevils
28 december 2010, 22:10
Enorm saaie match. Weg met de (haperende) stream.

Hannibal
28 december 2010, 22:19
Enorm saaie match. Weg met de (haperende) stream.
Sport-livez.com || Channel 38 (http://sports-livez.com/channel/ch-38.php)

Berbatov met de 0-1. :p

TheRedDevils
Mooi goal Berba :D
@hierboven, gewoon futbol op, en ik hoor een geluidje als ze gescoord hebben. Dan start ik stream op :p

chomo
Berbatov weeral :sop:

Baats
28 december 2010, 22:20
Kuren ze misschien?

Rep!

:rofl:

Edit: Door die examens helemaal vergeten dan Man Utd speelt vanavond -.-

Alcoholic Punk
28 december 2010, 22:23
Saaie match maar bon die van ons was nog erger.

Baats
28 december 2010, 22:26
Mooie treffer van Berbagoal wel :)

Balsaus
28 december 2010, 22:35
Lol Mbokani in het flop elftal van het jaar in ligue 1

Voetbalzone - Mbokani haalt Flop-Elftal van het Jaar: 'Bewijs dat God niet bestaat' (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=133050)

Baats
28 december 2010, 22:48
Verdomme zeg..

Hannibal
28 december 2010, 22:49
Het wordt een spannende titelstrijd in Engeland dit seizoen.

hawkeye_bel
28 december 2010, 22:49
gvd dat was handsbal !

TheRedDevils
28 december 2010, 22:50
fuck.

Baats
28 december 2010, 22:50
Het wordt een spannende titelstrijd in Engeland dit seizoen.

Nah, we halen het wel :)

Diogenes
28 december 2010, 22:51
Lol Mbokani in het flop elftal van het jaar in ligue 1

Voetbalzone - Mbokani haalt Flop-Elftal van het Jaar: 'Bewijs dat God niet bestaat' (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=133050)

Mbokani is geen speler voor een grotere competitie, het niveau mag niet te hoog zijn, hij traint niet goed genoeg (ik mail soms met iemand van de staf van Monaco)... Zet hem terug bij Standard en hij zal ze er weer wel intrappen hoor!

Hekje#
28 december 2010, 23:25
Ale 9/9 voor de spurs, we sluiten weer een beetje aan. Hopelijk kunnen we die top 4 houden :D

mtm
29 december 2010, 08:19
Ale 9/9 voor de spurs, we sluiten weer een beetje aan. Hopelijk kunnen we die top 4 houden :D

Vette goals, zowel die van Lennon als van Bale.

Weebl
29 december 2010, 10:40
fuck.

Alé jong trdke, waar zit ge nu me uw grote muil? :p

Romelus
29 december 2010, 13:07
mtm_, alweer een woordspeling op de startpagina van de gazzetta.:D

Prima pagina - Ultime notizie sportive - La Gazzetta dello Sport (http://www.gazzetta.it/primapagina/)

mtm
29 december 2010, 13:12
Bal(l)issimo!

Dinsdagland
29 december 2010, 13:36
De eerste persconferentie van Leonardo zit erop.

http://www.inter.it/aas/img/139426.jpg
Ons shirt staat nu wel heel vol :p

Weebl
29 december 2010, 15:35
mtm_, alweer een woordspeling op de startpagina van de gazzetta.:D

Prima pagina - Ultime notizie sportive - La Gazzetta dello Sport (http://www.gazzetta.it/primapagina/)
check ook hoe hij zijn hattrick viert
ik vind het toch net iets té uitbundig dit..

Dinsdagland
29 december 2010, 18:59
Een warm welkom voor Leo

sN4ZVNz2D0s

Sloth
29 december 2010, 21:03
Wigan - Arsenal

1-0 na 16 minuten (penalty)

Arsenal met een half "B-team" , ze gaan dit toch niet verkloten :angry:

Baats
29 december 2010, 21:06
Hopelijk wel ja :D

Baats
29 december 2010, 21:25
Lekker goalken van den Andrey wel.

fiqm
29 december 2010, 21:31
Zijn er hier nog mensen die de hele hetze in de Spaanse eerste klasse aan het volgen zijn? Er is nu een discussie waardoor de eerste speeldag van 2011 zou uitgesteld kunnen worden. Omdat de kalender al vol zit met bekerduels, zou het moeilijk zijn een nieuwe datum te vinden. Nu zou de LFP beslissen om de hele kalender een week op te schuiven. Ze willen de speeldag van 2 januari niet verzitten naar de laatste speeldag van het seizoen ofzo, want dat zou een soort van "valsspelen" zijn, beweren ze.

Er zijn ongetwijfeld al lang duizenden mensen die een reisje naar Spanje geboekt hebben om hun favoriet team te zien spelen. Hierdoor zouden die mensen in principe allemaal hun geld kwijt zijn, aangezien een verwachte thuismatch, een uitduel tegen een andere ploeg zou worden.

En dan zeggen dat de Belgische bond incompetent is.

Vega
29 december 2010, 21:43
Zijn er hier nog mensen die de hele hetze in de Spaanse eerste klasse aan het volgen zijn? Er is nu een discussie waardoor de eerste speeldag van 2011 zou uitgesteld kunnen worden. Omdat de kalender al vol zit met bekerduels, zou het moeilijk zijn een nieuwe datum te vinden. Nu zou de LFP beslissen om de hele kalender een week op te schuiven. Ze willen de speeldag van 2 januari niet verzitten naar de laatste speeldag van het seizoen ofzo, want dat zou een soort van "valsspelen" zijn, beweren ze.

Er zijn ongetwijfeld al lang duizenden mensen die een reisje naar Spanje geboekt hebben om hun favoriet team te zien spelen. Hierdoor zouden die mensen in principe allemaal hun geld kwijt zijn, aangezien een verwachte thuismatch, een uitduel tegen een andere ploeg zou worden.

En dan zeggen dat de Belgische bond incompetent is.

Euhm ik volg het behoorlijk goed en hier kan de Spaanse bond nu éénmaal niet veel aan doen... De hele heisa gaat erom dat er enkele ploegen zijn die hun spelers niet betalen, de AFE (Spaanse vakbond voor voetballers) heeft nu dus aangekondigd dat "de voetballers" zullen staken 2 januari indien de LFP niets doet aan de ploegen die hun spelers niet betalen... De LFP heeft nu al drie ploegen (Real Betis, Hercules en nog 1tje) een transferverbod gegeven omdat ze hun spelers niet betalen, maarja... LFP kan moeilijk meer doen vind ik dan.

chomo
29 december 2010, 21:51
Drogba op de paal... ben net ingeschakeld, blijkbaar 1ste kans van de wedstrijd voor Chelsea lol...:doh:

mtm
29 december 2010, 21:53
Foei foei, de Roy heeft weer een briljante tactiek uitgedacht: het goed draaiende middenveld Lucas-Meireles heeft hij uit elkaar gehaald. Meireles zet hij dan op de rechtshalf omwille van zijn uitstekende winger-capaciteiten en Kuyt verhuist dan maar naar links terwijl Maxi daar goed bezig was dit seizoen. Daarenboven ligt Gerrard nu weer veel te laag te zwemmen. Het loopt dus weer voortreffelijk. Ohja, mijn wekelijkse adoratie voor Konchesky vergeten: WAUW, WAT EEN VLEESKLAK! :love:

MrBrightside
29 december 2010, 21:54
Echt zot na die sterke start van Chelsea dit seizoen..

C'mon Arsenal!

chomo
29 december 2010, 21:58
A. Cole die staat ook echt weer te spelen lijk ne schlemiel ze amai, waar is die zijn vorm gebleven...

Edit 1-0 Malouda, nét geen offside. Wel leuk om die spelers hun reactie te zien na die goal, echt schreeuwen & frustraties van zich afwerpen. I like it.

Gavin
29 december 2010, 22:06
Euhm ik volg het behoorlijk goed en hier kan de Spaanse bond nu éénmaal niet veel aan doen... De hele heisa gaat erom dat er enkele ploegen zijn die hun spelers niet betalen, de AFE (Spaanse vakbond voor voetballers) heeft nu dus aangekondigd dat "de voetballers" zullen staken 2 januari indien de LFP niets doet aan de ploegen die hun spelers niet betalen... De LFP heeft nu al drie ploegen (Real Betis, Hercules en nog 1tje) een transferverbod gegeven omdat ze hun spelers niet betalen, maarja... LFP kan moeilijk meer doen vind ik dan.Heeft Hercules een transferverbod?

Wat er nu aan de hand is, is toch omdat ze op een "verkeerde" datum matchen hebben gezet.

MrBrightside
29 december 2010, 22:11
Wigan kan echt knap voetballen als het wil.. :crazy:

Vega
29 december 2010, 22:12
Heeft Hercules een transferverbod?

Wat er nu aan de hand is, is toch omdat ze op een "verkeerde" datum matchen hebben gezet.

Jup, Hercules heeft naar het schijnt al drie maanden geen lonen meer uitbetaald aan haar spelers (ook ineens de reden waarom Drenthe de laatste 4x niet naar training is gegaan) en sinds vanmiddag hebben dan drie ploegen, waaronder Hercules, een transferverbod.

En ik ben vrij zeker dat het is omdat de vakbond van de voetballers ervoor gezorgd heeft dat spelers gewoon gaan staken...

Baats
29 december 2010, 22:13
Wigan kan echt knap voetballen als het wil.. :crazy:

Die aanval op het einde van de eerste helft, net voor die laatste coner :drool:

MrBrightside
29 december 2010, 22:14
Baats dat heb ik gemist :( Ben pas vanaf de tweede helft beginnen kijken.

MrBrightside
29 december 2010, 22:27
Te zot voor woorden.. Wigan komt met 10 man te staan na een kopstoot.. 2 minuten later maken ze de 2-2! :angry:

chomo
29 december 2010, 22:27
Arsenal 2-2, twas aan het publiek op teh Bridge te horen ^^ Nu hopen dat wij die voorsprong kunnen vasthouden :oink:

pfff eindelijk nog eens gewonnen, tmocht nu echt wel, en tis niet met overschot, ma al bij al toch tevreden.

TheRedDevils
29 december 2010, 22:42
Liverpool 0-1 achter, dat meen je toch niet :lol:

Tsommy
29 december 2010, 22:42
kak !
Penalty op nzogbia was al heel licht en dan bij de vrije trap van Nasri was het een handsbal dus had dat ook een penalty moeten zijn ffs.

Tsommy
29 december 2010, 22:45
Ik vond dat de ref te veel toeliet maarja ik kijk door een arsenal bril zkr :s

dees en ni meer

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:oOj3JQK9SwwffM:http://img147.imageshack.us/img147/9281/limecat8hu.gif&t=1

MrBrightside
29 december 2010, 22:59
Ik vond dat de ref te veel toeliet maarja ik kijk door een arsenal bril zkr :s

dees en ni meer

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:oOj3JQK9SwwffM:http://img147.imageshack.us/img147/9281/limecat8hu.gif&t=1

2e helft was ook niet zo goed van Arsenal.. :sad: Ze gingen niet nadrukkelijk op zoek naar de derde goal, probeerden te veel te combineren ipv diepgang op te zoeken. Wigan heeft wel héél knap gespeeld! Thumbs up voor hen!

mtm
29 december 2010, 23:20
"Last time Liverpool FC had less points at turn of the year was in 1953-54 ... the season they were relegated."

En zotte Roy zei dit over de wedstrijd:

"I think we were a bit unlucky to lose the game, probably 0-0 would have been a fair result."

DIKKE VETTE ZEVER! Amper 3 shots on target in een thuiswedstrijd tegen de rode lantaarn. Wolves was veruit de betere ploeg. Als hij nu niet moet opkrassen, wordt het een zwaar en triest seizoen.

Timaeus
29 december 2010, 23:24
Jup, Hercules heeft naar het schijnt al drie maanden geen lonen meer uitbetaald aan haar spelers (ook ineens de reden waarom Drenthe de laatste 4x niet naar training is gegaan) en sinds vanmiddag hebben dan drie ploegen, waaronder Hercules, een transferverbod.

En ik ben vrij zeker dat het is omdat de vakbond van de voetballers ervoor gezorgd heeft dat spelers gewoon gaan staken...

Heel vreemd dat ik nergens een bron van dat transferverbod terugvind, maar ik volg dan ook het Spaanse voetbal niet van dichtbij :unsure:

Dinsdagland
29 december 2010, 23:53
Voetbalzone - Toeschouwersaantallen in Serie A dalen met ruim zes procent (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=133125)

Niet moeilijk met die belachelijke maatregelen van de Italiaanse voetbalbond. Heb het al eens aan de lijven mogen ondervinden hoe moeilijk het soms kan zijn om in het stadion te geraken als niet-inwoner van een provincie.

Clouds&Cereals
30 december 2010, 00:45
Chelsea wint EINDELIJK nog eens ,, hopelijk nu prestaties in een stijgende lijn

Vega
30 december 2010, 01:59
Heel vreemd dat ik nergens een bron van dat transferverbod terugvind, maar ik volg dan ook het Spaanse voetbal niet van dichtbij :unsure:

Ik heb het op AS, Marca, ElMundoDeportivo of Sport gelezen, kan het nu ff niet vinden, na snel te hebben gegoogled vond ik het artikel ergens anders:

Los números rojos impiden fichar a Betis, Rayo y Hércules (http://soy.bluebbva.com/2010/12/los-numeros-rojos-impiden-fichar-a-betis-rayo-y-hercules.asp)

Hekje#
30 december 2010, 02:13
Wtf, Liverpool :D

Romelus
30 december 2010, 10:14
Voetbalzone - Toeschouwersaantallen in Serie A dalen met ruim zes procent (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=133125)

Niet moeilijk met die belachelijke maatregelen van de Italiaanse voetbalbond. Heb het al eens aan de lijven mogen ondervinden hoe moeilijk het soms kan zijn om in het stadion te geraken als niet-inwoner van een provincie.

Inderdaad. Belachelijke maatregelen soms imo. Toen ik op Erasmus was, had ik het ook niet gemakkelijk om binnen te geraken. Iedere niet-Italiaan fouilleren ze. Ik had toevallig lenzenproduct mee omdat ik ze daar in de buurt net gekocht had en ik moest ze direct afgeven.

Pro-veiligheid enzo, maar niet overdrijven.:)

exCite
30 december 2010, 10:17
"Last time Liverpool FC had less points at turn of the year was in 1953-54 ... the season they were relegated."

"I think we were a bit unlucky to lose the game, probably 0-0 would have been a fair result."

DIKKE VETTE ZEVER! Amper 3 shots on target in een thuiswedstrijd tegen de rode lantaarn. Wolves was veruit de betere ploeg. Als hij nu niet moet opkrassen, wordt het een zwaar en triest seizoen.

Roy out please.
Ni normaal wa dieje allemaal uitvreet.

Dinsdagland
30 december 2010, 12:14
Inderdaad. Belachelijke maatregelen soms imo. Toen ik op Erasmus was, had ik het ook niet gemakkelijk om binnen te geraken. Iedere niet-Italiaan fouilleren ze. Ik had toevallig lenzenproduct mee omdat ik ze daar in de buurt net gekocht had en ik moest ze direct afgeven.

Pro-veiligheid enzo, maar niet overdrijven.:)

Ben nu weer aan het twijfelen: in het weekend van het verlof na de examens speelt Inter v As Roma. Als ik nu boek kan ik vliegen voor 22EUR H/T, maar de datum van de match is nog niet geconfirmeerd, waardoor er ook nog 'restrictions' kunnen volgen. Dan is het weer een stressgedoe om aan tickets te geraken :puke:

|steven|
30 december 2010, 12:31
Foei foei, de Roy heeft weer een briljante tactiek uitgedacht: het goed draaiende middenveld Lucas-Meireles heeft hij uit elkaar gehaald. Meireles zet hij dan op de rechtshalf omwille van zijn uitstekende winger-capaciteiten en Kuyt verhuist dan maar naar links terwijl Maxi daar goed bezig was dit seizoen. Daarenboven ligt Gerrard nu weer veel te laag te zwemmen. Het loopt dus weer voortreffelijk. Ohja, mijn wekelijkse adoratie voor Konchesky vergeten: WAUW, WAT EEN VLEESKLAK! :love:

Hehe, here we go again... :)

Van Liverpool hun match gisteren heb ik nog geen beelden gezien maar thuis verliezen van Wolves, dat is natuurlijk niet goed hé, duh. Ik heb al een paar matchen van Liverpool gezien dit seizoen en dat centrale middenveld Lucas-Meireles (vooral die laatste) vond ik wel goed.
Aurelio op linksback, is dat niet de beste oplossing?

Gisteren vond ik de prestatie van Arsenal nogal beschamend, winnen tegen Chelsea en dan 2 dagen later punten morsen tegen 'maar' Wigan.
8 andere spelers in de basis: was dat wel nodig Wenger? Tweede helft was enorm slecht, totaal niet meer spelen om te winnen, tevreden met 1-2 ipv op zoek te gaan naar de derde. Arsenal en Wenger zullen het nooit leren...

