PDA

Volledige versie bekijken : software voor gas/liquid flow dynamics

tokke_1
4 juli 2010, 23:52
Hey,

Ik kon het bij software zelf plaatsen, maar aangezien het meer bij techniek aansluit :)

Kent er iemand een programmake waar ge berekening en weergaves kunt krijgen van gas en vloeistof systemen? gelijk dit: afbeelding (http://www.pocket-lint.com/images/dynamic/NEWS-27887-f37cdb75adfcc15b6a7714f0fe8a4cb8.jpg)

freeware is altijd welkom en het moet niet 100% nauwkeurig zijn. Is voor iets klein

Flipkikker
5 juli 2010, 00:56
SolidWorks CFD Flow Analysis Software (http://www.solidworks.com/sw/products/cfd-flow-analysis-software.htm)

Maar dit is natuurlijk niet gratis en ook niet heel erg eenvoudig,
heb er zelf al ff mee geprutst (nooit les gekregen) en er wel snel resultaat uit gekregen, maar de nauwkeurigheid/correctheid ervan kon ik niet nagaan wegens gebrek aan kennis ermee natuurlijk...

Denk wel dat er tutorials op het internet circuleren en mits wat gezonde logica...?

Evt. hulp inschakelen van iemand met ervaring/student als het toch maar om iets eenvoudigs gaat?

tokke_1
5 juli 2010, 01:01
Er mee werken is geen probleem :) heb in mijn opleiding jaren met zo een programma's gewerkt. Maar heb het nu eindelijk is nodig voor iets van mijzelf... vind ik natuurlijk geen software die gratis/wat betaalbaar is :P. Of alles onder linux en compilen... maar niet echt zin in. :P als er geen software is doe ik gewoon een test opstelling en zal ik zo wel resultaten behalen :)

Flipkikker
5 juli 2010, 01:09
SolidWorks SolidWorks Engineering Stimulus Package (http://www.solidworks.com/sw/esp/engineering_stimulus_package.html)
edit: lol, los over die zin gekeken: "This program has officially ended, and the software is no longer available for download. Thank you for choosing SolidWorks." :$
Student of een andere trial dus ergens downloaden?

Heb ik via google gevonden, een andere optie is de student edition ergens vinden, want heb in de product matrix hiervan even gekeken en zag dat er FloXPress op staat ook, iets beperkter waarschijnlijk, maar kan bruikbaar zijn?

Gebruik zelf de premium editie omdat de student niet toereikend is voor men schoolwerk, als je een technische tekening doorstuurt kan ik er evt ook es naar kijken? (pm in dat geval)

J-Style
5 juli 2010, 20:25
OpenFOAM is gratis, maar niet simpel (en onder linux). De meeste CFD programma's zijn helaas nogal duur. En sowieso is het enorm moeilijk om accurate resultaten te produceren met CFD software, zelfs voor professionals.

Wat moet je juist doorrekenen?

2 many soldiers
6 juli 2010, 10:45
Ik heb zelf al gewerkt met SolidWorks Flow Simulation 2009 (vroeger noemde dit anders). Zeer gemakkelijk om mee te werken, maar om correcte data eruit te krijgen is er altijd toch een soort van verificatie nodig. Nu als het alleen maar is om een mooie tekening te hebben, raad ik dit programma aan. Door gewoon de tutorials te volgen kan je al resultaat krijgen.

Voor echt onderzoek raad ik toch een programma zoals Fluent aan, al is hier wel een degelijke opleiding voor nodig om dit te kunnen hanteren.