PDA

Volledige versie bekijken : Waakhonden

Born_chilla
22 juli 2010, 01:32
hey,

wie kan mij helpen een goede waakhond vinden.
heb het net wel afgegaan maar ben op zoek naar persoonlijke ervaringen.
het is zeker ook de bedoeling om er een nieuw familielid bij te krijgen.

dus alle info welkom.

grtz

langun
22 juli 2010, 15:33
Waakhond die gewoon waarschuwt of ook nog dreigend overkomt?

sneax
22 juli 2010, 16:33
Ik zou op internet veel zoeken en veel lezen over vanalle honden. Ik heb nen boxer en da waakt goed en dat is braaf ook maar daar moede op een correcte wijze mee omgaan en uw post geeft ni veel vertrouwen op da gebied.

Lifen
22 juli 2010, 16:36
Duitser Herder.

Carrion
22 juli 2010, 16:46
No moogt gij nog 2 rotweilers kopen, als ge die nie iets of wa gaat optrainen als waakhond gaat die 9/10 niets doen, al blaffen bijna alle honden als ze bv een deur horen open gaan.

langun
22 juli 2010, 16:48
Duitser Herder.

Ik weet niet of een Duiste Herder een schitterend idee is als (blijkbaar) eerste hond, tenzij je bereid bent er veel tijd in te steken en je zeker professionele hulp inroept.

pinoken
22 juli 2010, 16:54
wa ge ook doet koopt gene terrier, da zijn de lamste honden ter wereld -.- koopt u nen border collie ziet er schattig uit maar is een zeer goede waker ^^

sneax
22 juli 2010, 16:57
No moogt gij nog 2 rotweilers kopen, als ge die nie iets of wa gaat optrainen als waakhond gaat die 9/10 niets doen, al blaffen bijna alle honden als ze bv een deur horen open gaan.

Nen hond waakt uit instict ze, als het merk ewa mee zit. Als hij voor de eerste keer attentief is over iets wa buiten gebeurd da ni normaal is, fokt hem nog wa meer op, zijt zelf ook geintresseerd, ga het onderzoeken etc... en dan zal dat automatisch komen. Is wel maar vanaf een jaar a 2 jaar eh dat ze da instinct krijgen.

Wilt ge echt ne vechthond das iets anders natuurlijk.

Der zijn al veel mensen verwonderd geweest over wat hun lief beestje uitsteekt alsem alleen thuis is. Door het venster springen nr mogelijke indringer, de kuisvrouw op den trap pinnen tot iemand thuiskomt, een vriend die op den hof komt kijken of er niemand in de tuin zit extreem aggresief beblaffen etc... daarvan zijn 2 dingen (de kuisvrouw en de vriend in de tuin) bij ons al gebeurd bij 2 vorige boxers ... maar als em bij ons is, als wij de deur opendoen voor andere mensen dan zijn ze zo happy als iets.

Ik kan begrijpen dat da voor ne labrader wa moeilijker ligt.

En uiteindelijk is het ook de bedoeling dan dieven uw huis zullen overslaan omdat er bij de buren geen hond is. Willen ze écht persé bij u binnen, dan komen ze binnen, ondanks alle honden van de wereld.

Carrion
22 juli 2010, 17:01
Voor dieven maakt het sowieso nie uit welke hond ge hebt, of da nu ne deense dog of chiuwawa is, die slaan uw huis dan sowieso over 9/10 omdat ze niet willen riskeren dat da beest opeens gaat bassen, dus als ge gewoon duidelijk maakt da ge een hond hebt (hondehok zetten) zit ge vaak al safe genoeg.

embraced_one
22 juli 2010, 18:40
Ik zou op internet veel zoeken en veel lezen over vanalle honden. Ik heb nen boxer en da waakt goed en dat is braaf ook maar daar moede op een correcte wijze mee omgaan en uw post geeft ni veel vertrouwen op da gebied.

hebben hier ook een Boxer, onbekenden zal hij direct een "agressieve" houding naartoe nemen en beginnen blaffen. Nu voor de rest is het gewoon een prachtige hond die speels blijft tot zijn laatste jaren :)

Musk
22 juli 2010, 21:45
Ach, koop je eender welke deftige hond en je maakt ervan wat je wil. Doe dit aub wel op een correcte manier.

Hier thuis hebben we een bruine Newfoundlander, die met zijn 70kg en zware blaf zeer imposant overkomt. Als hij iets hoort zal hij dat ook melden, maar aanvallen in de verste verte niet. (Wat ook totaal niet nodig is)

Inc
22 juli 2010, 22:42
voor al die moeite koopt u een deftig alarmke

Unilever
22 juli 2010, 23:40

Gelijk da een alarm alles oplost? wanneer het alarm afgaat wilt dat meestal zeggen dat ze al schade hebben gemaakt aan uw woonst, vluchten ze en laten ze u achter met de opkuis. Ik denk ook niet dat dit het ideale nieuwe familielid is...
Als je toch wil afschrikken met een alarmsysteem, hang dan een valse buitensirene aan uw voorgevel. Goedkoop en niemand die weet dat ge geen alarm hebt.

