PDA

Volledige versie bekijken : weggelopen hond traceren?

jerke007
14 augustus 2010, 10:18
hallo,
ik heb een vraagje,
ik heb een hond, hij is gechipt.
maar bestaat er ook een soort chip dat men de hond direct kan traceren als hij weggelopen is?

vb: dat je met pc je hond kan terugvinden of via de veearts of politie?

dankje.

makila
14 augustus 2010, 10:20
1. Bel naar de veearts en vraag het
2. Bel naar de politie en vraag het

jerke007
14 augustus 2010, 10:22
1. Bel naar de veearts en vraag het
2. Bel naar de politie en vraag het

maar er kan hier iemand het ook weten

TrsH
14 augustus 2010, 10:23
nen iPhone rond zijn nek binden en dan kunde die iPhone traceren.

of gewoon maken dat uw hond nie kan weglopen?
begrijp totaal nie hoe mensen hun hond kunnen verliezen...

Nickjeuh
14 augustus 2010, 10:27
Als het bestaat zal het wel redelijk duur zijn. Ik zie niet echt in waarom je niet gewoon tevreden bent met de normale chip.
Bang dat degene die je hond vindt hem gewoon zal houden dan? :p

snake880
14 augustus 2010, 10:37
Pet tracker - Hond kwijt zoeksysteem | GPS Webshop (http://www.gpswebshop.nl/gps-gadgets/pet-tracker---hond-kwijt-zoeksysteem.html)
325 euro dus

EagleEye
14 augustus 2010, 10:42
begrijp totaal nie hoe mensen hun hond kunnen verliezen...Honden zijn slimmer dan ge denkt ze ;) als ze echt willen, kunnen die overal buiten geraken... Tenzij ge in een appartement woont natuurlijk. En uwen hond 24/7 vastbinden aan een boom is ook niet echt goed voor het welzijn van dat beestje. :)

Vorda
14 augustus 2010, 10:48
Honden zijn slimmer dan ge denkt ze ;) als ze echt willen, kunnen die overal buiten geraken... Tenzij ge in een appartement woont natuurlijk. En uwen hond 24/7 vastbinden aan een boom is ook niet echt goed voor het welzijn van dat beestje. :)

Hoe slim ze ook mogen zijn, ik wil een hond wel eens een hoge ruit of deur die op slot is zien open doen.

SeriousFace
14 augustus 2010, 10:51
Hoe slim ze ook mogen zijn, ik wil een hond wel eens een hoge ruit of deur die op slot is zien open doen.

Als ze in de tuin zitten is er altijd wel een ontsnappingsmogelijkheid. Onder het hek, een gat graven eronder, erover springen als het niet te hoog is, poortje vergeten toe te doen, enz..

EagleEye
14 augustus 2010, 11:05
Hoe slim ze ook mogen zijn, ik wil een hond wel eens een hoge ruit of deur die op slot is zien open doen.Ik heb het over honden die buiten zitten he. Als ik ze in de kelder opsluit, geraken ze natuurlijk ook niet op straat.

Greenie
14 augustus 2010, 11:06

Als ge naar the dogwhisperer gekeken hebt over de vluchtende hond, dan zoude dat niet zeggen :D

OT: niet nodig. Als je hond al wegloopt dan scant de politie gewoon de chip en komen ze hem terug brengen.
Maar normaal heeft uw hond geen neigingen voor vluchtpogingen als je er genoeg mee gaat wandelen. (1u minstens per dag)

Tenzij het een zeer zeldzaam/duur ras is en je eerder schrik hebt voor dieven.

bhaalspawn
14 augustus 2010, 11:28
Maar normaal heeft uw hond geen neigingen voor vluchtpogingen als je er genoeg mee gaat wandelen. (1u minstens per dag).

Tenzij er een teef in straat loops is :p

Greenie
14 augustus 2010, 12:09
Maar dan zijde ook wel blij als em wegloopt, anders staat het daar een hele tijd te janken :D

gravedigger101
14 augustus 2010, 12:12
kan niet.
beste oplossing is om aan zoveel mogelijk mensen dat te laten weten (vooral in jouw straat dus), alsook aan de plaatselijke veeartsen en politie.
evt. zo'n blaadjes ophangen met foto e.d.

voor de rest versta ik ook niet echt hoe je je hond kan kwijtspelen, tenzij het idd een loopse teef is

Block
15 augustus 2010, 09:01
Vroeger toch ook eens gehad met een mechelse scheper, stond toen idd loops. Was door de ruit van de stal gesprongen.

deathsythe
15 augustus 2010, 09:59
nen iPhone rond zijn nek binden en dan kunde die iPhone traceren.

begrijp totaal nie hoe mensen hun hond kunnen verliezen...

wij hebben een duitse herder gehad dat 1 keer over een hekken van ~2,5 meter geklommen was.
veel kan je daar niet aan doen.

Oij
15 augustus 2010, 10:14
HLN Bizar - Satelliet volgt hond van Poetin (455630) (http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/455630/2008/10/17/Satelliet-volgt-hond-van-Poetin.dhtml)

Het kan dus...:unsure: