PDA

Volledige versie bekijken : Arduino microcontrollers

Pagina's : [1] 2

LeSec
4 augustus 2010, 12:16
Ik hoop dat de thread hier juist staat (technologie?).
Voor degenen die het niet kennen: Arduino - HomePage (http://www.arduino.cc/)

Zijn er mensen die er eentje hebben, of vaak mee bezig zijn?
Ik zoek er mij binnenkort een aan te schaffen en ben nog wat informatie aan het vergaren. Ik weet namelijk hoegenaamd niets af van elektronica en dergelijke maar wil me er wel graag mee bezig houden.

Ik heb dus volgend lijstje van vragen nog:
- Waar kopen, aanraders qua winkels?
- Sites/boeken die ik zeker moet lezen?
- Alternatieven die misschien aantrekkelijker/beter zijn? (en waarom)

Het is in elk geval de bedoeling om er maquettes (ik studeer architectuur) mee te bouwen die reageren op inputparameters (kan via sensoren of handmatig) en dus gestuurd worden via microcontrollers...
(voorbeeld: YouTube - kinetic architecture (http://www.youtube.com/watch?v=Vqc9BiGsVoo&feature=player_embedded) )

Cycloon
4 augustus 2010, 12:31
Ik heb er ooit met gewerkt. Die arduino µcontrollers kan je op vrij hoog niveau programmer (geen assembler en toestanden) waardoor de instapdrempel behoorlijk laag is. Je vindt ook redelijk wat uitleg en tutorials. Als je wat kan programmeren ben je daar zo mee weg, maar vermits je geen kennis hebt van dit soort zaken zal je vooral meer kennis moeten vergaren over hoe je programmeert. Elektronica kennis moet je niet echt hebben om met dit soort zaken te kunnen werken vermits je de elektronica zaken (zoals knopjes, led schermen, etc) best gewoon aankoopt vermits je die toch moeilijk zelf kan maken :p

Japser
4 augustus 2010, 12:39
Ik heb er een programmeerbare robotarm mee geprogrammeerd die 6 verschillende servomotoren aanstuurde, het programmeren was echt simpel! weet je al welke je gaat kopen ? Duemilanove ? Of de mega ?

LeSec
4 augustus 2010, 12:43
Ik weet dat het gebaseerd is op C++