PDA

Volledige versie bekijken : Tong vraag

qdbp
6 juni 2010, 01:38
Kan je de smaak van je eigen tong proeven?
Of ben je die smaak zodanig gewoon dat je het niet meer proeft?

:unsure:

De SkeEvN
6 juni 2010, 08:35
doordat ge uw tong continu 'smaakt' zijt ge die smaak zodanig gewoon dat ge ze niet meer smaakt

capisj? :p

gravedigger101
6 juni 2010, 08:49
een tong heeft volgens mij gewoon niet veel smaak.
echt smaakmakende producten (zoals kruiden e.d.) zitten vol moleculaire structuren die instaan voor smaak (vraag me niet hoe dat in z'n werk gaat). de tong echter bestaat naar mijn weten nog steeds uit spier + epitheel en zal op zich niet al te veel smaak bevatten.
wat je evt. wel kan smaken is de smaak van wat er nog op je tong ligt van resten voedsel, wat dan weer verschillende smaken kan geven.

je huid bvb heeft ook niet veel smaak, maar naargelang je bvb hebt lopen zweten kan die zout smaken, maar das enkel door het zweten.

Solid Q
6 juni 2010, 11:33
Nee, even serieus nu. Als ge uw vriendin een tongkus geeft, dan proef je toch ook niks

eventueel wat look of braaksel van de dag ervoor :D maar nog nooit gedacht: mmm je tong smaakt lekker

_ns_
6 juni 2010, 11:56
Ik denk dat ge die niet smaakt :p, net zoals ge uw eigen adem niet echt kunt ruiken.

a143290
6 juni 2010, 13:59
En nu serieus (?) iemand anders zijn tong 'proef' je toch ook niet echt? ^^' :p

EvilTwin
6 juni 2010, 14:01
En nu serieus (?) iemand anders zijn tong 'proef' je toch ook niet echt? ^^' :p

Das gewoon vlees eh ... waarom zou je dat niet proeven?

freakykiller
7 juni 2010, 01:05
Fucking hell :p Mijn post wordt hier gedelete :s, 't was toch gene zever. Als uw tong lang genoeg is zou je met het topje vb de achterkant kunnen raken. Anders niet echt mogelijk.

Exorikos
7 juni 2010, 09:44
Das gewoon vlees eh ... waarom zou je dat niet proeven?

Als je vlees proeft is dat omdat de papillae geprikkeld worden door de aminozuren in vlees. Gelukkig voor jezelf (en je vriendin) lost een tong niet op in speeksel, waardoor ze dus niet te proeven is. Speeksel proeven kan uiteraard wel als die afwijkt van de gewone samenstelling (meer/minder zout, bitter, zuur, zoet, umami).

sm3n
8 juni 2010, 12:21
Om iets the proeven moet het zijn opgelost in speeksel of een andere vloeistof. Een tong is inderdaad niet oplosbaar zoals Exorikos zei, dus kan men hem ook niet proeven. Dit is dan wel alleen de buitenste laag. Als je een deel van je tong afsnijdt en die dan in je mond houdt en er op bijt tot het binnenste is vermengd met je speeksel kan je dat wel proeven.

Jonathan
8 juni 2010, 16:32
Nee, even serieus nu. Als ge uw vriendin een tongkus geeft, dan proef je toch ook niks

eventueel wat look of braaksel van de dag ervoor :D maar nog nooit gedacht: mmm je tong smaakt lekker

:help:

firemen
8 juni 2010, 17:19
jawel! ge smaakt da wel, zoet, zout, zuur

sneax
8 juni 2010, 17:23

lolz funny coz its true :x