PDA

Volledige versie bekijken : Software porbleem netwerk opzetten

comverl
28 september 2010, 19:30
Hallo,

Ik heb 2 laptops (beide windows 7) eentje voor school en eentje voor op te gamen etc...
Ik heb een draadloos netwerk thuis waar ze allemaal aan verbonden zijn.

Wat ik wil doen is dat ik via mijn pc voor te gamen op de pc van school kan ( cursussen openen, bewerken terug opslaan...) omdat deze laptop zeer snel is en alles op staat wat ik nodig heb.
Anders moet ik steeds alles overzetten via stick wat niet altijd snel gaat.
Het is ook makkelijker om via de game laptop te werken omdat deze een groot extern scherm heeft.

Het probleem is:
Via laptop van school kan ik op de game laptop! het zou totaal omgekeerd moeten!!
Alle instellingen staan totaal hetzelfde maar het wil maar niet lukken dat ik van de game laptop op de school laptop kan!
Als ik erop wil gaan komt erop dat hij geen toegang heeft tot PC-school
foutcode:0x80070035
Kan het netwerkpad niet vinden.

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niks werkt

Alvast bedankt

Exit
28 september 2010, 20:06
netwerkwizard eens doorlopen op die pc

Teknoman
28 september 2010, 23:47
Als het toch maar voor documenten en cursussen is zou je dropbox (http://www.dropbox.com/) kunnen gebruiken. Daar een account maken en installeren op beide pc's. Dan heb je een dropbox-map die synct met de servers van dropbox (dus je hebt altijd backups voor moest er iets fout lopen) en met de map op beide pc's. Als je dus iets wijzigt in een bestand in uw dropbox-map op de ene pc worden die wijzigingen ook automatisch doorgevoerd op de andere pc. Bijkomend voordeel is dat uw school-pc niet per sé moet aan staan als je die bestanden nodig hebt.

sikske
29 september 2010, 18:03
bestands en printerdeling staat actief ??

[HBV]-=Tornado=-
2 oktober 2010, 13:05
zelfde werkgroep?