PDA

Volledige versie bekijken : Slecht slapen en nachtmerries na verhuis

Kelderke
29 juli 2010, 18:40
Sinds vorige week maandag ben ik alleen gaan wonen. Maar sindsdien heb ik elke nacht al slecht geslapen en heb ik vaak last van rare dromen en nachtmerries. Dat het aan het feit ligt dat ik op een andere locatie slaap vind ik wel raar, want als ik op reis ben of ergens blijf slapen heb ik er geen last van.

Ik vraag me nu echt af of dit tijdelijk is?

sneax
29 juli 2010, 18:42
haunted house!

Exorikos
29 juli 2010, 18:43
Misschien je bed in de andere richting zetten in de kamer. Je hebt waarschijnlijk last van slechte energievelden.

snake880
29 juli 2010, 18:45
Je voelt je niet veilig alleen.
Als je een mooie 20 jarige blondine bent wil ik je wel komen beschermen.

Over wat gaan de dromen? Hebben ze te maken met het huis of zijn het willekeurige dingen?
Al eens geprobeerd om in een andere kamer te slapen?

Kelderke
29 juli 2010, 18:48
Ik droom over echt de meest absurde zaken, ook vaak wakker worden 's nachts enzo. Misschien moet ik eens slaappillen overwegen bij de arts?

Ironpole
29 juli 2010, 18:52
Je hebt waarschijnlijk last van slechte energievelden.

WHAHAHAHAHAHAHA :rofl::rofl:

Oldskooler
29 juli 2010, 19:24
Ik wil ook nog wel eens een nachtmerrie hebben.

Ik wil ook wel eens opgejaagd worden in een droom.
Nu ben ik het steeds die de massamoordenaar uithangt.

|steven|
29 juli 2010, 19:33
Met slaappillen zou ik niet meteen beginnen aangezien je aangeeft dat het probleem nog maar net is ontstaan, door uw nieuwe woonst.

Zou het niet kunnen dat je je gewoon nog niet echt thuis voelt in je nieuwe woonst, en het feit dat je nu alleen woont? In je onderbewust zijn voel je je misschien niet helemaal veilig. Met de tijd zal dat wel beteren denk ik.

Kelderke
29 juli 2010, 19:36
Zou het niet kunnen dat je je gewoon nog niet echt thuis voelt in je nieuwe woonst, en het feit dat je nu alleen woont? In je onderbewust zijn voel je je misschien niet helemaal veilig. Met de tijd zal dat wel beteren denk ik.

Wel het is hier ook nog een beetje kaal en nog niet 100% ingericht, misschien ook daardoor?

maximvdb
29 juli 2010, 19:41
Wel het is hier ook nog een beetje kaal en nog niet 100% ingericht, misschien ook daardoor?

Ik voel mij ook altijd ongemakkelijk in een "leeg" huis. + Je moet nog wennen aan je nieuwe huis/omgeving/leven?

Oldskooler
29 juli 2010, 19:49

Idd, best wat klassieke meubels kopen, dracula-stijl.

cram
29 juli 2010, 22:07
Liever een nachtmerrie dan ne nachthengst.:unsure:

GaMe®
29 juli 2010, 22:18
If you're seeing things
running through your head
Who can ya call?
GHOSTBUSTERS

An invisible man
sleeping in your bed
Who ya gonna call?
GHOSTBUSTERS

:music:

Sorry, ik moest opeens aan dit liedje denken. :unsure:

Gurdt
29 juli 2010, 22:32
Ik zou ook nachtmerries hebben. Dat is normaal bij zulke veranderingen. Op vakantie gaan is anders omdat je je er dan van bewust bent dat het tijdelijk is. Het is denk ik zoals van school komen bv, dan besef je denk dat er een grote gebeurtenis aan de hand is die definitief is.

Ik zou niet met slaapmedicatie beginnen, dat verlegt het probleem alleen maar. Ik denk dat het vooral belangrijk is je thuis te voelen. Hou een feestje bij je thuis? :) Nodig familie en vrienden zo vaak mogelijk uit wanneer het kan, of ga 's avonds weg? Op café ofzo. Dan leef je je bij je nieuwe thuis in, zo thuiskomen enzo! Bbeetje zoals nieuwe schoenen inlopen =D

Brick Top
29 juli 2010, 22:37
De film 'Paranormal Activity' ne keer bekijken, gaat ge sowieso beter van slapen!

Gurdt
29 juli 2010, 22:59
Of The Grudge, heb ik 3 nachten van wakker gelegen :")

feysn
30 juli 2010, 08:57
De film 'Paranormal Activity' ne keer bekijken, gaat ge sowieso beter van slapen!

Zo'n tienerfilmpje ... Echt slecht en ongeloofwaardig.