BleKKie
30 december 2010, 13:05

zucht :sad:

fiqm
30 december 2010, 13:22
Hier een leuk overzicht van budget/schulden van Spaanse clubs:
El dinero del ftbol, anclado - ABC.es (http://www.abc.es/20101227/deportes-futbol/dinero-futbol-201012270409.html)

Dan stel je je toch de vraag hoe het komt dat het verschil tussen Deportivo en Villarreal zó gigantisch groot is, als je ziet dat hun situatie zeer gelijkaardig is. Uiteindelijk heeft Deportivo nog een vrij mooi budget. Het is niet meer 100 miljoen zoals vroeger, maar vergeleken met andere ploegen in Spanje, valt het zeker en vast heel goed mee. Daarbij moet je ook rekening houden met het feit dat de schulden ondertussen al gezakt zijn naar 110 miljoen het voorbije jaar, en dat er een plan is dat de schulden volledig weg zullen zijn over 5 jaar. De enige voorwaarde is dat Depor niet degradeert in die vijf jaar. Als dit lukt, kan Deportivo zeker weer een vaste waarde in de subtop worden.

De situatie van een Zaragoza lijkt toch ook niet echt leefbaar meer trouwens. Ook Racing en Espanyol staan er precies ook niet geweldig voor, terwijl Espanyol het eigenlijk wel goed doet dit jaar.

Gavin
30 december 2010, 13:32
Speeldag in Spanje gaat gewoon door. :cool:

mtm
30 december 2010, 13:57
Hehe, here we go again... :)

Van Liverpool hun match gisteren heb ik nog geen beelden gezien maar thuis verliezen van Wolves, dat is natuurlijk niet goed hé, duh. Ik heb al een paar matchen van Liverpool gezien dit seizoen en dat centrale middenveld Lucas-Meireles (vooral die laatste) vond ik wel goed.
Aurelio op linksback, is dat niet de beste oplossing?

Tuurlijk wel, maar die was een hele poos niet fit door blessures en een gebrek aan matchritme. De afgelopen 2-3 weken zou hij eigenlijk in de basis moeten gestaan hebben, maar dan moet Roy toegeven dat ZIJN transfer gefaald heeft. Ofwel ziet hij het niet, ofwel is hij te nukkig. In beide gevallen is dat gewoon een teken dat hij oliedom is, want hij speelt met zijn carrière.

De eigenaars staan nu wel voor één van de belangrijkste beslissingen die ze ooit voor Liverpool moeten nemen. Gaan ze met de Roy door, dan moeten ze hem cash geven nu. Als hij dan verder faalt, zit de volgende coach met Hodgson zijn brol opgezadeld. Dat gebruikt hijzelf nu ook als excuus: het is geen team dat hij heeft samengesteld en gekneed, maar heeft moeten erven van een andere coach (trouwens dikke bullshit want enkel in Engeland hebben trainers die macht, als er een nieuwe trainer bij Atletico Madrid of Sevilla moet komen, moet die het ook doen met de spelers die er zijn). Bovendien is het team dat hij geërfd heeft verre van slecht. Misschien net niet goed genoeg voor die top 4, maar hij heeft in juli en augustus wel de kans gehad om daar al een sprong voorwaarts te zetten. Dan kiest die ervoor om Aquilani, Riera en Benayoun buiten te zwieren (eigenlijk allemaal creatieve spelers) en haalt hij zeemlappen als Konchesky en Poulsen binnen voor +6 miljoen pond. En de enige deftige speler die hij heeft aangetrokken (Meireles), heeft hij al bijna even vaak op een andere positie uitgespeeld dan waar hij 'natuurlijk' speelt. Welke trainer speelt die nu uit op de flank?! Incapabel tot en met.

En de spelers die het verschil moeten maken, doen dat ook niet. Dat valt niet volledig op Roy zijn kap te schuiven want Gerrard, Torres en andere Kuyt's tonen gewoon geen strijdlust en winnaarsmentaliteit. Maar als motivator is hij ook wel volledig gefaald. Het is één ding om een bende buffels, badmutsen en steenkappers naar de Europa League finale te leiden, maar het is een ander ding om de motor van topspelers op volle kracht te laten draaien. Reina is het meest schrijnende voorbeeld. Die speelt niet slecht, maar is echt onzeker geworden. Vaak van die kleine foutjes waar hij de voorbije seizoenen nooit last van had. Naast een bal slaan, een bal lossen, slecht inspelen... Hij wilt het graag goed doen maar daar zit geen spriet vertrouwen in.

Nee, ik wist goed genoeg wat ik zei toen Benitez werd ontslagen. Geen O'Neill, geen Hughes, geen Eriksson en ook geen Hodgson. Dit is de prijs die nu wordt betaald en dat is een hele dure...

Net nog op een goed stuk op de site van The Guardian gestoten. Perfect verwoord eigenlijk:

Liverpool have to sack Hodgson now

Pass and move, it's the Liverpool groove? Not any more. The Hodgson way is more hoof and pray. As endless long punts were hammered towards Fernando Torres and David Ngog during last night's defeat to Wolves, it became increasingly impossible to justify Roy Hodgson lasting at Anfield beyond the end of the week. Patience has its virtues, and chairmen can be trigger-happy, but it is hardly compulsory; Hodgson's time is up. He simply has to go. Forget about giving him extra time and the chance to dip into the transfer market in January. Trust has to be earned and Hodgson has failed. Liverpool are perched three points above the bottom three. Losing to Northampton Town, Blackpool and Wolves at Anfield in the space of six months, no matter what financial constraints Hodgson has had to work under, is a grotesque underachievement for a club of Liverpool's elevated standing.

For all his complaints about the situation he inherited from Rafael Benítez, Hodgson took over a squad containing Pepe Reina, Jamie Carragher, Javier Mascherano, Steven Gerrard, Dirk Kuyt and Torres. Granted, he lost Mascherano to Barcelona but he also willingly parted with Alberto Aquilani, while bringing in the laughable pair of Paul Konchesky and Christian Poulsen. Although Liverpool were average last season, they still finished seventh. With the players at his disposal, Hodgson has introduced an ugly, negative route-one style, which last night saw the defence bypassing the midfield with alarming regularity.

These tactics might have sufficed at Fulham, but then Hodgson has often appeared dumbfounded by the level of expectation at Anfield. Not only is this approach unforgivable against Wolves, who were bottom of the table before the game and had amassed just one point on their travels all season, it is hopelessly misguided considering the players at Hodgson's disposal. Torres is not exactly Kevin Davies – he needs the ball played to feet or for him to run on to. He will never beat the likes of Christophe Berra in the air. Torres is a world-class striker being forced to operate like a lower-league journeyman, even if his form has been at that standard since the summer.

While Liverpool's players must take some responsibility too, clearly Hodgson has lost the dressing room, if he ever had it in the first place. Under Benítez, when Liverpool were losing games at Anfield, teams would brace themselves for the inevitable barrage as they defended their goal at the Kop End, waiting for Gerrard to pop up with a jaw-dropping equaliser. Last night there was nothing. With Wolves, whose sparky, attractive style of play belied their lowly position, required to do the bare minimum, dissent grew among the home supporters. Afterwards Hodgson was critical of the fans, questioning where the "famous support" had gone. He sounded like an away fan mocking a subdued home crowd about the lack of atmosphere. It almost appears as if he is getting his shots in early. Liverpool's supporters already disliked Hodgson. This will be seen as a step too far.

Vega
30 december 2010, 14:52
Hier een leuk overzicht van budget/schulden van Spaanse clubs:
El dinero del ftbol, anclado - ABC.es (http://www.abc.es/20101227/deportes-futbol/dinero-futbol-201012270409.html)

Dan stel je je toch de vraag hoe het komt dat het verschil tussen Deportivo en Villarreal zó gigantisch groot is, als je ziet dat hun situatie zeer gelijkaardig is. Uiteindelijk heeft Deportivo nog een vrij mooi budget. Het is niet meer 100 miljoen zoals vroeger, maar vergeleken met andere ploegen in Spanje, valt het zeker en vast heel goed mee. Daarbij moet je ook rekening houden met het feit dat de schulden ondertussen al gezakt zijn naar 110 miljoen het voorbije jaar, en dat er een plan is dat de schulden volledig weg zullen zijn over 5 jaar. De enige voorwaarde is dat Depor niet degradeert in die vijf jaar. Als dit lukt, kan Deportivo zeker weer een vaste waarde in de subtop worden.

De situatie van een Zaragoza lijkt toch ook niet echt leefbaar meer trouwens. Ook Racing en Espanyol staan er precies ook niet geweldig voor, terwijl Espanyol het eigenlijk wel goed doet dit jaar.

Mja vergeet ni da de voorzitter van Depor, Lendoiro, graag geld in zijn eigen zak steekt he ;)

Speeldag in Spanje gaat gewoon door. :cool:

Heuj :)

Wesdude
30 december 2010, 15:21
Watch out Carlo Ancelotti... Ex-Liverpool boss Rafa Benitez is tipped to take over at Chelsea!

Ex-Liverpool boss Rafa Benitez is tipped to replace Carlo Ancelotti at Chelsea | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1342472/Ex-Liverpool-boss-Rafa-Benitez-tipped-replace-Carlo-Ancelotti-Chelsea.html#ixzz19WZv9VGE)

Yes please! :D

Vega
30 december 2010, 15:26
Ex-Liverpool boss Rafa Benitez is tipped to replace Carlo Ancelotti at Chelsea | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1342472/Ex-Liverpool-boss-Rafa-Benitez-tipped-replace-Carlo-Ancelotti-Chelsea.html#ixzz19WZv9VGE)

LOL! Ge moogt zeggen van Benitez wat ge wilt, maar geld verdienen kan die als de besten XD

Cpt. Kablammo
30 december 2010, 15:48
Benitez kan wel resultaat halen met huge budget + zeer technisch spelersmateriaal denk ik.

Romelus
30 december 2010, 15:50
Ancelotti heeft Chelsea de titel bezorgd vorig jaar en nu staan ze nog niet zo ver hé. Zou stom zijn.

Monoslay
30 december 2010, 15:59
sporza: Coach: "Merk niks van "geweldige" Liverpool-fans" (http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Engeland/101230_hodgson_fans)
Jaja...

Alcoholic Punk
30 december 2010, 15:59
Wederom bewezen: never count on the scoucers :p
Godverdikke zat ik te hopen op een klein kloofje met Wolves zijn we er weer aan voor de moeite.

mtm
30 december 2010, 16:10
De mensen die de Daily Mail citeren verdienen echt petsen.

J.Brown
30 december 2010, 16:19
Iemand nog nieuws over de "interesse" van Barca in Kompany?

Een Belg in het truitje van de schoonste club ter wereld.. Kzie hem daar echt passen imo.

Vega
30 december 2010, 16:23
Iemand nog nieuws over de "interesse" van Barca in Kompany?

Een Belg in het truitje van de schoonste club ter wereld.. Kzie hem daar echt passen imo.

Heb ik niks van gehoord en het zou me ook verbazen aangezien jongens als Fontas, Bartra en Muniesa het enorm goed aan het doen zijn in Spaanse 2e klasse en er een paar deze zomer misschien naar de eerste ploeg gaan kunnen komen (met de occassionele wedstrijden die ze nu al eens krijgen, vooral Fontas).

mtm
30 december 2010, 16:26
Wederom bewezen: never count on the scoucers :p

http://i.imgur.com/N37db.gif

J.Brown
30 december 2010, 16:27
Dacht vorig jaar toch gehoord te hebben dat er contacten waren geweest tss Barça en Kompany. Puyol is toch ook niet meer van de jongste.
Dat schoot me plots te binnen, terwijl ik met man city aan het spelen was tegen barca op fifa hehe

stormtrooper
30 december 2010, 16:38
Man City zou aan het praten zijn met Dzeko.

Didierke10
30 december 2010, 17:10

Iedereen mag voor mij komen maar toch niet Benitez.
Hopelijk is het weer niet weer anders gaan we weer veel te veel geld uitgeven aan middelmatige spelers.

mtm
30 december 2010, 17:50
Hopelijk is het weer niet weer anders gaan we weer veel te veel geld uitgeven aan middelmatige spelers.

Waarom zou ge Klopp willen vervangen?

:unsure:

Tsommy
30 december 2010, 18:38
raar seizoen in de EPL dit jaar.
iedereen morst met punten. Zeer matig spel van arsenal ook al, ok we staan nog redelijk goed maar kon beter. Ook kutseizoen om Liverpool supporter te zijn. Ik had liever Man u zo naar onder zien gaan :D

Roy buiten, kern wat versterken en ze kunnen snel terug hoger staan, iedereen smijt met de punten.

Wesdude
30 december 2010, 18:44
Ferguson Junior wordt ontslagen bij Preston, een halve dag later worden De Laet en King hun uitleenbeurten bij Preston ingetrokken door Fergie Senior. :lol: Nice.

Hekje#
30 december 2010, 18:46

Ik vraag mij eigenlijk af voor hoeveel ploegen jij supportert ?
Ik heb denk ik al zeker 3 ploegen in je sig zien staan en spelers enal...

Jij bent zo iemand die supportert voor de ploegen die het goed doen ?

Vorig jaar had je daar Aston Villa staan en Agbonlahor, Chelsea heeft er al gestaan, nu staat er Dortmund met Kagawa ?

Ale ik vroeg het mij gwn af he :)

NemesisBE
30 december 2010, 18:47
In elk land wel enkele ploegen denk ik zo :p Hoffenheim heeft em er ook al eens ingehad :p

Tsommy
30 december 2010, 18:49
http://i.imgur.com/N37db.gif

duidelijk uit liefde voor de Roy.
Raar toch dat die der nog altijd coach is terwijl Big sam buitengepegeld is bij blackburn :s
Gekke nieuwe eigenaars. Imo is Big sam de perfecte coach voor een ploeg als blackburn

Hekje#
30 december 2010, 18:50
In elk land wel enkele ploegen denk ik zo :p Hoffenheim heeft em er ook al eens ingehad :p

Ah, ja het kan ze.

Het was geen aanval op hem ze, maar ik was gewoon nieuwsgierig :D

puni
30 december 2010, 19:34
Ferguson Junior wordt ontslagen bij Preston, een halve dag later worden De Laet en King hun uitleenbeurten bij Preston ingetrokken door Fergie Senior. :lol: Nice.

Wel onprofessioneel. :(

Alcoholic Punk
30 december 2010, 19:35
duidelijk uit liefde voor de Roy.
Raar toch dat die der nog altijd coach is terwijl Big sam buitengepegeld is bij blackburn :s
Gekke nieuwe eigenaars. Imo is Big sam de perfecte coach voor een ploeg als blackburn

Jup ik snap ook niet waarom sam daar buitengebonjourd is.

@mtm

mtm
30 december 2010, 21:30
Jup ik snap ook niet waarom sam daar buitengebonjourd is.

@mtm

Dat was niet bedoeld tegen u hè. :D Gewoon een grappig beeld van een fan gisteren omdat je scousers zei.

Alcoholic Punk
30 december 2010, 21:35
Dacht dat het gericht was op mijn comment van never count on the scoucers :D
Tzou nog toepasselijk geweest zijn :)

exCite
31 december 2010, 13:50
Alleh, de Roy heeft al schrik, heeft z'n woorden teruggepakt (denkt dien nu echt da de supporters da pikken? :D)

Didierke10
31 december 2010, 14:47
Ik vraag mij eigenlijk af voor hoeveel ploegen jij supportert ?
Ik heb denk ik al zeker 3 ploegen in je sig zien staan en spelers enal...

Jij bent zo iemand die supportert voor de ploegen die het goed doen ?

Vorig jaar had je daar Aston Villa staan en Agbonlahor, Chelsea heeft er al gestaan, nu staat er Dortmund met Kagawa ?

Ale ik vroeg het mij gwn af he :)

Ik supporter voor Chelsea, Real Madrid en PSV in het buitenland.
Villa, Dortmund, Hoffenheim en Lille vind ik gewoon mooie ploegen om naar te kijken. Ook al doet Villa het dit seizoen reteslecht.

TheRedDevils
1 januari 2011, 19:08
Helemaal vergeten dat United vandaag speelde :p
1-2 gewonnen. Rooney heeft gescoord, zal hem deugd gedaan hebben!
0-1 : West Bromwich Albion vs. Manchester United Video Highlights & Interviews (01st Jan 11) (http://www.footytube.com/video/w0-1m-69093)

Was wel enorm slecht verdedigd, net als bij de winningoal van Hernandez.
De 1-1 was wel een heerlijk doelpunt :
West Bromwich Albion vs. Manchester United Video Highlights & Interviews (01st Jan 11) (http://www.footytube.com/video/w1-1m-69094)

Peter Omdemwingie miste bij 1-1 een strafschop voor de thuisploeg.
Chance gehad.

|steven|
1 januari 2011, 19:14
Het was ook grappig toen Rooney op het einde van de wedstrijd werd getackeled, de verzorger erop kwam en die teken deed dat Rooney niet verder meer kon.
Je ziet Rooney dan hinkend van het terrein gaan en je gaat dan denken dat het om een ernstige blessure gaat. Een minuut of twee later staat hij terug topfit aan de zijlijn teken te doen dat ie weer het veld op wel, alsof er niets gebeurd is.

