PDA

Volledige versie bekijken : Superslow-mo WK

Proim
20 juni 2010, 21:41
Bij de superslow-mo beelden op het WK (en anders heb ik dat ook al gezien) is het precies of er een licht flikkert, hoe komt dit?

no_way2go
20 juni 2010, 21:45
Misschien omdat die camera's veel licht nodig hebben om te werken?

Conqie
20 juni 2010, 21:47
Geen idee hoeveel die super slomo is maar dat wil gewoon zeggen dat de stadium lampen op een lagere frequentie werken. Als zo'n lamp 500 keer per seconden flikkert zal je dat zien op slomo beelden, maar niet met een menselijk oog, of op een gewoon beeld.

BLUBTHEBLUB
20 juni 2010, 22:14
Daar weet ik het antwoord voor!

Door de snelle sluitingstijd van de camera kan het niet genoeg licht opvangen :p

Time warp!

Skyscraper
20 juni 2010, 22:16
Geen idee hoeveel die super slomo is maar dat wil gewoon zeggen dat de stadium lampen op een lagere frequentie werken. Als zo'n lamp 500 keer per seconden flikkert zal je dat zien op slomo beelden, maar niet met een menselijk oog, of op een gewoon beeld.

idd this.

Ik dacht vroeger dat ze daar telkens frames met zwart beeld tussenstaken.. hah.

Conqie
20 juni 2010, 22:18
Daar weet ik het antwoord voor!

Door de snelle sluitingstijd van de camera kan het niet genoeg licht opvangen :p

Time warp!

Uiteraard heb je enorm veel licht nodig voor slomo's, (hoe sneller er een nieuw beeld moet gevormd worden hoe minder lang de sensor kan belicht worden), maar dat is hier niet het probleem.

BLUBTHEBLUB
20 juni 2010, 22:20
Uiteraard heb je enorm veel licht nodig voor slomo's, (hoe sneller er een nieuw beeld moet gevormd worden hoe minder lang de sensor kan belicht worden), maar dat is hier niet het probleem.

mhh heb de vraag nog eens gelezen,

Die super grote lichten boven de stadium geven niet constant licht, ze flikkeren de hele tijd (door de elektriciteit?)

dat is duidelijk te zien op die beelden

Proim
21 juni 2010, 14:09
Ik dacht dat het zoiets moest zijn, bedankt.

MeRCeNaRy
4 juli 2010, 12:59
mhh heb de vraag nog eens gelezen,

Die super grote lichten boven de stadium geven niet constant licht, ze flikkeren de hele tijd (door de elektriciteit?)

dat is duidelijk te zien op die beelden

Elk licht dat op wisselspanning werkt doet dat :D Namelijk 50x per seconde in ons land.

GaMeĀ®
4 juli 2010, 20:25
Kvind die superslowmo's geniaal tbh. :D

Anoniem04
4 juli 2010, 20:26
T'is hier ook van toepassing :D

http://i45.tinypic.com/9a5nxs.jpg

GaMeĀ®
4 juli 2010, 21:10
T'is hier ook van toepassing :D

http://i45.tinypic.com/9a5nxs.jpg

:D