PDA

Volledige versie bekijken : Circuitkar Mercedes-Benz 190E 2.6

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

ComputerVISTA
19 september 2010, 20:13
Om verder voor de niet-geïnteresseerden de "post je laatste aankoop" thread niet te bevuilen start ik dit draadje op.

De bedoeling origineel was m'n broer de auto te geven zodat hij kon leren rijden, vermits hij er nog niet klaar voor is en de auto weigerde (te krachtig naar zijn zin, wat ik belachelijk vond ma bon...) heb ik besloten er een trackkar van te maken.

Ook wens ik deze kar weldegelijk af te maken en niet zoals de 750i laten staan :p

De auto heb ik gevonden via kapaza, menigen waren geïnteresseerd maar velen gingen niet langs door de te lage prijs, maw... Dat moet wel een wrak zijn. Stond te koop voor 800 euro en daar stuurde ik Blueskyraider op af. Trots kwam hij melden dat de auto Aok was en dat hij hem mee had genomen voor 650 euro :D

De basis van de auto was in orde, wel wat speling hier en daar en versleten amortiseurs en veren, maar ik denk als dat alles is dat je niet mag reclameren met een auto van 19 jaar.

Wat hebben we ondertussen gedaan om de auto richting een circuitleven te duwen:

- Samen met Brechen en Bluesky de auto binnenin gestript van alle onnodigheden, zoals matten, zetels, bekleding etc... Het ganse interieur eigenlijk. (Waarvoor dank jongens!)
- Onder het toeziend oog -zodat ik niemand een arm of been zou kosten- van soundstorm de remmerij, veren en dergelijke verwijderd.
- Veel nieuwe onderdelen gekocht waarvan onderaan een lijstje
- CAS die me beveelde alles zelf te doen omdak anders toch niks zou leren. Stiekem keek gij wel mee hoor de snoeper! Heb dan maar zelf de uitlaat er onderuit gehaalt en deels afgeslepen (slijpschijf kon niet ver genoeg dus onze soundstorm heeft de rest er af gedaan met zijn machien).
- Met wat tips van Asserti (Jaja kalf ik vernoem u ook) de voorophanging er vanonder gedaan en de nieuwe stukken reeds geplaatst.
- Dan begonnen aan het eeuwig durende verhaal van het subframe die maar niet wou lossen, met een Mansory en een heatgun wou de rubber uiteindelijk toch lossen, de hoer van Babilon!
- Ondertussen is het subframe er af en zijn alle draagarmen, stangen en assen van het metaal verwijderd, voorlopig is dit de laatste stap.

Zoals je kan zien hebben veel mensen mij geholpen en is een woordje van dank wel op zijn plaats, bij deze -> merci dat ik op jullie kon rekenen! Vermits ik maar een leek ben op het gebied van auto's was dit voor mij in het begin zo goed als onbegonnen, dankzij jullie steun is de moed toch serieus aangedikt, en ik vermagerd :D

Ik hoop verder het meeste zelf te kunnen doen behalve dan een paar cruciale zaken waar ik geen verstand van heb, zoals Bv. de remmen weer olie geven enzo...

Wat er ondertussen reeds gekocht is incl. de prijzen: (Ik heb niet echt een budget maar mocht ik onder de 5000 euro kunnen blijven zou ik dat wel mooi vinden.)

- Auto: €650
- Revisieonderdelen ophanging voor en achter: €650
- Bilstein B8 dempers voor en achter: €530
- H&R -60mm veren voor en achter: €80 (2de hands, slechts 1000 a 2000 km onder een auto gezeten)
- Wiechers Sport veerpootbruggen voor en achter: €275
- Nieuwe inox uitlaat (Nog niet gekocht en enkel een raming): €780
- AMG penta wielen + 4 redelijke banden: €240
- AMG / MOMO sport stuur (komt van uit Helga naar die kar en Helga krijgt haar roer weer): €250
- 1 cobra kuipstoelding, gekocht van CAS: €25
- Kleine onderdelen (Rubbers, moeren, bouten, ... bij Mercedes-Benz besteld): +- €100

Totaal: €3.580

Foto's zullen volgen, ga ze eerst wat verzamelen en rangschikken.

citrofenwick
19 september 2010, 20:23
succes met uw project!
kga toch es moeten komen kijken binnenkort :p

ComputerVISTA
19 september 2010, 20:24
En ge moet nie meer afkomen met uw Bilsteins hé, want ik heb ze :tongue:

Altijd welkom!

ikbenben
19 september 2010, 20:28
Niet direct de wagen die ik zou kiezen als circuittoy maar desalniettemin een mooi project...doe zo voort :niceone:

Gizmo_1987
19 september 2010, 20:28
Poidh!
En k'wil wel een sonax 190e fotoshoppen anders :p

Xini
19 september 2010, 20:30
Eentje om te volgen ;) succes !

Waximize.be
19 september 2010, 20:36
Zoals ik vrijdagavond kon vaststellen, zijde goe bezig! :)

Wat ik me nu afvraag: gade er een rolbeugel insteken? Of weegt dat teveel? :p

Ampie
19 september 2010, 20:46
Sjiek, sjiek. Ik wacht op de foto's ^^

gunnie
19 september 2010, 20:46
ben eens curieus wat het resultaat gaat zijn :D

gl iig :)

BlueSkyraider
19 september 2010, 20:50
eerst en vooral! graag gedaan :D

Wordt een echte funbak! Ben benieuwd of de kar qua prestaties ook aan de verwachtingen gaat voldoen als trackkar.
En ik vind dat er een rolkooi in MOET :)

Dastardly
19 september 2010, 20:55
zelfs niet snelle 1 foto ? :sad:

die 924 leek mij eerder geschikt voor op circuit :unsure:

Robust²
19 september 2010, 21:02
Remmen voorzien van nieuwe olie is ook niet zo moeilijk hoor Vista, lukt je wel volgens mij, zeker na wat je al allemaal hebt gedaan :)

BlueSkyraider
19 september 2010, 21:05
zelfs niet snelle 1 foto ? :sad:

die 924 leek mij eerder geschikt voor op circuit :unsure:

de Benz heeft meer pk's :$

Dastardly
19 september 2010, 21:12
de Benz heeft meer pk's :$

swappen met iets uit de 944, 928 of 968 :D

de wegligging zou in ieder geval toch beter moeten zijn (was toen toch bekend als een van de wagens met de beste wegligging dankzij de gewichtsverdeling).

ma soit, OT : pics gvd :angry:

Guardian-X-
19 september 2010, 21:17
Deze ga ik zeker volgen. Succes met de werken :)

SpeedFreak.be
19 september 2010, 21:19
Ziet er wel fun uit maar ik zou ook de 924 nemen en een motor uit een 928 er in gooien. :evil:

ComputerVISTA
19 september 2010, 21:29
swappen met iets uit de 944, 928 of 968 :D

de wegligging zou in ieder geval toch beter moeten zijn (was toen toch bekend als een van de wagens met de beste wegligging dankzij de gewichtsverdeling).

ma soit, OT : pics gvd :angry:

Een 190 W201 even niet onderschatten hé? Terwijl de 924 nog met een prehistorische ophanging zit was de 190 de eerste auto met een 5-punts onafhankelijke multi link achteraan. Ik vraag me echt af waar je het vandaan haalt dat een 924 beter zou zijn. Ten andere vind ik het geen mooie auto's in tegenstelling tot een beetje geprepareerde 190. (niet de standaard boerenbak diesel pre facelift die een halve kilometer in de lucht hangt :D)

En der wordt hier gesproken over motoren swappen alsof het niets is, we hebben ooit eens de berekening gedaan om een V12 in een E30 te leggen en ge wilt u nog niet half voorstellen wat er veranderd moet worden.

ComputerVISTA
19 september 2010, 21:33
De auto zoals hij opgehaald werd, dus compleet standaard:

http://i41.tinypic.com/11rvk28.jpg

http://i39.tinypic.com/2rnfmdt.jpg

http://i42.tinypic.com/jrxus4.jpg

ComputerVISTA
19 september 2010, 21:40
De werken begonnen:

Strippen:

http://i482.photobucket.com/albums/rr184/brechen2002/IMAG0110.jpg

Revisieonderdelen voor de voor en achterophanging

http://img22.imageshack.us/img22/255/afb326.jpg

Beginnen met ... wijze raad van CAS en welke stoel monteren:

http://img18.imageshack.us/img18/609/foto0886.jpg

ComputerVISTA
19 september 2010, 21:43
De nieuwe AMG wielen eens passen en goedkeurend toekijken: (auto staat zonder veren te leunen op enkel de versleten dempers)

http://img267.imageshack.us/img267/599/27082010071.jpg

Veerpootbruggen:

http://i54.tinypic.com/14o1ugh.jpg

Nieuwe stuurstangen en demper gemonteerd nadat de oude uiteraard verwijderd werden:

http://img204.imageshack.us/img204/6502/12092010133.jpg

ComputerVISTA
19 september 2010, 21:44
Bilstein B8 dempers en H&R -60mm veren:

http://img821.imageshack.us/img821/2029/17092010052x.jpg

http://img340.imageshack.us/img340/3447/17092010054.jpg

ComputerVISTA
19 september 2010, 21:46
Nadat we eindelijk het subframe er vanonder hadden, hier kan je de multilink mooi zien.

http://img411.imageshack.us/img411/7818/18092010159.jpg

En dan een fototje van op het net van hoe het er nieuw uit zag:

http://www.emercedesbenz.com/magazine/wp-content/uploads/487298_852534_3599_1677_1099927652028c33837.jpg

En dan uiteindelijk het subframe zelf (ijzeren frame waar de ganse ophanging en differentieel ingemonteerd zit) er afgehaalt.

http://img831.imageshack.us/img831/1429/19092010175.jpg

ComputerVISTA
19 september 2010, 21:49
http://img810.imageshack.us/img810/1692/19092010181.jpg

To do:

- Het subframe proper maken en zelf wat bijspuiten met van die zwarte spuitbusverf die nogal wat warmte kan verdragen en alles weer hermonteren, ook de rest van de voorophanging hermonteren.
- Remmen zoeken (iets groter van de 300E (zoals die van Helga) en alles netjes aansluiten dan de boel weer remt, incl. handrem die uit mekaar ligt langs 1 kant.)
- Nieuw rechter voorspatbord
- Inox uitlaat laten steken, liefst zo recht mogelijk en zonder katalysator.
- Euhm... De zetel vastmaken en eens richting de keuring gaan, met een bang hartje :p

Nog veel werk, maar ik hoop ze tegen eind van dit jaar af te hebben.