Alcoholic Punk
1 januari 2011, 19:49
Cruciale zege voor ons. 2-0 tegen Wolves.
1-0 kwam er via ongelukkige own goal van Wolves 2-0 werd gescoord door Sears :love:

Hopelijk heeft Grant nu door dat hij kwakkels als boa morte van dat veld moet laten.

Romelus
1 januari 2011, 21:56
sporza: Gattuso: "Geld kon Leonardo overtuigen" (http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Italie/110101_gattuso_leonardo)

"Vorig seizoen zei Leonardo dat coachen niks voor hem was. Hij herhaalde vaak dat hij eigenlijk geen trainer wou zijn. Blijkbaar kan de God van het geld wonderen verrichten", zegt Gattuso.

"Ik wens Leonardo het beste, maar hoop dat hij geen prijzen wint."

Dus ze zwieren een échte trainer met ervaring buiten en kiezen voor een maagdelijke non-trainer?

Valt compleet te begrijpen. Het is absoluut geen move van Moratti om Milan te treiteren hoor, neen.:unsure:

Vega
2 januari 2011, 13:13
sporza: Gattuso: "Geld kon Leonardo overtuigen" (http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Italie/110101_gattuso_leonardo)

"Vorig seizoen zei Leonardo dat coachen niks voor hem was. Hij herhaalde vaak dat hij eigenlijk geen trainer wou zijn. Blijkbaar kan de God van het geld wonderen verrichten", zegt Gattuso.

Dus ze zwieren een échte trainer met ervaring buiten en kiezen voor een maagdelijke non-trainer?

Valt compleet te begrijpen. Het is absoluut geen move van Moratti om Milan te treiteren hoor, neen.:unsure:

Wa hadde gij dan verwacht, da hij naar Inter zou gaan voor de groepsverzekering die ze aanbieden? Of misschien wilde Leonardo maaltijdchèques?

Beetje realistisch blijven he XD

ugh
2 januari 2011, 13:16
Het was ook grappig toen Rooney op het einde van de wedstrijd werd getackeled, de verzorger erop kwam en die teken deed dat Rooney niet verder meer kon.
Je ziet Rooney dan hinkend van het terrein gaan en je gaat dan denken dat het om een ernstige blessure gaat. Een minuut of twee later staat hij terug topfit aan de zijlijn teken te doen dat ie weer het veld op wel, alsof er niets gebeurd is.

Rooney is wellicht enkele weken out
De zege van Manchester United had wel een schaduwkantje. In de slotfase moest Rooney hinkend van het veld na een zware tackle. De aanvaller heeft een enkelblessure.

"Het ziet ernaar uit dat Wayne enkele weken buiten strijd is", zei United-coach Alex Ferguson. Rooney maakte de hinkend de wedstrijd vol, omdat Man.United zijn wissels al had opgebruikt.

Topfit...

Didierke10
2 januari 2011, 13:18
Wa hadde gij dan verwacht, da hij naar Inter zou gaan voor de groepsverzekering die ze aanbieden? Of misschien wilde Leonardo maaltijdchèques?

Beetje realistisch blijven he XD

Laat Volderke maar doen. Hij heeft weer zijn klorren. :D
Milan heeft niet anders gedaan dan spelers bij Inter weggehaald, maar dan hoort ge Volderke niet ze. Tis niet rechtstreeks op u bedoeld hé Volderke, maar stop met zagen over Inter die Leonardo als trainer haalt.

mtm
2 januari 2011, 13:31
Ten predictions for 2011 in world soccer - Ben Lyttleton - SI.com (http://sportsillustrated.cnn.com/2010/writers/ben_lyttleton/12/11/predictions.2011/index.html?eref=sihp)

Check nummertje 3 eens. :D

Vega
2 januari 2011, 13:36
Ten predictions for 2011 in world soccer - Ben Lyttleton - SI.com (http://sportsillustrated.cnn.com/2010/writers/ben_lyttleton/12/11/predictions.2011/index.html?eref=sihp)

Toch paar rare dingen die in die top 10 staan... Bij nummer 1 zegt hij dat een 5 jarig contract op tafel gelegd zal worden, terwijl dit in feite een 1+1+1 contract zal zijn, Ronaldinho is juist naar Gremio getransfereerd, zou me vreemd lijken moest hij over enkele maanden weer ergens anders (LA Galaxy) heen gaan, en een paar overduidelijke waarheden... Dat Blatter opnieuw preses wordt van de FIFA... Tjah, moest er een kans zijn dat dat niet zou gebeuren, dan zou er ook een kans zijn dat Qatar niet was gekozen voor het WK 2022. Of dat van die scheidsrechters, ik denk dat we de laatste 10 jaar nog nooit van de controverse zijn afgestapt? (en zolang Blatter meegaat zal ook die controverse over scheidsrechters meegaan)

mtm
2 januari 2011, 13:38
Predictions zijn geen waarheden hè. Het is gewoon iemand zijn opinie.

Vega
2 januari 2011, 13:43
Predictions zijn geen waarheden hè. Het is gewoon iemand zijn opinie.

Met overduidelijke waarheden bedoelde ik dat het Nostradamus-voorspellingen zijn... Dat is gelijk zeggen "ik denk dat we in 2011 wel sneeuw zullen zien" XD

MrBrightside
2 januari 2011, 13:50

4. Money will buy success -- but not for long. This is the year that Manchester City, the richest club in football, must qualify for the Champions League, after just missing out last season. The reason is that UEFA's Financial Fair Play regulations will start to take effect in 2012, requiring all clubs to (eventually) live within their means and capping the amount benefactors can put in to underwrite losses to £38 million ($60 million) over three years. By 2015, clubs will have to break even to play in the Champions League. The regulations, say UEFA, "are designed to protect European football's long-term health and viability, as well as the integrity and smooth running of the competitions." More likely, they will protect the big clubs and make European football even more of a closed shop.

City's losses were £121 million ($191 million) in 2009-2010 and could be as much as £130 million ($205 million) in 2010-11. No wonder, then, that chief executive Gary Cook has had to assure fans that City is thinking ahead. "The plan is to grow the financial revenues further, control costs and have young players come through eventually to replace some senior players," he told BBC Radio. "We want to be sustainable, and intend to comply with Financial Fair Play." As revenue from matchday income and TV deals is fairly predictable, only slashing the wage bill and boosting commercial revenue will bring City in line.

Dit is waarschijnlijk de mooiste! :')

|steven|
2 januari 2011, 14:03
Topfit...
Idd, topfit leek hij, hij zette, dacht ik, meteen weer een sprint in.
Tja, het leek mij nogal vreemd dat ie gewoon terug het veld opkwam nadat hij eerst van het veld afging. Maar alle wissels waren gedaan, vandaar dat hij toch nog even probeerde.

Gavin
2 januari 2011, 14:12
Of dat ie weer niet wordt uitgefloten voor luie geldwolf die niets met United inzit. :lol:

Dinsdagland
2 januari 2011, 14:54
Scheidsrechter gaat volgens mij toch in de fout bij het fluiten van die strafschop voor Chelsea.

edit: Chelsea doet het dan toch nog, pijnlijk voor Villa

edit2: Wtf zotte match :D

TheRedDevils
2 januari 2011, 16:22
Ik kijk net op sporza en zie 2-2 met nog 5 min te spelen. Eens de laatste 5 min volgen.
En wtf 2 goals gezien :D Heerlijk!

Sloth
2 januari 2011, 16:23
Chelsea :rofl:

Morrissey
2 januari 2011, 16:25
Haha, en wéér laten ze punten liggen, nice :D

Nattefrost
2 januari 2011, 16:28
Albrighton had daar nog de 3-4 kunnen scoren, dat zou wat geweest zijn. :lol:

Clouds&Cereals
2 januari 2011, 16:33
Chelsea Chelsea toch ... Ancelotti wilt zelfs geen spelers bijhalen xD
Haal er maar 1 a 2 bij en Ferreira lozen die gast !!

bardok--
2 januari 2011, 16:42
Waarom die Ferreira boven Bosingwa verkiest is mij een raadsel :unsure:

MrBrightside
2 januari 2011, 16:53
Wel zot dat ik de wedstrijd heb moeten missen voor een patéke bij grootmoeder en een wedstrijd cyclocross. Al is dat ook wel tof :')

fiqm
2 januari 2011, 17:02
De arbitrage is weer van hoogstaand niveau in Spanje :) Eerst een belachelijk gefloten penalty voor Deportivo (Adrian viel wel niet opzettelijk, maar de verdediger van Bilbao raakte duidelijk eerst de bal), daarna een rode kaart voor Bilbao die op zich wel correct was, maar aangezien Adrian eigenlijk buitenspel stond was ook deze beslissing fout. En dan nóg een belachelijke rode kaart, voor Deportivo deze keer. Zuivere compensatie, want er was absoluut niks aan de hand. Zou me niet verwonderen als Bilbao in de tweede helft ook nog een penalty krijg ter compensatie.

puni
2 januari 2011, 17:05
Ge doet er mij ongewild aan denken dat Barça al om 18u speelt. Thanks, fiqm! :D

Gavin
2 januari 2011, 17:09
FC Barcelona have a 91% chance of beating Levante whose chance of an away win is 2%. :cool:

Wel gene Messi, Piqué en Puyol. Busquets en Abidal centraal ... en met de feesten daartussen. :(

Vega
2 januari 2011, 17:10
Voor mensen die streams willen voor wedstrijden, ik gebruik al jaar en dag deze website:

ROJADIRECTA (http://www.rojadirecta.org/)

Gewoon op de match klikken die ge wilt zien en hopen dat er een goeie Sopcast tussen staat.

Vega
2 januari 2011, 17:11
FC Barcelona have a 91% chance of beating Levante whose chance of an away win is 2%. :cool:

Wel gene Messi, Piqué en Puyol. Busquets en Abidal centraal ... en met de feesten daartussen. :(

Beetje vreemd da Bartra dan ni centraal staat me Abidal, Busquets is een goeie VM, maar ik herinner mij in zijn eerste jaar dat hij veel flaters beging, laten we hopen dat hij in zijn begin als CV niet hetzelfde voor zal hebben...

MrBrightside
2 januari 2011, 17:18
Voor mensen die streams willen voor wedstrijden, ik gebruik al jaar en dag deze website:

ROJADIRECTA (http://www.rojadirecta.org/)

Gewoon op de match klikken die ge wilt zien en hopen dat er een goeie Sopcast tussen staat.

Gebruik deze:

MyP2P.eu :: English Premier League - Wigan Athletic vs. Newcastle United (http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=100189&part=sports)

Voor alle sporten is er bijna wel een stream.

fiqm
2 januari 2011, 17:21
Graag gedaan ;) Inderdaad vreemde uren voor een zondag.

Nog geen penalty voor Bilbao, maar de ref staat nu wel duidelijk voor de thuisploeg te fluiten. Toch 0-2 geworden, nadat Bilbao toch wel weer een enorm gat liet vallen in de verdediging.

Drie punten vandaag zouden wel belangrijk zijn, dan is Depor de rest van de maand iets meer op "het gemak" :) Met wedstrijden tegen Sevilla, Barcelona en Valencia in het verschiet, lijkt het me niet dat we veel punten gaan pakken in januari. Daarbij kunnen we ons eventueel meer concentreren op de Copa dan. Als Bilbao Barca eruit kegelt, moet Depor er echt vol voor gaan, want dan ligt de weg naar de finale volledig open.

puni
2 januari 2011, 17:21

Bartra speelt volgens sporza. Geen idee hoe geloofwaardig die zijn natuurlijk. Frappant trouwens dat ze de opstelling van zo'n buitenlandse wedstrijd sneller online zetten dan die van wedstrijden in de jupkes league, waar ge met moeite vijf minuten voor het begint weet wie er speelt.

MrBrightside
2 januari 2011, 17:22
Wat een klungelgoal voor Newcastle. :')

Wel nog een leuke wedstrijd!

Glor
2 januari 2011, 17:45
Daar gaat mijn plan om een half uurtje te pauzeren, alsk niet de reflex zou hebben om 9lives altijd eens te checken had ik er niet aan gedacht dat Barca nu moest spelen en zou ik vandaag mijn doel wél hebben kunnen halen. Fat chance dat dat er nu nog in zit :p

puni
2 januari 2011, 17:46
You're welcome!

TheRedDevils
2 januari 2011, 17:53
Daar gaat mijn plan om een half uurtje te pauzeren, alsk niet de reflex zou hebben om 9lives altijd eens te checken had ik er niet aan gedacht dat Barca nu moest spelen en zou ik vandaag mijn doel wél hebben kunnen halen. Fat chance dat dat er nu nog in zit :p

Ocharme Glor :hug:
(wat was uw doel? :D)

puni
2 januari 2011, 18:06
Blijkbaar toch geen Bartra.. Ik snap eigenlijk niet waarom hij met Busquets als CV speelt als ge zowel Bartra als Milito op de bank hebt zitten.

massief
2 januari 2011, 18:07
Voetballend vermogen?
(gokske eh, ik ken bartra niet goe genoeg)

puni
2 januari 2011, 18:08
Bartra is hetzelfde type als Piqué, maar dan zonder alle ervaring en nog niet zo volgroeid. :)

DeepKick
2 januari 2011, 18:09
Andres staat weer heet :cool:

Gavin
2 januari 2011, 18:10
Milito is net terug uit blessure.

Piqué en Puyol zijn er niet, Abidal is de enige mogelijkheid dus. Dat is al zo een kluns, daar gaat ge niet nog iemand zonder zekerheid langszetten. Bartra is voornamelijk ook een rechtsback, denk ik, die goed overweg kan in het midden.

DeepKick
2 januari 2011, 18:13
Dat is al zo een kluns, daar gaat ge niet nog iemand zonder zekerheid langszetten.

Dit inderdaad :p

Gavin
2 januari 2011, 18:17
Ge kunt het u zo inbeelden: de grasmat is een ijsbaan en iedereen heeft schaatsen aan ... behalve Bojan, die loopt op zijn sokken rond en gaat om de vijf seconden op zijn bakkes.

puni
2 januari 2011, 18:17
Onnozele betonploegskes.

EDIT: Valdes, dwaas. Chance dat hij het zelf rechtzet.

MrBrightside
2 januari 2011, 18:19
Onnozele betonploegskes.

EDIT: Valdes, dwaas. Chance dat hij het zelf rechtzet.

Levante hun recht.. Spelen in de primera division met zo'n onnozel budget :')

Een evenaring van de 8-0 van Real zal het helaas niet worden.

puni
2 januari 2011, 18:21
Levante hun recht.. Spelen in de primera division met zo'n onnozel budget :')

Een evenaring van de 8-0 van Real zal het helaas niet worden.

Ik neem ze het niet kwalijk, maar het is gewoon ergerlijk. Als die bal van Iniesta binnen ging daarstraks, had het nog wel gekund dat het een afstraffing werd.

Glor
2 januari 2011, 18:21
Ocharme Glor :hug:
(wat was uw doel? :D)

120 pagina's micro-economie ofte een derde van de cursus :p Nog 30 te gaan :p

gilly
2 januari 2011, 18:22
levante had een penalty moeten krijgen!

MrBrightside
2 januari 2011, 18:22
Ik neem ze het niet kwalijk, maar het is gewoon ergerlijk. Als die bal van Iniesta binnen ging daarstraks, had het nog wel gekund dat het een afstraffing werd.

Levante wordt wel eventjes een strafschop ontnomen. :niceone:

puni
2 januari 2011, 18:23
Levante wordt wel eventjes een strafschop ontnomen. :niceone:

Dat doet niets af aan mijn punt, dus ik snap niet waarom ge mij quote.

EDIT: Mascherano, wat een misser..

MrBrightside
2 januari 2011, 18:29
Dat doet niets af aan mijn punt, dus ik snap niet waarom ge mij quote.

Wou alleen maar zeggen dat de mirakels de wereld nog niet uit zijn.

Monoslay
2 januari 2011, 18:34
Barca nog altijd 0-0... :(

MrBrightside
2 januari 2011, 18:36
Veel slechte passes voor een ploeg dit nochtans de beste passing ter wereld heeft.

fiqm
2 januari 2011, 18:42
Tja, betonvoetbal is voor kleine ploegjes zowat het enige dat enigzins een afstraffing kan voorkomen tegen dit Barca he. Wacht maar tot de match in La Coruna volgende week :p Depor speelt zelfs betonvoetbal als het niet moet, zoals vandaag. 0-2 voor, Bilbao tegen de touwen, en de coach haalt de enige spits van het veld voor een verdedigende middenvelder. Terwijl Bilbao achterin het ene gat na het andere liet vallen. Dan wordt het vijf minuten voor tijd nog 1-2 en loop je uiteraard nog bijna tegen de lamp. Terwijl het al lang 0-3 had kunnen en moeten staan. Die rotref fluit dan nog 20 seconden te vroeg af ook, toen Depor na een ultieme corner van Bilbao een counter lanceerde met 4 tegen 0 :p Sorry, moet even mijn frustraties uiten ;)

Je zou denken dat de coach zijn lessen had getrokken uit de match van twee weken geleden, waarin hij identiek hetzelfde deed, en waarin Depor een minuut voor affluiten nog stomweg een gelijkmaker incasseerde. Ik vrees dat Barca een heel makkelijke match te wachten staat volgende week.

Gavin
2 januari 2011, 18:47
Tweede helft komt dat wel in orde. Bojan eruit, Adriano erin en die op links laten knallen. Bojan krijgt geen deuk in een pakske boter geshot maar ene KO leggen lukt dan wel. :D

En kom kom fiqm, ge hebt gewonnen in Bilbao. Feest voor u dit weekend!

Didierke10
2 januari 2011, 18:48
Chelsea Chelsea toch ... Ancelotti wilt zelfs geen spelers bijhalen xD
Haal er maar 1 a 2 bij en Ferreira lozen die gast !!

Ancelotti heeft na de match gezegd dat er nog wat bij moet van spelers. In de wandelgangen worden ze weer in verband gebracht met Kaka en met Lucas Piazon, de opvolger van Kaka in Brazilië.
En wat Ferreira nog bij Chelsea loopt te doen, is mij ook een raadsel. Bruma zijn optreden was goed vond de Carlo.

puni
2 januari 2011, 18:50
Bojan eruit

+1

Bakken talent, maar ik heb meer en meer de indruk dat het er gewoon niet gaat uitkomen. Als ge tegen ploegen als Levante al geen gewone deftige partij kunt spelen.

Monoslay
2 januari 2011, 18:53
Waar is Messi eigenlijk?

MrBrightside
2 januari 2011, 18:53
Tweede helft komt dat wel in orde. Bojan eruit, Adriano erin en die op links laten knallen. Bojan krijgt geen deuk in een pakske boter geshot maar ene KO leggen lukt dan wel. :D

En kom kom fiqm, ge hebt gewonnen in Bilbao. Feest voor u dit weekend!

De enige 2 die op niveau voetballen zijn Abidal en Iniesta. Het ligt niet alleen aan Bojan.. Vooral Alves speelt echt onder zijn niveau.

Gavin
2 januari 2011, 18:55
Waar is Messi eigenlijk?
In de tribune, kreeg wat langer vakantie.

Monoslay
2 januari 2011, 18:57
In de tribune, kreeg wat langer vakantie.
Jammer, ik zie die graag spelen.... :unsure:

;)

puni
2 januari 2011, 19:05
Ik dacht even dat Alves daar gewoon een paar minuten ging blijven staan.

Monoslay
2 januari 2011, 19:06
This is why i love Barca!

Glor
2 januari 2011, 19:07
Den Dani dacht: hm, open schietkans op 3 meter van de goal....Toch nog efkes terugleggen.

Monoslay
2 januari 2011, 19:14
Toch maar die 2de ( en 3e) goal maken hoor...

puni
2 januari 2011, 19:14
Die centrale defensie kunnen we ook onder de noemer 'mislukt' klasseren, hoeveel kansen we al weggegeven hebben..

DeepKick
2 januari 2011, 19:17
Waar is Messi eigenlijk?

Sparen voor de copa.

puni
2 januari 2011, 19:17
Pedrito. :love:

Monoslay
2 januari 2011, 19:20
Pedrito. :love:
idd, :love:
Wat mij opvalt is dat Pedro snel op goal trapt, zeker in tegenstelling tot de rest bij Barca.

puni
2 januari 2011, 19:25
Spijtig dat die op de lat gaat, wat een aanval.

EDIT: 2-1, en weer zo belachelijk zwak verdedigd.

TheRedDevils
2 januari 2011, 19:39
2-1, lekker doelpunt.

puni
2 januari 2011, 19:46
Alves, hoe kunt ge die voorzet nu niet goed trappen. :(

Monoslay
2 januari 2011, 19:48
ff 2 keer geel geven...
Ze kunnen beter die beenhakkers wat harder bestraffen.

puni
2 januari 2011, 19:52
Gedaan, ondermaatse partij maar al bij al wel terecht gewonnen.

Vega
2 januari 2011, 20:45
Iemand moet mij is uitleggen hoe ze in Spanje extra tijd berekenen... In de eerste helft heeft die keeper van Levante zelf minimum 2 minuten tijd gepakt toen het nog 0-0 stond en er was twee man toch enige tijd op de grond... 1 minuut komt er dan bij. In de tweede helft, die toch vlotjes vooruit gaat opeens 3 minuten erbij :S Die 3 minuten snap ik, maar die 1 minuut in de eerste helft.... Ze zouden wat kunnen leren van de Engelsen, gewoon tijd bijgeven hoeveel er verloren is, als dat 1 minuut is (fat chance), dan is dat zo, zijn dat er 6 of 7 is dat ook zo.

NightFlyer
2 januari 2011, 20:51
Iemand moet mij is uitleggen hoe ze in Spanje extra tijd berekenen... In de eerste helft heeft die keeper van Levante zelf minimum 2 minuten tijd gepakt toen het nog 0-0 stond en er was twee man toch enige tijd op de grond... 1 minuut komt er dan bij. In de tweede helft, die toch vlotjes vooruit gaat opeens 3 minuten erbij :S Die 3 minuten snap ik, maar die 1 minuut in de eerste helft.... Ze zouden wat kunnen leren van de Engelsen, gewoon tijd bijgeven hoeveel er verloren is, als dat 1 minuut is (fat chance), dan is dat zo, zijn dat er 6 of 7 is dat ook zo.

In de eerste helft zie ik ze eigenlijk zelden veel tijd bijgeven. Alleen als het spel echt lang heeft stil gelegen.

fiqm
2 januari 2011, 21:53
Het gebeurt inderdaad zelden dat er in de eerste helft meer dan 1 of 2 minuten bijgeteld worden, zeker in Spanje. In Bilbao - Deportivo was het juist hetzelfde. Bij de controversiële penalty gingen er ongeveer 3 minuten verloren, en bij de rode kaart ongeveer 2 minuten. Er kwam uiteindelijk ook maar 1 minuut bij. Lijkt me enigzins ook normaal in de eerste helft, tenzij het spel echt lang stil ligt natuurlijk. Denk ook niet dat er veel ploegen zijn die zouden appreciëren moest er veel te lang worden overgespeeld in een eerste helft.

massief
2 januari 2011, 22:37
Zou er zoiets bestaan als een motd2 stream? :o

TheRedDevils
2 januari 2011, 22:38
Zou er zoiets bestaan als een motd2 stream? :o

MyP2P.eu :: English Premier League - BBC Match of the Day (http://myp2p.eu/broadcast.php?matchid=100813&part=sports)
?
Hier Buffalo!

Reco_1986
3 januari 2011, 07:26

Ma zijt dan toch blij? Als het volgens u puur is om Milan te treiteren en Leonardo dus een coach van niks is, kan dat toch alleen maar super uitdraaien voor jou?

Oh ja, Moratti wilde Leonardo eigenlijk in de zomer al naar Inter halen, maar vond dat niet correct omdat hij toen inderdaad aangaf te willen pauzeren met coachen. Hij ziet in Leonardo de opvolger van Mourinho, omdat hij in beide veel gelijkenissen ziet qua voorbereiding.

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 12:51
Leonardo is wel een complete ongeschoolde midget tegenover Mourinho.

Mourinho heeft het van de beste leermeesters geleerd, bij de beste clubs en heeft daar zijn eigen kwaliteiten aan toegevoegd. Leonardo is zo beetje meer een speler die zei van: "En nu benk ook trainer, lol!"

Vega
3 januari 2011, 12:53
Leonardo is wel een complete ongeschoolde midget tegenover Mourinho.

Mourinho heeft het van de beste leermeesters geleerd, bij de beste clubs en heeft daar zijn eigen kwaliteiten aan toegevoegd. Leonardo is zo beetje meer een speler die zei van: "En nu benk ook trainer, lol!"

Euhm... Leonardo is toch ook voetballer geweest? Hoe kan het dan zijn dat hij niet heeft geleerd van zijn trainers hoe het is om een goede trainer te zijn... Behalve Mourinho zijn de beste trainers tegenwoordig allemaal ex-voetballers... Guardiola (officieel de nummer 2, na Mourinho), Van Gaal, Ferguson, ...

Weebl
3 januari 2011, 12:55
Euhm... Leonardo is toch ook voetballer geweest? Hoe kan het dan zijn dat hij niet heeft geleerd van zijn trainers hoe het is om een goede trainer te zijn... Behalve Mourinho zijn de beste trainers tegenwoordig allemaal ex-voetballers... Guardiola (officieel de nummer 2, na Mourinho), Van Gaal, Ferguson, ...

Bob Peeters...

mtm
3 januari 2011, 12:56

Guardialo nummer 2? Right gast...

Romelus
3 januari 2011, 12:59
En dan nog die 'officieel'. Alsof je een rangschikking van beste trainers officieel kan vastleggen.:p

Ik zeg dat Ancelotti officieel de beste is!:unsure:

Vega
3 januari 2011, 13:10
En dan nog die 'officieel'. Alsof je een rangschikking van beste trainers officieel kan vastleggen.:p

Ik zeg dat Ancelotti officieel de beste is!:unsure:

Ooit al van de IFHHS (ofzoiets) gehoord? Dat zijn wel degelijk de officiële statistieken ;)

mtm
3 januari 2011, 13:20
Gebaseerd op statistieken dus, niet op capaciteiten. Guardiola komt pas kijken, hoe kunt ge die dan categoriseren als 2de beste ter wereld?

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 13:24

Als speler ben je niet zoveel bezig met de trainerstaken. Die vergelijking gaat langs geen kanten op. Ervaring als trainer en als speler zijn twee héél verschillende dingen. Soms zijn er spelers die opkomen als goede trainers vanaf hun start, maar er is dan nog een héél lange weg af te leggen voor je bij de grootsten hoort.

En Guardiola beste trainer, ben je er nu mee aan het lachen? Hij heeft de meest belachelijk goede kern aller tijden en zijn trainerstaken beperken zich tot dit te zeggen voor elke wedstrijd:

Valdez, gij vangt de pisballen die naar u toekomen terwijl Pique en Puyol doen wat ze bij Spanje doen. De backs fladderen wat rond naar hartelust en komen af en toe is verdedigen, vooral gij Abidal want gij zijt ne midget op aanvallend vlak. Intussen vangt de Sergio mee op wat er uit hun middenveld komt en anticipeert hij mee op counters. Messi, gij loopt wat rond en knalt wat op doel en wees verder ne lelijkaard terwijl Xavi gewoon wat doet waar ie zin in heeft. Villa loopt wat rond in de box en Iniesta doet ook beetje waar ge zin in hebt e vriend.

Dan zegt ie tegen Xavi om de ploeg te coachen op het veld en gaat ie zijn geld tellen.

Jongens, ni te geloven dat ge die mens bombardeert tot tweede beste coach ter wereld. Want Ferguson, Van Gaal, Hiddink, Ancelotti, Capello enzovoort zijn plots gestorven?

massief
3 januari 2011, 13:36
Pep is den besteeeeeeeuh

Timaeus
3 januari 2011, 13:36
1. José Mário dos Santos FC Internazionale Milano

Mourinho Félix & Real Madrid CF Portugal 294
2. Josep Guardiola FC Barcelona España 188
3. Aloysius Paulus Maria

"Louis" van Gaal FC Bayern München Nederland 75
4. Quique Sánchez Flores Club Atlético de Madrid España 46
5. Carlo Ancelotti Chelsea FC London Italia 41
6. Sir Alexander Ferguson Manchester United FC Scotland 38
7. Arsène Wenger Arsenal FC London France 33
8. Celso Juárez Roth SC Internacional Porto-Alegre Brasil 24
9. Roy Hodgson Fulham FC & Liverpool FC England 20
10. Lamine N'Diaye TP Mazembe Lubumbashi Sénégal 11
11. Mircea Lucescu FC Shakhtar Donetsk România 9

Alejandro Javier Sabella Club Estudiantes de La Plata Argentina 9
13. Luciano Spalletti FC Zenit St.Petersburg Italia 8
14. Henry James Redknapp Tottenham Hotspur FC England 7
15. Didier Claude Deschamps Olympique de Marseille France 6
16. Manour Ebrahimzadeh ZobAhan Isfahan Iran 5

Jürgen Norbert Klopp BV Borussia Dortmund Deutschland 5

Claude Puel Olympique Lyonnais France 5

Tae-Yong Shin Seongnam Ilhwa Chunma FC Republic of Korea 5

Voor die nr. 9 is lachwekkend te noemen.

|nfected
3 januari 2011, 13:41
Leonardo zit er nergens tss, is nochtans de nieuwe Mourinho :s:s:s

En Guardiola, moet hem eerst eens ergens anders bewijzen voor hij die plaats kan innemen. Heeft een prachtig eftal geërfd dat hij "gewoon wat" moest tunen.

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 13:41
Tae-Yong Shin Seongnam Ilhwa Chunma FC Republic of Korea 5

Great list, echt puike referentie!

Vooral als je een huge boner hebt voor Barcelona.

Serieus, dat is gewoon te belachelijk voor woorden om zo te zeggen dat Guardiola de tweede beste coach ter wereld zou zijn nu. Tweede meest succesvolle van het afgelopen seizoen? Ja! Maar denk dan ook eens verder na voor ge dat gelijktrekt met de bij de beste coaches ter wereld horen meteen. Jongens toch.

BleKKie
3 januari 2011, 13:46
Ooit al van de IFHHS (ofzoiets) gehoord? Dat zijn wel degelijk de officiële statistieken ;)

Nu we het toch over de statistieken hebben:

IFFHS (http://www.iffhs.de/?3d4d443d0f04390d857dda15e85fdcdc3bfcdc0aec70aeedb c871a)

Club is het beste Belgische team trouwens :cool:

Glor
3 januari 2011, 13:48
Valdez, gij vangt de pisballen die naar u toekomen terwijl Pique en Puyol doen wat ze bij Spanje doen. De backs fladderen wat rond naar hartelust en komen af en toe is verdedigen, vooral gij Abidal want gij zijt ne midget op aanvallend vlak. Intussen vangt de Sergio mee op wat er uit hun middenveld komt en anticipeert hij mee op counters. Messi, gij loopt wat rond en knalt wat op doel en wees verder ne lelijkaard terwijl Xavi gewoon wat doet waar ie zin in heeft. Villa loopt wat rond in de box en Iniesta doet ook beetje waar ge zin in hebt e vriend.

guardiola heeft zich mss nog niet bewezen bij een andere ploeg dan Barcelona maar itt wat gij hier beweert stelt hij wel degelijk elke match 11 spelers op ipv 10 :p

fraaanche
3 januari 2011, 13:48
Club is het beste Belgische team trouwens :cool:

En Beerschot 6e, hell yeah :cool:

Timaeus
3 januari 2011, 13:50
Heel die site is lachwekkend te noemen.

puni
3 januari 2011, 13:51
Mbokani mag niet mee op winterstage met Monaco. :(

simeo
3 januari 2011, 13:55
Als speler ben je niet zoveel bezig met de trainerstaken. Die vergelijking gaat langs geen kanten op. Ervaring als trainer en als speler zijn twee héél verschillende dingen. Soms zijn er spelers die opkomen als goede trainers vanaf hun start, maar er is dan nog een héél lange weg af te leggen voor je bij de grootsten hoort.

En Guardiola beste trainer, ben je er nu mee aan het lachen? Hij heeft de meest belachelijk goede kern aller tijden en zijn trainerstaken beperken zich tot dit te zeggen voor elke wedstrijd:

Dan zegt ie tegen Xavi om de ploeg te coachen op het veld en gaat ie zijn geld tellen.

Jongens, ni te geloven dat ge die mens bombardeert tot tweede beste coach ter wereld. Want Ferguson, Van Gaal, Hiddink, Ancelotti, Capello enzovoort zijn plots gestorven?

Nu onderschat ge Guardiola toch wel zwaar. Akkoord dat hij nog niet lang genoeg bezig is om bij de besten te horen, maar dat hij gewoon 11 spelers aanwijst en 90 minuten op zijne zak gaat zitten is echt wel nonsens. Tactisch is hij echt wel zeer flexibel, kan ook niet anders want de ene week komt hij uit tegen een ploeg die zijn defensie 2 meter voor de 16 meter laat spelen, de andere week tegen een ploeg die hen probeert aan te pakken door heel hun middenveld constant onder druk te houden. Wat hij doet met Alves is heel vaak de sleutel van heel zijn tactiek, want die doet wel iets meer dan naar eigen wil rondfladderen. Zelfs Messi krijgt wel degelijk tactische richtlijnen om er tegen elke tegenstander het meeste uit te krijgen, waarom denkt ge dat Maradonna, die hem echt gewoon liet rondlopen gelijk hij zelf wou, er nog niet half zoveel uitkreeg.

Ge wint ook niet met 5-0 van de ploeg die het dichtst in de buurt komt qua kwaliteit zonder uw tegenstander tactisch te overklassen.

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 14:04
guardiola heeft zich mss nog niet bewezen bij een andere ploeg dan Barcelona maar itt wat gij hier beweert stelt hij wel degelijk elke match 11 spelers op ipv 10 :p

Gij hebt teveel aandacht gestoken in dat stukje. :p

@simeo: Ik overdrijf wat natuurlijk maar het punt is duidelijk: Guardiola heeft de beste ploeg aller tijden en moet niet al te veel bijsturen. En bij de allerbesten hoor je niet zomaar door twee seizoenen af te werken met zo'n ploeg. Als ie een ploeg die normaal niet in staat is om de CL te winnen (en Barca/Chelsea te verslaan onderweg) toch naar de beker met de grote oren te leiden, DAN kan hij zeker aanspraak maken op een plaatsje bij de grote trainers.

mp4me
3 januari 2011, 14:18
@simeo: Ik overdrijf wat natuurlijk maar het punt is duidelijk: Guardiola heeft de beste ploeg aller tijden en moet niet al te veel bijsturen. En bij de allerbesten hoor je niet zomaar door twee seizoenen af te werken met zo'n ploeg.

Dit is dus fout,iedereen gaat er van uit dat Guardiola een super team heeft gekregen,maar dat is fout hij heeft er een super team van gemaakt.

-Spelers als Xavi,Iniesta zijn pas echt beginnen schitteren onder Guardiola.

-Messi is een goal machine geworden onder Guardiola.

-Niet vergeten dat hij Piqué,Sergio en Pedro heeft gelanceerd.

-Toch wel een paar goede versterkingen gehaald kijk maar naar Alves,Touré,Keita :unsure:.

-Hij heeft de vuilnis buiten gezet,Ronaldinho,Deco,...

Maakt dit hem de beste coach? Neen,maar hij verdient wel meer krediet dan sommige denken.

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 15:06
Dit is dus fout,iedereen gaat er van uit dat Guardiola een super team heeft gekregen,maar dat is fout hij heeft er een super team van gemaakt.

-Spelers als Xavi,Iniesta zijn pas echt beginnen schitteren onder Guardiola.

-Messi is een goal machine geworden onder Guardiola.

-Niet vergeten dat hij Piqué,Sergio en Pedro heeft gelanceerd.

-Toch wel een paar goede versterkingen gehaald kijk maar naar Alves,Touré,Keita :unsure:.

-Hij heeft de vuilnis buiten gezet,Ronaldinho,Deco,...

Maakt dit hem de beste coach? Neen,maar hij verdient wel meer krediet dan sommige denken.
Xavi en Iniesta begonnen pas te schitteren toen Pep aankwam? Ga weg. Vanaf Xavi zijn debuteerde op 18-jarige leeftijd maakte hij indruk en toen Pep vertrok in 2001 heeft hij bijna elke match gespeeld die hij moest spelen. Die heeft altijd geschitterd, hoewel de laatste paar jaar hij plots 3x zoveel aandacht kreeg. En Rijkaard heeft Iniesta gebracht op het hoogste niveau.

Messi was voorbestemd om een goalmachine te worden, ook al zou Barca gecoacht worden door een mentaal gehadicapte. In het laatste seizoen van Rijkaard was ook al te zien dat Messi aan zijn spectaculaire groei begon.

De transfers van Alves (wel een obvious transfer) en Piqué waren wel idd zeer zeker goede moves van Pep. Evenals het spectaculaire ontwikkelen van Pedro (samen met het verantwoord opstellen). Busquets was nu ook wel iemand waar je nooit om heen ging kunnen kijken. Dat Pep die ventjes heeft getraind en heel goed wist wie wat kon heeft daar ook veel mee te maken natuurlijk.

Dat van het vuilnis buitenzetten is ook wel een 'mooie' zet, heb je ballen voor nodig. Maar langs de andere kant is een bende slabakkende gevallen sterren wegwerken nu niet echt zo spectaculair. Dat het bestuur geld heeft verdiend aan paar van die mannen des te meer.

Maar de kern van die 'gekregen' ploeg Valdes/Puyol/Xavi/Iniesta/Messi/(Eto'o) is een reusachtig deel van zijn succes. ;)

mp4me
3 januari 2011, 15:16
Xavi en Iniesta begonnen pas te schitteren toen Pep aankwam? Ga weg. Vanaf Xavi zijn debuteerde op 18-jarige leeftijd maakte hij indruk en toen Pep vertrok in 2001 heeft hij bijna elke match gespeeld die hij moest spelen. Die heeft altijd geschitterd, hoewel de laatste paar jaar hij plots 3x zoveel aandacht kreeg. En Rijkaard heeft Iniesta gebracht op het hoogste niveau.

Er is een verschil tussen spelen en echt schitteren,hij heeft wel van Xavi de belangrijkste middenvelder van Barca gemaakt.Xavi speelt nu veel beter hoor.Krijgt veel meer ballen dat in de tijd van Deco,Van Bommel.
Geval Iniesta is net hetlzefde met het verschil dat Rijkaard Iniesta meestal als vm liet spelen,met vooral veel invalbeurten.En Iniesta gebracht op het hoogste niveau?Hij heeft veel te lang gewacht om hem te brengen,Iniesta was al heel goed maar Rijkaard bleef maar voor de krabbers kiezen.

Hier het team dat in 2006 de cl finale won
GK 1 Víctor Valdés
RB 23 Oleguer Presas 69' 71'
CB 4 Rafael Márquez
CB 5 Carles Puyol (c)
LB 12 Gio
DM 15 Edmílson 46'
CM 20 Deco
CM 17 Mark van Bommel 61'
RW 8 Ludovic Giuly
LW 10 Ronaldinho
CF 9 Samuel Eto'o

Over Messi net hetzelfde,ja hij speelde goed onder Rijkaard maar toen werd hij meer op de rechterflank geplakt dan iets anders,het is Guardiola die hem eigenlijk meer in het centrum(achter of voor de spitsen)begon te gebruiken.

Tjah en over Ronaldinho,die was wel een held in Barcelona dus je moet het ook maar durven.Niet alleen heeft hij toen gekozen om Ronaldinho buiten te zetten maar ook om Messi meer verantwoordelijkheid(nr10+extra druk)te geven en dat is toch ook riskant.

Ps:Messi was geblesseerd.

Vega
3 januari 2011, 15:27
Gebaseerd op statistieken dus, niet op capaciteiten. Guardiola komt pas kijken, hoe kunt ge die dan categoriseren als 2de beste ter wereld?

Hoe kunt ge een trainer anders in een categorie steken als niet op basis van statistieken? Wat moet een trainer nog meer doen dan winnen om een goeie trainer te zijn, wat staan dansen naast het veld? Dan valt Pep inderdaad uit de boot... We kunnen er zo filosofisch over beginnen doen als we willen, ik denk dat de beste maatstaf gewoon resultaten zijn (lijkt mij ook het meest logische, maar dat ben ik dan weer).

Ge zou eens wat meer wedstrijden van Barcelona moeten bekijken... Guardiola heeft een top elftal geërfd, laat me aub niet lachen he... De laatste twee seizoenen van Rijkaard speelde Barcelona niet goed. Niet slecht, maar er zat niks van spektakel of snelheid in, balbezit was ook hoog, maar er werden amper kansen gecreëerd. Guardiola kwam en met een paar kleine (inderdaad) tweaks, heeft hij Barcelona weer op een topniveau gebracht, enkele dingen die hij gedaan heeft:

- Piqué gevist bij Man U, heeft hem nu 1 van de betere Europese verdedigers gemaakt en 1 van de beste Europese duo's samen met Puyol;
- Busquets en Pedro van het Barcelona B elftal naar het A elftal gehaald en vaste waardes gemaakt;
- De VM (eerst Touré, nu Busquets) een andere rol gegeven dan bij Rijkaard. Bij Rijkaard was het een VM in die zin dat het altijd een middenvelder was, en soms ook aanvallende impulsen had. Bij Guardiola is Busquets aanvallend quasi onbestaande. Hij blijft altijd rond de middencirkel en vormt soms een soort CV tussen Pique en Puyol in wanneer Abidal en Alves mee gaan aanvallen (moet ge eens op letten, gebeurt zeer vaak in een wedstrijd), waardoor Barcelona veel minder gaten laat dan bij Rijkaard (tegendoelpunten zijn zowat gehalveerd);
- Messi zijn rol is veel belangrijker geworden. Bij Rijkaard was Messi gewoon een rechter flankaanvaller, nu is hij bijna een libero. Messi gaat en staat waar hij wilt in de aanval en de andere twee aanvallers (meestal Villa en Pedro) wisselen de hele tijd mee van flank. Messi laat zich ook vaak terugzakken tot het middenveld om daar de middenvelders wat lucht te geven. Bij Rijkaard bleef hij de 90 minuten lang aan zijn rechterflank geplakt. Resultaat met Guardiola is dat Messi veel meer scoort (bijna het dubbele) en dat hij waanzinnig veel assists geeft.

Dit zijn denk ik zowat de grootste veranderingen, het lijken kleine dingen, maar als de beslissingen niet werden genomen was Barcelona de dag van vandaag nog even inspiratieloos aan het voetballen als 3 jaar geleden. Wat is een goede coach niet als het niet iemand is die van een kern met een goed potentieel het maximale eruit haalt en ook eigen jeugd in de ploeg betrekt en er wereldsterren van maakt... Laat dat "mijn bomma kan Barcelona trainen" maar snel vallen want ik vrees dat ge zo enkel aantoont dat ge vrij weinig van voetbal afweet als ge tenminste het contrast tussen de seizoenen 2006-2007, 2007-2008 en de seizoenen 2008-2009, 2009-2010 en ook 2010 - 2011 ziet.

Gij hebt teveel aandacht gestoken in dat stukje. :p

@simeo: Ik overdrijf wat natuurlijk maar het punt is duidelijk: Guardiola heeft de beste ploeg aller tijden en moet niet al te veel bijsturen. En bij de allerbesten hoor je niet zomaar door twee seizoenen af te werken met zo'n ploeg. Als ie een ploeg die normaal niet in staat is om de CL te winnen (en Barca/Chelsea te verslaan onderweg) toch naar de beker met de grote oren te leiden, DAN kan hij zeker aanspraak maken op een plaatsje bij de grote trainers.

Guardiola heeft ondertussen 8 titels gewonnen op 2 seizoenen, heeft ook nog een halve finale CL erop zitten, maar volgens u is dat nog niet genoeg om bij de grote trainers te horen... Als hij dit seizoen nog eens Champions League wint wel? Daar snap ik de logica eigenlijk niet echt van.

Messi was voorbestemd om een goalmachine te worden, ook al zou Barca gecoacht worden door een mentaal gehadicapte. In het laatste seizoen van Rijkaard was ook al te zien dat Messi aan zijn spectaculaire groei begon.

De transfers van Alves (wel een obvious transfer) en Piqué waren wel idd zeer zeker goede moves van Pep. Evenals het spectaculaire ontwikkelen van Pedro (samen met het verantwoord opstellen). Busquets was nu ook wel iemand waar je nooit om heen ging kunnen kijken. Dat Pep die ventjes heeft getraind en heel goed wist wie wat kon heeft daar ook veel mee te maken natuurlijk.

Dat van het vuilnis buitenzetten is ook wel een 'mooie' zet, heb je ballen voor nodig. Maar langs de andere kant is een bende slabakkende gevallen sterren wegwerken nu niet echt zo spectaculair. Dat het bestuur geld heeft verdiend aan paar van die mannen des te meer.

Maar de kern van die 'gekregen' ploeg Valdes/Puyol/Xavi/Iniesta/Messi/(Eto'o) is een reusachtig deel van zijn succes. ;)

Man, ge zit hier te zeveren dat het niet schoon is... Hebt gij de beginjaren van Xavi meegemaakt? Ik wel, ik herinner me zelfs dat Xavi de eerste paar jaren dat hij in de A ploeg meespeelde werd uitgefluit door Nou Camp, omdat hij weinig consistent was (hij speelde toen ook nog een stuk minder aanvallend dan nu, toen was hij nog een controlerende verdedigende middenvelder), het was Rijkaard die hem naar voren schoof en hem aanvallender maakte, dat is idd het werk van Rijkaard. Maar dat Xavi bij Van Gaal bijvoorbeeld al schitterde is dikke zever.

Messi was voorbestemd om een goalmachine te worden? Zo'n argumenten kan iedereen verzinnen lol... Dus voor u was het logisch dat sinds Pep er is, Messi opeens zijn scoren en assists geven zou verdubbelen... Chapeau, kunt ge mij ook zeggen of Thiago van Barcelona ook zo'n goeie gaat worden? Ben ik wel naar benieuwd anders. Met zo'n uitspraak zijt ge heel uw betoog aant ontwrichten omdat ge dan evengoed belachelijke dingen kunt zeggen als "Barcelona was voorbestemd om de triplete te pakken, supercup, europese supercup en cup voor wereldploegen te winnen", ge moet eens leren dat in het voetbal helemaal niks voorbestemd is....

LOL Busquets was ook al voorbestemd om een goeie te zijn... Ook nix van waar. Het eerste seizoen met Pep toen Busquets begon mee te spelen met de A-ploeg maakte hij enorm veel fouten (ik herinner me minimum 3 terugspeelballen op Valdes waardoor de tegenstander kon scoren), was hij ook amper consistent en werd ook hij uitgefloten... In de zomer van 2009 was heel de supporterskamp van Barcelona aant hopen dat ze Busquets voor een paar miljoen zouden verkopen, "die is toch niks waard" luidde het toen... Maja, gij wist natuurlijk weer dat dat de Busquets van vandaag ging worden zeker :niceone:

|nfected
3 januari 2011, 15:36
Je hebt gelijk dat Pep Barca mooi heeft getuned en dat is volledig zijn verdienste! En verdiend respect.

Maar op basis van een crappy site die zegt dat hij 2de's is op die lijst dat ook menen is belachelijk.

1: Hij heeft 1 van de beste elftallen ter wereld ter zijn beschikking
2: Hij is nog maar paar jaar trainer
3: Ieder jaar heeft hij wel precies ruzie met spelers en moeten die verdwijnen.

Dat hij dus maar eerst nog beetje hem bewijst bij barca of nog beter eens bij een minder ploeg ad slag gaat. We gaan dan nog eens zien of hij zoveel prijzen binnenhaalt. Dan pas ben je een grote trainer.

Vega
3 januari 2011, 15:42
Je hebt gelijk dat Pep Barca mooi heeft getuned en dat is volledig zijn verdienste! En verdiend respect.

Maar op basis van een crappy site die zegt dat hij 2de's is op die lijst dat ook menen is belachelijk.

1: Hij heeft 1 van de beste elftallen ter wereld ter zijn beschikking
2: Hij is nog maar paar jaar trainer
3: Ieder jaar heeft hij wel precies ruzie met spelers en moeten die verdwijnen.

Dat hij dus maar eerst nog beetje hem bewijst bij barca of nog beter eens bij een minder ploeg ad slag gaat. We gaan dan nog eens zien of hij zoveel prijzen binnenhaalt. Dan pas ben je een grote trainer.

Ik neem aan dat ge mijn vorige post niet hebt gelezen, anders zoude uw 1e argument al laten vallen (kijk in godsnaam naar die CL finale 2006 opstelling...).

Uw 2e argument geef ik u absoluut gelijk in, kan ik niks op zeggen. Uw 3e argument slaagt ook op niks aangezien Mourinho ook quasi elk jaar ambras heeft met minimum 1 speler, is Mourinho daarom minder goed? Belange niet... En Pep had "ruzie" (vond ze gewoon niet bij Barcelona passen) met Eto'o en Ibrahimovic.... Met nog iemand anders? Ik dacht het niet.

Enja crappy site... Dat is zowat hét organisme dat in de voetbalwereld alles zegt zoals het is op basis van statistieken, blijkbaar zijn er hier een paar mensen die het woord statistieken verafschuwen, het zijn nochtans nuttige beestjes. En Pep was in 2008-2009 de beste trainer en in 2009-2010 ook 1 van de betere trainers, niet enkel door behaalde titels, maar ook door aantal wedstrijden gewonnen, doelpuntensaldo, etc... Die lijn zet hij nu enkel verder, als er mensen zijn die zeggen dat hij niet 1 van de betere trainers is doordat hij nog maar 2+ jaar aan het trainen is op topniveau (want hij heeft Barcelona B toch ook maar van Spaanse 4e naar 3e klasse geloodst), cava... Maar dat er mensen zeggen dat hij niet 1 van de betere trainers is doordat hij een topelftal in zijn schoot kreeg geworpen, of dat Messi, Busquets, Pedro, Pique, ... Allemaal voorbestemd waren om de toptalenten te worden die ze nu zijn, dat snap ik nu is niet. Sinds wanneer is Nostradamus voetbalsupporter?

The Black Mamba
3 januari 2011, 15:44
Het zegt ook helemaal niet wie de beste trainer is maar wie de beste trainer op dit moment is. Toch wel een belangrijk verschil.

Pep is de ideale trainer voor Barcelona. Meer moet dat niet zijn.

|nfected
3 januari 2011, 15:46
Het gaat niet over 2007 of eerder, maar dat hij nu het beste elftal ter wereld ter beschikking heeft. Zelfs Benitez (om mtm te pesten) zou daar succesvol mee zijn. Het verleden gaat mij niet aan.

Dat hij de laatste jaren 1 van de succesvolste coaches was moet je zelfs zo'n geen crappy site voor zoeken. Dat weet iedereen, maar in de lijst met de groten, mag hij gewoon nog niet staan omdat hij nog te weinig heeft bewezen.

Is toch maar logisch zekers? Is niet omdat Genk 2 jaar na elkaar kampioen speelt bij ons dat ze plots op niveau van Anderlecht staan. Anderlecht heeft al pakken meer bewezen.

Vega
3 januari 2011, 15:48
Het zegt ook helemaal niet wie de beste trainer is maar wie de beste trainer op dit moment is. Toch wel een belangrijk verschil.

Pep is de ideale trainer voor Barcelona. Meer moet dat niet zijn.

Inderdaad, het IFFHS zal nooit zeggen wie de beste trainer is aangezien dat veel te wazig is en het gewoon iedereen zijn eigen mening zal zijn wie dat is. Sommigen denken dan aan de laatste 10 jaar, sommigen denken dan aan heel de geschiedenis van het voetbal, anderen denken dan weer aan de periode sinds Ferguson trainer is...

Die mensen die trouwens zeggen dat Pep een wedstrijd "leidt" door met zijn vinger in zijn neus te zitten en tegen de spelers zeggen dat ze "maar wat doen", hoe leggen die de wedstrijd Barcelona - Real Madrid uit?

Real Madrid met een toch niet zwak elftal (en vooral! Mourinho, beste coach op dit moment volgens sommigen) tegen Barcelona, en die worden naar huis gevoetbald met 5-0... Hoe legde da uit? Chance? De Barcelona spelers zijn gewoon 5x zo goed als de Real spelers?

Bullshit... Zoals zo vaak aangetoond was de beslissing van Pep om zonder echte spits te spelen en gewoon met zijn 6'en aan te vallen en met zijn 4'en te verdedigen een stroke of genius. Janneke en Joske kunnen dat denk ik niet uit hun mouw schudden...

|nfected
3 januari 2011, 15:50

Daarom dus dat ik er iets op zei Mamba

Vega
3 januari 2011, 15:50
Het gaat niet over 2007 of eerder, maar dat hij nu het beste elftal ter wereld ter beschikking heeft. Zelfs Benitez (om mtm te pesten) zou daar succesvol mee zijn. Het verleden gaat mij niet aan.

Dat hij de laatste jaren 1 van de succesvolste coaches was moet je zelfs zo'n geen crappy site voor zoeken. Dat weet iedereen, maar in de lijst met de groten, mag hij gewoon nog niet staan omdat hij nog te weinig heeft bewezen.

Is toch maar logisch zekers? Is niet omdat Genk 2 jaar na elkaar kampioen speelt bij ons dat ze plots op niveau van Anderlecht staan. Anderlecht heeft al pakken meer bewezen.

Zie, dat snap ik niet aan u. Gij maakt eerst zo een belachelijke opmerking dat "zelfs Benitez" succesvol zou zijn met Barcelona (als dat zo is, waarom trok het Barcelona van de laatste twee jaren Rijkaard dan op niks?), iets wat ge enkel met een glazen bol kunt weten, en dan maakt ge weer een logische opmerking als dat Pep niet in het rijtje van de grootste trainers gezet kan worden (wat niemand hier op 9lives beweert) aangezien hij nog niet lang trainer is...

Vega
3 januari 2011, 15:51
Daarom dus dat ik er iets op zei Mamba

Misschien dan dat ge mijn post verkeerd begrepen hebt? Met "beste trainers tegenwoordig" bedoelde ik de trainers die het op dit moment het beste doen op topniveau... Niet de trainers die nu de beste trainers in het algemeen zijn.

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 15:52
Ja ik wist dat Busquets een oerdegelijke speler ging worden, ik had het enkel niet zo snel verwacht. Immers, toen hij die fouten maakte was hij bij wijze van spreken een ukkie. En dat op een van de moeilijkste posities op het veld, in het geval dat je een onervaren speler bent.

En ook al speelde Iniesta bv niet zo goed alsze dat nu doen bij Rijkaard of een andere speler ofzo, het waren toen al duidelijk waanzinnig talentvolle spelers en die heeft hij nog steeds gekregen, samen met een fortuin om uit te geven op de transfermarkt om leemtes te vullen. Dat Rijkaard paar van die spelers niet naar behoren uitspeelde is ook een van de redenen waarom het spaak liep. Luie vedetten < jongere generatie toppers.

Over Xavi ivm 'altijd schitteren' idd iets te positief verwoord, maar ik zeg dan ook dat vanaf Pep vertrok, Xavi echt wel indruk begon te maken en steeds beter werd. Maar zo'n zever is het niet. Xavi was altijd al een zeer degelijke speler, dat Rijkaard Deco de grotere rol toeschreef was in de eerste plaats niet vreemd (Deco was beter) maar dat neemt niet weg dat ie toen al een zeer waardevolle speler was. Maar vanaf hij dé spelverdeler bij uitstek werd enzovoort kreeg hij gewoon véél meer aandacht en gekoppeld aan de verbeteringen die hij doormaakte denkt iedereen dat ie maar sinds Pep goed speelt ofzo. Wel even vergeten dat hij ook al sinds zijn 20 jaar bij Spanje op het veld stond met regelmaat. Ja, wat was die ondermaats toen... Jong en onervaren, minder dan nu maar nog steeds blijft hij een enorm waardevol onderdeel van de erfenis, daar gaat het om.

En als ge niet kon zien dat Messi een van de beste spelers ter wereld ging worden toen ie op zijn eentje geregeld verdedigingen lam kon leggen (wel nog vaak zonder de huidige efficiëntie) dan ben je een debiel. Het staat zonder meer buiten discussie dat Messi sowieso op weg was naar spectaculaire dingen. Zeker gezien zijn prestaties en ontwikkelingen op piepjonge leeftijd. Als je dat ontkent... Dan stopt het voor mij hoor. Je moet de touch en visie van Messi zien, zelfs al op zo'n jonge leeftijd en dan weet je gewoon dat het enkel beter wordt als hij slimmer en ouder wordt.

|nfected
3 januari 2011, 15:52
edit: Zie nu pas de nieuwe post van DanielVega

waffel
3 januari 2011, 15:55
Boskamp zegt altijd dat de makkelijkste periode uit zijn carrière bij Anderlecht was, met die spelers kan elke eierkop kampioen spelen.

Vega
3 januari 2011, 16:03
Ja ik wist dat Busquets een oerdegelijke speler ging worden, ik had het enkel niet zo snel verwacht. Immers, toen hij die fouten maakte was hij bij wijze van spreken een ukkie. En dat op een van de moeilijkste posities op het veld, in het geval dat je een onervaren speler bent.

En ook al speelde Iniesta bv niet zo goed alsze dat nu doen bij Rijkaard of een andere speler ofzo, het waren toen al duidelijk waanzinnig talentvolle spelers en die heeft hij nog steeds gekregen, samen met een fortuin om uit te geven op de transfermarkt om leemtes te vullen. Dat Rijkaard paar van die spelers niet naar behoren uitspeelde is ook een van de redenen waarom het spaak liep. Luie vedetten < jongere generatie toppers.

Over Xavi ivm 'altijd schitteren' idd iets te positief verwoord, maar ik zeg dan ook dat vanaf Pep vertrok, Xavi echt wel indruk begon te maken en steeds beter werd. Maar zo'n zever is het niet. Xavi was altijd al een zeer degelijke speler, dat Rijkaard Deco de grotere rol toeschreef was in de eerste plaats niet vreemd (Deco was beter) maar dat neemt niet weg dat ie toen al een zeer waardevolle speler was. Maar vanaf hij dé spelverdeler bij uitstek werd enzovoort kreeg hij gewoon véél meer aandacht en gekoppeld aan de verbeteringen die hij doormaakte denkt iedereen dat ie maar sinds Pep goed speelt ofzo. Wel even vergeten dat hij ook al sinds zijn 20 jaar bij Spanje op het veld stond met regelmaat. Ja, wat was die ondermaats toen... Jong en onervaren, minder dan nu maar nog steeds blijft hij een enorm waardevol onderdeel van de erfenis, daar gaat het om.

En als ge niet kon zien dat Messi een van de beste spelers ter wereld ging worden toen ie op zijn eentje geregeld verdedigingen lam kon leggen (wel nog vaak zonder de huidige efficiëntie) dan ben je een debiel. Het staat zonder meer buiten discussie dat Messi sowieso op weg was naar spectaculaire dingen. Zeker gezien zijn prestaties en ontwikkelingen op piepjonge leeftijd. Als je dat ontkent... Dan stopt het voor mij hoor. Je moet de touch en visie van Messi zien, zelfs al op zo'n jonge leeftijd en dan weet je gewoon dat het enkel beter wordt als hij slimmer en ouder wordt.

Kort samengevat, ge zou dus verdomme scout moeten worden voor Manchester United.

Jij beweert het wel in uw post, dat is nu mijn betoog. Zorg ervoor dat uw post in het begin duidelijk genoeg is voor je zo'n statement maakt.

En succesvol met er iets mee te doen, dat mss niet zo mooi zou zijn of op die manier geef ik je gelijk. Hoeveel ploegen kunnen er zo'n ploeg op het veld zetten, zelfs real is een mindere ploeg. Gewoon al een Messi hebben maakt dat barca de beste ploeg vh moment is.

Als mijn post niet duidelijk genoeg is voor u, vraag dan wat ik precies bedoel, dat gij iets anders begrijpt dan wat ik zeg (voor mij is da manier waarop ik het geformuleerd heb de juiste manier) is niet mijn fout, maar de uwe.

Uwe 1e zin van uw 2e alinea snap ik eigenlijk niet.... En wederom, gij denkt dat Barcelona allemaal suppersterren zijn, maar hoe zit het dan met Rijkaard???

De ploeg van Rijkaard was:

----------------Valdes---------------
Zambrotta----Puyol----Milito----Abidal
----------------Touré---------------
----Xavi-------------------Iniesta----
Messi-----------Eto'o--------Ronaldinho

De ploeg van Guardiola is:

Alves------Piqué------Puyol-----Abidal
----------------Busquets-------------
Pedro-----------Messi--------Villa----

Hoe arrogant kunt ge nog altijd zijn als gij zegt dat deze tweede ploeg totaal anders is dan de ploeg van Rijkaard, die niet goed speelde?

Spelers die vertrokken zijn:

- Zambrotta;
- Touré;
- Eto'o;
- Ronaldinho.

Spelers die bijgekomen zijn:

- Alves;
- Piqué;
- Busquets;
- Pedro;
- Villa.

Komaan man. Alves en Villa, dat waren 3 jaar geleden al "sterren" (alhoewel Alves toch ni echt een absolute topster was), maar Pique, Busquets, Pedro... Had ge toen Pep coach werd gezegd "Pique, Busquets en Pedro, die zijn stukken beter dan Milito, Touré en Ronaldinho", dan had de wereld u vierkant uitgelachen... Maarja, toch maar blijven volhouden dat Barcelona gewoon toevallig een absolute topploeg is met wereldsterren en toch maar blijven negeren dat Rijkaard kwalitatief geen mindere ploeg had, maar Barcelona niet goed liet spelen.

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 16:04
Inderdaad, het IFFHS zal nooit zeggen wie de beste trainer is aangezien dat veel te wazig is en het gewoon iedereen zijn eigen mening zal zijn wie dat is. Sommigen denken dan aan de laatste 10 jaar, sommigen denken dan aan heel de geschiedenis van het voetbal, anderen denken dan weer aan de periode sinds Ferguson trainer is...

Die mensen die trouwens zeggen dat Pep een wedstrijd "leidt" door met zijn vinger in zijn neus te zitten en tegen de spelers zeggen dat ze "maar wat doen", hoe leggen die de wedstrijd Barcelona - Real Madrid uit?

Real Madrid met een toch niet zwak elftal (en vooral! Mourinho, beste coach op dit moment volgens sommigen) tegen Barcelona, en die worden naar huis gevoetbald met 5-0... Hoe legde da uit? Chance? De Barcelona spelers zijn gewoon 5x zo goed als de Real spelers?

Bullshit... Zoals zo vaak aangetoond was de beslissing van Pep om zonder echte spits te spelen en gewoon met zijn 6'en aan te vallen en met zijn 4'en te verdedigen een stroke of genius. Janneke en Joske kunnen dat denk ik niet uit hun mouw schudden...

Heel simpel, het gaat om wie nu de beste actieve trainer is, en dan zijn er veel trainers die een langere, meer indrukwekkende adelbrief kunnen voorleggen. Zelfs al is Pep zijn debuutseizoen zonder meer een unieke prestatie.

En Pep leidt idd niet met de vingers in de neus, ik weet niet of je de stijlfiguur verkeerd hebt geïnterpreteerd of de letterlijke verwoording van 'ik overdrijf nu wel' maar ik zal het nogmaals zeggen: ik overdreef opzettelijk.

De wedstrijd met Real Madrid naar boven brengen is belachelijk. De verdediging van Real is zwakker, vééél zwakker. Daarnaast is het middenveld van Real bijna machteloos tegen dat van Barcelona. De aanval van Real is dan weer indrukwekkend, maar nutteloos als je hen niet kan bereiken. Mourinho probeerde met Real Madrid te spelen zoals dat hoorde met die spelersgroep maar ze troffen een Barcelona op hoge toeren terwijl zij daarnaast een rotwedstrijd speelden. Ik haat Real Madrid btw en ben Barcafan (ook al heb ik geen blinde onvoorwaardelijke boner), voor je gaat denken dat ik Realfan ben. Dat steekje richting Mou is dan ook belachelijk, geen jaar daarvoor heeft hij immers Barcelona hun spel volledig kapotgemaakt/onmogelijk gemaakt. Dat is ook de enige manier om die ploeg tegen te kunnen houden. Proberen mee te voetballen resulteert in een anale verkrachting die buiten alle proporties is. (5-0 was idd buiten proportie)

Gavin
3 januari 2011, 16:05

:lol:

Allez kadee, uw gelijk proberen halen met het IFFHS. Hier zie, 2006 (http://www.iffhs.de/?eedbca388d85691a55685fdcdc3bfcdc0aec70a018), met de dubbel in de bag, toen was Barcelona officieel de vijfde beste ploeg ter wereld?

De gelijkenissen tussen Pep en Mourinho zijn trouwens zéér groot. Alleen is Pep een resident DJ met oneindig happy David Guettagejengel terwijl Mourinho een troubadour is die constant van die neerslachtige New Wave ligt te spelen.

Vega
3 januari 2011, 16:10
Heel simpel, het gaat om wie nu de beste actieve trainer is, en dan zijn er veel trainers die een langere, meer indrukwekkende adelbrief kunnen voorleggen. Zelfs al is Pep zijn debuutseizoen zonder meer een unieke prestatie.

En Pep leidt idd niet met de vingers in de neus, ik weet niet of je de stijlfiguur verkeerd hebt geïnterpreteerd of de letterlijke verwoording van 'ik overdrijf nu wel' maar ik zal het nogmaals zeggen: ik overdreef opzettelijk.

De wedstrijd met Real Madrid naar boven brengen is belachelijk. De verdediging van Real is zwakker, vééél zwakker. Daarnaast is het middenveld van Real bijna machteloos tegen dat van Barcelona. De aanval van Real is dan weer indrukwekkend, maar nutteloos als je hen niet kan bereiken. Mourinho probeerde met Real Madrid te spelen zoals dat hoorde met die spelersgroep maar ze troffen een Barcelona op hoge toeren terwijl zij daarnaast een rotwedstrijd speelden. Ik haat Real Madrid btw en ben Barcafan (ook al heb ik geen blinde onvoorwaardelijke boner), voor je gaat denken dat ik Realfan ben. Dat steekje richting Mou is dan ook belachelijk, geen jaar daarvoor heeft hij immers Barcelona hun spel volledig kapotgemaakt/onmogelijk gemaakt. Dat is ook de enige manier om die ploeg tegen te kunnen houden. Proberen mee te voetballen resulteert in een anale verkrachting die buiten alle proporties is. (5-0 was idd buiten proportie)

Buiten proportie moet ge dan toch eens uitleggen, want de 5-0 had gemakkelijk 6-0, 7-0 of zelfs 8-0 kunnen worden, Barcelona kreeg behalve de goals nog een pak kansen om de scoren nog te vergroten, dus buiten proportie... Kweet het ni.

