PDA

Volledige versie bekijken : Kolibries

w00tw00t
1 augustus 2010, 19:00
Ik zat daarstraks te eten op ons balkon en zag plots een kolibrie rondvliegen boven ons bloempotten. Eerst dacht ik gewoon dat het een of andere mot was maar na het zien van een snavel leek dit niet mogelijk. Vanavond kwam ik deze weer tegen en kan ik nu met 100% zekerheid bevestigen dat het om een vogel ging.
De vraag is nu hoe dit mogelijk is omdat deze in Europa niet meer voorkomen? Een ontsnapt exemplaar?

biotek
1 augustus 2010, 20:12
opwarming van de aarde ?
neen zal wel een ontsnapt exemplaar zijn , en toch , mogen deze wel gehouden worden in belgië?

twas toch dit niet ?
kolibrievlinder (http://users.skynet.be/verzamelen/kolibrievlinder.html)

w00tw00t
1 augustus 2010, 20:20
Nu brengt ge me toch aan twijfel :p. Als de gelijkenis zo hard is dan kan het mss ook wel een kolibrievlinder zijn. Zeker daar de gedragspatroon inderdaad enorm veel op een kolibrie lijkt

shiftyke
1 augustus 2010, 20:25
opwarming van de aarde ?
neen zal wel een ontsnapt exemplaar zijn , en toch , mogen deze wel gehouden worden in belgië?

twas toch dit niet ?
kolibrievlinder (http://users.skynet.be/verzamelen/kolibrievlinder.html)

Hoe geweldig is dat beest nie :eek:

Een echte kolibrie kan het bijna niet geweest zijn, ze komen enkel voor op het Amerikaanse continent en zo ver kan zo'n beestje niet vliegen. Misschien ontsnapt in een Zoo maar zelf dat lijkt me sterk.

Misschien eens mailen naar de vogelbescherming zij weten misschien meer.

Kid_C
1 augustus 2010, 20:32
Ik heb zo'n kolibrievlinder gezien op reis, waren er ook van overtuigd dat het een kolibrie was. :unsure:

:sad:

BlueSkyraider
1 augustus 2010, 21:11
waarschijnlijk idd kolibrievlinder. Zijn nog vrij groot.
Hier een foto door mezelf getrokken een paar jaar geleden in onze tuin :)

http://fc04.deviantart.net/images3/i/2004/116/c/e/Humming_Bird.jpg

Cycloon
1 augustus 2010, 22:46
Een kolibrie zou hier niet kunnen overleven omdat die constant energierijke nectar moeten opnemen die enkel in bepaalde bloemen voorkomt die hier niet groeien. Na enkele uren zou dat beest hier al niet meer kunnen rondvliegen.

YaMo
2 augustus 2010, 02:11
Er zijn ongetwijfeld veel mensen die thuis kolibries houden. Daar kan altijd een van ontsnapt zijn.

de Waaslandwolf
2 augustus 2010, 14:01
Om eerlijk te zijn dacht ik ook eerst en vooral aan een kolibrievlinder - gisteren is er hier ook nog eentje gepasseerd in de tuin. Als je het verschil tussen de vlinder en de vogel kent, is er eigenlijk zo goed als geen verwarring mogelijk, maar vanaf hier kan ik het natuurlijk niet zeggen. :p
De meeste kolibries hebben overigens een anders gekleurd verenkleed - vaker groene tinten - en zo goed als alle kolibries zijn ook een stuk groter dan de kolibrievlinder.

Er zijn ongetwijfeld veel mensen die thuis kolibries houden. Daar kan altijd een van ontsnapt zijn.
Dat betwijfel ik eigenlijk, die beestjes zijn zo makkelijk nog niet om te onderhouden, je moet al behoorlijk wat ervaring hebben eer je je eraan waagt. Plus, zoals al eerder is aangehaald verbruikt een kolibrie zeer veel energie, en moet hij voldoende kunnen bijtanken, of lang zal hij niet meer rondfladderen. Het kán een ontsnapte vogel zijn, maar die kans acht ik zeer klein.

Subai
2 augustus 2010, 18:36
Wow, zotte vlinder! Maar zoals al gezegd geweest is: de kans is klein.