ComputerVISTA
19 september 2010, 21:50
Nog 1 voorlopig laatste picje van een testje om hoe de voorophanging er nu gaat uitzien:

http://img530.imageshack.us/img530/4365/18092010156.jpg

ComputerVISTA
19 september 2010, 21:59
Poidh!
En k'wil wel een sonax 190e fotoshoppen anders :p

Pwetty pwease? Die stickers zou ik wel willen, maar eigenlijk enkel de lijnen enzo.

http://www.w201-25.com/modules/home/190DTM.jpg

pikeowned
19 september 2010, 22:00
Veerpootbruggen:

http://i54.tinypic.com/14o1ugh.jpg

stijlvol tafellaken ;)

soit, mooi project, benieuwd naar hoe het resultaat zich op het circuit gaat uiten.

Terror Factor
19 september 2010, 22:13
Een 190 W201 even niet onderschatten hé? Terwijl de 924 nog met een prehistorische ophanging zit was de 190 de eerste auto met een 5-punts onafhankelijke multi link achteraan. Ik vraag me echt af waar je het vandaan haalt dat een 924 beter zou zijn. Ten andere vind ik het geen mooie auto's in tegenstelling tot een beetje geprepareerde 190. (niet de standaard boerenbak diesel pre facelift die een halve kilometer in de lucht hangt :D)

En der wordt hier gesproken over motoren swappen alsof het niets is, we hebben ooit eens de berekening gedaan om een V12 in een E30 te leggen en ge wilt u nog niet half voorstellen wat er veranderd moet worden.

De ophanging alleen zegt ni alles he, en een V12 in een auto legge waar max een I6 in lag, valt ni te vergelijke me ne I4 door ne I4 te vervangen. Da hangt allemaal van swap tot swap af, kunt ge moeilijk veralgemenen.

Anyway: vet project, zo zouden er meer moeten zijn. Een auto gebruiken waarvoor hij gebruikt zou moeten worden :cool:

Hebt ge trouwens enig idee van het gewicht voor en na het strippen?

ComputerVISTA
19 september 2010, 22:21
Ophanging zegt niet alles maar wel zeer veel. Der zijn genoeg BMW -en vooral E30- liefhebbers die zeggen en weten hoe stabiel een 190 wel niet is en dat is toch mede door z'n overengeneerdheid. Je moet ook weten dat dit Mercedes hun eerste kleine wagen was en dat dit ding echt goed moest rijden, zoniet kon het ganse gamma kloppen krijgen hé.

Het is gewoon een zeer stabiele auto en dus een leuke basis om een trackkar van te maken. Of het nu lijkt op een boerenauto of niet, die mannen wisten ook wel wat ze moesten kopen -> een mini tank :D

Van het strippen: Ik hoop 100 kilo kwijt te zijn maar ik kan het echt niet met zekerheid zeggen :$, ik zal het pas zeker weten op een weegbrug. Ik denk dat het standaard gewicht zo'n goeie 1250 kilo was met de 2.6 6 cylinder.

Der is ook een reden waarom ze naast de E30 ///M3's zo goed scoorden op het track hé, ok het is geen standaard wagen meer maar toch...

Gw-AxiVqihM

serial
19 september 2010, 23:26
eindelijk een eigen topic! :D

Terror Factor
20 september 2010, 01:26
@Vista:

'k geloof u wel da da goed rijdt, MA ge hebt een niet-sportversie van de 190, dus eigenlijk gewoon een auto die als gezinsauto is bedoeld. Die Porsche was van de start aan al als sportauto bedoeld.
Ma 'k heb eig geen zin in een discussie ofzo, en eigenlijk boeit het mij nu ni echt zo hard welke van de 2 auto's ge hebt genome, das uw keuze. 'k ben al blij da hier circuitprojectjes komen, altijd interessant om te zien!

Als ge is op een weegbrug staat, laat het hier zeker weten he, 'k ben nogal obsessed daardoor. 'k hoop binnenkort een gelijkaardig projectje te starten(vermoedelijk me een E36 als basis, die zijn goedkoop en hebbe redelijk wa swapmogelijkheden, zowel motorisch als ophanging/remmen/etc). Ni da 'k er zoveel op circuit mee ga rijden, ma 't is wel de bedoeling van hem zo te preppen, me een beperkt budget (geld sparen voor leuker/sneller speelgoed zodra de verzekering betaalbaar wordt).

100 kg lijkt me trouwens ni zoveel voor hem heel leeggegooid te hebben eig. 'k hoop da ge meer eruit hebt kunnen gooien:p

ComputerVISTA
20 september 2010, 08:06
Als ik over iets wil discuteren dan doe ik eerst wat opzoekingswerk. Dan had ik Bv. geweten dat buiten de hydraulische schokbrekers achter en of voor de auto exact hetzelfde is aan de sportversies (zeker omdat de mijne over het "sportchassis" beschikt en eigenlijk alle onderdelen dat ik kocht swapable zijn met de 16v modellen). En als je geen zin hebt in een discussie, waarom begin je ze dan feitelijk?

Een Porsche 924 is verder een VW scirocco met audi moteur, niet bijster snel en een voorhistorische ophanging, waarom zou dat ding in godsnaam beter zijn? Omdat er een Porsche logo op hangt of omdat het er uit ziet als een sportwagen? Want voor zover is dat alles wat het is, geen sportwagen maar er uit zien als een. Een goede gewichtsverdeling zegt anders ook niet veel als je voor de rest van de auto maar magertjes zit.

(Ik wil niet gezegd hebben dat een 924 slecht rijdt, zeker gezien de vele positieve reviews)

Ik weet 1 ding, velen zien een 190 als een doordeweekse boerenkar en weten eigenlijk niks over de auto, zijn geschiedenis en wat er allemaal onder steekt. 't Is niet omdat boer Teun met een 190D met 72 pk over zijn veld huppelt dat die auto niet in staat was wat meer te doen.

Hier kijken we meer richting de 180 a 190 pk op 1150 & 1200 kilo in een zeer stabiele kar.

Ik zeg het, ge mispakt u er allemaal zwaar aan, maar daar hoort ge blijkbaar wie ietwat van een kenner is en wie niet.

CAS
20 september 2010, 08:19
Ben blij dat ge zoveel zelf doet!

ComputerVISTA
20 september 2010, 08:29
Ben blij dat ge zoveel zelf doet!

Das dankzij u he sjoeke :hug:

Straks naar de dealer om te vragen of ze de subframe en draagarm rubbers willen uitpersen en de nieuwe willen steken. Normaal zal dat wel gaan.

toru
20 september 2010, 09:41
Hoeveel pk heeft dat beest? Ik ben zo eens aan het kijken op autoweek maar ik zie maar 160 staan. Dat lijkt mij niet zoveel uit een 2.6 ? (ik mag me niet blindstaren op pk's, but you catch my drift).

Maar wat een prachtige wagen vind ik dat toch.

SpeedFreak.be
20 september 2010, 09:48
Hoeveel pk heeft dat beest? Ik ben zo eens aan het kijken op autoweek maar ik zie maar 160 staan. Dat lijkt mij niet zoveel uit een 2.6 ? (ik mag me niet blindstaren op pk's, but you catch my drift).

Maar wat een prachtige wagen vind ik dat toch.

Ik denk dat dat wel zo ongeveer klopt, maar je moet niet vergeten dat die 2.6 nog een behoorlijk oud blok is. In de laatste jaren is de pk/cc verhouding er wel iets op vooruit gegaan. ;)

toru
20 september 2010, 09:50
9.6 van 0-100. Das sneller dan de mijne. Weer een kar waark op mijn doos van krijg.

ComputerVISTA
20 september 2010, 09:51
M103 2.6:
Taxvriendelijk: 150
Met kat: 160
Zonder kar 166

M103 3.0:

Met kat: 180
Zonder kat: 188

toru
20 september 2010, 09:55
Ben echt benieuwd wat dat allemaal op de track gaat doen.

Indien finished, gade hem dan ergens aan de ring laten staan of neem je hem telkens mee terug? :)

ComputerVISTA
20 september 2010, 10:05
Telkens mee terug uiteraard, ik denk er zelfs aan om aan Helga een trekhaak te hangen en de 190 op een remork te zwieren.

In elk geval, staar je zeker niet blind op die pk en 0-100, want ze gaat standaard al wel wat sneller naar 100, laat staan als ze af is.

CAS
20 september 2010, 12:54
Daarvoor heb je wel een BE nodig, en ik weet niet of je wel meer dan 750kg mag trekken met een aftermarket trekhaak. Zowiezo eerst eens zien wat die S mag trekken voor je remorque koopt. En remorque zelf is al snel 750kg leeg, ook rekening met houden ;)

Garmir
20 september 2010, 12:57
PCvista zijn eigen (spam)thread, een verademing voor al de andere threads hier op het forum ^^. En btw sorry dak dit weekend niets meer laten weten heb, kwas kapot zondag. 0 energie dus bekan de volledige dag naar mijn projector zitten zien :p

BlueSkyraider
20 september 2010, 13:10
Daarvoor heb je wel een BE nodig, en ik weet niet of je wel meer dan 750kg mag trekken met een aftermarket trekhaak. Zowiezo eerst eens zien wat die S mag trekken voor je remorque koopt. En remorque zelf is al snel 750kg leeg, ook rekening met houden ;)

750kg leeg?? Ik reken altijd +/- 400kg :x
BE zal natuurlijk wel nodig zijn. Misschien moeten we dat gewoon in groep gaan doen :unsure:

van autoweek:
GEWICHTEN

massa leeg: 1520 kg
max. toelaatbare massa: 2040 kg
max. laadvermogen: 520 kg
max. aanhangermassa geremd: 1900 kg
max. aanhangermassa ongeremd750 kg
max. dakbelasting: 100 kg

Lijkt me geen probleem :)

ComputerVISTA
20 september 2010, 13:18

Ik had nog zo gehoopt dat niemand daar mee ging afkomen :(

BlueSkyraider
20 september 2010, 13:34
Ik had nog zo gehoopt dat niemand daar mee ging afkomen :(

Als de C8, Renault Scenic 1.6 en Renault Mégane 1.4 dat kan, kan uw Benz dat ook ;)
no worries :)

ComputerVISTA
20 september 2010, 13:38
Dat BE rijbewijs zal wel wa anders zijn, de keren dat ik met uw remork reed kon ik daar NIET mee manuvreren :unsure:

Terror Factor
20 september 2010, 14:29
Als ik over iets wil discuteren dan doe ik eerst wat opzoekingswerk. Dan had ik Bv. geweten dat buiten de hydraulische schokbrekers achter en of voor de auto exact hetzelfde is aan de sportversies (zeker omdat de mijne over het "sportchassis" beschikt en eigenlijk alle onderdelen dat ik kocht swapable zijn met de 16v modellen). En als je geen zin hebt in een discussie, waarom begin je ze dan feitelijk?