Alhoewel inderdaad, zo'n slappe zever zou hem wel kunnen helpen inderdaad.... :)

Super Liegebeest
30 juli 2010, 09:01
Ik zou zeggen

Dos servezas por favor....

danzig_6
30 juli 2010, 09:11
das normaal denk ik, ik had dat ook de eerste week dat ik ging alleen wonen.
Na een weekske was dat over, het is gewoon de aanpassing naar een nieuw leven en de nieuwe verantwoordelijkheden die erbij komen kijken...

enne, slaappillen, blijf ermaar vanaf, als je daar nu al aan moet beginnen op die leeftijd...

cool_boy_ke
30 juli 2010, 09:25
Is volgens mij tijdelijk hoor :) Zal wel zijn omdat je nog moet wennen aan je omgeving.

Kelderke
30 juli 2010, 12:55
Ik hoop het, maandag begin ik terug te werken en ik hoop dat ik snel weer in mijn ritme kom. Ben hiernet de Ikea nog wat gaan plunderen om het hier gezelliger te maken ook.

w00tw00t
30 juli 2010, 12:57
haal u een kat in huis :)

Dobbelsteen
30 juli 2010, 13:01
Ik hoop het, maandag begin ik terug te werken en ik hoop dat ik snel weer in mijn ritme kom. Ben hiernet de Ikea nog wat gaan plunderen om het hier gezelliger te maken ook.

-Is het bed hetzelfde gebleven?
-Die nachtmerries: zijn die over willekeurige dingen, of over bepaalde zaken waar je trauma's over hebt (films, gebeurtenissen, ...)?
-Slaap je goed als je op reis bent?

coap
30 juli 2010, 13:12
Is heel normaal . Ik had da ook toen ik verhuisde. Da gaat over :) .

gilbereke
30 juli 2010, 14:01
Misschien je bed in de andere richting zetten in de kamer. Je hebt waarschijnlijk last van slechte energievelden.

:rofl:

Chappii (oi22)
30 juli 2010, 14:05
Of The Grudge, heb ik 3 nachten van wakker gelegen :")

Van Ju-On dan hoop ik ? (Japanese versie)
Moest ge van die Amerikaansen 3 nachten wakker liggen, :wtf:

DeViL-M4N
30 juli 2010, 14:18

alhoewel ik er niet echt in geloof, werkte dit bij mijn kleine broertje in het ouderlijke huis, lang lang geleden

constant had hij angstdromen, nachtmerries waarbij hij zelf nog een stuk door droomde terwijl hij al "wakker" was en rondliep

ons moeke heeft toen vanalles geprobeerd, en op aanraden van 1 of andere gekke vrouw, heeft ze zijn bed verplaatst naar een andere hoek in dezelfde kamer (was een heel grote kamer) en terstond was het probleem opgelost, heel vreemd

diggie
30 juli 2010, 14:20
Ik heb dat ook gehad toen ik vorig jaar ben verhuisd.

Na een 2-tal weken was dat over bij mij.

Je bed van plaats veranderen kan ook soms wonderen doen, ik slaap bvb. minder goed als mijn bed naar de deur gericht is ... dnno wat daar de verklaring van, kan het alleen maar vaststellen.

gilbereke
30 juli 2010, 14:37
Ik heb dat ook gehad toen ik vorig jaar ben verhuisd.

Na een 2-tal weken was dat over bij mij.

Je bed van plaats veranderen kan ook soms wonderen doen, ik slaap bvb. minder goed als mijn bed naar de deur gericht is ... dnno wat daar de verklaring van, kan het alleen maar vaststellen.

kan door vanalles zijn.

Vaak komt het door domme dingen zoals: trek (lucht) dat van onder de deur komt, licht dat onder de deur schijnt en u wakker houdt, psychologisch (het gedacht is al dat telt), ...

Of die energievelden er al of niet zijn, kan ik niet zeggen, maar ik geloof er niet echt in. En tot nu toe zijn er nog geen "paranormale" zaken die echt bewezen zijn.

DeViL-M4N
30 juli 2010, 14:39
En tot nu toe zijn er nog geen "paranormale" zaken die echt bewezen zijn.

/offtopic

wat miljarden debielen niet belet te geloven in goden en dergelijke ;)

gravedigger101
30 juli 2010, 15:18
bed verplaatsen kan helpen, en heeft helemaal niks te maken met energievelden of iets dergelijks.
meestal gaat het over licht dat binnenkomt in de kamer, tocht, ...

Deels kan dit ook instinct zijn (kan, niet altijd het geval). De mens heeft lange tijd moeten vrezen tijdens zijn slaap voor roofdieren e.d., later voor rovers en zo verder. Het was veiliger om met je hoofd naar de andere kant van de ingang te liggen, om overzicht te hebben, om op een veilige plek (dus niet midden in de kamer dus), om hoger te liggen etc. Bij sommigen zit dat er nog steeds in. Ook de reden waarom slaapkamers meestal niet op het gelijksvloers zijn (in bomen = veilig voor grondroofdieren).
Stond een hele tijd terug in eos als ik me niet vergis, ofwel in nat. geo..

Dat is natuurlijk niet altijd het geval. Ikzelf verplaats mijn bed om de zoveel maanden in mijn kamer en dan slaap ik weer goed. Voor het moment slaap ik echt wel al een jaar met mijn hoofd op 30 cm van de deur, instinctmatig niet optimaal natuurlijk :p

Sovereign
30 juli 2010, 15:43
Ik verander m'n bed alleen als ik de huidige stand beu ben gezien. Ik zou zeggen dat het vanzelf wel over gaat. Maar proberen kan nooit kwaad ;)

w00tw00t
30 juli 2010, 15:48
/offtopic

wat miljarden debielen niet belet te geloven in goden en dergelijke ;)

Wat een debiel zijt gij :s :ironic:

Gurdt
30 juli 2010, 16:11
Van Ju-On dan hoop ik ? (Japanese versie)
Moest ge van die Amerikaansen 3 nachten wakker liggen, :wtf:

Jezus, tis niet omdat het een ripoff is dat het origineel enger is he, wth. Dus van het origineel ligt ge wakker maar de ripoff vindt ge doodnormaal?

Ik vind bv REC ook beter dan de ripoff Quarantine, maar Quarantine is qua effecten beter en kan daarom enger overkomen. Dat geldt voor mij net zo bij The Grudge.

Ik ben trouwens erg gevoelig voor zo dingen, al van toen ik een kind was :D Als is dat de laatste 5 jaar wel weggeëbd. Als ik vroeger een geluidje hoorde dacht ik al dat er iets in mijn kamer was, als kind verstopte ik mij onder mijn lakens enz xD

Chappii (oi22)
30 juli 2010, 16:27
Jezus, tis niet omdat het een ripoff is dat het origineel enger is he, wth. Dus van het origineel ligt ge wakker maar de ripoff vindt ge doodnormaal?

Ik vind bv REC ook beter dan de ripoff Quarantine, maar Quarantine is qua effecten beter en kan daarom enger overkomen. Dat geldt voor mij net zo bij The Grudge.

Ik ben trouwens erg gevoelig voor zo dingen, al van toen ik een kind was :D Als is dat de laatste 5 jaar wel weggeëbd. Als ik vroeger een geluidje hoorde dacht ik al dat er iets in mijn kamer was, als kind verstopte ik mij onder mijn lakens enz xD

Ik zeg niet dat er een verband is tussen rip-off en origineel, maar wel tussen Amerikaans en Japanees. :)
In dit geval is dit zeker van toepassing.
No offence eh :p
Kan zijn dat ge wakker lag van The Grudge, maar dan raad ik u niet aan om Ju-on te gaan zien :p

moehaa!
30 juli 2010, 16:57
Deels kan dit ook instinct zijn (kan, niet altijd het geval). De mens heeft lange tijd moeten vrezen tijdens zijn slaap voor roofdieren e.d., later voor rovers en zo verder. Het was veiliger om met je hoofd naar de andere kant van de ingang te liggen, om overzicht te hebben, om op een veilige plek (dus niet midden in de kamer dus), om hoger te liggen etc. Bij sommigen zit dat er nog steeds in. Ook de reden waarom slaapkamers meestal niet op het gelijksvloers zijn (in bomen = veilig voor grondroofdieren).
Stond een hele tijd terug in eos als ik me niet vergis, ofwel in nat. geo..

Of ge hebt naar The Big Bang Theory gekeken:p.

Kelderke
30 juli 2010, 18:52
-Is het bed hetzelfde gebleven?
-Die nachtmerries: zijn die over willekeurige dingen, of over bepaalde zaken waar je trauma's over hebt (films, gebeurtenissen, ...)?
-Slaap je goed als je op reis bent?

- Nee ik heb een volledig nieuw bed, maar het is echt een goeie matras dus denk niet dat het daar aan ligt

- Ik heb niet echt trauma's dus de nachtmerries kunnen daar niet over gaan, zijn eerder absurde zaken met soms een hororkantje aan.

- Hangt af van het bed, maar op reis kruip ik zelden nuchter in mijn bed dusja

gilbereke
30 juli 2010, 18:54
- Nee ik heb een volledig nieuw bed, maar het is echt een goeie matras dus denk niet dat het daar aan ligt

- Ik heb niet echt trauma's dus de nachtmerries kunnen daar niet over gaan, zijn eerder absurde zaken met soms een hororkantje aan.

- Hangt af van het bed, maar op reis kruip ik zelden nuchter in mijn bed dusja

De matras is niet al wat telt... welke lattenbodem heb je? Wat voor bed? Veel mensen beseffen niet dat het niet enkel de matras is die van belang is.

kil911ler
30 juli 2010, 19:19
Van mij moet mn hoofd altijd gericht zijn naar de muur toe. Zeker door da 'oer-instinct' van vroeger zeker :p

Voeten naar de muur toe... brr, noois... voelt ni goed aan ^^

Gurdt
30 juli 2010, 20:53
Ik zeg niet dat er een verband is tussen rip-off en origineel, maar wel tussen Amerikaans en Japanees. :)
In dit geval is dit zeker van toepassing.
No offence eh :p
Kan zijn dat ge wakker lag van The Grudge, maar dan raad ik u niet aan om Ju-on te gaan zien :p

Bwah ik heb die al ens gezien zo op vt4 ofzo midden in de nacht :D Ma ik vond die gelijk de 3e Grudge qua effecten, ik zie te duidelijk dat dat geschminkte mensen zijn. Maar die vond ik ook eng ja :(
Van Paranormal Activity schijt ik trouwens ook in mijn broek, of the Blair Witch Project enz...

Chappii (oi22)
30 juli 2010, 20:54
Bwah ik heb die al ens gezien zo op vt4 ofzo midden in de nacht :D Ma ik vond die gelijk de 3e Grudge qua effecten, ik zie te duidelijk dat dat geschminkte mensen zijn. Maar die vond ik ook eng ja :(
Van Paranormal Activity schijt ik trouwens ook in mijn broek, of the Blair Witch Project enz...

Paranormal acitivity was vooral een schrikfilm, niet echt horror, maar wel een leuke film :D

MECHcraft
30 juli 2010, 22:16
Bekijk "The Exorcist" voordat ge gaat slapen en ge zult u al een stuk beter voelen :)

tragezot
30 juli 2010, 22:52
Is niet meer dan normaal. Ik heb weken slecht geslapen toen ik voor het eerst op kot ging. Ik keek zelfs uit naar het weekend omdat ik dan eindelijk eens goed diep kon maffen.

Maar dat went. Nu slaap ik als een roosje op kot.

Echter, binnenkort alweer verhuizen. Nu zelfs in een dubbelbed, samen met mijn lief. 't Zal opnieuw hetzelfde liedje zijn, maar na een maandje is dat over.

Ahja, ik heb niks liever dan nachtmerries. Op een of andere manier besef ik altijd dat het maar een droom is en vanaf dan amuseer ik mij echt! Beetje alsof ik meespeel in een film (h).

Tranco
30 juli 2010, 23:05
zo raar, en als jullie op vakantie gaan , hebben jullie dat dan ook?

Amaryllis
31 juli 2010, 00:23

Dat kan ik zeker beamen, ik ben gewoon in slaap gevallen tijdens die film. Zo saai...

nekyn
31 juli 2010, 00:32
Ahja, ik heb niks liever dan nachtmerries. Op een of andere manier besef ik altijd dat het maar een droom is en vanaf dan amuseer ik mij echt! Beetje alsof ik meespeel in een film (h).

Dan ben ik niet de enige die graag nachtmerries heeft :p

Spijtig dat ik maar heel heel soms men dromen/nachtmerries herinner.

Kelderke
14 augustus 2010, 21:33
Ff meedelen dat ik het hier ondertussen al enorm gewend ben en bijgevolg dus ook al beter slaap :niceone:

gravedigger101
14 augustus 2010, 21:42
Of ge hebt naar The Big Bang Theory gekeken:p.

nope, komt dat daar dan in voor? wil ik wel eens zien (welke ep/se?)

GuntherDW
14 augustus 2010, 22:23
Bij mij persoonlijk maakt het bed of de ligging van het bed niet uit of ik nu raar droom of nachtmerries krijg hoor :p.

In eenders welk bed ik ook slaap heb ik rare dromen, dusjah, liever die rare dromen dan een "ordinary" droom :D.

Maar over wat gaan de nachtmerries nu? Schrik van het "alleen" zijn ofzo?
Daar had ik soms last van als ik nog op internaat zat. Dan had ik zelfs in de grote vakantie de eerste 2j last van dromen waar m'n ouders me "achterlieten" (dus naar da internaat gebracht, en gewoon "wuiven" van daaaaag...), en ik dacht dan voor altijd.

Rare was dat het altijd een andere plaats was, echt andere locatie, gebouw en al, nog nooit geweest in zo'n gebouwen, maar wel altijd zelfde personen :p.

Straddle
14 augustus 2010, 22:56
Om de één of andere reden lig ik een ganse nacht te dromen als ik vlak voor het slapengaan iets eet. Anders droom ik normaal nooit, toch niet dat ik mij kan herinneren.

Slaapproblemen zijn opgelost na het lezen van The Harvard Medical School Guide to a Good Night Sleep. Staat werkelijk alles in wat je moet weten over slaap.

MrKend54l
14 augustus 2010, 23:28
Om de één of andere reden lig ik een ganse nacht te dromen als ik vlak voor het slapengaan iets eet. Anders droom ik normaal nooit, toch niet dat ik mij kan herinneren.

Slaapproblemen zijn opgelost na het lezen van The Harvard Medical School Guide to a Good Night Sleep. Staat werkelijk alles in wat je moet weten over slaap.

Zelfs wat er gebeurt als je een slapende hond wakker maakt? :P

Skyscraper
15 augustus 2010, 00:00

Ben altijd 'bang' om zo'n dingen te lezen.. hoe meer ge moet slaap bezig zijt hoe meer ge op alles begint te letten etc, hoe meer ge wakker ligt lijkt mij. Neen?

Straddle
15 augustus 2010, 03:05
Ben altijd 'bang' om zo'n dingen te lezen.. hoe meer ge moet slaap bezig zijt hoe meer ge op alles begint te letten etc, hoe meer ge wakker ligt lijkt mij. Neen?

Ja, dat klopt. Vanaf het moment dat je moeite begint te doen in bed om in slaap te vallen, begin je een soort strijd met jezelf te houden. Door daar aandacht aan te geven (moeite doen om in slaap te vallen) ga je jezelf net wakker houden.

Dat is echter geen reden om de boek niet te lezen, die vertelt je net hoe je dat kan vermijden :)

tokke_1
17 augustus 2010, 03:00
sinds mijn 16de weet ik elke morge nog dat ik gedroomd heb. Vaak tot 3 dromen per nacht (verschillende onderwerpen of wakker worden terug en verder gaan met droom)

En nachtmerries gebeuren zo wat om de dag... akelig eerst, maar niets om schrik van te hebben :)
Als ik soms 3 nachten of meer geen nachtmerrie heb gehad (nat in het zweet wakker schieten hoort er ook bij, iets minder tof maar ja) dan durf ik daar stiekem wel eens naar verlangen. :P

wtf?hax!kthxbye
17 augustus 2010, 07:26
Verlangen naar nachtmerries, tof.
Een droom is voor mij ook een soort van waarschuwingsmechanisme. Als ik in de droom dringend naar het toilet moet, dat wil dat zeggen dat ik wakker moet worden want mijn blaas staat dan op springen.

EvilTwin
17 augustus 2010, 09:41
Een neuroloog zal je zeker kunnen verder helpen. Om te beginnen google al eens op "slaaphygiëne". Dat heeft vooral met trucjes om slapen te gaan in te bouwen zodat je vlotter slaapt. Je neuroloog zal je misschien tijdelijk iets voorschrijven, desnoods wat permanent.

Ik slaap intussen al 9 jaar met slaappillen, dus ik vrees dat ik weet waarover ik spreek.

wtf?hax!kthxbye
17 augustus 2010, 09:55
Hoe oud zijt ge Eviltwin? Hopelijk geen 20 ofzo :unsure:

Vorda
17 augustus 2010, 10:21

Geboortedatum
1 februari 1978 (32)

EvilTwin
17 augustus 2010, 15:42

Indeed 32.

In het begin weigerde ik ook pillen te nemen, maar uiteindelijk ben ik int ziekenhuis beland en heb ik ook een serieuze uitbrander gekregen van mijn dokter. Intussen is het simpel : geen pil, geen slaap. Wel pil, wel slaap.

Sucked, maar insomnia op korte termijn zorgt voor koorts, hoofdpijn, concentratiestoornissen etc. Op lange termijn voor hartritmestoornissen enz ... Dus ja, veel keuze hebt ge dan niet he.

Het is trouwens begonnen toen ik ben gaan samenwonen. Ik had echter geen nachtmerries. Ik sliep bijna niet. Int begin geestig, maar op de duur wordt ge daar knetter van. Blijkbaar een gevolg van de verandering van omgeving (soort van "onbewuste" stress).

Ik halveer wel mijn medicatie als ik de dag erna niet moet werken. Meestal slaap ik dan slecht, maar das dan minder erg.

Dus doe u zelf een plezier en ga asap bij den dokter. Ik heb hier mee gewacht tot ik int ziekenhuis lag. Begin desnoods wat op eten te letten, wat lichte medicatie waar ge gemakkelijk afstapt enz.

GuntherDW
17 augustus 2010, 17:46
Een droom is voor mij ook een soort van waarschuwingsmechanisme. Als ik in de droom dringend naar het toilet moet, dat wil dat zeggen dat ik wakker moet worden want mijn blaas staat dan op springen.

Dus gij kunt in uw droom tegen uzelf zeggen van "wordt wakker eikel ge moet gaan pissen?".

En bij mij is de border between nightmare en "regular dream" ver te zoeken. Ook wel vrij tof eigenlijk. Als ze er nog staan moet je maar eens een paar posts van me opzoeken ivm dromen :p.

@Eviltwin: gawd, hoe lang blijft gij dan zo wakker eigenlijk. Toch niet zoals hatetn met gemak een week ofzo :x...

wtf?hax!kthxbye
17 augustus 2010, 18:12
Dus gij kunt in uw droom tegen uzelf zeggen van "wordt wakker eikel ge moet gaan pissen?".

.

Jep :)

sneax
17 augustus 2010, 18:17

En bij mij is de border between nightmare en "regular dream" ver te zoeken. Ook wel vrij tof eigenlijk. Als ze er nog staan moet je maar eens een paar posts van me opzoeken ivm dromen :p.

@Eviltwin: gawd, hoe lang blijft gij dan zo wakker eigenlijk. Toch niet zoals hatetn met gemak een week ofzo :x...

Ik heb vaak dat ik in een droom besef van: dit is gvd een droom! Allé eigenlijk droom ik dat ik weet dat ik droom, maar nekeer het besef er is hebt ge wel 100% uw denkvermogen minus kortetermijn geheugen. Als ik dan op een bepaald moment zou willen wakker worden dan knipper ik gewoon hevig met mijn ogen, of doe ze toe.

Ik ging 's avonds slapen na ook bijna de hele dag al geslapen te hebben na een nachtje werken in danscafé (veel indrukken dus, geluid/licht/sociaal, en een 'druk hoofd'). Ik leg mij neer en tbegint met auditieve hallucinaties. Das een soort geronk zo dat ik af en toe opeens hoor. Kleg mij op mijn gemak op mijne rug en val in een lichte slaap, meteen aant dromen, dan droom ik dat ik in mijn bed lig, vreemde sensaties allemaal, ik slaap dus, maar ben mij bewust dat ik in mijn bed lig. Dan geprobeer om op te staan in die trance (uitlokken lucide droom) het lukte half, alles bleef zwart, maar mijn armen kreeg ik de lucht in, ik wou ze nr mijn ogen doen om mijn oogleden open te trekken (das symbolisch eh) maar dat mislukte, armen waren te zwaar (besef wel dat ik dus al die tijd gewoon stillig in mijn bed eh en dat mijn armen helemaal niet bewegen das puur hallucinatie) dan dacht ik: kheb er genoeg kwil wakker worden en dan goe gn slapen. Ik begin met mijn ogen te knipperen en mijn hoofd rond te schudden (maar int echt gebeurd da dus ni eh) en hop kwas wakker. Kijk nr mijn uurwerk, amper 1h gepasseerd.

Nadien nimeer in slaap geraakt :(

EvilTwin
17 augustus 2010, 19:29

Tja, het is alsof er een lampke in mijne kop gaat branden en niet meer wil uitgaan. Soms word ik wakker om 3-4u smorgens en het is gedaan met slapen. Langzaam wordt ge daar gek van ja :)

Ik heb ook nog weken geweest met enkele uren slaap. De week erna stevig gecrashed en naar het ziekenhuis, waar ze eerst dachten dat ik met een hersentumor zat (toffe onderzoeken hoor).

Moja, back on topic :)

@sneax : ik weet perfect waar ge over spreekt. Probeer een slaapritueel in te bouwen, regelmatige tijdstippen om te gaan slapen, zodat uw lichaam zich voorbereid om te gaan slapen. Nu lees ik altijd een half uurtje voor ik ga maffen en dat helpt echt.

Naradia
17 augustus 2010, 20:00
Niet eten voor ge gaat slapen kan helpen :)
En misschien is het gewoon stress?

tokke_1
17 augustus 2010, 21:15

ja verlangen naar is veel gezegd... ik vind het gewoon altijd tof om te beseffen wat ik gedroomd heb en als het een nachtmerrie is dan is het gewoon denke hoe ziek mijn onderbewustzijn kan zijn.

hatetn
17 augustus 2010, 21:28
ja verlangen naar is veel gezegd... ik vind het gewoon altijd tof om te beseffen wat ik gedroomd heb en als het een nachtmerrie is dan is het gewoon denke hoe ziek mijn onderbewustzijn kan zijn.

mijn nachtmerries zijn semi lucide dus het wordt helemaal ziek. dan wordt het echt een strijd tussen mijn bewustzijn en onderbewustzijn om te kijken wie het verst kan gaan om zijn goesting te krijgen. dus in dat geval is het helemaal tof om ze te hebben.

shadowstep0705
17 augustus 2010, 21:32
Probeer op je buik te slapen, dat doe ik en heb nooit nachtmerries

GuntherDW
17 augustus 2010, 21:40
mijn nachtmerries zijn semi lucide dus het wordt helemaal ziek. dan wordt het echt een strijd tussen mijn bewustzijn en onderbewustzijn om te kijken wie het verst kan gaan om zijn goesting te krijgen. dus in dat geval is het helemaal tof om ze te hebben.

Same here, al is het niet altijd "bewust".
Zoals in een vorige thread noem ik het "bewust onbewust lucide dromen" :p.

Net als in een droom van een jaar of 2 geleden waar ik iets door had op een bepaalde plaats/school/... w/e het was, het was wel volledig verlaten. Ik wist precies iets wat ik niet mocht weten en ze probeerden me te vermoorden op elke mogelijke manier, maar ik kon de droom zo "manipuleren" door bv te vliegen, door muren te gaan e.d. :p.
Swel fucked up als ge in een lift zit, ge beseft da die elke moment kan ontploffe, door de deur "noclippen", alles ontploft zowaar ma gij hebt "god mode" aanstaan ofzo :D.

Of ge loopt op een staaf boven een afgrond, boven een stad ofzo. Ge moet dan vallen maar gij blijft zo rustig in de lucht hoveren, spullen die rechtstreeks door uw lijf gaan etc etc :D.

tokke_1
18 augustus 2010, 00:13
Same here, al is het niet altijd "bewust".
Zoals in een vorige thread noem ik het "bewust onbewust lucide dromen" :p.

Net als in een droom van een jaar of 2 geleden waar ik iets door had op een bepaalde plaats/school/... w/e het was, het was wel volledig verlaten. Ik wist precies iets wat ik niet mocht weten en ze probeerden me te vermoorden op elke mogelijke manier, maar ik kon de droom zo "manipuleren" door bv te vliegen, door muren te gaan e.d. :p.
Swel fucked up als ge in een lift zit, ge beseft da die elke moment kan ontploffe, door de deur "noclippen", alles ontploft zowaar ma gij hebt "god mode" aanstaan ofzo :D.

Of ge loopt op een staaf boven een afgrond, boven een stad ofzo. Ge moet dan vallen maar gij blijft zo rustig in de lucht hoveren, spullen die rechtstreeks door uw lijf gaan etc etc :D.

Nice,

Moest ik echt gaan beseffen dat ik droom, dan zou ik echt zot gestoorde dingen doen :D

Wou hoe ziek zouden mijn nachtmerries dan wel ni gaan. Is nu al gestoort als der een monster de aula van mijn hogeschool binne stormt, daar wa leerlingen in 2 scheurt en stuff... ma me zo lucide droom zou da rampzalig worden XD wooohooo

hatetn
18 augustus 2010, 01:27
Nice,

Moest ik echt gaan beseffen dat ik droom, dan zou ik echt zot gestoorde dingen doen :D

Wou hoe ziek zouden mijn nachtmerries dan wel ni gaan. Is nu al gestoort als der een monster de aula van mijn hogeschool binne stormt, daar wa leerlingen in 2 scheurt en stuff... ma me zo lucide droom zou da rampzalig worden XD wooohooo

als je een nachtmerrie volledig onder controle hebt is het imo geen nachtmerrie meer. dan heb je gewoon een droom waar je u zieke gedachten hun gang laat gaan.

maar stel u eens dat monster voor en dat jij allerlei manieren zoekt om het te bestrijden en dat het monster altijd countert.

BTW als ik een nachtmerrie heb waar mijn omgeving wordt uitgemoord en ik niets heb is het gewoon een droom. ik ben nl nog egoïstisch en het kan me niet schelen wat er met hen gebeurt.

tokke_1
18 augustus 2010, 03:36
BTW als ik een nachtmerrie heb waar mijn omgeving wordt uitgemoord en ik niets heb is het gewoon een droom. ik ben nl nog egoïstisch en het kan me niet schelen wat er met hen gebeurt.

haha... ik noem mijn nachtmerries ook al lang zo niet meer... meestal word ik wakker, nat in het zweet soms, en eerste wat ik dan denk is "wat een zieke geest heb ik toch" en is lache en na genieten van wat er zich zo juist heeft afgespeeld.
Laatst wel een nachtmerrie gehad, echt van wakker geschoten:
Reed met mijn nieuwe wagen, en plots uit de bocht gegaan. Tege betonne mmur. En met de slag op de muur werd ik wakker :) toch wel ff blij da het een droom was, voelde wel veel te echt aan hehe

t416199
21 augustus 2010, 11:42
L-tryptofaan 1500mg voor het slapen gaan. 2uur ervoor niks meer eten.

Musk
21 augustus 2010, 12:41
Wat zit ge hier nu pillen aan te raden man :s

Als dat blijft aanslepen kan hem wel es naar de dokter gaan ofzo, maar dat wil nog niet zeggen dat hij pillen moet nemen.

Kheb vandaag gedroomd over mijn buurman die vuur kon spuwen en me opjaagde in het bos. :unsure:

Ook deels controle over de droom en kvond het eigenlijk echt een schitterend verhaal :)

Om het volledig uit te leggen klinkt het waarschijnlijk veel te wazig, aangezien ik de enige ben die erbij was.

Anaranathon
22 augustus 2010, 13:34

AAAAAHAHAHAHAAHHAHAHAAHA :rofl::rofl:

pinoken
22 augustus 2010, 16:33
ge moogt ook nie te lang achter uwe computer zitten voor ge gaat slapen, een halfuurke voor ge gaat slapen afzetten anders begin je echt rare dingen te dromen.

zo heb ik al eens gedroomd dat ik freaking in rapture aan het rondlopen was inclusief splicers en bigdaddys

overlaatst heb ik tot 4 uur smorgens Sc2 liggen spelen en die nacht ( lees ochtend ) heb ik gedroomd dat mijn school overlopen werd door zerg, hoewel ik had meer iets van "BOOYAA" dan "ow shit"

FurtiveDuck
23 augustus 2010, 13:13
AAAAAHAHAHAHAAHHAHAHAAHA :rofl::rofl:

:eek:

Kelderke
23 augustus 2010, 13:19

Hier ook, deze nacht nog voorgehad zelfs. Ik droomde dat ik ergens tegen een muurtje stond te pissen omdat het enorm dringend was. Kort nadien werd ik wakker en ik moest inderdaad hoogdringend.

GuntherDW
23 augustus 2010, 17:10
Nice,

Ge hebt da of ge hebt da ni, spijtig genoeg.

Ge kunt da probere verkrijgen door training, maar ik heb er nog niet veel zien "slagen" in hun missie :p.

Maar eens ge ze kunt beinvloeden (al dan niet onbewust :unsure: ) garandeer ik u da da de beste/tofste dromen zijn die ge u kunt inbeelde :p.

Voor de een of andere reden herinner ik me altijd dromen waar ik in een gebouw zit en bv in een traphal waar zo'n "opening" is het in het midden - dus zoda ge van helemaal van het plafond naar benede kunt zien, al is er wel een plafond - gigantische hoogtes doe door te "denken" aan vliegen.
Soms heb ik dan iemand mee vast voor de een of andere reden, en kan die mee door plafonds.
Door muren is me nog niet gelukt :(.
Al volgen er soms mensen me, al dan niet omdat ik hun zei van me te volgen, maar zij nemen dan de gewone weg :p.

Hebben jullie dat trouwens ook dat als je bv een strip ziet liggen of een boek, je de prent wel kan zien, maar hoe hard je ook probeert, de titel niet kan lezen?
Zo precies of er staat niks.

Tegenwoordig maakt da ni veel meer uit bij mij mabon :p.

Of al een droom gehad waarvan je in je droom dacht/wist "deze droom ga ik maar 1x krijgen, en het is een soort "race/missie". Bv door bepaalde obstakels gaan etc.
Als ge dan sterft of faalt worde wakker. Zo een bepaalde droom heb ik een dik aantal jaren geleden gehad.
Elke keer dat ik ze dan had kon ik "verder" in die droom. Liften die ontploffen als je op het knopje duwde, een bepaald item dat je moest vasthouden, een bepaalde time limit, ...
Verder dan met een botermes in de hand en op een groot "plafond" ben ik nog niet geraakt :unsure:.
Al waren er gerust mede "contenders" die ik herkende, eens boven kon ik niemand herkennen en kon ge zo goed als door die mensen lopen en bleef er niemand van m'n mede kenbare "contenders" over.
Dan herinner ik me nog zo'n bord ergens in het midden, en iemand die wat toeroept.

Damn ik wil het einde van die droom weten :D.

When i grow up ima build myself a dream recorder!

Kelderke
23 augustus 2010, 17:12
Wat ik ondertussen ook al kunnen verwezenlijken heb in mijn dromen is een 'escape' toets. Als het me ergens te heet onder de voeten wordt kan ik gewoon alles uitschakelen :p

Musk
23 augustus 2010, 17:30
Ik heb wel soms wanneer ik aan het wakker worden ben (al daglicht) dat ik denk dat ik mijn ogen openheb, dus de kamer rondom mij zie vanuit mijn bed, maar eigenlijk zijn m'n ogen nog toe, dus beeld ik dat beeld van de kamer mij gewoon in. :unsure:

Grishnar
18 september 2010, 02:15
hehe, kheb da vroeger ook weleens gehad, toevallig onlangs is met lsd ge-experimenteerd? :)

wtf?hax!kthxbye
18 september 2010, 13:08
Ik heb wel soms wanneer ik aan het wakker worden ben (al daglicht) dat ik denk dat ik mijn ogen openheb, dus de kamer rondom mij zie vanuit mijn bed, maar eigenlijk zijn m'n ogen nog toe, dus beeld ik dat beeld van de kamer mij gewoon in. :unsure:

²
De grens tussen wakker zijn en slapen is dan zeer vaag bij mij.

boeffel
18 september 2010, 13:57
²
De grens tussen wakker zijn en slapen is dan zeer vaag bij mij.

I N C E P T I O N :unsure: