PDA

Volledige versie bekijken : Software hdd formateren, partitie weg?

ouarachi
16 september 2010, 19:51
hey iedereen,

ik heb mijn 1.5 tb een partitie van gemaakt. nu wil ik die formateren (niet de partities maar de hdd waarmee ik partitie heb gemaakt) als ik die formateer zou die andere partitie die ik heb aangemaakt voor mijn dada's blijven, of gaan die ook weg? (of gaat de gemaakte partitie ook weg)

mvg

Exit
16 september 2010, 19:55
??? niet een partitie maar de hdd waarmee je partitie hebt gemaakt?

wilt ge nu de hdd of 1 partitie formateren??
elke partitie wordt gezien als een hdd, dus 1 partitie formateren blijven de andere ongemoeid.
de volledige hdd kan je niet formateren zonder eerst alle partities zelf te verwijderen

Easyrider
16 september 2010, 19:56
als je je gehele HDD formatteert is idd alles op die HDD weg, dus elke partitie. Je kan ook aparte partities formatteren en de rest die kan je dan gewoon behouden

ouarachi
16 september 2010, 21:07
nee zie ik zal he proberen zo goed mogelijk uitelegen. ik heb een hd van 1.5 tb ik heb daar een partitie gemaakt voor mijn data's, gisteren avond, is mijn pc gekracht, en heb alles gedaan om die te herstellen niks werkte ik kreeg telkens een blue screann met dump file enz.. ok dan heb ik windows ginstalleerd op mijn ssd hdd. dus windows zit nu op mijn ssd hd, en mijn 1.5tb had ik windows daar geinstalleerd ervoor voor die crach, maar toen ik windows heb geinsalleerd op die 1.5tb had ik nog geen partitie gemaakt. dus ik heb er een gemaakt. maar pc is gekracht en als ik pc herstart zie ik twee windows 7 de ene werkt de andere niet. en op die hd van 1.5tb zit nog windows files enz, en ik wil die weg zonder dat ik de gemaakte partitie die ik heb aangemaakt voor mijn datats kwijt te geraken. snapen t jullie?

Easyrider
16 september 2010, 21:14
het beste wat je kan doen is die data op een externe hdd, usb stick of dvd/cd even kopiëren om dan je 1.5TB HDD volledig te kunnen formateren om geen fouten te hebben. Daarna alles van je data terug op die 1.5 TB HDD zetten. Maar ik zou toch eerst een paar partities maken voor je dit terug zet. Zo moet je niet telkens de gehele hdd formateren als er iets fout loopt.

ouarachi
16 september 2010, 21:19
probleem is het is 466gb, ik heb wel twee usb sticks van 16gb maar daar ben ik dan niks mee, kan ik bv gewoon alles wissen wat op die hdd zit? inplaats van te formateren?

Easyrider
16 september 2010, 21:22
dat denk ik niet, volgens mij gaan er altijd bestanden in je register blijven staan en verborgen bestanden ook. het beste is een clean format voor het minste problemen achteraf. misschien eens gaan zien voor een externe hdd van 500 gb, kost niet veel meer tegenwoordig en zo ben je snel van alle problemen af, en heb je altijd een goeie backuptool.

ouarachi
16 september 2010, 21:28
dat denk ik niet, volgens mij gaan er altijd bestanden in je register blijven staan en verborgen bestanden ook. het beste is een clean format voor het minste problemen achteraf. misschien eens gaan zien voor een externe hdd van 500 gb, kost niet veel meer tegenwoordig en zo ben je snel van alle problemen af, en heb je altijd een goeie backuptool.

ok wat ik dan nie snap, is ik heb juist op rechtermuisklik geklikt op de d: als ik op forateren klik dan zie ik 700gb en geen 1.5 dus die zal mijn partitie niet deleiten?

ouarachi
16 september 2010, 21:31
mss snapen jullie mij niet. ik heb mij 1.5tb gesplits in twee dus ik heb d en e van die 1.5tb en der is c 60gb ssd, nu wil ik die d: formateren en die e: waar datats zitten laten.

mss is er nu wat duidelijkheid?

Easyrider
16 september 2010, 21:33
en je bent zeker dat op die d je oude windows staat en niet op je e?

ouarachi
16 september 2010, 21:45
en je bent zeker dat op die d je oude windows staat en niet op je e?

zie ik zal het nu ff cheken e want jij bezorgd mij angst :lol: nee op e staat mijn data"s mijn windows staat op c (windows die ik nu gebruikt e c van mijn andere hdd ssd) en als ik ook e rechtermuisklik doe en op formateren klik dan zie ik alleen de groote van die schijf niet 1.5tb

ouarachi
16 september 2010, 22:07
?

Exit
16 september 2010, 22:10
de windows die start kan je niet wissen.

neen, gij snapt het niet geheel
als ge dus 1 partitie kiest (die 700) dan zal je dus enkel die 700mb wissen
de volledige hdd formateren kan ENKEL als je eerst ZELF de partities wist en dan formateerd
dus NEEN die zal die 2de partitie niet wissen.

neen, je zal dus nergens (dan in schijfbeheer) die 1.5TB tegen komen omdat een partitie als hdd gezien wordt
ook hd test progs (hdd tune), smart status progs zullen die 1.5TB in zijn geheel weergeven

ouarachi
16 september 2010, 22:32
de windows die start kan je niet wissen.

neen, gij snapt het niet geheel
als ge dus 1 partitie kiest (die 700) dan zal je dus enkel die 700mb wissen
de volledige hdd formateren kan ENKEL als je eerst ZELF de partities wist en dan formateerd
dus NEEN die zal die 2de partitie niet wissen.

neen, je zal dus nergens (dan in schijfbeheer) die 1.5TB tegen komen omdat een partitie als hdd gezien wordt
ook hd test progs (hdd tune), smart status progs zullen die 1.5TB in zijn geheel weergeven
je bedoelt als ik die aangemaakte partitie terug zet? dus die e: van 600gb terug naar d:700gb want ik ben ff niet mee ik versta niet wat je bedoelt met ZELF de partiies wist?

Venometal
16 september 2010, 22:38
D > rechterklik > formatteren :)

voila.

ouarachi
16 september 2010, 23:01
D > rechterklik > formatteren :)

voila.

ik speel altijd met een joker dus, ik was ook gaan vragen in een andere forum, en daar zeggen ze nee dat ik het niet mag formateren?? ja wie heeft er gelijk nu?

ik al de link geven van de forum (http://forums.zita.be/hardware/160991-hdd-formateren-partitie-weg.html#post2325517)

mijn logica zeg ook ja formateren der zal niks met e gebeuren, maar er zijn heel belangrijke datats die ik zeker niet kwijd wil.

Venometal
16 september 2010, 23:32
ik speel altijd met een joker dus, ik was ook gaan vragen in een andere forum, en daar zeggen ze nee dat ik het niet mag formateren?? ja wie heeft er gelijk nu?

ik al de link geven van de forum (http://forums.zita.be/hardware/160991-hdd-formateren-partitie-weg.html#post2325517)

mijn logica zeg ook ja formateren der zal niks met e gebeuren, maar er zijn heel belangrijke datats die ik zeker niet kwijd wil.

"Een partitie kan je niet formatteren."

Zegt al genoeg dat die kerel een complete noob is imo.

Je kan dat dus ZEKER wel. doe maar gerust D formatteren.

Exit
16 september 2010, 23:52
een harde schijf zelf kan je niet formateren (of low level format)
een hdd is pas bruikbaar als er een partitie op staat (1grote of de hele schijf dus; of meerdere partities)
die partitie kan je formateren zonder dat een andere partitie er last van heeft.
als je in het begin die partitie hebt gemaakt dan heb je ze ook moeten formateren (gaat autom) om deze te kunnen gebuiken.

ouarachi
17 september 2010, 00:14
"Een partitie kan je niet formatteren."

Zegt al genoeg dat die kerel een complete noob is imo.

Je kan dat dus ZEKER wel. doe maar gerust D formatteren.

je hebt gelijk het zijn complete noob ik heb d geformateerd, en mijn e is nog intact geen data verloren enz.. voortaan kom ik hier voor hulp en ook daar. der zijn wel die ook kennis hebben van hardware en software

thx iedereen voor jullie hulp, en ook thx exit

slaapwel iedereen

Venometal
17 september 2010, 12:58
je hebt gelijk het zijn complete noob ik heb d geformateerd, en mijn e is nog intact geen data verloren enz.. voortaan kom ik hier voor hulp en ook daar. der zijn wel die ook kennis hebben van hardware en software

thx iedereen voor jullie hulp, en ook thx exit

slaapwel iedereen

Wat gaje nu doen? je E: uitbreiden naar ~1,5TB of?...

ouarachi
17 september 2010, 16:37
Wat gaje nu doen? je E: uitbreiden naar ~1,5TB of?...

ik zal orde maken, en nog een partitie aanmaken kheb beetje geknoeit. op e sta datas, spellekes wat films en series en spelekes die ik ook daar op e heb geinstalleerd. ik zal nu dan d voor mijn games en films te bewaren, en op e alles daar installeren. probleem nu is ik heb windows op mijn ssd van 60gb en daar ook mijn dirvers ginestalleerd, en die updates gaan automatisch op c: ssd of kun je die updates ergens anders instaleren? want het gaat automatisch toch op c:?. ik zal dan ook een nieuwe partitie aanmaken, voor een backup, moest mijn windwos crachen en niet meer kunnen repareren, dus die spellekes enz films, enz.. want die cd's van spellekes en mijn films zitten vol crassen. hoe zou ik volgens u orde maken zodat ik direckt, alles kan vinden zonder zoekfunctie?

Exit
17 september 2010, 19:58
update van windows en programma's moeten uiteraard naar de map daarvan, dus waar het geinstalleerd staat.

als uw windows cracht dan is het dus enkel windows die 'om zeep is', niet de andere partitie of schijven.
ook windows schijf is zelf intact, enkel windows zelf die dan mogelijks niet start.

Cranberry
17 september 2010, 20:35

:')

Elke thread van u is zowat hetzelfde, onverstaanbaar en doorspekt met schizofrenie. Er wordt u goede raad gegeven door mensen die er overduidelijk véél meer van kennen dan u, en ja, ge moet op een forum alles met een korreltje zout nemen, maar ook niet met een vrachtwagen zout hè.

Als er u hier iets verteld wordt, luister, als ge niet akkoord gaat, staaf uw mening met argumenten, als ge er niks van kent, zwijg dan of blijf op zita.

Venometal
18 september 2010, 00:03

Elke thread van u is zowat hetzelfde, onverstaanbaar en doorspekt met schizofrenie. Er wordt u goede raad gegeven door mensen die er overduidelijk véél meer van kennen dan u, en ja, ge moet op een forum alles met een korreltje zout nemen, maar ook niet met een vrachtwagen zout hè.

Als er u hier iets verteld wordt, luister, als ge niet akkoord gaat, staaf uw mening met argumenten, als ge er niks van kent, zwijg dan of blijf op zita.

:rofl:

ouarachi
18 september 2010, 15:34

als ik niet verstaanbaar was, wrm hebben ze mij dan kunnen helpen, en is mijn probleem opgelost? door exit en een anderen forumleden? lees je mss niet goed? het is opgelost, wat zit jij dan hier nog te komen zagen, en of topic te gaan? en mij komen zeggen, blijf bij zita? als je mij niet graag hebt, reageer aub niet op mijn tread/topic. en zoals gezegd HET IS OPGELOST. dus ga bij iemand anders zagen aub, inplaats mij hier proberen zwart te maken.

nog een fijne wekend

ps: als ik van u was, en laten merken dat je iets van pc afweet, neem een voorbeeld van exit. die perssoon is zeer welkom in elke forum omdat hij moeite doet, om mensen te helpen, en zijn hulp is ook helpvol.

ouarachi
18 september 2010, 16:10
ik wee niet of ik een nieuwe topic moet starten of gewoon hier verder gaan. ik zal dan maar hier verder gaan, aangezien het een beetje gelinkt is aan mijn probleem hier dat opgelost is.

het gaat om het volgende

ik heb windows 7 geinstalleerd op mijn ssd hdd van 60gb. mijn windows 7 stond eerst op mijn andere schijf western digital 1.5tb, na een crach, en kon windows niet meer repareren, heb ik dus mijn windows 7 geinstalleerd op mijn ssd hdd. nu als ik mijn c: open dus de ssd, dan zie ik twee mappen windows old (lege map) en windows.old.ooo, er staan nog dingens in het zijn de volgende mappen die erin staan:

1 gebruikers
2 PerfLogs
3 Program Files
4 Windows

totaal groote 19gb

nu is de vraag mag die map gewist worden?

mvg

ouarachi
18 september 2010, 17:03
ik heb die windows old gewist via schijfopruiming, en terug herstart en mijn windows werkt nog. ik heb daarvoor ff gegoold en stond op site's dat het weg mag indien je ze niet meer wilt gebruiken wat er in die map staat