En zo zwak is Real heus niet als ge het wilt doen voorstellen hoor... verdediging van Real is zwak? Toch vreemd dan dat Carvalho en Pepe daar centraal staan, Pepe toch 1 van de gegeerde spelers op Europese markt en Carvalho.. Moet k nix over zeggen zeker? Het middenveld van Real zwak dat is ook betwistbaar, het duo Khedira - Xabi Alonso doet het nochtans uitstekend dit seizoen met uitzondering de match van Barcelona en Özil is toch 1 van de smaakmakers van Real dit seizoen? Ik snap dan niet hoe ge Real zo kunt afbreken alsof het een caféploegske is (ge overdrijft blijkbaar nogal graag).

En Mourinho heeft het voetbal van Barcelona "totaal ontkracht", maar wel moet erbij gezegd worden dat Barcelona die match in Milaan 60% loopte van wat het gemiddeld de voorbije drie jaar heeft gelopen (ik weet het, een statistiek, verontschuldig mij), zou dat misschien iets te maken hebben met die busreis die ze hadden voor de match? Als ge 1 ding buiten proportie moogt noemen dan is het imho wel die 3-1 in milaan, Inter had nog geen handvol kansen bijeen geschraapt en had ze inderdaad afgemaakt, moest de 3-1 niet gebeurd zijn in Milaan... Soit. Heel uw redenering klopt weer langs geen kanten. Mourinho kon met Inter het voetbal van Barcelona compleet ontkrachten, maar hij kan dat niet doen met het huidige Real, wat volgens mij kwalitatief toch enkele tredes hoger staat dan Inter. Daar is de logica ook behoorlijk zoek in :S

Vega
3 januari 2011, 16:12

Allez kadee, uw gelijk proberen halen met het IFFHS. Hier zie, 2006 (http://www.iffhs.de/?eedbca388d85691a55685fdcdc3bfcdc0aec70a018), met de dubbel in de bag, toen was Barcelona officieel de vijfde beste ploeg ter wereld?

De gelijkenissen tussen Pep en Mourinho zijn trouwens zéér groot. Alleen is Pep een resident DJ met oneindig happy David Guettagejengel terwijl Mourinho een troubadour is die constant van die neerslachtige New Wave ligt te spelen.

Dat gaat over het jaar 2006... Dus ook wat er na het seizoen 2005-2006 nog is gebeurd (waarin Barcelona het niet meer zo goed deed). En nu ook niet overdrijven he, een 4e gedeelde plaats met 27 punten achterstand op de nummer 1 is nu ook ni echt een schande.

|nfected
3 januari 2011, 16:13
Wat Mourinho kan doen bij Inter, kan hij niet bij Real doen door de voetbalcultuur. Dat weet zelfs een kind van 6j oud. En ja hij heeft met Inter Barca te pakken genomen, maar ntl ligt dat aan de busreis.

Vega
3 januari 2011, 16:13
Wat Mourinho kan doen bij Inter, kan hij niet bij Real doen door de voetbalcultuur. Dat weet zelfs een kind van 6j oud. En ja hij heeft met Inter Barca te pakken genomen, maar ntl ligt dat aan de busreis.

Mourinho heeft schijt aan de voetbalcultuur van ee ploeg, dat weet zelfs een kind van 6j oud.

|nfected
3 januari 2011, 16:16
Jongen, hij speelt met Real niet zijn "gekende" underdog stijl zoals van Inter en Porto. Je kan niet verwachten dat hij doet met Real wat hij heeft gedaan met Inter in Barca. Ook de beleving ernaar toe is anders. Mourinho is juist op zijn sterkst als hij de underdog kan spelen, met een instituut als Real werkt dit gewoon niet. Dus hij past zich wel aan en op de ignorelijst.

Al die nieuwe overdreven fanboys, het is derover

Timaeus
3 januari 2011, 16:17
Mourinho heeft schijt aan de voetbalcultuur van ee ploeg, dat weet zelfs een kind van 6j oud.

Alsof ge met spelers zoals Ozil, Ronaldo en consoorten het voetbal kan spelen van Inter.

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 16:18
Kort samengevat, ge zou dus verdomme scout moeten worden voor Manchester United.

Als mijn post niet duidelijk genoeg is voor u, vraag dan wat ik precies bedoel, dat gij iets anders begrijpt dan wat ik zeg (voor mij is da manier waarop ik het geformuleerd heb de juiste manier) is niet mijn fout, maar de uwe.

Uwe 1e zin van uw 2e alinea snap ik eigenlijk niet.... En wederom, gij denkt dat Barcelona allemaal suppersterren zijn, maar hoe zit het dan met Rijkaard???

De ploeg van Rijkaard was:

Zambrotta----Puyol----Milito----Abidal
----------------Touré---------------
Messi-----------Eto'o--------Ronaldinho

De ploeg van Guardiola is:

Alves------Piqué------Puyol-----Abidal
----------------Busquets-------------
Pedro-----------Messi--------Villa----

Hoe arrogant kunt ge nog altijd zijn als gij zegt dat deze tweede ploeg totaal anders is dan de ploeg van Rijkaard, die niet goed speelde?

Spelers die vertrokken zijn:

- Zambrotta;
- Touré;
- Eto'o;
- Ronaldinho.

Spelers die bijgekomen zijn:

- Alves;
- Piqué;
- Busquets;
- Pedro;
- Villa.

Komaan man. Alves en Villa, dat waren 3 jaar geleden al "sterren" (alhoewel Alves toch ni echt een absolute topster was), maar Pique, Busquets, Pedro... Had ge toen Pep coach werd gezegd "Pique, Busquets en Pedro, die zijn stukken beter dan Milito, Touré en Ronaldinho", dan had de wereld u vierkant uitgelachen... Maarja, toch maar blijven volhouden dat Barcelona gewoon toevallig een absolute topploeg is met wereldsterren en toch maar blijven negeren dat Rijkaard kwalitatief geen mindere ploeg had, maar Barcelona niet goed liet spelen.

Daarnet zei ge nog dat Touré was gehaald door Pep? Soit Eto'o heeft trouwens ook nog even casual de eerste CL voor Guardiola gescoord. Niet vergeten. ;) Ook Deco uit de ploeg van Rijkaard gelaten? Raar, maar soit.

Wat ik bedoel, nogmaals... Wat heeft Guardiola gekregen? Xavi, Iniesta, Messi, Puyol, Valdes (beetje een flapperaar af en toe, zeker bij Rijkaard maar nu wel een pak betrouwbaarder) en Eto'o. De youngsters die hij optrok naar de A-ploeg zijn zijn verdienste. (maar beetje logisch aangezien hij die mannen door en door kende) Als je die meerekent (wat je eigenlijk ook wel moet doen want die horen immers ook bij het erfgoed) heb je nog Busquets, Pedro en andere youngsters die eventueel nog komen piepen. Bojan tellen we niet mee want die heeft niet veel meer laten zien eens hij in de basis kwam te staan af en toe.

Toen Guardiola daar aankwam heeft hij de nutteloze luierikken gefilterd zoals Rijkaard dat niet zelf dierf (zijn ondergang geweest) en de spelers ide overbleven om in de basiself te duiken waren suppertoppers die net klaar stonden om op hun absolute topniveau te presteren (Xavi) of die daar nog net niet waren (Iniesta en +- Messi). Maar niettemin erfde hij dus een groot deel van de fantastische kern die +- ook Europees/wereld
kampioen werden.

Rijkaard liet Barcelona trouwens ook een tijdje goed spelen hoor. Hoe? Door Ronaldinho, Eto'o en Deco die het mooie weer maakten terwijl Puyol als een beir verdedigde.

Trouwens zeggen dat Guardiola zijn spel zonder echte spits (ik neem aan dat je een sterke, bredere spits bedoelt, niet een zoals Villa(waanzinnige topspits) of Bojan) een 'stroke of genius' was... Eerder een noodzakelijkheid omdat Eto'o weg was en Ibra de enige optie was die overbleef en die niet altijd naar behoren presteerde.

Dat je zegt dat Pep nog toppers bijhaalde zoals Alves en Villa spreekt nu niet echt in uw voordeel tbh.

Timaeus
3 januari 2011, 16:21
Daarnet zei ge nog dat Touré was gehaald door Pep? Soit Eto'o heeft trouwens ook nog even casual de eerste CL voor Guardiola gescoord. Niet vergeten. ;) Ook Deco uit de ploeg van Rijkaard gelaten? Raar, maar soit.

Wat ik bedoel, nogmaals... Wat heeft Guardiola gekregen? Xavi, Iniesta, Messi, Puyol, Valdes (beetje een flapperaar af en toe, zeker bij Rijkaard maar nu wel een pak betrouwbaarder) en Eto'o. De youngsters die hij optrok naar de A-ploeg zijn zijn verdienste. (maar beetje logisch aangezien hij die mannen door en door kende) Als je die meerekent (wat je eigenlijk ook wel moet doen want die horen immers ook bij het erfgoed) heb je nog Busquets, Pedro en andere youngsters die eventueel nog komen piepen. Bojan tellen we niet mee want die heeft niet veel meer laten zien eens hij in de basis kwam te staan af en toe.

Toen Guardiola daar aankwam heeft hij de nutteloze luierikken gefilterd zoals Rijkaard dat niet zelf dierf (zijn ondergang geweest) en de spelers ide overbleven om in de basiself te duiken waren suppertoppers die net klaar stonden om op hun absolute topniveau te presteren (Xavi) of die daar nog net niet waren (Iniesta en +- Messi). Maar niettemin erfde hij dus een groot deel van de fantastische kern die +- ook Europees/wereld
kampioen werden.

Rijkaard liet Barcelona trouwens ook een tijdje goed spelen hoor. Hoe? Door Ronaldinho, Eto'o en Deco die het mooie weer maakten terwijl Puyol als een beir verdedigde.

Trouwens zeggen dat Guardiola zijn spel zonder echte spits (ik neem aan dat je een sterke, bredere spits bedoelt, niet een zoals Villa(waanzinnige topspits) of Bojan) een 'stroke of genius' was... Eerder een noodzakelijkheid omdat Eto'o weg was en Ibra de enige optie was die overbleef en die niet altijd naar behoren presteerde.

Dat je zegt dat Pep nog toppers bijhaalde zoals Alves en Villa spreekt nu niet echt in uw voordeel tbh.

Je vergeet nog Giuly ;)

En over zonder echte spits spelen, ik zie Eto'o en Villa toch als gelijkaardige types. En Bojan was ook al onder Rijkaard.

Gavin
3 januari 2011, 16:23
rah8u7iYtfA

Beetje humor met den Unai dan maar!

simeo
3 januari 2011, 16:25

Dus dat Mourinho Guardiola te pakken heeft gehad met Inter geldt wel als argument. Maar dat Guardiola het jaar daarop Mourinho helemaal heeft ingepakt mag dan weer niet tellen om zijn kwaliteit als trainer te bepalen.
Jij doet alsof daar 3 kleuter bij Real op het middenveld stonden, Face it Guardiola heeft Mourinho daar overklast, punt.

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 16:26
Buiten proportie moet ge dan toch eens uitleggen, want de 5-0 had gemakkelijk 6-0, 7-0 of zelfs 8-0 kunnen worden, Barcelona kreeg behalve de goals nog een pak kansen om de scoren nog te vergroten, dus buiten proportie... Kweet het ni.

En zo zwak is Real heus niet als ge het wilt doen voorstellen hoor... verdediging van Real is zwak? Toch vreemd dan dat Carvalho en Pepe daar centraal staan, Pepe toch 1 van de gegeerde spelers op Europese markt en Carvalho.. Moet k nix over zeggen zeker? Het middenveld van Real zwak dat is ook betwistbaar, het duo Khedira - Xabi Alonso doet het nochtans uitstekend dit seizoen met uitzondering de match van Barcelona en Özil is toch 1 van de smaakmakers van Real dit seizoen? Ik snap dan niet hoe ge Real zo kunt afbreken alsof het een caféploegske is (ge overdrijft blijkbaar nogal graag).

En Mourinho heeft het voetbal van Barcelona "totaal ontkracht", maar wel moet erbij gezegd worden dat Barcelona die match in Milaan 60% loopte van wat het gemiddeld de voorbije drie jaar heeft gelopen (ik weet het, een statistiek, verontschuldig mij), zou dat misschien iets te maken hebben met die busreis die ze hadden voor de match? Als ge 1 ding buiten proportie moogt noemen dan is het imho wel die 3-1 in milaan, Inter had nog geen handvol kansen bijeen geschraapt en had ze inderdaad afgemaakt, moest de 3-1 niet gebeurd zijn in Milaan... Soit. Heel uw redenering klopt weer langs geen kanten. Mourinho kon met Inter het voetbal van Barcelona compleet ontkrachten, maar hij kan dat niet doen met het huidige Real, wat volgens mij kwalitatief toch enkele tredes hoger staat dan Inter. Daar is de logica ook behoorlijk zoek in :S

Pepe is een vod met een voorliefde om af en toe een kotsluiting te hebben en zijn ploeg in de steek te laten en Carvalho... Er zijn er veel betere op die positie.

Dat terzijde, ik overdreef niet over Real en ik beweerde NERGENS dat het een caféploegje is. Als je niet alles probeert te negeren en je verstand gebruikt kon je lezen dat ik bedoelde dat proberen te voetballen tegen Barcelona eindigt in een miserabele uitslag voor jouw ploeg. Want het middenveld van Barcelona is het beste dat ik ooit heb gezien inzake spelmaken en is tevens waanzinnig goed in recuperatie en snel counteren bij momenten. Dussss dat betekent dat als je aanvalt tegen Barcelona en je raakt de bal kwijt op het uiterst mobiele middenveld, dan staan Villa en Messi binnen de paar seconden met de bal aan de voet voor uw 16, met andere spelers die aansluiten met als gevolg een huge gevaar voor enig welke verdediging ter wereld. Dat is wat ik probeerde over te brengen. En ik ben het beetje beu dat ge dat lang geen kanten begrijpt. Ook al leg ik het letterlijk uit.

Real heeft een bangelijke ploeg, helaas moeten zij voetballen want ze hebben geen ploeg die zich kan dichtmetselen om het spel van de tegenstander af te brokkelen. Het is een ploeg die van zijn eigen sterktes moet profiteren. Helaas zitten er niet zoveel verschilmakende figuren die de kansen kunnen opstapelen met zijn allen. Ze zijn ook nog niet complementair genoeg.

Dat Mou schijt heeft aan voetbalcultuur is belachelijk verwoord, Mourinho speelt naargelang de kwaliteiten van zijn ploeg. Met Inter zette hij een muur op die counterde op sleutelmomenten en eens de bal bij Sneijder kwam, begonnen ze te voetballen indien het opportuun was om dat te doen. Zo werkt het bij Real niet. En zo werkt hij dan ook niet met Real, dat ziet elk kind.

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 16:27
Dus dat Mourinho Guardiola te pakken heeft gehad met Inter geldt wel als argument. Maar dat Guardiola het jaar daarop Mourinho helemaal heeft ingepakt mag dan weer niet tellen om zijn kwaliteit als trainer te bepalen.
Jij doet alsof daar 3 kleuter bij Real op het middenveld stonden, Face it Guardiola heeft Mourinho daar overklast, punt.

Neen. Wtf. Ik zeg dat ik dan evengoed dat van Inter zou kunnen aanhalen om die belachelijke stelling omver te werpen. Man, lezen jullie wel?

Hoeveel keer moet ik het nog zeggen? Real is geen kleuterploeg of iets dergelijks maar als je wil voetballen tegen Barcelona en je bent niet op je top, dan overklast het middenveld van Barcelona u bijna per definitie. Zien mensen het verschil niet tussen welke speelstijl tegen welke speelstijl en wat het effect daar van is? Mourinho kon geen muur dichtmetselen met deze ploeg dus moest hij proberen head on te gaan met Barcelona, helaas was er niets dat hij kon bedenken om deze keer Barcelona af te stoppen. Er is dan ook niets moeilijkers op dit moment om als voetballende ploeg een Barcelona op dreef af te stoppen. Je kwaliteiten liggen in hetzelfde veld, helaas kan je er zeker van zijn dat je moet onderdoen.

Als je deze ploeg van Barça doet voetballen, heb je simpelweg de beste ploeg ter wereld en daar moet je de beste trainer niet voor zijn. Dat Guardiola het oog had voor bepaalde dingen is knap, zonder meer. Want veel trainers hebben hun favorietjes die betere spelers blokkeren. Maar ik blijf erbij dat wat hij nu heeft gedaan en doet met die ploeg niet hem tot een van de beste trainers bombardeert meteen. Als hij een zwakkere ploeg kan verheffen tot een treblewinnaar en de volgende 10 jaar elk seizoen een prijs pakt, dan zeg ik dat je 100% gelijk hebt.

Romelus
3 januari 2011, 16:34
:wtf: Kadee toch.

Timaeus
3 januari 2011, 16:35
:wtf: Kadee toch.

GIACOMO BERETTA :love:

simeo
3 januari 2011, 16:45
Neen. Wtf. Ik zeg dat ik dan evengoed dat van Inter zou kunnen aanhalen om die belachelijke stelling omver te werpen. Man, lezen jullie wel?

Hoeveel keer moet ik het nog zeggen? Real is geen kleuterploeg of iets dergelijks maar als je wil voetballen tegen Barcelona en je bent niet op je top, dan overklast het middenveld van Barcelona u bijna per definitie. Zien mensen het verschil niet tussen welke speelstijl tegen welke speelstijl en wat het effect daar van is? Mourinho kon geen muur dichtmetselen met deze ploeg dus moest hij proberen head on te gaan met Barcelona, helaas was er niets dat hij kon bedenken om deze keer Barcelona af te stoppen. Er is dan ook niets moeilijkers op dit moment om als voetballende ploeg een Barcelona op dreef af te stoppen. Je kwaliteiten liggen in hetzelfde veld, helaas kan je er zeker van zijn dat je moet onderdoen.

Ja, daar verwoord je idd heel mooi waar heel deze discussie dan ook uit voortkomt: Jij denkt per definitie dat Barcelona zulk een godenteam is dat niet valt te bespelen zonder je goal dicht te metselen. En dus dat de coach ook van enigszins minder belang is omdat hij toch al het beste team heeft. Nu ga ik niet ontkennen dat Barcelona de beste ploeg van het moment is, maar dat het wel degelijk nog altijd een zeer sterke tactische coach nodig heeft om te spelen zoals het doet. Het is niet zo dat je per definitie een Interke moet doen om een resultaat te halen. Random voorbeeld: Valencia (een team met veel minder kwaliteit) heeft het 2 maanden terug nog getoond. Tijdens de rust heeft Guardiola het toen omgegooid en gingen ze los zoals altijd (2-1 uitslag).

Mourinho is ook geen uil hé, hij is voor velen de beste tacticus ter wereld. als hij op voorhand wist dat hij kansloos was in die opstelling met die tactiek dan had hij toch wel getracht om meer 'zekerheid' in te bouwen. Hij had zijn tegenstander ingeschat en dacht dat hij ze toch op die manier kon kloppen. Helaas voor hem heeft Pep op die dag gewoon tactisch betere keuzes gemaakt (waardoor zijn licht betere ploeg véél véél beter voetbalde als Real)

Romelus
3 januari 2011, 16:54
GIACOMO BERETTA :love:

Donderdag om 15u eindelijk opnieuw genieten van... ALEXANDRE PATO :love:

Timaeus
3 januari 2011, 16:55
Donderdag om 15u eindelijk opnieuw genieten van... ALEXANDRE PATO :love:

Pato-Cassano :love: en hopelijk wat doorstroming van de jeugd nu die kutbraziliaan weg is.

NotoriousP
3 januari 2011, 17:13

Wat een zever. Guardiola met een ploeg waar hij al jaren aan werkt en Mourinho in zijn eerste seizoen met Madrid. Dat is helemaal niet overklassen, dat is gewoon serieus bevoordeeld zijn.

Dat terzijde vond ik dat Mourinho veel hoger moest spelen met Real, daar ligt de zwakte van Barcelona.

simeo
3 januari 2011, 17:26
Wat een zever. Guardiola met een ploeg waar hij al jaren aan werkt en Mourinho in zijn eerste seizoen met Madrid. Dat is helemaal niet overklassen, dat is gewoon serieus bevoordeeld zijn.

Dat terzijde vond ik dat Mourinho veel hoger moest spelen met Real, daar ligt de zwakte van Barcelona.

Dat is inderdaad wel een punt dat in het voordeel heeft gespeeld van Barca. Maar er zijn zoveel factoren in een wedstrijd die het spelbeeld kunnen beïnvloeden. Automatismen is daar één van en tactiek is daar ook één van.
Zo kan je elke overwinning wel op één factor steken, maar meestal is het toch gewoon een samensmelting van ze allemaal. En in die match had Guardiola zijn zaken tactisch beter uitgekiend dan Mourinho. Net zoals dat het jaar ervoor zo voor Mourinho was.

Om even te staven met een artikel van een auteur die allicht meer verstand heeft van tactiek dan ons allemaal samen: Barcelona 5-0 Real Madrid: historic Barca win | Zonal Marking (http://www.zonalmarking.net/2010/11/30/barcelona-5-0-real-madrid-tactics/)

En idd, (IMO): ofwel moesten ze hoger spelen met meer druk op het middenveld ofwel zeer laag zodat er geen doorspeelballetjes achter de defensie konden vallen. Nu speelden ze zowat halverwege zonder druk op de bal.

Romelus
3 januari 2011, 18:01
Pato-Cassano :love: en hopelijk wat doorstroming van de jeugd nu die kutbraziliaan weg is.

Pato-Cassano-Ibra :love:

Dat is van Kaka-Inzaghi-Shevchenko geleden dat we zo'n prachtige voorhoede mochten aanschouwen.

massief
3 januari 2011, 18:15
Dat is inderdaad wel een tijdje geleden, die mannen zijn alledrie passé! Over & out! Schluss! ABGESCHRIEBEN!

:unsure:

Vega
3 januari 2011, 18:46

Alsof ge met spelers zoals Ozil, Ronaldo en consoorten het voetbal kan spelen van Inter.

Nee dat kan Real niet zeker o.O

Jongen, hij speelt met Real niet zijn "gekende" underdog stijl zoals van Inter en Porto. Je kan niet verwachten dat hij doet met Real wat hij heeft gedaan met Inter in Barca. Ook de beleving ernaar toe is anders. Mourinho is juist op zijn sterkst als hij de underdog kan spelen, met een instituut als Real werkt dit gewoon niet. Dus hij past zich wel aan en op de ignorelijst.

Al die nieuwe overdreven fanboys, het is derover

Fanboys? Ik ben sinds mijn 6 jaar Barcelona supporter en heb de mooie tijdens alsook de slechte tijden en nu weer mooie tijden meegemaakt... Ik denk eerder dat uw mentaliteit is dat Pep een trainer is die met zijn gat in de boter is gevallen omdat hij "zo'n sterrenploeg heeft" (wat ik al meermaals heb beargumenteerd dat het niet zo is, maar daar reageren ze hier precies niet graag op) en als Mourinho verliest van dezelfde trainer, is dat opeens de schuld van de ploeg die niet goed genoeg is...

kampioen werden.

Heb ik gezegd dat Guardiola Touré heeft gehaald? Dat betwijfel ik, moest het echt zo zijn (zou me werkelijk verbazen moest ge dat terugvinden), verontschuldig mij dan, ik weet heus wel dat Pep Touré niet heeft gehaald...

En wederom, ge volgt Barça blijkbaar niet al te goed op, maar toch laat ge het uzelf toe om te doen alsof ge elke match hebt gevolgd... Ja ik heb Deco uit dat basiselftal van aangezien het laatste seizoen van Rijkaard Deco amper heeft meegespeeld (bij wijze van spreke).... Ik heb het om u te plezieren opgezocht, Xavi heeft dat seizoen 54 wedstrijden gespeeld, Iniesta 49 en Deco maar 29... En gij verwacht dan dat ik Deco in plaats van Xavi of Iniesta in dat elftal zet? Goe bezig Jos!

De rest van deze quote is gewoon een hoop larie :S Ja, Rijkaard liet Barcelona een tijd de pannen van het dak spelen, dat was seizoen 2004-2005 zo en seizoen 2005-2006, met een Ronaldinho in de hoofdrol. Heb ik gezegd dat dat dan niet zo was? Tuurlijk niet, ik heb gezegd dat de twee seizoenen daarna op niets trokken... En nog meer van dat gezeik "jah het is logisch dat Guardiola mensen als Pedro of Busquets kan laten doorbreken omdat hij ze al kende"... B$.

En jazeker, tegen Real Madrid speelde Barcelona zonder spits en ook tijdens andere wedstrijden heeft Barcelona met momenten geen spits... Het feit dat ge dat niet eens weet (of wilt geloven) toont al aan dat gij hier uw mening zit te spuien terwijl ge evengoed eens wat meer matchen van Barcelona zou kunnen kijken.... Tegen Real speelde Barcelona zonder spits en Villa speelt bij Barcelona 9 van de 10 ook op de linkerflank, NIET in de spits dus -_- Hoe kunt ge hem dan vergelijken met Ibra of Eto'o?

Je vergeet nog Giuly ;)

En over zonder echte spits spelen, ik zie Eto'o en Villa toch als gelijkaardige types. En Bojan was ook al onder Rijkaard.

Lees laatste paar zinnen van alinea hierboven...

Pepe is een vod met een voorliefde om af en toe een kotsluiting te hebben en zijn ploeg in de steek te laten en Carvalho... Er zijn er veel betere op die positie.

Dat terzijde, ik overdreef niet over Real en ik beweerde NERGENS dat het een caféploegje is. Als je niet alles probeert te negeren en je verstand gebruikt kon je lezen dat ik bedoelde dat proberen te voetballen tegen Barcelona eindigt in een miserabele uitslag voor jouw ploeg. Want het middenveld van Barcelona is het beste dat ik ooit heb gezien inzake spelmaken en is tevens waanzinnig goed in recuperatie en snel counteren bij momenten. Dussss dat betekent dat als je aanvalt tegen Barcelona en je raakt de bal kwijt op het uiterst mobiele middenveld, dan staan Villa en Messi binnen de paar seconden met de bal aan de voet voor uw 16, met andere spelers die aansluiten met als gevolg een huge gevaar voor enig welke verdediging ter wereld. Dat is wat ik probeerde over te brengen. En ik ben het beetje beu dat ge dat lang geen kanten begrijpt. Ook al leg ik het letterlijk uit.

Real heeft een bangelijke ploeg, helaas moeten zij voetballen want ze hebben geen ploeg die zich kan dichtmetselen om het spel van de tegenstander af te brokkelen. Het is een ploeg die van zijn eigen sterktes moet profiteren. Helaas zitten er niet zoveel verschilmakende figuren die de kansen kunnen opstapelen met zijn allen. Ze zijn ook nog niet complementair genoeg.

Dat Mou schijt heeft aan voetbalcultuur is belachelijk verwoord, Mourinho speelt naargelang de kwaliteiten van zijn ploeg. Met Inter zette hij een muur op die counterde op sleutelmomenten en eens de bal bij Sneijder kwam, begonnen ze te voetballen indien het opportuun was om dat te doen. Zo werkt het bij Real niet. En zo werkt hij dan ook niet met Real, dat ziet elk kind.

Absoluut, ge hebt gelijk manneke! Bij Chelsea had Mourinho ook geen aanvallend talent, daarom dat hij bij Chelsea ook op de counter speelde als hij tegen Barcelona moest zeker ;)

Of nee, dat is weer 1 van uw uitzonderingen zeker?

massief
3 januari 2011, 19:04
BBC Sport - Football - SPL supporters back bigger league (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/scot_prem/9334707.stm)

Cuth
3 januari 2011, 19:38

Fanboys? Ik ben sinds mijn 6 jaar Barcelona supporter en heb de mooie tijdens alsook de slechte tijden en nu weer mooie tijden meegemaakt... Ik denk eerder dat uw mentaliteit is dat Pep een trainer is die met zijn gat in de boter is gevallen omdat hij "zo'n sterrenploeg heeft" (wat ik al meermaals heb beargumenteerd dat het niet zo is, maar daar reageren ze hier precies niet graag op) en als Mourinho verliest van dezelfde trainer, is dat opeens de schuld van de ploeg die niet goed genoeg is...

Kan je me is uitleggen hoe die liefde voor een buitenlands club opeens kan groeien bij een manneke van 6jaar in het jaar 1994? Daar ben ik erg benieuwd naar...

Cpt. Kablammo
3 januari 2011, 19:41
Absoluut, ge hebt gelijk manneke! Bij Chelsea had Mourinho ook geen aanvallend talent, daarom dat hij bij Chelsea ook op de counter speelde als hij tegen Barcelona moest zeker ;)

Zijt ge er nu wéér mee aan't lachen? Wat heeft het aanvallend talent er mee te maken? Eto'o, Milito en Sneijder was ook een hemels aanvalstrio en toch speelde ie countervoetbal. Echter bij zowel Chelsea als Inter was het gebruikte voetbal de beste optie. (of ga jij de trofeetjes tegenspreken?) En welke uitzonderingen maak ik nog? :unsure: Buiten de uitzondering die ik maak door niet meer uw post helemaal te lezen vanwege de mateloos irritante toon en anders gaat het hier flamen worden vanwege dat degoutante toontje. Dat je niet begrijpt dat Mourinho met Real niet het voetbal van bij Inter kan brengen spreekt boekdelen. Daarmee is dit dan ook afgesloten.

En dat van Deco was een steekje omdat ik dacht dat jij het was die deed uitschijnen alsof Iniesta amper een volwaardige kans gegund kreeg onder Rijkaard maar het was mp4me, excuses daarvoor. Vandaar dat ik het raar vond dat je Deco er niet bij opzette.

Over uw gezever van zonder spits spelen praat ge ook compleet naast de kwestie. Alsof ik zeg dat ze dat niet hebben gedaan. Ge moet enkel ook weten/durven toegeven dat Villa vaak opduikt waar uw spits moet staan in de 16. En het eerste seizoen speelde Eto'o als spits, het seizoen erop Ibra (indien hij speelde). En ik kijk genoeg matchen van Barcelona want ze zijn een van de ploegen die mijn kerstcadeaus betaalt heeft.

Nu kunt ge tegen iemand anders de degoutante vent gaan uithangen, als jij geen Nederlander bent weet ik het ook niet meer.

Timaeus
3 januari 2011, 19:57

Nee, je kan hetzelfde betonvoetbal niet spelen met Real. Inter heeft een heel andere kern dan Real, namelijk vol met verdedigend ingestelde spelers en daardoor op een sterke organisatie en snelle omschakeling met Milito, Sneijder en Eto'o. Ik zie Real met spelers die van de bal houden zoals een Ozil, Ronaldo, Di Maria, Kaka, ... toch niet hetzelfde spelen als Inter.

Slechte tijden? Eens op een blauwe maandag een 6de plaatsje gedraaid, amai zeg wat een slechte tijden. En Pep is wel degelijk met z'n gat in de boter gevallen, hij heeft een ploeg die men ziet als de beste van de wereld voor ongeveer 7-8 van de 11 basisplekken cadeau gekregen van Rijkaard. En wat betreft Mourinho die heeft enkel bij Porto een ploeg opgebouwd die verraste. Met zowel Inter als Real heeft hij telkens een goeie ploeg die resultaten kon halen, maar het nog niet doet gekregen.[/quote]

Waarom sleep je er hier Chelsea plots bij? Wat zijn punt is, is dat Real geen ploeg heeft om de boel toe te gooien en op de counter te spelen en Chelsea dat duidelijk wel had met Makelele, Essien, Lass, ... .

Alcoholic Punk
3 januari 2011, 20:42
Kan je me is uitleggen hoe die liefde voor een buitenlands club opeens kan groeien bij een manneke van 6jaar in het jaar 1994? Daar ben ik erg benieuwd naar...

Is perfect mogelijk.
Ik was zelf ook nog maar 10 toen ik voor WH viel.
Eerste match meegemaakt in het seizoen 94-95. WH - Man U.
Eerlijk is eerlijk ik was voor die wedstrijd meer interesseerd in man u want dat kende ik vanop den tv. Maar was tijdens de wedstrijd verkocht aan WH, het stadion, sfeer, mentaliteit,... was voor mij zoveel beter dan wat ik op tv gezien had van man u. Ben mijn Engelse neef (Crystal Palace supporter) nog altijd dankbaar omdat hij mij daar naartoe heeft genomen.
Wedstrijd eindigde trouwens op 1-1 en man u verloor toen de titel aan Blackburn.

Ben er nu 26 en ga gemiddeld zo'n 10-12 per seizoen naar WH zien, zowel thuis als uit (vorig jaar zelfs 17x) en heb een WH tattoo.

Kortom het is niet omdat je enorm jong zijt dat de liefde voor een bepaalde club niet kan beginnen.

Timaeus
3 januari 2011, 21:29
Is perfect mogelijk.
Ik was zelf ook nog maar 10 toen ik voor WH viel.
Eerste match meegemaakt in het seizoen 94-95. WH - Man U.
Eerlijk is eerlijk ik was voor die wedstrijd meer interesseerd in man u want dat kende ik vanop den tv. Maar was tijdens de wedstrijd verkocht aan WH, het stadion, sfeer, mentaliteit,... was voor mij zoveel beter dan wat ik op tv gezien had van man u. Ben mijn Engelse neef (Crystal Palace supporter) nog altijd dankbaar omdat hij mij daar naartoe heeft genomen.
Wedstrijd eindigde trouwens op 1-1 en man u verloor toen de titel aan Blackburn.

Ben er nu 26 en ga gemiddeld zo'n 10-12 per seizoen naar WH zien, zowel thuis als uit (vorig jaar zelfs 17x) en heb een WH tattoo.

Kortom het is niet omdat je enorm jong zijt dat de liefde voor een bepaalde club niet kan beginnen.

10 jaar tegenover 6 jaar.