Een Porsche 924 is verder een VW scirocco met audi moteur, niet bijster snel en een voorhistorische ophanging, waarom zou dat ding in godsnaam beter zijn? Omdat er een Porsche logo op hangt of omdat het er uit ziet als een sportwagen? Want voor zover is dat alles wat het is, geen sportwagen maar er uit zien als een. Een goede gewichtsverdeling zegt anders ook niet veel als je voor de rest van de auto maar magertjes zit.

(Ik wil niet gezegd hebben dat een 924 slecht rijdt, zeker gezien de vele positieve reviews)

Ik weet 1 ding, velen zien een 190 als een doordeweekse boerenkar en weten eigenlijk niks over de auto, zijn geschiedenis en wat er allemaal onder steekt. 't Is niet omdat boer Teun met een 190D met 72 pk over zijn veld huppelt dat die auto niet in staat was wat meer te doen.

Hier kijken we meer richting de 180 a 190 pk op 1150 & 1200 kilo in een zeer stabiele kar.

Ik zeg het, ge mispakt u er allemaal zwaar aan, maar daar hoort ge blijkbaar wie ietwat van een kenner is en wie niet.
meeeeh, allez dan.

Uw wagen heeft een zwaardere(fysiek zwaar bedoel 'k dus) motor(die de weightbalance verstoort), een andere versnellingsbak, geen lsd, een tragere stuurratio en slechtere airodynamica dan de 16v modellen.

Ja, de ophanging van een 924 is minder modern als die van een 190, ma da zegt ni alles. Ge geeft trouwens zelf een voorbeeld: een E30 M3
Beide gebruiken blijkbaar een semi-trailing arm vanachter. De 944 en Z3M gebruiken da ook, dus da hoeft zeker ni slechter te zijn.

En waarom vergelijkt ge een 924 met een scirocco? Omdat er hier en daar misschien dezelfde onderdelen worden gebruikt? De layout is al heel anders(FF vs FR), dus 'k zie ni in wa da echt uitmaakt?

Een 924 werd trouwens ook in competitie gebruikt, en had/heeft zelfs eigen raceseries.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/GTI_924_Carrera_GTR.jpg

En bij de 924 zou ge me een motorswap naar 190-210-250(944 turbo motor) pk gaan met een gewicht van 1080 kg zonder iets te strippen.

In short: ik geloof zeker da een 190 geen slechte basis is voor een circuitproject, ma 'k ben er ni van overtuigd da het beter is dan een 924.

Sidenote: ge moet u trouwens ni direct zo aangevalle voelen, en hoog van de toren beginne blaze me uw "niet-kenner" en "geen research" etc :)
't was gewoon een bedenking die ik had.

Voor de rest: carry on, want het interesseert me zeer zeker, en 'k kan er hopelijk nog inspiratie uit halen :D

ComputerVISTA
20 september 2010, 14:49
't Is al goed manneke, ge hebt uw gelijk hou het en ga er een autoke mee bouwen, ik moet alvast geen opgewardeerde scirocco met audi moteur hebben. Ik ben het beu dat er altijd onnozelaars tussen zitten die het denken beter te weten maar zelf amper met een auto hebben gereden. En zeker als ze beginnen over motorswappen zonder er bij na te denken. Ik ga der dan verder ook niet meer op in ook al kloppen verschillende zaken niet.

PS: Ik blaas hoog van de toren wanneer het mij zint.

En verdere comments over "andere auto kiezen" of "de verkeerde keuze gemaakt" moeten hier niet gepost worden, der is een potente auto gekozen en die blijft, verdere opbouwende kritiek en dergelijke is meer dan welkom.

HighWire
20 september 2010, 15:03
Knap project, is eens wat anders als de zoveelste Porsche/Golf/etc die circuitklaar gezet wordt.
Doet me beetje denken aan het zwarte eendje die veranderd in een mooie zwaan :D

Ben eens benieuwd wat het gaat geven eens het af is, ziet er alvast goed uit :D

Terror Factor
20 september 2010, 15:24
't Is al goed manneke, ge hebt uw gelijk hou het en ga er een autoke mee bouwen, ik moet alvast geen opgewardeerde scirocco met audi moteur hebben. Ik ben het beu dat er altijd onnozelaars tussen zitten die het denken beter te weten maar zelf amper met een auto hebben gereden. En zeker als ze beginnen over motorswappen zonder er bij na te denken. Ik ga der dan verder ook niet meer op in ook al kloppen verschillende zaken niet.

PS: Ik blaas hoog van de toren wanneer het mij zint.

En verdere comments over andere auto kiezen of de verkeerde keuze gemaakt moeten hier niet gepost worden, der is een potente auto gekozen en die blijft, verdere opbouwende kritiek en dergelijke is meer dan welkom.Voel u toch is ni altijd zo aangevalle kerel, doe normaal :/

xyus89
20 september 2010, 15:26
da gèèt mich è vies machieeen wordde zeg ik dich

CAS
20 september 2010, 17:55
750kg leeg?? Ik reken altijd +/- 400kg :x
BE zal natuurlijk wel nodig zijn. Misschien moeten we dat gewoon in groep gaan doen :unsure:

van autoweek:
GEWICHTEN

massa leeg: 1520 kg
max. toelaatbare massa: 2040 kg
max. laadvermogen: 520 kg
max. aanhangermassa geremd: 1900 kg
max. aanhangermassa ongeremd750 kg
max. dakbelasting: 100 kg

Lijkt me geen probleem :)

Op papier mag em dus wel een aanhangwagen hebben van maximum 1900kg MTM :p

Alé, ieder zijn ding, ik ga niemand met de vinger wijzen als die het doet, maar een auto met een auto op remorque slepen is altijd riskant, gezien de meeste niet mogen. Veel aanhangwagens zijn MTM 2ton, dan mag je er nog 1900kg aanhangen, als die MTM 2ton is, dan mag je die dus niet trekken.

Groot gezever dus... Mss moet Vista eens zien voor een Toytoy met een 4.2liter diesel in en een max van 3 a 3,5ton geremd ingeschreven als LV. Lekker dieselen :D

Nu, denk wel dat als je wat zoekt, iets vind dat je met de S kan trekken en de 190 er legaal op te zetten ;) En als de MTM van de aanhangwagen al correct is, dan is dat nog zo erg niet als die auto een beetje teveel weegt, desnoods eens op de weegbrug gaan staan met de E30 316, en dat etiketje bij de 190 steken en zeggen dat die nu maar 970kg weegt :D

serial
20 september 2010, 20:54
@Vista:

'k geloof u wel da da goed rijdt, MA ge hebt een niet-sportversie van de 190, dus eigenlijk gewoon een auto die als gezinsauto is bedoeld. Die Porsche was van de start aan al als sportauto bedoeld.

no offence (hoewel) maar dit is weer een typische TF reactie in de zin van "ik heb geen flauw idee waar het over gaat maar wil toch eens iets zeggen".

Om een deftige track wagen te bouwen begin je niet per sé van de dikste versie "omdat die daar meer voor gemaakt is" want je gooit toch alles eruit om dan te vervangen door performance/track materiaal.

Enige reden om de "sportauto" zoals jij het zegt te kiezen is voor de motor.
Buiten de motor zal de basis voor deze trackwagen quasi hetzelfde zijn als bij een 190 evo trackproject ofzo.

Je koopt de wagen puur voor de kas, gooit alles eruit en doet nieuw spul erin, of het nu een instapversie is of de "sportauto".

Het basischassis is in de meeste gevallen nagenoeg identiek, waar het grootste verschil zit is de ganse ophanging maar die wordt toch vervangen door aftermarket onderdelen. Bij hetzelfde project maar dan een evo was dit evengoed het geval geweest.

Terror Factor
20 september 2010, 21:10
no offence (hoewel) maar dit is weer een typische TF reactie in de zin van "ik heb geen flauw idee waar het over gaat maar wil toch eens iets zeggen".

Om een deftige track wagen te bouwen begin je niet per sé van de dikste versie "omdat die daar meer voor gemaakt is" want je gooit toch alles eruit om dan te vervangen door performance/track materiaal.

Enige reden om de "sportauto" zoals jij het zegt te kiezen is voor de motor.
Buiten de motor zal de basis voor deze trackwagen quasi hetzelfde zijn als bij een 190 evo trackproject ofzo.

Je koopt de wagen puur voor de kas, gooit alles eruit en doet nieuw spul erin, of het nu een instapversie is of de "sportauto".

Het basischassis is in de meeste gevallen nagenoeg identiek, waar het grootste verschil zit is de ganse ophanging maar die wordt toch vervangen door aftermarket onderdelen. Bij hetzelfde project maar dan een evo was dit evengoed het geval geweest.
De motor, de versnellingsbak, aero-prul, remmerij, differentieel(,mogelijke lichtgewicht onderdelen en mss nog ewa kleine prul).

Da's al redelijk wa da ge dan moet gaan aanpassen, tov het snelle model.

(ma moest budget geen issue zijn(en dus sowieso alles aanpast), hebt ge wel een punt, ma ik betwijfel of da hier gaat gebeuren. En los daarvan denk ik da de 924 dan nog een betere basis zou zijn)

EDIT: laat de rest in pm volgen, of in de offtopic/kleine vraagjes-thread. Mss moete we een discussiethread maken voor van dees zaken ^^

BlueSkyraider
20 september 2010, 21:11
time for a challenge :cool:

:unsure:

citrofenwick
20 september 2010, 21:12
Ik vind het zelfs beter om een gewone versie te pakken. Zo moet ge toch geen zeldzame klassieker opofferen infeite.

En het is leuk om te zeggen dat ge alles zelf aangepast hebt en het normaal eigenlijk een hele gewone auto is :p

krisse5844
20 september 2010, 21:23
Dat BE rijbewijs zal wel wa anders zijn, de keren dat ik met uw remork reed kon ik daar NIET mee manuvreren :unsure:

Valt véél beter mee dan je denkt . Heb het tot nog voor kort moeten doen voor werk en wat je moet kunnen is :

Tussen lijnen achteruitrijden zonder over de lijnen te rijden ( in rechte lijn voor alle duidelijkheid ) => zoals B rijbewijs ( achteruitrijden tussen paaltjes) .
En achteruitparkeren met remorque in een S beweging met maximum afstand tot borduur ... Daarna moet je zo gezegd nog na het parkeren , in het parkeervak naar een laadkaai toe rijden ( achteruit ) tot op 15 cm ofzo ( zonder er tegen te rijden met remorque :lol: ). Je mag voor laadkaai oefening wel meermaals uitstappen en gaan checken hoever je er nog van staat :p ...

Tussen de lijnen rij je als het ware 2 maal achteruit . 1 x voor achteruitrij-oefening , anderzijds weer voor parkeer - oefening ...

