PDA

Volledige versie bekijken : Goede comic om mee te beginnen?

athamunth
31 mei 2010, 15:12
Oi,

Ik ben fan van heel het Marvel gebeuren en nu met het binnenkort (2011) uitkomen van een Avengers Movie wil ik me wat meer verdiepen in de comics ook. Ik ben vooral fan van Spiderman, Batman, Deadpool, Thor en Dr. Doom. Ik heb wel nog nooit een comic aangeraakt. Wel veel series, films en cartoons en dergelijk gezien. Wat raden jullie mij aan om mee te beginnen?

Greetz

Bram
31 mei 2010, 15:55
Ik vind persoonlijk de Mighty Avengers wel leuk om te lezen, maar doe nie gelijk mij: verdiept u niet te diep, of ge zijt gejost en ge gaat blijven lezen :p

Als ge mighty avengers pakt, ga dan voor de TP's, maar blijf weg van vol 4.

Arades
31 mei 2010, 16:09
Ik zie dat je van Leuven bent dus raad ik u aan om is de Gobelijn en/of Het besloten land binnen te stappen. Kijk wat ze daar hebben. Blader erdoor en vraag aan de verkoper wat ze een beginner aanraden. Lees ook de Sticky en andere topics door en je bent zo verkocht!

Aan wat jij aangeeft raad ik u de Ultimate reeksen aan van Marvel. Dit zijn de herlanceringen van Spiderman, Fantastic four en X-men.

Lav
31 mei 2010, 16:14
Voor batman zou ik beginnen met ofwel Batman: year one (maar als de tekenstijl u niet aanstaat, sla deze dan over) en All star batman & robin, indien batman u aanstaat kunt ge erna nog meerdere lezen (killing joke, batman: ego, long halloween, the dark knight returns, batman:lovers & madmen, hush, etc) maar ik zou eerst met die 2 beginnen

VictorVonDoom
31 mei 2010, 16:20
Deadpool heeft zijn eigen serie lopen, Deadpool was ook in Deadpool & Cable, Doom vind je in Fantastic Four , Doom 2099 en in paar boeken van Ironman (Legacy of Doom, DoomsQuest, Books of Doom), avengers hebben nu twee nieuwe reeksen lopen: secret avengers en Avengers #1, als je echt van het begin wilt starten

Avengers zijn ook te vinden in TPB : de eerste 170 in essential 1-7 (zwart en wit) sommige nummers vind je in tps, hc (avengers assemble 1-5 vormt de reeks voor disassemble, dan Dissassemble TPB, dan New Avengers TPB, Mighty Avengers TPB)

Beste stand alone avengers comic is Avengers Forever en ook Kang Dynasty TPB (zit in avengers assemble of apart , ik heb de gewone trade paar jaren terug)

Soulless
31 mei 2010, 16:50
Zit batman bij de Avengers? sweet !!! :P

athamunth
31 mei 2010, 17:48
nice :-) merci voor alle feedback :-)
btw waarvoor staat TP en TPB?

montana13
31 mei 2010, 17:50

Toilet papering - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_papering)

Arades
31 mei 2010, 17:52

zie sticky

ugh
31 mei 2010, 17:54
Voor batman zou ik beginnen met ofwel Batman: year one (maar als de tekenstijl u niet aanstaat, sla deze dan over) en All star batman & robin, indien batman u aanstaat kunt ge erna nog meerdere lezen (killing joke, batman: ego, long halloween, the dark knight returns, batman:lovers & madmen, hush, etc) maar ik zou eerst met die 2 beginnen

ge valt in herhaling :p

ugh
31 mei 2010, 17:55
Toilet papering - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_papering)
niet behulpzaam...

zie sticky

http://www.9lives.be/forum/comics/711382-de-grote-comic-faq.html
puntje 2.1

montana13
31 mei 2010, 18:00
niet behulpzaam...
is het eerste dat ik tegenkom als ik "tp" intyp:p

Lav
31 mei 2010, 19:32
ge valt in herhaling :p

tis erg he :( ;)

nagi
31 mei 2010, 23:40
Zit batman bij de Avengers? sweet !!! :P
xD alléé dan

there goes the neighbourhood :p

Malkavian
1 juni 2010, 00:47
Ultimate Spiderman , Ultimates (vol 1 & 2, ignore vol 3)

Dat zijn goede comics om mee te beginnen, zeker als je van de films vertrekt ;)

VictorVonDoom
1 juni 2010, 12:27
all together now : Avengers Assemble :)

wtf?hax!kthxbye
1 juni 2010, 12:47
VictorVonDoom, werkt jij op een kantoor of ben je een student ofzo? Want je zit wel redelijk veel hier op 9live :D

Raukaris
1 juni 2010, 12:54
all together now : Avengers Assemble :)

Avengers Dissasemble en verder gaan met New Avengers imo.

VictorVonDoom
1 juni 2010, 13:15
VictorVonDoom, werkt jij op een kantoor of ben je een student ofzo? Want je zit wel redelijk veel hier op 9live :D

zit thuis , heb geen werk :(

Avengers assemble was a tong in cheek was a joke :)