Als ze een hond zien, mijden ze die het liefste, ook al is dat een klein ratteke. De meeste inbrekers willen gewoon zo weinig mogelijk risico nemen.

Hier zijn we aan onze 2de boxer toe. Wreed lieve beesten en imo nog goede waakhonden ook. Ze hebben wel veel liefde en gezelschap nodig anders worden die zot en breken ze uw kot af :p

brainwashed
23 juli 2010, 13:06
Wij hebben hier een bordeaux dog en die heeft verleden week nog een inbreker uit onze tuin gejaagd.
Een heel rustig beestje dat anders ook geen vlieg kwaad doet.
Ik denk wel dat elke hond waakt en zal reageren als hij iets verdacht hoort.

Rizla+
23 juli 2010, 14:30
Koopt u een paar ganzen, da werkt beter dan een hond schijnt =)

Bloob
23 juli 2010, 14:47
wa ge ook doet koopt gene terrier, da zijn de lamste honden ter wereld -.- koopt u nen border collie ziet er schattig uit maar is een zeer goede waker ^^
+2 border collie. Niet agressief, maar waakt wel goed

dibo
23 juli 2010, 14:54
Cane Corso!

roque_leader
23 juli 2010, 15:00

Daar door breken ze juist in. Dan weten ze dat ge iets verbergt, ken al een paar mensen waar ingebroken is met een alarm.

BugR
25 juli 2010, 18:47
kheb een deense dog en ze waakt goe , maar er zijn nog wat extra's aan :

die hare blaf voelt ge in uw borstkas trillen , als die snachts blaft ben ik wakker en 2 buren langs elke kant ook.
ze weegt 60 kg en is zo'n klein 80 cm hoog tot aan de schoft , als ze op haar achterpoten staat is ze even groot als mij ( 180 cm ).
als ik op straat wandel ben ik precies mozes aan de rode zee , van zodra mensen ze zien steken ze over.
ik ben niet zeker wat ze zou doen als er echt problemen zijn , maar intimideren is half het werk van een waakhond :)

Burny
25 juli 2010, 19:21
Wij hebben altijd al Rottweilers gehad.
Enige vereiste (imo) is dat je er 2 à 3 jaar mee naar school gaat.
Heel aangename, rustige en betrouwbare honden. Ze blaffen ook alleen er echt iets is, dus niet vol continue zoals sommige andere rassen.
We hebben 1 reu gehad die zelfs bijna constant binnen in huis leefde.

Al het gedoe in de media over agressieve Rottweilers heeft imo maar 1 oorzaak: Hond in een kooi steken en er verder nooit naar omzien. Ofja, nog wat slaag geven als hij iets 'fout' heeft gedaan, terwijl die nooit een opvoeding hebben gekregen.

gilbereke
25 juli 2010, 19:36
Wij hebben altijd al Rottweilers gehad.
Enige vereiste (imo) is dat je er 2 à 3 jaar mee naar school gaat.
Heel aangename, rustige en betrouwbare honden. Ze blaffen ook alleen er echt iets is, dus niet vol continue zoals sommige andere rassen.
We hebben 1 reu gehad die zelfs bijna constant binnen in huis leefde.

Al het gedoe in de media over agressieve Rottweilers heeft imo maar 1 oorzaak: Hond in een kooi steken en er verder nooit naar omzien. Ofja, nog wat slaag geven als hij iets 'fout' heeft gedaan, terwijl die nooit een opvoeding hebben gekregen.

Als er iets is met de hond is het 99% de bazen die de hond slecht hebben opgeleid...

Typhoon
28 juli 2010, 09:24
+2 border collie. Niet agressief, maar waakt wel goed

Ik heb altijd horen zeggen da ge geen border collies moogt houden, tenzij ge echt ne groten tuin hebt. En dat als ze geen 'werk' hebben, zot kunnen worden.

$anka
28 juli 2010, 09:56
Ik heb altijd horen zeggen da ge geen border collies moogt houden, tenzij ge echt ne groten tuin hebt. En dat als ze geen 'werk' hebben, zot kunnen worden.

ge hebt bij alle rassen werk en show lijnen. pakt een werklijn van eender welk ras, geef die geen ruimte, en ge hebt een probleem.

deathsythe
28 juli 2010, 10:06
Koopt u een paar ganzen, da werkt beter dan een hond schijnt =)

dit :)

(nee serieus)

maar dat kunt ge moeilijk vooraan in uwen tuin laten lopen :D

_Nothing_
28 juli 2010, 10:12
Bouvier des Flandres (http://www.bouvier-info.be/)

rustig en zachtaardig, maar indien nodig een geduchte waker/beschermer