Na slagen van die punten , de baan op voor 25 minuten , waar je enkel moet opletten voor alles net zoals B rijbewijs met bijomende :

- +3.5T borden
- Dubbelvak wwegen / autostrades => inhaalverbod !
- Drievakautostrades => enkel inhalen naar 2de vak ( middelste ) bij goed weer ( geen regen )
- De Max snelheid is 90 km/h :sleep:

Zoek je geen chauffeur :p :lol: ...

Verder een tof project om te volgen !
Succes ermee ...

Terror Factor
20 september 2010, 21:24
Ik vind het zelfs beter om een gewone versie te pakken. Zo moet ge toch geen zeldzame klassieker opofferen infeite.

En het is leuk om te zeggen dat ge alles zelf aangepast hebt en het normaal eigenlijk een hele gewone auto is :pI agree, ma aangezien er me een beperkt budget gewerkt wordt, gaan ni alle verschille weggewerkt worden me de sportmodelle, waardoor die op sommige punte toch wel beter zulle scoren, waardoor mijn punt dus toch wel iets belang had:p

Kwertie
20 september 2010, 21:48
En dan verkopen met dikke winst :D?

Gonzo
20 september 2010, 22:37
Gw-AxiVqihM

Da kegelke op 1:18-1:2x :rofl:

Staat heel proper mee die AMG wielekes deronder :niceone:

twisted
20 september 2010, 22:52
Gaat den uwe ook zo kunnen zweven Vista ? :D
Dat filmke toont wel het potentieel van die wagens.

Succes met de ombouw, kben echt benieuwd naar het resultaat.

ComputerVISTA
20 september 2010, 23:01
Samen met Garmir nog wat gefoefelt vandaag, ik zou me der beter een veldbeddeke zetten want 'k zit er elken dag :p

Rooster er af (staat er wa triestig bij nu :() om eens wa bij te werken en ik wil die zwart gespoten (kleur van de auto)

http://img820.imageshack.us/img820/7391/20092010184.jpg

En deze smeerlappen zaten goed vast:

http://img153.imageshack.us/img153/8238/20092010186.jpg

En als laatste de fusees, die moeten er spijtig genoeg ook af want waar het rode cirkeltje staat moet er een nieuwe lager in. Deze moet dus bij Benz eruit geperst worden en de nieuwe er in, ook vrees ik dat de achterste bushes van het subframe niet de juiste zijn maar van een w202 (model nar de 190, eerste c klasse)

http://img571.imageshack.us/img571/8263/20092010185.jpg

ComputerVISTA
20 september 2010, 23:11
Hmmm... Ivm die rubbers, blijkbaar is dat toch correct maar een nieuwer/beter type.

Dit prob heb ik dus ook (is niet echt een prob ma bon:

http://users.zhonka.net/zeitgeist/300TD%20Mods/Suspension/Sportline%20sub-bush%20v%20old%20style.jpg

ComputerVISTA
20 september 2010, 23:35
De motor, de versnellingsbak, aero-prul, remmerij, differentieel(,mogelijke lichtgewicht onderdelen en mss nog ewa kleine prul).

Da's al redelijk wa da ge dan moet gaan aanpassen, tov het snelle model.

(ma moest budget geen issue zijn(en dus sowieso alles aanpast), hebt ge wel een punt, ma ik betwijfel of da hier gaat gebeuren. En los daarvan denk ik da de 924 dan nog een betere basis zou zijn)

EDIT: laat de rest in pm volgen, of in de offtopic/kleine vraagjes-thread. Mss moete we een discussiethread maken voor van dees zaken ^^

Nogmaals, buiten een sper en vitessenbak is er geen verschil. De motor die er bij mij in zit zal uiteindelijk even krachtig zijn en kwa aerodynamic -> ik heb de facelift versie + sportchassis dat sowieso een betere waarde neerzet. Wat er eventueel wel nodig zal zijn is een subtiel spoilertje maar dat gaan we achteraf zelf voelen of dat al dan niet nodig blijkt te zijn en als het er op komt is het een origineel dingetje die je als optie kon krijgen en standaard op de 16v modellen stond.

PS: Bij een sportchassis hoort ook een andere stuurinrichting. (ik zag je dat ook nog vernoemen).

Het enige dat een nadeel zal zijn tegenover de sportversies is het diff (een LSD of ASD is te duur, niet alleen het dif maar de aandrijfassen en einde van de cardan moeten veranderd worden) en de iets klungeligere vitessenbak, maar dat laatste zal het minste zijn. (16v's hadden dezelfde getrag dogleg bak als de M3's van toen)

Ook het gewicht, de 924 die ik heb weegt droog aan de haak een goeie 1150 kilo en wij hebben de targa versie die waarschijnlijk wel nog iets meer zal wegen, uiteindelijk zal de Benz niet ver van dat gewicht zitten.

En ik steun Fenwick: Ik verknoei geen klassieker ook al wordt er hier en daar geschreven dat er van de 2.6 met manuele bak maar een goeie 10.000 bestaan hebben (meeste werden verkocht met een automaat)

Waximize.be
21 september 2010, 00:24
Ik zou er voor de klucht stickers met "Boerensleur" op plakken en dan de ongelovige thomassen een poepje laten ruiken! ;)

+ Chicks guaranteed! :niceone:

ComputerVISTA
21 september 2010, 00:37
Mestvork in de koffer voor het 50/50 gewicht te krijgen :unsure:

Waximize.be
21 september 2010, 00:40
Lol! :D

Als ik eens wat moet photoshoppen (in de goeie zin dan :p ) om wa ideeën op te doen, laat maar weten hé. :)
Then again, mijn PS-skills zijn even goed als een kleuter die met Paint werkt. :D

Gizmo_1987
21 september 2010, 11:10
Héél snel iets gemaakt :p
http://img8.imageshack.us/img8/3749/sonaxxx.jpg
Mijn PS skillz zijn roestig :)

BlueSkyraider
21 september 2010, 11:13
VET!! :love:

Xini
21 september 2010, 12:49
Héél snel iets gemaakt :p
http://img8.imageshack.us/img8/3749/sonaxxx.jpg
Mijn PS skillz zijn roestig :)

Das nice ! :applause:

ComputerVISTA
21 september 2010, 14:23
Kunt ge nog de rooster zwart maken?

DAT IS RETE VET MAKKER! Thanks!

Waximize.be
21 september 2010, 14:58
I agree! écht lekker! :love:

Moet ik Kurt al op de hoogte brengen, Matthias? :lol:

ComputerVISTA
21 september 2010, 15:01
Vraag hem alvast de prijs (serieus) I love it :love:

Waximize.be
21 september 2010, 15:06
Vraag hem alvast de prijs (serieus) I love it :love:

Alsk hem zie, zal ik het vragen. :)

Gonzo
21 september 2010, 15:09
Voor de 2 kanten eh :unsure:

ComputerVISTA
21 september 2010, 16:00
Kunt ge nog de rooster zwart maken?

DAT IS RETE VET MAKKER! Thanks!

En als je kan de auto wat veranderen van hoogte, vanvoor ietsje naar boven en vanachter naar beneden.

Gizmo_1987
21 september 2010, 16:21
Streepekes :p
http://img710.imageshack.us/img710/7808/sonaxxxx.jpg

Verhogen gaat niet want ik kan geen band toveren uit de kas :p

Terror Factor
21 september 2010, 17:14
Nogmaals, buiten een sper en vitessenbak is er geen verschil. De motor die er bij mij in zit zal uiteindelijk even krachtig zijn en kwa aerodynamic -> ik heb de facelift versie + sportchassis dat sowieso een betere waarde neerzet. Wat er eventueel wel nodig zal zijn is een subtiel spoilertje maar dat gaan we achteraf zelf voelen of dat al dan niet nodig blijkt te zijn en als het er op komt is het een origineel dingetje die je als optie kon krijgen en standaard op de 16v modellen stond.

PS: Bij een sportchassis hoort ook een andere stuurinrichting. (ik zag je dat ook nog vernoemen).

Het enige dat een nadeel zal zijn tegenover de sportversies is het diff (een LSD of ASD is te duur, niet alleen het dif maar de aandrijfassen en einde van de cardan moeten veranderd worden) en de iets klungeligere vitessenbak, maar dat laatste zal het minste zijn. (16v's hadden dezelfde getrag dogleg bak als de M3's van toen)

Ook het gewicht, de 924 die ik heb weegt droog aan de haak een goeie 1150 kilo en wij hebben de targa versie die waarschijnlijk wel nog iets meer zal wegen, uiteindelijk zal de Benz niet ver van dat gewicht zitten.

En ik steun Fenwick: Ik verknoei geen klassieker ook al wordt er hier en daar geschreven dat er van de 2.6 met manuele bak maar een goeie 10.000 bestaan hebben (meeste werden verkocht met een automaat)
Ah, 't is de targa, da's ni ideaal voor een circuitprojectje. Ma ok, nu volg 'k wel beter. Merci trouwens voor de normale reply, 't is geapprecieerd ;)

@gizmo: nice! Denk wel da'k hem zonder de lijntjes zou doen, of toch zonder die rode lijntjes opzij, is iets te druk imo

JackM
21 september 2010, 18:07
Der komt toch zo nen evo spoiler op é? :p en donkere achterlichten en witte pinkers :love:

SpeedFreak.be
21 september 2010, 18:10
Der komt toch zo nen evo spoiler op é? :p en donkere achterlichten en witte pinkers :love:

Ik denk niet dat Vista een tjoener is... :unsure:

Xini
21 september 2010, 18:18

Ik vond het persoonlijker mooier zonder streepkes!
Dat voorstel van oranje ipv van het grijze (als ik dat goed begrepen heb) lijkt me ook wel nice !

JackM
21 september 2010, 18:20
Ik denk niet dat Vista een tjoener is... :unsure:

Da heeft niks met tjoenen te maken! Op ne race 190 hoort gewoon ne evo spoiler :p

Mr. SLASH
21 september 2010, 18:21
Da heeft niks met tjoenen te maken! Op ne race 190 hoort gewoon ne evo spoiler :p

maar geen witte pinkers :)

serial
21 september 2010, 18:23

awel, dikke vette second se!

JackM
21 september 2010, 18:27
Witte pinkers is eerder persoonlijke smaak dan. Kvind oranje lichten gewoon op elke auto lelijk kwa kleurgebruik :p

Brecht
21 september 2010, 18:37
en toch moet em volledig int oranje met jeagermeister op!

switchblade
21 september 2010, 19:15
Waar in godsnaam leer je zo aan je auto sleutelen?
Ik heb teveel vrije tijd :<

w3bb3r
21 september 2010, 19:16

nee, waar in godsnaam vind je al die tijd om daar aan te werken :/

JackM
21 september 2010, 19:24
Tgeen ik bedoelde zou dan eerder op zoiets gaan lijken denk ik :p

http://i56.tinypic.com/24g4uhc.jpg

w3bb3r
21 september 2010, 19:29
naaaaaaaajs!!!

wel zonder spoiler :puke:

citrofenwick
21 september 2010, 19:36
jaja, dat is het wel!
En de rest van de kar matzwart zou ook wel vet zijn :p

Garmir
21 september 2010, 20:11
jaja, dat is het wel!
En de rest van de kar matzwart zou ook wel vet zijn :p

Ik heb nog iets beter :p

http://i118.photobucket.com/albums/o83/Garm1r/9%20Lives/Vistamobiel-1.jpg

w3bb3r
21 september 2010, 20:14
hahahaha ideaal

Soundstorm
21 september 2010, 21:10
Ge koopt u ne grote en kleine doppen set, en dan koopt ge een oud wrak naar keuze. Je bedenkt iets om er mee te don, en start er mee.

Heel simpel eigenlijk!

Ik heb nog iets beter :p

[IMG]http://i118.photobucket.com/albums/o83/Garm1r/9%20Lives/Vistamobiel-1.jpg[IMG]
:rofl:

Morgen da kot nog eens gaan bekijken sie.

Waximize.be
21 september 2010, 21:21
:rofl:

Ik ben nu eens niet begonnen eh! :p

serial
21 september 2010, 21:37
naaaaaaaajs!!!

wel zonder spoiler :puke:

MET SPOILER ZEG IK U!
(maar dan wel een beter getekende dan hierboven :p)

stupid_noob
21 september 2010, 22:11
MET spoiler verdomme :angry:

Kwertie
21 september 2010, 22:35
Dit gaat voor het eerst een oude Mercedes zijn waar ik toch wa 'jaloers' op ga zijn peizek :p.

serial
21 september 2010, 22:49
Dit gaat voor het eerst een oude Mercedes zijn waar ik toch wa 'jaloers' op ga zijn peizek :p.

ik voor het tweedst!

Garmir
21 september 2010, 23:34
Omdat er hier toch mensen de spoiler wouden, heb ik deze meteen ook geïnstalleerd :)

http://i118.photobucket.com/albums/o83/Garm1r/9%20Lives/Vistamobiel2.jpg

Burny
21 september 2010, 23:36
Nice ride Vista!

ComputerVISTA
21 september 2010, 23:59

ik voor het tweedst!

Doet me plezier :)

Nice ride Vista!

Dank u wel!

@ Gizmo, je eerste vond ik beter, niet te druk en netjes, enkel nog vooraan ietsje omhoog en achteraan verlagen (of gaat da echt nie?). En zou je het velgenhart ook eens zwart kunnen zetten aub?

Alvast bedankt he maat, je hebt echt getekend wat ik in gedachte had.

hier uw voorbeeld:

http://www.w201-25.com/modules/home/190DTM.jpg

Vandaag weer naar de garage en de verdere plannen bekeken en ook de torsiestang achter verwijderd, 4 boutjes was 20 minuten werk, muurvast zaten die dingen :angry:

Het subframe ligt in de koffer van de clio (zo heeft die ook eens iets deftig achteraan :unsure:) en wordt door mercerdes ontrubberd en gerubberd :p

@ witte pinkers: NEEN, das getjoen en lelijk.

@ Spoiler: Zo'n evo 2 spoiler hoort imo enkel op een evo 2, als het nodig is komt er een 16v spoilertje.

Sapermun
22 september 2010, 00:35
niemand die zich geroepen voelt om een photoshop-threadje te openen om wat auto's van leden te bewerken naar het idee van de eigenaars van de wagens dus?! *Iemand met veel vrije tijd/goesting*

EDIT: Garmir, gij niet! :p

scipicore
22 september 2010, 10:52
http://i52.tinypic.com/2udx30z.jpg
Basicly hetzelfde als die van Gizmo, buiten de velgen, grill en verhoogt/verlaagt.

Ik zie Sapermun's idee wel zitten.

ComputerVISTA
22 september 2010, 10:54
Het is de bedoeling dat de rooster volledig zwart is, dus ook de chrome omranding en dwarslopers.

Maar dat is inderdaad wat ik in gedachten heb/had! Schitterend, thanks!

Mr Syphon
22 september 2010, 10:57

zo maar dan zonder die rode streepkes, anders is die voorkant zo kaal

scipicore
22 september 2010, 11:04
Het is de bedoeling dat de rooster volledig zwart is, dus ook de chrome omranding en dwarslopers.

Maar dat is inderdaad wat ik in gedachten heb/had! Schitterend, thanks!
Zoiets dan?
http://i56.tinypic.com/27zkbxg.jpg
Was vergeten wat voor een kutkleur zwart wel niet is om mee te werken.

ComputerVISTA
22 september 2010, 11:06
:niceone:

Ziet er lekker uit zo :)

Alhoewel ik nu toch wa twijfel om de rode streepkes en dergelijke, ook op de motorkap :$

Xini
22 september 2010, 13:54
Zoiets dan?
http://i56.tinypic.com/27zkbxg.jpg
Was vergeten wat voor een kutkleur zwart wel niet is om mee te werken.

This uw keuze natuurlijk, ma zoals bovenstaande is (zonder streepkes) vind ik het mooi. Misschien op de nog sonax vanvoor op de motorkap, da zou ook nie mis zijn. Kwestie da de voorkant ook wa opvulling heeft :D

Sapermun
22 september 2010, 16:27
pak dan een schuine, zilveren streep vanaf zn pinker zo naar t stuur op, en daarin iets in den aard van Das Boot of dergelijk he?!

BlueSkyraider
22 september 2010, 16:34
Das Boot is een andere hé, deze is Das Zodiac :p

ik opteer ook voor de streeploze wrap. Misschien wel een herhaling van de Sonax op de motorkap. Beetje in dezelfde stijl als de zijkanten.

Ofwel DE foto van Vista met de 2 duimen omhoog op de motorkap zetten :D
http://www.9lives.be/forum/image.php?u=19113&dateline=1249911438

CAS
22 september 2010, 19:37

Moest ik m'n 316 ooit herspuiten in een ander kleur dan dat deze meegekregen heeft bij geboorte, dan zal het toch dat orange worden! Echt nog vet :D

Sapermun
22 september 2010, 21:40
Das Boot is een andere hé, deze is Das Zodiac :p

ik opteer ook voor de streeploze wrap. Misschien wel een herhaling van de Sonax op de motorkap. Beetje in dezelfde stijl als de zijkanten.

Ofwel DE foto van Vista met de 2 duimen omhoog op de motorkap zetten :D
http://www.9lives.be/forum/image.php?u=19113&dateline=1249911438

liever die foto waar em de hitler-groet uitbrengt tbh en dan parkeren in t centrum van brussel:rofl:

Garmir
22 september 2010, 22:11
niemand die zich geroepen voelt om een photoshop-threadje te openen om wat auto's van leden te bewerken naar het idee van de eigenaars van de wagens dus?! *Iemand met veel vrije tijd/goesting*

EDIT: Garmir, gij niet! :p

Boe dat vind ik flauw :scream:

:offtopic:
Nuja ik denk niet dat er ook maar 1 persoon te vinden zal zijn die even voor zijn plezier jan en alleman zijn auto zou pimpen. Als je deftig werk wil leveren met photoshop al is het voor een pink-car gelijk dat ik gedaan heb of een goede makover (wat ik ook kan :D) ben je snel 2u mee bezig :)

Het zou beter een thread zijn dat iemand een foto kan posten, en dat dan gelijk welke member er iets mee kan uit spoken, en een volgende kan daar al dan niet op verder werken ^^ beetje gelijk vul de foto aan.

Soundstorm
23 september 2010, 00:55
Nog 1 voorlopig laatste picje van een testje om hoe de voorophanging er nu gaat uitzien:

http://img530.imageshack.us/img530/4365/18092010156.jpg
Dat lijkt mij wel de linker triangel en de rechter veerpoot. Best een grote fout!

ComputerVISTA
23 september 2010, 01:30
Dat lijkt mij wel de linker triangel en de rechter veerpoot. Best een grote fout!

Met wat wringen was dat ook gelukt!

Anyweej, Tom had wa kou:

http://img837.imageshack.us/img837/8788/22092010192w.jpg

Voorkant voor 85% gemonteerd:

http://img26.imageshack.us/img26/3661/22092010193.jpg

http://img411.imageshack.us/img411/2250/22092010195.jpg

Terror Factor
23 september 2010, 01:59
Gaat ge die auto zo eigenlijk gekeurd krijgen, compleet leeg en me die andere schokdempers?
En hoe gaat ge die keuren, kunt ge garageplate vastkrijge?

('k ga morgen of overmorge mogelijk ook is een kijkje neme, en m'n plannen zijn ongeveer hetzelfde, ma die wagen is ook ni gekeurd voor verkoop, en 'k weet ni wa ze dan meer/beter nakijken enz:p)

ComputerVISTA
23 september 2010, 08:09
Papieren voor veren is zo geen prob hoor :p (nee ik heb er nog geen papieren voor)

En voor de keuring is het geen probleem dat ge geen interieur hebt, zolang er maar geen scherpe hoeken of kanten zijn en daar doet ge een mous ding rond. En waarom zouden andere schokdempers niet mogen? Ik doe niks dat illegaal is hoor.

Ik ga hem laten keuren door mijn garagist in West Vlaanderen (Ieper)

scipicore
23 september 2010, 10:28
Boe dat vind ik flauw :scream:

Nuja ik denk niet dat er ook maar 1 persoon te vinden zal zijn die even voor zijn plezier jan en alleman zijn auto zou pimpen. Als je deftig werk wil leveren met photoshop al is het voor een pink-car gelijk dat ik gedaan heb of een goede makover (wat ik ook kan :D) ben je snel 2u mee bezig :)

Het zou beter een thread zijn dat iemand een foto kan posten, en dat dan gelijk welke member er iets mee kan uit spoken, en een volgende kan daar al dan niet op verder werken ^^ beetje gelijk vul de foto aan.

Ik vermoed toch dat 95% van de 'opdrachten' zullen zijn in de aard van:

Andere velgen
Verlagen
Andere kleur

En dat is toch maar 5 minuten werk hé.

ikbenben
23 september 2010, 10:58
En voor de keuring is het geen probleem dat ge geen interieur hebt, zolang er maar geen scherpe hoeken of kanten zijn en daar doet ge een mous ding rond.

Normaal gezien moet ge ook de gordels + bevestigingspunten verwijderen achteraan. Of zat dat er nog niet op op uwe benz?

ComputerVISTA
23 september 2010, 12:57
Normaal gezien moet ge ook de gordels + bevestigingspunten verwijderen achteraan. Of zat dat er nog niet op op uwe benz?

't is een Benz.. Dus ja :p

Gordels zijn er uit.

Soundstorm
23 september 2010, 13:55
Gewoon breekbouten indraaien is het gemakkelijkst. Maar ik denk dat die punten nog gaan gebruikt worden voor een 4-punts gordel. Weet nie zeker hoe da dan juist zit op de keuring.

ComputerVISTA
23 september 2010, 14:06
Moet een 4 of 5 punts gordel niet gemonteerd worden aan een rolkooi, want ik was eigenlijk niet meer van plan dat te plaatsen.

Nu vanavond proberen de assen te lossen van het differentieel. Dat zal lachen worden :s

Straks bij Mercedes eens kijken of ze klaar zijn met m'n subframe en vragen of ik eventueel het dif met achteras en al niet naar daar kan brengen voor die naven er in te zetten, in het geval we het echt nie deftig los krijgen.

Terror Factor
23 september 2010, 14:34
Ah, 'k dacht da ge helemaal niks aan de ophanging mocht veranderen:p

Ma oke, goed om te weten ^^

BlueSkyraider
23 september 2010, 14:39
is er nog GINI in de werkplaats? :unsure:

ComputerVISTA
23 september 2010, 14:41
Nee, ge gaat iets moeten meepakken ^^

Koffie en een wakkerblijfpilleke voor mij aub :unsure:

ikbenben
23 september 2010, 15:50
Gewoon breekbouten indraaien is het gemakkelijkst. Maar ik denk dat die punten nog gaan gebruikt worden voor een 4-punts gordel. Weet nie zeker hoe da dan juist zit op de keuring.

Moet een 4 of 5 punts gordel niet gemonteerd worden aan een rolkooi, want ik was eigenlijk niet meer van plan dat te plaatsen.

Ik dacht dus dat dat bevestigd werd aan een rolkooi. Misschien gaat dat wel ook aan de originele punten.

Terror Factor
23 september 2010, 16:14
Normaal wor da ook bevestigd aan een rolkooi, ma er zulle wel andere opties zijn ook.
Anders gewoon een dwarsbaar van links naar rechts, en dan daaraan?

ComputerVISTA
23 september 2010, 18:46
Ik heb m'n subframe terug van bij Mercedes met de nieuwe rubber erin geperst, die vent moest eens lachen dat ik dat wou proberen met een verfbrander en nen hamer, zij kregen het er met moeite uit met hun materiaal :lol:

n9ne
23 september 2010, 18:50
Ik heb m'n subframe terug van bij Mercedes met de nieuwe rubber erin geperst, die vent moest eens lachen dat ik dat wou proberen met een verfbrander en nen hamer, zij kregen het er met moeite uit met hun materiaal :lol:

http://www.timesonline.co.uk/multimedia/archive/00138/clarkson_hammer_138144a.jpg :unsure:

ComputerVISTA
23 september 2010, 18:51
Daar kwam het op neer, maar neen... De rubber dacht bij zichzelf 'niet met mij he makker, 't is hier warm ik blijf lekker zitten'

Ook nog een chromé latteke gekocht voor in de rooster van anderhalve euro, datzelfde latteke kost voor Helga 20 euro :rofl:

Brecht
23 september 2010, 20:42
zeg, kunde die 5puntsgordels nie bevestigen aan die actherste veerpootbrug?

ComputerVISTA
24 september 2010, 08:00
Die in de koffer zit en gescheiden wordt door een achterwand en benzinetank? :unsure:

Gisteren wa kleinigheden gedaan...

Brecht
24 september 2010, 16:23
ah just das gene hatchback :unsure:

ComputerVISTA
24 september 2010, 17:21
Bijna :p

Gespoten onderdelen:

http://img153.imageshack.us/img153/1304/23092010200.jpg

ComputerVISTA
25 september 2010, 10:00
Gisteren avond/nacht begonnen met een deel van de puzzel weer ineen te steken:

http://img704.imageshack.us/img704/2962/24092010203.jpg

http://img684.imageshack.us/img684/3760/24092010208.jpg

En dan dacht ik even de anti roll bar er zelf in te steken... Ik denk dak een blauw oog heb, da spel los op m'n oog man :sop:

http://img580.imageshack.us/img580/5817/24092010209.jpg

Gonzo
25 september 2010, 12:37
En dan dacht ik even de anti roll bar er zelf in te steken... Ik denk dak een blauw oog heb, da spel los op m'n oog man :sop:
:rofl: Uit uw fouten leert ge hé :D

BlueSkyraider
25 september 2010, 12:42
godverfuck seg!!

:unsure:

Guardian-X-
25 september 2010, 13:22
Hebt ge eigenlijk een service manual voor da ding? Ivm aandraaimomenten enzo ( of ist "fingerspitzengefühl" da ge op afgaat :p )

ComputerVISTA
25 september 2010, 13:24
Een deel met de natte vinger en een deel met een W201 workshop manual en foto's dak getrokken heb bij de demontage. 't Is wel 1 grote 3D puzzel die achterophanging

Boris Barowski
25 september 2010, 13:28
De eerste harde bocht zal je zien of het goed ineenzat :p

ComputerVISTA
25 september 2010, 13:32
Ik denk dat we voor alles er weer op gaat achteraan alles gaan dubbel en triple checken :p

BlueSkyraider
25 september 2010, 13:42
hmmm, zo uitgerolde wielkasten zoals Soundstorm voorstelde ziet er toch gelijk nie slecht uit :p
Misschien toch die andere Penta's steken :unsure:

Brecht
25 september 2010, 13:44
aja ik heb prijs gevraagd voor die banden, 245€ het stuk inclu montage en balanceren enz.
ik heb hier nu trouwens de prijslijst voor alle maten van die banden tot en met 17"

Stijn89
25 september 2010, 13:53

Is het niet beter van die gordels richting hoedenplank te doen gaan, ivm met de hoek?

Heb al op verschillende forums gelezen dat de bevestigingspunten van de achterste gordels eigelijk te laag zijn, en de gordels dan in een te grote hoek naar beneden staan waardoor bij een zware crash veel grotere krachten op de rugleuning plaatsvinden. Wat dan weer kan leiden tot stoelbreuk etc. Niet echt ideaal bij een crash.

Dacht dat in de Fia regels een max hoek van 20 graden ofzo was opgeven, terwijl dat die punten al direct 45 graden zijn

ComputerVISTA
25 september 2010, 19:53
Alle bouten goed aangespannen -behalve de triangel- en de speling op het stuur (zelf met de losse triangels) is zo goed als compleet verdwenen.

http://img180.imageshack.us/img180/2076/25092010211.jpg

(Het enige dat vooraan dus overblijft van het origineel zijn de wiellagers)

nTFs
25 september 2010, 19:56
Hoeveel gewicht gaat er maximaal uit die wagen komen ?

ComputerVISTA
25 september 2010, 19:57
Ik zou het echt niet weten, zou het eens moeten wegen want heb nog maar een paar kilo vuiligheid weggesmeten. Ik hoop op 100 kilo.

NightRaver
25 september 2010, 19:58
100 kilo als vista uitstapt.

@vista: ziet er goed uit de ophanging. Zal wel nog is binnen wippen één dezer

edit: hij was me voor :@

stupid_noob
25 september 2010, 21:45
wa doet da ice-tea blik daartussen :unsure:

BlueSkyraider
25 september 2010, 21:49
wa doet da ice-tea blik daartussen :unsure:

remolie opvangen ;)

@Vista: nog geen tentje opgezet daar? :D

ComputerVISTA
26 september 2010, 13:35
Voor vandaag schiep god de rustdag... en dat doe ik nu ook eens. Sinds vorige week woensdag elke dag naar de garage geweest. 8:00 tot 17:00 werk -> snel eten -> naar de garage -> rond 00:00 a 01:00 naar huis en vervolgens weer om 06:30 opstaan om te gaan werken, ik ben wa moe nu :unsure:

BlueSkyraider
26 september 2010, 13:37
tijd voor Maffia II :p

Brecht
26 september 2010, 13:38
sneeuwdriften :love:

ComputerVISTA
26 september 2010, 13:40
Trouwens gisteren via via prijsaanvraag gedaan voor een 2de hands sper en bijpassende aandrijfassen en cardan.

ComputerVISTA
26 september 2010, 22:21
guess :D

http://img444.imageshack.us/img444/9562/26092010222.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/659/26092010223.jpg

http://img412.imageshack.us/img412/9334/26092010224.jpg

BlueSkyraider
26 september 2010, 22:47
bon, explain? :p

citrofenwick
26 september 2010, 22:50
Ik zie dikkere steekassen. De sper? :p

ComputerVISTA
26 september 2010, 22:54
Dus, samen met CAS en DIMI (gelukkige verjaardag trucker!) gaan kijken voor een compleet 2.3-16 wrak. Ik kom daar toe en de auto had geen motor, versnellingsbak of interieur, vermits ik dat niet nodig heb was dat OK... Blijkbaar waren de nodige stukken ook niet meer aanwezig.

Die mens: Ma manneke, ge kunt gij niks met die auto doen... Ik -> :eek:

Ik heb wat je nodig hebt zo liggen en jawel... Nu heb ik dus een sper, de juiste aandrijfassen en een passend cardan. (Vermits een sper iets breder en langere mount voor de cardan heeft kon ik de originele niet gebruiken en zocht ik dus een wrak van een auto)

Dat ging allemaal redelijk duur worden dus ging ik het bij m'n open differentieel houden.

Die mens laat alles tukken zien en vroeg... 500 euro :eek: (normaal kost het diff alleen al zoveel) dus ik akkoord. Vriendelijke mens en heb wa raad meegekregen. En mag hem altijd bellen in geval van problemen of vragen.

Ik snel naar de bankautomaat en DIMI thuis afgezet (het arme schaap moet vannacht vertrekken met de camion en was moekes :p)

Ik kom daar toe met m'n 500 euro en begin in te laden samen met CAS en die mens... Wat bleek? Ik kreeg voor die prijs nog een 2de gedemonteerd LSD mee :D (zie witte bak op de foto's)

/me is happy :woohoo:

@ Fenwick, de dunnere zijn eigenlijk die die op het 16v lsd passen, de dikkere zijn de standaard assen. (dus het voorste diff op de foto is het LSD, het verste het open).

Ik vermoed dat dat komt omdat ik een facelift jonger model heb en de 16v een oudere auto was (en internet bevestigd m'n vermoedens.)

stupid_noob
26 september 2010, 22:56
en dimi kreeg niks omdat em te zot rijdt :sad:

de sukkelaar :(

Garmir
26 september 2010, 23:04
Hmm wie had gezegd dat hij vandaag niet naar de garage ging :D

ComputerVISTA
26 september 2010, 23:05
Ik? :unsure:

Gizmo_1987
26 september 2010, 23:18
Heb je gans die wagen mee zonder blok of gwn de achteras?

BlueSkyraider
26 september 2010, 23:35
super! Allé, mijn getelefoneer heeft toch weer wat opgeleverd :D

ComputerVISTA
26 september 2010, 23:48
Heb je gans die wagen mee zonder blok of gwn de achteras?

Nee nee zoals ik zei in m'n post enkel het diff (allez 2, het 2de meegekregen :p) en de assen.

Terror Factor
27 september 2010, 00:15
NICE:D
Sper gaat leuk zijn ^^
Hoeveel % sper is da eig?

ComputerVISTA
27 september 2010, 00:16
25 dacht ik

[LRRP]
27 september 2010, 08:47
Goe bezig :niceone:

ComputerVISTA
27 september 2010, 10:14
Thanks.

ikbenben
27 september 2010, 16:12
Ik begin er steeds meer en meer potentieel in te zien. Zal wel vet zijn als die gaat af zijn :niceone:

ComputerVISTA
27 september 2010, 16:23
Ik begin er steeds meer en meer potentieel in te zien. Zal wel vet zijn als die gaat af zijn :niceone:

En na wat research komt er misschien nog iets bij om de drivetrain perfect te maken!

Ook grote kosten gemaakt, 2.45 euro voor een chromé latteke voor de rooster :unsure:

twisted
27 september 2010, 17:56
Ik ben echt benieuwd naar wat dit gaat kunnen als hij af is :evil:

ComputerVISTA
27 september 2010, 18:04
stilvallen :unsure:

twisted
27 september 2010, 19:08
stilvallen :unsure:

Hopelijk toch net dat tikkeltje meer :p

ComputerVISTA
27 september 2010, 19:10
1 keer stilvallen en 1 keer mispakken van vitesse dan :unsure:

CAS
27 september 2010, 20:42
Niet vergeten dat je dankzij mij ook een gratis tafelkleed (en dan nog een proper!) gekregen hebt! Dus die met blaadjes mag dan de vuilbak in ;)

ComputerVISTA
27 september 2010, 20:45
:lol:

't Is wel vuil nu :(

Brecht
27 september 2010, 20:46
goeie aankoop die sper!

ComputerVISTA
27 september 2010, 20:48
goeie aankoop die sper!

Daar ben ik sinds vanmorgen nog niet zo zeker van, ik ga blijkbaar -jaja ik heb da nie gecontrolleerd- van een 3.92 (origineel open diff) naar een 3.07 (sper) diff.

Dus het kan nog een geweldig slechte aankoop zijn :p

Brecht
27 september 2010, 20:51
da scheelt idd wel een pak :p

serial
27 september 2010, 20:58
Daar ben ik sinds vanmorgen nog niet zo zeker van, ik ga blijkbaar -jaja ik heb da nie gecontrolleerd- van een 3.92 (origineel open diff) naar een 3.07 (sper) diff.

Dus het kan nog een geweldig slechte aankoop zijn :p

Hmm, dat zouden wel enorm lange versnellingen worden....
Toch wel een serieus verschil inderdaad.

Enkel zou ik me nog zeker niet gewonnen geven.
Zou wel eens goed kunnen dat de internals van beide diffs uitwisselbaar zijn en dan heb ik het over het kroonwiel&pignon.

Als je het origineel kroonwiel en pignon in de behuizing van je sper kan steken is er eigenlijk niks aan de hand.

Geen idee of die passen maar daar kan je in minder dan een half uurtje zelf achter komen ;)

CAS
27 september 2010, 21:16
Of andere vbak...

ComputerVISTA
27 september 2010, 21:17
Andere vbak blijkt ook zo simpel niet te zijn, het vliegwiel steekt tegen.

serial
27 september 2010, 21:23
Andere vbak blijkt ook zo simpel niet te zijn, het vliegwiel steekt tegen.

En is een hoop meer werk en tenzij je nog een extra vbak hebt liggen die past en goeie verhoudingen heeft, ook een pak duurder :p

ComputerVISTA
27 september 2010, 23:43
De dogleg getrag bak kan ik vinden voor relatief weinig geld, deze versnellingsbak past perfect bij het diff daar ze beiden van hetzelfe type wagen komen (vermoedelijk zelf van dezelfde wagen :p)

Het prob met het vliegwiel is dat mijn motor een dubbelmassa vliegwiel heeft en die getragbak niet (met dus een kortere as, of zo iets :p), ook heeft dat vliegwiel voor de 6 cylinder 3 herkenningspunten voor de onsteking, dat dat op de getragbox zit niet, enkel 2 omdat die standaard op een 4 cylinder zat.

Bovenstaan is uiteraard van mensen die er iets van kennen via het internet, geen eigen wijsheden, voorlopig moet ik het daarmee stellen.

Dus ik heb 4 mogelijkheden:

- De diffen weer verkopen (kan ik voor mooie prijs weer van de hand doen)
- Met belachelijk grote vitessen rondrijden op een circuitkar (lijkt me stupide)
- Het diff aanpassen (de ene zegt het minst werk, de andere het meest)
- Getrag dogleg box (kan ik voor schappelijke prijs vinden)

serial
28 september 2010, 00:01
Dus ik heb 4 mogelijkheden:

- De diffen weer verkopen (kan ik voor mooie prijs weer van de hand doen)
- Met belachelijk grote vitessen rondrijden op een circuitkar (lijkt me stupide)
- Het diff aanpassen (de ene zegt het minst werk, de andere het meest)
- Getrag dogleg box (kan ik voor schappelijke prijs vinden)

Diff aanpassen! Moet sowieso te doen zijn, in het slechtste geval verkoop je huidig LSD en stop je een sperrend diff in huidige behuizing, moet sowieso ergens wel een manier bestaan.

Toen ik wat ratios aant opzoeken was daarnet kwam ik stukje tegen over die dogleg en naart schijnt is het echt hard werk om met die te schakelen (zéér stroef). Daarbij komt dan nog eens de andere schakelweg ook...

ComputerVISTA
28 september 2010, 00:04
het stroef schakelen en het H-patroon ken ik, het stroef schakelen is trouwens voor 85 procent weg eens de bak warm staat.

Ik probeer geen excuses te zoeken voor die bak te kopen hoor, ik wil enkel zoveel mogelijk info voor we naar daden overgaan, 1 eventuele miskoop is genoeg.

Guardian-X-
28 september 2010, 00:19
En dogleg is daarom gene dogbox zeker? Kan er nie direct veel van vinden maar ne (PPG) dogbox kunt ge relatief makkelijk schakelen. http://www.youtube.co/watch?v=n_1jO64tuQA maar vermoed dat er een groot verschil zit in dogleg en dogbox.

Maar wat wat maakt die "dogleg" zo speciaal buiten dan de vitessen anders zitten?
R 2 4
1 3 5

ComputerVISTA
28 september 2010, 00:25
Voor op circuit heb je je eerste versnelling nooit nodig, dus waarom zou je je eerste samen met 2, 3 en 4 in een H patroon willen terwijl de 5de in de "dogleg" zit? Daarom zit het omgekeerd. De eerste zit onderaan (zoals de 5de normaal bovenaan zit) en de rest zit in een H patroon, die dat je het meest nodig hebt. Dat is de reden. En die getrag bakken kunnen enorm veel pk's aan, het dubbele van wat ze standaard te verduren kregen in de E30 M3 en 190E 16v. (identiek dezelfde bakken)

Jack-in-the-box
28 september 2010, 00:33
Zou je eventueel van plan zijn om wat motortuning à-la-Rocketeer te doen?

ComputerVISTA
28 september 2010, 00:39
Ik moet door de keuring geraken, allez... de auto :p

Als ik zeg dat de M103 3.0 identiek is van buiten gezien aan de M103 2.6 (origineel aja want hij noemt ook 190E 2.6) en dat het een auto van 1991 is en dus geen katalysator nodig heeft weet je genoeg zeker?

ComputerVISTA
28 september 2010, 12:17
Bon, ik heb nu al van een paar mensen de raad gekregen om toch maar mijn diff te laten aanpassen indien mogelijk, als de V-bak nog goed is tenminste.

Tenslotte is dit een V-bak met ratio's speciaal voor de 2.6 en naar't schijnt bijna even sterk als de getrag dogleg.

Dus wat we gaan proberen is van het 3.07 sper diff en het 3.92 open diff 1 3.92 sper diff te maken.

EagleEye
28 september 2010, 15:24
Amai, op een paar weken tijd is VISTA opeens pro-automechanieker geworden! :p

BlueSkyraider
28 september 2010, 15:27
Amai, op een paar weken tijd is VISTA opeens pro-automechanieker geworden! :p

en of! Al die techtalk die hij de laatste weken uitkraamt gaat vaak m'n petje te boven! :help:

Zondag ga ik ook nog es sleutelen. Injectiesysteem van de Porsche nazien + het blok van de Rover opengooien.
Afhankelijk van de staat van het blok ga ik beslissen of ik de Rover verder restaureer of em verkoop (al dan niet in onderdelen)

Gizmo_1987
28 september 2010, 18:39
Ging er daar geen 3.0 inkomen ipv die standaard 2.6 :unsure:

ComputerVISTA
28 september 2010, 22:43
Als ge wa tussen de lijnen kunt lezen :p

ComputerVISTA
28 september 2010, 22:47
Tijd voor sleutelsfeerpics :D

http://i275.photobucket.com/albums/jj300/Malaise318is/Mercedes/IMG_7257b.jpg

http://i275.photobucket.com/albums/jj300/Malaise318is/Mercedes/IMG_7263b.jpg

http://i275.photobucket.com/albums/jj300/Malaise318is/Mercedes/IMG_7231b.jpg

http://i275.photobucket.com/albums/jj300/Malaise318is/Mercedes/IMG_7267b.jpg

http://i275.photobucket.com/albums/jj300/Malaise318is/Mercedes/IMG_7239b.jpg

http://i275.photobucket.com/albums/jj300/Malaise318is/Mercedes/IMG_7240b.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj300/Malaise318is/Mercedes/IMG_7229b.jpg

Mr. SLASH
28 september 2010, 22:56
leuke foto's , ziet er een toffe werkplaats uit , die salontafel alleen al :D

skully25
28 september 2010, 23:15

zeg wel, zo'n zee van ruimte voor in te werken kan ik alleen maar van dromen.

ik heb welgeteld 4 m^2 plaats en daar staat de moto al in :unsure:

TIIMM
28 september 2010, 23:17
Schoon projectje vista ;)

Guardian-X-
28 september 2010, 23:19

2nd :)

ComputerVISTA
29 september 2010, 17:33
Schoon projectje vista ;)

Dank u zeer!

Hopelijk geraakt het ook af :)

Brecht
29 september 2010, 19:07
hoe hebde da dan eigenlijk opgelost met die rail van de bestuurderszetel die ik afgescheven heb?

Garmir
29 september 2010, 22:35
Matthias plays the lucht-amortisseur ^^

ComputerVISTA
30 september 2010, 08:30
hoe hebde da dan eigenlijk opgelost met die rail van de bestuurderszetel die ik afgescheven heb?

Nog niet opgelost, laatste van m'n zorgen atm :p

ComputerVISTA
1 oktober 2010, 12:32
70 euro voor de rooster te herspuiten in carosseriekleur inclusief alles dat er in en om zit.

ComputerVISTA
2 oktober 2010, 00:42
Staby stang voor steekt weer:

http://img268.imageshack.us/img268/5760/01102010240.jpg

En dan het leuke nieuws van de avond, de 2 diffen die ik kocht binnenin...

http://img831.imageshack.us/img831/7295/01102010265.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/9711/01102010266.jpg

http://img684.imageshack.us/img684/1240/01102010268.jpg

http://img843.imageshack.us/img843/5447/01102010269.jpg

http://img716.imageshack.us/img716/5710/01102010270.jpg

http://img59.imageshack.us/img59/9601/01102010271.jpg

Ik ben geen expert op het vlak van differentiëlen maar de woorden: Fuck, shit, zak, in't, gezet, *Grrrrr*, kloten en naar kwamen me toch redelijk op.

Gizmo_1987
2 oktober 2010, 00:53
Vastlassen, dan heb je 100% sper en kun je pas echt schuingaan met die bompabak :unsure:

ComputerVISTA
2 oktober 2010, 00:54
Niet meer nodig, dat ene zit muurvast.

Morgen eens met die verkoper bellen, heb wel niks op papier maar met wat geluk... 't Gaat hem toch over 500 lappen hé.

TIIMM
2 oktober 2010, 00:56
Ken daar niet veel van, maar wa scheelt eraan?

ComputerVISTA
2 oktober 2010, 00:58
Beiden diffen zijn binnenin compleet geruïneerd. Assen staan krom, tanden zijn stuk of er gewoon afgerukt en tandwielen die compleet vastgeperst zijn.

citrofenwick
2 oktober 2010, 03:43
shit, da ziet er echt nie goed uit :s Mja, ga gewoon terug met dat diff en misschien wist hij het niet en geeft hij u gewoon uw geld terug...

wrs warmloper door te weinig olie ofzo

Dastardly
2 oktober 2010, 11:53
spijtig van de diffen.

maar de rest ziet er toch ferm sjiek uit. workshop mag er ook wezen :applause:

timdeb
2 oktober 2010, 12:08
Ik vind het schandalig dat de man dit verkocht heeft, een differentieel van 500 euro wordt toch eerst bekeken voor het wordt verkocht. Het zou mij niet verbazen moest de man dit met voorbedachte rade hebben gedaan, maar laat dat je niet afschrikken. Ik hoop voor jou dat je je geld terugkrijgt.

ComputerVISTA
2 oktober 2010, 12:43
Ik hoop het ook, maar 't is ook mijn fout dak het nie beter heb gecontrolleerd hoor...

ComputerVISTA
2 oktober 2010, 12:52
@ Brechen, ken je deze bout nog? Garmir kreeg hem er uit :p

http://img828.imageshack.us/img828/6928/01102010246.jpg

Kwertie
2 oktober 2010, 13:07
Wow je foto's zijn er echt pakken op vooruit gegaan :o.

ComputerVISTA
2 oktober 2010, 13:10
Nieuwe gsm ^^

Brecht
2 oktober 2010, 13:35
natuurlijk ken ik die fucker nog :angry:
mijne rakanjak was dan ook 20 jaar oud, en nie echt schitterende doppen :p

Foose
2 oktober 2010, 13:48
Leuk projectje, en zalige werkplaats! Zat ook met zoiets in mijne kop (E36 M3 dan wel), maar tzal iets anders worden denk ik.

lammeken
2 oktober 2010, 14:27
Mooi project,en wat een werkplaats :love:

Als ge eens wat werkvolk nodig hebt,pm maar he ;)

Ironpole
2 oktober 2010, 14:36
Ik denk niet dat ge geld voor die diff gaat krijgen hoor. Gekocht op eigen risico, en dat risico is controle op het oog. :)

Soundstorm
2 oktober 2010, 17:15
shit, da ziet er echt nie goed uit :s Mja, ga gewoon terug met dat diff en misschien wist hij het niet en geeft hij u gewoon uw geld terug...

wrs warmloper door te weinig olie ofzo
Aangezien dat ene diff uit elkaar lag, en het andere al was open geweest, vermoed ik wel dat hij er toch iets van zou weten. In dat geval is het wel een zakzetter.

Het is wel normaal dat je het niet kan draaien. Je hebt al een vrij grote hefboom nodig om manueel door die 25% te geraken. En dan moet je de andere 2 assen nog zeer goed kunnen vasthouden ook.

Ziet er wel niet zo goed uit. Maar als ik het zo bekijk, dan spert die op 1 (of 2) van de zonnewielen. Misschien dat heel die reutemeut wel over te bouwen is in uw origineel diff, en dus alles van uw diff gebruiken (ook interne tandwielen).

Wel een hoop geld terug vragen natuurlijk. Maar ergens denk ik wel dat er nog iets van de gebruiken is.

DBK
2 oktober 2010, 17:42
Damn, kben jaloers dat ge zoiets leuk hebt om u met te amuseren :( en dan nog zo'n bangelijke werkplaats :)

ComputerVISTA
3 oktober 2010, 01:10
Daarstraks die mens gebeld en die was wederom zeer vriendelijk aan de telefoon, hij had het vandaag iets te druk (heeft restaurant dus ik dat begrijp ik) en ging maandag een afspraak maken met mij om alles eens te bekijken. We zullen zien zij de blinde...

Eindelijk ook gevonden waar ik moet kijken voor de ratio's en blijkbaar is wat ik kreeg van die mens een 3.07 (2.3-16) en 3.27 (2.5-16). (te vinden op het kroonwiel (grote tandwiel))

Mijn eigen nog perfect functionerende (foto hieronder) is een 3.92

http://img204.imageshack.us/img204/3771/02102010274y.jpg

Asserti
3 oktober 2010, 01:44
jajaja!

Soundstorm
3 oktober 2010, 01:54
Ik zie dat allemaal goed komen!

En anders de gemakkelijkste oplossing. Een copy maken van de 190 van ne kerel in mijn klas. Die heeft een 190 met de laatste versie van de M120-60 motor in :D

Asserti
3 oktober 2010, 01:58
of gelijk m'n oma zou zeggen: so far, so good!

Asserti
3 oktober 2010, 01:59
soundstorm! msn!

ComputerVISTA
3 oktober 2010, 02:03
jajaja!

Niet komen hé, da maakt plekken!

En of het allemaal goed gaat komen... vertraagt allemaal wat door dat gedoe...

Waximize.be
3 oktober 2010, 02:19
Een paard mag je nooit ten belope slaan.

ComputerVISTA
3 oktober 2010, 19:15
Sjah... Nuja, der is nog genoeg ander werk te doen al moet gans dat onderstel der op zit eer ik aan een uitlaat of remmerij kan beginnen denken.

Brecht
3 oktober 2010, 19:27
komt allemaal in orde, ben der zeker van!

Xini
3 oktober 2010, 21:28
Als dieje mens iets of wat fatsoen heeft helpt die u wel verder.. denk ik:unsure:

ComputerVISTA
3 oktober 2010, 21:47
Dat zulklen we zien als hij me op belt en ik naar daar ga hé, wel wat verloren kilometers maar hey, zo zie ik DIMI en men garagist nog eens :D

ComputerVISTA
4 oktober 2010, 17:56
Die vent vandaag uiteraard niet gehoord :sop:

De rooster is binnen voor te spuiten :)

Asserti
5 oktober 2010, 00:02
Khoop voor u dat ie terug belt... Kan evengoed zijn dat je er nu niets meer van gaat horen.

ComputerVISTA
5 oktober 2010, 00:19
Ik ga morgen eens terug bellen.

ComputerVISTA
5 oktober 2010, 11:56
En hij belde net zelf :p

Heeft zich geexcuseerd dattem gisteren niet kon bellen en is de stukken aan't zoeken, zal me weer bellen als hij de stukken allemaal heeft of jah... als ik de spullen kan terug brengen.

ComputerVISTA
5 oktober 2010, 21:39
4.5 euro voor 4 vijsjes om de achterste anti rollbar vast te zetten.

w3bb3r
6 oktober 2010, 18:14
vista, waart gy da nie da niets wist over iets zelf doen aan je auto?

anders chapeau :p

Robust²
6 oktober 2010, 18:25
Nog maar eens een mooi voorbeeld dat autotechniek echt geen zwarte magie is ofzo, en dat de beste manier om het te leren, gewoon doen is ;)

ComputerVISTA
6 oktober 2010, 19:29
Ben toch wel een klein beetje fier op mezelf, maar heb veel te danken aan anderen, zie eerste post :)

Garmir
7 oktober 2010, 22:56
Zoek de 1.251.816 verschillen

http://i118.photobucket.com/albums/o83/Garm1r/9%20Lives/be02aef8.jpg

http://i118.photobucket.com/albums/o83/Garm1r/9%20Lives/abc12a37.jpg

JetSetRadio
7 oktober 2010, 23:06
Fack, die 750 is een beest! Zeker als je even nagaat dat die riante motorruimte onder de capeau zo goed als compleet vol zit :D

ComputerVISTA
7 oktober 2010, 23:25
Da kleur van die auto is gewoonweg geweldig :love:

Rooster was klaar bij de spuiter en ik zou zeggen, 70 euro well spent :p

http://img59.imageshack.us/img59/584/07102010312.jpg

http://img684.imageshack.us/img684/9033/07102010294.jpg

http://img820.imageshack.us/img820/7346/07102010290.jpg

http://img714.imageshack.us/img714/9229/07102010285.jpg

Waximize.be
8 oktober 2010, 00:10
Ofwel ligt het aan de lichtinval, ma kheb den indruk dat er een groot kleurverschil in zit.
Again 70 euro down the drain. :unsure:

Robust²
8 oktober 2010, 07:10
Ziet er imo gewoon hetzelfde kleur uit hoor? :p

ComputerVISTA
8 oktober 2010, 07:58
Dat is het ook. Motorkap is wel vrij dof.

Brecht
8 oktober 2010, 15:48
kheb van horen zeggen da ge om vista makkelijk op zin paardd te krijgen em moet laten jaegermeister drinken :unsure:

Gizmo_1987
8 oktober 2010, 16:25
Die Mercedes is niets meer waard want de ster is eraf :unsure: