PDA

Volledige versie bekijken : Leren boeren

koebeest
12 augustus 2010, 00:02
Om te beginnen wil ik al zeggen dat de titel en de verdere inhoud van mijn post misschien redelijk epic mogen lijken maar ik bedoel het serieus.

Ik heb sinds kindsbeen af nooit echt kunnen boeren. Als ik cola , spuitwater of bier drink, slaag ik er niet in om te boeren. Ik maak dan wel zo'n raar geluid (lucht dat naar bovenkomt , traag) maar niets dat lijkt op een boergeluid.

Nu kunnen jullie zich misschien afvragen waarom in godsnaam ik dat zou willen leren. Wel, er is niets zo irritant als enkele cola's drinken en dan een uur lang vreemde , trage geluidjes maken precies of je hebt een kleine dinosaurus ingeslikt. Verder is het ook niet erg prettig dat je op een gegeven moment last krijgt van uw maag als je enkele pinten gedronken hebt door een opgeblazen gevoel ter hoogte van mijn maag. IK weet dan dat een boer zo goed zou kunnen doen maar ik weet dus niet hoe.

Soms verwerk ik dat koolzurgas precies wel op een deftige manier want dan krijg ik dat opgeblazen gevoel niet. Nuja, google bracht geen raad. Ik kwam op sites terecht waar ik kan leren hoe ik tomaten moet kweken of erwten moet zaaien maar dus niks over boeren zoals wij het kennen.

(Onlangs heb ik geleerd hoe je bellen kan blazen met kauwgom , nog zoiets nutteloos en toch leuk om te kunnen :p)

sir oinksalot
12 augustus 2010, 00:06
teleurstellende titel, ik had agrarische taferelen verwacht :sad:

Furiez
12 augustus 2010, 00:10
Mond open en kracht zetten. Voilà, u bent geslaagd.

Ironpole
12 augustus 2010, 00:15
teleurstellende titel, ik had agrarische taferelen verwacht :sad:

Ik had hem alles kunnen vertellen over het bewerken en benuttigen van grond akkerdjie! Maar nee, meneer wil kunnen 'boeren'. :lol:

koebeest
12 augustus 2010, 00:23
Mond open en kracht zetten. Voilà, u bent geslaagd.

Grapjas, waar kracht zetten? Is het te vergelijken met een andere handeling? Moet je iets opspannen, iets ontspannen, ... .

Roald
12 augustus 2010, 00:26
Hmm, normaal kunt ge dat ook lichtjes als ge uitademt (ik toch ^^). Moeilijk te beschrijven, maar ik merk dat ik dan precies m'n adamsappel naar voor/omhoog duw en dat de spieren over mijn keel opspannen. Hopelijk helpt dit :p

Skyscraper
12 augustus 2010, 00:29
Grapjas, waar kracht zetten? Is het te vergelijken met een andere handeling? Moet je iets opspannen, iets ontspannen, ... .

Middenrif / bovenste buikspieren.

Lospeed
12 augustus 2010, 00:38
koebeest + "leren boeren" en dan draait het uiteindelijk uit op iemand die vuile maniere wil lere :sad:

Furiez
12 augustus 2010, 00:38

Gohja, als ik het doe dan span ik mijn buikspieren op. Kdenk dat het toch wat overeenkomt met kotsen?

MrKend54l
12 augustus 2010, 00:45
Gewoon een soort geeuwen en kracht zetten.
Of is op je rugje laten kloppen door je mama.

M_K_
12 augustus 2010, 00:58
mond toe doen en je tanden op elkaar houden en zo "druk" zetten, werkt bij mij altijd als er een boer vast zit, maar meestal komen ze gewoon vanzelf

UrbanusVanAnus
12 augustus 2010, 01:07
probeer anders niet uit te ademen, maar dezelfde actie als bij overgeven
zo druk zetten op je keel

hm nja, gewoon een boer laten :p

Iemand
12 augustus 2010, 01:12
Hahaha,

Ik heb net hetzelfde probleem. ale, probleem. Best wel geniaal om een halve dino in uw maag te hebben :D

koebeest
12 augustus 2010, 01:21
Ok, ondertussen slaag ik erin om wanneer ik het echt wil een boer te laten in mijn keel. Deze maakt dus een licht geluid dat volgens mij enkel ik kan horen. Soms laat ik eens spontaan een echte boer (oncontroleerbaar) en die zijn dan veel luider en komen precies echt "in" mijn mond. Hoe doe je die dan?

DaddyAndMommy
12 augustus 2010, 01:29
Geweldig! Een topic rond boeren!

Soms kan ik dat ook hebben dat ik een boer moet laten, maar dat er niet genoeg 'kracht' achter zit, waardoor je zo'n rare geluiden in je maag hebt. Een trucje dat ik dan altijd doe is eens goed inademen en dan die lucht proberen 'inslikken'. Het klinkt vrij raar en het is nogal omslachtig om uit te leggen, maar telkens wanneer ik dat doe kan ik een perfecte boer laten.

Wat hij zegt.
Je zet je mond open, ademt diep in en je slikt als het ware de lucht in zodat het blijft steken in je keel of toch daar ergens :p. Daarna zet je druk in je keel zodat de lucht snel kan ontsnappen waardoor die boer onstaat. Nooit echt moeten leren eigenlijk, al van kinds af aan een echt boerken eh :D

sneax
12 augustus 2010, 09:02
Ik kon dat vroeger ook niet (pas op mijn 15e ofzo dat het opeens 'ging') en das inderdaad ambetant. Ne goeien diepen boer kan zo bevredigend zijn en da geluid ... ge hoort echt dat da van diep komt das fantastisch!

Zeker als ge dan de curryworst van een paar uur tervoren nog ff moogt weerproeven :D

deathsythe
12 augustus 2010, 09:28
boeren op commando - epic win bij the ladies

:unsure:

Belgianbonzai
12 augustus 2010, 09:37
Wat zegt de familie van je vriendin hiervan :)

MrKend54l
12 augustus 2010, 09:56
De ultieme boeren handleiding!!!!!!
Boeren komt spontaan, het forceren heeft een averechts effect :P

gravedigger101
12 augustus 2010, 10:33
probeer anders eerst te leren boeren zonder koolzuurgas (is makkelijk om het te 'oefenen' :p)

knijp als het ware je keel een beetje toe met je keelspieren (iets in de zin van valsalva manoevre), probeer dan in te ademen. Dat zou dus moeilijker moeten gaan dan normaal aangezien je je keel aan het dichtknijpen bent.
Als het goed gaat ga je nu lucht opzuigen met een raar geluid erbij (lucht door dichtgeknepen slokdarm aangezien je je larynx dichtknijpt.

als je nu, terwijl je nog steeds je keel 'dichtknijpt' druk uitoefent met je buikspieren/middenrif kan je als het goed gaat een boer laten.

met cola of whatever is dat hetzelfde principe behalve dat je die lucht niet moet inademen.

koebeest
12 augustus 2010, 11:05
Ik zou zelfs niet weten hoe ik mijn keelspieren kan opspannen :')

Destiser
12 augustus 2010, 11:07
mss ff offtopic maar euh, is (al dan niet opzettelijk) boeren ongezond? Ons moeke zegt da toch altijd maar kwn ofdat da wel waar is zenne, 'k bedoel, wa kan er ongezond zijn aan boeren? Volgens mij ist weer zo'n vrouwelijk hypocriet trekje: baby's boeren, volwassen 'deftige' mensen niet.

maar bon, wie weet heeft iemand hier wel een wetenschappelijke uitleg over?

Spandi
12 augustus 2010, 11:30
Ik denk dat een boer inhouden net ongezonder is :p

dibardi
12 augustus 2010, 12:04
Uw mama en papa hebben u nooit leren boren ofwa!

Normaal moet je als je kindje gedronken heeft op het rug zachtjes kloppen en dan laten die soms een boertje :D
Jij hebt dat dus duidelijk nooit gedaan.

Zelf ik heb ik dat soms als ik de cola drink van den Aldi, ik denk dat daar teweinig gas in zit...

dibardi
12 augustus 2010, 12:04
Ik denk dat een boer inhouden net ongezonder is :p

Jep, als je al je boeren inhoud ontplof je :D

Ma serieus: Boeren inhouden is NIET gezond!

dibardi
12 augustus 2010, 12:06
Ik zou zelfs niet weten hoe ik mijn keelspieren kan opspannen :')

Toch tegen je gehemelte, buik opspannen en de lucht naar boven duwen, maar aangezien uw tong tegen uw gehemelte plakt kan er geen lucht naar buiten /D

JuNkY
12 augustus 2010, 12:08
Ik zou het omschrijven als de lucht uit uw maag zuigen/duwen.

Beste manier om da te leren is door te oefenen.

Een beetje proberen lucht in uw maag te krijgen door uw mond open te houden en uw middenrif op te spannnen/in te trekken terwijl ge langzaam lucht inademt. De exacte spieren ken ik nie bij naam maar ik zou zegge de bovenste buikspieren onder de ribben. Ge weet vrij snel of ge goed bezig zijt omdat ge een beetje een gevulde maag krijgt met het "opgeblazen" gevoel. Nog beter is eigelijk dit proberen maar dan terwijl je de hik hebt.

Ik zou eerst proberen uw maag onder controle te krijgen dan gaat ge altijd kunnen boeren als het der uit moet :).

Greetz

chromeplus
12 augustus 2010, 12:24
ik woon op den 2de verdiep en mijn ma zegt da ze mij hoort boere as ze op straat loopt. (natuurlijk met behulp van een blikske pepsi)
ge hebt het of ge hebt het nie.

mss ff offtopic maar euh, is (al dan niet opzettelijk) boeren ongezond? Ons moeke zegt da toch altijd maar kwn ofdat da wel waar is zenne, 'k bedoel, wa kan er ongezond zijn aan boeren? Volgens mij ist weer zo'n vrouwelijk hypocriet trekje: baby's boeren, volwassen 'deftige' mensen niet.

ge kunt daar een slokdarmontsteking van krijge bij overmatig boere.

X-travaganza
12 augustus 2010, 12:29
Wat hij zegt.
Je zet je mond open, ademt diep in en je slikt als het ware de lucht in zodat het blijft steken in je keel of toch daar ergens :p. Daarna zet je druk in je keel zodat de lucht snel kan ontsnappen waardoor die boer onstaat. Nooit echt moeten leren eigenlijk, al van kinds af aan een echt boerken eh :D
that's the way...kan het anders ook nie echt uitleggen en heb het altijd al kunnen doen (soms tot groot ongenoegen van m'n madam ;))

Bontus
12 augustus 2010, 12:52
Krachtiger boeren gaat maar als je lucht inslikt. Ik doe dat als volgt: Buik intrekken, en dan met je keel slikken zodat uw sluis efkes opengaat. Dan voelt ge de lucht binnengaan door de gecreëerde onderdruk.

Vuilste boeren:
- Worstenbroodje
- Mexicano

Zibro
12 augustus 2010, 12:53

uw strottehoofd kan scheuren

:wtf:

On topic: ge moet eens proberen om een hik na te bootsen. Dus echt zo'n korte krachtige inadem en dan afkappen in uw keel. Als het goed is volgt dan een boer :)

Shellshock
12 augustus 2010, 13:09
Doe je mond open, span je keelspieren, probeer ze zowat naar omhoog te trekken. Adem tegelijkertijd kort in zodat je voelt dat er precies iets in je keel is geschoten. Nu zit er lucht in en kan je een kleine boer laten. Als je vol met koolzuurgas zit moet je dit gewoon een paar keer herhalen en een grote boer zal eruitkomen. :)

Ironpole
12 augustus 2010, 15:05
Doe je mond open, span je keelspieren, probeer ze zowat naar omhoog te trekken. Adem tegelijkertijd kort in zodat je voelt dat er precies iets in je keel is geschoten. Nu zit er lucht in en kan je een kleine boer laten. Als je vol met koolzuurgas zit moet je dit gewoon een paar keer herhalen en een grote boer zal eruitkomen. :)

Dat gevoel dat er iets in uw keel zit geschoten kan ik ook. Maar die boeren zijn dan wel niet massive. Ik kan zo ook een sequentie van boeren laten. :unsure: In uit in uit in uit in uit kots in uit in uit. 's Wel lachen. :)

X-travaganza
12 augustus 2010, 15:16
Volgens mij ist weer zo'n vrouwelijk hypocriet trekje: baby's boeren, volwassen 'deftige' mensen niet.
uhu,als babay zijn ze blij als ge een boerke laat...als ge als volwassene een laat,krijgt ge zo'n blik van "gij neanderthaler" :p

mijn ma zegt da ze mij hoort boere as ze op straat loopt. (natuurlijk met behulp van een blikske pepsi)
same here,niet dat ik er echt trots op ben maar allez :D

De SkeEvN
12 augustus 2010, 15:25
dude gij moet veel scheten laten dan :lol:

probeer eens veel sprite of cola te drinken 2 glazen na elkaar ofzo en dan voel je da wel dat u maag precies opvult me lucht, als je dit hebt ga plat op uw buik liggen en dan komt er ne storm uit uw mond...
bij een expert boermachine als mezelf komt daar een knaller van formaat uit

Men broer zijne kleinen is nog geen maand en laat al échte boeren :p (pufkes zijn nie voor hem )

Gromme
12 augustus 2010, 15:29
Eigenlijk zet je druk op je buik (middenrif) als op een stukje van je keel... :-)

Voila, net een boer gelaten. (na een hik dan nog wel)

Rizla+
12 augustus 2010, 15:56
Als ik 1 boer laat, kan ik er daarna nog ong 10 op commando laten :cool:
Nene, het is precies of je moet een luchtbelletje uit je slokdarm naar je keel laten komen, en dan uitblazen=boer!

boeffel
12 augustus 2010, 16:14
How to Burp on Demand: 3 steps (with video) - wikiHow (http://www.wikihow.com/Burp-on-Demand)

de Waaslandwolf
12 augustus 2010, 17:13
boeren op commando - epic win bij the ladies

:unsure:
Ik moet zeggen, ze kijken toch altijd enorm verbluft als ik "Ali Baba en de veertig rovers" boer. :unsure:

Dizzee
12 augustus 2010, 17:58
Ge sluit u mond en knijpt eventueel u neus dicht, waarna ge inademt.
Ge zout de druk in u keel/luchtpijp moeten voelen toenemen. Waarna ge die druk gewoon naar buiten duwt.

Zo doe ik het toch.
Moet ik het u anders eens komen voortonen dit weekend ofzo, ge woont toch zo'n 50 meter van mij dacht ik. :p

Pekingeend
12 augustus 2010, 18:15
Misschien moeten we een meeting organiseren met liters cola en bier zodat we allen massaal boeren moeten laten. Misschien dat dat stimulerend werkt voor de TS.
Niet?

koebeest
13 augustus 2010, 02:11
Ge sluit u mond en knijpt eventueel u neus dicht, waarna ge inademt.
Ge zout de druk in u keel/luchtpijp moeten voelen toenemen. Waarna ge die druk gewoon naar buiten duwt.

Zo doe ik het toch.
Moet ik het u anders eens komen voortonen dit weekend ofzo, ge woont toch zo'n 50 meter van mij dacht ik. :p

Laat ma zo :') . Hoewel het toch nog steeds niet lukt, naja. :p Blijven proberen zeker? :p

Belgianbonzai
13 augustus 2010, 09:18
boeren werkt ook beter als je veel ajuin of look gegeten hebt en het in de richting van een vrouwelijk persoon doet...

MrKend54l
13 augustus 2010, 11:07
Als ge niet kunt boeren, zijde geene vent!!!!

Bontus
13 augustus 2010, 12:36
Ik ken ook iemand die gewoon niet kan boeren, op geen enkele manier.
Maar die compenseert het wel met scheten.