PDA

Volledige versie bekijken : Tand ontzenuwen

Stimpy
11 augustus 2010, 16:06
Net terug van de tandarts en ik moet een kies laten ontzenuwen :(
De tand is heel gevoelig (de koudetest: koud watje tegen de tand was kermen van de pijn :x ) dus niet leuk.
Foto gemaakt en conclusie: tand moet ontzenuwd worden.
Ik lees verhalen van sommigen die dit niet voelen, en anderen die bijna flauwvielen van de pijn.
Nu, ik hou niet van tandartsen :cry: ik heb daar schrik van :p
Heeft er iemand ervaringen hiermee? Zijn de indianenverhalen overroepen.

De behandeling gebeurt trouwens bij Benedenti (http://www.benedenti.be/) als iemand daar mss al ervaring heeft?..

Lord Kveldulv
11 augustus 2010, 16:13
De eerste keer bijna ko gegaan van de pijn. Worst pain ever. Wetende dat ik al 3 keer onder ne auto gestoken heb.
Laatste keer was het al gedaan toen ik dacht dat hij nog moest beginnen. Niks pijn. Zelfde tandarts, zelfde verdoving, tja...

Stimpy
11 augustus 2010, 16:20
25% kans op goede afloop :unsure:
kzou liever volledig onder narcose gaan :x
doen ze niks als ge vergaat van de pijn? allé, da kan toch ni da ze gewoon doordoen. Da koudetestje was al ondraaglijk :x laat staan dat ze aan uw zenuw zitten die amper verdoofd is :s :s

deathsythe
11 augustus 2010, 16:22
heb er al 2 laten ontzenuwen, 1 volledig, en 1 enkel het hoofdkanaal, (zijkanalen moeten nog gedaan worden in september),
totaal geen last van gehad, mijn tandarts gaf mij 2 verdovingen dacht ik, 1 langs de binnenzijde en 1 langs de buitenzijde...

ik kan mij wel voorstellen als dat zonder verdoving gaat, dat het echt wel frikkin hardcore moet zijn :')

doet uwen tand ook pijn als ge er maar zeer lichtjes tegenkomt?

Cycloon
11 augustus 2010, 16:24
Ik heb onlangs gehoord dat ontzenuwen eigenlijk niet meer wordt aangeraden omdat de tandwortel van die ontzenuwde tand anders op latere leeftijd in het kaakbeen begint te groeien (wat ook de nodige pijn oplevert).

Dizzee
11 augustus 2010, 16:24
Ik heb al een stuk of 3 keer een tand moeten laten ontzenuwen. Geen enkele keer pijn gevoeld. Toch niet meer dan bij een gewone vulling.

Apex
11 augustus 2010, 16:26
De tand is heel gevoelig (de koudetest: koud watje tegen de tand was kermen van de pijn :x ) dus niet leuk.
Ik lees verhalen van sommigen die dit niet voelen, en anderen die bijna flauwvielen van de pijn.

De behandeling gebeurt trouwens bij Benedenti (http://www.benedenti.be/) als iemand daar mss al ervaring heeft?..

Een beetje op uw tanden bijten he. :D

Stimpy
11 augustus 2010, 16:27
Nee ik kan er gerust op duwen met mijn vinger enz. Alleen als ik eet kan ik er geen kracht opzetten om door iets steviger te bijten. Dan krijg ik zo ne "steek" in mijn tand die tot in mijn kaak trekt. Ook warmte/koude kan ik ni verdragen waardoor ik eigenlijk al een jaar kauw met 1 kant van mijn mond.
De tand is ook grijzer/glaziger , precies wa doorschijnender dan mijn andere tanden. Ook op foto zag je dat die donkere vlek waar er normaal glazuur enz zit tot bijna aan de zenuw ging.
Al lees ik nu ook dat uw tand na ontzenuwen langzaam doodgaat en afbrokkelt :-/ ook een leuk vooruitzicht. Er zouden 3 of 4 zenuwen weg moeten uit die tand. :(
Niet behandelen zou wel een abses kunnen veroorzaken enz en das ook ni alles.
Ze zullen wel weten wat ze moeten doen zeker? :unsure:

deathsythe
11 augustus 2010, 16:31
Dan krijg ik zo ne "steek" in mijn tand die tot in mijn kaak trekt.

Oh, trust me, wacht nog een eventjes en ge zult kermen van de pijn :')

Stimpy
11 augustus 2010, 16:33
bedoelt ge de tandarts? want voor de rest is mijn tandpijn wel al een jaar stabiel. (vorige tandarts heeft blijkbaar over dit gaatje gezien :ironic: waardoor het nu is wat het is)
poets ook 2x per dag enz

snake880
11 augustus 2010, 16:35
bedoelt ge de tandarts? want voor de rest is mijn tandpijn wel al een jaar stabiel. (vorige tandarts heeft blijkbaar over dit gaatje gezien :ironic: waardoor het nu is wat het is)
poets ook 2x per dag enz
Ben ik nu de enige die het ongelofelijk dom vind om een jaar met tandpijn rond te lopen?

blaffertje
11 augustus 2010, 16:37
Heb ook al tand laten ontzenuwen, bij mij deed dat totaal geen pijn. Tandarts heeft 2 spuitjes in mond gegeven en dat deed natuurlijk wat pijn maar van behandeling zelf niets gevoeld.. Hopelijk heb je goeie tandarts :)

deathsythe
11 augustus 2010, 16:41
bij mij heeft een endotoloog (ofzoiets) dat gedaan, als uw tandarts niet in het bezit is van een microscoop zou ik het u niet aanraden.

KaZhAn
Twee ontzenuwde tanden en nooit iets van gevoeld.

Pak wel uw bankkaart mee als ge naar zo een tandkliniek gaat want die tellen stevig door. De eerste tand gewoon bij tandarts laten doen en dat was een 150 euro waarvan 110 terugbetaald, de tweede was een wat moeilijker geval dat tandarts niet zelf wou riskeren en dus in zo een kliniek laten doen omdat die beter uitgerust zijn. Resultaat: 380 euro en ook maar 110 euro terugbetaald.

Stimpy
tis een endotoloog hoor, die vrouw schijnt hele dagen niets anders te doen

deathsythe
11 augustus 2010, 16:42

kay, don't worry dan, die zal u wel verdoven + ge ligt vrij comfortabel, (moet ook wel, je kan er gemakkelijk 3 kwartieren liggen.)

Stimpy
11 augustus 2010, 16:44
de gewone tandarts heeft me gewoon niet gerustgesteld door te zegge : 'tis wel moeilijk te verdoven'
en soms staat er teveel info op 't net, ik weet dus al met wa voor dingen ze in mijn opengeboorde tand gaan steken :(

Juve9le
11 augustus 2010, 16:49
Ook 1x ondergaan. Ontzenuwing van een kies. Nog nooit zoveel pijn gehad. Als ik het nog eens onderga wil ik ofwel narcose ofwel helemaal geen ingreep.

Stimpy
11 augustus 2010, 16:50
kunt ge daarvoor narcose krijgen?

Carrion
11 augustus 2010, 17:33
Ik krijg al tandpijn als ik dit nog ma lees

Raukaris
11 augustus 2010, 17:39
Ergste pijn ooit.

Hebben mij moeten neerhouden in de stoel.

Phoo
11 augustus 2010, 18:11
ook al gedaan onder verdoving. had eigelijk zeer weinig pijn.

De SkeEvN
11 augustus 2010, 18:15
een toegekalkt zenuwkanaal zuigt meer... dan zijde uwen tand kwijt als hij pijn doet
been there maandje geleden

en als ze aan het boren was en dan de zenuw aanraakte met een pin ofzo was het zoals velen hier ook zeggen worst pijn ever

Lord Kveldulv
11 augustus 2010, 18:33
Al lees ik nu ook dat uw tand na ontzenuwen langzaam doodgaat en afbrokkelt :-/ ook een leuk vooruitzicht. Er zouden 3 of 4 zenuwen weg moeten uit die tand. :(

Inderdaad. Daarvoor ben ik gisteren en vandaag moeten gaan. Tand die in '98 ontzenuwd is. Vorige week met op een chipske te bijten tand gewoon gespleten. Schoon verticaal zo ne schilfer die los stak. Gisteren da los stuk getrokken. Had het al een paar keer zelf willen doen maar kreeg em er nooit helemaal uit (en dan maar terug duwen om uwe mond terug toe te krijgen, bad idea :sad: ). Hij heeft ook de vulling uitgeboord. En vandaag dan een paar vijskes er in en de tand terug opgebouwd. Allemaal zonder verdoving. Tand kon uiteraard geen pijn meer doen, maar hij had een klem in die wonde van gisteren gestoken en dan zat em volle kracht daar op te duwen om tegoei aan die tand geraken. Bloeien voor zot. Pijn was doenbaar. Maar het idee was zo vies, damn. Nu ist wel proper opgelost maar het tandvlees is wel ferm gekneusd.
Hij zei ook "de tand is gered... zolang hij het houdt". Goei vooruitzichten. M'n vriendin heeft hetzelfde voorgehad een paar jaar geleden. Ook vijskes er in maar kort erna helemaal afgebrokkeld dus hij moest er gewoon uit. Probleem was dan dat hij zover afgebrokkeld was dat ze er niemeer tegoei aankonden om hem te trekken. Dus in stukskes en blah, wil er nie aan denken. Die heeft toen ne halve dag met watten in hare mond gezeten tegen het bloeden.

Santa
11 augustus 2010, 19:05
Ik heb zelfs al gehoord van mensen die na de ingreep in coma vielen :s

Stimpy
11 augustus 2010, 19:31
coma is niet zo erg, tis dat boren en koteren in tanden dat ik erg vind :p
maja als ze die tand vol cement enz gooien zal die wel houden hoop ik
direct nen kroon erop zeker ook..

makila
11 augustus 2010, 20:26

Dat is lastig te verdoven. Toen ik een tand moest laten ontzenuwen heeft de tandarts 2 pogingen moeten doen. Bij de eerste poging vloog ik 6 meter de lucht in denk ik. Hij heeft dan de naald terug bovengehaald en de verdovingsnaald nog eens extra diep gestoken. Bij de 2de poging voelde ik niks meer.

Ik heb onlangs gehoord dat ontzenuwen eigenlijk niet meer wordt aangeraden omdat de tandwortel van die ontzenuwde tand anders op latere leeftijd in het kaakbeen begint te groeien (wat ook de nodige pijn oplevert).
Dat is een mythe denk ik. Ik heb een tand laten ontzenuwen op mijn 18de. 17 jaar later is die tand nog altijd in superstaat.

S.conceiçao7
11 augustus 2010, 20:29

idem :D

dewildejan75
11 augustus 2010, 20:31
Toen ik da liet doen was da precies dat mijn oog zenuw ook mee kwam.om zot van te kommen.

Fides
11 augustus 2010, 20:32
Ergste pijn ooit.

Hebben mij moeten neerhouden in de stoel.

Dit snap ik echt niet? Zeg dan toch gewoon tegen je tandarts dat het pijn doet en zorg voor extra verdoving?

SIO
11 augustus 2010, 20:32
dat is dan ook de definitie van een endotoloog he :p

zou me er nu niet te veel zorgen om maken, heb ook 1 tand laten ontzenuwen onlangs door vulling die toch verder rotte naar het hart van de zenuw, op een halfuurke gedaan en een week nadien definitief laten vullen..

makila
11 augustus 2010, 20:33

Zoals gezegd, tand is al 17 jaar lang ontzenuwd. Daar is nog geen enkel stuk van afgebrokkeld en ik kan er zonder problemen harde appels mee stuk bijten. Het is zowat de stevigste tand nu die ik heb (zonder zwans). Nu ja, ge moet er een beetje geluk mee hebben hé? Bij de ene zal de ontzenuwing beter lukken dan bij de andere. :)

Dat is een mythe denk ik. Ik heb een tand laten ontzenuwen op mijn 18de. 17 jaar later is die tand nog altijd in superstaat.
Blijkbaar dus geen mythe, maar goed, de mijne steekt er toch al 17 jaar in. Maw de tand blijft normaal gezien een paar jaar goed en tegen dan bezie je het maar weer hé? :)

Niet behandelen zou wel een abses kunnen veroorzaken enz en das ook ni alles.
Ze zullen wel weten wat ze moeten doen zeker? :unsure:
Ik had een abces erop. Heb eerst antibiotica moeten nemen vooraleer de tandarts kon beginnen met de ontzenuwingen. :s

Inderdaad. Daarvoor ben ik gisteren en vandaag moeten gaan. Tand die in '98 ontzenuwd is. Vorige week met op een chipske te bijten tand gewoon gespleten.
Die kans bestaat dan blijkbaar toch. Maar de mijne staat al 17 jaar heel stevig en nooit problemen mee gehad. Of die ooit zal splijten? Maybe, maar misschien ook niet. Laten we zeggen dat na een ontzenuwing de kans groter is dat de tand stukgaat. Maar die kans is niet 100% denk ik.

berNd-
11 augustus 2010, 20:39
Heb ook al een kies laten ontzenuwen, deed wreed veel pijn als hij doordrukte maar het was niet ondraagbaar.

Een tandarts heeft ooit mijn voorste tand terug in de juiste positie moeten trekken (ja met zijn handen)! DAT was niet normaal :D

makila
11 augustus 2010, 20:43
Dit snap ik echt niet? Zeg dan toch gewoon tegen je tandarts dat het pijn doet en zorg voor extra verdoving?
Inderdaad dat denk ik toch ook. Ge hebt een stem hé? En als de tandarts echt niet wil luisteren dan bijt ge toch in zijn vingers zeker? :p

Anoniem04
11 augustus 2010, 20:51
Mijn moeder haar voortand was 20 jaar geleden ontzenuwd en was nu volledig afgebroken. :unsure:

Bad Religion
11 augustus 2010, 20:54
ook al meegemaakt ... heb gewoonweg op de grond gelegen van de pijn. fuck wa was me da :D

russian
11 augustus 2010, 20:58
1 tand ontzenuwd, paar maanden terug. Jammer om te melden maar ik had nog nooit zoveel pijjn gehad.

makila
11 augustus 2010, 21:01
Mijn moeder haar voortand was 20 jaar geleden ontzenuwd en was nu volledig afgebroken. :unsure:
Damned als ik dat hier allemaal lees, dan heb ik echt hoerechance dat er nog geen millimeter van die tand gebrokkeld is bij mij, na ruim 17 jaar. :confused: Misschien moet ik mijn tandarts bedanken voor dit meesterwerkje dat hij ervan gemaakt heeft. ;)

PS. Een voortand? Ah ja géén wonder. Bij mij was het een kies, die is dikker hé? Gaat dus langer mee.

Dat kan, maar één enkele tand laten behandelen in de kliniek is duur. Dan kan je beter zoals mijn vrouw gedaan heeft, 3 slechte tanden ineens laten trekken (geen ontzenuwingen, gewoon eruit). Dat koste haar amper 60€ all inclusive = De franchise bij DKV (3 tanden ineens = gezondheid = volledige terugtrekking ziekenfonds = terugtrekking hospitalisatieverzekering ondanks de clausule dat tanden niet gedekt zijn ;) )

Tha_nOn
11 augustus 2010, 21:23
Ik had een abces erop. Heb eerst antibiotica moeten nemen vooraleer de tandarts kon beginnen met de ontzenuwingen. :s

en toen ik een abces had, zei mijnen tandarts da da ni meer kon ontzenuwd worden, dus heb ik die gewoon moeten laten trekken :sop: (wat trouwens zot veel zeer deed gezien ge da blijkbaar niet meer deftig kunt verdoven dan)

tandarts heeft bij mij ook laatste een tand ontzenuwd dacht ik (hoewel hij overt laatste een opmerking gaf waaruit ik afleid dat hij ni volledig ontzenuwd is ofzo, dunno hoe dat juist zit :unsure: ) en daar heb ik niets van gevoeld (buiten het breder maken van uw wortelkanaal en da was gewoon een lastig gevoel omdat da diep in die tand ging, geen pijn)
denk dat veel zal afhangen van uw verdoving en de staat van uwen tand

nu ik vermoed dat een endotoloog toch goei verdoving zal hebben :unsure:

Bubba
11 augustus 2010, 21:27
doen ze niks als ge vergaat van de pijn? allé, da kan toch ni da ze gewoon doordoen. Da koudetestje was al ondraaglijk :x laat staan dat ze aan uw zenuw zitten die amper verdoofd is :s :s

Verdoven is het verste dat ze kunnen gaan hé. Ik heb hier pas een tand laten trekken en zelfs na het maximum aan verdoving (3 dosissen) voelde dat nog alsof er helemaal niks verdoofd was. Ik heb toen ook moeten kiezen tussen doorzetten of narcose, dus normaal gezien als het echt niet gaat krijg je die optie wel, maar ze doen het niet zomaar.

Ik kan u echter zeggen dat ontzenuwen echt niks is. Ik heb al 3 of 4 tanden laten ontzenuwen en ik heb daar nooit iets van gevoeld.

MrKend54l
11 augustus 2010, 22:05

3!

Het zal er van af hangen hoe goed de verdoving aanslaat.
Veel sterkte!

makila
11 augustus 2010, 22:12
en toen ik een abces had, zei mijnen tandarts da da ni meer kon ontzenuwd worden, dus heb ik die gewoon moeten laten trekken :sop: (wat trouwens zot veel zeer deed gezien ge da blijkbaar niet meer deftig kunt verdoven dan)

Klopt enerzijds ook wél. Mijn tandarts heeft toen ook gezegd dat zolang er een abces op zit, dat hij de tand niet kan/mag ontzenuwen. Na antibiotica was de abces voldoende teruggedrongen en heeft hij de tand toch ontzenuwd.

Bij een vriend van mij was het echter niet meer mogelijk. Hij heeft ook antibiotica gehad, maar de abces ging niet meer weg en toen zei de tandarts dat hij de tand niet meer kon ontzenuwen.

Ik kan me wel voorstellen dat uw tandarts al die moeite niet wil doen (omdat antibiotica geen garantie is op succes) en dat hij/zij dan maar meteen zegt dat het niet meer mogelijk is. Of misschien wat uw abces zodanig zwaar dat antibiotica zowiezo niet meer zou helpen hé?

Macdude
11 augustus 2010, 22:17
It hurts like hell.

Al 2 laten ontzenuwen

Die verdoving valt wel mee das effe een prikske, da uitboren voelt ge ook niks van. Maar dan als da open ligt pakt die een soort ruwe naald wat die daarin steekt en es goed ronddraaid om vervolgens die zenuw uit te trekken (en da heb ik geweten). Dat doen ze dan een paar keer zodat die er zeker uit is. Het opvullen en bijwerken is ook weer 2 keer niks natuurlijk (logisch want de zenuw is weg).

Het voordeel is wel dat dat heel even een paar keer een heel felle pijn is. Daarna kunt ge der nog een paar dagen wa last van hebben maar dat is zo goed als niks meer.

Der zijn er hier die niks gevoeld hebben, geen idee hoe dat komt.
Ik weet nog bij den eerste was da toch serieus verschieten van WTF is me dat hier. Ik dacht even dat die iets serieus verkeerd gedaan had.

Alee succes der mee en laat zeker weten hoe het bij u verlopen is he.

OMJosh!
11 augustus 2010, 22:35
Ontzenuwen mag in principe geen pijn doen maar iedereen reageert anders op de verdovingen van de tandarts. Ik ben meestal goed knock-out van 1 spuitje Heb het al een paar keer laten doen. Hopelijk werkt het voor je. 2 ontzenuwingen waren bij mij niet gelukt en moest dan naar de dagkliniek bij de stomatoloog. Zal je de exacte details besparen maar dan doen ze een procedure (apico) waarbij ze een gat boren in het been boven de tand. En dat moet dan gehecht worden etc... Dat doet pas zeer (allez voor een paar weken toch loop je rond met een hamsterkop).

makila
11 augustus 2010, 23:06
Die verdoving valt wel mee das effe een prikske, da uitboren voelt ge ook niks van. Maar dan als da open ligt pakt die een soort ruwe naald wat die daarin steekt en es goed ronddraaid om vervolgens die zenuw uit te trekken (en da heb ik geweten).
Hola wacht es even? Dus hij geeft je één prikje in het begin en daarna niks meer? :eek: Ik had gezegd dat ik 2 spuitjes kreeg. Maar ik was dat eerste prikje vergeten. In totaal heeft de tandarts het bij mij dus 3x verdooft. 1 keer voor het uitboren en dan nog eens 2x na het uitboren. (rechtstreeks in het open gat, ik weet niet of dit de normale procedure is, om zomaar extra verdoving er binnenin te spuiten, maar mijn tandarts deed het wél) Daarna zei ie dat hij echt niet meer kon spuiten want dat het anders te veel verdoving zou zijn. ;) Ik herinner het me nog als was het gisteren.

Lord Kveldulv
11 augustus 2010, 23:39
Misschien heeft het ook te maken met de staat van de zenuw. Mijn eerste duurde heel lang en was een heel gekeuter. Laatste ging gelijk niks. Nogthans zelfde type tand maar aan de andere kant.
M'n vriendin heeft ook eentje laten ontzenuwen een half jaar geleden. Dat is iemand die heel moeilijk verdoofd kan worden en ze heeft niks pijn gehad. Maar die zenuw was er vrijwel direkt en in ene keer uit. De tandarts liet ze nog zien. Die was geheel verkalkt (prolly daardoor al half afgestorven en gevoellozer?) en bleef schoon rechtstaan tussen zijn pincet. Ze had al wel eerst veel pijn doorstaan eer ze durfde te gaan :p

kRa
11 augustus 2010, 23:47
Half jaartje geleden op 2 weken tijd 2 tanden moeten laten ontzenuwen. Eerste keer niks van gevoeld, tweede keer hebbek toch wel serieus liggen roepen van de zeer :p

boogje
11 augustus 2010, 23:50
Ik heb ook een tand laten ontzenuwen, dit duurde 6 uur in totaal. Nu, aangezien je het onmogelijk 6 uur kan uithouden in een stoel gebeurde dit in 3 sessies van 2 uur. Ik voelde er helemaal niets van er is ook niets 'eng' aan of vreemd, het is enkel verdomd saai. Eerlijk gezegd deed het minder pijn dan een gaatje vullen, maar het werd dan ook uitstekend gedaan door de tandarts. De tandarts waar ik normaliter naartoe ga heeft me gestuurd naar deze specialist, en dat was een goede beslissing. Geen reden om je zorgen te maken. ;)

Macdude
12 augustus 2010, 00:28
@Makila: nee ik heb ook een paar keer verdoving gehad maar dat doet niet zo een pijn vind ik. Eerst zo een of andere mottige spray dan een spuit voor het tandvlees en dan nog voor den tand zelf. Ik weet niet meer als het er nu 2 of 3 waren. Maar die spuiten vielen wel mee.

@Boogje: 6uur is wel extreem lang voor 1 zenuw zene. Ik weet niet meer precies hoe lang dat bij mij geduurd heeft, laten we het houden op +/- 1,5 uur. Ik denk eerder ietske minder.

Lord Kveldulv
12 augustus 2010, 00:41
6h is idd wel heel lang. M'n eerste keer weet ik niet meer. Is dan ook al 12 jaar geleden. Weet nog wel dat het een pijn was voor nooit te vergeten en naar mijn gevoel heb ik daar uren gelegen, prolly not. De tandarts heeft wel een paar keer gevraagd of hij niet moest stoppen. Ik zag echt bleek en had blijkbaar ook een onregelmatige ademhaling, bijna ko zeker? Weet da zelf niemeer. Hij wou achteraf nog mijn ouders bellen om mij te komen halen maar toch zelf naar huis gegaan en ne hele avond op bed liggen uithijgen. Kon precies elke moment overgeven zonder duidelijke reden.
Hij doet het ook altijd in 2 sessies. Eerst ontzenuwen en tijdelijke vulling. Dag erna definitieve vulling. Laatste keer was het ook op een kwartier gedaan, en zonder pijn zoals ik al zei. Ben er ook nog altijd niet uit waarom de ene keer afzien en de andere keer niks. Maar ik krijg toch zowieso de kriebels als ontzenuwen ter sprake komt.

Cycloon
12 augustus 2010, 00:47

Geen mythe, ben dat namelijk te weten gekomen door iemand die dat heeft voorgehad. Die persoon had zijn tand jaren geleden laten ontzenuwen en enkele maanden geleden hebben ze die tand dus moeten verwijderen. Geen prettige operatie. Maar heb eigenlijk geen idee of dat eerder een uitzondering is.

ShApeBE
12 augustus 2010, 09:30

tandarts heeft bij mij ook laatste een tand ontzenuwd dacht ik (hoewel hij overt laatste een opmerking gaf waaruit ik afleid dat hij ni volledig ontzenuwd is ofzo, dunno hoe dat juist zit :unsure: ) en daar heb ik niets van gevoeld (buiten het breder maken van uw wortelkanaal en da was gewoon een lastig gevoel omdat da diep in die tand ging, geen pijn)
denk dat veel zal afhangen van uw verdoving en de staat van uwen tand

nu ik vermoed dat een endotoloog toch goei verdoving zal hebben :unsure:

Hier ook 2 ontzenuwde tanden maar wel niet letterlijk laten doen.
De eerste is nog een melktand die vol gaten zit maar die mag gewoon blijven zitten omdat er geen nieuwe tand onderzit.
De tweede was met een abces van de orthodontie waar hij gewoon heeft ingeboord zonder verdoving en daar moest gij da iedere keer zo'n koude geribbelde naald in steken om dat gat wat groter te maken waar dan vocht kon uitkomen ofzo.

$p@rDa
12 augustus 2010, 14:54
2 weken terug laten doen. De zenuw was aan het afsterven doordat een pulpasteen er tegen aan het duwen was... Het was wel al een 6 maanden aan de gang, dus de zenuw was al goed genecroseerd :P

Uiteindelijk toch maar gegaan doordat er ook een abces met fistelvorming optreedde dus het werd wel tijd ^^

Qua pijn, bhue, kan er meestal wel goed tegen, hoewel het op een bepaalde moment wel effe echt helemaal geen deugd deed :o

Geen mythe, ben dat namelijk te weten gekomen door iemand die dat heeft voorgehad. Die persoon had zijn tand jaren geleden laten ontzenuwen en enkele maanden geleden hebben ze die tand dus moeten verwijderen. Geen prettige operatie. Maar heb eigenlijk geen idee of dat eerder een uitzondering is.

Me dunkt dat dat eerder aan de vulling zal liggen. Waarom? Wel een ontzenuwde tand heeft geen gevoel meer. Dit leidt er dan ook toe dat je bijv. makkelijker op een steentje/pit kan bijten zonder door te hebben hoeveel kracht je echt uitoefent. Dit kan er dan toe leiden dat de tand barst indien de vulling zou duwen op de tand zelf, net als dat de vulling het leven kan geven :)

Cycloon
12 augustus 2010, 15:21
Me dunkt dat dat eerder aan de vulling zal liggen. Waarom? Wel een ontzenuwde tand heeft geen gevoel meer. Dit leidt er dan ook toe dat je bijv. makkelijker op een steentje/pit kan bijten zonder door te hebben hoeveel kracht je echt uitoefent. Dit kan er dan toe leiden dat de tand barst indien de vulling zou duwen op de tand zelf, net als dat de vulling het leven kan geven :)

Het ging over de tandwortel die in het kaakbeen begint te groeien, niet over afbrokkelende tanden :p

KroniK
12 augustus 2010, 16:16
Heb ook al 2 kiezen moeten laten ontzenuwen bij een specialist. Een links, een rechts.

Mijn eerste was de slechtste. Ik denk dat ik redelijk hoge pijngrens heb, maar dees was niet normaal. En dat bleef maar duren, telkens met die fucking naald erin, koter, eruit ... grrr. Die specialist was heel vriendelijk, voorzichtige kerel, maar op een bepaald moment kon ie gewoonweg niet meer verdoven.
Nog nooit zoveel pijn gehad. Maar het rare was, na een uur, uurenhalf maakte ik plots een klik in mijn hoofd waarbij het me plots allemaal niet meer kon schelen. Ik voelde wel nog de pijn, maar ik trok er mij niets meer van aan. Echt raar, heb dat nooit elders meegemaakt. Alsof ik het gewoon van me kon afzetten. Een beke gelijk Rambo zekers: ignoring the pain, maar waar het bij mij wel werkte :p

Paar weken daarop de andere kies laten ontzenuwen. Niks van gevoeld ...

Bleek dat de eerste meer ontstoken was, en tot op de zenuw zelf ofzo.

Corleone
12 augustus 2010, 16:53
pfff ik heb ook al tandpijn gehad en al pijn geleden bij den tandarts maar mensen die zeggen dat het de ergste pijn ooit is weten duidelijk niet wat pijn is ^^

25 meter naar beneden vallen , 2 ruggewervels breken en zelf met een Ford Fiesta naar het ziekenhuis rijden dat aan het einde van een kasseiweg ligt , dat doet pas pijn :p

$p@rDa
12 augustus 2010, 23:37
Het ging over de tandwortel die in het kaakbeen begint te groeien, niet over afbrokkelende tanden :p

My bad :p

w00tw00t
12 augustus 2010, 23:56
Niet zo lang geleden op TV een kerel gezien die in trance ging door te mediteren en zonder verdoving zijn tand liet ontzenuwe... respect :D

Gelukkig nog niet moet doen. Ergste tot nu toe was een stuk ontstoken tandvlees uitknippen. Normaal kan ik redelijk goed tegen de pijn en laat ik me zelden verdoven maar hier heeft die het 3 keer moeten omdat de pijn gewoon te ondragelijk was. Gedacht alleen al hoe ge da stuk vlees voelt weggeknipt worden geeft me trg rillingen. Daarna thuis nog een Dafalgan codeïne gepakt en was KO gegaan tot snachts.

Fides
13 augustus 2010, 14:16
25 meter naar beneden vallen , 2 ruggewervels breken en zelf met een Ford Fiesta naar het ziekenhuis rijden dat aan het einde van een kasseiweg ligt , dat doet pas pijn :p

Wie dit doet verdient de pijn. Achterlijkheid²

Tha_nOn
13 augustus 2010, 19:36
Klopt enerzijds ook wél. Mijn tandarts heeft toen ook gezegd dat zolang er een abces op zit, dat hij de tand niet kan/mag ontzenuwen. Na antibiotica was de abces voldoende teruggedrongen en heeft hij de tand toch ontzenuwd.

Bij een vriend van mij was het echter niet meer mogelijk. Hij heeft ook antibiotica gehad, maar de abces ging niet meer weg en toen zei de tandarts dat hij de tand niet meer kon ontzenuwen.

Ik kan me wel voorstellen dat uw tandarts al die moeite niet wil doen (omdat antibiotica geen garantie is op succes) en dat hij/zij dan maar meteen zegt dat het niet meer mogelijk is. Of misschien wat uw abces zodanig zwaar dat antibiotica zowiezo niet meer zou helpen hé?

da was gewoon gene goeien tandarts :sop:

Corleone
14 augustus 2010, 13:56
Wie dit doet verdient de pijn. Achterlijkheid²

Achterlijkheid ? Denkte mss dak express 25 meter naar beneden gevallen ben ?

Over "achterlijk" gesproken ^^

Frado2005
14 augustus 2010, 14:02

Denkt dat hij eerder bedoeld dat ge nog zelf naar het ziekenhuis zijt gereden..

Anoniem04
14 augustus 2010, 14:04

Het zelf rijden over een kasseiweg met gebroken ruggenwervels zal hij waarschijnlijk achterlijk gevonden hebben.

Corleone
14 augustus 2010, 14:15
Dan nog , als ge ergens zit waar ge geen telefoon hebt en uw gsm is mee 25 meter naar beneden gevallen , wat moet ge dan doen ? Blijven liggen mss ? En hopen dat iemand u gaat vinden zeker...nope dan stade recht , stapte in den auto en rijd ge naar het ziekenhuis^^

Ik wist trouwens ni dak 2 gebroken wervels had btw , ik dacht eerder aan een ingeklapte long fzo omdak bijna ni kon ademen...ben dan ook geen dokter , ook in het ziekenhuis keken ze vrij raar op toen ze zagen dak zelf naar daar was gekomen. En ik moet ook wel zeggen dak zonder OMG zware verdovingsspuit nooit nog uit dien auto was geraakt. Heb toen een verpleegster vrij pijn gedaan omdat zij dacht dat het nog wel ging lukken^^

Weinig achterlijk aan dus , vooral kwestie van uwe plan trekken in noodsituaties....

glashelder
14 augustus 2010, 14:32
Viel bij mij wel mee, die ontzenuwing. Herinner me er niet zoveel van (is al een paar jaar terug) dus zal wel niet zoveel pijn gedaan hebben. Het is enkel een beetje irritant, lang met je mond open zitten en die naalden daarin en zo, niet aangenaam.

Toevallig deze maand naar de tandarts geweest, had nogal pijn rond de ontzenuwde tand. Bleek dat de tandwortel was aangetast, tand was gebarsten en ik had tandvleesontsteking er rond. De ontzenuwde tand is dan toch nog getrokken.

Prior
19 augustus 2010, 18:00
Ik heb maandag een tand moeten ontzenuwen bij de tandarts, ik had schrik om pijn te hebben die dag, maar ik had er totaal geen last van.
De tandarts zei dat je alleen pijn zou hebben bij een ontzenuwing als de tand gevoelig is voor koude inslag.

EternalSilence
19 augustus 2010, 18:03
Ik ga eens van tandarts veranderen ..
die zegt altijd dat m'n tanden 'tip top' zijn ... maar kgeloof hem nie.
ze zien er niet stralend wit uit, en der zit zo een gele schijn op het midden van m'n kiezen..

2 - 3 jaar terug hagelwitte tanden .. :sad:

Century
19 augustus 2010, 20:01
Ik had al ff last van een gevoelige kies. Paar dagen geleden heeft de tandarts opnieuw wat geboord en gevuld, en als het niet hielp moest ze ontzenuwd worden. 'k denk dat ik prijs heb :sad:

Stimpy
19 augustus 2010, 23:25
Ik heb maandag een tand moeten ontzenuwen bij de tandarts, ik had schrik om pijn te hebben die dag, maar ik had er totaal geen last van.
De tandarts zei dat je alleen pijn zou hebben bij een ontzenuwing als de tand gevoelig is voor koude inslag.
shit mijn tand is ubergevoelig voor koude. elke tand toch waarvan de zenuw bijna bloot ligt?

MrKend54l
20 augustus 2010, 00:43
shit mijn tand is ubergevoelig voor koude. elke tand toch waarvan de zenuw bijna bloot ligt?

Kan ook gewoon zijn dat ge sowieso gevoelig daarvoor zijt eh.
Hebt ge al tandpasta geprobeerd die helpt tegen overgevoeligheid voor koude?

Yusifer
20 augustus 2010, 02:17
Goh, ik heb een tand moeten laten ontzenuwen toen ik 16 was ofzo, ben al vergeten welke tand het was, maar ik kan me nog wel herinneren hoe het was. Het was uiterst onaangenaam en af en toe kreeg ik een flinke pijnscheut waarvan ik iedere keer flink schrok, maar al bij al niet flauwgevallen ofzo en toen de verdoving uitgewerkt was, niks van last gehad. Als ik de reacties hier lees ben ik met veel geluk vanaf gekomen.

joyrider
20 augustus 2010, 02:27
ik dacht dat het tegenwoordig mogelijk was om "tand ingrepen" of hoe noemen ze dat, onder volledige narcose te laten doen, het kost je wel meer, en je krijgt veel minder terug...

Reflectus
20 augustus 2010, 03:43
Paar weken geleden heb ik ook een tand laten ontzenuwen.
Heb in totaal 3 keer (op verschillende dagen) mogen gaan naar de tandarts. 1x raakte ze in tijdsnood, en andere maal was worteltop wat ontstoken. Heb daar toch zeker in totaal 3u voor in die stoel gelegen. Ik lieg niet als ik zeg dat dat 1 van de ergste pijnen is dat ik al gehad heb. En dan nog dat gevoel dat je hebt wanneer er met die naald in je kaak geprutst wordt, brr ik word er nog angstig van.

Razzia
20 augustus 2010, 03:52
Heb dat enkele jaren geleden laten doen. Eerst hadden ze mijn kies afgeboord tot een stompje, om daarna de zenuwkanalen leeg te maken (effectieve ontzenuwing). De geur toen al die etter vrijkwam was redelijk ziek :lol: Heb 2 keer een verdoving gehad. De eerste keer was genoeg voor het boren, maar zodra er ze in de zenuwkanalen gingen had ik een beetje pijn (steken die al bij al nog meevielen). Toen heeft de tandarts recht naast de tand nog een verdoving gezet en voelde ik totaal niets meer. Bijgevolg was de helft van menne mond nog 4 uur lam, maar soit. Dus het stuk waar die kerel met haken in de zenuwkanalen zat was eigenlijk aangenaam, totaal geen pijn meer.

Heb in totaal iets van een 1u45 in de stoel gelegen, en het was totaal niet zo erg. Het hangt gewoon af van je tandarts. Ist ne klungelaar, gaat ge pijn hebben, ist ne goeie, dan voelt ge helemaal niets. Men vader heeft me da gezegd, en die is tandtechnicus, dus hij zal het wel weten.

Voordat ik het liet doen stierf ik bijna van de pijn, er zat een serieus abces onder, alles ontstoken. Ergste pijn die ik ooit heb meegemaakt. 2-3 dagen later voelde ik bijna niets meer :)

|) ][ |V| ][
20 augustus 2010, 11:39
Deze namiddag gaan ze mijn linkerkies ontzenuwen, twee maand terug mijn rechter laten doen. Ik had gevraagd zonder verdoving omdat het 11u45 was en ik patatten wilde gaan eten, wat met dat spuitje niet zo aangenaam is. Tandarts zei dat hij dat nog nooit gedaan had, maar aangezien ik alles zonder verdoving laat doen (buiten trekken) was het geen probleem. Bon, erg aangenaam kon ik het niet noemen, maar gewoon even verstand op nul en doorbijten (niet letterlijk natuurlijk), dan lukt dat ook. Vandaag waarschijnlijk wel met een spuitje, 't is een geschikter uur. :p
Ik lees hier dan reacties als: "ze moesten me vasthouden op de stoel" en "ik schreeuwde het uit zelfs met verdoving", zijn jullie dan zo'n pussies of ligt mijn pijngrens te hoog? Ik bedoel, het is enorm pijnlijk ja, maar serieus, daarvoor ga je toch niet beginnen roepen?
Nu, mss is het dat tweede, onlangs nog mijn kneukel per ongeluk afgesneden op het werk en dat pas een beetje later gezien. Toen werd ik misselijk. :unsure:

Stimpy
20 augustus 2010, 17:40
als ik dit zo lees denk ik dat er veel tandartsen zijn die het zelf willen proberen maar het eigenlijk niet tegoei kunnen.
Bij mij ist een specialiste dus dan zal het wel in orde komen

Razzia
20 augustus 2010, 18:22
Idd, zoveel mensen hier die kapotgingen van de pijn... Met een goeie tandarts stelt het niets voor. Enkel een bek van schuurpapier.. :)

tokke_1
20 augustus 2010, 23:51
zou ook een tand moeten laten ontzenuwen. Zenuw is al dood (heb al een voorlopige vulling die geplaatst is zonder verdoving... freaky shit als ze boor pakt... begint... en dan plots zegt, ahja ge voelt toch nix om da de zenuw dood is)

Nu vraag ik mij af of da nog pijn ga doen als ze zenuw trekke...

Trebby
21 augustus 2010, 00:10
ook eens ooit een tand moeten laten ontzenuwen. zenuw was "ontregeld" volgens tandarts. kon van een voetbal op je gezicht te krijgen zijn of evengoed er een klop op te krijgen. zenuw geraakt en jaar later moeten ontzenuwenen. het was 3-4x kermen van de pijn. echt met een ijzertje in uw tand diep steken zodat al het vuil er uit gaat en de zenuw veronderstel ik. maar prettig was het niet. ik kan normaal pijn redelijk tot vrij goed verdragen maar dat en het proberen wegbranden, beter het bevriezen met vloeibare stikstof van een kwaadaardig gezwel op mijn buik waren de 2 pijnlijkste zaken die ik ooit gevoeld heb tot nu toe. een spierscheuring van 7cm en een afgeknakte pees kwamen nog niet eens in de buurt.

en tegen zij die niks voelen, kan goed zijn natuurlijk. geen enkel gebit is identiek. mijn 4 wijsheidstanden laten trekken zonder volledige verdoving. 15 min binnen en terug buiten en voor de rest er nooit iets van gevoeld. voor anderen is dat een helse ervaring. mijn punt: niemand reageert op dezelfde manier en het is onmogelijk te vergelijken.

speeding.be
21 augustus 2010, 18:29
... Ook moeten laten doen. Tand was ontstoken. Ontsteking + verdovingsmiddel = werkt niet optimaal. Ik kan u verzekeren: FUCKING HELL. Maar ah, oogjes toe en denken: dit overleef ik wel. :D

Daisy_love
24 augustus 2010, 07:36
Valt mee maar laat de tandarts 5 x checken . ik heb ooit een tand ontzenuwd en een nieuwe vulling laten spuiten , na twee weken enorme ontsteking bleek dat de tandarts nog een zenuw was vergeten .

Moloch
24 augustus 2010, 16:58
... Ook moeten laten doen. Tand was ontstoken. Ontsteking + verdovingsmiddel = werkt niet optimaal. Ik kan u verzekeren: FUCKING HELL. Maar ah, oogjes toe en denken: dit overleef ik wel. :D

loop al 2 jaar met een ontsteking, int begin tand die veel te gevoelig was bij koud/warm, 4 tandartsen en 1.5jaar later in het uz fotos genomen en vastgesteld dat het ontstoken was, tandartsen daarvoor zeiden dat het door te hard mijn tanden te kuisen was, of ze ontzenuwden de verkeerde tanden... tijd antibiotica moeten nemen en zeer was weg, tot hij een paar maand terug weer ambetant deed, nieuwe tandarts nam fotos en heb blijkbaar een ontsteking onder mijne tand (slechtste plek ooit om een ontsteking te hebben), terug antibiotica en pijn was weg, tot over een paar weken toen ik opstond met een abces.. mocht terug niet ontzenuwen en ja.. weer antibiotica, paar dagen geleden hebben ze 1 kanaal ervan "gesloten" (er zat nog een beetje zenuw in, de andere waren afgestorven..), de andere 2 kanalen kwamen samen (zoals een V) en hebben ze er nu medicatie ingespoten (zo groene/rode staafkes waar die medicatie wss inzit, nie gevraagd :p) en tijdelijk gevuld, als de medicatie nie werkt wordt hij getrokken.. en ben ik hopelijk van die miserie vanaf, geloof mij, met diene tand heb ik al enorm afgezien :sop:

Avondland
24 augustus 2010, 19:35
Een drietal jaar geleden ook een tand laten ontzenuwen. Op de eerste controleafspraak (daar heeft de tandarts ontdekt dat de kies een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan) heeft hij de tand wat proper gemaakt en tijdelijk opgevuld. Een maand later was het tijd voor het echte werk. Ik verwachtte me, net als de topicstarter, aan helse pijnen maar eigenlijk viel dat heel goed mee. Verdovingsspuitjes voel je amper, dus dat is het probleem niet. Het is natuurlijk een vies idee om te weten wat de tandarts allemaal doet met je kies. En je verwacht je aan heel wat pijn. Maar buiten een erg vaag gevoel toen hij met een vijl in 1 wortelkanaal zat heb ik nooit pijn gehad. Nu hopen dat ik nog een hele tijd kan doen met deze tand zonder er problemen mee te hebben, want als er een plek is waar ik het liefst niets mankeer is het wel mijn mond (alsook mijn ogen).

tekn0w!z
25 augustus 2010, 14:15
Mensen kunnen toch een stukske overdrijven..

Ergste pijn? ....

Een vervelende pijn is het wel, maar is toch draagbaar.

Stimpy
12 november 2010, 21:59
ik heb er NIKS van gevoeld (een 2-3tal weken geleden ondergaan)
gaatje vullen een paar weken eerder was lastiger.
Megagoed verdoofd.. voelde ze op een gegeven moment wel aan de zenuw trekken en dan zo wa rekken eraan tot em eruit "knapte" :p ma NIKS 0,0 pijn O_o
zalig
tand ziet er ook veel witter uit nu, lekker pijnloos.. ZEER tevreden er van. ze mogen al men tanden doen :D alleja als ze er over 50 jaar nog in zitten dan tenminste :]

paraDOTbe
12 november 2010, 22:41
Ik heb anderhalf jaar terug is een tand laten trekken in het gasthuis... Klinkt mss echt keistom, maar ik heb freakin' veel schrik van een tandarts! :wtf: Als ik tandpijn heb, wacht ik altijd tot ik echt niet meer kan! En het was eens zover, alle tandartsen afgebeld die dag, want ik kon echt niet meer. Het moest die zelfste dag gebeuren!

Uiteindelijk gasthuizen opgebeld en ik kon terecht in het St. Erasmus peins ik. Die tandheelkundige wou toen in eerste instantie ook niet trekken vanwege de abces! Ik zei, die moet eruit!!!!! 0.o Want blijkbaar neutraliseerd een abces de verdoving. Toen een stuk of vier spuiten gehad en begon wa t wringen aan die tand met de vraag of ik iets voelde. Ik kon hier gelukkig negatief op antwoorden. En toen begon em aan het werkske. Zeer dat ik gehad heb... :'( Niet normaal. Ze hebben mij daar met twee man tegen moeten houden in die stoel. xD Ik wou dat em stopte. Maar hij antwoordde dat em op dat punt moest doorzetten. Ik heb daar liggen bleiten tot een kwartier erna. Zoveel zeer!!

Want ik heb al wat tandpijn gehad, maar op dat punt was het nog tien keer erger. Er zijn nu in totaal twee kiezen van mij getrokken. Er zit op dit moment nog een die eruit gesneden zou moeten worden omdat die al zo hard afgebrokkeld is... :sop: En nogmaals ik weet het dat het som klinkt, maar ik heb echt schrik bij de tandarts. :$

Juve9le
13 november 2010, 00:34
Mensen kunnen toch een stukske overdrijven..

Ergste pijn? ....

Een vervelende pijn is het wel, maar is toch draagbaar.

Want hoe goed de verdoving inwerkt is voor iedereen hetzelfde natuurlijk.

poppeke
13 november 2010, 19:25
Mijn tand is ook al ontzenuwd geweest , 2 bij den tandarts dat deed wel pijn en dan vond ze er eentje niet en dan doorgestuurd geweest naar een endodontoloog.
Das wat speciaals maar dat gaat heel goed ,de tand was wat onstoken dus heb redelijk veel verdoving gekregen.
Ze heeft er wel een bijna 2 uur aan gezeten.
Ze heeft gezocht naar de derde zenuw maar die was er niet ,toen is ze begonnen met vloeibare rubber de plekken waar de zenuwen zaten opgevuld.
Het duurd lang en je krijgt wat kramp in je kaak of mond en je mond droogt wat uit maar dat lossen ze op met dat zuigerke in je mond.
Maar al bij al zoveel pijn doet het echt niet!!!!

Lord Kveldulv
13 november 2010, 21:15
Van de week weer een ontzenuwde tand die open spleet. Hetzelfde als vorige keer. De 2de al op een paar maanden. Allebei zo'n 10 jaar geleden ontzenuwd. Blijkbaar was het toch te verwachten bij ontzenuwde tanden volgens de tandarts.
Het stuk dat los stond heeft hij getrokken maar het was te hard aant bloeden. Moet nog es terug gaan en dan gaat hij beslissen wat er moet gebeuren, de rest ook trekken of oplappen. Zie er al tegen op... bah.

tokke_1
23 november 2010, 04:39
vandaag kies 36 laten ontzenuwen.
Deed keer goe pijn...

Allemaal samenloop van omstandigheden.
Maanden terug tand stuk afgebroken. Dikke 2 weken zo rond gelopen om da ik er geen last van had en tandarts was niet direct vrij.
Die heeft da dan uiteindelijk bijgewerkt en opgevuld. Maar door da bij te werken is de zenuw bloot komen liggen. Zenuw is dan afgestorven. DA was pas pijn hebbe... kheb al erger gehad op ander plekken, ma voor ne tand is da toch zot.

Terug naar tandarts, open gedaan, wa uitgekuist, voorlopige vulling op gelegd. En door verwezen voor ontzenuwing, of da dood stinkend ding er laten uit halen. :P
Ziek gevallen en dus 4 maand lang niet kunnen doen. Na 2 maand was daar ontsteking op gekomen die heel hard op en af ging.
week of 2 terug dan naar ziekenhuis gebeld voor is te laten na kijken wa er moest gebeuren.
En dan vandaag open gedaan, ontzenuwt:
Verdoving achteraan in de mond (voor zo bepaald stuk ongevoelig te maken)
Bij verdoofd aan de tand
NOG is bij verdoofd aan de tand
En dan uiteindelijk moeten verdoven op de zenuw.
en nog pijn gevoeld bij vijlen en al da gedoe.
"ge ga nog wa pijn hebbe de komende dagen"
Ik kan niet eten ffs :P

Allee ja.. ontsteking moet nu weg trekken, anders moeten ze nog is spoelen met zo vies middel...
Dan die kanalen vullen en dicht maken.

pfff 20/12 is volgende afspraak. Khoop da die pijn morge beter is :P

sarnath
24 november 2010, 15:42
Toen mijn tand ontzenuwd werd was ik de gelukkigste mens op aarde, man die pijn, eindelijk er vanaf.

Heb der een aantal keren voor moeten gaan, maar heb nooit pijn gehad tijdens de behandeling hoor, werd heel goed gedaan door mijn tandarts en ging na afloop altijd gelukkig naar huis.

m1dnight
24 november 2010, 21:21
Ik heb 2 tanden ontzenuwd en dat doet inderdaad veel pijn. Het voordeel is wel dat je nadien echt geen pijn meer hebt, zo een beetje in je kaken ofzo. Maar om daarvoor nu volledige narcose te vragen vind ik toch wel euh jah.

Preske
24 november 2010, 21:37

psh, bijt eens op uw tanden, mietje!

coax^
25 november 2010, 01:23
Ikzelf was op men tanden gestuikt . Waardoor 2 tanden ontzenuwd moesten worden . gewoon verdoofd en alle 2 in 1 keer . Blij dat het gebeurd was zodat ik men tanden niet kwijt was . Achteraf soort pasta ingespoten gekregen en dan toch wel paar keer serieus pijnscheuten in die 2 tanden gevoeld maar voor de rest... Nu geen last meer van...

EvilTwin
25 november 2010, 12:18
Ooit al eens iemand een tand moeten laten herontzenuwen? Ik moet binnenkort bij een specialist omdat mijn vorige tandarts zijn werk blijkbaar niet goed heeft gedaan. Dus nu een nieuwe ontzenuwing :

- eerst vulling eruit
- van binnen een controle doen hoe diep ze moeten gaan
- nieuwe ontzenuwing (2u30 ffs)
- tijdelijke kroon bij tandarts (want waarschijnlijk gaan enkel mijn wortels er nog "staan")
- na een maand een defenitieve kroon

Gans die grap gaat mij +- 1100 Euro kosten (waarvan ik 200 terugtrek, de specialist is op eigen kosten) en gaat mij samen 6 uur in de stoel houden. Ik kijk er al naar uit. Das drie dagen verlof dat ik mij mag nemen om bij de tandarts te gaan.

pieta
13 december 2010, 20:29
net terug van de tandarts, moet ook ontzenuwd worden: 3 spuiten gezet en niks van gevoeld :) hij heeft er nu wel een soort gips ingedaan ipv echt opgevuld (das voor volgende week)

ma heeft iemand daar ervaring mee want hij zei dat da wel wa gaat afbrokkelen, ma kan ik daar mee eten dan?

paraDOTbe
13 december 2010, 20:45
net terug van de tandarts, moet ook ontzenuwd worden: 3 spuiten gezet en niks van gevoeld :) hij heeft er nu wel een soort gips ingedaan ipv echt opgevuld (das voor volgende week)

ma heeft iemand daar ervaring mee want hij zei dat da wel wa gaat afbrokkelen, ma kan ik daar mee eten dan?

Je gaat er ni mee geholpen zen, maar had je da ni beter ineens gevraagd aan u tandarts? :p Alleeja, peins ni da er hier veel tandartsen zitten... ;)

Jumping Chicken
14 december 2010, 16:42

Voorlopige vullingen zijn bestemd om een korte periode te overbruggen (meestal enkele dagen tot weken) en om te vermijden dat opnieuw vuiligheid in de wortelkanalen terechtkomt.

Dus ja, je kan daar perfect mee functioneren ook al springt daar eens een klein stukje of hoekje af. Weekje langs de andere kant bijten en het zal niet te veel last geven.

Wijsheid
14 december 2010, 19:15
Ik heb me destijds helemaal laten inslapen,beste oplossing voor broekschijters zoals mij!

Stimpy
15 december 2010, 17:00
inslapen :lol:

Wat als uwen bompa struikelt en hij moet naar 't ziekenhuis voor een nieuw heup?
Laat hem maar inslapen :lol: dan heeft ie gene pijn

Reborn
15 december 2010, 17:12

Mijn ervaring:

3 jaar geleden naar tandarts gegaan omdat ik enorme pijn had, 1ste keer heeft ze die tand probere te redden, 2de keer dan maar ontzenuwt aangezien na de eerste behandeling het ni veel heeft geholpen.

Resultaat: zelfs na ontzenuwen heb ik nog altijd pijn. Na 3 jaar heb ik nu een holte ipv die tand, die tand is helemaal weg, ik voel nu da ijzerpinneke uitsteken en mijn tandvlees das alles.

Ben nog een jaar of 2 later naar een andere tandarts gegaan waar ik vroeger ben geweest als kind, die is zo modern, gebruikt een scherm waar die naar kijkt en steekt zo een camerake in uw mond ....en zo "opereert" die dan lol.

Maar die paljas keek op zijne pc van ah zoveel jaar gelede zede gij hier geweest voor tand x en wa doet die slimme hij behandelt de verkeerde tand terwijl ik duidelijk heb laten zien tis deze tand. Soit.

Na 3 jaar nog altijd een rotte tand of beter gezegd een holte. Elke keer ik eet dan heb ik pijn dan gaan die resten in mijn tandvlees in dat holte en dat blijft daar zo zitten en ik moet dan elke keer met een mes ofzo dat eruit halen.

Het rare is ik heb geen gevoel bij warme of koude voeding en drank. Enkel als iets mijn holte raakt dan heb ik enorme pijn.

Iedereen die mij kent zegt dak koppig ben, wrm laat je da ni fixen? Mijn antwoord: de dag wnr ik het laat fixen is de dag wnr er bekwame tandartsen zijn ;)

Allvideosonline
15 december 2010, 18:00
Ik moet nu op 4 januarie naar het ziekenhuis voor mijn tanden =S

Stimpy
15 december 2010, 18:41
zijn ze klaar? :unsure:

CP-RB2H
15 december 2010, 18:58
Bij mij hebben ze dat bij gedaan aan m'n voortand... Deed eigenlijk onder plaatselijke verdoving geen pijn... Maar mijn zenuw was al wel dood, dus dat was de reden. Dat is nu een jaartjes geleden en binnen 2 weekjes ga ik voor de laatste keer naar de tandarts om de kleur gelijk te stellen met de rest ^^ Dure bedoeling wel allemaal ze :)

Stimpy
16 december 2010, 09:08
'k hoop alleen dat over x aantal jaar die tand het niet plots begeeft.
Heb nu wel 0,0 last meer, tand ziet er ook niet meer "grauw" uit enz.

Thierrichi
7 november 2011, 21:25
Men broer komt net van de tandarts, hij moet ook een tand laten ontzenuwen...350 euro gaat da hem kosten, waarvan hij volgens de tandarts met veel geluk 150 euro van zal terug trekken :doh:

Juve9le
7 november 2011, 21:46
Men broer komt net van de tandarts, hij moet ook een tand laten ontzenuwen...350 euro gaat da hem kosten, waarvan hij volgens de tandarts met veel geluk 150 euro van zal terug trekken :doh:

Tand ontzenuwen kost inderdaad een bom geld, en je trekt veel minder terug dan bij gaatjes vullen ofzo. Misschien vragen aan de tandarts of hij het anders kan inschrijven? Is al lang geleden bij mij, maar hij had een speciaal tarief aangerekend zodat ik het toch grotendeels kon recupereren. Heeft hier iets van een kleine 200 EUR gekost.

GhO$T
9 november 2011, 16:03
Wat een prijzen allemaal :wtf:

Ik heb laatst een tand laten ontzenuwen (kies met 3 zenuwen erin) en dat heeft zo'n 1,5u geduurd en 155€ gekost waarvan ik nog geen 15€ zelf heb moeten betalen...

Viel ook wel mee van de pijn, vreemd dat dat zoveel kan schelen van persoon tot persoon, heeft er misschien mee te maken als de zenuw al dan niet helemaal dood en dus gevoelloos is?

Stimpy
12 november 2011, 21:27
Wat een prijzen allemaal :wtf:

Ik heb laatst een tand laten ontzenuwen (kies met 3 zenuwen erin) en dat heeft zo'n 1,5u geduurd en 155€ gekost waarvan ik nog geen 15€ zelf heb moeten betalen...

Viel ook wel mee van de pijn, vreemd dat dat zoveel kan schelen van persoon tot persoon, heeft er misschien mee te maken als de zenuw al dan niet helemaal dood en dus gevoelloos is?

en van de tandarts denk ik
eerste keer was da een jong meiske, die kreeg me ni verdoofd.. keiveel spuiten gezet, maar allemaal verkeerd. "Doet het pijn?" Ja D:= zet nog maar ne spuit aub

Gelukkig was dat een praktijk met andere tandartsen ook, en die oudere zet ene spuit en heel men bakkes verlamd ^^

adembaba
30 augustus 2012, 10:51
efkes thread weer bovenhalen.

Tis echt raar. Sommigen voelen geen pijn, andere creperen...Is het echt veel beter om dit te laten doen door een endodontoloog?

Stimpy
31 augustus 2012, 11:53
ik zou geen risico's nemen zenne, ge wilt gene die zit te prutsen in uw tanden :/

Sick`
31 augustus 2012, 19:31
1 tand deed erg veel pijn, maar dat lag eerder aan de (on)kunde van dat wijf imho. Voor de 2de tand ben ik terug naar mijn vaste gegaan (was toen terug uit verlof).

Hecht jezelf niet teveel aan die tanden, ik ben 6j verder en eene is na een jaar aan de wortel gebroken en moest er uit gehaald worden, en een andere is een jaar later schuin afgebroken en weer opgebouwd (maar echt hard bijten kan je daar niet mee).

Toen ze ontzenuwd waren hebben ze nog enkele weken/maanden pijn gedaan, maar je kan best naar de dokter gaan, kan goed zijn dat je er een kaakbeenontsteking aan overgehouden hebt (ik heb dat elke keer van de verdoving).

Maser00
31 augustus 2012, 20:08
Mijn ma heeft er al wa laten doen en altijd zonder verdoving... Die voelt der echt niets van :p

Soler
31 augustus 2012, 20:58
Peanuts, 2 tanden laten ontzenuwen en geen last van gehad.

adembaba
1 september 2012, 11:10
ik zou geen risico's nemen zenne, ge wilt gene die zit te prutsen in uw tanden :/

Bij een endodontoloog aan UZ Gent kan ik maar pas vanaf 17/10 een afspraak maken en dat is dan nog maar een consultatie. :( Niet dat ik last heb of zo van m'n tand(pijn is voorbij), maar kwil er gewoon vanaf. Kheb nu een afspraak voor 6 september bij m'n tandarts. Oh well, ik hoop dat die het goed doet.:)

Psy
1 september 2012, 13:20
Laten doen bij m'n vaste tandarts & niks van gevoelt, voelde zelfde aan als gewoon een gaatje laten vullen.
Zal wel van persoon tot persoon & zeker van arts tot arts afhangen, heb van m'n tandarts nog nooit te klagen gehad.

adembaba
1 september 2012, 14:51
Laten doen bij m'n vaste tandarts & niks van gevoelt, voelde zelfde aan als gewoon een gaatje laten vullen.
Zal wel van persoon tot persoon & zeker van arts tot arts afhangen, heb van m'n tandarts nog nooit te klagen gehad.
Kzie dat je van Gent bent. Welke tandarts is dat mss? Mag desnoods via pm.

Stimpy
1 september 2012, 15:07
Mijn ma heeft er al wa laten doen en altijd zonder verdoving... Die voelt der echt niets van :p

tand zal al lang dood geweest zijn van, want no way dat ge de pijn van een (levende) zenuw uit uw tand trekken kunt doorstaan :)

ik denk elke keer dat als ik een spion zou zijn, ik toch rap de informatie zou lossen als ze me zo martelen :p al die speciale foltertechnieken.. stuur ze gewoon naar ne tandarts :p

Psy
1 september 2012, 15:48
Kzie dat je van Gent bent. Welke tandarts is dat mss? Mag desnoods via pm.

pm sent

Stimpy
12 november 2013, 19:33
iemand al een wortelpuntbehandeling gehad? Hoe valt dat mee? 't klinkt wel scary :unsure:

Mus
13 november 2013, 21:53
Dat valt best mee hoor. Als ik mij goed herinner (het is ettelijke jaren geleden) krijgt ge eerst gewoon uw verdovingsspuit en nadien voelt ge er amper nog iets van.
Tenzij er een ontsteking opzit, dan voelt ge die misschien nog.
Alleen die verdovingsspuit op zich.. bah!
Ik haat tandartsen :(

Veel succes in ieder geval

Piedro
13 november 2013, 22:36
Ik heb volgende week maandag een afspraak voor een kanaalwortelbehandeling of weet ik hoe dat heet!!:cry:
2 dagen voor mijn verjaardag. I'll be a mess...:sop:

Ik heb dat enkele weken geleden gehad.
Valt nog wel mee.

Er waren 3 dingen die pijn deden:
- Het prikje van de verdovingsspuit, maar dat valt goed mee vind ik.
- Op een gegeven moment stak em weer eens een nieuw toestel in mijn mond. Niet veel later zag ik smeulende rook uit mijn mond komen en begon ik een gloeiende pijn te voelen (ik denk bij mezelf: :wtf:). Het duurde niet lang vooraleer ik aangaf dat de pijn te erg begon te worden. Hij is er dan gelukkig mee gestopt. Ik vraag mij nog altijd af wat dat was. Een soort boor niet volgens mij, want dat voelt anders aan en maakt een ander geluid. Ik gok eerder op een mini-vlammenwerper :unsure:
- De rekening.

Het heeft wel een tijdje geduurd. Ik ben daar toch zeker een uur binnen geweest, en ik heb niet moeten wachten.
Aangenaam is het niet, maar er zijn ergere dingen.

Enkele uren later voelde ik er al niets meer van. Desnoods kunt ge nog ne pijnstiller pakken.

FleXe
13 november 2013, 23:21
Wortelkanaalbehandeling (in de volksmond ontzenuwing genoemd) valt echt wel goed mee eigenlijk. Heb het deze zomer laten doen. Verdoving is eigenlijk maar een heel klein prikje dat je een seconde of twee voelt, daarna voel je een lichtjes irritante maar zeker geen doordringende pijn.

Van zodra de zenuw eruit was voelde ik wel dat vijltje tot diep in die wortelkanalen schuren, maar op zich was het niet erger dan een (diep) gaatje laten vullen. Nadat de verdoving was uitgewerkt heb ik wel nog de rest van de dag last gehad van een kloppende pijn, maar die viel ook zonder pijnstiller nog vrij goed te verdragen in vergelijking met die paar dagen dat de ontsteking aan die wortel op zijn hoogtepunt was.

Soms denk ik wel dat mijn tandarts het niet op de meest professionele manier heeft gedaan. De twee behandelingen samen hebben misschien 45 min geduurd, terwijl ik soms verhalen lees over mensen die 2,5 uur in de stoel hebben gezeten en waar er nog allerlei elektronische instrumenten bij kwamen kijken.

Ook heb ik naast de behandelde kies eigenlijk nog een ontstoken zenuw, hetgeen ik wel geweten heb als ik met koud water spoel. En aan de andere kant heb ik dan nog eens twee gevulde kiezen waar ik een klein maar heel gevoelig plekje in het tandbeen heb. Dat uit zich dan weer bij het eten van nootjes ofzo :) Dat laatste was wel het werk van mijn vorige tandarts en dat was maar een dikke paljas.

Kostprijs voor een kanaalbehandeling is inderdaad niet min. Was iets van een 250 euro dacht ik, maar ik kreeg wel alles volledig terugbetaald...

hashtag
13 november 2013, 23:26
Ik moest er een hebben, tot die zenuw uit zichzelf is afgestorven en nu moet gwn de tand eruit :unsure:

LSDsmurf
13 november 2013, 23:44
Wortelkanaalbehandeling vond ik een helse ervaring. Bij de tandarts zelf viel dat nog mee, niet echt pijn gehad maar is natuurlijk verre van prettig als de tandarts die vijlen in uw wortelkanaal aan het rammen is. Ik had vooral last van de napijn, zeker de dag nadien was het moeilijk uit te houden zonder een pijnstiller. De dagen nadien beterde het langzaam aan maar het heeft toch meer dan een week geduurd eer die tand terug normaal aanvoelde.

EnnY
14 november 2013, 02:02
Overlaatst gaatje in mijn tand, kga ff in de spiegel kijken of ik het kan zien. Er steekt precies iets in dus ik probeer met een tandenstoker , daarna naald, het eruit te halen want dat stoorde. (Zoals een stukske spek tussen uw tanden)
BAM ineens dat gat groter gemaakt en er brak een stuk af ook nog -_- Raar genoeg geen pijn dus ik dacht zal wel niet zo erg zijn.

Een week later begint het zo pijn te doen als ik eet en een gezwollen gevoel daarna. Prolly ontstoken geraakt, kan bijna niet meer slapen vd pijn. Dus zelf met een naald die opzwelling "doorprikt" , dafalgan genomen en terug kunnen slapen..
Volgende week naar de tandarts ...
Kdenk dat 2vd4 wortelkanalen al dood zijn en dat ik daarom niets voelde in het begin, maar zodra die zwelling druk zette op de andere 2 ik het begon te voelen.

glashelder
14 november 2013, 02:39
Wortelkanaalbehandeling vond ik vooral lastig om zo lang met mijn mond open te liggen, na een tijdje begint je kaak serieus pijn te doen.

Een week later begint het zo pijn te doen als ik eet en een gezwollen gevoel daarna. Prolly ontstoken geraakt, kan bijna niet meer slapen vd pijn. Dus zelf met een naald die opzwelling "doorprikt" , dafalgan genomen en terug kunnen slapen..
Volgende week naar de tandarts ...
Kdenk dat 2vd4 wortelkanalen al dood zijn en dat ik daarom niets voelde in het begin, maar zodra die zwelling druk zette op de andere 2 ik het begon te voelen.
Grappig, ik heb hier bijna hetzelfde voor :p Tijdje geleden broodje aan het eten en toen zei het plots krak. Eerst niet echt veel pijn, wel van die krak maar daarna viel het allemaal wel mee. Toen kwam er een ontsteking op, pijn, tandvlees gezwollen. Ook zelf doorprikt en nu voel ik er eigenlijk niets meer van. Vrijdag naar de tandarts ;)

W0utR
14 november 2013, 02:46
3 weken geleden dezelfde behandeling gehad, en na de verdoving voel je daar echt niks meer van, duurde ongeveer 30 minuten bij mij, en idd, het lastigste is zolang met je mond open liggen.
Ik ben daarna nog 2 keer moeten terug gaan, om de kanalen uit te kuisen en te kijken of de zenuw wel degelijk weg was, toen is het zelf zonder verdoving gebeurd.

2 jaar geleden heb ik dezelfde behandeling gehad, maar toen was mijn zenuw ontstoken en dat doet inderdaad redelijk veel pijn, maar de pijn die ik door de dag had door die ontstoken zenuw was veel erger.

EnnY
14 november 2013, 05:53
Wortelkanaalbehandeling vond ik vooral lastig om zo lang met mijn mond open te liggen, na een tijdje begint je kaak serieus pijn te doen.

Grappig, ik heb hier bijna hetzelfde voor :p Tijdje geleden broodje aan het eten en toen zei het plots krak. Eerst niet echt veel pijn, wel van die krak maar daarna viel het allemaal wel mee. Toen kwam er een ontsteking op, pijn, tandvlees gezwollen. Ook zelf doorprikt en nu voel ik er eigenlijk niets meer van. Vrijdag naar de tandarts ;)

Haha nice. En ik vroeg me al af welke persoon op aarde dit zelf ook zou doen.
Ja zo een gebroken tand terwijl ge aan het eten zijt is verschrikkelijk! Ik werd toen echt kwaad daarover (zo van "da kan toch nie e gvd"). Dat had ik aan dezelfde tand maar dan linkerkant, een kies die veel werk doet merk ik nu tijdens het eten.

Cirenras
14 november 2013, 06:34
Ik heb al verschillende tanden moeten laten ontzenuwen, nooit veel pijn gehad.
Het ergste vind ik altijd gewoon naar de tandarts gaan heb echt schrik van die gasten, maar ik heb wel een goeie.
Maarja, wss zijn meeste mensen hier niet echt veel pijn gewoon lol.
Ik heb al 2 zware slagader operaties ondergaan aan mijn linker been dus ik ben al wel wat gewoon :)

FleXe
14 november 2013, 13:48
Ik was ook wat bang voor de tandarts, waardoor ik tot vorig jaar misschien vijf jaar niet meer was gegaan met als gevolg: vijf gaatjes, zes afspraken in twee maanden tijd en een ontzenuwing als kers op de taart.

Achteraf bekeken vraag ik mij echt af waarom ik niet eerder ben gegaan. Tuurlijk, pijnloos is het niet altijd, maar één tand hebben ze volgens mij voor 3/4 weg moeten boren en heropbouwen en zelfs dat viel best goed mee.

Zo'n ontzenuwing is het einde van de wereld niet hoor. Ik had er na de volgende dag al geen last meer van eerlijk gezegd. En de tweede behandeling waarbij ze de kanalen nog eens zuiver maken en alles terug opvullen gebeurde zonder verdoving en verliep op een klein pijnscheutje na nagenoeg pijnloos.

Stimpy
14 november 2013, 15:34
ontzenuwing heb ik al gehad maar waarschijnlijk zijn mijn wortel punten niet volledig gelukt waardoor de kaak chirurg via mijn tandvlees door mijn kaak naar de wortel moet boren om de puntjes af te knippen. Zo :p lijkt me ook wel vies, gewoon het feit dat je wakker bent en je voelt ze boren en sleuren :( dont like it

verstuurd vanaf mijn telefoon

kimme1975
14 november 2013, 15:45
Ik heb een 2 jaar geleden een tand laten ontzenuwen en nadien nog een 2 maanden serieus ambetant gevoel in gehad maar dat ebde gelukkig weg. Is blijkbaar perfect mogelijk dat je na het ontzenuwen nog een tijdje een 'gevoelige tand' hebt

Piedro
14 november 2013, 16:44
Dit had ik liever niet gelezen. Rook? Gloeiende pijn? My god!!:cry:
Ik heb een hele lage pijngrens. Ik besterf het zowat alleen al door dit te lezen.
Mini vlammenwerper??:(
Ik denk dat ik mijn afspraak ga annuleren.
Hoeveel heb je betaald?

:(

Die 'mini-vlammenwerper' omschrijving was maar om te lachen hé ;)
Ik weet niet wat het was, en het deed even pijn ja, maar dat was snel terug weg hoor.

Ik weet niet hoe die tandartsen bij u zijn, maar bij mij houden die er wel rekening mee als ge aangeeft dat ge teveel pijn hebt ze. Ofwel pakken ze een meer pijnvrij toestel, ofwel geven ze mij wat extra verdoving.

Ik heb ter plekke €282 betaald, en achteraf nog +/- €90 teruggekregen.

Waarschijnlijk zult ge later meer en langer pijn krijgen als ge niks doet, dus ik zou die afspraak toch maar laten staan. En de conclusie van mijn verhaal was dus: buiten 1 pijnscheut viel dat goed mee. ;)

LordJarne
14 november 2013, 19:28
Ik heb mijn tand moeten laten ontzenuwen op 11-12 jarige leeftijd, mijn zenuw was helemaal opgerold en er moeilijk uit te halen. Eerste keer dat ik geweend heb bij de tandarts.

Good luck! :niceone:

bibi123
16 november 2013, 10:15
Ik was ook wat bang voor de tandarts, waardoor ik tot vorig jaar misschien vijf jaar niet meer was gegaan met als gevolg: vijf gaatjes, zes afspraken in twee maanden tijd en een ontzenuwing als kers op de taart.

Helaas zo herkenbaar. Moet ook een kies laten ontzenuwen. Wetende dat dat waarschijnlijk te wijten is aan het feit dat ik niet regelmatig genoeg naar de tandarts ben gegaan, heb ik alleen maar mezelf zitten:$

Heeft er iemand ervaringen met de praktijk van Deroose-Vergauwen in Zwijnaarde? Zou zeer goed werk leveren maar ook duurder zijn dan elders. Ik vraag me af over hoeveel we hier dan spreken? En hoeveel krijgt een mens daarvan terug?

Felste probleem bij de tandarts vind ik altijd zo lang met de mond open liggen. En op den duur begint ge u daarop te fixeren en geraakt dat kaakgewricht gelijk helemaal uit de kom...:ironic:

marcel
17 november 2013, 11:33
ik heb al een tand of 6 laten ontzenuwen, maar 1 keer pijn gehad, met een tand die moeilijk te verdoven was. tandarts heeft dan op de zenuw zelf moeten verdoven, wat hij normaal niet doet want "dat kan trauma's geven" (letterlijke woorden). dus dat deed pijn, ja..

voor de rest enkel pijn gehad bij het afrekenen, en één keer zelfs zo weinig gevoeld dat ik niet zeker was dat hij iéts gedaan had (maar 't stak wel een vulling op, dus ja)

prosit
18 november 2013, 17:45
Ik heb dat ook eens laten doen, maar had totaal geen pijn hoor , niets van gevoeld!
Ze hebben wel eerst een watteke er in gezet en een week later pas de tand gevuld.
De afrekening was ook duur, maar dat is altijd bij mijn tandarts!

sypro9000
18 november 2013, 22:35
Ik heb het ook laten doen vandaag. Het is op één van mijn grote snijtanden vooraan. Tand was al gestorven door een serieuze tik op die tand. Gedaan zonder enige verdoving en afgezien van wat lichte pijnen, niks gevoeld. Nu is die intern ontsmet en dan de volgende keer terug gaan voor een definitieve vulling. We zien wel wat het heeft naar de toekomst toe.

paraDOTbe
3 september 2014, 19:30
Vandaag was de beurt aan mij! :) Eigenlijk ook niet veel van gevoeld, eigenlijk niets. Wel verdooft natuurlijk. Het waren drie zenuwtakjes die ze weggehaald heeft. Vandaag kostte het mij € 85,00, hiervan trek ik niet terug. Bij de volgende keer als het dan volledig gevuld wordt moest ik rekening houden met € 300-350,00, daar zou ik wel ongeveer € 200,00 van terugtrekken. Was dit bij andere ook zo duur?

Vandaag duurde het een goei 45 minuten, volgende keer heeft ze 2 uur ingepland! :wtf:

paraDOTbe
4 september 2014, 08:44
wow! fucking hell... Wat was me dat gisteravond, zo'n pijn gehad toen de verdoving uitgewerkt was. Na, drie panadols, twee ibuprofen, een dafalgan met codeïne en een slaappilletje werd de pijn verdraagzaam. Maar ben toch een goede drie door een hel gegaan en wist niet waar kruipen van de pijn. :wtf: :(

Stimpy
4 september 2014, 10:39
Was bij mij ook iets van een 300 euro dacht ik.

Wel in een keer, heb daar 3uur gelegen op die stoel. Al bij al ging die tijd snel voorbij.
Ook niets van gevoeld.

LSDsmurf
4 september 2014, 10:42
Ik had ook vooral last van de napijn, de behandeling zelf was niet zo prettig maar wel pijnloos. Het duurde toch wel een dag of drie eer het terug wat normaler aanvoelde.

Riverdale27
4 september 2014, 13:13
Zo fokkin duur?

Hoe komt het dat je daar niets van terug krijgt? Waarom betalen wij nog RSZ dan?

paraDOTbe
4 september 2014, 13:18
Zo fokkin duur?

Hoe komt het dat je daar niets van terug krijgt? Waarom betalen wij nog RSZ dan?
Ik heb geen idee... :unsure:

mac-bc
4 september 2014, 13:34

Dit.

Hoe kun je het ontzenuwen van een kies vermijden? :s

Smiles_
4 september 2014, 19:18
Zo fokkin duur?

Niet zeker, maar komen wortelkanaalbehandelingen vooral voor bij mensen die niet om de 6 maanden op controle gaan? En geen toppers zijn wat betreft tandhygiëne?